Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

UEFA maakt drie genomineerden voor prestigieuze prijs bekend; geen Messi

Laatste update:

De Europese voetbalbond UEFA heeft via de officiële kanalen de drie spelers bekendgemaakt die verkozen kunnen worden tot Beste Speler in Europa. Voor het eerst sinds het seizoen 2013/14 zit Lionel Messi niet bij de laatste drie: de strijd gaat tussen Cristiano Ronaldo, Gareth Bale en Antoine Griezmann. De winnaar wordt op 25 augustus, bij de loting voor de groepsfase van de Champions League, bekendgemaakt.

Ronaldo kende een uiterst succesvol jaar bij Real Madrid. Hij maakte 35 competitietreffers en scoorde ook nog eens 16 keer in de Champions League, om die prijs in de wacht te slepen met Real Madrid. Als klap op de vuurpijl werd hij Europees kampioen met Portugal en dat maakt hem direct de grote favoriet om, net als vorig jaar, de prijs te pakken.

Zijn ploeggenoot Bale maakte mede door blessures 'slechts' negentien doelpunten in de Spaanse competitie en net als Ronaldo won hij de Champions League. Met de nationale ploeg van Wales presteerde hij wonderbaarlijk goed op het EK. Bale groeide met zijn doelpunten uit tot een van de beste spelers van het toernooi.

Ook Griezmann speelde een uitstekend EK; hij werd zelfs topscorer en hij werd verkozen tot beste speler van het toernooi. Door het verliezen van de finale zal hij met een vervelend gevoel terugkijken op de eindronde, maar met ook nog eens 22 competitietreffers in Spanje heeft hij een uitstekend jaar achter de rug. De spelers die de top drie net niet gehaald hebben zijn ook bekend. Luis Suárez eindigde op vier, net voor Messi. Gianluigi Buffon staat op plek zes, voor Pepe en Manuel Neuer. Toni Kroos eindigde op de negende plek en Thomas Müller maakt het tiental vol.


Wie wint?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
5 augustus 2016 om 11:25

Gigantische ontwikkelong doorgemaakt. Denk dat hij door zijn verleden nooit eerlijk zal wordwn behandelt en situatie als deze

5 augustus 2016 om 12:11

Je ziet dat het EK een grote rol hierin speelt. Anders waren Buffon, Neuer en Pepe nooit in de top 10 geweest.

5 augustus 2016 om 13:28

Heeft Neuer dan zon bijzonder EK gespeeld?

5 augustus 2016 om 11:58

zeer regelmatig neigt dit toch zeer gefronste wenkbrauwen. Barcelona heeft de dubbel, Madrid alleen of de CL of zelfs plek 3. Oke, het EK speelt natuurlijk een grote rol, maar Messi stond ook weer in de finale. Ronaldo heeft die finale niet gespeeld, heeft op het EK geen bepalende indruk gemaakt op het veld. Het klinkt een beetje als de wet van de remmende voorsprong. Men is moe van steeds Messi en Barcelona, dus dan maar deze mindere goden. Ik zou zelf op Griezmann stemmen. Ronaldo heeft iets historisch bereikt met zijn land, maar zoals Alba zei dat gebeurt met meer spelers. Ronaldo was niet de ster die mensen hem willen laten zijn. Op het EK was Griezmann de ster, op de Spaanse velden Suarez tov Ronaldo en Bale. Toch maar even uitzoeken welke dubieuze figuren deze keus maken.

5 augustus 2016 om 12:08

Jsrdam

Hier doe je de prestaties van Ronaldo toch echt te kort. Hij sleepte Portugal naar de finale, al was hij inderdaad niet elke wedstrijd top. Hij was echter een enorm belangerijke factor van het winnende team Portugal, meer dan wie dan ook in dat team. Alba's uitspraak neem ik niet serieus eerlijk gezegd. Hij voert campagne voor Messi, wat opzich begrijpelijk is omdat hij bij Barcelona speelt, en meerdere spelers dit doen voor spelers van hun club. Echter is er altijd sprake van subjectiviteit in zulke uitspraken. In de CL was Ronaldo ook erg belangerijk, door iets van 5 van de 9 goals van Real Madrid te scoren, met 1 assist, en heeft hij de winnende penalty gescoord. Een plek in de top 3 voor hem staat buiten kijf.

Lionel Messi had ik inderdaad geselecteerd, in plaats van Bale, omdat hij zoals je noemt een groot aandeel had in de landstitel en de Copa del Rey winst.

5 augustus 2016 om 12:21

Beste Jurgen, Het probleem van dit verhaal is dat 'hij sleepte Portugal naar de finale' moeilijk te bewijzen is net als 'was een belangrijke factor'. Ronaldo is de leider van Portugal op papier. wat dat waard is in de praktijk is vooral inlegkunde voor ons aan de zijlijn.
Het is dus vooral jouw visie op wat je zag, veelal versterkt door dde media die werkt vanuit de grote mannen en fans die alles op hem willen leggen voor zijn status. Ik vond wat Alba zei een gezond tegengeluid. Ronaldo speelde geen top-seizoen, speelde geen goed EK en daarom verdient Griezmann de prijs van deze 3.

5 augustus 2016 om 12:35

Jardam

Uiteindelijk komen er bij zulke keuzes altijd enige subjectiviteit kijken. Niemand op voetbalzone is volkomen objectief, en vooral met dit onderwerp niet.

Dat Ronaldo een belangerijke factor was voor Portugal staat vast, daar is niets aan te veranderen. Je zag het al dat toen Ronaldo uitviel, Portugal niks meer wist te creeeren, en volkomen afhankelijk was van lange afstandpogingen van de heren voorin. Een gebrek aan een kopvaardig aanspeelpunt voorin werd al snel duidelijk in de finale. Behalve dat zijn gemis duidelijk was in de finale, was hij tegen Hongarije heer en meester, was zijn doelpoging tegen Polen goed genoeg voor de goal van Quaresma, en ook tegen Wales was hij niet te stoppen. Zijn spel was niet geweldig nee, maar geweldig veldspel hoeft niet gelijk te staan aan uitblinken.

5 augustus 2016 om 12:35

Jij bent niet honderd volgens mij.

5 augustus 2016 om 13:39

DIt is al wat concreter inderdaad. Aan de andere kant zijn er ook bronnen die Portugal beter vonden zonder CR. Ik heb er verder weinig aan toe te voegen. Bedankt voor de reactie en op naar de volgende subjectieve meeting idd maar wel met wat argumenten voor de show haha

5 augustus 2016 om 13:40

reager je op mij? Zo te zien wel..welke score krijg ik dan van 1 op 100? En graag eeen inhoudelijke reactie om mijn niveau wat verder te verlichten ..

5 augustus 2016 om 14:39

Jurgen Klop: goeie prestaties tegen jawel Hongarije, Polen en Wales.... Niet echt een rijtje waarin je je echt bewijst op Wereldniveau, toch. De enige wedstrijd die Portugal speelde tegen een Top land (Frankrijk) deed Ronaldo nagenoeg niet mee. Zonder zijn schuld natuurlijk en erg vervelend voor hem. Toch is het heel aannemelijk om te stellen dat de wedstrijd anders was afgelopen als Ronaldo niet was uitgevallen. En dan was er ook geen titel geweest. En ook in de CL finale was hij weinig overtuigend. Is dus normaal gesproken geen gelopen race. Eigenlijk is er niemand die er overtuigend bovenuit steekt dit jaar. En dan is het wel vreemd dat Messi er niet bijstaat, want die was ook niet absolute top, maar is dan altijd nog verreweg de beste.

5 augustus 2016 om 15:00

Giannini

Niemand stak erbovenuit, in de zin van dat er geen twijfel is dat diegene gekozen moet worden, maar het is wel duidelijk dat Ronaldo het beste seizoen heeft gehad van alle spelers dit jaar.

Wales en Polen zijn voor een voetballend matig team als Portugal geen makkelijke tegenstanders. Als het nou Argentinie of Frankrijk was dat moest aantreden tegen deze twee landen, dan was een winst ook wel verplicht.

5 augustus 2016 om 15:17

@ Giannini,

Sorry hoor maar je loopt de prestaties van Ronaldo te bagatelliseren, maar Panama , Bolivia , Venezuela zijn landen die toch vele malen zwakker zijn dan Hongarije , Polen en Wales.
Het enigste top land wat Argentinië tegen kwam op de Copa America was Chili en tegen dat zelfde Chili werd in de groepsfase zonder Messi gewoon gewonnen.

In de Champions League finale tegen Atletico was Ronaldo inderdaad niet overtuigend maar hij maakte wel de laatste beslissende penalty.
Messi speelde in de Champions League ook 2x tegen Ateltico en was in beide wedstrijden nergens te bekennen.
Als je objectief bent weet je dat Messi zeker niet de beste was afgelopen jaar want hij heeft het daarvoor in de belangrijke wedstrijden toch veel's te weinig laten zien.

5 augustus 2016 om 12:03

Echt he! valt toch niet serieus te nemen dit!

5 augustus 2016 om 12:19

Suarez had 40!!! goals en 16 assists in de Primera, oftewel meeste goals en meeste assists in de zwaarste competitie van Europa, tevens kampioen en bekerwinnaar, en zit niet bij de top 3, wat een lachertje weer! UEFA en FIFA zijn niet meer serieus te nemen. Bale??? Griezmann??? Bale heeft amper wat gepresteerd dit jaar, veelal geblesseerd geweest, ik ben zelf voor Real, maar dit slaat werkelijk nergens op. 2 vrije trappen scoren op een EK door keepersfouten en je zit bij de beste 3 van Europa. Wat een onzin.

5 augustus 2016 om 12:28

Dan twijfel ik ernstig of jij wel een fan bent van Real Madrid. Gareth Bale verdient geen plaats bij de top 3 nee, maar hij heeft ondanks zijn blessures zijn waarde bewezen voor Real Madrid, door in Ronaldo's afwezigheid vele belangerijke doelpunten te maken. Zonder de inbreng van Bale op het eind waren wij wellicht niet eens tweede geworden.

Op het EK was hij de belangerijke man bij Wales, en hing het gehele spel af van Gareth Bale. Dat hij dan de halve finale haalt noem ik toch wel een prestatie.

5 augustus 2016 om 12:36

geen vrije trappen scoren en je zit er ook bij, hé cristiano. is flauw natuurlijk

op basis van een heel seizoen had suarez, higuain en mannen als mahrez, payet ook wel hoger mogen staan. voordat ik verkeerd wordt begrepen de usual suspect horen ook in de lijst is slechts kleine selectie die ik hier maak

Uefalona?

Wel opvallend dit moet ik zeggen. Messi blijft natuurlijk een speler van formaat, maar misschien hebben de anderen inderdaad wel betere seizoenen gedraaid. Al denk ik dat Suarez beter was dan Griezmann dit jaar.

5 augustus 2016 om 11:41

Wie nog beter was en ook een plek in de top 3 verdiende..

Will Griggs!!

5 augustus 2016 om 11:44

Will Grigg bedoel je?

5 augustus 2016 om 11:45

Denk dat Uefa ook wel door heeft dat je Will Griggs met zo'n prijs alleen maar te kort doet. Die man overstijgt Europa.

5 augustus 2016 om 12:02

Ook gekeken naar ek daarin was griezmann natuurlijk geweldig en suarez niet ((copa)

5 augustus 2016 om 14:34

Luis heeft amper gespeel in de copa

5 augustus 2016 om 13:10

Hahaha alsjeblieft zeg. Griezman was eigenlijk de beste speler individueel. Maar Ronaldo gaat de prijs winnen omdat die het EK heeft gewonnen en de CL.

5 augustus 2016 om 15:32

Inderdaad. Griezman verdiend hem eigenlijk meer maar het winnen van de CL / EK verbloemt Ronaldo's onzichtbaarheid in de finales deze toernooien. Was echt slecht niet zo goed op het EK itt Griezman. Pepe had ik het ook erg gegund maar verdedigers tellen blijkbaar niet meer mee..

5 augustus 2016 om 16:52

Wat een onzin zeg. Ronaldo was in elk opzicht beter dan Griezmann dit seizoen. Hij heeft meer goals gemaakt, meer assists gegeven, in zowel La Liga als de Champions League, en hij heeft Griezmann 2x in de finale van de 2 grootste voetbaltoernooien dit jaar verslagen. Ik krijg bij veel mensen het gevoel dat ze liever Ronaldo niet zien, en duidelijk mindere spelers de voorkeur geven, zo lang Ronaldo niet wint. Kinderachtig zeg.

5 augustus 2016 om 16:54

Was Griezmann trouwens zo zichtbaar in de finales? Daar gaat je hele argument

5 augustus 2016 om 22:38

Naar de finale schoppen is ook al heel knap. Heb ik Messi of Suarez niet zien doen en daar gaat deze discussie om. Ronaldo en Griezman staan er buiten.

Waarom zijn het altijd de aanvallers die kans maken? Tegenwoordig word er alleen maar naar goals en assists gekeken..

5 augustus 2016 om 11:29

Welke verdediger had je er bij gewild dan?

5 augustus 2016 om 11:35

Pepe!

5 augustus 2016 om 11:35

Denk dat het hem daar niet echt om gaat, maar dat hij meer doelt op de afgelopen jaren. Valt het jou niet op dat het altijd aanvallers zijn?

5 augustus 2016 om 11:40

chialinni ofzo

5 augustus 2016 om 11:43

Chiellini is op dit moment niet eens de beste verdediger bij Juve, laat staan één van de beste spelers van Europa.

5 augustus 2016 om 11:44

Pepe kan ik nog inkomen. Was echt de speler van het toernooi voor mij dit EK.

5 augustus 2016 om 12:06

Juventus heeft anders een van de beste verdediging, zo niet de beste verdediging van de wereld. Misschien heeft Bonucci afgelopen jaar iets beter gepresteerd maar het scheelt heel weinig. Chiellini kan echt wel in de top 5 verdedigers van het jaar

5 augustus 2016 om 13:57

Dat zou wel kunnen maar de discussie was of ie bij de drie beste spelers van europa hoorde, wat absoluut niet zo is.

Zat Messi er in 2013/2014 ook niet bij? Ik dacht dat die al tien jaar erbij zat zo ongeveer, maar misschien is dat dan de beste speler ter wereld en niet van Europa zelf. Waarschijnlijk wint Ronaldo het CL en EK gewonnen. Ook een heel belangrijk aandeel in de CL.

Blijft een op en topsporter!

5 augustus 2016 om 12:13

Ik hoop dat je begrijpt dat het om de Europese competitie gaat?

5 augustus 2016 om 14:35

Hoe kan messi en suarez dan 4e en 5e zijn geworden als het om europa gaat

Ronaldo en Gries begrijpelijk.
Bale vind ik van niet.

Voor dat de haat reacties op de uefa beginnen, dit heeft natuurlijk alles te maken met het EK.

Dat is toch allemaal geen Europa dus logisch dat Messi en Suarez er niet bij zitten

5 augustus 2016 om 11:30

Messi en Suarez voetballen toch in europa. Daar gaat hem om. Niet beste speler van EK

5 augustus 2016 om 11:31

Het gaat om de beste speler in Europa. Messi en Suárez spelen bij Barcelona en dat ligt gewoon in Europa hoor.

5 augustus 2016 om 11:34

Haha wauw

5 augustus 2016 om 12:03

Zo jij begrijpt voetbal jij komt er wel

5 augustus 2016 om 13:15

Ja weet ik

Korte termijn geheugen slaat wel vaker toe bij dit soort verkiezingen. Bale & Griezmann wel, maar zowel geen Messi als Suarez. Onbegrijpelijk.

5 augustus 2016 om 11:48

Nou ja, Griezmann heeft over het hele seizoen genomen het wel aardig gedaan met 54 wedstrijden en 32 goals voor Atletico. Tel daar een topscorerstitel bij op met het EK en een bereikte CL-finale, dan is zijn nominatie nog wel te verdedigen. Al hadden een Messi en Suarez ook niet misstaan natuurlijk.

5 augustus 2016 om 11:56

Ik denk dat Suarez dit verliest omdat hij geen EK heeft gespeeld. Dat is toch het paradepaardje van de Uefa, naast de CL. Daar heeft Barca ook niet heel overtuigend gepresteerd, vergeleken met de clubs uit Madrid.

5 augustus 2016 om 12:24

Messi met zijn 1 goal tegen de gehele top 5 van La Liga moet er wel bij, maar Griezman die bijna alle grote wedstrijden voor Atletico heeft beslist niet?
Griezman heeft een top jaar gehad en verdient dit ook.

5 augustus 2016 om 12:27

Tegen Atletico had die er al 2 En Ronaldo dan UefaCl laat mij niet lachen.

5 augustus 2016 om 12:27

Tegen Atletico had die er al 2 En Ronaldo dan UefaCl laat mij niet lachen.

5 augustus 2016 om 12:35

Ze hebben er allebei 2 gemaakt in totaal tegen de top 5 van La Liga, wonderbaarlijk dat Griezmann dan met net zo veel/weinig bijdrage bijna alle grote wedstrijden beslist zou hebben en Messi het op basis daarvan het niet verdient. Dat argument van je kan dus sowieso de prullenbak in.

Ik zeg nergens dat Griezmann het niet verdient, maar Suarez of Messi had minstens in de top 3 gemoeten. Suarez, C. Ronaldo & Griezmann had logischer geweest.

5 augustus 2016 om 13:11

Uhh Griezman heeft de wedstrijd tegen Barca,Bayern en Real beslist..
In de finale tegen Real ging het moeizaam maar op het EK heeft tie weer ongekende dingen laten zien.
Het zal dan ook gaan tussen Griezman en Ronaldo.

5 augustus 2016 om 13:12

@ Lfc11, alle goals van Griezmann hadden grote waarde. Hij heeft zoveel beslissende doelpunten gemaakt ongelooflijk gewoon. Praat niet zo als je de wedstrijden van Atleti niet hebt gezien.

5 augustus 2016 om 13:29

Ik reageer enkel en alleen op de uitspraak van uefacl met betrekking tot doelpunten in La Liga tegen de top 5. Wonderbaarlijk dat je dan opeens begint over 'alle doelpunten', want dat is niet relevant voor wat ik zeg.

5 augustus 2016 om 13:11

Lfc11, zeg je nou dat Griezman er niet bij hoort? Doe je ogen open alsjeblieft. Griezmann hoort erbij, zwaar terecht dit. Beter gepresteerd dan alle aanvallers van Barca.

5 augustus 2016 om 13:32

Je hebt weer een hele vrije interpretatie van wat ik zeg. Ik zeg dat Suarez of Messi er ook zeker bij had gehoord als Bale en Griezmann er ook bij staan. Heb ergens anders al gezegd dat Griezmann, C. Ronaldo en Suarez wat mij betreft het meest logisch was geweest.

"doe je ogen open alsjeblieft. Griezmann hoort erbij, zwaar terecht dit. Beter gepresteerd dan alle aanvallers van Barca"

Als jij serieus durft te beweren dat Griezmann beter gepresteerd heeft over het gehele seizoen dan Suarez, dan is er maar één iemand die zijn ogen open moet doen en dat ben jij.

5 augustus 2016 om 15:42

La Liga is Griezmann beslissender geweest en ook in de CL stond Griezmann er.

5 augustus 2016 om 16:00

Hangt er maar net vanaf wat je beslissender vindt. Suarez gaf in het eerste duel in La Liga tegen Atletico de assist voor de winnende en in het andere duel maakte hij zelf de winnende, terwijl Griezmann in die duels niet thuis gaf. Suarez heeft met 40 doelpunten en 16 assists een flink aandeel gehad in de titel van Barcelona, Griezmann met 22 doelpunten en 5 assists een groot aandeel in een 3e plek.

In de CL is Suarez ook belangrijk geweest, maar Griezmann heeft inderdaad daarin wel beter gepresteerd. Echter een penalty missen in de finale is nou niet echt om over naar huis te schrijven.

Ze hebben beide een goed seizoen gehad. Echter heeft Suarez met zijn doelpunten en assists bijgedragen aan het winnen van prijzen, Griezmann heeft bijgedragen aan het halen van finales. Beide goed seizoen gehad en beide recht op een nominatie, maar wat mij betreft heeft Suarez toch echt wel een beter seizoen gehad dan Griezmann.

5 augustus 2016 om 16:26

Suarez scoorde vaak de 2-0 3-0 4-0 etc. Griezmann bijna allemaal winnende doelpunten of enige doelpunten. En lul niet. mede door Griezman kwam Atleti in de finale en deden ze tot aan het laatst bijna mee voor de titel

5 augustus 2016 om 18:00

Ja, de kans is nu eenmaal groter dat je de winnende maakt als je vaak met 1-0 wint, dan wanneer je team regelmatig met 3-0 of 4-0 wint en je ook 18 keer meer gescoord hebt dan Griezmann. Suarez heeft vaak genoeg de openingstreffer, gelijkmaker of winnende voor zijn rekening genomen, maar blijf maar lekker volhouden dat Griezmann het beter heeft gedaan dit seizoen en blijf nog maar tachtig keer je eigen draai eraan geven. Suarez heeft een geweldig seizoen gedraaid en kan fantastische statistieken overleggen en heeft bijgedragen aan prijzen. Griezmann fantastisch seizoen gehad, maar 0 prijzen, enkel het halen van finales en in beide finales heeft hij niet thuis gegeven, maar dat laat je buiten beschouwing, want dat past niet binnen je straatje.

"mede door Griezman kwam Atleti in de finale en deden ze tot aan het laatst bijna mee voor de titel"

Mede door Suarez won Barcelona de titel en de beker, maar blijkbaar gaat voor jouw het motto op, meedoen is belangrijker dan winnen.

Er lult hier maar één iemand en dat ben jij met je chronische overschatting van Griezmann. Terechte nominatie, maar hou toch op met hem omhoog praten van Griezmann en het omlaag praten van Suarez.

Suarez
Doelpunten: 40 in La Liga, 8 in de Cl
Assists: 16 in La Liga, 3 in de Cl
Prijzen: Landstitel, nationale beker, wereldbeker, Europese Supercup

Griezmann
Doelpunten: 22 in La Liga, 7 in de Cl
Assists: 5 in La Liga, 1 in de Cl
Prijzen: 0

5 augustus 2016 om 22:36

Griezmann is veel waardevoller en belangrijker geweest in La Liga en CL. Ook met zijn spel maar vooral met zijn winnende goals. Punt uit. Moet je maar beter La liga volgen.

Opmerkelijk dat er weer geen spelers uit de Premier League tussen staan. Payet/Kante/Mahrez hadden toch niet misstaan.

5 augustus 2016 om 12:04

Ja vincent janssen heeft het ook goed gedaan in een mindere competitie

Die verkiezing kan dus meteen de prullebak in. Messi is in zijn eenje beter dan die andere 3 bij elkaar.

5 augustus 2016 om 11:47

Niet beter als ronaldo

5 augustus 2016 om 11:55

Zoek een andere sport

5 augustus 2016 om 11:59

Oh zeker wel een betere voetballer fan Ronaldo

5 augustus 2016 om 12:44

Niet beter als maar wel beter dan

Overigens vind ik wel dat Ronaldo het verdient dit jaar, CL en EK kan je niet omheen.

5 augustus 2016 om 12:48

Heeft nog nooit iets met Argentinië gewonnen [grabs popcorn]

5 augustus 2016 om 15:08

Nee, maar 3 keer in een finale staan in 2 jaar tijd en dan met pech niet titel kunnen pakken..

5 augustus 2016 om 12:04

Ga eieren zoeken

5 augustus 2016 om 12:04

Wat een onzin. Het gaat ook dat je een goed seizoen draait, en dat valt wat tegen bij Messi. Daarnaast is het natuurlijk volstrekt belachelijk om te zeggen dat hij beter is dan de anderen bij elkaar. Ben je verdrietig dat Messi niet gaat winnen?

5 augustus 2016 om 13:14

Griezmann was beter dan Messi afgelopen seizoen en belangrijker.

5 augustus 2016 om 14:05

@korenaar

Daar gaat het niet om. Het gaat om wie de beste was dit seizoen. Dat kan er in mijn ogen maar 1 zijn: Pepe. Net als Ronaldo de belangrijkste prijzen gewonnen, echter was hij wel van vitaal belang.

5 augustus 2016 om 16:49

Chi7, zonder Pepe won portugal gewoon van Wales. Pepe kan vervangen worden, Ronaldo niet

6 augustus 2016 om 20:15

Daar gaat het niet om. Anders zou Messi deze prijs elk jaar winnen. Het gaat erom, in mijn ogen in ieder geval, wie het meest bijdraagt aan het succes van zijn team. Pepe heeft dezelfde prijzen gewonnen als Cristiano, maar hij speelde wel een beestachtig goed seizoen, terwijl Cristiano nou niet echt er boven uit stak.

Bovendien is je voorbeeld vrij slecht. De finale werd zonder Ronaldo gewonnen, maar met Pepe. Zo ken ik er nog wel een paar.

Je kan Messi er een jaar uithalen, omdat ie inderdaad voor zijn standaard geen bijzonder seizoen had. Maar goed Bale vond ik niet zo indrukwekkend dat je hem er dan wel bij neemt. Daar had je ook Messi of Suarez voor neer mogen zetten.

5 augustus 2016 om 12:04

Over 2016 betere statistieken dan welke voetballer ook.

5 augustus 2016 om 13:10

Dan gaat het weer om de ballon do'r

Compleet lachwekkend. We wisten al dat deze prijs zijn waarde had verloren na een aantal discutabele beslissingen in de voorgaande jaren, maar dit slaat echt alles. Lionel Messi en Luis Suárez wonnen met Barcelona vier (!) prijzen dit seizoen en de Argentijn reikte zelfs met zijn land tot de finale van de Copa America. Volstrekt belachelijk dat hij er niet tussen staan. Te zielig voor woorden.

5 augustus 2016 om 11:50

Ja ben ik het wel mee eens griezmann en ronaldo mee eens maar bale lachwekkend bale voor messi nooit gedacht dat nog een keer mee te maken haha

5 augustus 2016 om 11:55

Wat me vooral stoort is het volgende; blijkbaar is het winnen van de Champions League belangrijker dan het winnen van de nationale competitie, de nationale beker, de Europese Supercup en de wereldbeker. We hebben toch gewoon een individuele prijs daarvoor? Die heet gewoon de beste speler van de Champions League en die gaat uiteraard naar een speler van Real Madrid. Gareth Bale, die een flink deel van het seizoen geblesseerd was, wordt verkozen boven Lionel Messi of Luis Suárez. Volstrekt belachelijk, dit geeft de geloofwaardigheid van deze prijs (die al niet erg hoog was) een flinke klap.

5 augustus 2016 om 12:05

Ja de cl is gwn de belangrijkste

5 augustus 2016 om 12:06

Jouw reactie is kijkende naar je avatar en je profielnaam vermoedelijk ook niet echt objectief. Messi heeft voor zijn doen gewoon geen fantastisch jaar gehad. Leg je er bij neer.

5 augustus 2016 om 12:08

Ja heel apart, prima jaar heeft bale gehad hoor, maar zeker niet beter dan messi, alhoewel die wel een minder jaar heeft gekend. Volgens mij kijken ze daar ook wel erg naar, van messi en ronaldo wordt belachelijk veel verwacht, meer dan bijvoorbeeld griezmann en bale. Ik vind het overigens wel volkomen terecht dat griezmann en ronaldo er wel bij zitten.

5 augustus 2016 om 12:15

Met alle respect, de Europese supercup en de Wereldbeker zijn veel minder van waarde. Er staat weinig op het spel bij de Europese supercup, net als de JC schaal. De wereldbeker stelt ook weinig voor. Die prijs gaat bijna altijd naar de CL winnaar vanwege de matige concurrentie. De nationale beker en titel zijn mooie prijzen, maar dan zouden spelers van Juventus, PSG en Bayern ook genomineerd moeten zijn. Ronaldo en Griezmann staan terecht in de top 3. Bij Bale zet ik mijn vraagtekens omdat hij veel geblesseerd was. Maar zelfs aan zijn prestaties is weinig te betwisten, halve finale met EK is een prestatie van formaat!

5 augustus 2016 om 12:16

Waarom zou mijn reactie daarom niet objectief zijn? Hier kan ik me trouwens ontzettend aan storen; hoe weinig mensen zich herinneren van afgelopen seizoen. Lionel Messi was fenomenaal afgelopen seizoen, misschien wel drie klassen beter dan Gareth Bale. Het is misschien wat kort door de bocht om te zeggen, maar degenen die de klasse van Messi afgelopen seizoen niet waardeerden hebben in mijn optiek weinig kijk op voetbal. Heb normaal gezien een hekel aan dit soort uitspraken, maar nu is het simpelweg waar. Messi hoort hier gewoon te staan en misschien zelfs wel de prijs te winnen.

5 augustus 2016 om 13:06

Hik moest er zekr bij staan maar winnen nee ronaldo verdient het en andera suarez suarez was betrr als messi vindt ik belangerijke wedstijden maakt die wel de goals wel op assist van messi

5 augustus 2016 om 13:59

@guaporta

Ik weet niet hoeveel waarde er wordt gehecht aan de Supercup en wereldbeker, aangezien het prijzen zijn die voortvloeien uit prestaties van het seizoen ervoor.

Verder heeft het EK bij deze prijs meer waarde dan de Copa America blijkbaar. Op het EK waren Bale en Griezmann geweldig, en Ronaldo en Pepe wonnen hem.

5 augustus 2016 om 14:32

@Guaporta

Tuurlijk telt de CL zwaarder dan die 4 prijzen. De Copa, Supercup en de Wereldbeker zijn nietszeggende prijzen aldus Barcelona fans toen Real deze prijzen won. De enige prijs die er hier toe doet voor Barcelona is La Liga en met dezelfde logica mogen dus spelers van Bayern, Juve en dergelijke ook geselecteerd worden. Daarbij mag je erbij vertellen dat Messi vorig jaar tegen de top 5 van Spanje 1x scoorde en 3 assists gaf over dus 10 wedstrijden. Zijn niet echt cijfers om over naar huis te schrijven voor iemand die blijkbaar zo enorm belangerijk was dat hij het vorig jaar op alle belangerijke momenten liet afweten. Met alle respect voor Messi ik vind dat zowel Suarez en Messi in de top 3 horen maar winnen? Nee nee.

5 augustus 2016 om 11:52

Mijn conclusie dus. En ondertussen was gareth bale het halve seizoen geblesseerd.

5 augustus 2016 om 11:58

Prestaties in de Copa america tellen niet mee , omdat dat Zuid-Amerika is. Verder verdienden Ronaldo en Griezmann hem zowieso, door hun geweldige prestaties op het EK, in de CL en in de competitie. Ik had echter wel Messi in plaats van Gareth Bale geselecteerd.

5 augustus 2016 om 12:04

Waarom telt dat niet mee? Zou ook weer een ontzettend vreemde beslissing zijn, aangezien dat dus betekent dat spelers die niet in Europa zijn geboren in principe kansloos zijn voor deze prijs wanneer er een Europees kampioenschap wordt gespeeld. Ik zou Messi, Ronaldo en Griezmann hebben geselecteerd (in die volgorde). Zou de Argentijn niet alleen hebben geselecteerd, maar hem ook laten winnen. Was met zijn club beter, was belangrijker voor zijn land en pakte meer prijzen. Dat weegt in mijn optiek zeker op tegen de gelukkige loting van Real Madrid en Portugal op de belangrijkere toernooien. Zo zie je maar weer hoe makkelijk het is om als je het geluk aan je zijde hebt om zulke individuele prijzen pakken. Het zal wel weer Ronaldo worden, maar heel eerlijk; Griezmann, Suárez en Messi kenden stuk voor stuk een beter seizoen. De gerechtigheid is ver te zoeken.

5 augustus 2016 om 12:19

De Copa America werd in Noord-Amerika afgespeeld. Aangezien dit gaat over de beste speler op de Europese velden, lijkt mij het logisch dat de Copa America dus niet wordt meegeteld, net zoals de Africa cup en de Aziatische cup ook niet meegerekend horen te worden. Ik kan het echter fout hebben.

Verder vind ik dat Ronaldo van alle drie de spelers die je opnoemde het beste seizoen heeft gehad. Hij won de 2 belangerijkste prijzen, scoorde meer goals (op suarez na), gaf enorm veel assists en hij was op genoeg belangerijke momenten aanwezig.

Ik snap niet zo goed waarom je ook vind dat Griezmann een beter seizoen heeft gehad. Hij is op werkelijk alle facetten afgetroefd door Cristiano Ronaldo. Zowel op goals, als op assists, als op prijzen (2x in de finale tegenover elkaar gestaan, met Ronaldo 2x als winnaar). Ook Suarez verdient hem in mijn ogen niet, aangezien hij niet zo belangerijk voor Barcelona is als Messi. Omdat Suarez de laatste weken van La Liga erop los ging tegen de kleintjes, en er meerdere keren 4 in een wedstrijd scoorde, hoort hij volgens sommigen boven Ronaldo verrekend te worden, maar ik vond Messi toch meer doorslaggevend voor de 2 prijzen van Barca.

De enige fout die ze hebben gemaakt is om Gareth Bale te selecteren ipv Lionel Messi, aangezien Gareth Bale een aanzienlijk deel van het seizoen geblesseerd was, maar verder is er voldoende gerechtigheid door het kiezen van Griezmann en Ronaldo

5 augustus 2016 om 12:21

Zo'n hele goede seizoen heeft Messi niet gehad hoor met zijn 1 goal tegen de gehele top 5 van La Liga..
In de CL was het ook al heel snel voorbij voor Messi en co.
Suarez had ik er wel bijgehaald voor Bale.
Bale is een goede speler maar was wel vaak gebleseert.
Qua prijzen zal Real er ook nog 2 bij hebben.

5 augustus 2016 om 12:30

Er zijn een heleboel punten waarop ik zou willen reageren, maar heb op dit moment niet genoeg tijd om heel uitgebreid te reageren. Pak er dus één punt uit; Ronaldo die er op alle belangrijke momenten stond? Zo zie je maar weer dat het geheugen niet erg ver terug gaat. Was lachwekkend slecht in de groepsfase op het EK, kende een uiterst gelukkige loting in beide toernooien die hij heeft gewonnen en in de belangrijke wedstrijden was hij nergens te vinden. Speelde ontzettend slecht tegen Atletico in de finale en moest het veld al na een kwartier ruimen in de andere finale tegen Frankrijk. Ja, hij scoorde tegen Hongarije op het EK toen zijn land hem nodig had en scoorde tegen Wolfsburg toen zijn club hem nodig had. Maar zijn dat nou teams waarop je deze individuele prijs wil baseren? Ik niet.

5 augustus 2016 om 12:41

Guaporta

Aah gossiej
De ware aard van Guaporta komt weer is boven drijven..
Je noemt een gelukkige loting voor Portugal maar vervolgens zeg je dat Messi zijn team gedragen heeft, tegen landen als Bolivia, Panama, Venezuela en Amerika?
Hahaha ff serieus Guaporta hoe kun je ooit serieus genomen worden, dit soort landen moet Argentinië met 2 vingers in de neus van winnen al spelen ze met een b ploeg.
De enige echte test (Chili) daar liet Messi het afweten.
Ronaldo hield zijn ploeg tegen Hongarije in het toernooi, was in de halve finale belangrijk tegen Wales (die België versloegen) en ondanks zijn blessure heeft hij Portugal vanaf moment 1 gemotiveerd en gepusht.
Daarbij was Ronaldo CL topscoorder, Jaa je kan wel zeggen tegen kleine ploegen maar hee hij stond er wel he?
De enige echte verdiende winnaar is Ronaldo dat je Messi noemt is werkelijkwaar alleen omdat je een hele grote Barca fan bent..
Better luck next year, je vertoont nu een beetje kleine kinderen gedrag met je afkeer maargoed moet je lekker zelf weten. Vond het in iedergeval beter toen je lekker sportief en neutraal reageerde, nu laat je je toch wel weer kennen..

5 augustus 2016 om 12:43

Guaporta, ik heb nergens gezegd dat hij op alle belangerijke momenten aanwezig was. Ik zei dat hij op genoeg belangerijke momenten aanwezig was. Tussen die twee dingen zit een groot verschil.

Zijn loting op het EK was verre van gelukkig. Het was niet zijn schuld dat landen als Engeland, Belgie en Spanje verzaakten. Als alle landen 'deden wat ze moesten doen', speelde Portugal tegen Spanje, Engeland en Belgie, om daarna in de finale tegen Frankrijk aan te treden. Door het uiterst zwakke optreden van deze landen kregen we echter heel andere affiches te zien. Dit heeft dus niets met de loting te maken.

Tegen Barcelona weet ik nog dat hij de wedstrijd besliste, in de CL besliste hij de wedstrijd tegen Wolfsburg, en was hij goed tegen Manchester City in de return, op het ek was hij de 1e twee wedstrijden waardeloos, maar daarna heeft hij in bijna elke wedstrijd zijn inbreng gehad, en in de finale schoot hij de beslissende penalty erin. Zijn veldspel was in de finales niet geweldig, maar goed veldspel hoeft niet gelijk te staan aan goed presteren.

5 augustus 2016 om 12:46

Verder zijn het aantal momenten waarop Messi het liet afweten vele malen talrijker. Van de wedstrijden tegen Atletico Madrid in de Clen de 2e classico tot de finale van de Copa America tegen Chili. De finale halen van de Copa noem ik bijna geen prestatie, want een Lex Immers kan nog beslissend zijn tegen een Panama, en USA is ook geen geweldig land.

5 augustus 2016 om 14:03

@guaporta

Ik ken iemand die een beter seizoen heeft gedraaid dan Griezmann, Suarez, Messi, en zelfs Ronaldo. Pepe. Gerechtigheid is inderdaad soms ver te zoeken, zeker als je een verdediger bent.

5 augustus 2016 om 14:39

@Guaporta

Aha en Barcelona en Argentinië hadden blijkbaar niet een net zo gelukkige loting in zowel de CL als Argentinië(vooral Argentinië is niet eens een beetje te vergelijken met de route die Portugal had). Alsnog ligt ereen verschil in. Zonder die doelpunten tegen die 'nietszeggende' ploegen van Ronaldo(sinds dit jaar ruim de meeste doelpunten in finale wedstrijden in de CL en ook bijna de leider op het EK in zowel finale wedstrijden als gedeeld eerste in totaliteit) hadden zowel Real als vooral Portugal definale niet gehaald. Je kan het afdoen als presteren tegen zwakke ploegen maar als hijdat niet deed was Portugal al naar huis oftewel er bestaan geen zwakke ploegen of nietszeggende wedstrijden. Ligt puur aan de vorm van de dag. Vandaar dat Portugal tegen Wales en dergelijk moest aantreden in plaats van Spanhje, België en Engeland omdat die 'nietszeggende' ploegen blijkbaar beter waren tijdens die wedstrijden. Maar goed je ziet wat je wilt zien.

5 augustus 2016 om 15:11

@guaporte,

Wie miste de belangrijkste penalty van de Copa? Juist, Ronaldo maakte hem wel op het belangrijke moment.

5 augustus 2016 om 19:03

Jij hebt die hele copa finale dus niet gezien. Als Messi, Higuain hem zo makkelijk maakt en hij niet scored kan hij der bar weinig aan doen lijkt me

5 augustus 2016 om 21:59

Marcie8

Messi kan toch zelf iets creeeren en desnoods zelf scoren? Als Ronaldo afhankelijk is van zijn team wordt dat negatief opgevat, en voor Messi is het een excuus als zijn team niet presteert?

6 augustus 2016 om 06:30

Iedereen lijkt te vergeten dat het een persoonlijke prijs is, dat ronaldos team de finales van griezmanns team heeft gewonnen is dus niet van belang. Al helemaal omdat griezmann beide finales veel beter was dan cr7. Als je doelpunten gaat vergelijken heeft cr er inderdaad meer, maar ronaldo krijgt ook minimaal 3 a 4 x zoveel kansen per wedstrijd als griezmann, waar die laatste vaak zelf de aanval ook nog op moet zetten ook. Verder heeft griezmann veel meer belangrijke goals gemaakt (zowel ek, cl als liga) en is hij een veel meer all round speler. Zo heeft hij veel meer onderscheppingen dan ronaldo gemaakt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben fan van beiden, maar ik vind dat griezmann gewoon een geweldig seizoen heeft gedraaid en hij deze prijs verdiend. Ronaldo zal de ballon d or sws al binnen hebben lijkt me

6 augustus 2016 om 11:51

Maddmaxoz

Griezmann was zeker niet goed in de finales. Hij speelde minimaal zo zwak als Ronaldo. Verder speelt Atletico tegen 90% van de la liga ploegen gewoon aanvallend voetbal.. Je doet nu net alsof er allemaal houthakkers op het veld staan, en Griezmann de enige is die kan voetballen.

Hij is verder zeker geen allround speler. Dat hij meer onderscheppingen heeft, hoort dan ook bij het meer defensief gerichte voetbal van Atletico Madrid vergeleken met Real Madrid.

Griezmann heeft geen prijs gewonnen, minder goals gescoord, minder assists gegeven en hij is 3e geworden in La Liga.. En toch hoort hij de prijs te winnen? Ajuu

5 augustus 2016 om 12:09

Is sws een kansloze prijs. Beste speler in Europa, maar wat telt er dan allemaal mee? Het Ek telt zwaar mee, maar de Copa schijnbaar niet (denk ik)? Is niets Europees, maar Messi speelt in Europa. Tja, wat doen ze dan. Scheve prijs, niets van aantrekken eigenlijk.

Het korte termijn geheugen doet het ook weer goed hierbij zo te zien. Bale de helft van het seizoen geblesseerd geweest.

5 augustus 2016 om 12:17

Precies. Dit dus. Compleet subjectieve en lachwekkende individuele prijs.

5 augustus 2016 om 12:26

Messi deze prijs winnen? Barca bril af doen. Messi heeft slechter gepresteerd dan voorgaande seizoenen, en nu Messi er niet bij zit is het ineens een waardeloze prijs. Ik heb de copa-wedstrijden gekeken en Messi speelde niet naar zijn doen op 2 wedstrijden na, maar die landen uit Amerika stelde ook niet zo veel voor, kijk Bolivia etc. Ze hebben alleen met Chili een echte tegenstander gehad.

5 augustus 2016 om 12:28

Heb je Barca wel gekeken jongen? Hij is en een doelpuntenmaker en een spelverdeler, ga eerst eens Barca kijken voordat je reageert, hij geeft de ballen op Siarez en Neymar die ook nog vele steekpassen van Messi verpesten.

5 augustus 2016 om 12:42

"hij geeft de ballen op Siarez en Neymar die ook nog vele steekpassen van Messi verpesten"

Wat een vreemde opmerking? Neymar en Suarez zijn niet de minste spelers en waarschijnlijk zou 99% van de voetballers minder met de ballen die Messi geeft doen dan deze twee. Zonder Suarez zijn ongeëvenaarde loopacties en neusje voor de goal zou Messi niet eens in staat zijn om zoveel belangrijke passes te geven. Messi is een geweldige speler, maar met Suarez rendeert hij nog beter als spelverdeler. Nu doe je alsof Messi juist minder lijkt door Suarez en Neymar, terwijl eerder het omgekeerde het geval is.

5 augustus 2016 om 12:44

Messi heeft geweldig gepresteerd, alleen heeft Barca met Neymar en Suarez 2 spelers die ook op absoluut wereldniveau zitten. Hierdoor valt Messi gewoon iets minder op en Suarez is nu de echte goaltjesdief, daar waar Messi meer spelmaker is geworden.

Messi speelde in de Copa echt wel goed. Daarnaast geef je aan dat de landen uit Amerika niet zoveel voorstelden, maar dat doen de landen waar Portugal tegen moest ook niet.

5 augustus 2016 om 13:18

Messi faalde in de CL toen het er op aankwam. Copa finale tegen Sevilla ook niet best. La Liga niet bijzonder, niet veel belangrijke goals. Griezmann bijvoorbeeld wel.

5 augustus 2016 om 14:25

Wat een nonsens vertel je allemaal. Eerst surggeren dat Bale vaak geblesseerd is maar volgens mij heb ik de eerste seizoen helft van Messi niks gezien want hij was geblesseerd.. Bale speelde fantastisch. Men en velen Barca fans zeggen toch statistieken zijn niet belangrijk. Nou Messi speelde goed maar speelde onder zijn niveau. Bale haalde een ontzettend hoog niveau en was in het jaar 2016 tot nu toe gewoon fantastisch. Afwezigheid van Ronaldo stond Bale op.
Gaf trouwens ook de assist op Ronaldo in de Clasico.

Ook best zielig om de prestaties van Ronaldo te bagatelliseren. In de eerste groepsfase van de wedstrijd was hij slecht ja. Hij was onzichtbaar. Maar de 2e wedstrijd was hij gewoon goed. Hij had gewoon pech met zijn kansen en veel ook gewoon zelf gecreëerd. Kijk hoe hij die penalty veroorzaakt ook gewoon zelf gecreëerd. Dat hij mist kan gebeuren. Maar hij was zeker niet slecht. Goede argument om deze prestatie af te keuren. In de 3e wedstrijd droeg hij gewoon zijn team. 2 goede wedstrijden en 1 slechte. Ja hij was ontzettend slecht in de groepsfase 😒.

5 augustus 2016 om 14:32

Gooner,

Waarom vergelijk jij Copa met EK? EK is van een hoger niveau. Ja lach me uit weet dat je gaat zeggen dat dit jaar EK van een laag niveau was maar het is andere dan het lijkt. Dit EK zag je juist dat er amper risico's werd genomen dat je alle EK wedstrijden 1 ploeg altijd massaal ging verdedigen. Hierdoor is het ontzettend lastig. Beide teams willen niet verliezen. Op de Copa was het anders daar wordt er veel meer risico's genomen en veel meer open, daardoor lijkt het niveau hoger maar dat is het niet. Leuker maar niet beter. Verder heeft Argentinië 1 goeie ploeg gehad en dat was Chili. Colombia hebben ze niet geloot. Neymar en Costa waren er niet bij bij Brazilië. Suarez geblesseerd.

Hoe kan het toch als er een stugge team is dat Messi en co het altijd laat afweten?

5 augustus 2016 om 15:08

Spekky, "heb je barca wel gekeken jongen" Ik volg de la liga en ja ik heb bijna elke wedstrijd gezien. Messi is een fantastische hele goede voetballer maar vond dat hij het dit seizoen echt niet bijzonder goed deed . In tegenstelling tot Griezmann en Ronaldo. En dat je ook nog beweert dat de steekpassen die Messi gaf verpest werden door Neymar en Suarez? Neymar en Suarez zijn een van de beste spelers op hun positie, en de steekpassen werden lang niet altijd verpest, soms wel maar hij gaf ze of verkeerd of er kon gewoon niks mee gedaan worden.

5 augustus 2016 om 16:10

Ik vergelijk ze niet. Het is alleen erg scheef en onduidelijk dat het Ek zwaar wordt meegeteld, maar het lijkt alsof de Copa helemaal niet wordt meegeteld.
Daarnaast telt het volgens mij niet echt mee wie je als tegenstander hebt gehad, want anders mogen ze het spel ook wel meetellen. Argentinie speelde 20x beter dan Portugal.

Maar goed, het gaat niet alleen hierom. Het lijkt wel alsof er een kort termijn geheugen is bij de mensen die dit bedenken.

5 augustus 2016 om 17:34

"argentinië speelde 20x beter dan Portugal"

Oke.

5 augustus 2016 om 21:53

Hij geeft na Özil de meeste keypasses dus inderdaad is er nog veel meer uit te halen, want niet altijd Suarez en Neymar staan alleen voor de keeper, hij heeft bijvoorbeeld ook Alba tich keer via de zijkant voor de keeper gezet.

5 augustus 2016 om 21:55

DinDybala bijna alle wedstrijden gezien van Real en Barca en als jij dat ook hebt gezien kan je bijna niet tot een andere conclusie komen dat Messi alsnog een fenomenaal goed seizoen heeft gehad niet voor niets heeft die in heel 2016 betere statistieken dan Ronaldo die iedereen hier zo ophemelt en Bale.

5 augustus 2016 om 13:14

Griezmann en Ronaldo horen bij de top 3. 3e kan je over twisten.

5 augustus 2016 om 14:56

ik vind als je Wales dat nooit in een toernooi speelt gelijk naar de halve finale top 4 van europa kan dragen dat dat wel een prestatie is.

5 augustus 2016 om 15:32

Hahahahahahahag

5 augustus 2016 om 23:28

En jij denkt dat de UEFA hun prijs baseert op de Copa America... Wat lachwekkend!

Logisch het EK is hier in europa veel belangrijker dan de Copa centurion. Was nog leuker geweest als Ronaldo er niet bij zat. Lekker verfrissend

Ronaldo verdiend hem uiteraard gewoon, al moest Suarez er wel bijzijn

Daar zal Messi echt van wakker liggen; persoonlijke prijzen heeft hij al genoeg. Ben het wel eens dat er ook wel eens een verdediger mag winnen. Maar zo zie je ook maar weer dat er niet zoveel verder word gekeken dan naar goals en assits. Messi speelt een hele andere rol tegenwoordig, veel vaker voetbalt hij vanaf het middenveld. Hij is toch meer de regisseur van Barcelona en Argentinië geworden, dan diegene die puur en alleen voor doelpunten gaat. Smaken verschillen, deze verkiezing moet naar Griezmann of Ronaldo. Met alle respect voor Bale, hij werkt zich kapot maar mist de nodige techniek. Griezmann is het hele seizoen constant geweest. Dat geld ook voor Ronaldo, al heb ik bij Ronaldo ook wel een puntje van kritiek. Is toch veel te afwezig in grote wedstrijden voor een speler mee zijn stature

Als ronaldo fan zijnde vind ik het onterecht saurez had het meer verdient maar goed. Verder bale en griezmann terecht. Eigenlijk wel leuk om een iets anders te zien dan messi en ronaldo want dan was de nummer drie altijd kansloos. Hoop op bale of griezmann ander natuurlijk ronnie

5 augustus 2016 om 12:06

Jij komt er wel

Bale en Griezmann hebben beide een geweldig seizoen gedraaid (vooral Griezmann), en ik ben geen barca fan en mag suarez helemaal niet. Maar Suarez of Messi in plaats van Bale of Griezmann zou ik logischer vinden

Ik zou of Suarez (die niet genomineerd is!!) of Griezmann kiezen. Bale en Ronaldo hebben dan wel de CL gewonnen maar vond ik minder imposant

Terecht dat Messi hier niet bij zit.

Echt terecht dit voor Griezmann vooral. Ronaldo en hij is logisch in de top 3. 3e kan je over twisten, had ook Suarez kunnen zijn. Messi terecht buiten de top 3. CL was die nergens op het moment dat het er aankwam, copa finale was die ook niet bijzonder goed tegen Sevilla, La Liga niet veel belangrijke goals gemaakt in tegenstelling tot bijvoorbeeld Griezman.

Credits willen afnemen van Ronaldo die het EK wint 'met een makkelijke loting', en Messi ophemelen omdat hij in de finale zat van Copa America na het uitschakelen van de toplanden als Bolivie en Panama...

Als Ronaldo 50 doelpunten maakt moet hij tevreden zijn met Gouden Schoen, want prijzen zijn belangrijker en daarvoor dienen de doelpunten. Nu wint Ronaldo de 2 grootste Europese prijzen maar moet Suarez hem winnen omdat hij meer heeft gescoord en een Copa en Liga wint. Wereldbeker voor clubs tellen we niet mee, want toen Real die won was dat geen prestatie gezien dat het niveau daar lachwekkend was.

Aldus Barcelona-fans.

5 augustus 2016 om 14:10

Sorry maar ik heb tot nu toe vrijwel niemand gezien die gezegd heeft dat Suárez of Messi hem had moeten winnen. De meeste vinden nou eenmaal wel dat ze ten minst bij de laatste 3 hadden moeten zitten.

5 augustus 2016 om 14:43

Scroll dan even naar Guaporta. Bale heeft inderdaad weinig te zoeken op de derde plek en daar had een Messi/suarez kunnen staan.

Suarez was wel baas afgelopen Seizoen. Ook al ben ik voor Real. Hij was zeker beter dan Bale en Griezmann

5 augustus 2016 om 14:06

Wat heeft Suarez internationaal laten zien ? Griezmann speelde een geweldig EK en schakelde met zijn doelpunten in de CL oa Barcelona en Bayern München uit. Suarez kan daar toch vrij weinig tegenover zetten.

5 augustus 2016 om 15:44

Griezmann was beter afgelopen seizoen vriend

Duidelijk dat het korte termijn geheugen een te grote rol heeft gespeeld bij deze verkiezing.
Ronaldo en Griezmann zijn al met al wel terecht, maar Bale in plaats van Messi/suárez is op zijn minst controversieel te noemen.

Suárez was afgelopen seizoen fenomenaal en had er zeker bij moeten zitten in plaats van Gareth Bale, die inderdaad een heel sterk EK speelde, maar in CL niet bijzonder presteerde.
Ook opvallend dat mensen blijkbaar denken dat Messi een minder seizoen heeft gespeeld voor zijn doen , terwijl iedereen die Barça wedstrijden gevolgd heeft weet dat Messi weer een belachelijk hoog niveau haalde.
Hij deed het dit keer meer in rol van spelmaker dan doelpuntenmaker (daarvoor zijn er ten slotte ook nog Suárez en Neymar) en het is wel duidelijk dat mensen hem dan volledig beoordelen op het aantal gemaakte doelpunten ipv zijn gehele spel en bijdrage aan het sucess van Barcelona afgelopen seizoen.

Nee sorry maar Messi/suárez ipv Bale was echt veel logischer geweest, mag overigens duidelijk zijn dat Ronaldo deze prijs met afstand gaat winnen.

Messi niet bij.. grappig! Zo zie je maar dat messi zotte zieke dingen moet laten zien zoals de triple winnen om kans te maken. Terwijl vorig jaar ronaldo niets heeft gewonnen maar letterlijk niets en toch 2de bij de gouden bal. Messi blijft de beste wat ook real supporters zien en geloven die weten ook wel diep van binnen wie de beste is

5 augustus 2016 om 14:25

Je mag Messi beter vinden maar dat is geen maatstaf natuurlijk voor andere
Je bewering gebasseerd op subjectiviteit...

5 augustus 2016 om 14:31

De dag dat deze 2 heren stoppen met voetballen zal het alleen maar duidelijker worden

5 augustus 2016 om 14:41

De gouden bal is een andere prijs dan de Eufa player of the Year.
Messi won deze prijs vorig jaar en Suarez werd 2e en Ronaldo werd 3e. Verder zijn het niet de Real supporters die hun stem kunnen uitbrengen maar gaat het hier om journalisten van de grote internationale sportbladen. En die vinden dat Ronaldo , Griezmann en Bale afgelopen jaar de beste waren wat opzich helemaal niet zo gek is . Alleen de keuze voor Bale die veel geblesseerd is geweest zou je vraagtekens kunnen zetten.

Het is een uefa prijs en de grote toernooien van de uefa zijn de CL en de EK. Die Ronaldo als leider beiden gewonnen. Lijkt me logisch dus dat hij wint.

Griezmann verdient hem uiteraard het meest. In mijn ogen ook een vrij aparte top 3. Allemaal weer aanvallende spelers. Denk dat het weer een hele poos gaat duren voor zo'n prijs weer naar een echte middenvelder/verdediger/keeper gaat, helaas.

Messi was zeer belangrijk voor het winnen van de La Liga, 26 goals, met goals in beide wedstrijden tegen Atletico, waarvan één keer de winnende tegen Atletico als invaller. Scoorde tegen Valencia, Sevilla, Celta de Vigo, etc.
Had de meeste assists, 16, en geen tikkie breed assists zoals Ronaldo ze 90 van de 100 x geeft, maar allemaal schitterende assists, gecreëerd uit het niets, en wanneer hij niet de assist gaf stond bij meestal aan de basis van het doelpunt met een pre-assist.

Messi was beslissend in de Copa de Rey finale met 2 mooie assists.

In het kalenderjaar 2016 staat Messi op nummer 1 met 34 goals, en nummer 1 met 23 assists.

Maar toch was Messi zeer matig dit jaar/afgelopen seizoen.....

Messi heeft zijn land letterlijk naar de finale gebracht, met zijn goals en assists, maar vooral met zijn spel. Hij had met Argentinië niet de meest moeilijke loting, zoals Ronaldo dat ook niet had met Portugal, maar een groot verschil was dat Messi er voetballend bovenuit stak met zijn acties, passes, etc. Hij domineerde de wedstrijden, waar Ronaldo bijna elke wedstrijd voetballend onzichtbaar was, en puur afhankelijk was van de aanvoer. En een USA is zo makkelijk nog niet, waar Messi in zn eentje USA helemaal kapot speelde werd Ronaldo 2 jaar geleden uitgeschakeld dankzij Usa, Ronaldo was nergens te bekennen tegen Usa. '

Tijdens de Copa America, wanneer Messi de bal kreeg op het middenveld keer op keer een dribbel inzette, meerdere tegenstanders uitspeelde, een geweldige pass gaf, keer op keer kansen creëerde, speelde Ronaldo tijdens het EK de bal 9 van de 10 x terug om vervolgens richting de penalty stip te sprinten hopend op een goede voorzet.

Een Pepe bijvoorbeeld was veel belangrijker dan Ronaldo op het EK. Maar op één of andere manier hoeft Ronaldo niet goed te spelen om als beste speler gezien te worden. Hij scoort veel, dus hij is de beste. Wat zou Inzaghi graag in deze tijd hebben gespeeld zeg.'

Tegen Wales was Ronaldo voor het eerst dit EK doorslaggevend bij een overwinning met een mooie kopbal, maar ook dankzij een geweldige voorzet.
Voetballend had hij zoals alle voorgaande wedstrijden niks gebracht. Hard werken, en balletjes terug en breed schaar ik daar niet onder. Is 3e geworden in de makkelijkste poule van dit EK met Ijsland , Oostenrijk en Hongarije, heeft in de achtste finale tegen Kroatië niks laten zien, in de kwart finale tegen Polen niks laten zien. Maar toch is hij volgens velen één van de beste spelers dit EK.

Hij heeft in 2 van de 6 wedstrijden gescoord, tegen Hongarije en Wales, waar hij voetballend niet eens aanwezig was. Er zijn tal van kansen voor hem gecreëerd door teamgenoten die hij allemaal om zeep geholpen heeft. Ik begrijp niet dat er mensen zijn die zeggen dat ze zonder Ronaldo niet in de finale hadden gestaan. Als hij nou voetballend domineerde, continue dreigend was en kansen zou creëren zou ik het begrijpen.

Maar als ze in plaats van Ronaldo nog een speler zouden hebben als Renato bijvoorbeeld zouden ze eerder makkelijker geplaatst zijn voor de finale.
Zonder de goal van Renato zouden ze niet eens voor de kwart finale zijn gekomen, zonder de goals van Nani zouden ze de knockout ronde niet eens overleefd hebben, zonder de beslissende penalty van Quaresma zouden ze de achtste finale niet eens voorbij zijn gekomen, zonder de goal van Eder hadden ze het EK niet gewonnen...zo kunnen we nog wel doorgaan. Nee het is vooral een team prestatie, waar Ronaldo een onderdeel van is, geen doorslaggevende speler die elke wedstrijd het verschil maakt, of de wedstrijden domineert. Maar goed, liefde maakt blind. Hard werken aanspeelbaar zijn is dan al heel snel genoeg om de beste speler te zijn

Alsof Portugal zonder Ronaldo niet van Wales zou winnen, met Eder in de spits tegen Wales was de wedstrijd alleen maar makkelijker geweest, want hij is veel dreigender, en speelt ook niet 9 van de 10 ballen terug. Portugal wordt 3e in de makkelijkste poule van dit EK, een poule met Ijsland, Hongarije en Oostenrijk, hoe kan je hier nou 3e worden? Weten niet eens één wedstrijd te winnen, is toch gewoon een schande.

Ronaldo is dus in één van de 7 wedstrijden dit EK doorslaggevend geweest met een doelpunt, en dat was tegen Wales, wow. Dit Wales speelde de wedstrijd van hun leven tegen België, met één van de uitblinkers van het toernooi Ramsey, die tegen Portugal helaas geschorst was.

Wie de Copa heeft gekeken, weet dat wat Messi voetballend deze Copa heeft laten zien van ongekend niveau was, niet alleen zijn goals, en zijn ongelooflijke assists, maar ook hoe hij voetballend alle wedstrijden gedomineerd heeft. Hij heeft zijn team letterlijk naar de finale gebracht. Ook in de finale tegen Chili was hij de beste speler, met meest gecreëerde kansen, meest succesvolle dribbels, keypasses etc.

Hij had net niet het geluk dat zijn teamgenoten de paar 100 procent kansen, waaronder een paar door hem gecreëerd afgemaakt werden, waar bij Portugal Eder een doelpunt maakt uit eigenlijk geen kans. En waar Ronaldo al helemaal geen aandeel had in heel de finale. Maar om één of andere reden kijken er maar weinig mensen naar wat Ronaldo voetballend laat zien. Hij was volgens velen zelfs de man van de wedstrijd in de finale omdat hij zijn team stond te coachen, ja logisch.

Je hoort van alles, geweldig de selfies, de zilveren schoen die hij weg geeft, coachen van zn team etc. Op basis van dit allemaal verdiend hij elke prijs. Hoor niemand over hoe geweldig hij voetballend was, is ook wel weer begrijpelijk want dat was hij ook totaal niet.

In de Champions League scoorde hij zeker veel tegen Malmo en Shaktar, en tegen de nr8 van de Bundesliga was hij ook geweldig. Maar tegen de wat betere tegenstanders zoals PSG was hij 2 wedstrijden nergens te bekennen, wonnen ze dankzij een goal van een verdediger, Nacho, in de halve finale tegen City was hij voetballend zo goed als onzichtbaar tijdens de wedstrijd. Daar gingen ze door dankzij een eigen goal van City. En in de finale was hij nog onzichtbaarder, wat eigenlijk nauwelijks mogelijk was. Real won deze finale dankzij een buitenspelgoal.

Maar toch ondanks dit alles was Ronaldo de beste voetballer volgens zijn fans. Als hij nou van onschatbare waarde was dit EK of in de CL, voetballend wedstrijden gedomineerd heeft etc. zou ik het begrijpen. Maar dat was hij totaal niet. Hij was gewoon één van het team, elke wedstrijd stond er wel iemand anders op, of hadden ze het geluk mee, zoals de eigen goal van city, en de buitenspel goal in de finale.
Messi heeft 3 finales op rij verloren waar hij de beste speler was, Ronaldo heeft 3 finales op rij gewonnen waar hij de meest onzichtbare speler was, maar dit maakt Ronaldo natuurlijk een veel betere voetballer.

5 augustus 2016 om 16:45

En over geluk mag ook niet gesproken worden voor hun loting in de CL of EK, want dat overkomt Real ook maar 1 keer in de 10 jaar =). We kunnen zeuren wat we willen, maar er zal niks veranderen en hij gaat die prijs ook pakken of we het nou leuk vinden of niet.

Het is wel opmerkelijk hoe zwaar het EK rest van Europese seizoen overschaduwd. Zelfs een Bale kwam hoger te staan dan Suarez in bloedvorm met 40 goals en hoop assists of een Messi met zijn belangrijke bijdrage aan alle bekers, maar zijn bijdrage van Copa America zal hier niet meegerekend worden aangezien dat erbuiten valt. Ik gok persoonlijk dat Messi er niet bij staat omdat hij gestopt is bij Argentinië lol. Hoe gek dit ook klinkt het doet me beetje denken aan toen suarez schorsing kreeg en zo niet genomineerd werd twee seizoenen geleden. Nog gekker is dat tegenwoordig door Messi en Ronaldo alleen maar aanvallers geselecteerd worden. Na hun tijdperk hoop ik toch echt op wat meer afwisseling, want zo lijkt rest van een ploeg geen krediet te verdienen, terwijl als je kijkt naar wat voor seizoen een Pepe draaide dan is dat ook perfect voor een verdediger.

5 augustus 2016 om 17:56

Leuk betoog maar enige vorm van objectiviteit zit er niet bij,

Ronaldo scoorde ook tegen Valencia , Barcelona , Celta de Vigo, Sevilla etc. en deed dit meer dan Messi.

In 2016 heeft Messi inderdaad de meeste goals en assist in La Liga , maar tegen de onderste 5 scoorde hij 13x en gaf hij 4 assist.
Ronaldo scoorde tegen de onderste 5 slechts 4x en gaf 1 assist, naar verhouding maakte hij dus doelpunten tegen kwalitatief betere tegenstanders.

En ook in de Champions league overtreft Ronaldo Messi op alle fronten.

Messi speelde de VS van de mat het land wat 2 jaar geleden Portugal versloeg en waarin Ronaldo nergens te bekennen was?
Tja in 2 jaar tijd kan er natuurlijk veel veranderen dat zou jij toch ook moeten weten.
Volgens mij won Ijsland 2x van de nummer 3 op dat zelfde WK (nederland) maar dat is volgens jou dan wel een makkelijke tegenstander, je betoog klopt dus van geen kant.

Een veel beter argument zou zijn dat Argentinië in de groepsfase , zonder Messi , wel van Chili won en een goede wedstrijd speelde.

Ik heb de statistieken van Sofascore en Messi gaf in de Copa America 13 keypasses en creëerde 3 grote kansen en had 9 doelpogingen op doel! Nou knap hoor tegen Panama met 10 man , Bolivia , Venezuela en de Vs.
Messi was in tegenstelling dan dat jij wilt doet overkomen ook niet de beste speler in de finale of op het gehele toernooi.
En 13 keypasses in 5 wedstrijden is als aanvallende spelverdeler echt niet bijzonder te noemen.

Op Chili na staan alle teams waar Ronaldo tegen speelde op het EK hoger op de Fifa ranking,
Ronaldo gaf 10 keypasses, creëerde 4 grote kansen en had 10 doelpogingen op doel.
Ronaldo speelde met een minder team tegen betere tegenstanders en gaf dus maar 3 keypasses minder en creëerde zelfs iets meer dan Messi.

Je zegt ook dat Ronaldo maar in 1 wedstrijd echt beslissend was.
Portugal scoorde op het EK 8x en Ronaldo was goed voor 3 doelpunten en 3 assist. Daarmee was hij dus voor 75 procent, direct betrokken bij de Portugese doelpunten.

Messi scoorde 5x op de Copa waarvan 3x tegen Panama in een wedstrijd die al gespeeld was.
In totaal maakte Argentinië 18 doelpunten op de Copa America en Messi was met 5 doelpunten en 5 assist direct betrokken bij 56 procent van de doelpunten, een aanzienlijk lager percentage dan dat Ronaldo.

Ronaldo speelde zeker niet altijd goed , maar je kan toch niet serieus gaan beweren dat Messi dit wel heeft gedaan.
Messi liet het met name in de grote wedstrijden afweten.

Dat mensen hier beginnen te zeuren over het feit dat Suarez wel is genomineerd en Bale wel geef ik diegene volkomen gelijk! Suarez hoort erbij en Bale niet. Maar de mensen die beginnen over Messi leven volgens mij echt met kleppen voor hun ogen. Tuurlijk Messi zal de rest van zijn leven bestempelt worden als de allerbeste maar geeft dat hem dan het voorrecht om maar elk jaar genomineerd te worden? Naar mijn mening niet want Messi was dit seizoen niet de Messi die wij allemaal kennen. Tuurlijk heeft hij met Barcelona prijzen gepakt maar het echt monster dit seizoen aan Barca's kant was Suarez. Ik vond persoonlijk dit seizoen Messi minder dan Ronaldo, Griezmann en Suarez. Terrecht dat hij niet genomineerd is.

5 augustus 2016 om 17:18

Zowel messi als ronaldo waren voor hun doen ruk. Messi is dan wel weer een veel betere voetballer omdat hij veel meer aan het spel van barca toevoegt. Ronaldo voegt niks toe aan het spel en kan alleen maar scoren. Conclusie: messi is beter maar ronaldo heeft de belangrijkste prijzen in europa gewonnnen en gaat dus logischerwijs deze prijs winnen. Bale ipv messi of suarez is volkomen belachelijk.

Als of Ronaldo deze niet gaat winnen door zijn EK en CL titels. Ik denk niet dat het veel uitmaakt op dit moment, want voor veel mensen zal Messi nog steeds de beste speler blijven en ook van 2016, maar als je prijzen niet pakt die erg belangrijk zijn wordt je gauw in de schaduw gezet. Zo zie je maar weer hoe veel impact het EK heeft op deze prijs lol. Zelfs Bale komt boven een Suarez of Messi haha .

Gefeliciteerd alvast Ronaldo, we weten dat je hem al gewonnen hebt =).

ronaldo verdient hem.
wint de CL > winnen van la liga
wint het EK > behalen finale copa america

Griezmann en Ronaldo begrijp ik, maar Bale niet echt

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren