Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Begeerde Ziyech sluit Ajax vanwege Bosz niet uit'

Laatste update:

Hakim Ziyech sluit een verhuizing naar een Nederlandse topclub als Ajax niet langer uit, zo schrijft De Telegraaf vrijdag. Volgens het dagblad kan de aanwezigheid van Peter Bosz bij Ajax een belangrijke factor worden bij de keuze van de middenvelder van FC Twente voor een nieuwe werkgever.

/

De Telegraaf wijst erop dat Ajax 'alles weet' over Ziyech, terwijl de spelmaker weet dat Bosz een trainer is die van aanvallend voetbal houdt. De Marokkaans international vindt een goede trainer belangrijker dan de naam of de status van een club. Zo ging hij liever naar FC Twente dan naar Feyenoord en opteerde hij voor het Marokkaanse elftal toen Danny Blind weinig interesse in zijn persoon toonde.

Volgens het dagblad is er volop interesse in Ziyech. Ook Everton en Internazionale hebben meer dan gemiddelde belangstelling, zo klinkt het. Zowel Ronald Koeman als Frank de Boer wil maar wat graag over de spelmaker, die afgelopen seizoen goed was voor zeventien goals en tien assists, beschikken. Voor Ziyech is de situatie bij Ajax een stuk interessanter geworden nu Bosz daar coach is.

Denk jij dat Hakim Ziyech deze zomer naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Komt niet. Ajax heeft al voldoende middenvelders. Daarbij zou ik eerst willen kijken of Sinkgraven tot bloei komt onder Bosz.

12 augustus 2016 om 06:46

Als hij tot bloei komt dan zal het wel als linksbuiten zijn aangezien Bosz hem daar plaatste.

12 augustus 2016 om 07:11

Sparta, Younes is natuurlijk onverdeeld eerste keus voor de linksbuiten. Zolang er geen alternatief is wordt daar geexperimenteerd, met Cassiera en Sinkgraven. Betekent niet dat dit hun nieuwe positie is. Sinkgraven is natuurlijk een middenvelder en blijft dat, zal het alleen geen basisplek afdwingen. Sneijder was ook licht en klein, maar die had power. Ik vrees dat Sinkgraven meer een Lucas Andersen zal blijven, hoop er dat ik ernaast zit. Eriksen bewees dat het mogelijk is, die maakte in zijn laatste jaar enorme fysieke stappen - maar dat was wel vanuit 3 jaar eredivisie ervaring als basisspeler.

12 augustus 2016 om 07:41

@ manodedios

Je zegt als er geen alternatief is, maar Cerny is een meer dan prima alternatief zou ik zeggen. Misschien vindt Bosz het nog te vroeg in t seizoen, maar heeft vorig jaar al bewezen een groot talent te zijn en staat van origine op links ipv rechts..

12 augustus 2016 om 07:41

Schöne werd in het begin ook mee geëxperimenteerd als voorhoede speler.
Daarna alleen maar als buitenspeler!

12 augustus 2016 om 08:55

@jm 87

Ja helemaal gelijk, ik zie hem steeds al ma rechtsbuiten omdat de Boer hem daar opstelde, maar zag hem bij jong Ajax op links. Goeie Back-up, hoop ook dat Muric kansen gaat krijgen en pakken, maar mag nog wel een zwaargewicht bij - ik bedoel te zeggen liever een buitenspeler erbij dan een middenvelder.

12 augustus 2016 om 10:26

Cerny van origine links ??? Volg jij hem wel? Die man heeft het nog nooit laten zien op links.

12 augustus 2016 om 11:22

Ibrano, volg jij hem überhaupt zelf al langer dan een jaar? Het klopt volledig dat hij van origine een linksbuiten is. Lijkt me handig je feiten te kennen voor je dit soort dingen gaat roepen.
On: wat mij betreft is Ziyech meer dan welkom, voor elke eredivisie club is hij een aanwinst.

12 augustus 2016 om 12:58

Hij heeft bij Ajax veelal op rechts gestaan hoor... Ook in de jeugd. Komt omdat Dekker een echte linksbuiten is en die heeft daar altijd gespeeld.
ON: Natuurlijk zou Ziyech een versterking zijn, maar op welke plek gaat hij spelen? Gaat hij Klaassen vervangen? Bazoer? Gudelj? Alledrie de spelers zijn op dit moment gewoon belangrijk voor het elftal, en geen van de drie neemt genoegen met een reserverol. Begrijp me niet verkeerd, Ziyech was afgelopen seizoen de beste speler van de Eredivisie, maar het creeert bij Ajax een kleedkamerprobleem en een meer dan overvol middenveld. Daarnaast komen de talenten dan nog minder aan bod.

12 augustus 2016 om 13:42

Ajaxxxlove, klopt volledig. Doet echter niks af aan het feit dat hij van origine een linksbenige linksbuiten is. Vergeet niet dat hij pas 2,5 jaar bij Ajax speelt. Daar hebben ze hem inderdaad vanwege Gino op rechts geprobeerd en dat pakt aardig uit.

12 augustus 2016 om 06:50

Ajax heeft wel voldoende middenvelders, maar ontbreekt nog wel wat creativiteit. Als hij niet komt hoop ik dan ook dat Sinkgraven dat meer gaat brengen, maar dat moet ik nog zien.

12 augustus 2016 om 09:57

En daarom moet Ajax Ziyech kopen. Hij kan een wedstrijd open breken of een wedstrijd beslissen. Geniale voetballer die o.l.v. Bosz alleen maar stappen vooruit kan maken. Het is wel flinke investering maar dat ga je er zeker uit halen.

12 augustus 2016 om 10:00

Je kan niet alleen maar kopen. Argument creativiteit snijdt zeker hout. Echter betekend aankoop ook verkoop van 1 van je middenvelders. Dus Klaassen, Bazoer, Gudelj, sinkgraven zal verkocht moeten worden indien Zyech wordt aangetrokken.

12 augustus 2016 om 11:39

Klaasen of Bazoer naar Frank in Milaan en Ziyech halen!! Lijkt me een perfecte deal voor alle partijen!

13 augustus 2016 om 07:07

In dat geval mag Klaasen naar Milaan. Sinkgraven betrekken met de deal Ziyech. Verhuur? Van de Beek als stand-in van Ziyech. En wellicht even shoppen bij Sunderland. Kijken of Jermain Lens nog openstaat voor de rechtsbuiten positie

12 augustus 2016 om 06:54

Juist en anders Nouri of de Jong. Sinkgraven verdiend de kans, bovendien vind ik Ziyech buiten zijn voetballende vermogen veel tekortkomingen hebben. Ik zeg kijk eerder naar een buitenspeler extra.

12 augustus 2016 om 08:27

Welke tekortkomingen dan? De focus bij Ajax ligt veel te veel op andere jongens niet in de weg liggen. Je moet doorselecteren, daar word je beter van.

12 augustus 2016 om 08:35

Loopvermogen, duelkracht, meeverdedigen, lopen zonder bal vooral de eerste twee zijn van groot belangrijk binnen de tactiek van Bosz met hoog druk zetten. De focus van Ajax ligt op de opleiding, overbodige aankopen, lees in de weg zitten ondermijnen dat.

Duarte, Serero, Andersen zijn al doorgeselecteerd voor van de Beek, Nouri en de Jong.

12 augustus 2016 om 08:41

Hahaha jezus, jullie willen met Ajax ook niet groeien he? Sinkgraven verkiezen boven Ziyech. Seriously? Alsjeblieft zeg.. Sinkgraven lekker op huurbasis naar Twente sturen als part of the deal. Ajax is toch geen club waar men even kan gokken of een speler toevallig nu ineens wel gaat presteren? Sinkgraven heeft te weinig laten zien. Als je een grote club bent, selecteer je door en doe je Sinkgraven op huurbasis weg.

12 augustus 2016 om 08:43

Hoezo doorgeselecteerd door Nouri? Die jongen heeft zijn debuut nog niet eens gemaakt. Het is inderdaad zoals hierboven gemeld wordt alsof Ajax niet wil groeien. En de kloof met psv wordt groter en groter.

12 augustus 2016 om 09:22

ja gek he, het seizoen is pas net begonnen, maar er is ruimte gemaakt door deze drie van de hand te doen. De kloof met PSV ten aanzien opleiden wordt groter ja, bij Ajax breekt het ene naar het andere talent door met kwaliteit, bij PSV minder en minder.

Sinkgraven is er nu 1,5 jaar met flink wat blessures, tuurlijk gokt Ajax erop dat iemand gaat presteren, de tijd dat we zekerheidje in kunnen kopen is allang voorbij. En voor de duidelijkheid daar hoort Ziyech ook nog niet bij, om maar eens wat te noemen, hij had 103 doelpogingen vorig jaar, waarvan 42! Keer uit een vrije trap. Richting de helft dus, wat als hij de vrije trappen niet meer neemt..

12 augustus 2016 om 09:25

Zyech is een 10 en heeft Twente boven Feijenoord gekozen omdat hij perse op 10 wilde spelen. Bosz heeft een voorkeur met de punt naar achteren, waardoor het in de lijn der verwachtingen ligt dat hij op termijn ook zo zal gaan spelen. Als Sanchez zijn plaats in de basis opeist en Bosz Riedewald achterin niet meer nodig heeft, zal Riedewald definitief naar het middenveld verhuizen, zo is de verwachting.

De aankoop van Zyech zou pure kapitaalvernietiging zijn omdat Sinkgraven, voor wie Ajax 7 miljoen heeft betaald en die nog volop in ontwikkeling is, daarmee uit beeld zou geraken. En dan heb ik het nog niet eens over Nouri. Frenkie de Jong en Van der Beek. Als je voorstaat om de grootste talenten uit de eigen keuken te verhuren met als enige doel om een plaatsje in het elftal vrij te maken voor een importproduct, dat bovendien ook nog eens tussen de 10 en 15 miljoen moet kosten, toon je daarmee aan een pseudo-Ajacied en successupporter te zijn omdat dat tegen alles indruist waar het Ajax van na de revolutie voor staat. Er zijn duidelijk nog steeds supporters die niet door hebben waarom de revolutie destijds heeft plaatsgevonden en dat de tijden van "god zegene de greep" definitief naar de geschiedenisboeken zijn verwezen. Er waait een andere wind die Zyech niet naar de Arena zal voeren, maar juist steeds verder daar vandaan.

Gelukkig zijn de mensen die over de beslissingen gaan, wel volledig bij zinnen en zullen die nooit met een Zyech transfer akkoord gaan. Ongeacht hoeveel geld daar mee is gemoeid. En dat heeft niet alleen te maken met de afspraken in het beleidsplan, maar ook met de twijfels die men heeft over de mentaliteit van betreffende speler. Die twijfel heeft er uiteindelijk ook toe geleid dat men destijds Sinkgraven heeft aangetrokken en niet toen al bij Zyech heeft aangeklopt. Het lijkt me inmiddels toch wel volkomen duidelijk dat Zyech alleen in beeld is bij de successupporters van Ajax, maar totaal niet bij de mensen die de beslissingen nemen. Dat de T. ineens de behoefte schijnt te voelen om de speler te pushen, doet daar helemaal niets aan af en zal daar ook weinig aan veranderen.

12 augustus 2016 om 09:39

Afcanats

"loopvermogen, duelkracht, meeverdedigen, lopen zonder bal vooral de eerste twee zijn van groot belangrijk binnen de tactiek van Bosz met hoog druk zetten."

Nou kan ik het meeverdedigen van Ziyech even niet voor de geest halen, maar in mijn beleveing ontbreekt het Ziyech absoluut niet aan loopvermogen en duelkracht. Het is mij vaak genoeg opgevallen dat Ziyech tegen mijn verwachting in, zich niet van de bal liet zetten, ondanks zijn tengere postuur.

12 augustus 2016 om 09:52

@whathappen

Beleving en gevoel is leuk, maar het feit is dat Ziyech het meest van de balgezet is samen met Vejinovic in de eredivisie, daarnaast heeft hij ook vaak balverlies door een slechte aanname.

http://www.tussendelinies.nl/analyse-hakim-ziyech

Ik voorzie een gigantisch probleem als Ziyech zonder benul van de restverdediging lekker gaat dribbelen, dergelijk balverlies is dodelijk voor Ajax, want iedereen uit positie.

12 augustus 2016 om 10:03

Dan houdt hij nog steeds 2 doelpogingrn per wedstrijd over, dat is erg hoog voor een aanvallende middenvelder

12 augustus 2016 om 10:08

hahaha afcanats afgelopen week tegen Utrecht speelden Zoet,brenet,locadia,bergwijn,hendrikx en Willems allemaal uit eigen jeugd dus waar heb je het over met je minder en minder.....hahahhaha dan maak je jezelf echt belachelijk

12 augustus 2016 om 10:12

@larsje

Ja ik zeg dus dat daarom niet verwonderlijk is dat hij zoveel scoort, blijken ook nog veel intikkers te zijn van binnen de 16. Hij schiet heel veel, meer mis dan raak, waarmee hij zijn kansen vergroot op goede statistieken. Vergeet niet dat hij alle corners en vrije trappen neemt.

12 augustus 2016 om 10:16

Ga eerst maar eens je feiten checken want wat je zegt klopt niet.

12 augustus 2016 om 10:17

@voetballerbal

Lach maar, maar Willems, Locadia, Zoet, Brenet, Willems hebben 3-5 jaar geleden hun debuutgemaakt. Het gaat om de kloof richting de toekomst, aangezien ze het nu moeten stellen met een Hendrix en nu Bergwijn is er sprake van een neerwaartse spiraal. Bij Ajax braken er vorig jaar en dit jaar juist meer en betere spelers door. Dus ik zie de kloof groter worden, maar in het voordeel van Ajax.

12 augustus 2016 om 10:26

Met de populaire term doorselecten wordt bedoelt dat als je een succes team hebt wat jaren met elkaar speelt dat je moet doorselecteren om de ploeg fris te houden. Om te voorkomen dat een verzadigde bende wordt.

Bij ajax is dat niet t geval. Die heeft juist meer baat bij het team bij elkaar proberen te houden. Dat doorselecteren gaat automatisch als spelers weer weggekocht worden. Dat is wat anders als een versterking kopen die evt een talent in de weg zit. Dat noemen ze gewoon versterken.
Bovendien vind ik t allemaal maar wat makkelijk en lekker opportunistisch om te denken dat ziyech een versterking zal zijn. Dat moet altijd nog maar blijken. En daarvoor moet je dan inderdaad een speler verkopen en in t geval sinkgraven is het nog veel te vroeg om die miljoenen al weg te gooien. Ik denk dat je sterker wordt door nog een jaar met talenten te spelen in dezelfde formatie dan die elk jaar overhoop te gooien.
Maar dat er wat directe versterkingen nodig zijn ok, maar niet zozeer op de 10 positie.

Men doet ook maar of 't voor deze manier van handelen van Marc Netto en z'n vrienden allemaal zoveel beter was, maar dat was niet zo. Het was een teringzooi met financieel wanbeleid en sportief geen betere prestaties.

12 augustus 2016 om 10:28

Wat als ik jou nou eens zeg dat Ziyech zijn kwaliteit juist is dat hij uit de duels blijft ?

12 augustus 2016 om 10:31

Bergwijn en Willems komen ieg al niet uit de eigen jeugd van PSV

12 augustus 2016 om 10:35

@duifmeneer

Dat botst met het feit dat hij een club als Twente, niet de ploeg met het meest aanvallende voetbal, het meest van de bal gezet wordt in de eredivisie. Kortom ik geloof dat niet en wil daar stats of bewijs van zien. Daarbij moet je dus bij druk zetten het duel vaak aangaan.

12 augustus 2016 om 10:38

Van de 6 voetballen er 3 niet of nauwelijks

12 augustus 2016 om 11:33

Ziyech beter dan Sinkgraven? Ja, op het eerste gezicht wel, maar dat baseren we op zijn potjes bij Twente. Terwijl we Sinkgraven afbranden om zijn potjes bij Ajax. Dat beeld hebben we nog in ons hoofd. Terwijl men ook lyrisch over Sinkgraven was bij Heerenveen.
Feit is dat beide het goed deden bij de subtop of zelfs nog daaronder (twente) maar je nog niet echt een eerlijke vergelijking kan maken omdat beide niet bij een topclub hebben gespeeld.
Want is het nou echt zo'n prestatie om uit te blinken bij het Twente van destijds?
Stap omhoog voor technische spelers blijkt vaak erg lastig. Kijk bijv naar Andersen die uitblinkt bij Willem II, maar tekort komt voor Ajax. Maher en Sinkgraven zijn ook voorbeelden.
Waarom zou dat met Ziyech anders zijn? Omdat hij beslissender is/betere statistieken heeft? Kan zijn, maar hij speelt dan ook veel voor zichzelf en kan je ook punten kosten door gebrek aan verdedigen / stabiliteit op het middenveld. Want mensen zeggen constant: ''ziyech was een lichtpuntje bij het dramatische Twente''. Maar zou het niet kunnen zijn dat het overgrote deel van Twente dramatisch was juist omdat je met een speler als Ziyech inlevert aan stabiliteit en verdedigend vermogen. Uiteraard krijg je er mooie goals en assists voor terug, maar als je bijv Klaassen daar had neergezet, had Klaassen misschien individueel minder gepresteerd, maar had Twente als team veel beter gedraait, was stabieler geweest en had het ook meer punten gepakt in wedstrijden waarin men verloor (ziyech scoorde bijv vaak maar veel wedstrijden gingen alsnog verloren, dat was met Klaassen wellicht niet gebeurd). Mensen onderschatten echt de rol van een speler als Klaassen op het middenveld met loopvermogen waarmee je zowel je eigen team ontlast alsmede het andere team belast. Loop en tactisch vermogen is zo belangrijk, dat levert je stabiliteit en overmacht op het middenveld op. Maar jammer genoeg kijkt 95% hier alleen maar kortzichtig naar statistieken.

12 augustus 2016 om 11:42

Loopvermogen, duelkracht en meeverdedigen is leuk maar waar is de creativiteit dan! Met Klaassen, Gudelj en Bazoer hebben we dat te weinig. Als Gudelj en Bazoer/Klaasen dit doen dan heb je Ziyech voor de creativiteit, extra scorend vermogen en wedstrijden openbreken! Ik zeg Ziyech halen en Bazoer of Klaassen lekker aan Frank in Milaan verkopen

12 augustus 2016 om 21:37

Ziyech is nu nog heel creatief bij Twente (alhoewel ie ook zat balverlies lijdt) maar bij Ajax tegen gesloten verdedigingen kan dat nog wel eens tegenvallen. Denk dat als Bazoer bij Twente gespeeld zou hebben ie ook als erg creatief zou worden bestempeld, omdat hij dan degene is waar het om draait.

Sinkgraven is bijv ook enorm creatief maar dat kwam/komt (vooralsnog) toch ook niet uit de verf bij Ajax. Bij Heerenveen spatte het ervanaf maar bij Ajax gaat het lastiger omdat je veel minder ruimte krijgt.

12 augustus 2016 om 07:47

Klaassen verkopen en Zyech halen probleem opgelost! Zyech op 10. Gudelje en Bazoer er naast . Riedewald naar linkscentraal. Al vind ik Viergever het wel beter gaan doen. Dan heb je Donny v Beek stand-by. Sinkgraven stand-by. Nouri een jaar naar Twente of misschien 2

12 augustus 2016 om 08:28

Ziyech is inderdaad echt een stap in de goede richting tov Klaassen. Dat vind ik echt maar een heel beperkte voetballer.

12 augustus 2016 om 08:31

@slm020

Ik zie het probleem van de aanwezigheid van Klaassen niet zo? Hij is een van de beste middenvelders in de ED, wordt schromelijk onderschat omdat het allemaal niet zo spectaculair uitziet. Bovendien is het juist fijn dat we eindelijk een toptalent tot zijn 23-24ste kunnen behouden, hopelijk nog langer. Klaassen heeft al het een en ander laten zien bij Ajax, of Ziyech dat kan is nog maar afwachten. Daarnaast staat een Klaassen mooi voor noppes bij de afschrijvingen, Ziyech trekt dat meteen 2-3 miljoen omhoog, ook prettig aangezien we weinig ruimte op de begroting hebben.

Verder heb je Schone en de Jong ook nog en wil ik dat Nouri op zn minst zn debuut gaat maken.

12 augustus 2016 om 09:07

Dat geroep om een vertrek van Klaassen moet eens afgelopen zijn. Onze aanvoerder, cultuurbewaker en aanjager. Schoot ons persoonlijk naar de volgende voorronde van de CL. Mensen blaten elkaar alleen maar na hier. Snap echt niet waarom je liever Ziyech dan Klaassen in Ajax 1 zou zien, wat een populistisch gedoe.

12 augustus 2016 om 09:09

Mensen baseren zich op een (door in mijn ogen blessures) zwakke reeks van Klaassen en vergeten zijn klasse. Nee misschien heeft hij niet 3x per wedstrijd een goeie dieptepass maar zijn kwaliteiten zijn zeker zo waardevol. Alles een keer raken, geweldig inzicht, drive, leiderschap. Durf er heel wat op te zetten dat hij het uiteindelijk veel verder schopt dan Zyech. Zou een waanzinnig domme ruil zijn en vertrouw erop dat ze er bij Akax niet over piekeren om hun aanvoerder te laten gaan

12 augustus 2016 om 11:00

mano

Precies, mensen zien het als óf Ziyech óf Klaassen. Maar mij lijkt het veel beter om ze allebei lekker te hebben, ze hebben allebei specifieke kwaliteiten. Een middenveld Klaassen, Ziyech Bazoer/gudelj vreet de Eredivisie levend op. Bovendien benut je met Ziyech je vleugels ook beter, ik hoop echt dat hij komt.

12 augustus 2016 om 15:42

Leiderschap heb ik niet gezien, op het moment dat echt moest. Tegen de Graafschap.

12 augustus 2016 om 08:24

@de toekomst/ we hebben misschien zat middenvelders, maar geen eentje met het inzicht en de techniek van Ziyech, het spijt me heel erg, maar Ajax moet weer terug naar die tijd dat we met een creatieve nummer 10 spelen en vergis je niet, afgelopen weekend speelde Ziyech bij Twente hangend aan de rechterkant, dat zie ik hem bij Ajax ook wel doen, El Ghazi overtuigd mij niet! Als Ajax Ziyech binnen weet te halen zijn ze echt klaar voor het seizoen! Ik heb zin in de wedstrijden tegen Roda en Rostov! Erg belangrijk weekend voor Amsterdam

12 augustus 2016 om 08:37

Daar hebben we er drie van, Sinkgraven, Nouri en de Jong ook Schone heeft een goede steekbal met inzicht. Ziyech heeft ook veel tekortkomingen met name zonder bal.

12 augustus 2016 om 08:46

Van die drie moeten er twee nog debuteren en heeft de andere al bewezen het waarschijnlijk niet aan te kunnen. Werkelijk onbegrijpelijk als dat echt jouw mening is.

12 augustus 2016 om 08:57

@prithender

Ja, dat moest Tete vorig jaar ook nog... Wat goed is komt snel, het zijn alle drie creatieve middenvelders, waarbij ik Nouri nog meer inzicht en techniek toedicht dan Ziyech nu al heeft. Sinkgraven bewees dat hij zeker wat kan tegen Sparta.

12 augustus 2016 om 09:25

Juist, wat goed is komt snel. Hebben beiden hun debuut nog niet gemaakt dus zijn volgens jouw eigen oneliner dus niet echt goed.

12 augustus 2016 om 09:33

Ik vind net 19 jaar nog steeds jong, verder heeft Nouri een soortgelijk probleem als Ziyech, moet fysiek nog groeien en dat jan mooi in jong Ajax. Tete was ook 19 jaar vorig seizoen en nu 20 jaar dus sluit perfect aan.

12 augustus 2016 om 09:36

Je spreekt jezelf tegen door het woord "waarschijnlijk" te gebruiken. Daarmee geef je je eigen twijfel aan. Dat Zyech het bij Twente uitstekend doet, is geen garantie dat hij dat bij Ajax ook zal doen. Er zijn legio voorbeelden te noemen, van spelers, van wie Maher het meeste recente is, die dat niet is gelukt. En dan wil jij op basis van een dubbele twijfel 10 tot 15 miljoen riskeren, terwijl de begroting van dien aard is dat dat bedrag de club rode cijfers kan opleveren. Bovendien zal een dergelijke transactie het debuut van Nouri en Van der Beek nog moeilijker maken en daar zijn die natuurlijk niet voor aangetrokken cq opgeleid. Als jij een Ajax hart hebt, vind ik het onbegrijpelijk als dat echt jouw mening is.

12 augustus 2016 om 10:28

Ajax moet hem halen!! Klaassen gaat op korte termijn toch voor een volgende stap en mits hij zijn huidige vorm door kan trekken gaat hij enorm veel opleveren. Zyech heeft zijn tekortkomingen zonder bal, maar aan de bal en bij dode spelmomenten pakt hij punten voor elke ploeg. Absoluut geen maher van destijds, deze jongen is veel sterker fysiek als mentaal.

12 augustus 2016 om 10:31

Wat lul je nou heel de tijd over tekort komingen ? De beste speler van het seizoen met kwaliteiten die je niet vaak nog ziet in Nederland en jij hebt het over zijn tekort komingen. Glas is zeker ook altijd half leeg bij jou, elke speler heeft tekort komingen behalve als je hun in hun kracht laat spelen.

12 augustus 2016 om 10:39

@duifmeneer

Ja en dat is nou het punt, Ziyech kan gevaar stichten, maar leidt ook veel en makkelijk balverlies, je moet dus een of twee spelers hebben die de rotzooi voor hem opruimen, probleem is, dat werkt zo bij Ajax niet. De middenvelders heb je alle drie nodig om een gat te vinden in de verdediging, niet om het vuile werk voor Ziyech op te knappen. Met andere woorden, Ziyech kan bij Ajax niet in zijn kracht spelen.

12 augustus 2016 om 08:32

Twente zou wel open staan voor een deel compensatie middels spelerruil. Zijn spelers als Nouri of Singraven wat dat betreft geen ruilmateriaal?

12 augustus 2016 om 08:57

Hij mag van mij naar ajax zowel inter gaan beiden kunne hem goed gebruiken .
Ik zou gebruik van dit als ajax zijnde ookal hebben we veel middenvelders maar niet 1 zoals ziyech.
Dan kan er 1 verkocht worden of verhuurd maar dan heeft ajax een creatieve linkspoot.
Bij inter kunne ze ook een creatieve speler zoals ziyech gebruiken denk dat de boer hem wel goed stimuleren.

12 augustus 2016 om 09:21

Hopelijk niet inderdaad, ze zijn nu al enorm hun investeringen aan het vernietigen door teveel aanvallers te hebben, laat staan Zitech daarbij te zetten.

Aanvalsmogelijkheden: El Ghazi, Muric, Cerny, Schone, Cassiera, Traore, Dolberg, Zivkovic, Younes, Sinkgraven, Nouri

Middenveldsmogelijkheden: Klaassen, Bazoer, Gudelj, Riedewald, vd Beek, Serero, Schone, Sinkgraven, Nouri

Verdediging: Tete, Veltman, Riedewald, Viergever, Sanchez, Westermann, Dijks, De Ligt

Het moge duidelijk zijn dat de enige versterkingen nodig eventueel achterin liggen want je kan nu al drie succesvolle aanvallen opzetten, drie middenvelden maar slechts twee verdedigingen.
Ook onze tweede keeper vind ik nogal zwak. Boer heeft nooit laten zien meerwarde te hebben en Onana is te klein voor de top.

12 augustus 2016 om 10:33

Allemaal heel leuk, maar het gaat erom dat geen van die spelers de kwaliteiten van Ziyech heeft.

12 augustus 2016 om 10:34

Met Zyech erbij acht ik Ajax iets sterker dan de concurentie

Cilessen
Tete
Sanchez
Riedewald
Dijks
Bazoer
Klaassen
Gudelj
Zyech
Traore
Cassiera
12 augustus 2016 om 11:14

Klaassen zie ik nog verkocht worden.
Serero, Schone en Zivkovic zijn spelers die wel weg kunnen.
De Ligt, Nouri en Dolberg zou verhuur in de Eredivisie goed zijn.

12 augustus 2016 om 13:18

Haha, gebasseerd op een goed seizoen bij een degradatiekandidaat. Het kan net zo goed een Sulejmani verhaal worden, wie weet, die garanties heb je nooit. Misschien aard hij niet in Amsterdam, waarschijnlijk zullen Nouri, Sinkgraven en vele anderen beter blijken. Moet je dan echt je eigen opleiding en gescoute aankopen gaan wantrouwen voor een speler die dan misschien beter zou kunnen zijn?

En als hij dan al beter zou zijn betekent dat nog steeds niet dan een goede trainer zjin team beter kan laten renderen met wat hij tot zijn beschikking heeft.

Beste voorbeeld blijft altijd Kluivert die de basis haalde omdat Ronaldo naar PSV ging. En de rest is geschiedenis.

12 augustus 2016 om 13:21

Als Leicester op basis van hun spelers werd beoordeeld door jou vorig jaar, zouden ze ook gedegradeerd zijn. Het is aan de coach om het team neer te zetten en zoals je tevens van de zomer aan bijvoorbeeld Ijsland of zelf Portugal hebt kunnen zien, het team met de beste spelers wint niet vaak. Vaker het beste team, en daar is Bosz voor aangetrokken. Anders hebben we alleen Marc nodig om de beste spelers aan te trekken en had Bosz lekker in Israel kunnen blijven zitten.

12 augustus 2016 om 09:42

Ja inderdaad genoeg middenvelders, maar geen enkele speler (misschien op Sinkgraven na) met een mooie steekpass, fluwelen techniek en scorend vermogen. Dat zijn toch de spelers die ik ga op 10 zie spelen bij Ajax. Klaassen is een leuke allround box to box player, maar toch wel iets overschat. Marc, halen nu het nog kan!!

12 augustus 2016 om 09:59

Ik hoop dat hij wel komt. Het is namelijk een speler met een behoorlijke technische bagage die juist zorgt voor een kwaliteitsimpuls binnen de selectie. Donny van der Beek zal zo zijn minuten moeten pakken. Bazoer zal ook niet het hele seizoen de kar kunnen trekken. Gudelj zal ook nog verder boven zichzelf moeten uitstijgen en Sinkgraven zal nu aan de poort moeten gaan rammen. Van de Beek en Nouri, kunnen in technisch opzicht genoeg van Ziyech leren, al vraag ik ij af of Nouri ooit daadwerkelijk Ajax 1 gaat halen. In de jeugd erg goed, maar voor de top te fragiel. Kortom laat Ziyech maar komen, hoe breder de selectie hoe beter de resultaten.

12 augustus 2016 om 10:00

Als hij gaat, gefeliciteerd met het kampioenschap Ajacieden.

12 augustus 2016 om 11:04

Ajax heeft miss wel genoeg middenvelders, maar geen genoeg goede middenvelders. Dus gwn speler(s) ruilen met Twente

Dit is de mogelijkheid voor Ajax om Zyech binnen te halen.

Door allerlei constructies houdt Twente niet veel over aan een transfer van Zyech, veel liever gaan ze een deal aan waarbij zij een aantal goede voetballers op huurbasis binnen kunnen halen.

Te denken valt aan het uitlenen( huren) van bijvoorbeeld Nouri, Sinkgraven, Muric en Cerny.
Ook Zivkovic zou daarbij kunnen horen. Voordeel is er voor beide partijen, Twente heeft meteen een redelijk team op de been en Ajax kan deze spelers op een heerlijke manier ervaring op laten doen in de eredivisie.

Tevens kost het Ajax dan mogelijk weinig of geen geld.

Ik zou zeggen doen, maar ook Anderlecht schijnt volgens de site van twentefans ook interesse tehebben in zo’n constructie, feit is wel dat Twente alles voor eind volgende week afgerond wil hebben.

12 augustus 2016 om 06:55

3 van je 5 buitenspelers (dan reken ik Sinkgraven even mee) verhuren lijkt me geen top plan, dan heb je alleen Younes en El Ghazi voor de flanken. En eventueel een Casierra maar die vond ik bijzonder onwennig ogen op linksvoor tegen Paok.

Voor de rest lijkt me dat wel een goede deal, zeker ook voor Nouri. Zoals vd Beek vorige week zei kan het voor sommige voetballers in de eredivisie makkelijker voetballen zijn dan in de eerste divisie, ik vermoed dat Nouri zo'n voetballer is.

12 augustus 2016 om 07:06

Level100,

Ajax is nog bezig met een buitenspeler die er direct staat.

Is toch fantastisch voor de ontwikkeling voor jongens als Cerny, Nouri en de Jong.
Zij kunnen de noodzakelijke eredivisie ervaring opdoen en Ajax heeft er weer een speler bij die er direct staat.

Trouwens Cassiera kan je ook nog als buitenspeler gebruiken.

Gaat het verhaal van de Kanjers toch nog waar worden, hiermee zouden de kampioenskansen wel eens fors toegenomen kunnen zijn.

12 augustus 2016 om 08:31

Maar wie garandeerd jou dan dat Ziyech er meteen staat ?
Talloze voorbeelden van spelers die er niet gelijk stonden en soms helemaal niet kwamen bijvoorbeeld Maher, Narsingh, Suljmani, Vejinovic, Lurling, Sikora, Gudelj (die nog altijd tekort komt) en nog vele meer.

12 augustus 2016 om 09:49

@albertno, datzelfde probleem lijkt geen enkele Ajacied te hebben bij Traore... Hij wordt gehaald als eerste spits, maar ik hoor alleen maar lovende woorden. Hij heeft het ook enkel bij Vitesse laten zien. Nou weet ik dat die jongen gehuurd is, en dat het dus geen financiële risico's met zich meebrengt. Maar ik weet 100 procent zeker dat Ziyech, met veel meer ervaring en 'vlieguren', er eerder staat dan Traore. Dat gezegd hebbende, zie ik het absoluut niet zitten dat Ajax Ziyech zou halen. Dan gaan ze dit seizoen de titel pakken.

12 augustus 2016 om 09:54

Van Ziyech mag je verwachten dat hij er staat gezien zijn klasse. En gudelj komt helemaal niet tekort. Die vervult zijn rol heel aardig.

12 augustus 2016 om 10:55

Dat is appels met peren vergelijken.
Ajax had een spits nodig en was op zoek naar een spits. Ajax heeft meer dan voldoende middenvelders, heeft derhalve geen middenvelders nodig en was er ook niet naar op zoek.

Bovendien heeft Ajax, zoals jezelf al terecht opmerkt, Traore op huurbasis genomen, waardoor de risico's beperkt blijven. Voor Zyech daarentegen moet naar verluid tussen de tien en 15 miljoen worden neergelegd.

12 augustus 2016 om 07:01

Je leest iets te hebberig denk ik.

Dit is geen kans voor Ajax om hem binnen te halen. Hij zegt niet dat hij zij zinnen op Ajax of een langer verblijf in Nederland gezet heeft, hij zegt enkel zo'n stap niet uit te sluiten - en dat is heel verstandig.

Maar als clubs concreet worden zal hij toch echt naar salaris kijken en niet voor Ajax kiezen.

Ajax gaat met transfersommen niet ver boven 6 miljoen en hanteert een salarisplafond. Dat lijkt me noodzakelijk kwaad voor een Nederlandse club met overzichtelijke inkomsten. Zyech is goed, maar lijkt me niet een speler van dermate hoog niveau dat je ervoor van je beleid moet wijken of uitzonderingen voor moet maken.

12 augustus 2016 om 07:10

manodedios,

Jij weet ook wel dat Ajax wel wat constructies heeft( bijvoorbeeld tekengeld, of extra bonus bij een bepaalde prestatie) om dit eventuele probleem op te lossen.

Veel belangrijker vind hij het om een trainer te hebben die hem bevalt en voldoende aandacht voor hem heeft.

12 augustus 2016 om 07:16

Ik weet dat geen constructie haalbaar is die kan tippen aan de helft van het salaris dat pak hem beet Watford met de ogen dicht op tafel legt. Bovendien vind ik dat Zyech niet de buitencategorie is waarvoor Ajax zich in bochten moet wringen. Vergeet niet hoeveel toppers uit de subtop, flopten in de top. Hij is goed maar ik zou het verantwoord vinden als je hem kon halen voor 7 miljoen en dat gaat niet gebeuren. Bovendien moet Ajax zij ochtend op een buitenspeler, middenveld ziet er goed uit.

12 augustus 2016 om 07:28

manodedios,

Ben het met je eens dat ons middenveld er prima uitziet, kwestie is of dit ook zo blijft tot en met einde deze maand.

Deze manier van zaken doen kost Ajax niet veel en een aantal spelers krijgen gelijk een bulk eredivisie ervaring.

Er werd door velen geroepen dat er een creatieve middenvelder bij moet, welnu hier is hij op een presenteerblaadje.

Kunnen de Jong en Nouri ook mooi rijpen bij Twente.

Als het niet doorgaat, prima. Gaat het wel door dan worden we er kwalitatief niet slechter van.
Is mijn laatste post want ik ben daarna pas vanavond weer terug.

Nadat Sjakie uit de school mocht klappen bij balotelli, was ik nu aan de beurt met Zyech.

Volgende week vrijdag weten we heel veel meer, kan natuurlijk allemaal nog mis gaan maar zou wel leuk zijn als het lukte.

12 augustus 2016 om 08:24

Haha. Die jongen heeft het echt re hoog in z'n bol. Met andere woorden hij heeft helemaal niets met Ajax, PSV en Feyenoord maar hij wil omdat hij Bosz wel lief vindt (?) wel zijn hand over z'n hart strijken en voor Ajax voetballen. Omhoog gevallen ventje. Hoop heel hard op nog een kaar degradatievoetbal met Twente voor hem. Lesje nederigheid zal hem goed doen.

12 augustus 2016 om 09:15

Vreemda dat je hem een omhoog gevallen ventje vindt. waaruit leidt jij datop?

12 augustus 2016 om 10:23

Nou, dat hij blijkbaar Ajax en PSV uitsloot. Nu met Bosz zou hij wel interesse hebben. Hij heeft nog helemaal niets bereikt of bewezen. Blijkbaar is er ook weinig interesse. Zelfde verhaal als met oranje, zijn koppigheid is niet heel handig voor z'n carriere.

12 augustus 2016 om 07:58

Een soort van jong Ajax bij Twente?

12 augustus 2016 om 08:27

Niet aan beginnen. Grootheidswaan druipt ervan af. Iedereen die bij een degradatiekandidaat voetbalt zou nog op z'n knieën naar een topclub in Nederland vertrekken. Ziyech gaat voor heel veel problemen zorgen. Geld niet waard.

12 augustus 2016 om 08:37

Anderlecht is afgehaakt. Afgelopen week zijn Swansea en Everton wel weer genoemd. Ik las deze week idd ook dat Twente evt ook (deels) geïnteresseerd is in ruil. Voor ons is het naast financieel overleven ook sportief overleven en we hebben echt heel weinig kwaliteit. Ik zie het dus ook best zitten.

12 augustus 2016 om 09:21

''
Te denken valt aan het uitlenen( huren) van bijvoorbeeld Nouri, Sinkgraven, Muric en Cerny.
Ook Zivkovic zou daarbij kunnen horen. Voordeel is er voor beide partijen, Twente heeft meteen een redelijk team op de been en Ajax kan deze spelers op een heerlijke manier ervaring op laten doen in de eredivisie.''

Dit gaat dus nooit gebeuren. Zoals bekend heeft Twente eigenlijk een soort van onderpand bij twee partijen als het gaat om Ziyech. Twente heeft niks aan een ruil deal. Twente heeft niets aan het 'terug huren'' tegen een schappelijke prijs van spelers als compensatie. Twente moet cash hebben. Keiharde cash.

12 augustus 2016 om 09:30

Ik denk dat je in dat geval nog minimaal 8 miljoen moet overmaken, plus Nouri en Zivkovic allebei 2 jaar die kant op sturen.

Ziyech bij Ajax, als ik al die jaren gedroomd heb van een speler bij Ajax is het hij wel...

12 augustus 2016 om 11:03

Welk een naïviteit lees ik hier weer. De huiskrant van Ajax schrijft een artikel en meteen denkt een kleine meerderheid in de poll dat Zyech naar Ajax gaat. Realistisch gezien is het simpelweg zo dat Ajax net zoals een ieder andere Nederlandse club niet zal kunnen concurreren met een AS Roma, Inter en al helemaal niet met een Everton. Zowel qua statuur van de competitie als qua salaris. Hij zal bij deze clubs minimaal het 3-voudige kunnen verdienen op jaarbasis, daarnaast zullen deze ook vast wel een mooi verhaal hebben.

De kans dat deze jongen naar Ajax gaat: 2%.

Verstandig dat Zyech zijn opties open houdt. Lijkt me dat hij de keerzijden van zijn principiele keuzes inmiddels kent. Marokko is natuurlijk een keuze met het hart, hartstikke romantisch, maar funest voor je carriere. Wat Ajax betreft: die moeten pas bellen als er iemand verkocht wordt, of als ze hem als buitenspeler op het oog hebben, daar ligt nu de prioriteit.

Zyech is een goede voetballer maar ik voorzie dat hij nergens zal kunnen brengen wat hij afgelopen jaar bracht, omdat zijn omstandigheden daar uniek waren. Hij was werkelijk de enige speler met kwaliteit en iedere bal werd terecht bij hem ingeleverd.

De statistieken onderschrijven die theorie. Van de eredivisiespelers die vrije trappen namen, stond hij op nr. 1 met een aantal dat dubbel zo hoog lag als de nummer twee. En dat zijn uitsluitend vrije trappen. Ook het aantal doelpogingen was bizar hoog. Natuurlijk ben je dan bepalend.

Laat Ajax alsjeblieft gewoon kiezen voor Klaassen en Bazoer. Mits in vorm de beste speler en het grootste talent van de eredivisie. Daarachter zit genoeg variatie en talent in de selectie voor het middenveld.

12 augustus 2016 om 07:31

Waarom schrijf je de hele tijd Zyech? Hij heet toch gewoon Ziyech?

12 augustus 2016 om 08:08

Ik ben het wel aardig met je eens maar moet toch zeggen dat ons middenveld echt niet goed is, het is stabiel maar er zit echt 0,0 % creativiteit in, ze komen geen man voorbij en leggen nooit diepte in hun passing, het is gewoon veel te statisch, we hebben daar een type Eriksen nodig die het spel echt gaat op eisen en naar zich toe trekt want niemand kan dat, en met Traore heb je nu een diep gaande spits iemand die bediend moet worden vanuit het middenveld.

Ik vond het toen ik het las een nietszeggend stuk. Ziyech heeft wel oren naar Ajax onder Bosz, maar waaruit blijkt dat Ajax interesse heeft dan? Natuurlijk weet Ajax alles over Ziyech, dat hoort ook zo bij wellicht de beste speler in de Eredivisie, maar ik dat maakt ze nog niet geïnteresseerd in Ziyech. Ik verwacht dan ook niet dat hij komt. Ben wel verbaasd dat een Koeman hem nog niet gepakt heeft. Weet ook precies wat hij kan en 10 miljoen is in Engeland een schijntje.

12 augustus 2016 om 07:05

Mij lijkt het typisch telegraaf, gestuurd geschreven vanuit een aanname (dat Ajax Zyech moet halen). Vragen voorgekauwd aan Zyech voorgelegd, sluit je Ajax uit? Nee ik sluit Ajax niet uit. Welke speelstijl spreekt je meer aan, van Bosz of De Boer? Van Bosz.

Ok jongens we hebbben een artikel.

12 augustus 2016 om 08:06

Ziyech wil volgens mij niet of nauwelijks met de pers praten. Als ie wel met de pers praat is ie doorgaans openhartiger en meer uitgesproken dan dit. Ik denk dus dat ze niet eens met Ziyech gesproken hebben. Gewoon een stuk waar niks in staat. Wellicht inderdaad geschreven als drukmiddel richting Ajax om hem te halen en dat ze dan doen alsof er veel interesse in hem is. Als het echt zo'n begeerde speler was, dan had iemand hem al lang gepakt. Dit is de 3e transferperiode dat ie zogenaamd zeker een transfer gaat maken.

12 augustus 2016 om 07:15

Twente heeft niet zoveel aan bedragen van 10 á 15 miljoen, om de dood eenvoudige reden dat ze daar bijna niets van over houden.

Echter een bijna vestzak, broekzak mag gewoon en levert dus Twente veel meer op.

Daarom schat ik de kansen van Anderlecht en Ajax hoger in dan die van Koeman.

12 augustus 2016 om 07:38

Wat zeg jij nou weer met je vestzak of broekzak?

12 augustus 2016 om 08:40

Bijna niets aan overhouden is natuurlijk ook wat overdreven. Maar er moet idd nog wel een deel naar Heerenveen

13 augustus 2016 om 16:12

Glory,

Ik zou zeggen ga even googelen, ben al wat ouder en misschien wordt deze uitdrukking hedndaags daarom niet meer gebruikt.

" vestzak-broekzak, actie waarbij geen uitgaven worden gedaan en geen winst wordt opgestreken. Er worden alleen spelers van de ene club naar de andere club( in dit geval verhuurd door Ajax) overgeheveld.".

12 augustus 2016 om 08:39

Misschien omdat Ziyech helemaal geen zin heeft om meteen naar de BPL te gaan? Men denkt dat degene die geld heeft zomaar even een speler 'pakt' maar zo werkt het natuurlijk niet helemaal, de speler zelf heeft ook nog iets te zeggen. Laat Ziyech nu heel goed voor zichzelf kunnen beslissen, zelfs al is het een onpopulaire beslissing. Niet iedereen die tegen een bal kan trappen wil meteen naar de Bpl, tenzij geld een belangrijke motivatie is. Ik geloof namelijk wel dat het voor Ziyech van belang is wie er voor de groep staat en dat hij in staat is om het sportieve element te verkiezen boven de knaken.

Blijf het toch opmerkelijk dat een raavoetballer als Ziyech nu gewoon al 3 transferperiodes '100% zeker' vertrekt bij fc Twente en er tot dusver vrijwel niets is gebeurd. Zou toch treurig zijn als zo'n goede voetballer opnieuw bij een uitgeklede ploeg zal moeten blijven.

12 augustus 2016 om 07:05

Wie betaald er nou 10 miljoen voor een speler van een degradatiekandidaat? Zelfs in engeland doen ze dat niet..

12 augustus 2016 om 07:22

Wijnaldum is van Newcastle (gedegradeerd) naar liverpool gegaan voor 30 miljoen.
Dus je verhaal klopt niet
Ook al voetbalt Ziyech bij een degradatiekandidaat kan hij toch dat geld wel opbrengen.m Het is misschien zelfs wel moeilijker om bij een degradatiekandidaat je in de kijker te spelen.als hij dat geld niet opbrengt zal dat meer met zn instelling in t veld te maken hebben.

12 augustus 2016 om 07:45

Nu kost hij "maar"10 - 15 milj.
Kun je na gaan wat hij had moeten kosten als hij bij Ajax speelde.
35 - 40 miljoen?

12 augustus 2016 om 08:36

Want een Nederlandse en Engelse degredatiekandidaat kun je ook echt vergelijken....

12 augustus 2016 om 09:46

Fc twente is natuurlijk veeeeeeel kleiner dan newcastle united. En daarbij, dat is de engelse markt. In spanje, Duitsland en Italië doen ze al veel moeilijker over een dusdanig hoog bedrag.

12 augustus 2016 om 12:50

Ik vergelijk ook 10 miljoen niet met 30 miljoen
Maar een speler is waard wat een gek ervoor geeft.
Ik denk dat er wel een club is die Ziyech voor 10 miljoen wil hebben ondanks dat hij bij Twente speelt.
Maar als dat niet geboden wordt is hij het dus ook niet waard.
We gaan t meemaken

Hij swekt hem lekker in in die foto. Artikel lijkt volledig uit de lucht gegrepen. Ik zeg lijkt he, waarschijnlijk ligt er toponderzoek aan ten grondslag zoals manodedios hierboven beschreef.

12 augustus 2016 om 09:58

Verschrikkelijke foto inderdaad. Wtf, gouden ketting? Wanneer komt de mixtape? Maar goed, ieder zijn stijl. Zijn stijl op het veld bevalt me beter.

je zou dit artikel ook anders kunnen uitleggen.
Klaasen naar inter en Ziyech naar ajax.

12 augustus 2016 om 07:45

Als je het zo uitlegt heb je een ander artikel gelezen vriend, zelfs de suggestie wordt daartoe niet eens gewekt.

gewoon kopen, donny van beek kan er allen maar beter van worden en
riedwald vekopen aan inter.

we zullen zien en wachten af.
jm87, ik ben het met je eens dat dit niet zo word bedoeld in dit artikel.

Nog meer opties is dat om de prijs op te voeren..?

Als ajax zijnde zou ik dat meteen doen. Sinkgraven duarte en schone wegdoen

Moeilijke keuze dit (buiten feit om of Ajax en Ziyech wel echt interesse hebben). Zo'n speler wil je gewoon binnenhalen, maar zijn positie is al ingevuld, met één van de beste spelers van Ajax, Klaassen. Ook de andere posities zijn prima ingevuld. Toch kan je op Ziyech een flinke winst maken op termijn én is dit een speler die de club naar een hoger level kan tillen. Mochten de voorwaarden aantrekkelijk zijn, dan zou ik hem halen en veel rouleren in de selectie. Volgende zomer kan je zonder moeite een speler van de hand doen, aangezien je al voldoende alternatieven in de selectie hebt.

Ziyech naar Ajax ? Dat lijkt mij wishful thinking !

Logisch dat hij alles open houdt. Hij zal naar een betere club willen en meer verdiensten willen hebben. Dus ja, dan kan Ajax ook. Maar volgens mij had hij zijn zinnen volledig op een buitenlandse club gezet. Als de gewenste club niet voorbij komt, dan zou een Nlse club kunnen.

Maar voor welke positie wil Ajax hem halen ? Voor rechtsbuiten ? Voor op 10 ? Ik denk dat Ajax pas echt concreet wordt, als El Ghazi verkocht wordt of Bazoer (dan kan Klaassen naar rechtshalf en Ziyech op 10).

Buiten dat het een begenadigd voetballer is, vind ik 'm nare trekjes hebben. En weet niet of hij mentaal sterk genoeg is om te overleven bij Ajax.

12 augustus 2016 om 08:51

+1 voor je avatar, maar dat terzijde. Ziyech heeft meer mentale weerbaarheid dan alle Ajcieden bij elkaar. Blijf maar eens fier overeind en presteren bij een club die aan de afgrond staat en je onder valse voorwendselen heeft gelokt terwijl je zelf ook nog eens onder een vergrootglas ligt. Nee, niet 1 wedstrijd maar een heel seizoen. Zet dat eens af tegen een ploeg die in de eerste wedstrijden hun CL verprutsen en op de allerlaatste dag het kampioenschap verspeelt. Kan dat fabeltje over mentale weerbaarheid wel de prullenbak in,denk je niet?

En nare trekjes? Omdat hij zegt wat hij dacht (maar tegelijkertijd zijn voeten laat spreken!)? Misschien niet chique, maar wel terecht. Wil je dan echt liever een elftal vol ideale schoonzonen zoals Klaassen? Of zit het je dwars dat hij niet met Blind en vbasten wilde werken en dus voor Marokko koos?

Ik zou er niet gek van opkijken als de Boer Klaassen en/of Bazoer ophaalt en Ziyech alsnog naar Ajax gaat. Dat zou ik alleen maar toejuichen.

12 augustus 2016 om 09:05

@nick

Ik volg je niet helemaal, een kampioenschap verspelen en CL onder druk bij Ajax vergt veel meer van je mentaal. Ziyech werd juist als een verlosser gezien die Twente in de eredivisie hield, dat noem ik eerder steun dan druk. Echte druk is er bij Ajax niet bij Twente.

Ik vind Ziyech ook nare trekjes hebben, zijn keuze voor marroko vond ik vreemd, lijkt erg makkelijk van gedachte te wisselen als hem iets niet aanstaat, je kiest voor een land niet voor een bondscoach, dat zijn toch passanten.

12 augustus 2016 om 10:16

zyech heeft zoveel mentale weerbaarheid dat hij na 1 keer niet geselecteerd te zijn voor Oranje, terwijl nog geen interland gespeeld had, zo op zijn pik was getrapt, dat hij uit rancune voor Marokko koos. Zyech is bij Twente de koning, het mannetje waar alles omdraaide. Dat is balsem voor zijn enorme ego. Bij een club als Ajax zal hij slechts een van de onderdanen zijn en men heeft bij de club grote twijfels of zijn grote ego dat wel zal kunnen managen.

Ajax was oprecht geïnteresseerd in Adam Maher, maar had ook grote twijfels over hem. Die twijfels blijken nu terecht te zijn geweest. Die twijfels heeft men ook bij Zyech, dus alleen al daarom is de kans nihil dat Zyech zal worden aangetrokken nu men het bij de twijfels die er waren over Maher, bij het rechte eind blijkt te hebben gehad. Maar de belangrijkste reden dat Zyech niet zal komen, is dat hij volstrekt overbodig is en men na de revolutie het kopen om het kopen heeft afgezworen. De opleiding is de norm bij het nieuwe beleid en niet de import van spelers.

De aankoop van nog een middenvelder zou desastreus zijn voor de ontwikkeling van Nouri, een van de kroonjuwelen van de opleiding. Nouri is inmiddels op een leeftijd gekomen dat hij aan spelen toe moet komen en dan ga je er niet nog een middenvelder bij kopen waardoor de kans op speeltijd nog verder afneemt. Nouri verhuren is niet alleen kapitaalsvernietiging omdat er weer een jaar van zijn contract voorbij gaat zonder dat dat rendement oplevert, maar bovendien een schijnoplossing. Zodra zijn huurperiode voorbij is, doet hetzelfde probleem zich voor als voor zijn verhuurperiode omdat er dan nog steeds teveel middenvelders zijn.

Hoop het zoo krijgen de supporters een keer waar voor hun geld.
Maar Marc netto reageert vandaag wel..^ zyech^ is niet haalbaar

12 augustus 2016 om 09:28

Het is heel simpel: Gaat klaassen weg (naar inter) komt er geld en ruimte vrij voor ziyech anders zal het nooit gebeuren.

12 augustus 2016 om 10:21

Dan is het heel simpel en gebeurt het niet: Klaassen heeft nl. zelf aangegeven dat hij nog niet weg wil omdat hij de tijd daarvoor nog niet rijp acht en bij de technische staf staat hij er zo goed op dat men hem niet wil laten te trekken. Bovendien staat Inter onder curatele vanwege het overtreden van de FPP reglementen en heeft de club helemaal geen geld om een dergelijke aankoop te bekostigen.

Nou Ajax sla je slag. Ondanks dat er al aardig wat middenvelders lopen kan wat concurentie helemaal geen kwaad. En creativiteit ontbreekt er sowieso aan bij Ajax. Daarnaast kan je er alweer bijna vanuit gaan dat je nu 12 miljoen moet betalen, maar dat Ajax hem binnen 2 jaar zeer waarschijnlijk kan verkopen voor 2 a 3 maal dit bedrag. Tel uit je winst!!!!!

Ziyech halen en 4-4-2 gaan spelen met Gudelj, Ziyech, Klaassen en Bazoer op het middenveld en Casierra en Traoré voorin. Waarom vasthouden aan 4-4-3?

Best wel grappig wanneer paar hier zeggen dat Ajax genoeg middenvelders heeft. Ziyech hoort sowieso en absoluut zeker bij de basis van Ajax omdat hij kwalitatief heel wat heeft laten zien. Ik denk dat sommige mensen dit zeggen met onderbuik gevoel. Laat dat even los.

Waarom hij Ajax als optie ziet heeft ook te maken omdat Bosz geen Frank de Boer is. Frank houdt van bescheiden lieve jongens die zijn ego en koppigheid accepteert, maar we zullen zelf zien hoe moeilijk hij het zal krijgen bij Inter.

12 augustus 2016 om 09:11

Dat is gewoon zo, we hebben 10 opties en daarbij niet veel geld te besteden, wat men wel denkt. Ziyech heeft verder veel laten zien in de kelder van de eredivisie, in de top nog helemaal niks, dat is ook een feitelijke constatering. Bij Twente krijg je de ruimte en bovendien was de man en werd vaak ontlast van meeverdedigen bv. Iets wat bij Ajax ondenkbaar is.

Blijven dus vraagtekens staan, is Ziyech onder hogere druk, met meer loopwerk en in kleinere ruimte waarbij hij niet alle corners en vrije trappen neemt nog steeds zo bepalend? Daarnaast lijkt hij mij niet het juiste type om de afvallende bal op te vangen of de verdediging op te jagen en moet je soms ook keihard werken zonder bal.

12 augustus 2016 om 09:17

Dit vind ik heel grappig. Ajax heeft tien opties maar kwaliteit en potentie heb je Klaassen en Bazoer. De rest is wat wisselvallig. Zeggen dat hij niks in de top heeft laten zien, maar dat hebben grotendeel van de spelers bij Ajax ook niet gedaan. Het is een technische balvaardige jongen. Speelt de bal makkelijk naar voren.

Het enige verschil is dat spelers van Ajax CL ervaring hebben maar niet verder gekomen zijn dan hangen in de poulfases. Verliezen van Hajduk Split of een ander balkan land maakt Klaassen en Bazoer geen topper.

12 augustus 2016 om 09:30

Oei, je vindt de Jong, Nouri, van de Beek, Sinkgraven geen potentie hebben? Er zijn al topclubs die daar anders over denken, van de Beek heeft al aanbiedingen uit de absolute top. Bovendien zijn Gudelj en Schone vrij stabiele spelers die we ook nog hebben.

Nee ook nog niet, maar dat is dus nu het punt, wat voegt Ziyech dan toe? Nouri kan dat ook heel goed, net als Sinkgraven en de Jong. Ziyech is aan de bal goed hoor, maar het is zeker geen garantie voor succes, bij Ajax komt er meer bij kijken. En om daar dan meer dan 10 miljoen voor neer te leggen bij 10 middenvelders voor 3 posities? Nee liever niet.

12 augustus 2016 om 09:41

Mwah potentie hebben ze wel maar je had het over toppers. Ik vind het geen toppers maar spelers die in groei zijn om topper te kunnen worden. Topper wordt je niet in de Eredivisie als je in Almelo moet spelen tegen Heracles met alle respect.

Nouri en van de Beek zijn leuke spelers maar vind Ziyech toch wat meer hebben dan die twee. Sinkgraven is een speler met Europees ervaring maar daar houdt het ook bij.

Je vermeld dat Ziyech misschien geen garantie is voor succes. Maar dat is alleen omdat we het over Ziyech hebben. Gaat het om een ander speler die dezelfde kwaliteit heeft als Ziyech en zijn club meerdere malen gered heeft van degradatie. Dan hoor ik je heel anders piepen.

Ik heb dit vaker gezegd dat mensen hun mening geven uit onderbuik. Dat maakt het nogal moeilijk om in discussie met je te gaan. Want zijn beslissing voor Marokko zit bij sommige nog heel wat dwars.

12 augustus 2016 om 10:09

Potentie houdt in dat ze de mogelijkheid om wel een topper te worden, hebben ze allemaal in zich, of het er ook uitkomt blijft altijd de vraag. Je wordt wel een topper als door de gesloten verdediging van ADO moet die met het mes tussen de tanden speelt, als Ajax iets heeft bewezen is het wel dat ze toppers op kunnen leiden.

Ziyech is ook 4 jaar ouder, dus de vergelijking is scheef. Je gaat dat pad zien als hij bij Ajax speelt, maar ik zou de gok om bovenstaande redenen dus niet nemen. Verder speelt degradatie geen rol bij Ajax, Sander Fischer van Excelsior deed het ook heel aardig in de strijdt tegen degradatie bijvoorbeeld.

Ik dacht verder dat ik een inhoudelijke discussie aan het voeren was ipv op onderbuik gevoelens, zijn keuze voor Marokko speelt geen rol, al is deelname aan de afrika cup geen pluspunt. Jammer dat je daar in eens op moet gooien.

12 augustus 2016 om 10:16

Toch kom je met drogredenen omdat je niet zeker weet of Ziyech de juiste man is voor Ajax, maar gaat het om een andere speler die dezelfde statistieken laat zien als Hakim? Dan zal jij je mening wel heel anders geven. Vergelijking is niet scheef we hebben het over potentie en niet talent.

Met alle respect maar in mijn ogen is Bazoer en Klaassen enige spelers die meerwaarde hebben voor de Amsterdammers. Krijgt Ziyech leuke bod van club uit het buitenland? Dan zijn de comments: 'hij red het toch niet.'

Maar gaat het om een ander willekeurige speler uit Eredivisie dat in buurt komt van Ziyech?

'wie weet zal hij bij ander club in buitenland zich ontwikkelen tot een topper!'

Voordat Marokko en Blind ter sprake kwam werd Ziyech meer opgehemeld dan Christenen dat doen voor Jezus. Maar na zijn keuze zie je ook dat men uit onderbuik hun mening geven. Ineens is Ziyech een rare man die het nooit zal redden als speler.

Wees neutraal en niet partijdig.

12 augustus 2016 om 10:31

Oh ik ken zin statistieken, scoort veel, vaak uit makkelijke posities binnen de 16, maar schiet ook veel en neemt alle vrije trappen en corners. Daarnaast ontzettend veel balverlies door van de bal gezet te worden en een slechte aanname. Nee dezelfde mening hoor, bij twente het mannetje, wat hij bij Ajax niet zal zijn, sterker nog, een gevaar met zijn balverlies. Bij Ajax speel je dan ook nog in een kleinere ruimte en moet hij meer meters maken. Geen 10-15 miljoen waard en behalve dat hebben we eerder middenvelders teveel dan te weinig.

Je had het over spelers die hun club redden van degradatie, nou Fischer was een uitblinker bij Excelsior.

Goh ga je nu ook nog het geloof erbij betrekken, als er iemand hier zijn onderbuik gebruikt ben jij het, allemaal onderbuik gevoelens van jouw kant, terwijl ik inhoudelijk aangeef waarom Ajax hem niet moet halen.

12 augustus 2016 om 10:39

Zyech moet ook nog bewijzen dat hij een topper is. Als je een roos tussen de brandnetels zet, springt deze er al snel uit, maar zodra je diezelfde roos tussen andere rozen zet, zal deze meteen een stuk minder opvallen. Met andere woorden: Dat Zyech het fantastisch doet bij een laagvlieger als Twente, wil niet zeggen dat hem dat ook bij Ajax zal lukken. Dat dat geen uitgemaakte zaak is, daar kan Adam Maher je alles van vertellen.

Nouri loopt al jaren bij Ajax rond en daarom kan de club zijn mogelijkheden veel beter inschatten. Uit zijn contract, dat op straat is komen te liggen en waaruit blijkt dat hij al erg veel verdient voor een jeugdspeler, blijkt dat men bij Ajax een onbegrensd vertrouwen in zijn talent heeft. Dan ga je er natuurlijk niet nog een middenvelder bij kopen, waardoor niet alleen de kans op speeltijd voor je eigen talent minder wordt, maar je bovendien ook nog eens 10 tot 15 miljoen op tafel moet leggen.

Als je de bijdragen van @afcanats wel eens leest, zou je moeten weten dat hij (net als ondergetekende overigens) lyrisch is over Nouri en dat de enige reden dat hij geen heil in het aantrekken van Zyech ziet, is dat het de ontwikkeling van de eigen talenten in het algemeen en Nouri in het bijzonder, in de knop zou breken. Dat heeft helemaal niets met de onderbuik te maken en ik deel die mening persoonlijk volledig.

12 augustus 2016 om 10:47

@afcanats

Als we het gaan hebben over balverlies en niet scherp in duels zijn kunnen we het ook zien bij de middenvelders van Ajax. Hakim heeft goeie balcontrole en zijn schoten zijn vaak dreigend. Hij kan meters maken alhoewel is zijn fysiekheid wat zwakjes. Ik heb vaak Fischer bijvoorbeeld maar ook Sinkgraven kunnen betrappen op hele domme fouten en er komen aantal scenarios naar boven wat me doet denken aan hun merkwaardige minpunten. Maar als we dat bij elke speler gaan doen dan kunnen we een hele waslijst gaan opnoemen.

Fischer was inderdaad een uitblinker bij Excelsior. Maar Hakim was de enige speler met flair en veel kijkers trok door zijn panenka waardoor Cillissen meteen met rode wangetjes van schaamte niet wist wat hem overkwam.

12 augustus 2016 om 10:53

Ziyech moet bewijzen dat hij een topper is? Wat een onzin kan je mij vertellen wat een topper is? Nouri loopt al jaren bij Ajax en inderdaad in Amsterdam kunnen ze zijn mogelijkheid en waarde inschatten. Maar het verschil tussen Ziyech en Nouri is dat Ziyech al visitekaartje heeft afgegeven. Het verschil is dat Oranje Ziyech heeft benaderd en meer viral ging dan Nouri. Dat zegt al heel wat.

Ik blijf van mening dat mensen hun mening geven uit onderbuik. Ging het om een ander speler met dezelfde herkenbare patronen als Ziyech zonder (oranje, Marokkaans elftal verhaal) dat reacties toch wel wat verschillen.

Uiteraard zal ik als antwoord krijgen: 'slachtofferol' maar dat boeit me niet. Want een Nederlandse Marokkaan met een mening is altijd slachtofferol.

12 augustus 2016 om 11:16

@tazaoui

De huidige middenvelders hebben daar meer gevoel en ervaring in, met Ziyech gaan we wat dat betreft achteruit. Het grappige is juist dat Ziyech ook vaak de bal verlies door een slechte aanname en hij van afstand veel schiet (dreigend, akkoord) maar juist weinig scoort, zeker als je kijkt hoe vaak hij schiet. Wel willen natuurlijk vooral doelpunten zien ipv. dreiging.

Sinkgraven had dat ook, maar nu weet hij wat hij wel en niet moet doen, dat heeft hij voor op Ziyech, uitvoering dat is afwachten.

Flair is leuk, maar ik prefereer effectiviteit boven flair, liefst zie ik de combinatie, een panenka zegt hij niet zoveel behalve dat het de statistieken mooi opfleurt. Leuke speler om naar te kijken maar zoals gezegd te weinig voor dat bedrag en ook niet handig met het al aanwezige materiaal.

12 augustus 2016 om 11:22

@tazaoui

De enige die zijn afkomst erbij haalt ben jij, niet ik. Ja je doet inderdaad net of Ziyech daar op afgerekend (slachtoffer) wordt, maar dat is dus totaal niet waar. Met jouw laatste zin, tja, zo ben je altijd slachtoffer maar dat ligt dan wel volledig aan jezelf, want er is in onze discussie 0,0 aanleiding toe. Wat je zoekt, zul je vinden, ik ben ook regelmatig aangesproken op mijn boerse afkomst en geweldige lange O, in tegenstelling tot jouw, duik ik niet in de slachtofferrol, veel te makkelijk. Op iedereen is wel iets aan te merken.

12 augustus 2016 om 15:29

Volgens mij is Nouri ook een Marokkaan en die is razend populair. Zelfde geldt voor Tarek Oulida vroeger en zo zijn er wel meer geweest. Die vlieger gaat dus duidelijk niet op.

Zyech heeft zijn visitekaartje afgegeven bij Twente. Daar was hij de man waar alles om draaide. Bij Ajax komt hij in een heel andere wereld terecht en telt dat visitekaartje niet meer mee.

Zyech is vier jaar ouder dan Nouri, die spelers met elkaar vergelijken, is het bekende verhaal van de appels en de peren. Ik vind Zyech een prachtige speler met onmiskenbare kwaliteiten, maar ik heb twijfels over zijn mentaliteit en moeite met zijn houding. Dat komt waarschijnlijk omdat die me aan die van El Hamdaoui doet denken. Ook zo'n weergaloze voetballer waarvoor je naar het stadion gaat, maar bij wie het mentaal veel minder goed zit. Een speler met zijn kwaliteiten had bij een club als Arsenal terecht moeten komen. Dat hij dat niet heeft gered, heeft m.i. louter en alleen te maken met zijn karakter en niets met zijn voetbalkwaliteiten. Bij Zyech zie ik zo'n zelfde geagiteerde houding alsof hij zich door iedereen miskend voelt, terwijl hij in werkelijkheid door de NL voetbalwereld wordt bedolven onder de complimenten.

De belangrijkste reden dat ik een transfer van Zyech niet zie zitten, is echter dat Ajax hem niet nodig heeft (dat is iets anders dan dat de club hem niet zou kunnen gebruiken) en dat zijn komst de ontwikkeling van Nouri, Sinkgraven en Frenkie de Jong zou afremmen. Dat lijkt me een valide argument en heeft niets van doen met de onderbuik. Dat is gewoon een kwestie van voorkeur, niet voor iedereen is het gras altijd groener aan de overkant.

Met ziyech erbij heeft ajax echt een elftal waar het Europees ook redelijk mee kan doen. Vette pech voor de overbodige middenvelders, de beste moeten nu eenmaal spelen. Die 12 miljoen verdien je makkelijk terug als hij over 2 jaar doorverkocht wordt. Al denk ik dat hij voor 9 a 10 miljoen ook wel op te halen is.

Zou een goede beslissing zijn. Voor max10 mln binnenhalen en dit krijg je er uiteindelijk ook wel weer voor terug. Vrij risicoloze investering.

Zou ook perfect zijn voor jongens als Nouri, Van de Beek, Sinkgraven en Zivkovic om een heel jaar eredivisie bij Twente te spelen. Zodoende gaat zowel Ajax al;s Twente erop vooruit.

Ik hoop dat ie naar Ajax gaat en Klaassen en Bazoer niet naar Milan, dan heeft Ajax zo langzamerhand een mooi team. Ben bang dat als Everton of zo aan de deur klopt en een salaris gaat bieden van meerdere miljoenen, hij toch daar naar toe gaat. Wel respect voor Ziyech.

12 augustus 2016 om 09:25

Als je Klaassen, Bazoer en Ziyech hebt op het middenveld in de Eredivisie? Heb je echt heel wat maar helaas zoals je net aangaf zijn er nou eenmaal clubs die een groot bedrag kunnen neerleggen voor dit soort spelers. Nederland is een opleidingscentrum voor vele clubs.

Pfff, sluit niet uit, moet niet gekker worden. Blijf lekker weg en laat Bosz eerst eens presteren met de kwaliteiten die hij tot zijn beschikking heeft. Als je meer spelers nodig hebt zegt dat normaal gesproken meer over de zwakte van de coach.

Vind het geen ajax speler, en dan zal ajax toe moeten geven dat een gros spelers niet meer nodig is en kan vertrekken.

12 augustus 2016 om 10:13

We hebben ook geen echte Ajax trainer meer dus dat komt goed uit

Mooie speler voor Ajax. Die statische middenvelders die Ajax heeft die zorgen niet voor attractief voetbal. Als Overmars nu toe slaat dan heeft hij toch een aardig elftal neergezet voor komend seizoen!

Dan ben je al 2 spelers kwijt tijdens de Africa Cup

Ik denk dat de Boer er goed aandoet hem naar Inter te halen.

Als de interesse in Bazoer en Klaassen doorzet dan heb je toch een heerlijk compleet middenrif!

"..een goede trainer belangrijker dan een naam of status van een club, zo ging hij liever maar Twente dan naar Feyenoord.." dat was niet de reden VZ maar bedankt voor het schijnbaar willen provoceren
On Ajax heeft toch al veel middenvelders die op 10 kunnen en aangezien hij perse een garantie op 10 wil hebben zie ik hem niet komen.. misschien evt als Klaassen vertrekt

Sorry hoor mensen als Ajax wilt groeien dan moeten ze af en toe risico's nemen met zulke klasse spelers. Een middenveld met Bazoer Klaassen en Ziyech zal kwalitatief heel compliment aan elkaar en compleet zijn. Ajax is een topclub. Vanuit de filosofie moeten alleen de beste talenten doorgroeien en het is geen liefdadigheidsinstelling waar elke halfgare talent en misloopaankoop kans moet blijven krijgen. Als je echt goed bent dan speel je je concurrent uit de basis, simpel!

Snap nog steeds niet dat Ajax of een andere club deze jongen nog niet hebben opgepikt! Wil je mee doen Ajax met de grote jongens dan moet je is een keer die portemonee open gooien.

En snap al helemaaaaaaal niet dat clubs in Engeland niet voor hem gaan zou zeker niet mis staan bij een club als Everton! Had al verwacht dat Koeman hem zou halen die heeft genoeg geld gekregen en heeft al gezegd 3 aah 4 spelers te willen halen. Ben benieuwd of die nog weg gaat deze transfer window. Ik gun het hem .

Als hij naar Ajax gaat moet hij wel even uitleggen wat hij hier mee bedoelde:
Hakim Ziyech over toekomst en titelstrijd Ajax / PSV - youtube.
(video toevoegen optie werkt niet?)

Verder zou het voor ons ideaal zijn als we en wat geld krijgen, en wat spelers die een meerwaarde zijn om te kunnen overleven. Geen beloften rommel, maar bankzitters. Anders heb je er nog niet zo veel aan.

Persoonlijk denk ik dat een club in de eredivisie met het aantrekken van Ziyech, het kampioenschap binnenhaalt. Magnifieke techniek waarmee die op elk moment een wedstrijd kan openbreken.

Tete-veltman-riedewald-dijks
Gudelj-bazoer-klaassen
Hakim-traore-younes

Wellicht sanchez achterin als hij heel goed blijkt te zijn. Maar vooral die aanval kun je echt wel wat doelpunten gaan maken, ook in de cl tegen de grote ploegen😄

Liever naar twente dan naar fey vanwege schreuder en Rutten? Geloven jullie dat zelf wel vz ahahahah hou op hoor

Echt ongelooflijk mensen die denken dat je technische spelers als Ziyech wel even moeiteloos kan inpassen zonder negatieve gevolgen. Kan je zo de hele grip op je middenveld verliezen omdat ie nauwelijks meeverdedigt. Vooral als je ook snel druk wilt gaan zetten a la Bosz.
Kwaliteiten van iemand als Klaassen worden zo onderschat. Maarja, 95% kijkt alleen maar kortzichtig naar goals/statistieken.

Bovendien, technische spelers doen het doorgaans leuk bij de mindere teams, omdat ze daar alle vrijheid krijgen en niet tegen een geparkeerde bus moeten spelen. Bij een topclub wordt zoveel meer gevraagd. Echt belachelijk om te zeggen dat Ziyech wel even moeiteloos uit zal blinken bij Ajax.
Kijk bijv ook naar Andersen die veel indruk maakte bij Willem II, maar tekort kwam voor Ajax. Of Maher en Sinkgraven. Stap omhoog voor technische spelers naar de echte top is erg lastig.
Maar nee hoor, Ziyech is zo geweldig want hij scoort goals bij de nummer 13 van Nederland, wat een prestatie.... Iemand als Vleminckx scoorde ook veel goals volgens mij, maar dat was ook niks bijzonders.
Als Ziyech dan ook nog heel goed zou spelen, oke, maar dat valt zwaar tegen. Speelt zat matige potten met veel balverlies, wat verbloemt wordt door die goals.

Ik kom met een eindconclusie. Mocht Ajax voor Ziyech gaan, dan weet ik zeker dat we de landstitel al binnen hebben.
Normaal gesproken zeg ik dit niet, maar met hem erbij kan het niet meer misgaan.
Dat er bepaalde jongens op de bank komen te zitten tja so be it. De club staat boven alles!

Ik zou Ziyech alleen halen als Klaassen nog verkocht word. Anders denk ik dat het overvol word op het middenveld en een ruildeal met Sinkgraven gaat hem ook niet worden omdat Bosz hem al paar keer gebruikt heeft en waarschijnlijk wel potentie ziet.

En Ziyech zal heus wel tussen meer clubs kunnen kiezen had hem best bij Ajax willen zien spelen alleen het komt niet zo goed uit op dit moment. Voor iemand als Arno Vermeulen is het wel makkelijk roepen dat Ajax hem moet halen maar gelukkig gaat hij niet over spelersbeleid of financiën.

In mijn ogen nog de ontbrekende schakel bij Ajax. Bied gewoon 10 miljoen Serero en de huur van Sinkgraven voor een jaar en het is voor beide clubs een win win situatie. Dan kan Ajax mooi met een midden veld Klaassen/Bazoer en Ziyech spelen en heb je ook een hele sterke bank. De spits positie hebbje op een goedkope manier opgelost dus geef nu geld uit voor Ziyech en je heb een ijzersterk team staan zowel nationaal als dat het Europees mee moet kunnen komen.

Zodra Klaasen of Bazoer naar Inter vertrekt, de Boer zou graag een of beide spelers aantrekken, is Zyiech de beste optie. Pas dan zal Ajax concreet worden lijkt me.

De mensen die hier zeiden dat Ziyech niet naar Ajax zou willen worden hiermee wel in hun hemd gezet. Blijkt dus niet te kloppen.
Zou mooi zijn als Ajax hem daadwerkelijk kan binnen halen. Hij is de creatieve aanvallende middenvelder die Ajax mist op het middenveld.

Als Ajax hem wil halen dan moeten ze dat nu doen , want anders zie ik PSV met hem aan de haal gaan .
PSV doet alsof ze geen interesse hebben , maar omdat v . Ginkel nu niet komt die toch ook scorend vermogen heeft is Ziyech nu wel interessant voor PSV .
Ajax heeft geld genoeg om Ziyech te kopen , v/d Hoorn , Fischer , Luccassen en Milik verkocht samen zeker 45 miljoen opgebracht , dus zat geld over voor Ziyech , de 2 Columbianen waren samen 10 miljoen . Nog ruim 35 miljoen over , 10 tot 12 miljoen betalen dan nog meer dan 20 miljoen over .
Dan heb je de selectie compleet met de gewenste spelers , en lekker verdient en geen verlies geleden .

12 augustus 2016 om 17:02

@milano02

Dan doen ze dat maar bij Psv, Ajax vaart zijn eigen weg en stikt van de middenvelders, Nouri geen kans geven is kapitaalsvernietiging en minachting richting de opleiding. Tevens zou het volledig indruisen tegen het plan van Cruijff die jaren geleden is ingezet.

Op financieel gebied werkt het niet zo makkelijk, ja voor de begroting van dit jaar, daar is ruimte en flink ook, daar kun je de inkomende en uitgaande transfersommen van elkaar aftrekken en dan heb je het resultaat vergoedingssommen.

Het probleem zit hem in de afschrijvingen, als je 10-12 miljoen investeert met een 4 jarig contract schrijf je die af naar een waarde van 0 euro na 4 jaar, want dan is hij immers transfervrij. Dat betekend dat we volgend jaar 2,5-3 miljoen extra aan een kant van de begroting hebben staan en daar is nauwelijks ruimte voor, al zou met wat kunst en vliegwerk daar nog een paar miljoen uitgeperst kunnen worden.

Echter hebben we nog een buitenspeler nodig en daarom zal het dus niet bij alleen Ziyech kunnen blijven, die 10 miljoen kunnen we beter aan een goede buitenspeler uitgeven.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren