Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘FC Basel wil Nederlandse ‘Millionen-Flop’ nog deze zomer verkopen’

Laatste update:

Het lijkt erop dat Jean-Paul Boëtius zijn langste tijd bij FC Basel gehad heeft. Volgens de Zwitserse krant Blick ligt de toekomst van de 22-jarige Nederlander niet in Bazel: de aankoop van 2,5 miljoen euro speelde slechts 12 competitiewedstrijden en ook zondag zat hij tegen FC Luzern op de reservebank.

/

Volgens het dagblad had ‘Millionen-Flop’ Boëtius het op de reservebank prima naar zijn zin met ploeggenoot Renato Steffen. De clubleiding lijkt dat niet te kunnen waarderen en volgens Blick lijkt een afscheid aanstaande.

Fiorentina zou interesse hebben in de man die in totaal dus pas twaalf keer speelde in Bazel, waarvan zes keer als basisspeler. Boëtius, die in de zomer van 2015 vertrok bij Feyenoord, maakte drie doelpunten.

Jean-Paul Boëtius zou een aanwinst zijn voor iedere Nederlandse Eredivisionist

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer, hij begon toch fantastisch met zijn goal tegen Ajax maar is helaas stil blijven staan in zijn ontwikkeling.

Ajax zoekt toch nog een linksbuiten.

9 augustus 2016 om 19:04

Niet alleen een linksbuiten, graag ook 1 met kwalitatief betere speler dan onze eigen jeugd. En ik heb het idee dat hij echt niet veel beter zo niet slechter is dan Cerny.

9 augustus 2016 om 19:06

Moet dit overal op gezegd worden.

9 augustus 2016 om 19:17

Maar Cerny is in principe dan ook een van de beste spelers ter wereld.

9 augustus 2016 om 21:33

Nee, totaal niet. Maar Boetius was nooit veel beter dan Cerny of wel?

9 augustus 2016 om 19:09

Maar die streven wel een beter niveau dan Boetius na.

9 augustus 2016 om 19:40

Ik hoor steeds van jan boskamp bij VI dat hij in de jeugd altijd rechtsbuiten speelde , maar waarom stelt iedere trainer hem dan steeds op links op ? Misschien als er is er een keer een trainer die hem gewoon op rechts laat spelen en dat hij dan zijn echte kwaliteit kan laten zien.

9 augustus 2016 om 20:44

Rechtsbuiten juist

9 augustus 2016 om 21:14

Nee younes is 10x beter als deze jongen

10 augustus 2016 om 01:27

*beter dan..

Nee, beter hè!

Nou iedere niet maar subtop zeker wel

Vreselijk om te zien hoe iemand plezier heeft idd. 3 uit twaalf klinkt ook niet zo heeeel dramatisch als je t mij vraagt

9 augustus 2016 om 19:10

Inderdaad, dat valt nog best mee. Zal ook lang niet alles basis dan wel de volledige 90 minuten hebben gespeeld, dus 3 goals is nog best netjes

9 augustus 2016 om 19:34

Er komt nog meer bij kijken dan alleen goals

9 augustus 2016 om 19:48

Juist daarom, als buitenspeler heeft hij het dan best aardig gedaan.

Ik snap niet dat die lui constant naar het buitenland willen, laat ze eerst eens 2 jaar goed en constant presteren bij hun eigen club. Ze falen vrijwel allemaal in het buitenland.

9 augustus 2016 om 19:35

Op zich met je eens maar bij feyenoord speelde hij ook niet.

9 augustus 2016 om 20:24

Financieel gezien snap ik het wel. Sportief gezien had hij echter beter een stapje terug kunnen zetten.

10 augustus 2016 om 07:54

Dit was nu juist eens een geweldige keuze. Club en het type voetbal passen heel goed bij zijn speelstijl. Een weinig aansprekende naam maar een prachtige club. Financieel zal hij er ten opzichte van Feyenoord en niet bijzonder op vooruit zijn gegaan.

Poll: Iedere eredivisionist? Serieus zoveel ja stemmers?

Niet voor niets weggegaan bij Feyenoord terwijl er geen eens concurrentie voor hem was. Alles buiten de top traditionele 3 zie ik voor hem wel als een optie.

Moet misschien Jaap Stam even bellen ofzo.

9 augustus 2016 om 19:06

De trainer kan het ook wel eens mis hebben he. Ik vind het nog steeds onbegrijpelijk dat ze zo met hem zijn omgegaan.

9 augustus 2016 om 19:56

Tja als je als groot talent van Feyenoord naar het eerste word gehaald en Verhoek, Schaken, Manu etc de voorkeur krijgen...

9 augustus 2016 om 20:30

De Sa viel toendertijd in het niet bij Boetius. Ik weet niet of Boetius met onrealistische eisen kwam maar ze hadden hem in dat geval beter kunnen verhuren.

10 augustus 2016 om 06:38

Ehm, boetius wilde niet verhuurd worden en voelde geen vertrouwen vanuit de leiding. Hoe kun je dan de conclusie trekken dat feyenoord een verkeerde keuze heeft gemaakt als dit (zn bankzitterij bij Basel) zn vervolgstap is geworden?
Boetius speelde echt heel slecht gedurende een langere periode. Verloor zn basisplaats en terecht. Is daar niet meer bovenop gekomen door een goed niveau te halen

11 augustus 2016 om 10:59

Manu deed het in zijn invalbeurten toen ook beter dan Boetius.

9 augustus 2016 om 19:48

Dat is standaard hier. Mensen zeggen veel sneller "ja" dan "nee". Een bijzonder fonomeeen, vind ik.

Als je bij een artikel over Real Madrid stelt dat Ronaldo de beste ter wereld is, heb je (bijvoorbeeld) 70% die dat bevestigd. Stel je bij een ander artikel dat Messi de beste is: zelfde resultaat. En dat kan natuurlijk niet. Nu kun je zeggen dat andere mensen stemmen maar dan nog is het heel opvallend dat het bijna altijd zo gaat.

Het zoveelste talent dat verkwanseld is. We zijn wel een beetje verworden tot een land dat C-talenten produceerd.

9 augustus 2016 om 19:20

Ligt ook aan hem zelf. Hij investreert amper in zich zelf, goede basistechniek, maar fysiek nog een A-junior.

9 augustus 2016 om 19:25

Had toch wel verwacht dat hij bij Basel zou slagen. Zonde dit.

9 augustus 2016 om 19:58

Ik niet echt, want het niveau ligt daar toch net wat hoger dan bij Feyenoord denk ik.

Jammer en onbegrijpelijk dat hij zijn kansen niet verzilverd heeft in Basel.

Ik weet voor JPB nog een mooie club, waar ze broodnodig een snelle technische vleugelspeler zoeken. Ik ben gecharmeerd van zijn spel in ieder geval!

Zou een goede speler voor AZ zijn; vervanger van Dos Santos. Die heeft genoeg kansen gehad.

9 augustus 2016 om 19:36

AZ heeft Garcia nog achter de hand. Hele fijne speler!

Lijkt me toch prima als een speler het naar zijn zin heeft ook als hij op de bank zit. Moet hij dan gaan zitten huilen of zo? Lijkt me logisch dat hij liever in het veld staat maar toch

9 augustus 2016 om 19:18

ophalen feyenoord

Zou een goede voor Ajax zijn, nooit begrepen waarom Feyenoord hem zo makkelijk liet gaan.

9 augustus 2016 om 19:22

Omdat hij geen basisspeler meer was, zelfs Manu was hem voorbij gestreefd. Boetius als die speelde lag alleen maar op de grond, fysiek kwam die veel te kort.

Helemaal geen aanwinst voor elke Nederlandse club. Kwam al tekort bij een minder Feyenoord onder Rutten. Snapte toen al de stap naar Basel niet, dat qua niveau hoger is dan Feyenoord.

Boeitus lijkt mij wel een goede speler voor een club als Groningen, Heerenveen etc.

Omdat hij geen basisspeler meer was, zelfs Manu was hem voorbij gestreefd. Boetius als die speelde lag alleen maar op de grond, fysiek kwam die veel te kort.

Denk een leuke speler voor de sub top van Nederland: AZ, Vitesse of Feyenoord zijn prima clubs voor hem.

9 augustus 2016 om 19:39

Ben jij wel wakker? Ten eerste Feyenoord is totaal geen subtopper en Feyenoord heeft hem vorig jaar juist verkocht.
En daarbij hebben we hem ook echt niet nodig met Bilal, Berghuis en die 2 talenten als back up.

9 augustus 2016 om 19:50

Feyenoord is gewoon een subtopper. Natuurlijk wel de beste, maar het blijft gewoon een subtopper. Als je moet hopen op een incidenteel kampioenschap, ben je geen topclub.

9 augustus 2016 om 19:57

Klopt niks van wat jij nu zegt. Feyenoord doet altijd mee met de top in de Eredivsie absoluut geen subtopper vent.

Jouw club is een subtopper!! met uitschot van een seizoentje waardoor jullie gelijk dachten dat jullie een topclub in Nederland zouden worden. Nou mooi niet dus lekker weer op jullie normale plek: het rechter rijtje!

9 augustus 2016 om 20:21

Feyenoord is op de fanatiek achterban na gewoon een subtopper. Als je in de laatste pak hem beet 35 jaar maar 3x kampioen geworden bent, ben je sec. gezien niets meer dan een subtopper....

9 augustus 2016 om 20:22

Tjonge....3e, 6e, 2e, 3e, 2e en 10e. Toppertje.

9 augustus 2016 om 20:42

Feyenoord doet altijd mee MET de top, maar beland nooit aan de top. Altijd net eronder. Dat is ook de letterlijke betekenis van subtop; onder de top.

9 augustus 2016 om 20:51

Ik snap de frustratie maar sportief is Feyenoord gewoon een subtopper al een hele poos.

9 augustus 2016 om 21:13

Feyenoord is de grootste club van Nederland, straks met het nieuwe stadion zullen ze ook onaantastbaar qua prestaties nummer 1 worden en blijven.

9 augustus 2016 om 21:42

Je kan Feyenoord de mooiste vinden, maar de eeuwige overigens onterechte discussie valt niet te winnen. Ajax is vele malen groter. Zoals in mei ook weer opgemerkt kon worden. Ook in het buitenland is dat zo..

Dat de discussie van mooiste club door 'jullie' (Feyenoorders) gewonnen kan worden vind ik best. Dat is gebaseerd op meningen. Dat Ajax de grootste is is gewoon een feit.

9 augustus 2016 om 21:44

Daarbij hebben ze jaren lang veruit het grootste stadion gehad, en wonnen nog nauwelijks titels..

Ik zou bijna willen zeggen: Brands neem deze gok! Nederlander, nog steeds jong en een speler met een prima actie. En goedkoop! Eigenlijk zonde als je het niet probeert.

9 augustus 2016 om 20:45

Helemaal mee eens! En hij zou zowel op rechts als linksbuiten kunnen. Meteen de vervanger van Narsingh binnen.

9 augustus 2016 om 21:17

Precies, waarom die Bruma voor 8 miljoen als het ook voor minder dan de helft kan

De zoveelste speler van Feyenoord die te vroeg is weg gegaan en dan flopt! Martins Indy, Janmaat , de vrij en clasie!

9 augustus 2016 om 19:48

Dat je Indi opsomt als flop oke, maar die andere namen? En dan met name de Vrij.. Jonge jonge wat meer voetbal kijken vent, klopt niks van wat je zegt namelijk.

9 augustus 2016 om 19:52

De zoveelste flop? man, man, man, jij kan beter stoppen!

- Janmaat: gewoon basis bij Newcastle.

- De Vrij: basisspeler bij Lazio (Is heel lang geblesseerd geweest)

- Clasie: nog geen vaste basisplek maar flop absoluut niet.

- Indi: Niet gelukt inderdaad bij Porto maar nog altijd 24 jaar en heeft genoeg opties.

Dus oftwel: Je snapt er geen klote van vent!

9 augustus 2016 om 21:47

Janmaat, zo erg geslaagd dat hij een transfer verdient heeft na zijn seizoen? Hij hoeft nu zeker ook geen championsship te spelen?

Kortom, alleen De Vrij lijkt geslaagd.

Ik niet echt, want het niveau ligt daar toch net wat hoger dan bij Feyenoord denk ik.

Eind vorig seizoen was Elia ook al in een betere vorm. Woudenberg, Jorgensen en meer dreiging van de andere vleugel (Berghuis), zal alleen maar in het voordeel zijn voor Elia.

Hij moet gewoon lekker een ploeg kiezen uit de jupiler Leugue, die een bekende is in de Eredivisie, maar er al een aantal jaren niet in heeft gespeeld. Dan speelt hij lekker in de luwte 1 a 2 jaar en daarna promoveren en zodoende langzaam zijn niveau verhogen. Niet iedereen bij Feyenoord, die noodgedwongen voor de leeuwen gegooid word red dat gelijk. Kijk naar Manu, Achahbar en als voorbeeld naar Janssen. Als ik hem was zou ik dus kiezen voor RKC of Nac.

Dat Boetius bij Feyenoord 'flopte' zegt niet per definitie alles over Boetius. De geschiedenis leert dat Feyenoord niet de club is waar eigen talent niet altijd even goed tot zijn recht komt, waar men de juiste begeleiding kan bieden of waar een talent genoeg perspectief heeft. Meest tragisch vind ik wel de exit van Van Persie, die na het nodige gebakkelei met Van Marwijk voor een habbekrats vertrok naar Arsenal. Even onnodig vond ik het vertrek van Boetius. Daar had gewoon harder in geinvesteerd moeten worden, meer vertrouwen in moeten worden gestoken. Boetius is geen domme jongen, die wil ongetwijfeld het nodige oppakken. Bovendien is ie tweebenig en heeft ie een uitstekende dribbel, dus in principe had de club goud in handen. Pech was alleen dat hij fysiek nog niet zo rijp was en dat Feyenoord in zijn tijd als team vaak even grillig was als het talent zelf.

Ik denk niet dat Fiorentina hem veel meer zal brengen dan FC Basel. Boetius moet vooral aan spelen toekomen. Hij heeft het talent om bij Ajax te slagen en ik zou hem ook graag naar PSV zien komen, maar voor dit moment zou hij daar ook nog ten onder gaan aan de concurrentie denk ik. Bij pakweg Vitesse of AZ zou hij in de subtop perfect passen voor de komende twee, drie jaar. Doet ie dat, dan kan het er allemaal alsnog uitkomen!

Hij had gewoon nog een seizoen of 2 langer in Rotterdam moeten blijven dan was ie misschien nog wel beter geworden dan dat die was toen ie weg ging maar ja het grote geld lonkt en dan is het een makkelijke keuze. Erg jammer zag hem graag spelen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren