Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Barcelona woest op UEFA: ‘Het is schandalig en de club is erg boos’

Laatste update:

De Europese voetbalbond UEFA maakte vrijdagochtend de kandidaten bekend voor de titel Beste speler in Europa. De strijd gaat tussen Cristiano Ronaldo en Gareth Bale van Real Madrid en Antoine Griezmann van Atlético Madrid en de winnaar wordt op 25 augustus, bij de loting voor de groepsfase van de Champions League, bekendgemaakt.

/

Lionel Messi zit voor het eerst sinds het seizoen 2013/14 niet bij de genomineerden en vicevoorzitter Jordi Mestre vindt dat onbegrijpelijk, zo vertelt hij aan TV3: “Dit lijkt mij niet de juiste beslissing, helemaal niet zelfs. Ik weet niet welke criteria de UEFA hanteert, maar ik ben het er niet mee eens, met alle respect.”

“Het is schandalig dat onze spelers, zoals Luis Suárez of Messi, er niet bij zitten. De club is erg teleurgesteld en boos”, besluit Mestre. Barcelona werd vorig seizoen kampioen en Suárez en Messi maakten respectievelijk 59 en 41 doelpunten. De winnaar wordt gekozen door journalisten van de 55 bij de UEFA aangesloten landen.

Begrijp jij de frustratie bij Jordi Mestre?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Suarez moest natuurlijk wel bij de laatste 3 zitten.

7 augustus 2016 om 09:41

Ja inderdaad.. suarez wel.. maar messi was alles behalve bepalend vorig jaar.

7 augustus 2016 om 09:43

Suarez erbij en bale weg? Of welke speler moest er volgens jullie dan weg

7 augustus 2016 om 09:57

Vale was afgelopen seizoen wel de man in vorm, meer dan Ronaldo. Griezmann heeft ook lekker gepiekt.
Ik begrijp wel dat Messi er niet bij zit dit keer.

7 augustus 2016 om 10:38

Ik vind ook dat messi geen geweldig jaar draaide, maar wat heeft bale nou meer gepresteerd? Dat is meer wat ik me afvraag, want ik vond messi toch echt wel beter dan bale, ondanks zijn niet zo goede jaar. Beslissend was bale inderdaad, maar dat was messi ook gewoon hoor.

7 augustus 2016 om 10:52

Messi was niet beslissend en Bale was dat wel dit jaar? Plus hij won CL en haalde kwartfinale met Wales.... 100% terecht dit

7 augustus 2016 om 11:19

Suarez had natuurlijk sowieso genomineerd moeten worden. Sterker nog, hij had misschien wel moeten winnen. Dat Messi niet genomineerd is kan ik begrijpen ook al vind ik dat het wel zo moest zijn. Hij draaide een 'minder seizoen' voor zijn doen, maar hij steekt zover boven de rest uit dat ie nog 1 van de beste is. Datzelfde geldt voor Ronaldo, die imo ook geen goed seizoen had voor zijn doen. Ik heb hem weinig gezien op het ek en in de finale van de cl heb moest ik hem ook zoeken. Suarez had wat mij betreft dan ook voor Ronaldo in de plaats genomineerd mogen zijn.

7 augustus 2016 om 11:20

Carvajal won ook de cl, ook maar oproepen voor de ballon'dor?

Het is lachwekkend dat Suarez er niet bij zit, niet meer serieus te nemen deze prijs (was het trouwens sowieso al niet)

7 augustus 2016 om 13:26

Bale heeft 3 maanden goed gepresteerd en dan ik het EK er ook bij. Messi heeft heel het seizoen gepresteerd behalve die 2 maanden dat hij geblesseerd was. Of af en toe 1 mindere wedstrijd. Ik vind persoonlijk dat griezmann het verdiend. Staat er elke wedstrijd wanneer je hem nodig hebt. (Behalve de 2 finales dan ). Voor de rest vind ik hem de juiste persoon om te kiezen als beste speler.

7 augustus 2016 om 18:20

@afcaAjaxx

Haha die beredenering, alsof Carvajal ook maar oo enige manier spraak maakt op de titel doormiddel van zijn prestaties.

7 augustus 2016 om 19:01

Je kan het echt niet hebben he kerel, t doet je blijkbaar echt pijn. Volgens mij is het algemeen bekend dat de CL belangrijker is dan een landstitel. Wanneer Barcelona hem zou winnen en Real de landstitel zou t natuurlijk omgedraaid zijn. Ronaldo was met 5 goals in de voorbereiding van het EK al belangrijk, en ook op t EK zelf met 3 doelpunten en 3 assists. En wederom topscorer van de CL (al sinds 12/13 achtereenvolgend). Met 16 doelpunten op een Champions League kan je me niet zeggen dat hij niet belangrijk is geweest. Al om al, hij verdient het dit jaar. Als ik zo alle kandidaten erbij pak en ze met Ronaldo vergelijk zie ik niemand die het meer verdient als hij.

7 augustus 2016 om 09:43

Alhoewel ik me even corrigeer. Griezmann was geweldig natuurlijk bii atletico en op het ek.. ronaldo wint de CL en EK.. Bale draagt een land als wales naar de kwart finale.. er valt wel wat voor te zeggen. Een liga en copa zijn landelijke prijsjes.. daar word je niet de beste van europa mee...

7 augustus 2016 om 09:52

halve finale zelfs. toch favoriet België verslagen.

7 augustus 2016 om 09:57

Bale deed dat samen met Ramsey. Zijn rol op het EK kan daarom niet bepalend zijn voor de titel 'Best speler van Europa'.

7 augustus 2016 om 09:59

Stond Messi ook niet ergens met Argentinië in de finale??

7 augustus 2016 om 10:05

@johannes, het gaat hier om de UEFA, dus spelers en prestaties in UEFA competities. Copa Amerika is dat dus niet al had Messi de copa gewonnen en er 40 gemaakt op dat toernooi, dat had niet mee mogen wegen bij de beslissing UEFA speler van het jaar, hoe lullig dat ook is.

7 augustus 2016 om 10:10

Het zou niet moeten gaan om de prijzen die je wint, maar om wat je individueel presteert. Ronaldo wint het ek maar speelde op anderhalve pot na gewoon slecht, in de cl wel beter maar ook niet bepalend in de wedstrijden tegen grote clubs. Leuk dat je dan 8 goals maakt tegen malmo maar mewr niet. Zelfde geldt voor Bale. Suarez heeft niks groots gewonnen behalve de titel, maar was wel echt fenomenaal en altijd belangrijk, net als Griezmann. Overigens stond Messi in de finale van de copa waarin ie slecht was, maar de rest van het toernooi was hij fantastisch. Veel beter dan Ronaldo op het ek.

7 augustus 2016 om 10:14

Waar waren Messi en Suarez dan in de championsleague, waar Ronaldo o zo slecht speelde? Die speelden nog slechter en gingen in de kwartfinale naar huis.

7 augustus 2016 om 10:22

Je kunt wel zeggen dat messi en suarez slecht speelde op de CL. Maar messi scoort gewoon 2x tegen arsenel.

Ik wil niet vergelijken tussen ronaldo en messi, maar jij laat mij dat doen

Ronaldo scoort 3 of 4 x tegen malmo en shaktar. Nou lekker wereldniveau. En de mensen die zegge dat messi alles was behalve bepalend. Ga eens terugkijken. Messi was juist niks behalve beslissend in zijn passen en goals.

7 augustus 2016 om 10:27

Als hij zo beslissend en geweldig was in de Cl had hij vast wel Iets gedaan in de 2 (!) wedstrijden tegen Atletico in de kwart/finale.. Maar nee, hij en zijn compagnons voorin waren volkomen onzichtbaar in de wedstrijden.. V

7 augustus 2016 om 10:30

Kun je wel leuk zeggen Jurgen, maar suarez en Messi hun statistieken zijn beter dan die van de top 3 plus gewoon 2 prijzen gewonnen. Leuk voor griezmann, maar hij heeft niks gewonnen. Bale hoort er al helemaal niet in. Totale onzin dus, suarez Ronaldo messi moest de top 3 zijn.

7 augustus 2016 om 10:44

Pepe heeft ook CL en EK gewonnen.. en was misschien nog wel belangrijker dan ronaldo!
Suarez heeft gewoon een kneiters seizoen gehad en zou m.i. de prijs moeten winnen!

7 augustus 2016 om 11:23

Haha ze vliegen er een xtje uit tegen atletico en ze verdienen ineens geen plaats op het podium van de ballon ' dor? Je weet dat barca meer prijzen heeft gepakt dan real dit jaar hè? Hoop ook dat je weet dat in Spanje genoeg mensen zijn die de Liga belangrijker vinden dan de Cl.

Lachwekkend dat Suarez niet is opgeroepen.

7 augustus 2016 om 11:29

Barca Fey. Over dit seizoen vond ik Griezmann anders gewoon beter dan Messi en Suarez. Atletico persoonlijk naar de finale geloodst, en hij was bij Frankrijk ook de grote man die ze naar de finale schoot. Verder zijn de doelpunten van Griezmann voor het grootste deel beslissende treffers. Op de derde plek had ik in plaats van Bale Lionel Messi gezet.

7 augustus 2016 om 11:51

Ronaldo heeft niet gedomineerd maar dankzij zijn elftal dat voor hem werkt. Griezmann en bale zijn dat terecht. Pepe mag ook bij ipv Ronaldo.

7 augustus 2016 om 13:29

Afajaxxxxxx,

Hopelijk besef je dat als je willekeurig mensen in Europa gaat vragen of zij liever de landstitel hebben of de CL, vrijwel iedereen CL kiest? Ik snap niet waarom je alleen in spanje mensen zou ondervragen. Het gaat niet om de beste speler van spanje, maar van Europa.. Ook in spanje hebben de meesten liever de CL, want die is nou eenmaal veel prestigieuzer..

Verder heeft Barcelona slechts 1 grote prijs gewonnen, de landstitel. Aan de Copa deed Real Madrid niet mee, en Atletico Madrid was al vroeg uitgeschakeld. Als jij dit als een serieuze prestatie wilt zien, zegt dat meer over jouw subjectiviteit.

7 augustus 2016 om 14:48

Precies. Echt een grap. Tegen goede tegenstanders kon hij niks. Z'n 3 goals waren niet eens goed voor een overwinning die wedstrijd. Hij scoort een hakbal en meteen is alles weer goed voor de mensen zonder verstand. Als je goed naar de wedstrijden kijkt dan is Ronaldo niet bepalend geweest zoals bale dat wel is of Suarez en Messi.
Maar laat ze maar praten over zijn goals tegen zulke makkelijke teams.
Portugal heeft de ek gewonnen door 1 wedstrijd te winnen. Chapeau.
En of bale beter was dan Suarez Messi of neymar is ook gewoon de vraag. Ek was goed en hij heeft wat wedstrijden beslist maar was ook niet het hele seizoen fit. Suarez was dit seizoen gewoon veel bepalender.
Maar geniet maar van deze flut populariteits prijs. Neem deze prijzen al lang niet serieus meer.

7 augustus 2016 om 14:52

Lol niemand heeft de cl liever joh. Dat is meer geluk dan een volle seizoen.
Plus de loting van real was dit jaar ook een grote grap. Net als Portugal die 1 keer won en daarmee de el won.
Maar jij weet alles beter hoor. Grapjas

7 augustus 2016 om 14:59

Je hoort het wel vaker hoor, in Spanje schijnt de titel nog meer waard te zijn dan het winnen van de CL. In ieder geval voor veel supporters.

7 augustus 2016 om 10:55

Top 3 had moeten zijn: Ronaldo, Suarez en Griezmann. (Willekeurige volgorde)

7 augustus 2016 om 12:43

En waarom dan? Het belangrijkste toernooi in Europa was het EK en Suarez deed daar niet aan mee en daar heeft de top drie uitverkorenen gewoon goed gepresteerd.

7 augustus 2016 om 13:01

Ik denk dat het belangrijkste toernooi voor deze prijs de CL is.
Barca lag er al heel snel uit terwijl Real en Atletico de finale hebben gehaald.
Maar de prestaties van Bale bij Wales en Ronaldo/Griezman voor hun land was ook ongekend, dus is dit gewoon de juiste top 3.

7 augustus 2016 om 13:46

Het zijn de Europese voetbaljournalisten die stemmen en voor hun was afgelopen jaar het EK de grootste en belangrijkste klus. Daar zijn ze wekenlang mee bezig geweest en dus zullen de prestaties daar het zwaarst wegen.

Amaai, er is 1 speler niet bij en ze beginnen te janken. Suarez, ok had nog gekunnen!! Maar Messi had gewoon geen goed jaar! (Voor zijn doen). Maar dat ze daar nu zo lelijk over doen typeerd het gedrag van Barca! Als alles goed gaat hoor je ze niet, maar als er iets misloopt beginnen ze te janken. Triestig ploegje!!!

7 augustus 2016 om 09:43

Wilgenduin/ inderdaad, erg triest, en Griezmann en Bale waren dit seizoen gewoon erg goed, nog te bedenken dat Bale zeker 8 wedstrijden gemist heeft bij Real als het er niet meer zijn.. Maakt niet uit wie er genomineerd worden, de prijs gaat toch naar Runny

7 augustus 2016 om 10:49

En deze prijs valt sowieso niet echt serieus meer te nemen, dus het maakt eigenlijk sowieso niet uit wie er geselecteerd wordt. Ik bedoel, 50 procent van de prijs wordt al gebaseerd op afgelopen ek/copa lijkt het wel, en tja, ronaldo won die, griezmann was dé man van het toernooi, en bale was de topspeler van het verrassende wales. En messi was een beetje de schlemiel bij de copa door zijn gemiste pingel. Suarez was ook niks op de copa. Nou, daar gaat dan je kans op de bal. Het klinkt eigenlijk best logisch😂. Maar over het hele seizoen genomen snap ik dus echt niet dat bale boven messi en suarez gerekend wordt. Verder wel gewoon terecht dat ronaldo en griezmann geselecteerd zijn.

7 augustus 2016 om 10:57

Insane, je kan een Real Madrid fan zijn, maar dat betekent niet dat als er in dit geval 2 genomineerden van Real zijn, jij het er perse mee eens moet zijn dat het terecht is. Want iedereen ziet toch in dat Suarez ook gewoon bij de laatste 3 moest horen.

7 augustus 2016 om 11:25

"suarez was ook niks op de copa". Als je niet word opgesteld (door blessure) kun je idd niet al te best spelen idd..

7 augustus 2016 om 12:45

50% van deze prijs gaat over ek/copa? Over het EK ja, maar de copa heeft hier helemaal niks mee te maken, word buiten Europa gespeeld...

7 augustus 2016 om 09:43

Messi had alsnog in de top 3 gemoeten, en Suarez zowiezo. Suarez heeft meer doelpunten en assists gescoord dan Bale en Griezmann bij elkaar.

7 augustus 2016 om 10:04

Klopt alleen zegt het aantal doelpunten en assist natuurlijk weinig.
Griezmann was veel bepalender in de Champions league , hij bracht Atletico via Barcelona en Bayern naar de finale. En op het EK was hij ook de beste speler en maakte hij het verschil tegen een andere topploeg Duitsland.
Suarez kan daar toch weinig tegenover zetten.

7 augustus 2016 om 10:18

Ik snap niet waarom deze prijs uberhaupt nog bestaat. Dit is toch gewoon een prijs om een extra veer in iemands kont te steken die toch eigenlijk al bij één van de bepalende spelers hoort op de Europese velden?

of het nu Ronaldo, Bale, Griezmann, Pogba, Messi, Suarez of Neymar is, van mij part was Jeroen Verhoeven genomineerd.

uiteindelijk is voetbal gewoon een team sport en win je prijzen als team en club en niet als individueel persoon. Er zijn inderdaad spelers die het verschil maken maar die zien dat heus wel aan hun bankrekening.

Ronaldo, Messi, Bale of Suarez en zelfs Jeroen Verhoeven spelen geen 90 minuten vol in hun eentje want ook dan zal Messi en Ronaldo met 30-0 verliezen.

debiele prijs - lekker afschaffen.

7 augustus 2016 om 11:04

En op grond waarvan had je Messi willen toevoegen? Zijn prestaties waren afgelopen aar ondermaats en de concurrentie presteerde gewoon veel beter.

7 augustus 2016 om 11:27

Ja en Suarez maakt barca kampioen en uiteindelijk staat griezmann met lege handen dus wat is je punt? Kan hij er weinig tegenover zetten? De beste man was topscorer en topassister van de Liga.. Word kampioen waar griezmann met z'n ploeg 3e word en wint de copa del rey

7 augustus 2016 om 11:37

Volgens mij gaat deze prijs over wat je als indivudu hebt gepresteerd en niet wat je als team hebt gepresteerd, als je dan toch gaat kijken naar team prestatie dan heeft atletico de finale gehaald van de belangrijkste europese beker waar ze onderweg messi en suarez hadden uitgeschakeld. Griezmann heeft weer een fantastisch jaar achter de rug, met als prijs beste speler van het ek en hij staat weer hoog in de topscorer ranklijst van LaLiga....al met al een eerlijke top 3

7 augustus 2016 om 11:47

Suarez had zeker een groot aandeel had in het winnen van La Liga en de Copa del rey, maar Griezmann heeft internationaal toch veel meer laten zien dan Suarez, ook al heeft hij geen prijzen gepakt afgelopen jaar hij haalde de finale van de CL en het EK.

7 augustus 2016 om 13:11

@afcaajaxxx

Griezmann staat niet met lege handen, hij won de gouden schoen op het EK. Een zeer grote individuele prijs voor een voetballer in Europa die zwaar mee telt om Europees voetballer van het jaar te worden.

8 augustus 2016 om 07:05

Waarom Messi? Omdat hij Messi is? Voor zijn doen heeft Messi dit seizoen een minder jaar! Bij Barca was het vooral Suarez. En bij Argentinië speelde hij, naar het schijnt, een goede Copa maar won deze niet. Bale won wel de CL. (al geef ik graag toe dat, in mijn ogen, Suarez er misschien meer had verdient dan Bale om top 3 te staan!) Griezmann, finale CL, Finale EK en uitgeroepen tot beste speler op het EK. En Ronaldo, ja misschien voetballend zeker niet zijn beste seizoen, maar zijn doelpunten wogen wel door en het waren er gewoon weer veel!!

Wat een drama toch. Al die individuele prijzen terwijl dat men met 10 andere teamgenoten op een veld staat. Pure marketing dit allemaal. Bij voetbal ben je enorm afhankelijk van je teamgenoten.

7 augustus 2016 om 09:38

Uiteindelijk zijn de teamgenoten van Messi allemaal net wat meer afhankelijk van Messi dan andersom. Individuele kwaliteiten zijn gewoon uiterst belangrijk en Messi heeft jaren lang onwijs veel wedstrijden beslist voor Barca. Neemt niet weg dat hij dat afgelopen seizoen voor zijn doen minder gedaan heeft dus dan kan het zijn dat je een keer niet bij de top 3 zit.

7 augustus 2016 om 09:43

Messi is een zeer goede voetballer, maar de Messi van Barca en de Messi van Argentinië zijn heel lang niet dezelfde geweest. Komt ook door de kwaliteiten van de teamgenoten. De laatste jaren doet hij het wel degelijk bij Argentinië, maar het is niet altijd zo geweest.

Ik denk dat Messi zich beter voelt met Bravo op doel dan met Romero op doel.

7 augustus 2016 om 10:08

Deze prijs heeft toch niets met de resultaten van argentinie van doen?

7 augustus 2016 om 11:01

Ja, hij was zeker minder, maar het kan toch niet zo zijn dat bij een messi de lat hoger wordt gelegd? Zo komt je reactie over, excuus als het niet zo bedoeld is.

7 augustus 2016 om 10:24

Helemaal mee eens. Ik word onderhand doodziek van dit soort prijzen.

Als die voetballers zo graag in hun eentje de beste willen zijn dan moeten ze maar geen tennissen of schaatsen.

7 augustus 2016 om 13:04

Snap ook niet dat men zich nog druk maakt om die individuelen prijzen. Het is al jaren niet eerlijk meer. En het lijkt er inderdaad op dat het pure marketing is. Ronaldo en messi hun naam hoog houden.

7 augustus 2016 om 18:37

Nou dat Messi erbuiten valt geeft toch aan dat dit aan het veranderen puur omdat zowel Messi als Ronaldo gewoon wat ouder zijn? Battegaliseer hun prestatie niet hoor. Ze waren gewoon jarenlang van een ander niveau met spelers die in de buurt kwamen maar hoe goed die ook waren gewoon niet in de buurt kwamen van Messi en Ronaldo. Ze hebben bijna alle records die er zijn qua scoren kapotgeschoten. Voel jij je entertained als een verdediging en middenvelder meer gewaardeerd wordt of net zoveel? Dan hou je enorm veel gelijkspellen over. Tuurlijk zijn aanvallers het belangerijkste en is de rest puur ondersteuning. Al op jonge leeftijd worden de beste spelers voorin gezet, de iets mindere op het middenveld, de iets mindere middenvelders als backs en de rest verdedigt en dan heb je een gek die in een voetbalsport ballen wilt gaan vangen met zijn handen of die gewoon het langste was.

Er veranderd daarin niks, de beste spelers zijn aanvallers. Zij ondervinden veel meer druk en hebben veel minder directe ondersteuning dan wat het middenveld en verdediging met elkaar beleeft.

Pff wat een overdreven gedoe zeg, een speler van Barca zit er een keer niet bij.... So what? Beetje een kinderachtige reactie wat mij betreft.

7 augustus 2016 om 10:37

Heel erg kinderachtig. Ik vind dat Barcelona de laatste jaren hun status als nette vriendelijke club wel hebben verloren. Dit ook weer.

Hahah is ook 1 grote grap.. Suarez hoort ver boven Griezmann.. Of wacht alle niet europese spelers zijn kansloos omdat ze geen EK hebben gespeeld? Haha Griezmann en Bale wat een grap!!!

7 augustus 2016 om 09:33

Griezman was ook weergaloos in de Champions League waar hij ook de finale haalde. Dus er valt zeker wat voor te zeggen.

7 augustus 2016 om 09:38

Miste hij niet een pennel?

7 augustus 2016 om 09:45

Jwv/ barcelone spelers missen constant pennels, en die pennel van messi in Zuid Amerika.. Die bal zijn ze nog steeds aan t zoeken! Nee sorry de Madrilenen hebben t verdiend dit jaar.. Suarez had nog wel gekund, alleen die gaat geen prijs winnen individueel! Als je Suarez intikt op Youtube zie je direct de bijt filmpjes.. Lijk me geen voorbeeld

7 augustus 2016 om 10:11

Nee sorry het is te opvallend dat het drie 'uitblinkers' van het EK zijn! Griezmann is een leuke speler maar komt niet in de buurt van de klasse van een Ronaldo!! Of wat dta betreft Messi, Suarez, Iniesta, Ramos, of zelfs een Modric..

7 augustus 2016 om 10:13

Suarez had gemoeten, maar die heeft geen EK gespeeld, en het gaat niet om Real vs Barca haha, beetje triest zo een opmerking! Mensen maken fouten ook Suarez kijk naar zijn gedrag bij Barca.. Bale en Griezmann is gewoon een grap, kan je net zo goed alleen Ronaldo selecteren..

7 augustus 2016 om 10:59

Het gaat om de beste 3 spelers uit Europa van DIT jaar, dus Griezmann kan wel, had gewoon een geweldig jaar.

7 augustus 2016 om 11:08

@manonthemoon

Qua prestaties was Griezman een van de allerbeste afgelopen jaar, zowel in de CL als op het EK. Beter dan alle door jouw genoemde spelers.

Messie was afgelopen jaar zeer matig en bij het Argentijnse elftal zelfs rampzalig.niet voor niets is hij gestopt als International.

7 augustus 2016 om 11:29

Zo rampzalig dat hij 3 toernooien op rij de finale haalt schei uit joh

7 augustus 2016 om 12:46

En er geen enkele weet te winnen...

Daarnaast, hij speelt geen EK, het belangrijkste toernooi in Europa. Het gaat hier om de Europese speler van het jaar.

7 augustus 2016 om 09:39

Ik vind individuele prijzen belachelijk, het blijft wel de prijs voor de beste speler op de Europese velden. Logisch dat spelers die niet hebben deelgenomen aan het EK minder kans maken toch ?

Griezmann heeft belangrijke doelpunten gemaakt die zijn teams naar de finale van een EK en WK hebben gebracht en Atletico lang in de race hebben gehouden.

Bale heeft een sterk EK gespeeld en een goed seizoen. Ik vind ook dat Pepe een heel sterk seizoen gespeeld heeft.

7 augustus 2016 om 10:16

Nee vind ik dus niet logisch.. Dat is mijn hele punt.. Griezmann en Bale hebben over het hele seizoen niet zoveel gebracht als een Pepe, Modric, Suarez, Iniesta etc. En omdat ze een goed ek hebben gespeeld op misschien wel 1 van de slechtste Ek's ooit is mooi mar geen super prestatie imo!

7 augustus 2016 om 10:59

Ben ik het bijna helemaal mee eens, die spelers die jij opnoemt hebben naar mijn mening ook meer gebracht dan bale, alleen vind ik dat griezmann er wel in hoort.

7 augustus 2016 om 12:51

Niet logisch? Het gaat om de Europese speler van het jaar, dan telt het belangrijkste Europese toernooi het zwaarst. Als je daar niet aan mee doet, wordt het lastig. maar als je dan topscoorder wordt van het EK of hem wint, ja dan zit je bij de genomineerden.


7 augustus 2016 om 13:15

Haha dus is het niet logisch.. Messi en Suarez zijn dus kansloos omdat ze geen EK konden spelen.. Oftewel die prijs gaat al nergens over, maar zo helemaal! Paar wedstrijdjes op het zwakste EK ooit misschien telt zwaarder als Suarez zijn prestatie in Europa waar hij meer scoort en meer assists geeft als 2 genomineerden bij elkaar..

7 augustus 2016 om 13:23

Tja Messi en Suarez kunnen in zuid Amerika weer prijzen winnen als de copa America gespeeld wordt. Ze hebben geen Europese nationaliteit dus spelen ze geen EK.

En wat Suarez lokaal in Spanje doet is niet zo belangrijk als wat de winnaar van de gouden EK schoen op het EK laat zien. Het is een Europese prijs voor de Europees voetballer van het jaar.

7 augustus 2016 om 18:15

@ManofTheMoon

Je beseft toch wel dat een toernooi als een EK ook net zo goed vreselijk kan aflopen waardoor je juist zeker de prijs misloopt. Alle spelers die zijn genomineerd gaven juist thuis. We kunnen zelfs zeggen dat Bale en Griezmann daardoor in de top 3 terecht zijn gekomen maar Griezmann bij uitschakeling van Frankrijk in de kwartfinale nooit in de top 3 had gestaan. Dit is dus de prestatie van de spelers en onnodig om dat te betwisten. Ik ben het er wel over eens dat minimaal Griezmann door of Messi of Suarez vervangen zou moeten worden.

7 augustus 2016 om 10:42

Ik zou niet zou hard lachen om Griezmann. Geweldig seizoen gehad en zeker in de CL.

7 augustus 2016 om 13:00

Ja goed seizoen gehad, en hij had best 1 van de drie kunnen zijn, maar daar gaat het niet om het zijn 3 ek-gangers, drie 'uitblinkers' op het Ek.. Daarom ik vind ik het een hard gelach.. Griezmann is een baas!

7 augustus 2016 om 13:49

Waarom wil je het niet begrijpen? Voor Europese journalisten was het afgelopen EK hun langste, grootste en zwaarste klus van het jaar. Niet meer dan logisch dat de prestaties daar het zwaarst voor hun wegen.

7 augustus 2016 om 14:06

@manonthemoon

Niet alleen drie uitblinkers op het EK maar ook in de Champions League.

Vind dat een club als barca zich niet moet laten kennen door een verkiezing als deze. Een speler van je is niet uitgekozen, jammer dan. Volgende keer beter

7 augustus 2016 om 12:26

Voor een club als barca zijn dit hele belangrijke verkiezingen. De hele wereld volgt ze en brengt dmv extra shirt verkoop miljoenen in de kast

7 augustus 2016 om 12:55

Tja maar hun belangrijkste spelers zijn geen Europeaan en deden dus niet mee aan het EK. Dan weet je dat je niet meedoet in de verkiezing tot Europees speler van het jaar.

Suarez had er bij mogen zitten, maar Messi niet. Maar goed, waar maak je je druk om.

7 augustus 2016 om 10:03

Minder jaar? Kwa prijzen misschien want kwa voetbal en kwa goals + assist is die gewoon makkelijk top 3. Dit geldt geloof ik voor het seizoen 2015/2016 en hierin speelt het ek de grootste rol en de cl. Naar de beker en competitie wordt niet gekeken want dat zijn geen belangrijke prijzen in het jaar 2016 staat messi met kop en schouders kwa individuele prestaties ver bovenaan en straks bij de ballon d'or draait het natuurlijk weer om teamprijzen ipv individuele prestaties dat moet haast wel. Want bale zit er alleen bij vanwege het feir dat hij de halve finale met wales heeft bereikt en net als ronaldo totaal onzichtbaar was in de cl finale. Ronaldo scoorde 17x en daar is waar iedereen naar kijkt maar tegen wie en wanneer dat boeit mensen niet, tegeb de betere tegenstanders zowel op het ek als in de cl was hij spoorloos (wales zonder ramsey is gewoon een beperkter team)

7 augustus 2016 om 10:22

Ik heb dan een vraag voor jou. Waar was Messi in de championsleague? Of suarez? Volgens mij gingen zij er in de kwartfinale al weer uit, door 2 wedstrijden lang compleet onzichtbaar te zijn tegen Atletico.. Dan heb ik liever een Ronaldo die gewoon de finale haalt met 17 doelpunten en de winnende penalty scoort nietwaar? Of vind jij dat Messi en Suarez een betere CL hebben gespeeld? Ronaldo's EK was ook gewoon enkele malen beter dan dat van Messi, aangezien hij een prijs won, terwijl Messi alleen kon uitblinken door een hattrick tegen panama (!) te scoren, nadat ze al met 1-0 voorstonden, en een vrije trap tegen de USA binnen te schieten.. De twee belangerijkste prijzen won Ronaldo. Een nationale landstitel en beker kan je gewoon moeilijker meetellen, want waarom zou dan niet iemand van Leicester of Bayern hem kunnen winnen? Of Juventus?

7 augustus 2016 om 10:44

Ronaldo scoorde 17x en daar is waar iedereen naar kijkt maar tegen wie en wanneer dat boeit mensen niet.

Dat argument geld dan zeker ook voor jou , want je zegt zelf dat Messi over 2016 kwa individuele prestaties met kop en schouders bovenaan staat.
Misschien moet ik je geheugen nog een keer op frissen.
Messi scoorde tegen de onderste 5 uit La Liga 13x en gaf 4 assist, Ronaldo scoorde tegen de onderste 5 uit La Liga 4x en gaf 1 assist.

Alle tegenstanders waar tegen Messi scoorde of een assist gaf op de Copa America staan lager geklasseerd op de Fifa ranking dan alle tegenstanders waar tegen Ronaldo speelde op het Ek.

3 doelpunten tegen Panama (met 10 man), Granada , Rayo Vallecano, Sporting Gijon etc... zijn leuk voor de statistieken maar in de grotere wedstrijden heeft Messi weinig laten zien.

"Voor het eerst sinds 13/14". Dat is twee jaar geleden....

Maar inderdaad een rare beslissing. Aan de namen te zien was het Ek het voornaamste criteriapunt.

7 augustus 2016 om 10:00

Niet alleen EK maar ook Champions League en Liga. Ronaldo topscoorder CL en 35 Liga goals in 2015/2016. Griezman geweldig op Euro, runner op Champions League en ook een geweldig Liga seizoen met Atletico. Bale halve finale met Wales en Champions League winst. Was Reals beste man aan het eind van het seizoen. Stond er toen Ronaldo geblesseerd was.

Wat doe Bale in de top 3? Griezmann kan ik nog wel inkomen. Maar Suarez had er ook in gemogen. Messi is gewoon terecht, slecht jaar voor zijn doen.

7 augustus 2016 om 13:25

Zijn prestatie met Wales op het EK zal aardig hebben meegeteld. Daarnaast won hij de CL afgelopen jaar.

7 augustus 2016 om 14:10

Ah dan had CR er niet in moeten staan, zo geweldig was die niet op het EK.
Maar ja, zolang het om persoonlijke voorkeuren draait zal je discussie houden.
CR, Suarez en Griezmann was de enige juiste keuze geweest.

7 augustus 2016 om 14:17

Cr heeft 3 goals en 3 assists op het EK gemaakt en met Portugal de titel gewonnen. Daarnaast heeft hij ook de CL gewonnen met 16 goals en 4 assists.

Dus volledig terecht dat CR erin staat en waarschijnlijk de titel pakt. Europees gezien was hij afgelopen jaar de allerbeste.

Voor deze prijs is de Champions League toch het meest bepalend? Ik vind het heel erg begrijpelijk in dat geval dat er geen speler van Barcelona is opgenomen in de laatste drie. Ik vind ook dat de club daar niet zo moeilijk in moet doen, de individuele prijzen waren de laatste jaren niet aan te slepen voor de Barcelona-spelers, en geheid dat er bij de Ballon d'or wel een of twee spelers van Barcelona bij de laatste drie zitten.

7 augustus 2016 om 10:36

Dan had Ronaldo vorig seizoen ook niet in die too 3 moeten staan. Hij stond er ook alleen maar in omdat hij topscorer was. Daar naast won hij ook nog eens helemaal niks met Real. Suarez won netjes 2 prijzen.

De UEFA heeft gewoon gekeken naar de prestaties in de twee belangrijkste toernooien die door de UEFA zelf werden georganiseerd. Ronaldo maakte deel uit van de teams die de champions league en het europees kampioenschap wonnen, Griezmann speelde in de champions league finale en in de finale van het europees kampioenschap en Bale speelde een redelijk belangrijke rol met Wales op het europees kampioenschap en won met Real Madrid de champions league.
Zo bezien dus een redelijk logische keuze.

Ik snap ook niet waarom ze zich bij Barcelona zo druk om maken.. ten eerste is deze prijs al een soort klein broertje van de Ballon D'or. Ze hoopten waarschijnlijk deze te winnen, omdat de Ballon D'or zo goed als zeker naar Ronaldo gaat. Gewoon een weer een gevalletje Barcelona- Madrid rivaliteit.

Deze verkiezing kan je niet serieus nemen. Er worden alleen maar aanvallers genomineerd en ook vooral spelers met grote namen.

Suarez had een plaats verdient in plaats van gareth bale. Heeft het hele seizoen formidabel gespeeld en meer laten zien dan bale. Bale heeft het wel super gedaan met wales maar in mijn ogen is het veel te weinig om dan gelijk een plek op het podium te krijgen.

Serieus wat een gejank, Ronaldo was met afstand de beste dit seizoen, schiet Real naar de Champions League en wint zeer verassend het EK. Terechte nummer 1 dus. Bale deed wat Suarez niet kon namelijk zijn land op sleeptouw nemen. Alleen Griezmann vind ik een aparte keuze, die heeft niks gewonnen dit jaar, maar was aan de andere kant wel de uitblinker bij Atletico en Frankrijk, twee finalisten dit jaar. Al met al een begrijpelijke top 3, Barca moet zich richten op volgend seizoen en de Champions League in plaats van dit soort C-prijzen.

7 augustus 2016 om 10:09

Respect voor je reactie. Er zullen mensen zijn die altijd met een bepaalde bril naar dit soort dingen kijken. En zeker als club zijnde heb je de bril helemaal op. Ik als Real fan wordt vaak beschuldigd dat ik een Ronaldo bril op heb. Het enige wat ik zeg is dat Ronaldo beste UEFA player gaat worden en in januari zijn 4e Gouden Bal gaat ophalen. Ik weet hoe zo een verkiezing gaat.

7 augustus 2016 om 10:10

Als je alles zo zwart wit bekijkt zou je ook zeggen dat een x aantal goals gerant staat voor prijzen. Heel raar dat dat bij ronaldo in al die jaren bij het grote madrid toch vies tegen valt. Je moet alles ook in perspectief zien. Real wint de cl na de meest makkelijke loting in de historie van de cl. Het geluk dat portugal als beste nummer 3 door is gegaan waar normaal gesproken hij al thuis had gezeten is ook niet indrukwekkend de kampioen van het meeste geluk noem ik het eerder. Bijdrage daarin wordt ook heel erg overdreven 3 goals en 2 assist tegen 2 zwakke landen (ja wales was zwak in de halve finale zonder hun beste man ramsey) portugal speelde beter zonder dan met ronaldo.. dat zegt alles over het ek en de cl route die hun hebben doorlopen. Ook al weet ik dat de eufa of fifa of waar die prijs ook van is geen enkele seconde daar naar kijkt.

7 augustus 2016 om 10:25

1. Portugal speelt niet beter zonder Ronaldo. Ik heb dit vaak herhaald op voetbalzone, maar speciaal voor jou nog een keer: Alle dreiging in de finale van Portugal kwam van hopeloze afstandsschoten van Nani en Quaresma.. Ze konden elkaar na een bepaald punt gewoon niet meer vinden. Zelfs de goal van Portugal was een afstandsschot van Eder, waarin hij met alle geluk van de wereld de bal nog net tussen de paal en buiten het bereik van Lloris kon houden..

2. Ronaldo had 3 goals en 3 assists in 6 wedstrijden.

3. Messi's bijdrage wordt ook enorm overdreven. Hij scoort alleen tegen zwakke tegenstanders als Panama en Usa, maar Chilli is blijkbaar 2 jaar oprij te sterk voor Messi.. Suarez heeft niet eens een bijdrage gehad in de Copa's

4. De Cl campagne van Barcelona in 2015 was nou ook niet zo indrukwekkend toch? Al hun tegenstanders mistten hun sterspelers. PSG mistte Ibrahimovic door een schorsing, en David Luiz en Thiago Silva raakten geblesseerd.. Manchester City mistte Yaya Toure en Kompany, en ook Aguero mistte 1 van de wedstrijden volgens mij, en Bij Bayern was Robben, Ribery, Javi Martinez en Alaba geblesseerd.. En lewandowski kwam net terug van een blessure, zonder ritme..

Maar hoorde jij iemand hier ooit over klagen? Ik niet, dus het zou je sieren om niet elke prestatie van Ronaldo te kleineren, puur omdat jouw held Messi het niet zo goed deed dit jaar.

7 augustus 2016 om 10:31

Misschien speelt ook mee dat Messi nu een strafblad heeft en direct interland voetbal verliet toen het tegen zat. Is dan afgelopen zes maanden absoluut geen voorbeeld voor de jeugd.

Uiteindelijk is Ronaldo topscorer geworden in de gewonnen CL ook al zaten er goals tegen mindere clubs tussen. En betrokken bij de meeste goals op het EK voor Portugal die het EK won.

Messi heeft alleen doelpunten gemaakt tegen mindere goden in de competitie. Dat is allesbehalve goed genoeg om mee te kunnen om zo'n prijs.

7 augustus 2016 om 17:34

Haha, precies mijn woorden. Van Ronaldo wordt altijd verwacht dat hij minimaal 2 zo niet 3 goals maakt. Maar hij heeft echt geen slecht EK gespeeld. En in de CL prima toch? Het woord loting zegt het al. Loterij. Daar kan Real niet veel aan doen. Maar het verslaat wel gewoon Atletico voor de 3e x op rij in de CL. Barca 2x en Bayern 1x werden door ze uitgeschakeld. Barca fan be like: 1x in de blessuretijd gelijkmaker, 1x maar 1-0 na 2 wedstrijden en 1x na penalties van Atletico gewonnen.

7 augustus 2016 om 18:55

@19messi33

Alle landen waartegen Messi heeft gespeeld tijdens de Copa waren tegen landen die lager op de fifa ranking staan dan waar Ronaldo tegen moest. Tegen deze landen kwamen 3 van van zijn 4 doelpunten tegen Panama die met 10 man stond na 3-0 voorsprong. Met Barcelona in de liga kwamen het grootste deel van zijn doelpunten tegen laaggeklasseerde teams waarbij Messi tegen de top 5 maar 1x heeft gescoord en 3 assists gaf, over 2 wedstrijden dus tegen deze 5 clubs. In de CL was hij gewoon goed maar speelde hij tegen een Bayern zonder Lewandowksi, Robben, Ribery, Scheinsteiger etc. City zonder Toure, Aguero een wedstrijd, Zabaleta, Kompany, tegen PSG zonder Ibra, Silva, Luiz, Verratti. Hij werd daarbij in de kwartfinale uitgeschakeld.

Ronaldo is niet altijd best geweest maar won 2 x een finale, de belangerijkste voetbalevenementen, de internationale, werd all-time topscorer van het EK, scherpte zijn CL record met 16 doelpunten aan, scherpte zijn record als all-time topscorer van finale wedstrijden(kwart, half) aan. Het is onzin om te zeggen dat zijn doelpunten in deze toernooien weinig waard waren want velen waren velen malen belangerijker dan dat men wilt beseffen. Ik bedoel battegaliseer maar dat Portugal het tegen Hongarije gewoon moeilijk had en dan toch Ronaldo scoort. Ronaldo heeft op momenten dat zijn team vrijwel zeker zonder hem uitgeschakeld zouden zijn, gescoord. Dit is aan te tonen omdat anderen dit ook niet deden(op Nani na). Ook in de CL was dit zo. Het is onzinnig om te melden dat een team zou moeten winnen omdat een team beter is. Dat is ook de reden van de 'makkelijke route' die Portugal kreeg, Spanje, Engeland en België hadden ook een 'makkelijke route' maar uiteindelijk hoefde Portugal tegen geen een van hen aan te treden. Elke wedstrijd is een momentopname en wie hierin onder druk presteert is de beste. Ik zal dan zeker zeggen dat Ronaldo in vrij veel belangerijke momenten zichzelf heeft laten zien. Messi gaf niet volledig thuis. Suarez mocht er van mij in voor of Griezmann of Bale.

Utstekende voorselectie. De drie mannen uit madrid hebben dit jaar simpelweg meer laten zien dan de MSM mannetjes uit Barcelona.

Eindranking:
1 Ronaldo (topseizoen,winst Champions League en winst EK met matig Portugees elftal)
2 Griezmann (uitstekend seizoen en topprestatie bij Frans elftal)
3 Bale (sterk seizoen en matig Welsh elftal tot grote hoogten gestuwd)

Heel kleinzielig die reactie van Jordi Mestre ! Laat je niet zo kennen en sta er boven. Overigens: "heeft Barca nog niet vaak genoeg gewonnen?"

Ook n.m.m. had Suarez erbij moeten staan. Vermoedelijk dat er veel 'oud zeer' t.a.v. hem bij de groep journalisten, een belangrijke rol heeft gespeeld. Persoonlijk had ik niet voor Ronaldo gekozen.

7 augustus 2016 om 13:28

Suarez heeft niets laten zien op het EK, de genomineerden wel. Heeft niets met oud zeer te maken maar alles met nationaliteit.

gewoon weer eerste worden dit jaar en langen neus na de beste speler van het jaar hahahhaa

De Eufa kijkt natuurlijk alleen naar hun eigen feestje en daar heeft Messi of Suarez niet het verschil kunnen maken.

7 augustus 2016 om 10:45

Ongeloof...

Er zijn 2 spelers die ruim boven de rest staan
Juist Messi en Ronaldo
Dan lange tijd niks en dan komen er een heleboel
Bale Griezmann Ibrahimovic etc etc

Maar dit gaat over 2015/2016
Je kunt niet bij voorbaat stellen dat messi en/of ronaldo elk jaar goed gespeeld hebben
Men kijkt natuurlijk ook nog wat verder als clubverband prijzen EK WK en de eerlijkheid gebied dat ze hier niet hebben uitgblonken in 2015/2016

Maw wat mij betreft is de enige die er niet thuishoort in de genomineerden CR
Onbegrijpelijk namelijk die heeft echt niks laten zien dit gehele seizoen

7 augustus 2016 om 13:30

CR7 won de CL en CR7 won de Europese titel. De twee belangrijkste toernooien van de Uefa.

Wat vind je nou onbegrijpelijk? Dat de winnaar van de belangrijkste Europese toernooien genomineerd is voor Europees voetballer van het jaar ?

Waarom zou Messi er altijd bij moeten zitten volgens sommigen. Als hij een wat minder seizoen heeft gehad so be it. Gun een ander ook is een keer wat.

Begrijp dat de club steun wil betuigen aan de spelers, maar denk niet dat dit de juiste manier is. Natuurlijk had daar Lionel Messi of Luis Suárez moeten staan in plaats van Gareth Bale, dat kan iedere voetballiefhebber zien. Maar in plaats van als een gefrustreerd kind over te komen had je dat ook op een wat volwassenere manier kunnen overbrengen. Heb mijn frustraties al eerder geuit en denk nog steeds dat het volstrekt belachelijk is dat dit de drie genomineerden zijn.

Ik was al even bang dat dit over Real ging die Neymar op 13-jarige leeftijd een stage aangeboden heeft; "als wij geen kinderhandel mogen doen mag Real dat zeker niet".

Meestal als ik zoiets lees dan neem ik het verhaal al met een korreltje zout. Als Barcelona 'woest' is (hetzelfde geldt voor Real, de Engelse en Duitse clubs zijn hier over het algemeen een stuk netter in) dan weet je alweer dat het over iets lulligs gaat en er in hun ogen onrecht is toegedaan.

Als ik dan vervolgens de naam Messi lees kun je gewoon stoppen met lezen. Mocht dit bericht alleen over Suarez gaan, dan hadden ze enig recht van spreken, maar Suarez is maar bijzaak in deze veer in de kont van Messi.

Edit: Hoe kunnen jullie van een club als Barca houden? Die alles pro-zichzelf is, het voetbal uitgevonden hebben, te pas en te onpas hun liefde voor Catalonie uitspreken om vervolgens voor Spanje uit te komen, de haat jegens Real, de kinderhandel, belastingontduiking, louche praktijken rondom transfers, en dan ook nog wekelijks met een stel jankerts of kleine kinderen als Pique, Alves en Alba aantreden? Om over die ellendige voetbalstijl die heilig verklaart wordt nog maar te zwijgen.

Vaak genoeg bestond de nominatie voor de top 3 grotendeels uit Barcelona-spelers. Vind het persoonlijk nogal kinderachtig als club om daarover te gaan zeuren. Suarez had wel een nominatie verdiend, maar het is gewoon terecht dat Messi er niet in staat. Nauwelijks bepalend geweest en stond ook minder in de spotlights dan bijvoorbeeld Ronaldo en Griezmann.

Dus we moeten tegenwoordig maar blind Leonel Messi alvast in de top 3 plaatsen, ongeacht zijn spel?! Het systeem van de Ballon d'or is defect, maar gelukkig valt het wat dat betreft nog mee. Dit jaar waren er spelers die beter in vorm waren en meer rendement hadden in minder minuten speeltijd.

Zo zie je maar weer dat die 59 goals in 1 seizoen van Messi als 'gewoontjes' wordt gezien. Hij moet weer 90 gaan maken om een topseizoen te draaien. Kom op zeg 59 goals en niet bij de beste 3 eindigen. 59 goals!!

7 augustus 2016 om 12:07

Zo zie je maar weer, scorebord journalistiek.

7 augustus 2016 om 12:13

Wil je goed lezen, Suarez had 59 goals.

7 augustus 2016 om 13:33

Messi heeft niet gescoord op het EK en heeft geen CL gewonnen. Alleen lokaal ging het nog wel redelijk maar ook al een stuk minder als andere jaren.

Messi is ook maar een mens, en dit jaar zijn er gewoon anderen beter, maar voor sommige mensen is dat moeilijk

7 augustus 2016 om 21:03

Kom ik breng je morgen naar specsavers

Al hoewel ik de frustratie van barca en de onze fans begrijpelijk vind is het als nog erg jammer dat barca hierop in gaat. Laat de slechte kant van club ermee zien en dat is overbodig. UEFA heeft de twee grootste toernooien gebruikt om de stemmen te bepalen en ondanks dat ik vind dat zowel Suarez als Messi in top drie horen is deze top drie niet onlogisch. Ik vind het zwaar klote dat Ronaldo er zo goed voor staat, maar dat wilt niet zeggen dat Messi of Suarez slecht presteren in 2016. Het is dat ze niet belangrijk waren in de CL en Ronaldos twee bekers overschaduwd hun prestatie verder. Griezmann had best nummer 4 kunnen worden, achter Messi en Suarez, maar hij speelde een goed EK dus top 3. Bale eveneens. Kon zomaar 4/5de worden, maar speelde goed EK en won CL. Erg onlogisch is de top 3 niet dus. Helaas windt barca zich overbodig op over kleine bijzaken zoals dit.

7 augustus 2016 om 12:17

De Uefa is helemaal niet bij de stemming betrokken.
Het stemmen word gedaan door 54 internationale journalisten (uit Europa) die hun eigen persoonlijke top 3 mogen samenstellen.
De 3 spelers met de meeste stemmen/punten komen uiteindelijk op de shortlist te staan.
In feite is deze stemming hetzelfde als de originele uitreiking van de Ballon d 'or door France football.
De kritiek die vicevoorzitter Jordi Mestre uit op de Uefa is dus ook misplaatst.

Waarom moet messi er altijd bijstaan? Of ronaldo. De gouden bal is een saaie bedoeling. Het gaat al jaren tussen 2 spelers. En nu is 1 van de 2 er niet bij en oei oei. Ik hoop dat griezmann hem wint. En volgend een doelman.

Wat een jankclub is het ook, hoe kleinzielig ben je dat je je genoodzaakt voelt om een statement uit te brengen over een verkiezing?

Nou, barca is weer eens kwaad, dat Messi er niet bij is, kom op eg. Deze drie hebben het nu eenmaal gehaald en Messi niet, hij had ook een net wat mindere jaar, dat Suarez er niet bij staat, dat vindt ik wel wat vreemd. Hij is pas begonnen bij Barca en staat op 59 goals, met ook nog verschillende wedstrijd gemist door de schorsing. Hij verdiende het ook net als die drie, CR7 heeft dan de finale vroeg moeten laten door de blessure, maar heeft Portugal bij de hand genomen, net zoals Bale voor Wales gedaan heeft en Griesmann was voor Frankrijk belangrijk, dus gek is dat niet.

7 augustus 2016 om 12:42

Het was een EK jaar, het belangrijkste toernooi in Europa dus de prestaties op dat toernooi tellen erg zwaar.

Man man man..
Straks komen de we zijn Messi shirts weer te voor schijn.
Lekker belangrijk dat Messi en Suarez er een keer niet bij zitten.
Griezman en Ronaldo horen er sowieso tussen daar is geen twijfel over mogelijk.
Over Bale kun je twijfelen maar als je je bedenkt dat hij de CL heeft gewonnen en een kantine ploeg als Wales naar de halve finale van het EK heeft geschoten dan moet je daar gewoon respect voor hebben.
Barca is een hele grote club maar die minderwaardigheidscomplex is overdreven.

Wat een zeurkous, europa draait niet alleen om barca spelers. Bale verdiend deze prijs na wat hij heeft gepresteerd met rm toen benzema en ronaldo geblesseerd waren nam hij rm op sleeptouw en dat geldt ook voor het welsh nationaal elftal samen met ramsey.

Ik vind dit gewoon terecht. Het is de Uefa European Player of The Year Award... Uefa! Let dus dat er waarschijnlijk vooral (en misschien zelfs alleen) gekeken wordt naar prestaties in competities van de Uefa: de Champions League en het EK. Leuk en aardig dat Messi en Suarez aan de lopende band scoorden in La Liga, maar in de Champions League stelde Barca enorm teleur en vlogen ze er (vergeleken met de genomineerden) behoorlijk vroeg uit. Als je kijkt naar de Champions League en het EK, kun je niet om deze drie spelers heen: alledrie Champions League-finalisten, Ronaldo twee prijzen gewonnen, Bale één prijs gewonnen en Griezmann de ster van het EK (gevolgd door die andere twee op de tweede en derde plek)... Nee, dit is naar mijn mening gewoon de terechte top 3, maar ik kan me voorstellen dat je boos bent als je de criteria van de prijs niet kent.

Een grap natuurlijk dat Bale erbij zit, maar alleen afgaande op doelpunten zouden Suarez en/of Messi er volgens deze man bij moeten zitten. Er wordt alleen maar naar doelpunten gekeken, als verdediger kun je wereldwedstrijden spelen, alles tegenhouden en alsnog niet geselecteerd worden..

Ronaldo en Griezman verdienen die plek maar Bale denk ik niet. Suarez hoorde gewoon bij de top 3, zonder twijfel. Als je al kijkt hoe beslissend Suarez kan zijn, uit het niets de winnende scoren. En het doelpuntenaantal is ook fenomenaal. Dan hoor je bij de top 3 te zitten.

7 augustus 2016 om 13:35

Ook hier geldt, Suarez heeft niets laten zien op het EK, het belangrijkste toernooi afgelopen jaar in Europa. En ook de CL wist hij niet te winnen, kortom vrij logisch dat de Europese journalisten niet op hem gestemd hebben omdat hij alleen lokaal gepresteerd heeft.

7 augustus 2016 om 13:44

Het EK? Sinds wanneer ligt Uruguay in Europa?

7 augustus 2016 om 13:52

Inderdaad, je begrijpt het. Uruquay ligt niet in Europa dus tellen de prestaties van Uruquay niet mee in deze verkiezing.

De prestaties op het EK wegen het zwaarst voor de Europese journalisten. Verder kijken ze nog een beetje naar de CL maar dat is hoe ze tot hun stemming komen. Lokale prestaties of prestaties buiten Europa zijn nauwelijks tot niet van belang.

Barca moet zich niet zo laten kennen en hier gewoon boven staan. Bemoei je hier nu gewoon niet mee en accepteer dat er geen Barca spelers bij de laatste 3 zitten. Of het nu wel of niet terecht is, mensen nemen teamprestaties als uitgangspunt voor individuele prestaties.

Deze prijzen zijn ook gewoon een grap. Alsof die jounalisten er verstand van hebben.
Net als de bal D or is dit een populariteits prijs.
Niet serieus te nemen.

Er valt bij iedere speler die wordt genomineerd wat te zeggen. Alle drie worden genomineerd voor beste speler van Europa maar konden niet eens hun eigen club kampioen maken. Griezmann heeft nul prijzen gewonnen. Ronaldo was in de CL en EK finale onzichtbaar. Bale was ontzettend belangrijk voor Wales op het EK, maar was beduidend minder belangrijk voor Real in de CL. Suarez en Messi hebben het landskampioenschap gewonnen met Barcelona, maar haakten weer af in de CL. Alhoewel de statistieken van Messi en Suarez weer beter zijn dan Bale en Griezmann. Als we dan bepalen dat statistieken niet zwaarder wegen dan prijzen, dan kun je je weer afvragen waarom Pepe niet genomineerd is.

Persoonlijk vond ik Bale alleen in dienst van Wales excelleren en houdt Griezmann zich niet staande qua statistieken en prijzen tegenover Messi en Suarez. Ronaldo, Messi en Suarez waren in mijn optiek de drie spelers die met kop en schouders boven de rest uitstaken dit seizoen.

Moet je nagaan dat Ronaldo al die prijzen zo gaat winnen door Eder en Juanfran....

Bale in de top3 ??? Je vraagt je af welke "kenners"bij de Uefa deze spelers voordragen. Het stomme is ook dat als de ploeg waar Ronaldo in speelt een prijs pakt hij bijna automatisch ook een prijs pakt. Ook al speelt hij niet goed zoals in de finale CL en op het EK was hij ook slecht (behalve 1 wedstrijd). Het gekke is ook dat er alleen aanvallers worden genomineerd. Volgens mij was Pepe de belangrijkste bij Portugal en Iniesta was ook super belangrijk bij Barça. Mensen die Messi niet goed vonden het afgelopen seizoen hebben zeker te weinig wedstrijden van Barça gekeken. Hij speelt tegenwoordig heel anders en laat nu met zijn spel anderen beter spelen. En hij heeft genoeg gescoord ook. Alleen legt mijn de lat voor hem zo hoog dat hij daar bijna niet aan kan voldoen. En dan zeggen ze dat ie slecht gespeeld heeft. Het wordt in ieder geval tijd voor een verkiezing van de beste speler per linie want aanvallers hebben het altijd het voordeel dat ze scoren.

7 augustus 2016 om 20:57

Dat ronaldo een slechte finale speelde, betekend niet dat hij niet genomineerd mag worden?. Ronaldo speelde een redelijke CL met veel Goals tegen Shaktar en Malmo en AS roma. En hij kende een matige EK. Zeer matige ek.


De geluk die portugal had bij het ek, zal ronaldo de ballondor geven.


Maar ronaldo messi suarez zou de nominatie moeten zijn.
De mensen die zegge dat messi hier niet bij hoort, ga aub de wedstrijden terugkijken. Messi was beslissender dan suarez.
En uiteindelijk denk ik dat suarez deze prijs zou moeten winnen,
Alhoewel ronaldo door zijn vele goals in de CL toch misschien deze prijs zou verdienen. Maar de ballondor ( beste speler van jaar 2016) hoort absoluut geen ronaldo te zijn met alle respect. Mensen hebben gelijk , als real iets wint dan moet ronaldo ook een prijs winnen... TERWIJL hij niet altijd bepalend was voor real&Portugal. En even voor de ballondor,


En de CR7 fanboys
1.Analista
2.Uefacl

Jullie zeggen wel dat CR7 de CL en EK heeft gewonnen dus hij verdient de ballondor, MAAR voor het zelfde geldt had Griezmann die kopbal gescoort in de finale, en dan zou messi nog kans hebben?.... dus wordt het messi of ronaldo, dat hing af of Griezmann die kopbal scoorde. Nee zo werkt het niet. De speler die dit jaar 2016 het beste heeft gespeeld, die verdient het, niet degene met de grote naam en die alles opeist

Bale die heeft Wales zeker niet gedragen. Wat zij op het EK deden was een team prestatie, net zoals dat van Ijsland. Zelfde geld voor Ronaldo. Verschil is dat Wales zich wel echt heeft bewezen terwijl Portugal met alle geluk van de wereld zo ver kwam. Op basis daar van verdienen ze het allebei niet.

Ronaldo had daar niet bij mogen zitten, net zoals Griezmann. Bale speelde het hele jaar erg goed.. Suarez had er wel bij moeten zitten, en hij had de prijs zelfs moeten winnen. Tenslotte heb je messi die met vooral assists belangrijk was dit jaar, oftewel hij had in de top 3 moeten staan. Niet alles draait om doelpunten!

Suarez moest er sowieso in komen! En messi had het ook wel verdiend want de meeste van jullie die zeggen dat messi niks was dit jaar zien het helemaal verkeerd... zien jullie wel wat hij allemaal doet voor de team? Jullie kijken alleen na acties en goals ofzo maar hij is de ultieme spelverdeler. Ronaldo had dit niet verdiend...

8 augustus 2016 om 20:23

Helemaal mee eens, pre-cies dit!

Op zijn minst Suarez. Messie speelde ook een belangrijke rol door een beetje op de achtergrond te blijven en de assists te geven aan suarez en neymar. Maar degene die erbij had loeten zijn is Suarez die heeft een prima seizoen achter de rug.

Ik ben een barca-fan maar wat ik vind Barcelona kan zeggen wat ze willen maar als hun er beroep op de EUFA ben ik bang dat ze gediskwalificeerd worden

Suarez zou voorzich moeten spreken, Bale heeft daar niets te zoeken, NIETS. Ronaldo natuurlijk, maar laten we eerlijk zijn, hij speelt niet in de ek finale en speelt een matig ek, in de CL als shit vanaf de kwartfinale... Messi zou ik toch over Griezman zetten maar kan me wel vinden in die keuze.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren