Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bel Hassani looft Feyenoorder: ‘Een voorbeeld voor veel Marokkanen’

Laatste update:

Feyenoord speelde zondag niet zo dominant als men zou willen, maar Heracles Almelo werd in het Polman Stadion wel met 0-1 verslagen. Iliass Bel Hassani kon de thuisploeg niet aan een punt helpen en raakte onder de indruk van de tegenstander, zo vertelt hij aan De Telegraaf.

/

De 23-jarige Bel Hassani stelt vast dat iedereen bij Feyenoord ‘keihard werkt’ en dat het middenveld zowel fanatiek aanvalt als verdedigt. Hij pikt Karim El Ahmadi er speciaal uit, want hij is in de ogen van Bel Hassani ‘de leider op het middenveld’.

“Hij bikkelt, is voetballend fantastisch en een complete speler. Ik ken hem best goed en volg hem nauwlettend, ook omdat hij net als ik een Marokkaan is. Hij werkt keihard en komt nooit negatief in het nieuws. Daarmee is hij echt een voorbeeld voor veel Marokkanen. Ik vind het mooi dat ik hem meemaak”, aldus Bel Hassani.

Is Karim El Ahmadi 'de leider op het middenveld' van Feyenoord?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Helaas komt hij weleens negatief in het nieuws.
Doordat hij zo fanatiek is maakt hij wel eens te harde en lompe overtredingen.
Daardoor komt hij dus weleens negatief in het nieuws.

Ben we blij dat hij keer scoorde want dat doet hij toch te weinig.

22 augustus 2016 om 10:19

Hij bedoelt meer buiten het veld of op een opzettelijk agressieve manier binnen het veld. Het is geen geheim dat marrokaanse jeugd in Nederland niet bekend staat om hun goede mentaliteit en sportiviteit dus El Ahmadi is hier over het algemeen een goed voorbeeld in. Lijkt buiten het veld vriendelijk en aan zijn inzet binnen het veld is vrijwel nooit wat aan te merken.

22 augustus 2016 om 10:25

Hij heeft anders al een paar jaar geen rode kaarten meer gehad, dus dat zal best wel meevallen. Hij is een harde speler, maar nooit gemeen of onsportief.

22 augustus 2016 om 11:01

Ja, dat hebben korfballers toch veel minder dan voetballers. Ik kon van Karim in 340 wedstrijden geen enkele rode kaart vinden, ook geen twee keer geel. Karim is een aanjager op het middenveld, die op de juiste momenten gerust wel durft uit te delen, maar hij blijft blijkbaar altijd keurig binnen de lijntjes. Met zijn speelstijl zo weinig rood is razend knap, hij weet als geen ander hoe ver hij kan gaan en wat het team nodig heeft. Inderdaad een groot voorbeeld voor velen en een heerlijke middenvelder voor Feyenoord.

22 augustus 2016 om 15:50

Helemaal gelijk baardgrasmus

Sommige onderschatten kea en vinden hem 'lomp' of te hard' spelen.
Kea weet juist altijd de grenzen op te zoeken op de juiste momenten en maniertjes! Nl voetbal zou juist hierin kunnen groeien aangezien we allemaal klagen over hoe we Europees vaak fysiek tekort komen, de agressiviteit in het spek van kea zouden vele Nederlanders nog wat van kunnen leren.

22 augustus 2016 om 17:16

Ik denk dat veel mensen KEA afrekenen op die ene overtreding tegen Ajax in het bekertoernooi. Maar dat is te makkelijk, want deze man heeft het hart zeer zeker op de goede plek zitten.

Dus geen voorbeeld voor Nederlanders? Jammer.

22 augustus 2016 om 10:26

Dan weet je ook wel dat Bel Hassani over Marokkaanse jongeren buiten- en binnen het veld die zich gewoon niet misdragen.

22 augustus 2016 om 10:27

Edit: Zich wel misdragen bedoel ik 😅

22 augustus 2016 om 18:40

Dirk Kuyt is een voorbeeld voor jullie beide heren zijn een voorbeeld voor ons allen natuurlijk

Karim is inderdaad een top professional, echter waarom moet hij (of wie dan ook) als voorbeeld dienen voor andere Marokkanen? Men moet zich zelf als voorbeeld nemen, haal het beste uit je zelf, daar zou je niet voor naar anderen hoeven te kijken. Ilias is trouwens wel een top speler met een ongekende linker. Jammer voor hem dat de top 3 nogal te veel middenvelders hebben.

22 augustus 2016 om 11:17

Deze meneer van Heracles durft de vinger op de zere plek te leggen. Hij geeft ronduit toe dat het belabberd gestelt is met de mentaliteit van bepaalde gastjes uit die cultuur. En hij probeert deze gastjes erop te wijzen van: "kijk zo kan het ook." Zeer professioneel.

Ondergewaardeerde speler bij Feyenoord. Hij zet de lijnen uit en knalt er altijd bovenop.

Ik vind het altijd vervelend als mensen zeiken over zijn gebrek aan scorend vermogen. Het is een verdedigende middenvelder en doet dat gewoon uitstekend. Als hij het allebei goed zou kunnen, had hij niet meer in Nederland gespeeld.

22 augustus 2016 om 10:24

Speelde vorig jaar een tijdje gewoon heel matig. Nu weer op zijn oude niveau en dan is het genieten om hem de boel te zien aanjagen. Daarnaast qua salaris ook niet echt ondergewaardeerd hoor ; )

22 augustus 2016 om 10:28

Ik wil ook niet zeggen dat hij altijd geweldig speelt; volgens mij had het hele team begin voor jaar een slechte periode.

Neemt niet weg dat hij over het algemeen constant presteert en niet altijd gewaardeerd wordt omdat hij niet zo goed kan schieten. Nu ben ik het daar wel mee eens, maar ik vind niet dat hij daarop afgerekend moet worden.

Ik snap best dat hij een voorbeeld neemt aan Marokkanen, die het zo goed doen. Want als het slecht gaat ben je een Marokkaan, en gaat het goed een Nederlander. En daarnaast is het vaak een goede zaak, om op te kijken naar iemand die veel bereikt uit het zelfde milleu.

22 augustus 2016 om 10:22

Bereikt heeft*

23 augustus 2016 om 14:56

Klopt tristan.dat was met elhamdaoui ook bij az was hij Nederlander bij Ajax was hij een marokaan

El Ahmadi kunnen we zijn carrière lang blijven bekritiseren om zijn gebrek aan scorend vermogen. Maar hij blinkt in de andere zaken dusdanig uit, dat als hij ook nog 10 goals per jaar maakt hij tot in lengte van jaren bij Arsenal of United had kunnen spelen.

Hij is de ultieme stofzuiger en wat mij betreft de allerbeste op de vierkante meter in de Eredivisie. Het loopvermogen van een paard en hij komt nog steeds vaak in de 16. Wat dat betreft dus een welverdiende beloning voor zijn werk die goal van gisteren. Alleen moet hij dan zo groot zijn om die handjes gebaren weg te laten na zijn goal, nergens voor nodig we weten allemaal hoe goed hij kan voetballen.

Wat Bel Hassani betreft; ben erg gecharmeerd van hem, al speelt hij momenteel niet zijn beste en meest opvallende periode. In mijn ogen een uitstekende vervanger voor Vilhena indien die komend seizoen vertrekt. Uitstekende linkspoot en ik denk dat Hassani meer doelpunten maakt en assists geeft in een seizoen, echter is hij verdedigend wel wat minder dan Vilhena.

Sjongejongejonge, wat leg jij de lat laag Illias. Als je perse (een) Marokkaanse voetballer(s) wilt aanbidden, waarom kies je dan niet uit/voor de 'grote drie' bestaande uit Hadji, Zaki en Timoumi? Iedereen die jou volgt weet dat jij graag bij Feyenoord zou willen spelen, maar dit geslijm is daar echt niet voor nodig. Spreek je voetballende kwaliteiten maar aan, want die zijn de laatste tijd - voor jouw doen - onder de maat.

22 augustus 2016 om 11:04

Ik weet niet hoe vaak Bel Hassani tegen die 'drie grote spelers' speelt, waar voetballen die?

22 augustus 2016 om 11:15

Het zijn de Marokkaanse Van Bastens/cruijfs. Ze zijn gestopt, maar worden algemeen erkend als de beste voetballers die Marokko heeft voortgebracht. Google anders even op de namen, zou ik zeggen. Ik wil El Ahmadi niet tekort doen, maar qua grootsheid komt hij niet in de buurt van die spelers. Zelf vind ik El Ahmadi goed in de rol die hij vertolkt binnen dit Feyenoord. Echter, klinkt deze vleierij als een poging om bij Feyenoorders in de smaak te vallen en zo hopelijk een transfer naar Feyenoord af te dwingen.

22 augustus 2016 om 11:48

Ik zie dat niet zo eigenlijk. El Ahmadi is een prachtige speler voor de eredivisie, een speler die op zijn 29ste terugkwam, ook al had hij een basisplaats in de Premier League. Dat Bel Hassani naar Feyenoord wil kan ik begrijpen, het is immers een geweldige club, maar ik wist niet dat er interesse was. Bovendien zijn er wel betere manieren dan een voetballer van die club waar je heen wilt complimenteren. Kan het niet gewoon zo zijn dat hij El Ahmadi gewoon heel erg goed vindt? Hij zegt nergens dat het de beste Marokkaanse voetballer aller tijden is, dat lijkt me een onnodige hoge standaard.

22 augustus 2016 om 13:00

Mexicanooo snapt de strekking van dit verhaal niet helemaal. Hij reflecteert op de wedstrijd van gisteren en heeft het over de strijdlust die hij heeft gezien. Hiermee bekritiseert hij zijn eigen team en looft hij El Ahmadi. Daar hoef je geen legendes van vroeger (die overigens niemand hier blijkt te kennen) bij te halen.

22 augustus 2016 om 13:04

Misschien moet je mijn post onder Feye88 (#30) even lezen voordat je voorbarige conclusies trekt. Begrijpelijk dat je mijn bedoeling aanvankelijk niet snapt, maar het zou fijn zijn als je eerst wat vraagt voordat je roept. Daaraan wil ik toevoegen dat ik El Ahmadi zeker geen slechte voetballer vind, maar dat staat los van de intentie van mijn bericht.

22 augustus 2016 om 12:45

'hij heeft gisteren niet tegen Hadji, Zaki en Timoumi gevoetbald. Die speelden allemaal ook niet in Nederland. Dus waarom zou hij hen benoemen? Hij heeft gisteren tegen El Ahmadi gevoetbald en dat is een voorbeeld voor niet alleen Marokkaanse, maar alle jongeren in Nederland. Ik snap het punt dat je wil maken echt niet. El Ahmadi is een geweldenaar.

22 augustus 2016 om 13:00

Dat kan ik je wel uitleggen. Feyenoord was totaal niet denderend gisteren. Waarom moet je dan een veer in de kont steken van een team (want hij spreekt eerst over Feyenoord), dat niet zo sprankelend spelde als dat hij wil doen geloven? Dat gezegd hebbende, geeft hij eerder als voorbeeld van het 'grote' Feyenoord - dan als uitlichting van een speler - aan dat Karim een fenomenale speler is. Ik vind zijn interview op het slijmen af, omdat Feyenoord gisteren niet het Feyenoord was dat je behoort te vrezen. Feyenoord was in mijn ogen solide, maar niet meer dan dat. Daarin legt hij de lat dus laag.

22 augustus 2016 om 13:16

Ja, maar niet elke speler is het soort speler dat uitblinkt als het team denderend speelt. El Ahmadi is nou juist zo'n speler die uitblinkt als je het wat moeilijker hebt. Zo'n wedstrijd tegen Groningen, dat zijn niet de wedstrijden waarin El Ahmadi het uiterste moet geven. In wedstrijden waarbij het voetballend minder loopt weer wel. Bovendien scoorde hij gisteren ook nog eens, best een mooie goal.

Voor ons toeschouwers kan het lijken of een wedstrijd gelijk opgaat, maar in het veld kan je juist het gevoel krijgen dat je, ondanks de kleine achterstand, toch kansloos bent.

22 augustus 2016 om 13:29

@ Baardgrasmus: Ik ben het met je eens dat El Ahmadi er aan jullie kant zowat bovenuit steeg, maar zoals ik al zei zag ik de reactie van IBH (ook v.w.b. de uitlating over El Ahmadi) meer als uitlichting van Feyenoord dan als uitlichting van de voetballer El Ahmadi. Ik vind het daarom niet relevant om de prestaties van El Ahmadi an sich te beoordelen. Het team Feyenoord heeft betere spelers dan dat ik de afgelopen jaren bij Feyenoord rond heb zien lopen. Gewoon een goede selectie, maar ze maakten op basis van de wedstrijd van gisteren geen indruk op mij. En op het veld vond ik het niet terug te zien dat de spelers het gevoel hadden dat er niks te halen viel tegen Feyenoord.

Je ziet dat El Ahmadi werkt aan zijn composure voor het doel, moet gewoon vertrouwen op zijn techniek en meer geplaatst op het doel schieten.

Ik snap niet waarom buitenlanders zich niet profileren als Marokaanse Nederlander ipv Marokaan. Geldt ook voor andere bevolkingsgroepen. Ik ben een kaapverdiaanse Nederlander. Me ouders zijn van de Kaapverdische Eilanden en ik ben geboren en getogen in Nederland. Ik voel me gewoon 100% Nederlander. Wij zijn gewoon alle nederlanders van nationaliteit alleen de etniciteit verschilt. Waarom kan dat in Amerika bijvoorbeeld wel maar hier niet

22 augustus 2016 om 12:46

Ik woon in Rotterdam en genoeg mensen uit Kaapverdië noemen zichzelf Cabo of Kaapverdiaans.

22 augustus 2016 om 13:13

dat bedoel ik, waarom geen kaapverdiaanse nederlander? want dat zijn we gewoon

22 augustus 2016 om 12:52

Mensen in Amerika niet (altijd) de "obsessie" hebben om te weten waar je oorspronkelijk vandaan komt.

"ik snap niet waarom buitenlanders zich niet profileren als Marokaanse Nederlander ipv Marokaan. Geldt ook voor andere bevolkingsgroepen."

Dit probleem is tweeledig denk ik. Enerzijds zijn het bepaalde bevolkingsgroepen die zich meer verbonden voelen met hun roots. Anderzijds wordt dit ook getriggerd door misplaatste begrippen als tolerantie... Wanneer je, je mening uit die toevallig niet overeenkomt met die van bijvoorbeeld witte Nederlanders dan krijg je nog weleens te horen dat je dan maar terug moet keren naar je wortels...

En dan heb je nog zaken als het selectief benoemen van Nederlanders en in dit geval Marokkanen. Doe je het goed dan word je als Nederlander gezien. Bega je een fout of kom je (veelvuldig) negatief in het nieuws dan ben je een Marokkaan.

Marie aan de bal nooit in Amerika geweest dan in sommige staten zijn er heel veel Spaanstaligen en ja ze zijn op papier Amerikaan . maar de voertaal is in veel wijken en families Spaans en voelen meer voor Mexico dan de VS .

Sowieso Bel Hassani, ik als Marokkaan zijnde respecteer El Ahmadi enorm. Is een rustige, normale gozer die altijd de journalisten etc normaal aanspreekt, en dat is een wonder (de meeste zijn te arrogant). Dus respect voor El Ahmadi en zijn haters, mogen een voorbeeld nemen aan hem.

22 augustus 2016 om 12:03

Weet je hoe dat komt dat ze zich meer verwant voelen met Marokko dan met Nederland. Je zou denken je bent hier geboren en getogen. Je hebt hier je opledingen gedaan. Je werkt hier. Je voelt je gewoon Nederlands. Maar als jij bij het verkeer iemand gee voorrang geeft. En die persoon begint je te beledigen. Maakt hij je dan uit voor ###turk of ###marokkaan, of voor een ###hollander? Het 1e. Er moet een bepaalde dankbaarheid zijn richting Nederland voor het leven hier, maar laat ons vrij in de keuze met welk land wij ons verbonden voelen.

22 augustus 2016 om 12:39

Je bent vrij om je verbonden te voelen met welk land je ook maar wil, laat ik dat voorop stellen. Maar dat je het ophangt aan hoe je in het verkeer bejegend wordt vind ik onzin. Sowieso lijkt het me heel erg dom om je identiteit op te hangen aan hoe iemand jou zou beledigen, ongeveer het slechtste wat je kan toen wat betreft je identiteit. Maak nou niet dezelfde domme fout als die mensen misschien richting jou zouden maken. Als een simpele ziel jou beledigt met je afkomst zegt dat iets over die simpele ziel, niet over hoe anderen jou zien. Net zo goed als dat cijfers over criminaliteit onder allochtonen niets zeggen over elke allochtoon die je tegenkomt. Daarom is die Wilders ook zo'n zak, hij bespeelt de domste mensen op hun primitiefste gevoelens, maar wekt bij de groep zondebokken dezelfde primitieve gevoelens op. Nog even en we slaan elkaar de hersens in op basis als zoiets onzinnigs als afkomst, identiteit of huidskleur.

22 augustus 2016 om 13:14

Het is meer een voorbeeld die ik noemde. Als ik mezelf als Nederlander wil zien dan vind ik het belangrijk dat iedereen mij ook als Nederlander ziet. En dat is gewoon niet het geval.

22 augustus 2016 om 13:24

Waarom is dat het dan belangrijk? Wat maakt het nou uit hoe anderen je zien? Een Turk waarvan zijn vader en opa al in Nederland leefden, die zal ik Turkije vast ook niet als een echte Turk worden gezien. Maar wat dan nog? Wat kan jou dat schelen? Het is jouw identiteit, daar heeft niemand wat mee te schaften. Het wordt niet veel persoonlijker dan je eigen identiteit hoor, die bepaal jij helemaal zelf. Als je een Nederlands paspoort hebt dan word je als Nederlander gezien. Dan mag je stemmen, mag je hier onderwijs genieten, mag je gebruik maken van sociale voorzieningen en weet ik niet wat. Wat wil je nog meer? Ik ben zelf ook geen volbloed Nederlander, maar snap dat gezeur over identiteit/nationaliteit helemaal niet. En al helemaal niet dat je het zo belangrijk vindt dat anderen jou ook zo zien, waarom is dat zo belangrijk? We leven in Nederland, we hebben een Nederlands paspoort, dus we zijn gewoon Nederlander. Punt. Dat anderen ons misschien niet zien als Hielke en Sietske Klinkhamer, tja, ik kan me er echt totaal niet druk om maken en snap de mensen die dat wel doen ook totaal niet.

frappant dat feyenoorders toendertijd twente feyenoord 2 noemden, feyenoord heeft namelijk met elia berghuis en el ahmadi 3 jongens van twente die uit de opleiding van twente komen(elia kwam later en zat bij ado op de bank dus die heeft alles aan twente te danken)

22 augustus 2016 om 14:00

Elia heeft toch echt +- 60 wedstrijden bij ADO gespeeld, dus alles aan Twente te danken, nou.. nee. Jeugd van Twente helemaal nooit gespeeld.
En Berghuis heeft bij Twente nooit wat klaargespeeld, pas bij AZ brak hij door, dan hoor jij ook te zeggen dat hij alles aan AZ te danken heeft.
Over El Ahmadi heb je gelijk.

22 augustus 2016 om 17:20

haha ja heb je gelijk in met berghuis. dat elia nog zoveel bij ado gespeeld had wist ik ook niet, sorry voor de domme reactie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren