Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Uitschakeling van Ajax in Rusland levert PSV miljoenen op

Laatste update:

Ajax is er woensdagavond niet in geslaagd zich te plaatsen voor de groepsfase van de Champions League. Na de 1-1 in Amsterdam bleek FK Rostov in eigen huis met 4-1 veel te sterk voor de Amsterdammers. In Eindhoven zal men niet rouwig zijn om de uitschakeling van Ajax, omdat er nu miljoenen naar PSV stromen.

/

PSV krijgt al een startpremie van twaalf miljoen euro. Daarnaast ligt er voor Nederland nog acht miljoen euro klaar in een zogeheten ‘market pool’: 65 procent voor de landskampioen, 35 procent voor een tweede club die zich plaatst.

PSV is dus al zeker van circa vijf miljoen euro en nu Ajax het hoofdtoernooi niet haalt gaat dat deel van de market pool (circa drie miljoen euro) ook naar Eindhoven. Dan loopt de teller van PSV dus al richting de twintig miljoen euro, waarna er in de groepsfase ook nog eens 500.000 euro per gepakt punt te verdienen is.

Denk jij dat PSV het goed gaat doen in de Champions League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die 3 miljoen kan me gestolen worden heb liever ajax ook in de Champions League!

24 augustus 2016 om 10:42

Topreactie.
Respect voor jou en degene die het belang van europees presteren van alle Nederlandse clubs inziet.
Dat we er een mooi Europees jaar van kunnen maken.

24 augustus 2016 om 10:50

We zouden allemaal zo moeten denken. Ik in ieder geval als Psv'er wel. Als we het Europees verzuimen om goed te voetballen dan kunnen we de komende jaren onze vaste en variabele plaatsen in Europa wel vergeten. We zijn onlangs al gezakt dus elk punt is meegenomen. Laat die 3 miljoenen maar naar Ajax gaan.

24 augustus 2016 om 13:01

Ik ook.
Ajax wist zich de afgelopen jaren nooit te plaasten voor de volgende CL ronde, itt Psv.
Lijkt me beter dat Ajax tegen wat mindere sterke clubs uit de Euroleague speelt. Hebben ze nog een klein kansje om punten te behalen.

24 augustus 2016 om 13:11

Maar daarintegen werd Ajax altijd in zwaardere poules dan PSV netjes 3e. Daar zou je nu ook voor kunnen tekenen. Als PSV vorig seizoen 3e werd hadden zij wsl meer punten behaald dan ze nu hebben gedaan hoor

24 augustus 2016 om 13:12

Had PSV in een vergelijkbare poule als Ajax gezeten was het maar de vraag of ze ook door zouden gaan.

24 augustus 2016 om 17:10

Het was zeker knap dat PSV door ging. Alleen mensen vergeten wel altijd dat in dat jaar alle kampioenen in pot 1 werden gestopt. Iets wat daarvoor toen Ajax CL speelde nooit gebeurde. Dus wat geluk met de loting speelt natuurlijk ook wel mee. Ik geloof dat PSV nu niet meer in pot 1 zit dus laten we nu maar eens gaan kijken of het ze weer lukt .

24 augustus 2016 om 23:08

Sorry hoor maar ik ben blij dat Ajax er niet bij is. En dat is niet omdat mijn cluppie een paar miljoen extra krijgt. Maar omdat Ajax veruit de gierigste club van Nederland. 4 jaar lang achterelkaar CL gehaald. Wat betekend dat Ajax zo'n 80 miljoen heeft verdiend. Ze hebben Vermaelen , Vertonghen , Eriksen ,suarez , Milik en nog een aantal voor zo'n 120 miljoen verkocht. Dat is bijelkaar 200 miljoen aan inkomsten. En Ajax weigert te investeren. Ja in de jeugd worden spelers gehaald. Denk aan Sanchez en Cassiera. Maar daarmee red je het niet in ee CL. Ajax is alleen maar bezig met geld verdienen en sportieve prestaties lijkt hun niets meer te boeien. Ik hoop dat deze tik een boodschap is voor de technische staf. Maar ik vrees van niet. Ik ben er 100% ervan overtuigd dat wanneer Ajax miljoenen ging investeren aan spelers die er nu staan. Dat Ajax nu met 2 vingers in de neus de CL groepsfase zou hebben gehaald. Want zoveel stelt die Rostov echt niet voor.

25 augustus 2016 om 09:00

Je bedoelt datzelfde 'zwakke' Milan dat PSV uitgeschakeld heeft?
Ajax heeft daar veel beter tegen gespeeld en is toen uitgeschakeld door een schwalbe van Balotelli.

25 augustus 2016 om 09:45

Daar zat al een paar jaar tussen hoor. Plus daarbij is de groepsfase heel wat anders dan de halve finale.

25 augustus 2016 om 10:16

Kansloos woel

24 augustus 2016 om 10:44

Achja dit verhaaltje wordt elk jaar gekopieerd en geplakt, met elk jaar weer net iets hogere bedragen erbij, en weer vol bombarie in de media gegooid om te trachten de supportersgroepen tegen elkaar op te zetten en lekker veel discussie uit te lokken. Voor het Nederlands voetbal natuurlijk gewoon het beste en weer eens heerlijk om 2 clubs in de CL te hebben. Eindelijk weer eens op dinsdag én woensdag een Nederlandse club vol spanning aan het werk zien. Heb er nu al zin in, laat het gebeuren Ajax!

24 augustus 2016 om 10:51

Alleen jammer is dat ik geen topwedstrijden kan kijken. Maar voor Nederlandse club moeten we steunen voor.

24 augustus 2016 om 13:53

Wat mij betreft zien we Ajax-PSV in de EL Finals

24 augustus 2016 om 19:39

Het verhaal wordt nog verkeerd geknipt en geplakt ook, want de club die in de playoffs, de 4e voorronde, uitgeschakeld wordt, krijgt 10% van de market pool als troost.

24 augustus 2016 om 10:54

Het is ook zo kortzichtig om te stellen dat dit PSV geld op gaat leveren. Ja dit seizoen kunnen ze dan eenmalig wat meer verdienen, daarna gaan ze er hard op achteruit.

Vanavond met z'n allen voor Ajax! Daarna kunnen we in de competitie wel weer genieten als ze punten laten liggen zoals tegen Willem 2 of Roda

24 augustus 2016 om 12:44

Daarna gaan "ze" er hard op achteruit.....wie, Psv? Leg eens uit.

Van mij mag Ajax alles winnen zowel in de Competitie als in de CL. Als ze op het einde van het seizoen maar 1 puntje minder hebben dan Psv vind ik het goed.

24 augustus 2016 om 12:54

Ik bedoel daarmee dat we dan als Nederland verder afdwalen in de rangschikking, wat op termijn ook nadelige gevolgen heeft voor Psv. Het zal mischien niet meteen zo hard zijn, maar uitendelijk zal het echt wel nadeliger uitpakken (en dus meer kosten) dan die 3 miljoen die je nu kunt verdienen.

En ja, van mij mag Ajax ook alles winnen, zolang PSV maar bovenaan eindigt in de competitie en het liefst ook hoger in de CL

24 augustus 2016 om 13:00

Waarom?
Ajax wist zich de afgelopen jaren nooit te plaasten voor de volgende CL ronde, itt Psv.
Lijkt me beter dat Ajax tegen wat mindere sterke clubs uit de Euroleague speelt. Hebben ze nog een klein kansje om punten te behalen.

24 augustus 2016 om 13:15

Jij hebt er blijkbaar geen verstand van, Ajax heeft zelfs de afgelopen 5 jaar, meer punten behaald dan PSV. Daarom staat Ajax ook hoger op de ranglijst van coëfficiënten.
Jij bent de EL poule fase van PSV met o.a Zagreb, Ludogorets vergeten? PSV werd 3e..Ajax ging weliswaar niet door vorig seizoen, maar pakte in de poule meer punten dan PSV destijds. PSV had 5 punten. Ajax 7 punten. Met 7 punten niet door in een moeilijkere poule dan PSV destijds. Zoek het even op zou ik zeggen.

24 augustus 2016 om 15:16

volgens mij kan je dit beter even nakijken
17 psv Eindhoven cl 0 0 0 3 3 2 9 18.0
58 Ajax el 1 2 1 1 4 1 0 8.0

maar 2 punten meer dan Az
73 AZ Alkmaar el 3 0 1 1 1 4 0 6.0

lijkt mij een verschil van 10 punten in het voordeel van psv

24 augustus 2016 om 11:40

Ik heb liever dat ze het niet redden vanwegen de punten.
Die tellen bij de champignons league net zo zwaar als bij de europa league.
Die wedstrijden kunnen gemakkelijker gewonnen worden en dus is de kans groter dat we in 2018 niet zoals het er nu naar uitziet voor de champignons league als landskampioen voorrondes moeten spelen.
Want zo ziet het er nu wel uit als we niet veel punten pakken.
En ajax zie ik echt niet veel wedstrijden winnen in de champignons league.

24 augustus 2016 om 12:19

Je vergeet alleen dat je bij plaatsing CL al 5 bonuspunten krijgt.

24 augustus 2016 om 12:37

en volgens mij maar ik kan dit nergens terug vinden krijg je er 4 voor het bereiken van de poule fase van de Europa league.
ik denk dat Ajax dat extra punt daar wel kan pakken.
wat ik ook hoop.
van mij mogen ze de Europa league winnen.
Dat is goed voor het Nederlandse voetbal dus ook voor mijn club

24 augustus 2016 om 14:12

Ajax of PSV is domweg niet goed genoeg om de Europa League te winnen. Via de CL zo lang mogelijk overleven is in mijn ogen de beste strategie voor alle Nederlandse clubs. Vergeet ook niet dat spelers zich eerder zullen bewegen om in de Eredivisie te spelen. Met zelfs een kampioen die om de kruimels speelt in de voorronde CL wordt onze competitie niet aantrekkelijker..

24 augustus 2016 om 12:17

Voor jou is het makkelijk punten scoren door te zeggen van:'' die 3 miljoen euro kan me gestolen worden''. Maar sportclub PSV is uiteindelijk een bedrijf en die drie miljoen euro aan extra inkomsten, is toch weer bijvoorbeeld de helft van het aankoopbedrag van Ramselaar.

24 augustus 2016 om 13:17

Idd, maar om jaarlijks zulke aankopen te kunnen doen hebben onze topploegen nog steeds CL voetbal nodig. Dat zet je bij verlies van Ajax wel op het spel. De kampioen raakt dan rechtstreekse plaatsing kwijt. Op de lange termijn wilt PSV toch ook directe plaatsing behouden?

24 augustus 2016 om 12:24

Inderdaad Renaldino. Die 3 miljoen verdien je makkelijk weer terug als we met zijn allen weer gaan presteren. Door goede deelname over de gehele gelederen kunnen we onze champions leaque plek behouden incl 1 extra met voorrondes. Als de tweede in onze competitie nooit meer de voorrondes doorkomt dan verliezen we die. Wat veel mensen niet zien is dat dat op de lange rit nog veel meer geld kost. Want wees eerlijk PSV word geen 10 x achter elkaar kampioen, een keer tweede is goed mogelijk en dan ben je blij met de play-off

24 augustus 2016 om 12:27

Blijft Nederland zestiende op de UEFA-lijst, dan zou de landskampioen in 2018 moeten instromen in de tweede voorronde van de kampioenenroute en krijgt de nummer twee nog slechts toegang tot de tweede voorronde van de Europa League
Dat lijkt me niet gunstig.
dus punten halen is in het belang van alle Nederlandse clubs.

24 augustus 2016 om 13:20

Fout. De Nederlandse kampioen krijgt een andere 'Route' in de CL. Voorlopig houden wij 2 plaatsen. Weliswaar dan 2x een voorronde. 1 volgens de huidige opzet, en de ander via de 'kampioensroute'. Kampioenen van Schotland, Kroatie, Bulgarije etc.

24 augustus 2016 om 14:40

Ik heb dat liever niet. Ajax kan in de euefaleague veel meer punten verdienen dan in de
Champions League en psv is 3 milioen rijker

24 augustus 2016 om 23:19

Ja en dan haal je 0 punten in de CL fase terwijl je mss wel 3 wedstrijden wint in de EL. Dus waar haal je dan meer punten? Goedzo. In de EL. 2 punten voor een overwinning is 6. Dus dat is al 1 meer dan alleen die 5 bonuspunten voor plaatsen CL

24 augustus 2016 om 22:59

Juistem! Jij snapt het.

Enkele miljoenen meer boeit natuurlijk niet wanneer het Nederlands voetbal op het spel staat.

Deze bedragen... ongelofelijk. PSV krijgt dus 17 miljoen voor het winnen van de eredivisie. Sorry, maar dat slaat toch helemaal nergens op. Dat alleen al is hoger/gelijk aan de begroting van 10 andere eredivisionisten. Prima als de kampioen voordelen heeft, maar hier wordt kunstmatig een gat gecreëerd waar clubs zonder nauwelijks tegen op kunnen botsen.

24 augustus 2016 om 10:38

Een Bournemouth krijgt 150 miljoen als je 18de worden in de premier League. Alles is scheef in de voetbalwereld.

24 augustus 2016 om 12:20

Nee, dat een Bournemouth 150 miljoen krijgt bij het behalen van de 18de plek in de premier league heeft niks te maken met de ''scheve voetbalwereld''. Dat heeft te maken met de commerciële aantrekkelijkheid van de premier league in zijn geheel.

24 augustus 2016 om 10:40

@ Rickv

Dit zijn nu eenmaal de bedragen die door de Uefa worden uitgekeerd. 12 miljoen euro start geld voor iedereen die in de groepsfase zit. Daarnaast word elk gelijkspel met 500.000 euro beloond en elke overwinning met ruim 1 miljoen euro. Dit is om aanvallend voetbal te promoten.

De 8 miljoen die door Nederland beschikbaar word gesteld komt voort uit de TV gelden en sponsoren die dit graag op TV willen hebben.

24 augustus 2016 om 14:30

@hangover
Begrijp ik. Maar persoonlijk heb ik liever een interessante binnenlandse competitie dan dat er 1 of 2 soms mee mogen doen met de grote jongens.
Misschien wordt het gewoon tijd om voetbal te herintroduceren en regels overnemen uit andere sporten zodat het aantrekkelijker wordt en niet het geld bepaald wie er winnen (op incidenten na)

24 augustus 2016 om 14:14

Daarom hoop ik ook dat de kampioenen wat afwisselen.

Zeker komkommertijd. Dir stuk stond er 2 weken geleden ook al.

Laten we voor de punten gaan. 3 miljoen is leuk, maar de punten zijn voor iedereen beter.

24 augustus 2016 om 10:43

Wat ik niet helemaal begrijp is: levert een overwinning in de CL meer punten op dan in de EL, en zo ja hoeveel dan?

Als dit het geval is, dan hebben we inderdaad baat bij twee clubs in de CL. Als dit echter niet zo is, dan is het realistischer om Ajax in de Europa League te willen hebben. In de CL acht ik ze namelijk kansloos om door te gaan, terwijl ze tegen ploegen uit de EL best wel punten kunnen sprokkelen.

PSV zal de loting moeten afwachten, maar met de huidige selectie kunnen ze in ieder geval strijden voor de derde plek. PSV steekt momenteel echt met kop en schouders boven de andere Nederlandse ploegen uit.

Edit: typo

24 augustus 2016 om 10:56

Ja dit heeft wel degelijk voordelen. Het bereiken van de CL geeft 4 bonuspunten en het bereiken van de 2e ronde nog eens 5. Elke ronde daarna levert in beide toernooien 1 punt op. Daarnaast geven beide toernooien 1 punt per overwinning en 0,5 punt per gelijkspel. Het overleven van voorrondes levert een half punt op in beide toernooien. Dus in de EL moet je veel verder komen om veel punten te scoren, waar dit bij de CL in ronde 2 al 9 punten aan bonus geeft, los van het aantal gewonnen wedstrijden.
Alle punten van alle deelnemende clubs uit Nederland worden vervolgens opgeteld en gemiddeld. Elke club voor zich heeft naar gelang de eigen prestaties een rangschikking.

24 augustus 2016 om 11:00

Oke, dat is duidelijk. Dan is het voor het Nederlandse voetbal inderdaad beter als Ajax zich plaatst, aangezien dat al 5 punten (0.5 x 2 voorrondes en 4 bonus) oplevert.

Weet jij of er ook een bonus qua punten is als je de groepsfase EL overleeft?

24 augustus 2016 om 11:07

Niels, bij mij. brandde precies dezelfde vraag. Fijn dat er ook iemand is die weet hoe de puntentelling werkt. Ik dacht ook altijd dat je in de EL makkelijker punten kon pakken.

24 augustus 2016 om 11:22

@voetbalholland
Dat klinkt heel mooi en bedankt voor de uitleg, maar de kans is reeel gezien erg klein dat een PSV of Ajax de 2e ronde halen. Ook is de kans groter wedstrijden winnend af te sluiten in de EL dan in de CL. Dan kun je je afvragen in welke competitie Ajax voor het Nederlands voetbal beter kan uitkomen.

24 augustus 2016 om 11:29

https://en.wikipedia.org/wiki/uefa_coefficient zie deze site.

Het is een beetje warrig aangezien er een verschil is tussen landencoëfficiënten en clubcoëfficiënten, zodoende worden ook meerdere puntentellingen door elkaar gehaald. Wat Voetbalholland zegt klopt helemaal. Bij de EL krijg je alleen - net als in de CL - 1 punt per behaalde ronde vanaf de kwartfinales.

Mensen roepen nogal eens dat je 2 punten krijgt voor het behalen van de EL groepsfase, maar dat is op clubcoëfficiënt niveau. Om het even extra verwarrend te maken: voor het bereiken van de CL groepsfase krijg je 4 punten (net als landencoëfficiënt).

Verder levert winst/gelijkspel wel dezelfde punten op in CL en EL (2 om 1). Alle behaalde punten worden inderdaad door het aantal deelnemende landen gedeeld (5 dus voor ons).

24 augustus 2016 om 11:30

Maar plaatsing CL (en dus puntloos onderaan) zou gelijk staan aan 4 overwinningen EL indien er geen bonusregeling geldt in de EL. Mij lijkt ook niet dat Ajax meer dan 4 overwinningen in de groepsfase kan behalen. Aan de andere kant zullen ze ook niet zonder een overwinning of gelijkspel uit de CL vliegen en dus zou plaatsing voor CL toch beter zijn, lijkt mij.

24 augustus 2016 om 11:47

Volgens mij levert het bereiken van de poule fase ook 4 punten op.
De kans dat ajax verder gaat lijkt me nihil.
Dus voor de punten kom je hoger uit in de europa league.
Alleen als een ronde de verder komt heb je schijnbaar 2 ekstra bonus punten.
Hoewel het mij onbekend us of dit niet ook zo is bij de europa league

24 augustus 2016 om 12:54

Het is sowieso beter dat ze beide de poule fase CL halen. Want de 3e plek geeft nog volgende ronde EL. Maar wanneer je 3e wordt in de poule fase EL je bent uitgeschakeld. En we hebben allemaal de afgelopen jaren gezien dat 3e eigenlijk altijd wel een reëel haalbaar doel is.

Dat betekend voor het Nederlandse voetbal:

PSV 4 punten voor directe plaatsing + een x aantal punten in de poulefase.
Ajax 5 punten door voorronde + halen poulefase + een x aantal punten in de poulefase.

Als 1 van van het de volgende ronde CL haalt is dat weer 5 bonus punten. Beide wordt het al 10.

Als ze beide op P3 eindigen in de poule kunnen ze de eerste ronde in de volgende ronde niet tegen elkaar loten. Dat betekend dat ze dan dus nog steeds kans hebben om punten te blijven scoren.

Alles bij elkaar worden er de meeste punten verdiend door beide in de CL te beginnen.

24 augustus 2016 om 15:17

@niels, EL levert geen bonuspunten op. Daarentegen is het makkelijker om in de EL verder te komen gezien de tegenstanders. Maar stel je wint in de CL 2 van de 6 wedstrijden in de groepsfase en je vliegt er uit heb je toch 0,5 (voorrondes) x 2(rondes overleeft, of zelfs keer 4 wanneer je bij beide returns wint) = sowieso 2 punten + bereiken fase = 4 en 2x winst in groepsfase = 2, dat is totaal al 8 punten. stel je vliegt naar de EL na de playoffs, wel gewonnen in de 3e voorronde en je wint 4 van de 6 groepswedstrijden en bereikt de kwartfinale zelfs, maar verliest daar dan heb je alsnog maar 2x0,5 + 4 + 1of2 en 1 voor het bereiken van de kwartfinale = totaal 7 of 8 punten. Conclusie, CL is het beste en de 2e ronde (groepsfase overleeft) bereiken is helemaal kassa met die 5 bonuspunten.

Die 3 miljoen kan PSV gestolen worden, neem ik aan. Het is veel belangrijker dat Ajax punten pakt voor de coeffivienten, zodat de kampioen van dit jaar ook nog rechtstreeks in de CL uit komt.

24 augustus 2016 om 10:42

@ Ajaxfank

Vergeet niet dat wanneer Ajax start ze ook 12 miljoen als start premie krijgen. Wanneer Ajax de groepsfase CL haalt kan er dus 12 miljoen extra geinvesteerd worden. En gezien de historie van de eredivisie worden alle andere clubs hier ook weer beter van.

24 augustus 2016 om 10:45

Het probleem is echter dat Ajax niet investeert. Als je al zoveel geld op de bank hebt dan moet er toch een veel meer gebalanceerde selectie staan? Er lopen nu alleen maar jonge spelertjes, terwijl de ervaring wordt afgedankt. Op deze manier kun je nooit constant presteren, aangezien talenten vaak de ene wedstrijd een 5 en de andere een 8 scoren.

24 augustus 2016 om 10:59

@ Niels19912510

Waarom word er niet geinvesteerd? Dure spelers zijn niet per definitie betere spelers. Dat is de grootste misvatting die men rekent. Om even een vergelijking te treffen voor jou.

Lestienne, Pereiro en Propper kosten vorig jaar samen 13 miljoen euro.
Youness, El Ghazi en Klaassen kosten samen 1,5 miljoen euro.
Wist je dat laatst genoemde drie stuk voor stuk betere statistieken hebben, effectiever zijn en beslissender zijn dan de eerst genoemde drie?

Er word wel degelijk geinvesteerd, vorig jaar met
Milik, Younes, Dijks en Gudelj
Dit jaar met
Sanchez, Cassiera, Traore, Krul...

24 augustus 2016 om 11:13

Dure spelers zijn niet per definitie beter, maar Ajax koopt wel vaak een kat in de zak door dat met een beperkt budget shoppen. Vorig jaar Heitinga, daarvoor Zimling, nu Westermann, je hebt er geen bal aan. En voor Sinkgraven en Gudelj is achteraf ook teveel betaald. Ajax heeft nu miljoenen ontvangen, als ze daar eens de helft van gingen uitgeven dan stond er een veel sterker team.

24 augustus 2016 om 11:26

Younes kostte vorig jaar aan transfersom alleen al 2.5 miljoen of bedoel je dat volgens jou die drie samen voor een half miljoen gemiddeld op de loonlijst staan? Lijkt me niet bepaald logisch...

Daarnaast klopt je hele verhaaltje over die statistieken ook niet. Over de competitie, El/cl, beker een Johan Cruijf schaal gezien:

Lestienne: 19 wedstrijden - 8 goals - 9 assists
Pereiro: 38 wedstrijden - 14 goals - 3 assists
Pröpper: 44 wedstrijden - 12 goals - 11 assists
Totaal: 101 wedstrijden - 29 goals - 24 assists
Gemiddeld: 0.29 goals en 0.24 assists per wedstrijd

Younes: 35 wedstrijden - 8 goals - 9 assists
El Ghazi: 37 wedstrijden - 11 goals - 3 assists
Klaassen: 41 wedstrijden - 15 goals - 10 assists
Totaal: 113 wedstrijden - 34 goals - 22 assists
Gemiddeld: 0.30 goals en 0.19 assists per wedstrijden

De door jou genoemde spelers scoren dus over 10 wedstrijden gezien welgeteld 1 doelpunt meer, maar geven wel 6 assists minder.
Tel daar nog eens bij op dat PSV hier moeilijke CL wedstrijden bij heeft zitten en dat Pereiro moest acclimatiseren in Europa en Lestienne niet volledig met zijn hoofd bij het voetbal zat door het verlies van beide ouders.

En wat ik vooral bedoel te zeggen is dat PSV vooral investeert in spelers ruime met (internationale) ervaring, zoals Moreno, Guardado, Luuk de Jong, Siem de Jong, Schwaab, enz.
Ajax investeert slechts in talentjes die het nog maar moeten laten zien en geen constant niveau kunnen halen. Dat levert je op termijn wellicht geld op, maar zorgt er ook voor dat de sportieve prestaties niet (structureel) verbeteren.

24 augustus 2016 om 10:43

Dit jaar is dat sowieso nog, maar gaat eigenlijk voor over 2jr. Als Roemeense clubs meer punten bij elkaar sprokkelen, krijgen zij in het seizoen 2018/2019 onze opbouw. Bij ons moet de nr. 1 dan voorronde CL spelen. 1 ploeg komt in de laatste voorronde van de EL en 2 clubs komen voorlaatste ronde en 1 club in de eerste voorronde. Moeten we absoluut niet willen, als feyenoorder hoop ik op succes voor ajax deze wedstrijd.

24 augustus 2016 om 12:01

Vooropgesteld: ik wil dat Ajax gewoon de CL bereikt. Ik mag dan wel een PSV-supporter zijn, maar daarnaast ben ik natuurlijk ook gewoon een Nederlandse voetballiefhebber.

Maar voor de coëfficiënten hoeft de CL halen zeker niet noodzakelijk te zijn. Het bereiken van de groepsfase van de CL levert weliswaar 4 punten op. Maar daar staat tegenover dat een overwinning 2 punten en een gelijkspel 1 punt oplevert, ongeacht of je CL of EL speelt. En winnen is in de EL over het algemeen nou eenmaal wat makkelijker. Met andere woorden: 10 punten halen in de EL levert net zoveel op als 6 punten halen in de CL.

24 augustus 2016 om 10:46

liever de punten. Deelname aan CL is uitermate lucratief, dus het zou fijn zijn als er meerdere clubs uit de Eredivisie ervan kunnen profiteren op lange termijn.

Ieder weldenkend mens in Eindhoven is niet blij met deze extra 3.5 Miljoen vanuit lange termijn perspectief. Over twee jaar speelt dan namelijk bijna nooit meer een club CL aangezien er zelden een club de plaatsingsrondes zal overleven, wat veel meer gemiste winst oplevert vergeleken bij deze 3.5 miljoen.

24 augustus 2016 om 10:44

@ Ruuud

Wanneer Ajax doorgaat levert PSV direct 3 miljoen euro in bij Ajax. Maar voor de competitie staat er zoveel meer tegen over. Bedenk alleen al het volgende:
- 12 miljoen startgeld voor groepsfase CL die aan Ajax uitgekeerd word
- 500k bij een gelijkspel en 1 milj bij een winst partij voor Ajax.
- De coeffienten lijst word beter wanneer Ajax overwinterd.

24 augustus 2016 om 11:42

Ik denk dat de kampioen over een paar jaar ook gewoon CL speelt. Kampioenen en niet-kampioenen zijn gescheiden van elkaar. Gisteren hebben Legia, Celtic en Ludogorets zich geplaatst voor de CL via de Champions route dat lijkt me te doen voor PSV of Ajax als ze wel in vorm zijn. Vandaag kunnen Apoel, Kopenhagen, Salzburg en Dinamo Zagreb zich plaatsen ook die tegenstanders moeten te doen zijn voor de nederlandse clubs.

24 augustus 2016 om 14:26

Nooit meer CL? Dat lijkt me toch heel sterk, in die kampioensplay-offs, zit nooit iemand van naam. Zelfs Celtic overleeft die..

24 augustus 2016 om 23:26

@ ruuuud. Ieder weldenkend mens is wel blij dat ajax zich niet plaatst voor de CL. Dat zou 5 punten opleveren terwijl dit Ajax 0 punten gaat pakken in de poulefase CL. In de EL zie ik ze nog wel 2 wedstrijden winnen en 2 gelijk spelen wat 6 punten is. Oftewel al 1 punt meer dan dat je in CL zou halen.

De kans dat dit gebeurt is natuurlijk vrij groot. Alleen een wonder zoals bij Paok kan ze nog redden want op basis van het vertoonde spel heb ik er weinig vertrouwen in. Voor AZ zou het beter zijn als Ajax wint want anders schuiven wij waarschijnlijk naar pot 2 bij de loting.

24 augustus 2016 om 10:29

Pot 1 , als Ajax zich wel plaats voor de Cl.
Maar Psv krijgt weer extra milj als Ajax zich niet plaats. De ene zal dus blij zijn en de andere iets minder.
Puur voor het NLs voetbal zou het beter zijn als Ajax zich wel plaats voor de CL, ivm de 4 extra punten ipv 2 bij EL.

24 augustus 2016 om 11:05

Overwinningen in de EL leveren tegenwoordig toch net zoveel punten op als in de CL? Ik zou pot 2 helemaal niet zo erg vinden, dan heb je tenminste 1 aansprekende tegenstander.

24 augustus 2016 om 17:05

Ja maar bij de CL, krijg je extra bonuspunten.

@rickv

17 miljoen euro is nog een lachertje vergeleken de totale inkomsten van Premier League clubs etc. Je moet blij zijn dat zo sommige Nlse topclubs enigszins in Europa kunnen meedoen door deze gelden.

Die 3 miljoen kan me echt gestolen worden. Als we niet genoeg punten halen, hebben we over een jaar of 2 geen directe plaats meer. Kan me ook niet voorstellen dat de PSV leiding vrolijk wordt als Ajax zich vanavond niet plaatst.

24 augustus 2016 om 23:12

In de EL kan je misschien wel meer punten halen. Ajax zou namelijk in de CL niet veel potten gaan breken met deze selectie. In de EL moeten ze toch wel aan een aantal overwinningen kunnen komen.

die miljoenen nemen we graag mee, zijn bij ons beter besteed dan aan Ajax. Het leedvermaak neem ik als bonus

Desalnietemin Ajax succes en haal die punten voor Nl!!!

24 augustus 2016 om 10:36

Het is beter dit netjes te verdelen. Denk dat het juist belangrijk is, dat NL competitie vooruit gaat en niet zoals in Frankrijk Duitsland maar 1 club er boven uitsteekt. Het voetbal gaat langzaam kapot, de sfeer van de CL EC1 is vernageld. Onze comp was altijd sterk, doordat clubs als Twente AZ, Roda vaak leuke resultaten boekte in Europa en her en der keer kwartfinale haalde. Door het grove geld is het niet meer mogelijk en is de EL de intertoto cup van pak hem beet 20 jaar terug geworden.

bovenstaand artikel is echt heel erg kortzichtig.. plaatsing van ajax voor de CL kan psv op de langere termijn juist meer geld opleveren. Als de Nederlandse clubs goed presteren in Europa kan dit ervoor zorgen dat wij voor de kampioen van Nederland de directe plaatsing voor de poule-fase behouden.
Bij slechte prestaties van de Nederlandse clubs zou het kunnen dat wij welllicht volgend jaar al met de kampioen van Nederland voorrondes moeten spelen om ons te plaatsen voor de CL poule-fase.
Komt er dus op neer dat PSV bij een kampioenschap niet direct meer garantie zou hebben op de poule-fase en bij het niet behalen van de poule-fase juist een hoop geld verliest..

het zou naar mijn inziens dan ook zo moeten zijn dat de Nederlandse clubs elkaar minder zouden moeten rekenen voor spelers dan dat zij vragen van buitenlandse clubs. Door binnenlandse transfers zorg je er uiteindelijk voor dat er meer geld behouden blijft in de Nederlandse competitie waardoor alle clubs zich kunnen versterken. Bijvoorbeeld Ziyech, als twente ziyech naar ajax zou laten gaan zou ajax zijn geld aan twente overmaken wat twente financieel sterker maakt en ajax sportief sterker maakt. Bij een tranfer naar een buitenlandse club profiteert alleen twente en niet een tweede Nederlanse club ( in dit geval Ajax ). het geld wat twente ontvangt kunnen zij misschien deels weer herinvesteren waarbij hun focus zou moeten liggen op spelers van Nederlandse clubs.. Zo blijft het balletje rollen en maak je de eredivisie uiteindelijk met zijn alle een stuk sterker en kan je wellicht ooit concurreren met de nu hoger aangeschreven competities...

24 augustus 2016 om 10:47

Juist, jij snapt het. Enkel is er 1 uitzondering, op je verhaal en dat is als Twente van een buitenlandse club 20 miljoen kan krijgen en van Ajax 10 dan is het buitenland beter, waardoor Twente misschien een aantrekkelijke buitenlander kan strikken of een groot talent kan halen. Zolang de eredivisie maar sterker word, dit kan door geld, maar ook door binnenlandse transfers.

Zal graag weer de oude vertrouwde CL europa cup 1 zien. 16 Clubs 1 uit elk land en de kleine landen zich laten kwalificeren. Het geld van de CL halveren of nog meer en in de Europa league en de EC2 weer in het leven roepen voor beker winnaars. In de EL mag je de eerste paar wedstrijden geld bij leggen, wil je er winst kunnen maken. Er gaat teveel geld naar 1 toernooi. Wij als Nederland zullen weg zakken. Terwijl we in onze eredivisie de 6e plek hebben kwa bezoekers. 5e Kwa gewonnen prijzen in Europa Het is te hopen, dat Nederland met landen als België Tsjechië Denemarken enz... eens flink aan de bel gaat trekken, dat alles op deze manier naar gort gaat. Misschien dat van Praag (als die gekozen word) het gaat aanpakken, wat de heer Platini vernageld heeft. Vroeger, kon je op donderdag middag al een wedstrijdje zien van Roda JC , daarna Twente en als afsluiter een PSV en een Ajax.

OT: Voor psv zal het alleen maar beter zijn als Ajax zich gewoon kwalificeert. Dat we weer richting plek 6 7 gaan, om in de toekomst meer clubs te hebben in Europa. Ook het geld kan je beter verdelen over 2 teams dan over 1.

24 augustus 2016 om 10:57

Nee hoor, ook voor landen als Spanje Duitsland en Frankrijk is het van belang. Door minder teams in de cl te zetten en meer in de EL EC2 krijg je betere geld verdeling. Kunnen zoals jaren terug teams als Deportivo ook weer eens kampioen worden. In de landen die ik noem, is de top ook al jaren hetzelfde.

24 augustus 2016 om 11:11

Deels ermee eens, de CL mist inderdaad haar oude charme want het heeft nog wweinig met Champions, kampioenen, te maken.

Zeker aangezien morgen bekend wordt gemaakt dat de 4 grootste competities elk 4 CL plaatsen gaan krijgen, gegarandeerd 16 deelnemers ipv 11 nu. Al komen de ploegen uit die landen wel meestal de voorrondes door maar toch.... nu willen ze er 16 en binnen 5 jaar 20 en op den duur gaan ze een Europese super league oprichten met enkel ploegen uit die landen..

De grote landen voeren nog snel deze verandering in voor de verkiezingen van platinis opvolger op 14 september, smerig. Maar goed, in de kampioen van bijv. Israël of zo ben ik niet geïnteresseerd, dat komt het niveau niet ten goede en het wordt nog voorspelbaarder dan nu.

Maar er mag wel iets veranderen.

Wat VZ weer vergeet te vertellen is dat het totale bedrag naar het Nederlands voetbal drastisch afneemt:

Alleen PSV CL: 12 mil deelname + 8 market pool = 20 miljoen
PSV en Ajax deelname: PSV 12 mil + 5 market, Ajax 12 mil + 3 market, = 32 miljoen

Nog niet gesproken over de coefficientenlijst.

Alles voor het Nederlands voetbal!

Al zie ik met 4 goede Nederlandse clubs het stukken beter doen als afgelopen jaren op de uefa coëfficiëntlijst/Europees.

Ik kijk wekelijks hoe de Nederlande clubs er voor staan qua punten aantal.
Ook de concurrentie hou ik in de gaten

Je ziet de selectie's weer beter worden, de spelers blijven langer bij hun club, de sterkhouders blijven.. Guardado, Klaassen, Vilhena, Hendriksen.

Ik denk dat wij echt goed kunnen scoren dit jaar! Ik zeg een 10+ score algemeen.

Az, Feyenoord doen lekker mee mooie teams, Ajax en Psv een identieke selectie als vorig jaar.

24 augustus 2016 om 10:39

Ik denk toch echt dat zowel Psv als Ajax nog versterkingen nodig hebben. Psv in aanvallend opzicht en Ajax eigenlijk ook wel.

24 augustus 2016 om 10:56

Ik vraag me af of feyenoord al klaar zijn met de transfer? Az heb ik vertrouwen in dat ze kunnen stunten in Europa.

24 augustus 2016 om 11:10

Op basis van wat ik vorig seizoen heb gezien heb ik ook wel vertrouwen in Psv. Die wonnen toch wel redelijk overtuigend de thuiswedstrijden en waren nog bijna doorgestroomd naar de kwartfinale ten koste van Atletico. Denk alleen dat in aanvallend opzicht wel er wel wat bij kan, en ik vraag me ook af of Ramselaar en de Jong dat kunnen brengen. Ik zie dus nog graag minimaal een buitenspeler komen, denk dat de selectie dan wel klaar is. Wat Ajax betreft is het denk ik een kwestie van tijd en hopen op Ziyech.. want ze missen nog wel een 10, maar verder lijkt de selectie wel op orde, alhoewel Westermann achteraf niet de gewenste ervaren kracht blijkt.

24 augustus 2016 om 12:14

Waarom perse ziyech? Ajax heeft de Jong afgewezen en ik denk dat ze geen middenvelder gaat aantrekken, want ze hebben veel middenvelder. Hun hebben nouri die op 10 kan en ik denk dat ziyech gaat falen net als sinkgraven en maher, want ajax en psv spelen geen met positie 10 en daardoor konden maher en sinkgraven niet presteren.


Ik hoop dat psv zinchenko, lozano of een onbekende speler aantrek, want brands heeft altijd verrassing welke spelers hij koopt. Zinchenko en lozano zijn bekend geworden nu ze in de media verscheen.

Zoals jullie uiteraard kunnen zien ben ik voor Psv, maar als Ajax de CL haalt prima hoor. Maar is het niet zo dat de punten die je per gewonnen wedstrijd haalt in de CL even hoog zijn als in de EL? In dat geval zou het voor het Nederlands voetbal toch juist beter moeten zijn wanneer Ajax in de EL uitkomt? Ik zie Ajax echt meer punten pakken in de EL. Dan moeten ze die wel serieus nemen natuurlijk. En nogmaals, als de rollen andersom waren dacht ik er net zo over hoor. Het water staat ons aan de Nederlandse lippen?

24 augustus 2016 om 10:40

Kwa punten weet ik het niet. Maar voor de miljoenen is het beter dat Ajax zich plaatst. Voor zowel PSV als Ajax is het alleen maar beter dat er 2 clubs in zitten. Als Ajax zich weet te plaatsen, komen er extra miljoenen in de eredivisie, via EL mag je eerst tig wedstrijden winnen, wil je er wat uithalen.

24 augustus 2016 om 10:46

Wat de miljoenen betreftheb je gelijk, maar het gaat me om de punten........

24 augustus 2016 om 10:52

Het beste is helemaal met die waanvertoning als CL te kappen. Terug naar de CL van begin jaren 90 en oude toernooien weer terug laten komen, gelden verdelen over 3 toernooien en enkel de kampioenen en titel verdediger toe laten aan de CL. Dat zal voor het Nederlandse voetbal, maar eigenlijk voor het hele Europese voetbal het beste zijn. Kijk in grote landen Frankrijk en Duitsland, daar regeren maar 1 team de competitie. Daarnaast zal het geld in de PL zakken, want er word juist veel betaald, niet enkel om de kampioen, maar ook voor de kruimels als CL en EL wie zich daarvoor plaatsen. In Spanje kan je de top 3 ook zonder moeite invullen, enkel de volgorde is soms anders. Uiteindelijk is deze opzet van europees voetbal funest geweest voor het totaal.

24 augustus 2016 om 11:10

@fcbanasplit
Helemaal mee eens. De CL is alleen leuk zolang er een NL club aan meedoet. 7 van de laatste 8 clubs kun je nu al invulle plus 1 kleine verrassing. Er is gewoon geen r**t meer aan! Persoonlijk vind ik de eindfase EL veel leuker om naar te kijken. Meer spektakel en je ziet eens wat andere clubs/spelers.

24 augustus 2016 om 11:19

Jups is het ook. Zelfs de Knvb beker is leuker dan de CL. Elk jaar de zelfde halve finales. Maar goed, zolang Barca Real PSG Bayern Engelse clubs Juve het goed hebben zal er weinig veranderen

24 augustus 2016 om 10:43

Volgens mij niet. Anders waren we toch allang ingehaald door al die andere landen die op dat podium beter presteren.

24 augustus 2016 om 10:49

Inderdaad, dat zijn we ook al.

24 augustus 2016 om 10:50

In de groepsfase EL krijg je 120.000 per punt.

Stel je haalt drie overwinningen in de groepswase CL haal je 4,5 miljoen binnen (alleen op basis van die punten, los van bonussen voor kwalificeren volgende fase etc.). In de groepsfase EL hark je na drie overwinningen in de groepsfase net iets meer dan een miljoen binnen. Enorm verschil dus.

24 augustus 2016 om 10:58

Jaja, dat weet ik. Maar waar het mij om gaat is het aantal te winnen punten voor de coeffecientielijst. Telt een behaald punt in de EL even zwaar als een behaald punt in de CL?

24 augustus 2016 om 10:57

Voor de plaatsing van de CL krijg je wel al direct 4 punten, maar over het algemeen valt er in de EL normaal meer te rapen als je loting daar wat mee valt en je de groep kan overleven en dan eventueel nog 1 of 2 rondes.

Natuurlijk kan je via de 3e plaats in de CL ook overwinteren in de EL.

Ajax moet het wel even halen. Directe plaatsing groepsfase CL voor de kampioen van 17/18 zijn we al kwijt en voor de kampioen van 18/19 staat die een beetje op de tocht. Die is haalbaar, maar dan moeten er geen gekke dingen gebeuren.

24 augustus 2016 om 10:44

Is dat al zeker? Dat zou wel een ramp zijn voor het Nederlands voetbal.

Weet iemand of er een verschil is in de verdeling van punten voor de coefficientenlijst bij gelijk/winst tussen CL en Europa League?

Schoolvoorbeeld van korte-termijn-denken. Als Ajax zich niet plaatst, is het zo goed als zeker dat ook de kampioen van NL na dit seizoen voorronden CL moet spelen en het hoeft maar even tegen te zitten en NL mag nog maar één club afvaardigen, die ook nog eens twee voorronden dient te spelen. En daar komt (hoogstwaarschijnlijk) ook nog eens bij dat de CL zo zal worden aangepast dat de vier toplanden vier clubs mogen inschrijven voor de groepsfase, waardoor er ook nog eens minder plaatsen te verdelen zijn onder de overige landen. Dat betekent derhalve dat het, als het mis mocht gaan voor Ajax, zo maar kan beteken dat PSV er nu vijf miljoen bij krijgt, maar er de komende jaren tientallen gaat mislopen (en dat geldt in feite voor alle NL topclubs). Tel uit je winst!

24 augustus 2016 om 13:22

@hangover96

Dat staat er toch: na dit seizoen. De kampioen van dit jaar is waarschijnlijk voorlopig de laatste die zich rechtstreeks plaatst. De kampioen van volgend jaar zal voorronden dienen te spelen.

24 augustus 2016 om 11:02

Maar dan mag de kampioen zich toch plaatsen voor de voorrondes via dat kampioenenspoor tegen de Israëlische kampioen en zo? Het is niet zo dat ze dan nog clubs uit Italië of Rusland of zo gaan treffen, dus dat moet wel lukken, die voorronde tegen ploegen uit Cyprus en weet ik veel.

Of zit ik nu verkeerd?

Op korte termijn attractief, op lange termijn desastreus. Maarja dat verval is waarschijnlijk niet te stoppen door de deelname van Ajax in de CL. Dat verval is het logische vervolg van de wereldeconomie waarin de grote leagues attractief zijn wereldwijd en de NL competitie dat nooit meer zal worden. Enige manier om hieraan te ontsnappen is om je als NL topbclub in te schrijven bij de Budnesliga, PL of Ligue 1. Met een beetje mazzel gaat de Uefa op de schop en komen er grote regionale leagues en een EN voor regionale EU kampioenen. Dit is de enige manier om de verdere vergroting van niveaus in 4-5 landen tov de rest tegen te gaan. Behalve als de Uefa zwicht voor het geld natuurlijk en meegaat in de weg die leidt naar de totale vernietiging van elke league die niet Spaans, Italiaans, Frans, Duits of Engels is.

24 augustus 2016 om 13:23

Zie niet hoe ze hun macht verliezen, onder zulke ligas zul je nog steeds nationale ligas hebben en dus ook bonden. Met de Nationale elftallen daarbij verliezen ze in feite alleen de topclubs. En uiteindelijk moet het niet om macht gaan maar om het spelletje en hoe dat nationaal vertegenwoordigd wordt. Een NL club in zulke leagues spreekt dan meer aan dan een klein nationaal leagueje waar niemand naar kijkt. Maarja, je hebt gelijk, de bobos zijn bang hun status kwijt te raken en kaartjes in te moeten leveren. Als we een iets geleerd hebben van de opvolging van Blatter en Platini is het dat ook elke opvolger uit dat systeem op dezelfde voet doorgaat. Zonder revolutie en een nieuw systeem blijft dat vast zitten. Zou een nieuwe Europese bond zeer toejuichen. Als je een goed systeem kan neerzetten en wat clubs kan vinden die zich aansluiten, goed lobbyen en netwerken bij de politiek, waar volgens mij wel support te vinden is....

24 augustus 2016 om 11:18

Ja, of steenrijke eigenaren die onze topclubs overnemen, alleen dan zijn we nog in staat om enigszins te concurreren. Verder denk ik dat je met jeugd en goeie scouting (zie Psv) ook nog enigszins mee kan doen in Europa. Het is echter ook zaak om de topspelers niet voor elk miljoenenbedrag van de hand te doen. Op dat vlak zouden we een voorbeeld kunnen nemen aan Porto.

Maar al met al denk ik dat het de komende jaren zal gaan tussen grootmachten uit Engeland, Spanje + PSG + Bayern. Verassingen als Leceister City zullen we zelden meer zien.

24 augustus 2016 om 11:27

Steenrijke mensen zijn niet geinteresseerd in NL clubs, omdat onze afzetmarkt te klein is. De eredivisie wordt niet uitgezonden in het buitenland dus weinig exposure. Daarom is het ook zo moeilijk om grote dikbetalende sponsoren te vinden. Oplossing= afzetmarkt vergroten. Te beginnen met Beneliga!

24 augustus 2016 om 13:57

@sneekpsv

In België wonen 11 miljoen mensen, van wie natuurlijk niet iedereen in voetbal is geïnteresseerd. Dat kan je nauwelijks schaalvergroting noemen en levert dus hoegenaamd iets op. Daar is overigens al lang onderzoek naar gedaan. De enige manier voor de kleinere landen om zich te wapenen tegen de dominantie van de vier grote voetballanden is om zich en masse uit het commerciële gedrocht dat Champions League heet, terug te trekken en zich niet langer door de Uefa te laten gebruiken als decorstuk of kanonnenvlees. Als de plannen van de Uefa doorgaan, leveren de vier grote landen straks 50 van de deelnemers aan de groepsfase van de CL en mogen de rest van de landen de rest verdelen. En onder die landen zitten er dan ook nog die drie clubs mogen inschrijven. Dat is complete waanzin en maakt de kleine landen al bij voorbaat zo goed als kansloos. Voor zover ze dat al niet zijn

De oplossing is voor het probleem is in beginsel vrij simpel: als alle andere landen zich terugtrekken uit het CL-gedrocht en zelf een Europese competitie opstarten, valt het hele CL project als een kaartenpakhuis in elkaar. De grote sponsors zijn allemaal multinationals die in ieder land van Europa belangen hebben en die gaan natuurlijk nooit van die enorme bedragen betalen, terwijl ze de helft van hun afzetmarkt dreigen te verliezen. En wat denk je wat er overblijft van de status van de CL als er maar vier of vijf landen meedoen?

Gezamenlijk hebben de andere landen net zoveel macht als de grote voetballanden, misschien zelfs nog wel meer. Als zij zich verenigen en met een vertrek uit de CL of zelfs de Uefa dreigen, blijft de Uefa niets anders over dan de CL zo aan te passen dat de sportieve belangen weer de overhand krijgen tov de commerciële. En de sponsors zullen ook eieren voor hun geld kiezen als de kleinere landen zelf een competitie dreigen op te zetten en in zee dreigen te gaan met een concurrent. Dat ligt extreem gevoelig. Probleem is dat betreffende landen allemaal hun eigen belangen hebben en het lastig misschien zelfs onmogelijk zal blijken te zijn om ze op één lijn te krijgen. Lukt dat wel dan heb je een machtsblok waarmee het m.i. kinderspel zou moeten zijn om de Uefa op de knieën te krijgen.

24 augustus 2016 om 16:29

@hangover96

Voor de clubs wel, niet voor de sponsoren en niet voor de Uefa. De sponsoren verliezen miljoenen potentiële klanten en de Uefa .staat in zijn hemd omdat haar prestigeproject dan in feite nog maar uit enkele landen bestaat. Waarom denk je dat er in het verleden door de Fifa zoveel heisa is gemaakt over die beroemde "Bavaria-jurkjes", waar nog niet eens een merk op stond? Dat had natuurlijk met sponsorbelangen te maken. En wat denk je wat er gebeurd als al die kleine landen een eigen kampioenschap opzetten en in zee gaan met een concurrent van bijv. Heineken en die exclusief recht geven om daar reclame te maken voor haar biermerk? En wat denk je wat er gebeurt als de kleine landen hun interesse in de CL verliezen omdat ze hun eigen toernooi hebben, en de CL alleen nog maar in de vier grote landen wordt uitgezonden? Wat denk je hoe de sponsoren daarop reageren? De grote landen willen de CL wedstrijden op zaterdag laten spelen om extra tv-inkomsten te genereren. Dat geeft wel aan hoe belangrijk die gelden zijn en hoe hard het zou aankomen als de CL niet meer in al die "kleine" landen zou worden uitgezonden. Dat scheelt honderden miljoen Euro's aan tv- en reclame-inkomsten en de vraag is of zo'n eliteproject daar niet onder zal bezwijken..

Ik geloof totaal niet de zgn superliga die de vier grote landen zouden willen oprichten, dat is m.i. niet meer een proefballonnetje dat werd gebruikt als een drukmiddel. Het is nog maar de vraag of een dergelijk project interessant is voor media buiten die vier landen en datzelfde geldt voor potentiële sponsoren. Via de CL bereiken die vrijwel alle landen in Europa en de vraag is of ze bereid zijn om dat in te ruilen voor een project dat een bereik heeft van slechts vier landen. Belangrijk is wel dat er mee is aangetoond dat de macht in het Europese voetbal volledig in handen is van de vier grote landen en dat de rest voor spek en bonen mag meedoen. Als de grote landen over drie jaar vijf deelnemers willen, is het aannemelijk dat de Uefa weer overstag zal gaan en aldus wordt de afstand tussen arm en rijk, die al schier onoverbrugbaar is geworden, alsmaar groter en groter. Wie het onderste uit de kan wil, krijgt op een gegeven moment het deksel op de neus en het kan bijna niet anders of er zal ooit een dag komen dat de kleinere landen de voorkeursbehandeling van de grote landen niet meer pikken en een revolutie beginnen. En dat kan mij persoonlijk niet snel genoeg gebeuren.

Als we de lijst bekijken zien we dat we nu 13 de staan, 1 plek onder automatische deelname. Maw, als we aan het eind van komend seizoen niet 12 de staan , dan zal de landskampioen al play offs moeten spelen. Tsjechie staat nu 12 de met een voorsprong van 5.200 punten. Zelfs al overwinteren psv en ajax dan is het nog maar de vraag of plek 12 haalbaar is.
Al met al mogen we ook de knvb weer bedanken dat we op deze plek staan....en dat de kampioen zich zal moeten plaatsen voor cl deelname, net als bv schotland...

Dan liever ajax in de cl

Tja ieder jaar is dit bericht er... Ajax heeft ook een keer de volle pond gepakt, heb toch liever de punten dan de drie miljoen.

Ik heb liever dat Ajax in de groepsfase komt dan de miljoenen. Straks hebben we te weinig punten om überhaupt direct CL te spelen. Daarom is het goed dat er 2 Nederlandse clubs bij komen. Over een paar jaar moeten we het misschien wel doen met de EL miljoenen... dat is wel een stuk minder neem ik aan.

Dit is toch elk seizoen zo of mis ik iets?

Ja liever Ajax in de CL, kom op zeg! Nederland moet zich laten zien!

3 miljoen mijn laars !, liever ajax in de cl als fanatieke psv fan. maak er wat van jongens!!!

24 augustus 2016 om 16:18

zie reactie op moos 1970

helaas gun ik het ajax echt niet.
ik vind het ook onsportief, maar ik gun het ze echt zoooooo niet.
bij andere ploegen zou ik het ook moeilijk vinden i.v.m de 3 miljoen, maar ajax gun ik het überhaupt niet.
het is ook al tig jaar dat ik psv fan ben om precies wat zij uitstralen " gemoedelijkheid" geen overdreven "bravoure". precies wat ajax wel is met de walgelijke kliek er omheen ( denk aan het misselijk makende wat cruijff flikte bij van beveren)
heerlijk dat wij de titel pakte ook al omdat daardoor ajax hem ook niet op kunnen dragen aan hem (karma)
alles wat ajax doet is voetbal gogme en als toivonen iets deed was het een enge kwal.
dus sorry ik ben ondanks dat ik het zelf onsportief vind nooit voor ajax.

https://www.youtube.com/watch?v=4z6uycpr3na#t=94.5...

Ik ben psv fan maar ik hoop dat ajax doorgaat,wat ik ook wel verwacht.we hebben de punten hard nodig.het word anders steeds moeilijker om in het hoofdtoernooi te komen.

24 augustus 2016 om 16:17

laat ze die maar pakken in de EL.
Het heeft veel meer voordeel voor PSV dat zij CL spelen.
Als er een goede speler zou moeten kiezen dan heeft diegene die in de CL speelt grote voorkeur dus laat dat nou maar PSV zijn.

Leuk en aardig die 3 miljoen, maar de prestaties van Ajax in de CL zijn cruciaal voor het Nederlands voetbal.

24 augustus 2016 om 16:13

punten kunnen ze ook pakken in de EL

24 augustus 2016 om 23:08

@colablikje:

Dat valt wel mee, hoor. Plaatsing voor de poulefase van de CL had 4 punten opgeleverd, maar daar staat tegenover dat overwinningen en gelijke spelen in de EL evenveel punten opleveren als in de CL. Oftewel: als je bv. 10 punten pakt in de EL, dan staat dat uiteindelijk gelijk aan 6 punten in de CL.

Had liever wat minder gehad en twee clubs in de groepsfase. Ook voor PSV beter op de langere termijn.

Het enige goede nieuws tot nu toe. 3 miljoen extra voor Psv. Zo heeft elk nadeel toch een voordeel.

PSV doet tenminste iets nuttigs met die miljoenen!!

24 augustus 2016 om 23:42

Dit was eigenlijk het engiste wat bij mij opkwam, PSV snapt teminste wat er internationaal nodig is.

Psv mag wel een bloemetje sturen naar Overmars. Deze extra miljoenen voor Psv zijn mede mogelijk gemaakt door Marc Netto.

Zo heeft elk nadeel een voordeel.
Dit levert psv 3 mln ekstra op.
Kan er misschien ee linksbuiten gekocht worden en worden ze nig sterker.
Mischien dat ze daardoor wel de groeps fase champions league overleven.
Zou een mooi resultaat zijn voor een nederlandse ploeg.
Mischien wel dankzij wanbeleid bij ajax waar duidelijk te weinig iis geinvesteerd in kwaliteit op het veld.
Anders was je niet zo hard onderuit gegaan

Afhankelijk van de loting, maar ik denk ook psv niet ver zal komen.

Ik ben zelf een fanatieke PSV supporter maar ik snap niet dat iedereen denkt dat we zomaar eventjes de aankomende groepsfase door komen. Ten 1e zitten we nu in pot 3, ten 2e hadden we vorig jaar op zich niet al te sterke tegenstanders. Het waren wel clubs waarvan je normaal niet zomaar wint maar het was te doen. Ten 3e is Bruma weg en die heeft ons vaak genoeg gered. Het was een verdediger die juist in de CL zijn definitieve doorbraak maakte. Nu staat er met Isimat een verdediger die, hoe je het wend of keert, toch een klasse minder is dan Jeffrey. Ten 4e deden we het tegen Atlético tegen de verwachtingen goed maar Leicester City is vorig jaar ook kampioen geworden en dat zie ik ze dit jaar ook niet zo maar opnieuw doen. We hebben allemaal te hoge verwachtingen van PSV. Laten we gewoon zeggen dat de doelstelling 3e plaats is en de ambitie door gaan naar de knock-out fase. PSV kan wel winnen van clubs als Rostov maar je moet niet opkijken als we straks met 3-0 van bijvoorbeeld een Dortmund verliezen.

Met alle mazzel van de wereld kunnen we doorkomen..maar dan moeten we loten tegen leicester , leverkussen en uit pot 4 rostov of zo😉
20 miljoen..man....op sportief vlak waren we ajax al voorbij...financieel onderhand ook wel denkik.
Realistisch gezien hoop ik derde te worden, en dan nog maar veel punten halen in de EL.

PSV kan het geld goed gebruiken voor een buitenspeler en een verdediger. Hoop dat Ajax, Feyenoord en AZ wel punten in de EL gaat pakken voor Nederland.

Mooi man, eerst het Kampioenschap en de goede spelers die liever kiezen voor de allerbeste club en nu al miljoenen aan euro's Nu Ajax niet meer meetelt in Europa kan het meteen een paar toontjes lager in Amsterdam.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren