Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kuyt: ‘Het is opmerkelijk dat er maar één Feyenoorder in Oranje zit’

Laatste update:

Danny Blind maakte vrijdag de selectie van het Nederlands elftal bekend voor de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Zweden. De bondscoach nodigde 24 man uit, maar koos voor slechts één Feyenoorder: rechtsbuiten Steven Berghuis.

/

Dirk Kuyt vindt dat opvallend, zo vertelde hij zondagochtend in het FOX Sports-programma De Tafel van Kees: “Opmerkelijk dat er maar één Feyenoorder bij zit. We hebben het heel goed gedaan. Berghuis was gisteren weer goed, maar ik vind ook Rick Karsdorp, Tonny Vilhena en Jens Toornstra Oranje-materiaal.”

“Wij zijn de ploeg in vorm, maar het lijkt erop dat de bondscoach heeft gekozen voor wat vaste jongens, die hij vorige keer ook selecteerde. Dat is natuurlijk zijn goed recht”, aldus de 105-voudig international van het Nederlands elftal.

Deel jij de mening van Dirk Kuyt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jens Toornstra en Vilhena Oranje materiaal? Laat me niet lachen Dirk.
Noem dan Kongolo op, dat kan ik nog begrijpen.

28 augustus 2016 om 13:07

Als je naar de vorm van nu kijkt, vind ik dat Toornstra meer recht heeft om opgeroepen te worden dan een Klaassen. En Vilhena weer meer recht tov Bazoer. Karsdorp tov Veltman en Kongolo weer tov Riedewald. Dusja, ik snap Dirk wel.

28 augustus 2016 om 16:48

Je zou kunnen constateren dat jij door een bepaalde bril kijkt....... De vorm van nu, lijkt bij Klaassen (de topscorer van de eredivisie) niet heel slecht hoor.

28 augustus 2016 om 19:06

Klaassen scoort tot nu toe in ongeveer elke wedstrijd, dus nee.
Karsdorp tov Veltman? Waar heb je het over man, zet je bril af.

28 augustus 2016 om 22:31

Karsdorp en Kongolo al weer afgezegd.....

30 augustus 2016 om 14:28

En daarbij speelt Klaassen bij een topclub ipv een subtopper. En is veel meer weerstand in Europa gewend. Wanneer heeft Toornstra zich bewezen op internationaal vlak?

28 augustus 2016 om 13:09

onze bondscoach, heeft een hele slechte bril. Hoe kun je spelers oproepen die al 3 wedstrijden achter elkaar falen, en spelers die potentieel Oranje klanten zijn die nu in een flow zitten nefgeren.

Klaassen, Bazoer,, Dijks enz raken werkelijk geen pepernoot op dit moment, en misschien komt er nog een verrassing van Eagles vanmiddag erbij, en denk je dan echt dat ze in Oranje opeens de sterren van de hemel spelen?

Blind ------ out!!!!!!!! Slechtste bondscoach ooit..

28 augustus 2016 om 15:37

Klaassen heeft net twee keer gescoord, mag hij nu weer in Oranje van je? Als je toch al onzin uit wilt kramen, zorg dan wel dat je jezelf niet voor lul zet...

28 augustus 2016 om 15:51

Klaassen heeft er dit seizoen in 8 officiële wedstrijden er 8 doelpunten in liggen.

30 augustus 2016 om 14:30

Jij bent grappig zeg. Klaassen is totnutoe in elke wedstrijd dit seizoen trefzeker geweest. Dat doet geen een feyenoorder hem na.

30 augustus 2016 om 18:16

Volgens mij ben jij een samenvatting kijker, want als je de wedstrijden van ajax zou kijken zou je zien dat hij al een half jaar geen pepernoot raakt behalve zijn penalties dan. Dat doet hij voortreffelijk.

28 augustus 2016 om 13:10

noem dan betere die nu geselecteerd zijn?

28 augustus 2016 om 13:29

Zambrotta daar gaat het juist om, er zijn zat betere die NIET geselecteerd zijn.

30 augustus 2016 om 13:32

Je hebt gelijk. En aan alle Feyenoorders, begin niet op deze manier over Tete, Riedewald en Bazoer. Het is niet omdat zij zijn geselecteerd, dat Toornstra, Karsdorp en Vilhena ook geselecteerd hadden moeten worden.

Alle bovenstaande spelers zouden gewoon niet geselecteerd moeten worden. Hebben allemaal het niveau niet. Zo lang je alleen maar gaat vergelijken tussen 2 mindere spelers, wordt je nooit succesvol.

Helaas is de heer blind kind aan huis bij ajax
Tete selecteren die geen basis staan en bv kongolo niet
Onbegrijpelijke selectieprocedure

28 augustus 2016 om 12:40

Niet helemaal mee eens, kijk eens hoeveel PSVers geselecteerd zijn.

28 augustus 2016 om 12:43

Misschien is dat omdat PSV wel degelijk presteert? Als Ajax goed zou spelen zou niemand bezwaar hebben maar Tete zit op de bank, Bazoer is echt afschuwelijk slecht, Veltman gaat keer op keer de fout in.... Klopt geen bal van de selecties

28 augustus 2016 om 12:58

Oooo is dat zo? Ajax presteerde in de ED vorig seizoen en men had alsnog kritiek toen zij werden opgeroepen. Karsdorp, toornstra, vilhena. Haha man laat me aub niet lachen. Dan nog liever Kenny, Klaassen en Bazoer. Alsof Feyenoord die 3 niet had willen ruilen tegen hun eigen 3. Moet wel eerlijk zeggen dat ik Bazoer op dit moment geen oranje waardige speler vindt, maar alsnog beter dan die 2 andere middenvelders bij Feyenoord. Kongolo ipv Veltman eens.

28 augustus 2016 om 13:10

Ben je nou echt serieus dat Veltman een betere rechtsback is dan Karsdorp? Zet even die bril af man. Veltmans sterkste positie is CB, en zelfs daar is die zwaar triest. Vervolgens zeg je niks, over het feit dat die dwaas van een Bazoer is geselecteerd, waar je Vilhena gewoon voor had mee kunnen nemen. Het valt me nog mee dat Blind, die El Ghazi niet geselecteerd heeft.

28 augustus 2016 om 13:17

Hoezo gaat veltman keer op keer de fout in? Meestal komen de goals van links. Tete was daarnaast heel even gepasseerd, want hij staat nu alweer basis en Karsdorp is misschien aanvallend beter, maar verdedigend wel 3x zo slecht als Tete. Bazoer is inderdaad ten onrechte geselecteerd, dat kan ik niet ontkennen. Klaassen passeren is ook onzin, want op basis van twee wedstrijden selecteren zou nergens op slaan.

28 augustus 2016 om 13:32

Mensen die maar schreeuwen dat Veltman keer op keer de fout in gaat wil ik ernstig aanraden om te stoppen met het zomaar meeschreeuwen wat "de meute" schreeuwt. Hij heeft zeker aan het begin van vorig seizoen wat missers gemaakt en daar rekenen jullie geweldige kenners hem allemaal op af. Blijkbaar zijn jullie niet in staat om te zien dat hij daarna gewoon heeft bewezen een zeer goede verdediger voor Ajax te zijn.
Oproep bazoer vind ik overigens wel onterecht op basis van zijn spel.

28 augustus 2016 om 18:24

Lee uh nee jij kijk gelukkig ook met een gekleurde bril.
Maar nee Klaassen zou ik misschien bij Feyenoord willen zien hoor maar die andere 2 zeker niet en zeker in deze vorm.
Kongolo en Veltman zijn 2 verschillende kanten uiteraard. Dijks heeft totaal niks te zoeken in oranje en zeker niet als je kongolo ook nog heb.

Daarbij selecteren op vorig seizoen lijkt me niet echt handig. Als ik nu naar Ajax kijk zijn er weinig spelers met vorm en vertrouwen. Lijk mij toch dat je selecteer op welke spelers kondigt moment vorm hebben en beter zijn.

Laat Blind zijn ding maar doen kwalificeren gaat hij zo niet doen. En dan is het doei doei blind.
Blind is helaas geen goede trainer en zeker niet voor een bondscoach schap.

Ze hadden beter de Boer of Koeman kunnen proberen meer ervaring als
En meer bereikt als trainer .

28 augustus 2016 om 19:39

Geloof jezelf toch niet? Bazoer is in alles beter dan Vilhena hoor. Niks voor niks staan de clubs voor die jongen in de rij. Ja nu is hij nep, maar joh hij is jong en zit in een dip. Vilhena in vorm of Bazoer in vorm is een wereld van verschil.
Ik ben ervan overtuigd dat hij van waarde zal zijn voor Feyenoord hoor.

Maar indd Bazoer is niet in vorm, maar Vilhena en Toornstra zijn beiden oranje onwaardig vorm of niet. Bazoer is in potentie oranje materiaal dus dat hij de voorkeur krijgt vind ik niet vreemd.

De Boer of Koeman is allemaal achteraf. Weet nog hoe graag Hiddink moest komen....en tsja we bakten er helemaal niks van.

28 augustus 2016 om 19:59

Wat een gezwets ..
Hij speelt niet eens.
Potentie kopen we niks voor. Dat is allemaal leuk een aardig.
Je moest de potentie van Vilhenna eens weten op de leeftijd van Bazoer. Altijd beste in selectie teams van oranje. Potentie een wereld ster te worden clubs stonden in de rij.
Echter waar blijft het.

Op dit moment zeker beter dan Bazoer die niet voor
Niks op de bank zit. En dat is niet omdat hij veel potentie heeft hoor nee het komt er niet uit. En dat was
Eind vorig seizoen al zo.

Achteraf zeggen dat blind geen goede
Keuze was. Dat riepen volgens mij 12 miljoen man al toen hij werd aangesteld behalve Bert oostveen niet.
Geloof me we halen het wk niet eens met hem aan het roer.

28 augustus 2016 om 12:40

Tete heeft een wedstrijd geen basis gestaan, niet zo overdrijven man.

28 augustus 2016 om 12:41

Je gaat een rechtsback met een CV vergelijken?

28 augustus 2016 om 12:41

Bovendien spelen die twee compleet andere posities, dus helemaal niet te vergelijken.

28 augustus 2016 om 12:47

Misschien is leren lezen een optie
Ik vergelijk geen posities
Maar selectiebeleid

28 augustus 2016 om 12:48

Maar zal dit met clubvoorkeur te maken hebben dat je dat misschien niet lezen wilt 😉

28 augustus 2016 om 12:51

Willems en van anholt vind ik beter dan kongolo dus die keus snap ik. Tete vind ik persoonlijk ook de beste rechtsback. En karsdorp 2e keus had best gekund

28 augustus 2016 om 12:52

Ik vind zijn selectiebeleid ook niks, maar je vergelijkt wel degelijk een RB net een CV door ze in 1 zin te noemen. Maar vertel jij maar eens wie er beter RB zou kunnen spelen dan....

28 augustus 2016 om 12:56

Er staat toch degelijk en bv en selectieprocedure
Daarmee verwijzend naar de lachwekkende selectie die is opgeroepen

28 augustus 2016 om 20:33

In dat geval is het compleet irrelevant dat je Tete noemt, die twee hebben niets met elkaar te maken. Blijkbaar vind hij mensen beter dan Kongolo op zijn positie en Tete een van de besten op zijn positie.

Heeft niets met clubvoorkeur te maken, ik snapte in eerste instantie niet waarom je de twee in een zin noemt als je niet vergelijkt. Nu je het verder uitlegt wordt het wel duidelijk maar het staat er gewoon een beetje gek. En aan de andere reacties te zien ben ik niet de enige die het zo leest

28 augustus 2016 om 12:47

Als je nou eerst eens gewoon gaat tellen en kijkt welke spelers geselecteerd worden door Blind dan zie je dat juist PSV het het beste doet. Totaal niets onbegrijpelijks aan, gewoon een kwestie van kwaliteit.

Maar ja, afgeven op Ajax doet het altijd goed bij de achterban van Feyenoord. Hadden we van de week al Toornstra met zijn 'altijd lekker als Ajax onder ons staat', hebben we nu Dirk weer.

En ja, Tete heeft dit seizoen al meer officiële wedstrijden in de basis gespeeld dan Kongolo. Dus niets onbegrijpelijks aan.

28 augustus 2016 om 12:53

Volgens mij horen de beste te spelen
En zie dijks en bazoer worden geselecteerd
Sorry maar dan begin ik spontaan te rollen over de grond

28 augustus 2016 om 12:58

Edit veltman en bazoer

28 augustus 2016 om 13:18

Juist michael90
De geselecteerde zijn momenteel even niet goed genoeg lijkt mij

28 augustus 2016 om 14:15

Kijk het interview met Kuyt maar eens terug.... zegt niks verkeerds... niks afgeven op Ajax. Zelfde geldt voor Toornstra... Maarja, huilen omdat spelers wat over je cluppie zeggen, zijn ze in Amsterdam wél goed in.

28 augustus 2016 om 14:34

@voetbalgekje

Tja en Dijks en Veldtman werden verleden jaar op een haar na kampioen. Veldtman heeft jarenlang de verdediging van Ajax geleid met elk jaar de minste goals tegen van iedereen. Je mag rollen wat je wilt, de feiten spreken voor zich.

28 augustus 2016 om 14:44

Tja en dijks en veltman werden te kijk gezet door een nietszeggend clupje uit Rusland
Vorig seizoen laatste wedstrijd werd een tendens naar beneden toe en denk dat resultaten uit het verleden niet meegenomen dienen te worden
De vorm die in afgelopen weken is dient te tellen

28 augustus 2016 om 14:46

Dus heeft niks met rollen te maken ..... dit zijn namelijk feiten
Maar ben gelukkig objectief zat
Ik kan melden dat bv vilhena niks te zoeken heeft in oranje

28 augustus 2016 om 14:59

Tja wat moet ik ervan zeggen? Rusland staat op de zesde plaats by de Uefa ranglijst. Nederland staat vijftiende. Rostov was verleden jaar gewoon tweede in de Russische competitie.

Overigens schakelde Rostov voor Ajax nog gewoon Anderlecht uit. Anderlecht dat afgelopen jaar in de EL won van Monaco en Tottenham.

Ik weet niet wat jij nietszeggend vind?

28 augustus 2016 om 15:15

Eerste x champions League ja weet niet wat jij top vind met de klasse verdediging
Zou je sieren je bril af te zetten en de feiten te willen zien
Anders lijkt me de discussie zeer overbodig

28 augustus 2016 om 15:32

Tuurlijk en de huidige Ajax selectie is zeer ervaren in de Cl.....

Kijk gewoon eens verder over de grenzen in plaats van je blind te staren op de eredivisie. De Russische competitie is veel sterker dan de Nederlandse. Daar spelen gewoon betere voetballers.

28 augustus 2016 om 18:12

Speedy Veltman jaren de verdediging geleid ?
Tja maar de fouten zijn nooit uit zijn spel gegaan.
Helaas heeft hij die nog. En ja jaren de minste goals tegen prima. Helaas ik kan ook zeggen dat Feyenoord de laatste is met een UEFA cup is helaas heb ik daar niks meer aan.

Het gaat er om dat je spelers in vorm eb vertrouwen moet selecteren en dat is vorig jaar goed waren heb ik nu niks aan.
Ben je niet in vorm heb je geen vertrouwen prima moet je niet
Geselecteerd worden.
Leuk dat je over basis en kongolo heb.
Als je dan toch naar cijfers wil kijken bekijk even de verdedigende cijfers van dijks en kongolo en ook even naar het balverlies dan zal je zien dat dijks de veters van kongolo nog niet
mag strikken.

Maar laat blind zijn ding maar doen kwalificeren doet hij toch niet. Helaas is deze beste man niet geschikt als
Bondscoach .

28 augustus 2016 om 18:17

Haha sorry maar je kan echt niet objectief de discussie benaderen
En toegeven dat ze hopeloos uit vorm zijn en totaal geen niveau halen
Gezien Roda en WII kun je dan alsnog zeggen dat de verdediging optimaal is

28 augustus 2016 om 21:23

Gezien Go ahead valt het allemaal weer reuze mee. Nieuw systeem is altijd wennen voor de spelers maar blind speelt veel meer zoals Frank de Boer. en dan komen die spelers prima tot hun recht.

28 augustus 2016 om 16:50

Stel je niet aan man. Wk 2014 hebben de Ajax trainers veel Feyenoorders geselecteerd en ging prima. Nu zijn er eens minder kakkerlakken bij en gaan we weer huilie huilie doen! Calimero!

28 augustus 2016 om 18:19

Word dit ook verwijderd of mag kakkerlakken t.o joden wel VZ
En heeft 0.0 te maken met huillie doen hoor
Ik kijk nu met het nederlands elftal in landsbelang of er nu psv'ers ajacieden of az'ers in staan

Raar dat hij Kongolo niet noemt, die is nog wel beter dan Vilhena, Karsdorp of Toornstra.

28 augustus 2016 om 12:45

Tete en Bazoer zijn wel goed genoeg?

28 augustus 2016 om 12:53

Ja.

28 augustus 2016 om 13:09

Surreal is dan ook totaal niet objectief. Er zijn teveel Oranje onwaardige spelers op dit moment. Dijks, Bazoer en Tete hebben totaal geen recht om in Oranje tr staan momenteel. Ongelooflijk dat Kongolo ook totaal genegeerd is. Grootste verdedigende talent, die ook nog is op 2 posities uit de voeten kan. Blind zijn voorkeur is toch wel heel duidelijk.

28 augustus 2016 om 13:16

Lekker provoceren Avey maar zelfs jij ziet in dat het belachelijk is om vraagtekens te zetten bij het selecteren van twee van Nederlandse grootste talenten. Tete en Bazoer zijn klasse spelers, het is ronduit dom om nu het slecht gaat met Ajax te doen alsof dat niet zo is.

28 augustus 2016 om 13:19

@therazer,

We hebben het over Tete en Bazoer, Kongolo speelt op een andere positie. De CV plaats is gewoon druk bezet met toppers zoals Vlaar, Blind, Bruma, De Vrij en Van Dijk

Leuk dat jij subjectief bent, ik vind Kongolo een groot talent die er bij kan zijn maar niet raar dat hij er niet is. Ik probeer tenminste objectief te zijn.

28 augustus 2016 om 13:19

Was natuurlijk provoceren van mij, maar ik heb nu liever geen Tete en zeker geen Bazoer in Oranje.

28 augustus 2016 om 13:33

Bazoer had wegens een lange vormdip...startend vorig jaar richting einde competitie..best wel buiten de selectie gelaten mogen worden.
Klaassen heeft een ondankbare taak bij Ajax maar schiet met scherp en krijgt zijn vorm weer te pakken.
Tete is gewoon een goede back. Voor Karsdorp is misschien ook wat te zeggen. Kunnen beide geselcteerd worden alleen moet er 1 afvallen. Vandaag Karsdorp...volgende x wellicht Tete.

Verder wil ik alle Feyenoorders er wel op wijzen dat jullie nu niet bepaald veel Europese wedstrijden spelen de laatste jaren. Wellicht dat dit de beeldvorming van Blind beinvloed.

28 augustus 2016 om 13:50

Het gaat erom dat we deze kwalificatiewedstrijden winnen, dat doe je niet met talenten die uit vorm zijn. Dat ze zogenaamd de bij de grootste talenten horen is ook totaal niet relevant op het moment dat ze slecht spelen. Je kunt beter een Vilhena in vorm hebben dan een Bazoer die als een natte krant speelt. Dan laat je Bazoer maar bij jong oranje spelen, dat gaat toch nergens om

Toornsta is niet alleen Oranje-Materiaal, maar ook aanvoerder-materiaal. Wat een speler is dat, techniek, inzicht, schot. Als ik niet beter wist zou ik denken dat het Sneijder was...

28 augustus 2016 om 12:42

Sneijder? Toornstra is de reincarnatie van puskas en eusebio man.

28 augustus 2016 om 12:45

Is pele al genoemd??

28 augustus 2016 om 13:05

En klaassen doet de hele voetbal wereld schudden met zijn overweldigende techniek afgetrainde lichaam en overweldigende inzicht van amsterdam tot aan rostov siddert men al als hij aan de bal komt

Mag hij vinden, ze hebben een goede start en dan ineens zijn ze oranje waardig? Laat ze eerst maar eens een half jaar presteren en dan mag hij dat nog eens roepen

28 augustus 2016 om 12:48

Vooralsnog presteerde Feyenoord vorig jaar de eerste vier maanden van de competitie minstens net zo goed als Ajax. Zeker een Karsdorp blonk toen uit. En toch selecteerde Blind "zijn" jongetjes. We weten allemaal hoe dat is gegaan.

28 augustus 2016 om 13:27

Je geeft het zelf aan, minstens zo goed dus moeten er keuzes gemaakt worden. :-)

28 augustus 2016 om 13:35

Juist. En Feyenoord had ook zo een beetje een week om richting competitie wedstrijden toe te werken en trainen ivm het ontbreken van Europees voetbal.
En toen er een beetje druk op kwam ging het mis.

Hoe die Karsdorp laatst over z'n toeren ging om niks. Die jongen is zeker nog niet klaar voor een selectie. Vilhena aub ook niet. Blinde draver

28 augustus 2016 om 14:30

Was ook de eerste keer dat dat gebeurde. Wat een onzin om hem daarop op af te rekenen.

Hahaha Dirk hou op hoor. Toornstra.....

28 augustus 2016 om 13:11

Als je objectief zou kunnen kijken, zou Toornstra zeker niet mistaan in DIT Oranje. Wat hebben Bazoer en Narsingh gepresteerd dat ze hier de voorkeur boven Toornstra krijgen dan?

28 augustus 2016 om 13:37

Toornstra speelt al een tijd veel beter dan bijvoorbeeld Klaassen, dat hij is opgeroepen is pas een grap. Mensen vinden hem goed door zijn goals, maar hij is zo onzettend zwak qua veldspel en een belachelijk slechte aanvoerder. Verder zou ik op dit moment ook De Roon of Vilhena prefereren boven Bazoer en ik zou ook Veltman thuislaten. Deze 23 spelers zouden er in mijn optiek bij moeten zitten: Vorm, Zoet, Stekelenburg, Karsdorp, Tete, De Vrij, Bruma, Blind, Van Dijk, Willems, Kongolo, Hendrix, Strootman, Toornstra, Wijnaldum, Sneijder, Pröpper, Promes, Elia, Locadia, Berghuis, Janssen en Van Persie

28 augustus 2016 om 16:15

Daarom heeft die ook in 8 wedstrijden 8x gescoord, laat staan als die niet meer zo belachelijk is hoeveel die er dan in schiet!

28 augustus 2016 om 20:39

Jens Toornstra in Oranje is deze wereld oprecht gek geworden of neemt iedereen me in de maling? Prima functionele speler maar absoluut niet meer dan dat. Ik zou nog eerder Fer selecteren.

Het is natuurlijk wel een beetje vreemd dat tete die uit vorm is geselecteerd word en een karsdorp in vorm niet. Hetzelfde met bazoer en vilhena. Wat hoop ik dat we snel af zijn van deze bondscoach..

28 augustus 2016 om 12:42

Ach, deed Hiddink niet hetzelfde door allemaal Psv'ers op te roepen?

28 augustus 2016 om 14:31

Dat was dan ook terecht aangezien PSV de beste selectie heeft.

28 augustus 2016 om 12:43

Wacht even. Karsdorp is in vorm?

28 augustus 2016 om 12:51

Hoezo is Tete uit vorm? Please explain, die is helemaal niet uit vorm maar Bosz maakt een andere keuze op rechtsback. Aangezien hij een 'aanvallende' back wil.

Ik vind dat Bazoer er ook niet bij zou moeten zitten want die bakt er niets van maar Vilhena is niet beter. In een goed draaiend team lijkt iedereen al snel van wereldniveau te zijn en in een slecht draaiend team lijken spelers er niets meer van te kunnen.

Dus als direct Groningen 4 potjes wint op rij dan moeten we gelijk de NL spelers van groningen in oranje oproepen of hoe zit dat?

Kuyt dit jaar en Brenet vorig jaar zorgen alleen maar voor onrust omdat gelijk weer wordt geroepen ' Ja blind is pro-ajax". Wat echt de grootste onzin is. Of hij niet de sterkste selectie wil. Nu zitten er 6 Psv'ers bij en hoor ik Brenet niet meer. Dit jaar Kuyt. Geen van de spelers die Kuyt noemt is aanwijsbaar beter dan diegene, die er nu bijzitten maar toch moet men er dan over gaan discussiëren. Als een aanvoerder van een team dit roept kan je misschien maar beter zo min mogelijk van een club opnemen in de selectie want je krijgt dan alleen maar intern gezeik bij oranje met groepjes. Dan krijg je wel een een team ja.......juist datgene waar we het nu van moeten hebben. Nu de kwaliteit minder is.

Niet alleen bij Blind was dit het geval. Ook onder Aron Winter bij onder 19 was dit het geval.
Ook Gullit gaf dit natuurlijk indirect aan bij Voetbal Insite vrijdagavond.

28 augustus 2016 om 12:44

Ook bij Hiddink was dat het geval alleen dan met Psv'ers.

28 augustus 2016 om 12:50

Kom op, Blind selecteer meer (oud) PSV-ers dan Ajacieden. Gewoon een kwestie van tellen.

28 augustus 2016 om 13:01

Ach Speedy, feiten zijn zo onhandig............

28 augustus 2016 om 13:11

Ok daar gaan we dan:

keepers Ajax: Stekelenburg, Cillessen
keepers Psv: Zoet

verdedigers Ajax: Blind, Veldtman, Tete
verdedigers PSV : Willems, Bruma

middenveld Ajax: Sneijder, Bazoer, Klaassen
middenveld Psv: Strootman, Poppper, Wijnaldum, Hendrix

aanval Ajax: -
aanval Psv: Narsingh, Luuk de Jong

Kortom, meer PSV-ers. Feiten zijn zo verdraaid handig.

28 augustus 2016 om 13:39

Okay...feiten check.
Cillessen..Stekelenburg..Blind.. Sneijder spelen helemaal niet meer voor Ajax.

Als Danny Blind die al niet meer kan selecteren omdat men in de opinie meenemment dat dit oud Ajax spelers zijn en dan gaat tellen hoeveel Ajacieden zijn opgeroepen is dit een hele grote non discussie

28 augustus 2016 om 14:05

Diepe zucht, dan trekken we de oud spelers er toch vanaf?

Vier spelers van Ajax minder, drie spelers van PSV minder. Nog meer in het voordeel van PSV dus.

Karsdorf en Vilhena zijn gewoon vervelende ettertjes, zeker Karsdorp met z'n houding op dit moment. Wellicht had Toornstra wel gekund als buitenspeler bij het Nederlands elftal. Aan de andere kant

28 augustus 2016 om 13:00

Vilhena is een ettertje ja? Wat dacht je van Bazoer dan? Die daarnaast momenteel 35x slechter speelt dan Vilhena, maar toch opgeroepen is?

Vreemd dat hij Karsdorp wel noemt en Kongolo niet.

Vind vooral dat Kongolo moet worden opgeroepen. Kongolo is stukken beter dan Dijks. Vilhena, Karsdorp en Toornstra vind ik momenteel nog geen Oranje spelers (maar ja Bazoer ook absoluut niet en die zit er wel bij)

28 augustus 2016 om 12:59

Dijks zit niet bij de selectie dus................

28 augustus 2016 om 13:17

Klopt je hebt gelijk, was me even ontgaan. Desalniettemin zat Dijks wél bij de voorselectie en Kongolo niet

Kuyt begint op latere leeftijd steeds minder diplomatiek te worden, vind ik wel leuk om te zien. Nou ben ik het niet helemaal met hem eens, maar zijn uitlatingen zijn een stuk leuker dan voorheen. Kongolo had natuurlijk wel geselecteerd moeten worden.

Tegen ierland oostenrijk en polen deed berthuis toch nog wel mee?
Dus waarom nu in eens niet?
Ik snap niets van blind.

stekelenburg
vd wiel
verheagh
vlaar
butnner
wijnaldum
strootman
v ginkel
lens
janssen
depay
28 augustus 2016 om 13:28

Berghuis is de enige van Feyenoord die er wel bij is.
Het zijn oefen rondes en ik denk dan altijd maar dat je andere spelers de kans moet geven. Ik hoop dan ook dat dit de reden is voor zijn selecties. Al zal het toch weinig uit maken. nog 2 of 3 wedstrijden en Blind mag weg. Hopelijk van Oostveen ook.

Komop Dirk wees eens even eerlijk Vilhena en Toornstra doen het misschien goed en Feyenoord draait goed maar die twee zijn echt geen oranje materiaal. En er zijn gewoon een aantal plekken beschikbaar en dus zullen er keuzes gemaakt moeten worden en met alle respect maar een Tete is beter dan een Kasdorp en Kongolo is ook niet beter dan de spelers die nu geselecteerd zijn dus kan wel begrijpen dat er niet meer geselecteerd zijn.

28 augustus 2016 om 13:20

Kongolo verdient die plek dan die overschatte veltman, bazoer en tete. Ik begrijp helemaal niks van blind selectie.

Je kunt ze niet allemaal selecteren Dirk.. je moet ze afzetten tegen hun concurrenten. Vilhena vind ik niet beter, Karsdorp momenteel wel in betere vorm dan Tete en Veltman. Toornstra begin ik niet eens aan. Kongolo is niet beter dan Willems en van Aanholt. Het valt dus wel mee naar mijn mening, maar dit gezeur heb je altijd tussen Ajax, PSV, Feyenoord.

28 augustus 2016 om 12:52

De enige keer dat Karsdorp dit jaar getest werd was in de JC schaal. Verder heeft Feyenoord nog geen moeilijke wedstrijden gehad. Afgelopen jaar viel Karsdorp zwaar door de mand. Lijkt me logisch dat de bondscoach voorzichtig met hem is.

Tete is de beste rechtsback van Nederland qua verdedigen. Het is echter maar de vraag hoe de bondscoach wil spelen. Opbouwend zijn er inderdaad veel betere backs maar het is maar waar je de nadruk op legt.

28 augustus 2016 om 13:18

Vergeet even niet waar Ajax tegen gespeeld heeft he. Willem 2 en Roda... En een nagenoeg failliete club uit Rusland, wat nou niet bekend staat om hun aanvallende kwaliteiten. En guess what.. ze wisten alle 3 de wedstrijden niet te winnen, en kregen iedere wedstrijd minimaal 2 doelpunten tegen, op de thuiswedstrijd tegen Rostov na. Feyenoord wint alle 4 van de 5 wedstrijden, met maar 2 doelpunten tegen. Het lijkt mij dan logischer om Karsdorp en Kongolo op te roepen. Dat Veltman Tete en Bazoer. Ik vind zelfs Toornstra in deze vorm nog meer recht hebben dan Klaassen, die ook gewoon meegaat in de malaise, inplaats van als aanvoerder keihard de strijd aan te gaan. Maarja, Blind is ajaxcied he, net als dat ze dat in Zeist zijn. Dus dat merk je wel.

28 augustus 2016 om 14:02

Wacht nou eerst maar eens af hoe Feyenoord het gaat doen in de zwaardere wedstrijden. Verleden jaar hebben de door jou genoemde spelers niets laten zien.

En zoals ik al eerder opgemerkt heb, blind selecteert meer spelers van PSV dan van ajax.

Kuyt noemt allemaal spelers op die Internationaal helemaal niet hun mannetje staan.

28 augustus 2016 om 13:03

ik heb van de week anders een elftal met een rood-wit shrit aangezien die hun mannetje ook niet stonden. En diezelfde jongens afgelopen weekend ook niet in de nationale competitie.

Blind? Looser van een bondscoach, over 2 jaar zitten we gewoon weer thuis door deze Akjax kneus.

28 augustus 2016 om 13:09

Dus als ze van beide clubs hun mannetjes niet staan dan staan Ajaxspelers nog altijd hoger in de pikorde dan Feyenoordspelers

28 augustus 2016 om 13:19

ik heb het idee dat die van feyenoord al sinds de start van de competitie er staan. Die van Ajax hebben het de laatste weken aardig laten afweten. Dus dan klopt jouw redenering over een pikorde niet.

28 augustus 2016 om 14:03

Ze stonden er niet in de JC tegen Psv. Afgelopen jaar stonden ze er ook niet dus wacht nu eerst meer even af voordat je zo hard begint te roepen. na de EL wedstrijden zullen we zien wa rfeyenoord staat dit jaar.

Dat is ook de reden dat de afgelopen kwalificatierondes van geen kanten liepen. Met Feyenoorders bereikte Oranje de finale van het WK. Zonder (ex-)Feyenoorders presteren ze helemaal niet. Gewoon een feit. Spelers and Janmaat, Indi (ook al ben ik niet onder de indruk van zijn kwaliteiten) heb je gewoon nodig, maar ja, als dan "koning Blind" (oftewel, de door niemand gekozen bondscoach) een groepje jongetjes bij elkaar wil gooien die toevallig hetzelfde shirt aanhadden als hij ooit, dan moet hij dat gewoon doen. We weten ook allemaal dat zijn baan wel veilig zit. Immers, alleen van Oostveen kan hem wegsturen en als die dat doet, stuurt hij ook meteen zichzelf weg vanwege zijn resultaten (twee ontslagen bondscoaches).

28 augustus 2016 om 12:50

Je doet nou net alsof we die finale gehaald hebben door feyenoorders. Iedere ziel in nederland weet dat robben en sneijder de drijvende krachten van oranje zijn/waren.

28 augustus 2016 om 12:52

Jammer dat je dan weer net de spelers noemt die bijvoorbeeld ook de vorige bondscoach Hiddink hebben laten vallen. Ook op het WK waren Janmaat en Indi geen zekerheidjes voor Louis van Gaal, die op een gegeven moment maar Kuyt op de linksback of rechtsbackpositie zette. Had een de Vrij genoemd die zich wel ontwikkeld heeft. Maar Indi en Janmaat staan al 3 bondscoaches ter discussie, dus dat is niet specifiek een Blind dingetje.

28 augustus 2016 om 12:57

@house of ari je bedoeld Janmaat, de man die ons de nederlaag in Tsjechie bezorgde? Die nu de toptransfer naar Watford heeft gemaakt.of Martins indi, die bij Porto niet eens ingeschreven was voor de voorronde CL omdat het zon ' topper' was. Ja, je hebt helemaal gelijk...............

28 augustus 2016 om 13:13

Nee veltman en tete die niet eens van het almachtige Rostov kunnen winnen. En foutjes maken tegen Ado of Excelsior. Dat zijn onze jongens in Oranje....

Er zijn toch wel betere voorbeelden te bedenken dan Toornstra en Vilhena? Kongolo had er nog wel bij gemogen, maar voor de rest mis ik niet specifiek Feyenoorders in de selectie. Een Vermeer had er natuurlijk bij gezeten als ie fit was geweest.

En zelfs Berghuis is geen speler van Feyenoord,word gehuurd. Als ik een auto huur is het ook niet mijn eigendom.

Even een vraagje aan Dirk: Wat hebben al deze spelers die jij opnoemt Internationaal al laten zien dat ze in Oranje horen? Het antwoord is helemaal niks!!!

28 augustus 2016 om 13:01

Oke oke, en de spelers die speelden met het WK 2014 hadden allemaal 100 wedstrijden internationaal in de benen natuurlijk. Onzin argument dus.

28 augustus 2016 om 13:06

Alleen staan Ajaxspelers nog altijd hoger in de pikorde dan Feyenoordspelers Ondanks dat ze van beide clubs hun mannetjes niet staan internationaal.

28 augustus 2016 om 14:30

Blind kan natuurlijk niet bij elke interland spelers gaan wisselen. Hij heeft bij de 3 oefenwedstrijden zijn keuzes gemaakt. Hij wil ook wat vastigheid in zijn elftal. Daarbij heeft Bazoer het geluk dat in de rol die Blind voor hem in petto heeft er weinig concurrentie is. Als ik Blind goed begrepen heb heeft hij zijn basiself voor 7 plaatsen vastgesteld. Er komen nog 4 andere bij. Cillessen blijft keeper, Tete en Bruma blijven er in, verdedigend komt daar Blind nog bij, ik weet niet of hij voor Willems of voor van Aanholt gaat. Op het middenveld is Strootman zeker van zijn plaats, net als waarschijnlijk Bazoer om zijn verdedigende capaciteiten, dus komt er een aanvallende middenvelder bij, te kiezen uit Sneijder, Wijnaldum. Propper of Klaassen. Voorin zijn de zekere spelers Janssen en Promes, daar komt of Narsingh of Berghuis bij. Als hij niet geblesseerd was zou Elia ook een optie zijn. Dit is het gevolg van de meer verdedigende selectie onder invloed van Advocaat.

Tja, maar alleen Kongolo kwam dan in aanmerking, denk ik. Maar die ziet de bondscoach denk ik niet als linksback en centraal in de verdediging van Oranje is enorme concurrentie. Dus ik vind het logisch dat alleen Berghuis geselecteerd is. Karsdorp zou ook kunnen, maar die is nog niet constant genoeg.

28 augustus 2016 om 12:52

En als linksback zijn willems en van aanholt ook beter.

28 augustus 2016 om 16:38

Willems is verdedigend natuurlijk niet beter dan Kongolo aanvallend wel.

Is weer een adams feestje en die spelen momenteel zo goed!!

28 augustus 2016 om 12:53

24 spelers: 4 Ajacieden, 6 Psv'ers......best wel een domme, ongefundeerde opmerking

Karsdorp? 😂😂😂 draag me weg! Dit heeft niks met ajax feyenoord of psv te maken.. Maar de voetballers onder ons of het nou op amateur basis is weten dat de basis van een voetballer gewoon goed moet zijn Tete 10x eerder dan karsdorp! Cillessen gaat toch ook de bank zitten in Nou Camp maar hij is sws 1e keeper van het elftal waarom? Omdat zijn basis 100x beter is dan die van zoet niet beter dan Kenneth maar dat is een ander verhaal #justsayinh

28 augustus 2016 om 14:13

Kom op heb je Tete niet als een kleuter zien schutteren in Rusland? Hij zit vandaag niet voor niets weer netjes op het bankje.

Ben benieuwd hoe Feyenoord zich weerhoudt tot de betere ploegen uit de Eredivisie. Na 4 wedstrijden tegen degradatiekandidaten en middenmoters valt er nog weinig te oordelen.

Ipv Karsdorp kun je beter Fosu Mensah oproepen, ipv Toornstra en Vilhena kun je beter niemand oproepen, ipv Berghuis kun je beter Promes oproepen.

Vind alle spelers die geselecteerd zijn op hun posities beter dan deze. Bovendien getuigt die wel weer van enorm Rotterdams opportunisme. Het gaat weer een paar wedstrijden goed. Vorig jaar was het nog sappelen voor spelers als Toornstra en Vilhena, terwijl ik Proepper en Hendrix zelden op een slechte wedstrijd heb kunnen betrappen vorig jaar.

Er zijn wel meer dingen opmerkelijk bij de KNVB. Blind die werkelijk nog nooit iets bewezen heeft als hoofd verantwoordelijke, van Basten die een aantal maal opzichtig gefaald heeft alstrainer en als klap op de vuurpijl Hans van Breukelen als technisch manager op basis van???
Het is natuurlijk 1 ziekelijke onprofessionele op vriendjes politiek gebasseerde bende baantjesjagers.
Wachten tot deze bende is opgehoepeld tot die tijd kan je Oranje simpelweg niet serieus nemen.

@tornado72,

Eindelijk iemand die het gewoon snapt. Ja, het is opmerkelijk, maar Nederland is op deze manier niet serieus te nemen. Daarnaast zou het ook opmerkelijk zijn als je meerdere spelers zou selecteren van een club die al 16 jaar en 125 dagen wacht uberhaupt op een kampioenschap. Kortom, wederom een artikel wat weer eigenlijk inhoudsloos is. Common sense...

28 augustus 2016 om 13:18

Of een club meerdere tijd geen prijzen gewonnen heeft zegt in mijn ogen niet zoveel. Het gaat om de kwaliteit van het individu en niet zozeer om de kwaliteit van het team waar een speler speelt. Een team kan bijvoorbeeld veel buitenlandse spelers hebben lopen en vaak kampioen worden wat natuurlijk niet wil zeggen dat de paar Nederlandse spelers goed genoeg zijn voor Oranje.

Kongolo en Karsdorp okee. De rest heeft niets bij Oranje te zoeken.

Dirk ziet "beren op de weg"

28 augustus 2016 om 13:22

Vilhena is niet minder dan Hendrix. Het is idd ook niet zo dat Blind zo raar selecteert dat hij enorme wereldtalenten thuis laat. Er is bij Blind wel een behoorlijke club voorkeur zichtbaar wat hem nog ongeloofwaardiger maakt.

28 augustus 2016 om 13:25

Ik ben Ajacied maar vindt dat Klaassen er niet bij hoort. Speelt dramatisch, al tijden.
Ik vind Hendrix weldegelijk beter dan Vilhena.

28 augustus 2016 om 13:39

Het is maar wat je zoekt voor een linker middenvelder. Passend en wat diepgang betreft is Hendrix wat beter als je loopvermogen en duelkracht bekijkt is Vilhena wat sterker maar ze ontlopen elkaar niet veel.
Tete of Kasdorp? Tete zit tegenwoordig regelmatig op de bank. Bazoer houdt ook vaak de bank warm terwijl bijvoorbeeld Vilhena prima speelt.
Enige clubvoorkeur kan je Blind niet ontzeggen.

Pfff wat n gezeur. Vorig jaar was feyenoord dramatisch en zaten er meer jongens bij. Toen hoorde ik m ook niet. En toornstra in oranje? ??

Hahahah Dirk ziet ze nu vliegen. Door dit soort acties zakt het niveau van het Nederlands elftal. Straks wanneer feyenoord weer zakt naar de plaatsen waar ze horen zal Dirk zelf inzien dat dit een nonsens uitspraak is.

De Ajax spelers zijn weliswaar internationaal niet goed genoeg maar de Feyenoord spelers ook niet. Dus waarom moeten er wel Feyenoord spelers in en geen Ajax spelers?

28 augustus 2016 om 13:44

Tete en Bazoer zitten tegenwoordig vaker op de bank dan dat ze spelen. Van Blind moest je niet zolang geleden vaste basisspeler zijn om geselecteerd te worden maar Blind en consequent aan principes vasthouden is al eerder niet zo'n goede combinatie gebleken.

28 augustus 2016 om 13:48

Hoevaak zaten ze precies op de bank?

28 augustus 2016 om 13:52

Vanmiddag weer allebei. Een teken dat je clubtrainer je op dit moment niet goed genoeg vind voor een basisplaats tegen GAE.

Dat gene wat Gullit niet wil vertellen en waar we zelf nog achter komen, heeft volgens mij ook hier mee te maken.
Dat "ajakskliekje" selecteert eerst spelers uit 020 en dan kijken ze wat ze nog missen.

Zou in ieder geval de meeste rare keuzes van Blind verklaren.

Hé, Kuyt kijkt blijkbaar ook VI. Daar werd afgelopen vrijdag ook over gesproken.

Maar een goed team wilt nog niet zeggen dat individuele spelers goed genoeg zijn voor het Nederlands Elftal.

Kongolo, Elia, Clasie destijds, Vermeer en zelfs Vejinovic waren al eens geselecteerd voor het Nederlands Elftal toen het niet zo geweldig ging met Feyenoord, maar toen hoorde je Kuyt niet daarover.

Toen Hiddink bij Oranje zat en alleen maar Psv'ers opnam in de selectie hoorde je er niemand over, maar nu Blind Ajacieden opneemt is er overal drama. Beetje hypocriet lijkt me he?

28 augustus 2016 om 14:03

Toen Hiddink PSV spelers selecteerde speelde PSV ook goed en ze wonnen bijna alles. Nu selecteert Blind volledig tegen z'n eigen principes in bankzitters ban Ajax, op z'n minst opvallend.

Jammer dat Haps niet geselecteerd is. Ik vond die jongen vorig jaar al fantastisch. Tete is verdedigend de beste back van Nederland maar brengt aanvallende stukken minder. Blijft als concurrent Willems over maar dan vind ik Haps verdedigend weer beter. Die jongen gaat het nog ver schoppen. Oh ja, ik ben geen AZ fan in het bijzonder. Er was voor mij maar 1 club en dat was HFC Haarlem, Daar is niets anders voor in de plaats gekomen na het faillissement.

Lee uh nee jij kijk gelukkig ook met een gekleurde bril.
Maar nee Klaassen zou ik misschien bij Feyenoord willen zien hoor maar die andere 2 zeker niet en zeker in deze vorm.
Kongolo en Veltman zijn 2 verschillende kanten uiteraard. Dijks heeft totaal niks te zoeken in oranje en zeker niet als je kongolo ook nog heb.

Daarbij selecteren op vorig seizoen lijkt me niet echt handig. Als ik nu naar Ajax kijk zijn er weinig spelers met vorm en vertrouwen. Lijk mij toch dat je selecteer op welke spelers kondigt moment vorm hebben en beter zijn.

Laat Blind zijn ding maar doen kwalificeren gaat hij zo niet doen. En dan is het doei doei blind.
Blind is helaas geen goede trainer en zeker niet voor een bondscoach schap.

Ze hadden beter de Boer of Koeman kunnen proberen meer ervaring als
En meer bereikt als trainer .

Iedereen moet niet haatten omdat je een psv'er bent of een Ajax fan maakt niks uit.
Iedereen ziet nu wel dat Klaassen top is en dat Kongolo het goed doet. Karsdorp mag er van mij wel erbij. maar in mijn eigen mening weet ik niet of Toornstra het kan. Maar in oefenmatchen moet je het proberen toch ?

Luister eens ff goed Kuyt. Je bent een paar wedstrijden bezig. Hebt toevallig allemaal gewonnen en nu denk je gelijk dat het halve elftal goed is voor Oranje. Laat me niet lachen man. Maak jezelf niet zo belachelijk.
Karsdorp en Kongolo mogen van mij wel erin. De rest doeiii!!!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren