Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax gebruikt lijst van vijftien namen in zoektocht naar opvolger Milik'

Laatste update:

Ajax verkocht Arek Milik voor een recordbedrag van 32 miljoen euro, dat nog met een miljoen kan loplopen, aan Napoli. Nooit eerder ontving Ajax, of een club in de Eredivisie, zoveel geld voor een speler. De Amsterdamse club heeft echter nog geen opvolger aangetrokken en dit weekeinde is het nieuwe seizoen in de Eredivisie al begonnen.

/

De Telegraaf weet dat Ajax een lijst heeft samengesteld met vijftien namen van spitsen. Volgens het dagblad heeft de Amsterdamse club momenteel geen interesse in Sébastien Haller van FC Utrecht, maar valt niet uit te sluiten dat Ajax uiteindelijk alsnog met de Fransman op de proppen komt.

Hoewel Ajax met Kasper Dolberg, Richairo Zivkovic en Mateo Cassierra over drie spitsen beschikt en ook Anwar El Ghazi in de punt van de aanval uit de voeten kan, is directeur spelersbeleid Marc Overmars vastberaden op zoek naar een nieuwe spits. "Natuurlijk is het bekend dat we nog naar een spits voor het eerste zoeken. Daarbij gaan we voor het hoogste", zo verzekerde de bestuurder vrijdag via de officiële clubkanalen.

Deelname van Ajax aan de groepsfase van de Champions League is voor veel doelwitten waarschijnlijk een belangrijke factor om wel of niet voor de Amsterdammers te kiezen. Spelers als Bertrand Traoré, Bas Dost, Mario Balotelli, Mario Gómez, Miroslav Klose, Jonathan Soriano en Klaas-Jan Huntelaar werden aan de Amsterdamse club gelinkt.

Denk jij dat Sébastien Haller deze zomer naar Ajax gaat?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ben benieuwd naar die namen dan. Het ergste is dat Ajax een spits nodig heeft vóór de wedstrijden tegen Rostov. Dus wachten op eventuele deelname kan al funest zijn!

6 augustus 2016 om 07:57

Ja, maar verwacht maar niets. Hopelijk weet Ajax zich te plaatsen, anders komt er vast geen interessante vervanger (wellicht helemaa geen vervanger) voor Milik.

Misschien is Haller de optie als er geen CL gehaald wordt. Die heeft vast wat mindere eisen dan mensen als Soriano of Gomez. Ik snap trouwens niet dat KJ Huntelaar nog steeds in de lijst genoemd wordt. Volgens mij zit die nu wel definitief bij Schalke. (oke, dat werd ook over Milik bij Ajax gezegd, maar ik heb het gevoel dat het voor Huntelaar echt geldt.

6 augustus 2016 om 08:00

Met deze aanvallers ga je ook in de eredivisie niets klaarspelen, tenzij je een creatieve middenvelder hebt die 3x per wedstrijd iemand voor de goal zet. Die hebben ze echter ook niet.

Er moeten echt aanvallend kwaliteit worden ingekocht. Daarvan kunnen mannen als Cerny en Dolberg ook veel leren.

6 augustus 2016 om 08:39

Een miljoentje of 10 voor Haller neerleggen zou toch belachelojk zijn... sowieso is hij naar mijn mening niet goed genoeg voor Ajax, al vraag ik me af of ze nu op dit moment een betere krijgem voor weinig geld.

6 augustus 2016 om 08:57

15 namen nog wel....toe maar. Is meteen duidelijk hoe concreet ze op dit moment zijn. Dat je met 2 of 3 spelers bezig bent snap ik. Maar dat ze een lijst hebben met 15 namen? Ik geloof dat dit zo'n onzin verhaal is. Zijn voor Ajax nog alle 15 mogelijk volgens hun?..... Ik ben hem effe kwijt geloof ik

6 augustus 2016 om 09:02

Mee eens, maar daarvoor moeten bepaalde spelers een vrije rol krijgen. Bij Ajax is het achterin zo gammel dat iedereen tot aan de spits toe moet verdedigen. Zo krijgen ze geen mogelijkheid om spel te maken.

6 augustus 2016 om 09:02

Ze moeten naar mijn mening nog steeds eens een keer vol voor Soriano gaan. Die is al wat ouder (zal de transfersom enigszins drukken), heeft daardoor ervaring, maar scoort ondertussen er ook nog op los. Speelt bij Red Bull al een tijdje in een systeem waar Ajax naartoe wil. Bovendien focust Redbull zich momenteel meer op Leipzig dan op Salzburg en wordt Salzburg een beetje het ondergeschoven kindje. Denk dat spelers daardoor ook wel eerder er weg te halen zijn. Enige minpunt is een gigantisch salaris waarschijnlijk (voor Ajax begrippen), maar dat moet je voor zo'n brok ervaring + doelpunten maar eens over hebben.

6 augustus 2016 om 09:21

Geloof je serieus dat er een lijst gemaakt is dan? Ajaxs scoutingsysteem is schandalig! Westerman gehaald op advies van Van der Vaart, Sanogo op advies van Arsenal die hem gewoon ergens wilden loodsen!
Zimling Heijtinga werden gehaald als de ervaren mannen....
Van de Hoorn geluk dat hij zich 12 wedstrijden goed heeft kunnen laten zien dat Ajax er gewoon nog 4 miljoen voor kreeg!
Sinkgraven... was en talent maar nog lang niet klaar dat zag iedereen!
Overmars bij de tafel van kees afgelopen seizoen 'we hadden een lijstje met 10 ervaren spitsen' vraagt Kees noem er is een paar en zijn antwoord:
'Uhm ehh uhhhh hoe heet ie ook alweer.. Cardozo en jaa uhh de rest heb ik niet meer in me hoofd zitten' ongelofelijk...
Enigste lichtpuntjes zijn toch nog die jeugdspelers die het maar elke keer weer op lossen wat ik mooi vind om te zien maar daar kom je niet verder mee! Ajax staat momenteel stil en als er niet snel wat verandert bljjven ze stil staan of gaan alleen achteruit ten opzichte van Europese subtop waar PSV en Ajax naar moeten streven!

Ik als PSV fan vind het pijnlijk om te zien hoe Ajax de laatste 3 jaar aan het afzakken is met oog op het totale NL voetbal!
Jeugd is fantastisch maar het is gebleken dat je het daar niet mee redt! Frank heeft fantastisch gepresteerd en was de reden dat Ajax uberhaupt tot de laatste dag meedeed met al dat subtop materiaal dat rondliep!

Wake up Overmars! Wake up!

6 augustus 2016 om 09:45

Zullen er wel 14 onrealistisch zijn en 1 ondermaats

6 augustus 2016 om 09:53

Was dit niet ook het punt van de ex hoofdjeugd opleiding?

6 augustus 2016 om 10:23

Helemaal mee eens een geweldige krachtpatser.

6 augustus 2016 om 10:50

Ik zou die Sánchez zo snel mogelijk achterin zetten, die heeft als basis speler de zuid Amerikaanse variant van de champions league gewonnen als 20 jarige centrale verdediger. Samen met Veltman (als voetballende CV) is dat een goed duo. Westermann en Viergever kunnen dan als Back up fungeren. Tete en Dijks op de flanken en de verdediging staat prima. Riedewald bazoer Klaassen gudelje van de beek schone en sinkgraven als middenvelders al naar gelang de vorm van de week en tactisch plan. Younes op links, dolberg Cassiera of zivcovic in de spits, el Ghazi of Cerni op rechts.....als ik dit zo lees is een nieuwe spits dus echt het meest noodzakelijk.

6 augustus 2016 om 10:53

Ik snap dat je dan Ziyech niet gaat kopen met Klaassen, Schone en Sinkgraven als opties voor de '10' positie. Dan moet je schone eerst zien te lozen vind ik, anders wordt het veel te druk in de selectie. Sinkgraven moet je nog een jaar de kans geven om zich te ontwikkelen.

6 augustus 2016 om 12:06

Dus een bedrag van 10 miljoen voor haller is belachelijk en 32 voor millik zeker niet.

Geloof me haller is een betere voetballer als millik ook nog een stuk jonger.

Zet haller op de plek van millik en hij scoort net zo makkelijk + je heb iemand in huis die een strafschop kan nemen .

6 augustus 2016 om 08:59

Al staat er morgen al iemand onder contract, mag ie toch niet meedoen....

6 augustus 2016 om 09:42

Mario gomez? Beste spits op het ek na griezmann! Die gaat absoluut niet naar Ajax. Klose is veel te groot geweest om nu nog naar Ajax te gaan. Dan kunnen we ook wel zeggen dat Messi over 10 jaar komt terwijl die lekker gestopt is.

6 augustus 2016 om 14:18

Maar Ajax is ook te groot geweest voor Klose

6 augustus 2016 om 10:55

Het verbaasd mij zo dat het allemaal zo amateuristisch gaat... Milik was al kandidaat om te verkopen voordat het EK begon, dan heb je toch een schaduwlijst bij het geval dat het zou gebeuren. Daarnaast moet de scouting toch ook wel goede spitsen volgen. En misschien hebben ze die lijst al, dan wordt het toch tijd dat Overmars net zo adequaat optreed bij een aankoop als dat hij verkoopt. Anders moeten ze maar een aparte afdeling sales maken in Amsterdam en Overmars daar directeur van maken.
En de media zit er tegenwoordig dik op, dus als er überhaupt een onderhandeling is ergens, dan pikken ze dat wel op. Zo niet, dan blijf ik roepen dat het ongelofelijk is dat je dus een bepalende speler of positie verkoopt zonder daar een vervanging voor te hebben... En de 4 spitsen die Ajax nu heeft zijn dat dus niet.
Als concurrent zit je met 2 gedachtes te kijken dit schouwspel, aan de ene kant moeten ze die spits halen wil Ajax Europees een kans maken, dat is weer goed voor het Nederlandse voetbal... aan de andere kant, zolang de concurrent niet sterker wordt....

6 augustus 2016 om 11:52

Dat klopt, altijd maar dat wachten op of je CL haalt.
Betaal gewoon wat meer aan zo'n speler.
En hoezo verwachten die 'spelers' dan dat een club CL haalt zonder versterkingen?
Een club is doorgaans in een goede speler geïnteresseerd omdat ze er op vooruit willen gaan.

Ook wel een typische Overmars actie dit, uiteraard vliegen we tegen de Russen er uit en kan Marc lekker roepen dat die spelers helaas niet haalbaar zijn, en dat we het gaan doen met deze groep... of Robbie Wieleart word van stal gehaald.

Benieuwd of Locadia ook op deze lijst staat. Daar zie ik ze nog wel op uitkomen.

6 augustus 2016 om 08:00

Dat denk ik dus ook. Het zou een stunt zijn. Hij past in het profiel en ik denk dat hij er zelf wel oren naar heeft.

6 augustus 2016 om 08:04

Locadia? En dan de hoofdprijs betalen zeker.. zet dan Dolberg maar in de spits!

6 augustus 2016 om 08:54

Leg maar 20 miljoen klaar dan, als Milik 34 miljoen moet kosten... Daarbij gaat PSV hem nooit aan Ajax verkopen, hij heeft nog een contract voor 4 jaar.

6 augustus 2016 om 08:57

Zucht... Het argument ' als die persoon zoveel moet kosten kost deze persoon minstens zoveel' slaat nergens op.

6 augustus 2016 om 09:04

En Ajax gaat Locadia nooit van Psv willen kopen, dus deze hele discussie is zinloos.

6 augustus 2016 om 09:10

@inkemontana

Dat denk ik ook. Daarnaast zal PSV Locadia nooit maar de concurrent laten gaan.

6 augustus 2016 om 10:48

Haha, ja PSV zal daar ook wel oren naar hebben voor 25 miljoen. Nog een contract tot 2020. Leg maar neer die centen.

6 augustus 2016 om 11:02

Ajax verkocht Vanenburg ook aan concurrent PSV. Misschien dat ze daar van geleerd hebben.

6 augustus 2016 om 11:03

Locadia zal Psv nooit een groot bedrag opleveren.. en hoe dom is hij om tot 2020 bij te tekenen??

6 augustus 2016 om 12:53

@verpatopspits

Vanenburg? Da's wel uit een erg ver en grijs verleden....

6 augustus 2016 om 08:08

Dat zou echt een stunt zijn, maar dat doet PSV nooit!

6 augustus 2016 om 13:13

Haha, die gaat echt niet voor een vriendenbedrag naar Ajax. Locadia is te duur. +10 miljoen.

Het probleem is dat die lijst waarschijnlijk niet anders is dan voor milik zijn vertrek. Want ajax heeft geld op de bank, nu weliswaar nog meer, en kan dus in hun optiek de beste optie halen. Dat konden ze een maand geleden ook al.
Daarom is de komst van westermann zo vreemd. Ajax had het geld, had de lijst, en dan is westermann de beste van die lijst?

6 augustus 2016 om 09:06

Waarom is het überhaupt een probleem in jouw ogen? Er is een lijst en Ajax moet op z'n beurt wachten qua hoogst haalbare spits. Die beste spits uit het lijstje is de spits die voor de club kiest en bereid is om te komen. Dat lijstje ziet er sowieso waarschijnlijk anders uit dan voor de verkoop van Milik, omdat er voor die positie nu eenmaal meer geld opzij wordt gelegd en dat andere financieel betere mogelijkheden biedt qua kwalitatief betere spitsen.

Daarnaast staat de specifieke aankoop van een ervaren Westermann ook totaal los van de zoektocht naar een spits. Dat had een andere prioriteit. Op dat moment was hij blijkbaar de beste optie voor die positie. Hooguit had Ajax misschien met de 32 miljoen in een andere klasse gezocht dan de vijver waaruit Westermann is gevist.

6 augustus 2016 om 09:30

Aangezien ajax geen 20 miljoen gaat betalen voor een nieuwe spits lijkt mij dat dat lijstje nog hetzelfde is aangezien ajax dat ten alle tijden kon betalen. Het enige verschil is nu dat milik weg is en er nog meer geld beschikbaar is dat ze toch niet gaan uitgeven.
Wat de komst van westermann er mee te maken heeft: natuurlijk niks met het wel of niet vertrekken van een spits. Maar het gaat om het feit dat ajax een dikke 100 miljoen op de bank heeft staan en dan komt aankakken met westermann......

6 augustus 2016 om 09:57

Persoonlijk vind ik een oordeel vellen wat betreft Westermann te vroeg. Die man heeft net zijn debuut gemaakt voor Ajax, deed dat idd beroerd, maar hem afrekenen op pas één enkele wedstrijd waarin het complete elftal ondermaats speelde, gaat me te snel. Vooralsnog geeft ik hem het voordeel van de twijfel, mede omdat hij het door zijn kwaliteiten toch tot der Mannschaft heeft weten te schoppen. Dat moet je toch wat kunnen.

De RvC van Ajax heeft altijd geëist dat er eerst spelers verkocht moeten worden, voordat er gekocht kan worden. De inkomsten uit een transfer bepaalt dan ook de uitgave die je voor een nieuwe spits doet: hoe hoger het binnengehaalde transferbedrag, hoe hoger het deel van dat bedrag wat je wilt spenderen asn een vervanger.

Die dikke 100 miljoen is mede opzij gelegd voor o.a. de nieuwe op te zetten jeugdaccomodatie ten noorden van de Arena, en wellicht (naar verluid) voor de aankoop van de Arena zelf of de de terugkopen van Ajax-aandelen. Er zijn redenen voor te geven voor het oppotten van de rekening.

Daarnaast bouwt Ajax zijn selectie en toekomst op de jeugd uit de opleiding, al dan niet zelf in een vroeg stadium aangekocht.

6 augustus 2016 om 09:58

Ja en als je fisher van de hoorn en milik kwint raakt ga je er tot nu toe zwaar op achteruit

6 augustus 2016 om 09:42

Sanchez was het beste op die lijst, westerman is de back up bij blessures e.d.

15 namen klinkt niet echt als beleid.. je zoekt een type spits toch? Verder ben ik benieuwd hoeveel van die 15 reële opties zijn. Ik vind de kritiek wel buiten proportioneel omdat de markt momenteel op hol geslagen is. De eredivisie is natuurlijk ook niet echt interessant voor een goede spits.. dus of talent of een (dure) spits op retour

6 augustus 2016 om 11:05

Klopt, dat '15 namen' klinkt zo dom, ook in deze fase van de transferperiode, dat het wel een verzinsel van een krant moet zijn.

Zucht een voetbalclub dat een lijstje met spelers heeft. Is dit niet doodnormaal. Wat het het nieuws hierin dat een krant dat meldt. Mij part waren het er tien, we zijn nog steeds geen stap verder.

6 augustus 2016 om 09:08

Helemaal mee eens...interessant doen om niks..

6 augustus 2016 om 10:04

Vind het wel raar dat het zo'n lange lijst is. Een lijstje hoord gewoon maximaal 4 á 5 namen te bevatten die je meteen beter maken. Als je 15 haalbare spelers kunt vinden die beter zijn als Cassierra dan had je hem ook niet hoeven te kopen.

6 augustus 2016 om 10:35

Dat is ook weer een rare conclussie. Er zijn vast wel 15 namen te noemen die haalbaar zijn (denk dat er bij heel aantal van die namen daar nog een ? bij geplaatst moet worden) maar waar het financieel gezien niet verstandig is om 2 vanuit die categorie te hebben. Daarbij begin je breed met een lijstje en spits je je daarna toe tot 4/5, 2/3, en uiteindelijk 1 naam. Verweij heeft nu gewone de brede lijst genoemd.

6 augustus 2016 om 20:01

De telegraaf heeft hier geen artikel ofzo over gemaakt. Mike Verweij, Ajax watcher van de krant heeft dit gewoon gezegd in een tweet.

Nu weten we nog niks. Het is hetzelfde nieuws als dat iedere dag de zon opkomt! Kortom: wie staan er nu wél op het lijstje? Ik hoop dat Ajax eens een waardige aankoop doet! Geld Zat!!

6 augustus 2016 om 08:44

Weet niet waar jij woont, maar er is hier geen zon opgekomen hoor....

Ik ben geen ajax fan maar ik hoop stiekem toch wel op balotelli. Niet echt fan van deze voetballer maar zou hem toch wel eens in de eredivisie willen zien

6 augustus 2016 om 08:29

Hij zou het vast goed gaan doen in de Eredivisie en hij heeft gewoon een grote naam wat de Eredivisie mooi kan gebruiken

Depay ging voor 34 miljoen naar manchester #voetbalzone je verhaal klopt niet(weer)

6 augustus 2016 om 09:30

Depay kreeg 10% van zijn transfersom,. Dus kreeg PSV 90% van de som, waarbij het ook nog niet duidelijk is wie de kosten heeft betaald o.a. van zaakwaarnemer. Hier staat in de tekst dat dit het hoogste bedrag is wat een club ontvangen heeft. Marcel Brands is heel handig in het verdoezelen van hoe transfers verlopen waardoor mensen een positievere kijk op hem hebben.

6 augustus 2016 om 10:57

Ja, en Bayer Leverkusen heeft ook een 'flink' doorverkooppercentage bedongen bij de transfer van Milik. Dus loop alsjeblieft geen onzin te verkondigen.

6 augustus 2016 om 13:31

Een doorverkooppercentage is toch wel heel wat anders dan een deel van de transfersom afstaan. Ajax krijgt gewoon 32 miljoen, PSV krijgt dus 34 miljoen minus 10 procent, oftewel nog 'maar' 30.6 miljoen. Dus hoezo loopt hij onzin te verkondigen?

6 augustus 2016 om 13:38

Daarbij klopt er geen zak van..

Een Engelse Tabloid meldde destijds 34 miljoen.

Maar het Eindhovens Dagblad en de VI meldde destijds bij de Transfer van Depay dat het zou gaan om een Initiele bedrag van 27 miljoen euro , wat eventueel kan oplopen naar 32 miljoen euro.

Dus ja , Milik is met 32 miljoen vast , wat kan oplopen naar 33 miljoen , inderdaad de best verkochte speler van de Eredivisie ooit.

6 augustus 2016 om 13:40

http://www.vi.nl/nieuws/transfersom-memphis-kan-op...
27,5 miljoen wat kan oplopen naar 32

Ajax heeft NU een spits nodig en niet als ze eventueel Rostov uitschakelen. Ik hoop echt dat het bestuur dit begrijpt, maar vrees weer het ergste. Zelfs dat ze helemaal niemand halen. Dat is ook nog een optie.

6 augustus 2016 om 09:44

@007
Ik ben bang dat je gelijk hebt. En gek ik kan er na vijf jaar Overmars ook nog steeds niet aan wennen. Maar ook met 30 miljoen is hij niet in staat iemand te halen.
Onkunde? Of toch de boot afhouden omdat ze in het achterhoofd graag weer een jonge spits opleiden in de hoop dat deze er over twee jaar staat.
Het lijkt ook wel of ze het halen van de CL totaal niet als hoofddoel zien.

By THE way, hopelijk blijft haller even uit beeld. Dat wordt anders weer 6M weggegooid geld

6 augustus 2016 om 10:01

Heb liever dat ze niemand halen ipv bijvoorbeeld Haller. Ajax moet het gewoon bij 3 of 4 toppers proberen maar als die niet bereid zijn het vertrouwen aan Dolberg of Cassierra geven.

6 augustus 2016 om 10:09

Precies. Overmars heeft al veel te veel breedte aankopen gedaan. Hoop toch wel dat er voor dit geld er wat directe versterking komt. Genoeg andere zwakke plekken bleek afgelopen woensdag

6 augustus 2016 om 10:35

007

Punt is dat wanneer we Rostov verslaan er waarschijnlijk betere opties zijn. Dus direct versterking halen, zal een matige aankoop zijn, en dat wil he toch ook niet?

Van dat lijstje van vijftien spitsen hoopt waarschijnlijk de top twaalf op een mooie club -die een miljoentje of twee aan salaris wil betalen om de bank warm te houden- uit Engeland, Duitsland, Spanje, Frankrijk of Italië en wachten tot op de laatste week van de transferwindow op die mogelijkheid. Komt die club er niet, dan is geld vangen in China of de zandbak, of een Griekse, Zwitserse, Russische e.d. met een hoger salarisplafond dan in Nederland aan de beurt. Daarna wordt Ajax uit de bescheiden Eredivisie als optie pas interessant, mits ze de CL hebben weten te bereiken.

Logisch dat het lijstje daarom ook zo lang is. Ajax heeft niet zo veel te willen op de transfermarkt en is afhankelijk van de leftovers, die buiten de boot vallen voor het grote geld. Het gaan voor het hoogste is helaas gaan voor het hoogst haalbare geworden voor onze vaderlandse topclubs. Dan is uiteindelijk de nummer tien tot de nummer dertien misschien de meest reeële optie.

6 augustus 2016 om 09:10

Ik snap wat je bedoelt hoor en ben het met je eens dat de ED een ondergeschoven kindje is. Echter is het zaak een reeële lijst op te stellen. Een Mario Gomez gaat natuurlijk nooit komen. Wat gaat dan eventueel wel komen? Even een voorbeeldje van een reeële optie: Valere Germain.

6 augustus 2016 om 09:25

Die Valera Germain ken ik niet echt, dus dat vind ik moeilijk oordelen.. Maar ik geloof je dat het een goede spits zal zijn. Wie weet staat hij ook op 't bewuste lijstje.

Over die lijst op zich ben ik het met je eens: dat hoort een reeële lijst te zijn. Maar daar kunnen natuurlijk toch ook spelers als Gomez en Balottelli op staan, spelers die, zoals gezegd Ajax als een optie zien als nummer tig uit hun eigen lijstje. Spelers die Ajax serieus genoeg nemen als er zich niets anders meer meldt. Die hou je toch vanzelfsprekend zolang ook op je lijstje van vijftien namen? Zolang hun zaakwaarnemer de deur niet dicht heeft gegooid kunnen die hoog genoteerd staan.

6 augustus 2016 om 10:03

Mijn beeld wordt ook vervormd door de media hoor. Als ik namen als Kjh, Gomez en Ballotelli hoor, dan is de eerste gedachte die in me opkomt; Ajax mist een reeël beleid en goede scouting!? Er zijn zat spitsen die wel willen komen. Ik ben van mening dat je als Ajax zijnde niet eens een ballotelli moet willen joh. Ik mis gewoon een stukje scouting. Of zal het nog erger zijn als dat ik denk met de ED?

6 augustus 2016 om 10:35

Je geeft al terecht aan dat het beeld vervormd wordt door de media. Als zo'n Verweij te oren komt, dat Ajax met een zaakwaarnemer sprak en en passant Balottelli (ik meen al een tijdje geleden ook, dus niet wens recentelijk) of Gomez te sprake kwam, dan is het al meteen een tricker om er een mooi wn uitgebreid artikel van te breien. Dat wil de lezende supporter horen, hoe smeuïger hoe beter. Dat worden krachttermen als kanonnen gelanceerd en de supporter lekker gemaakt als in een showroom met onbetaalbare bolides.

Juist doordat die grote namen door de media worden genoemd, lijkt het alsof er iets compleet mis is met de scouting van Ajax. Echter komt de club zelf niet met die namen. Zo'n Balottell halen lijkt mij een opgeblazen item. Huntelaar is een ander verhaal, die was ongelukkig bij Schalke en zette Ajax even in de wachtkamer. De nieuwe coach van Schalke deed hem echter besluiten om definitief komend seizoen voor de Duitsers te kiezen. Die optie was gewoon reëel.

6 augustus 2016 om 10:53

Dat klopt inderdaad, en ik zie KJH in de zomer van 2017 zeker terug keren. Het is ook een beetje hoop die ik uitspreek. Zelfs als PSV fan vind ik het pijnlijk te zien dat Ajax zo ver afglijdt elk jaar. PSV doet het in mijn ogen toch net wat beter de laatste jaren. Ik hoop dat we deze editie van de CL 2 Nederlandse ploegen kunnen aanschouwen

6 augustus 2016 om 12:02

Een Gomez komt nooit?
Er zijn zeker wel voetballers die gewoon willen komen voor een leuke uitdaging hoor!
Voor gomez ook ideaal omdat hij met nauwelijks 40 minuten vliegen gewoon bij zijn familie in Duitsland zit.
De taal is ook geen probleem, en met Westermann en onze kleine winger heeft hij toch wat landgenoten!
Bij voorbaat roepen dat iemand niet komt is de grootst mogelijke onzin in het voetbal, maar dat past bij de Eredivisie, '''die komt niet dus laat maar'' heb je ze al gepolst?
Als je maar genoeg betaald dan komen ze wel hoor.
Er vertrekken genoeg spelers naar het oostblok(Oost-Europa in de volksmond, niet het oude oostblok) toe, wie had dat 10 jaar geleden gedacht?
Punt is, spelers zoals Gomez die niet meer in Turkije willen gaan spelen vanwege de politieke situatie, zullen 1,2,3 ook niet naar het oosten vertrekken vanwege problemen daar.
Als je hier in de Eredivisie-top een beetje creatief gaat handelen(tekengeld, prestatiebonus redelijke beloning t.o.v kwaliteit en bagage!) dan is er gewoon veel mogelijk!

Het probleem met Nederland en Belgie is vooral het achterland, er wonen hier te weinig mensen.
Elders heb je veel meer inwoners waar resulteert in meer geld voor televisierechten, merchandise en ga zo maar door.

Gelukkig heeft FOX willen instappen een paar jaar terug.
Nu hebben we per jaar 100 miljoen te verdelen ipv 50 of minder.

Dom van Overmars om Milik te verkopen om vervolgens de Champions League kwalificatie in te gaan zonder een vervanger, hij kon verwachten dat Milik gekocht zou worden om dan pas achteraf naar een vervanger te gaan zoeken... Hoop dat het jullie Ajaxcieden lukt om te plaatsen voor het eindtoernooi

6 augustus 2016 om 09:12

Waarom nu weer Overmars bashen? Iedere TD zou een speler met die kwaliteiten voor een dergelijk bedrag direct verkopen. Denk dat de RvC gek zou worden als Overmars Napoli in de wachtkamer had gezet en de verkoop was afgeketst.

6 augustus 2016 om 09:39

Dat bashen van Overmars is noe eenmaal een favoriete bezigheid voor sommigen die hem willen lozen als TD. Wat hij ook doet, besluit, koopt of verkoopt er is altijd wel een maar te vinden door zulke lui, Overmars heeft de deal van Milik geweldig uitonderhandeld en op het juiste moment zijn krabbel gezet onder het contract. Als hij langer had gewacht dan was Napoli waarschijnlijk overgeschakeld naar de volgende spits uit hun lijstje.

6 augustus 2016 om 11:22

Als TD vind ik dat je op zulke transfers altijd paraat moet zijn vooral een speler zoals Milik die ook nog eens basis international is bij Polen word zo weggekocht. Het verkopen van Milik was natuurlijk fantastisch door het bedrag maar dat clubs zich zouden melden voor Milik was al zeker verwacht

6 augustus 2016 om 12:11

Omdat hij min of meer eindverantwoordelijke is voor de transfers?
Of ben jij ook meer iemand die werknemers de schuld geeft in plaats van werkgevers en topmannen?(die kunnen kloten wat zij willen zonder in de problemen te komen)

6 augustus 2016 om 09:52

@robbie010
Dat is de fout die ze al jaren maken. Maar leren ervan doen ze niet.
In dit geval was het bedrag wat voor Milik werd betaald belachelijk hoog. Dus dit keer snap ik het wel.
Maar je verhaal klopt. Zie Blind, Eriksen, Vertongen......voor deze spelers gold hetzelfde. En sloeg Overmars een flater met de vervangers.

6 augustus 2016 om 10:14

@hansje1969

Voor Blind, Eriksen en Vertonghen werden toch relatief mooie bedragen getransfereerd? Deze jongens wilden ook allen vertrekken en aan ontevreden spelers in je selectie heb je minder.

Daarnaast weet je toch ook wel dat het de RvC was die de hand op de knip hield, waardoor de financiële mogelijkheden voor Overmars en de Boer beperkt waren? Dat kom je uit op Nederlandstalige spelers als Van der Hoorn, Duarte (die het overigens prima deed bij Heracles), Moisander, Viergever of de ervaren Deen Poulsen.

Die kunnen lukken of mislukken, maar flaters noemen vind ik onterecht. En dan vertrouw je verder op de doorstroom vanuit de jeugd, zoals het uitgestippelde beleid is. De internationale markt is doorgeslagen, ik ben juist blij dat Ajax zo verstandig is o noet mee te gaan in die gekte en bewust omgaat met de bankrekening.

6 augustus 2016 om 10:45

Het bedrag voor Vertongen 9 miljoen in drie termijnen vond ik aan de lage kant om hem daarvoor al in mei te laten vertrekken. Vertongen gaf zelf aan dat hij eventueel zijn contract wilde uitdienen. Maar waarom al in mei laten gaan en de laatste dag van het transfer window aankomen met Moisander? Prima vervanger maar waarom zo laat? Moisander had zelfs al tegen Ajax gespeeld met AZ. Om dit later recht te breien heeft Overmars een lul verhaal opgehangen dat hierdoor de prijs was gedaald, wat totaal niet bleek te kloppen.

Duarte vond ik een aanfluiting. Vond hem zelf nooit een geweldige speler bij Heracles. Ook daarvoor geldt, waarom pas op de laatste dag halen terwijl je die ook al in juni had kunnen halen zodat hij de voorbereiding meeloopt?

Blind Zimling is al helemaal om van te janken.

Moraal van dit verhaal.....ik denk dat Overmars ook met 32M van Milik niet in staat gaat zijn op tijd een spits terug te halen.
En Overmars heeft best spelers mogen halen. Maar keer op keer blijkt het weer geen versterking te zijn. Grootste voorbeeld is Sinkgraven.

6 augustus 2016 om 12:12

Voor Vertonghen en Eriksen hadden we toch minimaal 40 miljoen moeten krijgen in plaats van 27,5 miljoen samen!
Volgens mij ging Eriksen voor 15 weg en Jan voor 12,5.

6 augustus 2016 om 14:21

@nisdemaam

Momenteel zouden die twee misschien tezamen 40 miljoen hebben opgeleverd. Maar twee, drie seizoenen geleden, toen de transfersommen nog niet de pan uitrezen, was het bedragen van 15 en 12,5 miljoen voor een speler uit de Eredivisie volgens mij toch redelijk reeële bedragen.

Maandag moet de spelerslijst al worden ingestuurd voor de dubbele confrontatie met Rostov, kortom weer veel te laat geschakeld.

6 augustus 2016 om 12:13

ik had gehoord dat deze 24 uur van te voren ingeleverd mag worden, of in ieder geval dat er 1 speler toegevoegd mag worden.
Maar dat kwam weer van een schimmige website dus ik weet dat niet zeker.

Marc 'treuzelkont' Overmars zal nog wel enige weken wachten om net voor 1-sep Haller voor ca. 10 miljoen op te pikken.

Met Overmars hebben we een directeur die uitstekend jonge talenten kan aankopen. Maar voor versterkingen voor het 1e elftal moet je bij hem niet zijn. Ajax zal door hem niet verder groeien, alleen de bankstand groeit door. Heel handig met de huidige rente...

6 augustus 2016 om 08:54

Volgens mij ligt dit niet alleen aan Marc Overmars.

Als ik het goed heb moet de directie (of een ander bestuursorgaan) akkoord gaan. Misschien is het juist wel een van de problemen dat Marc Overmars niet direct handelend kan optreden, maar eerst altijd toestemming moet hebben van anderen.

Dat orgaan heeft al eerder dwars gelegen door de norm te hanteren: 'eerst een speler verkopen, dan pas een nieuwe kopen.'

Ajax gaat niks halen. Dat doen ze al jaren heel beperkt. Ze zullen wel uitkomen bij de huur van een spits. Van een tegen degradatie vechtende club uit Duitsland, Engeland, Frankrijk. Zoiets.

6 augustus 2016 om 08:56

De situatie is na de verkoop van Milik voor 32 miljoen toch wel iets anders dan de afgelopen jaren.

6 augustus 2016 om 10:06

Ben bang dat Ferryn gelijk heeft.
Kijk naar toen Blind vertrok. Het was eigenlijk na zijn goede WK duidelijk dat hij zou gaan. Toen kwam Overmars 31-8 aankakken met Zimling.
Zelfde geldt voor Eriksen met Duarte. Vertongen en het te elfder uren halen van Moisander.

Maar als het Overmars daadwerkelijk niet lukt een spits te halen en Overmars weer met een laagvliegend aankomt, vind je dan dat hij het goed heeft gedaan?
Ben er dit keer wel mee eens dat Ajax geen nee heeft gezegd tegen Napoli zonder dat er een vervanger was. Maar in bovenstaande voorbeelden heeft Overmars laten zien waar ik nu ook voor vrees

6 augustus 2016 om 12:18

Moisander was nog wel redelijk dat seizoen, zeker als je nagaat hoeveel tijd je nog had voor een transfer.
Met de overige namen ben ik het helemaal mee eens... Ajax-onwaardig en weg gegooid geld.

Tuurlijk heeft Ajax er netto veel meer aan overgehouden, maar als je kijkt hoeveel er uitgegeven is aan net-niet(of -helemaal niet spelers) spelers dan schrik je wel even.
Dat transfergeld en salarisgeld had je makkelijk kunnen spenderen aan een topaankoop met een topsalaris en dan was je nu verder geweest, ook had je die persoon waarschijnlijk voor veel geld weer kunnen verkopen.

Waar ik mij persoonlijk enorm aan stoor is het Sulejmani voorbeeld dat ik enkele personen heb zien aanhalen.
Blijkbaar denken mensen dat we 17,5 miljoen gaan uitgeven en ook een salaris van 1,6 miljoen wederom gaan betalen.

Natuurlijk gaat dat niet gebeuren, want a....we gaan geen 17 miljoen betalen, en B dat salaris zal enkel aan bewezen spelers betaald worden, of alleen bereikt kunnen worden dmv prestaties, dus je loopt geen onnodige risico's zoals toen.

32 miljoen. Nog nooit ontving Ajax of een club uit de eredivisie zoveel geld voor een speler. VZ: hebben jullie ooit van een zekere Depay gehoord?

Wel balen dat we de komende 2,5 week geen spits hebben want dan is het pas duidelijk of we CL spelen. Of we moeten ze thuis met 3 0 oprollen. Mijn mening is dat ze ons beter komen helpen Europees voetbal zijn we al zeker van.

15 namen zijn al uitgelekt :

1 suarez
2 messi
3 c.ronaldo
4 Rooney
5 kane
6 benzema
7 cavani
8 neymar
9 muller
10 griezmann
11 Costa
12 lewandowski
13 aguero
14 di maria
15 martinal

je kunt zeggen wat je wil maar Overmars heeft ze wel op de lijst

6 augustus 2016 om 10:09

14 toppers en Martinal het verborgen talent waar niemand ooit van gehoord heeft en die ons hopelijk allemaal de mond gaat snoeren haha

6 augustus 2016 om 10:19

En uiteindelijk blijken ze niet haalbaar en gaat Marc Netto voor nummer 16 *tromgeroffel* Charlison Ben-schop jawel!

Het lijstje is niet het probleem, het kopen! Ajax supporters, laat je niet
voor de gek houden door Overmars, RVC & scouting. Die komen elke
transferperiode met berichten over het kopen van "kanonnen". Behalve
het halen van jeugdspelers - niet verkeerd! - wordt er niet daadwerkelijk
geïnvesteerd in de eerste selectie. De bonussen gaan voor, en je kunt
je te alle tijde verschuilen achter de Ajax filosofie, wij kopen niet om het
kopen, of we willen niet meer betalen dan 5/6 miljoen. Nou, dan kom je
uit bij b.v, Tevrede van Heerenveen, al is die nu geblesseerd.
Hou toch eens op met die domme spelletjes, Marc!

6 augustus 2016 om 12:33

Ajax komt nooit met dergelijke speculatieve berichten (kunnen ze zich niet veroorloven want ze zijn beursgenoteerd). Het is de media (en met name De Telegraaf) die dergelijke berichten over "kanonnen en verschilende namen de wereld in slingeren. Daarnaast bepaald Marc het beleid niet, dat doet het bestuur. Marc is moet enkel zo goed en zo kwaad het kan invulling geven aan het door de directie/rvc uitgestippelde beleid.

De telegraaf weet dus dat er een lijst is maar komt met geen enkele naam aanzetten die zeker op die lijst staat.
Benieuwd dus wie er op staan en of er daadwerkelijk 1 van gehaald word.

hoe langer je wacht, hoe slechter de aankoop
.
Aub toch niet die Haller halen! dit is geen spits die Ajax beter gaat maken voorin.
zou de zoveelste degradatie zijn, voor je jeugdopleiding.

Je had nu met de selectie voor 90% op orde moeten zijn.
De Cl voorronde en competitie is aan de gang en nu nog niet alles op orde hebben.
Dit is voor een top club echt schandalig!

Ze schijnen al ver te zijn met lens .zucht

Als Ajax mij nou voor het EK in Brazilië een spits liet scouten, dan was ie er al geweest.
Maar dit land vind Overmars niet interessant.

Lens is geen centrum spits, komt meer vanaf de rechterkant.
Zou me niet verbazen, want heeft net een nieuw huis laten bouwen in amsterdam.

6 augustus 2016 om 10:10

Weet dat geen spits is maar dan op rechts is er weinig vertrouwen in elghazi en dan zeggen ze dat ze een ervaren man hebben die ook spits kan

Mark doet niet aan spelletjes, of denken jullie dat Ajax bewust 2 of 3 wil worden in de competitie.
Er is gewoon niks te koop,alles is veel te duur,en voor 1 miljoen salaris komt er geen kip naar Ajax.
Je kan Mark nou wel de schuld geven, maar hij is alleen maar aangever hoor, het bestuur geeft
fiat, natuurlijk kijk ik wel eens jaloers naar psv, ongeveer de zelfde begroting, maar bijna altijd een
goede spits en een (optisch?) een beter elftal.
Denk dat ze gewoon proberen met Dolberg,en evt in de winterstop, als het niet lukt, een aankoop.
Ajax hoeft niet meer zo nodig, geld is al binnen geld is al binnen van Millik, en daar draait het in een
bedrijf om in iedergeval rond draaien of een winstje maken, nou dat is dit jaar al gelukt, met al die
miljoenen van Millik.
Dus.........verwacht echt geen spits meer.

Probeer Traore nu gewoon te huren voor 1 misschien 2 jaar of 1 jaar met optie tot koop van 10 miljoen ofzo. Koop daarnaast Ziyech van 10 miljoen en je hebt 20 miljoen uitgegeven en hebt een selectie waarmee je de komende 2 jaar zeker hoge ogen kunt gooien in Nederland en misschien zelfs in de Europa League of overwinteren in de CL maar dat is afhankelijk van de poule waar je in zou komen mocht je de voorronde doorkomen. En als je Ziyech haalt kan je die mooi inschrijven in de CL zodat hij nog met Rostov mee kan doen en dan moet het wel gaan lukken de spits komt daarna dan wel.

De Eredevisie is een goede competitie.
Laat ze maar dom lullen bij de vi of voetbal insite wie neemt die van der gijp nu nog serieus?.
Het is meer een lach programma van wie is de leukste.
Niet serieus te nemen.
Onze toppers worden elk jaar weggekocht en spelen vaak meteen de sterren van de hemel bij hun buitenlandse topclub.
Oh ja dat komt door die buitenlandse club waar die zijn eerste wedstrijd speeld want dat noemen ze de groei in deze competietie.
Weet je wat het is soren lerby zei het ooit al eens in nederland moeten ze eens ophouden de eredivisie een micky mousse competitie te noemen want het is helemaal geen makkelijke competitie.
De Eredivisie word zwaar onderschat.
Als er in italie engeland of frankrijk
Niks word gepresteerd in europa noemen ze het nog steeds een top competitie en als er in nederland even een paar jaar niets word gepresteerd zijn wij micky mousse.
Weet je wij zijn micky mousse in het zeuren.
Wij hebben een top competitie en dat gaan wij dit jaar weer zien.

6 augustus 2016 om 11:32

Eredivisie is een goede competitie, maar bij topcompetitie denken de meesten waaronder ik dat topcompetitie bij de top drie hoort, en daar horen wij gewoon niet meer bij, omdat we gewoon niet genoeg kijkers hebben waardoor de tv gelden van onze competitie lager is dan een promovendus van engeland.

Is op dit moment Lens nou veel beter dan El Ghazi en Becker.
Is die Becker nou veel minder dan Lens.
Die Lens heeft vorig seizoen bijna geen wedstrijd gespeeld.
Dan laten ze die Becker waarschijnlijk naar ADO gaan.

Mark concentreer je nou op een goede centrum spits MET Ervaring.
dan is je selectie voor 90% rond.
geef een keer meer geld uit.

Zucht....wat zijn veel Ajax Supporters onrealistisch. Ik ben op zich zeer tevreden met Overmars. Tuurlijk is niet elke speler een waardevolle toevoeging gebleken maar dramatiseren heeft geen zin. De enige grote aankopen die niet naar verwachting hebben gepresteerd zijn duarte (3 mln), vd Hoorn (4 mln) en Sinkgraven (6 mln). Andere spelers die niet goed hebben gepresteerd waren transfervrij, gehuurd of een minimale transferson (o.a. Sana, Zimling,heitinga). Daartegenover staat dat hij voor een vermogen aan spelers heeft verkocht, hij ook veel goede aankopen heeft gedaan (o.a. Gudelj, Milik, Younes, Bazoer, El Ghazi). Ik denk ook dat Ajax het geld oppot om Ajax in de toekomst van de beurs te halen (alle aandelen terugkopen kost rond de zestig miljoen) en/of een groter belang te nemen in de Arena.

Ik vind Haller juist de meest geschikte speler.

Ajax wacht met Haller aantrekken tot het laatste moment zodat Utrecht geen tijd meer heeft om een goede vervanger te halen in de hoop dat ze dan wel van Utrecht kunnen winnen als ik Utrecht was zou ik elke week vanaf nu een miljoen erbovenop vragen

6 augustus 2016 om 11:40

Wat een onzin! Als dat zo zou zijn dan laat utrecht hem echt niet meer gaan.

6 augustus 2016 om 11:46

Nee hoor is dat is Ajax beleid!!

Ik hoop toch stiekem op Balotelli, dromen mag toch? Het is een moeilijke jongen dat weet iedereen maar zo sterk als een beer en echt iemand die een potentiele versterking voor Ajax kan zijn.

Peter Bosz zat gisteren naar verluidt bij VVV-Cambuur op de tribune. Ze zullen toch niet Ralf Seuntjes gaan halen?

6 augustus 2016 om 11:41

Als je goed had geluisterd dan weet je dat hij daar zat voor zijn vriend Maas. En Bosz gaat exht niet naar spelers kijken.

Bas Dost, Huntelaar en Gomez hebben al andere plannen en hoe Ajax met de 36-jarige Klose geholpen zou zijn is me een raadsel. Soriano lijkt me uit de lucht gegrepen en van Haller vraag ik me af of hij werkelijk zal slagen bij Ajax. Hij heeft natuurlijk wel iets, maar is bij FC Utrecht ook vaak nog onzichtbaar in het hele spel.

Ben erg benieuwd waar Ajax nog mee op de proppen komt, maar ze moeten wel opschieten. Snap echt niet waarom het weer tot diep augustus moet duren voordat er pas weer een nieuwe spits kan komen. Je rekent toch op dit soort scenario's en wil dan toch snel kunnen anticiperen?

6 augustus 2016 om 11:48

Ajax heeft al langer interesse in Soriano. Sinds hij Ajax klop gaf in de EL

6 augustus 2016 om 12:50

Wordt het dan niet eens tijd die interesse te concretiseren in plaats van steeds maar te zeggen dat je geinteresseerd bent?

ik hoor veel mensen zeggen heb geduld en loop toch niet zo te zeiken.

Maar je kan me toch niet wijs maken, dat het normaal is om nu nog niet op orde te zijn met je selectie.
Overmars is toch degene die over aan en verkopen gaat, dus mag je hem hierover aanspreken.

Schiet nou op Overmars!

Het lijkt alsof je CL-voorrondes niet serieus neemt. De selectie moet toch rond zijn voor zo'n PAOK-pot. En tegen Rostov helemaal. Wij hebben dringend een nieuwe spits nodig.

De belangen zijn nu erg groot. Ook voor Nederlands voetbal. Wij hebben punten nodig voor de UEFA-ranking.

6 augustus 2016 om 11:44

Als je de teksten leest dan weet je waarom er nog geen spits is. De meesten willen allemaal wachten of Ajax CL speelt. Overmars wil wel maar de spelers nog niet.

Soriano heeft nog een contract tot 2018. Ik ben zelf altijd wel gecharmeerd van Negredo. Loopt nu bij Middelsbrough, verhuurd door Valencia. Contract voor nog een jaar. Zou dat niet wat zijn?

Ik vind het gezeur van de fans echt ongelofelijk. Ja er zijn spelers nodig en nee ze liggen nu eenmaal niet voor het oprapen. Men doet alsof het allemaal heel eenvoudig is om een goede speler te halen. Daarbij wordt steeds verwezen naar PSV die dat schijnbaar wel kan. Waarbij men er even aan voorbijgaat dat o.a. guardado en Moreno gewoon lucky aankopen zijn die voor hetzelfde geld keihard hadden kunnen floppen. En dat PSV zo ver in de CL kwam meer op geluk dan wijsheid berustte.
Maar nee, de fans reageren als zotjes op elk bericht en gerucht wat uit de lucht komt vallen en laten geen mogelijkheid onbenut om hun zure commentaar te delen. Realisme is soms ver te zoeken, laat staan enig optimisme.

Nicklas Bendtner ??? Gratis op te halen !!

Ik denk dat Ajax pas kans maakt bij een speler als ze zich plaatsen voor de CL.

Al het gezeur is gebasseerd op de realiteit
er zijn genoeg argumenten aangevoerd, waarom er gezeurd word.
als er problemen worden aangegeven die niet op de realiteit zijn gebasseerd, dan ben ik het met je eens Dick Nanninga.

Haha mario gomez alsof die uberhaupt zou overwegen aar ajax te komen

Zou Lord Bendtner niks zijn voor Ajax? Hij is geloof ik transfervrij. Alleen qua salaris wordt het misschien lastig.. Maar als ze CL weten te halen, hebben ze wel een spits die kan scoren en kan hij zich zo weer in de kijker spelen in onze mickey mouse competitie

"de Telegraaf weet dat Ajax een lijst heeft samengesteld met vijftien namen van spitsen. Volgens het dagblad heeft de Amsterdamse club momenteel geen interesse in Sébastien Haller van FC Utrecht, maar valt niet uit te sluiten dat Ajax uiteindelijk alsnog met de Fransman op de proppen komt."

Haller wordt dus de nieuwe spits van Ajax. Alles komt rond in de laatste week van deze maand.
Wilt iemand wedden voor een kratje bier?

Ik zal jullie vast uit de spanning verlossen; Ajax gaat geen spits meer halen van niveau. Dat heeft het verleden ons nu wel geleerd van de afgelopen jaren; veel geruchten en veel hoop bij de supporters, en uiteindelijk een dikke vette middelvinger naar de achterban. Ik heb de hoop opgegeven op een nieuwe spits. Ik ga vanaf nu gewoon zwaar Dolberg-fan worden.

Van de Hoorn weg fisher weg milik weg .2jonkies en bejaarde Duitser terug.
Ajax als engste selectie verzwakt en eerlijk gezegd is PSV en Feijenoord beter

6 augustus 2016 om 15:53

PSV is ook verzwakt hoor. Bruma, Lestienne en Van Ginkel weg. Alleen Schwaab ervoor terug en misschien dat Van Ginkel terugkeert, maar dat is bij lange na niet zeker. En Jurjus, maar die zal vooral minuten gaan maken in jong PSV als Zoet niet vertrekt. PSV moet zich, vooral met oog op de CL, nog versterken op minimaal twee posities.

Ik snap de kritiek wel maar begrijp het standpunt van Overmars. Je hebt met Cassiera, Zivko en Dolberg spitsen die zich kunnen ontwikkelen tot een superspits voor Ajax begrippen. Ze zijn op zoek naar een gevestigde naam die in NL wil voetballen. Daar zijn er gewoon weinig van. Balotelli zal een superaankoop zijn voor Ajax. Hoe je het wend of keert, de beste man is beest en zal het niveau in NL aankunnen. Mario Gomez zou super zijn maar is niet haalbaar. Speelde een prima EK en is gewoon basisspeler bij Duitsland. Die kan bij clubs als Wolfsburg etc zo aan de slag. Jonges zoals Soriano van Red Bull zie ik vaker voorbij komen maar is dit nou DE spits waar Ajax moeite voor moet doen? Hij is al 31 en heeft lang in Oostenrijk gevoetbald. Goede spits hoor maar om hier nou in te investeren, nee.

Ik denk dat Ajax een spits zoekt in een bepaalde leeftijdscategorie (25-29) deze jongens zijn op hun top en kunnen direct van waarde zijn. Nadeel van deze spitsen is dat ze gewoonweg wachten of Ajax Champions speelt ja of de nee.

Wat vinden jullie van de naam Borja Baston . Spaanse Spits bij ath Madrid en vorig seizoen verhuurd aan eibar waar hij in 32 wedstrijden 18 keer scoorde . Heeft nog een jaar contract is 23 en z'n beste jaren moeten nog komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren