Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax-duo wordt niet opzij geschoven, maar voelt nu de druk niet’

Laatste update:

Al voordat Ajax officieel Arek Milik verkocht, werd duidelijk dat de club een vervanger zou aantrekken indien hij weg zou gaan. De één riep dat er een ervaren spits naar Amsterdam moest komen om Mateo Cassierra en Kasper Dolberg bij te staan, maar iemand als John Heitinga benadrukte weer dat leeftijd slechts een nummer is. Met Bertrand Traoré haalt Ajax nu wederom een jonge spits erbij.

/

De twintigjarige aanvaller uit Burkina Faso deed weliswaar al wat ervaring op bij Chelsea (tien wedstrijden) en Vitesse (42 wedstrijden), maar is nog jong en zal Ajax niet zomaar op sleeptouw nemen. Eerder werden nog spitsen als Klaas-Jan Huntelaar, Bas Dost en Mario Gómez genoemd als opties voorin: mannen met een stuk meer ervaring. De Telegraaf spreekt desondanks van een geslaagde, goede deal voor Ajax.

“Het is voor Ajax niet alleen sportief, maar ook financieel gezien interessant”, rekent het dagblad voor nu zeker lijkt dat Traoré naar Amsterdam komt. De huursom die Ajax betaalt aan Chelsea zou twee miljoen euro bedragen en de krant benadrukt dat de nieuwe aanvaller ‘de ideale overbrugging’ is voor Dolberg en Cassierra. “Cassierra en Dolberg worden niet opzij geschoven, maar hoeven op jonge leeftijd nu niet vanaf de eerste dag de druk van een volle ArenA te voelen en zullen niet verantwoordelijk worden gehouden voor wel of niet doorgaan in de Champions League. Ze kunnen zich in de luwte van Traoré rustig doorontwikkelen.”

Denk je dat de komst van Bertrand Traoré goed is voor Kasper Dolberg en Mateo Cassierra?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat ik tot nu gezien heb is Cassiera het ideale cement voor de aanval. Wellicht geen basismateriaal maar heel bruikbaar, krachtig en veelzijdig. Top om erbij te hebben. Dolberg heeft alles wat je eigenlijk wil zien, behalve power en ervaring, kwestie van rijpen. Wachten was op de echt nummer 9 voor komend seizoen, die moet er in de vorm van Traore dus meteen 2x per week kunnen staan. Dat is nogal wat en hij is jong, maar hij mag nu vol gas gaan geven en dan zullen we het snel zien. Zlatan was ook 20 toen hij bij Ajax kwam, 21 toen hij daar zijn draai vond.

11 augustus 2016 om 10:48

Ik vind dat je Cassiera een beetje te kort doet. Die jongen heeft pas een paar wedstrijden gespeeld en heeft zich meteen heel goed aangepast. Waar jongens als Milik en Younes nog geruime tijd moesten rijpen snapte Cassiera meteen hoe hij zich moet aanpassen, dat getuigd dat hij een intelligente speler is. Daarnaast ben ik zeer te spreken over zijn techniek. Hij draait heel eenvoudig weg en gebruikt zn lichaam slim. Verder ben ik het roerend met je eens hoewel ik stiekem gehoopt had dat Ajax een optie tot koop kon bedingen.

11 augustus 2016 om 10:58

Hij noemt Cassiera het ideale cement voor de aanval. Hoe is dat iemand tekort doen?

ON: goede aanwinst van Ajax. Nu toch wat meer kwaliteit in de spits. Gunstig voor de CL

11 augustus 2016 om 11:08

Hij zegt dat hij wellicht geen basismateriaal is, dat zie ik anders. Alhoewel ik niet precies weet wat zn beste positie is.
Traore is een hele goede aanwinst, was de beste optie van alle genoemde namen. Wat mij betreft is de selectie rond.

11 augustus 2016 om 12:18

Ajax speelt normaal gesproken tussen de 50 en 60 wedstrijden per jaar en dat gaan jongens van rond de twintig echt niet volbrengen. Al helemaal niet met behoud van een constante vorm. Nu heeft Ajax 3 tot 4 jonge spitsen met veel talent die wisselend kunnen spelen waardoor je niet naar een A junnior hoeft te grijpen en dus niet teveel aan kwaliteit hoeft in te boeten als één van hen niet in vorm of geblesseerd is.

Traoré is beresterk en heeft iets meer ervaring dan de anderen en zal dus in principe in de basis beginnen. Maar ook hij zal niet alle wedstrijden spelen en ook hij zal niet in staat zijn om een constante vorm te behouden. Natuurlijk had een ervaren spits de voorkeur, maar daar is Ajax al jaren naar op zoek en dat toont aan dat het door de beperkte middelen waarover Ajax kan beschikken en de modale competitie waarin de club speelt, inmiddels vrijwel onmogelijk is geworden om een dergelijke speler aan te trekken zonder de FPP regels te overtreden en je financieel in de nesten te werken zoals Twente heeft gedaan. Dan kun je beter een speler als Traore aantrekken, die weliswaar ook nog heel erg jong is, maar wel heeft aangetoond over veel kwaliteit te beschikken. Als hij Ajax straks langs Rostov schiet, heeft hij zich zelf bij wijze van spreken al meteen terug verdiend, terwijl de risico's die een dergelijke transactie altijd met zich meebrengt, te overzien blijven.

11 augustus 2016 om 10:53

Iedereen die Traore onnodig vindt is alweer vergeten dat Milik de echte nummer 9 was. Dolberg is een talentvolle jeugdspeler die dit seizoen wat minuten gaat maken. Cassiera kan niet de last krijgen van een heel seizoen in de spits. Traore is de ideale aanvulling. Past perfect bij het spel dat Bosz wil spelen en kan met Cassiera, EL Ghazi en Youness een mooi aanvalstrio vormen. Lekker actieve voorhoede met veel positiewisselingen en kracht.

Traoré is toch zelf ook pas 20? Heel ervaren is hij dus ook niet.

11 augustus 2016 om 07:43

Klopt, maar duidelijk meest ervaren van de drie, want al een vol eredivisie seizoen bij Vitesse op de teller en niet onverdienstelijk. Dat hij niet al 25 is interesseert me niet, als hij er maar 25 intikt.

Mooi dat hij nog op tijd kan worden ingeschreven voor de wedstrijden tegen Rostov.

11 augustus 2016 om 08:09

Ben jij niet als Ajacied een beetje teleurgesteld? Als insiders zoals Verweij aan het begin van de transferperiode zeggen: "Ajax gaat 2 aanvallende kanonnen halen" en dat uiteindelijk een onbekende Colombiaan en een gehuurde spits worden gehaald? Zeker toen ze die 30 miljoen kregen, daar had je gewoon een speler zoals Gomez van kunnen betalen. Ik weet niet hoe de ajacieden hier over denken namelijk.

11 augustus 2016 om 08:24

Denk jij nou echt dat Gomez naar Ajax zou komen?

11 augustus 2016 om 08:25

Ja je had hem misschien kunnen betalen, maar zulke spelers moeten ook naar Amsterdam willen komen, geen zekerheid op daadwerkelijk CL voetbal en in Nederland eredivisievoetbal spelen... klinkt mij niet heel aantrekkelijk als (ex)-stervoetballer

11 augustus 2016 om 08:29

Traore doet niet onder voor geen 1 andere spits in de eredivisie. En daar gaat het om, dat gelul van ervaring is de grootste onzin die er bestaat. Je bent goed of je bent het niet en een goede voetballer laat zich niets wijsmaken Door een 2e rangs spits die dan zoveel als ervaring heeft! Dit is het beste wat ajax had kunnen doen. Past perfect in het systeem dat bosz wil spelen.

11 augustus 2016 om 08:29

Traore is een voetballer van de buitencatogorie, dus zo gezien inderdaad een kanon! Dit is voor Ajax denk ik het beste om te doen. Over een jaar zullen Cassierra en Dolberg als het goed is verder zijn in hun ontwikkeling, mocht dat tegenvallen kunnen ze doorschakelijk naar Klaas-Jan volgend jaar, die is dan einde contract. Er komt echt nog wel meer bij qua versterkingen, het is geen geheim dat Ajax op zoek is naar een buitenspeler.

11 augustus 2016 om 08:35

Ik ben absoluut tevreden. Dat geld wat bij toeval als pure bonus binnenkomt hoeft van mij absoluut niet over de balk. Ik ben lang genoeg fan om te weten dat een NL club de financiële rat race bij voorbaat aflegt en geloof in de lijn Cruijff: de strijd moet je op die manier ook helemaal niet aangaan. Het is to heel simpel, als Norwich City 140 miljoen tv geld krijgt en jouw hele begroting is 80 miljoen, moet je toch slimmer zijn?

Verbaas mij zelfs dat zoveel Ajacieden in zo'n korte tijd weer helemaal overstag zijn. Na de dramatische periode waarin Ajax trachtte mee te komen met hoge salarissen (Luque, Oleguer etc) en te dure aanschaffen (Sulejmani) was de club op sterven na dood.

Nee een Gomez moet je niet halen, die zal misschien komen, voor 3 miljoen per jaar en dat is het begin van het einde. Gewoon ontzettend goed zorgen voor je eigen jongens (Klaassen bijv) en vlammen met talenten. Champions League winnen we toch nooit meer.

11 augustus 2016 om 08:45

Ik zie liever Traoré dan Gomez.. die kan totaal niet meevoetballen. We hebben geen pur sang afmaker nodig. Je moet wat meer kunnen

11 augustus 2016 om 09:28

Pcs, dit is een geweldige versterking, 1 ding zit me wel een beetje dwars, Traore moet het vooral van zijn snelheid en diep gang hebben, bij Ajax gaat het voetballen nog veel te traag en is het meer gebaseerd op voorzetten van de zijkant, buiten dat heeft er ook niemand van ons middenveld de creativiteit om een fatsoenlijke steekbal te geven, ik hoop echt dat Sinkgraven nog een stap kan zetten en op het middenveld gaat spelen want dat is in mijn ogen de enige die een beetje voetballend vermogen in huis heeft, en anders hoop ik echt dat we nog een middenvelder er bij halen, Hakim zou dan de droom kandidaat zijn.

11 augustus 2016 om 10:04

Gomez is niet haalbaar! Denk je dat die naar besiktas ging omdat dit zo'n mooie club is? Of eten zo lekker is daar? Of de competitie zo goed is? Nee omdat hij 5 mil per jaar ontvangt. Nou dat of überhaupt iets in de buurt betaald Ajax niet.
Traore prima versterking. Ben heel benieuwd!

11 augustus 2016 om 10:40

En als je verder kijkt naar dit seizoen en volgend seizoen, kan er iets moois ontstaan. Stel je plaats je voor de CL stel je wordt kampioen....dan ben je opeens zeer aantrekkelijk voor eventuele toppers/kanonnen.....CL en geld op de bank

11 augustus 2016 om 10:48

Als Ajax spelers als Gomez een contract van 1,5m per jaar geeft.
2,5m tekengeld (als hij goedkoop haalbaar is, kan dat ook wel van die 30mil van Milik af) en een landstitel bonus van 500.000 en topscorer bonus van 500.000.. en je hebt 5miljoen. Zulke constructies zijn toch niet ondenkbaar?

11 augustus 2016 om 10:51

Gomez was echt perfect geweest. Maar zoals hier ook wordt beweerd, waarschijnlijk onrealistisch. We weten niet of Overmars dit soort spelers flink wat geld wil bieden, maar een Gomez kan overal nog voetballen. De hele Bundesliga (behalve Bayern) kan een Gomez gebruiken al dan niet als back-up spits. Bij Tottenham zou hij zelfs niet misstaan. Die man is nog maar 32, dus nog overal bruikbaar.

Ik had liever ook een ervaren spits gehad (met kwaliteit!). Maar ervaring zegt mij ook niks. Als je een speler hebt die bijna altijd goed speelt, wat maakt het dan uit hoe oud hij is? Als je die Dembele van Dortmund ziet, daar heb je 10x meer aan dan een ervaren spelmaker uit Duitsland die niemand goed kent.

11 augustus 2016 om 16:07

ik heb liever Traoré dan Gomez. Gewoon een topspeler voor een jaar en dan staan Cassierra en Dolberg absoluut klaar om het over te nemen + je behoudt het geld van Milik om op andere plekken de selectie te versterken: topconstructie dus.

3 spitsen van 20 of jonger.

Ik vind Traore een interessante speler, maar hem huren is toch een beetje een zwaktebod.

11 augustus 2016 om 07:38

tenzij er een optie tot koop is opgenomen in de huurovereenkomst. Contract Traore loopt tot 2018, dus kan me best voorstellen dat Ajax en Chelsea een vaste afkoopsom hebben afgesproken als de samenwerking bevalt.

11 augustus 2016 om 08:18

Optie tot koop zou een must moeten zijn maar dat was wel bekend geworden als die er is.

11 augustus 2016 om 08:27

Het feit dat Traore uberhaupt komt is vannacht om een uurtje of 2 pas bekend gemaakt door de Telegraaf. Zou best kunnen dat nog niet alle details naar buiten zijn. Wacht het eerst rustig af...

11 augustus 2016 om 09:16

Een must, huren doe je voor iets tijdelijks. Volgend jaar heb je Cassierrra en Dolberg volwaardig.

11 augustus 2016 om 07:50

Huren is juist goed, voor Cassiera en Dolberg nu kunnen ze rustig gebracht worden alles leren van onder meer Bergkamp en wanneer Troare weg is moeten zij dr staan.

11 augustus 2016 om 08:17

Als Traore volgend jaar weg is zit je nog met twee te jonge spitsen van 19 en 20.

11 augustus 2016 om 08:58

Ben je ooit weleens enthousiast hennie, heb je er überhaupt nog plezier van om die club 'te supporten'? Of ben je er zo een die vooral hield van Ajax in de seventies - en het nu uit gewoonte toch maar blijft volgen, maar eigenlijk van teleurstelling in teleurstelling rolt?

Komisch dat dezelfde mensen die erover lopen te janken dat bij Ajax alles alleen nog om geld gaat, nu ineens klagen dat je geen spelers moet huren omdat het zonde van het geld zou zijn.

Je kan lamgeslagen en verzuurd zijn maar probeer ook eens te genieten van wat er nog wel leuk is bij Ajax. Vertrouw eens dat jeugd zich ontwikkelt en geef ze die tijd. Dolberg komt eraan, met de ervaring van dit jaar is hij volgend jaar dan wel jong, maar misschien wel goed genoeg. Ajax heeft een mooie historie met piepjonge spelers die een topniveau haalde.

11 augustus 2016 om 08:58

Daarbij is huntelaar transfervrij volgend jaar

11 augustus 2016 om 09:17

Dus? Als ze meer brengen dan een haalbare speler van 25 dan maakt het weinig uit.

11 augustus 2016 om 11:13

@ Manodedios

Realisme en supporten zijn twee totaal verschillende zaken. Als fan sta ik altijd achter Ajax, maar dat betekent niet dat ik geen vergelijking maak tussen de doelstellingen van Ajax en de selectie die dat waar zou moeten maken. Ajax heeft al meerdere keren te kennen gegeven allerlei ambities te hebben in Europa maar stuurt telkens elftallen van gemiddeld 21/22 jaar het veld op. Dan hou je dus jezelf en je fans voor de gek met je ambities in Europa. Prima als je voor jonge spelers gaat maar ben dan ook eerlijk naar buiten toe.

11 augustus 2016 om 14:17

ajax is eerlijk naar buiten toe. De ambities die zijn uitgesproken, nationaal meedoen om de titel en beker, en zo lang mogelijk mee doen om de titel en op een zo hoog mogelijk podium, zijn volstrekt realistisch, ook met de huidige selectie. Het probleem ligt niet bij Ajax, dat heel duidelijk communiceert als je bereid bent om goed naar de woordvoerders te luisteren, maar bij een deel de supporters, dat vaak niet goed luistert en uitspraken van Ajax bewust of onbewust anders uitlegt als ze gedaan zijn. Als Overmars zegt dat Ajax op zoek is naar een spits en een buitenspeler, leggen veel supporters dat uit als een belofte, terwijl volkomen duidelijk is dat dat het dat niet is, maar een wens of een voornemen. Als Ajax zegt dat de club wil meedoen om de titel en de beker, is dat een doelstelling of een wens en derhalve iets anders dan een belofte dat ze ook daadwerkelijk gaan winnen. Er is geen enkele garantie dat dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren, maar dat is het zelfs niet als de geldkraan weer wordt open gezet zoals de laatste 7 jaar voor de revolutie hebben aangetoond.

Als je nu nog niet weet waar het nieuwe beleid voor staat, terwijl volkomen duidelijk zou moeten zijn dat de nadruk daarvan weer ligt op het opleiden en er pas nadat eerst in eigen keuken is gekeken, eventueel de transfermarkt op wordt gegaan, ligt dat uitsluitend aan jezelf en kun je dat niet de club verwijten die daar tot in den treure over heeft gecommuniceerd. Dat geldt ook voor de financiële kant van het verhaal. Bij (transfer)uitgaven is het uitgangspunt dat er niet meer wordt uitgegeven dan er binnenkomt, zoals het FPP reglement van de Knvb voorschrijft. Dat je daar moeite mee hebt, is één ding, maar dat je Ajax daaromtrent onduidelijkheid verwijt, is volkomen onterecht omdat de club er telkens weer op hamert als het over transfers gaat, dat er eerst verkocht moet worden voor er kan worden ingekocht en dat daarbij bovendien binnen de grenzen van de begroting dient te worden gebleven. Een ieder die dat nu nog weet, heeft zelf niet goed geluisterd en kan derhalve beter eens in de spiegel kijken voordat hij verwijten aan de club richt.

11 augustus 2016 om 07:51

Bovendien 2 miljoen betalen als huursom, waarbij het ook nog gewoonte is om (een deel van) zijn salaris over te nemen, is mijn inziens een hoop geld voor 1 jaar.

11 augustus 2016 om 08:20

Ben ik met je eens. Traore is een goede speler, maar hoe dit vormgegeven wordt in combinatie met het halen van alweer een jonge aanvaller. Ik ben er niet van onder de indruk.

11 augustus 2016 om 11:16

Ach jo wees blij dat er eindelijk eens wordt gespendeerd in kwaliteit

11 augustus 2016 om 09:21

Ik vind het top. Je hebt twee jonge jongens zonder enige ervaring (in NL en Europa).
Het feit dat je nu gewoon een hele goede speler hebt gehaald waar je een jaar mee vooruit kan, is top. Dolberg en Cassiera hebben nu een jaar lang om te wennen en om te groeien. Aan het einde van het seizoen kijk je waar ze staan. Zijn ze er klaar voor, komt er niks. Zijn ze er niets klaar voor, komt er een extra speler.

Voor dit seizoen is het gewoon niet voldoende als je mee wil doen. Traore is een fantastische tussenoplossing, want (ik vind) het gewoon een onwijs goede speler.

11 augustus 2016 om 19:39

@ Jdg84

Traore is dadelijk met Younes de beste aanvaller van Ajax en ik ben ook blij met zo'n speler, maar als je kijkt wat het beste voor het team op dit moment zou zijn geweest dan had je eigenlijk een wat meer ervaren aanvalsleider nodig gehad. Als je in Europa wat wilt bereiken kun je niet aankomen met een elftal van gemiddeld 21//22 jaar oud.

Zou iemand mij kunnen uitleggen hoe een spits een team op sleeptouw kan meenemen? Van een cv of een nummer 6 snap ik 't. Maar een spits? Daarom snap ik dat ervaring-verhaal niet helemaal. Wel in de zin van looplijnen en coachen...

11 augustus 2016 om 07:35

Hoeft van mij ook niet zo. Denk dat met die term iemand bedoeld wordt die het overzicht heeft, een teamspeler is, natuurlijke leider die iedereen bij de les houdt, vooropgaat in de strijd, de kop omhoog houdt bij tegenslag en beslissend kan zijn met doelpunten.

Kortom Davy Klaassen.

Laat een spits maar vooral scoren.

11 augustus 2016 om 08:16

Types als Suarez, Ibrahimovic, Kuijt, kunnen een elftal echt wel op sleeptouw nemen toch? Traoré overigens niet, die is nog veel te jong om een elftal op sleeptouw te nemen in mijn ogen...

11 augustus 2016 om 09:10

Kuijt heeft vorig jaar echt flink geholpen bij de 3e plaats van Feyenoord! !?? Suarez nam ajax pas in zijn laatste seizoen echt op sleeptouw. En zlatan heeft dat überhaupt nooit gedaan bij ajax. Een spits moet scoren en het liefst heel veel!! Ik heb wel vertrouwen in traore.

11 augustus 2016 om 09:25

Het opzwepen en meenemen in de strijd is meer een taak voor Veltman, Klaassen of Gudelj. Moet er trouwens niet aan denken dat je spits een team op die manier op sleeptouw zou moeten gaan nemen, dat betekent namelijk dat het niet goed gaat in het veld.
Dan zie ik hem liever een bal erin schieten op dat moment door individuele klasse en het team zo ophoog halen. En dat kan die weer wel.

Haha wat n onzin over die druk en zo. T is toch veel lekkerder om te spelen dan om reserve te zijn. Als ze er nu n keer inkomen denken ze gelijk dat ze 3x moeten scoren omdat ze basis willen staan.

Voor ajax is t natuurlijk wel goed. Liever deze jongen dan Dost

11 augustus 2016 om 08:47

Ben je nou echt zo simpel of moeten we nog een serieuze poging doen om je dit uit te leggen?

Uiteraard is spelen het lekkerst, als alles vlekkeloos gaat. Maar bij Ajax, en zeker als spits, krijg je heel weinig krediet. Exact de reden waarom talloze spelers die floreren in de subtop, in de top ten onder gaan. De druk is waanzinnig en je moet tijd krijgen om daarmee om te leren gaan.

11 augustus 2016 om 11:35

ja..of die spelers zijn gewoon niet goed genoeg.
En hoe leer je het beste om met die druk om te gaan? Als je speelt.

Ik weet niet op wat voor niveau jij sport, maar ik heb op het hoogste niveau gesport.
Ik stond veel lekkerder in het veld als ik nagenoeg zeker was van mn plek, dan als ik hele sterke concurrenten had. Dan maak je 2 fouten en kijk je al of er iemand warm loopt.

Voor die 2 miljoen hoop ik wel dat ze een optie tot koop hebben bedongen.

Ik snap niet waarom mensen dit zo'n topaanwinst vinden. Ja hij heeft 1 seizoen redelijk gepresteerd bij Vitesse, maar verder heeft hij niks bereikt. Als je dan nog huurt ook ipv. Koopt en je bedenkt dat ipv een huntelaar of Gomez die Dolberg en Cassierra iets bijbrengen je nu een Traore hebt die zelf nog geen overwicht zal hebben bij een speler dan vind ik dit allemaal onbegrijpelijk. Ik hoop dat ze voor de vleugel dan ook een echte goede spelet halen en niet Boerrigter terugvragen ofzo.

Onzin! Haal dan gewoon een kwaliteitsspits van 28-31 jaar die er meteen staat wanneer het nodig is. Een huur van 2 miljoen voor een speler die feitelijk gezien alleen de ontwikkeling en kansen van Cassiera/Dolberg in de weg staat. Had het mooi gevonden als die twee gewoon voor de nummer 9 plek zouden strijden!

11 augustus 2016 om 10:01

Kwaliteitsspits van 28-31 die er meteen staat? Wie had je in gedachten? Bas Dost? Gomez? Balotelli? Of liever Benzema? Rooney? Tevez?
Ajax kan geen 3, 4, 5 miljoen aan salaris neerleggen, dus hou maar op met je kwaliteitsspits. Het is geen Fifa dat je kan kopen wie je wilt.

11 augustus 2016 om 12:05

Huntelaar, Balotelli, Kerzhakov, Dost, zelfs een Luca Toni of Miroslav Klose zou nog wat toevoegen. Ajax kan wel 3-4-5 miljoen aan salaris neerleggen maar doet het gewoon niet. Die stap is nodig om een kickstart in de CL te krijgen.

11 augustus 2016 om 13:02

Ajax kan zo'n bedrag inderdaad neerleggen, dan houden ze aan het eind van de race echter wel een negatief resultaat over. Om nu gewoon bewust verlies te gaan draaien is niet echt verstandige beleidsvorming. Als je daar aan begint gaat het van kwaad tot erger. Daarnaast heeft Huntelaar bijvoorbeeld al lang aangegeven bij Schalke te willen blijven, dus die kun je vast afstrepen. Als je realistisch nadenkt heeft de rest toch ook geen zin in de Eredivisie. Je speelt op 4 of misschien 6 wedstrijden na tegen nietszeggende tegenstanders (in hun ogen). Die jongens willen gewoon niet naar Ajax komen, besef dat gewoon.

Daarbij weet je ook niet hoe fit die gasten nog zijn. Jij wilt gewoon zo'n spits omdat er dan een 'grote naam' komt. Dat is kortzichtig en niet het beleid van Ajax.

11 augustus 2016 om 11:32

Lekker makkelijk roepen maar geen 1 spits met ervaring wil naar Nederland wanneer gaan sommige ogen is open. We kunnen hier niet tegen die buitenlandse salarissen opboksen.

11 augustus 2016 om 12:06

Ik vond dat PSV met Guardado en Moreno een goed voorbeeld heeft gesteld, net als Feyenoord met Kuyt. Weliswaar iets ouder, maar zo'n type is nodig. Geen slapjanus van Chelsea die hier even komt ballen en na een jaar weer terug gaat.

Je schiet er gewoon niet zo veel mee op als Ajax. Die jongen moet ook nog naar de Afrika cup in januari en februari. Dan zullen Dolberg en Cassiera wel speeltijd krijgen. Echter verwacht ik niet dat beiden nu zoveel gaan opsteken van Traore. Ik vind het een noodverbandje, meer ook niet.

Ajax kan best een jaar vooruit met Traore. Voor Dolberg en Cassierra
ook fijn om enigszins in de luwte te rijpen en toch veel te spelen in het
eerste elftal. Wel moet Ajax nog een betere linksback (buttner?) halen
voor de lompe Dijks, en nog 2 vleugelspelers van het niveau Traore.
Zyech zou ideaal zijn, kan zowel op het middenveld als ook hangend
rechtsbuiten spelen, maar constateer vanuit vele berichtgeving dat
Ajax liever geen bovengemiddelde spelers wil halen. Vreemd toch;-).

Zijn de ajacieden onder ons niet bang voor een teleurstelling wat betreft Traore? Ik zie bijna alleen maar positieve reacties en het is natuurlijk ook een geweldig talent, maar het blijft een pas 20 jarige jongen. Uit alle hoeken hoor je dat cassiera en dolberg hierdoor de druk kunnen afschuiven... op een potverdorie 20 jarige jongen! Het is te hopen van niet, maar voor hetzelfde geld wordt de druk hem te veel of heeft hij gewoon een minder jaar, wat heel gewoon is bij talenten.

11 augustus 2016 om 10:06

Verschil is dat Traore al een seizoen onder Bosz gespeeld heeft en 10-15 wedstrijden PL ervaring heeft, dat is meer dan die andere 2 bij elkaar. Dus als je kijkt naar de feiten ipv alleen leeftijd valt het wel mee. En het gaat er ook om dat de 2 jonkies niet gelijk alle druk hebben maar rustig gebracht kunnen worden. Dus ik denk dat Traore een ideale overbrugging is.

11 augustus 2016 om 11:25

Klopt,ik ben ook lyrisch.
Wat een geweldige spits is dit, en ja hier kunnen de jonkies veel van leren.
En denk maar niet dat hij in Rusland onder indruk gaat raken van fc rostok.

11 augustus 2016 om 11:27

Nee Sprokkie dit is in mijn ogen de beste aanvaller die Ajax kon halen. Ik ben hier heel blij mee en hoopte ook op hem. Dat de druk te hoog kan worden of dat hij een minder jaar speelt kan net zo goed als het een oudere spits was geweest.

11 augustus 2016 om 11:36

Het is de best mogelijke optie, in het achterhoofd houdend dat we enorm talenvolle spitsen achter de hand hebben.

Het is een gemotiveerde jongen die wil laten zien wat hij kan en niet een volgevreten vedette die af komt bouwen. Heeft ook een goeie voorbereiding bij Chelsea gedraaid met veel minuten. Veel beter dan dit gaat het niet worden voor Ajax dus dan moet je ook gewoon tevreden zijn. Bovendien heb je met Cassiera en Dolberg nu genoeg keuzes, ook met het drukke programma, iig voor de winterstop.

Dom, om te denken dat je zo een jaar overbrugt. Die overbrugging krijg je door twee gasten op de bank te laten zitten, bij Jong Ajax mee te spelen? Dat werkt totaal niet, nu heb je de ene junior die een jaar de andere junior komt verpesten. Totale verspilling van je investeringen in Dolberg (scounting en jeugdopleiding) Cassiera (scounting en aankoop) en Zivkovic (scounting, aankoop, verhuur en opleiding). Als je die gasten steeds niet laat spelen, worden ze niet beter. Maak toch eens beleid man!

2 miljoen voor een huur speler :O Vind dit erg gewaagd. Zie Ajax niet opeens veel beter worden nu eigenlijk! Er zou toch nog een grote komen?

Waarom niet gewoon voor een ervaren spits met kwaliteit gaan? Heb je veel meer kans mee op succes.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren