Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Imago van Feyenoord, van Rotterdam en zelfs van Nederland wordt aangetast’

Laatste update:

Feyenoord heeft ingrijpende maatregelen genomen om incidenten bij Europese wedstrijden te voorkomen. Zo schroeft de club de stadioncapaciteit terug tot 26.000 fans en worden er netten opgehangen. Het mag volgens algemeen directeur Eric Gudde gewoon ‘echt niet meer misgaan’, omdat Feyenoord dan aan de beurt is bij de Europese voetbalbond UEFA.

/

Gudde liet zich informeren bij allerlei specialisten, ging op bezoek bij andere clubs met een bloedfanatieke aanhang (zoals het Hongaarse Ferencváros) en stuurde medewerkers mee met de harde kern van andere clubs. “We hebben overal gezocht naar oplossingen. Wij hebben een deel van onze aanhang niet onder controle”, legt Gudde uit aan het Algemeen Dagblad.

De bestuurder laat weten dat Feyenoord ‘een voortrekkersrol’ wil vervullen. “Het imago van Feyenoord, van de stad Rotterdam, zelfs van Nederland wordt aangetast”, legt hij uit. Qua uitwedstrijden hoopt Feyenoord in de Europa League op clubs ‘heel dichtbij’, zodat er een combiregeling getroffen kan worden, of op clubs ‘heel ver weg’. Dan gaan er minder fans mee.

Denk je dat het dit seizoen rustig blijft rond de fans van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

'qua uitwedstrijden hoopt Feyenoord in de Europa League op clubs ‘heel dichtbij’, zodat er een combiregeling getroffen kan worden, of op clubs ‘heel ver weg’. Dan gaan er minder fans mee.'

Als Feyenoord-supporter doet dit zo ontzettend veel pijn om te lezen. Ik snap de gedachte van de directie. Maar heeft hij enig idee hoe dit over moet komen op de duizenden goedwillende supporters die er (mits we Europees spelen) Feyenoord steunen, waar ook ter wereld? Onbegrijpelijk.

24 augustus 2016 om 08:58

Denk je nu echt dat ze niet weten hoe dit bij de goedwillende supporters overkomt? Natuurlijk beseffen zij zich dit. Neem je nu geen maatregelen dan worden deze supporters nog meer geraakt omdat je dan helemaal geen supporters mag toelaten of wordt de club zelfs uitgesloten.

24 augustus 2016 om 09:02

Dat is mijn inziens dus precies het probleem. Het probleem zijn de raddraaiers die (in grote getale) in de kuip komen om rotzooi te trappen. Het leeg houden van 20.000 stoelen, plaatsen van 10 meter hoge netten en inzetten van extra stewards heeft natuurlijk geen enkele zin om deze mensen te weren uit het stadion. Het is momenteel wél de beste tijdelijke oplossing om erger te voorkomen. Maar op deze manier is het simpelweg een cyclus die zich zal blijven herhalen. Neemt toch niet weg dat zo'n uitspraak van de directie simpelweg schofferend is voor de vele goede supporters. Deze uitspraak hadden ze naar mijn mening beter voor zich kunnen houden.

24 augustus 2016 om 09:59

Dus nu is het bestuur te transparant/eerlijk? Ik denk dat ze het nooit goed kunnen doen voor een groot deel van de supporters.

24 augustus 2016 om 11:37

Wat zou het de supporters in godsnaam kunnen schelen wat de wens van de directie is bij de loting van de EL? De directie kan hopelijk wel onderscheid maken in hoofd- en bijzaken. Als het om de bouw van een nieuwe trainingsaccommodatie en/of stadion gaat lijkt het me logisch dat er transparant gehandeld moet worden. Maar in dit geval vind ik inderdaad dat er te transparant is gehandeld. Die uitspraak voegt niets toe en is totaal overbodig.

24 augustus 2016 om 09:03

ik denk dat ze dat ook echt wel weten, probleem in NL is alleen dat je de echte rotzakken niet hard genoeg kan aanpakken, want dat zou het beste zijn!

24 augustus 2016 om 09:06

Dat is dé oplossing. Maar helaas ligt die oplossing een stuk gecompliceerder dan simpelweg aanpakken, zoals sloep01 hieronder ook al aangeeft.

24 augustus 2016 om 13:34

De oplossing is niet moeilijk alleen willen we in Nederland altijd de progressieve oplossing met begrip voor de daders, bagatelliseren, alles moet kunnen etc. Met die houding blijf je in dit soort dossiers nergens. En dat de goeden op de korte termijn dan even onder de kwaden moeten lijden, het zij zo. Op de langere termijn is iedereen beter af.

24 augustus 2016 om 09:04

Ja dit lijkt me ook echt een verkeerde instelling van de directie. Ok, ze hebben zich in Roma niet allemaal even netjes gedragen (maar naar wat ik heb meegekregen de politie daar ook niet). Verder is er toch eigenlijk niks gebeurd afgelopen seizoen wat om zulke radicale maatregelen vraagt? Of heb ik dan echt onder een steen geleefd...

24 augustus 2016 om 12:55

Vorig jaar in de euroborg zaten er ineens een stuk of 80 zogenaamde feyenoordsupporters in een familievak......volledig doorgesnoven en agressief.....ME erbij kinderen een trauma en een groor aantal in elkaar getrapte autos op de parkeerplaats.......het jaar daarvoor 2 kroegen vernield in de buurt van het stadion......
En dat is alleen nog maar in groningen in de afgelopen 2 jaar ....echt een geweldig legioen hoor

24 augustus 2016 om 09:08

Wat je in dit geval moet doen, is proberen die groepen en de mensen daarachter identificeren en aanpakken. Ik neem aan dat het hier om bepaalde vakken of delen daarvan gaat en dat het mensen met seizoenskaarten zijn. Schrijf die mensen aan en waarschuw ze officieel. Vervolgens laat je een tijd 100% controle los en laat je iedereen in dat vak zich legitimeren bij binnenkomst om zeker te zijn dat er geen anderen op de kaart naar binnen komen en fouilleer iedereen. Gaat het mis dan heb je van iedereen een foto en kun je met camera’s zo identificeren wie er de mist in gaan, wie er de aanjagers zijn en wie zich distantiëren van het gedrag of er niets mee te maken hebben. Een stadionverbod is dan volgens mij niet heel moeilijk te geven. Je laat dan heel duidelijk aan het grote publiek zien dat het niet om supporters in het algemeen gaat maar dat je raddraaiers niet binnen wil hebben.

24 augustus 2016 om 09:14

Stadionverbod is idd snel vergeven. Maar denk eerder aan meldingsplicht. Echte raddraaiers zullen altijd een uitweg vinden. Je kan nog zoveel stadionverboden geven, als ze zin hebben naar Rome te gaan, dan doen ze het. Tijdens uitwedstrijden melden aan de poorten van de Kuip of iets, wie er niet is, straffen

24 augustus 2016 om 09:17

Eens, die veel besproken voetbalwet moet er ook komen. Clubs hebben in feite geen idee wie er in hun stadion zitten.

24 augustus 2016 om 09:25

Je kan niet iedereen zomaar identificeren adhv hun kaart. Ik kan iemand op mijn seizoenkaart laten gaan, is gewoon toegestaan.

24 augustus 2016 om 09:34

Is dat zo? Volgens mij zijn seizoenskaarten persoonsgebonden en zou dat in principe niet (zomaar) moeten mogen. Er is alleen totaal geen controle op dat gebied dus in de praktijk komt het heel vaak voor. Uiteraard zijn ook daar regels voor te bedenken en kun je bijvoorbeeld instellen dat iemand het vooraf moet melden/aanvragen of dat die persoon dan minimaal een clubcard mee moet hebben en zich moet kunnen legitimeren. Vervolgens weet je alsnog precies wie er op die clubcard binnen is gekomen. Gaat het fout dan pak je die persoon aan en trek je de seizoenskaart in

24 augustus 2016 om 09:40

Zijn persoonsgebonden, maar worden nauwelijks gecontroleerd. Ben ook al meerdere keren op de seizoenskaart van een vriend naar Feyenoord geweest.

24 augustus 2016 om 09:52

Eigenlijk zou je die mensen met verboden een dag voor een wedstrijd en een dag erna, even moeten vast zetten in 1 van de mooiere complexen die Teeven heeft gesloten. Thuis laten ophalen, paar dagen vast zetten en alles verhalen op hun eigen kosten. Dit zolang doen, op basis van het incident wat ze op hun naam hebben. Desnoods vraag je voor zulke dagen gewoon een godsvermogen, dat je ook zeker weet dat ze amper wat kunnen. Dit kan geregeld worden met inhouding loon uitkering, bij wet. Ik denk dat je daarmee het goed tegen kan gaan, anders zie ik niet snel een oplossing. En laten we dan zeggen, 3 dagen brommen, is 2000 Euro ofzo. Ondertussen kunnen ze dan ook mooi wasknijpers knutselen. Zijn ze toch bezig voor de maatschappij. Ook kosten laten terug betalen, wanneer er iets vernield word of iets dergelijks. Momenteel is het zo dat de Burger betaald en niet de dader en daar gaat het juist telkens mis. Je moet ze keihard in de portemonnee pakken. En dit is misschien de ideale oplossing en niet helemaal realistisch, maar de overheid en de clubs zouden aan zoiets moeten werken, wil je er weer een feest van kunnen maken.

24 augustus 2016 om 10:21

seizoenskaarten zijn niet persoonsgebonden.
Ik heb er 2(een voor mijn zoontje) echter bij bv avondwedstrijden blijft hij thuis en mag ik iemand anders op zijn kaart meenemen.

Wel is het zo dat de "kaarthouder" verantwoordelijk blijft voor degene die met jouw kaart naar binnen gaat. dus leen jij je kaart uit en wordt er een SV uitgedeeld dan ben jij zelf ook je kaar tkwijt.

24 augustus 2016 om 10:23

Alle jaren staat er geen pasfoto meer op. Dus alleen achternaam is nu te controleren. Gaan ze dit doen dan is de wachttijd aan de poort ondoenlijk.
Ik denk dat een hoop van deze supporters niet naar de Kuip komen om rottigheid uit te halen. In hun ongecontroleerde emotie doen ze toch rare dingen.
Al weten ze dat ze hun club benadelen.
Als Peter Houtman de regels nogmaals herhaalt, wordt hij al uitgefloten. Want alles wat de Knvb, Uefa wil is bij voorbaat al fout. Niemand van de vaste "trapbewoners" laat zich wegsturen.
Doet iemand iets wat niet door de beugel kan en de suppoosten willen optreden worden juist zij uitgescholden of erger.
Staat de ME buiten dan wordt dit gelijk gezien als provocatie, zijn ze er niet dan is dat een vrijbrief voor rottigheid.
Gebeurt er iets bij de tegenpartij dan wordt geschreeuwd om de Me.
Het is wat Gudde zegt, dat ze een groot deel (want er heel veel mee). niet onder controle hebben. Niemand heeft ze onder controle. Ook zij zelf niet. En Feyenoord staat met de rug tegen de muur. De overtredingen tegen de Uefa regels moeten stoppen, al ben je het niet eens met die regels. Want die trap......die is voor jou!!!!!!!

24 augustus 2016 om 10:43

@copr
Heb even de algemene voorwaarden gelezen en seizoenskaarten zijn weldegelijk persoonsgebonden maar je mag hem uitlenen aan iemand met een clubcard:
De seizoenkaart is persoonsgebonden. Dit houdt in dat de Feyenoord seizoenkaart vanuit veiligheidsoverwegingen slechts overdraagbaar is aan houders van een clubkaart van Feyenoord. De vervanger dient zowel uw seizoenkaart als zijn/haar eigen Feyenoord clubkaart te tonen bij het bezoeken van de wedstrijden waarop uw seizoenkaart recht geeft.


@calafel66
De wachttijden hoeven niet ondoenlijk te zijn want technisch is het mogelijk om bijvoorbeeld de pas te scannen en het paspoort te bekijken om te zien of het dezelfde persoon is. Bij vliegtuigen gaat dat ook altijd vrij snel en dus kan het bij stadions ook. Daarnaast heeft iedereen met goede bedoelingen waarschijnlijk best begrip voor dit soort acties zolang deze ook maar gehandhaafd worden en de gevolgen zichtbaar zijn. Helaas zie je het ook nu weer want veel wordt er gewezen naar Feyenoord dat fout zou zitten en de raddraaiers komen er weer gewoon mee weg.

Dat laatste wat je beschrijft is overigens iets wat je helaas veel in Nederland ziet. De maatschappij wordt steeds harder en asocialer.

Wat je verder beschrijft is helaas ook waar en heeft aan in hoeverre clubs gegijzeld worden door hun eigen supporters. Veel clubs laten dat maar begaan en hopen enerzijds dat het goed gaat en durven anderzijds niet op te treden.

24 augustus 2016 om 09:10

Die zin heel dichtbij is beter dit even 1 a 2 seizoenen niet te hebben. Stel je moet naar Brussel, of Gelschenkirchen. Dan is een combi regeling wel leuk voor de echte supporters, maar voor die mensen die beetje erg opgefokt zijn, omdat ze geen thuis wedstrijd kunnen bezoeken ook maar 3 uurtjes rijden. Het is denk ik voor dit seizoen voor Feyenoord te hopen, 1 wedstrijd Kazachstan 1 Israel en 1 in het verre Rusland. Ik gun de goeie fans echt mooie wedstrijden, moge dat duidelijk zijn. Maar voor Feyenoord is het dit seizoen even beter ver te moeten verkassen.

24 augustus 2016 om 09:42

Precies, en dat heb je te danken aan een klein groepje randdebielen die het voor de test verzieken.

Het is erg dat het zover heeft moeten komen. Het lijkt me een goede zaak dat er even behoorlijk op de rem wordt getrapt en van daaruit weer naar een voor alle partijen betere situatie uit te bouwen. Ik kan me de daarom voorstellen dat ze deze drastische maatregel hebben genomen.

Het is toch wel triest hoor.
We hebben een deel niet onder controle.
Dat geld helaas niet alleen voor Feyenoord maar voor meerdere clubs.

Het is toch wel triest om te zeggen liefst heel ver weg dan gaan er minder mee.
Hoe kunnen andere veringeingen in europa met een bloedfanatieke aanhamg en nog vele malen meer gekken het wel voor elkaar krijgen?
Het lijkt er nu op dat Feyenoord de gekste en gevaarlijkste aanhang van europa heeft met alle respect ik kan me dat niet voorstellen.

Er zijn echt een hoop vragen en vraagtekens voor mij.

Ik denk dat Gudde dit binnen kort gaat gebruiken om te bekrachtigen dat er een nieuw stadion moet komen.

En nee ik weet ook wel dat niet alle supporters heilige boontjes zijn bij feyenoord

24 augustus 2016 om 09:03

Iedere club heeft wel zijn harde aanhang maar het gaat er om hoe je je in de hand kan houden en om je rustig te houden. Die van feyenoord zijn nou eenmaal licht ontvlambaar als er ook maar iets gebeurt en dat is het grote probleem.

24 augustus 2016 om 09:03

Dat is bij ons ook zo maar je kunt er zo weinig tegen doen want ga jij als club die gasten maar aanpakken dan worden er binnen de kortste keren bestuursleden bedreigd , die gasten met een IQ niet groter als de gemiddelde schoenmaat deinzen nergens voor terug .

24 augustus 2016 om 09:51

@bliek die krijgen het ook niet voor elkaar! Zat Oost Europese teams spelen vaak in legen stadions daar door. Of worden zelfs uitgesloten.

en dat wil Feyenoord nu dus juist voorkomen! Maar nee hoor het zal zijn dat de directie dit doet om een nieuw stadion er door heen te duwen pfff...

Hoe heeft dit een voordeel om een stadion er door heen te duwen?

Dit is een maatregel die veel eerder genomenhad moeten worden! En Feyenoord moet niet naar andere kijken die een gekkere aanhang hebben. Doen het nu goed naar zich zelf kijken en eens hard ingrijpen! Al veel te lang maakt een groep die zich zelf "echte" supporters vinden mijn mooie club kapot!

Hoop dat ze nu eens naar zich zelf gaan kijken, maar dat zal wel niet want deze groep heeft een IQ van een biefstuk!

24 augustus 2016 om 10:53

Waarom voor een nieuw stadion is toch logisch.
Met een nieuw stadion die je zo kan inrichten dat er niks meer op het veld gegooid dan worden?
Veiligheid gaat omhoog dus ik zie niet in waariom dat dit niet gebruikt gaat worden!!?

Voorkomen kan ook op een andere manier toch?
NU pas meer stewards inzetten op minder mensen? Toch beter foulleren dan maar eerder naar het stadion..
Netten langs het hele veld.

Er zijn meer dan genoeg oplossingen deze is redelijk extreem.

24 augustus 2016 om 09:58

Ik denk dat bij Feyenoord het aantal actieve gekken relatief hoger ligt dan bij veel andere clubs met een fanatieke aanhang in Europa. Met actief bedoel ik dan dat ze zelfs Feyenoord achterna reizen voor een Europese uitwedstrijd, ook al hebben ze geen kaartje voor de wedstrijd zelf. We kunnen sowieso niet ontkennen dat er bij Feyenoord veel meer uitsupporters mee gaan dan bij een willekeurige andere club. Bij meer uitsupporters ligt het aantal idioten ook hoger helaas. Hiermee wil ik niet beweren dat er bij andere club geen gekken rondlopen hoor. Ook bij Ajax heb je een grote groep idioten die het voor anderen verpesten. Maar in absolute aantallen ligt het bij Feyenoord hoger.

Helaas is dat de reputatie die Feyenoord heeft opgebouwd door die idioten, zelfs al spelen ze niet ieder seizoen Europees. Men ligt onder een vergrootglas bij de Uefa en er hoeft maar een klein incidentje te gebeuren en je moet helemaal zonder publiek spelen, of je wordt uitgesloten.

24 augustus 2016 om 10:31

@ Master D. Hoe weet je dat het in absolute aantallen hoger ligt dan bij Ajax? Ik heb de afgelopen jaren toch minstens net zo vaak Ajax in de shitstorm zien staan, denk aan de bekerfinale tegen Pec, bestorming van een rivaliserend supportershome, rellen in Hamburg, Glasgow, Doetinchem, Zwolle, Milaan en afgelopen week nog in een familievak tussen Ajax-supporters en stewards.

Feyenoord heeft inderdaad zijn imago volkomen aan zichzelf te danken, maar iedere Ajacied die pretendeert dat zijn club ook maar een haar beter is is ongelooflijk hypocriet.

24 augustus 2016 om 11:00

Allereerst denk ik dat het hoger ligt, maar ik weet het niet zeker. Ik denk dat de actieve aanhang van Feyenoord hoger dan die van bijvoorbeeld Ajax. Daarmee bedoel ik dat er meer mensen zo bij hun club betrokken zijn dat zij hun club achterna reizen met duizenden supporters en dat zij meer moeite doen om bijvoorbeeld in de thuisvakken te kunnen plaatsnemen. Noem het een grotere aanhang of een trouwere aanhang. Je ziet in de Arena vaak lege plekken, terwijl de Kuip nagenoeg vol zit. Dit lijkt mij een positief punt voor Feyenoord.

Een nadeel is dat als je een grotere aanhang hebt, dat het abolute aantal idioten ook groter is. Laten we zeggen dat bij elke club 1% van de aanhang idioot is. Dan heeft Feyenoord meer idioten dan Ajax omdat ze een grotere en ook nog eens actievere aanhang hebben. Dat bedoel ik niet negatief, want het Feyenoordpubliek dat heeft echt wel iets moois met die verbondenheid met de club. En ja ook Ajax heeft voldoende idioten rondlopen die rotzooi trappen.

24 augustus 2016 om 13:45

Bij Feyenoord is een subcultuur aanwezig gebaseerd op de aanname dat de club en de mensen die de club aanhangen structureel onrecht wordt aangedaan. Door de KNVB, UEFA, Ajax, media etc. In deze grondhouding zoeken veel lieden hun legitimatie om een breed spectrum aan frustraties (ook mbt hun privésituatie en rol in de maatschappij) bot te kunnen vieren.

"andere clubs met een bloedfanatieke aanhang"

sorry maar dat is geen bloedfanatieke aanhang...dat zijn een stel idioten.

Als je bloedfanatiek bent dan sta je achter je club (zoals ongetwijfeld het grootste gedeelte van de feyenoord supporters).
Als je een idioot bent dan verpest je het voor je club.

24 augustus 2016 om 09:54

Precies zo! Supporters helpen de club. Juichen in goede tijden en slechte tijden. Komen met sportieve en ludieke acties. Maken de club mooi.

Relschoppers, vandalen, vechtersbazen zijn criminelen. Benadelen hun club, niet alleen financieel, maar ook hun imago loop schade op

Dan ben je een clown. Of zoals jij het zegt een idioot. Maar ook een crimineel. Staat totaal los van voetbal. Dat zou ook de politiek eens moeten inzien.

Je moet die gasten ook geen Feyenoord, Ajax of welke club dan ook + "supporters" noemen. Want die gasten supporten niks en niemand. Daarbij geef je ze ook veeeeel te veel eer.

Je verdiend wat mij betreft een groen kadertje. Ben het volledig met je eens!

24 augustus 2016 om 10:27

Het probleem is is dat de "idioten" denken dat ze er zelf goed aan doen en dat zij juist de club helpen.

Vroeg de vorige keer nog aan een "aanstekergooier" waarom hij dat deed.
Hij was ervan overtuigd dat de betreffende speler daardoor de inworp veel sneller zou nemen zodat hij minder "tijd zou rekken"

De praktijk is dan echter dat desbetreffende speler stopt met ingooien. aansteker opraapt, deze aan de grensrechter gaat geven enz.
Zolang dat die overtuiging ernog steeds is is het dweilen met de kraan open.

24 augustus 2016 om 11:00

probleem is dat een groot deel van die lui zo extreem dom is....daar valt niet mee te praten en logisch nadenken gaat ze nooit lukken.

Kijk alleen al daar vlak naast het veld naar die gezichten als de tegenstander in moet gooien.

En bij ajax heb je zo ook grote groepen zitten. Komen gewoon strak van de drugs het stadion binnen. Tja, daar kun je gewoon geen normaal gedrag van verwachten.

wat ik hoop is dat ze die echte probleem gevallen is eruit halen en die heel hard straffen. want zelfs met deze maatregel snappen die mensen het niet! die zeggen nu zelfs dat het aan feyenoord ligt...... jammer dat het zo moet en ik hoop dat dit weer goed gaat komen. maar snap dat feyenoord nu een keer duidelijk laat merken dat het niet anders kan! en hopen dat de kleine groep schoften hier van gaat leren!

24 augustus 2016 om 10:48

@handdoek, Dat is dus één van de problemen. Bij Feyenoord zijn de woorden,: bestuur, Knvb, Gudde en van Geel helemaal fout. Zij doen het nooit goed.
Elke wedstrijd wordt gevraagd de trappen vrij te houden, het gebeurt nooit. Komt er een boete dan ligt het aan Gudde.
Veel Feyenoord supporters zijn ongeleide projectielen.
Elke vorm van gezag wordt door een deel niet geaccepteerd, ook niet van hun eigen club.
Iemand uit de voetballerij zei wel eens, dat de supporters van Feyenoord een grote steun zijn, maar ook sterk tegen de club werken.
Feyenoord moet dit gedrag in het stadion stoppen. Dus zullen de maatregelen navenant zijn.
Ze staan met hun rug tegen de Uefa muur.
Ik zie dit al ruim 15 jaar in de Kuip. En je kan het overal op internet lezen.
Het bestuur is niet over één nacht ijs gegaan, heeft zich goed geïnformeerd. Hebben de supporters talloze malen opgeroepen zich te gedragen. En fluitconcert is dan hun (peter Houtman) deel.
Ook zo'n typisch geval: Peter wordt op handen gedragen (terecht), maar heeft hij een boodschap van het bestuur, bv trappen vrijhouden, dan volgt een gefluit.

24 augustus 2016 om 11:07

Zelfde idd met "vuurwerk" iedere wedstrijd weer omroepen, aangeven dat er boete komen maar nog steeds de "no pyro no Party" . Ervan overtuigd zijn dat vuurwerk dermate veel sfeer brengt dat daardoor de spelers beter gaan presteren.
De boete die je dan krijgt vinden ze peanuts want de punten leveren de club veel meer op dan die paar duizend eur boete.

24 augustus 2016 om 13:27

wat jij nu zegt zeg ik toch ook? alleen jij maakt er een iets langer verhaal van ik denk/hoop dat feyenoord een soort van project is ingegaan dat misschien lang gaat duren maar wel effect zal hebben op die hersenloze ''supporters''

Snap dat supporters soms over het randje kunnen gaan met schelden en misschien een keer in een opstootje met een tegenstander kunnen komen maar zoals de hooligans doen gaat gewoon te ver.
In mijn ogen zijn hooligans ook geen echte supporters maar gewoon mensen die graag op de vuist gaan omdat ze hun agressie kwijt willen. Hebben natuurlijk wel affiniteit met de club waar ze de truien en vesten van aanhebben maar het boeit ze schijnbaar niet dat de club in diskrediet komt en het de club vaak geld kost. Dan ben je in mijn ogen dis geen supporter!!!!

24 augustus 2016 om 09:32

Zelfs over het randje gaan snap ik niet. Voetbal is van oudsher volksvermaak. Het is geen noodzaak om lekker te kunnen schelden. Ja schelden bij een tegendoelpunt begrijp ik helemaal. Maar haat naar andere clubs begrijp ik totaal niet. Rivaliteit ja helemaal prima, hoort erbij, niks mis mee. We moeten juist zuinig zijn op ons imago als land. Ons land heeft zich vaak als een leuk feestend land aan de wereld laten zien en eigenlijk de laatste week juist weer, met een dansende feesten de Koning in Rio. Veel mensen begrijpen niet, dat dit ook voor Nederland erg gunstig kan zijn voor de economie. Andere landen zien ons als een gezellig goed georganiseerd land, waar ze graag zaken mee willen doen.

Dingen gaan ver, veel te ver. Feyenoord had dit probleem al gelijk moeten aanpakken, want laten we eerlijk zijn, dit is niet de eerste keer geweest. Het begon jaren 70, daarna 1 dode in Enschede 1 dode in Beverwijk, halve binnensteden weg geslagen in zowel Amsterdam Rotterdam Rome Nancy en noem maar even op. Die "supporters" hebben niks met Feyenoord, maar enkel met de stad Rotterdam en de haat tegen bijvoorbeeld Amsterdam. Ze lopen met sjaaltjes truien en alles rond om zich te kunnen identificeren aan iets.

Ik ben van mening, dat de Knvb er heel simpel een einde aan kan maken, 1x wat flikken tijdens wedstrijden in Europa en je kan gewoon een jaartje worden uitgesloten van Europees voetbal. De daders taakstraffen laten uitvoeren bij gezondheidsinstellingen of iets dergelijks. Seizoenkaart voor leven afnemen. Meld plicht bij een speciaal bureau ergens in Nederland, zodat je ze ook nog even in de portemonnee pakt door kosten te maken voor hun wangedrag.

En het is niet alleen Feyenoord, moge dat duidelijk zijn, zijn wel meer van die debielen in Nederland. Dit is enkel een voorbeeld, aangezien het daarover gaat.

Misselijkmakend dit. Dat je als club uitspreekt het liefst zo zo min mogelijk fans mee te nemen! En dat noemt zich een 'volksclub'...

Dat de fans geen lieverdjes zijn is bekend, maar om jezelf lijnrecht tegenover de fans te zetten is ook geen slim idee!

24 augustus 2016 om 09:31

Het is een signaal richting diegene die zich misdragen hebben. Ik zat die avond tegen Roma in het stadion en was wel echt geschokt hoeveel haat er vanaf die tribunes kwam. Zelfs in normale familievakken (de scheids was ook wel echt belachelijk slecht kan ik me heugen). Hadden ze andere maatregelen kunnen nemen. Ja, want dit is in het nadeel van de Club (de 12e man zet je zo deels buitenspel) en van de goedwillende supporters. Maar ben al lang blij dat de club iets onderneemt.

24 augustus 2016 om 09:42

Ik wil je er even op wijzen dat die vervelende fans, dus niet de normale fans, het ook voor niet Feyenoord Nederlanders in het buitenland ook kapot heeft gemaakt.
Ik was in Rome gezakrolt en de politie deed daar weinig of geen moeite mij te helpen.
Weet je waarom? Ik kreeg als antwoord dat ze nog te druk waren om de puinzooi op te ruimen die wij (dus die akelige raddraaiers die zich Feyenoorders noemden) achter gelaten hadden!
Nu moet je er om lachen maar op dat moment kon ik ze wel schieten!

24 augustus 2016 om 09:55

Die zogenaamde Feyenoordsupporters die dit allemaal veroorzaakt hebben zijn misselijkmakend, je moet de boel niet gaan omdraaien. Als Feyenoord deze maatregelen niet neemt gaat het straks wéér mis omdat die figuren niet de hersencapaciteit hebben om zich normaal te kunnen gedragen. En dan kan Feyenoord straks helemaal zonder publiek of zelfs uberhaupt geen Europees voetbal meer spelen.

24 augustus 2016 om 09:59

Zeker wel slim. Die gasten moeten zo ver mogelijk bij voetbal vandaan blijven. Daarbij hebben die relschoppers het voor de club en de supporters onmogelijk gemaakt. Feyenoord ziet geen weg meer.

Hopelijk zien de echte supporters dut ook in en zullen ze er met z'n allen wat aan doen om relschoppers en vandalen bij het voetbal vandaan te halen. Niemand heeft er wat aan

24 augustus 2016 om 09:59

@fr12jules:

Is het vreemd dan? Ik ga al sinds 2010 niet meer mee naar Europese wedstrijden. Omdat mijn mede "supporters" er overal wel een tering zooitje van maken! Als we zo'n volkclub zijn zouden die debielen wel aan de rest van de aanhang denken! Maar deze groep denkt dat ze bove de club stan. Roepen altijd niemand is groter dande club (spelers of bestuur) maar zelf denken ze wel dat ze groter zijn.

Ik heb ook niet het gevoel dat het bestuur zich lijnrecht tegen over mij zet. Ik heb het gevoel dat het bestuur eindelijk eens opkomt voor ons als echte supporters!

24 augustus 2016 om 10:01

Ik vind het misselijkmakend dat een club het nodig acht om zich zo over haar eigen aanhang te moeten uitspreken en zulke maatregelen denkt te moeten nemen. Je kunt het wel gaan omdraaien, maar geen bestuurder neemt dit soort besluiten omdat ze het leuk vinden.

24 augustus 2016 om 10:04

@fr12jules: Toch knap dat je alleen het negatieve hieruit kunt halen. Ik vraag me af wat het bestuur zou moeten doen om je positief te stemmen.

24 augustus 2016 om 11:49

@Mallepietje

Het bestuur kan simpelweg in overleg gaan met supporters om tot een gezamelijke oplossing te komen. Gebeurt niet. Supporters worden simpelweg genegeerd. Daardoor ontstaat wrijving en dat gaat van kwaad naar erger.

24 augustus 2016 om 12:24

Wat moet er overlegd worden dan? De groep die er een rotzooi van maakt zal niet bij het overleg zitten. Mocht dat toch wel zo zijn dan zullen ze zich er toch niet aan houden. Het is nu al zo vaak misgegaan, terwijl Feyenoord niet eens ieder jaar Europees speelt. Ik kan me voorstellen dat de directie enigszins bang is.

Ik vind dit op zich ergens wel opmerkelijke uitspraken van Gudde, maar ik snap de maatregelen wel.

24 augustus 2016 om 14:03

@fr12jules: Er is voor dat dit besluit is genomen met vele partijen overlegd. Zoals de supportersvereniging al aangeeft "de Feyenoord Supportersvereniging blijft meedenken en hierover in gesprek met de club". Dus je slaat de plank volledig mis met je opmerking dat de supporters worden genegeerd.

24 augustus 2016 om 14:12

@Mallepietje

De FSV is niet serieus te nemen. Stelletje ja-knikkers om een witvoetje bij het bestuur te halen. Dat de FSV, die voor de belangen van de supporters staat, met deze radicale maatregelen instemt is te gek voor woorden.

24 augustus 2016 om 10:14

@fr12jules dat noemt zich "fans"...ze verpesten het voor de club en voor de echte fans.

Tja, meterhoge netten en lege tribunes op Tv.... Dat is pas schadelijk voor het imago van het Nederlandse voetbal. Zo wordt een beeld geschetst dat wij in Nederland die groep idioten niet aankunnen die het voor de echte supporter verpest. Ik vind het een zeer trieste maatregel.
Pak die gasten individueel keihard aan, zorg voor betere camera's, fouilleer, stel een meldplicht in en zorg dat die voetbalwet er komt. Dat zijn oplossingen. Laat desnoods alleen toeschouwers bij de uitwedstrijden toe met een schoon blazoen. Een keer over de schreef gaan is uitsluiten voor uitwedstrijden voor 5 jaar. Hoge boetes op niet naleven.

Deze maatregel is slechts voor de schijn. Kunnen zeggen dat we er alles aan gedaan hebben, maar dat zelfs deze maatregelen niet hebben geholpen. Daar gaat de Uefa echt niet intrappen. En dan achter de televisie maar de helft van de Kuip gevuld zien. Dat zijn Italiaanse praktijken en schaadt het imago van het Nederlandse voetbal bijna net zo erg als een gele banaan.

24 augustus 2016 om 09:51

"zo wordt een beeld geschetst dat wij in Nederland die groep idioten niet aankunnen die het voor de echte supporter verpest."

Dat beeld wordt niet geschetst, dat is precies hoe het is. Feyenoord, Ajax, en zelfs in mindere mate Psv, kunnen die groep idioten inderdaad niet aan.

Wat Feyenoord nu doet is hard, pijnlijk, en vervelend. Maar het is volkomen terecht en logisch.

Allemaal leuke ideeen om het te voorkomen in de toekomst, maar zolang er geen voetbalwet met juiste opvolging is, werkt het niet.

Het enige dat Feyenoord nu helpt, is als er niks gebeurt. Voor minimaal een seizoen lang.

Dit is echt een heikel punt, voor- en tegenstanders hebben naar mijn idee beiden net zoveel recht van spreken. Als ik aan het belang van de club denk, is dit de juiste oplossing op dit moment. Denk je aan het belang van de supporters, is dit een overtrokken inspanning en verre van een oplossing.

Wat is goed en wat is fout...blijkbaar heeft niemand een beter idee om een stel iq-loze malloten hard aan te pakken. Camera's op 50 meer posities en een man of 3/4 die tijdens de wedstrijd de toeschouwers monitoren, zodat er na afloop direct door politie ingegrepen kan worden, is blijkbaar geen optie. Je kunt het je bijna niet voorstellen, maar er zijn nog steeds een boel mensen die zo dom zijn om hun eigen club te duperen.

Het gebeurd helaas overal, echter zal het bij Feyenoord wat eenvoudiger zijn aangezien de fans nogal dicht op het veld zitten. Een tweede banaan incident zit natuurlijk niemand op te wachten, ook al weet iedereen hier dat dit niets, maar dan ook niets met racisme te maken had.

24 augustus 2016 om 10:01

Het belang van de club ís het belang van de supporters.

Helaas zijn er veel die het anders zien en het omdraaien.

Keihard straffen, bij elke scheet een levenslange stadionverbod.
+ werkstraffen de wc schoonmaken

Een deel van de supporters is niet voor rede vatbaar. Ze accepteren geen enkele vorm van gezag.
Smeekbedes enz. hebben geen enkel resultaat gehad. Die trap laten ze echt niet leeg. Die fakkel wordt echt wel afgestoken enz. enz.
Bij heel veel wedstrijden worden er spullen op het veld naar de tegenstander gegooid. Ze blijven het doen.
En het is wat Gudde zegt, dat het bestuur ze niet meer in de hand heeft. Iets wat ze ook niet zullen accepteren.
Dan maar de onderste ring vrijhouden, zodat de supporters ver van het veld zitten.
Helaas zullen onder de 26.000 die wel komen, weer een deel van deze gasten zitten.
Ik zie de laatste 15 jaar naast de competitie ook elke Europese wedstrijd enz.
Elke wedstrijd is het hetzelfde.

24 augustus 2016 om 11:53

De trap KAN niet leeg. Daardoor is al meermaals bij Feyenoord aangegeven dat er teveel volk op die zijde staat. Men moet simpelweg minder kaarten verkopen voor dat vak, zodat er ruimte ontstaat en de trap leeggelaten kan worden. Maar ach, Feyenoord doet er helemaal niks aan en wijst met het vingertje naar diegene die op de trap staan, die geen kant opkunnen omdat het te vol staat.

24 augustus 2016 om 11:56

Tijdens Feyenoord-Luik had Feyenoord simpele hekken vastgezet met tie-wraps. Raad eens wie er uit het uitvak konden komen? Jep, de fanatieke Luik-aanhang. Deze kwamen vervolgens richting het Feyenoord-vak. Politie/ME kwam niet opdagen. Weet je waarom niet? De veiligheidsdeur zat gewoon op SLOT! Dus namen een aantal goed willende supporters de bravoure in zich het vak te beschermen van de Luik-aanhang totdat de Politie/ME gearriveerd was.

Dit zijn allemaal organisatorische fouten, die makkelijk oplosbaar zijn. Feyenoord kan wel blijven wijzen naar de supporters, die niet alles goed doen. Maar zelf zit er ook nog veel verbetering in.

Ik ben het ermee eens dat een klein groepje 'supporters' het verpesten voor de rest. Feyenoord moet ervoor zorgen dat deze groep niet meer het stadion binnen komt. Ik denk alleen niet dat dit de oplossing is om te hopen op verre reizen of een Belgische loting waardoor de clubleiding de regie heeft of dat er niet zo veel supporters gaan.

Ik snap dat de clubleiding iets moest doen, ook om aan de Uefa te laten zien dat zij er ook klaar mee zijn. Het enige wat mij stoort, is dat ze totaal niet zelfkritisch zijn. De clubleiding wijst alleen naar de supporters terwijl zij ook ervoor hebben gezorgd dat Feyenoord boetes kreeg. Dhr. Van Os van Rijnmond vroeg nog aan Gudde of hij achteraf gezien iets beter kon doen. Hij kwam niet verder dan de trappen vrij houden. Wat dacht je van de onstabiele hekken tegen Standard Luik? Vast gemaakt met tie-wraps. Voordat de wedstrijd begon, waren de Belgische supporters al uit hun kooi.

Of wat dacht je tegen Besiktas. Het is algemeen bekend dat de Turkse supporters zeer fanatiek zijn. Waarom plaats je dan deze fans boven onze minder valide kameraden? Dat is vragen om problemen en dat gebeurde uiteindelijk ook. Onze kameraden werden bekogeld.

Of wat dacht je van de nooduitgangen die op slot zaten, door Feyenoord. Als er echt iets gebeurde, had Feyenoord een heel groot probleem gehad. Maar hoor ik Gudde of Koevermans hierover? Nee, het gaat alleen om de fouten van de supporters en dat vind ik jammer.

Wat ik overigens ook jammer vind, is dat de clubleiding niets met de supporters en de supportersvereniging te maken wilt hebben. Terwijl ik juist denk dat ze elkaar nodig hebben. Ze hebben elkaar nodig om ervoor te zorgen dat het kleine groepje raddraaiers niet meer het stadion binnenkomt. Ze hebben elkaar nodig om Feyenoord weer tot een eenheid te maken, een groot en hecht Legioen. Ze hebben elkaar nodig om Feyenoord positief te laten uiten naar de wereld.

En als de clubleiding dat zelf niet kan, waarom nemen ze dan niet een één of ander specialist aan om als tussenpersoon te fungeren?

24 augustus 2016 om 12:00

Je slaat de spijker op zijn kop. Met de huidige acties maken ze de kloof tussen de supporters en het bestuur alleen maar groter. Hoe groter deze kloof, hoe kwader de supporters worden. Waarom niet handen ineen slaan om gezamenlijk voor een oplossing te komen? Houd de parterre vakken leeg, verkoop minder kaarten op te drukken vakken ivm het vrij houden van de trap, verkoop alleen EL kaarten aan SCC-houders/LCC-houders, steekproefgewijze ID-controle adhv SCC/LCC, neem veel meer stewards aan om de toegang tot het stadion te versoepelen.

Paar simpele oplossingen, waar het overgrote deel gewoon tevreden mee is.

24 augustus 2016 om 12:15

"met de huidige acties maken ze de kloof tussen de supporters en het bestuur alleen maar groter"

Dat valt, ook gezien de reactie van de supportersvereniging, heel erg mee.

24 augustus 2016 om 14:13

De FSV is geen representatieve partij voor het Legioen. Just sayin'. Kloof tussen directie en legioen wordt alsmaar groter.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren