Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Overmars krijgt advies over aanvaller: ‘Hij maakt Ajax onmiddellijk beter’

Laatste update:

Ajax nam dinsdag voor een recordbedrag definitief afscheid van Arek Milik en Marc Overmars moet dus op zoek naar een nieuwe spits. In de afgelopen weken gingen er al meerdere namen rond in Amsterdam, waaronder die van Klaas-Jan Huntelaar en Sébastien Haller, maar als het aan Arnold Bruggink ligt is er maar één goede optie voor Ajax.

/

“Een aanvaller die Ajax onmiddellijk beter maakt is Bertrand Traoré van Chelsea. Dat zou echt een topaankoop zijn”, schrijft hij in Voetbal International. “Traoré is een snelle en intelligente aanvaller, is jong en dus een investering waard en het voordeel is dat Peter Bosz al anderhalf jaar met hem heeft gewerkt bij Vitesse. Hij liet Traoré in het begin als rechterspits spelen, maar posteerde hem kort voor de winterstop in het centrum. Traoré maakte vervolgens twaalf goals in zeventien wedstrijden.”

Achter Traoré aangaan brengt voor Ajax wel enig risico met zich mee, want de verwachting is dat Antonio Conte pas eind augustus de beslissing neemt of hij de international van Burkina Faso wil laten vertrekken. De spits kreeg in Londen wel een aantal keer de kans van Guus Hiddink, maar kwam onder diens voorganger José Mourinho nauwelijks aan spelen toe.

Ben jij het eens met Arnold Bruggink?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zou goed zijn voor zowel Ajax als Traore. Maar aangezien Galatasaray interesse heeft en meer betaald acht ik de kans klein.

3 augustus 2016 om 14:10

Qua transfersom kan Ajax denk ik wel hetzelfde ophoesten als Galatsaray met de 32 miljoen minus 10 die ze voor Milik hebben gekregen. Het kan zijn dat Galatasaray meer salaris betaalt, maar anderzijds is de Eredivisie een betere springplank naar een topcompetitie: zoveel spelers maken de overstap niet vanuit de Turkse competitie naar Europese subtoppers. Daarnaast kent Traore de Eredivisie en Nederland al, wat de aanpassing weer wat kleiner maakt. Nederland heeft ook niet de politieke onrust van Turkije op het moment, dat spreekt ook in Ajax voordeel.

Maar goed, de voetballerij is en blijft grillig.

3 augustus 2016 om 14:27

Minus 10?

3 augustus 2016 om 14:28

Minus 10%, sorry

3 augustus 2016 om 14:30

minus 10% bedoelt hij wellicht?

Lief van Arnold, maar ik ga er vanuit dat Overmars dit zelf ook wel weet. Alleen werd vorige week al duidelijk dat Conte zijn tijd gaat nemen en pas eind van de maand besluit wie er (tijdelijk) weg mogen. Dat is dus zuur voor Ajax, maar misschien het wachten waard met wat toezeggingen.

3 augustus 2016 om 14:45

@ manodedios

Als ze toezeggingen kunnen geven hoeven ze ook niet te wachten he Beter schakel je naar andere opties, want ze zouden kunnen zeggen 'als hij weg mag gaat hij naar jullie', maar dan kun je alsnog met de gebakken peren zitten op 30 augustus o.i.d.

3 augustus 2016 om 14:48

Minus 10 is neem ik aan rekeninghoudend met het percentage van 20 over de tranfersom, dat naar Leverkussen moet.

3 augustus 2016 om 14:56

@ Leicestercity

Dit percentage is 10%, Duitse kranten zeggen 16%.

3 augustus 2016 om 15:04

Maar t salaris gaat Ajax niet betalen...anders krijg je hele scheve gezichten....denk ik

3 augustus 2016 om 15:28

De vraag is of hij wel in Turkije wil spelen, waar het natuurlijk niet echt veilig toeven is.

3 augustus 2016 om 14:12

Niet iedereen staat op dit moment te springen om naar Turkije te verkassen op dit moment . En hij heeft ook al met PB gewerkt dat Zou ook kunnen meewegen

3 augustus 2016 om 14:15

Ajax heeft dubbel zoveel geld als Galatasaray. Galatasaray betaald daarnaast nooit veel voor spelers. Laatste grote aankoop was Bruma voor 10 miljoen en dat is dan ook al 4 jaar geleden. Galatasaray heeft Eren Derdiyok al gekocht, Traore lijkt me onrealistisch voor Gala. Huren kan een mogelijkheid zijn.

3 augustus 2016 om 14:15

Gaat het überhaupt om verkopen of verhuren? Als chelsea hem liever wil verhuren kan die beter naar ajax gaan. Garantie op basisplaats en hij kent de trainer.

3 augustus 2016 om 14:34

Als het om verhuren gaat moet Ajax er niet aan beginnen tenzij er een redelijke optie tot koop bij zit. Ajax moet niet gaan opleiden voor andere clubs, daarvoor hebben ze zelf teveel jeugd en genoeg geld om voor andere opties te gaan.

3 augustus 2016 om 14:43

@ Fc_delft

Met het oog op de toekomst zou huren juist een heel goed idee zijn voor Ajax op dit moment. Je hebt twee talentvolle spitsen die over een jaartje misschien wel klaar zijn voor de basis, als je nu een spits als Traoré gaat kopen geef je hem daarmee eigenlijk voor de komende seizoenen een basisplek en zit je je eigen talent in de weg. Kortom, als huren kan, top optie.

3 augustus 2016 om 14:22

Waarom? Gezien de politieke onrust kan ik me voorstellen dat voetballers daar liever niet heen gaan.

3 augustus 2016 om 15:13

Galatasaray is busto, dus die kunnen Traore helemaal niet betalen, ofschoon dat Turkse clubs over het algemeen niet tegenhoud zich te versterken. Daarnaast is Turkije momenteel niet in trek bij buitenlanders, door de bekende redenen.

Het grootste probleem wordt het gesteggel van Chelsea. Het gaat gewoon veel te lang duren eer Cherlsea besluit hem te laten gaan en die tijd heeft Ajax niet. Die nieuwe spits moet inzetbaar zijn in de playoffs van de CL, mocht Ajax vanavond doorgaan.

3 augustus 2016 om 19:22

Zou me ook niets verbazen dat Ajax ook even de kat uit de boom kijkt en het resultaat van vanavond afwacht om daarna te besluiten welke speler(s) ze zich op zullen richten.

Traore zou mooi zijn maar, zoals er al is vermeld, kan Ajax niet zolang wachten als Chelsea.

4 augustus 2016 om 01:31

Nou ik schat zo dat ajax gewoon die spits kan halen hoeveel zou die waard zijn 10 mis 20 miljoen.

50 wedstrijden in de eredivisie en maar 17 doelpunten zijn geen top statistieken.
En bij zijn nationale team 28 wedstrijden en maar 3 doelpunten al helemaal niet.

3 augustus 2016 om 14:13

Als je de tekst leest "traoré maakte vervolgens twaalf goals in zeventien wedstrijden.” Toen hij in de spits stond en niet op de flank...

Neemt niet weg dat ik liever een sterke spits zie die met zijn rug naar de goal kan spelen..

3 augustus 2016 om 14:19

Dan kun je dat van milik ook zeggen.
Hoe vaak is milik er wel niet in de 70ste minuut uitgehaald.
Of er pas laat ingebracht.
Maar die tellen wel als wedstrijdjes mee gespeeld.
Per minuut gezien maakt milik de meeste goals.
Milik maakte 16 goals in 14 wedstrijden de 2e seizoenshelft.
Volgens mij zijn er geschiktere kandidaten als deze ex vitesse speler.
Dan deed milik het met 32 goals in 49 wedstrijden (waarin vaak vroegtijdig uitgehaald of laat ingebracht)
Veel beter.

3 augustus 2016 om 14:32

@ pokerlvl9000

Hij zegt dat hij op de flank stond en in de spits pas echt begon te scoren.. dat kun je niet van Milik zeggen hoor.. effectiviteit e.d. wat jij allemaal zegt dat heeft toch niets met die stelling te maken?

3 augustus 2016 om 14:53

Ja als je zo gaat kijken per minuut dan geeft die wedstrijd tegen de amateurs wel een vertekend beeld. Hoeveel goals had hij toen 7/8?

3 augustus 2016 om 15:12

Ik vind Milik dan ook een goede jonge spits.. Die echt heel goed kan worden, maar dat heeft verder niks met mijn reactie te maken. Ik zeg alleen dat Traore als spits word opgesteld zoals in de tekst stond net voor de winterstop en daar scoorde hij meer maar speelde ook beter..

Milik heeft daarnaast tegen JOS 6 goals gescoord.. Dus dat gemiddelde is iets vertekend vind ik.. Neemt niet weg dat scorend Milik beter is zijn linker is een parel, maar voetballend actie maken, man passeren is Traore veel beter..

3 augustus 2016 om 14:17

12 goals in 17 wedstrijden toen hij in de spits stond als een 19 jarige. Als dat niet goed is weet ik het ook niet meer.

Zeker doen, maar dan huren voor een jaar en niet kopen. Hij maakt je waarschijnlijk inderdaad sterker, maar als je hem zou kopen zit je Dolberg en Cassierra ongetwijfeld in de weg.

3 augustus 2016 om 14:14

Als Ajax hem kan kopen moeten ze dat meteen doen . Deze speler kan op alle 3 posities voor uit de voeten dus denk dat er nog genoeg speeltijd is voor de andere jonge spitsen

Informeer gewoon bij chelsea naar de voorwaarden en neem dan je besluit

3 augustus 2016 om 14:33

Haha wow.. je moet technisch directeur worden! Natuurlijk zullen ze dat doen.

3 augustus 2016 om 15:21

Nah, ik ga ervan uit dat ze bij Ajax gewoon wachten tot hij aangeboden wordt.

3 augustus 2016 om 15:32

dat is pas in de laatste week van de transfermarkt, ajax loopt dus een te groot risico als ze daar op wachten

Kan niet met zijn rug naar de goal spelen. Daar ben je naar twee youtube filmpjes achter. Ajax is geen Vitesse.

3 augustus 2016 om 14:17

Traoré heeft Bij Vitesse maar een half jaar als centrumspits gespeeld en zich daarin sterk ontwikkeld. Gezien zijn leeftijd kan hij dus ook wel leren met zijn rug naar de goal te spelen. Vitesse speelde nu eenmaal een ander systeem.

3 augustus 2016 om 14:24

Dat is wel waar maar ik zou geen zin in hebben om nu weer te moeten afwachten of hij anders gaat leren spelen. Gewoon op zoek naar een die het al kan!

3 augustus 2016 om 14:27

Vrijwel geen enkele club speelt in het Ajax-systeem. Dus elke spits van buitenaf zal zich moeten aanpassen. Heb Haller zien spelen bv, ben ik niet van onder de indruk. Gebrekkige balcontrole. Dan zie ik in Traoré meer perspectief. Is ook veel sneller en behendiger.

3 augustus 2016 om 14:32

Valt wel mee hoor, helft van de teams speelt met 2 spitsen en de andere helft met 1. Laten we verder blijven kijken dan deze twee.

3 augustus 2016 om 16:29

Wil Ajax niet spelen zoals Vitesse dat jaar speelde dan??? Volgens mij hebben ze dezelfde trainer, en speelt die trainer altijd hetzelfde.

3 augustus 2016 om 14:20

Is in ieder geval een betere optie dan alle andere opties die tot nu toe voorbij zien komen. Denk aan bijv Haller

3 augustus 2016 om 14:23

Prima dat jij Haller niks vind maar dat betekent niet dat je het type van de spits opeens niet meer in beschouwing hoeft te nemen.

Zal in ieder geval verdomd veel snelheid toevoegen. Al die slome spelers voorin, wordt er zo nu en dan helemaal leip van.
Maar een doelpunten machine is Traore nou ook alweer niet. Van hem verwacht ik eerlijk gezegd geen 20+ goals.

3 augustus 2016 om 14:36

Vraag me af over welk team je het hebt, want bij Ajax was de 'sloomste' Milik en die was niet eens echt traag. El Ghazi is snel, Cerny is snel, Younes is qua topsnelheid niet heel snel maar heeft een enorme versnelling, dus waar heb je het nou over?

3 augustus 2016 om 20:32

Sorry hoor maar zij zijn echt niet zo snel. Ze kunnen leuk sprinten, maar geen van hen heeft explosiviteit. Dat ontbreek gewoon bij Ajax.

Younes is zeer technisch en komt daarom snel over, maar echt snel is hij niet. Zal er in een versnelling amper langs kunnen gaan. Cerny idem. Hoewel hij wel sneller is dan Younes. Anwar is redelijk snel, maar blokkeert zichzelf tijdens zijn sprints. Laat me het zo zeggen. Traore sprint ze er allemaal uit. Weet het zeker.

Geweldige speler, maar ik twijfel over de haalbaarheid.

Ben benieuwd of Ajax bereid is om het risco te lopen om zolang te wachten op hem. Je weet niet of hij verhuurd mag worden. En is er dan nog genoeg tijd voor een vervanger. Ik hoop dat hij komt

3 augustus 2016 om 17:44

Als ze maarniet 6m gaan uitgeven voor haller! Dan maar liever even wachten

Is de enige juiste aankoop die ik tot nu toe voorbij heb zien komen. Volledig met Bruggink eens. In ieder geval niet Sébastien Haller. Vind ik absoluut geen Ajax spits.

3 augustus 2016 om 14:22

Haller geen Ajax spits maar Traore wel? Omgekeerde wereld. Traore is een draver.

3 augustus 2016 om 14:29

Denk dat Haller meer een Ajax spits in dan Traore. Haller heeft alles wat van een ajax spits verwacht word

3 augustus 2016 om 14:54

Ik ben het met Jeroen eens, ik vind Haller ook niet geschikt als spits voor Ajax en zie dan ook meer in bijv. Traore. Haller heeft in mijn ogen een hele matige balaanname en balcontrole en een lage handelingssnelheid. In de Eredivisie zal die zich daar nog wel enigszins mee kunnen redden en goals maken, maar in Europese wedstrijden komt hij dan echt tekort binnen het Ajax-spelletje. Of Traore de beste optie is, is de vraag, maar ik vind het in ieder geval een betere optie dan Haller. Als ze toch voor een type Haller zouden gaan, dan zou ik liever een Cardozo of Huntelaar zien komen (mits haalbaar, maar niet geschoten is altijd mis).

Goede speler, maar ik ben toch meer een voorstander van om in een systeem met 1 centrumspits gewoon echt een spits te kopen en niet een jongen die wat mij betreft meer een creatieve speler is (aanvallend middenveld, schaduwspits, links-, rechtsbuiten). Ajax zou er denk ik goed aan doen gewoon 5 of 6 miljoen voor Soriano aan Salzburg te betalen, denk dat hij ze er wel inschiet.

3 augustus 2016 om 14:28

Spot on. Ik ben teleurgesteld als blijkt dat Ajax dit nog steeds niet geleerd heeft. Hoeveel 442 spitsen zijn er al voorbij gekomen?

3 augustus 2016 om 14:44

Dat snap ik inderdaad ook niet, van types als Rosenberg tot Cvitanich etc. en dan eindigen met een Siem de Jong in de spits. Zo vreselijk moeilijk kan het toch niet zijn om te begrijpen dat dat niet werkt. Je moet gewoon weten dat je spits zowat iedere wedstrijd een goal maakt, maar het wordt allemaal zo ingewikkeld gemaakt. De zoektocht daarentegen is nog wel lastig. Mario Gomez lijkt me echt niet haalbaar, dus kom je al snel op jongens die nog niet in bijvoorbeeld Engeland hebben gespeeld (want anders hebben ze al een 2-4 miljoen per jaar gevangen), dus vandaar Soriano, die al 4 jaar 1 op 1 loopt. Een speler als Adrian Ramos lijkt me ook ideaal, maar die kan ook wel clubs in grotere competities krijgen mocht hij weg willen, dus dat maakt het niet makkelijk. Daarnaast druist het natuurlijk ook tegen de Ajax-filosofie in om eens een behoorlijk bedrag voor iemand van 30 te betalen, maar wel iemand die er direct staat.

3 augustus 2016 om 14:50

Feycoef
Precies wat ik ook denk. Hij is geen echte spits. Speelde altijd vanaf de flanken ook bij chelsea als ik hem zag spelen. Hij speelt het liefst met zijn gezicht naar de goal toe.
Ajax kan beter voor Gomez of soriano gaan en als dat neit haalbaar is verder. Maar traore is niet de man.

3 augustus 2016 om 14:48

Soriano heeft vorig jaar zijn contract verlengt, weet niet of Salzburg hem zomaar laat gaan voor
5 mil. en is al 30jaar

3 augustus 2016 om 14:51

Dat kan je als een nadeel zien ,maar bv met mateo op links en Anwar op rechts en traore in de spits kan je tijdens de wedstrijd ook van positie wisselen wat verwarrend werkt voor de tegenpartij

Dream on, Ajax supporters. Op transfergebied heerst in Amsterdam
een oorverdovende stilte die alleen verstoord kan worden door het
geluid van 2 bulderende kanonnen, maar die moeten nog worden
aangesleept;-))

Ik zou maar wat graag Gomez zien komen voor 1 of 2 seizoenen.

Gomez, Soriano en Traoré zijn voor mij de enige opties, maar geen van de drie lijkt haalbaar. Dan liever geen nieuwe spits halen en volop de kansen geven aan de drie die we nu hebben. Cassiera, Zivkovic en Dolberg.

Een nieuwe linksbuiten is echter ook niet onbelangrijk.

3 augustus 2016 om 14:33

Je bedoeld niet mario gomez hoop ik?

3 augustus 2016 om 14:37

Natuurlijk bedoelt hij die wel, en hij zegt ook dat hij niet haalbaar is.

3 augustus 2016 om 14:46

Ja zeker mario

Als je in de turkse top wil ballen dan ben je onder de juiste voorwaarden ook wel te ppaaoen voor de nederlandse top

3 augustus 2016 om 14:46

Het gerucht is er en hij was afgelopen vrijdag in Amsterdam (al zal dat eerder als toerist zijn geweest).

Maar volgens de voorzitter van Besiktas zou hij in gesprek zijn met Dortmund en Barcelona. Tja, dan kan je die ook al schrappen. Huntelaar was al geschrapt en Soriano heeft geen onaardig loon bij Salzburg.

Blijft enkel Traoré over die zeker wel kwaliteiten heeft, maar indien je die aantrekt zeg je eigenlijk dat je geen kas geeft aan Dolberg/cassiera/zivkovic voor de komende twee jaar.

3 augustus 2016 om 14:46

Te paaien

3 augustus 2016 om 14:54

@ ajaxrick

Het zou heel mooi zijn voor Ajax en de eredivisie, maar het is echt niet waar wat je zegt. 'juiste voorwaarden' zou betekenen en een flinke transfersom en een belachelijk salaris voor Eredvisie begrippen (minstens 3 miljoen), en dat gaat nooit gebeuren bij ajax. Bovendien, waarom zou Gomez, als er interesse uit PL en La Liga naar eredivisie willen, naar een club die waarschijnlijk niet eens CL speelt?

3 augustus 2016 om 14:58

Warom zou gomez in turkije willen spelen en toch deed hij dat

De jong gaat 10mil in 4 jaar verdienen gomez is een bewezen topspits dus waarom zou je hem geen 5miljoen voor 2 jaar geven

3 augustus 2016 om 14:37

Gomez zou top zijn, gewoon in investeren dan zit je de komende twee jaar gebakken

Ik zou idd alles doen om hem te halen. Niks geen Haller, KJH of Balo.
Alleen wel vandaag of morgen (bij wijze van), wachten tot 31 augustus en dan horen dat hij niet weg mag heeft geen zin.

3 augustus 2016 om 15:00

Eens, er moet zo snel mogelijk een waardige opvolger gehaald worden, het liefst zelfs eerder gisteren dan vandaag (bij wijze van spreken). Ajax heeft de laatste jaren elke keer heel lang gewacht bij het halen van nieuwe spelers en we hebben een aantal keren gezien hoe dat is afgelopen. Ik noem de naam Sanogo en dan hoef ik daar verder niets meer aan toe te voegen lijkt me.

Ik ben het eens met Bruggink. En Ajax moet eens geld op tafel durven te leggen voor zo'n speler en niet weer een jaartje een speler huren. Betaal gewoon 10 miljoen voor hem dan maak je nog 22 miljoen winst.

3 augustus 2016 om 14:31

... als je er vanavond door een gebrek aan scorend vermogen uitvliegt ben je die 22 miljoen ook al zo'n beetje kwijt. Ondanks het bijna niet te weigeren bod is het verkopen van Milik wellicht niet zo slim geweest. Ik vind het echt een topspits, die er vorig jaar zeker 30 had ingeknald en -gekopt als hij het volledige vertrouwen had gekregen.

3 augustus 2016 om 14:38

Bruggink zegt "hij is jong dus hij is de investering waard." En hij maakt de aanname dat als je goed bent in de spits bij Vitesse, je ook goed bent in de spits bij Ajax.
Maar is het nou echt zo simpel?

3 augustus 2016 om 14:55

Wel als je onder dezelfde coach werkt als bij Vitesse en t systeem wat hij wilt spelen al beheerst

3 augustus 2016 om 15:25

Dat helpt wel ja. Hij speelde bij Vitesse prima in het systeem met hoge druk, moet ik toegeven. Heeft uit de omschakelingen daarna ook wat goals gemaakt.

3 augustus 2016 om 14:41

@ afcavosje

Waarom zou je hem niet een jaar huren in plaats van kopen? Sowieso is het aan Chelsea wat ze ermee willen, maar je hebt twee talentvolle spitsen klaarstaan (drie met Zivkovic), dan heeft het meer zin hen een kans te geven na dit seizoen en nu dus een goede spits huren. Je hoeft toch niet te kopen om het kopen?

3 augustus 2016 om 15:21

Huren kan, maar ik vind dat je er weinig mee op schiet. Je investeert in een speler die een jaar later voor niks weer wegloopt en staat ondertussen de jeugdspelers (die wel geld op moeten brengen) in de weg.

Alsjeblieft geen Traore je hebt er niets aan. Ajax kan beter 50 miljoen uitgeven en gerichte aankopen gaan doen. Er zijn genoeg spelers die een nieuwe club zoeken zoals Gomez en Ballotelli.

3 augustus 2016 om 14:39

Ja en die zijn beide niet haalbaar. Je denkt toch niet echt dat Ajax 50 mln aan spelers gaat uitgeven? Al zouden ze 100 binnenkrijgen in een transferperiode, dan nog zouden ze dit niet doen en terecht.

3 augustus 2016 om 14:45

Ajax mag zich gelukkig prijzen als deze speler zou komen, sinds hij in de spits ging spelen liep het als een trein en hij heeft ook bij Chelsea een aantal wedstrijden in het eerste gespeeld in de premierleague en kon ook op dat niveau uitstekend mee, hij kent bovendien het systeem wat Bosz wil spelen dus blijf maar denken dat je er niks aan hebt want Traore maakt je echt beter kan ik je melden.

3 augustus 2016 om 14:54

Lol, die Balo zou ik nog niet gratis willen. Ajax moet als team spelen, niet hopen op een bevlieging van 1 persoon. Daar heb je helemaal niks aan.

3 augustus 2016 om 14:59

50 miljoen?

3 augustus 2016 om 15:03

Compleet onrealistisch borktebeer. Als Ajax iemand als Traore kan overnemen van Chelsea dan mag het zich daar mee gelukkig prijzen.

3 augustus 2016 om 16:14

ajaxadam020,

Misschien komt er wel een goede zuid amerikaan onze kant op, meestal wordt er voor enige afleiding gezorgd om vervolgens in alle stilte toe te slaan.

Ook Finnbogason zou een goede optie kunnen zijn, is 27 jaar en transfervrij voor zover ik weet.

Denk dat hij het goed zou doen bij Ajax, als er goed gekeken wordt moet het op korte termijn mogelijk zijn om een goede spits te halen.

3 augustus 2016 om 16:29

Ik hoop het, we zijn iemand nodig die er direct kan staan en het moet ook op korte termijn te realiseren zijn. Laten we hopen dat Ajax geleerd heeft van de laatste jaren en dit maal ver voor de transfer deadline een goede spits en buitenspeler binnenhaalt.

Ajax wilde hem al tijdens de winterstop aantrekken maar Hiddink vond dat nog te vroeg en nu heeft Ajax alweer geïnformeerd en weer word hen de wacht aangehouden. Meer kan Ajax niet doen.

Men weet niet of hij weg mag bij chelsea, schijnbaar word dit pas eind augustus duidelijk.
En dan ben ik bang dat als hij niet weg mag en uberhaupt naar Ajax wilt komen, dat het een paniek aankoop gaat worden net hoe vorig jaar.
Dus ik zou voor een andere optie gaan.......en zou ook een beetje vaart erachter zetten als ik Marc Overmars was.
Want eigenlijk had de selectie al een beetje op sterkte moeten zijn, zeker gezien de voor rondes voor de CL.
Maar dat is in de laatse jaren het zelfde probleem helaas!!!

Dat is zeker een hele talentvolle en multifunctionele aanvaller. Alleen, die moet je niet kopen, daar talenten als Dolberg, Cassierra en El Azzouzi er ook aan komen.

Ik zou nu proberen een geroutineerde (maar niet versleten) spits te halen. Huntelaar was ideaal, maar dat gaat dan niet door. Dus dan heb je met Soriano, Gomze, Lafata goede alternatieven. Die moet Ajax toch ook binnen kunnen halen ??

Aan Overmars om daadkracht te tonen !

3 augustus 2016 om 14:51

Waar halen mensen toch het idee vandaan dat Mario Gomez te halen is? Hij was topscorer van de Superlig, heeft interesse van clubs in de PL en zogenaamd ook Barca, en zal een salaris hebben van minstens 3 miljoen euro, die is never nooit niet haalbaar voor Ajax. Soriano wellicht, maar die heeft enkel in Oostenrijk gescoord dus dat lijkt me ook geen garantie. Lafata zou kunnen, maar hoe kom je daarop? Niet cynisch bedoeld, vraag me af op basis waarvan je bij hem terecht komt.

3 augustus 2016 om 15:20

Klopt, Gomez haal je niet eenvoudig. Maar het begint bij interesse. Hij zou een mooi tekengeld op kunnen strijken bijvoorbeeld. Ajax moet wat !

Soriano kennen we allemaal, dat is sowieso een bruikbare spits.

Lafata zit in zijn nadagen, maar die kan bij Ajax nog wel van toegevoegde waarde zijn. Hij scoort gemakkelijk, is een aanspeelpunt en laat andere spelers beter voetballen. 1 jaar moet te doen zijn, dan kan volgend jaar Dolberg en Cassierra elkaar volledig concurreren.

Maar wie zou jij tippen als haalbare spits ??

3 augustus 2016 om 15:41

@ jm87

Op basis van; dat Ajax altijd gezegd heeft dat ze voor spelers van een bepaald kaliber altijd een financiële uitzonderingen kunnen en mogen maken. We zagen dat bij transfer soaps van Ginkel en bij Eto dat Ajax bereid is om gebruik te maken van die uitzonderingsregels. Waarvoor Ajax bij laatst genoemde zelfs een constructie bedacht had zodat Eto uiteindelijk drie miljoen zou gaan verdienen. Het behoort dus wel degelijk tot de mogelijkheden.

3 augustus 2016 om 16:12

@ Afca_leeds

Oke, buiten dat dat hele verhaal over Eto volgens mij helemaal niet waar was, maar ervan uitgaande dat het financieel mogelijk is, met allerlei constructies, dan nog is de vraag waarom zou Gomez in godsnaam naar de eredivisie en ajax willen als hij naar de PL of Liga kan??

3 augustus 2016 om 14:52

Geen fan van Lafata. Soriano en Gomez zouden perfecte versterkingen zijn.

Maar geen van beide lijkt me haalbaar. Gomez is in bespreking met andere (grotere) clubs en Soriano heeft een aardig salaris bij Salzburg, is er kapitein en zeker van zijn basisplek.

3 augustus 2016 om 14:52

Tussen Gomez en Lafata zit nog wel een aardig verschil he, ik hoop wel dat je je dat realiseert. Zo is Gomez net 31 en Lafata bijna 35, heeft Gomez jarenlang indrukwekkende gemiddeldes in topcompetities gehaald, gepresteerd bij het Duitse elftal en heeft hij na zijn blessures juist in het afgelopen seizoen aangetoond het kunstje nog steeds perfect te beheersen. Die lijkt me niet haalbaar, als ik Napoli was had ik ook Gomez proberen te halen en niet Milik, maar goed. Dat wil ik niet vergelijken met Lafata, een speler die zijn hele leven in Tsjechie heeft gespeeld en daar inderdaad wel veel scoort maar die echt in de nadagen van zijn carriere zit. Soriano lijkt me een goede middenweg.

3 augustus 2016 om 15:23

Dat weet ik !
Lafata kun je max 1 jaar gebruiken als spits bij Ajax.

Gomez binnenhalen wordt niet gemakkelijk, maar proberen kan altijd ! En dat is een speler, die garant staat voor doelpunten. Geef hem een hoog tekenbonus en wie weet !

Alles beter dan andere geruchten dan Haller of Balotelli...

3 augustus 2016 om 15:35

Gomez is in mijn ogen gewoon één van de beste pure spitsen ter wereld en lijkt me absoluut niet realistisch. Wat zou nou het incentive zijn voor hem om naar Ajax te trekken? De lonen in Engeland bijvoorbeeld liggen zo een factor 4-5 keer hoger, voor dit kaliber speler zal altijd wel interesse zijn en hij kan desnoods altijd nog bij Fiorentina blijven.

3 augustus 2016 om 18:28

Wat nou daadkracht als Chelsea de boel blokkeerd omdat ze het nog niet weten.

Mits Ajax gewoon goed geld bied dan mogen ze hem misschien gelijk overnemen.....iets van een niet te weigeren bod neerleggen.
Utopische gedachtte.

waarom geen 2 goede spitsen halen ajax heeft geld genoeg
en maakt daar nooit gebruik van. Als 1 spits geblesseerd raakt dan heb je nog een goede spits in huis want op jeugd moet je nog niet bouwen. jonge spits als eerste keus en een oude ervaren spits die er kan zijn als breekijzer en de jonge spitsen dolberg bv kan helpen in de ontwikkeling. Traore eerste spits en cordozo als ervaren spits. ik denk dat je met die 2 wel meer kans maakt op een prijs dan alleen met traore en dolberg. plus traore kan ook nog veel leren van cordozo. Had liever huntelaar maar die wil niet meer.

3 augustus 2016 om 15:17

2 halen, toe maar, gewoon zo maar omdat het kan? Ik zou blij zijn met een jaartje huren van Traore (evt met optie tot koop). Dan heb je Cassierra en Dolberg nog achter de hand. En ook nog Zivko is nog steeds niet weg.

Traore en Zyech zijn de enige namen die langs zijn gekomen en een directe verbetering voor Ajax zijn.
Alle andere namen, zoals Huntelaar, Balotelli Dost en weet ik wat voor namen nog meer zijn geen toegevoegde waarde. Dan zou ik dit seizoen nog eerder voor Dolberg en Zvkovic gaan.

Ajax moet geen spits halen die nog moet leren/groeien die hebben ze al (dolberg). Gewoon een echte spits halen die internationaal is gelauwerd en garant staat voor doelpunten op Europees niveau. Geld moet toch geen probleem zijn lijkt me.

Klein nadeel van een eventuele aankoop van Traoré waar schijnbaar overheen gekeken wordt zou kunnen zijn dat hij tijdelijk niet beschikbaar is wanneer de Africa Cup plaatsvindt.
Is natuurlijk maar een klein detail en Traoré als aankoop klinkt niet verkeerd, maar het is iets om aan te denken.

Al een paar weken wordt de naam genoemd van Traore bij Ajax, en waar komt Bruggink mee? Mijn hemel, kampioen open deuren...

3 augustus 2016 om 21:07

Echt hé!? Ik dacht nu komt er een mooie verrassende naam, maar dan lees ik Bruggink en Traore.

Is niet haalbaar..snap niet waarom de telegraaf elke keer blijft schreeuwen om Traore

Ik denk dat Ajax het resultaat van vanavond afwacht voor ze beslissen welke spitst ze willen halen.
Ben zelfs bang dat als er vanavond verloren word er qua aankoop een heel beperkt budget is.
Dan lopen we weer achter de feiten aan

Ben het er niet mee eens.
We zouden 35mil moeten bieden op Aubameyang.
Hij heeft precies in zich wat Ajax wil.
Als overmars Milik weet te verkopen voor 35mil kan hij Auba vast wel halen voor 35/40mil.
Wat een held die overmars!

3 augustus 2016 om 17:08

Dan koop je alleen zijn linkerbeen aub is makkelijk 70 waard

4 augustus 2016 om 10:30

Maar onze held Overmars is een toponderhandelaar!
Kijk naar Milik! 35 miljoen!
Hij kan dan vast wel wat moois maken van Auba...

Haal bony op bij city

Nog een jong kind, Dolberg, Zivkovic, Casieera, laat die trainer nou gewoon eens een van die drie laten functioneren. Het zijn allemaal talenten dus als je wat haalt wat je daadwerkelijk wilt kunnen inzetten, haal dan iets tussen de 24 en 27. Ervaring en doorkoopwaarde. Als je een oude man voor de ervaring erbij wilt betaal dan geen 2 miljoen salaris zoals je bij Huntelaar zou doen.

Iedereen hoopt nu op namen als Huntelaar, Gomez, Balotelli en Soriano. Maar ik ben weer bang dat Overmars uit de categorie Siem de Jong, Gestede, Berg gaat vissen.

3 augustus 2016 om 18:42

De vraag is ook hoeveel geld Overmars van de RVC gaat krijgen om een nieuwe spits te vinden? En ga er maar van uit dat als Ajax geen CL zal spelen dat spelers als Gomez of Balotelli al helemaal niet zullen komen.

Als je nu als Ajax zijnde geen nieuwe spelers haalt dan ga je dit seizoen de top 3 mislopen

Overmars moet gewoon naar andere spitsen kijken. Chelsea werkt toch nooit mee. Dan is het eind augustus en dan willen ze hem wel ineens een kans geven. Dan zitten wij met de gebakken peren. Dat moeten we echt niet willen. Ik hoop echt dat Ajax niet dom is om te wachten op cadeautjes van Chelsea.

Gewoon doorschuiven uit de jeugd, geen gekke aankopen doen, hoogstens wat meer investeren in de jeugd.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren