Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Wat een grap, joh. Meneer was er toch mee gestopt?’

Laatste update:

Lionel Messi maakte op 27 juni bekend te stoppen als Argentijns international, maar vrijdagavond was daar alweer de comeback. De sterspeler van la Albiceleste liet weten zich na een gesprek met de nieuwe bondscoach toch weer beschikbaar te stellen voor de nationale elf en dus is hij er over een paar weken bij tegen Uruguay en Venezuela. George Burley vindt het belachelijk.

/

De oud-voetballer, die thans analyticus is bij ESPN en bekendstaat om zijn uitgesproken mening, zegt dat hij Messi nooit terug had laten komen bij Argentinië. Hij kan helemaal niets met de plotselinge ommezwaai van Messi, die niet lang bij zijn besluit bleef. “Dit is toch een grap? Je gaat met pensioen of je doet het niet. Als je eenmaal die keuze maakt, dan is dat het ook. Als een kind het snoepje dat hij graag wil niet krijgt, dan doet hij zo”, moppert Burley.

“Je kunt niet zeggen ‘ik stop ermee’, en dan wachten tot iemand de boel voor je in orde maakt en even over je rug aait. Wat een nonsens! Ik zou hem niet terugnemen. Meneer is toch gestopt?”, aldus Burley bij ESPN. Messi liet weten dat hij te veel van zijn land en het nationale shirt houdt om er al mee te stoppen en dat hij daarom zijn beslissing heroverwoog.

De vader van Lionel Messi, Jorge, is blij. Zijn zoon is terug bij de nationale ploeg van Argentinië!  #VamosArgentina #ARG

Een foto die is geplaatst door Voetbalzone (@instavoetbalzone) op


Lionel Messi had gewoon gestopt moeten blijven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
13 augustus 2016 om 10:01

Een andere naam: Dries

13 augustus 2016 om 10:03

Zlatan was ook tijdje gestopt. Zo zijn er meer. Deuren gaan nooit helemaal dicht.

13 augustus 2016 om 12:52

Zlatan is wel iemand van man van het woord. die gaat niet meer terug en is ook ouder. Zlatan doet dat niet. dat past ook niet bij hem. een besluit is een definitief besluit bij Zlatan.

13 augustus 2016 om 13:13

En hoezo is hij na zijn TIJDELIJKE stop dan toch weer teruggekomen? Lijkt me niet definitief.

Lijkt me ook logisch, een mens kan zich altijd bedenken en situaties kunnen altijd veranderen. Niet te lang bij stil gaan staan.

13 augustus 2016 om 13:17

Daviddean: hij is in het verleden gestopt en teruggekeerd.

13 augustus 2016 om 10:14

Gudjohnson en zo. Er zijn er veel, maar de hoogste boom vangt het meest wind.

13 augustus 2016 om 10:25

Zidane

13 augustus 2016 om 10:37

Klopt en ook zijn ploegmaats Thuram en Makélélé. En Ribery wou ook terugkeren bij Frankrijk, voor het EK in eigen land, maar de coach had hem niet nodig.

Nu lees ik bijvoorbeeld hieronder dat Messi geen echte vent is en zo, die niet achter zijn beslissing staat. Ha-ha. Goedkoop scoren. Net zoals Burley.

Als coach vindt George Burley immers geen werk meer, 4 jaar geleden beleefde hij zijn laatste avontuur als coach van Limassol en na 2 (!) speeldagen stond hij weer op straat (lol).

Nu werkt ie dus als analist en om zichzelf enigszins interessant te maken zodat men hem blijft vragen, zegt ie maar wat ongenuanceerde, domme dingen die discussie oproepen, anders vinden ze wel een andere clown.

13 augustus 2016 om 10:51

Als jullie nou eens goed stilstaan bij de manier waarom Messi gestopt was in plaats van vergelijkingen te gaan maken met andere sterren zoals Ibra etc. Zij zijn gestopt omdat ze ook echt wilde stoppen. Daar was en geen impulsreactie van: we hebben verloren. Ik krijg niet wat ik wil. De groetjes

Het blijft een feit daf Messi gestopt was omdat hij teleurgesteld was in de finale van de Copa. Als Messi het nu oprecht voor gezien had en later weer terug was gekomen was deze reactie van Burkely nooit geplaats.

Kortom. Het gaat er niet om dat Messi even gestopt was of niet. Maar de manier waarop.

13 augustus 2016 om 10:54

Bon Jovi ,

Wat hebben Burley's coachprestaties te doen met zijn mening? Hij gaf zijn mening omdat hij er waarschijnlijk naar werd gevraagd, het is zijn werk.

Alsof Burley expres meningen gaat verkondigen die ongenuanceerd overkomen zodat hij aan de slag kan blijven als analist. Zijn mening is blijkbaar gewoon zo, en vanuit een ander perspectief zou je daar ook nog eens een genuanceerde mening in kunnen zien.

13 augustus 2016 om 10:59

F.c.p. denk je dat Messi de eerste is? Zidane stopte ook plots na een ontgoochelend EK in 2004. In 2005 kwam hij dan ook terug.

Mensen die emotioneel zijn, nemen soms beslissingen waar ze niet geheel achter staan. Messi had de nederlaag en ontgoocheling moeten laten bezinken.

13 augustus 2016 om 11:03

Denkku
Hij wil een beetje stoer doen, door Messi te vergelijken met een kind. Als zijn mening echt zo is, dan kan ik er weinig mee, ik vind het dikke onzin. In het leven neem je beslissingen waar je spijt van krijgt. Waarom zou je niet meer terug mogen keren?

13 augustus 2016 om 14:19

Bon Jovi

Kan zijn vergelijking enigzins begrijpen. Een finale (alweer) verliezen kan zeer teleurstellend zijn maar meteen roepen dat je ermee stopt kan kinderachtig overkomen.
Persoonlijk vind ik bedanken voor het nationale team sowieso een vreemd iets. Spelen voor je land zou een grote eer moeten zijn, een privilege waar je niet voor (wilt) bedankt/bedanken.

13 augustus 2016 om 11:43

En wie is deze man dan ????? Nooit van hem gehoord was zeker wel een topper in zijn tijd

13 augustus 2016 om 12:55

https://youtu.be/3uMeXAcwgqg

13 augustus 2016 om 13:06

Van der sar (tijdelijk)

13 augustus 2016 om 16:18

Zidane

Wat een onzin. Sinds wanneer is het niet meer acceptabel om van gedachte te veranderen. Het was overduidelijk een impulsieve emotionele reactie. Messi is ook maar een mens.

13 augustus 2016 om 10:48

Inderdaad. Groot gelijk heeft hij ook. Voetbal is een teamsport maar hij is degene die erop afgerekend wordt. Ze zouden hem op handen moeten dragen daar!

13 augustus 2016 om 13:38

Vraag maar aan Anthony Ervin. Gisteren goud op de 50 meter vrij, net als in 2000. Maar is wel 7 jaar gestopt geweest tussen 2004 en 2011.

Gaan we weer. Heer Burnley heeft nooit in zijn leven zo n teleurstelling mee hoeven maken om zulke uitspraken te doen. Ook Messi is een mens jet emoties en kan verkeerde beslissingen maken. Wat een gezeik zeg.

13 augustus 2016 om 10:46

Ach man. Messi moest sws niet zo huilen in de eerste plaats. Streven naarr het hoogst haalbarw en niet na verloren finales.opeens zeggen dat hij ermee ophoud. Hou verdorie je nationale trots hoog en zeg juist dat je nog harder voor een titel gaat werken

13 augustus 2016 om 11:05

Maar messi is wel degene die het even moet doen, die er op afgerekend wordt. Niet zijn ploeggenoten. Daarom snap ik het wel dat hij die beslissing nam na de zoveelste teleurstelling met de nationale ploeg, hij wist natuurlijk ook al wel dat alle kritiek wel weer op hem gericht zou zijn. Ik vind het eigenlijk alleen maar ongelooflijk sterk als je dan terug komt.

13 augustus 2016 om 12:43

@BBL98, messi die het wel even moet doen.. Ja terecht dat die Argentijnen dat denken, ze zien hem de ene na de andere prijs binnen halen bij barcelona maar bij Argentinie is het niks.. Sja dan krijg je kritische geluiden! De Argentijnen dachten dat ze drie keer wereldkampioen zouden worden met messi, nou dat viel even zwaar tegen! En idd een ieder kan terugkomen op zijn beslissing, ik heb geen idee wat die man van ESPN allemaal kletst, maar mijn mening is, aanvoerders stoppen niet, die gaan door tot het bittere einde.. Beste speler ooit, ik dacht het ff niet (mijn mening)

13 augustus 2016 om 11:06

Dat is geen reden om als analyticus niet je mening te kunnen geven. Natuurlijk reageert meneer Burnley wel erg fel, maar hij heeft wel degelijk een punt. Messi komt op deze manier over als een klein kind die tegen de wind in gaat als hij z'n zin even niet krijgt. Je bent niet alleen voetbaltechnisch een profvoetballer, dat ben je buiten het veld ook. Messi is dus verantwoordelijk voor zijn emoties als topsporter, ook in moeilijke situaties zoals het verliezen van een finale.

Het zou Messi sieren als hij gewoon openlijk toegeeft dat hij zijn emoties op dat moment niet de baas was en daarom een uitspraak deed die hij achteraf niet had moeten maken. Nu krijg je een politiek-correcte reactie: "ik houd teveel van mijn land en de nationale ploeg".

Verder maakt het me vrij weinig uit. Op Wk's is het al een tijdje hangen en wurgen voor Argentinie en komen toch vaak met mazzel ver. Twee jaar geleden was het ook best gelukkig dat ze de finale uberhaupt haalde (en nee, ik doel niet op de wedstrijd tegen Nederland). Bovendien vind ik het spel bedroevend als je kijkt wat voor spelers ze tot hun beschikking hebben.

13 augustus 2016 om 12:32

Dat heeft hij ook letterlijk gezegd

Oke George Burley. Boeit helemaal niemand wat jij ervan vindt.

13 augustus 2016 om 10:54

Inderdaad. Doet me denken aan Willem van Hanegem.

Is gwn een clown die Messi en dat heeft niks met zijn voetballende kwaliteiten te maken

13 augustus 2016 om 10:25

Ik ken nog n grotere clown. Die kan duiken zonder water. Toneel spelen zonder theater en huilen zonder pijn.

De hele voetballerij is 1 groot circus.
Sporters moeten gewoon zo slim zijn om niet zulke dingen te zeggen net na n wedstrijd maar voetballers zijn vaak niet zo slim

13 augustus 2016 om 10:32

Die Neymar kan er inderdaad ook wat van, babymango.

13 augustus 2016 om 10:34

Vergeet niet dat diegene ook collega's met de vuist slaat en jaloers is als zijn teamgenoten scoren.

13 augustus 2016 om 10:34

jezus wat een zieke loser ben jij dat je weer over Ronaldo begint...

Verder is het toch gewoon een beetje jammer van Messi, iedereen wist dat hij welweer voor zijn land zou gaan uitkomen, die man is nog nieteens 30. Roep dan niet meteen na een tegenslag dat je gaat stoppen

13 augustus 2016 om 10:47

Je hebt het over neymar toch?

13 augustus 2016 om 10:56

Bij teleurstelling is het dan wel goed als je collega's met de vuist slaat? Keep it comming madristas jullie maken jezelf altijd weer belachelijk. Messi kunnen jullie niet vergeven voor zijn emoties en woorden maar Ronaldo oef daar moet je een poster boven je bed van hangen . Whaha grappenmakers .

13 augustus 2016 om 10:57

@contra die jongen weet niet eens waarom messi is gestopt. Hij ziet alleen n mogelijkheid om hem weer zwart te maken in de hoop dat mensen zijn held beter vinden. Dat is pas sneu

13 augustus 2016 om 11:01

Jij betrekt Ronaldo erbij babymongo, niet iemand anders.

13 augustus 2016 om 11:21

@ baby, dat is idd ook erg sneu, maar verlaag je dan niet tot zijn niveau door zijn held net zo aan te vallen. Die heeft hier helemaal niks mee te maken.

13 augustus 2016 om 11:56

Wanneer heeft Ronaldo iemand van zijn eigen ploeg geslagen? Ben je dom ofzo of doe je dom?
Je doelt zeker op die actie met Adrien hahaha wat een lompe mensen heb je hier.

Een topic dat over Messi gaat en iemand die zijn mening geeft over Messi wordt veranderd in een Ronaldo topic omdat mensen zoals Babymongo geen kritiek kunnen lezen over hun held...

Ben blij dat Messi weer terug is bij Argentinie maar het neemt niet weg dat hij zich als een klein kind heeft gedragen.

13 augustus 2016 om 12:21

@babymongo, Wie bedoel je hier? Neymar, suarez, alba of busquets?

13 augustus 2016 om 10:38

Kun je het ook onderbouwen cr7 real (alleen die naam al )
Of wil je gewoon ff dom je gal spuwen over de beste voetballer van dit moment en 1 van de beste allertijden

13 augustus 2016 om 12:47

In topvorm is hij misschien de beste, maar op dit moment is hij zeker niet de beste speler. Al mist zijn uitleg onderbouwing, maar mensen staren zich toch vaak blind als het om Messi (of een ander idool) gaat.

Als zo'n jongen belastingfraude pleegt, is het niet zijn schuld. Als deze jongen zijn emoties niet onder controle heeft, is het weer niet zijn schuld. Als deze jongen een slechte wedstrijd speelt, komt het door zijn teamgenoten. Ook Messi is gewoon verantwoordelijk voor zijn eigen acties en gaat de laatste jaren toch regelmatig de fout in. Niemand twijfelt over zijn voetballende kwaliteiten. Die staan ook buiten kijf.

Meer topspelers hebben meerdere finales verloren en die hoor je ook niet over stoppen als ze nog relatief jong zijn. Even beseffen dat je zelf verantwoordelijk bent voor je eigen geld, ook als een ander de bankzaken voor je regelt. Even nadenken voor je iets roept na een finale, ook als je die verloren hebt.

13 augustus 2016 om 15:31

Op dit moment is hij niet de beste?? euh, eind vorig seizoen was hij bij Barca misschien niet zo goed als hij kan, maar op dit moment speelt hij toch weer aardig goed, net als het toernooi met Argentinië waar hij behoorlijk goed speelde.
Waar ik een Ronaldo bijv. maar 1 a 2 goede wedstrijden heb zien spelen op het toernooi..we hebben hem daar meer niet gezien dan wel.

Wel leuk hoor jouw verhaal, maar bijna niemand zegt dat hij niet verantwoordelijk is voor zijn eigen acties? Messi zelf ook niet.
Laatste jaren regelmatig de fout in? Wat bedoel je daar mee? Zoals wat?
Dat hij na een verloren finale zegt dat hij erover denkt om te stoppen of gaat stoppen zie ik niet als een fout maken?!

Burley snapt er niks van, geen hol snapt hij er van. Messi leid telkens zijn team naar finales, maar daar mislukt het telkens weer ondanks dat ze favorieten zijn, dat doet gewoon pijn en gaat aan je vreten. Dat plus de kritiek die hij telkens te verduren krijgt, vaak onterecht. Messi is ook maar een mens en reageerde in het moment van zijn wildste emoties, ik snap best dat voor zijn gevoel toen het echt genoeg was. Burley weet niet waarover hij praat.

13 augustus 2016 om 10:07

Dan nog draai je die beslissing niet terug binnen zes weken. Dit is gewoon belachelijk. Als je een beetje een vent bent, sta je achter je eigen beslissing, maar Messi is blijkbaar geen echte vent of handelt gewoon impulsief omdat hij even zijn zin niet kreeg. Hij krijgt gewoon alle steun nu van iedere liefhebber omdat het Messi is. Hetzelfde met die omhaal assist. Is even iets anders, maar iedereen zat alweer met z'n hand in z'n broek, terwijl je dit gewoon vaak genoeg voorbij ziet komen, maarja, dit keer was het Messi die het deed. Zo zijn er talloze voorbeelden waar Messi alle steun/lof krijgt van de fans, zelfs als hij niets bijzonders doet of zelfs domme dingen doet.

13 augustus 2016 om 10:17

Smk88

Onzin. Dat was vlak na een emotionele nederlaag, als mensen emotioneel zijn, nemen ze nu eenmaal vaak domme beslissingen waar ze niet geheel achter staan.

Verder is het ook altijd zijn schuld als ze verliezen, maar je voetbalt met 11 en niemand kan het alleen, zelfs Messi niet. Stel je eens voor dat Higuain die 100 pct kansen binnentrapt, in elke finale miste hij een enorme kans, dan wint Argentinië 3 finales. Nu is Messi de zondebok omdat het team verliest en daar krijgt ie allicht grijze haren van.
Misschien daarom dat hij ze geblondeerd heeft, dan zie je die grijze haren minder. lol

Dat van die halve omhaal, volledig mee eens. Als een speler van Westerlo dit doet, krijgt niemand het ooit te zien en is het gewoon mooi. Als Messi het doet, gaat het de wereld rond en is het fantastisch. Daarbij is het volgens mij eerder een mislukt schot want hij kan echt onmogelijk weten waar Suarez zich bevindt.
Dat is dan de andere kant van de medaille, waar hij anders alle kritiek krijgt, krijgt ie nu alle lof.

13 augustus 2016 om 10:25

Het was geen assist. Gewoon een mislukte doelpoging.

13 augustus 2016 om 10:31

Smk88,

Iedereen zat toch ook met z'n hand in z'n broek na die achterlijke vertoning van Cristiano langs de zijlijn in de finale van het EK? En hij was toch ''geblesseerd''?

Deal with it, man. Grote figuren krijgen enorm veel aandacht voor de kleinste dingen. Zo ook Messi, dus. En daar schuilt ook het probleem waar hij mee te kampen heeft. Hij krijgt altijd de schuld van alle verliespartijen, terwijl Argentinië nu twee Copa's en een WK rijker zouden zijn als ze van Beukering in de spits hadden ipv Higuain.

13 augustus 2016 om 10:35

Whaha de madristas zijn natuurlijk weer zuur aan het doen. Wat een verrassing /not.

13 augustus 2016 om 10:54

"Als je een beetje een vent bent, sta je achter je eigen beslissing"

Dit soort uitspraken heb ik nooit begrepen. Ik vind het veel stoerder als mensen kunnen toegeven dat ze een fout gemaakt hebben. Iets blijven volhouden terwijl je er eigenlijk niet meer achter staat, is juist een teken van onvolwassenheid.

13 augustus 2016 om 10:10

Dus als je een paar keer verliest, stop je er mee? Ik snap best dat hij emotioneel was, maar het blijft een kinderachtige reactie om dan te zeggen, ik kap ermee. Zeker als je Messi bent. Dan moet je juist je rug rechten en doorgaan. Maar goed, Messi heeft veel talent maar is geen leider, dat wisten we al.

13 augustus 2016 om 10:20

Er zit natuurlijk veel meer achter dan alleen het verliezen van finales. De bond is ook een grote rotzooi. De trainer van het Olympisch elftal bijvoorbeeld moest met de spaarrekening van zijn zus naar Rio, omdat de AFA geen rode cent had. Het is gewoon een grote rotzooi daar in Argentinië. Dat hij dan uiteindelijk puur uit liefde voor z'n land weer terugkeert, vind ik tekenend. Ik zou alleen als ik hem was voor altijd stoppen, aangezien al die bondscoaches toch wel Higuain en co. blijven oproepen. En zolang die spelen, zal Argentinië nooit wat winnen.

13 augustus 2016 om 10:40

Ach..en zo waren Ibrahimovic en Zidane ook geen leiders natuurlijk..waren ook gestopt en kwamen ook terug.
man man man

13 augustus 2016 om 10:31

Messi doet dat? Dat is gewoon een teamprestatie. Messi moest gewoon niet zo janken en het accepteren als een vent. Je wint en verliest met het team, zo werkt het nou eenmaal in de sport. Zo zie je maar dat Messi zichzelf ook als een of andere halfgod voelt, maar meneer heeft zelf ook niet bijster goed gepresteerd om zich zo te kunnen gedragen. Teleurstellend dat hij zich zo gedraagt, terwijl hij zo'n fantastische voetballer is.

13 augustus 2016 om 12:11

"je wint en verliest met het team, zo werkt het nou eenmaal in de sport."

Jij hebt de Argentijnse ploeg dus nooit gevolgd, bij het winnen wint heel het team idd, en bij verlies krijgt Messi alles op z'n dak, daarnaast heeft Messi weinig gepresteerd op zich zo te gedragen?? Dat is een grapje neem ik aan toch?

13 augustus 2016 om 15:19

Bij het Argentijnse-elftal heeft hij nog niet zoveel gepresteerd om zich zo als een diva te gedragen.

13 augustus 2016 om 10:43

messi gedroeg als een klein verwend gefrustreerd kind door te zeggen ik kap ermee, en nu weer terug komen? ik zou als team genoot ook voorlopig niet meer toespelen. ga toch weg man klein blaag. hij denkt dat hij groter is dan het Argentijns team.

13 augustus 2016 om 10:57

Alsof Messi alleen heel Argentinie naar alle finales heeft geleid.
Er zijn genoeg andere spelers die een zeer groot aandeel hebben gehad in het bereiken van al die finales.
In de Copa van 2007 was Messi overigens wisselspeler bij dat elftal.
En in de WK Finale en Copa 2016 mist hij 2 enorme kansen waardoor ze de finale verliezen.

13 augustus 2016 om 11:17

Dat doet Messi ook echt alleen hou toch op man voetbal is toch nog echt een teamsport hoor! er staan 11 in het veld. zonder messi hadden ze waarschijnlijk ook gewoon de finale gehaald. Messi voetbalt namelijk een stuk minder in het Argentijnse team dan bij barca. Zeker een toegevoegde waarde maar het is zeker niet messi die zijn land er heen brengt. En hij stopte omdat het niet lukte om een prijs te winnen met Argentinie dat vind ik ook al een rare reden maar goed. Het doet bij de anderen net zoveel pijn als bij Messi hoor om een finale te verliezen! Moet het hele team dan maar zeggen ik stop er mee?

13 augustus 2016 om 11:20

En een speler als Robben dan die gewoon doorgaat, ondanks 2010 en enigsinds ook 2014. Voor het Nederlands elftal is dat praktisch hetzelfde als 3 verloren finales, want hun zijn niet echt niveau Argentinie en het kan zomaar 10+ jaren duren voordat ze weer in een soortgelijke positie komen.. Argentinie daarintegen maakt gewoon kans om het volgende WK te winnen. Zo zijn er nog veel meer voetballers die grote teleurstellingen te verwerken kregen maar niet per direct de handdoek in de ring gooide om vervolgens bij de eerste de beste interlandperiode die handdoek snel weer terug te pakken.. Kijk, ik snap de menselijke emotie, maar dat vind ik dan zo grappig en ik ga het ook gewoon doen.. Ik ga de situaties vergelijken... Bij Messi moeten we het begrijpen en is het menselijk... Maar bij Ronaldo moeten we haten, ondanks dat zijn gedrag ook gewoon menselijk is. Daar walg ik nou het meest van.. Messi is een heilige die niet aangevallen mag worden.. maar o wee als Ronaldo lacht naar de grensrechter en een knipoog geeft... O wee als Ronaldo teleurgesteld reageert als een aanval niet goed afloopt o.i.d. En ja ik haal er inderdaad Ronaldo bij ondanks dat het over Messi gaat.. Dat krijg je als het over 1 van de 2 beste voetballers op aarde gaat. Zeker wanneer de ene heilig wordt verklaard en de ander niet.

13 augustus 2016 om 12:24

Praktisch hetzelfde voor Nederland? Ga toch weg man. In Nederland wordt er al niks verwacht van het nationale team en dan komt de teleurstelling niet zo hard aan als in Argentinië; daar verwachten ze het hoogste. Klaar. Daarbij komt zijn reactie niet alleen voort uit verloren finales, maar ook de acties, jaar na jaar, van de AFA.

13 augustus 2016 om 14:47

Ja voor jou misschien niet hetzelfde.. voor ons fans misschien niet hetzelfde, al zijn er genoeg Nederlanders die toch wel enigsinds teleurgesteld zijn over het net mislopen van een WK titel .. maar ga er maar vanuit dat de spelers die op het veld stonden in de finale 2010 er goed ziek van zijn en dat als ze die kans van Robben voorbij zien komen dat ze emotioneel instaat zijn om te breken (uhum, Mark van Bommel...) Dus ehmm ja, Praktisch hetzelfde....

13 augustus 2016 om 14:49

En als de AFA toch zo vervelend is, waarom komt mr Messi dan toch gelijk weer terug.. Niet beschikbaar zijn wanneer Argentinie toch niet speelt is nou niet echt een grootse statement ofzo..

13 augustus 2016 om 12:39

Vergeet ook niet dat de AFA zelf een enorme puinhoop is. Ik kan mij heel goed voorstellen dat Messi een eventueel pensioen bij de nationale ploeg gebruikt als pressiemiddel zodat zij hun zaakjes weer op orde krijgen.

13 augustus 2016 om 12:56

Op het WK deed Messi toch echt het tegenovergestelde hoor. Een aantal factoren speelden een rol toen Argentinie de finale haalde, maar Messi was daar niet een van.

Uiteindelijk is een voetballer verantwoordelijk voor zijn eigen acties en daden. Messi kan daar geen uitzondering in zijn. Natuurlijk is het mogelijk dat zo'n jongen op zo'n moment zijn emoties niet onder controle heeft en dan kan zoiets ineens uit zijn mond komen. Echter moet je daarna je verantwoordelijkheid pakken en niet met politiek-correct gezwets denken dat je de schade wel even beperkt.

"ik houd teveel van mijn land en van de nationale ploeg" is zo'n standaard zinnetje dat nou eenmaal veel irritatie wekt. Zeg dan gewoon: "in het heetst van de strijd was het voor mij moeilijk om mijn emoties de baas te zijn en heb ik een uitspraak gedaan waarvan ik veel spijt heb".

Fijn dat Burley dat vind. Erg interessant allemaal.
Hoeven nu niet van elke nietszeggende analyticus de mening te horen over Messi's besluit. Als voetballiefhebber moeten we allemaal erg blij zijn dat deze man heeft gekozen om terug te keren. Een WK met alle toppers van de wereld maar zonder de allerbeste (of een van de allerbeste, om een Ronaldo debat te voorkomen) zou toch niet kloppen. Blij dat Messi terug is!

13 augustus 2016 om 10:57

Als iedereen het zo'n onzin vind waarom leest iedereen dit dan?

13 augustus 2016 om 12:26

Omdat VZ vol zit met "kenners" die even hun mening kwijt moeten aan onbekende mensen.

14 augustus 2016 om 20:29

Ja precies kenners tussenhaakjes.

Wat een onzin! Hoeveel spelers hebben die keuze wel niet terug gedraaid? Maar nu gaat het om Messi en die, net als Ronaldo, wordt direct onder een vergrootglas gelegd. Geweldig om Messi zoveel mogelijk aan het voetballen te zien!

13 augustus 2016 om 10:08

Ja, natuurlijk wordt het uitvergroot omdat het Messi is. Daarvoor is hij namelijk de beste voetballer ter wereld. Daar hoort dit nu eenmaal bij dat het wordt uitvergroot als hij uit teleurstelling zijn afscheid aankondigd en daar vervolgens snel op terug komt. Hij heeft echter voordeel van die uitvergroting. Het wordt hem namelijk gemakkelijker vergeven als ie af en toe een penalty mist. Ook wordt er bij hem sneller iets geniaals gevonden terwijl het soms gewoon een simpel balletje is die we in de Eredivisie ook vaak zien. De ene keer heb je voordeel van de aandacht en de andere keer is het wat minder prettig.

13 augustus 2016 om 10:42

helemaal gelijk hoor Master D, maar ik heb nou niet de indruk dat Messi onder de indruk is of ook maar even luistert naar een meninkje van 1 of andere Burley..who the fuck is Burley?
Dus minder prettig? Zou er niet wakker van liggen als ik Messi was.

Deze Burley is zelden op een zinnig woord te betrappen. En dan nog een baan hebben als analyticus bij Espn!;
Messi moet/mag helemaal zelf weten wat hij met z'n carrière doet.
En als deze "analyticus" zich ook maar een beetje verdiept had in de kwestie, had hij kunnen weten dat:
1. Messi de uitspraken deed in een vlaag van emotie en teleurstelling.
2. Messi het ook gedaan kan hebben om eindelijk eens veranderingen te realiseren/op gang te brengen bij de Argentijnse bond. Of dit gaat lukken is een andere kwestie.
Analyticus, wat een grap deze Burley!

13 augustus 2016 om 11:35

Je moet m ff googlen, die Burley. Is ooit ontslagen omdat hij weigerde een afkickkliniek in te gaan voor zijn alcoholprobleem.

Hij heeft een punt. Je stopt of je stopt niet. Uit teleurstelling je afscheid aankondigen om dat anderhalve maand later op terug te komen is gewoon onprofessioneel. Schijnbaar kan ie niet zo goed met teleurstellingen omgaan of gaat hij uit teleurstelling domme dingen roepen. Had het gewoon even laten bezinken en later een keuze gemaakt over je toekomst in het nationale elftal. Nu komt hij over als slecht verliezer die schijnbaar aandacht nodig had.

13 augustus 2016 om 10:05

precies dit, alles moet gaan zoals Messi wil. Het is hem naar zijn bol gestegen lijkt het

13 augustus 2016 om 10:42

Hoeveel jaren heeft Messi met de meest achterlijke Argentinië teams gespeeld? Hoeveel jaren op en rij hebben ze een belachelijke coach? Maar natuurlijk is het allemaal de schuld van Messi joh.

13 augustus 2016 om 12:02

Messi heeft altijd een topteam gehad bij Argentinie, waarom maakt hij dan zijn kansen niet af want die had hij.

Grote spelers krijgen altijd de schuld ookal is het een teamsport.

Nog nooit van Burley gehoord. Anyway. Het is beter voor Messi dat hij gewoon stopt. Ze blijven die drama's van een Higuain, Aguero en Di Maria toch wel oproepen en zolang die spelers erbij zijn, zal Argentinië nooit wat winnen. Daarnaast is de AFA ook een grote rotzooi.

13 augustus 2016 om 10:53

Idd Messi heeft pech dat zijn teamgenoten niet willen strijden voor Argentinië of hem. Ze denken alleen aan zichzelf en als collectief werken doen ze ook niet aan. Het is ook triest om te zien dat elke coach van Argentinië gewoon een grap is geweest.
Ze hebben cholo simeone nodig. Als hij komt moeten ze alle ego's voor jeugd vervangen. Jeugd die wel wilt strijden voor hun land en jeugd die zich wel wil opofferen voor Messi.
Dan zul je zien dat Messi totaal anders zal spelen en zal bloeien zoals bij barca. Messi is niet de schuldige voor de belachelijke prestaties van zijn teamgenoten.

13 augustus 2016 om 12:50

Tuurlijk is Lionel Messi volgens Barcastyle niet de schuldige. Als het gaat om Barcelona's succes, dan is het allemaal door Messi zijn geweldige kwaliteiten, en dan is alles aan hem te danken, en als het gaat om het falen bij Argentinie dan is alles de schuld van zijn 'slechte' teamgenoten?

En wat laat jou denken dat Simeone de redding zou zijn voor Argentinie?zie jij een team vol met sierlijke spelers als Messi, Di Maria, Aguero en Pastore ordinair vechtvoetbal spelen met de nadruk op defensieve stabiliteit? Als Argentijn zou je Simeone niet eens willen als coach. Het voetbal zou verschrikkelijk worden. Het enige wat Simeone zou kunnen overbrengen, is de mentaliteit.

Dat kon ik je vantevoren ook wel vertellen, dat Messi zich toch weer beschikbaar zou stellen. Door te zeggen dat hij stopt wilde hij even aan het publiek laten merken hoe zielig hij was en hoe erg hij het vond dat Argentinie weer geen prijs pakte. Het zogenaamde stoppen was een goedkope manier om de fans van Argentinie te pleasen.

Bij Messi was het toch net wat anders dan bij andere spelers die gestopt waren en terugkeerden. Messi was gestopt uit onvrede over het verliezen, het volk en de bond. Ik begrijp de kritiek nu op Messi toch enigszins wel. "Als ie weer een finale verliest, stopt ie dan ook weer?", zou men nu wel denken. Ik vind het echter wel gewoon leuk dat hij weer meedoet, want het is een fantastische voetballer die ik graag zie op het WK.

Whaha wie de f is george burley of wat dan ook. In Engeland denken ze het allemaal wel te weten. Terwijl ze Europees gewoon niks voorstellen. Ga je daar maar mee bezig houden George.

zucht iedereen wist gewoon dat het een reactie was uit emotie... ook totaal niet verbaast toen ik las dat hij weer ging spelen...

Echt het is maar waar je, je druk om wilt maken.

Een man een man een woord een woord. Kijk zo'n Messi kan je dus niet meer serieus nemen , net een verwend kind.
Morgen zegt hij misschien weer nee ik stop , te veel negatieve reacties op het feit dat ik weer beschikbaar ben ........

Ach man al die meningen van iedereen. Ik snap Messi wel ergens, op dat moment zag hij het gewoon niet meer zitten en was even het overzicht kwijt waardoor hij rationeel reageerde op de verloren finale.. Laat hem lekker, iedereen heeft weleens keuzes gemaakt waar hij/zij spijt van heeft gekregen en dan ben je weer blij dat het alsnog teruggedraaid kan worden.

Er zijn zat mensen die 2 dagen aan het werk gaan nadat ze met pensioen zijn geweest in het bedrijfsleven. Het bedrijf gebruikt dan de kennis van de gepensioneerde. Messi is een uitzonderlijke voetballer. Die vraag je ook terug na zijn pensioen.

Die Burley heeft gelijk ook nog.
Hij maakt er gewoon weer een hele soap van om de aandacht naar zich toe te trekken.

Hebben we het over dezelfde man? Meerdere malen ontslagen vanwege alcoholisme? De slechtste bondscoach ooit van Schotland? Alleen succes gehad bij Ipswich Town en verder overal snel ontslagen of opgestapt? Of zijn er twee George Burley's? Wat een grap.

EK titel van Ronaldo toevallig iets met die heroverweging temaken? 😂😂

Ja het is een beetje moeilijk om nee te zeggen tegen 100 duizend man die jouw naam roepen om zo te blijven voetballen! Beetje dom van deze oud-voetballer om dit te zeggen + als je telkens maar dichtbij komt om een prijs te winnen en niet wint dan kan het voorkomen dat je niet meer wil doorgaan op dat moment, maar had men echt verwacht dat Messi zou stoppen. Zo'n speler weet van zichzelf dat hij gewoon niet kan opgeven.

Prima toch dat hij terugkeert. Als hij weer in een finale komt te staan komt er nog meer druk op hem te liggen. Als de druk dan weer te hoog word en hij verliest in de laatste minuut met 1-0 dan zal de kans groot zijn dat hij weer stopt. Dan komt er iemand met hem praten en een paar weken later zal hij weer meedoen. Mensen zeggen wel er zijn zoveel spelers die erop teruggekomen zijn maar omdat het Messi is word het uitvergroot. Dat is misschien wel zo maar de mensen lopen overal op te geven over hoe goed Messi wel niet is en dat hij een voorbeeld is. Nee dat is hij niet want dan zouden alle jongens in de jeugd die mentaal ietwat aan de zwakke kant zijn bij een verliespartij ermee op houden.

En het is toch logisch dat mensen reacties hierop geven? Of mag er geen commentaar geleverd worden op Messi omdat hij zo goed is? Ook al is Burley een alcoholist geweest, de slechtste bondscoach van Schotland etc. dan mag hij alsnog zeggen wat hij wil. Want anders zouden alleen mensen met een goed CV een juiste mening hebben en dat is onzin.

Messi is daar het boegbeeld en ik vond het ook zwak dat hij weg ging, maar als hij van gedachten is veranderd dan is er toch geen enkel probleem?

sommige vinden hem een klein kind, omdat hij terugkomt op zijn besluit. Ik vind het eerder een teken van volwassenheid om terug te komen op eerdere beslissing.

iedereen verandert wel eens van gedachte. mag toch? kan me goed voorstellen dat messi destijds wilde stoppen, maar kan me ook voorstellen dat hij daar spijt van had. wat een zeikerd, die burley.

Jammer van messi arrogant ventje word het steeds meer.. ik ben blij dat hij terug is voor het voetbal maar daar blijft het bij.

Gewoon aandachttrekkerij van messi. Heeft nooit serieus overwogen om te stoppen. Jammer dat hij zo'n aandachttrekkertje is geworden de laatste jaren met z'n tattoos en z'n haartjes..

Mensen vergeten dat hij al eerder was gestopt en toen terug kwam. Dit was te verwachten.

Deze meneer zeker nooit van mennig veranderd

Degene die eens hebben gestemd, hebben echt verstand van voetbal en zijn er ook gepassioneerd door xD

Wat een nonsens van george burley. Wat is er nou mis mee dat iemand terugkomt op een beslissing? Dat kan toch. Gebeurt zo vaak in het leven. Hoe vaak verbreken mensen een relatie om vervolgens weer bij elkaar te komen? En voor het voetbal is heg gewoon schitterend dag messi terugkomt. Burley is een zuurpruim.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren