Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Roemeense kampioen stunt in Londen en schakelt West Ham uit

Laatste update:

Na het 1-1 gelijkspel van vorige week in Roemenië had West Ham United goede papieren om de groepsfase van de Europa League te bereiken, maar het Europese avontuur van Slaven Bilic en zijn mannen zit er toch al sneller dan verwacht op. De Roemeense kampioen Astra verraste donderdagavond vriend en vijand, door in Londen met 0-1 te winnen.

/

Verdiend was deze overwinning absoluut niet, maar daar zal Astra verder maling aan hebben. West Ham was de gehele wedstrijd de bovenliggende partij en kreeg in de eerste helft al een paar goede kansen, voordat Astra kort voor rust echter op voorsprong kwam. Reece Burke verspeelde de bal op het middenveld en Daniel Niculae vond Filipe Teixeira, die de verrassende 0-1 binnen gleed. Astra scoorde bij het eerste schot op doel en het London Stadium viel helemaal stil.

In de tweede helft werd de jacht op de gelijkmaker geopend en West Ham bleef constant aanvallen. Jonathan Calleri en Cheikhou Kouyate kregen al mogelijkheden en Winston Reid kreeg een kans die hij had moéten maken, maar zijn kopbal van dichtbij ging toch niet tussen de palen. De spelers van Astra leken steeds vermoeider te worden, maar ook Enner Valencia en Ashley Fletcher wisten daar niet van te profiteren. Astra zorgde dus voor een stunt en schakelde West Ham uit.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

West Ham en Europees voetbal. Gaat niet echt samen.

25 augustus 2016 om 22:46

West Ham en Astra gaat niet echt samen. Vorig jaar in dezelfde ronde door hetzelfde team uitgeschakeld

25 augustus 2016 om 22:53

Bilic neemt de EL totaal niet serieus. Het resultaat verbaast me niks...

25 augustus 2016 om 22:56

En waaruit blijkt dat Bilic de EL niet serieus neemt? Aan de opstelling? Waar zijn Payet en Feghouli?

25 augustus 2016 om 23:00

Geen enkele Engelse ploeg neemt de EL echt serieus, maar West Ham had zich wel gewoon moeten plaatsen

26 augustus 2016 om 00:07

Engelse ploegen nemen de EL niet serieus is gewoon een smoesje. Ze bakken er gewoon niks van Europees. Zowel cl als el.

26 augustus 2016 om 00:24

Daar neig ik ook naar, vandaag was gewoon de West Ham te zien die we kennen(tweede helft) maar je zag toch hoe beperkt ze zijn tegen een ploeg die zich ingraaft. Bovendien was dit geen b-elftal. Vergelijk deze opstelling maar met die tegen Bournemouth afgelopen zondag.

Vorig jaar nam Southampton de EL ook gewoon serieus met hun sterkste opstelling en toen haalden ze ook niet eens de EL groepsfase.

In de CL zal je ook zien dat Leicester, dat in Engeland alle harten veroverden, gewoon niet is opgewassen op CL niveau. Ook voor Tottenham zie ik het er somber in. Ook bij Arsenal houd ik mijn hart vast.

26 augustus 2016 om 02:10

Dat gaat veranderen met de komst van guardiola, conte en mourinho bij de meest kapitaal krachtige teams. Bij city gaat er een echt team gebouwd worden, man u heeft weer toppers rondlopen en mourinho doet het altijd wel 1 seizoen goed tijdens zijn contract en dan hebben we nog maestro conte die het ook niet slecht zal doen met zijn italiaanse tactieken.

26 augustus 2016 om 02:10

Dat gaat veranderen met de komst van guardiola, conte en mourinho bij de meest kapitaal krachtige teams. Bij city gaat er een echt team gebouwd worden, man u heeft weer toppers rondlopen en mourinho doet het altijd wel 1 seizoen goed tijdens zijn contract en dan hebben we nog maestro conte die het ook niet slecht zal doen met zijn italiaanse tactieken.

26 augustus 2016 om 07:08

Toch een redelijk sterk team met calleri, kayoute, ogbonna, Reid, byram en ga zo maar door

Schande hoor, of de instelling was slecht dat men met opzet verloor... 6 extra wedstrijden erbij in een al druk programma...

26 augustus 2016 om 09:12

@koekoek! Inderdaad. PL teams zijn tactisch vergeleken met de echte top gewoon zeer beperkt, al komt daar met Klopp, Pep, Mou en Conte wellicht verandering in. Dat geen team een oplossing vond tegen Leicester zegt best wel iets.

26 augustus 2016 om 09:12

@koekoek! Inderdaad. PL teams zijn tactisch vergeleken met de echte top gewoon zeer beperkt, al komt daar met Klopp, Pep, Mou en Conte wellicht verandering in. Dat geen team een oplossing vond tegen Leicester zegt best wel iets.

26 augustus 2016 om 11:07

@koekoek! Inderdaad. PL teams zijn tactisch vergeleken met de echte top gewoon zeer beperkt, al komt daar met Klopp, Pep, Mou en Conte wellicht verandering in. Dat geen team een oplossing vond tegen Leicester zegt best wel iets.

26 augustus 2016 om 11:08

Ho, 1x was genoeg haha

En als je die ploeg uit tegen Kopenhagen zag en dan nu. Dan kan je dit resultaat bijna niet geloven. Oioioi West Ham, wat een blamage dit. Ze speelden niet eens met een duidelijke B-kern volgens mij.

25 augustus 2016 om 22:45

Fletcher had moeten scoren, voor de rest matig.

25 augustus 2016 om 22:49

WHU eerder ook al verloren van Domzale uit Slovenie in 3e voorronde... ik vraag me af of ze wel op 100% spelen.. Op deze manier raakt BPL een CL ticket kwijt aan Serie A.

Vorig jaar of dat jaar ervoor lag West Ham er ook al vroeg uit niet?

25 augustus 2016 om 22:54

Vorig jaar was dat en ook nog tegen Astra zoals dit jaar...

25 augustus 2016 om 23:18

Ja, dit is dan een deja vu in optima forma! Knap van Astra!

25 augustus 2016 om 22:56

In dezelfde ronde door hetzelfde team.

Wat is het doel van WHU eigenlijk? Champions League halen ze toch niet. En de uitzonderlijke keer dat ze Europa League halen, gooien ze dit gewoon weg. Ik snap het niet. Waar speel je dan een gans jaar PL voor?

25 augustus 2016 om 23:10

Dat mag je aan Bilic vragen. Hij neemt de EL nooit serieus. Zelf vind ik het heel erg jammer, want ik had graag WHU tegen Ajax willen zien. En natuurlijk is het ook gewoon mooi als WHU ver kan komen en prima resultaten haalt.

Het Engelse voetbal blijft in Europees verband behoorlijk overschat.

25 augustus 2016 om 23:17

Dat is het niet zo zeer. Zeker tot in de begin jaren '90 waren het vooral de nationale prijzen die je kon verdienen bij de fans hoger in waarde. We weten allemaal wat er sindsdien gebeurd is.. clubs werden bedrijven etc. Nu is het zo dat er een aantal clubs in een soort van spagaat zitten. Of je gaat voor Europees succes of voor een nationale beker/titel, aan de tv-gelden zal het in ieder geval niet liggen

26 augustus 2016 om 11:42

Wanneer je in Spanje, Duitsland en Italië geen 'europees' niveau hebt word je in die competities ook geen kampioen.

Kampioen van Roemenië? Dacht dat dat Steaua Boekareat was die speelden namelijk Champions League. Jammer voor West Ham had hun liever in Europa gezien dan Astra

25 augustus 2016 om 22:51

Steaua speelde als nummer 2 in "league route" van CL. En astra in "champions route".

25 augustus 2016 om 22:56

O, oke dacht dat Roemenië maar een Champions League plek had

25 augustus 2016 om 22:59

Zou je meer kunnen uitleggen over de champions route en league route? Want ik begrijp nog steeds niet dat de kampioen Astra moet vechten voor de EL terwijl runner-up Steau in de CL actief was

25 augustus 2016 om 23:21

Nee, Astra lag al uit de CL! Ze verloren in de ronde hiervoor Van Kopenhagen! Dus dat

25 augustus 2016 om 23:24

Sinds een paar jaar heeft Uefa ingevoerd dat in de voorronde van de Champions League kampioenen alleen tegen elkaar kunnen spelen, dus bijvoorbeeld de nummer van vier Engeland kan niet tegen de kampioen van Zweden geloot worden.

Astra zat als kampioen van Roemenië in de Champions route, maar werd de vorige ronde uitgeschakeld door Kopenhagen, de kampioen van Denemarken. Uitschakeling in de een na laatste Champions League kwalificatie ronde betekent instroming in de laatste kwalificatie ronde van de Europa League.

Steaua zat in de League route, als nummer twee van Roemenië en was een ronde verder gekomen door Sparta Praag uit te schakelen, nummer twee van Tsjechië.

25 augustus 2016 om 23:25

Kampioens route gaan alle kampioenen tegen elkaar die zich niet rechtstreeks plaatsen voor de champions league astra verloor in de derde voorronde van kopenhagen en moest daardoor europa league play offs spelen. De niet kampioenen route gaat tussen nummers 2 3 of 4 van competities waar steaua de play offs haalde en tegen city klop kreeg en ook de europa league in mag. Zal wat zijn als de kampioen van nederland zich via de kampioens route moet gaan plaatsen tegen vervelende niet willen voetbal ploegen ongeloofelijk

26 augustus 2016 om 00:34

Dankjulliewel, ik vind het jammer van zo een regel want dan krijg je niet de ware begrip van 'Champions League'. Kampioenen moeten het al voor de groepsfase met elkaar uitvechten waardoor er veel kampioenen ook sneuvelen terwijl de nummers 2 en lager toch via een makkelijkere route de CL of EL binnenstromen.
Dan sluit ik me toch aan bij Louis van Gaal die ooit zei dat de CL zijn naam totaal geen eer aan doet.

Ook vandaag tijdens de CL loting heb ik mij zitten te ergeren over de resultaten. Drie zeer middelmatige poules en dan vind je opeens andere poules die des doods zijn. Een scheve verdeling lijkt mij.

26 augustus 2016 om 10:05

Het is juist ingevoerd om meer kampioenen in de CL te krijgen. De kampioenenroute is ook veel makkelijker. Alle grote kampioenen zijn natuurlijk al geplaatst. Tegen de ploegen uit Engeland, Spanje, Duitsland e.d. die VCL spelen zijn die kampioenen kansloos. Om te voorkomen dat geen enkele kampioen door de voorronde komt, hebbrn ze fie kampioenenroute verzonnen.

26 augustus 2016 om 10:12

Nee je hebt het ju7st mis. De kampioenen van mindere landen spelen tegen elkaar voor een plek. En op papier zijn die kampioenen makkelijker dan de andere ploegen zoals dit x Porto , Monaco , City,

Zelfs een Engelse club als West Ham United geeft geen sikkepit om de Europa League. Je zou zeggen dat ze daar een keertje blij zijn met Europees voetbal en succes, maar nee er wordt weer een b team opgesteld. Waar het precies aan ligt, weet ik niet zeker maar ik denk dat de clubs de Premier League voortaan zo belangrijk vinden dat ze daar maar al hun pijlen op richten, ten koste van een Champion's League ticket op deze manier.

25 augustus 2016 om 23:11

De belangen (lees: geld) is in de PL natuurlijk veel hoger dan in de EL. Hoe hoger ze in de PL eindigen, hoe meer geld ze krijgen en waarschijnlijk is dat vele malen meer dan ver komen de El.
Aan de andere kant, je kan nu natuurlijk wel een plaats in de CL winnen

25 augustus 2016 om 23:19

Klopt en Engelsen zijn wat betreft Europees voetbal redelijk conservatief en hechten ook veel waarde aan 'oude' nationale bekers.. Wat overigens hun goed recht is

Helaas neemt Super Slav de EL niet serieus dus het resultaat verbaast me niks. Desondanks vond ik het team dat vandaag speelde goed genoeg om Astra te verslaan, maar in de eerste helft zag je duidelijk dat de motivatie er niet was wat ook uiteindelijk tot een tegengoal leidde. 2e helft speelde we beter en creërde we veel kansen, maar helaas speelde de keeper van Astra een hele goede wedstrijd...

25 augustus 2016 om 23:57

de reden misschien zal de spelers vermoeit raken, want de el wordt elke donderdag gespeeld. terwijl ze op zondag of misschien zaterdag moeten de pl spelen. ook krijg je een oost europese tegenstander bijv. qarabag, krasnodar als whu kwalificeert, dan heb je toch geen zin in om naar oost europa gaan vliegen.
maar het is belangrijk voor pl dat ze de ticket niet verliezen voor 4 cl deelnemers. ik hoop dat united en de saints niet gaat kloten met europa.

26 augustus 2016 om 00:01

Geen idee. Het elftal is heel matig begonnen aan dit seizoen, kan ook dat we gewoon te kort komen voor de Europa League. Zie niet in waarom de EL niet serieus genomen kan worden door Bilic de enigste grote prijs (samen met FA Cup) waar we een klein beetje kans op maken. Maarja achter de club blijven staan en hopen dat we weer zo hoog mogen eindigen.

26 augustus 2016 om 01:15

De Europa League is totaal niet interessant. Als je de Europa League wint krijg je misschien 15 miljoen aan bonusgeld, tv geld zal ook niet veel zijn aangezien er vrij weinig mensen naar kijken. Als je dat vergelijkt met de Premier League dan levert 1 plek hoger in de Premier League al meer geld op dan het winnen van de Europa League. Op dat niveau zit de Premier League nu en het zou me niets verbazen als dit zich de komende jaren gaat uiten in een vrije val op de Europese ranglijst voor Engeland.

26 augustus 2016 om 07:31

Ja maar ik snap die redenatie niet. Engelse clubs krijgen al erg veel tv geld enzo. Dus lijkt me niet dat je om die reden de europa league, niet serieus zou moeten nemen. Vind het erg dom. Want als juve ooit eens in de europa league beland. Hoop ik ook dat ze voor winst gaan. Een prijs is een prijs lijkt me.

26 augustus 2016 om 09:27

Misschien, maar het winnen van de Europa League kan je een plek lager in de Premier League opleveren. Dat zal zeer zeer waarschijnlijk de gedachtegang van die clubs zijn. Alles draait om zo hoog mogelijk eindigen in de competitie. Wacht maar eens af als over een aantal jaar de inkomsten uit de Premier League zo hard omhoog zijn gegaan dat zelfs de Champions League er niet tegenop kan, dan wordt ook die niet meer serieus genomen.

Ongekend... Voor het tweede jaar op rij

Ik denk dat de spelers van WHU een plichtmatige zwakte hebben voor Astra, omdat ze gesponsord worden door Opel. Hehe.

Elke nederlaag laat de Engelse clubs hopelijk zien dat succes niet te koop is

Voor de Europa League hebben de Engelse ploegen naar eigen zeggen (.......vooral direct na nederlagen en uitschakelingen) geen interesse, en zelfs als ze dat hebben zijn ze alsnog te zwak om hem te winnen. Voor de Champions League kunnen ze zich wel opladen maar komen ze zwaar tekort. En intussen zakt Engeland zo stilaan weg naar plaats 4 op de landencoefficientenlijst. Gevolg: minder plaatsen voor de CL, die ze niet aankunnen, en meer plaatsen voor de EL, die ze zogezegd niet serieus nemen. En zo zet de vicieuze cirkel zich alsmaar door. Een overduidelijk gevalletje van 'hoogmoed' en 'val'. Maar ik vind het verder prima ! Want de slotsom is dat de Engelse ploegen allicht nog jaren, en jaren, en jaren, en jaren geen enkele Europese prijs pakken, CL noch EL.

Geen idee of Bilic het wel helemaal serieus neemt die EL. Maar goed we moeten niet vergeten dat West Ham geen topclub is, 3 jaar geleden struggelde we nog met spelers zoals Jarvis en Nolan. Misschien komt het team gewoon te kort of ze nemen het niet al te serieus, whatever nu de pijlen richten op de BPL en evt. een Engelse beker.

Bij dit soort uitslagen moet ik altijd een beetje lachen om het gezeik op het Nederlands voetbal. Onze topclubs moeten doen met een fractie van het budget van West Ham. Geef Ajax, PSV of Feyenoord zo'n budget en ze overwinteren standaard in de Champions League. De Engelse clubs teren puur en alleen op geld. En zelfs dan stelt het grootste gedeelte geen fluit voor buiten de landgrenzen.

Niet verwacht, Toch weer eruit tegen de zelfde ploeg. Weet niet of ze het serieus namen, Maar ondanks dat moet je vooral thuis toch wel minimaal weten te scoren

Oké dan, Hammers, hebben jullie ons hiervoor onze Champions League ticket afgenomen?

De EL is helemaal niet interessant voor de Engelsen.. behalve als ze ver komen maar met 2 beker toernooien en een zware competitie is het(denk ik) voor West Ham niet de moeite om er veel energie in te steken.

Ik lees hier en daar heel veel over de kwaliteit van Engeland en West Ham nam het niet serieus en bla bla bla.. Maar ze waren toch gewoon de betere.. Het zat tegen, denk ik dan.. Ik ga niet gelijk kwaliteit in twijfel trekken.. Overigens Engeland slecht Europees? De laatste jaren is Spanje in Europese competities beter, maar de BPL zit wat betreft prijzen de afgelopen jaren gewoon op een tweede plek hoor.. Niet zo gek lang geleden wonnen teams als Chelsea en Man United nog de CL en daarnaast hebben ze ook nog een paar finales gespeeld.. Recenter had je Liverpool in de EL finale en Man City in de CL halve finale... Dus waar in Europees kwalitief zwak Engeland vandaan komt.. Vind het gewoon indrukwekkend dat sommige hier iets slecht kunnen maken terwijl dat helemaal niet zo is.

Wanneer je de Engelse clubs en het nationale team al zolang ziet klungelen ga je ernstig twijfelen aan Groot-Brittannië als serieuze sportnatie. Het beeld van zuipende obesitasjeugd zonder perspectief doemt dan op. Daarom ben ik sinds enkele jaren behoorlijk verrast door de superprestaties die veel Britse sporters ineens toch blijken te kunnen leveren. Of het nu de Tour de France is, Formule 1, Wimbledon of de Olympische Spelen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren