Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Cillessen zag kritiek al aankomen: 'Ajax is verder dan een jaar geleden'

Laatste update:
/

Jasper Cillessen is blij met het bereiken van de volgende voorronde van de Champions League. Ajax ontdeed zich woensdagavond van PAOK Saloniki, door met 1-2 op Griekse bodem te winnen. Het heenduel was in een gelijkspel geëindigd: 1-1. Een misstap had de nodige gevolgen kunnen hebben, zo weet ook de doelman.

"Het is goed dat we gewonnen hebben. Anders was er extra druk op de ploeg gekomen en krijg je zo'n Jablonek-verhaal", verwijst Cillessen op de clubsite naar het afgelopen seizoen. Ajax strandde toen in de derde voorronde, tegen Rapid Wien, en ging vervolgens via twee wedstrijden tegen FK Jablonek moeizaam naar de Europa League.

"Nu kunnen we verder bouwen. We hebben nog steeds een jonge ploeg, maar ik denk dat we verder zijn dan een jaar geleden. De jonge jongens zijn beter geworden en we hebben geleerd van de fouten die we vorig seizoen hebben gemaakt", zo verzekert de doelman.

Denk jij dat Ajax in de groepsfase van de Champions League terechtkomt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Geleerd van welke fouten? Zal ik de fouten van gisteravond even voor je opsommen?

4 augustus 2016 om 08:16

We zijn gewoon door. Hoe maakt niet uit.
Voorgaande jaren met beter voetbal eruit gegaan, heb ik liever dit.
Kan alleen naar beter gaan vanaf nu, benieuwd naar Sanchez die het beter zal doen als Westermann!

4 augustus 2016 om 08:25

Alsjeblieft zeg. Fantastisch dat ze door zijn, maar dat is meer geluk dan wijsheid. Prima om met lelijk voetbal te winnen, maar dit was het slechtste wat ik ooit heb gezien

4 augustus 2016 om 08:27

Helemaal mee eens, maar meneer cillessen doet alsof er geleerd is van de fouten van vorig jaar. Die verbetering zie ik niet. Paok was niet in staat om de fouten van ondermeer jasper af te straffen. Het was zeker niet de verdienste van Ajax dat ze door zijn, maar omdat paok het heeft laten liggen.

4 augustus 2016 om 08:40

Op basis van de wedstrijd van gisteren misschien wel. Maar de thuis wedstrijd was gewoon goed. Alleen hadden ze toen de pech van een afgekeurde goal en dat er niet nog 1 bij valt. Op basis van 2 wedstrijden vind ik dat ajax het meer verdiend. Paok kwam niet om te voetballen, ajax wel, en uiteindelijk heeft het voetbal toch gewonnen@

4 augustus 2016 om 09:18

lekker over het verschrikkelijk zwakke spel heen lullen....
Zo veel fouten als ajax de afgelopen 6 wedstrijden heeft gemaakt met minstens 15 grote kansen op een tegengoal, dat moment was vorig seizoen ongeveer bij de winterstop.
Verdienste van de Boer die wist dat je beperkte middelen geen kamikaze voetbal kunt spelen.
Bosz gaat dit seizoen niet volmaken ben ik bang...nog zo'n miraculeuze Houdini ontsnapping zoals gisteravond, zie ik ook niet nog eens gebeuren.

4 augustus 2016 om 09:38

@knuppert Ach man, heb je vorig seizoen wel gezien. Ik denk dat er zeker verbetering in zit vergeleken met vorig seizoen. Deze wedstrijd was niet best, maar weet je nog hoe Ajax vorig jaar Europees speelde?? Het was nog slechter! Ze habben, zeker in de eerste wedstrijd meer laten zien dan in het hele vorige seizoen, dus ookal is het nog verre van wat het moet zijn, het is beter dan in het laatste jaar met FdB waarin patronen boven alles stonden en het spel zo doorzichtig was dat de tegenstander geblindoekt nog van Ajax kon winnen. Laten we tijdens de winterstop nog eens kijken en dan pas oordelen. Geef Bosz de tijd.

4 augustus 2016 om 10:26

Paok was zelf anders ook dramatisch hoor, hadden maar 30% balbezit

4 augustus 2016 om 10:41

Paok heeft het laten liggen? Tja dat is toch met elke wedstrijd zo degene die verliest heeft zeker wat laten liggen en degene die wint heeft geprofiteerd van de fouten van de ander. Als niemand meer een fout maakt in het voetbal wordt alles gelijkspel.

4 augustus 2016 om 10:42

Met die 30% balbezit creëerde ze wel enorm veel kansen. Dis aan die 70% balbezit heb je niks als je er zo weinig mee doet

4 augustus 2016 om 13:32

We zijn door. Zij het met geluk. Kritiek op het spel mag, maar op basis van 1 wedstrijd waar van de hele wereld zei dat we die zouden verliezen slaat nergens op. Ja het was dramatisch. Vorige week was het top naar mijn idee. Toen hadden we geen geluk. Ik kan me zo een aantal wedstrijden van de afgelopen jaren CL herinneren waarin we geen mazzel hadden en wel goed speelden. Ik geloof in bosz en in de spelers, hoop wel op versterking op de linksbuiten en de spits positie.

4 augustus 2016 om 19:26

gisteren was inderdaad super slecht en veel geluk gehad met de overwinning. M
aar gezien de pech vorige week is dit toch wel terecht. Wel een domme uitspraak van Cillessen. Zeg liever niet al te veel na deze wedstijd, behalve dat het slecht was en dat er nog veel werk aan de winkel is..

4 augustus 2016 om 08:51

Punten tellen nu en niks anders. We hebben weer tijd om te evalueren en anders te spelen straks.

4 augustus 2016 om 13:54

Juist.

4 augustus 2016 om 10:48

Zeur niet over gister avond. Ja het was slecht en dat beamen ze zelf ook. Vorige week zag er wat mij betreft rooskleurig uit. Laat ze bouwen en gun ze de deed is het over een maand nog zo ja dan valt er wat over te zeggen.

En nee over een maand hoeft het niet helemaal top te zijn dat is te snel maar dan moet er wel duidelijke vooruitgang zijn.

4 augustus 2016 om 13:55

Juist, en op basis van vorige week komt die vooruitgang wel en is het er zelfs al.

4 augustus 2016 om 11:17

Misschien maken zijn teamgenoten minder fouten maar Cillessen zelf is momenteel elke week wel op een fout te betrappen. Gelukkig pakte hij op een belangrijk moment nog die bal, anders was hij de schlemiel ipv Westerman. Ik ben blij dat Ajax ondanks het lelijke voetbal door is. Goed voor Nederland en wie weet komen ze nog verder.

Meer geluk dan wijsheid....

Anyway... Resultaat is behaald! Klaar over basta... Nu door naar zondag en de volgende cl wedstrijd.

4 augustus 2016 om 08:19

Precies. Zo is het ook. We hebben jaren pech gehad in de CL, waarbij we leuk speelde, maar uiteindelijk aan het kortste eind trokken. Nu hebben we de 2e wedstrijd veel minder gespeeld, maar gaan we wel door. Ik zeg wat jij zegt ;-)

4 augustus 2016 om 08:32

Nou ja, als je er zo makkelijk over praat dan leer je er natuurlijk niks van. Als ajax serieus van plan is om deze taktiek in bepaalde wesstrijden te hanteren, dan is er nogal wat werk aan de winkel. Verder valt het op dat een aantal spelers, inclusief cillessen, best wel uit vorm zijn. Ik hoop niet voor ze dat ze die vorm doortrekken naar de start van de competitie. Want we zijn weer begonnen hoor

4 augustus 2016 om 09:24

Maar jij zult je toch ook afvragen hoe dit nu verder moet? Zo veel kansen als ajax weggeeft? Dat wordt echt door een Monaco of Roma finaal afgestraft!
Maar ook in de competitie gaat dat punten kosten, domweg omdat het materiaal niet goed genoeg is om zo'n type voetbal te spelen!
De Boer heeft met deze spelers er het maximale resultaat uitgehaald. Dat gaat Bosz zijn speelwijze met deze spelers absoluut niet lukken.
Zoals van Gaal op het WK met dat materiaal er het maximale uit heeft gehaald. Reactie / countervoetbal werd dat schamper genoemd (met name uit de ajax hoek). Maar als je beseft wat je mogelijkheden en vooral ook je onmogelijkheden zijn, dan moet je daar naar handelen, dat doet Bosz nu duidelijk niet!

4 augustus 2016 om 09:39

Als je weer terug wil naar aantrekkleijk voetbal ( buitenspelers. tegenstander vastzetten, steekballetjes veel doelpunten etc etc) zal je deze eerste stap moeten zetten. En aangezien we in nederland niet zoals in spanje of engeland een half elftal toppers kunnen binnenhalen zullen we het moeten doen met dit materiaal met hopelijk nog een of twee kwaliteitsinjecties. Dat zal betekenen dat je op je bek gaat ( misschien wel verschillende keren) wellicht dat je geen rol speelt om het kampioenschap dit jaar en halverwege of aan het eind moet doorselecteren op de spelers die de speelstijl niet aankunnen. Maar nu weer terugvallen op het breivoetbal vanuit de gesloten verdediging geeft ook geen garantie op betere resultaten en is niet wat de gemiddelde supporter naar verlangt. Bosz heeft zijn filosofie over hoe voetbal gespeeld moet worden die naar mijn mening mooi in lijn is met wat de gemiddelde Ajax supporter wil zien het zal blijken in hoeverre het hem gaat lukken om Ajax zo te laten spelen en daar ook resultaat mee behalen.

4 augustus 2016 om 09:42

@ Fr1963

Bosz doet dat juist wel, hij hefet gemerkt dat het aanvallende spel nog niet voldoende ingeslepen is om een CL duel mee te winnen. Dus bouwt hij zijn team om juist om meer defensieve zekerheid in te bouwen. Een hele logische keuze. Dat het vervolgens door een aantal spelers totaal niet word begrepen/verkeerd word uitgevoerd is een mogelijke consequentie.

Het aanvallende voetbal heeft zeker tegen Olympique Marseille en Paok in de eerste wedstrijd de boventoon gevoerd. Belangrijkste dat ze nog moesten leren is het doseren. Maar komend weekend tegen Sparta gaat er gewoon aanvallend gevoetbald worden.

4 augustus 2016 om 10:14

Als dat zo is, dan moeten de ajax fans Bosz ook de tijd gunnen om de spelers te kneden naar zijn systeem. En inderdaad de spelers die hier niet aan kunnen voldoen (cilissen?) doorselecteren.
Maar dat zal dus maanden, zo niet een heel seizoen duren voordat dat op de rail staat. Dan heb je met de winterstop waarschijnlijk al een flinke achterstand op PSV (en misschien zelfs wel op Feyenoord en AZ) en doe je Europees niet meer mee.
Ik heb het idee dat hij van de meeste ajaxfans de tijd niet meer gaat krijgen als de resultaten een paar maanden achterblijven.....

4 augustus 2016 om 12:35

De tactiek van Bosz was gisteren gewoon slecht doordacht. Paok speelt met 3 aanvallers en daar zet je dan 3 verdedigers tegenover, waardoor de centrale man in zijn uppie over blijft, doordat de andere 2 richting vleugels gaan. Er is ook niemand om rugdekking te geven wanneer een back of middenvelder van Paok doorkomt. Met 4 achterin was dat opgelost.

Ik heb het idee dat Bosz wil dat hij op een hogere lijn zijn doel verdedigd en vaker uit zijn doel moet komen. (Vandaar ook zijn gigablunder thuis).

Hij heeft nog steeds de fantastische reddingen in huis, maar blijf maar lekker in je goal staan. Een tweede Vermeer wil je niet hebben.
Juist door zijn rust en kwaliteiten is het een van de beste keepers die Nederland heeft op het moment.

Als je niet als Neuer kan keepen, doe dat dan niet. Laat hem lekker staan, niet te veel denken. Waarom opdrachten mee geven als hij al veel punten voor je pakt en dat af doet aan zijn sterke optredens?

4 augustus 2016 om 08:29

klopt als een bus, Bosz moet hem niet veranderen om uit te laten komen. Cillissen is met zoet de beste keeper van de eredivisie en zal ook wel in de PL of Spanje mee kunnen, alleen hoop ik dat hij nu nog blijft, want Ajax heeft nog geen nieuwe goede keeper in huis vindt ik.

4 augustus 2016 om 09:29

Dan begrijp jij de tactiek van Bosz niet. Met dit type voetbal wat Bosz voor ogen heeft, is het noodzakelijk dat je keeper de 11e voetballer is! Hij moet meedenken en snel kunnen handelen / kunnen uitkomen omdat elke tegenstander er in elke wedstrijd een paar keer gevaarlijk zal uitkomen via de counter.
Kun je dat niet, zoals Cilissen, dan ben je dus niet het juiste type keeper. Is misschien ook de reden dat hij best weg zou willen zo vermoed ik. Hij voelt op zijn klompen aan dat er meerdere tegendoelpunten op zijn conto geschreven gaan worden.

4 augustus 2016 om 11:43

Dat we met dit systeem waarschijnlijk meer tegengoals krijgen dan onder het systeem van de Boer kan iedereen voorspellen en ik denk ook niet dat dat erg is als je er zelf 1 meer maakt. Bosz krijgt van de meesten gewoon de tijd vooralsnog. Echter zijn er hier een paar mensen die al vanaf het begin af aan bezig zijn met een hetze tegen Bosz omdat hij een ex Feyenoorder is.

4 augustus 2016 om 12:37

Neuer zit er ook wel eens langs bij uitkomen, dat is het risico wat het spel mee brengt. Cillessen kan daar vast wel in groeien.

Was beter geweest als deze wedstrijden omgedraaid waren geweest, dus eerst de uitwedstrijd hadden gespeeld en daarna de thuiswedstrijd .dan had iedereen met een heel ander gevoel op deze twee wedstrijden teruggekeken...

Laten we het resultaat van gisteren en het spel van twee weken geleden combineren dan worden het mooie tijden. Draai je het om dan wordt het een drama seizoen.

4 augustus 2016 om 08:27

Was het zo goed dan 2 weken geleden? We speelde tegen een middelmatige ploeg en hadden misschien kunnen winnen

4 augustus 2016 om 08:30

1 week geleden, ja die was stukke beter dan nu, maar het is hoe men er tegen aan wilt kijken.

4 augustus 2016 om 08:32

Vorige week was Ajax dominant, speelde het frivool voetbal en creëerde het een heel aantal kansen. Als je dat combineert met een goed resultaat is toch iedereen tevreden? Was zeker een middelmatige ploeg, maar waren ook lastige omstandigheden. Zo aan het begin van het seizoen met een halve selectie onder een nieuwe trainer is het ook niet makkelijk.

Gisteren geeft in elk geval voldoende voer aan zwartkijkers om negatief te zijn. Ik probeer de positieve punten eruit te halen en ben in elk geval blij met het resultaat.

4 augustus 2016 om 09:37

Ik hoop voor jou ook voer voor realisten!
Ik ben zelf voor Feyenoord die een prima voorbereiding heeft gehad met alleen maar overwinningen, zoals op Anderlecht en Valencia, met aardig voetbal. Toch hoor ik iedereen alleen maar over die eerste helft tegen Psv.......
Daar kun je je aan storen, maar ook iets uit leren. Betekent gewoon dat de ploeg er nog niet staat.
Dat geldt zeker ook voor ajax. Met een negatief record van aantal niet gewonnen oefenwedstrijden en nu deze 2 potjes tegen Paok moet je toch realistisch zijn en inzien waar het aan schort? Spelers lijken niet geschikt om dit type voetbal te spelen, gewoonweg omdat de kwaliteit ontbreekt om zo veel balverlies te voorkomen. Daarnaast ontbreekt ook de snelheid (en misschien ook wel een stukje inzicht) achterin om elke counter er uit te kunnen halen, met veel tegengoals tot gevolg. Daarnaast een keeper die zich niet happy voelt bij zijn nieuwe rol (omdat hij zijn eigen tekortkomingen WEL onderkent!). Dat is gewoon de realiteit. In NL zal dat in de meeste gevallen goed uitpakken, omdat ik denk dat een Paok een middenmoter zou zijn in NL. Maar tegen de top 6 van NL gaat dit zeker veel punten kosten....

4 augustus 2016 om 12:26

Precies om die reden zeggen oefenwedstrijden dus helemaal niets! Simpelweg omdat er aan beide zijden geen enkele druk op zit.
Dat het niet goed was gisteren weten we allemaal, maar dat heeft simpelweg alles te maken met de nieuwe situatie. Andere trainer en dus opstelling, andere taktiek gisteren, deels andere spelers en het ontbreken van een aantal vaste waarden van afgelopen seizoen.
Deze jongens kunnen allemaal veel en veel beter en dat heeft gewoon met vertrouwen te maken en het moment in het seizoen.
Ik verwacht als straks die Colombiaanse verdediger gaat spelen al een enorme verbetering achterin en hopelijk komt er een goede spits bij, dan staat er echt een prima selectie, die ook in Europa wel mee kan.

Laten we ophouden met zeiken. En laten we leren van de resultaten van PSV in de CL. PSV speelde ook niet flitsend in de CL, met een gesloten verdediging, maar het resultaat was prima. We moeten leren om Europees meer te denken in termen van resultaat en minder in termen van mooi of goed voetbal. Europees voetbal is gewoon overleven en dat hebben we gedaan. Prima dus. Verder denk ik inderdaad dat we verder zijn dan een jaar geleden. Voor jonge jongens maakt een jar extra een hoop verschil. Ik ben hardstikke blij, we zitten iig in de EL en met een goede loting kun je zo maar CL voetbal en inkomsten halen. Dat gecombineerd met de Milik miljoenen is gewoon super. En die spits komt er ook wel, maar het kan zo maar tot eind augustus duren, dat moet je accepteren.

4 augustus 2016 om 08:32

helemaal mee eens, het gaat toch meer om het resultaat, winnen toch, alleen mooi voetbal is zeker meegenomen.

4 augustus 2016 om 08:34

Wil je alsjeblieft het spel van Ajax tegen Paok niet vergelijken met hoe PSV in de CL speelde vorig jaar. Dat is echt een wereld van verschil. De enige overeenkomst is het feit dat er met gesloten verdediging wordt gespeeld. Die was bij PSV overigens echt gesloten, dat kun je bij Ajax moeilijk concluderen.

4 augustus 2016 om 08:38

Het gaat om het principe. Leg mij even uit waar ik in mijn post aangeef dat Ajax gisteren hetzelfde nivo haalde als PSV in de CL. In Europa hoeft het niet mooi. Dat bedoel ik te zeggen. Een week geleden speelden we wel goed en wonnen we niet. Dat wl je dus echt niet.

4 augustus 2016 om 08:36

Psv speelt met echte volwassen spelers. Ajax doet het met talenten en een ouwe trage westermann. Daarbij is de manier van spelen van psv ook totaal anders. Je probeert ajax te laten spelen op een manier dat tegen hun cultuur is. Dat is altijd lastig en ik vraag me af of je dat in zon belangrijke wedstrijd moet testen.

4 augustus 2016 om 08:40

Ja, ik was het ook niet eens met de tactiek. Groot risico van Bosz, hij hield zich met geluk op de been.

4 augustus 2016 om 09:44

Ik heb me ook verbaasd over de keus om met name cerny en muric thuis te laten daarmee had je vleugel alternatieven gehad en gewoon 4-3-3 kunnen spelen. Nu valt en het nieuwe systeem met nieuwe spelers samen wat voor onrust en onzekerheid heeft gezorgd.

4 augustus 2016 om 09:47

Ik ook, mn Cerrny is een speler die ik er altijd bij wil hebben. Maar ik denk dat Bosz lang geleden heeft besloten om 5-3-2 te spelen en zijn selectie daaraan heeft aangepast. Jammer.

4 augustus 2016 om 08:37

Het is altijd wat speel je mooi en verlies je ben je een loser want het draait om resultaat. Speel je slecht en win je dan klopt dit ook niet. Wat een gedoe hier in Nederland. We zijn door en scoren Nederlandse punten. Nu az en Heracles en vervolgens doe je uitstekende zaken. En daarna als Nederlandse clubs veel punten pakken. Zodat we sterker straks weer op de lijst staan.

4 augustus 2016 om 08:57

Natuurlijk is het resultaat het belangrijkste, maar toch bizar dat als je start met 5-3-2 je na 4 min al achter staat.
Maar goed, twee Griekse clubs er al uit en Ajax door, dat is vast lekker voor DE lijst.

4 augustus 2016 om 09:08

Zo is het. We moeten als Ajax en psv supporters elkaar Europees steunen. En trouwens alle andere clubs ook want voor wie het nog niet wist de punten zijn erg hard nodig. Ik hoop ook dat zowel Ajax als psv de groepsfase van de CL doorkomen, dat zou echt top zijn. En misschien kunnen we de plek op DE lijst vasthouden met hierbij dus 1 rechtstreeks nar de CL en 1 voorronden.

4 augustus 2016 om 09:24

Ik ben het met je eens wat betreft niet zeiken en blij zijn met het resultaat. Wat jij zegt over de miljoenen, is leuk, maar wat heb je er aan als je ze nooit uit geeft? Ze zijn daar doodsbenauwd weer een Suljemani vergissing te maken. Ik was verrast dat ze die 2 colombianen gehaald hebben, maar niet vergeten dat het een smak geld blijft voor jonge spelers blijft.

4 augustus 2016 om 09:53

Maar PSV geeft bijna geen kansen weg, ook Europees niet! Heb je gezien hoeveel kansen Afc, Bezier, Marseille, Paok enz enz hebben gekregen tegen ajax tot nu toe?
Dat moet een signaal zijn om drastisch in te grijpen, wat Bosz niet gaat doen. Hij wil star aan zijn visie vasthouden.
Gokken op zulke ontsnappingen als gisteravond, kansberekeningen zullen je laten zien dat dat niet vaak meer gaat voorkomen....
Struisvogel politiek en domweg hopen dat het een keer goed komt lijkt mij voor een club als ajax niet de beste manier om de boel op orde te krijgen.
Voor NL zou het goed zijn als ook ajax de punten blijft pakken, dan zullen ze echter uit een ander vaatje moeten tappen, de speelwijze moeten aanpassen aan de tegenstander wanneer nodig! Alleen een coach die de tekortkomingen en mogelijkheden van zijn team Echt onderkent zal dit doen om het maximale rendement eruit te halen.
Leuk veel de bal hebben ("dominant" lijken) is totaal zinloos als je daarmee de wedstrijden niet weet te winnen. Dominant ben je pas als je je tegenstander jouw wil oplegt (zoals Paok bewust deed in de arena) en dan een goed resultaat behaalt, wat een 1-1 (met zelfs mogelijkheden op 1-2 en 1-3) ook was voor Paok.
Het is wat Johan altijd zij over die Italiaanse ploegen: Ze geven je HET Gevoel dat je beter bent (hier, speel de bal maar lekker veel rond, 75% balbezit voor jou, geen probleem), maar met die 25% dat zij de bal hebben zijn zij veel effectiever en wordt je verslagen. Dus wie is dan "dominant"?
Het gaat inderdaad om het resultaat, iets wat de Boer duidelijk heeft laten zien hoe je dat doet.

Het wordt gewoon tijd dat we inzien dat het team gewoon middelmaat is. Een creatieve middenvelder is naar mijn mening harder nodig dan een buitenspeler. Iemand met die dodelijke pass. En het zou wel handig zijn als we er iemand bijkrijgen die deze passes er ook inschiet. Nu is het teveel van hetzelfde, risicoloos en poging tot degelijk voetbal. Maar door de vele fouten mislukt dit vooralsnog hopeloos. Ajax moet echt handelen op de markt, anders wordt het een verloren seizoen. Onverwacht toch nog de kans gekregen om door te gaan, hopelijk laten we die kans niet liggen.

4 augustus 2016 om 08:39

Eindelijk een medestander die het ook begrijpt 'e hebben gewoon te weinig kwaliteit om zowel europees te spelen en om kampioen te worden .

4 augustus 2016 om 08:48

Omdat? We speelde slecht heeft het team geen tijd nodig? Nieuwe trainer en een nieuwe wijze van spelen? Wat had jij verwacht dan?

In Nederland wordt je met dit elftal gewoon kampioen hoor. Er moet wel kwaliteit bij en dat heeft tijd nodig. Ik verwacht zeker dat er iets moois komt. Maar als we een middenvelder halen die een steekpass bezit. Waarom hebben we die nodig Donny en Nouri komen er dit seizoen aan. Middenveld is het probleem niet hoor. Wat dacht je van die matige Dijks die geen voorzet kan geven.

4 augustus 2016 om 08:55

Ziyech lijkt me ook logische aankoop voor 6-7 miljoen

4 augustus 2016 om 09:03

Ben je niet bang dat Ziyech een soort tweede Maher is?

4 augustus 2016 om 09:05

Met dit elftal kampioen ? laat mij niet lachen dit team heeft in iedere linie een versterking nodig want dit gaat echt niet opschieten de Fans zijn niet helemaal achterlijk hoor en laten zich niet langer in de maling nemen , met dit team ga je zeker niet om het kampioenschap spelen en Bosz kan daar weinig aan veranderen want die heeft de zeer matige selectie gekregen en selectie die 3/4 jaar lang alleen maar tikkie terug tikkie breed heeft gespeeld en elke creativiteit ontbeert het zijn allemaal angsthazen die niet gewent zij te voetballen.

4 augustus 2016 om 09:11

Dat denk ik nou ook. Ben bang dat Ziyech een miskoop gaat worden zoals Suljemani. Veel te veel geld en vanaf moment dat ie er is, geen enkel rendement meer.

4 augustus 2016 om 09:21

Iedereen zegt Ziyech anders had Ajax die toch wel gehaald en hij wilt zelf ook niet en nu jij.

4 augustus 2016 om 09:49

Je hebt iets teveel azijn bij je ontbijt gehad Sloep. Of we mee kunnen doen om het kampioenschap moet idd nog blijken maar is ook niet uit te sluiten. Met 3 /4 jaar lang alleen maar tikkies breed doe je de Boer en Ajax tekort. Er zit echt wel creativiteit in deze selectie alleen is het allemaal nog wat onwennig aangezien de verdedigende vastigheden van afgelopen jaren worden verwijderd. Lees de interviews met Bosz er maar op na hij heeft dezelfde reacties bij Heracles en Vitesse gehad toen hij zijn systeem introduceerde.

4 augustus 2016 om 10:05

Ja wij zijn allemaal gek joh , ik kom al een jaartje of 25 bij Ajax iedere week maar wij zijn gek of we zien het niet goed of we hebben een beker Azijn op maat ik weet wel beter , lekker zo blijven doorgaan met deze matige selectie die totaal niet in balans is en met de kerst zijn we al kansloos wanneer gaan de ogen eens open bij de zogenaamde kenners , en ik doe Ajax en de Boer niet te kort het is gewoon een feit ik zie toch wat ik zie .

4 augustus 2016 om 11:08

@sloep

Hoeveel jaar je er bent, doet er totaal niet toe. De vraag is wat er dan moet gebeuren in jouw ogen? Denk dat je een onrealistisch beeld hebt van de mogelijkheden.

4 augustus 2016 om 11:49

Joh ik neem jou al tijden niet serieus omdat jij en vele anderen niet wil inzien dat Ajax gewoon kwaliteit ontbeert maar als jij echt progressie ziet tov het vorig seizoen heb je of met je rug naar het veld gezeten of je hebt totaal geen kijk op hoe voetbal moet worden gespeeld , je moet de mensen vermaken maar wat ik gisteren heb gezien tegen een ploeg die er eigenlijk geen ene klote van kan en die gewoon 3/4 doelpunten had kunnen maken en je dan nog durft te zeggen dat ze progressie geboekt hebben dan heb je er echt totaal geen kaas van gegeten , dat had niets maar dan niets met voetbal te maken er is geen kwaliteit zie dat gewoon eens in als ze Klaassen de beste Ajacied vinden dan vind ik het heel droevig gesteld met onze club want die zou in de goede tijd van Ajax niet eens zijn opgevallen maar gewoon blijven zeggen dat het allemaal goedkomt hou aub op zeg .

4 augustus 2016 om 11:53

@sloep01

Hier net zo, ik neem jou niet serieus omdat je wederom geen antwoord geeft op mijn vraag hoe het dan wel moet? Je zeurt alleen maar, maar hebt geen realistische alternatieven, dat is het probleem bij jou, je hebt geen realistisch beeld en overdrijft ook nog als je het over kwaliteit hebt.

4 augustus 2016 om 12:34

Hoe het wel moet ? investeren in kwaliteit en niet op die berg geld blijven zitten wij zijn een voetbal club en geen bank , en voor investeren is ruimte genoeg dat kan in het geven van tekengelden het kan ook om incidenteel af te wijken van het salaris plafond dat heeft Ajax altijd gedaan voor kwaliteit is altijd ruimte en verdiend zichzelf terug en dan heb ik het niet over maar raak kopen ander begin je daar weer over , bij een voetbalclub hoort het kapitaal op het veld te staan dat is bij onze club allang niet meer het geval je hebt nu mazzel tenminste wat je mazzel noemt met Milik maar je bent wel een spits kwijt die ondanks dat hij het vertrouwen van de Boer miste er toch nog 21 inschoot en 9 assists had en die is nu weg we zijn er weer op achteruitgegaan maar daar hoor ik jullie niet over alleen maar kijken naar die dertig miljoen en weer lekker oppotten want ik zeg je nu al dat er niets bijkomt , ik zou wel een lichtpuntje zien als ze nu heel snel Zyech halen en die Klaassen verkopen dan ben je sowieso al beter want die heeft zijn vorm van de laatste 3 maanden van het vorig seizoen meegenomen zo'n schromelijk overschatte voetballer en hij is niet de enige hoor waarom staat Viergever er nog in echt onvoorstelbaar en El Gazhi allemaal pure middelmaat ,

4 augustus 2016 om 22:04

Sloep01 ik kan me vrijwel helemaal vinden in je verhaal. Ik hoop echter dat de versterking in de verdediging er al is in de vorm van Sánchez. Nu nog een creatieve middenvelder en een scorende spits en dan zijn we een heel stuk verder. Klaassen hoeft van mij echter niet weg, die heeft echt wel waarde, maar niet de topper die er in hem gezien wordt. Wel een prima speler, maar niet meer dan dat. El Gazhi en viergever, helemaal waar. Maar ook met Schone en Zivkovic gaan we de oorlog niet winnen.

5 augustus 2016 om 01:14

Sloep helemaal mee eens, afcanats is een goede kerel! Maar een romanticus, ik zie Psv de komende jarende domineren. Zolang er niets serieus wordt ingekocht.

Die jasper heeft volgens mij een klap op z,n hoofd gekregen.
spelers zijn beter geworden wie dan? en dan ook nog geleerd van jullie fouten.

4 augustus 2016 om 09:13

Buiten dat Jasper er inderdaad uitziet alsof hij een klap op zijn hoofd heeft gehad, zie ik toch perspectief om CL te gaan spelen. Eerst was ik sceptisch, maar nu ik de mogelijke tegenstanders zie, zie ik ook goede mogelijkheden. Hopelijk Roma en Monaco ontlopen, dan kan en moet het gewoon.

En dit is de keeper van het Nederlands elftal.... Echt een drama de laatste tijd, blij dat we in een Grunn een echte keeper hebben

On - mooi dat ze door zijn, goed voor het Nederlandse voetbal.... Nu hopen op Young Boys? Al blijft het lastig...

Die mediapraatjes worden ook steeds lachwekkender.... Eerst Bosz doodleuk voor de camera horen zeggen dat Ajax Paok in de greep had en dat het goed stond maar dat het balbezit hoger had moeten zijn omdat je Paok dan oprolt en nu Cillessen weer. Ja, je bent door maar met geluk en wijsheid en hangen en wurgen tegen een hele matige tegenstander die over twee wedstrijden de meeste en beste kansen had.

Ajax zit in een overgangsfase met een nieuwe trainer die anders wil gaan spelen en dat heeft nu eenmaal tijd nodig. Dat is geen probleem en zal iedereen ook wel begrijpen maar dit soort praatjes slaan werkelijk helemaal nergens op. Ajax is op dit moment niet stabiel, spelers zijn zoekende en gisteren was de tactiek een verkeerde. Dat het allemaal wel goed komt daar ben ik eigenlijk wel van overtuigd maar het heeft gewoon tijd nodig en dit Ajax is absoluut minder dan Ajax vorig jaar om deze tijd. Geen schande, maar wel de realiteit.....

4 augustus 2016 om 09:31

Totaal niet met je eens dat Ajax minder is, ik ben het volledig eens net Cillessen dat Ajax verder is omdat veel jonge jongens nu een seizoen in de benen hebben, dat scheelt veel als je een jonge onervaren selectie hebt. Die progressie zag je eind vorig seizoen al en zal altijd met vallen en opstaan gaan, vorig jaar hadden we maar een tactiek bv.

4 augustus 2016 om 09:47

En nu heb je twee tactieken die nog niet werken...

Ik ben het met je eens dat de spelers meer ervaring hebben en dat in het voordeel zou moeten werken. Maar als je naar de spelers op dit moment kijkt dan zijn velen in mijn ogen echt minder dan vorig jaar. Neem nu Cillessen zelf; die straalt op dit moment niets dan onzekerheid uit, maakt fouten die hij vorig jaar niet maakte en is zoekende en zo zijn er meer speler die momenteel niet de vorm van eind vorig seizoen hebben. Tel daar een nieuwe tactiek bij op en je komt bij spelers die zoekende zijn, geen automatismen en individuele fouten.

Het komt wel goed met Ajax vermoed ik maar dat heeft gewoon tijd nodig en wanneer het team er staat komt de ervaring van vorig seizoen zeker van pas. Maar het is ook de vraag hoe jonge spelers zich gaan houden want het komt vaker voor dat spelers na een eerste goede seizoen een terugval hebben.

4 augustus 2016 om 10:21

De 4-3-3 werkte thuis prima anders. Ik denk dat Ajax tijd nodig heeft inderdaad en dat je niet over een paar wedstrijden kan zeggen dat ze minder zijn, als team ja, omdat je moet wennen wellicht, maar dat kan goed uitpakken.

We hebben een brede selectie dus als ze niet presteren dan wordt het banken.

4 augustus 2016 om 10:31

Ik vond 4-3-3 thuis ook niet heel goed werken. In het begin van de wedstrijd wel en je moet eigenlijk ook op 1-0 komen maar verdedigend was het erg kwetsbaar (met name over links). Daarnaast heeft Ajax na de goede eerste fase eigenlijk nauwelijks nog wat gecreeerd.

4 augustus 2016 om 11:06

@dammie

In mijn ogen werkte het wel, maar moet de uitvoering nog beter, ik zat in het stadion rond de 16 en er lag zo vaak ruimte voor een Klaassen of van de Beek om een gat in te duiken, maar dat gebeurde gewoon niet. Men bewoog niet goed in mijn ogen. Dat is ook wat Bosz keurig aangaf.

7 verdedigers opstellen, zo slecht spelen, een tactiek die totaal niet uit de verf kwam, zoveel kansen tegen krijgen, zoveel geklungel, dat is geen zeiken dat is een opsomming van wat ik gezien heb gisteren.

Ze zijn 'verder' omdat de Grieken slechter waren dan Rapid Wenen. Het spijt me voor Jasper, maar wat ik gisteren zag kan gewoon niet. Ook omdat mijn geliefde club een zeer belangrijke wedstrijd aantreed zonder een nieuwe goede spits en met een gast die ervaring moet brengen, maar zelf zo nerveus is als wat. Als fan eis ik echt nu minimaal twee aanvallende spelers die er meteen staan en hopelijk zal Davinson Sanchez snel een basisplek weten te bemachtigen. We zijn door, maar daar is echt alles mee gezegd.

Verder dan een jaar geleden? Een ronde verder ja maar daar is ook echt alles mee gezegd. Vorige week was ik wel blij met het positiespel en het druk zetten maar gisteren wist ik niet wat ik zag. een 3-5-2 of 5-3-2 met 6! verdedigers. Westermann, Veltman, Viergever, Riedewald, Tete en Dijks. Van de backs word dan verwacht dat ze aanvallend een behoorlijke bijdrage hebben maar Dijks en Tete zijn geen Alba en Alves dus dat had je wel kunnen zien aankomen. Het middenveld met 0,0 creativiteit kon ook geen openingen vinden. En dan staan er in de punt 2 spitsen waarvan er 1 net komt kijken (dolberg) en de ander nog heel erg moet wennen aan zijn nieuwe teamgenoten en manier van spelen. Ik had gehoopt dat Bosz het in de rust zou omgooien door Westermann er uit te halen en el Ghazi te brengen maar niets bleek minder waar. Gelukkig hebben we deze ronde overleefd. Ik hoop wel dat Bosz ziet dat 4-3-3 voorlopig de beste opstelling is. Het is een wonder dat Paok er geen 4 inschiet in de eerste helft. En wat nog erger is. Die kansen van Paok ontstonden niet door goed voetbal van de Grieken maar puur door persoonlijke fouten van Cillessen en Westermann. Aanvallend heeft Ajax niks laten zien. Ik heb geen enkele goede aanval gezien en beide doelpunten vielen wat gelukkig. Het was dramatisch gisteren. Laten we hopen dat Bosz zondag 4-3-3- speelt. Omdat er nog wat bij moet komen aanvallend gezien lijkt mij nu Younes-Cassiera-El Ghazi de beste oplossing. Ondanks dat el Ghazi al maanden geen pion voorbij komt kun je denk ik wel het beste voor hem kiezen. Muric of Cerny kan natuurlijk ook maar ik denk niet dat Bosz dat gaat doen. Zet Cassiera maar in de punt en Younes op links. Dolberg heeft heel veel potentie maar moet nu niet compleet voor de Leeuwen gegooid worden. Rustig brengen. Cassiera is niet voor niks gekocht natuurlijk en ik hoop dat Bosz hem niet zoals tegen Paok in Amsterdam op de flank gaat posteren, dat is niet zijn beste positie. Verder hoop ik dat de RVC ook geschrokken is en nu de knip gaat trekken (zal wel niet zo zijn). Traoré moet! komen en ik hoop ook dat er nog een dreigende vleugelaanvaller losgeweekt kan worden ergens.

Cillessen
Tete
Veltman
Sanchez
Dijks
Riedewald
Klaassen
Bazoer
El Ghazi
Cassierra
Younes

Buiten dat ik me afvraag of Ajax verder is dan vorig jaar weet ik in ieder geval zeker dat Cillessen verder weg is dan vorig jaar.

Nou ik ben blij voor net NL voetbal maar verder dan een jaar geleden?
gister waren ze veel slechter en hadden ze met 4-1 moeten verliezen..

Wat een arrogantie weer van zo'n Cillessen.
En ons dan steeds maar afvragen waarom steeds meer mensen een hekel aan Ajax krijgen.
Eén ding heeft Cillesen nu wel bewezen, dat hij allerminst de beste doelman van Nederland is.
Het was gisteravond het wonder van Saloniki. Het resultaat telt, dus was het uiteindelijk prima. Prima voor Ajax en prima voor het Nederlandse voetbal. Maar om nu te zeggen dat Ajax verder is, dan geef je toch blijk van weinig realiteitszin.

4 augustus 2016 om 11:50

Want Cillessen heeft gister zoveel fouten gemaakt? Hij heeft Ajax op de been gehouden. En volgens mij bedoelt hij gewoon dat de jonge spelers weer een jaartje verder zijn niks meer en niks minder

4 augustus 2016 om 14:29

Cillesen deed gisteren inderdaad een paar dingen goed, daar wordt hij ook dik voor betaald. Het doelpunt van Paok was een dubbele fout, eerstens moet een keeper bij een corner iedere bal in het doelgebied hebben en vervolgens staat Westermann te stoethaspelen. Iedereen schrijft nu dat doelpunt aan het falen van Westermann toe, maar de eerste fout was van Cillesen. Even later dacht Cillesen een bal slim uit te werpen, had dat alleen niet naar een tegenstander moeten doen. Bij een iets hoogwaardiger tegenstander had het 2-0 gestaan en dan had ik het nog maar moeten zien.

5 augustus 2016 om 02:42

Nou nou, ik z'-Z'A XzZaz :, Ze 's Zomers, Az 's Aba xx zZx' ":'::'

Wat een rot wedstrijd. Het enige wat ze geleerd hebben is slecht spelen en toch winnen.
Maar marc overmars rij naar Enschede en kom niet eerder terug dan dat ziyech ze handtekening heeft gezet.

Als je zoals Cilissen zo naar buiten treed, dan lijkt het alsof ze als struisvogels de kop in het zand steken voor de realiteit.
Realiteit is dat je met deze spelers Niet het spel kunt spelen zoals Bosz het wil. Punt uit!
Cilissen met name is er niet geschikt voor, kan niet meevoetballen wat wel een must is in dit systeem. Vermeer is daar veel en veel sterker in. Cilissen weet dat, wil dan ook graag weg. Hij voelt al aankomen dat een aantal goals op zijn naam zullen komen te staan. Hij Kent zijn tekortkomingen heus wel, probeert naar buiten alleen net te doen alsof er niets aan de hand is.
Als Bosz nu ook de tekortkomingen van zijn team echt kent, dan zal hij in zijn hart ook weten dat ze met deze spelers en deze speelwijze zeker Geen kampioen gaan worden.
Vind ik persoonlijk overigens geen bezwaar, is wel zonde voor de punten Europees, omdat ze er geen meer gaan bij krijgen op deze manier.....

Misschien iets meer nuance aanbrengen met zulke uitspraken cilissen maar goed.. nooit meer paok uit spreken of aan denken want dat doet au.... vooruit kijken, twee aankopen doen en voetballen gaan!!

Verder dan een jaar geleden, laat me niet lachen Cillessen. Jij bent er aardig op achteruit gegaan.

4 augustus 2016 om 11:15

Precies dit. Ik was nooit onder de indruk van Cillessen, maar hij lijkt er alleen maar slechter op te worden.

4 augustus 2016 om 11:51

Qua ervaring zijn ze verder ja. Volgend jaar is Ajax ook weer verder dan dit jaar.

Als Cillessen ergens op een lijsten stond dan heeft hij dat in de laatste twee wedstrijden toch aardig verkloot!
Wat een misplaatste arrogantie straalt hij uit!

Verder.., maar welke richting op? Verder afgegleden kan natuurlijk ook. Gisteren was een draak van een wedstrijd met slecht spel. Een week eerder was iedereen lovend. Het is aan het begin van het seizoen dus het is lastig in te schatten hoe wisselvallig en onwennig het nog is. Maar het zijn potverdorie toch allemaal profs? Dan moet je toch tegen een balletje kunnen trappen en weten wat je wel en niet moet doen? En dat geldt ook voor de trainer. Het is voor mij onbegrijpelijk dat je aan een nieuw systeem werkt. Er dan vervolgens vanaf stapt om een ander systeem te spelen met dan ook nog 2 nieuwe basiskrachten, waarvan we nog niet weten of ze wel of niet in het team passen. Dat vind ik echt risky. Het pakte gelukkig goed uit en de aanvallende intenties - die overigens gisteren niet te zien waren - van Bosz zullen op ten duur wel zijn vruchten afwerpen. In ieder geval kan Kurt mij nog niet bekoren. Ging opzichtig in de fout bij het doelpunt van Paok en hij zorgde voor veel onrust. Dat mag gewoon niet in zo'n belangrijke wedstrijd. Ben daarom erg benieuwd naar onze andere nieuwe aanwinst in de verdediging. Als je een Latijns Amerikaanse CL pakt dan moet je wel wat kunnen lijkt mij. Denk dat Ajax nog drie spelers erbij moet hebben: Een technische linksback met snelheid; een creatieve middenvelder (en anders gewoon Appie opstellen); een spits die met de rug naar het doel kan spelen. Idereen heeft het over ook nog een linkerspits, maar we hebben ook nog Cerny en Muric. Geef hen ook maar eens de gelegenheid.

Wat verwacht je van een team dat een nieuw systeem speelt met een nieuwe coach. Gewoon weer 4-3-3 gaan spelen en wennen aan de nieuwe Coach. Geef het even de tijd man.

We zijn verder dan een jaar geleden ? Buiten het beroerde uitvoering van het aankoop beleid is het totale gebrek aan zelf reflectie ook niet iets waar je vrolijk van word. Ajax speelt nog steeds op een tempo van likmevestje, men staat regelmatig niet op te letten, of staat erbij en kijkt erna, is niet in staat om fatsoenlijk een pass te geven en zo kunnen we nog wel even doorgaan. Sorry, maar dat heeft in mijn ogen niets met het wennen te maken aan een nieuw systeem, dat zijn gewoon basis zaken die ten alle tijde moet kunnen brengen.

Persoonlijk vind ik het altijd zo frappant dat de spelers zeggen dat ze progressie hebben geboekt maar nooit zeggen wat die progressie nu echt is, ook het argument dat de spelers weer een seizoen verder zijn (wat ik hier weer lees) is toch gebaseerd op niets anders dan ijdele hoop. Als het echt zo´n makkelijk optelsommetje zou zijn; dan zou Ajax of het Nederlandse voetbal elk seizoen stappen vooruit maken, en in zijn algemeenheid is er nog steeds sprake van structurele achteruitgang dan vooruitgang. In de eerste helft had het al afgelopen kunnen zijn, tegen een iets betere ploeg ga je dan al de boot in. Ik heb niets tegen positief zijn, maar bij Ajax is er weinig grond om te veronderstellen dat vooruitgang eraan komt. We zijn gisteren gewoon weer door het oog van de naald gekropen.

Ongelooflijk! Wat voor mediatrainingen krijgen spelers en trainers bij Ajax?
Alle redelijke kritiek wegwuiven, geen zelfreflectie hebben en alle realiteitszin verliezen?
Ik heb nog nooit zo'n slecht Ajax gezien als gisteren, dus hoezo verder dan vorig jaar?
Geef ze allemaal maar een mediaverbod!

Als Bosz, Cillessen, Veltman, Klaassen, Gudelj interviews afgeven dan is dat echt tenenkrommend wat ze allemaal verkondigen.

Jij maakt nooit fouten?

Bazoer is echt super belangrijk voor deze Ajax op het middenveld.
Ik zie Bazoer als enige die tussen de linies zich vrijspeelt.
El Ghazi komt geen lantaarnpaal voorbij hij is niet eens meer de schim van toen hij met Kishna samen speelde, wat was dat een gevaarlijk gretig duo zeg. Ik zie nu liever El Ghazi op de bank en dat Ajax een effectieve rechtsbuiten binnenhaalt. Youness krijgt veel te weinig lof van Ajacieden vind ik. Hij is de enige die een beetje nog kan pingelen.

Heeft Cillessen zijn eigen presteren dan niet meegenomen?
Hij wordt elke dag slechter en irritanter. Misschien vanwege
het niet doorgaan van een mooie transfer?
Over het huidige Ajax hoeven we geen woorden meer vuil te maken,
erbarmelijk slecht en zonder enige vorm van creativiteit. Stel aub
het middenveld van Jong Ajax op, dan maar mooi verliezen....

Cillessen zag kritiek al aankomen: 'ajax is verder dan een jaar geleden'

hij zag de kritiek al aankomen, dit omdat het niet om aan te gluren was gisteren avond.
Technisch en tacisch Ajax onwaardig.

Mede hierdoor, Ajax een jaar verder weg is van het europese voetbal niveau.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren