Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Teleurgestelde Bosz: ‘Dat heeft de Ajax-directie mij nog niet laten weten’

Laatste update:

Peter Bosz reageerde na afloop van de pijnlijke 4-1 nederlaag tegen FK Rostov teleurgesteld. De oefenmeester stelde dat Ajax niet met lef durfde te voetballen. "We zijn terecht uitgeschakeld", zo erkent Bosz via de officiële kanalen van Ajax.

/

"Vanaf de eerste minuut waren we slordig in balbezit. We durfden niet met lef te voetballen. En dat was nodig om hier een goed resultaat te halen. De druk stond er natuurlijk op bij deze wedstrijd, al hebben we jongens die al het een en ander hebben meegemaakt", zo stelt Bosz, die slechts drie van zijn eerste elf duels heeft gewonnen.

"Het was na afloop stil in de kleedkamer. Ik heb op dat moment bewust weinig gezegd. Iedereen weet dat we het slecht gedaan hebben en dat we een gigantische kans hebben laten liggen. We waren gewoon niet goed genoeg. Over twee duels was Rostov beter. En als we zo spelen als vandaag dan hebben we ook helemaal niks te zoeken in de Champions League", zo verzucht Bosz.

/

In de competitie heeft Ajax na drie duels al vijf verliespunten opgelopen en de Champions League-droom is ook al over. "Het moet beter. Ook voetballend. Daar gaan we heel erg hard aan werken. Vooraf wist ik al dat ik niet voor een makkelijke klus werd ingehuurd. Dat blijkt nu ook. Maar daar loop ik niet voor weg."

Jasper Cillessen vertelde na afloop in de kleedkamer dat hij vanavond nog naar Barcelona vliegt, om zijn vertrek naar de gelijknamige club af te ronden. Bosz wilde de komst van Tim Krul nog niet bevestigen. "Daar weet ik nu nog niets van, dat heeft de directie nog niet aan mij laten weten."

Denk jij dat Ajax dit seizoen kampioen gaat worden?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dan eindig je met de kop zin. Jammer, had gehoopt dat die verwachtte dat zijn ontslag er al aan zat te komen.

24 augustus 2016 om 23:55

Zo snel zal dat niet gaan. niet goed voor de bonussen van Overmars, die onderhand wel kan rentenieren.bosz krijgt nog iets meer dan een jaar de kans en moet dan een kampioen waardig Ajax laten zien. Wij hoeven hem niet meer terug iig

24 augustus 2016 om 23:59

Hij heeft het toch prima gedaan met Agovv? Algeheel amateur kampioenschap is niet mis! :D

25 augustus 2016 om 00:17

Haha idd en veel verder is hij niet gekomen toch

25 augustus 2016 om 00:21

Sorry, moest hem even inkoppen. excuus. :P

25 augustus 2016 om 07:24

Nou denk dat ajax een serieus probleem zou hebben als ze in de beker tegen dat kampioens elftal van agovv hadden moeten spelen.

25 augustus 2016 om 10:24

@nummer1gld

Ik denk niet dat het je echt interesseert, maar Overmars krijgt alleen een flinke bonus als Ajax sportief succes boekt, zoals een kampioenschap. Bij financieel succes gaat de bonus naar de financieel directeur en dat is Overmars niet.

25 augustus 2016 om 14:35

Hij krijgt daar wel degelijk bonussen over heb er een keer een stuk over gelezen:technisch directeur Marc Overmars ontving voor het seizoen 2013/14 van Ajax een bonus van bijna vier ton. De toelage van 381 duizend euro was zelfs hoger dan zijn vaste salaris van 270 duizend euro. Dat blijkt uit het jaarverslag dat Ajax heeft gepubliceerd.
De laatste tijd kreeg Overmars veel kritiek over zich heen. Hij verkocht Daley Blind en Siem de Jong, maar slaagde er niet in een speler met ervaring naar De Arena te lokken.

Fans klaagden dat de steenrijke club met tientallen miljoenen op de bank te zuinig is. Niettemin is het bestuur van Ajax dik tevreden over Overmars. Althans, afgaande op zijn gigantische bonus die hij ontving over het seizoen 2013/14.

De technisch directeur versloeg daarmee zelfs Michael Kinsbergen. De Amsterdamse algemeen directeur moest het doen met 582 duizend euro. Daarvan was 155 duizend bonusgeld. Ook financieel directeur Jeroen Slop deelde mee in de bonusregen bij Ajax. Hij pakte met 38 mille de laagste bonus in het directieteam van de landskampioen, maar kwam met zijn vaste salaris toch nog uit op een alleraardigste 355 duizend euro."

25 augustus 2016 om 08:26

Probleem is nu juist dat het team te jong is.... En jij wilt verjongen.. Juist ja.. Haha

25 augustus 2016 om 07:06

Wat een onzin. Onder de Boer haalden ze de CL ook niet via de voorrondes. In de thuiswedstrijd bleek dat Ajax wel degelijk goed kan voetballen. Maar de selectie is gewoon niet in balans.

25 augustus 2016 om 07:33

Met deze middelmaat heb je gewoon niks te zoeken in Europa. Is ook waardeloos voor de spelers zelf als je beseft niks te hebben zoeken in europa

25 augustus 2016 om 10:13

Geef Bosz nog een laatste kans aangezien een nieuwe trainer het nooit sneller op de rit krijgt. Overmars eruit en van Gaal Technisch directeur? Dan kan hij tzt doorschuiven en kun je een vernieuwd technisch hart neerzetten. Helaas zal het zo snel niet lopen..

25 augustus 2016 om 12:25

ja want het ligt ook echt aan de trainer

Ik kan het slecht beoordelen omdat ik te weinig wedstrijden uit de Nederlandse competitie zie, maar vanavond zag ik jongens die pressing verwarren met gezamelijk naar de bal kijken en er naartoe rennen.

Het werd de tegenstander erg makkelijk gemaakt. Dan kun je nog zo graag willen, en de benen uit je lijf lopen, maar dat schiet niet op.

In balbezit worden de ruimtes dichtgelopen, en zonder bal is er geen organisatie. Dan is een afslachting het gevolg. Geen man overboord. Constateren, en trainen. Dit Ajax hoort toch niet in de CL. De tegenstander ook niet trouwens. Maar dat is een ander verhaal.

24 augustus 2016 om 23:56

Het leuke is dat Rostov denkt dat ze een CL-waardige selectie hebben omdat ze twee tegenstanders van redelijk formaat hebben uitgeschakeld. Echter kan Rostov natuurlijk geen potten breken in de champions league, al is dat ook geen schande natuurlijk.

25 augustus 2016 om 00:20

Dit is nasleep van de Boer. Die heeft totaal anderen resultaten neergezet dan iedereen dacht. Iedereen denkt daar in de directie o we zijn dus lekker bezig. Spelen op de manier die past bij het materiaal dat je hebt hoort bij alle andere clubs in de eredivisie, maar niet bij Ajax. Noem mij maar arrogant. Jaren is de waarheid verbloemt door de resultaten die zijn behaald.

25 augustus 2016 om 00:34

Ik moet je helaas helemaal gelijk geven :-(

25 augustus 2016 om 00:50

Ik ben het totaal niet met je eens. Rostov is 2e van Rusland, dan kan je wel wat. Het is een modern dynamisch zeer verdedigend team dat nog kan verrassen in de CL. Het is als team vele malen beter dan Ajax. Daarnaast heeft ook het EK uitgewezen dat als je compact verdedigd en je snelle aanvallers hebt die het af kunnen maken je ook kan winnen.

Dit is typisch de verkeerde Nederlandse instelling: arrogantie en onderschatting met een vleugje van wij hebben spelers die individueel beter zijn.
En zelfs dat is niet meer zo.

25 augustus 2016 om 01:09

Van Ginkel.

Rostov is een one trick pony. Echter voeren ze dat wel goed uit, waar Ajax niets goed uitvoert. Dan lijkt het snel heel wat.

Tegen een echte goede tegenstander is deze ploeg te weinig gewapend, en komen ze kwaliteit te kort.

25 augustus 2016 om 08:59

De Boer heeft Europees ook niets laten zien...

25 augustus 2016 om 12:28

rostov heeft gewoon een hele smalle selectie maar zijn gewoon beter dan nederlandse clubs hoe zuur dat voor ons nederlanders ook is

Maar de spelers voeren zijn idee niet eens uit.
Daar moet naar gekeken worden. Niet naar dat zijn plan slecht is.
Hij brengt het blijkbaar niet goed over. of er is geen saamhorigheid.

25 augustus 2016 om 00:06

De trainer/coach moet zich aanpassen aan het materiaal dat hij heeft. Je kunt wel alle schuld bij de selectie neerleggen maar dat is natuurlijk complete onzin.

Bij een (Nederlandse) top club dien je resultaten te behalen. Als je dan na 3 weken 5 punten achter staat en Europees zo blundert moet je als coach eens na gaan denken waar je mee bezig bent. Aantrekkelijk voetbal...ja graag maar niet als dat betekend dat je straks al een straatlengte achter staat. Dan moet je dat aantrekkelijk voetbal maar geleidelijker invoeren.

25 augustus 2016 om 00:09

Dat is zeker een interessante stelling. Als we ze nu echt anders zagen spelen met extra druk en pressie. Man uit spelen en vooruit voetballen en je gaat dan onderuit is het nog drama maar snappen we het beter. Nu vraag ik me af waar we naar hebben zitten kijken. Voeren ze het niet uit of snappen ze de opdrachten niet?

25 augustus 2016 om 00:25

Je zegt dat de spelers niet uitvoeren wat Bozs wil, nou vraag ik mij af hebben de spelers wel het nivo om de speelwijze die Bosz wil spelen uit te voeren. Mijn mening is dat er maar 4 of 5 spelers echt Ajax waardig zijn en met betere medespelers deze 4 a 5 spelers ook beter zouden spelen. De rest is van het nivo Utrecht enz. Maar ja ze komen uit de Ajax opleiding en als je die hebt doorlopen dan ben je over 5 jaar Barca en Bayern materiaal. Nou ik kan je een ding zeggen Tete, ElGhazi, Veltman zijn niet Ajax waardig. Maar de directie bij Ajax is koppig en wil niet investeren want er komen toppers uit de opleiding die er over 2 jaar zullen staan om er na 2 jaar achter te komen dat ze niet beter worden en op het nivo van een ElGhazi blijven steken, om dan weer te zeggen we gaan niets kopen want nu hebben we pietje of klaasje in de jeugd en die staat er wel over 2 jaar. Hou toch op Ajax moet gewoon ballen tonen en 40 miljoen in de selectie steken en het kaf van de koren scheiden met jeugd. En als je selectie eenmaal staat dan kun je elk jaar 2 grote aankopen doen en 3 man uit de jeugd laten doorstromen maar dan wel jeugd wat ook echt goed genoeg is, heb nu het gevoel dat er bij Ajax jeugd doorstroomt puur om het doorstromen en er niet word gekeken of iemand ook echt Ajax waardig is.

25 augustus 2016 om 00:49

Ik vraag me af, waarom Jaap geen beter contract kon krijgen of hoofdcoach kon worden. Had Jaap de man van de verdediging gemaakt, desnoods de best betaalde Fitnesscoach van Nederland gemaakt, waar de verdedigers per dag 50 kopduels mee mogen aangaan.

Even zonder gekheid, we kunnen wel technisch blijven opleiden, maar denk dat deze wedstrijd de fout van het opleiden hebben gezien. Onze verdedigers zijn van een dermate niveau, waar je eigenlijk kapot voor schaamt. Een keer een doodschop ala Nigel de Jong kan echt geen kwaad in de eredivisie. We zijn te lief als verdedigers.

Ik durf het nog sterker te stellen. Het heeft meerdere oorzaken. 1 Daarvan ga ik uitlichten. Namelijk die van de scheidsrechters in de eredivisie.

In de eredivisie zijn de laatste jaren vele onterechte rode kaarten gevallen, waardoor verdedigers minder durven. Sterker nog, heb vanavond op 1 sliding na van Tete niemand ook maar echt zien verdedigen. Als het huidige scheidsrechterkorps bij elk wissewasje al een kaart trekt, kan je geheid zeggen, dat de verdedigers al voorzichtiger worden. Ze fluiten om alles. Kijk na de PL hoe je moet fluiten aub. Zie het al bij de doelpunten met de kop, de Ajacieden durfden geen zwieper te maken met de schouder. Geef die gasten een por, de kans dat je een pingel tegen krijgt, is net zo groot, als ik na Parijs ga lopen. Zolang je maar springt zal de scheids er weinig tegen fluiten, sterker nog, denk dat je de vrije trap mee krijgt.

Het is niet enkel Ajax de schuld, ook de Knvb mag zich hierbij flink achter de oren krabben en ik ben de eerste die aan de Woudenbergseweg staat om van Oostveen uit te zwaaien. Het Nederlandse voetbal is de laatste 5 a 6 jaar verziekt en eigenlijk al langer!

25 augustus 2016 om 07:29

Ik ben het helemaal met je eens Mirzet 12, Dat is ook jaren lang mijn grote frustratie aan het beleid van Ajax. Voor nl begrippen veel geld op de bank is leuk maar ik en ik denk heel veel mede- Ajax-supporters met mij zien veel liever een winnend team i.p.v. een veredeld jeugd team wat elk jaar zwaar tekort komt. Maargoed ook dit seizoen gaat yet weer niks worden. Misschien dat het kwartje bij deze niet al te snuggere directie valt als we dit seizoen met 30 punten achter PSV eindigen en ook achter Feyenoord. Heel frustrerend dit!

25 augustus 2016 om 08:28

Dus volgens jou ligt het aan de scheidsrechters??? Vent schei toch uit man. Ga die wedstrijden eerst eens bekijken..

25 augustus 2016 om 09:34

Deels aan het fluiten, ze fluiten al om een scheet. Dat is ook niet goed

25 augustus 2016 om 09:58

Haha, hoe verzin je het hé? Het is deels de fout van de scheidsrechters dat er zo dramatisch verdedigd wordt. Ongelooflijk dat je dat durft te stellen.

Er zit sowieso een fundamentele fout in het hele mentaliteit aangaande verdedigen hier. Bij keepers wordt er meer gesproken over meevoetballende kwaliteiten dan over het daadwerkelijke tegenhouden van lastige ballen.

Bij verdedigers is het belang van opbouwende kwaliteiten tegenwoordig blijkbaar belangrijker dan het vermogen daadwerkelijk een directe tegenstander aan de ketting te leggen.

Dat soort dingen zijn leuk en handig als je steevast de bovenliggende partij bent, want in de Eredivisie bij een club als Ajax in principe het geval is. Zodra je echter teams tegenkomt die kwalitatief gelijkwaardiger of zelfs beter zijn dan komen de tekortkomingen in de basiskwaliteiten gewoon pijnlijk in de openbaring.

Het is geen kwestie van durf, het is een kwestie van kwaliteit. Of beter gezegd, het gebrek eraan.

Nog een week de tijd om te investeren, het is nu of weer een verloren seizoen. Met deze selectie komt het niet meer goed.

25 augustus 2016 om 00:53

En dit heb ik jou al heel vaak verteld en toen zei je dat het wel goed zat. Wat een hypocriet ben jij zeg!!!

25 augustus 2016 om 01:08

Precies, verbaas me er ook over hoe snel hij van gedachte veranderd.
Honderden discussies hield hij vol dat alles op rolletjes verliep,nu kan het seizoen voorbij zijn tenzij ze gaan investeren, en dat al na 7 wedstrijden.

25 augustus 2016 om 01:58

Daar is niets hypocriets aan, ik had veel vertrouwen in de spelers vond Tete, Riedewalt en Bazoer heel goed spelen verleden jaar. Dan verwacht je groei, dat ze dit jaar nog beter zijn, meer lef en inzicht door de ervaring. El Ghazi speelde verleden jaar rond deze tijd super. klaassen was niet af te stoppen. Ik dacht dat het saaie spel aan Frank de Boer lag die met de handrem erop speelde.

Maar wat ik vanavond heb gezien, dat was onvoorstelbaar slecht. Zo slecht heb ik het nog niet eerder gezien en geloof me, ik heb echt heel veel wedstrijden gezien, zowel op tv als in het stadion. Tel daarbij op de slechte wedstrijden in de voorbereiding, de slechte seizoensstart en het is duidelijk, er moet iets gebeuren anders blijft Ajax aanmodderen en zijn we met de kerst al uitgeschakeld voor de titel.

Dus ja, ik ben om. Met deze spelers gaan we het niet redden.

25 augustus 2016 om 08:30

Klopt. Zo heb je er noog een aantal d-bergkamp en ene Lee. Die liepen dit beleid tot belachlijk toe te verdedigen. Nu draaien ze compleet om.

25 augustus 2016 om 08:33

Ik heb het al de hele zomer geroepen. Frank de Boer heeft het uiterste geperst uit de selectie. Elk jaar werd de selectie minder maar haalde hij toch het maximale eruit. Ik hoop dat de mensen die hem afbranden nu genieten van de Peter 'mooi voetbal' Bosz als coach.

Nu heb je nog slechter voetbal EN geen resultaten. Niemand maakt mij wijs dat het alleen aan de spelers ligt. Een trainer moet zijn team prikkelen en motiveren. Hoe kan het dat de Boer met dezelfde achterhoede zo vaak de 0 hield (zeker tegen clubs uit de onderste regionen als Roda, Willem 2 en Sparta) en onder Bosz is het nog geen enkele keer gelukt. Het is drastisch maar je zou van Gaal moeten polsen in de hoop dat hij gek genoeg is om de cirkel rond te maken en gauw Bosz lozen met zn kamikaze voetbal

25 augustus 2016 om 12:09

En wat te denken van afcanats die op elk topic Overmars en Bosz liep te verdedigen.

Ajax heeft gewoon geen creatieve spelers ( wat ik wel van Bazoer verwachte) de tempo is veel te traag
en zijn slordig als een 6e klasse amateur ploeg. Daarnaast zijn de verdedigers aan het slapen en kijken alleen vooruit, in plaats van om zich heen. Afgelopen jaren had Ajax een ploeg die niks in Europa te zoeken had maar dit is heel erg. Ik denk dat het enigste oplossing is als de portemonnee nou eens flink opengetrokken wordt en minimaal 4-5 goede ervaren spelers gehaald worden. Maar ja dan zit je met 2 dingen, of Overmars dat doet, en nu zullen ook niet veel spelers zin hebben in een avontuur bij Ajax zonder Europees voetbal, want dat Europa league is over 4-maanden ook afgelopen met dit voetbal.

Misschien is er inderdaad niet genoeg durf. Maar het probleem ligt dieper. Er is niet genoeg kwaliteit, of beter gezegd creativiteit. Misschien wordt het tijd om Ziyech er gewoon bij te halen. Kost iets maar dan heb je ook wat.

De enige manier om dit op te lossen is om nu eens echte kwaliteit aan te gaan trekken op elke linie. Nu is de tijd gekomen om die tientallen miljoen te gaan investeren. Met deze spelers gaan ze ook never nooit kampioen worden. Welke trainer er ook staat en welk speltype je ook speelt..

25 augustus 2016 om 08:56

eens.
Maar dan zeggen ze....we hebben al 8 middenvelders.
Tja...al heb je er 80...als ze niet goed genoeg zijn, heb je er niks aan.

Dit kon je natuurlijk al zien aankomen na de afgelopen twee weken. Eerst tegen Roda JC een flater slaan, thuis tegen Rostov een matige uitgangspositie veroveren en de wedstrijd afgelopen zaterdag waarbij we voor het eerst in de historie in eigen huis verliezen van degradatiekandidaat Willem II.

Een lichtpuntje van hoop was dat Bosz ervoor koos om Tete te laten spelen, anders dirigeert hij onze meest talentvolle verdediger ook nog naar de uitgang. Maar weer precies dezelfde fouten, kansloze organisatie bij standaard situaties, teveel man voor de bal als we de bal verliezen, te traag omschakelen en aanvallend gigantisch onmachtig. Maar goed, nog maar een half jaartje wachten en dan kunnen we iedere week genieten in de Arena van aanvallend en spectaculair voetbal waarmee we ons nog mooi voor de play-offs kunnen plaatsen zoals Bosz dat ook altijd naar behoren deed met Vitesse.

Peter Bosz zou een perfecte generaal in het Franse leger zijn geweest in de eerste wereldoorlog. Geobsedeerd door aanval omdat dit vroeger de beste tactiek was, blind voor de resultaten en koppig doorgaan zonder de tactiek te veranderen. Toch was er een kleine verandering, Schone viel in als rechtsbuiten. Dat zou toch niet meer gebeuren Peter ? En daarom konden we Lasse Schone nu weer als een van de 8 middenvelders beschouwen waarom spelers als Siem de Jong en Hakim Ziyech absoluut niet naar Ajax kunnen komen ?

Nog maar 31 competitiewedstrijden en 6 keer Europees en een paar wedstrijdjes in de Knvb beker en dit seizoen zit erop. Misschien geen mooi seizoen, maar het kan wel een heel nuttig seizoen worden als we schoonschip gaan maken. En nee, dan moeten we niet eerst naar Peter Bosz kijken maar naar de directie van Ajax.

25 augustus 2016 om 00:07

Paar potjes in de beker? Zag net dat de Dijk er nog in zit. word de 3e ronde terug naar Zuid Oost.

Als dit zo blijft staan is het hopen dat je top 5 speelt, anders kan het wel eens een heel rot seizoen worden.

25 augustus 2016 om 00:24

Top 3 moet, dat is geen keuze maar een keihard minimum. Als we dat al uit zicht raken voor de winterstop dan moeten we als supporters ingrijpen en de trainer op straat zetten. Bosz heeft nog krediet, vind ook niet dat we hem te snel moeten laten vallen. Maar als we echt Ajax onwaardige dingen blijven zien en we afsteven op een eindklassering die buiten de top 3 eindigt kunnen we niet anders dan de trainer vervangen. Je mag best nieuwe spelsystemen proberen, je mag ook best een paar wedstrijden verliezen en zelfs zulke rampprestaties als deze willen veel mensen nog wel slikken. Maar er zit een grens aan het geduld, bij topclubs als Ajax moet je presteren of je vliegt eruit. Dat gold voor iedere trainer bij Ajax tot op heden en geld dus ook voor Peter Bosz.

25 augustus 2016 om 00:27

Laten we hopen dat Ajax er snel bovenop komt. Het spel is anders en er zullen nog wat aankopen moeten worden gedaan. Centraal een breker is gewoon gewenst. En een 10, hoeft niet perse Ziyech, maar wel 1 die er kan spelen.

25 augustus 2016 om 01:02

Zondag gewoon beginnen met o.a. Cerny-Dolberg-Nouri. Klaassen terug als rechtshalf.

25 augustus 2016 om 08:33

Afgelopen 2 weken??? Dit zag je al 4 jaar aankomen. Het resultaat tegen Rostov is niks anders als tegen Boekarest of Red Bull, etc hoor.

Het is gewoon een ingeslagen weg

Vanaf de voorbereiding is het al werkelijk een drama. Ik vind hem een sympathieke man met een fijne voetbalvisie, ik keek een vlog van z'n nichtje waar hij bij was, en hij had het over z'n idool Guardiola, en zijn visie en hun gelijkenissen. Het is hartstikke mooi dat hij zo een visie heeft, maar hij heeft niet de kwaliteiten omdat ook daadwerkelijk maar buiten te brengen en dat met resultaat en effectiviteit. Elke week weer Ajax-onwaardig, dit mag niet gebeuren, maar hij kan geen enkel verandering brengen. Doet het tot nu toe echt belabberd en hoop en denk dat hij niet lang meer zal blijven hier.

25 augustus 2016 om 00:30

Voor je wilt afrekenen met Bosz moet je eerst eens kijken naar wie Bosz heeft aangesteld. En wie is ervoor verantwoordelijk dat Ajax met een kwaliteitsarme selectie aan het seizoen begint ?

Maar goed, hij zal wel snel verbetering moeten laten zien want anders kan niet anders dan ontslag volgen. We gaan echt niet tot december wachten voordat onze eerste thuiswedstrijd gewonnen gaat worden. De komende twee wedstrijden zouden toch echt 6 punten moeten opleveren. En tegen Vitesse in eigen huis moet zeker gewonnen worden, want er is nog geen enkele thuiswedstrijd gewonnen.

25 augustus 2016 om 07:33

Jongens...Bosz ontslaan zal werkelijk niets helpen.Grote investeringen zijn nodig voor dit Ajax.Maar dat gaat niet gebeuren zolang Ajax op de beurs blijft...alles draait om geld bij Ajax en niet meer om het voetbal.

25 augustus 2016 om 08:19

Bosz ontslaan helpt gigantisch. Er is geen touw aan vast te knopen. Wel dolberg, geen dolberg. Geen tete, wel tete.

Er zijn twee gigantische problemen met dit elftal, dat los staat van kwaliteit. Veel te weinig diepgang vanuit het middenveld, en een tactiek die linies van elkaar scheidt in plaats van deze samen te voegen.

Diepgang spreekt voor zich neem ik aan. Gudelje deed het gister een enkele keer, maar verder bar en boos.

Dat scheiden zal ik uitleggen. Zodra de verdediging de bal heeft, staan de overige zes veldspelers veel te diep. De verdediging komt de bal niet kwijt, de rest staat in de dekking en dan mag hè laatste linie het uitzoeken. Riedewald lijkt de kwaliteiten te hebben om die schakel te zijn, maar die wordt een linie naar achter geschoven en verzuipt er gewoon.

De boer had exact hetzelfde probleem, poogde dit op te lossen met Singraven als zes, dit liep echt niet en dus heeft hij het opgelost door een sterke rest verdediging, veel man achter de bal en dan zien waar het schip strand. De boer had aan twee wedstrijden genoeg. Bosz heeft er inmiddels zeven gehad, en veranderd niets aan de tactiek en blijft maar schuiven met poppetjes.

25 augustus 2016 om 15:02

@wijzijndebest

Ja ik geloof best dat er investeringen nodig zijn, maar zelfs met dit materiaal moet je met twee vingers in de neus winnen van Willem II en Roda JC in eigen huis. En tegen Rostov, wat normaal amper scoort (omdat het zo'n defensieve ploeg is) en er nu 4 maakt tegen Ajax ... dat heeft ook te maken met tactiek. Bosz bakt er helemaal niets van. 6 tegengoals in 7 wedstrijden uit standaard situaties, de rest van de goals allemaal counters waarbij we man teveel voor de bal hebben ...

En dan heb ik het nog niet over het passeren van Tete, Schone die volgens Bosz vorige week nooit meer rechtsbuiten zou spelen en er gisteren toch zowaar kwam te staan.

Je hele pleidooi heeft zeker een punt, maar de realiteit is dat we onder Bosz er tot nu toe niks van gebakken hebben. Het enige succes was de overwinning uit bij Paok, waarbij we (toevallig) een totaal ander systeem hanteerde. Onder Bosz zijn eigen filosofie hebben we pas 1 overwinning geboekt, uit bij Sparta. Dat zou acceptabel zijn als je bij Vitesse trainer was of Heracles, maar niet in Amsterdam.

Ik vraag me af wat Peter Bosz heeft gezegd in de rust want het voetbal was niet anders na rust. Als ik er had gestaan dan had ik ze helemaal verrot gescholden en gezegd dat als de 2de helft niet beter was ze het hele @!## eind huis hadden kunnen lopen.

25 augustus 2016 om 00:15

Daarom heeft Frank de Boer echt het maximale uit deze selectie gehaald. Hij schold ze even verrot als het niet liep om het team op scherp te zetten. Blijkbaar hebben deze watjes dat nodig. Bosz lijkt me niet iemand die zo'n donderspeech gaat geven.

Daarom is hij ongeschikt als opleidende coach.

25 augustus 2016 om 00:19

Denk dat Ajax zoals jij het goed redeneert de verkeerde trainer heeft aangesteld en eigenlijk de juiste man wel in huis had. Jaap Stam. Maar goed, de assistenten zijn er ook niet naar die dat even corrigeren. Allen rustige mensen. Frank verbloemde veel.

25 augustus 2016 om 00:42

Juist. Of een Louis van Gaal. Hij kan ook goed werken met jongetjes die nog geen mannen zijn.

Je kunt Ajax vergelijken met een schoolklas op de middelbare school. Als een leraar als Bosz voor deze klas staat dan doet iedereen waar hij zin in heeft. Zet je een de Boer, Stam of van Gaal er neer dan is iedereen stil en luistert.

25 augustus 2016 om 01:15

Het begint al met de aanstelling, Bosz neemt zijn assistent Kruzen mee! Daarnaast acht ik de functie van Bergkamp niet echt functioneel. Heeft vliegangst en is volgens mij een schijter zijn bek open te trekken. Spijkerman is ook niet de man waarvan je gaat rillen. Wanneer behaalde onder Frank meeste succes? Juist toen Stam mee ging als vervanger van Bergkamp. Waarom werd WK 2010 een succes? Juist om frank. Assistenten zijn belangrijker dan je denkt en dat vergeten mensen heel erg snel. Tactisch moet de trainer heel sterk zijn en denk dat Peter dat wel is. Maar de echte mannen staan erachter, zijn fel op trainingen. Neem Sjaak Wolfs, die was heel erg fel naar spelers! Neem van der Lem, was ook bikkelhard. Deze die er nu zitten geven de spelers een aai over de bol en zeggen "komt wel goed schatje"

Van mijn part nemen ze Sjaakie zwart in dienst, komt er tenminste kritiek!

25 augustus 2016 om 10:24

Je ziet echt de meest bizarre dingen langskomen. Het gaat al mis met de aanstelling, want een trainer neemt zijn assistent mee? Hoe verzin je het toch.

Bijna alle trainers hebben minimaal 2-3 personen in hun staff die ze het liefst meenemen indien ze ergens anders aan de slag gaan. De Boer neemt toch ook Trustfull, Kreek, Schoenmaker en Santoni mee? Van Gaal doet niet anders, Mourinho doet niet anders en ga zo maar door.

Het kan dus nog erger na Willem II. Wat een afgang! Het ontbreekt aan intelligentie bij deze spelers. Bosz probeert iets over te brengen maar ze kunnen dat spelletje er maar niet instampen. Dat is wat je gewoon ziet. Ze zijn niet in staat om tot een oplossing te komen. Eriksen had die intelligentie. De Boer prees hem daar ook altijd om. Vertonghen had dat ook. Was daarnaast ook slim, Vwo. Als je die intelligentie als speler niet hebt, dan gaat het om intuïtie. De wil om te winnen en de wil om te scoren. Neusje voor de goal. Dat heb ik voor het laatst gezien bij Suarez als ik er nu zo over nadenk.

Had erg gehoopt op twee Nederlandse ploegen in de CL, zeker omdat dit Rostov echt bij de zwakkere broeders hoorde van de mogelijke tegenstanders. Helaas is het nu PSV alleen die Nederland vertegenwoordigd. Verschil is dat die club nauwelijks spelers heeft waar aantoonbaar geen rek in zit, die stilstaan of niet het beoogde niveau kunnen bereiken. Nauwelijks, want Adam Maher, Luciano Narsingh, Marcel Ritzmaier, Rai Vloet en Simon Poulsen zijn wel zulke spelers. Alleen doet PSV wat Ajax nalaat: doorselecteren! Mike van der Hoorn en Ricardo van Rhijn zijn al weg, maar ook Nick Viergever had dit seizoen niet meer bij Ajax mogen spelen. Joel Veltman en Anwar El Ghazi zullen nooit structureel een dusdanig niveau halen dat ze een dragende speler worden voor Ajax. Klaassen is dat wel, maar wordt nooit beter bij Ajax dan hij nu is. Die jongens moet je verkopen! Vers bloed erin, betere vervangers! En geen eikels zoals Westermann of Sanogo. Trek de knip eens en selecteer op creativiteit en stabiliteit, want dat is broodnodig voor dit al jaren saaie en slechte Ajax!

Ik zou als disciplinair maatregel de komende wedstrijd gewoon met Jong Ajax beginnen, en dat het reguliere eerste elftal maar de wedstrijd in JL moet spelen.

Wat een afgang.

De directie moet opstappen samen met Bosz dat kan ik hun al laten weten!

en weer verspeeld een Nederlandse club punten voor onze EL ranking. Briljant slecht en eind September zit er een andere trainer dan P. Bosz.

Nog 1 week om 2 spelers van niveau van rond de 27 jaar te halen. Buiten Krul. Kap met dat dat salarisplafond. En anders is Overmars de eerste die moet vertrekken ....

Tja, zoals de vi watcher zei vanavond. Ajax heeft gewoon een waardeloze selectie. grootste club van nederland met het meeste geld..een zogenaamde technische hart met "voetbalverstand"..en dit is het resultaat. Dit kan je de trainer niet aanrekenen.

25 augustus 2016 om 08:35

Klopt helemaal. Die hele club is naar de filisteinen geholpen. Hoe zet je dit in hemelsnaam weer recht. Komt bij dat je inmiddels een straatlengte achterstand hebt op Psv.

Dit is dus het probleem bij jongenskoor dat Ajax heet en Nederlandse trainers. Niemand wordt boos, niemand pakt andere aan als ze verslappen en er is geen trainer a la Sir Alex Furgeson die met een schoen door de kleedkamer gooit om die verwende profs wakker te schudden!
Man man man het was beschamend de woorden van Klaassen: we durfden gewoon niet en gingen alleen tikje breed spelen...pfff en dat moet je aanvoerder zijn. Schaam jullie!

Nu kan je wel de hele selectie overhoop gooien. Spelers die weg moeten verkopen, En eindelijk is aankopen doen. Wennen aan de speelstyle focussen op de competitie, En volgend jaar veel sterker terug komen!

25 augustus 2016 om 07:30

Ja alleen is het transferwindow alweer bijna dicht en heeft overmars voor zijn gevoel de selectie compleet

25 augustus 2016 om 08:39

Ja. Lekker veel geld overgehouden. 2 bankzitters voor 10 mln, een veteraan die er niks van kan, 2 van je beste spelers voor veel geld verkocht en spitsje van 20 jaar gehuurd die je voor Chelsea mag opleiden, oh ja en een geblesseerde keeper die je fit mag maken voor newcastle.

Belachlijke zooi daar. Stelletje lompe boeren die nergens naar luisteren.

Exact net als de vorige keer. Dan doe je iets niet goed als trainer zijnde want dit zei die vorige keer ook na de wedstrijd tegen Willem 2

Na afloop stil? Misschien had hij die verwende mooi weer voetballers eens de huid vol moeten schelden na zo'n wanprestatie.

Ziyech halen ...... Nu het nog kan

Er was 1 ervaren speler die vanuit Newcastle graag wilde komen, maar die zou dan dat zogenaamde talent in de weg staan

25 augustus 2016 om 08:59

het gaat niet om ervaring maar om kwaliteit.

Er zijn weinig spelers met meer ervaring dan De Rossi, maar toch zorgt hij er met een onbezonnen actie voor dat AS Roma kansloos is. Wat heb je dan aan ervaring?

Westermann is ook heel ervaren.....gefeliciteerd!

Kwaliteit, kwaliteit, kwaliteit.

En als je dan over ziyech begint zegt Bosz dat ze al zo veel middenvelders hebben.
Wat heb je aan 80 middenvelders die niet goed genoeg zijn...
T gaat er om hoeveel echt goede spelers je hebt en dat zijn er niet veel op dit moment.

25 augustus 2016 om 11:26

Het mag duidelijk zijn dat je op zoek moet naar een combinatie van beiden natuurlijk. Een onbezonnen actie van de Rossi betekent toch niet ineens dat ervaring niet belangrijk is.

Fout van Ajax is dat ze met ervaring zoeken direct te ver doorslaan. Spelers die te ver over the top zijn, te oud zijn en/of die de afgelopen seizoenen al weinig speelde bij hun voormalige clubs.

Zo'n Westermann mag op zijn piek wel een veel betere verdediger zijn geweest dan Schwaab, maar die Schwaab zit qua leeftijd nu op een punt dat hij nog niet af aan het takelen is en nog even enkele jaren mee kan. Ook Moreno en Guardado waren 27-28 en hadden de seizoenen voordat PSV hen haalde gewoon veel gespeeld op een hoger niveau.

Als je bijvoorbeeld weet dat Stoke City in een jaar tijd Imbula en Joe Allen heeft gehaald voor het middenveld, dan weet je dat de kans groot is dat Charly Adam buiten de boot balt. Ga gewoon alle clubs in grotere competities langs, ga eens na wat er bij die clubs gebeurt en schrijf namen op die mogelijk buiten de boot vallen of wel eens verder willen kijken. Alleen zo kom je toch al gauw aan een redelijke lijst met spelers die de afgelopen jaren bewezen hebben op hoog niveau mee te kunnen en die wellicht wel te porren zijn om voor het kampioenschap te spelen in een wat kleinere competitie, met daarbij CL voetbal in het verschiet.

Beetje optreden nu Peter, met de vuist op tafel slaan bij de directie!! Hoe kan je nu aantrekkelijk voetbal spelen met zo'n stel koekenbakkers??!! Begin eens met Zyech te halen, begint zolangzamerhand een cliche te worden maar is toch onbegrijpelijk dat je dit middenveld al wekenlang als "voldoende creatief" bestempeld?! En haal die jamaicaan er dan ook maar gelijk bij, die verdiend met zijn stijl wel een ajax shirt. Leuk hoor geld op de bank maar op deze manier wordt de 1ste drie nog lastig dit jaar!!! Investeer en zoek de aansluiting want zo raken we alleen nog maar verder achterop!!

Na mislukte transfers nu ook een mislukte Bosz AUB haal van GAAL terug zodat we kunnen JUICHEN

Afscheid nemen voor dat alles kapot is..

In de volks krant verwoorden ze het goed. Als de druk erop zit komt er een verkeerde spanning op het team en de spelers. Net als de laatste 5 wedstrijden van het vorig seizoen. Toen was het ook ineens niks meer. Dat euvel heeft Bosz nog niet kunnen verhelpen. Heel erg jammer. Het maakt mij niet zo veel uit of Ajax CL of euro league speelt, maar ik wil wel een team zien dat durft te voetballen. Gisteravond was teleurstellend.

Nogmaals ik voel alleen maar pijn in mijn hart. Ik kan bijna niet geloven wat ik gisteravond heb gezien.

Bij deze wens ik Psv veel succes toe in de CL. Helaas geen ondersteunende motivatie door met 2 Nederlandse teams Nederland te promoten in de Cl.

Ook niks in de eredivisie

Bosz is nou eenmaal geen toptrainer. Bij Heracles heeft hij het aardig gedaan, net als Verbeek en Stegeman. Bij Vitesse is het heel lang heel slecht geweest. Pas na maanden van rondspelen en geen punten pakken ging het daar iets beter. Hij had daar gewoon 3e moeten worden en dan nog kan je niet spreken van een wereldprestatie. Ook bij de club van Jordi Cruyff was het geen succes. Ze waren blij dat ze hem konden lozen. Bij Ajax is het precies hetzelfde. Hij zet een systeem neer wat bijna niet te doen is en roept dan vervolgens dat de spelers verkeerd staan en/of meer moeten bewegen. Ik vindt het best jammer voor Ajax maar uiteindelijk nemen ze al jaren geen stap vooruit. Deze talentvolle spelers verdienen een betere trainer/club. Van der Brom had een veel logischer keus geweest. Hij is veel aanvallender en creatiever ingesteld en laat zijn elftallen altijd heerlijk voetballen zonder naïef te zijn. Volgens mij heeft Ajax juist baat bij een hele goede trainer zonder die rare poespas. Bosz is veel teveel in zijn eigen ding gaan geloven. Ik ben er van overtuigd dat het bij Ajax niks meer wordt met hem. Bosz is gewoon niveau Heracles, ADO of Heerenveen, niks mis mee maar ruil hem a.u.b. snel in, dan kunnen de talenten gewoon verder groeien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren