Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax krijgt grootste deel van 34 miljoen euro vrijdag al binnen’

Laatste update:

De transfer van Arek Milik naar Napoli zal zeer waarschijnlijk deze vrijdag worden rondgemaakt. De 22-jarige aanvaller landde donderdag in Rome, nadat Ajax hem toestemming had gegeven af te reizen naar Italië. De Telegraaf weet dat Milik in de loop van de vrijdag medisch gekeurd wordt door zijn nieuwe club.

/

De laatste formaliteiten worden dan ook in orde gemaakt, waarna Ajax al het grootste deel van de forse transfersom à 34 miljoen euro overgemaakt zal krijgen. Wanneer de rest van het geld in Amsterdam is, is nu niet bekend. De presentatie van Milik wordt waarschijnlijk over het weekend heen getild naar maandag.

Ajax bracht zestien dagen geleden middels een officieel statement nog naar buiten dat Milik hoe dan ook niet zou weggaan bij de club. Formele biedingen van buitenlandse clubs zouden niets uithalen, beloofden de Amsterdammers, maar het is toch anders gelopen. Ook de toezegging van zaakwaarnemer David Pantak dat Milik sowieso tot en met de return tegen PAOK zou aanblijven, kon niet worden waargemaakt.

Denk je dat Ajax binnen een week een opvolger heeft gekocht?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Overmars kennende gaat die die centen lekker oppotten en krijgen ze er geen spits van een gelijk nivo voor terug. Al met al, leuk voor de clubkas, maar denk dat de kwaliteit van Ajax er niet op vooruit gaat.

29 juli 2016 om 08:02

Ik geef ze op dit moment de voordeel van de twijfel gezien er nog een maand te gaan is tot de nederlandse transferdeadline. Maar ik hoop niet dat ze alleen op traore gaan gokken.

29 juli 2016 om 08:08

In plaats van overmars afbranden kan je hem ook complimenteren dat hij iemand van 2.5 mln koopt en voor 34 verkoopt gegeven de kwaliteiten van millik

29 juli 2016 om 08:11

inderdaad! een wereldprestatie, zeg. overmars is gewoon prima bezig.

29 juli 2016 om 08:18

Er wordt toch veel te snel geoordeeld over Overmars, ok hij is niet de meest charismatische persoon voor de camera, maar zakelijk gezien is hij echt heel erg goed.

Knappe actie om zoveel te krijgen voor een speler, die verre van top is. ( anders had De Boer hem wel het volledige vertrouwen gegeven vorig jaar)

29 juli 2016 om 08:30

Ik kom er om het voetbal en niet om de bankrekening. Ik hoop dat de banken zo snel mogelijk rente gaan vragen over zakelijke spaartegoeden want dan zal onze Markje wel wat moeten uitgeven.

29 juli 2016 om 08:33

DAn moet je blij zjn met de verkoop van Milik want met hem voetbalde ajax niet beter. Ook de reden waarom de boer niet helemaal verkocht was

29 juli 2016 om 08:56

Inderdaad dit is gewoon geweldig gedaan door Overmars. Snap dat zat Ajacieden een topper willen zien op het veld. Maar komop iemand kopen voor 2,5 miljoen, die ook nog eens niet een onomstreden basis speler is verkopen voor 34 miljoen!

Ik vond het bedrag voor Janssen al te gek voor woorden. Maar dit nog veel meer, dit gaat echt helemaal nergens over! Ik snap ook echt niet wat Napoli hier van verwacht.

Met alle respect voor 34 miljoen kan je toch wel een betere spits halen dan Milik?
Snap echt werkelijk niks van deze aankoop. Veel en veel te veel betaald dit.

Maar geweldig voor ajax zeg haha! Waar Depay en bijv Suarez de beste spelers waren van de comp en voor minder weg gingen. Is deze jongen dat vereweg niet, sterker niet eens van Ajax...

29 juli 2016 om 11:09

Bones, en natuurlijk ook flink lopen zeuren toen ze met Milik aan kwamen!!!!

Toen hij hem kocht was het niet goed. Nu hij hem verkoopt met een vette, vette winst is het ook niet goed. Pffffff

29 juli 2016 om 11:24

Ik snap je maar ik vraag me af of dat de verdienste van Overmars is of de gekte van Napoli en de markt hedendaags.

Als Napoli 25 heeft geboden en Overmars zegt ik wil 40, dan was de deal niet zo moeilijk en lag het niet aan de kwaliteiten van Overmars dat ze op 34 zijn gekomen.

29 juli 2016 om 12:47

En als die van psv hetzelfde doet is het zeker opeens wel klasse gehandeld?

30 juli 2016 om 07:31

Zo ging het toch ook bij Zlatan

29 juli 2016 om 08:15

Mooi bedrag voor Milik. Maar nu moet er wel iemand gehaald worden. Neem aan dat het lijstje klaar ligt. Eto O en rafael vd vaart?

29 juli 2016 om 08:18

Eto'o en van der vaart? Ik hoop toch dat Ajax daar geen geld aan gaat besteden.

29 juli 2016 om 08:22

Van der Vaart hoef ik niet meer bij Ajax, want ik denk dat hij niet meer van meerwaarde zal zijn. Eto'o zou ik wel graag zien, maar die zal denk ik vrij hoge salariseisen hebben en volgens mij heeft Eto'o net 1 of 2 weken geleden een contract bij Besiktas getekend, dus die is geen mogelijkheid voor Ajax meer.

29 juli 2016 om 08:23

Sneijder en Soriano/Huntelaar nog goede cv

29 juli 2016 om 08:24

Jealous much? We hebben nog een maand te gaan en er staat nu al een kampioenswaardig elftal, met drie uitstekende aankopen. De toevoeging van beide Colombianen en die Duitser worden ook een beetje onderschat. Maar goed, er komt met zekerheid nog wat aan. Bosz heeft al de belofte gekregen van een kwalitatieve spits en Ajax heeft al lang een lijstje

29 juli 2016 om 08:43

Ben t deels met je eens, je heb nog een maand maar voor een kampioenswaardig elftal heb je echt nog wel een nieuwe spits nodig, je kunt niet erop vertrouwen dat cassiera of dolber nu al de kar kunnen trekken..

29 juli 2016 om 08:45

Nou dit Ajax vergleken met het huidige PSV is zeker geen kampioenswaardig elftal. Dus ze moeten dit zeker nog investeren in aanvallende spelers want die zijn toch erg matig

29 juli 2016 om 08:59

FcCalkis,

Waarom niet? Zijn er als Ajax zijnde niet op achteruit gegaan. Alleen maar op voorruit. Volgens de gemiddelde bezoeker hier kan Milik er niets van...

Verschil was vorig jaar al nagenoeg niets.

29 juli 2016 om 09:01

Kampioenswaardig elftal..... you serious? Vorig jaar was de rechter flank al zwak en is niks aan gedaan, plus de spits was niemand tevreden over. (levert wel 34 miljoen op haha) maar is nu nog meer verzwakt.

De Colombianen moeten zich eerst ook nog maar eens bewijzen! Niemand weet hun niveau precies, maar zullen echt niet DE verlossers zijn. als je ziet dat Dolberg al de voorkeur krijgt in de spits.

Daarbij Kampioenschap moet met dit soort inkomsten ees niet het eindoel zijn. Laat ze weer eens op Europees succes mikken. En we hebbenw eer tegen Paok gezien hoe goed dat weer gaat met dit jeugd team.

29 juli 2016 om 09:03

Kampioenswaardig elftal.. Dit centrum wordt door elke redelijke fysieke spits afgemaakt.de toevoegingen worden door jou nu al overschat, Duitser nog niet fit genoeg, Spits maakt opzich een prima indruk en die verdediger is er nog niet eens, waar heb je het over man!

Hier moet echt nog wel wat bij om kampioen te worden hoor!

29 juli 2016 om 09:42

De rechterflank was zwak omdat De Boer zijn beste rechtsbuiten niet opstelde (schöne) maar daar liever de nog zeer onervaren Cerny en Muric liet spelen als El Ghazi niet fit was of slecht speelde. Dat was gewoon onhandig van De Boer. Bovendien had Ajax afgelopen jaar gewoon kampioen moeten worden maar verprutsten ze het in de laatste wedstrijd. De selectie was vorig jaar dus ook gewoon kampioenswaardig (voor de Eredivisie).

Je opmerking over "de Colombianen" slaat nergens op. Cassierra stond gewoon op het veld. Hij stond linksbuiten naast Dolberg, dus Dolberg stond helemaal niet "in plaats van hem op het veld".

Ten slotte: kampioen worden moet altijd een doel zijn voor Ajax. Daarnaast moet Europees succes ook altijd een doel zijn voor Ajax. Overwinteren in de Champions League is lastig maar wel mogelijk, en anders moet kwartfinale Europa League het doel zijn. Dat is ook telkens het doel, maar onterecht afgekeurde doelpunten en knipoogkroaten staan ook wel eens in de weg. En je hebt ook wel eens een slecht jaar (afgelopen jaar Europa League).

Overmars gaat een vervanger kopen voor Milik. Bosz gaat dit elftal lekker aanvallend laten voetballen. Als we op 1 december 3e staan en uitgeschakeld zijn in Europa, dan mag je zeuren. Nu niet, en al helemaal niet met onzinargumenten.

29 juli 2016 om 10:11

1. Ik en iedereen bepalen zelf of we mogen "zeuren" en niet jij!

En zijn die onzin argumenten tot nu toe feiten, dat Overmars een vervanger gaat kopen en Bosz ze lekker gaat laten voetballen daar integen nog lang niet!

Ja hij stond in het veld, maar niet in de spits waar hij voor gehaald is. Als hij daar beter was dan Dolberghad hijd aar wel gestaan ook!

Leuk dat ze het hadden moeten worden kampioen, maar werden het niet nee! Wat koop je daar dan voor, juisthelemaalniks, en is dus ook een onzin argument van je

En je kan wel afgekeude doelpunten en knipogen er bij halen in Europa. Maar dat zijne xcuses, andere teams hebben dat ook. als je al 6 jaar niks laat zien in Europa ligt het gewoon aan jezelf!

29 juli 2016 om 10:11

Capris: klein foutje en 1 die velen maken: je zegt dat niemand het nivo vd Colombianen kent, dat is niet waar! Ajax zal dat nivo erg goed kennen. 1 vd Colombianen is zojuist als basisspeler winnaar vd Copa geworden, sorry hoor maar dan kom je echt wel als een grote meneer binnen, dat is geen Europacup IV nivo of zo!

Verder zijn Dolberg en de andere Colombiaan spits en zullen we het allen eens zijn dat Dolberg een flinke ontwikkeling doormaakt, dat moet Ajax wel meenemen, al zal hij niet een heel seizoen de nummer 9 kunnen zijn, moet er wwel handig ingekocht worden...

Ik verwacht dat de eerste aankoop een linkerspits is

29 juli 2016 om 11:59

Capis, Cassierra stond op links, omdat Bosz hem schijnbaar het beste alternatief vond op links door het ontbreken van Younes. Dan is de spitspositie geen optie meer en vacant. Dus koos Bosz voor Dolberg als spits om die reden, het is daarom geen vaststaand feit dat Dolberg als eerste spits de voorkeur kreeg boven Cassierra, als Younes fit was geweest had dat ook anders kunnen zijn.

29 juli 2016 om 12:54

Ik ben het er mee eens dat er weer eens op Europees succes gericht mag worden, maar dat dient vereist te worden door elke club. Zover ik weet hebben AZ en Ajax het meeste aantal coëfficiënt-punten binnen gesleept sinds 2010

29 juli 2016 om 08:59

Milik werd eerst ook als halve oplossing gezien dus het kan best dat er iemand komt die 6-12 maanden nodig heeft om er te staan ja.

Buiten dat is het niet moeilijk om een betere opvolger te vinden, zo'n geweldenaar is Milik niet. Het is compleet gestoord dat een club 35 miljoen voor hem betaalt.

Gezien de jonge en wisselvallige voorhoede zou ik voor een sterke spits gaan, sterk aan de bal en in het duel. Een type Bony.

29 juli 2016 om 09:58

Een spits van een gelijk niveau kunnen ze zo halen met Haller. De vraag is of Ajax niet eens voor een hoger niveau moet gaan.

29 juli 2016 om 10:21

Haller is niet van een vergelijkbaar niveau. Daarmee overschat je hem toch wel, vind ik. Zeker voetballend gaat die tekort komen bij Ajax, dus ik zie liever dat ze voor een ander gaan.

29 juli 2016 om 12:38

Ja ik bedoel ook dat ze beter iemand kunnen halen, die al wat bewezen heeft bij gelijkwaardige clubs. Een grotere naam, het geld is er wel in ieder geval.

Dat heeft Overmaas heel erg goed gedaan. Ik had niet gedacht dat Ajax meer dan 20 miljoen voor Milik zou vangen. Hoewel de transfer van Vincent Janssen ook al bewees dat het in de voetbalwereld elk jaar weer wat gekker kan. Nog ruim een maand de tijd om een vervanger te vinden.

29 juli 2016 om 08:05

Ruim een maand? Juist niet . Woensdag speel je 1 van de belangrijkste wedstrijden. IS kort draaien weet ik ook wel. Maar iedereen is in training je kan misschien wel een spits halen die een helft kan spelen.

Als goed is is ajax nu al even bezig om wat anders te zoeken en zal er best al geinformeerd zijn..

29 juli 2016 om 08:11

Voor woensdag kan je natuurlijk vergeten, tenzij ze vandaag rond zijn met iemand, wat ik niet zie gebeuren.

29 juli 2016 om 08:42

Al koop je deze week 100 spitsen, geen één daarvan mag woensdag spelen. Staat tenslotte niet op de ingediende spelerslijst bij de Uefa voor deze voorronde van de Cl

miljoenen komen er binnen en wie krijgen we als nieuwe spits? waarschijnlijk halen ze niemand en roept Overmars dat ze met casiererra, dolberg en zvikovic al genoeg spitsen hebben rondlopen. zie het somber in

Ben in italie op vakantie en daar staat in alle kranten 28 miljoen dus ha wie moeten we geloven?

29 juli 2016 om 08:18

Ook een prima bedrag voor Milik; vraag blijft wie ze gaan halen.

29 juli 2016 om 08:39

Iedereen praat elkaar maar na met andere bedragen; het begon in Polen 32 miljoen, televaag 35 miljoen nu weer 28 miljoen in Italie. Het zijn allemaal mooie bedragen en ik gun het Ajax echter lees ik nu nergens dat "de transfermarkt" helemaal gek is geworden zoals ik zo vaak lees hier in de reacties op vz. Kom op he minimaal 28 miljoen voor een spits die er in de mickey mouse divisie niet eens alle wedstrijden erin heeft gestaan en vaak genoeg een middenvelder danwel verdediger voor zich moest dulden of die in de evt kampioenswedstrijd tegen de graafschap gewisseld wordt terwijl er gescoord moet worden.. min 28 max 35 miljoen transfermarkt is helemaal gek geworden!!

29 juli 2016 om 08:47

Wss bonussen die het tot 35 miljoen laten oplopen en 28 als vast bedrag.

29 juli 2016 om 09:29

wat ik begreep houdt Ajax 28 miljoen over na het percentage voor leverkussen.
of waar ie ook vandaan kwam?

Mensen kunnen wel kritisch zijn op Overmars maar is Overmars ook niet diegene die Milik voor een prikkie kocht en nu voor een absurd bedrag verkoopt? Ik zeg goed gedaan! Mijn ideale kandidaat voor de vervanging zou Soriano van Red Bull Salzburg zijn. Ik vermoed echter dat die te prijzig is. Ik hoop dat Overmars een goede spits kan scoren. Ze hebben nu tijd genoeg voor de deadline.

29 juli 2016 om 08:18

Soriano heeft concurrentie gekregen van Dabbur die voor 6-7 mil is overgekomen van Grasshoppers. Ik weet niet of RBS met 2 spitsen speelt maar anders zie ik een - kleine - kans op Soriano al moeten we niet vergeten dat hij nu op 1.8 miljoen aan salaris zit, lijkt me dat hij juist een klapper wilt maken op zijn 30ste en naar China oid wilt gaan.

Edit: Ikzelf zie graag een van deze spitsen komen:
- Dorlan Pabón ( 28 jaar, Colombiaan ) Is een kleinere rechtspoot met ervaring bij oa. Valencia, Betis, Saõ Paulo en Parma.

- Moussa Konaté ( 23 jaar, komt uit Senegal ) ook een rechtspoot, zal in de 1.80 zitten. Speelt nog bij Sion waar hij volgend jaar uit zijn contract loopt. Bij het nationale elftal van Senegal staat hij na 843' op 7 doelpunten wat heel netjes is. Heeft ook relatief veel ervaring opgedaan in Israel, Rusland, Italie en nu dan Zwitserland.

- Daniel Osvaldo ( 30 jaar, transfervrij ) een brok aan ervaring die bij iedereen wel bekend is, zal waarschijnlijk aan salaris genoeg kosten en kan wel eens gaan botsen met de groep, toch zie ik in hem een optie voor een jaartje of 2.

- Felipe Caicedo ( 27, Ecuador ) speelt voor Espanyol, voor hij bij Espanyol zat in voorgaande jaren bij oa. Basel, Man City, Lokomotiv Moskou, Malaga, Sporting CP en Levante.
Bij het team van Ecuador in 2812' was hij betrokken bij 19 doelpunten ( 17 goals, 2 assist ) waarvan het grootste deel in de WK kwalificatie was.

- Duván Zapata ( 25, Colombiaan ) beer van een vent, een rechtspoot van Napoli die net Milik hebben aangekocht, wie weet is een vertrek van Zapata nu bespreekbaar. In 8830' minuten op het hoogste niveau heeft hij bijgedragen aan 61 doelpunten ( 49 doelpunten, 12 assist ) wat heel erg netjes is in mijn ogen.

Heb jij nog andere spelers op het oog die iets minder vaak naar voren komen op vz? Geen Haller, Huntelaar, Traore, S. de Jong of Soriano dus. Ben wel benieuwd.

29 juli 2016 om 10:00

Knetters wat heb je daar een mooi lijstje gemaakt. Nee ik weet geen andere namen. Dat laat ik aan de scouting van Ajax over. Belangrijk is iemand die past in het systeem (mee kunnen voetballen, hoog druk kunnen zetten en scoren). We gaan afwachten wie we krijgen..!

29 juli 2016 om 13:00

Ik zou toch liever Balotelli dan Osvaldo willen. Mario is 5 jaar jonger, maar heeft net zoveel ervaring en heeft sinds vorig jaar geen opstootjes/problemen gehad. Salaris is bij allebei een probleem maar Osvaldo denkt er misschien al meer aan om naar China te gaan vanwege zijn leeftijd

29 juli 2016 om 15:27

Begrijpelijk keuze, Balotelli heeft restwaarde en kan je dus ook nog verkopen na een goed seizoen, bij Osvaldo is dit niet meer het geval. Osvaldo zie ik ook als een optie voor 1 à 2 jaar om spitsen als Cassierra, Dolberg, El Idrissi, Sierhuis en misschien ook Zivkovic en El Azzouzi meer tijd te geven en ze toch opweg te helpen.

Denk dat Mario wel in Italië blijft en met Riaola komt er straks toch wel weer een club die het risico wilt nemen, vrees dat hij onhaalbaar is. Wel fijn dat hij alweer een tijdje van de voorgrond is verdwenen omdat hij geen rare dingen uithaalde, misschien kan hij het toch nog waarmaken.

Mooi dat het toch allemaal vrij snel geregeld is. Want vaak krijg je een transfersoap als je met Italiaanse clubs om de tafel moet vanwege de euries.

Nu maar hopen dat er een ultiem aanbod richting Huntelaar gaat.
Anders vind ik David Lafata (ervaren spits en aanspeelpunt van Sparta Praag) een goed alternatief.
Of probeer anders te stunten met Bony of Traoré.

29 juli 2016 om 08:56

Vergeet niet dat Napoli financieel erg gezond is + 94 mil die ze ontvangen hebben is het voor hun geen probleem met betrekking tot snel handelen en etc. ten opzichte van sommige andere Italiaanse clubs.

29 juli 2016 om 10:57

Bony verdient €140,000 per week. Dat kan Ajax nooit ophoesten en de vraag is of bony wil inleveren.

29 juli 2016 om 11:35

Lijkt mij niet, heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij voor geld kiest. Heeft een familie om te ondersteunen. Denk dan niet dat hij met minder genoegen neemt.

Nou meteen al dat geld investeren in de selectie en die 2 'kanonnen' alsnog kopen. Als het vandaag al binnenkomt kan je meteen actie ondernemen en Ziyech voor €12/€15 miljoen kopen (eventueel met ruil van spelers die bij Ajax overbodig zijn om de prijs wat te drukken) en €10 miljoen bieden voor Traore dan kan je beide transfers misschien nog wel vandaag afronden en heb je meteen je selectie op orde en kan je toewerken naar volgende week woensdag en het begin van de competitie. Maar Ajax kennende zullen ze wel weer tot het laatste moment wachten en komt er niets en is het weer een verloren jaar.

29 juli 2016 om 08:46

Die spelers mogen sowieso niet meedoen volgende week woensdag. Staan tenslotte niet op de spelerslijst voor deze ronde van de Champions League. Daarnaast is het wellicht handig om wakker te worden uit de Fifa/ Football Manager droom.
Ja Ziyech is een goede speler en NEE Ajax moet hem niet halen, en al helemaal niet voor de bedragen die jij noemt. 15 Miljoen voor een middenvelder die bij een club speelt die onderin de Eredivisie zijn geëindigd? Tel daar nog 5 jaar salaris op en wat premies en je bent 20 miljoen kwijt!!! Inderdaad dan gaat de transfermarkt nergens meer over.

Daarnaast heeft Ajax 9 middenvelders onder contract staan voor 3 posities, en jij wilt er nog maar even eentje bijkopen.

29 juli 2016 om 09:22

Ruud, ik ben het met je eens dat je Ziyech niet moet kopen. Maar de reden die je opnoemt is natuurlijk pure onzin. Dat jaarsalaris ben je namelijk ook aan een andere speler kwijt als er wat komt. Verder zijn er 9 middenvelders voor 3 posities, maar met Ziyech erbij moet je er misschien een paar van de hand doen. Daarbij mis je in de selectie nog een aanvallende creatieve middenvelder. Durf dan afscheid te nemen van (bijvoorbeeld) Klaassen.

Kijk naar Psv. Dat middenveld stond in principe prima vorig jaar met Hendrix, Guardado en Propper. Maar met Van Ginkel erbij was het toch iets beter. Durf te investeren.

29 juli 2016 om 10:05

Over het jaarsalaris heb je niet helemaal gelijk, het wordt de 9e speler met een jaarsalaris dus zal je eerst afscheid moeten nemen van anderen. Vindt jij daarnaast Ziyech 15 miljoen waard?? Vooropgesteld Ziyech is een goede voetballer, maar komt hij bij Ajax volledig tot zijn recht en kan hij net zo beslissend zijn als bij Twente? In het land der blinden is eenoog koning. Bij Twente krijgt hij alle ballen maar bij Ajax staan er ook 9 anderen in het veld die goed kunnen voetballen, dat is een heel andere situatie als bij Twente.

Ajax kan beste een creatieve middenvelder gebruiken maar nu Klaassen bevrijdt is van het juk van de Boer kan hij dat ook worden. Daarnaast kun je het niet veroorloven om van die 9 middenvelders en spelers van te verkopen het zijn namelijk allemaal goed spelers of grote talenten. Als je zo'n talent verkoopt neem je afscheid van de Ajax filosofie en dat is een transfer van Ziyech niet waard.

29 juli 2016 om 13:04

Dit vond ik dus ook al een probleem. Je MOET Gudelj, Klaasen en Bazoer opstellen vanwege kwaliteiten maar ze zijn eigenlijk allemaal dezelfde type speler. Het liefste zie ik Riedewald met de punt naar achter waar hij altijd al hoorde te staan en dan Bazoer en Ziyech vóór hem. Opzich zou ik bij een bod boven de 25 miljoen denken aan Bazoer laten gaan en dan toch Klaassen op zijn plek. Ik vind Klaassen een goede speler en hij is ervaren maar na zijn optreden woensdag en het feit dat hij verdwijnt in grote wedstrijden weet ik toch niet zeker of hij de beste oplossing is

29 juli 2016 om 15:37

Klaassen is gewoon niet zo goed blijkt, en Ziyech is de missing link.

29 juli 2016 om 09:09

ajax kennende zal er op een verantwoorde en zorgvuldige manier worden omgegaan met het geld en zal het zeker niet worden uitgegeven aan aankopen die niet noodzakelijk zijn. Dus geen Zyech. En Ajax zal ook geen bedrag van 25 miljoen uit gaan geven omdat dat bij een 5 jarig contract een extra uitgave van 5 miljoen op jaarbasis betekent voor de komende 5 jaar en dat kan een club met een begroting die niet winstgevend is, zich niet veroorloven.

Ik zou me dus maar niet al te rijk rekenen. Dat Ajax Traoré zou willen huren, lijkt me al een teken aan de wand dat de club de geldkraan niet ineens wijd open zal zetten. Dat kan ook niet, want in het beleidsplan staat dat er geen geld mag worden uitgegeven waar geen dekking tegenover staat. En dat geldt ook voor de komende jaren, terwijl de transfersom van Milik louter ten bate komt van het lopende boekjaar en afschrijvingen uitgaven zijn die net zo lang doorlopen als de contractduur of tot betreffende speler verkocht wordt. De mogelijkheden van Ajax zijn dus uiterst beperkt als de club geen verlies wil draaien de komende jaren.

Dat zal waarschijnlijk ook niet snel gebeuren omdat spelers niet eeuwig bij Ajax blijven en degenen voor wie voldoende belangstelling is, op den duur verkocht zullen worden. Maar dat is een aanname en geen zekerheid en op basis van aannames kun je geen solide begroting samenstellen, daar is Twente een sprekend voorbeeld van.

29 juli 2016 om 09:42

Ik snap dat je voorzichtig moet zijn als Ajax zijnde, maar in sommige gevallen is het niet slecht om pro-actief te zijn in plaats van re-actief. Daar ligt voor mij het hele probleem met het Nederlandse voetbal in het algemeen, vaak uit noodzaak, maar bij ajax is dat niet het geval. Die kunnen gewoon doorscouten en spelers op tijd, voor de 'beste' prijs aantrekken, zonder dat ze écht afhankelijk zijn van de verkoop van een 1 speler op dit moment. Het lijkt met Cassiera en Sanchez nu pas voor het eerst te gebeuren dat er proactief gehandeld wordt.

Ajax heeft voldoende geld in kas en hadden dus mochten zij een goede lijst hebben deze spelers sowieso al kunnen benaderen. Ik ben ook bang dat het salarisplafond hier voor een groot deel debet aan is. Spitsen als Mario Gomez, Loic Remy, Jonas, zouden fantastisch zijn voor Ajax en zouden denk ik echt wel de overstap maken, maar kiezen voor clubs als Besiktas en Benfica vaaak vanwege het geld.

Dus ik zou graag die kanonnen zien, en ik denk ook echt wel dat die naar Ajax(of Psv) willen.. Maar dan moet én de scouting proactief met de technische staf handelen en er moet mogelijk voor 2 of 3 uitzonderingen i nde selectie afgestapt worden van het salarisplafond/grotere tekenpremie oid.

29 juli 2016 om 10:56

Om pro actief te kunnen zijn, heb je ruimte op de begroting nodig. En die heeft Ajax niet. Ajax heeft een begroting die in het gunstigste geval kostendekkend is en Ajax moet in de meeste gevallen dan ook eerst verkopen om daarna te kunnen kopen. Je bent net als veel supporters verblind door de winst die Ajax de afgelopen jaar heeft gemaakt door deelname aan de CL en uitgaande transfers. Die inkomsten zijn echter niet vanzelfsprekend en kun je dan ook niet als basis gebruiken voor een solide begroting.

Ajax heeft voor de verkoop van Milik nog een winstwaarschuwing afgegeven dat er dit jaar mogelijk rode cijfers zouden worden geschreven. Ajax heeft zich te houden aan de regels van de Financial Fair Play en die hebben net zo min iets te maken met hoeveel schuld een club heeft als met het banksaldo. Financial Fair Play houdt in dat je er als club een verantwoordelijke en solide begroting op moet nahouden, waarin geen uitgaven worden gedaan waar geen inkomsten tegenover staan. Als geld uit gaat geven terwijl in de rode cijfers staat, ben je derhalve in overtreding.

29 juli 2016 om 12:54

Eens, maar pro-actief is ajax ten top, namelijk door talentvolle jeugdspelers te kopen en spelers op te leiden. Cillessen, van der Hoorn, Sinkgraven, Zivkovic, Milik al dan niet succesvol is een zelfde concept, spelers halen voordat ze op hun top zijn.

Geld in kas ja, maar dat is niet waar je naar moet kijken, dat is de begroting, oftewel wat er structureel in en uit gaat. Verkopen en CL daar is Ajax niet meer van afhankelijk, maar dat komt door niet te strooien met de centen wat resulteert in lage afschrijvingen. Strooien met geld brengt de begroting aan het wankelen. Salarisplafond kan ook niet omhoog omdat er geen ruimte is op de begroting.

Gewoon een vraagje uit nieuwsgierigheid. Welk belastingtarief zit er op een voetbalspeler?

29 juli 2016 om 08:32

De persoon die dit beantwoord mag mij ook in de CC zetten. Ik denk belastingvrij..

29 juli 2016 om 08:58

Belastingvrij bestaat in Nederland niet, alleen belasting over belasting. Als dit soort transfers belastingvrij zijn, moeten ze me toch eens uitleggen waarom ik 10 - 40 procent erfenisbelasting moet betalen (terwijl over die inkomsten al eens inkomstenbelasting is geweest en als we het uitgeven zitten er ook weer voldoende belastingen aan).

1 augustus 2016 om 09:13

ach, dan vergeet je ook nog de inflatie en de vermogensbelasting. Toch geloof ik dat dit voor voetbalclubs anders zit. afcanats lijkt dat in zijn reactie hieronder te bevestigen.

29 juli 2016 om 10:26

Winstbelasting aan het eind van het jaar.

En nu moet Ajax eens doorpakken en niet aarzelen om geld uit te geven. Ze moeten vol gaan voor Zyech, Haller (of Traore) en Berghuis. Precies de types die je nu nodig hebt om dit team die boost te geven wat nodig is om kampioen te worden. Anders wordt het voor de derde keer op een rij Psv.

29 juli 2016 om 09:16

Ziyech is een nummer 10. Als je hem haalt, dan kan je Klaassen eruit doen (wat gewoon kan natuurlijk). Daarbij vraag ik me af of Ziyech nog wil, aangezien er redelijk wat interesse is vanuit Italie.

Haller is een hype, daar ga je als Ajax zijnde echt de oorlog niet mee winnen. En je moet kopen van Utrecht (wat nou niet bepaald heel vriendelijk tegenover Ajax staat). De prijs die je voor Haller moet betalen zal naar mijn idee veel te hoog zijn voor de kwaliteit die je binnen haalt. Ik bedoel, geef dan het vertrouwen aan die Deen. Traore zie ik wel slagen overigens.

Berghuis is geen Ajax rechtsbuiten. Snel en sterk, dus vooral sterk als je speelt op je eigen helft en hij kan 'rennen' naar de achterlijn. Ajax speelt veel op de helft van de tegenstander (dus ruimtes zijn klein), dan heb je veel meer aan de balbeheersing van El Ghazi.

Al met al denk ik niet dat Ajax moet gaan voor al deze bekende namen. Ik neem toch aan dat er daar een scoutingsapparaat zit die lijstjes bijhoudt. Vitesse kwam ook ineens aanzetten met Van Wolfswinkel. PSV had ook ineens Guardado, Moreno en De Jong. Feyenoord haalt ook ineens een topscoorder uit Denemarken (of Zweden, geen idee eigenlijk). Niet de meest voor de hand liggende keuzes, maar een topspits uit de Oostenrijkse, Noorse, Russische of (weet-ik-veel) Argentijnse competitie.

29 juli 2016 om 15:50

Roerend mee eens, ik geen Utrecht geen stuiver. Plus Haller maakt Ajax niet beter !

29 juli 2016 om 10:04

Altijd weer de naam haller.laat die man a.u.b gewoon bij utrecht zitten.is absoluut geen meerwaarde voor ajax.

Dit is toch lachwekkend, een Depay die bij de kampioen vandaan kwam levert nog minder op, maar een Milik waarbij ik nog steeds mijn vraagtekens zet levert even 34 miljoen op? Leuk de Ajax naam maar dit snap ik niet, Ajax is al 2 jaar geen kampioen meer en Milik was zeker geen ster en op het EK was het ook niet veel. Kan iemand dit uitleggen, ik had 12 meer dan genoeg gevonden.

29 juli 2016 om 09:11

Of een club wel of geen kampioen wordt heeft er toch weinig mee te maken.
Twente speelt in de kelder van de eredivisie, dus is Ziyech op te halen voor 5 ton?
Natuurlijk is het transferbedrag veel te hoog, maar het is een kwestie van vraag en aanbod. Waarschijnlijk wil Napoli hem heel graag hebben. Daarbij weten clubs ook dat zij net 90 miljoen geincasseerd hebben, dus is men niet bang om hoog in te zetten.
Neemt niet weg dat de scout / td van Napoli een ontslag verdient.

29 juli 2016 om 10:24

Omdat jij 12 genoeg vind, had Ajax moeten zeggen "hou die andere 22 dan maar!"? Over lachwekkend gesproken.

Je kunt overigens ook zeggen dat Ajax in de laatste 6 jaar vier keer kampioen is geweest en twee keer tweede. Dan staat er meteen iets heel anders. Het glas is bij jou kennelijk halfleeg ipv halfvol.

29 juli 2016 om 12:02

Moeilijk he een beetje nadenken, als Napoli zijnde moet je er geen 34 aan uitgeven. Nergens zeg ik dat Overmars moet bedanken, wat een onzin. Al zouden ze 500 bieden prima toch.

29 juli 2016 om 10:25

Ik werd ook uitgelachen, maar lijk wel gelijk te gaan krijgen qua bedrag. De Ajax naam is veel waard, het is bv. logisch als je kijkt dat Janssen van gelijkwaardig niveau voor dik 20 miljoen vertrekt, Ajax zou vanwege de naam dan meer moeten kunnen krijgen. Jonge spitsen zijn vrij schaars, tel ze maar eens.

Verder investeert Napoli 1/3 van het ontvangen higuain bedrag, doet je dat niet draag je bv. ook flink meer af aan belastingen. Het is maargoed dat jij niet onze TD bent.

29 juli 2016 om 12:27

Dat komt waarschijnlijk omdat jij begrijpt hoe het werkt. Het is niet het individu maar de markt die de waarde van een speler bepaalt. Er was kennelijk voldoende belangstelling voor Milik en uit het geboden bedrag blijkt dat Napoli hem heel graag wilde hebben. En als je iets heel graag wilt hebben, ben je nu eenmaal bereid om daar heel veel geld voor uit te trekken. Het feit dat Napoli Higuain voor een monsterbedrag hebben verkocht en derhalve veel geld te besteden heeft, speelt natuurlijk ook mee.

Maar het kan natuurlijk ook dat achteraf blijkt dat het bedrag uiteindelijk nog meevalt. Lewandowski was toen hij net zo oud als Milik was ook niet zo goed als nu en aan hem hangt inmiddels ook een prijskaartje van tegen de 100 miljoen. Neem Suarez als voorbeeld. Daar heeft Ajax naar verluid 27,5 miljoen voor ontvangen en die is uiteindelijk voor bijna het drievoudige naar Barcelona gegaan. Dus zelfs een bedrag als 35 miljoen is nog relatief.

Prachtig bedrag voor een zeer beperkte voetballer absoluut niet onvervangbaar.

29 juli 2016 om 09:02

Niet onvervangbaar, maar iets is nog altijd beter dan niets. Ik ben ergens wel bang dat Ajax nu het volledige vertrouwen gaat geven in die jonge Deen. En dat is voor een compleet seizoen echt te weinig/

Ben ik de enige die het opvalt dat wanneer er over een speler wordt gezegd dat ie een club zeker niet gaat verlaten, dat een indicatie is dat de speler een club voor 90% op zeker gaat verlaten? Of ben ik hierin de laatste juist die dat door heeft xD

29 juli 2016 om 09:28

Het is een kwestie van verstandig redeneren. Een statement zoals dat van Ajax dat Milik niet verkocht gaat worden, is geen belofte, maar meer dan een uitgangspunt of een voornemen. Daarbij wordt een appèl gedaan op het gezonde verstand van een mens, die moet kunnen begrijpen dat er altijd een reden kan zijn om weer van dat voornemen af te stappen. Dat noemt men voortschrijdend inzicht. In dit geval is het geld. Ajax is geen rijke club en heeft in het gunstigste geval een kostendekkende begroting. Een club met een dergelijke financiële huishouding kan een bod van die omvang eenvoudigweg niet weigeren. Al helemaal niet als het ook nog eens om een speler gaat die niet onomstreden is en het tienvoudige kan opleveren, van wat er voor hem betaald is. Door dat statement te maken, heeft Ajax koopjesjagers op afstand gezet en heeft Milik waarschijnlijk veel meer opgebracht dan als hij bijv. voor de WK zou zijn verkocht. Ajax heeft het geluk dat er een WK was omdat ten tijde van een groot toernooi de transfermarkt altijd veel later op gang komt. Zo'n toernooi kun je zien als een grote spelersmarkt waar je het beste kunt zien dat er te koop is.

29 juli 2016 om 09:35

Ja, een beetje hetzelfde verhaal als dat je hoort dat het bestuur het volste vertrouwen heeft in hun trainer, dat je er dan vanuit kunt gaan dat die trainer het einde van de week niet haalt

29 juli 2016 om 14:34

Haha ik snap het systeem wel. Maar werd me er nu pas bewust van. Door te zeggen dat iemand niet te koop is verschaf je jezelf een betere uitgangspositie in onderhandelingen.

Als Ajax niet meteen door kan schakelen en deze week een nieuwe spits presenteren hebben ze imo gefaald.
Dat ze nu voorkeur geven aan spitsen die nagenoeg niet haalbaar zijn of moet wachten tot de laatste week, weet je al dat het hem niet gaat worden.

29 juli 2016 om 09:38

Ik vrees met grote vrezen idd. Ajax heeft in het verleden met de verkoop van Ibramimovic nét voor de sluiting van de termijn aan nota bene de directe concurrent Juventus in de CL al eerder lopen prutsen.

Maar ik hou me vast aan de maand die ze nog hebben voor vervanging.

29 juli 2016 om 09:54

leg dat eens uit. Het zou inmiddels toch wel duidelijk moeten zijn dat Ajax niet de financiële draagkracht heeft om een nieuwe spits te kopen voordat de oude verkocht is. En de transfer van Milik is nog niet eens afgerond of jij hebt al kritiek over de opvolger. Het is op zich al een hele klus om een goede opvolger naar de Arena te krijgen omdat de betere spelers hun neus ophalen voor de NL competitie en het salaris dat Ajax te bieden heeft. En jij verwacht van Ajax dat ze dat wel even in een weekje regelen. Dat is volstrekt onrealistisch.

Pas als de deal echt beklonken is en de voorwaarden op papier staan en de bankgarantie binnen is, kan Ajax echt aan de slag gaan. Wat de club nu kan doen, is de eventuele transfersom van potentiële aankopen opvragen en bij hun zaakwaarnemers informeren of ze interesse hebben in een dienstverband bij Ajax en tegen welke vergoeding ze bereid zijn naar de Arena te komen. Daarna kan Ajax wel snel willen handelen, maar voor de voorwaarden die de club te bieden heeft, zullen veel spelers de kat nog liever even uit de boom kijken en nog even wachten op aantrekkelijkere aanbiedingen.

Ajax is al maanden bezig om het contract van Tete te verlengen en dat is nog steeds niet gebeurd. En dat is een speler die al onder contract staat. En dan wil jij een nieuwe aankoop binnen een paar dagen geregeld hebben. Natuurlijk kan dat, als de potentiële aankoop eager is en graag naar Ajax wil komen. Maar dan heb je het meestal over jonge talenten die hun naam nog moeten vestigen en in Ajax een mooie opstap naar hogere regionen zien. Als je van Ajax eist dat de club binnen een paar dagen met de opvolger voor Milik komt waarmee de selectie er in kwalitatief opzicht in ieder geval niet op achterit gaat, snap je niet veel van het marktmechanisme van de transfermarkt en sta je niet echt met beide beentjes op de grond.

Het zal op zich al een hele toer worden om iemand aan te trekken zonder de uitgaven de pan uit te laten rijzen en het is nog maar de vraag of dat voor het sluiten van de transfermarkt gaat lukken. Daarom snap ik wel dat de club op de huur van Traoré inzet. Daarmee haal je iemand die de NL competitie kent en zekere niet minder kwaliteiten heeft dan Milik. Als dat zou lukken, heeft de club daarna een jaar de tijd om een definitieve opvolger voor Milik aan te trekken en dat maakt de kans op mispeer of paniekaankoop een stuk kleiner. Dat is een kwestie van logisch redeneren.

29 juli 2016 om 11:08

Je geeft al aan dat de kans klein dat Ajax een echte versterking kan halen en dus gokken op een Traore in de laatste week wat dus betekend dat ze gefaald hebben. Heel simpel gewoon te laat. Ze moeten nu al met potentiële aanwinsten in een dermate stadium zijn dat ze meteen kunnen overschakelen.

29 juli 2016 om 12:33

Als jij vind dat iemand die een auto nodig heeft, maar die niet kan kopen omdat hij niet draagkrachtig genoeg is om die te bekostigen, gefaald heeft, dan heeft Ajax inderdaad gefaald. Maar gelukkig is niet iedereen zo kortzichtig.

Hoop dat Ajax toch snel een nieuwe spits weet te presenteren die echt iets toevoegd aan het elftal. Dolberg is een talent, maar die moet je niet meteen voor de leeuwen gooien. Zou wel des Ajax zijn om talent de kans te geven, maar gezien de Europese doelstelling die Ajax heeft lijkt mij dat niet verstandig. Rustig brengen, zelfde voor Cassierra.

Spits, linksbuiten (liefst linksbenig), Viergever verkopen, linksback (back-up) halen. Helaas in de jeugd geen goede 2e linksback.

29 juli 2016 om 10:10

Het zou kunnen met Dolberg, maar ik zie graag een ervaren spits als Cardozo komen. Wat ik niet begrijp us, Viergever verkopen en dan een LB als back-up halen, Viergever is een uitstekende back up, die erg moeilijk te vervangen is. Ga er maar eens aanstaan, redelijk ervaren, linkspoot, schikt zich in zijn rol, kent het spelletje, zeurt niet en spreekt de taal, je moet hem juist houden tussen de toch al jonge selectie. Heeft het vorig jaar uitstekend ingevuld achterin. Westermann is ook gehaald als back up voor de LB, als Riedewald achterin staat en Sanniez/zeefuik schuiven door dan hebben we 8 verdedigers, mocht Riedewald doorschuiven dan zie ik dolgraag Terence Kongolo komen.

29 juli 2016 om 12:55

Hahah tuurlijk zie je kongolo graag komen maar geef het maar op, gaat niet lukken.

29 juli 2016 om 10:30

Welke argumenten heb je voor je veronderstelling dat een LB die meer kwaliteit heeft dan Viergever bereid is om bij Ajax en voor het salaris dat Ajax te bieden heeft, op de bank te gaan zitten. Ik ben razend benieuwd.

29 juli 2016 om 10:40

Voor beiden, omdat ik Viergever niet goed genoeg vind voor dit systeem. Afgelopen seizoen heeft hij goede wedstrijden gespeeld, maar ook mindere. Vind het een onzekere factor achterin. Ook enorm matig in de opbouw van achter. Waarom ik vind dat Ajax hem moet laten gaan en een linksback moet halen is omdat hij een centrale verdediger is. Daar hebben we genoeg van nu. Linksback hebben we naast Dijks niet.

Laat je Viergever gaan hou je voor het centrum nog over Veltman, Westermann, Sanchez en Riedewald. Verder komt De Ligt eraan. Ja ik weet het, die is behoorlijk jong, maar enorm goed. Naast Dijks hebben we geen echte linksback.

29 juli 2016 om 12:25

Je geeft geen antwoord op de vraag van scepticus, wie dan wel? De opbouw is niet geweldig, maar het is beter dan menig verdediger daarbij zijn linkspoten schaars. Riedewald en Westermann kunnen op LB spelen, viergever vind ik centraal wel beter, maar prima back up op Lcv.

De ligt is een rechtspoot, verdedigd vanaf links over het verkeerde been, kortom niet doen, linkspoot op Lcv.

29 juli 2016 om 12:44

Dat jij Viergever niet goed genoeg vind, is geen argument maar een mening. Dat maakt niet uit want net als iedereen heb je recht op een eigen mening.

Maar dat was mijn vraag niet. Ik vroeg waarom jij denkt dat een LB die meer kwaliteit heeft dan Viergever bereid is om bij Ajax en voor het salaris dat Ajax te bieden heeft, op de bank te gaan zitten. Ik kan je redenering volgen, die is niet zo gek, maar ik denk dat dat niet zo gemakkelijk is als jij ons wilt doen geloven. Ik acht die kans namelijk heel klein.

Vergeet niet dat er nog miljoenen afgedragen moeten worden aan de belastingdienst. las gisteren dat psv 6 miljoen kon overmaken na de transfer van Depay. Belastingdienst is de grootste oorzaak dat Nederlandse clubs niet meer kunnen concurreren.

Ik denk dat Overmars eerst net als Dagobert Duck in die 34 miljoen gaat zwemmen om vervolgens 1 of 2 goedkope spelers op de kop te tikken die van geen enkele meerwaarde zullen blijken te zijn.

Wat dat betreft heeft PSV de zaakjes beter voor elkaar. Daar waar Ajax de competitie en Europa wil veroveren met een veredeld pupillenteam, stuurt PSV tenminste een elftal met echte kerels de wei in. Dat liet de CL van vorig seizoen duidelijk zien. En nee, ik ben geen PSV maar een Ajax supporter.

Ik hoop dat Overmars mijn ongelijk gaat bewijzen maar ik vrees met grote vrezen.

29 juli 2016 om 10:01

Je bedoeld een Milik, Dijks, Gudelj of Younes? Geen meerwaarde nee? Ajax leunt meer op de opleiding, het is dan ook geen toeval dat Bazoer de stap van PSV naar Ajax heeft gemaakt, net als Dolberg, Cerny, Onana, Ghazi en Muric. Maarja geen meerwaarde zei je toch?

Tete is de beste RB van de eredivisie, Veltman de beste RCV (of een van), Riedewald een van de beste Lcvs, Klaassen een van de betere middenvelders. Kortom we halen kwaliteit uit de opleiding die een PSV vorig jaar voor een miljoen of 12 moet kopen, maargoed volgens jou is het beter om deze talenten zoals nu van de Beek weer links te laten liggen en vervolgens fin. verlies te gaan draaien omdat we de afschrijving van transfers niet kunnen betalen.

PSV was die ook doorgegaan in een poule met PSG en Barca? Ze deden het goed, maar het was een poule met mogelijkheden.

29 juli 2016 om 10:43

Dat geld is niet van Overmars maar van Ajax. En het is dan ook niet aan Overmars maar aan Ajax wat er mee gebeurd. Overmars mag daarover hooguit meebeslissen, maar kan niet in zijn eentje beslissen of en waaraan dat geld uitgegeven. De gedachte dat hij dat wel zou kunnen, is kinderlijk naïef en in de media al voldoende gelogenstraft, lijkt me.

Bij Ajax zijn de aandeelhouders de baas omdat het hun geld is. Zij bepalen hoe er met het kapitaal van Ajax moet worden omgegaan en hebben afspraken daarover vastgelegd in het beleidsplan. En de Directie die het beleid mag uitvoeren, dient zich daarbij natuurlijk gewoon te houden aan de afspraken in het beleidsplan. En als daarin staat dat er in principe niet meer mag worden uitgegeven dan er binnen komt (en dat gedurende meerdere jaren), zal Overmars zich daaraan dienen te houden, net zoals een buschauffeur niet zelf zijn route mag bepalen, maar de route dient te nemen die het vervoersbedrijf voor hem heeft uitgestippeld. Overmars is statutair directeur bij Ajax en niet de eigenaar van Ajax. Overmars is geen Scheringa die als eigenaar van Az alles zelf kon beslissen. Het is kennelijk een hele opgaaf voor sommigen om zo een simpel gegeven te begrijpen.

Geweldige transfer, jammer dat we nu eindelijk een goede spits hadden en hem weer kwijtraken, maar dit bedrag is niet te weigeren. Ajax moet binnen de begroting weer een nieuwe spits vinden, het lijkt weer zo makkelijk, je hebt geld dus uitgeven maat, maar zo werk dat niet. Als Ajax 25 miljoen uitgeeft dan hebben we elk jaar 5 miljoen afschrijving op de balans, met een 5 jarig contract en daar is dus geen ruimte voor.

Wat wel kan is een fikse tekenbonus aangezien die alleen dit jaar op de balans staat. Het salarisplafond doorbreken is ook geen ruimte voor, een miljoen of 10-12 zie ik Ajax nog wel spenderen voor een nieuwe spits, maar het liefst minder natuurlijk. Flinke uitdaging dus, ik denk dat we in de groep ervaren spitsen moeten kijken, Cardozo of Huntelaar, die zouden we met een tekenbonus kunnen lokken.

29 juli 2016 om 10:08

ik heb het je al eerder gezegd, maar als je tekengelden gaat uitkeren, zullen de andere spelers die ook gaan eisen op het moment dat Ajax hun contract wil verlengen. De contractonderhandelingen met Tete slepen zich al maanden voort en wat denk je dat er gebeurt als zijn zaakwaarnemer ter ore komt dat Ajax een spits haalt en 3 miljoen tekengeld betaalt? De vraag stellen is hem eigenlijk ook al beantwoorden. Dat gaat Ajax dan ook niet doen omdat de club daarmee in feite haar eigen salarisbeleid ondergraaft. Tekengeld geven aan echte grote namen als Sneijder, Van Persie en Eto'o kun je vanwege hun carrière en prijzen nog wel aan de andere spelers verkopen zonder dat ze zelf ook hogere eisen gaan stellen, maar als je ook al een tekengeld aan doorsnee spelers gaat geven, schep je een precedent dat gevolg gaat krijgen en ook nog eens een heel dure.

29 juli 2016 om 12:34

Scepticus

Dat is mogelijk zo, maar dat is een wapen die we verantwoord kunnen gebruiken om een lager salaris te compenseren. Ik zou Tete ook een flinke tekenbonus geven overigens bij contractverlenging, hem verlengen is beter dan een nieuwe speler aantrekken, sterker nog ik zou hoe dan ook een deel tekengeld doen en hem niet het max. Salaris geven, heb je volgend jaar ook niet zon kostentoename en tik je dat dit jaar met 35 miljoen af, scheelt ook weer belastingen.

Ik snap je zorgen, maar ik zou wat geld reserveren voor tekenbonussen voor zowel Tete en de nieuwe spits, wat ook wel goed werkt is 5 % van zijn toekomstige transferbedrag, kan Ajax ook meer mee werken is het ook in het belang van de speler om een goed bedrag te ontvangen.

29 juli 2016 om 13:21

Als je geld wilt reserveren voor bonussen, zal je dat ergens anders moeten weghalen bij een begroting die niet winstgevend is. Bovendien schept het een percedent waarvan de reikwijdte niet te overzien is. Als je Tete tekengeld geeft om zijn contract te verlengen, zal je dat bij iedere contractverlenging moeten doen en dat gaat behoorlijk in de papieren lopen. Wellicht zo erg dat het tot gevolg heeft dat je een contractverlenging van een volgende speler niet kan bekostigen. Dat zelfde geldt voor een winstdeling in de transferopbrengsten. Niet doen dus.

Een speler laten medelen in zijn toekomstige transfersom, is wat mij betreft al een veel betere optie. Daar kleven nauwelijks financiële risico's aan, afgezien van het feit dat de transferopbrengsten daarmee terug zullen lopen. Het voordeel is dat situaties als die met Sulejmani en Boilesen minder snel voor zullen komen omdat ook de speler er dan mogelijk belang bij heeft om zijn contract niet te laten aflopen. Nadeel zou kunnen zijn dat een speler meteen weg wil als er een flink bod komt. Ik zou het daarom toch niet doen!

Wat mij betreft, gaat Ajax gewoon op dezelfde weg voort en zet gewoon in op een speler uit de categorie Milik als het niet mogelijk blijkt om een ervaren speler binnen te halen tegen kosten die te overzien zijn. Stel je voor dat je je diep in de schuld steekt voor een dergelijke speler en het Riedewald-Tete-scenario zich opnieuw voordoet bij Dolbergen en/of Cassièra en de nieuwe aankoop op de bank beland omdat die twee zich razendsnel ontwikkelen. Als een speler niet al te veel gekost heeft, is dat niet zo een probleem, maar bij een miljoeneninvestering, wordt het meteen een heel andere verhaal.

Je kunt geen (voetbal)bedrijf runnen zonder risico's, maar je kunt er wel voor zorgen dat die risico's beheersbaar blijven. Het is niet ondenkbaar dat Ajax komende maand wordt uitgeschakeld voor de CL, misschien zelfs ook wel voor de EL. Dan is de vraag of het uberhaupt noodzakelijk is om een dure nieuwe spits aan te trekken als je er al drie talentvolle onder contract hebt staan, een vierde (kluivert) zich aandient in de jeugd en een vijfde hebt uitgeleend aan Sparta. Met de spitsen die er al zijn kun je in NL ook om de titel meedoen, terwijl het met het geld dat er voor handen is, heel lastig om een spits aan te trekken, die meteen het verschil kan maken. Als dat wel mogelijk blijkt te zijn, zeg ik onmiddellijk "doen", maar als je aangewezen bent op een spits uit het derde of vierde echellon, kun je ook in overweging nemen om het te doen met hetgeen je al in huis hebt. Het voordeel is dan bovendien dat je direct geld beschikbaar hebt als het buitenkansje plotseling beschikbaar komt en snel handelen vereist is.

Per direct fosuh mensah terughalen! Dan is verdediging zeer compleet.

Verder de beoogde spits en eventueel buitenspeler wie dat ook mogen zijn.

Zelf ben ik nieuwsgierig of Ajax nu wel vol gaat voor directe versterking
van de huidige selectie. En dat wil zeggen een paraat lijstje van eventuele
opvolgers van b.v. een Milik, Bazoer of Cilessen, want het verleden heeft
geleerd dat adequaat reageren niet het sterkste punt is van de Amsterdammers.
Sterk punt is het binnenhalen van talentvolle jeugd, al moet je afwachten wie
op termijn daadwerkelijk een vaste waarde zal worden voor de eerste elf.
Ook op verkoopgebied worden sinds jaar en dag goede tot uitstekende zaken
gedaan, een uitzondering daargelaten. Maar wat ik mis is het volwaardig
versterken van de eerste selectie, waardoor een titel makkelijker kan worden
gehaald en er Europees ook kan worden gepresteerd. Je kunt nu eenmaal
niet een heel seizoen leunen op een opgewaardeerd A 1 elftal, want jeugd
is nu eenmaal grilliger dan routine. Natuurlijk is het voor Ajax en andere
Nederlandse clubs steeds moeilijker om aantrekkelijk te blijven voor de type
spelers die in het verleden maar al te graag in de Eredivisie wilden spelen.
Toch bewijst PSV dat met een goede scouting er best wat mogelijk is, al is
het bij de Eindhovenaren natuurlijk ook niet elk jaar feest. Maar de vraag is,
wat wil Ajax? Voortborduren op de huidige weg, jeugd, jeugd, jeugd? Of
een kleine, maar broodnodige nuance aan te brengen in het huidige beleid:
een krachtige kwaliteitsinjectie. En met de aankomende talenten die in ruime
mate aanwezig zijn, hoef je dit maar eenmalig te doen - mits je de selectie
op hetzelfde peil houdt. Al is en blijft het natuurlijk altijd afwachten hoe een
voetbalseizoen uitpakt. Garantie op succes bestaat niet;-)).

29 juli 2016 om 13:39

Je kunt lijstjes maken, wat je wilt, maar je hebt geen enkele garantie dat de spelers die daar op staan, ook daadwerkelijk willen komen. Ajax heeft geen rijke suikeroom en kan daarom pas handelen als er een vacature is. Zolang dat niet het geval is, kun je alleen maar informeren naar de transfersom, of betreffende speler interesse heeft en wat hij wil verdienen.

Ik zou je in dat kader graag willen herinneren aan Eto'o die Ajax in het algemeen en Overmars in het bijzonder, maandenlang aan het lijntje heeft gehouden om er zoveel mogelijk geld uit te slepen. Dat is zijn goed recht, maar het geeft ook aan dat het niet zo makkelijk is als jij ons wilt doen geloven om goede spelers aan te trekken als je niet over een goedgevulde beurs beschikt en je wedstrijden moet afwerken in een competitie die nauwelijks tot de verbeelding spreekt. Tenzij jij een adresje weet waar je dergelijke spelers uit de muur kunt trekken. In dat geval zou ik Overmars eens even contacteren.

Gewoon Ssukkie terughalen !!! Wissel bij Porto maar doet het gewoon goed daar. Kost weinig en Ajax heeft een speciale plek bij hem. Verder Ola John halen ' kost weinig en voor nl begrip een topaankoop . Verder zal ik Vdv toch halen . Ervaring en veelzijdig + samen met zn maar westermann balans brengen.

Ajax gaat hooguit een paar miljoen van dit bedrag door investeren. Een substantieel deel zal in de achterzak van de aandeelhouders verdwijnen. Dat kun je wel aan de RvC overlaten. Een deal als die van Milik smaakt natuurlijk naar meer. Opnieuw zal er gekeken worden naar een spits die voor een habbekrats is te halen om hem hopelijk volgend jaar voor een klap geld weer te verkopen. Ik reken zeker niet meer op een zogenaamd kanon. Marc heeft daarmee lopen bluffen maar maakt er niks van waar.

29 juli 2016 om 12:42

Er gaat niks in de achterzak, wat een onzin, Ajax moet al hun uitgaven en inkomsten verantwoorden er is pas 1 keer dividend uitgekeerd. Het is inderdaad goed werk van Ajax, gewoon het 14 voudige verdiend in jaar op Milik. Notabene vorig jaar nog mede door Overmars aangetrokken.

De enige reden om een speler goedkoop te halen is om de afschrijvingen niet te hoog op te laten lopen. Kanon is een verzinsel en waar heeft Marc gebluft?

29 juli 2016 om 13:26

De vereniging Ajax is met afstand de grootste aandeelhouder, dus ik begrijp je probleem niet als het geld daarna toe zou gaan. Bovendien is grote onzin wat je zegt, omdat Ajax nog nooit dividend heeft uitgekeerd, maar de winst altijd in het eigen vermogen stopt.

29 juli 2016 om 14:21

Als Ajax een smak geld binnen haalt dan is dat van invloed op het aandeel en daarmee verdienen de aandeelhouders weer wat centjes. Om die reden zal de RvC grote aankopen tegenhouden. Onzin?

29 juli 2016 om 14:31

De onzin daaraan is dat Ajax nooit divident uitkeert en de winst in het eigen vermogen stopt en dat 70 van de aandelen in handen is van de vereniging en de divident dus weer grotendeels in de kas van de vereniging zou vloeien als dat wel zou gebeuren.

Overmars haalt een spits van rond de 8 mil en een buitenspeler van rond de 6 mil, er is dan 14 mil gebruikt en de rest word opgepot want het eventueel mislopen van de CL zal gedekt moeten worden.

Wat een geweldig bedrag! Of het nou 28 of 34 miljoen is.
Namen circuleren weer in het rond en eerlijk gezegd word ik daar wel een beetje moe van.
Huntelaar heeft duidelijk aangegeven te willen blijven in Duitsland dus stop met hopen hij komt niet klaar.
Ziyech is de eredivisie allang ontstegen, ookal speelt hij bij een club die niet goed presteerde afgelopen seizoen, deze jongen gaat gewoon naar het buitenland.
Nog eens zo'n deal als milik sluiten is bijna onmogelijk maar is wel waar ajax naartoe wilt, weinig investeren en veel verdienen, het is tenslotte een beursgenoteerd bedrijf.
Ik ben het wel eens met de mensen die zeggen dat er wel eens wat geïnvesteerd mag worden, zeker weten!
Welke spits dat is weet ik zo 123 niet, ik denk dat het wel verstandig is om een grote jongen te kopen die een bal kan vasthouden zodat het middenveld kan opschuiven, en de buitenspelers daar een soort van vrije rol omheen krijgen (net als met Pantelic).
Ben heel benieuwd waar ze mee komen, maar tot nu toe complimenten aan Overmars met deze top verkoop!

29 juli 2016 om 12:44

Je bent het eens, maar denk je dat Ajax het ook financieel kan verantwoorden? Dat is natuurlijk wel een belangrijke voorwaarde. Of vindt jij van niet? Denk namelijk dat er niet veel ruimte in de begroting is, dit jaar nu wel, maar Marc moet ook aan volgend jaar denken.

29 juli 2016 om 14:39

ja dat denk ik wel, heb ook geen bedrag genoemd over wat de spits zou moeten kosten maar als je nu een goede spits haalt en wat meer investeert betekend dat dus meer kans op het kampioenschap waardoor je volgend jaar alweer een zorg minder heb.
je kan wel weer investeren in de jeugd maar de fans verwachten ook wat, en de concurrentie versterkt zich ook dus daar moet je in mee.
wat denk jij dat ajax moet doen dan?

Deal van de eeuw! Chapeau Overmars

Een top TD zou gelijk Bailey, Ziyech en Soriano halen maar Overmars zal wel weer met twee talenten aankomen. Overmars geeft helemaal niks om de sportieve ambities van Ajax! De financiën zijn veel belangrijker voor Marc en voor al die zakenlui binnen Ajax. Ontslaan die zakenmannen!

29 juli 2016 om 15:37

Dan zou die top TD daarmee meteen zijn eigen ontslagbrief tekenen.

29 juli 2016 om 16:36

Nee hoor, genoeg inkomsten tegenover de uitgaven neer te zetten.

Milik wordt maandag pas gepresenteerd bij Napoli. Vandaag krijgt Ajax al een groot gedeelte van het transferbedrag dus kan Overmars op zoek naar nieuwe spelers.

29 juli 2016 om 19:07

Op zoek? Ik neem aan dat ze allang een opvolger hebben op zijn minst bekend is bij Overmars.

29 juli 2016 om 19:11

Met Overmars is dat allerminst zeker. Hij handelt vaak nog op de laatste dag voordat de transferdeadline verstreken is.

Iedereen maar klagen over het tranferbeleid van ajax. Ook over milik werd gezegd dat het weer zo'n slecht koopje was! Kijk nu eens.. Goed gehandeld. Geef dolberg maar een kans

Ik vind het schandalig. Overmars heeft gewoon keihard zitten liegen tegen de supporters. En nu speelt Milik ook niet meer mee tegen Paok. Nog zo'n leugen. Als supporter kun je gewoon nergens meer op vetrouwen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren