Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Kampioen PSV werkt met hogere begroting dan Ajax'

Laatste update:

Ajax was jarenlang de club met de hoogste begroting in de Eredivisie, maar volgens het Financieel Dagblad is de recordkampioen ingehaald. De krant claimt dat titelhouder PSV zijn begroting met 10 miljoen euro heeft opgeschroefd, waarmee het totaal op 85 miljoen euro komt. De begroting van Ajax bleef volgens het onderzoek voor dit voetbaljaar gelijk: 80 miljoen euro.

/

Daarbij moet wel gezegd worden dat het Financieel Dagblad de begroting van Ajax heeft moeten schatten, omdat het beursgenoteerde bedrijf dit niet prijs gaf. Ajax heeft al jaren flink wat geld op de bank staan, en na de recordtransfer van Arek Milik naar Napoli nam dit bedrag alleen nog maar toe, maar de begroting zou dus niet omhoog zijn gegaan.

Volgens het onderzoek is PSV nu de club met de grootste begroting van Nederland en staat Ajax op de tweede plaats. Feyenoord volgt: de Rotterdammers schroeven de begroting voor dit seizoen op van 53 naar 59 miljoen euro. Dit verschil is dus behoorlijk, maar de voorsprong op de rest van de competitie is nog veel groter. De begroting van FC Twente ligt op 27,4 miljoen euro en Vitesse maakt de top vijf compleet, met een begroting van 26 miljoen euro. Excelsior staat met een begroting van 5,8 miljoen euro onderaan deze ranglijst.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

zo, Twente toch nog de 4e begroting, had ik niet gedacht

6 augustus 2016 om 12:39

Je kunt het ook negatief bekijken. Az doet het met minder beter

6 augustus 2016 om 12:59

Begroting zegt in dit geval vrij weinig over het spelersbudget. De grootste uitgaven bij Twente liggen in het aflossen van de schulden,

6 augustus 2016 om 13:02

Precies, begrotingen zijn niets zeggende cijfers. Hoeveel er voor salaris beschikbaar is en wat er aan transfers uitgegeven kan worden, daar gaat het uiteindelijk om.

6 augustus 2016 om 13:01

Klopt maar de begroting is ook wel heel erg omlaag gegaan he

Maar we hebben na Ajax,feyenoord, Psv ook het grootste stadion van Nederland met 30,205

Maar ben het met je eens :P onze begroting is nog wel redelijk hoog. En er zijn dit jaar de grote geld verdieners zijn verdwenen! En hoop dat Ziyech ook nog weg gaat zodat we langzaam weer gezond worden

gaat gewoon heel moeilijk seizoen worden voor ons alles boven de nacompetitie streep is mooi mee genomen. maar hebben wel een heeeel matig elftal nu hoor helemaal als ziyech ook nog weg gaat

Dat Excelsior met die begroting en Stadionnetje in de Eredivisie kan spelen. Dat is toch kansloos! En dat al jaren lang. Dat noem ik een doorn in het oog.

6 augustus 2016 om 12:43

Dat is een teken van wanbeleid bij andere clubs met meer mogelijkheden en dat is pas echt een doorn in het oog! Het is toch te gek voor woorden dat clubs als Cambuur en De Graafschap die groter zijn niet beter kunnen presteren. Excelsior heeft de zaakjes prima voor elkaar en verdienen daarom alle lof.

6 augustus 2016 om 12:46

Dat wel, maar ik proef 0,0 ambitie bij Excelsior. Kleinste begroting, kleinste 'stadion' en slechtste veld! Proficiat

6 augustus 2016 om 12:50

Excelsior heeft het stadion vgm uitgebreid. Als zij een constant beleid voeren kunnen ze nog wel wat door groeien. Het slechtste veld ben ik niet met je eens. Ze kunnen op kunstgras spelen en daar kun je niet van houden, maar over een heel jaar gezien zijn dat prima velden. De knollevelden bij andere clubs in de winter zijn ook schandelijk. Kijk maar eens naar ADO een paar jaar geleden tegen Vitesse. Ik vind het gigantisch knap wat Excelsior presteert en heb er ook echt waardering voor.

6 augustus 2016 om 12:51

Het slechtste veld is bekend gemaakt uit de veldentest afgelopen seizoen, ik verzin het dus niet!

6 augustus 2016 om 13:53

Ik heb liever dat ze in de eredivisie blijven Excelsior.
En het slechtste te veld valt wel mee, alleen het veld doe niet,
aan de voorwaarden. het is te klein lengte en breedte.
Maar daar kunnen ze niks aan veranderen, de Knvb laat het zo.

6 augustus 2016 om 12:43

Ja, of gewoon heel knap van Excelsior!

6 augustus 2016 om 12:43

Hoezo kansloos? Is toch juist mooi dat je met goed beleid als klein clubje je weet te handhaven. Excelsior is een geweldige club dat zich met bescheiden middelen weet te redden. Is het zelfde als Barcelona zegt dat het kansloos is dat Ajax meedoet met de CL. Slaat toch ook op niks.

6 augustus 2016 om 12:47

Een geweldige club nog wel! Als ze het rechtmatig behalen prima, maar ik heb 10x liever NAC bijvoorbeeld.

6 augustus 2016 om 12:59

niet rechtmatig behalen? Weet jij dat ze allemaal aan de doping zitten ofzo? Volgens mij ligt het toch gwn echt aan de andere clubs die excelsior niet voor kunnen blijven en niet aan zogenaamde onregelmatigheden van deze, ik herhaal het nog maar een keer , geweldige club.

6 augustus 2016 om 13:06

Leuk dat jij die voorkeur hebt maar op basis van sportieve resultaten staat Excelsior dit seizoen wederom rechtmatig in de eredivisie.

6 augustus 2016 om 13:07

En ik had liever Nederland dan Roemenië op het EK. Die dan ook maar op niet sportieve gronden uitsluiten? Ik vind je nogal zuur. Voetbalsprookjes waarin David Goliath weet te verslaan is wat deze sport zo aantrekkelijk maakt.

6 augustus 2016 om 14:16

Genoteerd maar niet zo relevant. Excelsior heeft ondank de peanuts begroting het technisch aardig voor elkaar gezien hun resultaten. NAC heeft het het afgelopen jaar weer niet laten zien.

6 augustus 2016 om 12:46

Ja, een doorn in het oog? Ik vind het juist prachtig dat geld niet alles bepaalt.

6 augustus 2016 om 13:04

Een doorn in het oog? Ik vind het reuze knap van ze dat ze het daarmee redden! Enige jammere vind ik het kunstgrasveld. Dat is mij dan wel weer een doorn in het oog. Maar dat geld voor alle clubs die dat hebben.

Dit is een stuk hoger dan ik dacht. Naar mijn idee zaten Ajax en PSV de laatste jaren op een begroting van rond de 65 miljoen en Feyenoord ergens in de 40 miljoen. Zou dit door de Fox deal komen want de begrotingen lijken substantieel hoger (waarbij voor Feyenoord nog wat te zeggen is aangezien zij haar financiële positie enorm heeft verbeterd de afgelopen jaren).

6 augustus 2016 om 12:43

Gelden uit Europa zijn ook enorm gestegen he, CL 25% volgens mij, EL wat minder maar ook daar gaat het aardig omhoog.
Weet alleen niet of dit structureel bij de begroting kan of dat dit jaarlijks aangepast word naar prestaties.

Haal je geen CL als PSV zijnde dan kom je in de problemen, zeker gezien de langlopende schulden.

6 augustus 2016 om 12:49

Onzin. Psv begroot niet op cl maar op el

6 augustus 2016 om 12:50

Misschien iets beter verdiepen in de feiten voor je iets roept. Psv heeft geen probleem als ze de cl mislopen aangezien psv al jaren el begroot en dus is cl allemaal extra inkomsten.

Daarnaast zit er niet wat verschil maar een mega verschil qua inkomsten bij de el of de cl.

6 augustus 2016 om 12:51

Psv heeft zijn begroting afgestemd op EL voetbal. Dus wanneer ze CL spelen is dat alleen maar bonus.

6 augustus 2016 om 12:52

Beste vriend, PSV stelt de begroting op rekening houdend met europa league voetbal. De CL wordt dus niet begroot. Ze komen dus niet in de problemen als ze dat eens niet halen. Jammer hé?

6 augustus 2016 om 13:02

Ndisdenaam,

Die laatste regel moet je schrappen want daaruit blijkt je onkunde.

6 augustus 2016 om 14:08

Maar wordt er bij de begroting geen rekening gehouden met de situatie nu? Het gaat over een voetbaljaar, niet kalender jaar. Dus dan zou je er rekening mee kunnen houden dat je CL speelt nu. Vind een begroting over een voetbaljaar namelijk beetje vreemd, omdat je normaal kalender jaar doet. Psv speelt zeker CL dit jaar, dus zou dat meegerekend kunnen worden. Ik weet dit niet zeker hoor, is meer een vraag.

6 augustus 2016 om 14:36

Psv begroot de el en niet de cl

6 augustus 2016 om 15:09

@ndisdenaam:

"haal je geen CL als PSV zijnde dan kom je in de problemen, zeker gezien de langlopende schulden."

Totale onzin.

Ten eerste was toen PSV die deal sloot met de gemeente een van de voorwaarden dat PSV niet meer op CL-voetbal mocht begroten. Dat gebeurt dus ook niet meer.

Ten tweede: over welke langlopende schulden heb je het? PSV betaalt de gemeente Eindhoven een vaststaand bedrag van 2,4 miljoen euro erfpacht per jaar, maar dat lijkt me wel te overzien.

Verder staat PSV er ook zonder de CL-inkomsten financieel prima voor. De complete A-selectie (25 spelers) heeft maar 37 miljoen gekost, terwijl de waarde ervan een paar maanden geleden is geschat op 118 miljoen. Volgens mij voer je dan best een verstandig beleid.

6 augustus 2016 om 16:52

ik zou eens kijken op het twitteracount @toongerbrands waar hij toch heel duidelijk zegt dat PSV wel degelijk op CL begroot omdat ze de groepsfase gaan spelen.

Dus iedereen kan hier wel heel hars roepen dat het onzin is maar ik denk dat Toon er toch echt iets meer van af weet dan jullie

6 augustus 2016 om 18:43

Hij zegt dat het meegenomen wordt in de begroting omdat ze zeker groepsfase spelen met de daarbij horende inkomsten. Er wordt dus niet vooraf begroot op de inkomsten, maar kan dus in de begroting erbij wanneer het zeker is dat het gehaald wordt. Het is dus extra, zonder deze inkomsten zou de begroting ook sluitend zijn. Groetjes van Toon

6 augustus 2016 om 12:51

Als je goed leest dan staat er dat ajax gelijk blijft op 80 mil. Dus is het niet substabtieel hoger en ook niet door de fox deal. Daarnaast is de fox deal niet op ieuw afgesloten voor dit seizoen maar al een aantal seizoenen terug

6 augustus 2016 om 12:59

En als jij dan ook weer goed leest zie je dat de begroting van Ajax een schatting is.

Ik dacht dat AZ vorig jaar een begroting had van 28 miljoen. Ben benieuwd wat het FD denkt dat dit momenteel is. Kan mij niet voorstellen dat dit erg gedaald is.

Flinke begroting nog voor Twente, had dit niet verwacht!

6 augustus 2016 om 12:46

Nouja in principe heeft een begroting niks te maken met eventuele schulden/faillissement. Begroting komt voort uit sponsoring, stadioninkomsten etc. Ik schat wel dat Ajax een hoger eigen vermogen heeft dan PSV maar als we dit artikel mogen geloven een lagere begroting.

Dus maw; ter vergelijking met de grotere Europese competities hebben wij een top 2.5 middenmoot/net-geen-degradatie-kandidaat clubs, en de rest hoort een paar niveau's lager te spelen. Top!

6 augustus 2016 om 13:03

Mocht een ajax psv of wie dan ook in 1 van die landen spelen dan hadden ze ook een ander eigen vermogen en begroting... dus niet echt fair om het op deze manier te vergelijken

6 augustus 2016 om 13:15

Klopt ook, ik wou alleen even benadrukken hoe scheef het allemaal in elkaar steekt.
Fifa streeft naar Fair play, maar op deze manier kan daar nooit spraken van zijn natuurlijk.

6 augustus 2016 om 14:23

Klopt... heb niet het idee dat fifa er veel moeite voor doet.
Op deze manier wordt t gat alleen maar groter tussen de "rijke" clubs en bijv. Clubs ajax/psv etc.

Hoe kan je stellen dat je met een hogere begroting werkt terwijl die van Ajax nooit openbaar gemaakt word en glazen bollen daar heb ik nooit in gelooft.

6 augustus 2016 om 12:49

Dit kan goed geschat worden op basis van afgelopen jaren en eventuele wijzigingen van sponsoren en tv gelden. PSV heeft een grote slag geslagen met een nieuwe hoofdsponsor en Philips dat voor hetzelfde bedrag blijft sponsoren dus het is niet heel vreemd dat PSV flink omhoog kan gaan qua begroting.

6 augustus 2016 om 12:53

Er stoot ook nog een behoorlijk schuld tegenover dat ook nog afgelost moet worden die ook meegenomen moet worden in je begroting.

6 augustus 2016 om 12:53

De nieuwe hoofsponsor gaat niet heel veel meer betalen dan wat philips deed. En philips blijft ook niet hetzelfde betalen, begint met 3 mil en wordt afgebouwd naar 1.5

6 augustus 2016 om 14:01

Of ze hebben de begroting verhoogd om het salaris van de jong te kunnen betalen. Misschien is het salaris plafond dus toch verhoogd itt wat Toon zegt. Het lijkt er iig wel op. Waarom zouden ze anders de begroting moeten verhogen. Ik heb geen bijzondere aankopen gezien voor het nieuwe seizoen.

6 augustus 2016 om 14:14

Precies. Eventuele tekenbonussen worden daar ook ingezet. PSV houdt zo zijn salarissen kunstmatig lager omdat de verhouding tussen salarissen en de rest van het budget door de knvb in de gaten gehouden wordt voor de financiele categorie waarin ze ingedeeld worden. Ik denk dat het verschil tussen Ajax en PSV miniem is. Daarbij heeft Ajax meer overbodige spelers kunnen lozen, dus hun salarissen vallen weg uit de begroting.

6 augustus 2016 om 14:57

Begrijp jij wel wat een begroting is nickos? Je verhoogt het niet omdat het moet maar omdat er meer geld binnenkomt, de begroting zijn de inkomsten die er naar verwachting binnen gaan komen, psv begroot op el dus dat is best veilig! Heeft totaal niks met loon te maken. Wel kun je bij een hogere begroting meer geld uitgeven maar dat betekend vaak niet dat er meer spelersbudget komt.

Ajax heeft de begroting denk ik ook afgestemd op deelname Europa League, zodra de CL gehaald word lijkt mij dat deze weer opgeschroefd gaat worden

6 augustus 2016 om 13:01

Nee, dan blijft de begroting dus gelijk en zijn de extra CL inkomsten bonus.

6 augustus 2016 om 13:02

Je gaat een begroting niet opschroeven als je weer een keertje CL haalt.. Een begroting stel je op naar zekere, structurele inkomsten. Daarom is de begroting van Ajax en PSV gebaseerd op de EL.

6 augustus 2016 om 13:51

Lijkt me wel, een speler krijgt toch ook bonussen als de CL gehaald wordt? Die moeten ook meegenomen worden in de begroting als de CL gehaald wordt. Ik neem aan dat die voor dit jaar, mocht Ajax de CL weten te halen, nog wel opgeschroefd wordt.

6 augustus 2016 om 15:03

Nee spandoek, de cl inkomsten zijn extra inkomsten die niet begroot zijn, uit deze pot extra geld worden de cl bonussen betaald, er gaat een deel naar het eigen vermogen of afbetaling van schulden of ze gebruiken het voor investeringen, alle extra inkomsten van de cl gaan geheel buiten de begroting om. Daarom heeft ajax ook een eigen vermogen van 100 miljoen, transferinkomsten worden vaak ook niet geboekt.

6 augustus 2016 om 13:03

Denk eerder dat Ajax de begroting afstemt op drie principes:

1. Voor een dubbeltje op de eerste rij.
2. Beter goedkoop dan duurkoop.
3. Liever geld op de bank dan op het veld.

Valt mij nog mee dat het 80 miljoen is. Ging er al bijna van uit dat de begroting fors zou worden verlaagd, om onder die van Feyenoord uit te komen.

Vraag wordt nu echt eens wat Ajax wil gaan doen met al dat geld dat op de bank staat.

6 augustus 2016 om 14:38

Sinkgraven kostte ook de helft van milik dus goedkoop is duurkoop

mmm voor excelsior gaat ook een heel moeilijk jaar krijgen! zelfde als Nec en mijn club

Heb echt zin in het nieuwe seizoen kan niet wachten om straks weer met de bus te gaan en mooi paar biertjes drinken onderweg

Vind de begroting van Feyenoord ook wel hoog netjes had ik niet verwacht.

6 augustus 2016 om 13:58

En roda ook

6 augustus 2016 om 14:26

Tsja ... excelsior/roda/nec/go ahead/sparta/willem 2 ... wordt intressant jaar qua degradatie

Om de realiteit niet uit het oog te verliezen het volgende overzicht.

Op 30 juni 1999 had Ajax NV een eigen vermogen van 109,9 miljoen. Op 30 juni 2015 had Ajax een eigen vermogen van 110,2 miljoen. Over de hele periode een winst van 0,3 miljoen. Op dat moment had Ajax alle verlies uit de begin periode weggewerkt. Het grootste verlies had Ajax op 30 juni 2010 toen Ajax een verlies op het eigen vermogen had van 70 miljoen.

Op 30 juni 1999 had PSV een eigen vermogen van 8,8 miljoen. Op 30 juni 2015 had PSV een eigen vermogen van 27,1 miljoen. Op dat moment had PSV alle verlies weggewerkt en een winst van 18,3 miljoen gehaald. Het grootste verlies had PSV op 30 juni 2005 toen PSV een verlies op het eigen vermogen had van 26,5 miljoen.

In het seizoen 2015/16 heeft Ajax geen grote verkopen gehad en een slecht jaar in de El.
Dat zal Ajax over het hele seizoen een klein verlies opgeleverd hebben en daarmee weer onder het eigen vermogen van het seizoen na de beursgang duiken. Het is afwachten of 16/17 CL oplevert maar met de verkoop van Milik (na 1 juli 2016) zal Ajax komend seizoen in ieder geval in de plus eindigen zodat Ajax voor het eerst sinds de beursgang meer dan een miljoen in de plus ten opzichte van de beursgang zal staan.

In het seizoen 2015/16 heeft PSV Wijnaldum (na 1 juli 2015) en Bruma (voor 1 juli 2016) verkocht plus een goed jaar in de CL. Ook dit seizoen zijn ze verzekerd van CL met mogelijk nog de verkoop van één of twee goede spelers ( = meer dan 10 miljoen per stuk). Tel daarbij dat hun eigen stadion zonder een grote overwaarde in de boeken staat.

We moeten ons daarom niet verkijken op het grote bedrag dat Ajax op de bank heeft. PSV heeft tussen 1 juli 1999 en 30 juni 2016 minimaal 50 miljoen winst gemaakt plus ondertussen een grote overwaarde op hun stadion gerealiseerd. Ajax heeft tussen 1 juli 1999 en 30 juni 2016 een klein verlies geleden.

Tot slot waar het echt om gaat. Vanaf de beursgang is Ajax 6 keer kampioen geworden en PSV 9 keer. Europees overwinterde Ajax tot 1 kwartfinale CL, 1 achtste finale Cl, 3 achtste finale El(cl) en 6 keer laatste 32 EL. Ajax speelde vijf keer het hoofd toernooi zonder te overwinteren en één keer werd de groepsfase (el) niet gehaald.
PSV overwinterde Europees tot 1 halve finale CL, 1 kwartfinale CL en 2 achtste finales CL, 5 kwartfinales El(ec3), 1 achtste finale EL en 2 keer laatste 32 EL. Vijf keer speelde PSV het hoofdtoernooi zonder te overwinteren.

In plaats van af te geven op de begroting van PSV kunnen we ons beter druk maken dat Ajax stappen maakt. Overigens is het normaal dat de begroting in een CL jaar standaard hoger ligt. Als Ajax alsnog CL haalt gaat daar de begroting ook omhoog. Alleen al het halen van CL kost enkele miljoenen aan premies voor de spelers dat dan ook in de begroting opgenomen moet worden.

6 augustus 2016 om 14:18

In 1999 hadden wel nog de gulden. Is daar in de analyse rekening mee gehouden? Dat lees ik nergens terug.

6 augustus 2016 om 14:32

@ Drisos
Prachtig betoog over die financien, maar kan direct de prullenbak in. Je haalt namelijk guldens en euro's door elkaar. Het eigen vermogen van Ajax in 1999 was inderdaad 109.9 miljoen, maar dan wel gulden en niet euro's. Gezien het feit dat de gulden minder dan de helft waard is dan de euro is het eigen vermogen ruim verdubbeld.
Als je zo op de cijfertjes bent, wees dan aub zorgvuldig.

8 augustus 2016 om 11:36

@jaribergkamp10
neem dan in ieder geval even de moeite om zelf te googlen wat daadwerkelijk de cijfers zijn voordat je kritiek uit. in 1999 was het eigen vermogen van ajax 242 miljoen gulden. met gulden eurokoers van 2002 maakt dat 109,9 miljoen euro.

8 augustus 2016 om 23:15

@night Net pas terug uit het buitenland (werk).. Eindelijk iemand die het snapt haha

7 augustus 2016 om 12:58

Ik kan het verhaal redelijk volgen. Alleen ik vraag mij af hoe je de overwaarde van een stadion berekent? En wat heb je aan de overwaarde van een stadion? Ik neem aan dat de kopers niet in de rij staan voor een stadion?

Dus hoe realistisch is het om te spreken van overwaarde? Daarbij zal er ook wel afspraken met de gemeente gemaakt zijn over een eventuele verkoop.

Ik heb natuurlijk geen inzicht op de begrotingen van de clubs, maar ik denk dat het FD lichtelijk overdrijft.
Vorig seizoen werkten Ajax, PSV en Feyenoord nog met een begroting van respectievelijk 65, 63 en 50 miljoen euro. De stijgingen lijken mij alles behalve reëel. Voornamelijk omdat Ajax en PSV al jaren rond de 60-65 miljoen zitten. Feyenoord is natuurlijk een speciaal geval, vanwege het dal waarin ze zaten, maar een begroting van bijna 60 miljoen lijkt me ook niet te kloppen, daar ze 2 jaar geleden nog rond de 35 miljoen zaten.

Dus? Boeiend, begrotingen zijn al jaren vergelijkbaar.. En een conclusie trekken van psv wat zeker is en ajax een schatting gaat al nergens over en het is ook niet boeiend zit sowieso dicht bij elkaar.. Een feit is dat Ajax meer geld op de bank heeft.

Volgens statistisch onderzoek (de tien grootste Europese competities van de afgelopen twintig jaar) voorspelt salarisbudget voor rond de 90 a 95% de eindpositie op de ranglijst. Salarisbudget lijkt me dus een veel eerlijkere manier om clubs met elkaar te vergelijken. En wat het percentage salarisbudget op de begroting is varieert ontzettend per club.

PSV is de beste, niet alleen subjectief maar ook objectief. PSV is de beste van Amsterdam maar ook van Rotterdam.

Ik heb een tijdje geleden iets gelezen over de plannen van PSV om flink te investeren in het trainingscomplex. Als dat in de begroting is opgenomen, is het niet zo vreemd dat de begroting stijgt.

Is die 80.000 die de supporters in hadden gezameld wel meegerekend in de begroting van Twente?

Sinds de komst van Toon is PSV echt zoveel beter aan het worden. Mijn verwachting is dan ook dat PSV afstand zal gaan nemen ten opzichte van Ajax en daaronder Feyenoord.

Mijn complimenten

8 augustus 2016 om 08:31

Heerlijk he de waan van de dag regeert weer. Dhr. gerbrands doet zeker goed werk maar heeft tot nu toe op alle fronten alleen maar wind mee gehad. Onverwacht op miraculeuze wijze toch nog kampioen worden (en dus gegarandeerde CL inkomsten), weinig blessures van bepalende spelers. Nieuwe shirtsponsor terwijl Philips ook nog gewoon blijft schuiven.

Netjes maar ik wil de situatie ook eens zien als PSV een a twee jaar flinke tegenwind heeft.

Brands,wordt nu ook de hemel ingetreden terwijl hij vier jaar geleden aan alle kanten afgebrand werd door PSV supporters.

Ik denk aan Fc Twente dat was rond 2010 ook het voorbeeld voor iedereen... Succes krijgen is al lastig, succes vasthouden is nog veel en veel moeilijker.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren