Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ziyech gaat niet in op Ajax: ‘Ik kan er niet zo veel mee’

Laatste update:

De maand augustus is al bijna halverwege en Hakim Ziyech zit nog steeds bij FC Twente. In de winterstop bleef een transfer uit en ook nu is er nog geen club gekomen die Ziyech heeft overgenomen. In gesprek met Voetbal Inside geeft Ziyech aan dat er nog niets concreet speelt en dat zowel een overstap binnen de Eredivisie als naar het buitenland nog tot de mogelijkheden behoort.

/

Op de vraag waarom het nog stil is van zijn kant, zegt de aanvallende middenvelder: “Ik heb niet veel te zeggen als het nog niet rond is. Ik heb genoeg contact met mijn zaakwaarnemer, wij weten wat we willen. En als het zover is, krijgt de buitenwereld het te horen. Andere mensen willen misschien zo snel mogelijk weten wat ik ga doen, maar ja. Het komt steeds dichterbij”, aldus Ziyech.

De Telegraaf schreef vrijdagmorgen dat Ziyech een transfer naar Ajax niet uitsluit en daarmee geconfronteerd zegt hij dat hij het ‘heeft meegekregen’ via familie. “Maar ja, wat doe je eraan? Ik kan er niet zo veel mee, omdat ik niets kan zeggen. Of Nederland is uitgesloten? Ik sta voor alles open. Alles kan.”

Hakim Ziyech gaat sowieso nog weg bij FC Twente

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die gaat dus naar Amsterdam!

12 augustus 2016 om 18:47

Ajax handelen aub! Binnenhalen deze kanjer! Die is over twee jaar een klap meer geld waard dan het je nu gaat kosten dus met winst weer verkopen is zeker mogelijk! Zo een rasvoetballer als Ziyech hebben we nodig

12 augustus 2016 om 18:50

Zeker in deze markt kun je Ziyech na 2 seizoenen met veel winst verkopen. Als hij nog een goede Africa Cup speelt dan kan hij zomaar voor 25+ miljoen verkassen.

12 augustus 2016 om 19:05

Verkopen aan de concurrentie ?? 😎

12 augustus 2016 om 19:08

Concurrentie? Gaat Ajax ook tegen degradatie spelen dan?

12 augustus 2016 om 19:09

Welke concurrentie?

12 augustus 2016 om 19:12

Concurrentie? Ik neem aan dat je dan niet Ajax bedoelt.
En zelf hij zal niet naar ploegen zoals Groningen, Zwolle of Utrecht. Dàt is concurrentie.

12 augustus 2016 om 19:16

Als Twente voor de rest van het seizoen zo speelt als tegen Excelsior, zijn zelfs Groningen, Zwolle en Utrecht geen concurrenten van Twente.

12 augustus 2016 om 19:23

Hopelijk wel.

12 augustus 2016 om 19:31

En dan waar neerzetten ook alweer? Wil je Gudelj eraf halen? Of Klaassen misschien? Of Bazoer? Kijk, Ziyech is de beste speler van de Eredivisie, maar als wij hem halen krijgen we gegarandeerd problemen in de kleedkamer. Geen van de 3 huidige basismiddenvelders zal genoegen nemen met een reserverol. Daarnaast zullen talenten als Van de Beek, die misschien wel hoopte op een grote doorbraak dit jaar, nog minder kansen krijgen. Daar krijg je dus ook ontevreden gezichten bij. Leuk hoor, Ziyech, maar het is niet alleen maar positief.

12 augustus 2016 om 19:44

Ik weet niet hoor maar Ajax zegt dat ze Ziyech als buitenspeler willen halen omdat ze die nog zoeken en onder hebben dan de middenvelders, daar is wel aan gedacht en zo blijft het middenveld mooi staan en komt er meer en betere concurrentie voorin

12 augustus 2016 om 19:46

Gudelj eraf natuurlijk, zyech in....die gudelj heb je niets aan, zwaar gehyped en ook zeker geen ajax speler. Zyech wel, absoluut geen seconde over nadenken als je die voor zo'n 10milj kan binnenhalen...gewoon een open sollicitatie dit, doe er aub wat mee!

12 augustus 2016 om 19:46

Gudelj eraf natuurlijk, zyech in....die gudelj heb je niets aan, zwaar gehyped en ook zeker geen ajax speler. Zyech wel, absoluut geen seconde over nadenken als je die voor zo'n 10milj kan binnenhalen...gewoon een open sollicitatie dit, doe er aub wat mee!

12 augustus 2016 om 20:01

Concurrentie? Heb je uberhaupt wel verstand van voetbal man

12 augustus 2016 om 20:22

Gewoon 442 netzoals je in Europa moet spelen. Zo kom je tenminste eens wat verder Europees ipv dat domme 433 aanvallend terwijl je daar de kwaliteiten niet voor hebt

12 augustus 2016 om 20:25

Gudelj is niets bijzonders dus die eruit en als stand in gebruiken voor het middenveld.

12 augustus 2016 om 20:25

Gudelj is niets bijzonders dus die eruit en als stand in gebruiken voor het middenveld.

12 augustus 2016 om 20:35

Bij Ajax gaat hij niet draaien omdat hij daar geen vrije rol krijgt. Zou zijn carrière echt om zeep helpen als hij naar Ajax gaat.

12 augustus 2016 om 21:41

Echt ongelooflijk mensen die denken dat je technische spelers als Ziyech wel even moeiteloos kan inpassen zonder negatieve gevolgen. Kan je zo de hele grip op je middenveld verliezen omdat ie nauwelijks meeverdedigt. Vooral als je ook snel druk wilt gaan zetten a la Bosz.
Kwaliteiten van iemand als Klaassen, en ook Gudelj worden zo onderschat. Maarja, 95% kijkt alleen maar kortzichtig naar goals/statistieken.

Bovendien, technische spelers doen het doorgaans leuk bij de mindere teams, omdat ze daar alle vrijheid krijgen en niet tegen een geparkeerde bus moeten spelen. Bij een topclub wordt zoveel meer gevraagd. Echt belachelijk om te zeggen dat Ziyech wel even moeiteloos uit zal blinken bij Ajax.
Kijk bijv ook naar Andersen die veel indruk maakte bij Willem II, maar tekort kwam voor Ajax. Of Maher en Sinkgraven. Stap omhoog voor technische spelers naar de echte top is erg lastig.
Maar nee hoor, Ziyech is zo geweldig want hij scoort goals bij de nummer 13 van Nederland, wat een prestatie.... Iemand als Vleminckx scoorde ook veel goals volgens mij, maar dat was ook niks bijzonders.
Als Ziyech dan ook nog heel goed zou spelen, oke, maar dat valt zwaar tegen. Speelt zat matige potten met veel balverlies, wat verbloemt wordt door die goals.

Wat betreft het 'we hebben creativiteit nodig' argument:
Ziyech is nu nog heel creatief bij Twente (alhoewel ie ook zat balverlies lijdt) maar bij Ajax tegen gesloten verdedigingen kan dat nog wel eens tegenvallen. Denk dat als bijv Bazoer bij Twente gespeeld zou hebben ie ook als erg creatief zou worden bestempeld, omdat hij dan degene is waar het om draait.

Sinkgraven is bijv ook enorm creatief maar dat kwam/komt (vooralsnog) toch ook niet uit de verf bij Ajax. Bij Heerenveen spatte het ervan af maar bij Ajax gaat het lastiger omdat je veel minder ruimte krijgt.

12 augustus 2016 om 21:46

Heren, had een uitspraak van 5 jaar geleden kunnen zijn.
Als alle partijen er beter van worden ,graag.

13 augustus 2016 om 00:20

Ho ho. We mochten dan wel een flinke nederlaag hebben geleden maar wij spelen dit seizoen niet voor lijfsbehoud. Denk dat Zwolle en Utrecht het ook wel een stuk beter gaan doen.

13 augustus 2016 om 12:08

Gudelj eruit? Doe mij maar Bazoer, Gudelj is zon ongelooflijke fijne speler op t middenveld. Niets speciaals, maar gewoon degelijk en ideaal om erbij te hebben. Beetje Busquets rol bij barca. Valt ook niet op, maar als je er op let kan je eigenlijk niet zonder hem.

12 augustus 2016 om 18:56

Ik snap niet hoe je dat hier uit haalt..

12 augustus 2016 om 19:07

Ja, Twente gaat vast akkoord met alle rommel van Ajax.

12 augustus 2016 om 19:10

Serero is voor twente echt een meerwaarde hoor

12 augustus 2016 om 19:11

Die spelers van Ajax die jij opnoemt zijn stuk voor stuk aanwinsten van Ajax.

12 augustus 2016 om 19:21

Twente mag erg blij zijn met voetballers als Zivkovic, Sereo en Sinkgraven. Die gaan het huidige Twente zeker wel beter maken als je Twente afgelopen week zag.

12 augustus 2016 om 19:29

Zivkovic? Really? Dat is toch die jongen die bij W2 is weggestuurd? Die is niets beter dan Oosterwijk. Alleen Sinkgraven is van toegevoegde waarde.

12 augustus 2016 om 20:03

Ja, die Zivkovic. Dezelfde Zivkovic die op zijn 17de basis speler was bij Groningnen en er 11 inlegde. Dezelfde Zivkovic die het seizoen daarop 18 doelpunten maakte in de Jupiler League. Ik denk dat Twente daar heel blij mee mag zijn.

12 augustus 2016 om 20:28

Twente moet idd 8 miljoen krijgen en 2 spelers die moeten rijpen zoals vd beek en berker.

12 augustus 2016 om 20:33

Berker?

12 augustus 2016 om 21:33

In Enschede zitten ze, volgens mij, absoluut niet te wachten op spelers als Thulani Serero en Sheraldo Becker. Eerder op Daley Sinkgraven (met stip) en Frenky de Jong. Omdat alleen deze spelers in staat zijn het verlies van Hakim Ziyech enigszins te compenseren. Verder zal er ook een bedrag van rond de € 15 miljoen neergeteld moeten worden voor de met afstand beste speler van het afgelopen seizoen in Nederland. Hetgeen eigenlijk nog een koopje is als je de bedragen leest die buitenlandse clubs voor mindere spelers uit de Eredivisie neertelden of willen neertellen. Daarnaast zou ik, als ik FC Twente was, ook een fors doorverkooppercentage (25?) in het verkoopcontract laten opnemen.

12 augustus 2016 om 19:10

Naar fenerbahce bedoel je!

12 augustus 2016 om 20:08

Hij gaat 100% niet naar Ajax, sterker nog, hij maakt 100% geen binnenlandse transfer

12 augustus 2016 om 21:08

En de lotto cijfers zijn?

Ajax moet gewoon snel concreet handelen en dit voor maandag rond maken. Dan kan Ziyech ook nog meespelen in de CL voorronde. In de wandelgangen hoorde ik dat er inmiddels een bod is gedaan. Hopelijk is dit waar en geen wild gerucht.

12 augustus 2016 om 18:45

Ajax is een beursgenoteerd bedrijf. Die zal niks aan handel mogen bedrijven in het weekend wat het aandeel Ajax kan beïnvloeden, dus dat voor maandag kun je vergeten.

12 augustus 2016 om 18:59

@beulenr
Complete onzin over die beurs. Dat zou betekenen dat Ajax alleen tussen 9 en half zes transfers zou mogen doen op dagen dat de beurs open is. Complete onzin.

Maar wellicht is dit het beloofde kanon

12 augustus 2016 om 19:04

Absolute onzin wat je daar zegt.

12 augustus 2016 om 19:07

Idd onzin, wel is het zo dat ze geen informatie achter mogen houden die de beurswaarde beinvloedt. Daardoor is het wel minder waarschijnlijk dat ze in het geheim met Ziyech bezig zijn.

12 augustus 2016 om 19:09

En ja hoor daar hebben we Hansje weer. En ja hoor komt weer met het beloofde Kanon aanzetten. Maar gelukkig hebben we wel een echte schutter in Traore. En Sanchez heeft het fysiek van een kanon dus beloofd is beloofd.

12 augustus 2016 om 19:14

Absoluut.....traore is wat mij betreft ook een kanon. In sanchez ook veel vertrouwen. Maar heb hem nog niet zien spelen dus kan niet oordelen of het een kanon is. Maar joop het

12 augustus 2016 om 19:46

Onzin, het is sinds vandaag ook pas bekend dat Traoré is binnengehaald en die is ook speelrechtig voor dinsdag....

12 augustus 2016 om 20:05

Haha thamike je zegt precies wat ik denk. Deze zomer heeft het rvc laten zien te willen dwarsliggen. Zou mij niks verbazen als dat in deze kwestie eveneens het geval is.

12 augustus 2016 om 18:48

Ziyech kan niet sowieso meer mee doen in de voorronde CL, ze mochten nog 1 extra speler inschrijven tot max. 24 uur voor de wedstrijd en dat is Traoré geworden.

12 augustus 2016 om 18:49

Welke wandelgangen?

12 augustus 2016 om 18:51

De wandelgangen van Voetbalzone die 9/10 keer niet betrouwbaar zijn geen waarde aan hechten dus.

Zou mooi zijn als Ajax hem haalt, dit is de man voor de creatieve steekpassjes op de aanvallers. En zelf heeft hij ook veel scorend vermogen. De andere middenvelders moeten goed meeverdedigen zodat Ziyech optimaal kan renderen.

12 augustus 2016 om 18:48

Toch zie ik hem naar ajax gaan. Vind hem gewoonweg geen ajax-speler. Los van het feit dat twente hoog in de boom zit en ajax goed de hand op de knip houd. Zou wel leuk zijn als hij in de eredivisie blijft!

Ziyech kan niet naar Ajax, daar Ajax geen grote bedragen wenst uit te geven.

Alleen als rechtsbuiten welkom momenteel.

En daar wil hij volgens mij niet meer spelen. Ajax heeft op het middenveld voor zijn positie meer dan voldoende mogelijkheden. Ik vind overigens dat de creativiteit van Klaassen vaak onderschat wordt. Hij is niet de stylist die behendig wegdraait bij zijn tegenstander of met een mooie schaar een verdedigende middenvelder het bos in stuurt, maar hij is bijna bij alle goede aanvallen van Ajax betrokken en loopt altijd heel slim tussen de linies vrij. Dat is nogal eens een kwaliteit die veel mensen/supporters over het hoofd zien. Daarbij heeft Klaassen een leidende rol in het onder druk zetten en maakt hij regelmatig een goal. Ik verkies hem dus boven Ziyech, maar zoals gezegd als rechtsbuiten voor een acceptabel bedrag meer dan welkom.

12 augustus 2016 om 18:54

Ik denk niet dat Ziyech naar Ajax komt voor de rechtsbuiten positie. Ik kan me nog herinneren dat hij van Rutten als buitenspeler mocht spelen en de concurrentie met Immers aan mocht gaan, maar dat wilde hij toen niet.

12 augustus 2016 om 19:03

@ M_chamakh

Dat is ook wat ik in mijn tweede regel aangeef. Ik denk ook niet dat hij daar wil spelen en ik denk dat Twente te veel geld vraagt. Dus dan houdt het waarschijnlijk op.

12 augustus 2016 om 20:53

En deze mentaliteit is ook de reden dat PSV weer kampioen gaat worden.

12 augustus 2016 om 18:56

Een middenveld met Bazoer, Ziyech en Klaassen moet ook kunnen toch? Klaassen en Bazoer in een meer verdedigende/controlerende rol op het middenveld. Ziyech op 10.

12 augustus 2016 om 18:57

Hoezo kapitaalvernietigig? Sinkgraven, Gudelj..

12 augustus 2016 om 19:02

Sinkgraven verkopen/verhuren , Gudelj reservespeler. Miljoenenverlies blijft dan beperkt op die spelers en zal later goed worden gemaakt met de winst die er op Ziyech gemaakt zal worden.

12 augustus 2016 om 19:05

@ Gaanvoorgoud

Dan moet je wel eerst iemand gaan verkopen. Ik zou ook liever Ziyech in onze selectie hebben dan bijvoorbeeld Sinkgraven, maar voor de positie van Ziyech hebben we op dit moment genoeg capabele mogelijkheden.

12 augustus 2016 om 19:05

Dat hoort ook, Ziyech moet op 10 en klaassen als een box to box middenvelder zelfde met bazoer.

12 augustus 2016 om 19:09

@hennie Sinkgraven dus verkopen of verhuren. Gudelj naar de bank en Nouri een jaartje naar Jong Ajax. En voila je hebt ruimte voor Ziyech gemaakt. Zo moeilijk is het niet. Volgend seizoen Klaassen verkopen.

12 augustus 2016 om 19:12

Sinkgraven kan je toch de omgekeerde weg laten bewandelen, eventueel voor een huur periode. Twente zal zelf ook weer behoefte hebben aan een nummer 10 lijkt mij. Gudelj moet dan even banken inderdaad, maar goed, Ajax is graag een topclub en dat betekent dat er ook topspelers op de bank moeten zitten. Daar wordt iedereen beter van volgens mij.

12 augustus 2016 om 20:20

Iets met een sterke bank!? Ik zie ook heel graag een middenveld met Klaassen en Bazoer als controleurs en Ziyech op de 10 positie, een middenveld waar je u tegen zegt.
Ik begin sterk het gevoel te krijgen dat Overmars langzaam maar zeker actie aan het ondernemen is om Ziyech binnen te hengelen. Hoop alleen niet dat het te langzaam zal zijn en een As Roma bijvoorbeeld met zijn handtekening ervandoor gaat.

12 augustus 2016 om 20:24

Als je een keer wat verder wilt als topclub moet je dat soort spelers op de bank kunnen zetten.

12 augustus 2016 om 20:23

Ziyech is 3 klasse beter dan Klaassen. Ziyech is een echte nr 10 a la Litmanen met passjes etc.

De titel lezend dacht ik dat hij Ajax afsloeg. De tekst lezend gaat hij alleen niet in op het gerucht. Beetje provocerende titel zo. Ik denk dat een hoop mensen in paniek dan wel juichend op het artikel klikken...

12 augustus 2016 om 21:39

Ja zeker. En als je dan zelf iets vergelijkbaars zegt, dan wordt je post verwijderd onder het nom van 'provocerend'. We worden wat dat betreft als VZ-leden wel regelmatig uitgelokt hoor. De titel lezen en likkebaardend een stortvloed aan kritiek leveren op Ziyech .

Maar goed, ik hoop dat hij in Nederland blijft. Ajax, PSV of Feyenoord lijkt me gewoon fijn. Maar ik kan me ook zo voorstellen dat hij naar Koeman of De Boer vertrekt. Die kennen hem immers ook goed.

Ik hoop het voor zijn carrière dat hij niet naar Ajax gaat. Daar worden soortgelijke spelers altijd verkeerd behandeld. Ik zou naar Dortmund of Everton gaan als dat echt tot de mogelijkheden behoort. Bij Dortmund ontwikkelen middenvelders altijd goed en zij doen het ook goed als het gaat om het scouten van talenten. Bij Everton zou hij bij Koeman zitten. Een Nederlandse coach die hem al kent, dus dat is een pluspunt. Bij Ajax kom je gewoon bij een onrustige club terecht waar het klimaat 180 graden kan draaien. Vraag het maar aan Theo Jansen en Mounir El Hamdaoui. Zelfs Suarez en Ibrahimovic werd het daar moeilijk gemaakt.
Als je in Nederland blijft heb je ook een snor en een tafel vol onzinlullers die iedere week zonder enige kennis wat in de rondte praten.

Als het even niet goed gaat zul je in Nederland ook sneller kapot gemaakt worden in de media en dan hebben ze ineens ook een andere mening over je. Als je dan ook nog interlands moet spelen met Marokko gaat het helemaal een afkraak wedstrijdje worden op de tv en sites zoals voetbalzone met mensen die elkaars mening napraten (hoe weet ik dit? Het is eerder gebeurd en het zal altijd blijven gebeuren).

12 augustus 2016 om 19:20

Het werd Suarez moeilijk gemaakt? Volgens mij heeft Suarez meerdere malen aangegeven terug te willen keren en dat Ajax in zijn hart zit, dus dat zal wel meevallen.
Daarnaast kan je (als je zo ver terug wilt gaan als) er spelers als Sneijder, Pienaar en Eriksen tegenover zetten die vergelijkbaar zijn en toch meer dan prima hebben gepresteerd en meer dan tevreden waren in Amsterdam.

13 augustus 2016 om 01:02

Vandaag begonnen ze al bij Voetbal Inside.

12 augustus 2016 om 19:22

LOL Drink eens een glas Limonade in plaats van Azijn......
Wat een slap geouwehoer zeg,el hamdaoui had altijd en overal problemen grote kans dat hij er dan meer aan kan doen dan de club.
Suarez roept al jaren dat hij maar wat graag nog 1 a 2 jaar komt ballen in Amsterdam enz enz

Echt die spelers worden altijd verkeerd behandeld,daarom praten ze nog met liefde over de club...op een enkeling na maar die heb je altijd en bij elke club.

Ik lees al hier en daar dat Ajax een bod heeft uitgebracht. Dat lees ik dan wel weer op twitter dus hoe betrouwbaar dat is weet ik niet. Zelf hoop ik dat hij komt. Van De Beek, Nouri en De Jong zijn er nog niet klaar voor denk ik om een jaar lang een basisplaats te hebben in het eerste en je hebt wel een creatieve speler nodig op het middenveld. Daarbij zal Ziyech binnen 2 jaar weer doorverkocht worden als hij zo presteert als bij Twente.

Snap niet dat PSV na het iet doorgaan van van Ginkel niet een poging waagt.

Volgens mij heeft ie duidelijk laten zien wat hij kan.

12 augustus 2016 om 19:10

Dat is toch een heel ander type dan waar PSV naar op zoek is?

Ajax heeft al genoeg middevelders. Misschien als el gazhi nog weg gaat.

12 augustus 2016 om 19:10

Dus nu hebben ze genoeg middenvelders maar als de rechtsbuiten vertrekt kan het wel? De logica...

hahaha het begint zelfs een beetje triest te worden dat ajacieden denken dat ziyech naar ajax gaat

12 augustus 2016 om 19:10

Het lijkt alleen maar geloofwaardiger te worden. Eerst dacht ik ook dat hij nooit zou komen, vooral nadat hij juichte toen hij hoorde dat Ajax geen kampioen was geworden, maar als hij echt niet naar Ajax zou willen had hij dat wel duidelijk aangegeven.

12 augustus 2016 om 19:12

Zijn er maar een paar. De meeste zien hem als kapitaalvernietiging en terecht. We hebben op dit moment genoeg mogelijkheden.

12 augustus 2016 om 19:28

Hoe kan je hier als fan tegen zijn begrijp ik echt niet. Wat kan mij het schelen hoeveel geld er op de bank staat. Materiaal op het veld is het enige dat telt! Overmars is voor het beleid daar hoeven de fans toch geen rekening mee te houden. Ziyech is veruit de beste speler, dus hoort hij bij Ajax! Gaat gudelj lekker bankie zitten toch

12 augustus 2016 om 19:34

@roykort #55
Misschien zijn er ook fans die begrijpen dat Ajax een bepaald beleid moet voeren om gezond te blijven?

12 augustus 2016 om 21:37

Precies, ik ben ook zo'n fan. Daarom is kampioen worden en presteren in europa belangrijk. Dit doe je door een ijzersterke selectie te hebben. Ziyech maakt ajax beter en is daarom, zeker met in het achterhoofd de financiele mogelijkheden, een goede aanwinst. Wanneer ziyech komt en pakweg sinkgraven of van de beek een jaar naar twente gaat doet het me denken aan ronald de boer destijds. Groot talent, maar laat dat lekker een jaar tot bloei komen bij twente in de eredivisie.

Ondertussen moet ajax presteren met jongens die het al hebben laten zien, daarnaast is het jaar in en uit weer gezeik over hoe slecht we het in europa doen. Nu wil ajax de selectie eens op europese oorlogssterkte brengen is het weer niet verstandig? Ze hebben het geld en een club ala ajax moet een type gudelj/sinkgraven gewoon op de bank moeten kunnen hebben. Afgelopen jaren had de halve bank van ajax niet eens een onbesproken basisplaats in de subtop gehad, een wisselspeler van ajax/psv hoort bij iedere eredivisieclub gewoon uitblinker te zijn. Dat is het niveau waar je naartoe moet, en ja dit is financieel mogelijk en gezond.

13 augustus 2016 om 15:55

kennelijk ben je niet zo een fan of je begrijpt het gewoon niet. Een talent naar Twente sturen, is een schijnoplossing omdat Zyech er volgend jaar ook nog zou zijn en de ontwikkeling van de talenten dan nog steeds in de weg zit. Het Ajax van nu lost problemen op, terwijl jij het probleem alleen maar voor je uitschuift. Dat is oude politiek.

Bovendien is het kapitaalsvernietiging omdat er een jaar van het contract van het talent verstrijkt, zonder dat je er rendement van hebt. Talenten verhuren doe je alleen als je zoveel spelers voor een bepaalde positie hebt dat sommigen van hen daardoor niet aan spelen toekomen. Dus uit pure noodzaak. Jij wilt een begenadigd talent verhuren met als enige doel om plaats te maken voor een aankoop. Ook dat is oude politiek en druist in tegen de afspraken van het Plan-Cruijff en het beleidsplan dat Ajax bij het volle verstand heeft omarmd.

Bovendien hangt er een enorm prijskaartje aan Zyech wat er bij de kostendekkende begroting die Ajax heeft, toe kan leiden dat de club bij uitblijven van CL deelname op verlies afstevent. Terwijl er niet alleen in het beleidsplan is afgesproken dat dat uit den boze is, maar dat ook tegen de regels van de Financial Fair Play is. Wat Ajax doet is verantwoordelijk beleid voeren, terwijl hetgeen jij voorstaat daar op gespannen voet mee staat. Bewust meer geld uitgeven dan er binnenkomt, levert onaanvaardbare risico's op en is bovendien strijdig met het FPP reglement. De houding die jij hebt, is dezelfde als die Munsterman had en Twente bijna fataal is geworden.

Zyech komt niet naar Ajax en dat is niet omdat hij geen fantastische voetballer is, maar omdat Ajax al een overschot aan middenvelders heeft en hij dus eenvoudigweg overbodig is. De tijden dat Ajax zich aan dergelijke aankopen bezondigde is gelukkig voorbij. Daarbij heeft Peter Bosz uitgesproken dat hij een voorkeur heeft met de punt naar achteren en ligt het in de lijn der verwachtingen dat hij in de nabije toekomst ook zo zal gaan spelen als Sanchez een basisplaats heeft veroverd en Riedewald achterin niet meer nodig is. Dan heeft Ajax dus helemaal geen 10 nodig en ligt het voor de hand dat Riedewald een positie naar voren schuift en er dus nog een middenvelder bijkomt. Er zijn derhalve legio argumenten die je tegen zijn komst kunt aanvoeren, terwijl er eigenlijk maar één is die voor zijn komst pleit en dat is opportunisme.

De aankoop van Zyech is geen enkele garantie dat Ajax het in Europa beter zal doen. Ajax is middelmaat in Europa en zal dat ook voorlopig blijven hoe wijd je de geldkraan ook open zet. En als de club per ongeluk een succesje in Europa behaalt, zal het van korte duur zijn omdat de tent dan onmiddellijk zal worden leeg gekocht. De ambitie die Ajax heeft, is de enige juiste en dat is roeien met de riemen die je hebt en proberen je huid zo duur mogelijk te verkopen ipv je in de financiële ratrace te mengen met clubs die veel draagkrachtiger zijn. Dan speel je sowieso een verloren wedstrijd. Ajax heeft de laatste jaren sterk aan realiteitsbesef gewonnen en laat dwaze, volstrekt onrealistische uitspraken zoals die aan het begin van het nieuwe tijdperk werden gedaan, tegenwoordig achterwege. Getuige bijdragen als die van jou, zijn er legio supporters die duidelijk nog niet zover zijn. En dan krijg je dus dit soort eeuwigdurende discussies over aankopen die volslagen zinloos zijn omdat ze toch niet gaan plaatsvinden. Aan de andere kant mag iemand natuurlijk gewoon blijven dromen tegen beter weten in. Dat is ook weer waar.

Ik zie hem graag komen maar Ajax heeft nu eigenlijk al een luxe probleem. Riedewald doet het fantastisch op cvm tot nu toe, en zo is er plek voor Sanchez en Veltman centraal in de verdediging. Op het middenveld heb je verder nog Klaassen, Bazoer, Gudelj, Sinkgraven en jongens als Nouri, van de Beek en De Jong zullen ook wel aan spelen toe willen komen dit seizoen. Ik snap wel dat ze niks te willen hebben maar ze ontwikkelen zich gewoon erg goed en verdienen het naar mijn mening gewoon.

12 augustus 2016 om 19:37

Ik ben niet voor het aantrekken van Ziyech. Maar laten we er even vanuit gaan dat hij komt, dan vermoed ik dat de redenatie van de staf als volgt is:

Er gaat geen buitenspeler meer komen. Ziyech aantrekken zou in principe ten koste gaan van Sinkgraven, maar zowel Sinkgraven (L) als Ziyech (R) kunnen als alternatieven voor de vleugel dienen. Dan kun je voor of tijdens de wedstrijd een andere tactiek kiezen/gebruiken.
Daarnaast heb je dus een grote hoop verschillende opties voor het middenveld. Ziyech aantrekken zou dan waarschijnlijk met name met het oog op Europees voetbal worden gedaan. Met Gudelj en Bazoer, Sinkgraven en Ziyech en Klaassen en Schöne heb je 3 'koppels' van min of meer dezelfde kwaliteiten (niet hetzelfde niveau, maar dezelfde eigenschappen) waar je dus veel mee kunt wisselen en spelers optimaal fit kan houden. De nog jongere jongens als Van de Beek, Nouri en De Jong kunnen eventueel af en toe minuten pakken.

Nogmaals, ik ben geen voorstander.

12 augustus 2016 om 20:00

Misschien denkt bosz wel zo:

Vleugelspelers zoals overmars zijn in het huidige spelletje schaars en vaak kansloos gezien het feit Ajax vaak op de helft van de tegenstander staat. 1 op 1 duels zijn dus zeldzaam. Beter bezet je je vleugels dan met rasvoetballers als Ziyech en Singraven. Zij hebben de bagage om naar binnen te snijden en in de kleine ruimte wegwijs te zijn. Daarbij maak je ruimte voor opkomende backs die vervolgens wel 1 op 1 komen omdat de back van de tegenstander moet kiezen.

Als zoiets de gedachtengang is dan is zijn komst wellicht zelfs wel noodzakelijk?

Ik verdenk PSV er van dat ze hem na dit weekend strikken! Meestal als het zo stil is rond PSV gebeurd dat! En wat heeft hij bij Ajax te zoeken?

12 augustus 2016 om 19:31

Ziyech is veruit de beste op Nederlandse velden. Dus hoort hij bij Ajax. Einde discussie toch!

Net op Ajax tv Siem de jong weer even gezien. Mag wat mij betreft altijd terugkomen

Pfff Ziyech staat misschien open voor Ajax maar wie zegt dat Ajax überhaupt geïnteresseerd is in Ziyech? Ik hoop dat hij snel verkast naar het buitenland of een andere Nederlandse club maar hoef hem zeker niet in het rood-wit van Ajax te zien.

Als Ajax een slag wil slaan op de transfermarkt dan moeten ze Hakim echt binnen gaan halen. Bijna de beste speler van de Eredivisie die weliswaar veel moet kosten maar dat maakt niks uit. Deze man kan Ajax aankomend seizoen zowaar kampioen maken! Gewoon 10 a 15 miljoen neerleggen en dan heb je echt goud in handen

Wauw hoe pijn dit ook doet... Maar ik denk echt dat hij voor een buitenlandse club kiest. Had hem graag zien komen, ben geen liefhebber van Gudelj. Snel verkopen die gast, vertraagd het spel heel erg.

Kom op Overmars. Deze man moet je gewoon binnenhalen. Ongetwijfeld in de top 5 van beste spelers in Eredivisie en naar mijn mening zelfs de beste

Zou mooi zijn, goede speler die veel kan brengen.

Van mij hoeft hij niet te komen, naar Ajax, een top buitenspeler is wat Ajax echt nodig heeft.

12 augustus 2016 om 21:41

Dat is een beetje de luxe van Nederlandse clubs momenteel. Er staat bij zowel Ajax als PSV gewoon een goede nummer 10 in de vorm van Klaassen en Propper. Natuurlijk haal je met Ziyech extra kwaliteit binnen, maar wat hij moet kosten weegt niet op tegen de meerwaarde voor het elftal. Ik zie hem bij Feyenoord wel zo de basis halen (aangezien Kuyt nu op 10 speelt), maar ik kan me haast niet voorstellen dat hij daar genoegen mee neemt.

Ik zie Ajax niet meer dan 10 miljoen uitgeven. En dat is toch wat hij minstens moest kosten dacht ik?

als ziyech komt gaat iemand weg. denk dan aan klaassen of bazoer. zit meer logica in. maar zeyich halen nu? denk dat hij niet nodig is en duur en hij moet spelen. en met shone sinkgraven serero klaassen die op 10 kunnen spelen. ik zie ziyech graag bij ajax.

Ziyech voor el Ghazi en concurentie is nooit misselijk kijk maar naar ajax in 1995 toen ze europees kampioen werden

12 augustus 2016 om 21:47

Want in 1995 kwam Ziyech ook voor El Ghazi? Beetje een rare en onzinnige reactie. Dat elftal (met ervaren grootheden en fenomenale talenten) is totaal niet te vergelijken met dit elftal. Als ik zie hoe verschrikkelijk veel moeite Ajax heeft met een club als Paok, dan mag je 95 nooit, maar dan ook nooit vergelijken met dit. Daar doet 1 Ziyech niks aan.

Ik zie het er persoonlijk niet van komen, maar ik zou het geweldig vinden als ze deze jongen zouden aantrekken. Wat lopen mensen nou te zeveren over overbezetting, het in de weg lopen van talenten en kapitaalvernietiging etc. Deze selectie snakt naar een spelmaker als Ziyech, het huidige middenveld is veel en veel te statisch (dodelijk saai om naar te kijken), iets wat met het aantrekken van deze jongen in 1 klap is opgelost. Ik vind dit echt een geweldige spelmaker, het talent druipt er vanaf en iemand die ik het in dit stadium van zijn carrière al zie redden bij clubs als Everton, Schalke, Wolfsburg en zelfs teams als de Spurs en Dortmund. Mocht Ajax hem weten binnen te halen hebben ze echt goud in handen. En het maakt de kans gelijk een stuk aannemelijker dat het spel eindelijk weer eens om aan te gluren wordt. Met Traore hebben ze een eerste goede stap gemaakt, maar deze selectie kan nog steeds wel wat kwaliteitsimpulsen gebruiken. Laat maar komen!

13 augustus 2016 om 12:25

jij bent er duidelijk nog een van voor de revolutie. De tijd dat er bij Ajax werd gehandeld naar de waan van de dag en spilzucht aan de orde van de dag was, is voorbij. Het is duidelijk dat jij dat jij dat niet wilt of kunt accepteren. Wat jij zeveren noemt, noemen we bij het Ajax van na de revolutie, het maken van beleid. Het verantwoord omgaan met de kostbare middelen. En het nakomen van afspraken.

Het is een van de speerpunten van het Plan-Cruijff dat er bij behoefte aan een bepaalde speler, eerst in de eigen gelederen wordt gekeken, voor de transfermarkt wordt opgegaan. En daar lopen met Nouri, Frenkie de Jong en Dailey Sinkgraven al drie zeer getalenteerde middenvelders voor de positie van Zyech, die bovendien ook steeds beter gaan presteren in JA. Door daar ook Zyech nog eens aan toe te voegen, zou Ajax het Plan-Cruijff en het eigen beleidsplan dat daar op is gebaseerd met voeten treden en JC postuum belachelijk maken. Dat is vragen om onrust binnen de club, zoals die ook ontstond na het aantrekken van Sinkraven. En daar heeft Ajax de laatste jaren naar mijn mening al meer dan genoeg van gehad. Het ligt bovendien voor de hand dat ook PB zijn vingers daar niet aan zal willen branden omdat die door zijn Feijenoord verleden toch al onder een vergrootglas ligt. En dan ga je natuurlijk niet het gedachtengoed van het grootste icoon uit de geschiedenis van Ajax bezoedelen.

Ajax heeft Zyech niet nodig (dat is iets anders dan dat de club hem niet zou kunnen gebruiken) en het doen van overbodige aankopen is een synoniem voor spilzucht en leidt ook nog eens tot kapitaalsvernietiging. Dat is oude politiek en met de revolutie taboe verklaard en dat supporters van de oude stempel daar moeilijk mee kunnen leven, is volstrekt irrelevant. Ajax is een nieuwe weg ingeslagen en daar is bijna ieder Ajaxlid met stemrecht venals het grootste deel van de supportersschare in het bezit van het volle verstand in meegegaan. Het nieuwe beleid wordt derhalve breed gedragen. Het nieuwe beleid gaat lijnrecht in tegen het oude beleid van 'god zegene de greep" en "laten we er voor de verandering nog maar een paar miljoentjes tegenaan gooien". Het is even begrijpelijk als onbelangrijk dat supporters van het oude stempel, die gewend zijn om op het kompas ven het opportunisme zeilen en bij voorkeur met de onderbuik denken in plaats van met hun hersencellen, daar problemen mee hebben. Zij zullen die echter zelf moeten oplossen en zich aan de nieuwe situatie dienen aan te passen. Of moeten incalculeren dat ze keer op keer zullen worden teleurgesteld en met de nodige frustraties achterblijven. Het is voor hen aanhaken of afhaken.

Zyech is niet alleen een overbodige speler, maar ook een hele kostbare. Het is bekend dat Ajax in het gunstigste geval een kostendekkende begroting heeft en dan is het doen van vermijdbare uitgaven niets anders dan mismanagement. Een goede financieel directeur en een ervaren en bekwame RvC zullen daarin natuurlijk nooit in meegaan. Helemaal niet na het demasqué van Twente dat voor een groot deel aan een falend toezicht valt toe te schrijven. Ook Twente heeft teveel uitgaven gedaan die vermijdbaar waren en waar bovendien ook geen inkomsten tegenover stonden. Dat Ajax zich niet aan dezelfde steen wil stoten, is te prijzen al denken bepaalde supporters daar kennelijk heel anders over. Het is opmerkelijk hoe het geld dat Ajax met verstandig beleid en verantwoordelijk handelen bijeen gesprokkeld heeft, bij sommige supporters in de zak brandt en ze staan te popelen om het op ouderwetse manier over de balk te smijten, terwijl het niet eens hun eigen geld is.

De hele Zyech-discussie is weliswaar heel vermakelijk, maar volstrekt zinloos en onrealistisch omdat de komst van deze speler nooit plaats zal vinden. In ieder geval niet als middenvelder. Ajax heeft al een overschot aan middenvelders en er nog een bij halen maakt de kans speeltijd op voor de eigen talenten nog moeilijker. Je hoeft geen waarzegger te zijn om te kunnen voorspellen dat een gebrek aan perspectief een reden kan zijn voor de grote talenten voor wie massale belangstelling bestaat, om de deur van de Arena achter zich dicht te slaan. Op de bank zitten, kunnen ze ook bij een club in het buitenland en daar zijn de financiële voorwaarden een stuk aantrekkelijker. Mijn Ajax DNA moet er niet aan denken dat de aankoop van Zyech, die de hype die rondom hem is gecreëerd eerst nog maar moet waarmaken, er toe zal leiden dat Nouri zijn koffers pakt. Ik moet er al helemaal niet aan denken dat hij daarna bij een andere club tot bloei komt en zijn grote belofte waarmaakt, terwijl Zyech (net als Maher bij Psv) te korte benen blijkt te hebben om de stap naar een niveautje hoger te maken. Bij mij is het gras is niet altijd groener aan de overkant en ik heb er begrip in dat je eerst moet zaaien voor je kunt oogsten en dat het ene gewas er nu eenmaal langer over doet dan het ander voor het tot bloeit komt. En van het zaad dat je zelf gepland hebt, is het veel intenser genieten.

Als Ajax net zo zou handelen als jij denkt, zou het haar eigen strategie ondermijnen en kan de club haar peperdure opleiding net zo goed opdoeken. Er komt altijd wel een Zyech voorbij en daarna een Zyech 2, die nog beter is dan de eerste. Dan kun je Zyech 1 weer vervangen door Zyech 2, zoals een bekwaam opportunist betaamt, maar dan doe je alleen aan korte-termijn-denken en daar is de club met de revolutie nu juist van afgestapt. De club denkt in tegenstelling tot successupporters als jij, niet alleen aan vandaag, maar ook aan morgen. Als je de kaart van de jeugd trekt, zal je die jeugd ook de kans moeten geven om zich te ontwikkelen anders zal een dergelijke strategie nooit vruchten afwerpen. Nouri doet het steeds beter in JA en het is een kwestie van tijd voordat hij definitief zijn opwachting zal maken in de Arena. In het begin had hij het met zijn fragiele fysiek heel moeilijk in de Jupiler League en moeite om zich aan deze fysieke competitie aan te passen. Hij doet het echter steeds beter en behoort steeds vaker tot de uitblinkers, hetgeen een voorbode is dat hij eraan zit te komen. Als de ploeg van Peter Bosz de ideeën van de trainer wat beter onder de knie heeft, zal het bovendien eenvoudiger worden om een speler als Nouri in te passen. Ik kan niet wachten tot het moment daar is en wat mij betreft kan Zyech dan ook beter naar een mooie club in het buitenland gaan. Een speler als Zyech is een sieraad voor de voetbalsport en daarvan kun je er niet genoeg hebben. Maar die belofte heeft Nouri ook in zich en dus is Zyech gewoon overbodig.

Vele opportunisten geven als oplossing voor dit probleem aan dat Ajax talenten als Nouri dan maar moet verhuren. Maar dat is natuurlijk niet meer dan een schijnoplossing omdat Ajax, als de club Zyech zou willen aantrekken, een speler met een dergelijk hoog prijskaartje om zijn nek, uit economische overwegingen een vijfjarig contract zal moeten aanbieden en betreffende speler de ontwikkeling van een talent als Nouri nog steeds in de weg zal zitten als die terug keert van zijn huurperiode. Bovendien is het je reinste kapitaalvernietiging omdat er dan weer een contractjaar voorbij is van een van de kroonjuwelen van de opleiding zonder dat dat enig rendement oplevert.

Daardoor druist het volkomen in tegen het gedachtengoed van JC, dat voorstaat om de talenten eerder klaar te stomen voor het grote werk zodat de club langer van ze kan genieten. Door wellicht het grootste talent van de opleiding juist op het moment dat hij steeds dichter bij een doorbraak komt, te verhuren, maak je niet allen JC, maar ook je eigen beleid dat op zijn gedachtengoed is gebaseerd, natuurlijk onsterfelijk belachelijk. En dat bij de wetenschap dat spelers die van buitenaf naar Ajax komen, vaker mislukken en slagen, waardoor je nog maar moet afwachten of Zyech het voor NL begrippen flinke prijskaartje dat om zijn nek hangt, waar kan maken. Dat zou een directiebesluit à la God zegene de greep zijn, dat voor de revolutie aan de orde van de dag was, maar waar de huidige bestuurders zich gelukkig daar verre van houden. En dat is een zegen.

laat dit ajb een voorbode zijn voor een aanstaande transfer naar ajax

Waarom onderneemt ajax geen actie!!!!????? De helft van de transfersom van millik overmaken naar Twente, zo snel mogelijk!!!

Je krijgt die 15 miljoen toch wel terug als je ziyech verkoopt, en als hij helemaal flopt wat niet te verwachten is krijg je alsnog een paar miljoentjes voor hem en dan is het een goed geprobeerde investering

Komop overmars, alle ajacieden willen deze man naar ajax hebben, breng het transferbod uit en ga hem binnenslepen!

Ziyech heeft vanavond afscheid genomen bij Twente.. Zal dus snel in het nieuws komen.

Ben een beetje angstig voor PSV. Aangezien van Ginkel niet meer komt is er een plekje vrij op het middenveld. Ik denk dat juist PSV in gesprek is met Fc Twente. Ik hoop dat Overmars er wel mee bezig is. Voor Ziyech maak je ruimte in je selectie. Eventueel een verhuur van middenvelders aan Fc Twente. Van de Beek / Sinkgraven. Behouden zij ook hun creativiteit

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren