Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Trap na uit München: ‘Guardiola is een jonge coach met te weinig ervaring’

Laatste update:

Josep Guardiola heeft als coach een erelijst om van te watertanden. Zo werd de oefenmeester zes keer landskampioen, veroverde hij vier keer de nationale beker, won hij twee keer de Champions League en won hij het WK voor clubteams drie keer. Toch noemt Franck Ribéry de van Bayern München naar Manchester City vertrokken coach ‘een jonge coach met te weinig ervaring’.

/

Dat heeft volgens de Franse vleugelspeler, die de voorbije twee seizoenen sukkelde met blessures, te maken met het niet winnen van de Champions League in München. “Guardiola is een jonge coach met te weinig ervaring. Soms praat hij te veel; voetbal is erg simpel”, laat Ribéry optekenen in de Duitse media.

Afgelopen seizoen werd Bayern München in de halve finale van de Champions League uitgeschakeld door Atlético Madrid. “Je mag geen fouten maken in een halve finale van de Champions League. Tegen Atlético begon Thomas Müller op de bank en Jérôme Boateng, die weer fit was, zat zelfs op de tribune. Als je de Champions League wil winnen, heb je een coach nodig die je een goed gevoel geeft", oordeelt Ribéry.

Josep Guardiola heeft te weinig ervaring

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een kwakkert die ribery..... guardiola heeft meer gepresteerd dan dat ribery ooit zal behalen... ik proef jaloezie....

28 juli 2016 om 13:19

Qua speler en coach!

28 juli 2016 om 13:31

Eerst mocht hij van gaal niet en daarna guardiola. Het ligt er vooral aan dat deze coaches redelijk vaak jonge jongens de kans geven. Ribery was veel geblesseerd en soms kregen spelers zoals costa en coman de voorkeur(niet heel gek). Nu krijgt hij vooral de voorkeur onder ancelotti. Heel irritant venjte af en toe!

28 juli 2016 om 13:44

ff off-topic maar wat is er met costa gebeurt? toen hij net begon bij bayern was hij bijna elke week in de schijnwerpers maar heb nauwelijks nog wat over hem gehoord aan het einde van het seizoen
Ik volg bundesliga niet echt intensief dus vroeg me af of die nog even goed presteert

28 juli 2016 om 14:07

volgensmij is hij geblesseerd geraakt en heeft hij het nu even moeilijk.
hij speelde geweldig op het begin van het seizoen, maar nu heeft hij het seizoen afgesloten met 2 blessures volgensmij.
Ik probeer af en toe een wedstrijd te kijken maar ik kan er ook niet heel veel over zeggen.
ik weet wel dat hij niet mee kan doen aan de Olympische Spelen waar hij voor was opgeroepen omdat hij geblesseerd is!

on: Ribery is niet de makkelijkste hoor, eerst wordt hij beste vrienden met de coach en als hij zijn basisplaats verliest of de coach is weg trekt hij zijn mond pas open. doe dit dan samen met de coach en kom tot een goede oplossing.
en bovendien als je op de bank moet plaatsnemen moet je dat maar accepteren!

28 juli 2016 om 13:47

Ribery heeft als speler ook wel wat gewonnen hoor, misschien wel meer dan Guardiola als speler. Ribery kan dit beter niet zo zeggen, maar jou reactie is ook een kulargument, alsof je nooit kritiek mag hebben op iemand die populair is.

28 juli 2016 om 13:54

Op zich vind ik het wel mooi van Ribery. En met de voorbeelden uit de CL tegen atletico heeft hij gelijk vind ik. Zo bijzonder is het allemaal niet wat pep heeft gedaan vind ik. Bij barca doet luis enrique het top uit het niks. Bij bayern deed ome Youp het ook top. Nee ik vind het allemaal maar overschat gezwats. Net of Pep het voetbal opnieuw heeft uitgevonden. Zoals Ribery zegt, voetbal is simpel.

28 juli 2016 om 14:25

luis maakt gebruik van wat pep heeft gebouwd.
Het was pep die pique en busquetes een kans gaf bijvoorbeed, (messi ook maar die had onder iedereen wel een kans gehad) en het systeem heeft gebouwd,
Iniesta werd pas fenomenaal onder guuardiola. Bovendien heeft pep nooit rond de 150 miljoen uitgegeven voor twee aanvallers, neymar en suarez. Ze zijn het ondertussen wel waard, maar ik heb meer het gevoel dat msn luis grootmaakt dan andersom

28 juli 2016 om 14:30

Ja en pep maakte gebruik van wat Rijkaard had opgebouwd. En als we van Gaal mogen geloven is hij de bedenker van alles bij Barcelona.

28 juli 2016 om 14:45

wat heeft hij gebruik van gemaakt dan? hij heeft het hele team omgegooid. Ronaldinho, henry etc. die ware allemaal vaste spelers maar moesten plaats maken voor nieuwe spelers.
Xavi, iniesta en een paar anderen hadden nog nooit zo een hoge niveau gehaald voor dat guardiola kwam

en tsja, van gaal is gewoon een grap. Die heeft het moderne voetbal uitgevonden als ik hem mag geloven

28 juli 2016 om 19:51

Sorry hoor henry was gewoon een onderdeel van het team en contract uitgediend was al oud toen die kwam. Messi debuteerde onder rijkaard en iniesta en xavi zaten al langere tijd bij de selectie . Pep heeft veel veranderd maar hij had het geluk met een super lichting

28 juli 2016 om 13:53

Idd, dat hij maar feest gaat vieren als hij in oefenpotjes tegen milan scoort

28 juli 2016 om 17:44

Het is simpel. Ribéry heeft een gebruiksaanwijzing. Komt er op neer dat hij 100% vertrouwen en vrijheid nodig heeft om max te presteren. Dat kreeg hij wellicht in zijn topjaren. Nu niet meer. Daarom zeikt hij alle zijn ex trainers af..

Toch opvallend dat Ribery niet kan opschieten met trainers die hard zijn voor hun spelers en alles tip top willen.
Ribery moet vooral lekker na trappen, heeft al zeker 2 jaar geen pepernoot meer geraakt, wellicht neemt die het niet zo nauw met zijn lichaam.

Ribery smerige speler. Hij kan leuk met je lachen ( nee ik ken hem niet maar zo is hij ) maar zodra je weg bent praat ie smerig over je. Ik hoop dat Ancelotti hem ook op de tribune gooit.

28 juli 2016 om 13:35

Waarop baseer jij je mening dan? Overigens zei hij ook al zoiets denigrerends over Domenech, van Gaal en Heynckes nadat die weg waren dus wat dat betreft kun je best een punt hebben..

28 juli 2016 om 13:55

Op eerdere uitlatingen van Ribery. Het zit gewoon in zijn natuur.

28 juli 2016 om 19:38

Hij overschat zichzelf ook enorm, zie zijn gouden bal uitlatingen.

28 juli 2016 om 13:38

Eens, maar in de laatste alinea heeft Ribery op zeker hoogte wel een punt. Guardiola heeft het goed gedaan, maar wel steeds een aantal vreemde keuzes gemaakt in wedstrijden waar het erom ging. Muller op de bank tegen Atletico is daarvan het beste voorbeeld.

Iedereen heeft wel door dat hij dit gewoon zegt omdat hij zijn basisplaats verloren was. Door blessures en de vorm van andere spelers. Maar als er 1 ding is wat je niet over guardiola kan zeggen is dat hij tactisch een zwakke coach is. Hij is een jonge coach maar juist met bakken vol ervaring op het hoogste niveau

28 juli 2016 om 17:15

Costa was ook in redelijk zwakke vorm eind dit seizoen. Ribery heeft altijd alles gespeeld mits hij fit en in vorm was. Een fitte Ribery is lichtjaren verder dan Costa

Al vind ik dat Guardiola wel te erg word opgehyped, is datgene wat Ribery zegt gewoon onzin. Hij heeft al ervaring opgedaan als assistent en jeugdtrainer bij Barcelona en heeft inmiddels ook al 8 jaar ervaring als hoofdcoach, waarvan 7 jaar op het hoogste niveau. Hij heeft dus al aardig wat ervaring als je de prijzen er ook nog eens bij optelt.

Wat een gezever. Ja hij is een jonge coach! Maar wel 1 met een groter palmares dan Ribery ooit zal hebben. Zowel als speler als als trainer.

Wanneer Douglas Costa hem ook dit jaar uit de basis houdt zal Ancelotti er waarschijnlijk weer niks van kunnen. Bij Bayern hebben ze gewoon 4 toppers en een groot talent die allemaal op de flanken kunnen spelen, dan zit zelfs Robben wel eens op de bank.

28 juli 2016 om 17:10

Enige reden waarom Ribery en Robben banken is omdat ze geblesseerd zijn. Fit zijn ze beide lichtjaren verder dan Costa en coman

Ribery is niet het type dat luisterd naar een Guardiola. In mijn optiek is Ribery iets te veel bezig met het luxe leventje om voetbal heen. Ik heb hem al een tijdje niet gezien, misschien kan hij zich daar even op concentreren.

28 juli 2016 om 14:05

En met minderjarige prostituees versieren

28 juli 2016 om 14:11

Ik zag Ribery gister avond spelen tegen Milaan. Hij scoorde twee goals en liep aanvallend erg goed mee, onthou dat Ribery ook langtijdig zat met een blessure. Ik ken ook de situatie niet tussen Pep en Ribery, maar er zal ongetwijfeld meer spelen dan dat wij weten!

Ben klaar met die gast. Iedere keer dat natrappen van hem. Je mag Guardiola een eikel vinden, en ook zijn aanpak bekritiseren. Zo heeft hij weleens tactische blunders begaan en gaat hij niet met iedere speler goed om. Maar deze coach heeft zowel bij Barca als Bayern laten zien verstand van voetbal te hebben, en Ribery's opmerkingen zijn best wel denigrerend. Vooral als je ziet wat hij bij Barca gepresteerd heeft. Over de wedstrijd tegen Atletico btw: Bayern vond ik geweldig spelen. De aanvalsdrift en passie droop ervan af. Er zijn genoeg wedstrijden geweest waarin een team als Bayern grossiert in balbezit, maar verder niet dreigend is (dus eigenlijk niet domineren, lees je dit Frank de Boer ?). Dit was niet zo een wedstrijd. Ik heb genoten, ook al won Atletico. Dat is voetbal, soms win je, soms verlies je. It happens.

In principe is wat hij zegt toch niet eens zo heel erg. Het is een jonge coach met weinig ervaring.
Wel twee keer de CL gewonnen, dus hij kan het wel. Ancelotti was in het begin ook anders dan nu. Straks zal ook Guardiola beslissingen nemen op basis van gevoel en ervaring, in plaats van puur op basis van tactiek. Het klinkt en komt over alsof het een zware trap na is, maar zo vervelend is het niet.
Zeggen dat Guardiola een matige coach is of een lul van een vent, dat zou ik meer een trap na vinden.

De reactie van Ribery is belachelijk. Hoewel ik van mening ben dat guardiola overrated is als coach, is hij natuurlijk nog steeds een van de betere in het betaald voetbal. Maar hij is ook duidelijk wel gefaald bij bayern München, want met een selectie van die kwaliteit had je meer moeten kunnen. Mijn grootste punt van kritiek op guardiola is dat hij te veel wil voortborduren op zijn voorgangers bij zijn clubs. Bij barca kon dat en was het plan al nagenoeg perfect voor die periode in het voetbal, bij bayern was dat duidelijk niet en die wonnen vrijwel alles puur op individuele kwaliteit en at heeft nooit echt geprobeerd te veranderen, en het niveau van het spel bij bayern is ook nog minder geworden de afgelopen jaren onder hem. Dus ik ben benieuwd hoe hij het in Engeland gaat doen.

28 juli 2016 om 14:33

Duidelijk gefaald?

Kerel, als je in de halve finales verlies van 2 x de latere kampioen en 1 x de bijna kampioen (die met penalties verliest) dan heb je het uitstekend gedaan. De CL is in de knock-out fase gewoon een loterij. Tegen Real en Barca is het gewoon 50-50, dat kan je prima verliezen want de coach is maar 1 van de vele factoren die het resultaat beïnvloeden (blessures zijn bijv. ook een belangrijke factor, iets waar Bayern in die periode ook last van had). Tegen Atletico misschien 70-30 maar ook dat betekent dat je kan verliezen. Atletico zat het tegen Barcelona ook al dik mee (als de wedstrijden onder precies dezelfde omstandigheden nog 10 x spelen winnen zowel Barcelona als Bayern de knockout vaker dan 50%).

Eerst even een cursusje kansberekening doen, en dan pas je waffel opentrekken over falen of niet. Op je andere onzin heeft het al helemaal geen zin om te reageren.

28 juli 2016 om 17:21

Bwa.

Tegen Real en Barca is hij toch wel hard afgegaan. Daarvoor ook niet heel veel tegenstand gehad. Afgelopen seizoen hadden ze er al uit moeten liggen tegen Juventus, maar hadden ze geluk met de scheids. Het jaar voor Guardiola slachtten ze Barca nog af. Evenals Juventus. Jaar daarvoor ook Real uitgeschakeld. Andere omstandigheden maar toch.

De enige echte topper die onder Guardiola is uitgeschakeld is dus Juventus. Waar ze eigenlijk hadden moeten verliezen.

Hij heeft zeker niet gefaald, maar heeft ook niet optimaal gepresteerd vind ik.

Kansberekening trouwens

Van Lahm een middenvelder maken

Met Bayern kampioen worden en de beker winnen kan iedereen. De CL is andere koek. Daar heeft Guardiola bij Bayern gefaald wat mij betreft

28 juli 2016 om 14:18

Ribery krijgt te veel kritiek voor zo een wereldspeler. Omdat ie lelijk is en commentaar levert op ze oude coach??

28 juli 2016 om 19:30

Wat mij betreft wel gefaald ja. Identiteit overboord gegooid en niks bijzonders gepresteerd bij Bayern

Nou Ribéry ga jij er dan staan als jij het beter kan!

28 juli 2016 om 17:14

Dat is nooit een reden om kritiek te negeren, "omdat je het toch niet beter kan". Dan kunnen wij nooit kritiek uiten op politiek terwijl ze falen want we hebben nooit bewezen het beter te kunnen. Nooit kritiek op voetballers, staten en alles. Ervaring in iets is niet nodig om kritiek te leveren. De fouten van guardiola waren overduidelijk, Muller banken tegen atletico is ongelooflijk stom.

De meest karakterloze speler dit ventje. Als Guardiola weg is, durft ie ineens te praten. Eng ventje.

Guardiola heeft meer gewonnen dan hij ooit zal winnen.

Hij heeft gelijk vind ik ...Bij barca kon hij niet veel fout doen vanwege zijn superteam! Iedereen was top!

Bij bayern heeft hij tog meer fouten gemaakt . Hij moest doorgaan waar de vorige trainer mee bezig was Heycnes
Maar nee hij wou barca spelletje spelen met bayern wat wel deels gelukt is maar in de cl heeft hij gefaald

28 juli 2016 om 17:07

Oneens.

Bij Barcelona kon hij genoeg fout doen, hetgeen zijn voorgangers en opvolgers hebben getoond, maar hij deed het eenvoudigweg subliem - vanaf het begin.

28 juli 2016 om 17:23

Je bedoelt messi, xavi , ineasta puyol dani alves enzo waren gewoon meer dan top . Hij heeft het goed gedaan maar kreeg bayern tog niet aan de top iets wat heycknes wel lukte

Tja, hij vindt Pep te jong maar minderjarige prostituees vindt hij blijkbaar niet te jong ;p. (Geintje)

Deze Ribery is wel van het natrappen zeg ..
Louis van Gaal heeft hij ook flink nagetrapt in de media na zijn periode bij Bayern en nu Guardiola, misschien moet hij eens naar zichzelf kijken ipv moddergooien.

Wat een sukkel die Ribbery. Pep is een topcoach zo niet de beste.

Oneens.

Guardiola is in relatieve zin allicht een jonge trainer, maar paradoxaal genoeg is hij bijzonder ervaren. Dit omdat zijn eerste jaar als coach een extreme was. Dientengevolge zijn de grenzen van het voetbal verlegd en heeft hij vier jaar lang, op intensieve en ongetwijfeld ook ongezonde wijze, op dat hoge niveau gepresteerd. Vervolgens heeft hij zich bij Bayern weer verder ontwikkeld als coach op hoog niveau.

Ribery vind ik een uitmuntende buitenspeler, maar op persoonlijk vlak is het niet best. Dit is laf en zwakjes, maar uiteraard is het feit dat hij het zegt geheel prima.

Aan een kant heeft hij natuurlijk wel gelijk, guardiola heeft genoeg stomme fouten gemaakt in de cl die verschil hadden kunnen maken(gotze nooit neerzetten terwijl hij het goed deed, Muller niet opstellen tegen atletico) en ook foutjes in eigen competitie.

Ik hoop dat we hem verkopen. Zelf niet presteren en pep FF de schuld geven. Alhoewel het klopt dat hij Müller nooit op de bank mocht zetten magoed, ribery s tijd is voorbij. Vergeet een basisplek .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren