Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Advocaat na drie oefenduels al vertrokken bij Oranje

Laatste update:

Danny Blind moet al snel weer op zoek naar een nieuwe assistent bij het Nederlands elftal. Dick Advocaat maakte tijdens de laatste drie oefenwedstrijden van Oranje deel uit van de technische staf, maar heeft laten weten dat hij per direct opstapt, omdat hij elders aan de slag gaat. Het lijkt erop dat Advocaat de nieuwe hoofdtrainer van Fenerbahçe wordt.

/

Blind begrijpt er weinig van: “Ik ben verbaasd en teleurgesteld”, zegt de bondscoach op de website van de KNVB. “Toen ik Dick in het voorjaar benaderde om assistent te worden gaf hij mij de indruk dat hij zich daar voor langere termijn aan wilde verbinden. Maar goed, het heeft geen zin er lang bij stil te staan, we moeten door. Vanaf nu gelden alleen de wedstrijden tegen Griekenland en Zweden. Er is werk aan de winkel.”

Advocaat was in de tweede seizoenshelft van het afgelopen seizoen adviseur van Giovanni van Bronckhorst bij Feyenoord en halverwege de maand mei werd bekend dat de 68-jarige Hagenaar Ruud van Nistelrooij zou opvolgen bij het Nederlands elftal. Hij zat tijdens de laatste drie oefenwedstrijden (in mei en juni) al naast Blind op de bank, maar houdt het na drie maanden alweer voor gezien. Door een clausule in zijn contract kon Advocaat gemakkelijk opstappen.

Advocaat lijkt nu dus op weg naar Fenerbahçe, waar hij de opvolger moet worden van Vítor Pereira. Hij staat op het punt om ontslagen te worden. Advocaat werd onlangs nog in verband gebracht met het bondscoachschap van België, maar de KBVB koos voor de Spanjaard Roberto Martínez. “Ik ben onaangenaam verrast”, zegt technisch directeur Hans van Breukelen van de KNVB over het vertrek van Advocaat. “Natuurlijk ken ik de voetbalwereld en ik weet dat dergelijke zaken kunnen gebeuren. We richten ons nu op het zoeken naar een vervanger.”

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij voetbalinside maakten ze hier altijd grapjes over en werd dit al voorspeld... Maar wat is Dick toch een geldwolvje zeg sjongeeeee jonge

15 augustus 2016 om 10:14

Assistent onder Blind of hoofdtrainer Fenerbahce. Ik had het ook wel geweten. De Knvb had deze kans moeten aangrijpen om Advocaat hoofdtrainer van Oranje te maken en Blind assistent.

15 augustus 2016 om 10:21

Ben ik niet met je eens, ten eerste werd in het begin al heel duidelijk gemaakt dat advocaat niet als assistent zou komen maar dat hij het SAMEN met blind ging doen.
Ten tweede, bondscoach zou een eer moeten zijn en ik vind niet dat je dan voor het geld mag kiezen en het project van je land laat liggen.
Jammer, erg jammer

15 augustus 2016 om 10:55

Oranje is onder die lui die er nu zitten een zinkend schip. Blind, Van Basten, Van Oostveen en Van Breukelen, laat me niet lachen!
Ik kan 100% begrijpen dat de enige man uit de staf met een normale voetbalvisie zijn kans grijpt. Ik zou met zijn staat van dienst in ieder geval niet onder dit zooitje willen werken. Goed gedaan Dick!

15 augustus 2016 om 11:02

Nee fenerbache is zon stabiele club met een gedegen beleid.......

15 augustus 2016 om 11:04

Getuigt niet echt van klasse. Een fatsoenlijk persoon doet zoiets niet, die blijft bij zijn commitment. Wel typisch Advocaat dit en de reden waarom velen hem niet zo hoog hebben zitten

15 augustus 2016 om 11:13

Maar die betalen tenminste met klinkende munt. Volgend jaar een afkoopsommetje erbij en Dickie is weer spekkoper.

15 augustus 2016 om 11:56

Fenerbahçe is gewoon een topclub in Turkije die elke jaar meedoet om het kampioenschap en het redelijk verschopt in de EL. Dat jij FB niet volgt zegt meer over jou.

15 augustus 2016 om 12:01

klinkt echt niet lekker he, die namen die het bewind voeren. kijk nu al uit naar de interlands over 3 weken, kunnen we met zn allen alles weer afzeiken.

15 augustus 2016 om 17:09

Precies.
Advocaat als assistent van Blind dat kan echt niet in mijn ogen.
Advocaat heeft al zoveel successen behaald in z'n carrière en Blind flopt overal waar die terecht komt.
Ik snap Advocaat heel goed dat hij naar Fener is gegaan.

15 augustus 2016 om 17:11

Dan ben jij de eerste van NL die zegt dat ze samen hoofdtrainer zijn/waren.

15 augustus 2016 om 11:28

Het meest belachelijk is nog wel de reactie van Advocaat zelf. Hij liet weten dat Blind terecht verrast is, maar dat van Oostveen en Van Breukelen geen recht van spreken hadden. Vooral omdat Advocaat een clausule had dat hij weg mag als er een kans voordoet.

Persoonlijk snap ik het wel, maar na 3 wedstrijden voor Oranje? Dan had hij ook kunnen bedanken voor de baan. Niemand heeft iets aan een persoon waar je totaal niet op kan rekenen.

Dit allemaal nog los van het feit dat ik Fenerbahce geen absolute topclub vind (internationaal gezien) en de Turkse competitie schrijf ik vooralsnog ook niet als absolute top aan. Ondanks ik me goed kan voorstellen dat er wel kansen liggen om dat in de toekomst te worden. De markt is er...

Advocaat laat zien een slechte en onbetrouwbare werknemer te zijn. Een kans ok, maar nogmaals. Na 3 wedstrijden vertrekken, daar spreekt ook geen enkele toewijding uit.

Daar mag overigens de Knvb zich ook wel even over beramen. Hoe hebben wij ons personeel geselecteerd? Puur op CV? Of wordt er ook naar andere zaken, zoals motivatie gekeken?

15 augustus 2016 om 10:39

Ik had het niet meer verwacht. Dit betekent ook dat advocaat wel degelijk op de plek van giovanni en blind aaste bij feyenoord en het nederlands elftal. Terwijl hij dit altijd ontkende. Het zou wat zijn als hij weer bondscoach van belgie was geweest en hij na paar maanden weer was vertrokken. Dan zouden die belgen ons Nederlanders echt haten. Belgie heeft dus in ieder geval een hele goede keus gemaakt. Door niet weer met advocaat in zee te gaan.

68 jaar en nog steeds blind voor het geld gaan....

15 augustus 2016 om 10:14

Geldwolf of niet. Hoofdcoach bij Fenerbahce is toch 10x uitdagender dan een rol on-the-side naast Danny Blind? Als het nou om een tweedeklasser in Dubai of Rusland ging, oke..

15 augustus 2016 om 10:30

Ja? Want het nationale elftal is hetzelfde als een willekeurige tweedeklasser?

Typisch Advocaat. Je kunt uiteindelijk gewoon niet op hem vertrouwen (alleen als je dat vertrouwen koopt).

15 augustus 2016 om 11:06

Kom op, dit had Advocaat waarschijnlijk ook niet meer verwacht. Dit is 100x uitdagender dan assistent zijn bij Oranje. Dit moet je hem gunnen.

En nee, hij vergelijkt Oranje niet met een willekeurige tweedeklasser. Lees het nog maar een keer.

15 augustus 2016 om 11:08

Nee, dat zeg ik niet. Doel dan op clubs met één of ander 'project' zoals velen tegenwoordig. Met veel geld natuurlijk.

15 augustus 2016 om 12:41

Wat een poppenkast bij de KNVB en onze Dick laat weer zien een geldwolf te zijn.. Erg triest dit weer, om moedeloos van te worden..

Zo kennen we Dickie weer! Ben blij dat wij hem in ieder geval geen 2e keer hebben aangesteld als bondscoach.
Wel jammer voor het Nederlands elftal, want met zijn ervaring kan hij Blind nog wat bijbrengen.
Maar verrast door deze wending ben ik absoluut niet.

15 augustus 2016 om 10:10

Derde keer bedoel je.
Dick was Bondscoach in '94. Toen liwt hij in Nederland-Brazilie, Bebeto(100m in 10,5 seconde) dekken door Wouters(100m in anderhalve minuut).

Daarna was hij Bondscoach in 2004 waar hij Robben (beste man van het veld) eraf haalde voor Bosveld....

Dick is nooit bondscoach waardig geweest!

15 augustus 2016 om 10:27

Ik denk dat Fabian een Belg is..

15 augustus 2016 om 10:47

Fabian doelt op België.

15 augustus 2016 om 11:25

Ja. Inderdaad. Had ik niet door.

Haha onvoorstelbaar, Dick kan elders weer een Euro meer verdienen. Het draait echt louter om harde dollars bij die man. Echt een verschrikking. Je zou als organisatie, in dit geval de Knvb, toch beter moeten weten. Begin niet meer aan Advocaat.

15 augustus 2016 om 10:21

Ik zou zo graag eens een interview met hem willen zien waarin hij alles gewoon vertelt, hoe/wat/waarom. Hij heeft al zoveel geld, wat drijft hem dan nog op deze leeftijd.

15 augustus 2016 om 10:25

Je kunt je dan wel afvragen of hij in zo'n interview de volledige waarheid zou spreken...

15 augustus 2016 om 15:28

Meer geld, dat drijft dit soort mensen.

15 augustus 2016 om 10:34

Hoofdtrainer van een gerespecteerde Europese club of assistent van Blind... flinke som geld of niet, iedereen zou voor het eerste kiezen. Als hij nou bij een 4e divisieclub uit China had getekend, ok... maar Fener is gewoon een grote club.

15 augustus 2016 om 10:42

Lw88;

Wat een slap gelul joh, Advocaat is niet iedereen. Natuurlijk zouden jij en ik daarvoor kiezen, maar Advocaat heeft alles al meegemaakt, alles gezien en meer dan genoeg verdiend. Het is waanzinnig dat hij zich nog steeds niet aan een overeenkomst kan houden en telkens maar die Euro extra wil verzilveren.

Bovendien; in Turkije en dan met name Istanbull wil je momenteel ook niet bepaald werken als je kiest voor een veilige werkplek. Daarnaast is de Turkse competitie ook een grote ramp en op de topclubs na het aanzien ook niet waard.

15 augustus 2016 om 11:57

Als bijvoorbeeld Ajax vandaag de dag Advocaat gehaald zou het ook geen probleem zijn. Fenerbahce is gewoon veel uitdagender dan een assistent zijn van met alle respect Danny Blind. Daarnaast gaat hij goed verdienen en ga je wonen in een wereldstad (aanslagen zijn ook gebeurt in Parijs, Berlijn). Daarnaast ook een leuke Nederlandse enclave met spelers zoals Van persie en van der wiel, en misschien ook nog Ziyech.

15 augustus 2016 om 12:00

Haha het spijt me hoor, maar we moeten niet doen alsof Advocaat bondscoach is. Dat is Blind. Sinds wanneer bekommeren we zoveel over een assistent? Dat geeft alleen aan dat we nul vertrouwen in Blind hebben.

Advocaat ziet een betere uitdaging om een grote club te leiden, en dat is veel leuker dan samen met van Basten een beetje in de assistent rol blijven van een falende coach.

15 augustus 2016 om 12:28

Dus omdat Advocaat alles al heeft meegemaakt moet hij zich maar schikken in een rol als assistent van een trainer die geen verstand van tactiek heeft?

Het is en blijft ook echt een man zonder principes

15 augustus 2016 om 10:50

Hoezo zonder principes. Ik kan er 1 opnoemen: geld boven alles

15 augustus 2016 om 11:16

Of hij is juist een man mét principes die het gewoon leuker vindt om de dagelijkse leiding te hebben en daarom een clausule heeft laten opnemen in zijn contract. Hij voelde zich kennelijk niet goed genoeg om bij te springen bij Oranje toen hem om hulp werd gevraagd maar ziet zichzelf niet een rol op het tweede plan spelen bij een coach met minder ervaring.

waarom verbaast mij dit niet!
+ wat een puinzooi daar bij de Knvb.

Ik denk dat hij de nieuwe hoofdtrainer word van Hull City, die zoeken nog een trainer, of misschien Villareal

15 augustus 2016 om 10:41

Villarreal word het niet. Die hebben al een nieuwe trainer.

Het is toch altijd hetzelfde liedje met Advocaat. Ik begrijp ook niet dat Ado fans hem graag terug bij de club willen. Je hebt er echt helemaal niets aan.

Als hij ergens anders een 'grotere uitdaging' ziet, is Dick vertrokken.

Hij heeft een clausule op laten nemen dat hij snel weg kon, maar Blind had het idee dat hij zich voor langere termijn assistent bondscoach wilde zijn?

Nja in ieder geval snap ik heel goed dat hij weggaat, hij zal wel weer ergens bondscoach worden en onder Blind valt weinig eer te behalen. Wel weer ontzettend jammer dat hij weggaat. Erg benieuwd wie de opvolger wordt. Moet toch iemand met ervaring zijn, maar wie?

15 augustus 2016 om 10:13

Dat onder Blind weinig eer valt te behalen was al bekend voordat Dick assistent werd, dan had ie de baan niet moeten accepteren. Dat Dick een clausule opneemt in zijn contract is niet vreemd, maar ik ga er van uit dat ze hem mede hebben aangesteld met het oog op de kwalificatiewedstrijden. Dan verwacht je niet dat ie voor het begin van de kwalificatiewedstrijden alweer vertrekt. Het is erg jammer dat ie vertrekt, maar eigenlijk zijn we dit wel gewend van Dick.

15 augustus 2016 om 10:23

Dat Dick zo een clausule wil kan ik nog begrijpen. Dat de knvb ermee instemt totaal niet. Zeker niet bij een opportunist als Advocaat.
Ik zie Advocaat nog kapot gaan bij Sunderland vorig seizoen. Die man moet geen club meer trainen. Laat staan een club als Fenerbahce, in die chaotische heksenketel heeft advocaat binnen een jaar een hartaanval. Assistent-coach bij een nationaal elftal ging nog net.
Ik denk overigens niet dat het met geld te maken heeft. Hij heeft miljoenen en is bijna 70... Ik weet dat hij een geldwolf is maar hij is niet gek. Hij is gewoon arm opgegroeid en heeft zijn hele leven gestreefd naar financiele onafhankelijkheid. Die heeft hij na zijn periode in Rusland wel bereikt.
Ik denk eerder een egodingetje, hij wil weer de baas zijn, het centrum van zijn eigen voetbaluniversum.

Ik las direct na het vertrekken van Pereira bij fener al geruchten dat Advocaat plan A was.. Kan dat misschien de reden( er staat dat hij elders aan de slag gaat dus dat moet wel de reden zijn) wat zouden de fener fans vinden van dickie als coach?

15 augustus 2016 om 10:07

Het gaat om Fenerbache ja!

Er was vast ergens een 'interessant project' waarvan Dick 'graag deel uit wilde maken', in de donkere krochten van Onbekendistan. "Ik volg de competitie hier niet, maar ze hebben gouden wc-brillen", aldus een tevreden Advocaat.

Hij zou toch naar ado gaan?

Precies Fane08. Dick heeft natuurlijk weer een land of club gevonden waar hij zijn zakken nog verder gaat vullen als hij overal tot nog toe gedaan heeft.
En dan binnen een paar maanden vervolgens daar ook weer te vertrekken met een slap excuus zoals ook altijd. Bah wat een naar mannetje is Dick toch steeds meer en meer.:

Zo'n man zou je eigenlijk gewoon niet eens aan moeten stellen. Ik weet niet wat hij nu gaat doen dan, maar ook daar is hij zo weg als hij 'wat beters' kan krijgen. De meeste mensen hebben nog een vorm fatsoen, maar het lijkt er op dat Advocaat dat niet echt heeft. Als je geen assistent bij Oranje wilt zijn, wordt dat dan gewoon niet. Na drie wedstrijden al weer vertrekken voor een ander baantje.. pfff..

assistent onder Blind of hoofdtrainer Fenerbahce .... Gaat echt niet alleen om het geld hoor. De beste man heeft gewoon door hoe het met NL elftal gesteld en is en dat er de komende 10 jaar geen eer aan te behalen valt. Heeft groot gelijk.

15 augustus 2016 om 10:19

Nee echt he. Er zijn zoveel mensen hier die hem meteen voor geldwolf etc uitmaken, maar even serieus: assistent bondscoach van een halvegare met een matig elftal en nog matiger bestuursleden kan toch nooit plan A zijn??

15 augustus 2016 om 10:24

Dat wist hij toch wel voordat hij aan de slag ging bij de Knvb? Dan moet je er ook niet aan beginnen.

15 augustus 2016 om 10:33

Waarom nou halve gare heb je je wel een verdiept in het Nederlands elftal ? het heeft gewoon niet de kwaliteit die de vorige generatie had en dan Blind een halve gare noemen zegt meer over jou dan over Blind want volgens mij wet je zelf niet eens of er lucht of zand in een bal zit , we moeten genoegen nemen met de spelers die we nu hebben en daar zit nog geen nieuwe Robben , Sneijder of van Persie bij dus die kritiek op Blind is volkomen misplaats .

15 augustus 2016 om 11:12

Natuurlijk is het spelersmateriaal minder, maar volgens mij zijn er betere trainers dan Blind te bedenken. Blind is geen domme man, maar geen hoofdcoach. De hele organisatie van de Knvb komt een beetje amateuristisch over op het moment. Verblind door het feit dat Advocaat wil komen helpen gaan ze akkoord met een clausule waarbij Dick na 3 maanden weer kan vertrekken.

15 augustus 2016 om 13:12

@sloep als jij vindt dat de kritiek op blind volkomen misplaatst is, heb je volgens mij geen verstand van voetbal of de afgelopen tijd onder een steen gelegen. Natuurlijk is 'halve gare' gechargeerd, zoals 9 op de 10 feilloos zou herkennen, helaas neem je het allemaal te letterlijk om het kaf van het koren te scheiden

Money talks. Ik neem deze man al tijden niet meer serieus.

hahahaha, en de volgende soap voor de knvb en Danny Blind. We kennen allemaal het verleden van Dick, hier zou je toch doorheen moeten prikken in het aanstellingsproces? Of ziet Dick het niet zitten om in de schaduw van een onervaren coach als Blind te fungeren?

Ik zou de oorzaak eerder bij Blind zoeken. Ome Dickie heeft van dichtbij kunnen meemaken wat een ongelofelijke amateur die Blind is en dacht 'hier begin ik niet meer aan'. Ik zou in zijn geval dan ook voor Fenerbache kiezen als die mogelijkheid om de hoek komt kijken.

Groot gelijk, naast jochie Blind op de bank zitten of trainer van een topclub in een warm land. Ik wist het wel

Hij had een clausule in zijn contract waarmee hij makkelijk kon gaan, en we hebben het hier over Dick Advocaat; de man waarvan iedereen weet dat het zo gaat.

Maar Blind en van Breukelen zijn verbaasd.

Ik krijg écht steeds meer het idee dat de knvb bestaat uit een stelletje hobbyisten.

Deze man is wel erg inderdaad haha. Hij kan weer wat zakken geld ophalen en weg is ie! lol

Het gaat Dick helemaal niet om het geld.
Hij heeft na die 3 wedstrijden gezien wat 90% van alle voetbalvolgers ook allang wisten. Zoalng Blind bondscoach is wordt het helemaal niets met het NL elftal. Dick heeft ook gewoon ingezien dat het een kansloze missie is.
Daarom gaat hij weg. niet om het salaris.

15 augustus 2016 om 10:44

Is Dick geen aanhanger van gulen of zoiets dan loopt hij kans op een langere contract(cel).

15 augustus 2016 om 11:10

Hij moest eerst in dienst van oranje komen en drie wedstrijden langs de lijn staan om te zien dat het niet goed zit met oranje? Dit wist hij vooraf toch ook al? Had ik eindelijk de hoop dat hij gewoon vanuit zijn hart kwam werken om oranje meer structuur te geven, vertrekt hij bij de eerste de beste zak met geld. Triest wel.

Niet serieus te nemen. Zoiets zou je toch niet voor je spelersgroep willen hebben staan

Goed zo Dickie, heerlijk man! Lekker cashen weer,mwat een prachtige vent is ie ook hahahhahaha😂😂😂😂😂

Gaf hij mij de indruk.... Daar koop je weinig voor, praat er dan in ieder geval over, dan kan je verbaasd zijn. Van Dick weet iedereen dat hij zijn mening erg snel kan bijstellen. Wel mooie uitdaging voor hem bij Fenerbahce!

Misschien denkt Dick na drie wedstrijden gatver wat een engnek is die Blind ik peer ém.

Geldwolf of niet, Dick is een held.

15 augustus 2016 om 11:11

En jij denkt dat ze elkaar voor deze zomer nog nooit hadden ontmoet? Deze mannen kennen elkaar al sinds de jaren tachtig ofzo.

Tja wat moet ik hier als Fenerbahce fan van vinden..

Dickie is een stresskip en kan hoogstwaarschijnlijk de media, fans, bestuur, voorzitter en vedetten van Fenerbahce niet aan. Binnen een paar maanden bezorgen ze hem een hartaanval! Ook is hij nergens langer dan 2-3 jaar gebleven met een paar werkgevers van enkele maanden...

Ook Fener speelt t slim. Momenteel zou geen enkel buitenlander naar Istanbul willen verhuizen, dus kiezen ze degene uit die alles zou doen voor geld.. goede oude midget Dick

15 augustus 2016 om 12:05

Wie is er wel langer dan 2-3 jaar gebleven bij Fener dan ;p

15 augustus 2016 om 13:29

Haha ja daar heb je ook wel gelijk in

Sommigen noemen Dick een geldwolf, maar wat denk je van een nieuwe bijnaam erbij ... een wegloper, man man op zo n leeftijd en met zoveel miljoenen hoef je toch niks meer te doen voor het geld.

15 augustus 2016 om 11:19

Waarom zou een wegloper überhaupt instappen in een nationaal elftal dat voor geen meter draait en genoegen nemen met een rol als assistent? Iemand met het palmares van Advocaat 'hoort' toch geen assistent te zijn van Danny Blind? Kennelijk voelde hij zich daar niet goed genoeg voor en heeft hij iets gedaan wat waarschijnlijk bijna geen enkele andere bewezen coach zou doen....

Dat hij liever op eigen benen staat en dus een dergelijke kans aangrijpt snap ik ook wel. En voor het geld hoeft hij het waarschijnlijk niet meer te doen

advocaat staat synoniem voor onbetrouwbaar. Hoe kan je je woord geven aan de Knvb en na drie wedstrijden zeggen: Ik ben weer weg. Als dit contractueel ook zo is vast gelegd moet ook de Knvb zich wederom achter de oren krabben. Wanprestatie van beide partijen!

15 augustus 2016 om 11:21

Kennelijk is er gewoon contractueel vastgelegd dat Advocaat weg kan gaan wanneer er zich de kans voordoet om als hoofdcoach aan de slag te gaan. Je kan toch best aangeven dat je wil helpen en assistent wil zijn zolang je niets anders hebt maar dat je ambitie niet is om achter iemand als Blind tweede viool te spelen?

Goede keuze, knvb is momenteel een grote bende met de ene nietsnut nog groter als de andere ipv Dick bondscoach te maken met blind als assistent...maar nee, daarom logische keuze lijkt me

Dit was echt wel te verwachten. Maar onbegrijpelijk is dat er weer een assistent bij moet komen. Zie eens wat er op de bank zit tijdens een wedstrijd. Je hebt er een apart vliegtuig voor nodig. Voor mij een teken van onbekwaamheid. Als ik dit zo bij andere landen zie dat lijkt het mij dat Nederland weer eens een uitzondering is. Wat een geld weggooien is dit toch.

Met een beetje geluk kan Advocaat zijn banksaldo nog even opkrikken van 8 cijfers naar 9 cijfers voor de komma.

Netjes vind ik het niet van hem. Ik vind dat als je ergens instapt je dit niet moet doen, totdat iemand met de volgende vette cheque komt wapperen, maar blijkbaar is geld voor Advocaat het belangrijkste wat er is.

Aan de andere kant, valt er bij Oranje weinig eer te behalen, met een Blind die alleen maar in de wegloopt, en een selectie die op alle gebieden te kort komt. Plaatsing voor het WK zou een grotere prestatie zijn, dan met een G-elftal de eredivsie te winnen.

Wat een kneus zeg, bij zo,n corrupte ploeg in zo, n corrupt land te gaan werken. FB hebben alles en iedereen omgekocht om kampioen te worden in 2011 en nu komt de politieke situatie de voorzitter al jaren goed uit en verbergt hij zich als,zogenaamde kemalist onder de islamitische rokken van Erdogan alsof de politieke tegenstanders het op FB hebben gemunt..,hahaha....omdat een omgekochte corrupte rechter yildirim vrij heeft gesproken doen ze alsof ze onschuldig zijn....jaja en al die spelers en andere ook van Besiktas, Sivas en blablabla. ...had niets anders verwacht van geldwolf advocaat. ...geld boven principes...

Haha...wat een grap. Blind is verbaast. Dan kent hij Advocaat nog niet. Hij liet het Belgische elftal al als hoofdcoach in de steek voor wat roebels. Hij heeft altijd voor het geld gekozen, dus dus mag je geen verrassing noemen. Ook zonder advocaat kunnen we prima verder hoor!

Blind is natuurlijk onaangenaam verrast omdat hij nu alles weer zelf moet gaan doen wat hij dus niet kan

Dit is Typisch Dick Advocaat. Had hij niet gezegd dat hij geen club meer wilde trainen en alleen bondscoach wil worden. En nu komt Fenerbahce met een grote zak geld en gaat hij daarheen.

Toen hij in Servie zat wilde hij niet in Sarajevo gaan wonen. Alsof het momenteel zo lekker wonen is in Turkije. Qua klimaat misschien wel maar het is daar natuurlijk heel onrustig.
Ik moet wel zeggen. Fenerbahce is een prachtige club en een mooie uitdaging. Hopelijk is dit ook goed voor van Persie.

15 augustus 2016 om 12:06

Waarom zou de bondscoach van Servië in Bosnië-Herzegovina gaan wonen?

15 augustus 2016 om 12:17

ow ja foutje. Ik bedoel Belgrado

Heeft die man op zijn bijna 69e nog niet genoeg geld? Gaat ie er nog van genieten of gaat ie door met zo veel mogelijk verdienen tot ie dood is en er niks meer aan heeft?

Dick had lekker met z'n vrouw in Nederland moeten blijven om rustig aan te doen en ADO en Oranje er af en toe er bij te hebben. Slechte keuze.

10 miljoen op de bank moet 20 worden. 20 weer 30 en ga zo maar door, Dick haalt de 100 miljoen wel. Je zou zeggen dat hij dan lekker gaat genieten van de klusjes bij het nederlands elftal of Feyenoord of Den Haag. Lekker voor de lol en uit liefde. Maar het geld is nooit genoeg. Nu weer naar Turkije terwijl het daar ook nog eens onrustig is. Waar begin je aan Dick?

Wat is dat toch met iedereen die maar steeds blijven zeuren over dat Dick Advocaat op zijn leeftijd genoeg geld heeft verdiend? Ik snap heel goed dat Advocaat geen assistent wil blijven zijn van een trainer die van tactiek geen kaas gegeten heeft. Advocaat krijgt ergens een kans om hoofdtrainer, wat hij nog steeds leuk vindt en heel goed kan, te zijn en neemt dat gewoon met beide handen aan.

Ik had Advocaat graag bij Lokomotiv Moskou gezien nu zij Korneev als technisch directeur hebben gehaald, maar ik begrijp heel goed dat Advocaat liever bij een club als Fenerbahce aan de slag gaat, waar de kans op prijzen veel groter is dan bij Lokomotiv.

Ohohoh wat een rare reacties hier.

Als Dick zijnde wil je toch ook niet onder een Blind werken. Snapte überhaupt al niet dat hij ja had gezegd tegen een baan als dat.

Verder is het me toch een zooitje bij de Knvb, dat is niet normaal meer.
De mensen bij de Knvb moeten wel heel veel overuren aan het maken zijn dit jaar. Zoveel fouten maak je niet in een normale 8urige werkdag. Bert zou zich alleen druk moeten maken over hoe hij zijn koffers pakt. Blind moet naar Specsavers want ik vermoed dat die werkelijk waar echt stekeblind is. Ook Van Breukelen is toch een man zonder enige vorm van uitstraling. Waar blijven de voetbaldeskundigen die ook wat zakelijk instinct hebben!

Ik kan niet wachten op het ontslag van bepaalde mensen en hoop daarbij dat ze ook nooit meer iets met het voetbal te maken zullen hebben.

Dick is geen persoon om als assistent te werken , dat nu voor fener kiest is niet vreemd , zelf als coach de touwtjes in handen plus goed geld .
En zoals ook met Guus er komen altijd op het juiste moment clubs of bonden met veel poen , en dan staan Dick en Guus altijd vooraan en ze hebben nog gelijk ook .

En Blind staat er bij en kijkt ernaar. Doet een plas en alles blijft zoals het was. Wat een mooie actie van Dick. Hij heeft niet zoveel jaartjes meer als trainer dus benut zijn tijd goed. Nog ff Turkije meepakken en man man man wat kan hij een mooie auto rijden.

Je gaat in de huidige situatie toch niet in Turkije aan de slag? Onrustig en een dictatuur. Verder ook niet loyaal naar NL toe zo net voor cruciale wedstrijden. Pfff Dick Dick Dick the money is all man.

Kan j t dickie kwalijk nemen? Nee!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren