Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Bosz heeft voorkeur voor spits: ‘Hij is meer een echte nummer 9’

Laatste update:

Mateo Cassierra kreeg bij Ajax tegen Sparta Rotterdam de voorkeur in de punt van de aanval, maar volgens trainer Peter Bosz heeft Kasper Dolberg op die positie toch een streepje voor. Volgens Bosz is Dolberg een ‘echte nummer 9’, terwijl Cassierra volgens de oefenmeester beter tot zijn recht komt om de diepe spits heen of net achter de diepe spits.

/

Bosz noemt Cassierra een ‘heel goede’ en ‘slimme’ speler. “Ik hou van intelligente voetballers en dat is hij. Dat zie je aan hoe hij positie kiest, hoe hij tussen linies loopt en hoe hij zich aanbiedt”, legt Bosz uit via de officiële kanalen van Ajax. Bosz wijst op de verschillen tussen Dolberg (die rust kreeg na zijn optreden in de voorronde van de Champions League) en Cassierra.

“Als ik naar het schot alleen kijk: Dolberg heeft een waanzinnig hard schot. Dat heeft Mateo weer niet, maar hij loopt weer heel slim tussen linies. Ik zie in Kasper op dit moment meer een echte nummer 9. Cassierra groeit daar uiteindelijk ook naartoe omdat hij een heel slimme speler is, maar hij is nu iemand die meer eromheen speelt of eronder.”

Wie is volgens jou op dit moment de beste spits van Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

ik heb toch liever cassiera die meer gedreven overkomt en een goede dribbel heeft

9 augustus 2016 om 22:45

Ik ook. In mijn ogen is hij een completere spits dan Dolberg. Vooral hoe hij positie kiest.

9 augustus 2016 om 22:53

Waar hebben wij het over. Die jongens zijn net uit de luiers laat ze lekker plezier hebben in het spelletje. Niet meteen een stempel opdrukken.

9 augustus 2016 om 23:19

@verpatopspits

Alleen maar plezier hebben in het spelletje is ook weer wat overdreven. Tuurlijk zijn ze nog nat achter de oren, maar ze zijn ook selectiespeler bij een topclub waar enige druk en verwachting bij komt kijken. Voor alleen plezier hebben in het spelletje kun je beter bij een leuke amateurclub spelen.

Een stempel drukken op die jonge jongens is idd nog wat vroeg, maar het is toch prima om er over te babbelen waar hun kwaliteiten liggen en waar ze het beste tot hun recht komen op het veld.

Als de heer Bosz dat zegt dan geloof ik dat gelijk. Hij behoort er meer verstand van te hebben dan ik. Bovendien ziet hij ze ook op de trainingen.

9 augustus 2016 om 22:06

Heerlijke reactie. En eigenlijk de reactie die we allemaal zouden moeten plaatsen

9 augustus 2016 om 22:14

Dan is het snel gedaan met deze site natuurlijk .

Overigens wel grappig dat je met deze reactie van Bosz eigenlijk tussen de regels door leest dat er dus geen nieuwe spits wordt aangetrokken en ze gaan voor Dolberg en die zuid-amerikaan.

9 augustus 2016 om 22:20

De aanwezige spitsen worden wel overdreven gepromoot ja. Beetje de achterban pleasen en overtuigen dat er genoeg spitsmateriaal is.

9 augustus 2016 om 22:22

Ik ben er bang voor, ik ben er serieus bang voor.

9 augustus 2016 om 23:47

De lijst van 15 potentiele nieuwe spitsen. Als die er al was. Zal langzaam kleiner worden. Mijn gevoel zegt ook dat Marc er niet in slaagd om een grote vis te lokken. Laat staan te vangen.

11 augustus 2016 om 03:26

Nou niet echt, lees net dat traore is aangetrokken! Goed nieuws

9 augustus 2016 om 23:26

Als Bosz gelijk heeft, dan heeft Ajax hem verkeerd gescout, want Ajax heeft weinig aan zo'n type speler; of Bosz moet de manier van spelen danig aanpassen en 4-4-2 en 3-5-2 gaan spelen en dan heeft hij intern een groot probleem, denk ik, want dat wijkt van de Ajaxfilosofie af. Alle (jeugd)teams.spelen 4-3-3 en alle spelers worden zo opgeleid, met als reden dat de veldbezetting optimaal is.

Hoewel er niet veel materiaal van Cassiera te zien was op youtube, vreesde ik Bosz' zijn conclusie al na de aankoop.

9 augustus 2016 om 23:40

@doncoxxx

Volgens mij zegt Bosz dat Cassierra nu op dit moment een speler is, die rond of achter de spits het best tot zijn recht komt in vergelijking tot Dolberg, die nu al een echte nummer 9 is.

Maar hij zegt erbij, dat Cassierra met zijn intelligente spel en inzicht naar de nummer 9 positie toe zal groeien. Als dat zo is dan is hij ptima gescout.

10 augustus 2016 om 00:04

Dit dus. Wat mij opvalt is dat Bosz veel meer en ook duidelijkere dingen vertelt dan De Boer. Ik heb meer het idee dat die echt weet waar die het over heeft. In dit filmpje beschrijft die ook weer heel duidelijk hoe die er naar kijkt en wat de verschillen tussen de spelers zijn. Ja, ik heb veel vertrouwen in Bosz en ook in deze 2 jongens!

Is Dolberg juist niet een type om die om de spits kan met wat meer beweeglijkheid of zeg ik nu iets raars.

9 augustus 2016 om 21:46

Niet iets heel raars, maar niet de waarheid. Dolberg is meer een afmaker, en Cassiera meer iemand die de ruimtes induikt met zijn snelheid.

9 augustus 2016 om 21:51

Precies. Dolberg maakt ze echt heel makkelijk en Cassierra moet echt zijn schot op doel gaan ontwikkelen. Maar koppen kan de Columbiaan wel weer erg goed. Zijn beide nog jong dus kan nog leuk worden.

9 augustus 2016 om 21:54

Hoop dat het leuk word ziet dr wel al aardig uit met die twee. Hoop dat ze allebei een top seizoen hebben.

Maar dan zegt hij dus eigenlijk ook dat Ajax een spits heeft gekocht voor een positie die niet bestaat in de huidige tactiek?

9 augustus 2016 om 21:47

In de 3-5-2 / 5-3-2 weer wel.. Maar je hebt helemaal gelijk

9 augustus 2016 om 21:49

Ja, de uiteindelijke conclusie.

Ajax ten voeten uit. Eerst kopen en dan pas kijken of de aankoop op de speelwijze aansluit. Westermann, ook z'n vreemde aankoop. Is juist gebaat bij een meer verdedigende speelwijze.

En Zivkovic wordt niet eens genoemd.......Die jongen kan maar beter gauw naar ons FC Utrecht komen!

9 augustus 2016 om 21:48

Zivkovic liet tegen Emnen weer eens zien hoe slecht hij is. Raakt geen knikker, loopt slecht, positie slecht. Die moet Ajax gewoon weg doen.

9 augustus 2016 om 21:51

Ik zie liever de man die zulke counterspitsen naar Ajax haalt, vertrekken. Snapt 't niet.

9 augustus 2016 om 22:29

en met een slechte houding!
Scouting heel slecht.

10 augustus 2016 om 00:12

Hoezo slechte scputing Zivko deed het goed in NL, daar had je geen scout voor nodig. Ajax had hem wel beter meteen kunnen uitlenen de concurentie is te groot voor hem.

9 augustus 2016 om 21:51

Zivkovic hadden ze gelijk voor 2 jaar moeten verhuren aan een vitesse ofzo, echt een domme zet van ze om hem in het 2e te stallen. Kan inderdaad beter naar utrecht gaan.

Ik geloof Bosz ook, maar Cassiera lijkt een betere aanname te hebben en lijkt me iets kopsterker. Dat is ook niet onbelangrijk. Wie de bal beter vast kan houden weet ik nog niet. Ik vraag me af of Bosz Casierra achter Dolberg gaat laten spelen. Van mij mag hij eerste spits blijven. Hij lijkt mij ook iets bewegelijker dan Dolberg.

9 augustus 2016 om 21:58

Vind cassierra ook wat beter op het moment. Vond ik al in de voorbereiding toen maakte hij meer indruk op mij dan dolberg.
Cassierra oog op mij gretiger voor de goal en idd bewegelijker. Daarnaast kop sterk en intelligent.

9 augustus 2016 om 22:58

Je moet inderdaad vrij goed kunnen koppen om met 1 kopbal 2 palen te raken...

10 augustus 2016 om 00:03

Dolberg kopte tegen paok een bal op de lat met zn achterhoofd. Ook knap.

Haha dit zei ik bij live meepraten tegen Sparta. En die afcnats maar ontkennen en de wijsneus uithangen. Cassiera is een spits voor een 4-4-2 systeem, eigenlijk zegt Bosz dat hier ook.

9 augustus 2016 om 22:21

Ik begrijp dan werkelijk waar niet waarom je hem zou halen als je die positie helemaal niet hebt.

9 augustus 2016 om 23:29

Gaat om dit moment. Bosz geeft ook aan dat hij het in zich heeft om een echte nr.9 te worden. Volgens mij moet je naar hun basis kwaliteiten kijken en dan zit er genoeg kwaliteit en genoeg om aan te werken. Dit zijn jongens die nog een echte drive hebben om te slagen omdat ze nog niet zo verwend zijn als de jochies hier. Nu hopen dat ze zich aan kunnen passen en zich prettig gaan voelen.

9 augustus 2016 om 23:46

@laligathomas

Bosz zegt dat Cassierra naar de nummer 9 positie gaat toegroeien, maar nu op dit moment nog meer een speler voor rond of achter de spits is. Lees maar nog eens goed. Bosz zegt niet zoals jij beweerd, dat hij enkel geschikt is voor het 4-4-2 systeem.

Ik heb je discussie met afcanats niet gevolgd, maar vind je toevoeging dat je je gelijk hebt gehaald nogal onzinnig. Intussen hang je ook nog zelf de wijsneus uit.

Straks met de nieuwe spits zullen ze niet veel meer spelen helaas

9 augustus 2016 om 22:07

Hangt er wel vanaf wie ze kunnen krijgen , want deze 2 bekoren me wel . Vooral cassiera vind ik echt een allround spits die veelal goeie beslissingen maakt in t veld. Mocht ee een spits bijkomen zie ik graag borja bastin komen.

Ik zou als ajax supporter (wat ik niet ben) een echte spits van naam willen.
Niet weer een talent

9 augustus 2016 om 22:08

Kunnen ze wel het beste doen eigenlijk. Cassierra en Dolberg zijn eigenlijk al goede spitsen.

O heerlijk. Pas al een hele discussie hier gehad over de spitsen van Ajax en het type waar ze naar op zoek zijn. Dost zou zo bijvoorbeeld absoluut niet het type spits zijn wat Ajax wil hebben, terwijl ik zo van Bosz begrijp dat hij een echte 9 zoekt. Je kan veel van Dost zeggen, maar het is wel een echte 9.

Dan kopen ze Cassiero, maar dat is dan niet het type dat je nodig hebt (speelt om de spits heen). Wat moet je daar dan mee? Gaat Ajax verschillende tactieken hanteren dit jaar?

En begrijp ik nou goed dat ze toch vol gaan voor Dolberg dit jaar? Dan komt er niemand meer bij en ik denk toch niet dat deze selectie klaar is om er een vol jaar tegenaan te gaan.

Lastig, denk zelf dat het iig belangrijk is iemand vertrouwen te geven, JIJ bent mijn eerste spits! Of dit nu een ervaren aankoop, cassiera of Dolberg is. Denk wel dat Dolberg kan verassen, type huntelaar, afmaker maar ook beweeglijk, en technisch genoeg om combinaties aan te gaan.

9 augustus 2016 om 22:33

Het is een talent dat nu even piekt, maar op zeker in een dipje terecht komt. En ajax moet eens een keer het vertrouwen geven aan spelers met een dipje. Je speelt expres met een jonge selectie, dan moet je accepteren dat ze in een terugval komen. Hoe spelers en club daar mee omgaan, tekent de carrière. El Ghazi, Kisna, Tete, Bazoer, Van Rhijn, Van der Wiel. Allemaal grote talenten, maar zijn na een terugval nooit meer terug gekomen (al kan dat voor Tete en Bazoer natuurlijk nog, maar vooralsnog zijn ze weer gepasseerd).

9 augustus 2016 om 22:42

exact, laten staan! Milik perfect voorbeeld. Geef hem wedstrijd na wedstrijd vertrouwen en hij wordt een topspits!! Lekker voelen, het belangrijkste. Meningen zijn verdeeld over Milik, ieder zijn mening natuurlijk, maar was fan van em geworden, baal nog steeds dat ie weg is. Bal voor links in de zestien is een goal, werd sterker en sterker als aanspeelpunt, werkt hard, kan koppen en combinaties aangaan. Lekker trainen op rechts

9 augustus 2016 om 23:14

Tete en Baszoer gepasseerd? Tete heeft vanaf zijn debuut bijna alleen maar basis gespeeld (behalve zijn blessure periode) en speelt dit seizoen ook alles, Bazoer stond er tegen Sparta ook weer in (daarvoor nog blessure) evenals El Ghazi die tegen Sparta goed speelde en ook veel basis kan spelen (daarachter is de concurrentie met o.a. Cerny nog erg jong)

Beide zijn grote talenten, maar Dolberg moet nog wat meer ''body'' krijgen om de duels te winnen. Cassiera moet nog wennen aan het niveau hier,dus daarom krijgt Dolberg even de voorkeur Als ik Bosz was zou ik dit doen:

Cillessen
Dijks
Riedewald
Veltman
Tete
Klaassen
Bazoer
V/d Beek
Younes
Dolberg
El Ghazi

Ik vind het wel leuk als neutrale toeschouwer. 2 onbekende jongelingen die het samen maar uit moeten vechten. Met Milik, Zivkovic, Huntelaar en Dost weet je precies wat je wel en niet krijgt. Allemaal hebben ze hun sterke maar vooral ook hun zwakke punten. Deze jongens moeten zich nog bewijzen, ontdekken en zijn nog te vormen. Of ze goed genoeg zijn kunnen we nu nog niet zeggen, over een jaar ook nog niet en in mijn ogen was Milik ook niet goed genoeg, maar die heeft met zijn transfer van 32 miljoen schijnbaar het tegendeel bewezen.

Lukt het met deze 2 jonkies? Prachtig. Lukt het niet!? Ook prachtig!

10 augustus 2016 om 09:42

En dan komt weer het leuke oude vertrouwde liedje: Zodra ze zich doorontwikkelen en zich bewezen hebben en we weten wat we precies aan ze hebben dan vertrekken ze naar een andere competitie en kunnen we weer op zoek naar een nieuwe spits.

10 augustus 2016 om 12:38

Tjah, maar dat heb je met jongens als Luuk de Jong, Ricky van Wolfswinkel en Bas Dost ook. Die komen terug naar Nederland (of hebben semi-interesse) om een stap terug te doen, alleen maar om vervolgens weer 2 stappen vooruit te doen. Luuk de Jong begint een beetje in te zien dat nog een avontuur in de Buli of PL waarschijnlijk niet zoveel zin heeft en kampioen worden, kans op topscorer en 2m per jaar verdienen is lekker veilig en vertrouwd.

Overigens haal je met Huntelaar wel een eindproduct binnen, maar ook een spits op z'n retour die nog maar 2 jaar van waarde kan zijn. Het is gewoon lastig om spelers vast te houden in de Eredivisie.

Peter is er inmiddels ook achter dat Overmars allesbehalve slagvaardig is.

Dus tot die tijd zal hij al zijn vertrouwen schenken aan de overgebleven spitsen (en eigenlijk nog gewoon talenten). Dus dat doet Bosz slim ! Het programma in de Eredivisie laat dit voorlopig ook toe.

Maar voor plaatsing van de CL had je nu een echte spits met ervaring moeten hebben. Die kan het verschil maken voor plaatsing CL of terugzetting EL. En bij plaatsing is de investering van die spits meteen al betaald.

Maar ja met 130 miljoen op de bank kun je natuurlijk geen enkel risico nemen.....

10 augustus 2016 om 08:52

Weet je wie ajax nu kan halen? Haller van utrecht of een talentvolle voetballer. Overmars wil een topper en dan zal ajax moeten wachten totdat ze cl voetbal hebben of tot de speler van de grotere club besluit dat hij niet meer wil wacgten op een andere club. Anders moet je het met een voetballer als haller doen (waar ik over twijfel)

10 augustus 2016 om 12:39

Als je Haller en Ziyech haalt ben je gewoon een keer zo goed af als dat je nu bent. Ik begrijp dat Haller an sich geen geweldenaar is, maar hij is wel een speler die het verschil kan maken.

Cassierra is misschien niet een echte nummer 9 maar wel by far het grootste talent van Ajax wat ik tot nu toe heb gezien. Topspeler, maakt amper fouten.

10 augustus 2016 om 08:53

Vooral een goede aanname. Ben daar op gaan letten. Qua techniek echt een heel stuk vaardiger dan millik

10 augustus 2016 om 09:47

Een beetje vroeg om dat te roepen denk je niet? Niet te veel in de waan van de dag blijven hangen. Die jongen heeft nog amper gespeeld. Zijn begin is wel goed natuurlijk

moet sws nog gekocht worden vind ik een graag hakim en nog een redelijke spits geen mario
grote sukkel vind ik dat ik weet ook niet precies wie wel

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren