Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bosz blij met komst Traoré: 'Hij is een echte Ajax-spits'

Laatste update:

Bertrand Traoré wordt de nieuwe spits van Ajax. Op de persconferentie van donderdagmiddag ontkende Peter Bosz dat de deal al rond is, maar hij kon wel bevestigen dat het een kwestie van tijd is voordat Traoré op huurbasis zal worden overgenomen van Chelsea. “In mijn tijd bij Vitesse zei ik al dat het een échte Ajax-spits is”, zei een uitermate tevreden Bosz.

/

De twintigjarige Traoré maakte in het seizoen 2014/15, met Bosz als hoofdtrainer, dertien doelpunten voor Vitesse in de Eredivisie. “Toen ik bij Ajax kwam, heb ik al gezegd spelers pas écht te leren kennen als ik met ze samenwerk. Met hem heb ik twee jaar gewerkt”, zei Bosz volgens Voetbal International op de persconferentie. “Dus ik durf wel te zeggen hem als voetballer en mens goed te kennen. Zijn specifieke kwaliteiten dus ook.”

Volgens Bosz moet een Ajax-spits een eindstation zijn, die vaak tussen twee man staat. Hij denkt dat Traoré die rol uitstekend kan invullen. Bij Vitesse begon de Chelsea-huurling op de flank, maar omdat Bosz speciale kwaliteiten in Traoré zag, besloot hij om de Afrikaan al snel in de punt van de aanval te zetten. Bij Ajax moet hij de opvolger gaan worden van Arek Milik.

Ajax heeft er dus niet voor gekozen om extra ervaring aan de selectie toe te voegen. “We hebben puur naar kwaliteit gekeken”, geeft Bosz toe. “Een goede of een ervaren spits? Dan kies ik liever voor een goede. Het moet raak zijn, dat was het streven bij de zoektocht naar een nieuwe spits. Ik denk dat we nu de juiste speler gevonden hebben.” Volgens Bosz waren Premier League-clubs ook geïnteresseerd, maar wilde Traoré graag voor Ajax uitkomen.

Bertrand Traoré is een aanwinst voor Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Is dit dan direct ook een streep door de naam balotelli?

11 augustus 2016 om 13:27

Ja, denk het wel Bobje99! Ajax wilde alleen een 1ste spits en niet nog eentje erbij, dus dan komt Balo niet.

11 augustus 2016 om 13:32

Maar ze zoeken ook nog een vleugelspeler, wat Traore ook kan zijn. Gezien het afhaken van chievo en het feit dat Ajax deels voorzien is maakt de onderhandelingspositie met balotelli alleen maar beter. Ik zou zeggen blijven proberen. Lukt het heb je een klasse speler in je selectie, lukt het niet dan is het ook prima want je hebt Traore al.

11 augustus 2016 om 13:40

De man verdient zes miljoen per jaar. Die was totaal onhaalbaar. Belachelijk dat die naam daarom ook werd genoemd.

11 augustus 2016 om 14:05

Niet zo gek om eens te informeren. Het zou wel verstandig zijn voor Balotelli om een stap terug te doen en zich beter te ontwikkelen. Nu blijkt dat hij een groot erdiener wil blijven, dan zal hij wel in Turkije, Rusland of het midden oosten terecht komen. Daarmee is zijn Euopese carriere voorbij.

11 augustus 2016 om 15:59

Ja mensen snappen er echt vrij weinig van met Balotelli. Ten eerste vraagt veel te veel salaris voor Ajax begrippen en daarbij vergeten mensen even dat hij mentaal ook niet helemaal gezond is. Je haalt er alleen maar gezeik mee op je hals. Kuddegedrag mensen die om Balotelli roepen

11 augustus 2016 om 17:57

Balo was sowieso niet gekomen voor minder dan 5 miljoen per jaar. En aangezien het meer reclame was voor Ajax en er nooit een serieus bod is geweest kan dit ook gewoon de prullenbak in. Nou de droomspits voor Ajax? Dan denk ik aan een Diego Costa of een Aguero en geen zoveelste talentje van Chelsea die zich moet bewijzen. Altijd leuk die titels dat spelers krijgen opgeplakt.

11 augustus 2016 om 17:59

Hoezo carriere voorbij? Volgens mij zijn er genoeg spelers die vanuit de Russische of Turkse competitie naar topclubs verkassen.

12 augustus 2016 om 01:37

Je haalt traoré niet voor op de vleugels. Peter Bosz zei ook al dat traoré een echte ajax spits is. Dus ik denk dat de kans heel klein is dat Balotelli ook nog komt. Aangezien ajax ook wel wat kansen gaat geven aan eigen jeugd. Dolberg is nu al goed populair bij het publiek.

11 augustus 2016 om 13:28

Hoop het wel

11 augustus 2016 om 13:30

Balotelli is nooit een serieuze optie geweest. Er is een orienterend gesprek geweest waarin Raiola aangaf dat Balotekli interesse had, maar waaruit ook bleek dat Mario financieel niet haalbaar was. Waarvoor dank! Had er niet aan moeten denken dat Malotelli zijn rare fratsen bij Ajax zou gaan uithalen.

11 augustus 2016 om 14:05

Waar heb jij de informatie vandaan dat uit het gesprek bleek dat ie financieel niet haalbaar was?

11 augustus 2016 om 17:49

In Italie gaan geruchten dat de Boer zowel Klaassen als Bazoer naar Inter wil halen. Laten we zeggen voor 50-60 miljoen. Om even alle psvers en fnoorders voor te zijn : ik zeg niet dat ze dat waard zijn ofdat Ajax dat bedrag krijgt. Wie moet Ajax dan nig halen ?? Ziyech en ?

11 augustus 2016 om 18:03

Wat hebben Klaassen en Bazoer met dit bericht te maken? Het gaat hier over de droomspits voor Ajax.

11 augustus 2016 om 18:09

Heb ik jou wat gevraagd wijsneus??

11 augustus 2016 om 18:56

Nee je hebt mij niks gevraagd maar komt wel met onzin aan wat niks met de tekst te maken heeft. Om dit te melden om zogenaamd Psv'ers een hak te zetten is niet meer dan kinderachtig snap ook niet dat VZ dit niet verwijderd. Elk ander x dat dit gebeurd zijn ze er als kippen erbij om dit te doen.

11 augustus 2016 om 21:06

Non devi andare a letto bambino?? Huilie huilie.

11 augustus 2016 om 21:07

Je komt zelf met een post over turkse en russische comp.

11 augustus 2016 om 23:24

Hahaha grappige kerel ben jij maat. Mijn avond is leuk zo.

11 augustus 2016 om 13:33

ze hebben nu 3 spitsen, wat moeten ze met in godsnaam met nog een spits?

laat ze een goeie buitenspeler halen en die el ghazi zsm verkopen, wat is die vent overschat en slecht.... zeg ik als objectieve kijker.

als ze 10 miljoen investeren in een buitenspeler dan heb je grote kans dat je het terugverdient met het behalen van de CL. want rostov mag geen probleem zijn als je wat voor wil stellen in europa

11 augustus 2016 om 13:40

El ghazi slecht noemen, maar dolberg die twee keer mee heeft mogen doen waarbij hij een keer 90 minuten onzichtbaar is geweest wel als volwaardige spits tellen is natuurlijk ook krom.

Wat moet je in godsnaam met nog een spits? Dolberg heel snel terugzetten naar jong Ajax, Cassiera en Traore als alternatief voor de flanken hebben en het gat dan dan eventueel ontstaat vullen met nog een spits zou kunnen. Ik denk dat een speler van het kaliber balotelli altijd het streven moet zijn. Dit in tegenstelling dan tegen beter weten in mannetjes van 18 in de spits zetten en ze na anderhalf seizoen afbranden omdat ze niet presteren.

11 augustus 2016 om 14:04

Het kaliber Balotelli? Sorry, een leuke wedstrijd tegen Duitsland onderhand vier jaar geleden en een half sterk seizoen bij City maken je niet meteen een ander kaliber spits.

11 augustus 2016 om 14:24

el ghazi is echt niet slecht zijn stats zijn prima. heeft een tegenslag gehad. die jongen heeft een actie goede shot en goed in druke ruimtes. als die jongen maar vertrouwen krijgt. ik denk dat dit jaar el ghazi iedreen gaat verassen.

11 augustus 2016 om 15:24

Dat denk ik ook. Tegen Sparta in de eerste helft heb ik een El Ghazi gezien die ik graag zie. Gretig, de man opzoeken en de voorzet geven. Verdedigde mee waar nodig en dook op op links, wetende dat Sinkgraven vaak naar binnen trekt.

12 augustus 2016 om 16:47

Een slechte buitenspeler die, zeker internationaal gezien op zeer jeugdige leeftijd, er per seizoen minstens 10 inschiet, ik teken ervoor! Waar kan ik nog meer van die 'slechte' buitenspelers vinden die een mannetje kunnen uitspelen, een goede voorzet hebben en scorend vermogen hebben?

11 augustus 2016 om 14:09

@bobje, als je als club een ongeleid projectiel in huis wilt halen moet je direct Mario Balotelli aantrekken. Dit even los van de vraag welk prijskaartje er aan zijn lichaam hangt.

11 augustus 2016 om 15:59

balotelli is alleen gebruikt als strategie om onderhandelingspositie te versterken. Je denkt toch niet dat Ajax echt die flop balotelli had willen contracteren?

11 augustus 2016 om 21:11

Ja

Gaat ajax nu ook nog voor een buitenspeler?

11 augustus 2016 om 13:32

Ik hoop eerlijk gezegd op een verdedigende middenvelder die meer diepte in het spel brengt en het spel weet te versnellen. Ik zou als ik Overmars was naar Anita informeren.

11 augustus 2016 om 13:39

Een nieuwe LCV lijkt mij vooral nodig. Daar hebben we eigenlijk alleen Westermann en Viergever, die allebei niet basis waardig zijn. Riedewald is wat mij betreft beter als CVM en zou zich beter daar op kunnen richten.

11 augustus 2016 om 13:42

Onzin, Riedewald is onze beste LCV en blijft dat voorlopig ook. Sanchez kan er eventueel ook spelen, maar voor de positie net voor de defensie heb ik liever Bazoer of Gudelj.

11 augustus 2016 om 13:44

Ik denk dat Riedewald die rol goed kan invullen, uiteindelijk Sanchez inpassen naast Veltman dan ga je er in de verdediging ook niet op achteruit.

11 augustus 2016 om 13:47

@fcexclusief, Bazoer en Gudelj kunnen het niet, die heren vertragen het spel, want brengen de bal aan de voet. Die heren kunnen alleen box 2 box spelen, constant in beweging zijn en met kracht en snelheid hun directe tegenstander kapotspelen is hun kracht. Het liefst zie ik die 2 pas in de eindfase van een aanval de bal daadwerkelijk in bezit hebben.

11 augustus 2016 om 14:02

Ajax heeft genoeg verdedigende middenvelders. Bazoer, Gudelj en eventueel riedewald.
Ajax moet juist een type Ziyech toevoegen. Aanvallende middenvelder die creatief is.
DAn word ajax wat mij betreft kampioen.

11 augustus 2016 om 14:16

Een verdedigende middenvelder die diepte in het spel brengt.. say what? Slaat nergens op...
Daarbij is Riedewald gewoon de man voor de zes. Eventueel kunnen Gudelj, Bazoer, Van de Beek en Serero (vind ik daar perfect maar okay, hij is afgeschreven).

Als Ajax ergens behoefte aan heeft op het middenveld is het een hele goeie creatieve middenvelder. Maar de kans dat daar iemand komt lijkt mij nihil en ik heb ook wel vertrouwen in Sinkgraven. En uiteraard een (liefst ervaren spelers) linksback en linksbuiten.

Als ik Ajax was zou ik het zo doen (punt naar achter):
1. Cillessen (boer)
2. Tete (veltman/lartey)
3. Veltman (westermann)
4. Sanchez of Westerman (viergever)
5. Dijks of Aankoop
6. Riedewald (serero/van de Beek)
7. El Ghazi (cerny)
8. Klaassen of Bazoer (gudelj/van de Beek)
9. Traoré (cassierra)
10. Sinkgraven (schone)
11. Younes (aankoop)

Verkopen: Klaassen of Bazoer, eventueel Viergever en Gudelj.
Verhuren: Muric, Zivkovic, Van de Beek en/of De Jong.

11 augustus 2016 om 14:19

Ik ben het wel met je eens. Dit is het enige wat ik echt waardeerde aan de voetbal-ideeën van De Boer: die typische nummer 6. Maar dat is wel heel moeilijk. Het moet iemand zijn die duelkracht combineert met een mooie pass (en inzicht). Ik ben een groot fan van Anita, maar geen idee of hij haalbaar is. Verder zou ik zo niet een speler kunnen noemen die deze kwaliteiten voldoende heeft en haalbaar is. Het moet echt een spelverdeler voor de defensie zijn.

11 augustus 2016 om 14:38

Ik ben blij dat Jij het niet voor het zeggen hebt bij Ajax. Ajax speelt tegen de 60 wedstrijden per jaar en heeft een piepjonge selectie waardoor wisselvalligheid op de loer ligt. Ajax heeft eindelijk iedere positie minimaal dubbel bezet en dan wil jij de helft van de selectie verhuren of verkopen.

11 augustus 2016 om 14:39

Jij snapt het. Anita zou veel meer dynamiek in ons aanvalsspel kunnen brengen vanuit de '6' positie. Gudelj een verdedigende middenvelder noemen is gewoon lachwekkend. Ik duim met je mee voor Anita.

11 augustus 2016 om 14:48

Verkopen Klaassen of Bazoer? Wat is er mis met je? Dat zijn (in vorm) de beste spelers die we hebben. Zullen we die niet eens effe lekker in Amsterdam houden? Lijkt mij een beter plan.

11 augustus 2016 om 14:48

Gudelj is een prima verdedigende middenvelder, maar dan met de nadruk op verdedigen. In een aanvalsspelletje zoals Bosz dat graag wil spelen, moet de verdedigende middenvelder meer zijn dan een verdediger. In dit spel heeft Ajax meer aan een type Pirlo, dan aan een type Wouters - bij wijze van spreken.

11 augustus 2016 om 15:06

@rammy2, het geeft niets dat jij niet zo ingevoerd bent in de voetballingo, het blijft een vaktaal.

Daarmee wil ik zeggen een CVM die de bal zo snel mogelijk vooruit speelt. Ik hoop dat ik je hiermee voldoende heb geholpen.

ik zie trouwens dat je Westermann als eerste keuze als CV alweer hebt gewijzigd, Gelukkig maar, want die man zou de bank, of liever de tribune en dan Viergever als backup op de bank als Lcv, nooit moeten verlaten. Ik stelde Anita overigens als '6' voor, omdat Riedewald de allerbeste 4' is, dus die kan je beter daar neerzetten. Verder is Sinkgraven op 10 kansloos, want die kan niet meeverdedigen. Klaassen is bij Ajax de iedeal '10', want hij heeft een neusje voor de goal en is goed voor 10 goals per seizoen op die positie, naast zijn andere kwaliteiten. Verder kan Schöne het als "10" niet belopen, dus dat is ook geen goed idee. V.d Beek kan als backup op elke positie op het middenveld uit de voeten, wat lekker is, en Gudelj en Bazoer kunnen wat mij betreft voor de '8' positie strijden.

Ik vrees overigens dat Gudelj gewoon op 6 gaat spelen, want het aanvalsspel niet ten goede komt, met Klaassen op 10 en Bazoer op 8

11 augustus 2016 om 15:31

Bazoer en Gudelj staan ook niet op 6 nu, maar staan beiden als centrale middenvelder en Klaassen op 10. Een 6 is er niet. Zelf ben ik wel een voorstander van een 6 ipv een 10. Goed uitgevoerd is dit positioneel het beste bezet en kun je overal een ruit maken en zou iedereen dus 3 afspeelmogelijkheden moeten hebben op het moment dat ze de bal aangespeeld hebben. Bazoer of Riedewald kunnen dat gewoon. Persoonlijk lijkt Klaassen me de speler die het probleem vormt. Op die plek moet een creatievere speler staan, terwijl Klaassen een loper is die goed positie kan kiezen voor de goal. In de opbouw vertraagt hij het spel echter vaak.

11 augustus 2016 om 16:04

Tegen Paok speelde Bosz wel degelijk met een 6, namelijk Riedewald, die het perfect uitvoerde. Alleen omdat we geen goede linker centrale verdediger hebben, moest Bosz daarop terugkomen en Riedewald naar achter halen en noodgedwongen met een 10 spelen. Dus, een goede linker centrale verdediger is nog van harte welkom!

11 augustus 2016 om 20:17

Als we het over op zes, acht of tien staan hebben, moeten we uiteraard vermelden of Ajax met de punt naar voren of naar achteren speelt. Ik ga uit van punt naar achteren, omdat dat de ideale opstelling is volgens Cruyff adepten zoals Guardiola en Fdb, en ik schaar me daar ook onder. Je hebt dan de beste veldbezetting. De schertsreden dat je een speler meer in de 16 hebt als ondersteuning van de spits wanneer je met een echte tien speelt, oftewel met de punt naar voren, is zoals geimplivceerd met het woord scherts, nonsens. Twee aanvallende middenvelders zijn er immers meer dan één! Ze moeten het alleen wèl goed uitvoeren, maar das slogisch, zou Johan zeggen.

@nijogeth, je bedoelt dat je op elk gebied van het veld dan een driehoek kan maken. Ook de twee centralen klopt niet; de ene controlerende speelt rechts en de ander links. De 10 is dan juist centraal. Klaassen is in zo'n systeem(punt naar voren) juist niet het probleem, hij is perfect als 10, maar hij kan eigenlijk overal spelen op het middenveld, al zal ik hem juist zover mogelijk naar voren opstellen omdat hij het grootste scorend vermogen heeft. Bazoer als 6 in een systeem met punt naar achter kan dan weer niet, omdat hij teveel met de bal loopt.

11 augustus 2016 om 13:34

Traore kan zowel op de flank als in de spits. 2 vliegen in 1 klap dus. Persoonlijk vind ik dat Ajax erop vooruit gaat. Traore ipv Milik, dan heb traore hoger zitten.

11 augustus 2016 om 15:35

Ik hoop wel dat ajax nog een goeie vleugelspeler haalt, want op dit moment is younes de enige buitenspeler van het gewenste niveau...

11 augustus 2016 om 15:35

Ik hoop wel dat ajax nog een goeie vleugelspeler haalt, want op dit moment is younes de enige buitenspeler van het gewenste niveau...

11 augustus 2016 om 13:37

Geld genoeg over. Zou sowieso Ziyech halen en daarbij Muric doorschuiven. Vind Muric echt een goed talent. Anders wellicht wel een goede rechtsbuiten halen, ja. Berghuis had prima gekund, wellicht nog een betere maar zou zo niet weten wie.

11 augustus 2016 om 13:42

Ziyech halen? En wat ga je doen met Sinkgraven, Van de Beel, Klaassen en Nouri? Heb je verder ook nog Gudelj, Riedewald en Bazoer op het middenveld. Zeg het maar...

11 augustus 2016 om 13:54

Sinkgraven verhuren aan twente. Van beek en nouri mee laten doen tegen de zwakkere teams. Gudelj inzetten wanneer het kan of wanneer je meer power dan finesse nodig hebt. Bazoer op 6, klaassen als lopende man en ziyech als de man van de assist.

11 augustus 2016 om 14:04

Sinkgraven verhuren. Is nog te zwak om op het middenveld te spelen.
Nouri 2de elftal laten spelen nog niet klaar voor het grote werk.
Vd beek stand in voor klaassen.

Middenveld bestaat dan uit klaassen, Bazoer en Ziyech.
Gudelj dus bank.

Ik zie ajax dan eerlijk gezegd kampioen worden. Ze missen in mijn ogen alleen nog een creatieve middenvelder.

11 augustus 2016 om 14:15

Muric maandag weer gezien. Die heeft absoluut niet het niveau van ajax 1. Die is niet beter dan Mening, Becker etc.....

11 augustus 2016 om 14:46

Vd beek stand in voor Klaassen? Nouri stand in voor klaassen.

Vd Beek is een 6 of een 8, geen 10.

11 augustus 2016 om 14:47

dus je wil vier spelers van wie er nog drie volop in ontwikkeling zijn, opofferen om er één, waarvoor je ook nog een klein kapitaal moet neerleggen en waarvan je nog maar moet afwachten of hij de torenhoge verwachtingen die veel supporters van hem hebben, gaat waarmaken, te kunnen opstellen. Dat is oude politiek, dat het gedachtengoed van JC (en dus ook het beleidsplan van Ajax) op gruwelijke wijze met de voeten treedt. Gelukkig gaat dat never nooit gebeuren, want het is natuurlijk je reinste kapitaalvernietiging. Zyech wordt naar verluid volgende week naar het buitenland verkocht, waarmee er eindelijk een einde komt aan deze zinloze discussie.

11 augustus 2016 om 14:49

In de situatie zoals hij het beschrijft in Klaassen ook geen 10, maar Ziyech. Kan dus prima.

11 augustus 2016 om 15:22

@lucasandersen
Zoals @jurgenklopp aangeeft is klaassen in de situatie die ik beschrijf geen nummer 10 maar Ziyech.

Ik vind klaassen sowieso meer een loper voor op de rechtshalf positie.

11 augustus 2016 om 13:37

Ik zou Boetius nog best een leuke optie vinden, mag weg bij Basel.
Jaar huren, met lage optie tot koop, maar ja hij komt natuurlijk wel van Feyenoord.

Hetzelfde zou je kunnen zeggen van Ola John, maar die zal een stuk duurder zijn.

Met El Ghazi, Younes en Cerny heb je eigenlijk maar 3 echte vleugelspelers. Muric is nog Jong-Ajax, Schone, Dolberg Cassiera en Traore zijn eigenlijk geen vleugelspelers. Laten we het hopen dat er nog 1 bij komt.

11 augustus 2016 om 13:52

Boetius heeft Basel 2,5 miljoen gekost, heeft daar afgelopen seizoen totaal 17 wedstrijden gespeeld met 4 doelpunten.

Moet wel voor 3,5 miljoen op te halen zijn, ondanks zijn contract tot 2019.

Zal hem direct vergeven dat hij voor Feijenoord heeft gespeeld, Johan heeft er ook één seizoen gespeeld.

11 augustus 2016 om 14:05

Op zich wel een goede optie. Kan op allebei de flanken. Had een goede eerste 2 maanden, maar daarna bijzonder slecht dus hij zou n iet meer dan 4 miljoen moeten kosten

11 augustus 2016 om 14:43

Ola John zou perfect zijn voor ons. Een win-win situatie voor beide partijen, want Ola John heeft de laatste jaren nogal wat verkeerde keuzes gemaakt. Buiten dat is Ola John een aangever, wat hem complementair maakt aan Younes voor de linkerkant. Boetius is meer van hetzelfde, maar dan minder haha.

11 augustus 2016 om 15:04

Ola John is reeds aan Toulouse verhuurd, maar je moet hem ook niet willen als Ajax zijnde, zelfs bij Reading heeft hij het niet gemaakt. Ik vind dat Ajax moet gaan voor Bailey of Izquierdo. Beiden zijn gewend aan de cultuur en zijn uitblinkers in de Jupiler Pro League.

11 augustus 2016 om 14:04

Traore heeft vorig seizoen bij Chelsea erg sterk gespeeld. Ik had eerlijk gezegd verwacht dat hij dit seizoen bij Chelsea zou blijven als back-up spits achter Costa en Batsu. Hier gaat Ajax heel veel plezier aan beleven!

11 augustus 2016 om 14:17

Na Traore zou het mooi zijn als Lens ook kwam. Dan heb je toch wel een lekkere voorhoede met younes en lens op de flanken en Traore in de spits

11 augustus 2016 om 16:53

Ja dat lijkt me wel Bosz gaat Traore zeker als spits gebruiken.

Goede versterking voor Ajax. Wel jammer dat je zoveel geld op de bank hebt en dan toch weer afkomt met een huurling.

11 augustus 2016 om 13:32

blijkbaar hebben ze veel vertrouwen in Dolberg en Cassierra. Deze jongens kunnen nu rustig gebracht gaan worden itt voorheen Fisher, el Ghazi, Kishna en noem ze maar op.

11 augustus 2016 om 13:44

Huntelaar kan op deze manier volgend seizoen ook worden aangetrokken om de jonge spitsen te helpen. Vind het een logisch optie want prima spits voor ze en wellicht hebben ze een optie tot koop bedwongen.

11 augustus 2016 om 13:33

Waarom moet je geld uitgeven als je "de juiste" spits kan halen voor een huur periode.
Je hebt nu een jaar de tijd om Cassiera (de aankoop) klaar te stomen.

Als hij zich doorontwikkelt, dan was hij volgend jaar weer niet meer haalbaar geweest voor Ajax.
Cassiera was gekocht om volgend jaar Milik op te volgen. Nu Milik weg is, moet je een ander basis speler hebben om dit jaar te overbruggen. Die is er nu. Is toch goed opgelost op deze manier dan.

11 augustus 2016 om 13:33

Is inderdaad jammer dat ze een huren in plaats van kopen. Echter hebben ze wel een top talent nu als huurling. Traore gaat echt een hele goede spits worden als hij zo door blijft gaan.

11 augustus 2016 om 14:15

Normaal mee eens, maar in dit geval niet. We hebben twee talentvolle spitsen, die dit seizoen rustig gebracht kunnen worden. Volgend seizoen verwacht ik dat er een ervaren spits bij komt(huntelaar?) waarvan cassiera en dolberg iets kunnen opsteken

11 augustus 2016 om 14:51

Persoonlijk vind ik het wel jammer dat er altijd weer aan het geld gerefereerd moet worden en er derhalve altijd wel weer wat te zeiken is,

Als we iets hadden moeten leren inmiddels, Cruyff hamerde daar ook op, is het dat geld niet de oplossing is. Als deze jongen Ajax nu versterkt is het prima toch? Of wil je alleen kopen om er nog wat aan te kunnen verdienen? Dan is je kritiek helemaal paradoxaal.

11 augustus 2016 om 14:52

Ik deel deze mening, gewoon een zwaktebod! Nu een linksbuitwen ko-pen!! Het liefst één met ervaring (Grosicki).

Ik ben blij met deze huurdeal. Denk dat Ajax hier veel plezier aan kan beleven gewoon rouleren met Cassierra.
Ook hoop ik dat in de verdediging tegen Rostov Sanchez basis staat. Die man is echt een beest!

11 augustus 2016 om 15:28

Knappe deal inderdaad. Wel bijzonder dat het weer eens een "echte ajax-spits"is. Alsof het iets heel moeilijks is om bij Ajax te kunnen slagen als spits. Vind dat elke keer zo'n rare uitspraak. Helemaal niks Ajax aan Traore. Gewoon een goede spits, maar niet specifiek echt alleen een ajax-spits. Ook een vitesse-spits, chelsea-spits etc etc.

11 augustus 2016 om 17:10

Je snapt toch ook wel, dat gewoon bedoeld wordt dat hij de kwaliteiten heeft voor het Ajax spelletje.

Erg goed nieuws! Wel jammer dat ajax traore niet heeft kunnen kopen, maar w3 mogen in ieder geval een jaar van hem genieten! Ook al zou ajax Traoré gekocht hebben, dan zou hij binnen een jaar weggekocht worden.

Ik snap als ajax zijnde niet waarom je traore huurt. Koop dan een speler want nu leid je op voor chelsea.

11 augustus 2016 om 13:28

Ja wat maakt dat uit is toch geen concurrent van Ajax.

11 augustus 2016 om 13:30

Omdat volgend seizoen Dolberg en/of Cassierra klaar moeten zijn voor het grote werk en je dan geen spits nodig hebt. Dan kan je of veel miljoenen uitgeven aan een spits van het niveau Traore die je wellicht helemaal niet voor dat bedrag kan verkopen, of je haalt voor twee miljoen een klasbak binnen en speelt volgend seizoen met Cassiera en Dolberg zonder dat je die spits moet verkopen.

11 augustus 2016 om 13:35

Ja of ze hebben nog steeds de hoop/verwachting om Huntelaar volgend jaar transfervrij op te pikken. We zullen het zien.

11 augustus 2016 om 13:35

De rest van de jonkies ben je aan het opleiden voor andere clubs. Of denk je dat Bazoer, Riedewald en Tete hun hele loopbaan voor Ajax blijven spelen? Goede, ervaren spitsen komen niet naar Nederland. Die kunnen elders veel meer geld verdienen. Dus je krijgt of een tweederangs ervaren speler (met een dik salaris), of een gehuurd groot talent. Ik zou voor het tweede gaan.

11 augustus 2016 om 14:23

Omdat zij denken dat hij niet meer hoeft bij te leren om nu enorm nuttig te zijn.

Overmars heeft het toch geflikt, en ruim op tijd in de transferperiode. Ik vraag me alleen af of de overheid ook meewerkt wanneer hij een werkvergunning zou moeten aanvragen, zodat hij volgende week tegen Rostov direct inzetbaar is.

Geen idee eigenlijk of die vergunning nodig is, aangezien hij die in het recente verleden al gehad heeft, en hij er ook een heeft in het VK, dat momenteel nog steeds onderdeel van de EU is.

11 augustus 2016 om 13:49

Precies, Peter Bosz zei in de persconferentie dat supporters (te) snel kritiek hebben op Overmars, terwijl hij achter de schermen volgens hem zeer druk maar zorgvuldig aan het werk is om de juiste versterkingen binnen te halen. Dat gaat nou eenmaal niet over één nacht ijs.

Volgens Bosz is er inderdaad nog een werkvergunning nodig, hij noemde de term IND in de context van een organisatie of bepaalde wet. Enig idee wat dat is?

11 augustus 2016 om 13:54

De IND is de Immigratie- en Naturalisatiedienst. Die dienst bepaalt of mensen van buiten de EU in Nederland mogen blijven via visum of werkvergunning of de Nederlandse identitiet krijgen.

Hier was ik dus al bang voor. Ik hoop dat die werkvergunning met spoed verkregen kan worden.

11 augustus 2016 om 13:54

IND = Immigratie en Naturalisatie Dienst

11 augustus 2016 om 14:17

Het is dus nog mogelijk om een speler toe te voegen aan de selectie voor de voorronde wedstrijden van de CL?

11 augustus 2016 om 14:29

Haha shit, zo voor de hand liggend dat ik er niet eens aan dacht.

Edit: Boris19, ja, nog 1 speler mag worden toegevoegd.

11 augustus 2016 om 14:57

Ajax heeft tot maandagavond 20:45 om spelers in te schrijven voor de wedstrijden tegen Rostov.

11 augustus 2016 om 15:20

Daar was Ajax als het goed is al mee bezig voor dat de transfer rond was. Het schijnt dat hij dinsdag mee kan doen.

Is meteen de beste spits van de Eredivisie. Nu nog een buitenspelers erbij en Ajax naar mijn mening titelfavoriet.

11 augustus 2016 om 13:32

Titelfavoriet met een selectie met een gemiddelde leeftijd van rond de 21?

11 augustus 2016 om 13:45

Gemiddelde leeftijd van de ajax selectie is 23.
Gemiddelde leeftijd van de basis is 22,1.

Voor Europees niveau is dit wat te jong, voor Eredivisie, prima.
22 is jong nog steeds, maar toch wel gewoon een hoop ervaring.
Volgens mij heeft Tete de minste ervaring van de hele groep, was vorig jaar 1 van de beste spelers.

Ervaring is veel uit te drukken in aantal jaren actief, maar ook in de ervaringen die spelers hebben opgedaan. Vorig jaar door 1 pot je kampioenschap verspelen, eruit geknikkerd in europa op stomme wijze. Grote wedstrijden in competitie klop gekregen etc. Daar leer je snel van. Vorig jaar net niet kampioen, nu een betere selectie met een jaar meer ervaring dan vorig seizoen.
Ja, met PSV samen natuurlijk, blijven het de titelfavorieten.

11 augustus 2016 om 13:49

Dat waren ze vorig jaar ook dus waarom niet? Sanshez ipv van de hoorn ? Traore ipv milik? En dolberg erachter ipv niemand vorig jaar!!! Dus ja sterker dan vorig seizoen dus titel favoriet

11 augustus 2016 om 13:56

Hoe heb je die gemiddelde berekend? Er zijn heel veel 19/20 jarigen in de Ajax selectie. Met zelfs nog een 16jarige De Ligt. Heb je die ook bij de berekening meegeteld?

11 augustus 2016 om 13:58

Een 18/19 en een 20 jarige...terwijl Psv een 29jarige Schwaab heeft gehaald en nog een nieuwe linksbuiten en nieuwe middenvelder gaat halen. Die vast een stuk ouder en meer ervaren zullen zijn.

11 augustus 2016 om 14:49

Ajax heeft Westermann gehaald en gaat ook nog een vleugelspeler halen.

11 augustus 2016 om 14:55

Ohja Westermann die waarschijnlijk niet eens goed genoeg is om reserve te zijn. En die vleugelspeler zal ook wel weer een talent worden.

11 augustus 2016 om 15:37

Dus als ik het goed begrijp moet Ajax vooral veel verliezen, zodat de spelers ervaring op kunnen doen ;-)

11 augustus 2016 om 13:49

De beste eredivisie spits wil ik nog wel eens zien. Ik vind het een leuke speler die zeker talent heeft maar hij moet het allemaal nog maar eens laten zien. Als je naar zijn statistieken kijkt dan zie je dat hij welgeteld een keer tot 14 goals gekomen is in een heel seizoen. Dat is voor zijn leeftijd goed maar iemand als Luuk de Jong heeft al drie keer minimaal 20 goals gemaakt in een seizoen

Daarnaast maakt Ajax op dit moment nog geen stabiele indruk en zijn er ook problemen achterin en die gaat deze jongen echt niet oplossen. Kortom, wel heel erg de waan van de dag waarin je dit post

11 augustus 2016 om 14:00

Dammie,

Vergeef me de term, maar dit lijkt op appels met peren vergelijken.

Als je dan toch een vergelijking wil maken tussen deze twee dan zie je dat Luuk in 57 wedstrijden in het buitenland slechts 8 doelpunten heeft gemaakt.

Maar we moeten inderdaad nog maar afwachten of hij de beste speler van de eredivisie wordt.

Dezelfde verdediging als die van vorig seizoen is er nog, enige verschil is dat ze aan de nieuwe werkwijze van Bosz moeten wennen.

Daar zal vast wel enige tijd overheen gaan, maar ik heb er wel vertrouwen in.

11 augustus 2016 om 14:08

Ik vergelijk tenminste nog twee dingen met elkaar en roep niet alleen maar dat een appel het beste fruit is

Het is maar net welke cijfers je eruit haalt en wat je wil vergelijken. Punt dat ik wil maken is dat het wel erg in de waan van de dag is om Traoré ineens de beste spits van de eredivisie te noemen (zeker zonder onderbouwing). De Jong heeft het in het buitenland niet laten zien maar dat heeft Traoré ook niet. Het is gewoon afwachten en kijken hoe het loopt en zelf de beste spits hebben of zijn is geen garantie voor succes want je moet ook nog naar je krachten gebruikt worden en bijvoorbeeld goede ballen krijgen

We shall see....

11 augustus 2016 om 14:12

Traore is een complete spits en in mijn ogen ook zeker een klasse beter dan Luuk de Jong. Traore is erg snel, behendig, goed in de kaats/combinatie en heeft genoeg scorend vermogen. Met Sanchez erbij in de verdediging verwacht ik wel dat het goed gaat komen. Nu nog een buitenspeler erbij?

11 augustus 2016 om 14:19

Maar Ajax speelt op de helft van de tegenstander en dus heb je duel- en bijvoorbeeld kopkracht nodig. Dat zijn andere eigenschappen dan die jij noemt. Nogmaals, ik vind het een talentvolle speler maar hem meteen al de beste van de eredivisie noemen vind ik echt te kort door de bocht. Dat is gewoon de waan van de dag en blij zijn dat er een speler is aangetrokken. Datzelfde geldt voor Sanchez; hoeveel wedstrijden heb jij van die jongen gezien om te oordelen dat hij de verdediging (die nu los zand is) wel even gaat organiseren?

11 augustus 2016 om 14:25

Dammie,

Had graag Luuk en Davy bij Ajax gezien, maar gelukkig heeft de Milik optie geen windeieren gelegd.

Denk dat Ajax blij mag zijn dat het Traoré heeft kunnen binnen hengelen, denk dat het goed zal gaan doen zowel als aangever en ook als afmaker.

Maar je hebt gelijk, het blijft afwachten.

11 augustus 2016 om 14:32

Dammie,

Heb Sanchez een aantal wedstrijden gezien bij de zuid-amerikaanse CL, heeft hij gewonnen en doorstond goed de test.

Ook in zijn geval blijft het afwachten wat het wordt, maar het is in iedergeval ook een speler die oog heeft voor de andere spelers binnen zijn team.

11 augustus 2016 om 14:50

Die 14 goals was wel in een seizoen dat ie tot de winterstop op de vleugel stond he.. Toen ie in de spits stond was ie zo ongelofelijk goed.

Prima deal! Hopelijk kunnen ze nog een optie tot koop afdwingen. Ik heb alle vertrouwen in deze jongen en kan me voor Ajax geen betere (haalbare) spits bedenken.

11 augustus 2016 om 13:52

Optie tot koop idd. Ook al zou dat 20 miljoen zijn, als hij zich laat zien moet ajax gewoon die 20 miljoen betalen als ze een optie tot koop kunnen fixen

Dit meen je niet. Hoe willen ze de Europese toernooi serieus nemen? Hun hebben al drie kinderen die in spits kunnen. Zivkovic gaat vertrekken. Maar ze halen een onervaren speler. Ga zo door met jeugdspelers halen. Later zal geen Nederlandse clubs gaan vertegenwoordigd in Europese toernooi.

11 augustus 2016 om 13:53

Traore heeft gewoon de gehele voorbereiding bij Chelsea gespeeld en dat is gewoon ervaring op het hoogste niveau tegen top tegenstanders. Dat gezeik over ervaring is onzin of het moet gaan om ervaring in combinatie met kwaliteit en dat is niet te betalen. Traore stond als nr.1 op de lijst en dat hij komt is een super mooie deal. Dit heeft Overmars weer geweldig gedaan.

11 augustus 2016 om 15:03

Later zal geen Nederlandse clubs gaan vertegenwoordigd in Europese toernooi.

Dat is onzin. In het ergste geval missen de Nederlandse clubs de directe plaatsing van de Champions League en 2 Europa League plaatsen. Daarna komen die vanzelf weer terug, omdat het een stuk makkelijker is punten te verzamelen met je 3 beste ploegen in plaats van 5 of 6. Az, Ajax en PSV kunnen het nog zo goed doen in Europa, wanneer de punten door 5 worden gedeeld zal het altijd lastig blijven om hoog op de ranglijst te blijven, nu steeds meer competities een groter aantal ploegen krijgen die het goed doen in Europa.

Als Nederland hoog op de ranglijst wil blijven is het beter wanneer meer Nederlandse ploegen de begroting krijgen om Europees ook echt wat klaar te maken. Feyenoord lijkt me een ploeg die sowieso weer aan sluit bij de ploegen die constant Europees spelen. Zo'n 10 jaar terug was er altijd nog een Heerenveen, Groningen of Utrecht die nog wel eens een goed Europees seizoen had, hopen dat dat in de toekomst weer mogelijk is.

11 augustus 2016 om 16:15

Ze hebben Westermann gehaald. Daar was jij zeker wel blij mee dan? Ik heb toch liever een speler met veel kwaliteit en iets minder ervaring, dan een speler die overal gespeeld heeft, maar niet kan voetballen. Als je beiden wil, dan zal ik je uit de droom helpen, dat kan Ajax niet. Beter dan Traore had Ajax niet kunnen halen.

Lijkt me juist allesbehalve een Ajax spits maaar goed. Meer een speler die zelf zn actie maakt en ruimte moet hebben om de bal in de loop te krijgen.

11 augustus 2016 om 14:46

Ik kan je als Vitesse fan zeggen dat het echt wel een Ajax spits is.
Ajax mag in zijn handjes knijpen betreffende deze deal.
Hij gaat als hij niet geblesseerd raakt er zeker 20 voor Ajax inleggen!
Hij is gewend aan het spelletje van Bosz en kan een bal aannemen en vast houden. Is slim in zijn spel kan ook eigen acties maken en scoort makkelijk. Zeer technisch begaafd ook nog eens.

Nu ben ik benieuwd op grond waarvan jij vind dat het geen echte Ajax spits zou zijn.

Overmars heeft gelogen!! Er werd beloofd dat een groot gedeelte van de transfersom van Milik herinvesteerd zou worden deze transferperiode. En wat gebeurt er? Hij HUURT een spits!
Vieze leugenaar die Overmars die ook al loog dat Milik dit seizoen bij Ajax zou blijven.

11 augustus 2016 om 13:34

De transferperiode is nog niet afgelopen, of wel soms, dus niet janken voordat je geslagen wordt.

11 augustus 2016 om 13:42

Ajax zou alleen een nieuwe spits halen en een nieuwe buitenspeler die zou moeten concurreren met Younes. Dus lijkt me sterk dat Overmars een groot gedeelte van de transfersom van Milik herinvesteerd in een buitenspeler voor de breedte. Overmars heeft dus weer gelogen.

11 augustus 2016 om 13:56

Pffff wordt echt zo moe van jou. Dus bij jou maakt het niet uit wie er komt als er maar geld uitgegeven gaat worden? Traore stond nr.1 op de lijst en nu hebben ze dat voor elkaar dus de beste optie. Hij heeft helemaal niet gelogen want er zit een verschil in beschikbaar stellen en uitgeven. Maar we weten inmiddels al dat jij pas tevreden bent als ze Suarez hadden gekocht.

11 augustus 2016 om 14:01

De fans lekker maken door te zeggen dat er een groot gedeelte van de transfersom beschikbaar is voor een nieuwe spits en nieuwe buitenspeler en dan vervolgens met een huurspeler aankomen.

11 augustus 2016 om 14:11

Nu zeg je weer niets nieuws. Maar mij hebben ze niet lekker gemaakt door te zeggen we gaan ons geld investeren. Mij maakje lekker door te zeggen we gaan een uitstekende spits halen en dat hebben ze gedaan. Dat ze hem huren is beter dan hem niet halen dit jaar. Maar jij denkt dat wij onze kapitaal moeten vernietigen terwijl we Dolberg en Cassierra al hebben? Of blijf je alleen maar roepen dat Ajax geld moet uitgeven?

11 augustus 2016 om 14:16

Er moet een ervaren spits bij zoals Huntelaar of Soriano en daar moet je gewoon geld voor neerleggen. Met alleen die talenten ga je het weer niet redden de komende jaren.

11 augustus 2016 om 14:38

@gaanvoorgoud #95
Omdat het geld beschikbaar is betekent het niet dat het daadwerkelijk uitgegeven dient te worden. Het was (en is) beschikbaar maar waarom onnodig geld uitgeven als je het ook kan oplossen met een goedkopere én goed alternatief?

11 augustus 2016 om 15:52

Waarom met een goedkopere alternatief oplossen als je daarmee geen kampioen gaat worden ? Met zoveel talenten gaat Ajax het weer niet redden. Dan kun je beter geld uitgeven aan een ervaren spits. Heb je internationaal ook meer aan.

11 augustus 2016 om 16:20

Ik schat Traore hoger in dan Huntelaar. Meer snelheid, individuele actie, en past beter in het spel dat Bosz wil spelen met snel druk zetten. Ik snap dus niet waar jij je druk om maakt.

11 augustus 2016 om 16:22

Huh? Wie zegt dat we geen kampioen worden? Wie zegt dat Huntelaar het beter zou gaan doen dan Traore? Huntelaar was al zeker dit jaar niet haalbaar dus waarom blijven piepen op iets wat niet aan de orde is? Maar schijnbaar heb jij echt geen flauw idee hoe goed Traore is anders had je niet zovaak gevraagd om geld uit te geven zonder maar een idee te hebben aan wie.

11 augustus 2016 om 13:37

Echt he. Ik vind het sneu voor jullie dat er geen goede spits hebben. Er zijn genoeg spitsen in Europa en in Zuid-Amerika die misschien interesse hebben in ajax.

11 augustus 2016 om 13:40

Het is ook niet nodig om dat in een andere spits te investeren. Je hebt er 2 lopen die volgend jaar klaar moeten zijn. Dus overbrugging voor een jaar is prima. Als er nog wat bij moet is het misschien een vleugelspeler, wellicht geven ze daar nog wat aan uit.

11 augustus 2016 om 13:44

Een groot gedeelte van de transfersom van Milik uitgeven aan een buitenspeler voor de breedte? Geloof je het zelf? El Ghazi en Younes zijn al zeker van een basisplek.

11 augustus 2016 om 13:56

Misschien moet je terug naar school als je de logica niet snapt.....
Je zou miljoenen uitgeven aan een spits terwijl je 2 talenten hebt die er volgend seizoen moeten staan? En waarom moet het een groot gedeelte zijn? Omdat er ooit gezegd is dat een groot deel opnieuw geïnvesteerd KON worden? Waarom moet je geld uitgeven volgens jou? Omdat je het hebt? Ik denk dat je met Traore tov Milik al vooruit gaat. En dan heb je met Casierra en Dolberg nog 2 man achter de hand.

11 augustus 2016 om 13:41

Bovendien betalen ze 2 miljoen huurvergoeding, toch wat aan investering Beter een goede spits huren dan een slechte kopen. Buitenspeler zal vast ook nog wel komen. Anders denk ik dat je met Younes Traore ElGhazi een goede aanval hebt, met goede wissels met Cassiera Dolberg Cerny Schone en Muric

11 augustus 2016 om 13:46

Zeker een buitenspeler voor de breedte halen van een paar miljoen. Volstrekt belachelijk dus om een paar miljoen uit te geven aan een buitenspeler voor de breedte en aan de huur van een spits terwijl je net 33 miljoen hebt ontvangen voor Milik.
Terwijl beloofd is dat er een groot gedeelte van de transfersom herinvesteerd zou worden.
Wat wordt er met de overige circa 25 miljoen gedaan?

11 augustus 2016 om 13:59

Jou reactie is volstrekt belachelijk.....je redenatie is, je hebt 33 miljoen ontvangen dus je moet geld uitgeven. Spits huren voor een jaar is prima als je 2 talenten hebt. En een buitenspeler voor de breedte hoeft niet, je hebt Muric en Cerny al, terwijl Sinkgraven en Schone ook nog op de flanken kunnen (in iets andere rol) dus hij moet beter zijn dan wat er nu loopt anders heeft het weinig zin.

11 augustus 2016 om 14:00

Zetten we lekker op de bank. Slim zaken doen noemen we dat.

11 augustus 2016 om 14:03

Gast Overmars heeft niet gezegd dat ze de complete transfersom gaan uitgeven aan nieuwe spelers maar dat er een groot gedeelte beschikbaar wordt gesteld voor herinvesteren. Als je dan vervolgens je nr.1 kandidaat kan halen ga je dat toch doen? Maar jij wil gewoon geld zien rollen? Kolere, kan nooit goed bij jou. Ze huren in menig ogen de beste spits voor Ajax die haalbaar is en halen talent Cassierra en Sanchez die nu gewoin goed kunnen ontwikkelen. Dolberg die zich kan ontwikkelen. En bij slechte vorm El Ghazi kan Traore zonder problemen naar rechts en heb je keuze uit 2 andere spitsen. Bijna te mooi om waar te zijn, maar jij gedraaid je als een verwende spelers vrouw die alleen geld wil uitgeven aan Dior handtasjes.

11 augustus 2016 om 14:03

Ja het geld is veel belangrijker dan de sportieve ambities.

11 augustus 2016 om 14:05

Ik had liever gehad dat Overmars geld had uitgegeven aan een ervaren spits. Nu zitten we de volgende twee/drie seizoenen weer met alleen maar jeugdige spitsen. Van talenten weet je van tevoren al dat ze wisselvallig zullen presteren. Terwijl Luuk De Jong gewoon constant kan presteren. Loop je weer achter de feiten aan als Ajax zijnde.

11 augustus 2016 om 14:30

Niet om het 1 of ander maar ik wil je banksaldo weleens zien.
Als jij zegt dat geld wat binnenkomt direct moet worden uitgegeven blijft er bij jou dus niks over.

11 augustus 2016 om 15:04

Als ze slim zijn investeren ze daar een deel van om potentiële talenten te halen om de jeugdacademie te versterke zodat ze in de toekomst zelf spelers hebben die er staan.
Volgens mij was dat ook een deel van Cruijf filosofie.

11 augustus 2016 om 13:48

Ik huur liever een spits als Traore, dan een spits kopen die minder is dan hij.

Vind het heel lief dat je het sneu voor "ons" vind, maar ik ben gewoon erg blij met deze jongen.
Cassiera toont heel veel potentie en die heeft nu een jaar om zich klaar te maken, Dolberg idem.

11 augustus 2016 om 14:15

Deels waar maar niet per se in deze transferperiode.

11 augustus 2016 om 15:39

Dus het gaat om geld en niet om kwaliteit?
Overmars heeft dit prima gedaan.
Ajax is er met hun nieuwe spelers flink in kwaliteit op vooruit gegaan.
Nu maar hopen dat er geen belangrijke spelers meer weg gaan. Je weet het nooit met die achtelijke transfer bedragen van tegenwoordig.

11 augustus 2016 om 20:46

Het laatste beetje tegenstribbelen lijkt schreeuwen te worden. Waar heeft hij dat belooft? Bron graag.

Hij heeft alle kwaliteiten.

Snel, behendig, atletisch en aardig neusje voor de goal. Wel te hopen op een optie tot koop. Ajax gaat er in ieder geval stukken op vooruit met Traore in plaats van Milik.

Niettemin moet Ajax wel eerlijk zijn over dat Europa als bonus wordt gezien. Als je met jonge elftallen van 21/22 gemiddeld speelt kun je niet anders dan dat concluderen.

11 augustus 2016 om 13:41

Alle kwaliteiten en dan kracht vergeten. Afijn, snap verder wat je bedoelt. Goede speler.

11 augustus 2016 om 13:47

Ik reken sterk/gespierd/krachtig onder atletisch. Ik weet niet wat jij onder atletisch verstaat.

11 augustus 2016 om 13:55

Bosz gaf aan dat als Traore 10 miljoen moest kosten Ajax dat direct betaald zou hebben. Ook al heeft Ajax geen optie je weet nooit wat er kan gebeuren na dit seizoen dan heeft hij nog maar een 1jarig contract. Misschien halen we wel de cl en worden we kampioen en heeft hij het hier prima naar zijn zin. Ajax heeft dan nog meer geld en kunnen ze alsnog iets regelen met Chelsea

11 augustus 2016 om 19:44

@ Rob_s

Ik denk niet dat we Traore dan kunnen behouden. Traore zal bij een goed jaar ongetwijfeld interesse wekken van clubs uit mooiere competities. Dan ben je hem dus direct weer kwijt.

11 augustus 2016 om 13:56

Lijkt mij dat er geen optie tot koop bijzit. Zou in ieder geval niet heel slim zijn van Chelsea, stel hij speelt de pannen van het dak bij Ajax dan kan Chelsea hem vast voor een hoger bedrag kwijt dan een som die ze nu al in het huurcontract zetten.

11 augustus 2016 om 19:45

@ Vitexx

Het lijkt mij ook heel sterk dat er een optie tot koop bedongen is. Ten eerste zal Chelsea dat niet willen en ten tweede denk ik dat Traore dat zelf ook niet wil. Die kan straks bij een goed jaar bij Ajax na tal van andere clubs uit mooiere competities.

Erg content met deze huurling, nu kunnen Dolberg en Cassiera nog een jaar rijpen en het volgend jaar alleen doen.

Traore is een zeer complete spits, kan in de spits spelen maar er ook omheen of erachter, dus als het nodig is kan Bosz ook met alle drie super aanvallend gaan spelen.

Off: wanneer ben je een echte ajax spits?

11 augustus 2016 om 13:37

Als je de beste spits van de eredivisie bent

11 augustus 2016 om 13:40

Lijkt me als je in de spits positie bij Ajax speelt...

Al zijn er supporters en kenners die vinden dat het dan ook goed om bepaalde kwaliteiten. Zoals kunnen functioneren in het gedoodverfde 4-3-3 systeem, daarnaast moet je een bal kunnen aannemen en afleggen, kaatsen, een neusje voor de goal hebben etc. Zeg maar wat iedere spits eigenlijk moet kunnen.

11 augustus 2016 om 13:40

Als je makkelijk scoort, een mannetje kan uitspelen en in een kleine ruimte de duels wint.

11 augustus 2016 om 13:45

Dat is voor veel mensen verschillend denk ik. Milik was niet echt een Ajax spits, hij ramde er ze wel in maar veel mensen verwachten wat meer van een spits bij Ajax. Zoals mannetje uitspelen, aanspeelpunt, afmaker. Alleen hoe realistisch is het nog dat Ajax zo'n speler kan aantrekken die dat allemaal beheerst. Zulke spelers kunnen vaak voor veel meer ergens anders spelen.

11 augustus 2016 om 13:47

Tsja, ik zou zeggen: Snel, zowel met als zonder bal. Iemand die een actie in huis heeft, goed is kaatsen en snel kan overspelen. Verder natuurlijk neusje voor de goal en voor medespelers. Niet alleen een afmaker, maar een meevoetballende spits. Maarja, t is een tijd geleden dat Ajax een echte Ajaxsputs had. Vind traore vrij goed aan de beschrijving voldoen.

11 augustus 2016 om 15:17

Type pantalic dus. Wat was dat een heerlijke speler zeg.

11 augustus 2016 om 13:51

Als je alles kan. Dat is eigenlijk het meetpunt. Je moet goed zijn in de kleine ruimte, mee kunnen voetballen wanneer nodig. Snelheid hebben om de dieptes te kunnen zoeken. Een kille afmaker zijn, goed kunnen koppen, goed kunnen trappen en een mannetje kunnen passeren.

Eigenlijk zoekt ajax naar een combinatie van messi en ronaldo, maar dan van een iets lager niveau.

11 augustus 2016 om 17:14

vergeet niet een bal vast houden ;-)

11 augustus 2016 om 14:13

Een ideale spits voor Ajax is technisch onderlegd maar toch sterk genoeg om zich in de kleine ruimte tussen twee verdedigers te kunnen onderscheiden.

11 augustus 2016 om 15:48

Dan moet je de gemene deler zoeken tussen de succesvolste Ajax-spitsen uit het verleden. Of Cruijff hierbij als centrumspits geldt kun je als twijfelachtig beschouwen. Cruijff, van Basten, Kieft, Bosman, Petterson, Kluivert, Kanu, Arveladze, Zlatan, Suarez, Huntelaar, Pantelic, Milik etc.

Top nieuws. Jaar huren van Chelsea waarna Cassiera en Dolberg klaar kunnen staan om hem op te volgen. Dan zijn zij ook al tegen de 20 jaar, alsnog jong maar Milik droeg die leeftijd ook in zijn ajax jaren

Hele sterk gehandeld van Ajax. Je kan veel beter Traoré in de spits hebben, dan Balotelli. Kent de eredivisie, kent Bosz en hij is super fit!
Nog een buitenspeler halen en Ajax doet dit jaar vol mee voor het kampioenschap!

Top geregeld Marc!

Samen met Younes en Sanchez direct tegen Roda in de basis.
Minuten maken voor volgende week tegen Rostov.

Seizoen en CL zie ik met vol vertrouwen tegemoet.

Geld uitgeven moeten, alleen maar om te kunnen zeggen kijk ons eens. Nul garantie dat een speler van 12 miljoen wel slaagt. Wil je zo n speler kopen betaal je minimaal 30 miljoen.

Het ergste is dat ze straks vooraan staan met juichen als hij er 20 in prikt. Door deze deal is er ruimte voor extra creativiteit op t middenveld en een buitenspeler.

heerlijk dit. psv die vorig jaar nipt kampion is geworden en dit jaar zijn ze erop achteruitgegaan. psv van nu is niet de psv van 2jr geleden met wijnaldum depay rekik. vorige jaar zag je al dat het met moeite ging. dit jaar zonder bruma en misschuen willems en lacadia. ik zie ze echt niet kampion worden. wat een voorhoude van ajax younes. cassiera. dolberg. zivkovic. el ghazi. cerny. muric. sinkgraven klaassen shone en nog deze man erbij. ervaring zat met die duitser shone gudelje klaasen cillessen. een links back lijkt me geen overbidige luxe in geval van blesures.


11 augustus 2016 om 14:17

Wacht nou eerst maar af wat de rest van de transferperiode gaat brengen want Milik was ook ineens vertrokken en iemand als Willems roept al maanden dat er interesse is maar is ook gewoon nog Psver.

Verder vind ik de voorhoede van Ajax talentvol maar zoals je met Zivkovic en Sinkgraven gezien hebt is dat alleen niet voldoende. Daarnaast heb je te maken met een nieuwe coach die zijn elftal nog niet naar zijn hand heeft kunnen zetten of ben je de wedstrijden tegen Paok alweer vergeten? Ik wil het bij Ajax allemaal nog wel eens zien over een paar maanden en ben ook benieuwd hoe die jonge jongens het over een heel seizoen doen. Een leuke wedstrijd maakt ze nog geen toppers he.

En PSV is er niet heel veel zwakker op geworden en is gewoon een heel degelijk en ingespeeld elftal. Daar ligt ook meteen het gevaar maar maakt ze ook sterk en lastig te verslaan. En vergeet niet dat je ook Feyenoord nog hebt dat voorlopig een veel betere indruk maakt dan voorgaande jaren samen

11 augustus 2016 om 14:57

Feyenoord heeft geen goede maar wisselvallige indruk bij mij achtergelaten. Dit is natuurlijk een goede zet van Overmars en nog krijgt hij kritiek?? Milik super verkocht 2 colombianen gekocht waarvan 1 in de basis stond bij het winnen van de copa. Ik zeg goed bezig

11 augustus 2016 om 15:05

Feyenoord vond ik een prima voorbereiding spelen en was in de tweede helft tegen PSV best aardig en speelde tegen Groningen gewoon ontzettend goed.

Verder heb ik geen kritiek op Overmars in deze post maar is mijn post gericht op 3ziz die Ajax zo ongeveer de schaal al geeft en het halve elftal de hemel in prijst (zelfs de verhguisde Zivkovic en Sinkgraven zijn ineens toppers in zijn post). En Sanchez kennen wij allemaal niet tot nauwelijks en zal vast een groot talent zijn want anders speel je niet in een team dat de copa wint inderdaad. Maar die jongen meteen als de nieuwe Thiago Silva neerzetten gaat mij echt te ver. Datzelfde geldt voor Dolberg en Casiera die wat leuke dingen hebben laten zien maar waarvan ik het ook nog maar eens over langere tijd moet zien dit seizoen.

Nogmaals, mijn post is geen kritiek richtin Ajax maar een oproep tot realisme want dat verliezen supporters hier heel vaak uit het oog wanneer hun team een speler aantrekt.

11 augustus 2016 om 19:39

eigen jeugd dat nu twee sezoenen in de benen heeft minimaal. met gerichte aankopen geld verdiend geen druk om te verkopen. rustig bouwen geen gekke dingen. ik vind de aanval compleet. middeveld ook klaassen bazoen gudelje sinkgraven en kan nog doorgaan achterin is ajax er niet achteruit op gegaan. geeft bosz wat tijd en heb vertrouwen. ajax zit nu in een posititie van porto benfica van een paar jaar terug. goedkoop kopen en verder opleiden en duur verkopen. en dan gerichte aankopen en kapitaal bouwen dan je steeds beter spelers kan kopen en een beter elftal bouwen. geduld en geen paniek aankopen. en al die jongen komen eraan. als ajax deze lijn zo door zet heb je straks in 3jr 400mlj eigen vermogen. denk dan maar misschien een een nieuwe statdion uit de beurs en andere mogelijkheden. money is power

De Vitesse supporters weten als geen ander dat Ajax goud in handen heeft met de komst van Traoré en ik kan begrijpen dat Bosz helemaal in z'n nopjes is. Hij is nou precies die speler waar Ajax wel zijn geldbuidel wil opentrekken maar Chelsea wil hem voor om begrijpelijke reden geen goud kwijt en dan is deze tussenoplossing niet verkeerd.

Enigste nadeel is dat Traore niet kan koppen.
Maar dat maakt niet uit met Younes op links en hopelijk Ziyech op rechts.

11 augustus 2016 om 14:19

ziyech is duur en overbodig. en hij ziet die stap zelf niet zitten wil naar een beter competitie om zo in aanmerking te komen voor een plek bij de nationale ploeg.

11 augustus 2016 om 16:43

????? Hij staat juist bekend als zeer kopsterk. Wie heeft jou wijs gemaakt dat het niet zo is?

Een zeer nuttige en bruikbare speler voor Ajax het aankomende jaar. Zo kunnen Cassiera en Dolberg zich rustig ontwikkelen, met name Dolberg. Cassiera zou al verder moeten zijn.

11 augustus 2016 om 14:12

Weer allemaal talenten die wisselvallig zullen presteren. Terwijl Psv gewoon een constant presterende Luuk De Jong heeft. Overmars leert niet van het verleden.

11 augustus 2016 om 14:27

In Nederland kunnen we gewoon geen goede spitsen meer aantrekken die veel ervaring met zich meebrengen en er gelijk zullen staan. Zijn namelijk te duur geworden. Natuurlijk kan Ajax of in mindere mate PSV zo 20 miljoen euro betalen, maar ja, het bekende en begrijpelijke verhaal .....dat doen ze niet. Luuk de Jong is een knappe prestatie geweest van Brands, evenals v. Wolfswinkel voor Vitesse begrippen.

11 augustus 2016 om 14:31

Onzin, Ajax kan Huntelaar absoluut betalen. Er zou zelfs een speciale Ajax clausule in zijn contract staan.

11 augustus 2016 om 14:37

Ajax is ook niets meer dan een opleidingsclub dus wat dat betreft een goede zaak die talenten. Oudere spelers bieden ook geen garanties.

11 augustus 2016 om 14:47

Voor de bankrekening een goede zaak ja, niet voor de sportieve ambities. Dan moet je ook oudere spelers met kwaliteit halen zoals Psv doet met Moreno, Schwaab, Guardado en Luuk De Jong. Spelers die daadwerkelijk wat aan de basis toevoegen en dus niet van die kneusjes als Heitinga, Westermann, Zimling, Schone waar je veel te weinig tot niets aan hebt.

11 augustus 2016 om 14:52

OK, wat betreft Huntelaar heb je zeker gelijk in, maar dan word het al een heel stuk moeilijker qua ervaren spitsen die de Eredivisie salarissen willen accepteren. In het geval Ajax max. 2 miljoen denk ik?

11 augustus 2016 om 14:57

Huntelaar zal weten dat hij flink salaris zal moeten inleveren om bij Ajax te spelen. Die zal wel genoegen nemen met tekengeld en het salarisplafond bij Ajax

11 augustus 2016 om 15:02

als Overmars iets heeft aangetoond, is het dat hij in tegenstelling tot mensen als jij, juist wel geleerd heeft van het verleden. In het verleden (lees: voor de revolutie) werd de geldkraan met enige regelmaat wijd open gezet, met als resultaat dat aan het eind van de rit bijkans het hele eigen vermogen er doorheen was gedraaid, terwijl er ook sportief geen enkele prijs werd behaald. Onder Overmars heeft Ajax in 6 jaar tijd 4 schalen bij elkaar geraapt, terwijl de het eigen vermogen van de club van een bijna lege kas naar meer dan 100 miljoen is gegroeid.

11 augustus 2016 om 15:09

Alleen heeft Overmars ook vele miljoenen verspild aan miskopen/huren en aan salarissen sinds zijn aanstelling. Dan schrik je echt wat voor bedrag Overmars heeft verspild sinds zijn aanstelling.

11 augustus 2016 om 15:16

Iemand die zoals jij praat, noemt men een advocaat van de duivel. Zaken die zijn misgegaan (heitinga, Ziemling) met nadruk benoemen en zaken die resultaat hebben opgeleverd (bazoer, Milik, Youness, etc.) onbesproken laten. Dat toont meestal gelijk wat voor bedoelingen iemand heeft.

Een ander spreekwoord zegt dat waar het hart vol van is, de mond van overloopt. En of het toeval is of niet, maar in veel van je bijdragen wordt de negatieve kijk die je hebt op het gebeuren bij Ajax, steevast gevolg door een lofzang op Psv.

11 augustus 2016 om 15:34

ik ben benieuwd hoeveel geld Overmars volgens jou heeft verspild en waaraan. En ik ben benieuwd wat je onder verspilling verstaat. Ook ben ik benieuwd hoe jij verklaart dat buitenlandse clubs ondanks zijn vermeende spilzucht belangstelling hebben voor Overmars en de RvC van Ajax hem ondanks dat een contractverlenging van 4 jaar heeft aangeboden. En waarom men iemand met spilzucht de bijnaam Marc Netto heeft. Dat lijkt me een behoorlijke contradictie.

Ieder weldenkend mens weet dat het aankopen van spelers geen exacte wetenschap is en je er ook wel eens naast kan zitten. Dat is ook Overmars wel eens gebeurd, zoals ik ook een hele lijst op kan noemen van aankopen die door Marcel Brands van PSV (waar jouw hart zo vol van schijnt te zijn) zijn gedaan en die uiteindelijk ook op niets zijn uitgelopen. Het gaat er bij een aankoopbeleid natuurlijk om het verschil tussen kosten en baten en Marc Overmars heeft op dat gebied een trackrecord die zelfs Brands in de verste verten niet kan overleggen.

11 augustus 2016 om 15:43

De laatste jaren heeft Brands geleerd van zijn matige eerste jaren. Volgens mij heeft Brands de afgelopen twee jaar een beter trackrecord dan Overmars. En ook dit jaar verwacht ik dat Brands een beter aankoopbeleid zal voeren dan Overmars. Misschien niet qua transfersommen maar wel qua kwaliteit voor de selectie.

11 augustus 2016 om 15:50

Ik ben ff kwijt waar het stond, maar ajax heeft sinds 2010 voor 48 miljoen gekocht en voor 150 miljoen verkocht. En ja dat er miskopen bij zitten zal wel, maar daar schrik ik niet van. Ik ben wel blij dat jij geen TD bent.....

11 augustus 2016 om 15:55

Is die 48 miljoen inclusief of exclusief salarissen?

11 augustus 2016 om 16:23

Bij die 48 miljoen zitten bovendien ook nog heel veel spelers die nog bij Ajax in dienst zijn en bij verkoop nog het nodige kunnen opleveren. Gudelj en Sinkgraven kostten samen al 13 miljoen. Bij die 48 miljoen zit ook Bazoer waarop vorig jaar al een bod van tegen de 30 miljoen is gedaan. Bij die 48 miljoen zat ook Milik die inmiddels met meer dan 1000% winst is verkocht.

Cijfers liegen niet. Marc Overmars is zakelijk gezien een succesnummer. Aankopen is natuurlijk een stuk moeilijker omdat er op de begroting niet heel veel ruimte is en de transfersommen moeten worden afgeschreven. Bovendien is het algemeen bekend dat gearriveerde spelers niet staan te springen om in de NL competitie te spelen, tenzij ze nergens anders meer terecht kunnen. En op dat soort spelers zit Ajax natuurlijk niet te wachten.

11 augustus 2016 om 16:31

Maak nog maar een lijstje met alle uitgaven(inclusief salarissen) en inkomsten sinds de aanstelling van Overmars.

11 augustus 2016 om 16:36

De salarissen bij Ajax zijn niet openbaar en derhalve alleen maar gebaseerd op giswerk. Zinloze actie dus.

11 augustus 2016 om 16:43

Totale uitgaven liggen een stuk hoger door de salarissen. Ook heel wat miljoenen mee verspild door Overmars. Overmars had zijn werk een stuk beter kunnen doen ook al kun je niet foutloos zijn.

11 augustus 2016 om 16:47

dat is onzin omdat dat subjectief is en je dat niet kunt meten. Het is in de tweede plaats onzin omdat dat zelfs als je het wel zou kunnen meten, alleen maar voor de korte termijn geldt. Ajax koopt jongere spelers die nog in ontwikkeling zijn en wier kwaliteiten nu wellicht minder zijn dan de spelers van Psv, maar die over een paar jaar misschien wel beter zijn. Het is dus appels met peren vergelijken, wat je doet omdat PSV een andere club is dan Ajax en vooral naar de korte termijn kijkt, terwijl Ajax juist meer oog heeft voor de lange termijn.

11 augustus 2016 om 17:15

Niet afdoen als subjectief, de uitgaven zijn gewoon een stuk hoger dan 48 miljoen. Realiteit. De inkomsten zullen later vast nog wel hoger worden maar desondanks had hij zijn werk een stuk beter kunnen doen. Overmars had bijvoorbeeld ook betere opties waar hij voor kon kiezen. Bijvoorbeeld Van Dijk ipv Vd. Hoorn, Tadic ipv Cuenca, Ziyech ipv Sinkgraven, langer met Poulsen doorgaan ipv Zimling huren, enz, enz.

12 augustus 2016 om 01:15

Ja hehe... Als je zo gaat redeneren Gaanvoorgoud, dan kan niemand het ooit goed doen, want dan kan je altijd wel de spelers eruit halen die achteraf toppers bleken te worden, lekker makkelijk. Waarom scoutte Ajax Messi niet toen ie nog in Argentinie speelde? Was ook een betere optie geweest.

Bovendien: Ziyech ipv Sinkgraven? Is Ziyech zoveel beter dan? Ja, op het eerste gezicht wel, maar dat baseren we op zijn potjes bij Twente. Terwijl we Sinkgraven afbranden om zijn potjes bij Ajax, terwijl men ook lyrisch over hem was bij Heerenveen.
Feit is dat beide het goed deden bij de subtop of zelfs nog daaronder (twente) maar je nog niet echt een eerlijke vergelijking kan maken omdat beide niet bij een topclub hebben gespeeld.
Want is het nou echt zo'n prestatie om uit te blinken bij het Twente van destijds?
Stap omhoog voor technische spelers blijkt vaak erg lastig. Kijk bijv naar Andersen die uitblinkt bij Willem II, maar tekort komt voor Ajax. Maher en Sinkgraven zijn ook voorbeelden.
Waarom zou dat met Ziyech anders zijn? Omdat hij beslissender is/betere statistieken heeft? Kan zijn, maar hij speelt dan ook veel voor zichzelf en kan je ook punten kosten door gebrek aan verdedigen / stabiliteit op het middenveld.

Nu maar hopen voor Ajax dat Klaassen en Bazoer blijven. Die kunnen Traore bedienen vanuit het middenveld, met Gudelj als fysiek blok erachter. Dan hoop ik dat Riedewald net voor de verdediging komt te spelen, punt naar achteren dus. Achterin is het nog erg kwetsbaar bij Ajax. Wellicht daar nog iemand voor halen? Een goede en ervaren Cv..

Geweldige versterking van Ajax. Zolang ze hem maar in de spits zetten en niet op de vleugels, gaat hij ze er aan de lopende band inschieten, daar ben ik van overtuigd. Die jongen heeft zoveel talent.

Zonde dat het op huurbasis is, of in ieder geval maar voor een jaar en geen 2. Mocht deze gozer er 20 inschieten dan kan Ajax hem nooit kopen. Het enige wat ze nu doen is een korte termijn oplossing en de prijs opdrijven. Met een 3 of 4 jarig contract was dit een top transfer geweest, nu vind ik het maar meh.

Doet niets af aan de kwaliteiten van deze speler. Een definitieve transfer hield ik niet voor mogelijk gezien zijn status bij Chelsea en dan is huren 'the next best thing'.

11 augustus 2016 om 15:05

Je hebt geen ongelijk; maar het is een beetje dubbel. Wanneer Ajax deze jongen een 4 jarig contract gaf hadden ze deze topper in huis, maar moet je wel afscheid gaan nemen van Dolberg of Cassiera, die in potentie toch ook erg goede spitsen zijn. Nu kan je een jongen huren die er, in de eredivisie althans, direct zou moeten staan. Die kan het 1 jaar leuk doen terwijl Dolberg en Cassiera wennen aan het niveau Ajax 1, zodat zij het volgend jaar samen over kunnen nemen wanneer Traore er niet meer is.

Maar je hebt zeker gelijk hoor; of dit op de lange termijn positief is blijft zeer de vraag.

11 augustus 2016 om 16:32

Na dit jaar heeft hij nog één contractjaar over en zal een definitieve koop dus alleen maar minder geld vergen. Bovendien is de kans daarop ook veel groter als hij eenmaal hier is en het naar zijn zin heeft. Als Bazoer zich goed ontwikkeld en daardoor op de radar van Chelsea komt, zou die ook nog kunnen dienen als wisselgeld.

De transfersom zal m.i. echter niet het grootste probleem zijn, maar zijn salaris. In de PL hoesten zelfs clubs uit de onderste regionen al salarissen op die twee of drie keer zo hoog zijn als het salarisplafond bij Ajax.

hoezo moet ajax een buitenspeler halen.
ajax heeft op dit moment genoeg buitenspelers, alleen als El Ghazi verkocht word iemand erbij halen.
in de achterste linie, zou er iemand bij gehaald moeten worden, maar daar hebben ze westerman al voor gehaald. natuurlijk ook sanchez, maar die schat ik toch hoger in dan westerman (moet wel nog blijken).
ik denk ook dat als er niets meer weggaat, er ook niks meer word gehaald.

Goede actie om hem binnen te halen voor 2 miljoen. Woensdag voorronde champions league spelen en proberen hoofd toernooi te halen en je hebt je geld weer terug verdiend.

Goeie aankoop.
Wat hoop ik nu ook dat Ajax de groepsfase bereikt van de CL. Ik als PSV fan kan niet wachten om 2 avonden achter elkaar te kunnen juichen voor een Nederlandse club

12 augustus 2016 om 01:55

Thanks voor je sympathieke reactie! Kan dat waarderen.

Dit lijkt me een uitstekende zet van Overmars, Traore was vorige winter al top kandidaat om te komen maar mocht toen niet vertrekken. Hadden we hem toen al gehaald was het einde van de competitie misschien wel gunstig afgelopen, hoewel je dat achteraf nooit met zekerheid kan zeggen. Maar ik ben blij dat hij er nu wel bijkomt, nog voor de duels met Rostov.

Het is te hopen dat er nog een creatieveling op het middenveld bijkomt die Ajax direct een kwaliteitsimpuls geeft. Geld is niet zozeer het probleem, nu we gekozen hebben om een spits te huren in plaats van te kopen. Mogelijk ook nog een buitenspeler en dan lijkt me de selectie wel compleet.

Ik hoop dat ze hem huren met een optie tot koop. Weten volgers van Chelsea hoe dat Traoré erop staat in Londen?

11 augustus 2016 om 15:41

Uk volg Chelsea wel een beetje, en wanneer hij speelde maakt hij op mij een zeer goede indruk. Ik denk om deze reden ook dat ajax geen optie tot koop kan bedwingen. Maar al met al zeer tevreden met deze deal!

Een echte ajaxspits, krijg je zulke idiote teksten weer. Dat is zo'n ongelooflijk achterhaald principe. Het ajax van nu is het ajax van 10 jaar geleden niet en al helemaal niet het ajax van 20-30 of 40 jaar geleden. Het principe ajax spits is daarmee al lang en breed achterhaalt.

Traoré is bij Vitesse een hele aardige aanvaller gebleken, niet meer en niet minder. Neemt niet weg dat huren peter-olie-dom is, zeker met het budget dat ajax voor handen heeft. Neem dan een vergelijkbare spits over voor 10 miljoen en leg hem voor 3 jaar vast zodat je hem over een seizoen of 2 kunt verkopen voor de hoofdprijs. Na die tijd pas je dat eigen talent in. Nu gooi je een jaar lang geld weg voor een aardige speler, maar zeker geen topper in spe.

Ik hoop voor de fans van Ajax, dat ze nu de spits hebben gehaald hebben die ze zouden willen. Ik ben van mening dat hij het wel goed gaat doen. Eredivisie qua competitie dat kent hij, dus eigenlijk moet het geen probleem opleveren.

Zeker Bosz kent hem als speler, dat kan altijd een bepaald voordeel geven. En ik hoop dat hij net zoals Milik er ongeveer 20 inschiet.

Yes, hij is binnen! Goeie argumenten heeft Bosz ook over deze speler. Ze kennen elkaar allebei, dus ik denk dat hij zich snel zal aanpassen. Of misschien past het elftal zich wel aan hem aan.

Wat het ook mag zijn, ik hoop dat we de spits hebben die we al een tijdje zoeken. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in.

Jahoor cassierra eerste spits

Jammer dat hij naar Ajax gaat had hem liever terug gehad bij Vitesse!

11 augustus 2016 om 20:49

Wil denk ik een stap hoger spelen, deze stap is goed voor Traore.

Sorry, maar vind een term als "echte Ajax-spits" zo'n holle frame zoals ook de hype rondom Peter Bosz als zijne een echte trainer voor Ajax. Milik heeft ook tijd nodig gehad om te aarden bij Ajax en dat was volgens de redenering geen echte Ajax-spits. Maar die schoot er toch 21 in vorig seizoen. En een paar jaar geleden was Peter Bosz nog een echte Feyenoord technische directeur. De echt goede spelers laten zich niet bepalen door een systeem. Als Traore echt goed is, dan kan hij dus goed uit de voeten met een 4-4-2 of een 4-3-3. Als Ajax nu alleen nog even werk maar van Siem de Jong op het middenveld dan heb ik er vertrouwen in. Oja Balotelli is zeker ook een echte Ajax spits?

Het ziet er naar uit dat Ajax er in aanvallend opzicht er in ieder geval op vooruit gaat dit seizoen. Ben benieuwd of er nog een vleugelaanvaller wordt aangetrokken. Cerny en Muric zijn leuke talenten maar ze zijn nog niet stabiel genoeg voor een basisplaats in het eerste. Een extra vleugelaanvaller van het type El Ghazi voor de linkerkant zou perfect zijn. Dan heb je een ideale bezetting voor de aanval.

Leuk! Nu Ziyech nog. Ik las dat Traore 2 miljoen kost voor dat jaar, houden we nog genoeg geld over om 2 echte versterkingen te halen die ons kunnen helpen om goed te presteren in de CL.

Is Traore echt zoveel verder dan Dolberg en/of Cassierra? En daarnaast laag bosz jet overkomen alsof de ervaren spitsen gomez en balotelli alleen ervaring hebben maar niet goed genoeg zijn voor ajax.

11 augustus 2016 om 20:33

Ja hij is vooral fysiek en mentaal al verder omdat hij al diverse keren al in de basis heeft gestaan bij Chelsea en het is niet voor niets dat een groot deel van de supporters daar het onbegrijpelijk vinden dat Traoré nu aan Ajax verhuurd is. Blijkbaar toch indruk gemaakt tussen al die dure sterren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren