Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Jong gaat tien miljoen verdienen na nieuw contract

Laatste update:

Luuk de Jong verlengde zaterdag zijn contract bij PSV tot medio 2020. De vorige verbintenis van de 25-jarige spits liep tot de zomer van 2019. Volgens De Telegraaf gaat de ex-speler van De Graafschap, FC Twente, Borussia Mönchengladbach en Newcastle United de komende jaren grof geld verdienen.

/

Volgens het dagblad kan De Jong, inclusief tekengelden, in de komende vier jaar in totaal ongeveer tien miljoen euro verdienen. De aanvaller kwam twee jaar geleden naar Eindhoven en maakte sindsdien 46 doelpunten in 65 Eredivisie-duels. De ploeg van trainer Phillip Cocu werd in beide seizoenen landskampioen.

"Toen ik hier tekende was de intentie om hier twee jaar te spelen en daarna verder te kijken. Het is boven verwachting goed gegaan", vertelde De Jong via de officiële kanalen van PSV. "Ik voel me hier heel erg vertrouwd en gewaardeerd, dat is voor mij ook heel belangrijk. Dat heb je als voetballer nodig. Ik ben heel blij dat ik langer bij PSV blijf. Ik zit hier echt goed."

Luuk de Jong is de beste spits van de Eredivisie

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die is volgend jaar weg

31 juli 2016 om 07:35

Als ze in Amsterdam 35 mil krijgen voor milik dan word dit 50 mil denk ik..

31 juli 2016 om 07:39

Denk ik niet.

31 juli 2016 om 07:41

Nou milik liet het nog zien bij Polen in de kwalificatieperiode en een beetje op het ek. de Jong is teveel beschadigd door gefaalde avonturen in England en Duitsland.

On topic: hoeveel verdient de Jong nu met jaar dan 1,5 tot 2 miljoen? Niet slecht

31 juli 2016 om 07:41

Denk het niet. Want in duitsland is hij geflopt en in engeland ook. Niet iedereen is pele. Denk dat als je 20 mil krijgt het heel goed is. Milik is ook pas 22 jaar dus zit nog veel rek in hem.

31 juli 2016 om 07:49

Milik is ook geflopt in duitsland... oja

31 juli 2016 om 07:54

In Duitsland en Engeland lukte t niet. Dat helpt niet mee met een transfersom. Is ook een stuk ouder, desalniettemin gewoon ook 25 miljoen eisen

31 juli 2016 om 07:55

Niet door gebroken als 19 jarige jeugdspeler. Heel groot verschil.

31 juli 2016 om 07:56

Hij is niet geflopt... Hij was 20. Hij is niet doorgebroken.

31 juli 2016 om 08:14

Iedereen heeft het over de rek en potentie bij Milik. Leg eens uit want ik zie dat gewoon niet. Ik zie een grote kopsterke spits met een prima linker. Verder vrij beperkt. Waar zit die rek dan?

31 juli 2016 om 08:16

Als je op je 20e nog niet door bent gebroken en daardoor een stap terug doet qua competitie (De Jong op de leeftijd na hetzelfde verhaal) mag je gerust spreken van 'geflopt'. Als 'ie was gebleven had 'ie nu in Polen gespeeld.

31 juli 2016 om 09:03

Tja ieder zijn mening over wat geflopt is.

31 juli 2016 om 09:17

@Jurgen

Dan lopen er heel wat geflopte spelers rond, belachelijke opmerking van je. Talloze spelers die op late leeftijd zijn doorgebroken (Vardy, Payet, ....)

31 juli 2016 om 09:22

Nu 2,5 miljoen. 4 jaar onder contract vanaf nu en in totaal 10 miljoen

31 juli 2016 om 09:28

Nou ik zou voor zo'n salaris ook wel willen "floppen"

31 juli 2016 om 09:32

Als je iemand overneemt voor 15 miljoen of wat heeft de Jong gekost destijds. En je raakt geen pepernoot dan ben je geflopt.

31 juli 2016 om 09:40

@realone
Ja of wellicht 60?
Nee soms moet je eens mazzel hebben wat de gek er voor geeft. Zie Depaay vorig jaar. Maar om nu te denken dat elke spits in Nederland dat gaat opbrengen dan hebben we pech. Zie Janssen momenteel de beste spits levert 22M op. Een veel reëeler bedrag om rekening mee te houden.

Maar voor PSV heel gunstig. Waar Janssen en Milik weg zijn, heeft PSV de jong behouden. Sportief een veel betere optie zonder te speculeren wat hij gaat opbrengen

31 juli 2016 om 09:52

Niet doorbreken = floppen. Je speelt niet in beide gevallen, de jong was niet veel ouder destijds. Daarnaast werd hij bij Newcastle verkeerd gebruikt als buitenspeler of zelfs als nr 10...

31 juli 2016 om 09:55

Marcelgroen,

Voorop gesteld er wordt veel teveel betaald voor Milik. Maar de rek is er bij een speler toch uit als hij geruime tijd geen ontwikkeling doormaakt, zoals het lijkt bij Ricardo van Rhijn. Milik is jong en ontwikkelt zich prima geloof ik. Geen reden om aan te nemen dat hij higuain doet verbleken, ook absoluut geen reden om aan te nemen dat hij niet beter zal worden en het uiteindelijk verder schopt dan de jong.

Zeer terecht besluit van de jong. In het buitenland gefaald en nu gewoon op een mooi niveau veel geld binnen harken. Kent zijn grenzen, Niks mis mee.

31 juli 2016 om 10:02

Geflopt of niet maar Luuk heeft een beter salaris en een langer contract dan Milik. Allebei van invloed op de transferwaarde. Echter is er geen gek meer die achter Luuk aan zit. Hij zou er 5 moeten maken in de CL om dat te kunnen corrigeren. (Sportief gezien is dit een kwaliteitsimpuls voor de eredivisie, heel blij mee!)

31 juli 2016 om 10:15

Ik denk nog wel meer. Milik heeft in nederland niks laten zien en op het ek was het ook niet veel. De jong staat garant voor 25 doelpunten en daarmee een grote kans op het kampioenschap.

31 juli 2016 om 10:32

@medelin
Zo raar is die opmerking niet hoor. Hij is typisch zo net niet spits. Een spits die in nl rendeert en zodra hij in een competitie speelt waar alles net iets sneller gaat steeds een stapje te laat komt of steeds net op de verkeerde positie staat. Op het ek was dit ook al zichtbaar.

31 juli 2016 om 10:58

De Jong was wel veel ouder. 22 jaar. Terwijl Milik toen 18 en 19 was. Verder was er voor De Jong 15miljoen betaald en voor Milik 3ton.

31 juli 2016 om 11:22

Neejo gekkie hij is daar niet geflopt, hij was twintig jaar en werd gewoon verhuurd. De Jong kwam voor heel veel geld en kon het niet waarmaken

31 juli 2016 om 11:23

Je vergeet dat Luuk de Jong geen rol speelt bij het Nederlands Elftal en zijn buitenlands avontuur is flink gefaald. Als je 22 miljoen voor die jongen krijgt, mag je heel erg blij zijn. Het is een klassieke Nederlandse spits die het echt van zijn aanvoer moet hebben. In Europa kom je daar niet ver mee. Al vind ik 35 miljoen voor Milik ontzettend hoog, hij heeft meer potentie dan Luuk De Jong die niet meer (veel) beter wordt.

31 juli 2016 om 11:36

En gelijk heb je.

Als je de bedragen tegenwoordig in Europa ziet,waarom wij als klein voetballand niet meedoen?

31 juli 2016 om 11:47

Voor Milik werd volgens mij 2.8 miljoen betaald, geen 3 ton

31 juli 2016 om 12:01

Die opmerking kan ik niet Sirius nemen, dat hij het van de aanvoer moet hebben. De Jong is een van de meest balvaste spitsen van de eredivisie (geen goed referentiepunt, weet ik) en wordt steevast gebruikt als aanspeelpunt. Voetbalt goed mee en kent ook zijn verdedigende plicht. Hij werkt vaak hard en dat is iets wat ik persoonlijk kan waarderen in een spits. Over het feit dat hij het (nog) niet gemaakt heeft in het buitenland, daar kunnen de meningen over verschillen. Ik denk zelf dat hij volgend jaar nog wel eens kan proberen om een stap naar het buitenland te maken. Grote kans dat hij nu beter uit de verf komt dan destijds. Ervaring is ook wat waard natuurlijk, zeker in de Champions League.

31 juli 2016 om 12:02

Milik is zo'n typische spits die bij een club dat met 2 spitsen speelt uitstekend uit de voeten kan en daarom Napels hem aantrekken en ik denk dat ze een hoop plezier aan hem zullen gaan krijgen.

31 juli 2016 om 12:29

10/4= 2.5 bruto.

31 juli 2016 om 12:31

Als je in duitsland amper een kans krijgt. Milik was gelukkig een schot in de roos gebleken. Met De Jong, die heeft kansen gehad bij BMG en bij Newcastle. En als je bij Newcastle er niet eens 1 inschiet dan vind ik dat je geflopt bent. Bij BMG raakte hij ook geen pepernoot. De Jong is een typische erevisie spits dit niveau is perfect voor hem, hij heeft het laten zien dat hij het hoger niveau niet aan kan. Milik heeft nog nooit echt een kans gehad in duitsland, handje vol wedstrijden hier en daar dan kan je je ook niet bewijzen vind je niet?

31 juli 2016 om 12:44

Milik kan ook gewoon floppen want zo'n topper is het echt niet.

31 juli 2016 om 12:49

Als ik de reacties van de Ajacieden hier lees, dan krijg ik een vermoeden dat alle supporters stiekem geld op hun rekening gestort krijgen van Overmars. Ze zijn veel blijer met de te verwachte opbrengst, het geld op de bank, doorverkooppercentages, dan met de kwaliteit van de selectie. Dit is gewoon een speler die de laatste 2 jaar, onafhankelijk, is verkozen als zijnde de meest waardevolle speler van de eredivisie. Psv kan deze door een geweldige TD behouden. Dat is gewoon klasse van Psv.

31 juli 2016 om 13:20

@pukkiedukkie Ajax kan Milik ook behouden als ze willen, maar Bij Ajax zijn ze ook niet gek. 35mil krijg je nooit meer voor een spits, dus zo'n kans kan je niet laten lopen. Stel dat ze de transfer van Milik afketst en ze komen bij PSV uit met hetzelfde bedrag, dan durf ik te wedden dat ook PSV overstag gaat om De Jong te verkopen. Daar heeft de kwaliteit van een TD weinig mee te maken. En misschien heb ik het gemist, maar door wie is De Jong de afgelopen twee jaar dan verkozen?

31 juli 2016 om 14:32

Nee hij kreeg geen eerlijke kans bij Bayer Leverkussen dus gingen ze hem eerst verhuren en daarna kocht Ajax hem....oja

31 juli 2016 om 10:00

Dat denk ik ook, Brands zal wel de Depay- en Wijnaldum constructie hebben toegepast hier. Bijtekenen met goed salaris en tekengeld, zodat volgende jaar tegen nog hostes hogere afkoopsom weg kan.

31 juli 2016 om 12:13

Inderdaad. Brands is goed bezig hoor. Kwaliteit van de selectie wordt ieder jaar hoger en hij is duidelijk bezig iets op te bouwen. Terwijl de belangrijkeste concurrent Ajax ieder jaar een stapje terug doet. Ben benieuwd of Feyenoord aan kan pikken. Zou mooi zijn.

Hiermee is PSv blijkbaar de best betalende club van de Eredivisie.

Het salarisplafond is dus opgeheven, vandaar dat eerder al Guardado en Moreno kwamen.

31 juli 2016 om 07:39

2,5 mil per jaar bruto Neem ik aan?

31 juli 2016 om 07:49

Minder. Het is incl tekengelden en waarschijnlijk bonussen. Ik schat 2 mil bruto.

31 juli 2016 om 07:53

Oké ik geloof ook dat o.a. bij Ajax het plafond op 1 miljoen netto ligt en niet bruto.

31 juli 2016 om 07:57

Ajax is 1,1 mln bruto. PSV is veruit de best betaalde club dus.

Prima beleid van Psv. Goed presterende spelers moet je goed betalen en proberen aan je te binden. Niet zoals bij Ajax. Daar moeten goed presterende spelers zsm verkocht worden.

31 juli 2016 om 08:39

Hierdoor is de kans op scheve gezichten in de selectie wel groter. Andere spelers/ zaakwaarnemers die zichzelf ook heel belangrijk vinden voor het team zouden wel eens dezelfde eisen kunnen gaan stellen.....

31 juli 2016 om 08:58

je praat volslagen onzin. Ajax hanteert een anders systeem dan Psv, nl. beloning naar prestaties. Dat betekent lagere basissalarissen en hogere premies bij het boeken van resultaat. Dat is een van de speerpunten uit het Plan-Cruijff. Natuurlijk kun je kanttekeningen plaatsen bij dat beleid, maar datzelfde geldt voor het beleid dat PSV voert. Wat jij doet, is echter appels met peren vergelijken.

Het feit dat de sleutelspelers bij Ajax allemaal langdurig vast liggen, toont aan dat ook die andere bewering van je nergens op is gebaseerd. Ajax verkoopt alleen spelers als ze niet in staat blijken te zijn om het gewenste niveau te halen of dat er een bod komt dat eenvoudigweg niet is te weigeren. En dat doet PSV net zo.

31 juli 2016 om 09:37

robert41,

Verwacht van jou dat je dat wel beter weet, tekst is vrij duidelijk: inclusief tekengelden en salaris de komende vier jaar 10 miljoen bruto.

Heeft dus al tekengeld ontvangen, tekent een jaar bij en krijgt er wederom tekengeld bij.

Er staat nergens dat het salarisplafond is losgelaten.

31 juli 2016 om 09:41

Als je het kunt betalen wel, Ajax kan dat niet betalen en daarnaast steekt er bij ons niemand uit die meer dan de ander moet verdienen op dit moment.

31 juli 2016 om 09:57

@scepticus,

Dat systeem is inderdaad beter voor Ajax, maar mij lijkt het juist slechter voor de spelers. Ze lopen veel meer risico. Kijk naar de situatie met Boilesen, hij is eigenlijk zonder reden op de tribune gezet als we het hebben over prestaties. Puur omdat hij niet wilde verlengen. Een zaakwaarnemer voorziet dit en eist dan toch meer totaal salaris (dus basis plus bonussen) om te kunnen compenseren voor dit risico. Het probleem is dat een speler nog altijd afhankelijk is van de grillen van een enkel persoon, de hoofdcoach. Als die het niet in je ziet zitten speel je niet en kun je dus ook geen van je prestatiebonussen opstrijken.

Daarnaast lijkt me dit systeem ook slecht voor het groepsgevoel. Een doelpunt levert waarschijnlijk meer op dan een assist, dus zullen er genoeg spelers zijn die verwoede pogingen te doen om zelf de trekker over te halen. Simpel gezegd, als ik duizend euro meer krijg voor een goal maken dan een assist geven schiet ik die bal op goal en pass ik hem niet naar de beter staande persoon. Zeker als die kerel een concurrent voor mijn positie is, want als hij presteert en ik niet sta ik straks wissel en loop ik helemaal alle kans op die bonussen mis.

31 juli 2016 om 10:31

Blilesen zat niet zonder reden op de tribune. Hij zat daar omdat hij ba een slecht seizoen zon beetje de best betaalde speler van ajax wilde worden. Geen enkele zelfkritiek nadat hij veel vertrouwen heeft gehad van dd boer

31 juli 2016 om 11:32

Boilesen zat op de tribune omdat hij als een natte krant speelde na zijn blessures. Daarbij had Ajax hem een nieuw contract aangeboden, maar Boilesen wilde meer geld. Ajax vond dat hij veel teveel vroeg ivm wat hij gepresteerd had dus zette ze hem op de tribune. Boilesen heeft het echt zelf verpest door grote meneer te gaan spelen terwijl hij continu een 4 haalde op het veld.

31 juli 2016 om 11:53

Het systeem van Ajax houdt in dat de spelers extra grote bonussen krijgen bij het behalen van het kampioenschap, beker, CL, voorronde CL e.d.

Die bonussen worden uitgekeerd naar ratio van het aantal gespeelde wedstrijden. Waarom dat slecht zou zijn voor het groepsgevoel ontgaat me, want het is daar m.i. juist goed voor als je allemaal hetzelfde bedrag krijgt en gezamenlijk één doel voor ogen hebt..

Het geval Boilesen heeft niets met het systeem te maken. Je geeft zelf al aan dat dat louter en alleen te maken had met het feit dat hij niet wilde bijtekenen.

Dat een speler afhankelijk is van de grillen van een coach is totale onzin. Een coach wil wedstrijden winnen en zal een speler nooit negeren als hij goed speelt. Een speler stelt zich zelf voor een groot deel op door goed te presteren. Spelers die buiten de boot vallen, hebben dat vrijwel altijd aan zichzelf te wijten omdat hun prestaties ondermaats zijn.

Bij een speler met een hoog salaris loop je altijd de kans dat hij de kantjes er vanaf loopt omdat hij zijn salaris toch wel ontvangt ongeacht het resultaat. Bij een prestatiecontract heeft hij daarentegen een prikkel om zich extra in te zetten omdat hij daar aan het eind van het seizoen zelf de vruchten van plukt. Of spelers bij een prestatiecontract meer risico's lopen, hangt er vanaf hoe je het bekijkt. De speler heeft het grotendeels zelf in de hand hoe groot die risico's in de praktijk zijn omdat hij zijn bonus zelf kan afdwingen door goed te presteren en zijn medespelers te corrigeren als die te gemakzuchtig zijn.

31 juli 2016 om 12:27

Ik hoor 2 man zeggen dat Boilesen meer geld wilde. Waar komt dat vandaan? Zijn deze mensen dan zo stom, dat het afslaan van een aanbieding meteen betekent dat een speler meer geld wil? Het lijkt me toch duidelijk dat Boilesen deze aanbieding heeft afgeslagen omdat ie andere oorden wilde opzoeken, zoals al anderhalf jaar lang bekend is. Dan lijkt het me logisch dat je niet akkoord gaat met het aanbod van Ajax.

1 augustus 2016 om 01:01

Boilesen, verdiende wat hij kreeg. Hij speelde zo slecht, verdiende terecht niet te spelen. En na een ultiem contract aanbod, na blessures en gedoe nog weigeren. Dan verdien je niets!

31 juli 2016 om 10:15

Het is de telegraaf die dit meld. Daar moet je dus echt geen waarde aan hechten. Die liegen graag om zelf nieuws te maken. Psv zal echt niet hun beleid veranderen om Luuk de Jong een jaar langer onder contract te houden. Want dat is het gewoon....een jaar langer dan zijn oude contract.

Nee, ik geloof hier werkelijk niets van.

31 juli 2016 om 11:04

Qua sportverslaggeving is de Telegraaf vaak wel goed op de hoogte hoor!

31 juli 2016 om 12:07

Denk je werkelijk dat hij ineens 10 miljoen kan gaan verdienen omdat ie een jaar langere contractsduur heeft?

De telegraaf staat er juist bekend om dat ze graag overdrijven om het nieuws wat meer "jeu" te geven. Ook wat betreft transfers en salarissen.

Sportverslaggeving zijn feiten van wedstrijden. een contract en de inhoud daarvan is dat niet.

31 juli 2016 om 10:32

Het salarisplafond is niet opgeheven. Het jaarsalaris van Luuk de Jong is en blijft 1 miljoen. De overige 6 miljoen zijn tekengeld en bonussen (en aangezien bonussen nooit gegarandeerd zijn, verdient hij dus niet 10 miljoen, maar maximaal 10 miljoen - belangrijk verschil).

31 juli 2016 om 10:57

Volgens mij was het al 1,6 miljoen? En dan gaat het nog om bruto of netto natuurlijk.

31 juli 2016 om 12:57

Volgens Rik Elfrink is zijn salaris nog steeds 1 miljoen bruto.

Voor Nederlandse competitie natuurlijk een goede spits. Maar internationaal haalt hij het gewoon niet. Dat moeten we ook vaststellen. Ga je daar je salarisplafond zo voor oprekken? Dat vind ik toch wel opvallend.

31 juli 2016 om 08:15

Je moet uitzonderingen kunnen maken om goeie spelers aan te trekken en te behouden en dat ziet psv wel in en ajax niet...

31 juli 2016 om 08:33

Is De Jong dan die goede speler? Internationaal komt hij te kort. Locadia schiet er wellicht in de Eredivisie ook wel 15-20 in. Dan zijn de goals van De Jong wel duur betaald.

31 juli 2016 om 09:07

De jong is niet alleen 25 goals. De jong is ook een hoop ervaring en een goede leider.

31 juli 2016 om 09:28

Tja... een wedstrijd verliezen van de graafschap... haha maa ajax heeft het kampioenschap laten liggen.. psv heeft geluk gehad

31 juli 2016 om 09:43

Dat is zeker belangrijk. Ik vind het alleen totaal geen leiderstype. Oke, hij is aangewezen als aanvoerder, volgens mij. Maar maakt dat een leider?

31 juli 2016 om 11:11

Hij is 1 van de weinige spelers met goede teksten voor de camera. Komt op mij altijd zelfkritisch over. Als jij jezelf die spiegel voor weet te houden icm de ervaring dan kun je ook andere spelers tot de orde roepen. Dus ja een geschikte aanvoerder.

31 juli 2016 om 12:15

je praat onzin. Ajax betaalde de jaren voor de revolutie megasalarissen en dat heeft sportief hoegenaamd niets opgeleverd. Sulejmani verdiende naar verluid 2,5 miljoen en was nog te beroerd om zijn ene poot voor de andere te zetten. Hoge salarissen maken spelers vaak gemakzuchtig en arrogant en dat zie je in het veld en in de kleedkamer terug. Er zijn ook uitzonderingen zoals Luis Suarez, die ook een grootverdiener bij Ajax was, maar elke Euro die hij heeft verdiend, met zijn prestaties dubbel en dwars heeft terug betaald.

Bij Ajax was het in het verleden vaak zo dat spelers die van buitenaf werden aangetrokken veel meer verdienden dan spelers die doorkwamen uit de eigen opleiding. Dat is de omgekeerde wereld en heeft voor een hoop ongenoegen en onrust binnen de club gezorgd. Dat heeft het bestuur waarschijnlijk mede doen besluiten dat het beter is als er niet teveel verschillen tussen de salarissen zijn. Aan ieder beleid kleven voor- en nadelen en door die tegen elkaar af te wegen, maak je een keuze voor het beste beleid. Dat heeft dus gewoon te maken met de keuzes die je maakt en welke afwegingen je belangrijker vind. Die zijn arbitrair en subjectief en daar kun je dus van mening over verschillen.

Het nadeel bij het systeem van PSV is dat als je de ene speler meer salaris geeft, de ander ook hoger in de boom zal gaan zitten bij contractonderhandelingen. Dat kan de salarisuitgaven omhoog stuwen, zoals voor de revolutie bij Ajax is gebeurd. Daar bestonden de uitgaven in de begroting op een gegeven moment voor 70 tot 80 uit salariskosten en dan kan het haast niet uitblijven dat je in de financiële problemen komt.

Dit betekent dus eigenlijk gewoon dat er geen interesse voor hem is. Als de juiste club erbij had gezeten had die heus niet bij getekent

31 juli 2016 om 08:24

Dit betekent dat geïnteresseerde nog meer voor hem moeten betalen. Soort hypotheek. ..

Eindelijk en zo hoort het tegenwoordig.

31 juli 2016 om 08:51

Raar beleid.. paar jaar geleden op randje faillissement plafond instellen, nu gaat het even goed en dan meteen weer afschaffen. En dat dan ook nog eens voor een matige spits. En wat als het nu weer eens een paar seizoenen slecht gaat? En wat moeten teamleden wel niet denken die ivm het plafond voor minder naar PSV zijn gekomen in het verleden?

31 juli 2016 om 09:44

Ja ik ben wel eens benieuwd naar de cijfers van Psv, hoe staat het er voor zonder CL en verkopen.

31 juli 2016 om 09:56

Er staat toch nergens dat het salarisplafond is opgerekt?! Inclusief tekengeld en eventuele bonussen is dit

31 juli 2016 om 10:44

Op een of andere manier heb ik het gevoel dit al eens eerder te hebben meegemaakt.

31 juli 2016 om 12:07

Randje faillissement? Hoe kom je daar nou bij?

31 juli 2016 om 13:43

@gee_rt:

Je overdrijft en doet foute aannames.

Ten eerste is dat plafond er nog steeds. De Jong's jaarsalaris is en blijf 1 miljoen euro. Daar komen nu tekengeld en bonussen bij. Het totaalbedrag is niet 10 miljoen, maar kan oplopen tot maximaal 10 miljoen. En ik denk dat hij dat waard is. Je kunt het een matige spits vinden, maar 46 goals en 22 assists in twee seizoenen is heel veel.

Verder is er de afgelopen jaren heel veel geld binnen gekomen: 30 miljoen voor Depay, 20 miljoen voor Wijnaldum, vorig jaar 26 miljoen CL-premies, dit jaar 12 miljoen CL-startgeld, etc. En dat terwijl PSV helemaal niet zoveel uitgeeft. De volledige A-selectie van 25 spelers heeft in totaal maar 37 miljoen gekost! En dat terwijl de marktwaarde van die selectie afgelopen mei door Voetbalprimeur op 118,6 miljoen werd geschat...

Grof geld is het niet. De belastingdienst is de grote winnaar in Nederland.

31 juli 2016 om 11:11

Ook al is 't niks in vergelijking met wat voetballers elders verdienen, als het om miljoenen gaat kun je toch wel spreken van grof geld? Laat ze maar lekker afdragen

31 juli 2016 om 12:14

5 miljoen netto in vier jaar, dat vind ik alsnog grof geld (voor Nederlandse begrippen).

Enorm overschat... zoveel geld belachelijk

31 juli 2016 om 09:36

Naja ik ben wel benieuwd welke club daar nog weer veel geld voor gaat uitrekken. Zowel Engeland als Duitsland was geen succes.
Maargoed voor Psv een perfecte spits.

31 juli 2016 om 10:22

Pelle was zelfs geen succes in Nederland en kijk waar die allemaal heen kon deze zomer. Er zijn super veel spelers die hebben gefaald bij een club maar daarna helemaal opbloeien. Kijk ik zie ook wel dat zijn techniek slecht is maar het is en blijft een super slimme spits in de 16, daarnaast is hij ook een prima aanspeelpunt en heeft hij ooit best goede passes. Guardado heeft ook geen super indruk in Duitsland en Engeland achter gelaten maar ik ben er heilig van overtuigd dat hij bij de meeste clubs in Engeland gewoon een goede middenvelder is.

31 juli 2016 om 09:39

Je kunt vinden wat je wil van Luuk de Jong, maar hij is de afgelopen twee seizoenen goed geweest voor 46 goals en 22 assists. Voor een speler met zulke cijfers zou elke club graag 2,5 miljoen per jaar betalen.

31 juli 2016 om 11:33

Uiteindelijk gaat het erom dat Luuk de Jong nog steeds (bijna) dezelfde speler is die hij 5 jaar geleden was. In de Eredivisie ben je dan inderdaad verzekerd van een x-aantal assists en goals. Echter zal een buitenlandse club zich niet snel branden aan Luuk de Jong. Clubs weten heel goed dat hij veel te beperkt is voor de Bundesliga of de Premier League. Ook in de Champions League vind ik hem niet goed spelen.

Uiteindelijk is hij afhankelijk van aanvoer vanaf de flanken en creeert zelf nagenoeg niets. Dat soort spitsen zijn niet meer gewild. Er is duidelijk geen belangstelling van de (sub)top, anders was hij wel met clubs in gesprek geweest. Tegenwoordig draait het voetbal om fysiek en dan is een klassieke spits al in het nadeel.

31 juli 2016 om 11:41

Op de ranglijst van meeste assists is Luuk de Jong in 2014-2015 als derde en in 2015-2016 gedeeld als eerste geëindigd. En dat terwijl die lijst meestal gedomineerd wordt door flankspelers en middenvelders. Hoe kun je dan zeggen dat hij nagenoeg niets creëert?

31 juli 2016 om 09:42

Hoezo overschat? Hij past perfect bij PSV. Is een topscorer en meest belangrijke is dat hij mentaal echt top is. Bij PSV blijven is de juiste keuze voor beide.

Goed nieuws dat hij blijft, beste spits op dit moment in de eredivisie. Hij heeft ons 2 x kampioen gemaakt.
Enorme passie en werklust neemt het team mee, de Jong is een echte team speler andere kunnen van hem leren. Op naar de volgende kampioenschap Luuk!!!!!

Ik lees als het over Luuk de Jong gaat voortdurend reacties van mensen die roepen dat hij toch niet hoger kan voetballen dan in de eredivisie, omdat hij nou eenmaal al mislukt is in Duitsland en Engeland. Da's nogal kortzichtig.

De Jong was pas 21 toen hij naar Duitsland ging. Hij heeft daar 17 keer in de basis gestaan en in die wedstrijden 6 keer gescoord. Dat is geen heel goed gemiddelde, maar het is ook niet dramatisch. Vervolgens heeft hij eigenlijk geen kans meer gekregen. Van april 2013 tot en met januari 2014 heeft hij verspreid over 17 wedstrijden nog precies 109 minuten mogen spelen. Dat wordt voor het gemak vaak even vergeten als mensen zeggen dat hij in 36 wedstrijden maar 6 keer gescoord heeft. 19 van de 36 wedstrijden waren invalbeurtjes van een paar minuten. En vervolgens mislukte hij dus in Engeland, maar daar werd hij gebruikt als nummer 10 en dat is hij niet.

Inmiddels is hij bijna 26 en een ervaren spelen met drie landstitels, 12 interlands en 55 Europese wedstrijden op z'n cv. Ik vind het nogal simpel gedacht dat hij nu sowieso weer zou falen in Duitsland of Engeland. Ik denk dat hij bij een club als Borussia Mönchengladbach nu wel zou slagen.

31 juli 2016 om 10:20

Dat hij bij Newcastle op 10 speelde is helemaal niet waar, vooral toen hij net aan kwam speelde hij gewoon steevast in de spits. Hij stuntelde en struikelde over het veld en kon het tempo gewoonweg totaal niet aan waardoor hij later op andere posities werd geprobeerd en uiteindelijk werd bestempeld als één van de slechtste spelers ooit in een Newcastle tenue. In zijn verdediging moet ik hierbij natuurlijk zeggen dat hij midden in het seizoen aan sloot nadat hij in het halfjaar daarvoor amper had gevoetbald. De Premier League is ook niet niks.

Sinds zijn terugkeer bij PSV is hij (gelukkig) weer opmerkelijk veel beter geworden maar ik kan me wel voorstellen dat mensen roepen dat hij een hoger niveau nog steeds niet aan kan. Zijn handelingssnelheid ligt nog steeds vrij laag. Als je voor 2,5 miljoen bij PSV kan voetballen is dat verder natuurlijk ook niet erg. Ook voor PSV niet, prima speler en veruit de beste spits in de Eredivisie.

(hou alleen nog steeds een beetje naar smaakje in m'n mond met betrekking tot die penalty-serie tegen Atletico. Een aanvoerder/spits die zich in de 118e minuut laat wisselen zodat hij geen penalty hoeft te nemen, bizar.)

31 juli 2016 om 10:36

Lol volgens mij is de telegraaf vrij goed op de hoogte en een dergelijke constructie is bij depay en wijnaldum ook toegepast

31 juli 2016 om 10:37

Oeps reply op andere reactie

31 juli 2016 om 10:42

Zijn handelingssnelheid en techniek zijn inderdaad niet goed. Maar er zijn tal van voorbeelden te noemen die mislukt zijn bij clubs Finnbogason raakte geen knikkker voor Heerenveen, Pelle heeft in een paar seizoenen in de eredivisie niets laten zien en deed het bij Feyenoord weer fantastisch en zelfs Di Maria een van de sterkhouders van Real Madrid raakte geen knikker in een zwak utd en doet het nu ook weer prima bij PSG. Kijk de Jong eindigt elk seizoen wel rond de 25 goals in de eredivisie als hij dat nog een keer presteert zie ik hem nog wel een stap maken hoor. In de premier league spelen goede spelers maar toch denk ik dat er wel een aantal spitsen minder dan hem zijn. Daarnaast speelde hij ook prima in de champions league. Natuurlijk mag de jong van mij nog jaren bij PSV blijven want het is een garantie van 25 tot 30 goals per seizoen.

31 juli 2016 om 11:12

Zoals zoveel zogenaamd ''mislukte'' spelers. Alles hangt af van het team en speelstijl waarin je terecht komt. Kijk een Dost die eerst weinig scoorde. Daarna werd het spel aangepast en werd hij bijna topscoorder van de Bundesliga. Bij de Jong weet ik zeker dat mits je hem opstelt met de juiste spelers om zich heen goed komt. Dus met voldoende aanvoer (hoge voorzetten) en een dosis zelfvertrouwen.
Van mij mag die lekker nog een paar jaar bij PSV blijven, want het is haast een garantie voor voldoende doelpunten.

1 augustus 2016 om 02:01

Welke spitsen zijn minder dan de Jong?

1 augustus 2016 om 02:00

Cabi, dat is helemaal niet kortzichtig. Nog altijd bewijst hij dat hij Europees niet meekan, zie oranje en vooral de champions league! Dat is geen toeval meer, bovendien heeft hij in twee Europese landen helemaal niets klaargespeeld.

Tja, ik ben niet echt gecharmeerd van de Jong, ik vind hem voetballend niet sterk, en zwak tegen sterke tegenstanders. Maar in de eredivisie is hij natuurlijk goud waard voor Psv. Zeker het afgelopen seizoen hebben zijn goals de doorslag gegeven in het kampioenschap.

Dit meld de Telegraaf !!!!

Trap er nou niet in!

Ik wil best proberen te begrijpen wat psv met de jong nu doet. Maar snappen, neej totaal niet! Een mislukte speler (buitenland) die het leuk heeft gedaan afgelopen seizoen, maar wat denkt men bij psv? Wij hebben CL dus kunnen het missen? Met geld smijten is dit, waar je hardop kan afvragen of dit het waard is...

31 juli 2016 om 11:13

Of hij wel of niet mislukt is in het buitenland is niet relevant, want bij PSV doet hij het uitstekend ("leuk" vind ik nogal een understatement).

Verder is het niet met geld smijten. De Jong houdt hetzelfde salaris (1 miljoen per jaar), maar krijgt er nu een mooi bedrag aan tekengeld en bonussen bij. Dat is enerzijds een beloning voor zijn prestaties en anderzijds gewoon een investering. Voordelen genoeg voor Psv: de kans dat hij op korte termijn vertrekt is kleiner geworden, bij een vertrek in de toekomst kan hij meer opleveren en het is een positief signaal naar andere spelers toe die misschien nog twijfelen over wel of niet blijven/bijtekenen.

Verder is 10 miljoen in 4 jaar natuurlijk niet overdreven veel geld voor een van de belangrijkste spelers van een club met een jaarbegroting van 75 miljoen.

Ik vind het wel raar: koop je een speler voor een miljoen of 7-8 die nog niets bewezen heeft dan vindt iedereen dat heel normaal, trek je 2,5 miljoen per jaar uit om een speler die zich wel bewezen heeft te behouden, dan is het met geld smijten...

Volgens journalist Rik Elfrink van Ed/ad houdt PSV vast aan het salarisplafond van 1 miljoen bruto per jaar. Maar wordt er daar bovenop wel wat geregeld via tekengeld/bonussen/transferclausules. Maar of je dan in 10 miljoen in 4 jaar uitkomt? Het blijft de Telegraaf he.

Wow 10 miljoen in 4 jaar verdienen dat is echt vies veel geld hoor haha

Vind het een hele goede spits voor Psv! hij moet gewoon zijn carrière bij Psv afsluiten past die uitstekend bij. Mag Luuk graag zien voetballen kan je nooit op te weinig inzet betrappen werkt altijd ongelooflijk hard voor het team en prikt ook nog veel goals elk seizoen erin.

Heel veel geld voor zo'n statische spits... tuurlijk schopt hij er in de NL competitie meer dan 20 in per jaar... kijk even naar de competitie, met alle respect maar de verdediging van excelsior, cambuur en de graafschap en nog een paar van dat soort clubs daar zou ik niet echt van wakker liggen als spits in NL... als je in duitsland, engeland er dan ook 15 tot 20 in legt dan ben je een echte spits... de jong is in NL misschien een topspits, elders een gemiddeld aanspeelpunt... ooit hadden we in NL romario, ronaldo, suarez, bergkamp, Kluivert, huntelaar.... dat waren spitsen die ook elders ook het hebben laten zien.... jammer dat die tijden vervlogen zijn....

Is al bekend wanneer Locadia vertrekt en waarheen? Als dit waar is, zal die namelijk geen toekomst meer hebben bij Psv.

31 juli 2016 om 13:01

Ja, dat is meteen bekendgemaakt nadat de jong heeft bijgetekend.... PSV stuurt hem nu gewoon weg.

Lekker belangrijk hoeveel De Jong gaat verdienen de komende jaren.
Zolang hij met PSV maar zo goed blijft presteren als de afgelopen 2 jaar en PSV de begroting rond krijgt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren