Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Manchester United slaat in blessuretijd toe en vervolgt perfecte reeks

Laatste update:

Manchester United is zaterdagavond op de valreep naar de derde competitiezege op rij gekropen. Uit bij Hull City, de verrassende nummer drie na de eerste twee speelronden, bleef het geruime tijd 0-0 en leek United op weg naar twee verloren punten. Marcus Rashford tikte in blessuretijd echter nog binnen na een individuele actie van Wayne Rooney en zo blijft de seizoensstart van Manchester United net als die van Chelsea perfect: drie gespeeld, negen punten.

/

Hoewel de zege pas rijkelijk laat tot stand kwam, was die niet onverdiend te noemen. Na de winst van de Community Shield en de competitiezeges op Bournemouth en Southampton ging United zaterdag van meet af aan op jacht naar een nieuwe driepunter. Winnen in het KCOM Stadium zou betekenen dat the Red Devils voor het eerst sinds het seizoen 2011/12 hun eerste drie competitieduels stuk voor stuk winnend zouden afsluiten, maar Hull bleek een taaie tegenstander. De ploeg die Leicester City en Swansea City al het nakijken gaf verweerde zich goed en Tom Huddlestone schoot in de eerste minuten al een keer over.

De eerste serieuze poging van de wedstrijd was wel voor de bezoekers uit Manchester. Zlatan Ibrahimovic kopte net over na voorbereidend werk van Anthony Martial en liet de fans van Hull even sidderen. Daarna was Hull aan de overkant gevaarlijk via Robert Snodgrass, wiens vrije trap net naast ging. De beste mogelijkheden waren vervolgens weer voor United: Elin Jakupovic pakte een schot van Juan Mata, een schot van Wayne Rooney werd op de doellijn geblokt, Jakupovic zag een kopbal van Mata recht op zich afkomen en Ibrahimovic werkte de bal tot slot met de hak in het zijnet.

/

Na rust incasseerde Hull een domper, toen Snodgrass er al vroeg geblesseerd af moest en zijn plek afstond aan Shaun Maloney. Ahmed Elmohamady werd nadien nog wel een keer gevaarlijk, maar United drong meer en meer aan en had de beste kansen. Mourinho zag echter hoe Martial van afstand naast het doel trapte, hoe Pogba over mikte en hoe Ibrahimovic net naast schoot. De sterke Zweed legde twintig minuten voor tijd een keer van afstand aan voor een vrije schop, maar die brak in de muur al uiteen. De regen stroomde inmiddels met bakken neer en United zocht en zocht naar het gewenste gaatje.

Rashford kwam erbij voor Mata met de intentie iets te forceren en United bleef bovenliggend. Ook Henrikh Mkhitaryan mocht invallen, maar de Armeniër bleek niet de gouden wissel. Hull verdedigde met hand en tand en leek voldoende tijd te hebben gekregen om de 0-0 intact te houden, hetgeen door de fans als een zege gevierd zou worden. The Tigers bleven echter alsnog compleet gedesillusioneerd achter toen Rooney in minuut 91 aan de linkerkant versnelde, de achterlijn haalde en daar laag voorgaf naar het midden: daar tikte Rashford binnen voor de winst.

Manchester United heeft er alles aan gedaan om te winnen bij Hull City

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha en iedereen maar haten op Rooney, toch doet hij het maar weer. Hij is van aparte klasse en kan altijd voor het verschil zorgen, zo toonde hij vandaag opnieuw. Zal altijd alles van zichzelf geven en zich schikken naar de rol die de trainer hem geeft en zal bovendien altijd een meerwaarde voor het team zijn!

United speelt sterk in de eerste wedstrijden, mooi doorgedrukt (op zijn Saf’s) en mooie winning goal voor Rashford, die knul gaat zijn kansen wel krijgen dit seizoen.

27 augustus 2016 om 20:34

En de haat op Rooney is terecht. Speelde wederom een dramatische wedstrijd. Vertraagde vaak het spel, durft vaak niet te schieten als hij de ruimte krijgt en leed vooral in de eerste helft belachelijk veel balverlies. Zijn assist was het enige lichtpuntje. Natuurlijk was die assist heel belangrijk, maar mijn gevoel zegt dat als United met Mkhitaryan i.p.v. Rooney gestart was het niet zo spannend was geweest als nu.

27 augustus 2016 om 20:38

Martial heeft een veel kleinere bijdrage geleverd dan Rooney, dus als Mkhitaryan op de plek van een ander had moeten beginnen was het Martial wel en niet Rooney.

27 augustus 2016 om 20:58

Martial speelde een slechte wedstrijd ja, een jonge speler als hij heeft dat soms. Rooney daarentegen werkt hard maar lijkt het niet meer te kunnen. Niet op het niveau dat United moet nastreven. United kan veel beter 4-4-2 spelen in plaats van 4-2-3-1, en dan zonder Rooney.

De Gea
Valencia
Bailly
Blind
Shaw
Mkhitaryan
Pogba
Fellaini
Martial
Rashford
Zlatan
27 augustus 2016 om 21:24

Ik haat haat...

Make love not war!!

28 augustus 2016 om 00:38

@ Arjen, wat een onzin.

Ik weet niet welke wedstrijd jij hebt gekeken, maar Rooney lijkt juist eindelijk vorm te hervinden, in de luwte van de nieuw aangetrokken supersterren, en met een natuurlijke chemie met Ibrahimoviç van twee legendes die elkaar respecteren die je ziet ontstaan, zal Rooney denk ik weer dichter bij zijn oude vorm komen.

Tuurlijk hij is wat explosiviteit verloren, maar je kijkt toch wel met één oog dichtgeknepen als je nu zegt dat Rooney deze westrijd een dramatische pot speelde.

28 augustus 2016 om 00:48

Onzin? Ik denk dat je de eerste helft niet gezien hebt. Kijk die maar eens terug en let eens goed op Rooney. De tweede helft vond ik hem op zijn assist na ook geen uitblinker. Zijn assist was natuurlijk heel belangrijk maar de actie die hij maakt is ook niet geweldig. Let eens op hoe hij daar verdedigd wordt.

27 augustus 2016 om 20:35

Die haat slaat vaak nergens op. Niet omdat Rooney altijd briljant speelt, maar vaak omdat hij altijd degene is die bekritiseerd wordt. Ook vandaag heb ik ontzettend veel United fans hem af horen kraken terwijl er andere spelers een stuk slechter dan hem waren. In de 2e helft speelde hij trouwens zeer sterk, maar daar hoor je dan niemand over. 3 wedstrijden, 1 goal en 2 assists. Als hij zo door blijft gaan is er absoluut geen reden om hem uit het elftal te halen.

27 augustus 2016 om 20:49

Die 'haat' is er ook omdat iedereen weet hoe goed hij kan zijn en het dan snel tegenvalt.
Vond em vaak balverlies lijden vandaag maar een fantastische assist. Op links komt ie ook minder vaak aan de bal en zie ik em liever.

27 augustus 2016 om 21:23

Rooney is inderdaad van aparte klasse. Namelijk een van wisselvallige klasse. Dit betekent dat hij de klasse wel heeft, maar niet altijd/te weinig laat zien op het veld en omdat hij juist een van de ervaren en getalenteerde spelers is, verwacht men veel van hem. Dit vind ik geen oneerlijke bejegening.

Men kan hem nooit verwijten dat hij niet hard werkt, inderdaad. Maar wel dat hij niet/onvoldoende rendeert. Hij is daarom niet altijd een meerwaarde voor het team en zou nooit de garantie van een basisplaats moeten krijgen.

Er zal een tijd komen waar je de sentimenten los moet laten en moet inzien dat er betere spelers aandringen die op hun kansen wachten. Rooney en zijn fans zullen dan moeten inzien dat hij niet meer de Rooney is van toen. Wayne gaf zelf ook aan bereid te zijn op een andere positie te willen spelen. Hij weet dat hij het niet meer kan opbrengen (in de spits positie). Maar goed, voor het zover is verdient Rooney wat hij oogst op het veld. Zowel de positieve als de negatieve geluiden moet hij en jij kunnen verteren.

27 augustus 2016 om 23:02

Dan vraag ik mij af hoe dat rendement wordt gemeten? Rooney is in mijn ogen de meest getalenteerde speler uit Engeland van de huidige generatie. Hij heeft zich van spits ontwikkeld naar een vleugelspeler tot controlerende middenvelder! Er zijn weinig spelers die hem dat kunnen nadoen, laat staan geen (messi misschien?).

Ik ken de cijfers van Rooney niet van buiten, en het zou kunnen dat hij niet veel goals en assists geeft (al heb ik de indruk dat zijn doelpuntenaantal elk jaar wel meer dan behoorlijk is), maar zijn aanwezigheid op het veld en invloed op het spel valt op geen enkele manier te ontkennen.
Hoezo is hij geen meerwaarde op het veld? Hij is een allround speler die gaten dichtloopt, altijd present is en op elk moment voor een flits kan zorgen, zoals vanavond opnieuw bleek. Het zullen meestal geen directe assists zijn, maar hij verdeelt het spel ook uitstekend en zorgt in mijn ogen voor een zeer goede balans tussen middenveld en aanval.
Ik denk niet dat er andere spelers in Engeland rondlopen mijn zijn kwaliteiten, en ik ben ervan overtuigd dat elke coach hem in zijn team wil hebben, niet enkel omwille zijn werklust, maar omwille de uitzonderlijke klasse en kwaliteiten die hij bezit.

Klopt, Rooney gaat de 30 in en sterker (fysiek alleszins) zal hij niet worden, maar dat betekent in mijn ogen absoluut niet dat hij minder belangrijk zal worden. Als hij de juiste rol kan vervullen en zijn lichaam nog gezond blijft, zie ik hem nog jarenlang op het middenveld van Manutd heersen en de leider van het team zijn, samen met andere toptalenten rond hem (zoals Pogba en Martial bv). Zie hoe lang Giggs het volhield, maar ook een Lampard of Scholes zijn goede voorbeelden. En dat zijn jongens die een hele carrière op slechts 1 positie hebben gespeeld, terwijl Rooney zich de laatste vijf jaren constant moet aanpassen en daar telkens opnieuw succesvol in slaagt! Dan kun je me niet vertellen dat hij wisselvallig is of te weinig laat zien, iets meer waardering is hier wel op zijn plaats.

28 augustus 2016 om 00:53

Bij een wedstrijd kijk ik niet naar iemands potentieel, maar naar de performance, de uitoefening van zijn taken en de opvulling van zijn rol. Details zijn hierbij belangrijk en moet helaas concluderen dat Rooney niet meer dezelfde speler is die we leerden kennen na zijn transfer van Everton. Het is leuk en aardig dat hij op meerdere posities kan spelen, maar wat betekent dat precies? Een Jack of all trades, master of none. En moet hij nou net een meester zijn geweest in het maken van doelpunten en het hebben van een groot bereik van passing met een goed overzicht.

Op een gegeven moment wordt Rooney een ergernis door te strooien met slechte passes, slechte aannames of speelt alsof zijn hoofd niet in de wedstrijd zit en is de frustratie van zijn gezicht af te lezen. Zo werk je jouw team tegen als je de simpelste dingen fout doet. En om maar te zwijgen over wat men van de grote Rooney verwacht. Er zijn daarom zeker 'mindere' spelers in de EPL die bepaalde aspecten van Rooney beter kunnen en dat is te wijten aan het feit dat men nu verwacht dat Rooney een alleskunner is in plaats van meedogenloze doelpuntenmachine, een label waarmee hij groot is geworden.

Tegen Rooney heb ik niks, maar het is duidelijk dat hij op eenzelfde traject zit als Giggs en Scholes destijds. Hij kan echter nog wel een tijdje mee, maar men moet rekening houden dat hij niet meer optimaal presteert. Concreet betekent dit zijn stempel op een wedstrijd drukken.

Tot slot, no player is bigger than the club. Uiteindelijk zal Rooney met minder speeltijd genoegen moeten nemen.

28 augustus 2016 om 10:05

Leuke praatjes allemaal, maar wees eens concreet (zoals je zelf zegt). Hij rendeert niet genoeg, zijn performance is niet goed en hij vult zijn taken niet goed uit? Vertel mij dan eens wat zijn rol is, wat wordt concreet van hem verwacht (niet door jou, niet door het publiek, maar door Mourinho)?

En als je beweert dat hij zijn stempel op de wedstrijd niet kan drukken, heb ik eerder het gevoel dat je bewust op het negatieve focust. Als er iemand is die gisteren zijn stempel op de wedstrijd heeft gedrukt, dan is het Rooney wel, en dat op het meest kritieke moment. Ook in de eerdere wedstrijden heeft hij zijn momenten gehad en heeft hij zijn bijdrage geleverd met goals of assists, dus lijkt het mij wat voorbarig om hem al af te schrijven. Vergeet niet dat we nog maar in augustus zijn en het seizoen nog 9 maanden duurt. Bovendien heb ik nergens beweert dat hij zeker moet zijn van zijn basisplaats, maar op dit moment zie ik niet wie zijn rol kan overnemen achter de spits, dus verwacht ik niet dat hij zijn plek snel kwijt zal zijn. De tijd zal het uitwijzen uiteraard.

Klopt, hij geeft slechte passes en verliest wel eens de bal, maar op zijn positie lijkt me dat aanvaardbaar. Hij speelt net achter de spits nu, in ondersteuning van de doelpuntenmaker, moet anderen in stelling brengen om een assists te geven en verdedigingen openbreken. Hij lijkt me niet de rol van uitblinker te hebben, maar moet eerder het vuile (of ondankbare, dat is hier meer op zijn plaats) werk opknappen, en slaagt daar in mijn ogen meer dan goed in (net zoals Fellaini als je het mij vraagt).

28 augustus 2016 om 13:33

Je hoeft alleen naar zijn spel te kijken om te begrijpen wat ik schreef. Hij speelt al een tijd niet meer in de spits en is nu een spelverdeler/aanvallende middenvelder. Ik leg niet de gehele schuld bij Rooney, maar het is niet voor niets dat Man Utd vorig seizoen niet veel aan scoren toekwam. Dat is de hoofdreden waarom het slecht ging met de club.

Ook kreeg hij kritiek over zich heen over zijn spel. Slechte passes, niet goed in de wedstrijd, weinig gevaarlijke ballen en oogde zelfs als een kip zonder kop. Het was embarrassing om te zien soms hoe hij zelfs de meest simpele bal inleverde. Als je als icoon op het spel staat dan vallen zulke slechte prestaties extra op.

Ik schrijf niemand af. De verwachting is dat we nooit meer de oude Rooney terug zullen zien en dat hij op den duur plaats zal moeten maken die meer dynamiek heeft, een specialist. Rooney heeft nu eenmaal veel krediet verworven en zal ondanks zijn matige prestaties niet meteen banken.

Het is aanvaardbaar in jouw ogen misschien. Maar niet voor iemand die Wayne compenseert zijn matige wedstrijd een beetje met hard werken. Dat is ook een van de redenen waarom hij er nog staat. Hij heeft nu bliksemafleiders, spelers (ibra, Pogba) die het spel naar zich toetrekken en zo verliest hij de spotlight op hem.

Nee, Rooney is al lang geen worldclass speler meer en teert op het respect van de coach, club en zijn werkethiek.

Mooie actie van Rooney en goed ingelopen van Rashford. Echter was dit een slechte pot. United combineerde zeer slecht en de looplijnen van spelers waren niet veel beter. Hull heeft in de 2e helft 1x met meer dan 3 man op de helft van United gestaan, ook niet echt het woord 'voetbal' waardig. Maargoed, geef Hull eens ongelijk!

Overigens vond ik Bailly een goede pot spelen! Verdedigend zeer sterk.

27 augustus 2016 om 20:33

Genoot echt van bailly, de spitsen van hull konden de bal 1 seconde vasthouden en bailly was daar alweer om de bal te onderscheppen

27 augustus 2016 om 20:42

Inderdaad! Wat een topspeler, heerlijk. Hij speelt erg agressief maar precies op de goeie manier, maakte volgens mij (not sure) geen overtredingen maar harde ingrepen, precies wat United nodig heeft. Ook Blind speelt meer dan prima in het centrum achterin. Ik zie Smalling niet zo snel terugkeren in de basis elf op deze manier.

27 augustus 2016 om 20:47

Ik denk dat Smalling wel gaat spelen in de topwedstrijden waar je ook een absolute no nonsense verdediger nodig hebt en je niet 80 minuten lang op de helft van de tegenstander speelt, maar Blind is inderdaad in geweldige vorm op dit moment.

27 augustus 2016 om 23:42

Ik denk eigenlijk dat het zo blijft staan. Blind won veel kopduels en had veel intercepties. Dus dat doet hij gewoon goed. Mourinho is verder een trainer die niet veel aan wisselingen doet volgens mij. Een vaste defensie erg belangrijk (tenzij Blind of Bailly veel fouten gaat maken, dan wordt het anders natuurlijk). Daarnaast hanteert United zone dekking. Dan is de lengte en kracht van Smaling minder belangrijk. Smaling is een goede mandekker, maar als je aanvallend wilt spelen, heb je meer aan Blind, die veel beter is in balbezit en ook goed tactisch voetbalt. Hij kan vanuit een interceptie meteen de bal diep geven.

Dit was dus never nooit gebeurd met van Gaal hè. Dit United heb ik echt gemist. Tot het laatste moment strijden en uiteindelijk dan ook vaak die terechte en oh zo belangrijke goal maken.

Bailly is echt een vreselijk beest. Die man speelde weer ijzersterk. Mkhitaryan viel ook erg sterk in net als de gevierde man Rashford. Rooney ook weer een heerlijke assist erbij. Verdiende overwinning voor United.

27 augustus 2016 om 20:30

Onder Mourninho had Rashford nooit zijn debuut gemaakt

27 augustus 2016 om 20:32

Onder van Gaal ook niet als hij niet zoveel blessures had gehad!!

27 augustus 2016 om 20:34

Kom uit van Gaal zijn kont man, hij heeft gewoon gefaald bij Man United. Met die blessuregolf vorig seizoen voorin had Rashford hoe dan ook zijn debuut gemaakt, maakt niet uit onder welke trainer. Wat goed is, komt snel

27 augustus 2016 om 20:51

Dit is dus echt bs, hij speelde alleen door blessues en dus niet omdat van Gaal hem zo goed vond. Natuurlijk had hij onder Mourinho wel zijn debuut gemaakt, en al helemaal als hij in de zelfde situatie als van Gaal zat.

27 augustus 2016 om 20:34

alleen had micki geen kansen gemaakt, maar zijn voorzetten en zijn snelheid waren wel mooiste hoogtepunt. ik hoop dat mkhitarian volgende wedstrijd een basisplek krijgt. bailly liet zien dat hij de topaanwinst voor united is. goed gescout door mourinho en mendes.

27 augustus 2016 om 20:36

Je noemt Bailly op, die speelde zeker weer heel goed maar jezus wat was Blind bizar goed. Die won echt ieder duel, en liep veel gaten dicht van Bailly en loste veel van zijn foutjes op. Elke keer als die bal in de beurt van Hernandez kwam had Blind hem en qua opbouw ook weer erg goed. Genoten van hem, gaat lastig worden voor Smalling om terug te komen.

Zlatan had wellicht moeten scoren maar was ook weer fenomenaal wat een geweldige spits zeg. United was echt goed en toonde heel veel kracht en volwassenheid om deze wedstrijd zoals van oudsher in de extra tijd te winnen.

27 augustus 2016 om 20:41

Inderdaad, mooiste is dat Blind zelf nu ook super zelfverzekerd oogt en dat merk je ook absoluut in zijn spel. Heerlijk duo!!

27 augustus 2016 om 20:45

Mkhytarian mag wel eens wat minder duikelen vind ik.. Die 1e speler naait hij gewoon duidelijk een gele kaart aan. Hij viel letterlijk 2 meter nadat het contact was geweest opeens op de grond omdat hij wist dat hij de bal niet meer zou halen.. Daarna krijgt Meyler geel voor een klein tikje, omdat Mkhytarian heel overdreven naar de grond ging. Daar kan ik dan toch wel slecht tegen.

27 augustus 2016 om 22:38

Als je op die snelheid bent en een klein tikje krijg val je gewoon en hij is sws niet een spelers die expres valt

27 augustus 2016 om 21:19

Het is jammer om te constateren dat Van Gaal een overschatte coach is net zoals vele andere Nederlandse ''toptrainers''.

Van Gaal heeft in een vorig leven de CL gewonnen met een lichting Ajax spelers die van een uitzonderlijke klasse waren. Zij waren jong en hij kon hen met zijn leraren aanpak in de jaren 90 nog goed voor de dag laten komen. Bij Barca, Munchen en United heeft hij gewoon het minste eruit gehaald. Een landskampioenschap hier en daar met zulke teams is niet heel uitzonderlijk. Natuurlijk heeft Van Gaal wel een uitzonderlijke visie, maar die uitzonderlijke visie pakt niet altijd uit. Dat bewijst zijn vroegtijdige vertrek overal ook wel weer aan.

Wanneer Van Gaal bij een topclub vertrekt merk je heel snel dat die club stopt met het binnenhalen van middelmatige spelers. Bij Barca haalde Van Gaal de ene na de andere middelmatige Eredivisie speler. Bij Bayern had hij spelers zoals Braafheid en Pranjic gehaald. Bij United heeft hij het weer herhaald met een speler als Depay die nu lekker mag banken of op de tribune mag zitten.
Mourinho komt en ineens komen Zlatan, Pogba en Baily. Net als hoe Bayern stopte met het binnenhalen van Europese middelmaat na zijn vertrek. Van Gaal wilde Neuer bijvoorbeeld niet en zette alles op de middelmatige keeper Kraft.

Trainers als Van Gaal, Adriaanse en Advocaat kunnen allemaal beter bij televisie programma's gaan zitten. Daar weten zij het wel altijd beter.

Op dit moment is Koeman de beste Nederlandse coach naar mijn mening. Hij is zelf (nog) geen wereldklasse, maar dat kan nog komen. Hij doet het verdienstelijk tot nu toe bij Everton en heeft het verdienstelijk gedaan bij Southampton. Koeman lijkt zich niet blind te staren op 1 manier van spelen zoals een Van Gaal of Adriaanse wel doen.

Tja, niet al te beste wedstrijd. Ja er ging heel veel goed dat wel, prima positiespel en er werd echt als een team gespeeld maar de afwerking was ronduit slecht. United vergat zich constant te belonen en dat dit uiteindelijk gebeurde in de blessuretijd was niet zo goed voor mijn zenuwen, maar ach weer drie punten erbij.

Ik vond Rooney erg goed spelen, net als de achterhoede wederom. Valencia is toch wel erg genieten op de rechterflank, zeker in aanvallend opzicht maar vandaag ook goed verdedigend. Bailly, Blind en Shaw gewoon weer erg goed vandaag. Pogba niet echt geweldig vandaag, erg zoekend en niet alles lukte maar hij had ook zeker weer een paar mooie acties in huis. De slechtste vandaag vond ik Zlatan. Bijna alles mislukte bij hem en er zat ook helemaal geen stijgende lijn in. Ook Martial onzichtbaar. Hopelijk krijgt Mkhytaryan een basisplek de volgende keer aangezien hij echt lekker speelde, zo simpel zn mannetjes voorbij etc. En tenslotte Rashford.. hij heeft precies gedaan wat hij moest doen! Heerlijk

Rooney eerste helft veel balverlies, maar de tweede helft vond ik hem sterk spelen. De boy Marcus heeft weer een belangrijk doelpunt gescoord voor ons Mancunians, wat een vent is dat!
Hull City verdedigde goed, maar toch viel de doelpunt in de laatste minuten van de wedstrijd.
De volgende wedstrijd gaat heel spannend worden tegen Manchester City. GGMU!

Ben echt onder de indruk van Manchester United in deze eerste wedstrijden. Ze spelen misschien niet het mooiste voetbal (sterker nog; daar is nog veel werk aan de winkel), maar je ziet bij iedere afzonderlijke speler de absolute wil om te winnen. En dat is absoluut de verdienste van José Mourinho, die de winnaarsmentaliteit terug weet te brengen bij United. Vond Daley Blind één van de besten op het veld, ondanks dat hij eigenlijk 'onzichtbaar' was. Durfde zijn plaats centraal achterin te verlaten om bij te dragen aan de opbouw voorin zonder daarin enorme risico's te nemen. Toch ongelooflijk hoe makkelijk hij zich staande heeft weten te houden in de Premier League, hopelijk profiteert het Nederlands elftal daar op korte termijn ook van. Een centrum met Daley Blind en Virgil van Dijk zie ik absoluut zitten!

De gunfactor lag vandaag eigenlijk bij Hull City, maar United was gewoon verreweg de betere en heeft door Rashford en vooral Rooney toch nog verdiend gewonnen. Wéér een hele leuke pot in de Premier League!

27 augustus 2016 om 20:40

Ik schat zowel Bruma als De Vrij hoger in dan Virgel van Dijk eerlijk gezegd. Virgel van Dijk heeft het niet echt goed gedaan in de afgelopen interlands in mijn ogen.

27 augustus 2016 om 20:51

ik vind blind ook tegenvaller bij oranje, kijk zijn statistiek bij oranje. wel opvallend dat hij bij united uitblink.

27 augustus 2016 om 20:57

De Vrij is alleen nog niet geselecteerd voor de komende interlands. Wel jammer..

27 augustus 2016 om 21:00

De Vrij - Blind lijkt mij de beste optie, zij vullen elkaar goed aan qua type CV's. Maar centraal achterin heeft Oranje sowieso goeie opties met ook Bruma en van Dijk en in potentie ook bijvoorbeeld Kongolo, Riedewald, Hoedt en Denswil

27 augustus 2016 om 21:05

Virgil van Dijk is alweer op dit moment een van de beste centrale verdedigers van Europa. Het zou gekkenwerk zijn om hem te laten banken omdat zijn onzekere begin niet datgene uitstraalt wat hij voor zijn club laat zien. Bovendien hebben we bij de laatste twee interlands kunnen zien hoe goed een Bruma-Van Dijk koppel is. Soms moet je mensen wat tijd gunnen zodat ze kunnen acclimatiseren in een nieuwe omgeving zoals Oranje.

We mogen echt in onze handen wrijven als we naar onze verdediging nu kijken. Als ik ze moest rangschikken dan zou het er zo uit zien:

1. Virgil van Dijk
2. Blind
3. Bruma*
4. De Vrij*

*moeten respectievelijk in een 'nieuwe' omgeving en na een blessure zich (her)bewijzen om te bepalen hoe ze ervoor staan. Ben eigenlijk benieuwd hoe een 'blinde Dijk' duo het zal doen achterin.

27 augustus 2016 om 21:43

Waarom niet gewoon weer met vijf verdedigers spelen? Denk dat je daarmee het defensieve probleem voor een flink gedeelte oplost. Dan heb je met Janmaat en Willems die de vrijheid hebben om aanvallender te spelen, terwijl je in het centrum met Blind, De Vrij en Van Dijk drie goede centrale verdedigers hebt staan die (mits ze goed communiceren) de boel dicht kunnen houden. Strootman en Wijnaldum sowieso op het middenveld en dan moeten we even kijken hoe en wat het dan met de aanval moet. Een 5-3-2 of een 5-2-3 zou kunnen, dan kan je met Promes, Janssen en Robben spelen (mits ze fit zijn). Of natuurlijk Huntelaar, maar ben daar nog niet helemaal over uit. Wat de keeper betreft weet ik het ook niet, zou Cillessen even de tijd geven om te wennen bij Barcelona. Michel Vorm zit absoluut in een goede fase, maar je zou net zo makkelijk kunnen kiezen voor Zoet of Krul.

Vorm (?)
Van Dijk
De Vrij
Blind
Janmaat
Wijnaldum
Strootman
Willems
Robben
Janssen
Promes
27 augustus 2016 om 22:13

Of je zorgt gewoon dat er duidelijke afspraken zijn en deze drie spelers (inclusief hun mogelijke vervangers) coacht op het communiceren. We hebben het hier over professionals die in principe gewoon in staat moeten kunnen zijn om met elkaar te communiceren. Denk dat je hiermee tactisch gezien het beste uit je spelers haalt.

27 augustus 2016 om 22:24

Je moet niet vergeten dat 5-3-2 tot stand kwam dordat van Gaal geen beroep kon doen op Strootman en met een erg zwakke verdediging moest werken. Nu zijn de verdedigers erg sterk en hebben we Strootman terug dus hoeven we niet aan te houden aan 5-3-2.

In het verleden waren het de buitenspelers die zo belangrijk waren, maar je kon ook duidelijk zien dat het steeds voorspelbaarder werd voor de tegenstanders. Nu we goede lopende spelers hebben vanaf het middenveld (wijnaldum, Propper, Strootman) komt er meer dreiging en variatie.

Gezien we maar een echt goede spits hebben in janssen zou ik voor 4-3-3 gaan, waarbij de afspraken zo zijn dat de buitenspelers elkaar ondersteunen in aanvallend en verdedigend opzicht en de gaten worden dichtgelopen door de lopende middenvelders.

We hebben ook meer lengte erbij dus dode spelmomenten zou een wapen kunnen zijn. Ik zou daarom Sneijder toch laten beginnen zodat we op de bank nog een lopende speler als reserve hebben. Dus kunnen we kiezen uit 2 van Wijnaldum, Strootman of Propper. We moeten nog een aanvallende middenvelder a la Sneijder ergens vandaan halen of een huidige (lopende) speler op die positie laten spelen en controlerende speler met de punt naar achteren. Een bazoer of Mensah bijvoorbeeld.

27 augustus 2016 om 23:04

Misschien dat ik getraumatiseerd ben door de defensieve blunders de laatste jaren, maar denk dat in het moderne voetbal het ontzettend belangrijk is om de ruimtes ontzettend klein te houden. Misschien dat ik daarom het niet aan zou durven om 4-3-3 te spelen (zeker tegen betere tegenstanders). Ben het overigens wel met je eens, met Strootman erbij zou je wel dat risico kunnen nemen (en was ook inderdaad de reden dat we naar 5-3-2 gingen, was ik vergeten).

Overigens ben ik het niet met je eens dat we de buitenspelers moeten afstemmen op een spits waarvan ik niet weet of hij echt van wereldklasse is. Denk juist het dat verstandig is om zijn werklust in ons voordeel te gebruiken en daarom ruimte te creëren voor Robben en Promes, die in mijn optiek meer kunnen doen met de bal dan Janssen. Robben wordt ook een jaartje ouder, die kan je beter een vrije rol geven. In die 4-3-3 zou je dan Blind als defensieve middenvelder kunnen gebruiken, waardoor je toch met zeer aanvallende backs kan spelen. In balbezit kan hij dan terugschuiven naar centrale verdediger zoals ik in mijn opstelling hierboven al had laten zien.

Wat betreft de middenvelders ben ik het gedeeltelijk met je eens; we hebben een type Sneijder nodig. Maar denk niet dat Pröpper zo'n speler is en zeker niet iemand die zo beslissend kan zijn. Denk dat je dan met een middenveld met Blind, Strootman en Wijnaldum dan een stuk verder komt. Vooral op defensief vlak natuurlijk, maar denk dat je tegen zwakkere tegenstanders ook bijvoorbeeld met Sneijder of Klaassen in plaats van Strootman of Blind kan spelen om wat meer aansluiting te vinden met de aanval.

Heeeeerlijkeee overwinning!! Fergie Style! Rooney heerlijke actie en Rashford veel lekker in.

Dit zijn de wedstrijden die je kampioen maken, ik hoop dat Mourinho Rashford altijd basis laat spelen vanaf nu. Baily ook underated, verdient ook een applaus.

27 augustus 2016 om 20:32

Bailly underrated? Ik heb letterlijk nog niemand iets negatiefs over het spel van die man horen zeggen.

27 augustus 2016 om 20:40

Zeker wel hoor. Na Southampton was er wat kritiek op hem en ook niet onverdiend. Hij stond positioneel nog iets te vaak verkeerd opgesteld. Maar die jongen is nog jong en nu al zeer goed. Die gaat er wel komen.

27 augustus 2016 om 20:43

Niet onverdiend valt ook wel weer mee toch? Ook tegen Southampton vond ik hem 1 van de betere.

27 augustus 2016 om 20:46

Blind is gelukkig intelligent genoeg om zijn foutjes eruit te halen. Ze vullen elkaar perfect aan.

Yesssss toch nog 1-0...

Snap niet waarom United alles door het midden blijft spelen. Daar staat de tegenstander over het algemeen met heel veel mensen.

Waarom niet gewoon met diepe buitenspelers beginnen? Zlatan kan uitstekend koppen. Pogba en fellanni ook.en zlatan is ook het gevaarlijkst in het afronden.

Zou je dus veel voorzetten op moeten geven. Nu vond ik hem maar matig. Rooney was ook waardeloos, op 1 wereldactie na...

27 augustus 2016 om 20:45

Er zijn echt wel 35 voorzetten gegeven ofzo, Ibrahimovic stond gewoon compleet vast en de helft was ook niet op maat. Ik had juist het gevoel dat ze soms wat onzekerder werden zodra United door het midden probeerde te combineren, alleen begrepen ze elkaar steeds niet waardoor de aanval weer op niks uitdraaide. Zodra dat erin geslepen wordt kunnen ze zo genoeg verdedigingslinies kapotspelen.

27 augustus 2016 om 21:44

Ik had juist het idee, dat er door het midden nooit een goal ging vallen. Misschien waren er veel voorzetten, maar nauwelijks gevaarlijk.

Met 2 snelle diepe vleugels trek je hun verdediging uit elkaar, nu konden ze gewoon blijven staan. En is United slechts een paar keer echt gevaarlijk geweest.

Ik zou mata niet laten starten. Trekt altijd naar binnen, waar het al overvol is. Dan moet die back weer 40 meter overbruggen, om een voorzet te geven. Kan je beter een rechtsbuiten met een actie en een voorzet opstellen, lijkt mij

De verdediging stond uitstekend. Verwacht wel veel meer van Pogba en in mindere mate an Rooney,

Vind hem een beetje over the hill. Wel prachtige assist. Maar verder vond ik hem niet best.

Maar goed : a win is a Win!!!!

Wat een ON-GE-LOOF-LIJK frustrerende wedstrijd, zeg! Precies het soort wedstrijd dat ik had verwacht van Hull. Wat een irritante tegenstander om tegen te spelen. De ontlading bij de 0-1 van onze held van de avond was echt enorm. Ik had een hele lijst gemaakt van dingen waar ik tijdens de wedstrijd mateloos aan heb geërgerd (bijv. de domme, roekeloze overtredingen van Fellaini en de wanhoopsschoten van o.a. Shaw en Pogba), maar als ie dan toch nog valt en je alsnog de volle buit pakt, boeien me die dingen even niet meer. Rashford flikt het opnieuw en is zonder meer de man en held van de wedstrijd, hoewel ik vond dat een andere invaller Mkhitaryan ook een behoorlijke impact maakte op het spel vandaag. Ook complimenten voor Rooney die vandaag zijn nummer 10 rol goed vervulde en en het doelpunt op het bord legde en niet de vergeten de centrale verdedigers die vandaag nauwelijks iets hebben weggegeven. We hebben in ieder geval de 100 procent score nog en kunnen met een lekker gevoel de interlandbreak in. Ggmu!

27 augustus 2016 om 20:43

ik kijk nu uit naar man city, dat word een gezellig ontmoeting van mourinho en guardiola en veel leuker wedstrijd dan hull.
de verdedigers waren uitstekend, shaw was de speler die gemist was voor united. de Gea hoeft helemaal niks te doen, alleen moest hij paar redding verrichten.

27 augustus 2016 om 20:47

Ik hoop echt dat City morgen punten verspeelt tegen West Ham, dan kunnen wij op 10 september een flinke gat slaan (minstens 5 punten).

27 augustus 2016 om 20:58

damn right. ik schat dat west ham kunnen stunten, want als payet, lazini en enner valencia de ruimte heeft, zie ik ze stunten tegen city. alleen missen ze een echte spits (carrol, ayew en sakho) en cresswell die de voorzetten kan geven

Ik moet zeggen dat ik een van de Rooney haters was, maar hij blijkt toch maar weer heel belangrijk!! Verder een aantal dingen duidelijk geworden, Mikhitaryan en Rashford (zeker een van de twee) verdienen een basisplaats. Baily en Blind ijzer, maar dan ook ijzer sterk!!!!!! #mourinhoalwaysfindsawaytowin

Haha inderdaad, en hoe we Fergie time gemist hebben!

In de eerste helft had united het veel betere spel en veel meer kansen, maar ze kwamen maaar niet langs die 10 man verdediging van Hull. Na 60 minuten kwam Mkhi erin en kwam er al veel meer dreiging. En toen Rashford erin kwam al helemaal, Hull had niks te zeggen. En man wat gun ik het Rashford, viel heel sterk in en maakt dan ook de winnende! Ik hoop dat hij meer speeltijd gaat krijgen na de interlandperiode

Hahaha ff serieus wie bedenkt die poll?

Het is natuurlijk wel een beetje vroeg om te zeggen maar ik voorspel dat Pogba niet de geweldenaar bij United zal worden zoals veel mensen denken.

27 augustus 2016 om 20:45

Ik vond hem vandaag ook erg zwak spelen. Hij deed wel erg zijn best, dat doet me dan wel weer goed. Maar hij deed erg veel wanhopige afstandsschoten.. dat zag er wel bedroevend uit. Ik houd vertrouwen in hem, hij heeft er net twee wedstrijden op zitten. United moet ook nog wat meer op elkaar in gespeeld worden, dan kan het alleen maar mooier worden en zal Pogba heus wel weer beter gaan spelen

Jammer voor Hull maar zij handhaven zich wel. Hebben een goede reeks neergezet

27 augustus 2016 om 20:50

Als Hull zo blijft spelen, zie ik ze wel in de top 12 eindigen. Die weten precies hoe ze in de Premier League moeten spelen: tegen de mindere ploegen kunnen ze uitstekend aanvallend en efficient voetbal op de mat leggen en ze hebben vandaag laten zien dat ze zich als geen ander tegen de grote topploegen staande kunnen houden. Doet me een beetje denken aan de filosofie van Leicester: verdedigen als een muur en met dodelijke efficiënte de puntjes meepikken...

Uiteindelijk terechte winst voor United, maar een geweldige wedstrijd was het zeker niet.

Ik snap echt niet waarom Fellaini nog wordt opgesteld en uberhaupt bij United zit. Leuk hoor die extra lengte, maar die man kan echt helemaal niets.

27 augustus 2016 om 20:55

Omdat hij twee 'goede' wedstrijden heeft gespeeld en als het aan Mourinho ligt, verzeker je je daarmee van een seizoenlange basisplek. Speelde tegen Bournemouth inderdaad een sterke wedstrijd, maar gutte gut wat werd deze man de afgelopen weken gehyped, zeg. Dit was gewoon weer een typische Fellaini-wedstrijd, op zijn eigen niveau. Domme overtredingen maken, klagen bij de scheids en balletjes soms wel en soms net niet in de breedte of naar achter passen.

27 augustus 2016 om 21:08

Inderdaad niet echt de goede keuze voor deze wedstrijd, maar in wedstrijden waar je wat meer met je rug naar de goal staat is hij in Mourinhos systeem wel handig. Overal voetje tussen met die lange benen, sterke lange vervelende spelers zijn dan wel fijn.

Weet jij dat de gehele academy centraal gelegen is. Nabij de armste wijk in manchester? Het ontwikkelen van de gehele complex heeft voor zoveel banen gezorgd in manchester dat er veel kansloze gezinnen nu stabiel kunnen leven. Man City betekend zoveel voor de stad en voor de working people dat om die sommetje van jou gelachen wordt. City timmert niet alleen naar de top maar ontwikkelt ook de stad en haar bevolking.

Wat vorig jaar in het begin niet lukte zit het nu eens een keer mee.

Ik kan niet wachten op chelsea tegen United, wat een heerlijke pot.

Ehhh...Miki en Rashford laten starten ipv Mata en Martial. Rooney talisman erin laten, hij werkt hard en komt bijna altijd met een briljant moment. Bailly en Blind de brawn & brains vormen een ijzersterk koppel, word lastig voor Smalling! Wat een verschil met vorig seizoen onder LVG!!! Ik verveelde me dood in bijna al die wedstrijden, al heeft hij een goed geraamte achter gelaten voor Mou. Noem hem arrogant of whatever, hij IS de special one want hij snapt die synergie die je nodig hebt om te winnen!

27 augustus 2016 om 21:39

Waar was die synergie vorig jaar dan?

United moet nog echt op stoom komen maar dit is alvast een goed voorteken voor de rest van het seizoen.

Zou Feyenoord nu echt kansloos zijn tegen dit Man U?
Ik vraag mij af hoe onze traditionele top 3 (met ajax in normale doen) het in de PL zou doen. Ergens in de middenmoot? Of degradatievoetbal?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren