Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bosz legt uit: ‘Siem is een geweldige speler die ook bij Ajax goed was’

Laatste update:

Siem de Jong staat op het punt om zich te verbinden aan PSV. De aanvallende middenvelder polste eerst of Ajax interesse in hem had, maar toen dat niet het geval bleek te zijn, ging de 27-jarige De Jong voor een huurcontract in Eindhoven. Hij hoeft alleen nog de medische keuring te doorstaan.

/

Peter Bosz legde vrijdag op de persconferentie uit waarom hij De Jong niet nodig heeft in Amsterdam: “Siem is een geweldige speler, die ook voor Ajax goed gespeeld heeft. Maar hij is een middenvelder en daar hebben wij er al acht van. Het zijn er zelfs negen als ik Jairo Riedewald meetel”, zo werd hij geciteerd door Voetbal International.

De Jong, die bijna is hersteld van een hamstringblessure, kwam eerder in dienst van Ajax tot 78 doelpunten en 48 assists in 244 wedstrijden. Zijn contract loopt bij Newcastle United nog tot medio 2020 door.

Het lijkt er echt van te komen: Ajacied Siem de Jong naar PSV. Een gevoelige overstap, maar hij is zeker niet de eerste...

Geplaatst door voetbalzone op vrijdag 19 augustus 2016

Maakt Ajax hier een fout?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eerder een gok van psv.. al 2jaar geblesseerd! Snap Ajax wel gezien al aanwezige opties. . Verder gun ik als ajacied Siem een blessurevrij jaar. Moet Ajax maar zorgen dat ze beter zijn..

19 augustus 2016 om 16:17

Siem is gewoon niet nodig. Komt ook gewoon handelingssnelheid tekort. Hoop wel dat hij een goede periode kent bij PSV

19 augustus 2016 om 16:42

Ik wil niet vervelend doen, maar die statistieken liegen er niet om. En hij wil natuurlijk niet onder doen voor zijn kleine broer. Kan wel eens een onverwacht groot succes worden dit.

19 augustus 2016 om 19:07

''niet nodig''

Maar wel constant roepen dat er ervaring nodig is, iemand van exact die leeftijd etc. En nu opeens is Siem niet nodig, lachwekkend.

20 augustus 2016 om 01:14

Medelin, lachwekkend? Ik ben helemaal niet voor ervaring. Ik ben voor KWALITEIT! Was ook zwaar tegen Westermann maar werd hard veroordeeld. Aangezien Siem niet per se kwaliteit toevoegt is hij dus inderdaad niet nodig. En daarnaast, ervaring? Die 8 potjes premier league??

19 augustus 2016 om 16:18

Zie ook liever ziyech komen dan siem de jong.

19 augustus 2016 om 16:47

Ook Ziyech gaat niet komen, Bosz vind dat er genoeg middenvelders zijn en dus zal hij niet komen.

19 augustus 2016 om 17:12

Jaa als je alle jeugdspelers erbij gaat rekenen.... Van Beek, Nouri etc. zijn nog niet van een stabiel hoog niveau, daarop kan je niet bouwen. Eerlijk gezegd is er naast de 3 die op het middenveld spelen, op Riedewald na, die ik ook liever in de verdediging zie, geen waardige vervanger op het middenveld. Bovendien is Gudelje niet van een heel hoog niveau.

19 augustus 2016 om 16:23

Hij wordt niet voor de basis gehaald en PSV heeft ook Ramselaar gekocht dus ik vindt het risico zeer beperkt.

19 augustus 2016 om 16:25

Als PSV geen middenvelders verkoopt is de Jong volledig overbodig zeker na het aantrekken ban Ramselaar.

19 augustus 2016 om 16:45

Maher en Ritsmaier gaan nog vertrekken verwacht ik.

19 augustus 2016 om 16:24

Gewoon een zware medische keuring ondergaan en dan weet Psv genoeg.

19 augustus 2016 om 16:26

Nee joh! Garantie op de titel! De broertjes de Jong zijn een garantie voor de titel! De afgelopen 6 jaar werd steeds 1 van de 2 landskampioen

19 augustus 2016 om 16:42

7 jaar aangezien De Jong met Twente kampioen werd

19 augustus 2016 om 16:43

Misschien lukt dat dan wel niet als ze samen spelen hehe

19 augustus 2016 om 16:52

@ Pdeb: Je hebt helemaal gelijk! Als dat geen kampioenschap voor de Eindhovenaren wordt weet ik het ook niet meer

19 augustus 2016 om 17:39

7 jaar! 1xTwente 4x Ajax en 2x PSV

Spelers als de Jong heb je inderdaad al teveel, maar zo te zien als Ziyech dus niet komen. Vind het raar dat hij constant over 8 middenvelders heeft terwijl je onder middenvelders ze toch ook weer kunt verdelen onder bepaalde soort middenvelders. Typetje Ziyech hebben ze op dit moment 0 van (bij de 1e)

19 augustus 2016 om 16:25

Ziyech is technisch en qua snelheid beter als iedereen bij Ajax, Klaassen scoort er makkelijk.

Maar Ziyech heeft niet het uithoudingsvermogen, strijdbaarheid en kracht van een Klaassen, Gudelj of Bazoer.

Ben het met je eens dat er creatieviteit te kort komt, met Traore, Bailey hopen we op meer snelheid en technische vaardigheden.

Ook moet je bedenken dat 11 bonken van spelers, 2de kunnen worden in de Russische competitie of een Chelsea die Barcelona in wereldvorm de baas was.

Techniek wint het minder vaak van duel kracht in het huidige voetbal.

19 augustus 2016 om 16:45

Onzin, het gaat om een goed balans tussen techniek en kracht in je team. Wat jij nu opnoemt zijn allemaal uitzonderingen. Een team met alleen maar technische spelers redt het niet in de top, maar een team met alleen maar kracht gaat ook zelden de champions league halen.

19 augustus 2016 om 17:21

Iedereen is dan ook een ander typetje.. Er zijn wel spelers die qua typetje lijken op Ziyech.. Bijvoorbeeld een Sinkgraven.. Ook Klaassen komt het beste tot zn recht op '10', maar is dan weer minder technisch. Ziyech is mentaal en qua arbeidsethos naar mijn mening te licht voor Ajax.

Tuurlijk maakt Ajax hier geen fout, Siem heeft het geweldig gedaan bij Ajax, maar is lang out off running geweest.
Hij moet eerst zijn niveau weer gaan halen voor dat hij een zekere kandidaat is op het middenveld.

Voor Ajax totaal overbodig, Gudelj, Bazoer, Nouri, Sinkgraven, Donny, Schone, Serero en Klaassen kunnen uitstekend in een aanvallende rol op het middenveld spelen.

Psv heeft ook genoeg kandidaten en zal beter een jonge hond een kans kunnen geven ipv een Siem.

19 augustus 2016 om 17:30

Gudelj Bazoer Klaassen. Dat zijn de enige die een soortgelijk niveau kunnen halen als Siem de Jong. Praten ze altijd over het missen van ervaring. En dan laat je deze kans schieten. Wat een waardeloos beleid.

Goede uitleg hoor, maar dan wil ik ook niemand meer hoor zeggen van Ajax of daarbuiten dat goede spelers in de leeftijd van 25 tot 28 onhaalbaar zijn

19 augustus 2016 om 19:11

Ligt eraan wat je onder 'halen' verstaat. Huren is vaak makkelijker dan vastleggen. Daarbij wordt die opmerking vaak gemaakt over met name de spitspositie.

Snap het beleid van Ajax. Hoop alleen dat hij bij PSV ongeblesseerd blijft. Dit is wel een risico wat ze nemen. ik hoop alleen dat supporters hem in zijn waarde laten bij deze transfer.

19 augustus 2016 om 16:26

In deze snap ik Ajax enerzijds ook, het blijft uiteraard een gok met Siem de Jong. Verder snap ik het beleid van Ajax niet en kunnen ze mijn inzien een puntje zuigen aan het beleid van Psv. PSV is Ajax momenteel voorbij gestreefd en verdiend op dit moment (internationaal) meer aanzien. Ook al heeft Ajax een historie waar je U tegen zegt en een grotere aanhang. En nee, ik ben geen "lampje"..

19 augustus 2016 om 16:37

Maar wat moet Ajax dan met Siem de Jong? Met Klaassen en Van de Beek hebben we al twee dezelfde soort spelers en ik durf te zeggen dat Klaassen op het moment minimaal gelijkmatig is.

En Ajax begint ook eindelijk wat geld uit te geven dus ik ben het niet eens met je opmerking dat PSV Ajax ineens is voorbijgestreefd (Qua Europees voetbal hebben ze het inderdaad beter gedaan vorig jaar). Ze leggen notabene 11 miljoen neer voor talent Bailey.

Hehe eindelijk, kan die naam Ziyech ook meteen de wereld uit, totaal niet realistisch. Net als dat ik nu weer 10 talle Ajax support de naam Joe Hart hoor roepen als vervanger voor Cillissen ALS die eventueel vertrekt. Denken jullie nou werkelijk dat die zijn salaris a 5,5 miljoen gaat inleveren om bij Ajax in een mickymouse competitie (vergeleken met de PL) voor maximaal een miljoen bruto aan de slag te gaan?

19 augustus 2016 om 16:31

Ach dit beleid duurt al tijden totaal niet ambitieus het is alleen geld verzamelen en verder verkopen maar ze denken totaal niet aan die trouwe 42.000 seizoenkaarthouders daar hebben ze totaal geen boodschap aan , maar daar komen ze echt wel achter en ik hoop snel want als ook , Cillissen ,tete en El Gazhi echt weggaan dan is dit seizoen al bekeken , dat hele klote beleid moet op de schop en zo snel mogelijk moet Ajax van die beurs af en weer een gewone voetbalclub worden die niet gevangen wordt gehouden door aandeelhouders die alleen maar winst willen zien .

19 augustus 2016 om 16:38

Helemaal mee eens sloep.

Ajax heeft op sportief gebied veruit de meetste potentie van heel de eredivisie als je naar de financien kijkt maar ze pakken het naar mijn mening helemaal verkeerd,slaan helemaal door met dat jeugd beleid en denken totaal niet wat de fans willen.

Ajax had PSV met een goed beleid de afgelopen 10 jaar 2 stappen voor kunnen zijn a la Bayeren in Duitsland maar in plaats daarvan verkopen ze hun spelers bij het minste geringste bod (wel vaak hoge bedragen) maar halen daar over het algemeen jonge talentvolle maar onervaren spelers voor terug waardoor de bankrekening uitloopt maar ze sportief gezien geen steek verder komen en weer opnieuw kunnen gaan bouwen.

Ik snap niet dat ze dit seizoen zo veel sterhouders laten gaan, ze hebben geluk dat Klaassen zelf wil blijven anders hadden ze daar ook nog een strik om heen gedaan.

19 augustus 2016 om 16:58

Man weer dat van de Beurs af geneuzel. Ga jij betalen dan?
Heb je enig idee hoeveel dat Ajax gaat kosten? Je hebt het over dat Ajax alleen aan geld inzamelen denkt (wat je niet zo fijn vindt zo te zien), maar tegelijkertijd hoop je dat ze van de beurs gaan. Totaal tegenstrijdig. Alsof jij en velen anderen Ajacieden hadden gepikt wanneer Ajax spelers verkoopt om vervolgens voldoende geld in kas te hebben om van de beurs te gaan.en dan ook die sneer richting de aandeelhouders. Natuurlijk zijn ze uit op winst. Ze hebben zelf miljoenen in de club gestoken. Zonder die aandeelhouders hadden we zoveel minder kapitaal ter beschikking.

En ik weet niet of je het doorhebt, maar men is allang afgestapt vh zogenaamde beleid als ze die überhaupt ooit hadden gevolgd. Nog steeds worden bankzitters gekocht en worden sommigen talenten verwaarloost voor spelers die niet eens beter dan ze zijn. Dat was dus echt niet het beleid!

19 augustus 2016 om 17:52

Hou toch op wijsneus , je loopt dit seizoen al weer achter de feiten aan en dat zal alleen maar meer worden , ik heb niets met PSV maar die hebben de zaakjes goed geregeld want die houden wel de selectie bij elkaar en versterken die zelfs , dus wat zeg je nu eigenlijk Ajax is een verkoop club geworden die totaal geen ambitie heeft om dit seizoen kampioen te worden , en lak heeft aan de trouwe 42.000 seizoenkaarthouders .

19 augustus 2016 om 19:47

Je gaat totaal niet in op wat ik melde. Blijkbaar weet je dat je onzin uitkraamt. Gast alleen milik is vertrokken uit de basis en daarvoor hebben we traore gehaald. Voor de rest een extra spits genaamd Cassiera erbij en vd hoorn vervangen door sanchez. Bij psv zijn 2 basiswaardige spelers vertrokken dus geen idee waarom je in paniek raakt. Beiden zijn vervangen. Siem erbij en Maher mag weg. Kortom ze doen nagenoeg hetzelfde als Ajax....Mocht cil verkassen dan wordt er heus wel een nieuwe doelman gehaald. Anwar en Kenny idem. Laatstgenoemden zie ik trouwens niet vertrekken aub zeg. El ghazi mag trouwens wel gaan als die Jamaicaan komt. 3 x zo goed als Anwar.

19 augustus 2016 om 20:09

Ik kraam totaal geen onzin uit want we lopen al 4/5 jaar achter de feiten aan door alles te verkopen , en wat is de basis ? hou toch op man ze verkopen alles wat los en vast zit en wat maar geld oplevert, met bv Sien de Jong haal je in ieder geval routine binnen maar nee hoor we stellen weer een snotneus op van 19 daar is op zich niets mis mee maar die worden alleen maar beter onder ook een paar oudere spelers instaan , ik heb al gemeld ik heb niets mer PSV maar die doen het toch wat beter want die houden de selectie bijna intact en schaffen nog even rammelaar aan en krijgen nu Siem de Jong , en Ajax zit achter een speler aan van gent 19 jaar en ze willen 11 miljoen betalen als dat net zo'n wereld aankoop is als Sinkgraven dan schiet het lekker op , maar blijf jij maar in het beleid geloven.

19 augustus 2016 om 22:09

Routine net als die duitser toch? Wat komt Siem doen? Alla Heitinga de bank warm houden? Of chillen met zijn geblesseerde lijf in het Amc...

Man PSV verliest evenals Ajax ook zijn spelers jaarlijks. Blijkbaar zijn de Ajacieden gewilder op dit moment. Vorig seizoen hadden we niemand verloren, maar laat me raden je klaagde toen ook of wat? Gezien het feit dat je met 4 a 5 jaar aan komt kakken.

Bailey is een zeer goede winger. Je zal blij mogen zijn als hij daadwerkelijk komt. Zal helaas vast niet gebeuren. Het feit dat Ajax bereid is om velen miljoenen uit te geven geeft juist hoop. Niet zo lang geleden was het 4 miljoen euro max en dan kom je uit op ]duarte en vd hoorn.

PSV heeft evenveel basisspelers spelers verloren als Ajax dit jaar dus je kraamt gewoon onzin uit.

Nogmaals Bruma en van Ginkel weg. Hiervoor 3 spelers gehaald waarvan het nog maar de vraag is of ze in de basis gaan staan.

Ajax heeft Milik verloren en Cil zo te zien ook. Hiervoor traore (basismateriaal) gehaald en ze zijn al bezig met een andere doelman ook voor de basis. Daarnaast nog 2 Columbianen aangetrokken waarvan 1 nu al in de basis staat.

Dus wat is in vredesnaam je probleem? Sloep01 je overdrijft en denkt blijkbaar dat het gras groener is aan de overkant.

19 augustus 2016 om 17:11

Waarom zou Ziyech halen niet realistisch zijn ? ik geloof dat Ziyech geen 5,5 miljoen hoeft in te leveren. En ook de transfersom die zogenaamd onbetaalbaar zou zijn geloof ik maar weinig van. Als Bailey ook ruim 11 zou moeten kosten dan zitten we in dezelfde prijscategorie als Ziyech. Ziyech is dus zeker haalbaar maar als we de berichten nu lezen maakt Ajax een duidelijke keuze om te constateren dat er geen behoefte aan de komst van een extra middenvelder.

Maar ja, het is met de huidige beleidsbepalers ondenkbaar dat Ajax zulk soort spelers gaat halen. Waar de naam van Joe Hart vandaan komt is me echt een raadsel, ik neem aan dat deze naam niet door serieuze Ajax supporters is genoemd maar door de kleine groep die ook geloofde in de komst van Balotelli. Van dat soort geruchten komt 1 procent uit, daar moet je niet op rekenen.

Maar goed, wij als supporters zitten er wel mooi mee opgescheept dat onze beleidsbepalers een bezuiningsbeleid vormen. Dat was vanaf 2010 tot 2013 ook wel nodig, maar helaas is er sindsdien weinig veranderd. Er hebben wel kleine wijzigingen plaats gevonden, maar de volgende stap naar een investeer beleid is uitgebleven. Het is tijd voor verandering, we hebben namelijk gigantisch veel middelen in de vorm van talent en geld. Maar het beleid om dit in sportief succes om te zetten blijft uit, en dat mogen we onze beleidsbepalers aanrekenen.

19 augustus 2016 om 19:58

Je kunt hem huren en afspreken dat Ajax 1 miljoen betaald en city de rest. Oplossing voor beide en dan gaande weg dit seizoen een keeper contracteren voor volgens seizoen! Absoluut mogelijk! Denk alleen dat hart niet op Ajax zit te wachten..

Ik heb hier vrede mee, Psv is ook een prachtige club. Bovendien heeft Siem de Jong, het fatsoen gehad in zijn donder om zich eerst bij Ajax aan te bieden. Het is zijn keuze, en natuurlijk ook zijn loopbaan. En het is natuurlijk ook leuk voor hem, dat hij met zijn broer kan samen spelen en ook nog CL. Ik hoop dat hij gewoon met applaus, ontvangen wordt in de Arena. Dit is de man die mij op 15 mei 2011, een van de mooiste dagen van mijn leven heeft bezorgd. Na jarenlange droogte, beetje hetzelfde als Vermeer. Ben er niet blij mee, maar net wij maken voetballers hun eigen keuze. Ik heb niks met zowel Eindhoven als Rotterdam, maar als ik het dubbele of meer kan verdienen ben ik zo op de A10...

Ik denk eigenlijk niet dat hij nog goed genoeg is voor Psv.

Bij Ajax was hij prima, maar ook niet geweldig. Ik schat dit PSV team toch wat hoger in en ik zou niet weten wie hij zou kunnen vervangen in dat team.

19 augustus 2016 om 16:44

Prima voor de breedte toch.

19 augustus 2016 om 17:00

Hij zat in een team met o.a Suarez, Eriksen, Vertonghen, Alderweilerd, Pantelic, Blind, vd Wiel en Stekelenburg. Weet niet of ik dat team perse minder vindt dan dit PSV.

Met Klaassen heb je al en type De Jong. Zijn vrij beperkte voetballers maar een goed gevoel voor ruimte en timing en hebben loopvermogen en inzet. 2 van zulke types schiet Ajax niets mee op.

t gaat er niet om hoe veel je er hebt, maar om hoe goed ze zijn.
Maar kan begrijpen dat ze de gok met Siem niet nemen.

Snap het wel van Ajax, maar dit seizoen gaat de familie de Jong dus 2, ipv de gebruikelijke 1, kampioenen in huis hebben.

Bij Ajax was Siem nou ook niet zo heel geweldig. Alleen toen hij in de spits kwam te staan. Zie de Jong ook niet veel minuten maken of ze moeten anders gaan spelen. Of Maher moet een nieuwe club hebben.

19 augustus 2016 om 16:58

Jollie, heb jij de wedstrijden van Siem achterstevoren gekeken? Siem was de man die ons de derde ster heeft bezorgd, en altijd vrij belangrijk is geweest.

19 augustus 2016 om 17:20

in de spits was hij uitstekend, op het middenveld gemiddeld tot matig voetballend gesproken. Maar hij bracht werklust, duel kracht en goede mentaliteit. Alleen is dat iets wat je meer nodig hebt van een meer verdedigend ingestelde speler terwijl de jong atijd aanvallend stond

19 augustus 2016 om 23:25

In de spits had ik het ook over, dus ik ben het eens.

Ja dat weet ik ook wel maar toen stond hij in de spits. Op het middenveld was Siem niet zo heel veel

19 augustus 2016 om 23:26

Eens, op het middenveld presteerde Siem niet voldoende.

PSV doet goede zaken, al is het wel zo dat Siem vaak geblesseerd is, mogelijk zelfs meer dan Robben :O. PSV roept niet dat ze 8 middenvelders hebben, die kijken naar of de betreffende middenvelder voldoet aan het niveau. Shöne serrero en de jeugdspelers, die kan je toch niet echt serieus nemen als het gaat om een goed team voor komend jaar op de been te brengen! Ajax heeft minimaal nog 1 goede middenvelder nodig.

Begrijpelijk dat hij naar PSV gaat, zijn carrière zit in het slop en hij heeft aankomend seizoen gewoon hard nodig om er weer bovenop te komen. Het zou Siem wel sieren als hij zich een beetje afstandelijk opstelt ten opzichte van Psv. Laat je niet verleiden tot uitspraken over Ajax of met het maken van vergelijkingen. En probeer vooral niet goedkoop te scoren bij de achterban in Eindhoven. Maar ik denk dat het niet zo'n probleem is, een van de weinige voetballers die ook nog een goed stel hersens heeft.

Persoonlijk wens ik hem het beste, zijn club gun ik echter helemaal niks.

Wat een drogreden; 'we hebben al te veel middenvelders'. En de kwaliteit? Daarnaast wordt Ziyech niet gehaald omdat we de jeugd niet willen belemmeren. Wie van die mooie eigen jeugd staat er nu dan al als creatieve middenvelder? Kan me een soortgelijk iets herinneren met ene Moses Daddy. Die werd niet gehaald om de ontwikkeling van Lesley de Sa niet in de weg te zitten. We weten allemaal wat daarvan gekomen is. De vraag is: wil je nu als club alleen maar talentjes opleiden of wil je ook presteren? Die combinatie lijkt me op dit moment nog niet heel erg werken.

Ik snap z'n keuze en ik ben blij dat hij zoch wel eerst heeft aangeboden bij Ajax. Toch gaat het echt pijn doen om hem in een PSV shirt te gaan zien. De man die ons in z'n eentje de overwinning voor de derde ster bezorgde (zo voelt het nu wel..). Maar goed, hij zou in deze selectie inderdaad eerder mensen in de weg staan, dan dat hij iets extra zou brengen. Dus in dit geval ondanks het sentiment, een goede keuze van Ajax.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren