Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona zag recordtransfer niet zitten: 'Niemand is zo veel waard'

Laatste update:

Barcelona werd in de afgelopen maanden regelmatig met Paul Pogba in verband gebracht, maar de Spaanse kampioen heeft er nooit serieus aan gedacht om de middenvelder over te nemen van Juventus. De reden daarvoor was simpel: Pogba was simpelweg veel te duur. Ariedo Braida, de internationale technisch directeur van Barcelona, vindt geen enkele speler zo veel waard.

/

Manchester United heeft 105 miljoen euro betaald voor Pogba, die hiermee is uitgegroeid tot de duurste speler aller tijden. Bovendien krijgt hij een enorm weeksalaris van 340.000 euro. “Barcelona heeft zich vanwege economische redenen teruggetrokken”, zegt Braida. “Er zijn geen twijfels over zijn kwaliteiten en ik denk dat hij ook een aanwinst zal zijn voor United, maar iedere keer dat hij een keer niet op zijn best is, zal er kritiek zijn.”

“Mensen zien de transfersom en denken dat hij in zijn eentje wedstrijden kan beslissen, maar dat is gewoon niet mogelijk”, vervolgt Braida. “Geen enkele speler is zo veel geld waard. Deze transfer kost meer dan 150 miljoen euro, als we het salaris erbij betrekken. Je weet nooit hoe een speler reageert op zo’n transfersom. Misschien zal het geen invloed hebben, maar de druk is enorm.”

Paul Pogba had sowieso niet bij Barcelona gepast

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
12 augustus 2016 om 10:28

Messi maakt net als Ronaldo wel degelijk het verschil. In de huidige, kranzinnige markt, zijn die twee de duurste spelers. Pogba is goed, maar boven de 100 miljoen? Ik vind het te krankzinnig voor woorden en ik begrijp dat Barcelona en Real Madrid het bedrag niet hebben neergelegd. Daarbij wordt het wellicht weer eens tijd dat er uit de geweldige Barca opleiding een nieuwe jeugdspeler komt.

12 augustus 2016 om 10:32

Idd, hiermee impliceren ze dat ook messi geen 105 mil waard is, een bedrag dat ik manc of psg best voor hem zie betalen

12 augustus 2016 om 10:48

Het verschil is dat een Messi (of Ronaldo) wel wedstrijden in zn eentje kan beslissen. Dat veranderd het hele verhaal. Bovendien, als hij Messi geen 105 miljoen waard vindt, betekent dat natuurlijk niet dat hij dat niet mag vragen. Als je iemand niet kwijt wilt vraag je gewoon veel te veel geld.

12 augustus 2016 om 11:04

Pogba heeft nog geen minuut gespeeld, dus heel voorbarig om nu al te stellen dat hij geen wedstrijden zou kunnen beslissen.

12 augustus 2016 om 11:09

Hij zegt letterlijk dat geen enkele speler zoveel waard is, hoe goed hij is zou dus niet relevant zijn

12 augustus 2016 om 18:30

@lfc11

Hebben ze zomaar een vreemdeling van de straat geplukt?

Volgens mij heeft deze jongen net een paar seizoenen bij Juventus gespeeld en kan iedereen zien dat hij niet keer op keer zomaar wedstrijden kan beslissen zoals Messi en C Ronaldo dat doen.

12 augustus 2016 om 10:37

Inderdaad haha! Ook best wel gek dan dat ze bij Barcelona meerdere spelers hebben die een transferclausule in het contract hebben staan waarin staat dat ze voor niet minder dan €140 miljoen op te halen zijn.. Dan moet je dat dus ook niet doen, of ben ik dan gek? xD

12 augustus 2016 om 10:44

Yoeri, het komt er dus op neer dat ze deze spelers niet kwijt willen...

12 augustus 2016 om 11:05

In Spanje is het verplicht om een transfer clausule te hebben. Dus zetten e deze zo hoog dat ze er eigenlijk niet is. En als er iemand 150m voor piqué wilt betalen is dat niet barca zijn probleem xp

Beetje raar dat mensen die verbonden zijn aan Barcelona of Real Madrid zich over dit soort zaken uitlaten.
Lekker roepen dat spelers dat niet waard zijn, maar zelf 2 spelers voorin hebben lopen die beiden meer dan 80 miljoen hebben gekost en ook een vorstelijk salaris verdienen. En dan hebben we het er nog niet eens over dat er aan alle kanten gesjoemeld is bij de transfer van Neymar ook nog.

Begin vorige maand las ik dat Neymar met zijn nieuwe contract zo'n 25 miljoen per jaar gaat verdienen.
5 jaar contract x 25 miljoen Euro is al 125 miljoen Euro. Tel daarbij de minimaal 90 miljoen die hij gekost heeft plus het salaris wat hij al ontvangen heeft in zijn tijd bij barcelona en we gaan al richting de 250 miljoen voor Neymar.

Als dat bij jouw club loopt, ga je als official dan niet zo uitlaten en roepen dat niemand 150 miljoen Euro aan kosten waard is.

12 augustus 2016 om 10:34

Het verschil zit hem in de positie waarin een bepaalde speler speelt. Voor aanvallers en aanvallende middenvelders wordt over het algemeen het meeste betaald. Waarom? Omdat normaal gesproken dit de spelers zijn die een wedstrijd kunnen beslissen. Een Messi, Suarez, Neymar, Ronaldo, Bale, Griezmann beslissen wedstrijden vaak in het voordeel van hun clubs door de vele doelpunten die ze scoren. Daardoor valt hun prijs enigszins te verantwoorden. In het geval van Pogba betreft het zeker een hele goede voetballer, maar absoluut geen speler die het het verschil zal maken. En al helemaal niet door middel van doelpunten.

12 augustus 2016 om 10:45

Neen Barcelona203
Het verschil maakt geen ene moer uit. Hij zegt dat Geen enkele speler zoveel waard is. En daarmee sluit hij niet zijn eigen spelers uit. Dus wat hij roept slaat nergens op. Want hoe hij rekent, maakt de berekening van Sammerens gewoon plausibel.

Als hij roept dat niemand zoveel waard is, dan zegt hij dat zijn eigen club slecht heeft gehandeld.

Maar in elk geval, weet hij donders goed dat hij uit zijn nek kletst. Spelers zijn nu eenmaal veel waard. De commercie en de honger naar prijzen, maakt dat er zoveel geboden wordt. Er komt nu eenmaal veel geld binnen bij deze clubs. Dus kunnen ze die bedragen ook betalen. En dat gezwets over schulden hoef men niet aan te halen. Deze clubs kunnen dat ook betalen.

12 augustus 2016 om 10:46

Vreemd, want Braida zegt toch echt dat geen enkele speler zoveel waard is en dat is nogal vreemd gezien de bedragen die men aan transfersom + salaris aan Suarez & Neymar besteed heeft. Je probeert nu gewoon recht te praten wat krom is.

12 augustus 2016 om 11:55

@Lfc, dat de huidige prijzen absurd zijn ontken ik niet. Daarover deel ik je mening. Het enige dat ik probeer duidelijk te maken is dat het voor een speler die het verschil maakt door doelpunten te maken, die weer titels/prijzen opleveren, enigszins te verantwoorden is. Een Messi, Neymar, Suarez, Ronaldo, Bale zijn spelers die dit waargemaakt hebben. Pogba is een geweldige speler maar was bij Juve een van de elf. Hij maakte onderdeel uit van een zeer compleet team waar hij zeker niet meer was dan het geweldige trio achterin of een Dybala. Hij was niet onderscheidend of leidend ten opzichte van de rest van zijn medespelers. Een Ronaldo of een Messi zijn dat wel. En ja, de huidige bedragen in het voetbal zijn belachelijk; maar deze zijn belachelijk omdat wij als fans dit voeden.

12 augustus 2016 om 12:07

Dan heb ik toch liever een CM die in de basis staat dan een CAM die op de bank zit vastgeroest. Zo kan je ook geen wedstrijden beslissen! Er waren niet veel beschikbare CM's voor United van wereldklasse, alle absolute toppers zaten gewoon op hun plek. Dat je dan een speler als Pogba (terug) kan halen, die al heel goed is en pas 23 is dan betaal je ook gewoon de volle pond. In de afgelopen jaren is Utd er niet in geslaagd om Thiago, Fabregas, Vidal, Kroos en nog een paar spelers binnen te slepen, spelers als Modric en Marchisio waren/zijn ook onhaalbaar. Ja, er zijn veel alternatieven. Spelers die kunnen uitgroeien tot wereldklasse spelers, maar die gok namen ze met Herrera, Fellaini en Schneiderlin ook. Dus snap bij deze zeker wel waarom er zoveel neergelegd is, ook met het oog op commercie natuurlijk, maar ben immens blij dat er eindelijk weer een absolute klasbak op het middenveld staat en als je kijkt naar waar hij nu is, hoeveel potentieel hij heeft en hoeveel hij op kan leveren kan die 105mil me ook aan m'n reet roesten.

12 augustus 2016 om 14:44

Stua, Neymar en Suarez hebben daarom ook geen 105 miljoen gekost.

12 augustus 2016 om 11:09

Barcelona is onlangs heel open en duidelijk geweest over de transfer van neymar. Ik stel voor dat je die eens goed leest. Dan kan je tenminste iets zeggen dat klopt

12 augustus 2016 om 12:01

Dan kan ik tenminste iets zeggen dat klopt?

Het feit dat Barcelona akkoord is gegaan met een boete van 5,5 miljoen aangaande de transfer van Neymar is toch een overduidelijke bekentenis dat er destijds gesjoemeld is. Dat ze er 3 jaar na dato open en transparant over zijn doet daar helemaal niets aan af.

Ik denk dat het realistischer is om te stellen dat het jou aan objectiviteit aangaande jouw favoriete speler Neymar ontbreekt.

12 augustus 2016 om 14:51

Wat een onzin. Deze man zit pas sinds begin 2015 bij Barca en heeft niks te maken met de transferbedragen van een Neymar of Suarez. Hij heeft recht van spreken wanneer hij zoiets zegt omdat hij zelf nog nooit betrokken is bij een transfer van zo een groot bedrag.
Grote salaris van Neymar vind ik persoonlijk niet relevant ten op zichte van Pogba want Neymar heeft zich bewezen als top 5 speler van de wereld en is momenteel zelfs de beste achter Ronaldo en Messi (Ballon dor 3e geworden)
Daarnaast door de verschrikkelijk hoge belangsting perscentage bij hoge inkomsten in Spanje moeten de clubs ook veel meer betalen om het aantrekkelijk te houden en moet je kijken naar de netto salaris.

12 augustus 2016 om 20:43

Hij had niet moeten zeggen dat 'niemand zoveel waard is', dat ben ik met je eens.

Er is echter wel een noemenswaardig verschil.

Ronaldo en Messi laten al 135 jaar zien dat ze op een eenzame hoogte staan. Een Neymar had in zijn eerste jaar Barcelona ook een bizar hoog doelpuntengemiddelde.

Persoonlijk vind ik ook dat niemand zoveel waard is maar een Pogba is in het 'nieuwe' voetbalwereldje wel het toppunt van geld uitgeven omdat men vergeten is wat geld is.

Waar een Ronaldo destijds voor 80/90 miljoen al minimaal 500 doelpunten had gemaakt koop je nu een Pogba voor 105 miljoen. Een extreem talent die nog heel erg veel stappen zal moeten maken.

Dat is niet de schuld van Pogba maar wel een teken dat er ooit ergens een ommekeer zal moeten komen.

15 augustus 2016 om 13:23

Je overdrijft verder ook wel aan alle kanten met je opmerkingen als '135 jaar laten zien' en al minimaal 500 doelpunten (het waren er 118). Neymar scoorde in zijn eerste seizoen 9 goals in 26 PD wedstrijden. Het is maar wat je een bizar hoog gemiddelde vindt.

De prijzen stijgen sowieso altijd, dus een transfer van jaren geleden 1 op 1 vergelijken met een transfer van nu gaat sowieso al scheef.

In 1984 haalde je Maradonna nog op voor 5 miljoen pond. In 1992 koste een leuke spits als Papin al 10 miljoen. 7 jaar later in 1999 legde men voor Crespo, wat niet meer dan een aardige spits was, al 35,5 miljoen pond neer terwijl 3 jaar daarvoor een wereldspits als Ronaldo voor 19,5 miljoen van club wisselde.

Aangezien er ook steeds meer geld de voetbalwereld in komt te stromen door tv deals, sponsordeals en noem het maar op, horen die stijgingen er bij. Zoals je al bij mijn voorbeelden van jaren terug kan zien is dat niet iets puur van de huidige tijd.

Dat Pogba nu duurder is dan Ronaldo destijds was wil helemaal niet zeggen dat hij hoger ingeschaald wordt dan hem.

12 augustus 2016 om 11:10

Als ik mij niet vergis wordt het bedrag voor Pogba over 2 jaar betaalt. De helft nu en de helft volgende zomer.

Is het niet Barcelona dat meer dan 100 miljoen kwijt was aan ene Neymar? Dan wel door allemaal vage constructies. Lekker hyprocriet weer.

12 augustus 2016 om 10:39

Nee, bijna 90 miljoen

12 augustus 2016 om 11:12

40 van dat bedrag was zijn salaris en niet de transfer som. Barcelona heeft die 40m bij zijn prijs in de boeken gezet voor een of andere frauduleuze wijze waardoor de dader nu ook uit Barcelona ligt. Dus heel slecht gehandeld. Maar naar echte prijs van neymar hebben ze gewoo'. Een hele. Goede. Deal. Gedaan. Zoals. Ik hierboven al. Zei. Zoek het een goed op. Dan zal Je al veel meer weten (al die irritante puntjes komen er automatisch tussen door mijn gsm. Mijn excuses hiervoor)

12 augustus 2016 om 12:30

Via de rechtbank is berekend dat de deal, en dat is dus exclusief salaris van de speler, minimaal 83 miljoen Euro waard is geweest.

Je kan het wel blijven verdedigen, maar aan alle kanten is allang duidelijk dat het gewoon een hele dure transfer is geweest.

Natuurlijk zijn spelers niet zoveel waard. Helaas is het een vraag en aanbod verhaal. Als een club zoveel geld wil betalen dan zeg je daar als Juventus geen nee tegen.

Het moeilijke is dat veel mensen tegen zulke bedragen zijn, maar dat uiteindelijk clubs vaak veel geld hebben door supporters. (TV geld, shirt verkoop, kaartverkoop etc.) Wat weer logisch is omdat wij supporters wel een shirt willen en ons team graag zien voetballen. Soort kip en ei verhaal.

Verder snap ik Barcelona niet zo goed, want heb het idee dat ik in januari nog las op VI dat Neymar 130 miljoen had gekost in totaal. Maar misschien bedoeld hij dat Neymar wel een wedstrijd in zijn eentje kan beslissen.

We gaan het de komende jaren zien waar het allemaal heen gaat. Voor nu zeg ik goed gedaan Juventus en ben ik benieuwd om Pogba naast Ibra te zien spelen in Man United.

Niemand is zo veel waar, behalve onze eigen spelers, die zijn dat wel. Wat een onzin gelul. Zeker uit de mond van een Barcelona man.

12 augustus 2016 om 10:32

Achja Barca trekt liever een speler als Neymar aan met allemaal vage constructies. Ik heb zo het vermoeden dat de transfersom van Neymar dichterbij de 105 miljoen van Pogba komt dan de 80 miljoen die je overal leest. En zal Barcelona niet op de hoogte zijn geweest van de belastingontduikings streken van haar spelers? Messi is niet de enige die het heeft gedaan ook Mascherano heeft al een schikking gehad.

12 augustus 2016 om 10:36

Ik ben heel erg allergisch geworden voor dit soort dingen

12 augustus 2016 om 10:46

Je bent niet de enige hier. Vind het bij Barcelona allemaal nog iets enger echter, omdat je dan commentaar hebt op 'het' Barcelona, 'het' toonbeeld van hoe het wel moet. Om nog maar te zwijgen over de 12 jarige die hard fanboys die je op je dak krijgt .

12 augustus 2016 om 11:13

Om nog maar niks te zeggen over de mensen die uitspraken doen zonder er iets over te weten

12 augustus 2016 om 11:56

Heb het even nagezocht. Neymar heeft Barca 130 miljoen Euro gekost. Waar halen ze dan het lef vandaan om commentaar te leveren op transfers van een andere club. Als Bayern (in mijn ogen een van de weinige clubs die niet mee doet in de gekte) commentaar op zo'n transfer levert vind ik het nog enigzins logisch, maar een uitspraak van Barca over zoiets wordt al gauw hypocriet vind je ook niet? Het commentaar dat het spelers zijn die een wedstrijd kunnen beslissen vind ik echter ook niet helemaal op zijn plaats. Sommige spelers kunnen beslissende doelpunten maken en sommige spelers winnen beslissende duels of hebben een beslissende pass in huis.

Oh bah. Wat een populistisch gelul zeg. Barça is nou net het team wat dit soort uitspraken beter voor zich kan houden. Ze staan er niet zo goed voor imago gewijs met de transfer van neymar en de fraudezaak Messi.

12 augustus 2016 om 11:02

En tel daar nog eens de transferban bij bovenop. Barcelona moet zich niet roomser voordoen dan de paus, want het leuke 'més que un club' hebben ze allang te grabbel gegooid.

Natuurlijk is deze man niet geheel objectief als Barca man, maar hij heeft wel gelijk. De bedragen die worden betaalt voor spelers zijn echt belachelijk, ook Barcelona doet hier helaas aan mee.
Over Pogba kunnen we kort zijn, goede speler en gaat waarschijnlijk ook heel belangrijk zijn voor United, maar ben blij dat Barca hem niet heeft gehaald. De selectie is nagenoeg compleet en alleen een 4de aanvaller is hard nodig.

Ik ben benieuwd waar de club mee aan komt, en ik hoop op Gabigol of Gomez.
We gaan het meemaken de komende dagen, want ze hebben gezegd dat er voor de start van de competitie een nieuwe aanvaller komt!

er moet gewoon een limiet komen geen speler is zo,n bedrag toch waard

Ik vind 60-65 miljoen wel een mooi prijsje voor pogba

12 augustus 2016 om 11:09

Geef je helemaal gelijk. Ook in de huidige markt was dat gewoon een goede prijs. De prijs zal mede zo hoog zijn vanwege alle media aandacht en dat het Juve alweer een paar jaar voor de wind gaat. Pogba en Raiola hebben er ook alles aan gedaan om het een van de duurste (en uiteindelijk de duurste) transfers ooit te maken.

Wat ook niet onbelangrijk was in mijn ogen was dat United ook per se het transferrecord WOU verbreken. Puur als statussymbool en te laten zien dat ze er nog zijn. Als de transfersom 95 miljoen was geweest, was het minder grootst dan ze nu de 100 miljoen van Bale voorbijgestreefd zijn.

'Niemand is zoveel waard'. Nee. Tot je hem echt nodig had op de positie en ze wel met het geld over de brug kwamen. Alsof Suarez en (vooral) Neymar niet zoveel gekost hebben? Vooral bij Neymar is het allemaal nog maar de vraag hoeveel er nou werkelijk betaald is.

Populistische onzin van deze man. Ze hebben al voldoende andere spelers gehaald en de kas is een beetje op.

'geen enkele speler is zo veel geld waard', Ben benieuwd wat hij dan zegt als een dergelijke club 105m biedt op Messi. Of 105m biedt op Suarez. Of 105m biedt op Neymar. Dan zegt hij dus ook tegen de club; maar jongens luister niemand is 105m waard, dit moeten we gewoon accepteren? Ik denk het niet.

ManU zal de kosten vrij wel zeker terug verdienen met de shirtverkoop van Pogba!

12 augustus 2016 om 12:07

United verkoopt zo'n 3 miljoen shirts per jaar. Dat zijn alle shirts. Shirts inclusief naam achterop en exclusief. Zo'n shirt kost zo'n 85 ekkies. Shirtje moet gemaakt worden en vervolgens gaat het grootste deel van de opbrengst rechtstreeks naar adidas.

Door de komst van Pogba zullen er best wat mensen zijn die speciaal en alleen om die reden een Pogba shirt of een United shirt kopen. Andere mensen zullen geneigd zijn eerder dan normaal een nieuw shirt aan schaffen. Als je er 300.000 extra verkoopt is dat al heel veel. 300.000 keer 20 aan winst voor United(dat is ook te hoog geschat) is 6.000.000,-. (berekening is uiteraard een schatting; ik werk niet bij Utd dus ik weet het niet exact).

Veel mensen die een shirt van Pogba kopen zouden sowieso een Man Utd shirt kopen, als Pogba er niet was hadden ze Zlatan achterop laten zetten,of Rooney of een ander of helemaal niemand. Exact te berekenen is het natuurlijk niet, maar die 100+ miljoen gaan ze never nooit terugverdienen met shirtverkoop.

12 augustus 2016 om 12:43

Zolang je zelf in die fabeltjes blijft geloven is het goed, 150miljoen terugverdienen aan shirtjes??
Benieuwd hoe jij dat voor je ziet, feelinggood legt het hieronder trouwens al een beetje uit

Aldus, de technisch directeur van Barcelona, de club waar de afgelopen vijf jaar alleen grof geld is neergelegd voor André Gomez, Samuel Umtiti, Lucas Digne, Arda Turan, Alexis Vidal, Luis Suarez, Jeremy Mattieuh, Thomas Vermaelen, Ter Stegen, Bravo, Neymar, Song en Alba. Oftewel, de pot verwijt de ketel. Als je zelf bijna gelijke bedragen neerlegt voor Suarez en Neymar dan moet je verder ook gewoon niet kletsen. Ieder mens is trouwens meer waard dan 100 miljoen euro in mijn ogen.

12 augustus 2016 om 12:40

Lachwekkend dat je in deze transfer vergelijkingen maakt met gomes,umtiti,digne,vidal,turan,mathieu,vermaelen,s... alba,ter stegen en bravo, aangezien de duurste van deze jongens 35.000.000 was... 1/3 van het bedrag van deze transfer dus.

Daarnaast waren Suarez en neymar op het moment van de transfers toch wel van een hoger niveau dan deze gehypte pogba(wat ik overigens wel een fantastische speler vind maar niet van wereldklasse laat staan duurste speler vd wereld)

15 augustus 2016 om 09:31

Onzin, mijn punt is, dat als je zelf ook hoge bedragen neerlegt en moet je gewoon niet zeuren op een ander als die wat hogere bedragen neerleggen. 35 miljoen, je zegt het alsof het niets voorstelt.

Pogba is gewoon "the next best" maakt verder niet dat jij hem overschat vind. Ten tijde van de transfer van Neymar wist men ook niet of hij uberhaupt zou slagen in Barcelona. Hij was het grote talent, maar er werden sterke vraagtekens geplaatst of hij het zou redden in Europa. Met andere woorden Pogba is nu verder dan Neymar ten tijde van zijn transfer.

Ik vind Pogba overigens ook niet de beste van de wereld ofzo, er zijn zeker betere spelers, maar je weet zelf ook wel hoe dat bedrag tot stand komt. (De kwaliteiten, doorlopende contract, leeftijd, Juve dat hem eigenlijk wil houden, Utd dat geld zat heeft, dat krijg je zulke dingen).

Als Pogba de komende jaren 30 assists per seizoen geeft is ie de transfersom ongeveer waard.

Wat iedereen in deze discussie maar blijft vergeten is dat Pogba al vanaf dag 1 een restwaarde vertegenwoordigd. Hij is volgens mij 23 jaar oud, heeft een 5-jarig contract getekend en vertegenwoordigd gedurende de hele contractsduur een bepaalde waarde. Hoe hoog die waarde is/zal zijn, wordt bepaald door zijn prestaties, de gekte op de transfermarkt, de restduur van zijn lopende arbeidscontract en hoe graag zijn huidige werkgever hem wil behouden.

Ik kan me zo voorstellen dat MU hem de eerste 2 jaar onder geen beding wil verkopen en er daarom een transferprijs van 250miljoen op plakt. Resultaat voor MU (los van evt. prijzen die dankzij Pogba zijn behaald) in/na 2 seizoenen bij evt. verkoop (wat onwaarschijnlijk is) 250-105-2x17,68 = 109.56 miljoen winst.

Stel dat er na 3 of 4 jaar een gek (psg?real?china?) is die hem wil contracteren en Pogba wil dat ook, dan zal zijn waarde gedaald zijn (zeer onwaarschijnlijk) omdat de restduur van het contract beduidend korter is geworden. Van de andere kant, als je naar de ontwikkeling van de transfersommen van de afgelopen jaren kijkt, zie ik daar geen neerwaartse trend in. Maar goed, doe eens gek en zeg dat hij de helft waard is van zijn huidige transfersom: 52.5 miljoen. Het transferresultaat van MU bij verkoop is dan 52.5-105-4x17,68 = 123.22 miljoen verlies. Dat is een behoorlijk verlies, maar dat is het worst-case-scenario.
Daar tegenover staan voor MU de televisie-inkomsten van de PL (85milj. p jaar), ticketverkoop van thuiswedstrijden (75.000 x 70 x 25 = 130 miljoen). En in die 4 jaar maakt MU met Pogba natuurlijk wel extra kans op een kampioenschap in de PL (bonus 40miljoen), CL (70 miljoen bij winst) of EL (20 miljoen bij winst). En daar hebben ze 4x kans op. Dus hoeveel shirtjes er van Pogba verkocht worden, doet niet zo heel erg ter zake, lijkt mij.

12 augustus 2016 om 13:46

Aad de Mos, is it you?

Het bedrag is gekheid, maar het verwijt zou niet moeten komen van Barcelona.

De rede dus dat ik nooit voor barca wil / kan zijn. Altijd zo hypocriet dit is voorbeeld nr zoveel.
Als men gewoon zegt van kijk, wij wilden dat gewoon niet voor hem betalen punt..kijk das anders.
Maar nu doen ze net of ze geen Neymar voor weet ik veel hoeveel hebben gehaald.

En de spelers zijn wel degelijk zoveel waard als iem dat geld op tafel legt. En Man U heeft het gelegd op tafel kortom..hij is het waard , vinden ze

Blijft absurd natuurlijk die bedragen.
Ik las vandaag iets van Pogba gaat 340.000 verdienen per Week?
Is toch abnormaal man dat is elke week een villa kunnen kopen.
Ongelooflijk.
En dan beweert men dat er crisis is etc..alsjeblieft.. er is helemaal geen crisis hooguit een kunstmatige.
Er is geld zat enkel is het schots en scheef verdeeld over de wereld.
Ik mag hopen dat Pogba ook wat leuks kan betekenen voor armere mensen en het een en ander schenkt (krijgt ie dan ook weer van belasting terug maar goed).
Enfin ondanks het vele geld dat er mee is gemoeid , is het lijkt me wel een prima aankoop voor man U.

Barcelona onderhandelt met Valencia over Francisco "paco" Alcácer en die zou een transfer naar Camp Nou wel zien zitten. (El Mundo Deportivo)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren