Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Krul geeft groen licht en wacht gesprekken af'

Laatste update:

Niet alleen werkgever Newcastle United maar ook Tim Krul staat open voor een verhuur van de doelman aan Ajax, zo meldt De Telegraaf dinsdag. De keeper wacht nu de besprekingen tussen de Championship-club en de leiding van Ajax af. Volgens het dagblad kunnen beide partijen 'binnen enkele dagen' een akkoord bereiken.

/

Newcastle is nog niet bereid Krul te verkopen, maar the Magpies willen hoe dan ook voorkomen dat hij over een jaar transfervrij vertrekt. De Telegraaf bevestigt de eerdere berichtgeving uit Engeland dat de clubleiding van plan is om Krul een nieuw contract voor te schotelen, alvorens hij op huurbasis naar Ajax vertrekt.

Als Newcastle United erin slaagt om terug te keren in de Premier League, wil het volgend seizoen de mogelijkheid hebben om Krul weer onder de lat te zetten. Mocht de club echter geen promotie afdwingen, dan heeft Ajax de kans om 27-jarige doelman definitief aan te trekken.

Zie jij Tim Krul naar Ajax gaan?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed nieuws voor Ajax. Waardige opvolger, mocht Cillessen verhuizen. Zou het jammer vinden, maar gun Cillessen deze stap zeer zeker!

23 augustus 2016 om 07:26

Mocht Cilessen verhuizen? Ik denk niet dat hij in Amsterdam blijft wonen.... Die transfer naar Barca is al zo goed als afgerond hoor.

23 augustus 2016 om 07:56

Als ik de kranten in Spanje gisteren zo mag lezen, dan heeft die al 10 keer getekend.

On: Krul is een prima keeper en een goede opvolger. Ik vind het slim dat ze hem huren. Een goede keeper en mocht die niet goed herstellen, dan heb je een minimale risico gehad

23 augustus 2016 om 10:27

Slim? Dan moet je volgend jaar weer op zoek naar een keeper want Onana (zenuwpees) die wordt het niet hoor
Dit is weer kortzichtig beleid

23 augustus 2016 om 10:29

Ik ben wel benieuwd hoe het met krul zal gaan na een lange tijd geblesseerd te zijn geweest. Hopelijk komt die naar Ajax.

23 augustus 2016 om 10:34

@hansje Lees de tekst even af. De kans dat Newcastle promoveert is niet zo groot, denk ik. Aanzienlijk verzwakt en dit zal nog erger worden. Er zijn betere teams in de Championship momenteel. Teams die al een tijdje bovenin meedraaien. Newcastle moet van onder af aan weer beginnen.

23 augustus 2016 om 11:20

@will

Heb het gelezen hoor. Maar is gewoon weer vaag en onzeker. Wat houdt de kans om hem over te nemen in en wil Krul dat ook? Nee met 150m op zak vind ik het kwakkel beleid van Overmars heel erg dramatisch. En de feiten op het veld spreken dit niet tegen

23 augustus 2016 om 12:11

Hansje waar haal je vandaan dat onana een zenuwpees is? Die ene wedstrijd die je zag in de arena waar iedereen een onvoldoende haalde? Of ken jij een andere keeper van 21 die wereldtop is? Keepers hebben tijd nodig niemand is top op zijn 21e..

Of kijk je elke wedstrijd van hem dan neem ik me woorden graag terug!

23 augustus 2016 om 12:28

Vind ook dat Onana veels te snel wordt afgebrand door Hans. Hoe zou Hans zich voelen bij zijn debuut wanneer er 10 spelers lopen te kloten voor je?
Daarbij vond ik dat Onana bijvoorbeeld bij het doelpunt van Falkenburg er weinig aan kon doen, dat was een kanonskogel van 5 meter afstand. Had niet zo vrij moeten kunnen schieten daar. Andere doelpunt was Onana niet helemaal lekker bezig natuurlijk.

23 augustus 2016 om 16:41

Belachelijk om een speler zenuwpees te noemen, die pas hier speelt en een keer gespeeld heeft in Ajax 1.

23 augustus 2016 om 07:29

Het is wel een waardige opvolger daar is iedereen het over eens. Maar waar ik me over verbaas is dat Ajax weer een speler gaat huren, dit is allang niet meer de Ajax die we kennen van jaren geleden. Het is triest dat we spelers als Traore, Krul etc. moeten huren en hopen dat de spelers achter hun zich goed kunnen ontwikkelen. Ik had eerlijk gezegd liever een Room van Vitesse gezien voor lange termijn. Onana is niet geschikt en stel je voor Krul raakt geblesseerd wat moet je dan?

Als we morgen avond van Rostov verliezen is het toch al een verloren seizoen, had dan maar Dolberg en Onana op die posities gezet.

23 augustus 2016 om 08:13

Weet je wat het is. Dit is het niveau waar we ons momenteel bevinden. Deze spelers zijn dus niet meer haalbaar, alleen nog maar op huurbasis. Je kunt wel spelen met dolberg en onana, maar zij zullen de helft van de westrijden niet thuis geven, omdat ze nog niet goes genoeg zijn. En dat is ook funest voor se ontwikkeling voor een talent. Die moet in rust kunnen rijpen, zonder teveel verwachtingen. Kijk naar psv, ook zij moeten de Jong huren. Ook deze categorie spelers is onhaalbaar voor Nederlandse begrippen, en verklaar gelijk de achterstand op de rest van Europa.

23 augustus 2016 om 08:56

PSV heeft echter wel een aantal andere spelers gewoon gekocht. Luuk de Jong, Hector Moreno, Andres Guardado. Met een goede scouting zijn er nog veel meer van dergelijke spelers te vinden, want er leven nogal veel voetballers op de wereld. Je moet alleen de wil hebben om niet alleen maar spelers aan te trekken die veel talent hebben, maar ook spelers die al verder zijn. Voor die laatste categorie krijg je dan misschien minder geld terug, maar zij hebben meer invloed op het sportieve gedeelte.

23 augustus 2016 om 09:14

@strandbal, wanneer ga je nou dus eens inzien dat Ajax alleen een speler koopt en direct een toevoeging is. En niet talenten in de weg loopt. Dat doen ze wel bij PSV. Kijken naar Hendrix. Die zal niet blij zijn.

23 augustus 2016 om 09:26

Dan zal Ajax zijn beleid dan toch eens moeten heroverwegen.
Als je Ajax tov PSV ziet zal je toch moeten erkennen dat de PSV manier toch een betere ploeg oplevert.

Wil je een ploeg hebben die om het kampioenschap gaat spelen of wil je een ploeg hebben die jonge "talenten" beter maakt?
Daarnaast is het maar de vraag of Ajax nu echt wel "talenten" opleid.
de laatste Ajacied die bij een topclubs speelt is Suarez(en daarvan kan je je nog afvragen of deze door Ajax is opgeleid).

23 augustus 2016 om 09:27

@vak40: Zoals Heitinga en Westerman... zoals Sinkgraven.. Zullen we nog even doorgaan? Ajax koopt niet alleen wat direct een toevoeging is, dat doen ze juist niet dat is het hele probleem.

Ja we gaan geen top spits halen, wantd ie kan Dolberg in de weg staan. Is Dolberg nu goed genoeg? Nee dus dan moet er een betere komen, zodra Dolberg dan goed genoeg is of beter kan hij hem uit de basis spelen. Het is topssport geen liefdadigheid.

Je kan niet alleen maar opleiden en opleiden,, zodra ze dan een dragende speler zijn, zijn ze alweer weg gekocht.

23 augustus 2016 om 09:29

@vak430
Wat een onnodige sneer naar PSV en romantiseren van het beleid van Ajax. Mag ik even spelers als Westermann, Heitinga, Ooijer en Ziemling noemen? Die werden ook bijna allemaal gehaald voor de ervaring en zaten ook de jonge talenten in de weg. Realiteit is dat elke speler die je haalt waarschijnlijk een jong talent in meer of mindere mate 'in de weg zit'. Maar dat is bijzaak aangezien het om kwaliteit gaat en niet om leeftijd.

On:
Ik vind Onana inderdaad ook nog (lang) niet geschikt voor Ajax en ik vraag me af of hij dat ooit wordt. Dus dan heb je naast Onana nog Boer die misschien leuk in de groep ligt en zich schikt in een rol op het tweede plan maar daarmee win je de oorlog ook niet. Ajax lijkt zich nu te laten verrassen door een mogelijke transfer van Cillessen en lijkt geen lijstje klaar te hebben. Krul is een prima keeper maar wel een noodverband wanneer je geen permanente versterking kan halen.

23 augustus 2016 om 09:31

Hou op, genoeg spelers van ajax belandden nog steeds in de top danwel subtop. Eriksen, vertonghen, blind, ajax is de perfecte springplank..

23 augustus 2016 om 09:32

Nee Tottenham is geen topclub? Eriksen - Vertonghen - Alderweireld. Is ook veel van terecht gekomen toch?

23 augustus 2016 om 09:33

Ervaring heeft niet alleen te maken met leeftijd. Iedereen komt met het stokpaardje PSV Guardado, De Jong en Moreno. Ajax had enkele seizoenen geleden Poulsen. Ervaring heeft ook te maken met het aantal wedstrijden die je hebt gespeeld, de toernooien die ze hebben gespeeld, een aantal jonkies hebben al een WK achter de naam staan. Ook een zeer baggere kwalificatie. Daarnaast zijn er in de huidige Ajax selectie ook een aantal spelers met minimaal 1 kampioenschap op de lijst. Guardado is echt een lucky shot van PSV geweest, ze gingen immers voor Dufour, De Jong zat in het slop en Moreno wilde de CL proeven. Uiteraard goed gedaan, maar dit is ook meer het beleid van Psv. PSV won immer in '88 de Europa cup 1 met voornamelijk geariveerde spelers, behoorlijk aantal oud Ajacieden. De succesvolle CL campagne van een jaar of zeven geleden behaalde ze ook met een zeer gearriveerd team. Ajax doet het altijd met eigen jeugd.in '95 liepen ze Ronaldo mis, Van Gaal koos bewust voor 2e elftalspeler Kluivert. De rest is geschiedenis. Litmanen werd destijds afgetest bij Psv. De rest is geschiedenis. Ook ik hoop op een Rijkaard scenario, maar er zijn geen oud spelers die terug willen komen. Geld geld en nog eens geld. Ook ik hoop op een ervaren Deen die net als Poulsen en de gebroeders Laudrup hun carrière bij Ajax willen afsluiten. Ik weet ook geen alternatief, maar ik vind het te makkelijk om Overmars te blijven bekritiseren. 1 doelpunt tegen De Graafschap en de wereld zag er anders uit. Nu gaat het erom dat de spelers meegaan in het gedachtegoed van Bosz. Ze kunnen allemaal voetballen, maar nu nog de wil om echt te willen presteren. Krul is een degelijke keeper met veel ervaring, de man die ze nodig hebben. Hij gaat punten pakken!!

23 augustus 2016 om 09:46

Weet je wat het goede is aan ajax.. ze halen idd geen spelers die de ontwikkeling van eigen spelers in de weg staan. Ze halen spelers van zo'n laag niveau dat ze de ontwikkeling niet eens in de weg KUNNEN staan.

23 augustus 2016 om 09:51

Moet ik dat nou echt nog een keer uitleggen?
Hoezo: 'ga je nou eens inzien...'? Volgens mij loop ik al heel lang te verkondigen dat ik een aanhanger ben van de ideeën van Cruijff. En daarbinnen is talent het uitgangspunt. Maar denk je nou echt dat het Cruijffs bedoeling was dat Ajax met een jeugdelftal zou spelen?

Kijk eens naar de teams die het goed doen (en ga dan niet meteen steigeren dat dat clubs zijn met veel geld, daar gaat het nu niet om). Teams die het goed doen, hebben naast talent altijd volwassener spelers. Staan al die volwassen spelers het talent in de weg? Nee. Sterker nog, die spelers zullen mede verantwoordelijk zijn voor de ontwikkeling van die talenten. Verder zijn dergelijke spelers uiteraard belangrijk voor de stabiliteit van prestaties, omdat die spelers over het algemeen veel stabieler presteren en communicatief verder zijn. Heb je die spelers niet, dan moet je die halen. Dat zijn de directe versterkingen. Een directe versterking heeft dus zowel ervaring als voetballende kwaliteiten nodig. (cruijff vind dat goed genoeg, oud genoeg is. Dat klopt, maar dan vanuit een situatie waar er al een balans in het team zit.)

Als we naar de aankopen van de laatste jaren kijken, dan zit daar talent tussen. Heel goed, want talent dat je zelf niet hebt (of denkt te hebben) moet je halen. Maar op het vlak van de directe versterkingen, is het bijzonder dun gezaaid. Younes is heel goed, maar Younes is geen aanjager, geen spelers die al verder is in de eigen ontwikkeling. Eigenlijk zijn de enige figuren die aan de eisen hebben voldaan Schöne en Poulsen.

Dus dat Ajax alleen spelers koopt die een directe versterking zijn, is gewoon niet waar.

23 augustus 2016 om 09:56

je conclusie dat Ajax niet meer het Ajax van vroeger is, is volkomen juist. Door de vercommercialisering van het voetbal draait alles tegenwoordig om geld en daar heeft Ajax naar internationale begrippen, heel weinig van. Ajax is naar internationale maatstaven een modale club en daar handelen de bestuurders na de revolutie gelukkig ook naar.

Krul huren is vanwege de korte tijd die nog rest voor de transfermarkt sluit, een uitstekende oplossing. Als zijn knie het houdt en het bevalt beiden, kan het huurcontract altijd nog in een definitief contract worden omgezet. In dat geval is Ajax spekkoper omdat Krul op dit moment de best denkbare optie is om de vacature die door het vetrek van Cillissen ontstaat, in te vullen. Is dat niet het geval, dan heeft Ajax ruim de tijd om een definitieve opvolger van Cillessen aan te trekken.

Onana is pas 20 jaar en het is dus heel erg voorbarig om die nu al af te schrijven. Van der Sar was op die leeftijd ook nog allesbehalve een zekerheidje en werd pas echt goed toen hij de dertig al was gepasseerd.

Vitesse wil Room niet kwijt en hij heeft nog een tweejarig contract, waardoor Ajax een flinke afkoopsom zal dienen te betalen. Volgend jaar heeft hij nog maar één jaar te gaan en zal het veel aantrekkelijker zijn om hem aan te trekken. De belangrijkste reden om nu niet voor Room te gaan, is echter dat Ajax direct een goede keeper nodig heeft en het niet kan riskeren dat de club door aanslepende contractonderhandelingen na het sluiten van de transfermarkt met lege handen komt te staan. Vitesse zal dankbaar gebruik maken van het feit dat Ajax voor het sluiten van de transfermarkt een keeper nodig heeft en hoog in de boom gaan zitten bij de onderhandelingen. Door nu Krul te huren en daarmee tijd te creëren voor het eventueel aantrekken van een definitieve vervanger, verschaft de club zich een veel betere onderhandelingspositie dan dat er onder druk van de dreigende sluiting van de transfermarkt moet worden gehandeld. Dus ook dit is weer een doordacht en verstandig besluit van Marc Overmars.

23 augustus 2016 om 10:09

Het beleid van Ajax is belachelijk en gaat je zeker punten kosten. Alleen maar jongetjes van 19-20 jaar opstellen zorgt er nou niet bepaald voor dat je constant presteert. Een Pröpper kan zich bij PSV optrekken aan het niveau van Guardado, net zoals Bruma dat vorig jaar deed bij Moreno. Zo gaan sportieve ambities en het ontwikkelen van talent hand in hand.

Het beleid van Ajax is dan ook gedoemd te falen. Zie de start van het huidige seizoen.

23 augustus 2016 om 10:17

Hendriks word hier alleen maar sterker door.. Snap je dat dan niet of is het jaloezie ?

23 augustus 2016 om 10:36

GASTEN! Ze kunnen hem definitief overnemen na de huur. Ontelbaar reacties op de huur en geen toekomstvizie, bla bla bla. Lees de laatste zinnen eerst eens... Newcastle gaat echt nog niet promoveren hoor.

23 augustus 2016 om 10:56

@dammie

Spelers als Westermann, Heitinga, Ooijer en Ziemling zitten geen talenten in de weg omdat ze door hun leeftijd en contractduur zonder problemen plaats kunnen maken voor die jeugd, zodra die daar klaar voor is. Zo is dat altijd al gegaan bij Ajax. Zyech kost echter zoveel geld dat je als club verplicht bent om hem een vijfjarig contract aan te bieden en dan wordt het, ook al gezien zijn jonge leeftijd, meteen een heel ander verhaal. Oudere spelers kunnen, mits zij daarvoor over de benodigde persoonlijkheid en autoriteit beschikken, hun ervaringen op jonge talenten overbrengen en hen uit de wind houden en bij de hand nemen, en hebben dus een meerwaarde in een selectie. Schöne en Moisander zijn ook ervaren spelers, maar missen die leidinggevende kwaliteiten en het overwicht, waardoor je er in dat opzicht veel minder aan hebt. Ooijer en Heitinga speelden weinig bij Ajax, maar zijn desondanks van grote waarde geweest voor het opgroeiende Ajax, als je op de mening van de spelers zelf afgaat. Naar dat soort spelers is Ajax dan ook altijd op zoek, maar die zijn moeilijk te krijgen als je over een smalle beurs beschikt.

De selectie van PSV is veel evenwichtiger dan die van Ajax, als je kijkt naar ervaring en leeftijdsopbouw. Maar PSV is een heel andere club dan Ajax, met een heel ander beleid en heeft dus ook heel andere spelers nodig. Als PSV met de huidige selectie zo gaat spelen als Peter Bosz bij Ajax voor ogen heeft, zal de club ook flinke draaien om de oren krijgen en als Ajax zo had gespeeld als PSV had het nu niet al vijf punten achter gestaan. Dat is gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg. Daar is bewust voor gekozen, ook door de supporters die steen en been klaagden over het steriele spel van de afgelopen jaren. Dan moet je aanloopproblemen en risico's op de koop toenemen en niet meteen lopen jammeren als het een keertje misgaat.

23 augustus 2016 om 11:07

Alderweireld was verkozen tot 1 van de beste verdedigers van de PL en Eriksen had de meeste kansen vorig seizoen gecreëerd en gaat waarschijnlijk volgend jaar naar een topclub.

23 augustus 2016 om 11:32

@ Scepticus

De tweede zin van je tweede alinea is de spijker op zijn kop en een beetje het punt dat ik probeerde te maken. Er wordt vaak een vergelijking gemaakt tussen de twee clubs waarbij het beleid van de een geromantiseerd wordt. Vanuit Ajax-hoek wordt er vaak gesteld dat PSV aankopen doet die de eigen spelers in de weg zitten terwijl vice verse wordt gesproken over gebrek aan ervaring. Als je heel zwart wit kijkt, zit een Siem de Jong iemand als Hendrix net zoveel of weinig in de weg als Westermann dat bij Riedewald of een van de andere verdedigers zit. Boer en Pasveer zitten Van Osch en Onana ook net zoveel of weinig in de weg. Er is geen goed of fout in deze discussie en vergelijkingen gaan wat mij betreft deels man. PSV heeft geluk gehad met Guardado en is doortastend geweest met Moreno maar heeft ook verkeerde transfers gemaakt. Wel heb ik het gevoel dat PSV wat proactiever is wanneer het op versterkingen voor het eerste elftal aankomt. De komst van Ramselaar en Jurjus lijken mij daar een voorbeeld van omdat men in lijkt te spelen op een toekomstig vertrek van Pröpper en Zoet. Ajax lijkt nu verrast te worden door een vertrek van Cillessen

23 augustus 2016 om 13:15

@dammie

Bij Ajax mogen aangekochte spelers, want daar gaat het om, de ontwikkeling van de jeugd niet in de weg zitten. Daar kun je het mee eens of oneens zijn, maar dat is een speerpunt van het beleid en dat dient derhalve te worden opgevolgd. PSV heeft die beleidsregel niet en daar wordt de keuze derhalve aan Brands over gelaten. Overmars heeft die vrijheid niet en dient er dus rekening mee te houden. Dat is een simpel maar essentieel verschil, zoals er wel meer verschillen zijn.

Omdat PSV een ander beleid voert dan Ajax, is het onzinnig om die clubs met elkaar te vergelijken. Als PSV het geld zou hebben (lees: ruimte op de begroting) zou de club waarschijnlijk ook Zyech nog halen, waar Ajax heel duidelijk is en er geen misverstand over laat bestaan dat hij niet komt en belangrijker nog waarom niet. PSV wil een zo sterk mogelijke selectie, dat de jeugd daardoor minder snel doorbreekt dan bij Ajax, neemt de club op de koop toe. Dat is een ander beleid dan bij Ajax waar de jeugd ruim baan krijgt, waardoor spelers ook sneller doorbreken. Een waardeoordeel over het beleid van PSV zal ik niet geven, omdat zowel aan het beleid van Ajax als dat van PSV zowel na- als voordelen zitten en het van je voorkeur afhangt, wat je het belangrijkst vind.

23 augustus 2016 om 13:36

Lol een speler die talenten in de weg loopt staat sowieso in de basis, want anders zou die geen talenten in de weg lopen... En een basisspeler noem je een (directe) versterking

23 augustus 2016 om 14:59

De achterstand op de rest van de grote competities bedoel je die veel meer financiële mogelijkheden hebben dan onze zo genoemde Mickey Mouse competitie. Of bedoel je op sportief gebied?

23 augustus 2016 om 07:39

Bijzonder slecht nieuws voor Ajax.

Je gaat een geblesseerde keeper halen die de komende maand nog niet kan spelen, en je raakt hem over 9 maanden weer kwijt.

Kopen ja, huren nee.

23 augustus 2016 om 09:07

Ik vind het juist een geweldige keuze. Een top keeper, die ook nog eens een geweldige uitstraling heeft. Die gaat zeker slagen is mijn mening.

23 augustus 2016 om 10:13

Dan gaan ze zeker met Onana op doel spelen, de komende tijd. Gaat ze geheid nog meer punten kosten!

23 augustus 2016 om 09:11

Een klasse doelman en die gaat zeker slagen! Veel beter dan Jasper en veel meer uitstraling ook nog. Wat mij wel stoort, is dat er totaal geen plan klaarligt, op het moment dat er een speler (in dit geval keeper) weggaat. Bij alle topclubs liggen er schaduwlijsten klaar en is ook al gepolst of die spelers uberhaupt mogelijk zijn.

23 augustus 2016 om 09:46

Helemaal mee eens! Ik vind hem ook beter dan Jasper! Meer uitstraling, goed bij hoge ballen, penaltykilling skills en dat zie ik bij Jasper allemaal niet. Gek eigenlijk dat Barca hem wilt want ik vind ze beiden Barca onwaardig en als ik dan moet kiezen heb ik liever Krul tussen de palen. Deze man heeft die PL ervaring die Jasper faked te hebben. Money in the pocket en een betere keeper ervoor in de plaats

Het is voor Krul de kans om de eerste keeper van het Ned elftal te worden. Hij zal bij Ajax normaal gesproken alle wedstrijden keepen terwijl Cillensen op de bank zit bij Barca ....

Man man man. Niets mis met Krul hoor, hele goede keeper voor Ajax. Maar kom op zeg, ajax die zijn eerste keeper moet huren?? Ik ben echt de draad kwijt en kan eigenlijk nu al niet meer wachten tot dit seizoen voorbij is. Dit gevoel heb ik nog nooit gehad voorafgaand aan een seizoen.

23 augustus 2016 om 07:17

Zo gek is het niet als je in de laatste week nog een keeper wilt aantrekken. Het erge is dat Ajax Cillissen verkoopt zonder nagedacht te hebben over een vervanger. Dat vind ik heel treurig. Dat je dat Krul kan huren als noodoplossing is eigenlijk nog mazzel.

23 augustus 2016 om 09:24

@joostfan

Huh? Ajax heeft Krul toch blijkbaar al benaderd om Cillessen op te volgen en heeft daar blijkbaar toch over nagedacht? Krul is een waardige oplossing als vervanger, al is het lijnkeeper en heeft hij zich nauwelijks bewezen als meevoetballende doelman.

Daarnaast heeft Ajax na eigen zeggen veel vetrouwen in Onana als toekomstig eerste keeper en kan hij zo nog een jaartje rijpen in de JL. Dan is de huur van Krul voor een jaar een prima oplossing en naar mijn idee zo ook geen noodoplossing, zoals jij dat noemt.

23 augustus 2016 om 11:09

@joostfan

Hoe weet je dat Ajax Cillissen verkoopt zonder nagedacht te hebben over een vervanger?. Dat is niet alleen een aanname, maar ook nog een hele simpele. Je kunt als club pas echt handelen als het zeker is dat de speler ook daadwerkelijk weggaat. En dan ben je afhankelijk van welke keeper er op dat moment nog vrij is. Communicatie is van extreem belang voor een keeper en daarom ben je in feite ook nog eens aangewezen op de NL markt. En daar is de spoeling uitermate dun als je er kwalitatief niet teveel op achteruit wil gaan. Ik weet niet hoe jij erover denkt, maar ik heb liever een hele goede, ervaren en betrouwbare keeper als Krul te huur als een middelmatige in vaste dienst. Nu heeft de club tijd te over om na te denken over een definitieve oplossing en daar eventueel naar op zoek te gaan. Ik vraag me af wat daar mis mee is.

23 augustus 2016 om 07:17

Je hebt gelijk Sjakie. Maar als Newcastle niet promoveert kan Ajax hem definitief overnemen. Dan heeft het natuurlijk enorm goede zaken gedaan wanneer hij niet te duur is.

23 augustus 2016 om 07:33

Zo is het. Zolang er een mogelijkheid zit hem direct over te nemen een perfecte deal. Zelf vind ik krul beter en een perfecte leeftijd. Guardado achtig goede deal wat mij betreft

23 augustus 2016 om 08:03

En jij denkt dat Krul met een jaarsalaris van 3 miljoen naar Ajax komt? Ik acht deze kans nihil. Als hij transfervrij is kan hij weer een klapper maken en dat zal in mijn optiek niet bij Ajax zijn

23 augustus 2016 om 08:15

Aan de ene kant zou je denken nee, hij gaat geen 1.5 miljoen per jaar minder willen verdienen. Aan de andere kant, ben je wel eens in Newcastle geweest? Wat een druilerig oort is dat. We moeten ook niet onderschatten wat de aantrekkingskracht is van een stad als Amsterdam. Zeker voor een Nederlander, Persoonlijk zou ik het prima vinden om iets minder te verdienen, Tim Krul is financieel onafhankelijk, als eerste keeper van Ajax is hij favoriet om eerste keeper van oranje te worden. Hij woont dan dichter bij familie en vrienden in een mooiere stad. Waarom niet.

23 augustus 2016 om 08:59

Hahahah... Zou het? Iemand die uit Den Haag komt voelt zich wellicht meer thuis in Newcastle? Niet voor iedereen is Amsterdam de magneet die jij denkt dat het is (vond het ook heerlijke stad toen ik er woonde en nu zou ik er niet meer willen wonen).

Ik denk dat zn motieven puur sportief moeten zijn en de kans die hij krijgt is gewoon zeer interessant. 1 stap terug.. 2 vooruit

23 augustus 2016 om 07:34

Volgens mij is Kruk gewoon de opvolger en is verhuur slechts een onderdeel van de eventuele constructie. Nu kopen of over een jaar tegen een vooraf afgesproken prijs? Wat is het verschil?

23 augustus 2016 om 10:15

Daar gaat Newcastle ook echt mee akkoord... Die lui zijn dom zeker

23 augustus 2016 om 11:03

Daarom wordt het contract eerst verlengd, lezen aub. Ook kan Krul dan enkel overgenomen worden mits ze promoveren naar de PL.

23 augustus 2016 om 12:38

Tenzij ze promoveren bedoel je denk ik @lelele..

Of "mits ze Niet promoveren"...

Ik ben positief. Dit was een van de betere keepers die ik mij kon bedenken als opvolger van Cillessen. Hopelijk haalt Ajax ook Rajkovic van Bosz vorige club. Krul eerste keeper, Rajkovic en Onana mogen het dan voor volgend seizoen uitvechten.

23 augustus 2016 om 08:53

Hou die dan in het vizier voor volgend seizoen.
Nu niet dit jaar al met 4 keepers in de selectie.

23 augustus 2016 om 10:17

Inderdaad, zet er volgend seizoen ook nog een keeper van 19-20 in. Dan heb je helemaal geen spelers met enige ervaring meer ;-)

Nou dat is een prima deal !

Ik begreep dat Krul alweer aan het trainen is. Dus hopelijk is hij na de interland-break gelijk inzetbaar !

Maar goed, eerst de focus op Rostov en de CL, daarna de keeperdeals afronden.

Wat een deal. Wat een technish beleid. Is er dan totaal geen scouting, geen shaduwlijst? Deze jongen is niet fit, verre van zelfs. Ze gaan zijn contract verlengen dus een hele kleine kans om hem permanent te kunnen binden als hij het goed zou doen. Wat compleet afwachtten wordt want hij is zwaar geblesseerd geweest. Is er dan echt geen keeper die permanent beschikbaar is? Geen tijd is onzin, want er zijn toch schaduwlijstjes? Daar moeten haalbare spelers opstaan anders is het een wensenlijstje.

23 augustus 2016 om 09:32

Hele kleine kans??? Weet jij veel wat er afgesproken gaat worden. Enige wat ik uit de tekst op maak is dat Ajax een optie krijgt waarbij ze krul mogen overnemen indien New Castle niet promoveert.

Is het een eerste optie, is het voor een vast bedrag dat weet je allemaal niet. Ik vind het allemaal zo slecht nog niet. Je weet hopelijk toch wel hoe zowel guardado en millik in de eredivisie zijn komen aanwaaien. Eerst huur en vervolgens koop. Vind het ook wel iets uitstralen dat Ajax kiest voor een ervaren degelijke doelman i.p.v. maar weer een talent aantrekken of een keeper van een subtopper.

23 augustus 2016 om 13:50

Wat wil je dan? We moéten een keeper hebben die steady is en goed kan communiceren. Een ervaren keeper in goede vorm ga je niet vinden. In Spanje, Duitsland, Engeland, Italië en Frankrijk verdienen de potentiële opvolgers gewoon te veel, die kun je niet aantrekken. Daarnaast is het een unieke kans om een Nederlandse keeper mét ervaring aan te kunnen trekken. Krul is in potentie de beste NL keeper. Er is een reeële kans dat hij wil blijven als hij een goed seizoen draait, om zich vervolgens in de picture te kunnen spelen bij de Europese top (net als Cilessen).

NL supporters hebben nog steeds niet door hoe slecht we er voor staan in de voetballerij: Europees voetbal is nooit zeker en spelers worden onderbetaald (ook qua belasting)

Mensen die zich verbazen dat Ajax de eerste doelman (en spits) moet huren, die hebben de realiteit nog niet voldoende onder ogen willen zien.
De financiã«le stootkracht van clubs uit Engeland, Duitsland, Spanje en zelfs Frankrijk en Italiã« is de laatste jaren exceptioneel gegroeid. Een club als Napels kan in deze tijd ruim €30 miljoen betalen voor een spits die bij Ajax niet eens onbetwist basisspeler was. Newcastle kan zich permitteren om in de tweede divisie een doelman een salaris van 3 tot 4 keer het salarisplafond van Ajax te bieden.
Clubs als Ajax en PSV kunnen hier niet mee concurreren. Een enkele keer kunnen ze een speler terughalen die het in het buitenland (net) niet heeft kunnen waarmaken, of iemand huren die nog net niet in aanmerking komt voor een basisplaats.
Als alles goed valt kun je een keer stunten door Europees te overwinteren, zoals PSV vorig jaar liet zien. Met nog wat meer geluk zou je misschien nog een keer een ronde verder komen, maar dat is het.
We zullen onder ogen moeten komen dat dit onze realiteit is.
Er zijn nog wat mensen die het resultaat van PSV romantiseren en doen alsof het spel en het beleid van PSV maakt dat overwintering de standaard kan worden.

23 augustus 2016 om 09:08

Laten we het dan ook maar niet meer proberen. Misschien is er een aardige keeper uit de tweede klasse beschikbaar, die hoeft niet veel te kosten..........

Je kan best realistisch zijn, dat is ook belangrijk. Maar als je niet meer de intensie hebt om klasse spelers binnen te halen, waar ben je dan mee bezig? En dat valt en staat bij een uitgebreide scouting en een vooruitziende blik. Het is weinig opzienbarend dat Cillissen een keer zou vertrekken en degenen achter hem zijn gewoon niet goed genoeg of nog niet klaar voor het grotere werk. Dus daar had je eerder iets aan kunnen/moeten doen.

23 augustus 2016 om 09:16

Als Nederlandse topclub moet je ambitie natuurlijk niet zijn om sleutelposities in je team te bezetten met huurspelers. Dat kan af en toe een keer wanneer er zich een buitenkansje voordoet maar dat mag geen structureel beleid zijn. Wanneer geroutineerde spelers die in topcompetities op een zijspoor zijn geraakt kunt huren en het hebt over absolute meerwaarde voor je team dan vind ik huren wel een optie. Datzelfde geldt voor een overbruggingsperiode omdat er een basisspeler wegvalt en talenten nog niet goed genoeg zijn. Maar huren dient nooit de primaire optie te zijn van een club want dat getuigt van een korte termijn visie.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind een fitte Krul een absolute meerwaarde voor Ajax en vind ook Onana (nog) niet goed genoeg voor Ajax 1 maar dat de naam krul als eerste uit de bus komt vind ik vreemd. Niet alleen is hij nog niet fit, maar ook lijkt dat erop te duiden dat kopen niet of nauwelijk overwogen is. Natuurlijk kunnen Nederlandse clubs geen 30mln uitgeven aan een speler maar om daarom maar standaard over te gaan op huren vind ik vreemd. Je maakt mij niet wijs dat er geen betaalbaar alternatief op de velden rondloopt en dat een huurspeler de enige optie is. Ik vind deze verandering jammer en hoop dat dit niet een standaard oplossing gaat worden want dan hebben we straks teams die grotendeels uit huurlingen bestaan.

Huren van Krul zou in mijn optiek een optie moeten zijn wanneer Ajax de komende 5dgn geen betaalbaar vast alternatief kan vinden.

23 augustus 2016 om 09:24

@djo Ams,

Het is echt zo ontzettend onzinnig dat allerlei figuren hier Newcastle ineens als voorbeeld aanhalen van een club die veel centen uitgeeft terwijl ze op het tweede niveau spelen. Alsof Newcastle exemplarisch is voor een gemiddelde Championship club.

Ze zijn net gedegradeerd dus profiteren nog van de parachuteregeling van de Premier League en sowieso praten we hier over een club met een stadion voor meer dan 50.000 supporters.

De financiele daadkracht van clubs uit de grotere competities is inderdaad gegroeid, maar daarmee is het verre van uitgesloten dat er nog meer dan voldoende spelers op te halen zijn voor bedragen die binnen de Nederlandse budgetten vallen.

We moeten hier niet constant doen alsof er allemaal niets meer mogelijk is. Niet in problemen denken maar in oplossingen. Als ik zie dat een Vitesse Rashica en Nakamba zo goed als gratis weet op te pikken, dan moet een club als Ajax met veel en veel meer mogelijkheden toch absoluut ook in staat zijn kwalitatief goede spelers te scouten voor weinig geld.

Punt is vooral dat men nagenoeg alleen lijkt te kijken naar groeipotentie en verkoopwaarde. Indien een speler al wat ouder is en mogelijk geen transfer naar een grotere competitie zal of wil maken dan lijkt er al direct een grote streep door een naam te gaan.

23 augustus 2016 om 09:55

Newcastle is een voorbeeld van hoe het niet hoort, namelijk een club die al jaren wanbeleid voert en geen visie lijkt te hebben. Al jaren onderaan de PL en niet leren van fouten en eerder degradatie naar de CL. Het gevoel van ‘too big to fail’ lijkt boven die club te hangen en elk jaar maakt men dezelfde fout namelijk te veel geld uitgeven aan matige spelers. En zo zijn er meer clubs, kijk naar AC Milan dat er ook een traditie van leek te maken om vedettes die over hun top waren terug te halen of Turkse clubs die dat ook jaren gedaan hebben. Aan de andere kant heeft een club als Basel juist met oude spelers successen behaald en bleek iemand als Walter Samuel een schot in de roos te zijn. Het gaat zoals jij ook al zegt niet puur om leeftijd maar ook om kwaliteit en tijdig inspringen.

En het is natuurlijk makkelijk praten vanaf de zijlijn maar echt als een verrassing komt het toch niet dat Cillessen een stap wil maken? Natuurlijk had ik Barcelona ook niet aan zien komen maar dat de keeper van Oranje gewild is en na een aantal jaar Ajax misschien toe is aan wat nieuws is geen verrassing. Daar had Ajax denk ik toch beter op in moeten springen en vast aan de toekomst moeten denken. Is er bijvoorbeeld deze zomer überhaupt gedacht om Stekelenburg te polsen voor een terugkeer? Of heeft Ajax een schaduwlijstje gemaakt met mogelijke vervangers?

Vanaf de buitenkant lijkt Ajax een prima beleid te hebben voor talenten en jeugdspelers maar lijkt het beleid qua directe versterkingen te ontbreken. Kijk alleen eens naar de transfers van de afgelopen jaren dan zijn de meeste versterkingen voor het eerste toch erg matig te noemen. Daarnaast moet Ajax zich eens bedenkingen gaan maken over de uitgaande transfers want dit is niet de eerste keer dat men zich vlak voor het einde van de transferperiode lijkt te laten verrassen en een basisspeler ziet vertrekken.

23 augustus 2016 om 10:37

Wellicht enige verwarring, maar mijn reactie was op die van Djo AMS bedoelt.

Ik zeg zeker niet dat Newcastle goed beleid heeft gevoerd. In dat opzicht heb je absoluut gelijk als je zegt dat die club al jaren verschrikkelijk bezig is. Ik merk echter dat men te pas en te onpas Newcastle aanhaalt als voorbeeld dat een club op het tweede niveau zo veel geld uit kan geven. Newcastle is simpelweg absoluut geen maatstaf voor de Championship en dus is het nogal makkelijk scoren om hen wel als dusdanig te gebruiken.

Dat Ajax er beter op in had moeten springen heb je verder ook groot gelijk in. Dat zijn echt punten waar Ajax het laat liggen en in mijn ogen een grote reden waarom ze net niet even 1 a 2 stapjes hoger op de Europese ladder staan.

23 augustus 2016 om 11:34

Dat was ook geen aanval maar vooral een aanvulling. Newcastle geeft al jaren bakken met geld uit, alleen aan de verkeerde dingen. Dan heb ik liever een club die minder uitgeeft aan gerichte versterkingen

23 augustus 2016 om 13:37

@sammerens

Je schrijft: "dat Ajax er beter op in had moeten springen heb je verder ook groot gelijk in".

Wat bedoel je daar nu eigenlijk mee. Dat Ajax er een eerste keeper bij had moeten kopen voor het geval Cillissen zou vertrekken. In dat geval kan ik je snel uit de droom helpen, want daar is bij een modale club geen geld voor en druist ook nog eens tegen het beleid in. Ajax heeft een marginale begroting, waarin de uitgaven en inkomsten ongeveer gelijk zijn. Als de uitgaven de inkomsten overstijgen, betekent dat verlies en dat is niet alleen tegen de afspraken in het beleidsplan, maar ook tegen de regels van Financial Fair Play. Ajax moet derhalve verantwoord en verstandig omgaan met de weinige middelen die ter beschikking staan en dan ga je natuurlijk geen vierde keeper er bij kopen als er maar drie nodig hebt. Voor hetzelfde geld gaat de transfer niet door en dan zit je met een extra speler op de loonlijst, terwijl je hem helemaal niet nodig hebt. En dan heb ik het nog niet eens over de afschrijving.

Bovendien moet de club ook haar prioriteiten stellen. Het geld dat de club zou uitgeven aan een vierde keeper, kan natuurlijk niet worden aangewend worden om de dringend gewenste buitenspeler aan de selectie toe te voegen. Daar blijft derhalve dan veel minder voor over.

Daarom ben ik heel benieuwd hoe Ajax er volgens jou beter op in had moeten springen, zonder dat het onnodige uitgaven teweeg brengt. Voordat een bepaalde speler een transfer maakt, kan de club alleen maar een lijstje samenstellen met potentiële opvolgers en informeren of ze oren hebben naar een dienstverband bij Ajax en tegen welke voorwaarden. Pas als de transfer werkelijk zijn beslag heeft gekregen, kan er daadwerkelijk worden gehandeld.

23 augustus 2016 om 16:01

Volgens mij heeft niemand het er over dat Ajax maar spelers aan moet gaan trekken voordat een ander daadwerkelijk vertrokken is.

Het lijkt er echter meer dan eens op dat Ajax zich compleet laat verrassen en geen scenario's klaar heeft liggen. Jouw laatste alinea klopt daarin volledig, maar het lijkt er gewoon te vaak op dat het voorbereidende werk niet of niet voldoende is gedaan.

Ajax had beter voor Room kunnen gaan.
Krul ligt er al 9 tot 10 maanden uit door een ernstige blessure. Die zie ik voorlopig nog niet voor de volle 100 in het doel staan. Keepen kan hij goed, geen twijfel over mogelijk maar wanneer is hij weer op volle 100..?
En dan is hij eindelijk op zijn niveau ( na de winterstop ) kan ie aan het einde van het seizoen weer terug naar Engeland, want die jongen is voor koop voor Ajax onbetaalbaar vanwege zijn salaris, tenzij hij het er voor over heeft om héél veel in te leveren.
Kortom: er is maar 1 winnaar bij deze deal en dat is Newcastle.
Sterker nog, Newcastle lacht zich de ballen uit zijn broek, omdat er een club meldt die het revalidatieproces van hun eerste keeper wil meefinancieren.

23 augustus 2016 om 08:27

Nah, als Newcastle niet promoveert kan Ajax hem dus denfinitief halen, dan zou het zijn salaris toch kunnen betalen. Of Krul zal dan inleveren. Gewoon goede deal van Ajax, Krul is een zeer waardige opvolger van Cillessen.

23 augustus 2016 om 09:53

@tikkie terug j

Ajax kan wel voor Room willen gaan, maar als Vitesse die niet laat gaan, zoals dat al werd bevestigd, dan is energie willen steken in onderhandelen nogal onzinnig, zeker met een week voordat de transfermarkt sluit. Als Vitesse niet wil praten, dan houdt het op.

Dit zegt alles over het beleid een ambitie van de leiding van Ajax voetbal is bijzaak geworden bij ons in Amsterdam , je eerste keeper laten gaan als de competitie al bezig is en een keeper aantrekken die al een jaar niet gekeept heeft vanwege en blessure , overigens is Krul een topkeeper als hij fit is maar nu kun je het toch niet maken om een niet fitte speler aan te trekken ongelofelijk wat een slecht beleid .
Maar de pingels zijn weer binnen hoor .

23 augustus 2016 om 08:50

Sommige mensen moeten weer lekker zuur gaan doen, ongelooflijk weer..
Wat maakt het nou uit dat er een keeper wordt gehuurd? Als morgen Hart naar (willekeurige club) vertrekt op huurbasis loopt bij iedereen het slijm uit de mondhoeken, doet Ajax het dan is de wereld ineens te klein..
En dan nog een loos argument dat hij wedstrijdritme zou missen. Volgens mij riep iedereen vorig jaar nog om een oude afgeschreven Heitinga te schreeuwen die in de basis moest. Gast had alleen al 10 jaar geen wedstrijd gespeeld en had Ajax zeker puntverlies opgeleverd. Maar boeide men niet. Nu haalt Ajax een europese subtopper (Heitinga was eerder Europees afgekeurde afval) die juist punten voor je kan pakken en dan mag het ineens niet?! Echt...

23 augustus 2016 om 09:02

Het maakt mij niet uit dat er een keeper wordt gehuurd maar laat hij dan fit zijn , maar ik ben ook als supporter boos dat een speler nog even verkocht wordt als de competitie al bezig is , en dat vind ik niet getuigen van beleid en ambitie en dan worden er ook nog allerlei jongeren gekocht die nog moeten wennen en dan verkoop je de keeper , nee we zullen zeggen dat ze lekker bezig zijn .

23 augustus 2016 om 09:07

Haha Sloep jij vind alles slecht. Maar hier doet Ajax toch prima zaken hoor. Volgens mij is Krul over 3 a 4 weken wedstrijd fit en heb je in korte tijd een waardige opvolger. Hier spreekt toch juist ambitie uit? Of had jij ook liever Room, de Ruiter gehad?? Die bij Ajax elke fout uitvergroot krijgen en daarna door het gross weer als waardeloos wordt bevonden en achteraf weer kan zeiken op ons beleid.

23 augustus 2016 om 09:59

Nee ik vind niet alles slecht maar je kunt het niet maken om je eerste keeper te verkopen als je nog geen waardige vervanger hebt , en je zegt zelf dat Krul pas over 3 tot 4 weken fit is nou dat wil zeggen dat we pas over een maand een waardige vervanger hebben , er kan een hoop gebeuren in een maand tijd en ik vind Krul een top keeper maar hij moet wel fit zijn

23 augustus 2016 om 18:19

Denk dat Cillissen nog slechter zou keepen! Bovendien kan je Barcelona niemand onthouden.

Ajax gaat er nog op vooruit ook op deze manier. Huren zal wel de enige optie blijven. Krul verdiend 3 tot 4x het salarisplafond van Ajax. Ik geloof best dat Krul wat water bij de wijn wil doen om bij Ajax te keepen maar zoveel inleveren dat denk ik niet op lange termijn.

23 augustus 2016 om 11:28

Krul staat er behoorlijk goed op in de PL. Mocht hij het goed doen en hij is transfervrij op het moment dat Newcastle niet promoveert vindt hij ongetwijfeld een nieuwe werkgever in de Pl.
Ervaren doelman ervaring in de PL betrouwbaar die vindt wel een PL club die ruim boven het salarisplafond van Ajax wil betalen.

Meest logische vervanger.
Heeft erg veel ervaring in de Pml
Hopelijk kan Ajax hem na dit seizoen dan definitief overnemen

Wat is dat toch voor gezeur over het beleid van Ajax bij ieder transferbericht? Of het nu om huur of koop gaat, altijd zijn er vele zeikerds die het weer beter menen te weten. Als spelers als Anita, de Jong, Janmaat, vd Wiel, Dost, Janssen, van Ginkel voor Nederlandse clubs qua salaris al onhaalbaar zijn, dan weet je toch dat de echte toppers volledig onhaalbaar zijn, en dat je zelfs voetballers die de middelmaat nauwelijks ontstijgen alleen nog maar kan huren. De enige oplossing is een begroting van 120 miljoen of meer, dan kan je misschien je grootste talenten 2 jaar langer aan je binden. Wellicht als Ajax straks met 250 miljoen bij een sjieke investeringsbank aanklopt, en een rendement van 5 tot 15% per jaar haalt. Dan kan de begroting structureel met 25 miljoen per jaar omhoog. Dat is in ieder geval substantieel, maar nog niet genoeg.

23 augustus 2016 om 09:38

Die spelers zijn de eredivisie echt niet ontgroeid. Okay, over van Ginkel kan je twisten. Maar Anita? Nuttige speler voor Ajax maar stak echt niet boven de middelmaat uit. Janssen? Net 1 seizoen eredivisie. Janmaat is een redelijke verdediger maar tocht echt geen topper. Het probleem voor Nederland is dat er met name in Engeland zoveel geld om gaat dat zelfs middelmatige maar bruikbare voetballers onbetaalbaar zijn geworden voor de Nederlandse top. Dan blijft er dus niet veel over.

23 augustus 2016 om 09:37

@spaanse bas

Inderdaad hè, het is bijna een obsessieve neiging voor sommigen om het beleid van Ajax te pas en te oppas te bekritiseren en af te zeiken. Wat er ook wordt besloten of hoe er ook wordt gehandeld, men vindt dat het anders had gemoeten. In het verlengde daarvan eist men, dat er koppen moeten rollen, bij voorkeur die van Overmars plus de rest van het technisch hart en de directie. Het blijft toch een vreemd en eigenaardig verschijnsel, die vijandigheid binnen je eigen geledingen. En wee je gebeente als je er tegen in gaat en begrip hebt voor specifieke beleidskwesties. Dat ben je onterecht te optimistisch, een afvallige Ajacied, wordt je een plekje in het mij verder onbekende positivo-kamp toegekend of ben een Overmars-fanboy.

23 augustus 2016 om 09:49

@buitenspelval

En op een enkeling na was men lyrisch toen Ajax 4 jaar achter elkaar kampioen werd. Puur opportunisme.

23 augustus 2016 om 10:12

@spaanse bas

Ja, de waan van de dag regeert en negativisme heerst. Sloep1 omschreef het hierboven ergens (#31) naar mijn idee ongewild treffend door zichzelf en het zeuren te omschrijven als : 'ik ben als supporter boos omdat....' Aan te vullen met een bijna willekeurige beleidsbeslissing. Die boosheid de hele tijd...
Hopelijk wordt Ajax weer snel kampioen. Dat lijkt als remedie het enige werkende medicijn tegen die boosheid.

23 augustus 2016 om 12:00

Er waren zeker ook kritische geluiden te horen, maar die hadden nog zeker niet de mate van de intensiteit en massaliteit die er nu is. Over het algemeen was men trots, blij en tevreden met de behaalde resultaten in de vorm van kampioenschappen en waren (enkele) criticasters voornamelijk slechts sceptisch over het soms stroperige vertoonde spel. En minder over het (transfer-)beleid . Maar er was bijna alom tevredenheid dat heerste in die jaren, al taande dat mede snel af door de interne strijd om de uitvoering van het Plan Cruijff. Die verdeling van kampen had zeker zijn weerslag op het chagrijn van de Ajacied.

De selectie is in die vier jaar door vele wisselingen en vertrek van de sterkhouders, die nauwelijks tot niet te behouden waren, flink afgeroomd. Ondanks dat 'natuurlijke' verloop heeft de club zich relatief knap staande te weten houden en is het bijna ondoenlijk gebleken om de selecties fatsoenlijk op pijl te houden met de gekte op de transfermarkt door de toenemende financiële inmenging van miljardairs uit de Arabische wereld, Rusland en Azië en de mediagiganten.

Een strak en consequent beleid voeren is bijna onmogelijk geworden voor een gemiddelde club uit de Europesche subtop of middenmoot waartoe we als Nederlandse club dezer dagen behoren. Je wordt als cllub slachtoffer van je eigen successen. Grote clubs uit grote landen komen je vanzelf leegkopen en iets vergelijkbaars terughalen is bijkans onmogelijk in de strijd im het grote geld.

Dat Cillessen door een transfercarrousel plotseling wordt weggekocht voor een bijna niet te weigeren eenmalig bod, maakt welhaast dat je niet anders kan dan op zo'n moment over te gaan op adhoc-beleid en afhankelijk bent van een al dan niet tijdelijk noodverband door het beperkte aanbod waaruit je kan putten. Zo'n speler proberen te behouden van wie het hoofd op hol is gebracht is ook zinloos. Aan ontevreden spelers heb je niets of weinig.

Bijna iedereen stelt PSV nu als voorbeeld hoe het moet, maar ik denk en voorspel dat deze club binnen twee jaar met dezelfde problemen te kampen krijg wanneer succes aanblijf en er eer massale leegloop binnen de selectie ontstaat. Dan zal ook blijken of je stabiel beleid kan blijven voeren als Nederlandse topclub.

Is krul alweer fit of is hij nog steeds geblesseerd?

Leg nou gewooon 15 miljoen voor hem op tafel goooi het salaris platform omhoog en je bent klaaar met dat gezeik.... kapitaal moet op het veld staan!!!!!

23 augustus 2016 om 10:01

15 mil voor Krul? Ben je niet helemaal goed bij je hoofd? Hij hoeft helemaal geen 15 te kosten. Ik weet niet hoe jij met je geld om gaat maar ik ben blij dat Ajax niet zo te werk gaat.

Prima aanwinst voor ajax alleen wanneer is krul weer fit ? Is er al een datum dat hij kan spelen weet?

Dit is alleen een goede deal als Ajax de mogelijkheid heeft hem na dit seizoen definitief over te nemen, ongeacht of Newcastle promoveert of niet. Nu huur je een geblesseerde keeper voor 1 jaar. Tegen de tijd dat hij fit is en wedstrijdritme te pakken heeft (en dan pas van toegevoegde waarde voor Ajax is) ben je al halverwege het seizoen. Als Ajax zijnde kun je je nr 1 doelman niet af laten hangen van het wel of niet promoveren van een Championship club. Als Ajax hem sowieso definitief over kan nemen na dit seizoen is het een prima deal.

Krul is een prima keeper voor Ajax natuurlijk met heel wat BPL ervaring. Wel jammer dat we hem moeten huren, en niet kunnen kopen. Hij is niet echt een meevoetballende keeper, maar op de lijn is hij natuurlijk prima en in de lucht, daarbij kan hij een strafschop keren. Het is wel erg dat er niet gewoon een standaard lijstje klaarligt voor vervangers en opvolgers als er spelers plotseling vertrekken.. je moet toch zeker 2 a 3 alternatieven dan klaar hebben staan?

Snap em niet helemaal.
Waarom zou Newcastle em laten gaan als hij essentieel zou zijn voor de deal hem terug te krijgen?

Of de reserve keeper is gewoon erg goed en ze zien dat die beter is dan Krul, of ze zijn niet overtuigd van de fitheid van Krul dit seizoen. Dat promoveren, doen we wel even, doe je niet even in de championship. Er zijn daar teams die zo ingespeeld zijn, als Brighton, teams die belachelijk veel nieuw geld hebben, als de Wolves, en nog wat teams die ook verwachten te promoveren als Aston Villa en Qpr. Ik moet het nog zien na die leegloop of ze kunnen aanhaken.

Ook voor Ajax lijkt het me geen superzet ookal blijft een keeper een eenliong en zal hij snel doen waar hij goed in is, althans, als hij snel fit is...

hou nou eens op met zeiken over het transferbeleid van Ajax. Zonder al te veel grote investeringen worden ze (bijna) 5 x kampioen in 6 jaar tijd. Met een selectie die grotendeels bestaat uit jonge jongens. Die kunnen ze bijna allemaal met winst verkopen en bij Jong Ajax plukken ze dan weer een nieuw talent. Door deze tactiek is het onvermijdelijk dat je een keer geen kampioen wordt of europeesch een flater slaat, of wat noodsprongen moet maken voor het eind van de transferperiode. So be it. Je bent financieel super gezond en hebt (ook door het verleden) een uitstekende naam in het buitenland.
Tuurlijk kan ik als PSV supporter een glimlach niet onderdrukken als ik de huidige stand van de eredivisie bekijk, maar als je naar de afgelopen 10 jaar kijkt viel er bij PSV niet zo heel veel te lachen. Ik was hartstikke trots op het CL resultaat van het afgelopen jaar, maar dat heeft ze wel bijna het kampioenschap gekost.
In Eindhoven zijn we allemaal trots op Marcel Brands maar ik zie niet in dat Overmars het slechter gedaan heeft. Ze draaien prima financiële transferresulaten en werden afgelopen 6 jaar 2 x 2de en 4 x 1ste. Zou elke supporter blind voor hebben getekend 6 jaar terug. Geef die jongens dan ook de credits die ze verdienen en staat je niet blind op deze noodsprong of een slechte seizoenstart!

Krul huren is heel verstandig. Krul verdient 65000 per week ofwel ruim 3 miljoen per jaar. Dat gaat Ajax niet betalen ...hooguit 25,000 per maand bruto; Dus huur je en koop je niet. Vervolgens heb je een jaar om te kijken hoe de jeugdkeepers het doen. Jan van Beveren speelde op zijn 14e al hoofdklasse (er was toen nog geen top=klasse) en debuteerde op zijn 17e bij Sparta in de eredivisie en was toen al beter als het gros wat nu in de eredivisie in de goal staat. Ergo , je weet nooit hoe het gaat lopen.

De huur zal ongetwijfeld voorwaardelijk zijn aan de ernst van zijn blessure. Als Krul voorspoedig herstelt en Ajax hem tegen een redelijke prijs kan huren, dan is de club spekkoper. Krul is immers een betere keeper dan Cilissen.

Ik mag toch wel aannemen dat ze hierna een optie tot koop hebben? Krul is echt een fantastische keeper, maar volgend jaar zit je dus weer opnieuw met een probleem. Het is toch een drama dat Ajax totaal geen Ajax waardige vervangers in huis heeft? Onana lijkt het totaal niet te gaan halen, terwijl Boer een goede stand-in is, maar niet kan overnemen van Cilessen voor vast. PSV en Feyenoord hebben het veel beter voor elkaar. Die hebben beide 3 goede keepers staan die vaste keeper zouden kunnen zijn. Pasveer natuurlijk ook liever niet een heel seizoen, maar dan is Jurjus er nog. Bij Feyenoord zijn Vermeer en Hahn allebei top en dan heb je Jones ook nog als uitstekende keeper!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren