Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV krijgt voordeel bij Champions League-loting eind deze maand

Laatste update:
/

PSV is door de uitschakeling van Olympiacos verzekerd van een plek in pot 3 tijdens de Champions League-loting. De Griekse topclub verloor bij Hapoel Beer Sheva met 1-0. De thuiswedstrijd in Griekenland eindigde vorige week in 0-0.

Door de misstap van Olympiacos schuift PSV van pot 4 naar pot 3. De ploeg van Phillip Cocu kan daardoor ook tegen de op papier minder sterke ploegen uit pot 4 loten. Het Belgische Club Brugge en Besiktas uit Turkije zijn mogelijke opponenten.

Als Ajax ook de laatste voorronde overleeft, komen de Amsterdammers sowieso in pot 3. De UEFA-coëfficiënt, op basis van prestaties in afgelopen vijf jaar, van de Amsterdammers is een fractie hoger dan die van PSV. De loting voor de groepsfase is op 25 augustus in Monaco.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dan zullen PSV fans nu met dubbele gevoelens zitten.

Of kunnen beide ploegen in pot 3 komen als Ajax doorgaat?

3 augustus 2016 om 23:22

Tuurlijk, waarom niet?

3 augustus 2016 om 23:26

Ja dat kann zeker, alleen in pot 1 kann dát niet

4 augustus 2016 om 00:33

Ook in pot 1 kan dat, want Real Madrid en Barca zitten daar toch echt samen in maar opzich heb je gelijk verder, pot 1 is de enige pot die niet met coefficienten werkt

4 augustus 2016 om 02:46

Ivm dat Real de titelhouder is ja, maar dat wist jij waarschijnlijk wel.

3 augustus 2016 om 23:33

Ajax zal sowieso in pot 3 komen, mochten ze het halen. Het enige dubbele gevoel zou zijn dat PSV een paar miljoen euro "misloopt", wanneer Ajax de groepsfase CL weet te halen.
Aan de andere kant, zal dan ook Ajax weer de ongemakken van de CL meenemen in de Eredivisie, waardoor het voor PSV wellicht makkelijk wordt om weer landskampioen te worden.

3 augustus 2016 om 23:40

Want PSV neemt geen ongemakken mee voor of na een Europees duel?

3 augustus 2016 om 23:46

PSV heeft het sowieso al gehaald terwijl Ajax vandaag nog had kunnen uitgaan (hadden EL voorronde moeten spelen) dus voor PSV fans is het dubbel, als Ajax geen CL haald is het meer geld voor hun, als Ajax het wel haald minder geld maar wel ewn zwaarder programma en de Nederlandse competitie staat er beter op met twee teams.

3 augustus 2016 om 23:47

Ja dus nadelig voor PSV tov Ajax als Ajax zich niet europees zou plaatsen. Mocht Ajax door gaan dan hebben beide clubs dus dezelfde ongemakken...

4 augustus 2016 om 00:26

Het voordeel is dat Psv al een heel stuk verder is dan Ajax..

4 augustus 2016 om 01:40

Dat ligt helemaal aan van welke kant je komt.

4 augustus 2016 om 02:50

Ook gebaseerd op 1 officiële wedstrijd... Waar je bij Ajax ook kan zeggen dat ze Thuis zeer goed en leuk speelde tegen Paok. Alleen uit een zeik wedstrijd. Maar Guess What, dat kan bij PSV zaterdag in Utrecht ook zo zijn..

Mocht Ajax ook de CL halen, dan begint het voor allebei halverwege September. Dan kan je ook direct zien wie er tot dan toe het best presteert.

4 augustus 2016 om 10:16

Voor PSV is het alleen maar goed, inderdaad het ongemak van de competitie, dat geld maakt niets uit. Op langere termijn zal de kampioen anders geen cl meer spelen. Alleen maar voordelen.

3 augustus 2016 om 23:36

Het zal me een rot zorg zijn, vorig jaar maakte het me al niet uit, dit jaar niet anders. Kom op, je speelt Champions League, pot 1 of 4, uiteindelijk zijn het 3 goede ploegen. Wij zijn niet meer in de positie om te gaan roepen dat een ploeg als Besiktas of Club Brugge minder is. Daarnaast heeft PSV vorig jaar laten zien dat als je zelf in goede doen bent en een sterkere tegenstander (united) niet, je gewoon kan stunten.
Ik kijk uit naar 6 mooie potten en dat zijn niet die bekers waar de namen uit moeten rollen ;-)

3 augustus 2016 om 23:41

romarky het maakt wel degelijk wat uit of je in pot 1 zat zoals vorig jaar of nu pot 3 of 4. PSV ontliep de echt sterke clubs als Barca etc. en gaan die dit seizoen wel treffen.

3 augustus 2016 om 23:51

Natuurlijk maakt het uit als je puur op kwaliteiten de loting wil bepalen. Maar je bent het toch met mij eens dat wij op dit moment met Ajax of PSV blij mogen zijn dat we CL spelen, zeker als supporters. En dat we als Nederlandse ploeg meestal beter spelen tegen sterkere ploegen dan de wat mindere. Nogmaals, als supporter ben ik gewoon hartstikke blij met welke loting dan ook, je hebt altijd kansen.

3 augustus 2016 om 23:53

Ik blijf het zeggen maar dat is dus echt grote onzin Hangover21. PSV zal het dit jaar veel zwaarder krijgen daar ben ik van overtuigd.

4 augustus 2016 om 00:20

Het maakt echt wel uit of bij Real, Arsenal en Sporting in een poule zit of bij CSKA, Leverkussen en Viktoria Plzen. Uiteraard is het ook afwachten hoe teams het doen, maar het maakt wel degelijk uit.

4 augustus 2016 om 00:32

Hangover,
Pot 1:
Real Madrid
Barcelona
Leicester City
Bayern München
Juventus
Benfica
Paris Saint-Germain
Cska Moskou

Pot 3:
FC Basel
Tottenham Hotspur
Psv
Dinamo Kiev
Villarreal?
Olympique Lyon
Ajax?
Sporting Lisbon

Zo zal het er allicht ongeveer uit zien. Wat mij betreft een serieus verschil. Op een goede dag kan je een team als Villareal aan, Barcelona niet. Die hun F-team kan je zelfs niet aan.

4 augustus 2016 om 00:34

Geeft geen garantie..jdw dat je wel of niet doorgaat..

Denk je dat je makkelijker van Leverkusen of Cska wint dan van Sporting? ..

Zou ook nie weten waarom je niet van Arsenal zou kunnen winnen.. zoveel (prijzen) hebben die de afgelopen jaren ook niet gewonnen..

4 augustus 2016 om 00:39

@bon Jovi..

Barca is toch die ploeg die verloor van Atletico.. de ploeg die Psv 2x op 0-0 hield en na penaltys pas verloor.. ik kan het mis hebben..maar volgens mij deed Psv het dan toch beter dan Barca,..

Dus zo goed is Barca ook weer niet..

4 augustus 2016 om 00:47

lol N_da_costa

Moeskroen won vorig jaar van Anderlecht, dat van Spurs won, dat op zijn beurt weer van Man City won, dat op zijn beurt gelijkspeelde tegen de latere CL winnaar Real Madrid en dus is Moeskroen ook een potentiële CL-winnaar volgens zulke idiote redeneringen.

4 augustus 2016 om 02:04

@hangover96 Maakt niet uit om in Pot 1 of 3 te zitten? Lol. Indien in pot 1 ontloop je Barca, Real, Bayern, Juventus, PSG etc. Dat maakt idd niet zoveel verschil he! PSV heeft vorig jaar met Pot 1 door een proef van Uefa zoveel geluk gehad. Wolfsburg is dit jaar 9e geeindigd, door de leegloop, kortom PSV speelde tegen een heel ander Wolfsburg als et jaar ervoor. Een heel middelmatig team. Vandaar ook de negende positie op de ranglijst in de Bundesliga. Net als met Manu, wat wel et slechtste Manu in jaren was/is. Nu PSV in pot 3 terecht komt zijn ze gewoonweg kansloos, en zullen ze weer met beide beentjes op de grond komen te staan, aangezien ze nu zeker een Real, Barca, Bayern, Juve, PSG gaan treffen. En dat is hele andere koek dan een Wolfsburg dat 9e eindigt, of een Moskou. Beide zijn niet eens subtop in Europa. Maar jij vindt daar geen verschil in zitten haha. Ik kan met nog een poule herinneren van Ajax toen ze in pot 3 zaten; Real, Manchester City, Borussia Dortmund, Ajax. Waar Ajax nog keurig 3e werd. En dan noemden ze de poule van PSV moeilijk haha. Je naam verklaart een hoop. Misschien eens een avondje overslaan.

4 augustus 2016 om 02:05

Zijn we vergeten dat Ajax ze nog met 2-1 had verslagen? Dat team met Hoesen in de spits was niet beter dan het huidige PSV. Barca miste Valdes en Messi maar had wel Neymar , Iniesta, Pique en andere sterkhouders

4 augustus 2016 om 02:53

Hoezo pot 2 een voordeel t.o.v pot 3 en 1? Pot 1 betekend sowieso geen kampioenen van een grote competitie in je poule. Pot 2 wel sowieso 1 of de CL titelverdediger?

4 augustus 2016 om 06:55

Nou ja, in pot 2 en ook 3 ga je ploegen hebben als Dortmund, Arsenal, Lyon, Tottenham, Sevilla, Atletico Madrid, en zo nog wel wat aardige ploegen. Omdat pot 1 alleen uit kampioenen + Real Madrid bestaat betekent dat niet dat je de "allersterksten" allemaal ontloopt, je krijgt er sowiesow nog wel 1 of 2 van voor je kiezen.

4 augustus 2016 om 07:09

Dubbele gevoelens zeker niet. Als PSVer ben ik meer dan blij dat Ajax door is voor het NL voetbal. Echter mogen ze van mij nu de EL in en daar presteren en PSV zelf de overige miljoenen houden.

Tja, moet je hier een gat van in de lucht springen? Vorig jaar zat PSV in pot 1 of 2 en trof met Wolfsburg de zwaarst denkbare tegenstander uit groep 4.

3 augustus 2016 om 23:28

En ze kwamen de groep uit. Daar gaat het toch om? Elk voordeel is mooi meegenomen!

3 augustus 2016 om 23:29

Raar dat je bent vergeten dat PSV in pot 1 zat en daarmee de zwaarst mogelijke tegenstanders ontliep. Dat maakte namelijk heel veel verschil want een Barca, Bayern Munchen, Juve, PSG etc. is naturlijk een stuk sterker dan met alle respect Wolfsburg.

Alleen dat geluk is er nu niet meer. PSV en mogelijk ook Ajax weten dit seizoen dat ze sowieso 2 op papier sterkere tegenstanders krijgen.

3 augustus 2016 om 23:39

In pot 1 zitten ook Leicester City en Cska Moskou. Al durf ik mijn hand ervoor in het vuur te steken, dat PSV (of mogelijk) Ajax niet tegen een van die clubs zal loten. Daar clubs uit hetzelfde land niet tegen elkaar kunnen loten, maakt dat namelijk zo goed als onmogelijk.
Aan de andere kant zitten in pot 2 ook wel clubs die PSV kan hebben. Vorig seizoen pakten ze ook 4 punten tegen Manchester United.

3 augustus 2016 om 23:50

Wat een rare opmerking Hangover96 (en Bosche-Bol). Als je in pot 1 of 3 zit kan je inderdaad sowieso iedereen uit pot 2 loten, maar in pot 1 ontwijk je tenminste wel clubs die sowieso groepswinnaar dreigen te worden zoals dus Barca, Bayern etc. Het maakt dus wel degelijk wat uit.

4 augustus 2016 om 00:46

@scrum..

Raar dat dan geen 1 van al die "goede/zware tegenstanders" de finale niet eens bereikte..

Dus zo goed en zwaar zijn ze ook weer niet...

En wie zegt dat Psv niet van Barca zou kunnen winnen..

De Psv haters ja..

Ze hebben het anders ook bewezen tegen Atletico..de finalist 2x op 0-0 houden en pas na penaltys verliezen.. dat kreeg Barca niet eens voor elkaar..

4 augustus 2016 om 03:17

Met alle respect, maar PSV zou 9/10 keer van Barça verliezen. Tegen Atlético kwamen ze zo dichtbij omdat ze verdedigend spelen en Atlético het spel lieten maken waarmee Atlético uit de comfort zone werd gehaald. Zo won Ajax ook van Barça 3 jaar terug, ze zetten druk en gunden Barça geen tijd aan de bal, waardoor Barça uit de comfort zone werd gehaald en niet meer wist wat het moest doen. Maar PSV is geen ploeg die constant druk zet en het spel wil domineren, PSV is een ploeg die zonder heel verdedigend te spelen, het moet hebben van de counter. En laat dat nu net een systeem zijn waar Barcelona aan gewend is.

4 augustus 2016 om 06:50

Daar zijn we inderdaad heel goed in, 'ja maar' excuses bedenken als een Nederlandse club een goed resultaat haalt Feit is dat PSV vorig jaar de groepsfase heeft overleeft in echt geen heel makkelijke poule en dat ze in de achtste finale bijna de latere runner-up hadden uitgeschakeld.

4 augustus 2016 om 07:07

@scrumpti0uz

Hangover96 begint zijn reactie toch met "niet altijd". Het hoeft dus niet altijd uit te maken of je in pot 1 of pot 3 zit, want je hebt zelf gezien dat je in pot 1 alsnog tegenstanders als Wolfsburg en Man United kunt loten, terwijl (wat Hangover96 en Bosche_bol dus duidelijk proberen te maken) je in pot 3 ook tegenstanders als Cska, Leicester, Shakhtar en Benfica uit pot 1 kunt loten. Dat is toch een stuk beter dan Wolfsburg of United loten, dus in pot 1 zitten hoeft echt niet altijd voordeliger te zijn dan in pot 3 zitten. Meestal wel, maar nogmaals: Niet altijd!

3 augustus 2016 om 23:36

Ja maar ze ontliepen een echte topkandidaat, zoals Ajax die elk jaar in de CL tegenkomt, Barca of Real Madrid bijvoorbeeld. Ajax zal als ze zich al plaatsen het wel weer voor elkaar krijgen om bij Bayern, PSG in te komen, wat er dan ook uit pot 4 komt, plaats 3 is eigenlijk dan al het hoogst haalbare.

3 augustus 2016 om 23:42

Gelukkig dan maar dat Bayern en PSG beiden in pot 1 zitten

4 augustus 2016 om 00:32

Real Madrid en Dortmund dan weer, ook geen pretje

4 augustus 2016 om 00:33

Dat scheelt, al zou ik Bayern graag eens willen loten, keer wat anders dan de spaanse topclubs. Het is serieus toch niet normaal dat Ajax altijd, Real Madrid of Barcelona loot :D?

Zoals je ziet Ajax gewoon de beste, hahaha, al leek het daar verrekte weinig op vanavond Maar mooi voor zowel PSV als Ajax, hoop dat het ons allemaal net zo mee zit als Ajax vanavond, zowel in de loting als in de resultaten. Kom op AZ en Heracles, nu jullie nog door met een overwinning!

3 augustus 2016 om 23:41

Helemaal AZ , want griekenland staat maar net iets onder nederland op de uefa lijst , dus als AZ ook nog door gaat dan wordt het verschil met hun weer wat groter , en tuurlijk het zou ook geweldig zijn als heracles door gaat!

3 augustus 2016 om 23:59

Je krijgt automatisch 4 punten voor deelname aan de CL, als je dat eraf haalt heeft PSV meer bijgedragen

4 augustus 2016 om 00:06

Ajax is de laatste Nederlandse club die zich via de play-offs wist te plaatsen en kan dat dit seizoen weer doen. Dus niet net doen alsof die 4 punten zomaar worden weggegeven. Ajax kan er ook niks aan doen dat andere Nederlandse ploegen zich moeizaam via de play-offs plaatsen. Zoals Sierd het al aangaf bij Ziggo Sport Ajax kwalificeert zich vaker wel dan niet ;-)

4 augustus 2016 om 01:34

Als je alle bonuspuntjes eraf haalt presteerd az het beste. Dus als az 3e of 4e word moeten alle clubs erboven maar die plaats in de CL niet accepteren en az laten gaan. Als we zo gaan redeneren is het einde helemaal zoek.

4 augustus 2016 om 10:41

Volgens mij kunnen we beter ophouden met die onderlinge kift van wie er meer bijdraagt. Ik ben voor Ajax en lees hier dat Ajax meer punten heeft verzameld. Maar als supporter ben ik daar niet veel wijzer van geworden want het zijn een paar frustrerende Europese campagnes geweest. Als ik dan PSV zie dat 1 topjaar heeft met serieus goede prestaties... Dat had ik dan ook wel gewild. Het een kan niet zonder het ander, we hebben alle punten gewoon hard nodig, en moeten wat mij betreft blij zijn als een Nederlandse ploeg een keer goed presteert. Dat de een meer geluk heeft bij de loting, de ander net een keer pech met een knipoogkroaat of wat anders... Who cares. Ajax heeft gisteravond gemazzeld. Dat levert dan punten op, maar het is meer geluk dan wijsheid. Laten we dus ophouden met die zinloze discussie over wie het meest bijdraagt. Daar schieten we echt helemaal niks mee op.

4 augustus 2016 om 07:07

Hahaha was ook wel erg triest geweest als ajax minder punten had gehad. In de cl kan je sowieso meer punten halen dan el, dat terwijl ze maar een fractie meer hebben, zegt genoeg...

Weer hopen op een gunstige loting. Het Nederlandse voetbal heeft de punten hard nodig.

4 augustus 2016 om 10:44

Precies. Ingewikkelder is het niet.

Gisteravond trouwens jammer dat Young Boys het net heeft gered. Onze concurrenten zijn nu Zwitserland, Griekenland, Turkije en Tsjechië. AZ kan vanavond weer helpen door die Grieken naar huis te sturen.

Offtopic: Weet iemand wanneer de loting is voor de play-off ronde CL? Vrijdag 12:00?

Ook Shaktar Donetsk is uitgeschakeld. En mocht Ajax de komende ronde niet doorkomen, dan zit Brugge ook in pot 3.

3 augustus 2016 om 23:37

Hé, leuk voor brugge man!

3 augustus 2016 om 23:44

Nee, volgens mij zit Club Brugge pas in pot 3 als er 2 ploegen van het vijftal Ajax, City, Porto, Villareal en Plzen uitgeschakeld worden.

3 augustus 2016 om 23:55

Klopt Bon Jovi. Ik zie in deze topic veel verzinsels voorbij komen.

Dit heeft het Nederlandse voetbal ook nodig. Maar laten we hopen dat meerdere clubs dit jaar hoge ogen gooien. En dan heb ik het niet over halve finale CL. Maar AZ en Feyenoord hopelijk ver in de Europa League en hopen dat Ajax CL haalt al gaat dat moeilijk tegen clubs als Roma etc. Vooral als je ziet hoe slecht het was tegen Paok.

Dit kan wellicht positief zijn voor het nederlandse voetbal, hoewel je met wat pech alsnog 3 sterke ploegen treft. Persoonlijk lijkt het mij mooi om Leicester city te loten.
Op de een of andere manier heb ik er dit jaar vertrouwen in dat we behoorlijk wat punten gaan sprokkelen. Heb vertrouwen in Psv, en denk dat feyenoord, az en ajax ook behoorlijk wat punten gaan pakken. 3 ploegen na de winterstop zou mooi en realistisch zijn.
Wat denken jullie?

3 augustus 2016 om 23:45

Mooi zou het zeker zijn. Realistisch kan ik nog moeilijk zeggen zonder dat er geloot is

Wat ik nog niet helemaal snap van Olympiakos is dat zij 40 punten boven PAOK eindigden maar wel in dezelfde voorronde instroomde?

3 augustus 2016 om 23:42

Heeft te maken met de eindpositie van de club in de eigen nationale competitie

3 augustus 2016 om 23:42

Maar mogen wel via de "makkelijkere" kampioensroute. Kijk maar naar het verschil in namen van beide "routes".

3 augustus 2016 om 23:43

Play Offs systeem..

3 augustus 2016 om 23:43

Kampioensvoorronde en niet-kampioenen voorronde is het verschil. Hetgeen ook met Nederland zal gebeuren als ze nog verder zakken

4 augustus 2016 om 00:01

Nee Hangover96 pas vanaf de zomer van 2018.

Ajaks hoger coefficient dan Psv? Waar is dat op gebaseerd, Ajaks heeft toch al jaren niks gepresteerd in europa

4 augustus 2016 om 00:29

Maarja tegen PSG is het moeilijker punten scoren dan tegen een EL tegenstander..

3 augustus 2016 om 23:53

Ajax heeft simpelweg meer punten gepakt volgens UEFA systeem, vergeet niet dat PSV maar 1 goed jaar heeft gehad de afgelopen 5 jaar, dat was vorig jaar. De zwakke resultaten daarvoor zijn verbloemd met het erg goede resultaat van vorig jaar

3 augustus 2016 om 23:53

Nee en hoe vaak heeft psv de laatste vijf jaar CL gespeeld en hoe vaak Ajax? En in de CL deden ze het vaak niet onaardig, dus dan snap ik wel dat Ajax nu nog net voor psv staat.

3 augustus 2016 om 23:57

Klopt volledig, goed beargumenteerd ook. Overmars heeft Platini natuurlijk omgekocht en zo kreeg Ajax flink wat punten cadeau.

4 augustus 2016 om 12:28

Aha, dus daar is al dat geld heen gegaan!

3 augustus 2016 om 23:59

PSV heeft nog minder gepresteerd. Kun je nagaan hoe slecht het de laatste jaren is geweest. De puike prestatie van PSV vorig seizoen heeft veel verbloemd.

Maar goed, dat maakt niks uit. We moeten als collectief achter onze Nl'se clubs staan.

4 augustus 2016 om 00:11

Nee in de cl krijg je 4 punten extra, de laatste 5 jaar heeft ajax 4 keer meer cl gespeeld en het scheelt maar een fractie.. dus psv heeft veel meer punten gepakt met winstpartijen

4 augustus 2016 om 00:26

Ja maar ook meer EL gespeeld waar het wel een stukje makkelijker is Die 4 punten krijg je niet voor niets en bovendien, Ajax heeft zelf een keer Dinamo Kiev uitgeschakeld en zich daarmee geplaatst.

4 augustus 2016 om 00:46

Toch heeft Ajax afgelopen jaren gewonnen en gelijk tegen Mancity gewonnen van Manunited 2 keer gelijk tegen ac Milan gelijk tegen PSG gewonnen van Barça om er maar een paar te noemen, PSV had super jaar vorig jaar maar gezien over 5 jaar klopt het wel hoor

4 augustus 2016 om 00:25

Dat is dus wel het mooie, dat valt dus reuze mee Men zegt nu wel weer automatisch 4 punten, maar je staat wel in de CL te ballen he, in de EL haal je die puntjes een stuk makkelijker binnen. Ajax is altijd wel als derde doorgegaan en heeft het gewoon naar verwachting gedaan, al was de ambitie hoger. Een keer 8 en 9 punten gepakt en zelfs de poule des doods overleefd door Man City uit te schakelen al was dat maar met 4 punten. Daarnaast ook nog wel wat rondes EL overleefd.

4 augustus 2016 om 01:37

En even niet nadenken dat de punten in de EL door de helft gaan.

4 augustus 2016 om 06:02

De punten in de europa league gaan helemaal niet door de helft. Per winstpartij precies hetzelfde!maargoed jullie hebben zeker gelijk dat ajax het verdienstelijk heeft gedaan, zeker in de champions league met veel 3e plaatsen in moeilijke poules, het probleem was gewoon dat de jongen waar ik op reageerde zei dat psv het waardeloos gedaan had terwijl dat onzin, uitgeschakeld door valencia en zenit, 1 keer bijna cl maar door milan onfortuinlijk uitgeschakeld en twee keer een wat mindere groupsfase waarbij uitgeschakeld door dnjepr en napoli in de poule (was dan misschien niet nodig maar ajax weet hoe lastig dnjepr is en napoli is gewoon een grote club), dus 1 jaar maar echt gefaald en dat is echt niet zoveel meer als Ajax.

Al dat gelul van de ajacieden over welke pot.. win nou eerst maar de volgende wedstrijd.. en ik kan je zeggen na vanavond het gezien te hebben , wordt het tijd om voor die gasten beter van wedstrijd naar wedstrijd te kijken.. want man man man wat een drama.. en dan vrolijk vertellen dat ze wel even in pot drie komen.. en daarom hebben de meeste andere clubs ook zo'n hekel aan dat clubje , totaal geen realiteits- besef.. die gasten

wat een potten allemaal! lees in bijna elke reactie Pot dit Pot dat.. ik snap er werkelijk geen pot van!
de bal is rond en de teams zien er elk jaar weer allemaal anders uit. 1 Rooie kaart of een Penal of een domme scheids kan de wedstrijd beslissen

4 augustus 2016 om 10:49

en voor de meeste van de ploegen uit pot 2 en lager is het elk jaar weer afwachten of ze wel zo goed zijn als hun plek op de ranglijst doet vermoeden. Je kan een ploeg treffen die in de lift zit door een of andere oliesjeik, en je kan een ploeg treffen die juist aan het afglijden is. Het maakt allemaal niet zo bijster veel uit. Alleen het ontlopen van pot 1 is echt relevant en dat zit er gewoon niet in.

Zal voor PSV sowieso tegenvallen na afgelopen seizoen toen ze in pot 1 zaten. Uiteindelijk leken ze eerst pech te hebben met Wolfsburg en Manchester United, maar beide ploegen maakte een dramatisch seizoen door (wolfsburg werd 8ste in de competitie en Man United werd 5de). Zo leek Ajax enkele seizoenen terug ook een slechte loting te hebben maar bleek dat Barcelona een van zijn mindere seizoenen kende, AC Milan helemaal een dramatisch jaar draaide en Celtic ook was verzwakt ten opzichte van een jaar eerder.

Het is vooraf altijd lastig in te schatten, hoewel je met clubs als Arsenal, Barcelona, Bayern, Juventus, PSG of Real vrijwel zeker weet dat ze doorgaan in de poulefase, zelfs bij een slecht seizoen lukt dat ze meestal wel.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren