Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax onderhandelt al over verkoop van gepasseerde Tete’

Laatste update:

Kenny Tete is zijn basisplaats bij Ajax kwijt en komt misschien wel helemaal niet meer in actie voor de club uit Amsterdam. Het Italiaanse Calcionews24 pakt vrijdagmiddag namelijk uit met het bericht dat Lazio de onderhandelingen heeft geopend.

/

De Romeinen zouden al aan het praten zijn bij Ajax, maar het is onduidelijk in hoeverre de club van trainer Peter Bosz openstaat voor een verkoop en hoe hoog de transfersom in dat geval zou moeten bedragen.

De twintigjarige Tete, die tijdens het thuisduel met FK Rostov (1-1) voorrang moest verlenen aan Joël Veltman, speelde tot dusverre veertig wedstrijden voor Ajax en daarin kwam hij tot één assist. De viervoudig international van het Nederlands elftal heeft nog een contract tot de zomer van 2018.

Zou Lazio een geschikte club zijn voor Kenny Tete?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nog even en dan blijft er niets meer over.

El Ghazi weg, Cillessen weg, Tete weg? Who next?

19 augustus 2016 om 13:32

Spelers komen en gaan, zeker in een opleidingsland als Nederland.

19 augustus 2016 om 13:39

Kerel waar heb jij het over.. Ajax wil toch van hem af?? Niet andersom niks met opleidingsland temaken.

19 augustus 2016 om 13:43

Huh, waar haal jij dat uit?

19 augustus 2016 om 13:45

Nee, Ajax wil niet van hem af..
Hoe kom je erbij. .

19 augustus 2016 om 13:58

Ja, maar dit vind ik als Psver heel erg. Dit vond ik echt de beste speler van Ajax. Veruit zelfs. Hier kan ik echt met mijn eindhovense pet niet bij. Maar ja, zal wel aan mij liggen.

19 augustus 2016 om 14:21

Is een geweldige verdediger, maar past totaal niet in het systeem van Bosz.
Ik begrijp het dus wel dat Ajax van hem af wil. Ajax heeft veel meer aan Veltman op de rechtsback positie om dat hij aanvallend beter is.

19 augustus 2016 om 14:26

Zelfde type als Diks bij Vitesse, die speelde wel altijd.

19 augustus 2016 om 14:30

@overvoetbal: nee Mitchell Dijks op links is aanvallend/opbouwend geweldig en laten we het over zijn verdedigende kwaliteiten maar helemaal niet hebben..pfft...
Hopelijk is dit gewoon komkommer nieuws; je gaat de beste rechtsback van NL (eigen jeugd ook nog) toch niet wegdoen.

19 augustus 2016 om 14:39

Ik zou er niet gek van opkijken, hij is niet het soort back dat past bij een voetballende ploeg die Bosz van Ajax wil maken. Aan de andere kant, al zo snel afscheid van hem nemen? Hij was natuurlijk tegen Paok heel matig, en tegen Roda ronduit slecht, maar vorig jaar speelde hij toch heel goed verdedigend.

19 augustus 2016 om 15:06

Is Tete in het centrum geen optie? Als back mist hij gewoon de aanvallende kwaliteiten

19 augustus 2016 om 15:11

Kenny is de beste verdediger die we hebben bij Ajax. Die komt nog beter tot zijn recht als rCV denk ik. Is snel, sterk, goede sliding. Dan kan Veltman als RB spelen met meer diepgang.

19 augustus 2016 om 15:51

Hoop dat ze ipv Tete, Veltman kunnen slijten. En daar Weggever kado bij doen. Dan kan Tete centraal achterin naast Sanchez, en kan Riedewald op 6. Dan heb je een jong talentvol centrum, en tevens zijn et bikkels. Die je echt nodig hebt. Veltman en Weggever zijn zwakkelingen en kunnen vrij weinig met een bal, en vrij weinig zonder bal. Tete verkopen zou een enorme blunder zijn!

19 augustus 2016 om 17:59

Pantelic
Ik weet niet of Ajax echt van hem af wil, maar wat mij niet zou verbazen is dat Ajax al in het achterhoofd heeft dat Raiola en Tete tijdens onderhandelingen tot nog toe geen stap verder zijn gekomen over een contractverlenging. Misschien zien ze dat ook niet gebeuren, wat mij niet zou verbazen gezien het verleden met onderhandelingen met team Raiola spelers. Als ze wachten tot volgend seizoen, dan heeft Tete nog maar een contract voor een jaar. Dan gaat hij niet veel meer opleveren.
In dat opzicht zou het kunnen dat, mocht er een club met een mooi bedrag aan komen draven, dat Ajax Tete wel zou verkopen.
Zou erg jammer zijn want ik kan echt genieten van Tete zijn verdedigen. Aan de andere kant kan ik niet zeggen dat Ajax er met Veltman er verdedigend achteruit op gaat. Die jongen heeft gewoon sterk gespeelt op rechtsback toen Kenny geblesseerd was en aanvallend is Ajax sterker met Veltman op rechtsback. Maar tegen een ijzersterke linksbuiten van een CL tegenstander zou ik ook het liefst Tete opstellen.

19 augustus 2016 om 18:53

Toch...Als ik nu lees dat hij maar 1 assist op zn naam heeft staan is dat rendement wel erg weinig. Of de spits, meestal Milik, moest zn ballen steeds verprutsen tuurlijk😅

19 augustus 2016 om 13:34

Zijn alle 3 nog niet weg hoor. Alleen milik is vertrokken.

19 augustus 2016 om 14:05

Het is ook een beetje de berichtgeving wat de burger geen moed geeft natuurlijk. Heel plat gezien zie je verhalen over vertrekkende spelers bij Ajax, terwijl PSV vooral spelers bij komen. Zo lang duurt die transferperiode natuurlijk ook weer niet.

19 augustus 2016 om 14:41

Tsja waan van de dag. Toen Ajax die 2 Colombianen haalde kwam niemand naar PSV toe dus het is maar hoe je het bekijkt en voor Milik is er ook al iemand voor gekomen.

Ajax hoeft gelukkig niet te verkopen. Kortom ze kunnen ook nee zeggen tenzij er Milik achtige bedragen worden betaald (waar ik niet van uit ga).
Alleen Cil zie ik wel vertrekken, want Ajax gunt hem denk ik ook wel Barca alleen dan moeten ze meer betalen dan 12 miljoen euro. Ik denk dat Ajax 15 a 18 miljoen euro wilt. Nou Ajax heeft al een vervanger voor Cil op het oog en op de vleugel zijn ze ook bezig. Zal me niet verbazen als er binnen een week nog een speler komt en mochten deze 3 dan echt vertrekken, dan verwacht ik ook vervangers voor hen.

19 augustus 2016 om 16:05

Schwaab kwam in die periode. En daarbij zijn het (voor ons) totaal onbekende namen waar Ajax mee komt. Die colombianen zijn nog niet bepaald het 'kanon'. En natuurlijk hoeft Ajax niks, maar er moet wel wat staan. Geld maakt geen doelpunten.

19 augustus 2016 om 16:48

Klopt, maar Milik zei velen ook niks en Younes al helemaal niet. Over Sanchez ben ik al tevreden, maar die 2 wedstrijdjes zeggen uiteraard noppes.
En inderdaad er moet wat staan en zodra er een vleugel bij komt is de selectie rond. Zodra anderen vertrekken dan worden die gewoon vervangen.

Ajax is nu bezig met die Jamaicaan bailey. Nou als dat lukt, dan ben ik al zeer tevreden. Younes is al de beste winger in de ED en met bailey erbij hebben we de 2 beste vleugels in huis. Traore prima spits. Middenveld prima en de verdediging is zoals vorig seizoen (tenzij kenny verkast).

19 augustus 2016 om 13:38

Who's next? Serrero, Schone en Viergever. Die zijn allemaal unhappy met hun reserverol.. Westermann lijkt de jaarlijkse transferflop te worden die de winterstop niet haalt.

Nouri en De Jong flippen ook dat ze niet bij het eerste zitten. Zelfs Godenzonen als Cerny en Van Beek flippen omdat ze niet doorgestegen zijn in de hiërarchie ondanks alle vertrekkers.

Blijkbaar is het ook nog niet zeker of Cillissen, Tete en El Ghazi blijven dus....
pick your choices.

19 augustus 2016 om 13:40

Nee, Ajax verkoopt alleen basisspelers in de laatste week van de transferperiode. Wisselspelers blijven nog een jaar mokken en worden dan voor een appel en een ei kado gedaan aan een andere eredivisieploeg. Hoera, straks een selectie met 8 basiswaardige spelers!

19 augustus 2016 om 14:07

Wat een gezeur zeg, ik ben tot nu toe echt heel erg tevreden over deze transferperiode. Ik vind Traoré beter dan Milik en de Colombianen maken tot dusver ook een erg goede indruk. Denk dat we echt sterker zijn dan vorig seizoen, daarbij is iedereen ook weer een jaartje verder en ouder.

Overigens zou ik wel balen als Tete weggaat, vind hem een van het grootste verdedigende talent dat er is! Maar denk dat ze hem alleen voor de absolute hoofdprijs zullen laten gaan.

19 augustus 2016 om 14:21

Overmars heeft geweldig opgeruimd. Dat wil niet zeggen dat er niet nog enkele probleempjes zijn.

19 augustus 2016 om 13:38

je hebt onzin berichten en je hebt onzinberichten.
Tete zit in een heel normaal vormdipje. Normlaa voor jonge spelers.
Die krijgt nu rustig de tijd om zich te herpakken.
en daarna voor dik geld verkocht te worden. Kenny is jong. En kenny wordt gezien als 1 vd meest getalenteerde ajacieden. Die gaat niet voor n paar miljoen naar Lazio.

19 augustus 2016 om 13:40

Welke vormdip? Aanvallend was hij nooit denderend in Ajax 1. Verdedigend staat hij nog steeds zijn mannetje.

19 augustus 2016 om 13:45

kom op man, je ziet zelf ook dat kenny niet zichzelf is de laatste maanden. Hij was in supervorm eerder en dat is nu wat minder. Daarom staat ie er ook weleens naast.

19 augustus 2016 om 13:48

Ik heb hem de afgelopen maand anders meer fouten zien maken dan het hele jaar daarvoor. Even een mindere fase.

19 augustus 2016 om 13:48

Ik hoop voor jullie dat het niet een gevalletje Van Der Wiel en Van Rhijn wordt. Waren ook zogenaamde wereldtalenten, maar stopten ook met zich te ontwikkelen na hun 20ste.

19 augustus 2016 om 13:50

Nee hij staat er naast omdat hij zogenaamd niet in het spelletje past. Dit is al meer dan eens gezegt door Bosz

19 augustus 2016 om 13:54

Hij kwam terug van een Langdurige blessure man.... Nogmaals welke dip?

19 augustus 2016 om 13:59

Het is de beste speler van Ajax, Lee

19 augustus 2016 om 14:04

Nou weet niet of je sarcastisch bent @ DJ, maar ik vind Kenny in ieder geval wel de meest betrouwbare Ajacied. Kan nagenoeg altijd op een voldoende rekenen als hij speelt. Maar ja Bosz is een zeer aanvallend ingestelde coach en dan heb je minder aan Kenny.

19 augustus 2016 om 14:35

Sarcastisch? Nee echt niet. Dat is een speler die ze wat mij betreft mogen halen bij Psv. Voor zijn blessure een dijk van een verdediger. Ik kan hier echt met mijn pet niet bij, dat ze die jongen laten gaan.

19 augustus 2016 om 15:15

Kenny Tete kan ook prima als RCV uit de voeten. Daar heeft hij alle kwaliteiten voor, Mist miss\chien wat lengte, maar dat heeft Veltman ook.

19 augustus 2016 om 15:35

Hoe je daar dan bij Fritsie? Bij Ajax heeft nog nooit iemand aangegeven dat hij een topper voor het centrum is..

19 augustus 2016 om 15:50

Niels, gasten zoals jij. Komen met populistische teksten als wereldtalent. Het is wel een groot talent, en we zien wel waar hij terecht komt.

19 augustus 2016 om 13:40

Vind je ElGhazi dan echt een toevoeging? Ik iig niet. Zie graag een ander komen.

19 augustus 2016 om 13:46

2 jaar geleden waren El Ghazi en Kishna nog de nieuwe wereldtalenten.
Snap niet dat ze ondertussen niet bij PSG of Real voetballen als ik mocht afgaan op de reacties van alle kenners.

19 augustus 2016 om 13:47

Enige buitenspeler die buitenom gaat en een goede voorzet geeft. Daar heeft jax wel wat aan.

19 augustus 2016 om 14:10

Ja en waarvan zowat alle acties mislukken..

19 augustus 2016 om 17:27

Goede voorzet? Je legt de lat dan wel laag

19 augustus 2016 om 13:44

Ik had verwacht dat dit jaar nog niet een grote veeg door de selectie zou komen. Om het spel te spelen wat Bosz graag wilt heb je de juiste spelers nodig.. Tete is als back niet goed in het huidige systeem.. Al had ik hem centraal geprobeerd.. Verdedigend ijzersterk aanvallend zwak

19 augustus 2016 om 13:44

Als je voor alle drie 50 miljoen binnen tikt ga ik akkoord. Veltman naar rechts, backup voor rechtsback loopt al in de jeugd en de Ligt als backup voor centraal. Bailey kopen. Alleen een nieuwe keeper is problematisch, maar er moet wel wat mogelijk zijn met deze geincasseerde bedragen.

19 augustus 2016 om 14:03

Ik vind het dan toch raar dat bosz Tete niet gewoon als rcb gaat gebruiken en dan veltman op rechtsback?

19 augustus 2016 om 14:26

lol, 3 likes terwijl Tete RCB is. Ik denk dat je RCV bedoelt..

19 augustus 2016 om 14:42

Als Lazio goed geld betaald, vind ik het prima.

19 augustus 2016 om 17:01

@ God 410

Hoezo wordt jij nou wijzer van het te betalen bedrag aan Ajax? Wat heeft Ajax tot nu toe met alle miljoenen gedaan? Geen ene flikker. Ze verkopen de beste rechtsback van de eredivisie, omdat ie niet in het plaatje van Bosz past. Op dit moment zijn de resultaten zo belabberd dat er helemaal niemand overweg kan met zijn speelwijze. Bosz ligt eruit voor de kerst en dan zit Ajax met de troep te kijken en hun toptalenten(en dat is Tete) voetbalt voor een ander. Ik blijf zeggen dat ik er met mijn verstand niet bij kan, dat jullie supporters blij zijn met geld op de Ajaxbank. Je betaald elk jaar meer aan een seizoenkaart, jullie zien werkelijk geen ene ruk terug van die miljoenen.....nee, maar mijnheer God410 is er blij mee.

19 augustus 2016 om 14:53

Ik zou zo'n gerucht met een flinke schep zout nemen. Kranten en websites moeten elke dag nieuwe verhalen hebben, dus de ene na de andere roddel komt voorbij. Het lijkt me stug dat Ajax van hem af wil, want hij is de beste verdediger en nog erg jong, dus een groeibriljantje.

19 augustus 2016 om 15:16

Dat is toch gewoon het beleid van Ajax. Spelers jong kopen voor weinig geld; opleiden (waarde toevoegen) en weer verkopen met winst. Hoe sneller hoe beter, want dan kan er weer een nieuwe speler op die plek. Kijk naar Bazoer. Daar was Ajax vorig jaar al akkoord voor 25M met Napoli. Alleen Bazoer wilde zelf toen niet. Een goed beleid, voor een beursgenoteerd bedrijf... zucht. Ik hoop echt dat ze ons Ajax snel van de beurs halen en het weer een voetbalclub wordt!

19 augustus 2016 om 16:03

Ff serieus.. kijk ik met een verkeerde bril ofzo ik vind tete echt een geweldige verdediger ik begrijp hier niets van

Dan zou ik als ik de boer was hem naar inter halen! Verdedigend past hij daar uitstekend en hij kent hem goed , dat zou ik eerder doen dan lazio.

Ik zou het doodzonde vinden als ie weggaat. Eindelijk een speler die goed kan verdedigen. Dat ie aanvallend minder is so what?

Slechte zaak als ze hem verkopen.

19 augustus 2016 om 13:34

Inderdaad. In principe wordt het onkunde van de aanval nu vastgespijkerd op Tete, omdat nu wordt gemerkt dat er aanvallend te weinig wordt gebracht. Ik denk dat Ajax hier spijt van zal gaan krijgen.

19 augustus 2016 om 14:08

Zet naast het goede verdedigen nog zijn snelheid en perfecte tackle en ik snap absoluut niet waarom hij zijn basisplaats kwijt of Ajax überhaupt van hem af wil. Een van de betere spelers van de selectie. Dan komt hij aanvallend misschien wat te kort, maar verdedigen is toch echt zijn hoofdtaak. En anders zetten ze hem in het centrum naast Riedewald.

Hier geloof ik helemaal niets van. Hopelijk wordt dit snel ontkracht door de clubwatchers van Ajax want dit zou echt belachelijk zijn.

Enige waar ik nog een klein beetje op wacht is een echt bod op Bazoer of Klaassen, want van mij zou 1 van de 2 eruit mogen.

Zou het zeer zonde vinden van Tete, maar ik denk dat er qua backs jongens zijn die in de eredivisie beter passen. Europees is hij top, want daar ben je vaak de mindere.

19 augustus 2016 om 13:30

De voornaamste taak van een rechtsback is verdedigen en dat kan hij prima. Dat hij aan de bal niet zo sterk is kan aan gewerkt worden maar zijn verdedigende kwaliteit lijkt mij het belangrijkst.

19 augustus 2016 om 13:34

Ajax speelt bijna iedere wedstrijd een groot deel op de helft van een tegenstander, aanvallend dus. Daar is Tete niet goed genoeg voor.

19 augustus 2016 om 13:40

Hij is snel en een goede tackel en daarmee heeft hij veel counters al vroeg doen smoren. En dus is hij van grote waarde in de nationale competitie daar komt bij dat je in europese wedstrijden wel terug gedrongen wordt en je hem dus ook heel goed kan gebruiken.

19 augustus 2016 om 13:43

Je voornaamste taak als back is afhankelijk van het soort spel wat je speelt.
Wanneer je, zoals Ajax wilt, op de helft van je tegenstander staat heb je minder aan een verdedigend sterke en aanvallend zwakke back. Speel je zoals Mourinho vaak doet, getemporiseerd, dan is Tete een uitkomst.

19 augustus 2016 om 14:11

Maar Ajax wilt ook europees meedoen en dan zul je toch echt een goede verdediger nodig hebben want dan speel je meestal niet zoveel op de helft van de tegenstander.

19 augustus 2016 om 13:33

Maar moeten wij in Nederland niet eens af van het feit dat verdedigers zogenaamd net zo goed moeten kunnen voetballen als middenvelders? Zo'n Tete is toch eigenlijk een verfrissende parel binnen de Nederlandse jeugd? Gewoon een solide back die geweldige slidings heeft en zijn directe tegenstander volledig uit de wedstrijd weet te houden. Ik zou het doodzonde vinden als ze hem verkopen eigenlijk. Als je hem traint op het goed inspelen kan hij dat heus wel ontwikkelen. In mijn ogen moet juist de basis het verdedigen zijn en het aanvallen de bonus als het ware.

19 augustus 2016 om 13:39

Ja, ik heb mijn tekst ook aangepast zoals je ziet, omdat het erg "hard" in oordeel overkwam. Ik vind Tete gewoon een goede speler, maar als je nu kijkt de afgelopen 4 wedstrijden, zou hij totaal overbodig zijn geweest. Er speelt geen buitenspeler bij de tegenstander en hij zou 70 minuten op de helft van de tegenstander spelen.
Dat zal in veel wedstrijden dit seizoen het geval zijn.

Je kan hem ook niet op de bank houden en hij zou in een iets defensiever spel misschien beter passen. Dus het is een keuze en ook aan Tete zelf natuurlijk.

19 augustus 2016 om 13:36

Even serieus, eindelijk heeft Ajax een goede verdediger, de beste die Nederland tot nu toe heeft volgens mij. Als Bosz hem niet als rechtsback wil opstellen omdat hij aanvallend niet zo sterk is, dan zet hij hem maar centraal of zo. Een verkoop zou echt de vergissing van de eeuw zijn.

19 augustus 2016 om 13:39

Eindelijk een back waarbij je van tevoren weet dat hij zijn directe tegenstander de baas zal zijn. In de ED was hij vorig seizoen de enige die altijd presteerde bij Ajax.

Dat zou een heel onverstandige keuze zijn van Ajax. Heb je eindelijk een echt verdediger ga je hem verkopen. Al moet je het wel met een korreltje zout nemen omdat het gebracht wordt door de Italiaanse media

19 augustus 2016 om 16:38

Het is nog niet bekend of Ajax hem uberhaupt wil weg doen. Zo te horen heeft Lazio nog alleen maar navraag gedaan naar zijn beschikbaarheid en dat misschien bekrachtigd met een bod. Er is voorlopig nog niks aan de hand.

Zo dat gaat hard ineens als dat waar is.

Ongelooflijk als dit waar is. Je moet Tete vooral niet als een vleugelaanvaller gebruiken. Hij kan waanzinnig goed verdedigen. Dan moet je de rechter kant maar anders invullen dan de linkerkant met Dijks. Geen probleem. Veltman vaker laten inschuiven in balbezit, Tete achterin houden. Kun je nog steeds aanvallend spelen, maar dan met een hele goede verdediger erin.

Ik hoop dat de huidige directie snel verdwijnt. Het beleid is om te huilen.

19 augustus 2016 om 13:34

Kun je niet Veltman dan gewoon RB maken en Tete op zijn plek zetten?
Of natuurlijk een nieuwe RB halen. Maar ik denk dat Tete echt een toptalent is, ofwel als CV, ofwel als verdedigend ingesteld RB. Zou heel zonde zijn om hem voor een paar miljoen te laten vertrekken omdat die niet bij de stijl van Bosz past. Ondanks dat Bosz het zeker wel goed gaat doen bij Ajax, blijft een trainer een passant. Bosz is ook wel iemand die na 1 of 2 jaar Ajax zo naar buitenland gaat als hij daar een betere aanbieding krijgt. Dan krijg je spijt dat je Tete hebt verkocht.

19 augustus 2016 om 13:52

Kenny is echt geen betere cv dan Veltman. Mandekken kan kenny echt niet zo goed om maar eens te zwijgen over verdedigend koppen. Kenny staat zijn mannetje als back, maar is vaak te laat. Dit compenseert hij met zijn snelheid en timing qua slidings. Kan op de wing positie. In het centrum lijkt dat me niet zo handig eerlijk gezegd. Bij jong Ajax vond ik hem al niet zo geweldig als hij zo nu en dan als cv speelde.

Zou het zonde vinden als Ajax deze topper laat gaan, als hij zijn niveau van vorige seizoen haalt is hij een van de beste RB in Nederland.

Ik blijf erbij dat Tete misschien een kans moet krijgen in het centrum.

19 augustus 2016 om 14:08

Ik vind hem beter op de plek waar hij nu staat. Hij is ontzettend aggressief en "happerig" wat als centrale verdediger niet zo'n voordeel is. Rechtsback kan hij lekker veel tackelen.

Had dan die Duitser niet gehaald en Veltman weer centraal gezet, dan had je Tete ook niet hoeven verkopen.

19 augustus 2016 om 13:35

Westermann heeft met deze situatie niets te maken. Zijn komst heeft geen gevolgen voor Tete.

19 augustus 2016 om 13:42

Is Veltman nu definitief helemaal overgezet naar RB dan? Ik vond hem het als CV wel goed doen, ik snap daarom niet dat je dan geen ruimte maakt voor je eigen home grown spelers.

19 augustus 2016 om 16:51

Het liefst zal Bosz spelen met Veltman op RB en Sanchez als Rcv. Westermann is een reserve, speelde tegen Paok omdat Sanchez er nog niet bij zat.

19 augustus 2016 om 13:42

Uhhmmm komt door Sanchez hoor.

19 augustus 2016 om 13:45

Dan is die Duitser dus helemaal voor jan lul gehaald. Wat een onbegrijpelijk beleid.

19 augustus 2016 om 14:01

Vorig seizoen werd al aangekondigd dat er een ervaren verdediger bij moest. Nou dat is (helaas) die Duitser geworden. Een aanvulling dus. Vd hoorn ging weg en ipv hem kwam Sanchez. Sanchez is een basiswaardige verdediger, vd hoorn was dat niet dus neer concurrentie achterin. Nou snap je het nu?

Ga dan alsjeblieft naar Inter! de Boer is fan van hem. Serie A past perfect bij hem, en inter heeft geen fatsoenlijke backs. Hij haalt daar zo de basis denk ik. Zou voor Nl elftal ook goed zijn.
Dan hebben we met Karsdorp hopelijk binnen een paar jaar een goede aanvallende back, en met Tete een goede verdedigende. Heerlijk om mee te rouleren voor de grotere of juist de kleinere wedstrijden.

Zal toch werkelijk niet waar zijn? Lazio, nu niet bepaald top van Europa.

Dan kan Barca beter nu slim zijn en Tete halen ipv Cillessen.

19 augustus 2016 om 13:34

Barca wil juist ook backs die aanvallend sterk zijn.

19 augustus 2016 om 13:48

Als reservekeeper niet eens zo'n gek idee. Zullen beiden nooit gaan spelen daar. Kan je beter de goedkoopste nemen.

Erg sterk als verdediger, maar voor het spel van Bosz is hij aanvallend waardeloos. Groot talent, enorme potentie, maar ik kan het wel begrijpen. Hoop dat de Boer hem naar Inter haalt.

En toch is het logisch als je hem verkoopt.
Veltman doet het beter als rechtsback. Die vult die rol als een soort Lahm in.
Tete is een hele goede back, maar met Veltman loopt het gewoon beter.
Tel daarbij op dat Sanchez moet spelen en Riedewald ook goed speelt als verdediger dan is deze keuze logisch, ook omdat Ajax in de jeugd al een backup voor Tete heeft lopen.

dit kan aajx niet maken. veltman heeft nog nooit een goede indruk achtergelaten, op zn debut na dan. en dan zou je als ajax zijnde een van je meest belovende en sterkste verdedigende talenten verkopen?!?! overmars durft al geen cent uit te geven, maar als je dit soort exceptionele talenten zo snel al gaat lopen verkopen? sorry hoor maar dan verdien je het niet om 1 van de grootste clubs van nl te leiden. sterker nog, ik denk dat tete en riedeaald samen in de toekomst het sterkste en meest ongenaakbare centrale nederlandse verdedigingsduo kunnen worden van deze eeuw.

19 augustus 2016 om 13:43

Veltman wordt echt onderschat. Is een dijk van een voetballer

Deze jongen willen we toch niet kwijt? Lijkt me in een aanvallend 4-3-3 de tweede keus achter Veltman, in een verdedigend 4-3-3 eerste keus op rechtsback en in een eventueel 5-3-2 ideaal als rechter CV.
Tete gaat, ondanks niet de perfecte speler in de tactiek van Bosz, echt genoeg minuten voor Ajax maken en met zijn leeftijd zou ie geen overhaaste beslissingen moeten nemen.

Met zijn verdedigende talent mag er in ieder geval een heel fors prijskaartje aan.

19 augustus 2016 om 13:41

Denk dat Tete ook niet zo snel weg wil, alleen Raiola ziet weer mogelijkheden door de andere speelstijl.

Zou doodzonde zijn als Tete Ajax zal verlaten, maar als hij zelf wil is het een andere situatie.

Zal echt mega dom zijn. Kenny is een sterkhouder!!!! We hebben geld zat dus verkopen hoeft niet.

Als je Westermann koopt en Tete verkoopt dan voer je echt wanbeleid. En voor het geld hoeft Ajax het niet te doen want Overmars is al 3 weken non-stop bezig met geld tellen, het wordt tijd dat er goed ingekocht en niet goed verkocht word.

19 augustus 2016 om 13:35

Nou inderdaad. Kenny is 1 van onze grootste talenten. Ik begrijp hier helemaal niks van.

Merkwaardig verhaal met die rechtsbacks van Ajax de laatste jaren. Van der Wiel, Van Rhijn en nu weer Tete. Elke keer toen die net doorkwamen hoorde je: 'het NL elftal heeft in lengte van jaren een rechtsback.' En elke keer gaat het bij Ajax toch weer mis (los van de vraag of dit aan Ajax, de speler of een combi ligt).
Begrijp me goed, ik schrijf Tete zeker nog niet af als prima back, maar vind het gewoon opvallend.

19 augustus 2016 om 13:45

Die jongen wordt een keer gepasseerd en directies hij weg? Wat een onzin. Gebeurd echt alleen bij Ajax dat elke speler die niet 100% basis speelt direct wordt weggeschreven. Word ik helemaal gestoord van. Ajax moet een selectie hebben met minimaal 15 a 16 basiswaardige spelers die rouleren. Tactisch kunnen er dan keuzes gemaakt worden. Soms speel je met drie verdedigers, soms met vier, soms ook met drie centrale en twee diepe backs. In twee van de drie systemen is Tete de onbetwiste eerste keuze. Alleen niet als je met hoge backs speelt. Dat komt in max 25% van de wedstrijden voor. Nooit verkopen dus, tenzij voor een belachelijke prijs.

19 augustus 2016 om 13:52

Het gebeurt ook alleen bij Ajax dat als een jonge speler een paar leuke wedstrijdjes speelt hij gelijk de toekomstige basisspeler gata woren van Madrid of Barca en zijn debuut mag maken in het NL elftal.

De praktijk is echter dat er geen enkele Ajax speler van de laatste 5 jaar nu onomstreden is bij een europese topclub.

Dit heeft een grote kern van waarheid. Bosz vind niet dat Tete in zijn speelwijze past, dat zorgt al langer voor onvrede bij Tete zelf. Ik zie hem wel gaan. Erg jammer, want het is een echte verdediger met een perfecte slijding/tackel. Prachtige speler. Vreemd ook dat Bosz hier wel "ziet" dat het niet zou passen, maar niet ziet dat zijn hele middenveld niet klopt. Nee ik ben geen Ziyech fan, maar iedereen ziet dat je met 3 lopers op dat middenveld niks kan. Niemand die met een loopactie of steekpass de boel open trekt ala het vast staat. Bovendien hebben we ook maar een vleugelspeler die een mannetje voorbij komt. Cillesen, Tete, en misschien El Ghazi zullen vertrekken en er zal enkel een keeper bij komen wss Room. Wat een beleid.

19 augustus 2016 om 13:50

Een wel zeer onwaarschijnlijk verhaal, zelfs bij enorme bedragen zou dit onzinnig zijn.

19 augustus 2016 om 14:51

Ga maar eens verder lezen, dit verhaal is niet van de lucht.

De competitie is bijna al 3 weken bezig en Ajax doet nu net of het juni is.

- Cillessen zal wel vertrekken, maar moet eerst CL voor Ajax zien te halen
- El Ghazi schijnt in de picture te staan en anders is een evt aankoop van 12 miljoen voor Bailey niet te verklaren
- En nu Tete laten vertrekken (by far de beste verdediger van de Eredivisie)

Wil je kampioen worden en wat in Europa betekenen of wil Overmars Bill Gates achterna....

19 augustus 2016 om 13:47

En is Veltman dan de volgende omdat hij geen rechtsback wilt spelen ??

19 augustus 2016 om 14:25

Op zich verbaast me dit niet. Bosz hanteert altijd zijn eigen speelstijl en daar moet alles voor wijken. Diepgang en pressie is voor hem heel belangrijk. Daarin is Tete juist matig. Veltman zal daardoor de nieuwe rechtsback worden, want daarin is hij wel erg goed.

Het enige wat mij, gezien Bosz zijn speelstijl, heeft verbaast is het aantrekken van Westermann. Ik kan me niet voorstellen dat Bosz achter zijn komst staat. Niet omdat hij bij zijn debuut zeer matig was, maar juist omdat hij ontzettend traag en kwetsbaar is.

Ik word doodziek van dat Lazio elke speler willen weghalen, Ajax mag die Felipe Anderson wel bij hun ophalen. Wanneer Bosz hem laat gaan mag hij van mij gelijk zijn spullen pakken.

waarom meld zich niemand voor Nemanja Gudelj .die mogen ze voor een zacht prijsje hebben en dan zihech halen

Bizar als je Tete nu laat gaan. Die jongen heeft echt een top seizoen gehad. Verdedigend ijzersterk.
Dat Veltman op de rechtsback stond tegen Rostov is nog te begrijpen. Maar als je straks de Champions League haalt dan is een sterke verdedigende back gewoon een must!

Laten we hopen dat dit bericht onzin is. Zou het persoonlijk erg jammer vinden als Tete vertrekt.

Ja ze zijn lekker bezigen weer wordt de berg geld aangevuld als dat allemaal waar is met Cillissen en Tete en kopen nee dat komt niet voor of het moet weinig kosten, maar als deze twee daadwerkelijk weggaan kun je net zo goed nu al deelname aan de CL en het kampioenschap op je buik schrijven en ik sluit niet uit dat er nog meer weggaat . ja goed bezig daar .

Tete is echt voor de toekomst. Ik zie hem nog wel centraal in de verdediging terecht komen. Hij is verdedigend zo sterk hij moet alleen nog rustiger worden voor het centrum. Normaal gesproken zou een club als Lazio niet in aanmerking komen...... valt me wel op dat italiaanse ploegen steeds vaker weer in NL kijken voor talenten. Als Diks naar fiorentina kan voor 3,5 mio dan moet Tete zeker 15 opleveren dat gaat Lazio nooit betalen als ze het al hebben

Dit is toch zo dom van Ajax Westermann halen en een groot talent verkopen.of moet € Marc nog meer saldo hebben.ik begrijp het iig niet.

Niet meer dan logisch, als Bosz de ingeslagen weg wil volgen.
Dan kunnen Veltman, Dijks, Gudelj en Bazoer ook alvast over de
grens kijken. En zo hoort het, wie niet mee kan valt af. En met de
vele miljoenen aan inkomsten kan er beter materiaal worden
aangeschaft. Ga zo door!

Zou doodzonde zijn dit. Verdedigend een van de grootste talenten van Nederland en potentiële (toekomstige) basisklant voor Oranje. In het systeem van Bosz misschien niet de ideale rechtsback, maar zou prima in het centrum kunnen spelen.

Tete en Veltman doen het waarschijnlijk het beste op elkaars positie. Veltman als RB en Tete als CV.

19 augustus 2016 om 14:18

Tete is net als Veltman te klein als CV, is een ideale back in een 433 waarbij hij alleen hoeft te verdedigen. Tete en El Ghazi verkopen voor 25, Klaassen voor 20 en Bazoer voor 30.
Je moet wel weer opnieuw bouwen maar het zal er direct niet veel zwakker op worden

Keepertje
Veltman
Sanches
Riedewald
Dijks
Gudelj
Sinkgraven
Cerny
Nouri
Younes
Traore
19 augustus 2016 om 14:46

Niet direct zwakker? Wat een grap! Waarom Nouri? Die jongen heeft zijn debuut nog niet eens gemaakt! waar is vd Beek?

19 augustus 2016 om 16:07

Waarom een grap? Iedereen die twee functionerende ogen heeft, ziet dat het huidige middenveld niet bij elkaar past. Klaassen, Bazoer en Gudelj kunnen niet samen functioneren want zijn alledrie aanvallende middenvelders met een rechter been.

Veltman heeft Tete al afgelost en Cerny kan een man voorbij, iets wat El Ghazi al in geen 30 jaar meer overkomen is.

Klaassen en Bazoer zijn de twee meest waardevollen dus voordat je hun gaan slachtofferen en de waarde dramatisch daalt, voordat je de aankomende talenten niet kan laten doorstromen omdat ze niet verder kunnen, moet je die andere twee verkopen.

Nouri is 3 x beter als Ziyech in een jaar als je hem laat spelen en Sinkgraven heeft een linkerbeen. Donny vd Beek is ook goed maar waar zet je hem neer. In de controle zijn Sinkgraven en Gudelj beter, vooruit heeft Nouri meer.

Hier zal die dikke pizzabakker wel weer achter zitten.

Tete moeten we houden natuurlijk! Normaal gesproken gewoon basis speler en een van de beste spelers.

19 augustus 2016 om 15:07

@ Guayre

Dat weet ik bijna wel zeker, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat we hem zullen behouden aangezien Ajax al een hele tijd bezig is om zijn contract te verlengen.

19 augustus 2016 om 15:24

Zou zuur zijn als we die kwijt raken. Als hij inderdaad ook al een tijd niet wil verlengen, en met een dergelijke zakenwaarnemer is de rekensom gauw gemaakt.

Ik ben behoorlijk unhappy met het beleid bij Ajax. Ik wil stabiliteit en dat er eens wordt gewerkt aan een kwalitatieve kern die langdurig blijft. Een Tete heeft uitstekend gespeeld en is idd een gelijke speler als Veltman. Deze dubbele bezetting hoort erbij en ik ben tegen een verkoop. Tis gewoon een prettige kerel met een winnnaarsmentaliteit.

Ik geloof er eigenlijk niks van. Is verder ook nog niks over te vinden, dan een onbekende krant die het meld.

Hahaha Ajax! Eerst Milik weg, dan komen er twee jonge Colombianen, Heiko Wester-mann, er wordt geen spits gekocht, Cillessen naar Barcelona en Tete en El Ghazi naar Lazio? Siem de Jong naar PSV hehe. Wat een hel als je Ajax fan bent. Iedereen zijn seizoenkaart al verlengd?

19 augustus 2016 om 14:14

Tsja, ze maken er een mooi zooitje van, Jonk weg, JC er niet meer om via commentaar het nog een beetje in goede banen te leiden en binnen een jaar is het chaos. Nodeloze aankopen van jongeren die andere jongeren ind e weg staan. Totaal gepensioneerde voetballer in plaats van je grootste en sterkste verdediger halen en een contract voor twee jaar geven. Het houd niet op! Jordi, help!!!!

19 augustus 2016 om 14:18

Als dit allemaal waar is zou ik de ArenA echt gaan omsingelen met z'n allen. Dit pik je toch niet als fans zijnde? Ajax is echt com-pleet de weg kwijt! Wat-een-club!!!

19 augustus 2016 om 14:53

Wat-een-club inderdaad. Met nog steeds de grootste prijzenkast van Nederland en internationaal meer prijzen dan sommige hedendaagse topclubs. Maar goed, ik snap dat je wilt provoceren.

Hoewel ik het met sommige beslissingen totaal niet eens ben moet je niet vergeten dat de afgelopen 6-7 jaar elk jaar gezegd wordt dat PSV de beste selectie heeft. Toch wordt Ajax 4 keer op rij kampioen. PSV heeft gemazzelt dat Ajax met het hoofd al bij het kampioensfeest was tegen De Graafschap, anders waren dat 5 titels in 6 jaar.

En overigens:
- El Ghazi is absoluut nog niet weg
- Er is geen spits aangetrokken? Wat doet die Traore dan in de spits?
- Van die 2 jonge Colombianen heeft er 1 (cassiera) in vrij korte tijd toch al laten zien in ieder geval heel erg talentvol te zijn.

Als je dan toch een beetje wilt provoceren, kom dan met goede feiten

19 augustus 2016 om 15:51

Over je eerste stukje: altijd maar weer graven in het verleden! Wat heeft Ajax de laatste twee jaar nationaal gepresteerd en wat in 10 jaar Europees? Traoré is een huurspeler, dat benadrukte ik al!

19 augustus 2016 om 14:21

El Ghazi en Tete spelen gewoon nog bij Ajax. Dat jij hier de quasi ramp toerist komt uithangen wil nog niet zeggen dat dit allemaal door gaat. Voorlopig doen de twee jonge Colombianen het prima, en is Traore een goede tussen oplossing.

Ik heb afgelopen zaterdag in de Arena en dinsdag tegen Rostov een beter Ajax gezien dan in de afgelopen 2 jaar. Ik heb er vertrouwen in dat Bosz en Overmars het goed gaan neer zetten bij Ajax.

Met Bailey, Ziyech en bv Krul worden we kampioen

19 augustus 2016 om 14:22

Zie jij de vraagtekens wel in mijn tekst? Okeej.

19 augustus 2016 om 14:48

Ik zie je zeggen dat "ajax com-pleet de weg kwijt is". Dat zijn ze zeer zeker niet.
ze mogen wat mij betreft wel wat slagvaardiger zijn op de transfermarkt. Een Bailey zou daarvoor een goede opmaat zijn.

Dat jij je conclusies verbind aan geruchten en over het omsingelen van de Arena hebt, dan ben jij denk ik eerder degene die de weg kwijt is.

Houden die jongen. Past helaas alleen niet in het aanvallende spel wat ajax onder bosz wilt spelen. Echter is dit wel onze beste verdediger en denk ik dat hij een aanvulling is voor in het centrum. Daarnaast ga je genoeg wedstrijden spelen waar je een linksbuiten gewoon moet uitschakelen en dan verhuist Tete even naar rechts en veltman centraal. We hebben geen andere back momenteel dus het zou zeer onverstandig zijn.

Ze moeten deze jongen een plek als cv geven en niet meer zeiken over zijn aanvallend spel,pure verdediger en die heb je ook nodig.
Die Sanchez kan mij tot op heden ook niet bekoren,zie ik tot nu toe ook elke wedstrijd fouten maken ,en Kenny heb de beste Tackle van Nederland.

Dat het zo snel kan gaan na 1 wedstrijd verbaast me wel. Dat Bosz niet veel met Tete heeft lijkt me duidelijk, al schiet je met veltman op die positie ook niet veel op. Dit kan Ajax duur komen te staan want buiten het feit dat Tete niet aanvallend sterk is, vind ik hem verdedigend erg solide en tegen de sterkere tegenstanders is het een kuitenbijtertje.

Tete moet blijven. Zeker in Europese wedstrijden zul je hem nodig hebben, want je zult echt niet in elke wedstrijd 70 procent van de tijd op de helft van de tegenstander spelen. Eerder andersom. Een fantastische verdediger kan dan doorslaggevend zijn.

Tegelijk doet Veltman het in de tacktiek van Bosz het gewoon beter. Hij is iets aanvallender ingesteld, maar haalt het nog niet bij Dijks. Die kan zijn man voorbij spelen, dat zie ik Veltman nog niet zo snel doen. In de afgelopen wedstrijd om een ticket voor de CL was het bij hem vooral tikkie terug en breedtepass over het hele veld (doet ie overigens uitstekend).

Aanvallend heeft alleen de rechterkant nog versterking nodig. Een speler ala Younes, die een mannetje of twee voorbij kan spelen. En daarnaast ook nog een goede voorzet cq eindpass heeft. Als Bosz dat nog voor elkaar krijgt, dan hebben we in potentie een heel sterk Ajax staan.

Is gewoon de beste rechtsback van Ajax.maar omdat hij niet zoals Veltman de bal persoonlijk aan elghazi komt afgeven is hij zogenaamd geen opkomende back .veldman rent na elghazi en op 2 meter geeft hij de bal.onzin

Dit was te verwachten aangezien Railoa zijn zaakwaarnemer is en Ajax al een tijd tevergeefs probeerde om tot een overeenstemming te komen om te verlengen. Net zoals de transfer van Cillissen (al gun ik het hem van harte) ben ik ook hier totaal niet blij mee, van Tete hadden we nog jaren kunnen genieten. Daarnaast voldoet hij ook fysiek aan de huidige maatstaven en dat is over het algemeen een zeldzaam iets bij Ajax, en zoals gebruikelijk is de "timing" dat dit kenbaar word gemaakt weer alles behalve goed voor Ajax.

Tete is een exceptioneel talent en zal in een team dat meer tegen de eigen zestien speelt excelleren. Nu Ajax onder Peter Bosz ver van de eigen 16 afspeelt is Tete niet de ideale rechsback voor Ajax.

Bovendien lijkt het erop dat Bosz met Riedewald en Sanchez in het centrum wil spelen. Dat heeft mijn voorkeur ook aangezien in het moderne voetbal je wel met twee fysiek sterke verdedigers moet voetballen om op het hoogste niveau mee te kunnen. Dat zit je wel met Veltman en Tete waarvoor maar één plek beschikbaar is. Ik vraag me af of je hun tevreden kunt houden met een plek op de reservebank.

Tete heeft daarnaast slechts een twee jarig contract. Voor Ajax kan het dus interessant zijn om hem zo duur mogelijk te verkopen en een vervanger te halen die beter in de speelwijze past. Als ze Tete gaan verkopen lijkt het mij dat ze een goede en haalbare kandidaat op het oog hebben.

Daar sta je dan als Ajax supporter seizoenskaarten zijn binnen dus laten we maar alle dragende krachten verkopen.. eerst Van Rhijn weg nu dadelijk Tete en Cillessen,ghazi en wie weet wie nog meer.. maar nog belangrijker wie gaat ze opvolgen? Room is genoemd als kandidaat voor Cilllessen wauw dat is een aakoop zeg..

19 augustus 2016 om 14:50

Inderdaad te vreemd voor woorden dat Van Rhijn wordt verkocht en Tete dat misschien mag volgen. Dan heb je dus als rechtsback als ik het goed begrijp eigenlijk alléén nog Veltman, die dat van origine niet eens is.

19 augustus 2016 om 16:18

@ Danilo21

Dat is helaas al jaren het geval, ondanks dat volgens het originele beleid; Ajax niet meer zou mee werken aan transfers van belangrijke spelers in het slotdeel van de transfermarkt (ook al zou dat tijdelijk een ontevreden speler opleveren); komt daar toch elke keer niets van terecht. Nu heb ik veel kritiek op Overmars, alleen ik denk dat hij hier niet veel aan kan doen; aangezien je ook nog met de speler te maken hebt. Zodra er clubs van een bepaald (financieel) kaliber komen zijn er maar weinig spelers die het geduld kunnen opbrengen om te blijven. In het geval van Tete speelt ook nog mee dat Ajax al een tijd bezig was om met hem te verlengen,en daarnaast is Raiola zijn zaakwaarnemer en dan weet je het wel.

Waar is Ajax mee bezig, alle spelers weg doen en dan de Vittesse spelers halen of zo.

Waar gaat dit allemaal over zeg?

- 11 miljoen voor Bailey kan prima (nog nooit van die gozer gehoord)
- Opvolger van Cillessen misschien Room?
- Tete moet een keer banken en maar gelijk verkopen?

Zullen we anders Klaasen, Bazoer en Younes ook gewoon in de aanbieding doen? 3 halen = 2 betalen ofzo.

Natuurlijk heeft Veltman hele goede wedstrijden gespeeld, maar afgelopen wedstrijd tegen Roda JC was Veltman om te huilen als rechtsback.

Maar goed, we kunnen nog altijd trots zijn op de 8172382 miljoen die op de bank staat en waar geen reet mee gebeurd, toch?

Tete is toch een van de beste verdedigers van de eredivisie.. In mijn optiek zou die gewoon in de basis moeten spelen. Met het vooruitzicht dat Veltman de voorkeur krijgt lijkt mij een vertrek de beste optie. Denk dat de Serie A de perfecte competitie voor hem is!

Whattt?? Kan me bijna niet voorstellen dat dit waar is, ik denk dat Tete met Bazoer op dit moment het grootste talent in Ajax 1 is (ik reken vd Beek en Nouri dus niet mee), zou echt achterlijk beleid zijn als ze m weg doen. Een vleugelspeler erbij, misschien nog een vervanger voor Cillessen als die vertrekt en verder niks meer laten vertrekken.

Waardeloos als ze tete gaan verkopen..
Ze moeten echt ophouden hiermee zeg

De beste verdedigende back van Nederland en dan verkopen? Die gasten zijn gestoord. Cilissen dat snap ik maar Tete? Verkoop dan liever Veltman.

19 augustus 2016 om 15:02

Hoezo Veltman? Die.jongen doet het nog altijd goed, vorig seizoen op een enkel foutje na nergens op te betrappen

Mag toch hopen dat ze dit niet doen. Je beste rechtsback sinds jaren..
Of er moet achter de schermen meer spelen waardoor Ajax van.hem af wil en.hij op de bank zat afgelopen weekend..

Lekker laten blijven die jonge is net doorgebroken en ned elftal dus waarom al zo vroeg weg doen zou echt dom zijn

Zou werkelijk belachelijk zijn als Ajax echt bezig is met hem te verkopen. Verdedigend in jaren geen betere back gezien bij Ajax. En eindelijk weer eens een Amsterdamse jongen uit de jeugd.

Ik word sowieso soms moe van die aanvallende backs. Als je ze in de selectie hebt prima, maar als je 2 goede degelijke backs hebt moet je je tactiek maar aanpassen. Kijk naar Dijks nu. Die lijkt ook opeens een andere speler. Hij komt er dan wel meer overheen dan een Tete, maar het rendement is nog steeds heel laag. En dan wordt al snel gezegd dat het een kneus is, maar zo slecht is die jongen niet als je hem anders gebruikt. En als hij wel ook nog eens de traptechniek van bijvoorbeeld Willems had gehad was het geen Ajax speler meer. Zo reëel moet je ook zijn.

Verre uit de beste rechter verdediger in Nederlander. Ãœberhaupt een schande dat Veltman de voorkeur krijgt maar dat gebeurd nou eenmaal in het voetbal en de keuze van een manager is respecteren. Denk echter dat het te vroeg zou zijn om te vertrekken. Eerst een half jaar bekijken en daarna een keuze maken

Als je Tete verkoopt kan je net zo goed je eerste elftal opdoeken en puur als handelshuis (inclusief) jeugdopleiding door het leven gaan. Tete is inderdaad by de far best verdedigende back van de afgelopen jaren en heeft amper 30 Ajax-1 wedstrijden op zijn naam.

Wat zou dit zonde zijn...eerst maar afwachten of we dit nieuwtje serieus moeten nemen. Kan me niet voorstellen dat Ajax van Tete af zou willen, ook al heeft hij even geen basisplaats.

Bosz...ik durf te wedden dat hij achteraf een drama voor Ajax blijkt..
hoop in ieder geval niet dat Ajax hem wil verkopen..verkoop nog liever Veldman.

19 augustus 2016 om 16:10

De eredivisie, Feyenoord en Ajax spelen het spel 'wie is de mol'. Ik denk dat Bosz het is...

Nee, ik denk dat het bestuur van Ajax dit helemaal zelf doet. Je kan Bosz niet de schuld geven dat ineens iedereen vertrekt terwijl er niet echt iets bijkomt. Uiteindelijk moet Bosz het doen met de spelers die hij tot zijn beschikking heeft. Natuurlijk kan je aangeven op welke posities je spelers wil en welke spelers je wil houden. Maar aan het einde van de rit gaat Overmars daarover. Ik kan me niet voorstellen dat Bosz staat te springen op een vertrek van je spits en je keeper. Zo aan de start van de competite. We zijn al een aantal wedstrijden bezig, en Ajax is nog niet eens klaar met de selectie. Dat kan toch eigenljik niet met een club van dat formaat. Dan moet je toch eigenlijk aan de start (en het liefst in de voorbereiding) al klaar zijn op grote lijnen

Als dit waar is vrees ik dat je gelijk hebt. Ik ben zeer sceptisch over Bosz, de tactiek moet niet heilig zijn, je moet kijken naar het materiaal dat je hebt en daarbij de juiste tactiek bedenken.

Als je verdedigend veel risico wil nemen moet je zorgen dat je aanvallend bijzonder sterk en effectief bent. Dat zijn we al jaren niet, het probleem is echt al heel lang dat er te moeilijk gescoord wordt. en te weinig echt grote kansen worden gecreëerd. Traore is een topper maar ook geen kanon wat betreft doelpunten. En die jongen van Genk is ook alles behalve een garantie voor doelpunten.

Waarom niet een stukje realiteitszin en gewoon je beste back opstellen? Je kan alsnog veel meer aanvallende intenties hebben dan de Boer en als je gewoon Ziyech haalt heb je zoveel kwaliteit op het middenveld; 2 middenvelders die veel scoren en Bazoer pakt zo nu en dan ook nog een doelpuntje mee.

Bosz lijkt zo eigenwijs als maar kan en ik zie het somber in zo. Feyenoord en PSV zijn totaal niet minder geworden deze transferperiode, bij Ajax is dat vooralsnog maar zeer de vraag. Sanchez lijkt wel aardig maar de verdediging was überhaupt niet het probleem de laatste jaren.

Het zou echt een gigantische blunder zijn als ze hem laten gaan. Het is een geweldige speler met heel veel potentie.

Bosz zet Veltman erin ipv Tete.. Ik vind het helemaal goed hoor (als Feyenoord supporter) maar het slaat helemaal nergens op.

Ik als ajacied kan er met me hoofd niet bij waarom ajax!!! Zo worden we iedergeval geen kampioen

Ik hoop dat hij blijft, vorige seizoen heeft hij een uitstekend seizoen gehad. Ik snap er dan ook helemaal niks van dat hij weg moet

Triest als dit waar is. Ik vond Tete tegen Paok thuis de beste van het veld. Wil Bosz echt zelfmoordvoetbal gaan spelen met de backs voorin en slechts twee centrale verdedigers achterin? Ik zou Tete altijd opstellen.

Lekker dat Ajax het weer op het laatste moment laat aankomen allemaal.

Wat is er aan hand. Tete is toch een goede vleugelverdediger. Of zijn er gedrags problemenen

Lekker bezig Bosz, kan niet wachten tot er een nieuwe trainer komt. Ik kan echt niet begrijpen dat mensen blij waren met hem.

Gaat Bosz nou ajax van binnenuit kapot maken? Wie gaat Tete nou passeren voor Veltman... Peter Bosz moet gewoon heel snel wegwezen uit Amsterdam en ook Overmars kan achterop de fiets springen bij Bosz... Wat een zooitje in Amsterdam zeg Ajax is Ajax al heel lang niet meer!

slechte zet van ajax lijkt me. je levert de beste rechtsback van nederland in.
daarin tegen zie ik veltman liever als back dan in het centrum.

zeer goed voor het nederlands elftal.
als hij dit voortzet bij lazio, gaat het nederlands elftal wel weer een tijd met (redelijk) goede verdedigers tegemoet!
hij zal in die competitie toch zwaardere tegenstand krijgen en meer leren dan in de eredivisie.

Op zich kan ik het wel een beetje begrijpen dat Ajax Tete wilt verkopen aangezien hij nog maar twee jaar contract heeft en Raiola zijn zaakwaarnemer is. Maar als je Tete verkoopt moet je wel een speler van het kaliber Fosu Mensah halen als vervanger en niet Hateboer ofzo want anders lever je weer kwaliteit in.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren