Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ajax en Feyenoord strijden om krabbel van veertienjarige Deen’

Laatste update:

Frederik Norrestrand is pas veertien jaar, maar heeft nu al een aantal buitenlandse clubs achter zich aanzitten. De verdediger van Bröndby IF staat in de belangstelling van onder meer Ajax en Feyenoord, zo meldt D’BOLD.

De Eredivisionisten hopen voor medio november, wanneer Norrestrand vijftien jaar oud wordt en zijn eerste contract kan tekenen, toe te slaan. Dat geldt echter ook voor Manchester City en Sunderland, want ook die clubs zitten achter de kersverse international van Denemarken Onder-16 aan.

“We zijn bekend met de interesse van een aantal clubs uit het buitenland, maar er is niets getekend”, zegt sportief directeur Troels Bech van Bröndby. Norrestrand geeft zelf aan ‘trots’ te zijn op de belangstelling, maar dat het zijn ‘grootste droom’ is om in het eerste elftal van Bröndby te spelen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gewoon lekker inDenemark laten spelen... en kijken hoe hij er aan toe is wanneer hij 18 is. Pff 14 man...

Zo jammer dat dit op zo'n jonge leeftijd al gebeurd.

Dit soort jongens horen gewoon tot hun 18e in hun vertrouwde omgeving te zijn.

Maar heeft Bröndby wel een plan voor hem klaarliggen? Zo niet, schijnt dat het perfecte excuus te zijn om voor het "plan" naar Engeland te gaan.

29 juli 2016 om 09:04

Ik denk dat elke club voor elke speler wel een plan heeft klaar liggen.
Het enige is hoe mooi kun je een plan op een 14 jarige overbrengen....

Ajax zal vast zijn filosofie gebruiken van jeugdspelers die doorbreken en een mooie carrière maken.
Daarnaast zal Jon Steen Olsen ook wel zijn invloed hebben.

Triest. Hier moet de UEFA echt eens tegen optreden. Onder de 21 niet naar het buitenland

28 juli 2016 om 22:08

De UEFA kan hier niets tegen doen, dat zou in strijd zijn met Europese wetgeving.

Oh en wanneer Chelsea of Manchester City iemand ophaalt bij Feyenoord, PSV of Ajax spreekt iedereen er een schande van. Dit hoort niet vind ik, het zijn nog echt kinderen op die leeftijd. Gaat op kinderhandel lijken.

28 juli 2016 om 22:15

Bij Chelsea en Manchester City weet je dat het 1 van de velen is en waarschijnlijk nooit een echte kans krijgt. Maar ik vind dat op deze leeftijd bij welke club dan ook onzinnig en buiten elke realiteit.

28 juli 2016 om 22:27

Ajax heeft zoveel jonge spelers gehaald maar amper spelers breken echt door. Elke club denk gewoon als 1 van de 15 het haalt hebben we het goed gedaan. En ik geef de jonge spelers plus ouders ook gelijk hoor, vooral als je naar Engeland kan. Je bent direct financieel onafhankelijk. En zeg maar nee op je 16e tegen een miljoenencontract.

28 juli 2016 om 23:39

Klopt, ook bij Ajax zijn er maar heel erg weinig die in het eerste een kans krijgen. Daarom moeten die kinderen lekker naar Engeland gaan als ze hun eigen land willen verlaten.

29 juli 2016 om 00:44

Tja als heel veel geld verdienen je belangrijkste doel is dan kan je dat als jonge speler misschien wel het beste doen. Wil je wat van je loopbaan maken en heb je meer sportieve ambities dan kan je je twijfels hebben.

29 juli 2016 om 00:47

Hoeveel jeugdspelers spelen uiteindelijk in het eerste van MC en Chelsea?
Hoeveel jeugdspelers van Feyenoord en Ajax? Waar is er dan meer kans om door te breken? Die grote clubs met heel veel geld leven in de waan van de dag en smijten met geld als het even niet goed loopt.

29 juli 2016 om 04:24

Kohaku,

Hoeveel spelers hebben bij de top van Engeland een basisplaats verovert via de jeugdopleiding? Bij Ajax tel ik er al 7.

29 juli 2016 om 08:40

Wat een kul argument hoeveel breken er door in het eerste van Chelsea en hoeveel bij Ajax/feyenoord! Ja wereld van verschil, als dat het criterium is kunnen ze beter naar Excelsior......

Hier in Nederland ben je niet beter af! Latenw e nu eens van dat idee afstappen hier. We zijn nergens het beste meer in ook niet in opleiden!

Nee je slaagt misschien niet bij Chelsea, maar dan kan je als een Fischer vanaf Chelsea ook naar een Middlesbrough. Ook al heb je daar nooit het eerste gehaald. Zie een Ake, Bruma, Rekik allemaal goed terecht gekomen en goed ontwikkeld.

Boetius zit nu in Basel op de bank.... en Indi mag vertrekken bij Porto alweer.

Dit is ook gewoon kinder handel! En als ik 16 was en kon naar een Engelse grootmacht was ik geolijk weg! Train je tenmiste op een echt niveau niet dat matig evan hier!

29 juli 2016 om 08:41

@hootch: Ja gek heh als je concurent Viergever is inplaats van Tery..........

Wat is dat nu voor onzin argument, dan kunnen ze dus nog beter naar excelsior want dan speel je nog eerder in het eerste!?!?!

Dat ze hier eerder basis staan heeft met kwantiteit te maken niet kwaliteit!

29 juli 2016 om 08:46

Je noemt net die paar Nederlanders die het wel haalden, niet al die onbekenden die in een spreekwoordelijke afvalton belanden.

29 juli 2016 om 09:48

En die hadden het wel via Ajax en Feyenoord gehaald?

Hoeveel zijn er daar wel niet die het niet halen.....

29 juli 2016 om 10:31

Het gekke is dat de afvallers daar vaak wel bij andere iets kleinere clubs uit de verf komen, mooiste voorbeeld is Janssen.

Maar eigenlijk is de kern van de zaak erger en erger aan het worden.
Het gaat er steeds meer op lijken dat de rijke clubs massaal jeugd in slaan en feitelijk de kleinere clubs steeds kleiner maken. Als het zo door gaat heb je over een paar jaar nog 4 clubs die elkaar steeds gekker maken en alleen nog voor de hoofdprijzen spelen. Ben benieuwd wanneer dan het grote publiek het zat wordt.
Ik als Nederlander heb geen clubgevoel bij clubs uit het buitenland. Hoe kunnen mensen uit Nederland nu dezelfde gevoelens hebben bij die paar topclubs uit het buitenland ipv bij een Nederlandse club?

Zou je van deze gekte af willen, zullen er een paar ingrijpende maatregelen moeten worden genomen, als in salarisplafonds, als in aantal jeugdspelers per club , als in totaal aantal selectiespelers per club.
Je kan toch niet met droge ogen beweren dat een club als Chelsea of MC 500 jeugdspelers hebben en daarmee de bedoeling deze te laten slagen?
Gekte als in een speler kopen om hem vervolgens jaar in jaar uit te stallen bij andere clubs? Had dan de speler laten zitten waar hij zat. De verhoudingen groeien schever en schever en ik geloof nooit dat dat ten goede komt aan het voetbal.

28 juli 2016 om 22:25

Eens, als een rijke topclubs een jeugdspelers wil hebben van Nederlandse clubs worden de spelers als geldwolf weggezet, maar ik vind dat ze mogen zelf kiezen waar ze willen spelen. Want anders is het hypocriet voor de Nederland. Ik zou eerder voor geld kiezen dan bij Nederland blijven, want als ik niet doorbreekt bij de eerste elftal in Nederland, zal je in vergetelheid raken en armer worden.

28 juli 2016 om 22:26

Ja klinkt ook erg hypocriet als ik het allemaal zo lees om eerlijk te zijn. Wanneer top clubs het doen spreken de meeste misschien uit frustraties.
Want gescout worden door ajax of psv staat ook niet gelijk aan een gegarandeerde succes volle carrière lijkt mij.

29 juli 2016 om 04:20

Hier spreekt het merendeel toch ook van schande? Dus wat is je punt?

Het probleem met topclubs uit Europa is, dat zo'n jongen zijn toekomst als voetballer weggooit omdat de kans veel te klein is dat ie ooit gaat doorbreken en bij clubs zoals Ajax en Feyenoord is dat toch heel wat anders.

29 juli 2016 om 08:44

Wat een onzin! Via een B elftal van zo'n top club kan je alsnog naar een beter team verhuurd worden of zelfs een stap maken dan vanaf Ajax en Feyenoord 1.

We roepen dit altijd hier maar leuk, maar is 0,0 bewijs voor! Enige echte bewijs wat we hebben is dat als een top speler vanaf hier naar Engeland gaat hij eerst een half jaar moet wennen aan het niveau en de conditie. Iets wat jeugd daa dus al gelijk mee krijgt.

Bij een Barca of Real p de bank net zo. Slaag je daar niet kan je alsnog naar prachtige clubs.

Als ie 16 is mag ie wel komen, op dit moment zijn er volgens mij andere prio's in Amsterdam

Wat mij betreft blijven dit soort jongens tot hun 18e gewoon in eigen land. Vaak veel beter voor de ontwikkeling (ook buiten het voetbal). Helaas is dat via Europese regels lastig/niet te regelen...

28 juli 2016 om 23:30

Vind 't jammer voor zijn school-carriere hij hoort naar school te gaan en niet gekocht te worden door clubs!!

29 juli 2016 om 00:20

Ik ben het helemaal met je eens! Wonderkind of niet, ben zelf voor Ajax, maar zie liever dat zo een jongen zn schooltje afmaakt in Denemarken, vrienden echt zn vrienden laat zijn. Als je echt zo goed bent, kan je op je 18e ook weg!

Verhaal klopt niet, omdat een speler pas een contract mag tekenen als hij 16 is. Hij kan hier dus alleen komen spelen op amateurbasis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren