Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Cillessen de pineut in ochtendkranten: ‘Wat is er toch aan de hand met hem?’

Laatste update:

Ajax speelde dinsdag in de laatste voorronde van de Champions League gelijk tegen FK Rostov (1-1) en dat was een bittere pil voor de Amsterdammers. Ajax was beter, creëerde veel kansen, maar wist een fout van keeper Jasper Cillessen slechts ten dele te herstellen. Cillessen moet het ontgelden in de ochtendkranten.

/

“Wat is er dit prille seizoen toch aan de hand met de keeper van Oranje?”, vraagt het Algemeen Dagblad zich af. “Zijn indruk is voorlopig sowieso nog niet die van de meer dan degelijke doelman van de afgelopen seizoenen.” De Telegraaf noemt het ‘pijnlijk’ dat aanvoerder Davy Klaassen ‘en vooral Cillessen’ aan de basis stonden van de tegengoal.

Ook Trouw wijst Cillessen aan als de schuldige. “Hij reageerde niet adequaat, nadat hij in eerste instantie de muur van spelers al merkwaardig had opgesteld.” De Volkskrant noemt Cillessen ‘niet al te stabiel’, maar geeft ook de spelers in het muurtje de schuld. “Waarom stond Ajax toe dat Rostov drie man naast elkaar aan de buitenkant van het muurtje posteerde, om zo een levensgroot gat te kunnen creëren?”

Denk je dat Jasper Cillessen zich op korte termijn gaat herstellen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij loopt gewoon naast zijn schoenen, dat is wat er aan de hand is met hem. Voordat het seizoen begon las ik al dingen over dat hij hogerop wilde, hogerop waar? Nogmaals Cillessen denkt dat hij al van het niveautje Neuer is, hij loopt er ook lekker ongemotiveerd bij lijkt het soms. Vier blunders in drie wedstrijden? Ik zou hem lekker laten bijkomen in Jong-Ajax en Onana een aantal keer proberen. Er moet wellicht ook gewoon wat meer concurrentie komen voor die jongen, heb het idee dat Vermeer hem scherp hield.

Dat doelpuntje kan Ajax weleens de kop gaan kosten in het uitwedstrijd en daar zit je dan weer met je club die weer niet weet aan te sluiten bij de CL groepsfase. Rostov is echt geen Man City of Borussia Mönchengladbach dus dan kunnen we iedergeval niet zeggen dat ze altijd zo,n ongeluk hebben met de loting. Dit is gewoon een aangewezen mogelijkheid om de CL groepsfase te bereiken en sinds jaren weer met twee Nederlandse clubs proberen door te komen. Maar achja dan heb je zo,n Cillessen die loopt te klote.

17 augustus 2016 om 09:28

Helemaal mee eens ik zou Boer naar Vitesse doen en Room halen, moet je er wat geld bij leggen maar dan zadel je Vitesse niet met een groot probleem op en heb je een goede concurrent die ook volgend jaar evt. in de basis kan. Kan Cillessen een potje banken. Dit soort fouten ziet iedereen in de CL, niet bepaald goed mocht hij al een stap willen maken.

17 augustus 2016 om 09:37

Idd Cillissen heeft een concurrent nodig bij Ajax. Kenneth Vermeer haalde zo ook zijn niveau omhoog toen Cillissen kwam. Nu moet er het zelfde gebeuren. En Room is opzich best een goeie keeper maar er zijn niet heel opties.

17 augustus 2016 om 09:38

Ik zie zelf toch liever Ruiter dan Room dan

17 augustus 2016 om 09:42

"we doen Boer even naar Vitesse en dan halen we Room op".
Dat klinkt zo verschrikkelijk fout. Alsof Ajax even bepaalt wat er bij een andere club gaat gebeuren, want ze moeten naar hun pijpen dansen.

Als je Room wilt hebben dan moet je flink betalen. Speler uit de eigen jeugd die zich gewoon fantastisch ontwikkelt heeft en al lange tijd een stabiele speler voor Vitesse is. Room ligt ook gewoon nog 2 seizoenen vast en Vitesse hoeft niet te verkopen.

We weten allemaal dat Ajax niet betaald, dus dan gaan we weer van die standaard artikelen in de krant krijgen. Clubs vragen te veel, het is zo zonde dat een club een speler zo'n transfer niet gunt etc..

17 augustus 2016 om 09:59

"we weten allemaal dat Ajax niet betaald". Wat een Calimero-gedrag, waar de fuck baseer je dat op? Noem alsjeblieft wat voorbeelden.
Als Ajax en PSV niet af en toe een speler van een middenmoter zouden kopen was de helft al failliet. Daarnaast staan er genoeg clubs te springen om de talenten van Ajax voor een prikkie te huren en lees ik net dat Maher voor een klein bedrag mag vertrekken bij Psv.

Oja, vorig seizoen was Cillessen (samen met Zoet) nog de beste keeper van de Eredivisie en nu moeten we Room kopen? Waan van de dag...

17 augustus 2016 om 10:14

En jij denkt dat Vitesse zit te wachten op Boer?

17 augustus 2016 om 10:16

Jurjus

17 augustus 2016 om 10:16

ben net wakker , maar dit is toch wel de domste opmerking die ik deze week gehoord heb . dat de Knvb maar eens stopt met allemaal die voordelen die de " top " ploegen krijgen en het geld eerlijk verdelen over alle ploegen .

17 augustus 2016 om 11:58

@mchaeltjee
Ruiter heeft de laatste weken ook niet z'n beste wedstrijden gekeept. Ruiter in niet beter dan Cillessen, eerder minder.

17 augustus 2016 om 12:21

Die zit net bij PSV, dus die kan je vergeten.

17 augustus 2016 om 12:22

Reactie voor @100%ajax

17 augustus 2016 om 12:23

Ik zou boer naar vitesse doen en room ophalen..... haha en jij denkt dat vitesse daar zo maar mee akkoord gaat?

17 augustus 2016 om 19:13

En betalen zoals je kunt lezen

17 augustus 2016 om 09:47

Nederlanders leven zo in de waan van de dag.. Ongelofelijk. Elke speler heeft te maken met tegenslagen en keepers ook. Hij is duidelijk niet in vorm maar dat de helft direct dingen roep als 'Ajax moet een nieuwe keeper kopen' en 'geef Onana de kans' dan snap je er werkelijk helemaal niks van.. Als deze man is vorm komt is hij veruit, zonder enige vorm van concurrentie, de beste keeper van Nederland.

Ik denk dat ze in Duitsland ook gaan zeggen dat Neuer uit het elftal bij Bayern/Duitsland moet na een mindere periode.....

17 augustus 2016 om 09:51

Nou Neuer haalt al jaren een topniveau. Cillessen is niet meer en minder dan een aardige keeper. Zeker geen top en ook geen subtop. Ik kan zo heel veel keepers opnoemen die beter zijn dan hem

17 augustus 2016 om 09:54

@ Schalkezwolle

Neuer krijgt per wedstrijd 3 ballen omdat er concurrentie in de competitie is. Dan ben je al veel sneller een stabiele keeper. Hij heeft er afgelopen seizoen ook regelmatig een paar ballen europees verkeerd gepakt. Net zoals dat Zoet nu ongelofelijk bewier rookt word, voornamelijk op zijn wedstrijd tegen Atletico. Dat Zoet in de competitie, zeker in de eerste seizoenshelft, regelmatig stond te schutteren is iedereen alweer vergeten.

Cillessen heeft voor het eerst na 2 jaar tijd een mindere periode, helaas op een slecht moment maar het is nog steeds met afstand de meest stabiele keeper van Nederland.

17 augustus 2016 om 09:59

Zoet is ook geen top. Ook een leuke aardige clubkeeper! In mijn ogen is de beste keeper van nederland Krul. heeft de beste uitstraling en kwaliteit. Neuer haalt al 10 jaar een geweldig niveau. Ook destijds bij Schalke waar hij meer dan 3 ballen per wedstrijd kreeg. daarbij is het ongelooflijk goed als je maar 3 ballen per match krijgt om zo je focus goed vast te houden!

17 augustus 2016 om 10:06

@ Schalkezwolle

Krul kreeg op drie ploegen na de meeste tegendoelpunten tegen in de premier league afgelopen jaar. Het jaar ervoor op 4 ploegen na de meeste tegendoelpunten van de gehele premier league. Bij newcastle is scoren het probleem niet, aangezien er 7 a 8 teams (veel) minder doelpunten maken. Het probleem is de verdediging en de keeper. En dat al twee seizoenen op rij. Dus inherent kan je gewoon stellen dat Krul totaal niet goed functioneert. Zijn verdediging staat niet en bij standaard situaties keept hij ook niet goed.

Iedereen praat over Krul alsof hij werelds presteert bij newcastle, terwijl iedere premier league volger juist kan vertellen dat Krul één van de redenen is dat Newcastle gedegradeerd is.

17 augustus 2016 om 10:28

@schalkezwolle

Je kan er zoveel noemen die beter zijn? Je heb Krul genoemd noem er nog maar een paar dan.

Ik noemde Neuer als voorbeeld omdat hij uiteraard onomstreden is, hij speelt 9/10 geweldig maar heeft zeker afgelopen seizoen enkele zeperds gehad met hoge ballen van de zijkant. Niemand is foutloos maar Nederlanders willen gelijk iemand verkopen en nooit meer in het eerste elftal zien. Bah

17 augustus 2016 om 10:35

Sorry , excuse me. Als je echt volledig geinformeerd bent weet je dat juist krul het afgelopen seizoen langdurig geblesseerd is geweest en dus helemaal niets aan de degradatie kon doen. Dus het is gewoon lariekoek wat je schrijft.

17 augustus 2016 om 10:39

Cilessen dit seizoen. Paok thuis blunder. Thuis tegen Roda de late gelijkmaken is een blunder, bal valt ruim binnen 5 meter gebied. Gisteren blunder. Sorry ik heb Neuer nog nooit 3 wedstrijden achter elkaar dit soort fouten zien maken. Ik ben zelf keeper geweest en weet hoe moeilijk het is. je hebt foutjes en blunders. Neuer maakt weleens een foutje maar pakt zoveel beslissende ballen. Cillessen pakt nooit eens een bal waarvan je denkt. wow , hoe heeft hij deze tegenkunnen houden. Een top keeper moet je kunnen verbazen, en dat doet de Ajax keeper niet.

17 augustus 2016 om 10:49

@ Schalkezwolle

Excuse me, de statistieken van Krul in de premier league
2015/2016, 16 wedstrijden en 17 tegen goals
2014/2015, 30 wedstrijden en 47 tegen goals
2013/2014, 36 wedstrijden en 51 tegen goals
2012/2013, 21 wedstrijden en 35 tegen goals
Totaal in 4 seizoenen: 103 wedstrijden met 150 tegen goals. Een gemiddelde van bijna 1,5 tegen goal per wedstrijd. En daarmee in de top 3 van meest gepasseerde keepers in de premier league.

Lariekoek? Feiten?

17 augustus 2016 om 10:54

Zo D-Bergkamp, jij haalt het argument PL-volgers aan en zegt vervolgens doodleuk dat het aan Krul lag. Krul lag zo'n beetje het hele seizoen in de lappenmand. Hij heeft er 10 maand uitgelegen. Check de volgende keer even voordat je zomaar wat zegt.

17 augustus 2016 om 10:54

@ Schalkezwolle

Cillessen in de eredivisie
2015/2016, 33 wedstrijden, 21 goals tegen
2014/2015, 32 wedstirjden, 26 goals tegen
2013/2014, 25 wedstrijden, 13 goals tegen
90 wedstrijden, 60 goals tegen, 0.67 goal per wedstrijd.

Jeroen Zoet in de eredivisie
2015/2016, 35 wedstrijden, 32 goals tegen
2014/2015, 32 wedstrijden, 29 goals tegen
2013/2014, 29 wedstrijden, 37 goals tegen
96 wedstrijden, 98 goals tegen, 1.02 goal per wedstrijd

Over drie seizoenen gezien met wisselende verdedigers voor hun neus hebben beide keepers een vergelijkbaar aantal wedstrijden gekeept. En drie seizoenen op rij heeft Zoet een hoger percentueel en absoluut aantal tegen doelpunten per wedstrijd/minuut tegen gekregen dan Cillessen. I rest my case.

17 augustus 2016 om 10:55

@ Oenieboy

Ik had er al op gereageerd om het meer te onderbouwen. Krul presteert al 4 seizoenen dramatisch. En ook afgelpoen seizoen heeft dhr Krul gewoon 16 wedstrijden premier league gekeept. Bijna de helft van de wedstrijden in de premier league. Dus het gehele seizoen er uit?

17 augustus 2016 om 10:56

En daarnaast is het opvallend dat Krul ondanks de degradatie toch voortdurend in de belangstelling blijft staan van PL clubs. Het is gewoon een degelijke keeper.

17 augustus 2016 om 10:57

Je kunt beter met statistieken komen waarbij verhouding saves en goals worden meegenomen, want Newcastle was dikke bagger. Dikke kans dat een andere keeper bij Newcastle net zoveel om zijn oren zou krijgen.
Niet dat ik het voor Krul opneem en misschien heb je wel gelijk over hem, maar ik vind het aantal tegendoelpunten weinig zeggend.

17 augustus 2016 om 10:58

Prima , De premier leagua is ten eerste de beste competitie met spanje .Ik snap dat je onze hollandse competie daar boven stelt. daarbij reageerde ik op het feit dat je krul de schuld gaf voor de degradatie terwijl hij grotendeels geblesseerd was maar daar reageeer je niet meer inhoudelijk op. prima als jij blij bent met Cillessen. Hou dat gevoel vast. Ik heb mijn interesses bij andere clubs en kan wellicht op een neutrale manier kijken tegen deze zaak aan ! Ik hoop voor je dat Cillessen nog veel beslissende ballen en mooie redddingen voor je club gaat maken!

17 augustus 2016 om 11:02

ik weet niet wat je duidelijk probeert te maken. de premier league vergelijken met onze bassie en adriaan competitie! En daarbij heb ik het nergens over zoet. Vind ik ook geen topkeeper!

17 augustus 2016 om 11:03

D-Bergkamp. Krul is in oktober 2015 geblesseerd geraakt en heeft er 10 maanden uit gelegen, hij begint nu weer met keepen. Daarnaast is jouw vergelijking totaal scheef. Hoe kun je nu een eredivisiekeeper van een topclub vergelijken met een degradatiekandidaat in een van de zwaarste competities ter wereld en dan zeggen: I rest my case? Dat klopt gewoon echt niet. Of denk je dat krul het veel slechter zou doen als een Cillissen of een Zoet? Deze zijn alledrie van een gelijkwaardig niveau, enkel heeft Cillissen nu een ongelofelijke dip, waardoor Ajax en het Nederlands voetbal in de problemen komt.

17 augustus 2016 om 11:13

@ Sjurm

Newcastle was dikke bagger, maar Krul heeft al 4 seizoenen op rij gemiddeld een tegengoal ratio van 1,5 goal per wedstrijd bijna. Dan kan je het op een gegeven moment toch niet meer alleen aan zijn verdediging de schuld geven? Wanneer je 4 seizoenen op rij zo een gemiddelde haalt, wat één van de slechtste van de premier league is. En meerdere malen andere verdedigers voor je neus hebt gehad. Dan kan je toch op zijn minst concluderen dat hij er zelf ook grotendeels schuldig aan is.

17 augustus 2016 om 11:16

prima verwoord. Ik vind Krul wellicht technisch geen betere keeper maar er staat wel een vent in de goal. heeft uitstraling. moet ook wel anders wordt je in Engeland onder de voet gelopen. Cillessen is toch beetje een mietje vind ik. ik zal ongetwijfeld nu flink kritiek krijgen. Als je Krul bij Ajax neerzet zijn idd de statistieken hetzelfde van de huidige ajax keeper!

17 augustus 2016 om 11:21

@ Oenieboy

Een korte samenvatting.
Sinds 2010 (begin Krul) is Newcastle als volgt ge-eindigd: 12-5-16-10-15-19 als eindpositie.
Sinds 2010 heeft Krul 21-38-24-36-30-16 wedstrijden gekeept.
Sinds 2010 heeft Krul 35-51-40-51-47-17 goals tegen gekregen.

Dat betekent dat over 6 seizoenen met hoge en lage eindklasseringen. Krul over 165 wedstrijden gekeept en daarin 241 goals tegen gekregen. Wat een gemiddelde van 1.46 goal per wedstrijd is.

In de seizoenen dat Newcastle als 5e en als 10e eindigde (subtop/middenmoot) kreeg Krul respectievelijk 51 goals per seizoen (102 totaal) om zijn oren.

In hoeverre gaan we Krul dan nog verdedigen?

17 augustus 2016 om 11:42

Ik weet niet waar jij je cijfers vandaan hebt, maar ik zie enkel dat Krul in 2015/2016 8 wedstrijden gekeept heeft.

Daarnaast kom je niet terug op het punt over het verschil in competities. Je kunt een keeper in de top van de eredivisie qua cijfers toch niet vergelijken met een keeper die grotendeels degradatiewedstrijden keept. Je pakt toch ook niet de cijfers van Depay van 2014/2015 en die vergelijken met een Mata of een Rooney en zeggen dat Depay beter was.

En hoezo verdedigen? Ik zeg dat het alle drie middelmatige keepers zijn en dat er weinig verschil in zit. Alledrie zullen ze nog beter worden denk en hoop ik.

Edit: Typo

17 augustus 2016 om 11:46

Ik geef je nog een mooi schoolvoorbeeld hoe krom je vergelijking is. de keeper van Hannover 96. ( Robert Zieler) gaat naar Leicester City!! Hannover is het afgelopen jaar gedegradeerd. maakt hem dit gelijk een slechte keeper. Nee hoor , hij verdiende op basis van zijn talent en resultaten een mooie transfer.

17 augustus 2016 om 12:00

Krul een van de redenen dat Newcastle gedegradeerd is? Krul was het gehele seizoen geblesseerd!

17 augustus 2016 om 12:08

@ Oenieboy

Transfermarkt, normaliter aardig betrouwbaar qua cijfers. Daar haal ik ze vandaan.

Het verschil in competities is natuurlijk aanwezig, in de premier league heb je nu eenmaal betere spitsen dan in de eredivisie. Daar tegen over staat dat de premier league ook betere verdedigers heeft dan de eredivisie. Krul heeft in 6 seizoenen tegenover vele spitsen gestaan. Samen met een fors aantal diverse verdedigers. En elk jaar blijft hij zijn gemiddeldes vast houden.

En grotendeels degradatie wedstrijden? Daarom pak ik ook de seizoenen erbij van Newcastle dat ze 5e en 10e eindigden als subtop en middenmoot. Dat zijn geen degradatie wedstrijden toch? En juist die twee seizoenen is Krul het vaakste gepasseerd van alle seizoenen.

Of Newcastle Subtop (5e), Middenmoot (10e) of bodem (15e) eindigde. Krul heeft in alledrie de seizoenen gemiddeld 1,5 goal per wedstrijd tegen gekregen.

17 augustus 2016 om 12:11

@ Schalkezwolle

Dus Zieler gaat van een gedegradeerde duitse club naar een engelse club met de doelsteling handhaving en 40 punten behalen. En dan ook nog eens als back up van de eerste doelman. Dus dat maakt je een goede keeper? Het is niet zo dat hij bij een Chelsea, Arsenal, City of United een topkeeper uit de basis drijft ofzo.

17 augustus 2016 om 12:33

ja dat maakt hem een goede keeper. Ik durf te stellen beter als Cilessen. Ik denk dat je niet eens weet wie Zieler is of hem ooit wel eens hebt zien keepen. Jij doet aan scorebordjournalistiek! Maar ik gun je Cillessen. Eigenlijk ga ik nu stiekem hopen op nog meer blunders want je redenatie is zo krom en in je argumentatie ben je echt ajax blind. kritiek is niet aan je besteed!

17 augustus 2016 om 12:38

Dus Depay en Luuk de Jong zijn beter dan Alexis Sanchez en Vardy? Aangezien ze meer scoorden en dus betere statistieken hebben? De reden dat Krul zoveel tegendoelpunten kreeg ivm de Eredivisie keepers was door de kwaliteit op het veld, een zwakke verdediging voor je en wereldklasse aanvallers tegenover je. Dat snap je wel toch?

17 augustus 2016 om 13:19

D-Bergkamp als echte premier league volger had je volgens mij ook wel moeten weten dat Krul afgelopen seizoen slechts 8 wedstrijden gekeept heeft door een knieblessure opgelopen bij het NL elftal.

17 augustus 2016 om 13:59

Jij maakt dus ook geen onderscheid tussen een keeper bij een PL-degradant en een keeper die in de top 2 van de ED keept. Makkelijk scoren zo, net als bij Cillessen de laatste weken

17 augustus 2016 om 14:35

Oei oei D-Bergkamp. Hier sla je toch weer volledig door in jouw argumentatie.
Echt wederom maak je vreselijke vergelijkingen om jouw punt te halen.

Ik snap dat je Cillessen wenst te verdedigen, maar je zit alles echt compleet in jouw eigen voordeel uit te leggen.

Bijvoorbeeld dat je betere spitsen maar dan ook betere verdedigers hebt in de PL.

Dat kan wel zijn, maar je vergeet wel even mee te nemen dat een club als Ajax in principe de sterkste selectie (met Psv) heeft van de hele divisie. Ze beschikken dus over de beste aanvallers en beste verdedigers uit de competitie en spelen tegen clubs die op bijna alle posities inferieur zijn aan de spelers van Ajax.

Newcastle speelt echter het overgrote gedeelte van de wedstrijden tegen clubs die op veel of zelfs alle posities superieur zijn aan de spelers van Newcastle.

Als je het vertaald naar de Eredivisie dan vindt jij dus dat Krul slechter is omdat hij met pakweg Beugelsdijk voor zijn neus vaker gepasseerd wordt door Luuk de Jong, dan Cillessen gepasseerd wordt met Veltman voor zijn neus die het tegen Leon de Kogel op moet nemen.

Je snapt toch zelf ook wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen spelen bij een laagvlieger tegen de betere spelers van hoger aangeschreven clubs, dan spelen bij een topclub en het opnemen tegen lager aangeschreven clubs.

En dan hebben we het uiteraard nog niet eens over de vele andere zaken die van grote invloed zijn, zoals formaties en spelopvattingen.

17 augustus 2016 om 14:45

De late 2-2 was niet bepaald een blunder van Cillessen maar van de verdediging. Je kan het niet maken om zelfs 3 man 'uit het oog' te verliezen.

Hij zit duidelijk in een dip maar daar heeft elke topsporter mee te maken. Gewoon doorgaan!

17 augustus 2016 om 15:17

het is geen blunder zoals een bal door je benen heen of die van lamprou tegen Vitesse. maar het is wel op vele gebieden een grote technische fout. Allereerst wordt de eigen verdediging slecht gecoacht en neergezet en ten tweede valt de bal ruim binnen de vijf meter gebied van eigen goal. als hij twee stappen naar voren zet kan hij de bal zo uit de lucht plukken. Dus zeker technische fouten.

18 augustus 2016 om 10:26

@ Sammerens

Juist daarom heb ik ook de cijfers gegeven toen Newcastle 5e en 10e eindigde en ze dus geen degradatie voetbal speelden. Sterker nog, juist in de seizoenen dat Newcastle goed speelde en hoog eindigde kreeg Krul des te meer doelpunten om zijn oren.

Maar Newcastle is een laag vlieger, Krul staat over de afgelopen 4 seizoenen in de top 3 van de meest gepasseerde keepers in de premier league. Dus zelfs in vergelijking met keepers van andere premier league clubs over 4 jaar gezien komt Krul behoorlijk slecht naar voren qua cijfers.

Een totaal plaatje
Of Newcastle nu 5e, 10e of 15 eindigde, Krul greeg 51, 51, en 47 goals om de oren. Elk jaar in de top 3 a 4 van meest gepasseerde keepers in de premier league sinds hij is begonnen bij Newcastle met keepen. Keepers van andere degradatie kandidaten of zelfs degradanten krijgen er minder om hun oren.

Dus in vergelijking met andere premier league keepers, in vergelijking met andere premier league degradatiekandidaten over 6 jaar gezien, presteert Krul al een aantal jaar in de top 3 a 4 van meest gepasseerde keepers.

2014-2015, alleen QPR had meer tegen doelpunten
2013-2014, teams als Palace/swansea/west Ham/hull/west Brom eindigden allemaal lager in de klassering, maar met minder tegen doelpunten
2012-2013, op Wigan/reading en Villa na de meeste tegen doelpunten
2011-2012, 5e eindigen met de meeste tegendoelpunten van de top 11.

Krul krijgt in vergelijking met alle andere premier league clubs/keepers veel te veel tegen doelpunten om zijn oren. Dus als je op vergelijkbaar niveau wilt vergelijken presteert hij ook naar die standaarden zwaar onder de maat helaas.

17 augustus 2016 om 09:54

Waarom wordt er nooit ergens geschreven dat hij tegen Paok, Ajax ook gewoon behoedt van 3 extra tegendoelpunten.

De hoeveelheid fouten zijn niet des Cillessen, maar er moet niet ineens gedaan worden alsof hij er totaal geen ruk meer van kan natuurlijk. Ja natuurlijk moeten dit soort dingen eruit, maar er wordt nu wel heel hard geoordeeld.

17 augustus 2016 om 09:54

Een van de grootste open deuren ooit, maar ik geef je 100% gelijk.
De afgelopen 20 jaar hebben we altijd een Hele goede 2e keeper gehad die meteen in kon springen als t nodig was, het feit dat we die nu niet meer hebben zorg voor een stuk gemakzucht.
Cillissen blijft toch wel staan. Waarom? Simpelweg omdat er niemand al goed genoeg is om hem te vervangen....
Tijd voor Marc Nettomars om maar ff gauw rond te kijken of er nog een keeper te huur is voor een jaartje. Daarna kan Onana het overnemen en Cillissen verkocht worden.

17 augustus 2016 om 10:10

Mijn god, hij maakt 3 fouten en direct 'loopt hij naast zijn schoenen.' en 'denkt dat hij al van het niveautje Neuer is'

Maar dat hij tegen Paok thuis én uit ook nog 3 wereldreddingen maakt is dan blijkbaar gewoon de normaalste zaak van de wereld. Ook gisteren houdt hij er weer 2 ballen uit, die toch redelijk cruciaal zijn. Ja, hij maakt een fout; maar ook Jasper is gewoon een mens zoals jij en ik.

17 augustus 2016 om 12:00

Helemaal mee eens maar hier op VZ heerst voornamelijk de waan van de dag. Mensen gaan hem niet eens meer beoordelen op zijn wedstrijden maar gaan ook al vertellen hoe hij in elkaar steekt zonder hem te kennen. Hij heeft een moeilijke periode waar hij ook nog eens een paar blunders maakt en kan er ineens niets meer van. Hij is gewoon een hele goede stabiele keeper met allround kwaliteiten die vorig seizoen niet voor niets veel belangstelling heeft gehad. Gewoon vertrouwen geven en steunen.

17 augustus 2016 om 12:40

caribbean

Waaruit kun jij opmaken dat Cillessen naast zijn schoenen zou lopen? Zeggen dat iemand een stap hogerop wil maken hoor je zowat van iedere voetballer, dat is niets nieuws.
Dat hij 'denkt dat hij van het niveautje Neuer is' lijkt me gewoon geroep van je zonder enige onderbouwing. Mocht je een onderbouwing hebben dan hoor ik die graag.

Cillessen is in zijn tijd als nummer 1 keeper van Ajax over het algemeen zeer stabiel geweest en heeft goed gepresteerd, 2 keer Ajacied van het jaar (prijs van de supporters). Verder Ajax herhaaldelijk op de been gehouden.

Natuurlijk valt er niet te ontkennen dat hij een paar keer geblunderd heeft nu in het begin van het seizoen, maar om hem naar een paar wedstrijden meteen naar Jong Ajax te zetten en over te stappen op nota bene de derde keeper lijkt me onzin. Cillessen heeft herhaaldelijk bewezen een topkeeper te zijn, en deze topkeeper zal zijn niveau heus nog wel terugpakken op korte termijn.

Overigens is je opmerking over de loting onterecht, Ajax kon niet loten tegen City of Mönchengladbach. Wel tegen clubs als Monaco, Steaua en Young Boys.

Haha wat zijn we toch Hollanders, zou het nog erger kunnen? Ajax moet dit gewoon afmaken - ga het nou niet op Jasper afdoen, daar doe je als krant echt geen dienst mee. Als er een zondebok te vinden is, dan weten de kranten 't wel te vinden. Waarom niet gewoon schrijven over het feit dat ajax dit gewoon had moeten winnen, en dat het voetbal op het veld gespeeld word, voor de keeper?

Ben overigens PSV fan.

17 augustus 2016 om 09:28

Omdat de goal gewoon een keepersfout is misschien?

17 augustus 2016 om 16:07

En niet winnen van deze club is een fout die alle 10 spelers voor de keeper zich ook mogen aanrekenen... het punt wat ik probeer duidelijk te maken is dat er zo over-duidelijk op naar een zondebok gezocht moet worden, zonder het collectief falen aan te duiden.

17 augustus 2016 om 09:30

Ik snap je punt, en als het zijn eerste blunder was had ik je volkomen gelijk gegeven, maar het feit is wel dat Cillessen nu in drie wedstrijden minstens evenveel dure fouten heeft gemaakt. Dan mag er best wat over gezegd worden. Ajax deed zichzelf gisteren tekort door goed te spelen (vooral de eerste helft) maar dat niet uit te drukken in doelpunten, dat staat vast, maar het is ook de cruciale fout van Cillessen die zijn muur niet vertrouwt die uiteindelijk voor de tegengoal zorgt. Een tegengoal mag als je 4-0 voor staat, maar nu heb je kans dat die Russen straks de buski parkeren en je dus dankzij de fout van Cillessen eruit vliegt.

17 augustus 2016 om 09:56

Een tegengoal mag als je 4-0 voorstaat.... dus dan mag je een fout maken zonder dat mensen er over vallen. Maar nu is het ineens belachelijk en kan hij er niks van.

Een fout is een fout, dat weet hij ook.
Maar even vergeten dat je door Cillessen in deze wedstrijd staat ook, anders had je de eerste helft tegen Paok niet met 1-1 de rust in gegaan, maar gewoon 2 goals meer tegen gehad.

17 augustus 2016 om 10:17

Omdat een krant de waarheid dient op te schrijven en niet in dienst moet staan van een club.

Cillessen is nooit een topkeeper geweest , is gewoon een aardige keeper en als hij uit vorm is dan zit hij al snel op dit niveau. Wat dat betreft vond ik Vermeer altijd mooier en prettiger om naar te kijken, die kreeg af en toe ook houdbare ballen tegen, maar die pakte ook met regelmaat ballen waar Jasper alleen maar van kan dromen. Cillessen voelt geen druk van concurrentie en dat is vaak wel juist waar keepers behoefte aan hebben.

17 augustus 2016 om 09:32

Nou ik als Feyenoorder moet zeggen dat er tijden zijn geweest dat ik me ernstig zorgen maakte met die Cillessen. Oké, hij is geen Van der Sar, maar een seizoen of twee geleden pakte die gozer alles, om gek van te worden. Op dit moment keept hij gewoon belabberd, waar dat vandaan komt snap ik echt niet.

17 augustus 2016 om 09:56

@ Baradona

Cillessen is twee seizoenen op rij (met afstand) de minst gepasseerde keeper geweest van de eredivisie. Vermeer keept vele malen spectaculairder omdat Vermeer niet goed gepositioneerd staat. Die compenseerrt dat met zijn reflexen maar de basis is fout bij Vermeer. Die reageert ipv anticiperen.

De grote kracht van Jasper Cillessen de afgelopen twee seizoenen is dat het niet spectaculair maar ongelofelijk degelijk was. Hij stond altijd op de goede plek zodat er geen spectaculaire redding aan te pas hoefde te komen. Alleen is degelijk niet leuk voor op de TV en daarom kijken mensen liever naar Vermeer bijv.

17 augustus 2016 om 10:17

Tegengoals gebruiken bij het beoordelen van keepers vind ik zo raar. Een team krijgt goals tegen. Zet Neuer bij De Graafschap en hij krijgt er meer tegen dan Zoet.

Een keeper is een onderdeel van een tegengoal, meestal een klein deel.

17 augustus 2016 om 10:45

@ Michieldeinema

Oke, dan de combinatie van.
Cillessen is al twee jaar de minst gepasseerde keeper van de eredivisie. En ook al twee jaar de keeper met het hoogste reddingspercentage. Kunnen we hem dan wel als totaal plaatje beoordelen als betere keeper dan Zoet/vermeer?

17 augustus 2016 om 11:29

Nee!

Met je cijfertjes zeg want bij PSV spelen ze meer aanvallend als bij Ajax dus is de kans op tegengoals groter vriend.

Daarbij wie is de laatste 2 jaar kampioen geworden? Juist geen Ajax dus lijkt me dan volgens jou cijfertjes dat Zoet beter is.

Je haat vs PSV zit wel heel diep is het niet?

Face it, Zoet is gewoon een stuk beter punt.

17 augustus 2016 om 14:48

Ooit gehoord van een keeper die punten pakt voor het team?

17 augustus 2016 om 09:57

Inderdaad. Ik vind Van der Gijp ook zo overdrijven met dat 'geweldige WK' in 2014. Hij keepte daar redelijk maar had geen wereldreddingen. Bij die bal van Silva bleef hij gewoon lang staan, dat was geen wereldredding. Zo goed als Stekelenburg keepte in 2010, zo goed keepte Cillessen absoluut niet in 2014. Cillissen is degelijk, geen geweldenaar. Vermeer heeft ook veel meer talent, alleen is minder stabiel. Krul en Stekelenburg in normale doen zijn ook beter.

17 augustus 2016 om 10:03

@ Azalkmaar

Je noemt het precies goed, Cillessen is degelijk en stabiel. De reden dat hij dat is komt omdat hij heel goed positie keept en daarom vrijwel nooit spectaculaire reddingen hoeft te maken. Waar Vermeer/stekelenburg met een reflex een duik moeten doen om de bal te redden staat Cillessen al op die plek.

Dat is degelijk en oersaai en word dus niet herinnert of besproken, maar dat is juist wel een veel grotere klasse dan een showduik redding. Stekelenburg/vermeer doen reageren op een bal en met reflexen houden ze hem dan tegen. Cillessen doet anticiperen en staat al op de juiste plek.

Nogmaals, het is ongelofelijk degelijk en totaal niet spectaculair. Maar het is twee klasses beter keepen dan andersom.

17 augustus 2016 om 10:34

Haha jij bent echt typisch zo'n Ajacied die alles van Ajax geweldig vindt. Heb al meerdere posts van je gezien, maar je getuigd van weinig realisme. Nu zit je ook nog net niet in Cillessen zijn kont.

Je noemt Cillessen degelijk en stabiel. Dat klopt, maar dat was afgelopen seizoenen. Dit seizoen is die dat nog niet, want hij blundert gewoon al een aantal wedstrijden achter elkaar. Vervolgens kom je met dat die altijd goed staat en daarom nooit een bal hoeft tegen te houden op reflexen. Onzin natuurlijk want ik heb Cillessen vaak zat goede reflexen zien hebben en een spectaculaire save.

Verder staat Cillissen in mijn ogen stil, waar Zoet juist stappen aan het maken is. Het is voor Ajax en Cillessen zelf te hopen dat zijn dipje snel over is.

17 augustus 2016 om 10:44

@ Nvandeven

Cillessen heeft een beroerd begin van het seizoen, wist je dat zelfs spelers als Messi/ronaldo etc ook af en toe een paar mindere wedstrijden ehbben. Betekend dat ook gelijk dat die gasten er geen zak meer van kunnen. Bekijk Cillessen zijn carriere over de afgelopen 3 jaar. Dan is hij ruim 2,5 jaar stabiel en goed geweest en nu 4 wedstrijden minder. Kan je hem dan die 4 wedstrijden vergeven?

En iedereen praat maar over Zoet, wil iedereen die Zoet beter vind nog even de eerste seizoenshelft van vorig seizoen terug kijken? Toen hij wekelijks stond te schutteren? Ja Zoet keepte tegne Atletico fenomenaal. Maar ook Zoet heeft forse periodes met dramatisch keepen achter de rug.

17 augustus 2016 om 11:54

De strijd om de beste keeper in Nederland blijft! Hou daar eens mee op. Cillessen is een deze vorm niet die beste van Nederland, dan kijk je naar Zoet, raakt Zoet uit vorm is er weer een battle tussen vermeer en Cillessen.
Dat cillessen de minste tegengoals krijgt daar kun je niet veel mee, Ajax focussde zich alleen op het verdedigen en Balbezit waardoor ze weinig goals tegen kregen.
Feit is wel dat er meer druk achter cillessen moet komen om in vorm te komen, want zo gaat dat punten kosten.
Ook moet je een wedstrijd zien, een wedstrijd waar veel druk op een keeper staat of hij met die druk om kan gaan!

En terecht! Cillessen is een hele degelijke keeper, maar in zijn huidige vorm kosten zijn blunders Ajax teveel. Bovendien is hij in zijn ontwikkeling stil blijven staan, terwijl zijn voornaamste concurrent (zoet) zich de laatste tijd prima ontwikkeld heeft met het sterke optredent tegen Atleti als hoogtepunt. Cillessen moet zijn vertrouwen terugkrijgen, de knop omzetten, whatever, maar het moet echt beter als hij niet uiteindelijk op de bank wil belanden en daarmee zijn gedroomde stap hogerop moet laten voor wat het is.

Mooi hoe iedereen na het ophemelen hem ook volledig kan afbranden na een paar duidelijke fouten. Tuurlijk is dit geen goede periode, maar om nou zo negatief te zijn? Nu worden de wallen onder zijn ogen, zijn ongeinteresseerde houding en het kauwgom kauwen aangehaald, terwijl dat altijd hetzelfde is gebleven. Gewoon vertrouwen blijven geven. Vorig seizoen minste goals tegen, hoogste reddingspercentage. Zegt natuurlijk niet alles, maar voor mij blijft hij een voor ajax begrippen prima keeper!

17 augustus 2016 om 09:53

Ik heb hem een tijdje niet zien spelen dus verbaasde me over zijn vormdip waar je overal over leest en hoort, maar toen ik hem gisteren zag vielen die wallen mij wel heel erg op. Die waren er eerder niet, niet zo zwaar. In welke volgorde oorzaak/gevolg staat is dan even een dingetje, maar dat er nu even iets goed mis gaat bij hem tussen de oren lijkt me duidelijk. Komt wel weer goed vroeg of laat, maar ik zou me toch zorgen maken als ik Bosz was.

Kijk, meneer had natuurlijk wel een mooie transfer gezien. Maar er is geen een club in het buitenland wie hem wil hebben. Of vragen de Amsterdammers weer een bedrag waar je U tegen zegt?

Onzin, de persoon die de vrije trap veroorzaakte moeten ze afbranden. Die heeft voor deze gevaarlijke situatie gezorgd.
En de muur was echt lachwekkend, en komen 3 man extra van de tegenpartij, en niemand van de spelers die anticipeert.
Dus ja zeg het maar is Cillessen echt de enige?

17 augustus 2016 om 09:43

Yep, enkel Manchester United, Liverpool, Everton, Bayern München enz enz.

17 augustus 2016 om 09:48

Dat met die muur is wel interessant hoor. Vorig seizoen heb ik enkele keren met enkele teamgenoten gesproken en gezegd dat wij met aanvallende vrije trappen, vlak voordat we hem nemen, ineens een paar man aan hun muur moeten zetten.

Als keeper zijnde is dat het meest vervelende wat er kan gebeuren. Je kan de bal niet meer zien, het zicht wordt je gewoon compleet ontnomen en dan krijg je dus dat keepers zenuwachtig gaan worden en eventueel gaan gokken op een hoek.

Uiteindelijk is het er bij ons nooit van gekomen, maar het is leuk om op dit niveau te zien dat het gewoon hartstikke effectief is.

Men roept dan wel wat niemand er wat aan doet, maar wat moeten spelers doen dan? Die tegenstander mag daar gaan staan, dus je kan als team die gasten nooit compleet weg gaan duwen zodat jouw keeper weer zicht heeft. Dan bega je overtredingen en ben je nog verder van huis.

Ik vind dit persoonlijk heel boeiende slimmigheidjes waar je er veel te weinig van ziet. Wellicht zal het met een reden zijn, maar zoals gezegd zie je nu dat het toch heel effectief kan zijn.

17 augustus 2016 om 10:00

@ Sammerens

Zo een trucje met de muur kan dodelijk effectief zijn, dat blijkt wel aangezien je een keeper onzeker kan maken. Desondanks moet dit gewoon een bal zijn die cillessen rustig op raapt. Het is zijn hoek, de bal is niet extreem hard en geen rare stuiter. Mag je gewoon een fout noemen. Maar mag Jasper Cillessen ook een keer een paar wedstrijden minder zijn? Weliswaar een beroerd tijd stip maar de afgelopen twee jaar was hij (met afstand) de beste keeper van de Nederlandse velden. Met het minste tegendoelpunten en het hoogste reddings percentage.

Maar geef Cillessen 3 wedstrijden en hij keept weer als vanouds, dan is de discussie over Zoet/stekelenburg ook weer afgelopen. Want als ze alle drie in vorm zijn steekt Cillessen er met kop en schouders boven uit.

17 augustus 2016 om 11:03

Absoluut mee eens dat hij hem behoort te pakken. Ik denk ook wel dat je dit kan wijten aan het feit dat hij al niet lekker in vorm is en daarom dus extra onzeker is geworden toen hem het zicht werd ontnomen. Ik heb hem nog niet eerder zo extreem zien gokken bij een vrije trap.

Iedere keeper zal zijn mindere momenten hebben, alleen is het een beetje pech voor Cillessen, Ajax, en indien het fataal blijkt te zijn het Nederlandse voetbal, dat het hem nu gebeurt. Als je zo'n ketser maakt terwijl je 3-0 voor staat in de Eredivisie dan praat bijna niemand er over natuurlijk.

Als je het positief wil zien dan moet je maar denken dat dit soort ketsers er voor zorgen dat hij niet in beeld komt bij de grotere clubs en je hem dus hopelijk lang(er) kan houden. Voor een Nederlandse club is het gewoon een uitstekende keeper.

Cillissen is een redelijke keeper. Meer niet.
Heeft geluk dat hij bij ajax speelt. Daardoor krijgt hij in de eredivisie het minst te doen van alle keepers. Heeft het nog nooit laten zien op topniveau. Enige reden dat hij 1e keeper is van het nederlands elftal is omdat daar altijd een staf zit met een hoog ajax gehalte. Je gaat me toch niet vertellen dat hij beter is dan krul en vorm?!
Ook Zoet is een betere keeper.
Voetbalzone is ook 80 procent ajax dus zet die bril af en wees reëel

Hij heeft nog nooit een penalty gestopt, welke grote club zou dan om hem zitten te schreeuwen?

17 augustus 2016 om 10:10

@ Abrikees

Noem eens 20 keepers ter wereld die beter zijn, en dan kijk je vooral even naar de afgelopen twee jaar van Cillessen waar in hij het hoogste reddingspercentage had van de eredivisie. Waarin hij twee jaar de minste tegen doelpunten had in de eredivisie. Dat hij in elke topwedstrijd voor Ajax op stond de afgelopen twee jaar?

Ja hij maakte tegen Paok een fout, maar onthoud je ook dat hij 3 reddingen heeft gehad waarmee hij drie tegen doelpunten voorkomt?

17 augustus 2016 om 10:31

Bravo
Ter Stegen
Sirigu
Trapp
Leno
Burki
Neuer
Hart
Forster
Cech
Diego Alves
Schmeichel
Die van Atleti
Navas
Handanovic
Buffon
Perin
Donnaruma
Zoet
Patricio

17 augustus 2016 om 10:41

@ Gijpvoetbal

- Donnaruma is een talent, maar na 30 wedstrijden in een beroerd AC Milan seizoen al beter dan cillessen...?
- Perin is talentvol, maar bij lange na nog niet zo ervaren en/of stabiel.
- Schmeichel op basis van 1 seizoen? De jaren ervoor nog gemiddeld meer dan 1 goal per wedstrijd tegen?
- Burki die 2 jaar geleden nog degradeerde en verder reserve keeper is?
- Zoet heeft vorig seizoen in de eerste seizoenshelft nog beroerder staan keepen ddan Cillessen in deze 3 wedstrijden heeft gedaan. Alleen herinnert iedereen zijn wedstrijd tegen Atletico en vergeet de rest.

Handanovic presteert al een paar jaar niet best, Trapp zit voornamelijk op de bank. Om die onberispelijk beter te noemen dan Cillessen is ook nergens op gebaseerd.

17 augustus 2016 om 10:52

Fahrmann is beter dan Cilessen. Die keeper van Koln is beter ( timo Horn), die van dortmund, die van Hannover die nu weg is. die van Gladbach( Zieler) is beter. dan hebben we nog courtois, de Gea. jeetje die rij kan echt nog langer hoor

17 augustus 2016 om 11:04

Dan heb je nog Lloris, Areola, Ruffier, Mandanda en Butland die beter zijn dan Cillessen. Cillessen is gewoon een subtopper qua keepers. Op hetzelfde niveau als Adrian en Fabianski.

17 augustus 2016 om 12:04

Buiten de mening of specifieke keepers wel of niet beter zijn, moet ik toch zeggen dat een aantal van jouw beweringen wel twijfelachtig of zelfs feitelijk onjuist zijn D-Bergkamp.

Een keeper die minder ervaren is kan gewoon prima beter zijn dan een keeper met meer ervaring. Als je zo gaat redeneren is een oudere keeper bijna altijd beter dan een jongere keeper die minder de tijd heeft gehad om wedstrijden te spelen.

Cillessen heeft 135 Eredivisiewedstrijden gespeeld en is al 27 jaar oud. Dat is niet veel wedstrijden voor die leeftijd. Zoet heeft er al meer gespeeld en is 2 jaar jonger bijvoorbeeld.

Perin is 23 en speelde 124 wedstrijden in een veel zwaardere competitie. Het is nou niet zo dat het een wereld van verschil in ervaring is. Dat zit hem dan alleen in de internationale wedstrijden, terwijl Perin dus wel standaard op hoger niveau speelt.

Dat Burki 2 jaar geleden met een club degradeerde zegt toch ook niets over zijn niveau? Er waren maar 7 clubs die in dat seizoen minder tegendoelpunten hebben gekregen dan Freiburg met Burki op goal. Burki keept verder al 5 seizoenen op rij ruim meer dan 30 competitiewedstrijden per seizoen. Beweren dat hij verder reserve keeper is feitelijk dus onjuist. Cillessen was in die periode nog wel reservekeeper.

Datzelfde geldt ook voor Trapp. Gewoon duidelijk eerste keeper bij PSG en is al meer seizoenen op rij eerste keeper op het hoogste niveau dan Cillessen.

17 augustus 2016 om 12:38

Burki en Trapp zijn echt topkeepers. En ik kan jou in je redenatie goed volgen Sammerens! Aan D.bergkamp, als Cillessen echt heel werelds was geweest als keeper had ie echt niet meer bij Ajax gezeten. Dus schijnbaar heeft de buitenlandse top niet goed genoeg vertrouwen in kleurloze jasper! !

Had gister bij terugspeelballen op Cillessen af en toe hetzelfde gevoel als een paar jaar geleden bij Vermeer. Dat gevoel van: 'als dat maar goed gaat.' Nooit eerder bij Cillessen gehad, masr ik vertrouw erop dat hij zich herpakt. Een mindere fase overkomt iedereen, bij een keeper is het vaak meteen raak.
Overigens zit het probleem in mijn optiek vooral bij dode spelmomenten. Misschien moet er meer worden getraind op corners en vrije trappen want er wordt vaak ook dramatisch gedekt (zie tweede goal Roda en eerste in thuisduel tegen Paok).

Over Younes, die overigens een fantastische eerste helft speelde, kun je ook zeggen dat ie hopeloos faalde toen ie die opgelegde kans (voorzet van rechts bij tweede paal) in een praktisch leeg goal naast schoot. Als die bal erin ging zag de wedstrijd er ook anders uit.

Daarnaast, we hebben geen gelijkwaardige keeper in de selectie, dus we moeten er maar op vertrouwen dat Cillessen zich herpakt en hem steunen. In de return pakken we die Russen gewoon!

Wat er met Cillessen aan de hand is weet ik niet. Een minpuntje van hem vindt ik wel bij spelhervattingen met een lange ballen l die zelden aankomen bij medespelers. Soms heb ik het idee wel eens dat er iets mis is met zijn gezondheid. Die huidskleur en die wallen onder de ogen.

Het probleem van Cillessen is ook gewoon dat hij er altijd een beetje sneu bij loopt. Het kon ook gewoon niet zo zijn dat zo'n fletse jongen tot in lengte van jaren de nationale doelman kan zijn. Momenteel speelt hij even erg slecht en dan zit je net in de hoek waar alle klappen vallen, maar dat neemt niet weg dat de hele defensie van ajax bij tijd en wijlen staat te slapen. Daarbij opgeteld de open huis tactiek van Bosz, dat gaat ajax heel veel punten kosten.

Het is zuur voor Cillessen, maar van de rest van ajax ben ik ook absoluut niet onder de indruk. Het maakt tot nu toe een machteloze en slappe indruk op me.

Najah we kunnen alles wel bij Cillissen leggen. Het feit blijft wel dat Ajax eens weer laat zien dat ze zelfs tegen middelmatige ploegen uit het buitenland kunnen verliezen. Matig zwakke team. We hebben het eerder gezien tegen ploegen als Hajduk Split en Steau Bucaresti. Ploegen waar Ajax altijd mee worstelt. Leuk hoor.. overwinning tegen Barca in een poulfase. Maarjah.. we need points.

@voetballer 2

Idd die wallen vallen mij al langer op!
Aanleg misschien,maar schrikbarend voor een twintiger die topsport bedrijft!
Hopelijk speelt ie niet tot diep in de nacht op zijn Playstation en ontstaan ze op die manier..
Zou het zeer amateuristisch vinden als het door een ongezonde leefwijze ontstaat

Deze man staat alleen in Oranje omdat hij bij Ajax speelt. En bij gebrek aan beter. Zwak bij hoge ballen vanaf de zijkant, geen idee wat hij moet doen bij een strafschop en totaal geen uitstraling. Alleen als meevoetballende lijnkeeper was hij voldoende maar als dat nu ook al wegvalt...

Vind het een beetje zielig worden. Zoet heeft 2 wedstrijden in de cl goed gekeept maar bewijst elk seizoen weer niet betrouwbaar genoeg te zijn. Cilissen heeft 2 seizoenen degelijk gekeept en en word nu ineens met de grond gelijk gemaakt door Nederland. Waarschijnlijk omdat hij bij Ajax speelt. Vermeer bij Ajax hoorde je ook heel Nederland. Nu bij Feyenoord hoor je niemand meer over de momentjes wat hij heeft. We hebben gewoon geen absolute top keepers in Nederland en moeten hopen dat Stekelenburg en Vorm weer lange tijd 1e keus zijn zodat we zometeen weer 2 degelijke keepers bij oranje hebben

Cilissen pakt ook punten voor Ajax met goede reddingen (paok), echter is hij dit seizoen alles behalve stabiel. Daar wordt een verdediging ook zenuwachtig van. Ik erger me inmiddels groen en geel aan hem. Alleen al het op het laatste moment wegtrappen van een bal, als er een tegenstander op hem afkomt slaat nergens op en brengt de ploeg in gevaar. Zijn acties zijn ondoordacht. Hij moet gewoon eens normaal gaan doen, die arogante uitdrukking van zijn smoel halen, en vanuit de basis gaan keepen en ballen pakken.
Overigens is Ajax ook schuldig aan zijn afglijden doordat er geen concurrentie van betekenis op de bank zit. Keepers moeten elkaar scherp houden. Dat is nu niet het geval.

Cillissen heeft nu net zoveel fouten gemaakt als Lamprou van Willem 2 . Alleen behandelt de pers ze niet allebei gelijk. Ajax heeft ook geen goede vervanger .Weet iemand of Velthuizen al een nieuwe club heeft?

Ik heb t eerlijk gezegd altijd al n matige doelman gevonden.. Zoet en zelfs good old Stekelenburg zijn veel stabieler doelmannen die ook n verdediging beter neer kunnen zetten..

Die gozer doet gewoon geen oog dicht, om welke reden dan ook. Kijk naar die gigantische wallen onder zn ogen... Viel me meteen al op.

Wat is er toch aan de hand? Mensen moeten vooral veel zeiken en zien voetbal niet meer als gewoon een leuk spelletje, doe toch ff normaal man!

De grooste fout die ajax heeft gemaakt is vermeer naar de bank verwijzen en vervolgens te verkopen aan feyenoord.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren