Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Jong wil naar PSV: 'Ik snap de gevoeligheden'

Laatste update:

Siem de Jong heeft zijn zinnen gezet op een verhuur aan PSV. De aanvallende middenvelder mag na twee teleurstellende seizoenen vol blessureleed op huurbasis vertrekken bij Newcastle United en is op weg naar de landskampioen, waar hij kan gaan samenspelen met zijn broer Luuk. “Ik heb Ajax de eerste optie gegeven en nu hoop ik aan de slag te kunnen gaan bij PSV”, zegt De Jong.

/

De 27-jarige middenvelder komt uit de jeugdopleiding van Ajax en speelde 168 competitiewedstrijden voor het eerste elftal, waarin hij 57 keer wist te scoren. Vervolgens vertrok De Jong naar Engeland, maar het avontuur bij Newcastle is niet geworden wat hij ervan verwacht had. PSV wil De Jong terughalen naar Nederland en de zesvoudig international hoopt dat dit zal gaan lukken.

“Ik snap de gevoeligheden natuurlijk bij deze stap”, zegt De Jong in gesprek met het Algemeen Dagblad. “Maar het is voor mijn gevoel open en eerlijk gegaan. Ik heb eerst gekeken of Ajax zelf geïnteresseerd was deze zomer. Dat vond ik de juiste weg, op het moment dat je met mijn achtergrond open staat voor een terugkeer naar Nederland. Ik heb een prachtige tijd gehad bij Ajax. De opleiding doorlopen, het eerste gehaald, vier keer kampioen geworden, aanvoerder geweest. Ik heb daar ook meteen open kaart over gespeeld met PSV toen die het eerste contact legden. Bij PSV respecteerden ze dat ik Ajax de eerste optie wilde geven.”

/

Ajax liet echter weten dat het geen zin had in een nieuwe samenwerking met De Jong, waarna PSV in beeld kwam. De Jong zegt dat de ambities van de Eindhovenaren hem aanspreken en dat het een droom zou zijn om met zijn broer Luuk in een elftal te spelen. PSV versterkte zich donderdag nog met Bart Ramselaar van FC Utrecht, maar wil dus ook nog De Jong hebben. Newcastle is bereid om mee te werken aan een verhuur van de middenvelder, die nog tot medio 2020 vast ligt op St. James' Park.

Siem de Jong zou een aanwinst zijn voor PSV

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Netjes gespeeld van Siem de Jong. Hij komt trouwens toch uit de jeugdopleiding van de Graafschap?

19 augustus 2016 om 10:41

En voor de Graafschap zal die ook wel ergens een opleiding genoten hebben, hij is doorgestroomt vanuit de jeugd van Ajax naar het 1e elftal, dat wordt er mee bedoelt.

19 augustus 2016 om 10:44

Vandaar mijn vraagteken ... Hoeveel jaar heeft hij eigenlijk in de jeugd van Ajax gespeeld? Ik zie net dat hij 2 jaar in de opleiding heeft gespeeld en daarvoor 5 jaar de Graafschap. De gehele opleiding doorlopen is dus niet juist.

19 augustus 2016 om 10:46

Sinds zn 15e of iets dergelijks

19 augustus 2016 om 10:51

Voor de Graafschap voetbalde hij voor DZC '68, de grootste amateurclub van Doetinchem. Heeft hij overigens niet lang gevoetbald, de Graafschap pikte 'm al vroeg op.

19 augustus 2016 om 11:17

Er staat ook nergens dat hij de gehele opleiding heeft doorlopen. Er staat: "de 27-jarige middenvelder komt uit de jeugdopleiding van Ajax", en een quote van Siem de Jong zelf is: "ik heb een prachtige tijd gehad bij Ajax. De opleiding doorlopen, het eerste gehaald, vier keer kampioen geworden, aanvoerder geweest." Nergens dus 'de gehele opleiding doorlopen'

19 augustus 2016 om 12:12

Ga je nu discussiëren over het woordje geheel? Er staat de opleiding doorlopen. Dat betekent volgens mij dat je er aan begonnen bent en hem hebt afgesloten. Hij heeft een deel van de opleiding doorlopen. Volgens mij klopt het dus precies wat ik zeg

19 augustus 2016 om 13:02

Hij is er toch ook aan begonnen en heeft hem afgesloten? Of wil jij die "geen discussie wil voeren" over een woordje nu de immer terugkerende discussie gaan voeren hoe lang iemand in de jeugd ergens (lees bij Ajax) gespeeld moet hebben voordat hij kan zeggen dat hij uit de jeugd daarvan is gekomen?

19 augustus 2016 om 10:51

Ten eerste is het belachelijk dat ajax hem niet wil huren voor max anderhalf miljoen. Zijn waarde bij ajax heeft hij wel bewezen, vaak ook in europese wedstrijden. Zelfde geval als ron vlaar afgelopen jaar. Daarnaast kan ik het totaal niet respecteren als hij naar PSV vertrekt. Stel je de kampioensschaal voor met hem in een psv shirtje. Nee echt, siem je stelt ons teleur

19 augustus 2016 om 10:58

Waar moet hij spelen dan? Het middenveld is prima bezet en zou de voorkeur geven aan de jeugd of een aankoop die Ajax echt sterker maakt.

De spits is ook geen optie. Ten eerste is hij geen spits, hebben we al Traore gehuurd enz.

Daarnaast is de Jong lang geblesseerd geweest en is het gewoon een middelmaat voetballer die met hard werken zeer nuttig kan zijn.

Kortom: dankbaar voor zijn periode bij Ajax. Maar voor 1,5 miljoen huren...ben je gek! Nooit doen! Liever het geld bij Ziyech of die buitenspeler van Genk leggen! Of een nieuwe keeper! Of een fatsoenlijke sterke rechtsback!

19 augustus 2016 om 11:04

Waar mort Bosz hem neerzetten, dan? Op de bank? Tribune? Bertje duur, niet...? Ik doe het voor de helft. Moet nog maar zien of hij überhaupt in de basis staat bij PSV...

19 augustus 2016 om 11:05

Nee KoenKez, je Clint stelt je teleur! Ajax wil hem niet, hij wil weer in Nl spelen dus logisch als hij voor PSV kiest!

19 augustus 2016 om 11:06

Club stelt teleur, dus!

19 augustus 2016 om 11:07

Praat voor jezelf aub. Ik snap dat Ajax hem niet haalt. We hebben al genoeg middenvelders, je zou alleen een creatieve 10 kunnen gebruiken, dat is Siem niet. Tel daarbij op dat hij de laatste jaren meer geblesseerd is geweest dan fit vind ik het een logische beslissing van Ajax om hem niet terug te halen.

Dat hij in dot geval voor zijn carriere kiest, prima. Tuurlijk zou het pijnlijk zijn mocht hij samen met Luuk de schaal optillen aan het einde van het seizoen, maar is dan niet anders. Ik snap de keuze van Siem volledig. Hij is altijd heel eerlijk geweest over zijn gevoelens naar Ajax, maar als Ajax hem niet wil moet je toch verder.

19 augustus 2016 om 11:20

Je hebt tot nu toe een goede keeper je hebt het nu over een iets mindere periode maar heeft altijd goed gekeept. Daarnaast kan je Siem gewoon op de plek van Klaassen zetten en Klaassen snel verkopen nu hij nog geld op brengt. En een fatsoenlijke rechtsback???? Je hebt de beste van de eredivisie wat wil je nog meer? De speler die ze willen kopen is,wat ik heb begrepen, een linksbuiten en ook op die positie heb je al de beste van de eredivisie. Ik Snap je dus ook niet zo goed...

19 augustus 2016 om 11:33

Ja zeker nog een vierde rechtshalf halen? We hebben al 3 dezelfde types met Klaassen, Bazoer en Gudelj. Als we er 1 hadden prima, maar ik vond destijds Gudelj al teveel hetzelfde aan wat we al hadden (al dan iets defensiever, maar haal dan een echte controleur), laat staan Siem de Jong er nog bij.

19 augustus 2016 om 15:57

Ik snap Ajax ook zeker niet. Ze roepen al ruim 2 jaar dat ze meer ervaring in de ploeg willen hebben. Dan komt er een oud speler (die nog niet over de houdbaarheidsdatum is) die zichzelf aanbiedt, en dan wil je hem niet. Ik kan dat werkelijk waar niet geloven.

Jammer dat er bij Ajax geen plek voor hem is. Hier gaat PSV een hele goede aan hebben. Ik wens hem alvast veel succes.

19 augustus 2016 om 11:21

Ik zie niet in waarom er meer plek is bij PSV dan bij Ajax? Ajax heeft Klaassen, Gudelj, Bazoer, met daarachter Nouri, v.d. Beek en nog Serero (sinkgraven als aanvaller meegerekend).

PSV heeft Guardado, Hendrix, Propper, Ramselaar, Maher en daarachter ook enkele jonge talenten.

Het verschil tussen Ajax en PSV is vooral dat PSV voor meer zekerheid wil gaan met 4/5 redelijk gelijkwaardige middenvelders waardoor ze blessures, vormdipjes en extra zware Europese wedstrijden etc. goed kunnen opvangen. Bij Ajax komt er op dat moment al gauw een onervaren talent in het elftal. Dit is naar mijn mening ook de reden waarom Ajax weer naast de titel zal gaan grijpen.

19 augustus 2016 om 11:49

Naar mijn mening zou de jong komen voor de 10 positie en daar staan klaassen, nouri en sinkgraven. Met hem erbij dus 4 tienen. Lijkt me dat er dan bij psv dus meer plaats is.

19 augustus 2016 om 11:55

Wat dat betreft heb je gelijk, echter lijkt Sinkgraven nu voor de linksbuiten positie te moeten gaan (heeft vorig jaar ook wel laten zien het niveau niet aan te kunnen op het middenveld) en komt Nouri net kijken. Zo'n risico zou PSV niet nemen.

19 augustus 2016 om 14:46

Maher moet je al niet meer meerekenen verwacht ik. Anders hadden ze Siem waarschijnlijk niet gehaald, Siem ga je niet huren om zesde keus te laten worden, want qua salaris zal ie niet goedkoop zijn

Ik vind dit niet kunnen. Siem de Jong, toch een boegbeeld van Ajax onder de Boer. Die nu voor een huurperiode van een jaar zn principes en liefde opzij zet. Hij kan bij zoveel clubs in europa speleen. Waarom Psv?

19 augustus 2016 om 10:35

Oh ja, waar kan hij dan spelen? Niemand zit te wachten op een bankzitter van een Engelse tweedeklasser die al 2 jaar geblesseerd is.

19 augustus 2016 om 10:38

te negatief. Siem is gewoon een zeer nuttige speler die niet veel kost. Een beetje zaakwaarnemer krijgt m zo bij hoffenheim of stade rennes.

19 augustus 2016 om 10:44

Ik ben het volledig met je eens. Ik bekijk dit ook helaas met een gekleurde bril, ik zie dit liever gewoon niet gebeuren!

Zou wel vreemd gezicht zijn om hem met een schaal te zien staan in een PSV shirt terwijl hij deze als aanvoerder bij Ajax heeft binnen gehaald!

19 augustus 2016 om 10:45

Inderdaad na 2 seizoenen blessureleed en zelfs nu is hij niet fit...

19 augustus 2016 om 10:46

CL spelen en het jaar daarna naar een veel betere club. Dan ben je pas een goede zaakwaarnemer!!

19 augustus 2016 om 10:46

Ja joh lekker bij Stade Rennes spelen als je Champions League en ook nog in je eigen land kan spelen.

19 augustus 2016 om 10:52

1. Welke principes zet hij opzij als hij naar PSV gaat? Het principe dat hij graag op een zo hoog mogelijk niveau wil spelen, wat nu blijkbaar PSV is voor hem.
2. Waarom zou hij Hoffenheim of Stade Rennes verkiezen boven PSV waar hij om de landstitel en CL kan spelen? En dat ook nog eens met z'n broer samen.

Vind het echt enorm bekrompen van die enkele Ajax supporters hier die er emotionele bezwaren tegen hebben (ik zeg enkele, want de meesten hebben wel volledig begrip voor de keuze van Siem). Als je zelf in die situatie zou zitten zou je het ook wel weten.

19 augustus 2016 om 11:05

Ik gun het Siem wel. Heeft ons genoeg gebracht, vooral de goals tegen Twente in de eerste kampioenswedstrijd zal ik niet vergeten.
Lijkt me een heel sympathiek persoon en hoop dat hij weer het plezier in het spel terug kan vinden. Ik heb echter mijn twijfels of hij weer het niveau kan bereiken waarmee hij voor Ajax zo belangrijk was.

Overigens hoeft ie van mij geen kampioen te worden en scoren tegen Ajax zie ik liever ook niet, maar als ie bij PSV komt te spelen en naar de Arena komt hoop ik wel op applaus in plaats van gefluit. Dat verdient ie.

19 augustus 2016 om 13:21

Ik ken er geeneen die er begrip voor heeft. Iedereen die hierbegrip voor heeft is geen echte ajacied en vooral geen Amsterdammer. Iets wat Siem ook niet is! Voor mij is het gewoon een verrader.

19 augustus 2016 om 13:30

Mensen als jij zijn de reden dat ik me soms schaam voor medefans, zo bekrompen en dom. Als wr toch geen plek meer is bij Ajax en bij PSV wel waar hij ook nog kan samenspelen met zijn broer voor de titel en in de CL, dan moet je daar gewoon begrip voor kunnen opbrengen. Een echte fan vergeet niet wat de Jong voor Ajax heeft betekend en gunt hem deze stap gewoon

19 augustus 2016 om 13:40

Nou richard677, zal ik je wat vertellen. Siem de Jong is ook helemaal geen Amsterdammer. Jij bent daarentegen wel bekrompen.

19 augustus 2016 om 10:35

Wat een onzin, hij wilt gewoon terug naar Nederland. Hij heeft bij Ajax aangeklopt maar een NEE gekregen. Dan is er naast PSV eigenlijk geen andere goede optie voor een speler van dit kaliber. Alleen Feyenoord, maar dat zou nog meer onvrede oproepen.

19 augustus 2016 om 10:39

Inderdaad, als je het artikel goed leest klopt het gewoon wat jij zegt. Vind zijn reactie nergens op slaan.

19 augustus 2016 om 10:51

Nee. Psv is veel erger. Veel (jongere) ajacieden hebben weinig tegen feyenoord maar des te meer tegen de arrogante psv.
Ik snap Siem wel. Maar is 'landverraad' nu is hij nog voor altijd de held van Ajax. Gaat hij naar psv dan zal hij bij de meesten hebben afgedaan. Zijn bijdragen zullen nog steeds worden gewaardeerd maar er zal anders naar hem worden gekeken.
Élke club is beter dan psv

19 augustus 2016 om 10:55

Hahaha, inderdaad altijd die haat tov feyenoord. Ik als ajacied gunde feyenoord de beker zelfs nog wel. Wel jammer was dat de club 'anti-ajax' opeens zoveel fans had

19 augustus 2016 om 10:37

Waarom psv is in het artikel al uitgelegd. Dit moet prima kunnen, want het is zijn carriere en van niemand anders.

19 augustus 2016 om 10:42

Mee eens, het kan ook makkelijk. Ik denk dat het de meeste mensen zelf ook niet uitmaakt. Maar voor hem persoonlijk... OP heeft een punt.

19 augustus 2016 om 10:38

Is toch leuk, met je broer spelen. Ik zou dat ook wel vet vinden, zo een kans krijg je niet elke dag.

19 augustus 2016 om 10:38

Tja de mensen hebben tegenwoordig geen principes meer ze kunnen alleen nog maar mooi praten maar ergens voor staan ho maar

19 augustus 2016 om 10:49

Misschien zou de samenleving er wel een stuk op vooruit gaan als mensen hun idiote principes op zij zetten. De gemiddelde Ajacied gunt hem gewoon een goede ploeg met perspectief waar hij op de radar blijft van de grotere clubs. Dat is PSV en ik hoop dat hij samen met zijn broer kan vlamemn bij PSV, succesvol is in de CL en tweede wordt achter Ajax. Het is toch fantastisch dat Nederlandse spelers de stap (terug) zetten naar de Nederlandse top. Goed voor de competitie, goed voor Oranje.

Het ga je goed Siem. Hij moet sowieso een staande ovatie krijgen wanneer hij het veld van de Arena op loopt.

19 augustus 2016 om 11:02

Ik ben het in alles met je eens behalve dan die 2de plaats van PSV .
Maar inderdaad laat die idiote principes eens varen.

Succes tegen Rostov hoop op Ajax.

19 augustus 2016 om 10:38

"hij kan bij zoveel clubs in europa spelen" waar baseer je dat op? Ik kan mij niet voorstellen dat er een andere CL club interesse heeft

19 augustus 2016 om 10:39

Waarom niet psv? Grote kans om kampioen te worden, grote kans dat je basis staat en champions league. Kan hem geen ongelijk geven.

19 augustus 2016 om 10:39

1. Nederlandse Club
2. Cl
3. Samen spelen met je broer

Als Ajacied baal ik er ook enorm van, maar ik kan Siem gewoon geen ongelijk geven. Hij heeft zelfs eerst Ajax zélf nog benaderd. Ik gun hem een blessure vrij seizoen waarin hij weer veel aan spelen toekomt, eindigend met een mooie 2e plaats.

19 augustus 2016 om 10:56

Mooi omscheven, helemaal mee eens ;-)

19 augustus 2016 om 10:41

Ben dit niet met je eens. Las t klopt hoe hij t stelt kun je alleen t bestuur van Ajax wat verwijten. Indien je iemand hierin wilt verwijten. Ook al is t middenveld van Ajax al vol. Door z'n veelzijdigheid en z'n ervaring had hij prima belangrijk kunnen zijn in de Ajax selectie. Ook als reserve spits indien nodig.

19 augustus 2016 om 10:42

schei uit man hij heb eerst ajax benaderd en als hij terug wil naar Nederland kan hij toch gewoon lekker bij psv ballen. Ik geef hem gewoon groot gelijk hij gaat met psv kampioen!

19 augustus 2016 om 10:43

Man hoe duidelijk moet een speler uitleggen dat Ajax (terecht)zelf niet wilde? Psv is dan toch logisch. Doet namelijk niet voor Ajax onder.

19 augustus 2016 om 10:43

Je kan mij allerlei redelijk rationele dingen vertellen over waarom Siem wel moet gaan.
Ik ben het daar totaal niet mee eens. Voetbal is emotie niet alleen ratio.
Siem was een boegbeeld, nog niet lang geleden.
Siem kan overal spelen.
PSV is voor mij de grootste concurrent en (sorry medefans) voor mij de grootste vijand in de eredicise.
Daar spelen vind ik niet kunnen.
Zeker niet voor een lullige hiuurperiode van 1 jaar.

19 augustus 2016 om 10:44

Wat maakt dat nu uit dat ie bij Ajax een boegbeeld was. Clubliefde bestaat alleen op papier en clubs hebben net zo goed schijt aan spelers die willen blijven maar niet meer nodig zijn.

19 augustus 2016 om 10:44

Dat lijkt me duidelijk, toch? Los van het feit dat Siem Nederlands is en dus de competitie kent, speelt PSV om de landstitel, maken ze meer dan gemiddeld kans op de KNVB-beker en ze spelen ook nog eens 6 duels Champions League, plus eventuele extra Cl/el duels als ze overwintering afdwingen. Die omstandigheden gaat hij ergens anders niet zo snel aantreffen, tenzij al zijn ambitie overboord gooit en in de zandbak of het oostblok gaat spelen. En dan is er nog het feit dat hij zijn droom om met Luuk samen te spelen bij PSV in vervulling kan laten gaan.

Siem heeft netjes gehandeld, hij is eerst met Ajax in gesprek gegaan omdat dat zijn club is. Ajax kan/wil Siem er niet bij hebben op dit moment, dus dan is het logisch dat hij verder kijkt. Bovendien is de rivaliteit tussen Ajax en PSV natuurlijk een heel stuk vriendelijker dan die tussen Ajax en Feyenoord.

19 augustus 2016 om 10:44

De clubtrouw die veel supporters hebben leeft onder voetballers nou eenmaal veel minder. Patrick Kluivert, Andy van der Meijde, Michael Reiziger, Wim Jonk en Marciano Vink, om er maar een paar te noemen, zijn ook Ajacieden in hart en nieren, maar die zijn uiteindelijk ook allemaal naar PSV gegaan.

En sowieso, volgens jouw logica zou het voor Siem de Jong eigenlijk onmogelijk zijn om weer in zijn thuisland te voetballen zolang Ajax hem niet wil (want Feyenoord ligt nog gevoeliger dan PSV en de rest zit toch weer een niveautje lager). Da's ook niet fair.

19 augustus 2016 om 11:23

Ook bijvoorbeeld Koeman, Kieft en Vanenburg.

19 augustus 2016 om 10:45

Ga toch heen met je sentiment man. Zo zit de topsport niet in elkaar. Broederliefde gaat voorop en daarom wilt hij naar Psv. Siem is een aardige voetballer, maar met alle respect wel een duizend in één voetballer. Hij is geen specialist en dat maakt dat hij, mede door zijn blessure, op de bank zit. Hij moet zijn carrière weer nieuw leven inblazen. Dat kan prima bij Psv. Ajax heeft immers geen plaats voor hem en dan ga je simpelweg verderkijken. Laten wij supporters dan ook gewoon de ballen en het fatsoen te hebben om hem in De Arena en in Eindhoven te voorzien van een mooi en waardig welkom.

19 augustus 2016 om 10:48

De Jong heeft Ajax geïnformeerd of ze interesse hadden in hem. Maar zijn 'liefde' heeft hem niet nodig, dus het is meer dan normaal dat je verder gaat kijken. Daarnaast heeft hij ook gezien hoe zijn broer zijn carrière heeft herpakt bij Psv. Dat kan ook voor hem werken. En ook nu samen spelen met je broer in een elftal is natuurlijk een goede reden om naar PSV te gaan.

Er zijn volgens mij niet veel clubs die nog interesse de Jong hebben. Hij heeft de afgelopen jaren, mede dankzij blessures, nauwelijks wat laten zien.

19 augustus 2016 om 10:55

Hij heeft Ajax toch de mogelijkheid geboden om daar weer te gaan voetballen. Ajax hoeft hem niet, heeft hem niet nodig. Dan heeft Siem de Jong toch alle recht om elders te gaan voetballen. Het zijn profs. Ze voetballen voor geld. En hij komt uit Doetinchem, dus een echte Ajacied is het ook niet.

Nou dan mogen ze ook niet zeuren bij Ajax. Stelletje ongeregeld... :S

Zo. En bij deze zijn alle haters op Siem de mond gesnoerd. Ik gun hem deze stap ! Van Championsship en 2 jaar niks laten zien naar een CL spelende voor het kampioen gaande PSV.

Erg netjes hoe Siem heeft gehandeld. Hoop dat hij nu is blessurevrij kan blijven !

19 augustus 2016 om 10:41

Hoezo nou weer de mond gesnoerd? Er zijn zat clubs waar hij aan de bak zou kunnen. Waarom per se NL?

19 augustus 2016 om 10:44

Het zit je wel dwars he. Waarom zou hij perse in het buitenland moeten voetballen? als hij terug naar Nederland wil en ajax wil hem niet meer wil waarom zou hij dan volgens jou naar het buitenland moeten alleen vanwege zijn ajax verleden? Altijd zeuren dat clubiconen terug moeten keren op een mooie leeftijd en nu gebeurd dat en dan hoeft ajax de desbetreffende speler niet.

Is de Jong maar 6 voudig international? Dat valt me enorm tegen eerlijk gezegt, ik dacht dat ie er meer achter zijn naam had staan.

19 augustus 2016 om 10:39

Ja. Komt door veel blessures, concurrentie (oa Sneijder op zijn plek), t nadeel van z'n eigen multifunctionaliteit. En ook omdat t natuurlijk geen Robben ofzo is. Maar wat meer interlands had hij anders echt wel gespeeld.

19 augustus 2016 om 10:42

verdient ook meer, maar nooit de kans gekregen

Ik begrijp hem volledig. Zijn carriere is in het slop geraakt door blessures, dan is PSV een prima club om dat nieuwe leven in te blazen. Maar uiteraard hoop ik nu wel, in tegenstelling tot voorgaande jaren, dat dit avontuur mislukt ...

19 augustus 2016 om 10:41

Ik hoop van harte dat dit avontuur voor hem lukt. Liever niet te koste van Ajax, maar Siem verdient al het goede in zijn carriere.

19 augustus 2016 om 10:47

Siem mag van mij de sterren van de hemel spelen bij Psv, dat gun ik hem. Zolang PSV als team zijnde maar de nodige steekjes laat vallen en de titelrace spannend blijft (met hopelijk Ajax als winnaar) vind ik het prima.

tja...geen probleem mee.
Die jongen moet gewoon aan zichzelf denken en heeft 2 moeilijke jaren gehad.

Een goede keuze is nu gewoon heel belangrijk voor de rest van zn carriere.
Natuurlijk zie ik hem liever niet in een psv shirt, maar als dat voor hem de beste oplossing is, dan wens ik hem alle succes en hoop dat hij een hele nette 2e plek haalt in de competitie ;-)

Deze jongen had ajax toch gewoon moeten halen! Ideale meevoetballende spits! Erg pijnlijk om hem straks in het psv shirt te zien..

Prima toch Siem, je bent Ajax naar mijn mening niets schuldig. Je hebt er een prachtige tijd gehad, en omdat er nu simpelweg geen ruimte is en je toch naar Nederland wilt lijkt PSV mij ook een goede optie. Super leuk om met Luuk samen te voetballen.

Begrijpelijk van Siem. Hoop voor hem dat ie z'n oude vorm terug vind en eindelijk blessurevrij kan spelen.

Ik had ze eigenlijk graag twee jaar geleden bij ajax zien spelen. Siem op 10 en luuk in de spits.

Ramselaar, Schwaab en de Jong zijn toch 3 spelers die evengoed heel erg tegen kunnen vallen van te voren. Schwaab lijkt het niveau te hebben, maar als je kijkt naar deze spelers zijn ze alledrie toch best een behoorlijke gok van te voren. Ramselaar zou net zo goed de nieuwe Maher kunnen worden, de Jong heeft jarenlang nauwelijks gespeeld en Schwaab speelde bij een degradant in Duitsland. Hoop dat Brands weet wat ie doet.

19 augustus 2016 om 11:14

klopt, al is het een behoorlijke open deur wat je intrapt. Cillesen kan dit seizoen ook vies tegenvallen terwijl hij zijn waarde al bewezen heeft. Guardado idem en het is nog de vraag of Ziyech Twente nu weer kan redden van degradatie.

Voetballers kunnen tegenvallen. Bij een aankoop is er geen enkele garantie. Eén van de menselijke trekjes van de voetballerij

19 augustus 2016 om 11:27

Ben ik gedeeltelijk met je eens. Maar een spelers als Guardado heeft zich al bewezen, Ziyech heeft zich in Nederland tot op zekere hoogte ook bewezen (al had Maher een vergelijkbare dragende rol bij AZ). Schwaab is al redelijk op leeftijd en komt van een degradant, de Jong heeft al een hele tijd geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld, en Ramselaar heeft maar 1 goed seizoen achter de rug bij Utrecht. Dat vind ik toch wat anders dan een speler als Guardado halen. Tuurlijk hoort het nemen van risico's bij het voetbal, maar mochten deze 3 spelers het niet redden, mits de Jong echt komt, dan zou dat toch wel desastreus zijn.

Kan hij niet maken als cruciale speler van Ajax bij meerdere kampioenschappen. Ik snap dat hij met zijn broer wil spelen, maar doe dat dan ergens anders.

19 augustus 2016 om 11:19

Waar anders zou je dat dan willen zien.....uitgezonderd een potje beachvoetbal kunnen ze niet samen spelen lijkt me

Als hij gaat dan wordt PSV duidelijk kampioen... Echt jammer dat Ajax hem niet terug heeft gehaald. Kan alleen al met mijn ervaring enorm belangrijk zijn.

19 augustus 2016 om 10:39

PSV is echt niet afhankelijk van Siem betreft het kampioenschap, Sirm wordt puur gehaald voor de breedte.

Neeee! Een van mijn favoriete spelers bij Ajax destijds. Dubbel gevoel bij deze transfer, PSV is interessante stap voor hem. Gezien zijn Ajax verleden zou ik het heel vreemd vinden om hem in een PSV shirt te zien.

Mocht Siem naar PSV komen juich ik dat alleen maar toe. Natuurlijk, hij heeft PSV 4 jaar pijn gedaan en is hij een echte Ajacied maar ik denk dat we een ware ''de Jong machine'' gaan krijgen als hij komt.

Mocht hij trouwens komen, zou PSV dan ook een optie tot koop bedingen?

19 augustus 2016 om 10:43

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet zon probleem mee heb dat hij komt, bepaalde Ajacieden hoef ik echt nooit in een PSV shirt te zien (verthongen of Veltman bijvoorbeeld) maar Siem heb ik altijd wel respect voor gehad, gewoon een nuchtere jongen die goed kan voetballen.

19 augustus 2016 om 11:40

Hahaha Vertonghen heeft veels teveel kwaliteiten om ooit voor jullie clubje te spelen. En wat heeft Veltman misdaan? Als er een nette en nuchtere jongen in de Ajax selectie moet aanwijzen dan is het Veltman wel.

19 augustus 2016 om 11:46

@chris

Dat snap ik zelf ook wel, dat suggereer ik ook helemaal niet.

Echter doet dat niets af aan het feit dat ik ze ook niet in een PSV shirt hoef te zien omdat ze irritatie bij me opwekken, uitstraling, gedrag in wedstrijden, die mening heb ik van ze gevormd toen ze speelde bij Ajax, dat heb ik lang niet bij alle Ajacieden dus het is niet zo dat ik standaard een afkeer heb tegen alles wat met Ajax te maken heeft.

Zelfde geld voor Suarez bijvoorbeeld, een van de beste voetballers ter wereld maar ik kan die gast echt niet uitstaan, dat die ooit in een PSV shirt zal spelen is natuurlijk uitgesloten maar bepaalde spelers wil je ook gewoon niet bij je favoriete team zien hoe goed ze ook zijn.

Ik ben erg benieuwd hoeveel wedstrijden hij zal gaan spelen als hij naar PSV toe gaat. Hoe fit is hij op dit moment eigenlijk? Iemand een idee? Als hij gelijk inzetbaar is, vind ik dit een begrijpelijke keuze van Psv.

Wat sociaal eigenlijk van Siem de Jong dat hij eerst aan Ajax vraagt of ze hem nodig hebben. Dat vind ik wel bijzonder om te horen. de gebroeders de Jong zijn echt sociale mensen die het vooral belangrijk vinden om te spelen. Ik gun ze een mooi jaar samen bij PSV en ik hoop vooral dat Siem fit is en blijft.

oef hier heeft ajax echt te kort aan gedaan om hem niet op huur basis te halen, had heel wat toegevoegd, als hij naar psv gaat ben ik benieuwd hoe de ajax fans gaan reageren als ajax tegen psv speelt. ik ben hier niet echt blij mee maar dat zullen meer ajacieden zijn...

19 augustus 2016 om 10:49

Deze man verdiend niets minder dan een staande ovatie als hij met PSV naar Amsterdam komt. Wat hij heeft gedaan voor de 3e ster is onbetaalbaar.

19 augustus 2016 om 11:07

Kijk dit is tenminste een volwassen reactie hij heeft inderdaad heel veel betekent voor Ajax en degene die hem uitfluiten zijn alleen maar zielige komedianten , maar het gros van de supporters zullen hem zeker niet uitfluiten , als Ajax hem niet wil dan heeft hij het volste recht om naar in dit geval PSV te gaan .

zeer slecht gehandeld van ajax. Siem had je zeker kunnen gebruiken, vooral voor de spitspositie. Daar heeft siem zijn beste wedstrijden gespeeld als een valse spits. Met een younes waarmee hij lekker can combineren, en de doelgerichte klaassen en el ghazi die dan de spitspositie kunnen oppakken wanneer hij uitzakt konden we het prima doen.
Ookal vind ik dat hij hier geen schuld heeft, vind ik het toch jammer van hem dat hij naar psv gaat. Begrijpelijk maar ik zag hem toch echt als een echte ajacied. Hopelijk krijgt hij niet al teveel haat vanuit amsterdam, dat verdient hij niet

Zeer pijnlijke overstap als je voor Ajax bent. Bij mij zullen de mooie herrineringen aan Siem nu snel vergeten zijn. Voor hem natuurlijk een geweldige kans om met je broer te spelen.

Pijnlijk de held van 15 mei straks in een PSV shirt

Ik hoop zo dat de supporters van Ajax hem gaan respecteren.

Leuk dat we allemaal nog even gaan herkauwen wat we hier met betrekking tot Ajax van moeten vinden, maar de hamvraag is... Moet PSV dit wel doen? Staat er achter Ramselaar niemand anders dan ritzmaier en maher op het middenveld?
Dan is er ook nog de optie om Pereiro op 10 te zetten trouwens.
Dan heb je dus een vrij dure huurspeler op de bank. Of zou hij weer zo goed kunnen worden dat ze hun op elkaar ingespeeld middenveld met eigen spelers omgooien door er een huurspeler in te knallen? Sowieso zonde van je eigen spelers dan.

Natuurlijk is het pijnlijk als Ajacied om Siem straks in een PSV shirt te zien, maar wanneer je alles tegen elkaar af-streept is dit de enige juiste stap die hij kan zetten. Ik kan me voorstellen dat hij op dit moment niet veel andere opties heeft om op een goed niveau te spelen.

Ik snap het van Ajax ook goed dat ze hem niet halen, het middenveld is overvol. Dan zou je hem alleen halen vanwege alles wat hij betekend heeft voor de club. Je moet een speler ook echt nodig hebben, en daarin is Ajax eerlijk. PSV heeft hem wel nodig gezien de dunne spoeling op die posities.

Daarnaast doet zo'n overstap niets af aan hetgeen hij betekend heeft voor Ajax. Ik merk zelfs daardoor dat ik het hem ook gun, na een paar seizoenen tegenslag. Dat, en het feit dat het een eerlijke down to earth vent is. Zou toch mooi zijn wanneer hij kan opbloeien in een team waarin hij samen met z'n broer speelt?

Wanneer Ajax niet wilt, ja moet je hem dan kwalijk gaan nemen dat hij naar PSV wilt. Hij wilt voetballen en dat begrijp ik helemaal en gun hem die kans van harte, dit is Ajax zijn verlies en niet verder, Siem moet zijn gevoel nagaan en als het voor hem klopt, wie zijn wij dit tegen te gaan en hem er voor te gaan bv haten.

De 2e van de familie De Jong die geflopt is in Europa.

Als ze in de Eredivisie spelen, dan willen ze het avontuur aangaan (begrijpelijk). Als ze finaal geflopt zijn, dan komen ze maar al te graag terug naar de Eredivisie...

Ik vind het prima dat hij vertrekt. Hij is heel vaak geblesseerd en in de fysiek sterke Championship heeft hij al helemaal niets te zoeken. Daar wordt hij finaal weg geblazen...

Ajax-supporters hoeven zich geen zorgen te maken. Hij gaat bij PSv ook het verschil niet maken als hij überhaupt al fit is. Ben wel benieuwd op welke plek hij komt te spelen in Eindhoven.

19 augustus 2016 om 10:56

@nufc

Op de bank komt hij te spelen, PSV haalt hem voor de breedte.

19 augustus 2016 om 11:22

Inderdaad voor de bank gehaald. Van ginkel, Schaars zijn al weg en spelers zoals maher, vloet en ritzmaier staan nadrukkelijk in de etalage. Dan zijn 2 extra middenvelders natuurlijk wel een must.

Ondanks dat ik Ajacied ben gun ik hem deze stap. Hij heeft veel voor Ajax betekend zijn periode bij ons en hij verdient een kans om zijn carrière nieuw leven in te blazen. PSV kan hem een mooi totaalplaatje bieden: strijden om de titel, Champions League voetbal, een vertrouwde omgeving (nederland) en natuurlijk het samenspelen met Luuk. Zelfs als je het emotionele aspect van het samen kunnen spelen met zijn broer achterwegen laat, zal hij nergens anders zo'n mooi perspectief geboden kunnen worden. Natuurlijk, zijn zaakwaarnemer kan hem waarschijnlijk ook wel bij een Burnley, Darmstadt of Las Palmas stallen, maar daar word je ook niet vrolijk van. En als speler zijnde die de afgelopen twee jaar weinig heeft kunnen laten zien door allerlei blessures, zit een subtoppe als Everton, Sevilla of Mainz er ook niet in voor hem.

Laten we gewoon hopen dat deze stap prima uitpakt, dat hij het plezier in het voetbal weer terugvindt en mooie dingen laat zien. En dat hij dan die twee wedstrijden tegen Ajax maar een offday heeft. Verder moet je als Ajax zijnde sowieso niet afhankelijk willen zijn van eventuele misstappen van Psv, dus is het voor Ajax totaal niet relevant of Siem de pannen van het dak speelt of niet.

Ik zet even de volgende zaken op een rijtje:
- PSV heeft met Siem de Jong erbij vijf middenvelders die, mits fit, eigenlijk allemaal in de basis horen.
- Intussen lijkt er nog niet heel veel te gebeuren op het gebied van een nieuwe vleugelaanvaller.
- Narsingh mag weg.
- De voornaamste vleugelaanvallers die je dan overhoudt, Locadia en Pereiro, spelen liever centraal.
- Cocu gaf laatst nog aan dat 4-3-3 niet heilig is voor hem.

Volgens mij begint het erop te lijken dat Cocu over wil gaan schakelen op 4-4-2. Ben benieuwd.

19 augustus 2016 om 11:04

Depay zal nog weleens gehuurd kunnen worden.
Bij Manu komt die niet meer aan de bak

19 augustus 2016 om 11:10

Die verdient 6,5 miljoen per jaar. Manchester zal hem niet snel verhuren aan een club die daarvan maar 1 miljoen voor z'n rekening wil nemen. En Depay zal zelf ook niet willen, het is natuurlijk best een afgang als je een jaar na een spectaculaire transfer alweer terug bent bij je oude club.

Enerzijds erg wrang. Siem de Jong is toch wel het boegbeeld met de Boer voor de wederopstanding in het winnen van kampioenschappen voor Ajax. Ik snap wel dat Siem wilt spelen bij PSV want eigenlijk is dit de enige kans die hij krijgt om samen met ze broer te spelen, helaas wel bij Psv..

19 augustus 2016 om 11:21

Mooi gezegd, Siem de Jong was inderdaad van ontzettend groot belang bij de kampioenschappen van Ajax. Hij is zo vaak cruciaal geweest. Echt jammer dat hij naar PSV gaat, maar als Ajax hem niet terug wilt is het heel goed te begrijpen.

19 augustus 2016 om 12:10

Klopt, bij Ajax hebben ze simpelweg al spelers als de Jong. Klaassen en van Beek hebben kwaliteiten die Siem ook heeft. De enige reden waarom Ajax hem zou terughalen is omdat die bij Ajax heeft gespeeld

Verdomme Overmars, wat ben je ook een ongelooflijke drol. Waarom heb je Siem een NEE verkocht toen hij terug wou keren bij Ajax deze zomer? Argument was waarschijnlijk "we hebben al te veel middenvelders".... Siem is echt 3 klasse beter dan al die slapjanussen die er nu lopen. Siem is een echte killer en verzaakt nooit.

Ik ga dit waarschijnlijk nooit snappen... Begrijpelijke stap van Siem overigens, het is hem van harte gegund. Stiekem hoop ik nu ook dat hij weer terugkomt op z'n oude niveau en gaat vlammen aankomend jaar, want dan zal iedereen het Overmars kwalijk nemen dat hij Siem destijds niet terug wou halen.

19 augustus 2016 om 12:13

Ik begrijp het wel waarom Ajax niet hapt. Is gewoonweg niet de speler die Ajax nodig heeft op dit moment. Met klaassen en van Beek heb je 2 dezelfde soort spelers (klaassen meer dan van Beek). Siem wilt niet in de spits spelen en dan houdt het toch echt op voor Ajax. Zou een sentimentele transfer zijn en die werken niet altijd.

19 augustus 2016 om 16:00

Ajax heeft ervaren spelers nodig die jonge gasten een beetje bij kan staan. Al dan niet in het veld (liefst in het veld). Dan bidet een oud captain zichzelf aan, en dan wil je hem niet? Dat begrijp ik niet hoor.

Of wil Ajax niet, omdat ze dan het excuus van 'ervaring' niet meer kunnen gebruiken?

19 augustus 2016 om 23:12

Daar heb je zeker gelijk in wat betreft een leider. Maar op welke positie zou siem moeten spelen bij Ajax? Hij zou in het huidige elftal op de bank belanden.

19 augustus 2016 om 12:50

Ajax wou hem alleen voor in de spits meen ik en dat wilde siem niet en begrijpelijk ook. Ik gun het hem wel, ondanks dat het toch een beetje prikt, hij hoort gewoon te spelen.

Ik ben benieuwd hoe ze dat bij PSV in gaan vullen als Siem weer fit is. Ondanks dat de focus van Siem meer op het middenveld ligt, vind ik het toch twee redelijk vergelijkbare spelers. Ajax heeft met Klaassen en Van de Beek al twee vergelijkbare spelers, en nog een heel blik andere aanvallende middenvelders.

19 augustus 2016 om 11:29

Zoals cabinessence hier boven al aangaf het lijkt erop alsof Cocu naar een anders systeem wil overstappen. Een 442 dan zijn 5 basiswaardige middenvelders wel een must.

PSV weet dat ze maar 11 spelers kunnen opstellen en dat er maar 3 middenvelders in een 4-3-3 opstelling opgesteld mogen worden?

Het is Siem van harte gegund. Voor altijd een held. Dat hij nu (eventueel) in Eindhoven gaat spelen, prima. Netjes eerst op Ajax gewacht, die hebben betere opties. PSV kan De Jong goed gebruiken in de strijd met Feyenoord om de 2e plek. Wanneer iemand het net weet te vinden tegen Feyenoord, is het Siem de Jong wel

19 augustus 2016 om 11:23

Sinds wanneer strijdt PSV om de tweede plek? Je zou verwachten dat de kampioen altijd voor de nummer 1 plek gaat. Qua materiaal hebben ze ook dit seizoen helaas weer de meeste kans.

Overstap doet een beetje pijn maar respect dat hij Ajax de eerste keuze heeft gegeven.

Siem het is je gegund, maak je dromen waar en speel samen met je broer.

Snap niet dat Ajax zijn aanbod niet heeft geaccepteerd, Siem is voor ieder elftal in de Eredivisie een toevoeging, geweldige mentaliteit!

Hopelijk geven we hem een applaus bij terugkomst in Arena, zou zonde zijn als iemand met zijn statuur wordt uitgefloten.

Ik snap niet wat PSV met de Jong moet. Ik zelf zie namelijk veel liever een buitenspeler komen. Ik vraag me ook af of Cocu dan meer gaat rouleren, want anders krijg je echt ontevreden mensen. De middenvelders zijn namelijk aan elkaar gewaagd.

Mij bekruipt het gevoel dat zijn sollicitatie bij Ajax niet meer was dan een strategische zet om zo zijn overstap te verklaren Siem weet zelf ook wel dat het middenveld bij Ajax al overvol is en aangezien hij niet als spits wilt fungeren snap ik zijn sollicitatie niet zo,

Desondanks wens ik hem het beste bij PSV en zal ik hem altijd dankbaar blijven voor 15 mei!

19 augustus 2016 om 11:37

Inderdaad dat gevoel heb ik ook.
Even sentimenteel doen voor de 'feel-good-factor' en uiteindelijk voor de concurrent kiezen.

Maar goed, Ajacieden hoeven toch niet te vrezen van Siem de Jong bij Psv....

Ik snap de keus van De Jong wel. Het gaat niet om Ajax en haar supporters, het gaat om De Jong en zijn carrière. Het getuigd juist van een topsportmentaliteit wanneer je voor het laatste kiest. Dat je dan een stad tegen het hoofd stoot, so be it. De Jong heeft Ajax de mogelijkheid geboden en die hebben - in mijn ogen ook terecht - vriendelijk bedankt. Te veel geblesseerd en Ajax heeft al veel middenvelders.
Daarnaast is De Jong niet met voetballen begonnen om vrienden te maken. Wat betreft Psv, die snap ik niet zo goed. Dat middenveld begint ook al overvol te worden en ik vind de komst van De Jong daarom meer lijken op een prestige strijd van Brands waar hij mee kan zwaaien naar de supporters dan dat PSV er daadwerkelijk wat aan heeft. En zo is Brands. Beter dat PSV de aanval versterkt want als L. De Jong voor langere tijd geblesseerd raakt, worden er weinig doelpunten gemaakt. Op hem na is de aanval van een middelmatig niveau.

Ik snap er blijkbaar niks van maar waarom De Jong huren als je net Ramselaar hebt gekocht,Maher er nog steeds loopt . Is er geen speler van jong Psv die op de vank kan zitten ipv De Jong huren ?

Sentimenten in het voetbal zeggen niets zolang er zoveel geld in omloop is.

Maar is het al zo erg dat onze landskampioen uitkomt bij een speler die de laatste jaren alleen maar in de lappenmand heeft gelegen? PSV kan toch wel veel beter?

En voor wie moet ie spelen? Zal wel weer ten koste van Hendrikx gaan, goed voorbeeld voor je eigen jeugd dit. Of is hij gewoon als backup gehaald in het geval er eens een schorsing en/of blessure is?
Al met al zonde van je geld zou ik zeggen.

Maar zo zie je maar weer dat het talent van de Jong brothers vrij beperkt is. Leuk voor de eredivisie maar als het niveau wat hoger wordt dan kunnen ze gewoon niet aanhaken. En kom niet met dat S. de Jong zijn kans niet heeft gehad vanwege al die blessures. De oorzaak van die blessures ligt juist in het feit dat hij niet mee kon in PL geweld. Maar het is natuurlijk ook niet iets om je voor te schamen. Ze hebben het tenminste geprobeerd en op tijd beseft dat je nog altijd in de huidige Nederlandse comp goed mee kunt. Hopelijk beseffen ze wel dat wat ze in Nederland hebben in geen enkele topcompetitie kunnen bereiken. Straks gewoon f cashen in China, Amerika of de woestijn.

Prima aanwinst voor Psv, scoort makkelijk, kan goed koppen, sterk.
Heeft Ajax vaak Europees geholpen door beslissend te zijn.

Vraagje, heeft PSV nu niet veel te veel middenvelders? Of zou Siem dan als aanvaller spelen?

19 augustus 2016 om 11:34

Na het uitblijven van een linkeraanvaller en het halen van 2 (mits fit) basiswaardige middenvelders lijkt het mij erop alsof Cocu tegen Brands heeft gezegd dat hij een anders systeem wil gaan spelen. Hij heeft aangegeven dat hij van 433 wilt afstappen als het moet. Ik denk dat Cocu een 442 wilt gaan spelen of een variant daarvan bijvoorbeeld 41311 met hendrix als controleur en pereiro achter Luuk waar hij volgens mij veel beter tot zijn recht zou komen.

Trouwens als siem de jong echt naar psv gaat Dan is hij een verader voor elke ajaxcied dus Oke hij kan met Zen broer spelen laat luuk de jong maar ook lekker naar het buiteland in spanje ofzo en ga naar atletic bilbao ofzo

19 augustus 2016 om 11:31

Je weet niet eens hoe je Ajacied schrijft joh. Ofzo.

19 augustus 2016 om 11:47

rustig aan Fred. Er zitten ook kinderen op deze site.

Eerlijk van Siem de Jong. Ik hoop dat je je wedstrijden kunt en gaat pakken bij PSV, al is de concurrentie groot. Respect voor deze voetballer, niet de beste voetballer, maar zeer degelijk met veel tactisch inzicht.

Hij legt het volgens mij duidelijk uit dus ik snap sommige frustraties niet zo. De stap van Bazoer vond men destijds ook logisch en dit is niet eens een rechtstreekse transfer. De Jong kan samen met zijn broer Champions League spelen bij PSV dus dan is de keuze niet zo moeilijk.

De Jong is een nuttige speler, met een oogje voor de goal, maar nvoetballend wel beperkt. Prima instelling verder dus je hebt altijd wat aan hem.

Als dit echt waar is hoop ik dat die bij ze 1e training ze nek breek en nooit meer kan voetballen smerige verrader

19 augustus 2016 om 19:31

Gaat het verder goed met je? Leuke baan of opleiding? Fijne vriendin of vrouw? Er is meer in het leven dan voetbal weet je...

Waarom wordt er over die Nouri gesproken alsof hij al een volwaardige speler voor Ajax 1 is?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren