Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Mourinho besluit ook één van drie Nederlanders te laten gaan’

Laatste update:

Timothy Fosu-Mensah wordt mogelijk ook betrokken in de clear out bij Manchester United, waarover donderdag wordt geschreven in Engeland. De nieuwe trainer José Mourinho heeft zo zijn eigen ideeën over de selectie die hij geërfd heeft van Louis van Gaal en kan en wil niet iedereen behouden. Memphis Depay en Daley Blind zijn naar het zich laat aanzien veilig, maar voor Fosu-Mensah is volgens de Britse tabloids geen plek weggelegd.

/

Fosu-Mensah maakte vorig seizoen zijn debuut voor United onder Van Gaal, anderhalf jaar na zijn overstap van de jeugdacademie van Ajax naar die van de Engelsen. In totaal mocht de Nederlandse verdediger acht keer meespelen in de competitie, plus nog eens twee wedstrijden in de FA Cup. Een tweede seizoen met wat meer kansen zit er echter niet in voor hem, zo weet de Daily Mail.

Mourinho zou het achttienjarige talent donderdag te kennen hebben gegeven dat hij mag uitzien naar een andere club. De kans is groot dat United nog niet permanent afscheid wil nemen van Fosu-Mensah, maar hem in eerste instantie verhuurt. De vraag is waar de tiener graag naartoe wil: gezien zijn leeftijd is een seizoen bij de reserves wellicht ook niet ondenkbaar.

Timothy Fosu-Mensah is goed genoeg om wél bij Manchester United te blijven

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mourinho werkt niet met talenten. . Ach dan koopt ManU ze later toch voor de hoofdprijs terug (pogba)... eeuwig zonde van dit grote talent

28 juli 2016 om 20:31

Je bent in de war met guardiola.

28 juli 2016 om 20:43

Guardiola geeft juist jonge jongens de kans ,

28 juli 2016 om 20:45

Ja, kun je eens een paar jongens opnoemen uit de jeugd van Bayern die hij hij in het 1e heeft laten spelen?

Dit is dus typisch zo'n media dingetje. Omdat je het vaak genoeg hoort ga je het geloven.

28 juli 2016 om 20:54

Coman en Kimmich, je bent in de war jongen

28 juli 2016 om 21:05

Coman is van Juventus gehaald slimmerd.

28 juli 2016 om 21:06

Ja komen die uit de jeugd joh?

Coman/Kimmich is meer zoiets als Hazard/Zouma of Di Maria/Varane bijv.

28 juli 2016 om 21:09

Coman is niet jeugd van Bayern en yay Kimmich 1 talent uit de jeugd ... rest allemaal gekocht dus.........

28 juli 2016 om 21:11

@manutdtop Kimmich is ook een aankoop.

28 juli 2016 om 22:06

Inderdaad gekocht van red bull leipzig dacht ik

28 juli 2016 om 22:35

Waarom is 'ie in de war met Guardiola dan? Mourinho laat toch ook nooit talenten doorbreken?

28 juli 2016 om 23:51

Je kunt natuurlijk ook de cijfers qua debutanten erop naslaan ipv te roepen dat het een mediadingetje is.
Guardiola laat sinds zijn debuut als trainer gemiddeld 3 spelers per seizoen hun debuut maken die uit de opleiding van de club komen. 39% van die spelers speelt minder dan 5%vd wedstrijden en 17% speelt meer dan 50%vd wedstrijden.
Mourinho: 2,1 debuterende jeugdspelers per seizoen. 71% (!!!) speelt minder dan 5% vd wedstrijden en 4% speelt meer dan de helft vd wedstrijden.
Mourinho doet het op dit gebied gewoon bijzonder slecht. Guardiola daarentegen haalt er veel jeugdspelers bij en geeft ze meer kansen

29 juli 2016 om 00:10

@inkemontana Niet nooit. Maar gewoon weinig, net als alle andere coaches. Dat komt doordat het lastig is bij topclubs en het afhangt van het beschikbare materiaal.

29 juli 2016 om 00:14

@ijsmuts In de laatste 3 jaren waren dat er 0. Dus nee hij haalt er niet veel bij. Hij heeft er in het verleden wat bij gehaald, omdat hij het geluk had een paar toppers erbij te kunnen halen. Elke coach zou dat doen. En als het toppers zijn blijven ze ook wel spelen. Je cijfers tonen dat ook aan. Het is dus belachelijk om te blijven zeggen dat Pep het wel doet en Mou niet. Ze zullen het beide doen als het beschikbare materiaal er goed genoeg voor is.

29 juli 2016 om 01:33

Je moet als coach ook wat geluk hebben met welke lichting eraan zit te komen. van Gaal had Badstuber en Müller, Guardiola had niemand. Mitchell Weiser heeft nog de meeste kansen gekregen, al kwam die op z'n 18e van Köln.

29 juli 2016 om 01:45

Klopt 100 procent wat je zegt. Je moet er ook wat geluk mee hebben.

Daarom vind ik het vervelend dat Mou hier constant afgezeken wordt op zn trackrecord met jeugd en Pep juist wordt opgehemeld.

Ik heb pas dat lijstje met 49 namen gezien van spelers die onder Mourinho naar het eerste gebracht zijn. Van al die namen die het niet gehaald hebben had Pep ook niemand laten staan, en wij ook niet!

Het gaat dus niet om de trainer maar om het materiaal. Pep had een gouden generatie bij Barca dus tuurlijk stelt hij ze op. Bij bayern had hij niet veel dus stelt hij ze niet op.net zoals iedere andere trainer.

29 juli 2016 om 06:46

Jij ziet deze cijfers en redeneert dan nog steeds dat Pep hetzelfde doet als Mourinho?
Knappe ontkenning is dat!
Mourinho stelt er vrij weinig op en geeft ze nauwelijks wedstrijden (zelfs als ze al wat wedstrijden meemaken is het vaak maar een paar minuten). Duidelijk itt Guardiola.
Misschien heeft guardiola in duitsland wat dat betreft niet veel gedaan, bij barca daarentegen meer dan genoeg! Mourinho heeft aanzienlijk meer kansen gehad jeugdspelers door te laten stromen (vanwege het aantal clubs waar hij baas was) en kiest ervoor dat niet te doen. De uitspraak van Mourinho: "ik heb maar 10 minuten nodig om je te kunnen beoordelen" is wat dat betreft bekend genoeg.
Als jij je de hele maand de pleuris werkt en je baas kijkt 10 minuten mee en velt een oordeel voel je je tekort gedaan. Topsport of niet, het blijft mensenwerk

29 juli 2016 om 07:06

Ik persoonlijk ben niet onder de indruk van beide mannen als het gaat om deze cijfers. Pep 9 debutanten in 3 jaar tijd. En mou 6,3 debutanten in 3 jaar tijd, die ,3 vind ik wel wat verontrustend trouwens... Maar zoals hier boven ook al genoemd werd, hoeft een debutant geen speler te zijn die jarenlang in de jeugdopleiding heeft gespeeld. Zoals zouma/mensah eigenlijk ook aankopen zijn.

29 juli 2016 om 08:52

Heel veel jeugdspelers zijn gekocht.. Die Mensah zit er ook pas 2 jaar, dus in hoeverre kan je dat een jeugdspeler van United noemen.. Kimmich en Coman waren dan vrij directe aankopen van Bayern, die als jonge spelers eigenlijk per direct bij het 1ste hoorde, maar ik betwijfel of Mourinho die ook zo had gebruikt als Guardiala. Het zijn dan ook 2 verschillende managers en daar is niets mis mee.. Maar als het gaat om jeugdige spelers een kans geven.. puur op basis van leeftijd en niet per defintie of ze heel wat jeugdelftallen bij de huidige club hebben doorlopen, dan is Guardiola sneller geneigd om er gebruik van te maken. Er is geen goed of fout in deze situatie want beide managers hebben op hun eigen manier heel wat prijzen gewonnen, waarbij Mourinho het eigenlijk knapper heeft gedaan, zeg ik met tegenzin, want het is een walgelijke man.. Maar goed; Guardiala heeft tot nu toe 2 clubs uit de top 3 beste teams van de wereld gecoacht.. Ik vind dat hij nu pas een echte uitdaging aangaat. Man City is goed, maar is niet niveau Barca en Bayern en hun hebben daarnaast op alle fronten veel meer concurrentie.. Dus eigenlijk gaan we nu pas zien hoe goed Guardiola eigenlijk is. Mourinho daarintegen heeft bijzondere prijzen gewonnen met bijzondere teams, Porto, Inter en Chelsea.. (Real is ook top 3 van de wereld) Maarja Mourinho heeft een aantoonbare houdsbaarheiddatum. Ik dwaal een beetje af en maak het een volledige Guardiola vs Mourinho discussie, maar ik moest het ff kwijt

29 juli 2016 om 10:09

@ijsmuts Ja natuurlijk kun je dat alleen uit die cijfers halen. Als het namelijk niet zozeer aan het materiaal maar aan Pep lag, had hij het bij Bayern ook wel gedaan toch? Doorgaans heb je bij een topclub gewoon niet een heel blik spelers die dat topniveau ook echt aankunnen.

29 juli 2016 om 10:13

@freshprince90 Als het gaat om jonge spelers en niet per se jeugdspelers heeft Mourinho juist heel goede cijfers. Zo is zijn eerste chelsea bijv nog steeds het jongste team ooit dat de PL won. Eigenlijk heeft hij alleen bij Inter met een opvallend "oud" team gespeeld.

28 juli 2016 om 20:45

Inderdaad, maar ze gaven hem ook geen echte kans. Ik weet dat hij toen jong was en dat toen niet kon eisen van zo'n grote club, maar Juventus gaf hem die kans wel, terwijl ze een beter middenveld hadden dan United met Marchisio, Vidal en Pirlo.

28 juli 2016 om 21:13

Nou er zat wel wat in hoor. Hij wilde graag spelen en kreeg weinig kansen. Toen op een dag bijna iedere middenvelder geblesseerd was zette Sir Alex daar Rafael geloof ik neer .. Toen is het een beetje geknapt in hem en deels wel begrijpelijk.

Evengoed kan gebeuren. Er gaan wel vaker spelers weg. Ik vind het juist heel volwassen als je je daar als club overheen kunt zetten en diegene toch gewoon koopt als je denkt dat je daar beter van wordt. Net zoals Chelsea destijds met Matic.

28 juli 2016 om 21:20

Ja true misschien. Al was de buzz rond Pogba wel heel groot. Bij Odegaard lijkt iedereen het er wel mee eens dat hij niet speelt. Hij moppert zelf zelfs niet :D

29 juli 2016 om 01:42

Pogba mocht op zijn achttiende al 3x invallen.. Is alsof je nu een speler geboren op mei 1997 bij een topclub zou hebben die nog maar 3x heeft mogen meedoen en dan overstapt naar een andere topclub.. Zo'n jongen heeft niets te klagen. Juventus heeft toevallig tweemaal wel Pogba en Coman de kans en de speeltijd gegeven, maar goed.

28 juli 2016 om 20:40

Dit is een bericht van de Daily Mail. Dus afkomstig uit een duim.

28 juli 2016 om 21:14

Ja goed punt! Gelukkig wel!

Dat was al bekent, Mourinho is puur een succes coach die met gearriveerde spelers wil werken. Hij maakt je zeer waarschijnlijk kampioen, maar dat kost je ook wat. Mocht Mourinho weer vertrekken hier, dan mag de volgende United weer gaan opbouwen. Zo zonde van zo'n talent. Helemaal voor het Nederlands voetbal. Ik hoop dat Koeman deze jongen snel oppakt.

28 juli 2016 om 20:50

En als hij eindigt als een Drenthe?

29 juli 2016 om 00:16

Precies mijn punt. Drenthe was een baas zijn eerste half jaar bij Real. Bij gebrek aan leiding en de juiste mensen om zich heen is het deze vorm van Drente geworden helaas. Daar zat zoveel meer in.

Van alle talenten vond ik hem het sterkst vorig seizoen, dat zullen ze bij united ook wel hebben kunnen zien. Zou mooi zijn als die aan een andere pl club kan worden verhuurd en anders championship of eredivisie

28 juli 2016 om 22:21

Hmm beter dan Rashford? Hij speelde sterk, maar toen de geblesseerde spelers weer terug waren speelde die nog maar amper. Hij heeft talent en hij is zeker goed, maar hij moet nog ontwikkelen en zijn tijd krijgen. En hopelijk gebeurd dat bij United!

hem nu laten vertrekken en dan hem over 3 a 4 jaar terug halen voor 50 miljoen... wat een wanbeleid ook daar in Manchster.

Ik zie nog liever memphis en blind transfervrij vertrekken, dan fosu mensah voor geld vertrekken. Geloof er eigenlijk niks van, en hoop het zeker niet!

28 juli 2016 om 20:41

Darmian is toch 26-27 of zo? Bovendien kun je dan beter valencia verkopen. Fosu mensah speelde nu al beter daar dan valencia ooit zal doen.

28 juli 2016 om 20:39

Je weet dat blind een basisspeler was en het prima heeft gedaan?

28 juli 2016 om 20:43

Ja, dat weet ik zeker. Maar ik vind Fosu Mensah absurd goed. Blind vind ik redelijk goed. Depay vind ik redelijk slecht. Vandaar mijn voorkeur om Fosu Mensah te houden.

28 juli 2016 om 21:57

Je moet nooit de daily mail serieus nemen Dante, want de nieuws staan alleen maar roddels, sensatie, schandalen en leugens.
Ik verwacht dat fosu mensah gaat blijven, want hij is een van de grootste talent bij Manchester en Mourinho is wel charmeert van hem.
Mijn voorkeur mag blind en depay vertrekken.

29 juli 2016 om 00:16

Ja dat is waar batman gelukkig maar. Al heb ik het inmiddels wel op meerdere plekken gelezen. Verhuren zou ik niet zo erg vinden (al zou ik het niet verstandig vinden), maar verkopen zou echt heel dom zijn! Kan me ook niet voorstellen da de club dat toelaat, zelfs al zou de coach het willen.

29 juli 2016 om 02:20

Op de vz in beeld stond het op dat man united na Chelsea de gehate club is van pl. daarom willen ze ons favo club zwart maken.
ik zou hem laten blijven ipv verhuren, want als er blessure zijn bij darmian, smalling of schneiderlin heb ik liever fosu mensah als back up dan rojo, blind, valencia en fellaini. maar de risico kan zijn dat hij weinig gaat ontwikkelen en dat in vergetelheid zal terecht komen. ik weet niet hoe serieus mourinho de el meedoet, maar daar kan talenten o.a. fosu mensah, pereira aan spelen toekomen als man u daar nauwelijks serieus meedoet in el.

29 juli 2016 om 10:16

Ja ik heb hem er ook liever bij. Ik hoopte vooraf dat Rashford, Fosu Mensah, en Pereira de 3 jeugdspelers zouden zijn die mochten blijven, eventueel inclusief Tuanzebe (omdat ik me niet voor kan stellen dat die slechter is dan Rojo en Jones).

Rashford blijft sws. Pereira lijkt helaas wel verhuurd te worden want die ontbrak gisteren met de andere jongelingen van de training. Fosu Mensah ontbrak daar ook, maar dat was door een blessure. Waarschijnlijk is de daily zo op het verhaal gekomen. We gaan het zien de komende dagen!

28 juli 2016 om 20:39

Je weet dat blind een basisspeler was en het prima heeft gedaan?

Als hij te koop wordt gezet en interesse heeft in een terugkeer naar Ajax, zou ik hem halen! Hij zou perfect in ons systeem passen.

28 juli 2016 om 20:38

We hebben tete toch en op cvm riedewald en gudelj

28 juli 2016 om 21:09

Hij kan ook centraal of als linksback uit de voeten. Dit is een speler die Ajax altijd erbij kan hebben.

29 juli 2016 om 10:53

Hij is toch rechtsbenig?

28 juli 2016 om 20:53

Umtiti, Digne, Samper, Gomes, denis Suarez, Munir. Das meer dan 3. Misschien dat Rafinha ook wel als U23 telt

Hij wordt verhuurd jongens geen transfer.... Daarnaast vraag ik me af of deze jongen echt minuten zou maken als iedereen fit is. Ik denk het niet namelijk..

Als de Daily Mail zegt dat een of andere topper naar United komt zegt iedereen, het is de Daily Mail maar die moet je met een korreltje zout nemen. Nu staat er iets in wat ons niet zint en iedereen denkt dat het waar is. Fosu Mensah heeft een squad nummer gekregen en Mourinho heeft vertrouwen in hem dat is bevestigd door zijn zaakwaarnemer. Hij is nu geblesseerd vandaar dat hij niet meetrainden en niet bij de selectie zit voor zaterdag. Timbo word gezien als een enorm talent bij United die laten hem echt niet gaan.

Gaat, als hij gaat, verhuurd worden. Utd gaat Mou deze jongen echt niet laten verkopen.

Ik las de titel en van de drie Nederlanders was dit de laatste waar ik aan moest denken. Hoe kom je erop? Van alle talenten van United is dit misschien wel Fosu-Mensah misschien wel het verst ontwikkeld en dan doe je hem weg? Onvoorstelbaar! De verdediging van United is nu al vrij armoedig en met een Valencia en Darmian ga je het echt niet redden dit seizoen. Ik vind dit echt een hele vreemde beslissing, en met het oog op zijn concurrenten wordt het des te vreemder.

28 juli 2016 om 21:06

@hangover96 Al was Mensah maar 16 jaar, een topper is hij zekee en als is moet ie altijd spelen, dit is echt onzin dat ie moet vertrekken. Als io van Mensah was, zou ik permanent weggaan naar een Inter of Juve en dan gaan jullie zelf wel zien dat ze smekend terugkomen naar hem. Net als wat er met Pogba staat te gebeuren.

28 juli 2016 om 21:11

Leuk dat ie 18 is, maar hij verdedigt nu echt wel beter dan een Darmian of Blind hoor. Je kan hem over de hele verdedigingslinie inzetten en ik weet zeker dat hij één van die 4 verdedigers wel uit de basis zou kunnen spelen en houden, dus van "op de bank zitten vernikkelen" zou waarschijnlijk ook geen sprake zijn als Mourinho gewoon op kwaliteit zou selecteren in plaats van op naam.

28 juli 2016 om 21:15

@bahaboy Inderdaad! En Mourinho houd van fysiek sterke spelers, en laat nou Mensah fysiek top zijn en nog maar 18 is! Kan nog 20 jaar mee!

Heel veel United fans zijn hier absoluut niet blij mee. Die willen gewoon dat die jongen een kans krijgt. Maar ja, Mourinho moet je een zak geld geven en niet een talentvolle speler. Daar kan ie niks mee en komt ie als trainer tekort.

Wat een oen is Mourinho toch! Hier laat ie weer zien dat ie niet met talenten kan omgaan, want dit is namelijk een van de grootste talenten van de wereld en heeft meer potentie dan Pogba en is ook nog veel joger en multifunctioneel. Ik begin toch gelijk te krijgen hoor, United fans gaan Van Gaal nog erg missen, neem het maar aan van mij. Inter sla aub jullie slag en haal deze toptalent binnen.

28 juli 2016 om 21:17

Vergeet niet dat van gaal alle jeugd ook weer de bank op gooide (op rashford na) toen de oudere jongens terug kwamen van hun blessures.

En hou nou eens op met iedereen napraten over dat Mourinho niet met talenten om kan gaan. Hij heeft daarin echt niet mindere cijfers dan andere toptrainers, en soms zelfs betere.

28 juli 2016 om 21:25

@dante Hoezo praat ik andere na? Mijn mening over Mourinho is altijd hetzelfde geweest hoor, van in het begin. Mourinho kan gewoon niet met talenten omgaan, is algemeen bekend. En over Van Gaal, klopt het dat ie pas kansen gaf aan de jeugd na al de bessures bij United, maar dan bleven ze er ook in staan en Van Gaal kan altijd met de jeugd omgaan.

28 juli 2016 om 21:37

Waarom lees je niet? Ze (behalve rashford) bleven dus juist niet staan!

En nogmaals mourinho heeft geen slechtere trackrecord met jonge spelers dan de meeste andere topcoaches. Je mening kan dus alleen gebaseerd zijn op media of mensen die dit maar blijven roepen zonder naar feiten te kijken.

Zo heeft Mourinho bijv meer jeugdspelers laten debuteren bij Real dan Ancelotti Benitez en Zidane bij elkaar. Ook heeft hij in de laatste 3 jaar meer jeugdspelers laten debuteren dan de koning van de jeugdspelers (volgens diezelfde napraters) Guardiola. Mourinho zijn eerste Chelsea is het jongste team ooit dat de PL won, nog jonger dan het United met de class of 92.

Mourinho zou dom zijn, want Fosuh Mensa is een potentiele wereldtopper in eerste instantie op rechtsback. Het zou goed zijn om hem te verhuren voor 2 seizoenen aan een subtopper, maar verkopen dan ben je gek. Dan krijg je weer een Pogba verhaal.

28 juli 2016 om 21:13

Mourinho is een oen, als die waar zou zijn. Maar hoezo verhuren als deze jongen gewoon meekan op dit niveau en al de beste verdediger was als ie speelde vorig seizoen. En ook nog inzetbaar op verschillende posities.

Waar is dat bericht van VZ dat Depay naar Lyon ging gebleven?

28 juli 2016 om 21:26

Inderdaad. Beter dat het wss onzin is, want Lyon vind ik geen leuke club voor hem. En de Ligue 1 volgt bijna niemand.

28 juli 2016 om 21:38

Is juist goed voor hem ergens spelen waar mensen hem niet volgen. Kan hij op zn gemak aan zn zelfvertrouwen werken.

28 juli 2016 om 23:04

Dat mss wel, maar ik wil wel voor de buis zitten als Memphis z'n belofte inlost. Zie hem dan ook liever shinen bij Everton of Liverpool. Denk dat hij het nog wel kan maken in de Premier League, maar hij heeft wel even 5 wedstrijden op rij nodig in de basis als linksbuiten.

29 juli 2016 om 00:18

Hij heeft ongeveer een half jaar op rij basis op linksbuiten gespeeld, en daarna nog vele invalbeurten. Hij kan niet mopperen dat hij geen kansen gehad heeft. Ik geloof stellig dat als hij minder kansen gehad had en Young in zijn plaats gespeeld had, United nu in de cl zou spelen. Ik moet het nog zien, maar hoop het van harte.

Dus de beste Nederlander bij United moet weg. Die Mourinho gaat echt alles verzieke daar.

Ajax kopen kan die mooi de plek van dijks in nemen !!

Ajax maar even terug halen,ook al is voor een jaar huren

Kan toch niet waar zijn. Hij speelde sowieso heel goed en sterk achterin. Vooral die wedstrijd waarin hij opeens gewisseld werd en manu verloor

Tsja, dit jaar of volgend jaar kampioen worden, en dan over 3/4 jaar als het trucje is uitgewerkt de club bloedend achter laten.

Psv heeft toch een centrale verdediger nodig? Hopelijk haalt psv hem als het mogelijk is!

29 juli 2016 om 10:51

Die hebben die Duitser toch gehaald als vervanging van Bruma?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren