Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Niks is nog zeker, Arek speelt met Ajax tegen PAOK'

Laatste update:
/

Het bericht van De Telegraaf dat Ajax op korte termijn grof geld verdient aan Arek Milik, lijkt ietwat voorbarig. David Pantak, de zaakwaarnemer van de Poolse spits, laat in La Gazzetta dello Sport weten dat een transfer nog verre van beklonken is.

Pantak erkent wel dat er zeer concrete interesse is van de Italianen, die Gonzalo Higuaín voor een recordbedrag kwijtraakten aan rivaal Juventus. “Het klopt dat ik in Amsterdam ben met Milik en het klopt ook dat ik in Napels zat om met de directeuren van Napoli te praten. Maar er is nog niks getekend en er is dus nog niks zeker.”

Ajax zou naar verluidt 35 miljoen euro kunnen vangen voor de 22-jarige international, maar voorlopig gaat dat volgens Pantak niet gebeuren. “Het enige dat nu zeker is, is dat Milik met Ajax in de wedstrijd bij PAOK Saloniki zal spelen. Hij is honderd procent gefocust op die zeer lastige wedstrijd”, aldus Pantak.

Denk jij dat Napoli uiteindelijk 35 miljoen euro zal betalen voor Arek Milik?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Milik gaat wel weg. Het is dan ook nog maar de vraag of je hem moet laten meespelen tegen Paok. Hij zal toch risico's proberen te vermijden.

27 juli 2016 om 13:55

Dit is gewoon een spelletje van de zaakwaarnemer. Zeggen dat hij meespeelt om drukt uit te oefenen op Napoli om de deal zo snel mogelijk rond te krijgen. Slimme zaakwaarnemer

27 juli 2016 om 14:16

Of om er meer salaris/commissie uit te slepen

27 juli 2016 om 14:28

Niet zeker. Gisteravond werd bekend dat Napoli zich op meer spitsen dan enkel Milik richt.

27 juli 2016 om 15:07

Ik denk dat Ajax heeft afgesproken met de zaakwaarnemer dat de deal zal worden beklonken maar pas na het tweede duel met Paok.

27 juli 2016 om 16:42

Zou Napoli daarmee akkoord gaan?
Om hun kapitaal van 35 miljoen het risico te laten lopen zich te blesseren voor een andere club?

27 juli 2016 om 16:50

Zolang milik geen contract bij napoli heeft getekend is Hii gewoon speler van ajax

27 juli 2016 om 14:03

Inderdaad. Al denk ik dat hij, mocht Napoli de interesse daadwerkelijk doorzetten, binnen een paar dagen al wel weg is en het van een wedstrijd tegen Paok helemaal niet komt. Gisteren leek alles nog zo zeker, maar wat ik vooral lees is het alleen nog maar interesse.. Afijn, afwachten.

Snap Napoli trouwens niet. Wat heeft Milik bewezen op een paar doelpunten na? Hij is stijf, stijf, stijflinks, wat ik on-be-grij-pe-lijk vind wanneer je profvoetballer bent. Zoveel miljoenen en dan niet even je rechter kunnen trainen. Zelfs ik kan acceptabel schieten met mijn chocoladebeen, puur omdat ik daar de laatste jaren op geoefend heb. Daarnaast; Gameiro gaat voor hetzelfde bedrag naar Atletico, die was toch ook niet onhaalbaar geweest met zoveel geld? Heerlijke spits man.

27 juli 2016 om 14:07

Dat is precies wat ik altijd roep als ik weer een prof met het verkeerde been een bal het stadion uit zie jagen. Ik vind dat elke profvoetballer minimaal redelijk met zijn slechte been moet zijn in ieder geval genoeg om simpele ballen in te tikken.

27 juli 2016 om 14:13

Dat zal Ajax allemaal een zorg zijn wat hij bewezen heeft. Als Napoli echt 35 miljoen voor hem wil betalen, zou het jou als Ajax zijnde toch ook niet kunnen schelen? Die denken alleen maar van laat maar komen.

27 juli 2016 om 14:26

Het is helemaal niet zo dat Milik stijf links is, omdat hij een paar keer heeft gemist met rechts zijn mensen maar wat gaan roepen. Complete onzin. Denk je werkelijk dat hij nooit in zijn professionele carriere heeft geleerd om ook met rechts te schieten? Schij toch uit.

27 juli 2016 om 14:29

90 minuten druk zetten kan geen enkel team en hoeft ook niet. Als je 60 min echt goed druk kan zetten moet de wedstrijd al gespeeld zijn anders krijg je de deksel op je neus. FdB had dezelfde visie echter kwam hij erachter het materiaal er niet voor te hebben en heeft het aangepast. Mede door FdB heeft Ajax de miljoenen op de bank om verder te bouwen en hebben jongens als Riedewald, Tete, Bazoer en Dolberg de kans om het te laten zien en mogelijk grote spelers te worden waar je normaal zelf 15 miljoen voor moet neerleggen. Lijkt wel of iedereen dat vergeet.

27 juli 2016 om 14:32

Hoe kom je erbij dat hij niets met links kan. Dan moet je echt beter kijken ipv napraten. Milik heeft al een paar keer goed lopen uithalen met rechts en na de vele oefeningen is hij beter met zijn chocolade been dan menig spits. Daarnaast moet je wel een goed oog hebben om te kijken wat een spits kan en doet. Vraag maar aan de Portugese coach die zijn tactiek tijdens de wedstrijd moest omgooien alleen vanwege Milik. Doelpuntjes scouten kan iedereen.

27 juli 2016 om 14:46

@jurgen Klopp

Wat ze hierboven al zeggen, zo stijf links is Milik helemaal niet. Dat is echt een fabeltje wat steeds maar herhaald is door sommige mensen in de media (johan Derksen bijv.) maar wat echt meevalt. Mensen lezen alleen media en kijken verder niet naar de speler zelf; Milik is met links beter dan met rechts, dat is uiteraard waar, maar hij kan met rechts aardig passen en redelijk schieten. Ik herinner me bijvoorbeeld zo een goal (weet even niet meer tegen wie) waar hij met rechts de bal zowat in de kruising schiet vanaf links in de 16. Daarnaast is hij jong en kan hij nog beter worden met rechts. Bovendien, en als ik dit argument gebruik wordt er vrijwel nooit op gereageerd, we rekenen rechtsbenige spelers toch ook niet aan dat ze met links minder kunnen? Er zijn extreem weinig spelers die met hun 'zwakke' bijna net zo goed zijn maar daar rekenen we andere spelers niet op af blijkbaar.

27 juli 2016 om 15:23


@jurgen Klopp: Wat heft Milik bewezen? Hij heft er 47 in liggen in 75 duels, + nog zeker 20 a 25 assists daarnaast. dus is bij +/- 70 goals betrokken geweest in 75 wedstrijden. Dan doe je het gewoon goed. Daarnaast is hij nog jong en ontwikkelt hij zich in het Poolse elftal ook tot een echte topper naast Lewandowski..(de eerste 2 matches was hij zelfs de gevaarlijkste/dreigende speler van de 2) Toch hoop ik dat Milik gewoon blijft, want hij wordt eigenlijk elke maand beter en beter..(maar ik ga er van uit van niet)..

27 juli 2016 om 16:35

Ik snap Napoli in deze wel heel goed. Milik is een zeer getalenteerde spits. Voordat hij zich nog meer ontwikkelt, willen ze hem al weghalen. anders is hij onhaalbaar. We kunnen praten wat we willen, maar Overmars heeft er goed aan gedaan om hem te halen. 47 doelpunten in 75 wedtrijden is voor een spits in een 4-3-3 systeem met buitenspelers die amer tot niet zorgen voor voldoende aanvoer, erg goed. Daarnaast ook nog eens behoorlijk was assists. Ja, zijn linkerbeen is zijn sterkste been, maar dat geneuzel over hij is stijf links is net zulk pappegaaiengelul als dat Cillisen last heeft van een penaltytrauma.

Daarnaast wordt het nieuws door de media gebracht en volgens mij niet door een officiële bron vanuit Ajax zelf. Ajax heeft alleen de interesse bevestigd. Als supporter hoop ik dat hij blijft, toch een zekerheidje van een hoop doelpunten. En wat moeten ze er nu voor terughalen (geen Haller, geen Ajaxspits en geen Kjh, die wilt niet)? Misschien Siem terughalen? Anderzijds voor het geld: strik er omheen en wegbrengen, mocht het € 35 miljoen zijn. Dan wens ik hem veel succes. Laat Dolberg/zivkovic ons dan maar naar de CL schieten.

27 juli 2016 om 22:06

Nouja, of Cillessen nou last heeft van een penalty-trauma of niet; hij pakt er tot op heden niet één. Waar dat aan ligt weet ik niet, maar goed.

Wat betreft Milik, hij wil op bepaalde momenten wel teveel zoeken naar z'n linker waardoor 'ie een kans om zeep helpt. Dat is jammer. Daarnaast zeg ik niet dat het een slechte speler is. Het is een groot talent maar 35 miljoen, daar had Napoli met haar status een veel betere, verdere speler voor kunnen halen die zich al op hoger niveau bewezen had. Ik noemde Gameiro, geen idee of die haalbaar was geweest, maar het feit dat hij voor 35 miljoen naar Atleti vertrekt zegt genoeg. Spelers van dat kaliber zijn er dus wel en daaraan had Napoli meer gehad, denk ik. Zeker voor de opvolging van Higuain aangezien er meteen veel verwacht wordt. Enfin. Gun het hem en Ajax van harte. Mooi bedrag voor die club en zeker geen verkeerde plek voor Milik om zich door te ontwikkelen, al wordt er dus wel direct veel van hem verwacht. De lat ligt nogal hoog.

27 juli 2016 om 22:40

Ajaximander, dat je toch duidelijk! Het is schandalig, voor welke speler dan ook. Als je zoveel geld verdiend, dat je niks kunt met je chocolade been.

27 juli 2016 om 14:16

Met of zonder, ze hebben een nieuwe spits met spoed nodig als die weggaat!

27 juli 2016 om 14:58

Bas Dost lijkt mij persoonlijk een goede vervanger. Hij zal in de ogen van de Ajax-directie wel weer geen 'Ajax-spits' zijn maar daar moet je schijt aan hebben. Gewoon een garantie voor 25 doelpunten en waarschijnlijk voor een redelijk 'prikkie' op te halen.

Haal daarnaast Ziyech en je houdt nog geld over. Wat concurrentie op het middenveld is niet verkeerd. Wie is er achter Klaassen nou echt een goede aanvallende middenvelder? Schöne is toch niet helemaal van het niveau.

27 juli 2016 om 15:34

Hij zat gister nog voor me in het stadion. Ik weet niet of hij wel weg gaat. Als het bod van 35 miljoen er ligt dan zal het Ajax niks schelen dat hij gaat. Dan zouden eventuele eisen van Milik/ zaakwaarnemer nog een strop kunnen betekenen.

We wachten het gewoon af. Maar 35 miljoen is wel lekker vangen voor een spits die maar 1 goed been heeft ;-)

27 juli 2016 om 16:59

Volgens Telegraaf is Milik al rond met Napoli

27 juli 2016 om 17:54

Inderdaad, volgens de Telegraaf.
Laat dat nou net een niet accurate nieuwsbron zijn die er vaak helemaal langs zitten.

27 juli 2016 om 20:58

Dubbel goed nieuws. Eest schiet Milik ze naar de volgende ronde en daarna cashen ze nog 35 miljoen

Zou het niet erg vinden als Milik blijft. Want ik zie Overmars namelijk niet een gelijkwaardige vervanger halen. Nou is Milik ook niet echt een 'oude' speler, maarja nu lijkt het elftal op de jeugd van Ajax zo jong... Dacht dat ze het na de blamage van vorig jaar wel beter wisten, maarja..

27 juli 2016 om 14:08

Voor 35 miljoen kan je hem prima laten gaan. Milik is ook voor Eredivisie-begrippen momenteel niet meer dan een aardige spits. Hij heeft er 21 gemaakt het afgelopen seizoen en is met zijn rechterbeen wel erg beperkt. Als je daar dan 35 miljoen voor kunt krijgen, moet je dat direct doen. Vond hem op het EK namelijk ook alles behalve indrukwekkend ogen.

Van dat geld kan je Ziyech en Haller halen. Dan ga je er niet op achteruit en dan hou je nog minstens 10 miljoen euro over. Ik durf niet te zeggen of Milik nog veel beter gaat worden, maar deze jongen moet voor Ajax gewoon vervangbaar kunnen zijn.

27 juli 2016 om 14:18

Haller zie ik het bij Ajax gewoon niet maken. Is zo mogelijk nog statischer dan Milik...
Liever een of andere behendige snelle en sterke spits.

27 juli 2016 om 14:31

Haller is precies wat jij zegt dat hij niet is. Hij heeft de combinatie van snel en sterk, en is ook nog is technischer dan Milik. Of hij net zo dodelijk voor de goals is blijft afwachten natuurlijk.

27 juli 2016 om 15:32

Haller is zeker niet statisch en minstens net zo effectief als Milik.

Haller in 2014-2015: 11 goals, 5 assists, 17 wedstrijden.
Haller in 2015-2016: 19 goals, 5 assists, 37 wedstrijden.

Milik in 2014-2015: 11 goals, 4 assists, 21 wedstrijden.
Milik in 2015-2016: 21 goals, 7 assists, 31 wedstrijden.

De druk bij Ajax ligt misschien hoger, maar de aanvoer is ook beter. Bovendien zijn ze ongeveer even oud. Ik verwacht dus ook dat Haller het minstens net zo goed zal doen als Milik.

27 juli 2016 om 23:04

Ziyech mee eens, laat die Haller lekker bij Utrecht.

Gaat het dan toch niet door?

Anders snap ik wel dat die Italianen een flinke bankencrisis hebben gehad. Want met geld omgaan kunnen ze niet.

Welke club betaald nou 34 miljoen euro voor een middelmatige spits als Arek Milik? 32 goals in 62 wedstrijden is voor Eredivisie begrippen namelijk niet uitzonderlijk.

Daarbij komt zijn afwezigheid in de topduels (m.u.v. PSV thuis), of duels die er om gaan zoals de Graafschap uit. Goed Ajax is de grote winnaar van deze transfer, want zowel Napoli als Milik gaan een aantal frustrerende jaren tegemoet.

27 juli 2016 om 13:58

Goed EK gespeeld, een machtig linkerbeen, kan ook de vrije trappen piekfijn nemen en is nog maar 22 jaar. 34 miljoen is natuurlijk veel te veel, maar ik denk dat Milik zeker kan slagen bij Napoli. Het systeem daar past ook beter bij hem dan het Ajax-systeem.

27 juli 2016 om 14:03

Blijkbaar is meedoen aan een EK of WK tegenwoordig al hetzelfde als daar ook daadwerkelijk noemenswaardige prestaties op de mat gelegd te hebben.

Milik heeft een anoniem EK gespeeld en is zeker niet positief opgevallen. Geen schande, maar van een goed EK was simpelweg geen sprake.

27 juli 2016 om 14:08

Goed EK gespeeld? Milik heeft 1 goal gescoord en viel voor de rest niet echt op in de wedstrijden. Vind hem geen 35 miljoen waard, geweldig onderhandelt door Ajax die indirect meeprofiteerd van de transfersom van Hiquain.

27 juli 2016 om 14:09

Zijn machtige linkerbeen heeft anders behoorlijk veel gemist dit EK, dus daar gaan al 2 van je argumenten

27 juli 2016 om 14:09

@yelle

Het gaat mij om de gehele situatie. Als Milik voor 34 miljoen gehaald wordt dan verwachten die supporters daar heel wat en op korte termijn, niet op de lange termijn. Hij moet dus direct gaan scoren en goed gaan spelen.

In Nederland was hij onzichtbaar tegen de sterkere defensie's, in Italië zullen die alleen maar sterker zijn, en het goede EK waar jij het over hebt kan ik mij ook niet heugen. Hij speelde leuk mee maar een goed EK is te veel eer. Blascykowski, die speelde een goed EK.

27 juli 2016 om 14:17

Oke, een redelijk EK dan. Maar ik vind dat Milik tekort wordt gedaan, want hij heeft gewoon kwaliteiten om op termijn een mooi aantal goals te scoren bij een subtopper in Europa. Hij heeft goed gevoel voor diepte en positie, kan goed koppen, kan ook van 20 meter scoren, schiet zijn penalty´s netjes binnen, kan een bal vasthouden en is redelijk in de kleine ruimte, althans een stuk beweeglijker dan zijn voorkomen doet vermoeden. Hij is alleen nog lang niet stabiel genoeg, maar hij kan wel in zijn eentje een wedstrijd beslissen en stabiliteit is iets wat leerbaar is (hij is zoals gezegd pas 22). Dat rechterbeen moet ook wel echt wat beter. Ik was in ieder geval als PSV-fan zeer tevreden wanneer hij door FdB op de bank werd gezet afgelopen seizoen.

27 juli 2016 om 14:34

Hoe kom je erbij dat Milik een goed EK speelde? Viel allemaal reuze mee, vrij onzichtbaar.

27 juli 2016 om 15:08

Niet met je eens dat hij een anoniem ek heeft gespeeld. Was voortdurend gevaarlijk en creëerde voor zichzelf kansen. Dat hij ongelukkig in de afwerking was, is iets anders. Of het gebrek aan kwaliteit weet ik niet. Feit is wel dat hij onder hoge druk tweemaal in een penaltysrrie zijn hoofd koel hield. Neemt niet weg dat. 34 mln teveel is. Maar ja de voetbalwereld is gek geworden

27 juli 2016 om 14:16

Dit wordt geen 35 miljoen. Eerder 20 milj.

27 juli 2016 om 14:33

Onzin, als ie verkocht wordt is het voor een astronomisch bedrag als 35 miljoen, voor 20 mln laat Ajax hem niet gaan op dit moment.

27 juli 2016 om 14:35

Uw bron is? Uw onderbuik?

27 juli 2016 om 15:03

Ik snap ook niet hoe ze bij 35 miljoen uitkomen. Is er daadwerkelijk al onderhandeld met Ajax. Lijkt mij dat Ajax met 25 miljoen ook wel akkoord was gegaan. Als die 35 miljoen nooit was opgedoken en we beginnen even op nul. Het nieuws een week geleden: Napoli biedt 25 miljoen op Milik! Niemand die zal zeggen: dat is veel te weinig.

27 juli 2016 om 19:24

@araman

Omdat ik mij afvraag waar Napoli die 35 miljoen op gebaseerd heeft. Het is niet dat er meerdere ploegen interesse hebben en daardoor de prijs opdrijven.

Ik denk echt dat Napoli hem kan krijgen voor 20 miljoen euro excl. bonussen (en mogelijk doorverkoop percentage).

27 juli 2016 om 19:26

@simon

Exact, waarom zou een club zoveel betalen als het voor minder ook lukt. Zo simpel zijn ze nog niet in Napoli. Iedereen begint laag en kijkt dan met wat de tegenpartij countert.

27 juli 2016 om 14:22

Je reactie is middelmatig.

-1 op 2 lopen in een elftal dat ieder jaar onder De Boer steeds minder kansen creëerde; dat is gewoon razend knap. Een team dat in 2015 nog niet eens 1 kans per wedstrijd voor de spits creëerde. Een team waarin vleugelspelers als Fisscher en El-Ghazi liever voor eigen succes gaan dan een ander een kans te gunnen. Een team waarin het middenveld alle creativiteit ontbeert doordat er 3 box-to-box middenvelders staan opgesteld en er dus vrijwel nooit een lekkere steekpass of iets dergelijks naar de spits wordt gegeven.

-Topduels: hoeveel heeft hij er mogen meemaken? Werd steevast gebankt. Je argument is kul.

-Graafschap uit: het hele team was bagger. Een spits is afhankelijk van zijn team; echte wereldtoppers als Aguero en Suarez kunnen het verschil alsnog maken, maar je kan hem er niet op afrekenen dat hij dat (nog) niet kan. Hij is immers 22.

Goed, hij heeft veel kansen verprutst op het EK. Maar het feit dat hij die kansen kreeg is een teken aan de wand. De vaardigheid om kansen te kunnen creëren en het gevoel voor positie kiezen zijn 2 vereisten voor een topspits.

Hij is nog lang geen topspits, en 34 mil is ridicuul. Maar 32 mil is ook teveel voor Depay. 18 mil voor Blind ook. 70 mil voor Sterling, 120 mil Pogba. De markt is gek geworden. Maar Milik matig noemen getuigt van weinig voetbalkennis.

edit: 1 kans per wedstrijd

27 juli 2016 om 14:27

Helemaal met je eens, voornamelijk het eerste argument. Milik is geen Ajax-spits en de Boer vertikte het om zijn team zo in te richten dat het beste rendement uit zijn spelers werd gehaald, maar bleef vasthouden aan de aloude Ajax school (waar overigens ook wat voor te zeggen valt, maar het was niet in Miliks voordeel). Bij Polen liet hij, voornamelijk tijdens de kwalificatie, zien gewoon goed te renderen in een 442.

27 juli 2016 om 14:39

Mijn reactie is matig, maar waar zijn jouw argumenten (behalve dat je het Ajax elftal ontleed alsof ze niks kunnen)?

Zijn eerste seizoen heeft hij enkel tegen de kleinere ploegen doelpunten gemaakt. Dat is geen prestatie. Tegen het vaak bekritiseerde duo van Beek/ Kongolo was hij nergens.

Zijn tweede seizoen scoorde hij alleen tegen PSV als noemenswaardige tegenstander. Kom op zeg, dat kan onmogelijk alleen liggen aan de aanvoer of het box-to-box middenveld.

Spelers die hier topscoorder werden, en dat redde hij niet in 2 jaar, zijn in het buitenland allemaal middelmatig tot slecht bevallen(depay, Vleminckx, Dost, Finnbogason). Ik schat hem niet hoger in en dat doet zijn transfersom wel vermoeden. Dus middelmatig.

27 juli 2016 om 14:45

De Ajax school zou eigenlijk niets uit hoeven maken. Sterker nog, De Boer maakte hanteerde imo de Ajax school niet. Geen pressie, geen diepgang, geen tempo. 4-3-3 maakt nog geen Ajax school, het gaat om de invulling ervan. Langdurig balbezit zonder de intentie om het doel van de tegenstander flink onder druk te zetten is eigenlijk gewoon je tegenstander van de bal afhouden. Oftewel, een verdedigende gedachte.

Vleugelspelers zouden in een 4-3-3 opstelling de spits als nog van bruikbare voorzetten moeten voorzien. Een aanvallende middenvelder of schaduwspits zou Milik ook kunnen ondersteunen. Het gaat om de uitvoering ervan. De Boer hanteerde een zeer voorzichtige spelopvatting waarin balbezit heilig is. Dat ligt Milik gewoon minder. Maar ik geloof dat hij ook in een 4-3-3 kan spelen, alleen moet hij niet als balcirculatie-middel worden gebruikt, maar als eindstation.

27 juli 2016 om 15:35

Luispedro1987

Volgens mij heb ik mijn argumenten gegeven, maar ik zal mijzelf anders verwoorden. Want je denkt dat ik vind dat het Ajax elftal niks kan. Dat zeg ik helemaal niet. Ik zeg alleen dat de statistieken hebben bewezen dat Milik nog geen 1 kans per wedstrijd van zijn team gecreëerd krijgt. Oftewel, hij moet het voorin zelf doen. In dat opzicht is zijn doelpuntentotaal geweldig.

-Je haalt zijn 32 doelpunten erbij, maar je neemt niet mee dat Ajax haar spitsen niet bedient. Dat geeft een zwaar vertekend beeld.

-Wedstrijden tegen topclubs: hij heeft in grote wedstrijden vaak mogen banken. Een kort overzicht:

Van de 5 wedstrijden tegen Feyenoord heeft hij er 3 mogen spelen, en ook nog maar gedeeltelijk. Hij werd nl 1x in de rust gewisseld, 1x kwam hij er in de rust in, en 1x viel hij in de 90e minuut in.
Tegen Psv: 4 wedstrijden heeft hij 3 gespeeld waarvan 1 volledig uitgespeeld, 1x wissel in 57e min en 1x in 74e min.
Tegen Twente: 4 wedstrijden, 4 gespeeld: 1 x volledig, 1 eruit gewisseld in de 56e min, 2 erin gewisseld (72e en 67e min)
Tegen AZ: 4 wedstrijden, 2 gespeeld: 1x volledig, 1x eruit gewisseld in de 63e min.

Zoals hij zelf al aangeeft: hij krijgt het vertrouwen niet in de grote wedstrijden, dus kan hij het ook niet laten zien.

-Je hebt 100 gelijk met je topscorers in Nl= geen garantie voor succes. Maar je schat hem als volwaardig Pools international dus even hoog in als die gasten. En daarom concludeer je dat hij middelmatig is. Je analyse is een beetje kortzichtig in mijn ogen en daarom vind ik je post dan ook matig.

27 juli 2016 om 15:00

Waarschijnlijk zijn ze vergeten een komma te zetten.

Als hij de voorronde speelt, mag hij dan met Napoli nog wel uitkomen in de champions league? Anders is het wel killing natuurlijk....

27 juli 2016 om 13:57

Dat mag al sinds 2009.

27 juli 2016 om 13:59

ja voorrondes en groepfase worden apart beschouwd

27 juli 2016 om 14:07

A vandaar. Dan kan ik me zo voorstellen dat die transfer pas doorgaat als die wedstrijd is gespeeld. Ajax kan binnen een week natuurlijk geen nieuwe spits 'inpassen'. Ik verwacht in de return dan die Deen in de basis, maar als het moet dat Milik erbij komt. Dag erna is hij weg

27 juli 2016 om 14:10

ja precies verwacht ik ook, milik zal nodig zijn mocht het misgaan

27 juli 2016 om 14:01

Napoli is gekwalificeerd in cl. Als Milik meedoet bij de voorronde van ajax, mag hij alsnog bij cl spelen van napoli

27 juli 2016 om 14:04

Overige reacties op jouw vraag zijn naar mijn weten onjuist.

Milik mag alleen voor Napoli spelen indien Ajax zich niet voor het hoofdtoernooi weet te kwalificeren. Komt Ajax de voorrondes door dan zal Milik dus Niet voor Napoli mogen spelen.

Edit--

De passage met de voorwaarde dat de oorspronkelijke club waarvoor een speler in de voorronde gespeeld heeft, zich niet mag kwalificeren voor het hoofdtoernooi lijkt geschrapt te zijn. Voormalig stond dit er wel in regel 18.07.

27 juli 2016 om 14:08

Ok, dat maakt het allemaal wel lastig. Iedereen roept dan maar wat. Met het oog op een transfer is het voor Milik dan natuurlijk wel lastig. Als je weet dat je wil/ gaat vertrekken en je moet spelen, dan doe je er natuurlijk alles aan om vooral niet te scoren in dat geval (anders loopt hij CL mis bij Napoli)?

27 juli 2016 om 14:12

hij mag niet geregistreerd worden door ajax en dan voor napoli spelen. Maar gelukkig wordt de registratie pas na het einde van de transfertoernooi gedaan

27 juli 2016 om 14:15

Het zit hem denk ik ook vooral in de wensen van Napoli.

Ik kan me niet voorstellen dat ze hun interesse in Milik vervolgen indien Ajax hem in de CL opstelt. In ieder geval niet voor het reeds genoemde transferbedrag.

Het lijkt mij dat ze zo snel mogelijk over een nieuwe spits willen beschikken zodat hij nog wat tijd heeft om bij de nieuwe club te wennen voordat het seizoen begint. Daarnaast moet de vervanger van Higuain natuurlijk sowieso CL kunnen spelen en gaan ze niet gokken op een uitschakeling van Ajax.

In mijn ogen kan het dus alleen zo zijn dat Milik niet gaat spelen en Napoli hem koopt voor een recordbedrag.
Speelt Milik wel, dan is Napoli weg of ze bieden veel minder, anders zijn ze nog gekker dan nu al lijkt te zijn.

(edit)

Heb de reglementen er even bij gepakt en kan de toevoeging waarin stond dat het louter kon als de eerste club zich niet plaatst niet meer vinden. Een week of 2-3 terug las ik het nog wel, maar wellicht had ik dan per abuis een ouder reglement te pakken.

Lijkt er nu toch op dat het geen belemmering meer is en de anderen hier toch gelijk hadden. Mea Culpa.

Zou het zeer bijzonder vinden als deze 13 in een dozijn-spits voor dat bedrag verkast. Wel super goed van overmars als het lukt.

27 juli 2016 om 13:58

Scoorde 3 goals minder dan de Jong met 5 wedstrijden minder in de basis maar idd zeer middelmatig.

27 juli 2016 om 14:03

De Jong is een redelijke spits. Maar wel mislukt in het buitenland. Milik is jonger en heeft meer talent in de voeten, maar het is niet dat hij heel erg uitblonk dit seizoen

27 juli 2016 om 14:10

Dat maakt Milik nog steeds geen klasse spits... De Jong is leuk voor PSV maar ook geen uitzonderlijke speler.

27 juli 2016 om 14:13

Milik is toch ook mislukt in het buitenland. Waarom denk je dat hij voor een habbekrats naar Ajax is gekomen vanuit Duitsland? Verder is hij dit seizoen niet bepaald de onbetwiste spits van Ajax geweest, speelde Ajax in Europa behoorlijk slecht en heeft Milik nou niet echt een fenomenaal EK gespeeld.

De Jong heeft in ieder geval nog wat laten zien in de Champions League (al dan niet met goals). Maar ook De Jong zou ik geen 35 miljoen geven hoor.

27 juli 2016 om 14:21

Milik is op zn 19e mislukt in het buitenland, de jong op zn 22e. Dat is wel een verschilletje.

Verder is Milik de eerste spits die onder de Boer heeft weten te scoren, vrij veel ook. Hij is meer een spits voor een 4-4-2 systeem maar deed het aardig in het 4-3-3 bij Ajax zonder aanvoer. en nee, hij was niet onbetwiste spits van Ajax aan het begin, zodra hij dat wel werd begon ie te scoren als een gek.

Hij heeft geen fenomenaal EK gespeeld maar wel een degelijk EK, goeie wedstrijden en slechte wedstrijden, normaal voor een jonge speler.

27 juli 2016 om 14:40

19 of 22 een verschil? Vind het persoonlijk nog wel meevallen hoor.

Tsja en de eerste spits die onder De Boer heeft weten te scoren? Ik weet niet of dat een kwaliteit is hoor. Een titelkandidaat als Ajax moet een spits hebben die doelpunten maakt. 24 doelpunten is eigenlijk normaal voor een spits van Ajax. Maar als je kijkt naar de voorgaande jaren (met topscoorders als Siem de Jong en Schone) valt op dat Ajax gewoon een hele tijd heeft gespeeld zonder spits. 4-3-3 is normaal gesproken juist een systeem waarbij je als enkele spits veel aanvoer krijgt van de flanken trouwens...

Goeie wedstrijden en slechte wedstrijden tijdens het EK? Hij heeft 1 doelpunt gemaakt (een lekkere schuiver tegen de Ieren, maar een fenomenaal doelpunt?) en dat was het wel... Is dat dan meteen de hoofdprijs waard?

27 juli 2016 om 15:29

Ja vergelijk depay gerust met milik, eigenlijk hoef ik niet eens te reageren om iedereen te laten zien hoe belachelijk je reactie is. Milik is een spitsje die leuk kan schieten met links als er niemand voor springt. Verder niets bijzonders. Ook nog nooit 1 seizoen alles gespeeld en ook nog eens gepresteerd. Maar 35 miljoen chapeau, dat meen ik. Complimenten.

En als hij nou een ongelofelijk kut partij speeld tegen PAOK gaat Napoli dan ook nog 35 miljoen betalen? Kan toch een risico zijn.

27 juli 2016 om 14:00

lijkt me wel, denk niet dat ze 35 miljoen zouden willen betalen voor iemeand die niet met veel detail gescout is. Daar zou een slechte wedstrijd niks aan veranderen

Als Ajax weer zoals gisteren speelt zal ook Milik geen verschil maken. Ik keek met twee Ajax-fans en die waren nog negatiever dan ik er over was. Dolberg liet wel zien in de toekomst van waarde te zijn. Het meest schrijnende vond ik het optreden van de dragende krachten, die het team er doorheen hadden moeten helpen. Cillessen met een enorme blunder. Klaassen die er vaak onmachtig bijliep maar vooral El Ghazi, die ik geen enkele fatsoenlijke actie heb zien maken. Riedewald vond ik wel een goede indruk maken op 6. Het is ook te hopen dat Younes kan beginnen in Griekenland, die bracht in ieder geval wat druk naar voren met zijn acties.

27 juli 2016 om 14:02

sinds wanneer is el ghazi een ervaren kracht dan? die heeft ook maar een seizoen in de basis gespeeld. Verder wel met je eens, zei het voor de wedstrijd al, zie veel liever cerny spelen of zelfs schone op rechtsbuiten op het moment

27 juli 2016 om 14:16

Toch moeten we El Ghazi wel vertrouwen blijven geven. Als een buitenspeler geen acties meer maakt, kun je hem net zo goed direct afschrijven. Vergeet niet dat hij vorig seizoen op het begin echt heel goed speelde. Als hij dat vertrouwen weer heeft kan hij echt nog wel van veel waarde zijn voor ons.

27 juli 2016 om 14:21

el ghazi heeft bijna nooit goed veldspel laten zien, alleen aan het begin veel gescoord.
het is ook geen slechte speler, maar past (op dit moment )niet n het spel dat bosz wilt spelen. Ik zou hem eruit halen, even aan zijn overzicht werken en dan een nieuwe kans geven. Dat laat niet weinig vertrouwen zien ofzo, maar gewoon zeggen dat je een nieuwe kans zal krijgen als je beter wordt in een aantal gebieden

27 juli 2016 om 14:23

El Ghazi is een ervaren kracht geworden sinds Dolberg en Cassiera ernaast zijn geposteerd . In zijn linie had je meer van hem mogen verwachten in vergelijking met de overige twee. Hij moet zeker het vertrouwen blijven krijgen, maar dat onbevangen voetbal hebben we al een tijdje niet gezien, zoals Younes speelde, zo kan El Ghazi ook spelen. In Griekenland moet er echter gepresteerd worden, dus ik zou me kunnen voorstellen dan Schöne dan begint, dat geeft toch iets meer zekerheid + een extra middenvelder bij balverlies en dat kan gezien de manier waarop Paok er gisteren soms doorheen kwam geen kwaad...

27 juli 2016 om 15:49

Mee eens ja vind ook dat je El Ghazi moet laten staan die is in potentie gewoon een goede speler. En hij probeert tenminste altijd wel een actie te maken dat is al een zeldzaamheid in het hedendaagse voetbal.

Ik ben wel eigenlijk benieuwd hoe Ajax daar precies in staat. Napoli zal toch niet staan te springen om Milik in de voorronde van de CL in actie te zien komen.

Met een beetje logisch redeneren zou ik dan denken dat het opstellen van Milik zijn waarde behoorlijk zou moeten drukken, indien Ajax weet te winnen van Paok natuurlijk. Immers bestaat dan de kans dat Milik niet meer voor Napoli in de CL uit zal mogen komen.

Die waarde zou dan natuurlijk wel weer terug kunnen komen indien Ajax er bij de eventuele play-offs alsnog uitvliegt. Immers mag een speler dan wel weer voor een andere club in de CL uitkomen. Napoli zal daar echter niet op willen wachten natuurlijk. Ze willen Milik toch zo snel mogelijk bij zijn nieuwe ploeggenoten hebben.

Al met al lijkt het mij voor Ajax de betere keuze om Milik uit te sluiten van de wedstrijd tegen Paok. Je krijgt gegarandeerd die enorme en veel te hoge som voor Milik. Daarmee compenseer je sowieso al de inkomsten die je misloopt indien er geen plaatsing voor de CL plaats zal vinden.

Het opstellen van Milik zal niet het grote verschil gaan maken. De bijdrage die hij naar schatting kan leveren is veel minder waard dan het geld wat je nu kan krijgen. Immers hebben we het hier over een speler die net terug komt van vakantie en dus niet topfit is, nog geen weet heeft van de aanpassingen van de nieuwe trainer en dus naar alle waarschijnlijkheid nog even zoekende zal zijn.

Een Telegraaf gaat wel flink nat als het uiteindelijk totaal niet klopt en hij niet vertrekt. Ik kan mij dus niet voorstellen dat het niet door zal gaan. Natuurlijk zullen de voorwaarden iets anders zijn, maar die transfer gaat er wel komen naar Napoli.

27 juli 2016 om 19:28

Is dit voor de telegraaf dan pijnlijk? Eerder voor de fans en voor Ajax. Voor de fans omdat iedereen er trots op is en uitkijkt naar al dat geld en ook voor Ajax (ook al weten zij exact wat er speelt en hebben zij niks gezegd). Je gaat de Psv/feyenoord/utrecht fans wel horen als hij uiteindelijk voor veel minder wordt verkocht.

Als je Higuain verkoopt voor 90 miljoen, dan ga je toch ook geen genoegen nemen met Milik? Kijk met al die miljoenen dan wat verder. Ik bedoel, wat moeten Cavani, Mandzukic, Falcao of Bony nou kosten. Dan heb je toch direct een versterking. Met Milik is het nog maar afwachten

27 juli 2016 om 14:10

falcao en cavani verdien je nooit meer wat aan, daar kijkt een club als napoli wel naartoe denk ik.
Milik heeft de potentie om binnen een paar jaren even goed als higuain te worden, is er nu nog ver van maar heeft een paar dingen laten zien die me deden denken aan lewandowski in zijn eerste jaren bij dortmund. Die anderen hebben trouwens ook een monstersalaris, daar zal een milik van het bescheiden ajax maar een kleine deel van nemen.

27 juli 2016 om 14:25

Milik de potentie om binnen een paar jaar even goed als Higuain te worden? Op basis waarvan? Ik zie die klasse er nou niet echt afstralen. Hij heeft bij Ajax niet echt laten zien dat hij onbetwist is. Hij heeft bij Polen vooral om Lewandowski heen gezworven zonder echt cruciaal te zijn. En hij heeft in zijn periode bij Duitsland ook niet weten te imponeren (vandaar dat Ajax hem voor een habbekrats heeft op kunnen pikken). Hij kan leuk schieten en is lang, maar geen rasvoetballer. Ik snap de hype niet zo goed.

Verder kost Higuain qua salaris natuurlijk ook een slok. Dat komt allemaal vrij, dus dat kan je net zo goed aan een van die andere kerels geven. Een Bony (wat mij betreft toch een veel sterkere spits dan Milik) wil misschien ook wel gewoon speelminuten maken. En ik roep maar een paar namen he (die je voor pakweg 90 miljoen zou kunnen kopen). Costa, Benzema (aangezien Morata komt), Lukaku (ik heb iets van 90 miljoen vraagprijs gehoord), Dybala (aangezien Higuain komt) allemaal hetzelfde verhaal. Zet desnoods Ziyech in de spits....

27 juli 2016 om 14:32

In duitsland was hij gewoon een talent die geen kans kreeg, echt mislukt wil ik hem niet noemen. Niet voor niets dat leverkusen intgeresse had om hem terug te kopen. Bij polen heeft hij een cruciale rol gespeeld in hun kwalificatie, dat kan je terugkijken. Denk maar aan zijn wedstrijd tegen duitsland.
Ik zie de klasse in hem vooral in zijn manier van positioneren en techniek, hij is tot nu toe niet echt balvast maar zijn aannames schot en passing zijn soms echt geweldig. Als je kijk naar zijn goals van vorige seizoen waren ze lang niet allemaal simpel. Hij moet nog beter worden voor het doel, amar dat komt met ervaring. Lewandowski, de topspits met wie ik hem vergeleek, was lang niet altijd de killer die hij nu is. Dat hij niet onbetwist was lag meer aan de boer, hij was sinds zijn eerste dag al beter dan sigthorsson dat zou de boer nu ook wel toegeven denk ik.
Ik verwacht echt veel van deze milik, of het nou bij ajax of napoli is

27 juli 2016 om 14:22

Cavani is duur denk ik hoor, is nu gewoon eerste spits bij Psg.

Laatst zeiden ze dat Milik zeker zou blijven. Toen wist je al dat napoli met een bod zou komen en dat het dus onzin was. Nu zegt zijn makelaar dit....hij is dus 100% zeker weg. Terecht voor dat bedrag.

voor 35 miljoen moet je hem echt gewoon verkopen, dan ben je echt spekkoper als Ajax zijnde.we zijn niet zo erg afhankelijk van hem, als ze ons nu doen laten geloven. met Dolberg heb je een prima talent in huis zo te zien. Al zou ik met Cassierra starten, als Younes fit is voor de linker flank.en je moet al helemaal niet willen dat Milik geblesseerd zou raken, waardoor een transfer in het water zou belanden, oké de club kas zit op moment goed in elkaar.. maar dan nog.. 35 miljoen is een smak geld, en daar kan je echt wel wat leuks mee doen, als je creatief scout.. ik moet zeggen dat ik best wel te spreken ben over het beleid, het voetbal was onder Frankie niet altijd mooi, maar wel 4 titels in 6 jaar tijd, dat is prima, verder hebben ze voor een goede financiele balans gezorgd, is er een goede scout aangetrokken, en trainers enz. En gaan ze langzamerhand ook weer investeren in talent en spelers die er meteen staan, al is dat nog steeds wat lastiger.. maar hoe langer ze dit beleid door zetten hoe aanlokkelijker Ajax word voor buitenlandse spelers. (edit niet doorgetypt achter de punt)

27 juli 2016 om 14:21

Inderdaad en de opleiding lijkt grote sprongen te hebben gemaakt, gaat echt goed met de opleiding, als je Dolberg en van de Beek maar ook Riedewald en Tete ziet spelen, geweldig gewoon.

27 juli 2016 om 14:22

Dolberg is een (of 2?) jaar geleden gekocht hé, die is niet echt eigen jeugd te noemen.

27 juli 2016 om 14:24

Komt gewoon uit de opleiding, ik heb het niet over eigen jeugd. Scouting is onderdeel van de opleiding en vervolgens is hij daar een jaar gevormd tot de speler die hij nu is.

27 juli 2016 om 14:36

Dolberg noemen blijft dan nog steeds wel onzinnig natuurlijk. Die is echt 1 jaar geleden gekocht. Prima dat je de scouting onderdeel vindt van de opleiding, maar zijn kwaliteiten zijn toch geen resultaat van hetgeen hij bij Ajax heeft mogen leren en dat is wel waar men op doelt.

De andere namen zijn natuurlijk wel gewoon uitstekende voorbeelden. Daar zit toch al genoeg eer in, dus is het overbodig om wat overdreven te gaan doen om te zeggen dat Dolberg in 1 jaar tijd bij Ajax is gevormd tot de speler die hij is.

27 juli 2016 om 15:08

@sammerens

Is niet onzinnig, scouting is onderdeel van de opleiding, of spelers nou op 16 of 6 jarige leeftijd worden gehaald. Of denk je dat er er maar zo wat uitpikken?

Feitelijk is het gewoon zo dat ajax hem 1 jaar van zijn jeugd jaren gevormd heeft in de opleiding, dat is exact de eer, samen met het goede scoutingswerk wat ajax verdiend. Ik denk niet dat de spits van Silkeborg direct in ajax 1 was gekomen, dat jaartje heeft hem verder gebracht alleen al om Youth CL te spelen en het systeem te leren kennen.

28 juli 2016 om 11:14

Ja, ze hadden het ook al aangekondigd dat het beleid voor het langere termijn was, een coach is vervangbaar.. maar de structuur moet staan.. En daar zijn ze toch zeker wel mee aan de slag gegaan... en langzamerhand gaan we daar de vruchten van zien.

28 juli 2016 om 11:16

de eeuwige discussie of dat wel of geen eigen jeugd is.. ik vind van wel.. als je een speler jong opkoopt en je leid hem verder zelf op, waarom is het dan geen eigen jeugd?

Als je een transfer wilt maken, is het laatste wat je doet risico nemen lijkt me!

Een top TD zoals Brands zou Milik voor 35 miljoen verkopen en bijvoorbeeld Ziyech, Bailey en Soriano ervoor terug halen. Allemaal spelers die goed bij de speelstijl van Bosz passen. En die er snel zullen staan.
Maar Overmars kennende zal hij wel twee talenten halen als Milik is verkocht.

27 juli 2016 om 14:23

Ik zou dolgelukkig zijn met die 3 namen! Precies wat Ajax nodig heeft

27 juli 2016 om 14:23

Leuk, maar PSV staat een ander beleid voor dan Ajax. Overmars haalt Milik voor 2,5 miljoen en kan heb mogelijk voor 35 miljoen verkopen plus dat hij vorig jaar 21 doelpunten heeft gemaakt, daar kan Brands nog een puntje aan zuigen. Net als de hoeveelheid talent in het eerste van Ajax, de restwaarde van de spelers en de contractduur van de spelers.

Bovendien hebben we sowieso al 3 talenten klaar staan op dit moment. Ziyech past niet goed in de speelstijl van Bosz, je moet dan ook werken en druk zetten, niet Ziyech zijn ding. Bovendien middenvelders zat dus dat is overkill.

27 juli 2016 om 14:41

Met Bazoer, Ziyech en Gudelj of Klaassen moet echt wel een goed middenveld samen te stellen zijn. En met zoveel talenten red je het niet, vooral in Europa niet. Goed voor de transfersommen maar niet voor de sportieve ambities. Wat is nu belangrijker?

27 juli 2016 om 15:01

Afcanats,

Overmars heeft inderdaad wel wat goede talenten gehaald. Maar dat spelers hun contracten verlengen is eigenlijk niet echt aan hem te danken want de spelers die in Nederland blijven zijn slimme spelers met een plan die bleven ook wel als een clown de td was. De jongens die het voor het geld doen kan Overmars ook niet tegenhouden zo werkt het nu eenmaal in Nederland.

Dat Milik voor 35 miljoen verkocht wordt is raar. Knap van hem dat die er zo'n bedrag uit krijgt maar dit vind ik meer te wijten aan de domheid van Napoli.

Daarnaast als hij niks meer koopt wordt het dit seizoen met Ajax niet veel omdat ze simpelweg te weinig scorend vermogen hebben. De enige goal die ze gister ook weer scoorden was gewoon een blunder van de keeper.

27 juli 2016 om 15:11

Met Bazoer, Gudelj, Klaassen, Sinkgraven, Nouri, Frenkie de Jong, Schone, Riedewald samen met van de Beek uitblinkers gisteren, kunnen we ook prima een goed middenveld samenstellen. Waarom zou je een middenvelder halen als je al 10 opties hebt?

Ziyech is ook geen gevestigde ervaren spelers, sterker nog, alleen maar subtop in NL gespeeld. Gudelj en Klaassen zijn beide meer ervaren.

27 juli 2016 om 15:15

@memphisdepay

Dat is zeker wel aan Overmars te danken. Die talenten zijn inderdaad slimme en verstandige spelers, maar als Overmars kiest voor meer aankopen, dan zijn die talenten beter af door te vertrekken. Kortom, hij is degene die perspectief biedt voor de opleiding door ze de kans en ruimte te geven. Bovendien geeft Overmars talenten een flink salaris, waardoor ze ook langer en graag willen verlengen, dat geld kan hij niet aan andere spelers uitgeven, ook een bewuste keuze die er voor zorgt dat talenten lang vastliggen.

Tuurlijk als Overmars wat goed doet, of Ajax ligt het altijd aan iemand anders. Hij verkoopt hem niet alleen voor zon bedrag, hij heeft hem ook nog voor 2,5 miljoen gehaald na een slimme huurconstructie, maar nee, dat hebben de kabouters gedaan, niet Overmars.

27 juli 2016 om 15:22

Klopt. Het beleid van Brands is erop gericht om PSV aansluiting te laten vinden met de Europese subtop en om elk jaar kampioen te worden. Het Ajax beleid lijkt erop gericht om elk jaar veel geld op de bank weg te zetten. Als je Milik kan verkopen voor een extreem bedrag zou ik dat zonder nadenken gelijk doen. Ik vind hem niet meer dan 15 miljoen waard. Daar vind je makkelijk een vergelijkbare speler voor. Alles boven dat bedrag is meegenomen.

Dolberg is een leuk talentje. Maar om eerlijk te zijn vond ik het gisteren wel erg gênant. Een club als Ajax met zo'n grote naam en zoveel geld speelt met een 18 jarig guppie in de spits op een ook nog eens puur armoedige grasmat de belangrijkste wedstrijd van het jaar. Het lijkt mij dat dit toch wel beter zou moeten kunnen?

27 juli 2016 om 15:30

Milik is natuurlijk gewoon een goede aankoop geweest maar ik vind het overdreven om te zeggen dat hij er echt 35 miljoen uit heeft gesleept. Kom op dit is toch gewoon te wijten aan de domheid van Napoli als ik op deze site had beweerd dat Milik voor zo veel geld naar Napoli zou gaan zou iedereen mij uitlachen.

En je kan toch ook niet ontkennen dat Ajax de afgelopen jaren veel miskopen gedaan heeft of spelers die helemaal niet nodig waren.

27 juli 2016 om 14:28

Hopelijk halen ze niemand nieuws, Dolberg laat blijken goed mee te kunnen al en Cassiera, Zivkovic en El Ghazi kunnen ook in de spits. Het JC model was om jeugd op te leiden en te verkopen. Nu je Cassiera al een opvolger voor Milk hebt en al je andere posities ook dubbel bezet zijn met veel opkomend talent als vd Beek, Nouri, Cerny en Muric zou je wel gek zijn nu te gaan investeren in spelers die niet bewezen hebben veel beter te zijn. Dat is geldverspilling. Kijk bijvoorbeeld wat er nou met Denswil gebeurt is. Die jongen kreeg geen eerlijke kans, tekend niet bij, vetrok 1.5 jaar geleden naar Brugge, werd kampioen en is nu op weg naar een topvlub in Italie of Frankrijk. De talenten heeft Ajax wel, het is aan de trainer er een geheel va te maken.

27 juli 2016 om 14:39

Jullie leren schijnbaar ook niet van afgelopen jaren dat Ajax zichzelf voor schut zette in Europa door met een veel te jong team te voetballen. Speelt Ajax nu voetbal voor de transfersommen of om prijzen te winnen?

27 juli 2016 om 15:02

@ Piranha

Nou, over Denswil wordt gezegd in de wandelgangen dat Fiorentina (topclub?) en Monaco interesse zouden hebben.. dat betekent niet bepaald dat hij op weg is naar die 'top'clubs. Daarnaast is het goed om talent een kans te geven, maar dit is uiteraard niet voldoende voor een heel seizoen plus Europees voetbal, dat haal je nooit. Dat Dolberg 1 wedstrijd aardig speelt betekent natuurlijk niet dat hij een heel seizoen basis kan staan, en ook van Cassiera is al gezegd dat hij tijd nodig heeft en vooral voor de toekomst is. Over vrijwel elk 'talent' dat bij ajax weg is gegaan was iedereen het eens dat ze ook niet voor de basis van Ajax waren, dat ze dan later bij een betere club terechtkomen via via zou kunnen, maar noem nog eens wat voorbeelden?

27 juli 2016 om 15:17

Ben het met je eens, maar Denswil was wel een ander geval, kreeg wel kansen maar wou vervolgens niet bijtekenen waardoor ajax voor andere spelers koos. De kansen heeft hij niet verzilverd want hij blonk zeker niet uit bij Ajax, ook bij Brugge heeft hij nog een jaar nodig gehad om echt het verschil te maken. Maar die tijd gunde hij niet voor hem zelf bij Ajax.

27 juli 2016 om 15:28

Moeten we met onze dure seizoenkaart blijven kijken naar een veredelde A1 , er moet gewoon kwaliteit 1 of 2 spelers bij komen die er gelijk staan en die de jeugd op die manier sneller beter maakt , je hebt gisteren kunnen zien het aardig oogt maar er niemand boven uitsteekt en ik zou als ik Ajax was Klaassen zo snel mogelijk slijten aan een andere club want die speelt net zo als aan het eind van vorig seizoen gewoon slecht , en er een goede creative middenvelder voor terug kopen want dat is wat Ajax erg mist , op dit moment is Ajax gewoon middelmaat en nu ook nog Milik lijkt weg te gaan houden ze helemaal niemand meer over kreeg van de Boer nooit het vertrouwen en toch 21 goals en 9 assists , ik hoop echt dat hij blijft .

Denk dat de Telgraaf wel erg voorbarig doe.
Volgens mij word alles nog wel erg groot uit gemeten ze wilden eens nieuws in de media,brengen , nu dat is ze aardig gelukt. Maar alles lijk er op dat er niks, van klopt. Milik blijf gewoon bij Ajax.

Er zijn nog aardig veel mensen overtuigd dat hij daadwerkelijk voor 35 miljoen gaat vertrekken... Ik moet het nog zien. Zou echt een stunt zijn en ik zou Napoli voor gek verklaren. Maar goed, er gebeuren vaker zeer eigenaardige dingen in dit wereldje.

35 miljoen.. Gaat Ajax het geld weer stallen of gaan ze gericht aankopen doen?

27 juli 2016 om 15:20

Waarschijnlijk twee talenten ervoor terughalen. Volgens de media berichten gaat Ajax een spits en een buitenspeler halen bij verkoop van Milik.

Wat mij betreft mag die teansfer afketsen. Ajax heeft Milik harder nodig dan die centen, met ruim 100 miljoen in het spaarvarken van marc.

Doorzichtige truc van de zaakwaarnemer. Zeggen dat hij meedoet tegen PAOK om druk te zetten om de deal eerder voort te zetten. Ervoor zorgen dat het sneller rondkomt zal dan wel iets te maken hebben met meer geld naar de zaakwaarnemer

Elke Ajacied moet blij zijn als hij blijft .wat heb je als supporter eraan dat Ajax 35 miljoen krijgt? Krijgen we rente? Worden seizoenkaarten goedkoper? Krijgen we een nieuwe spits? Uhh nee!

27 juli 2016 om 15:36

Maar ga jij naar het stadion voor Milik dan? Dan zou ik wel voor die 35 miljoen gaan en hopen dat er een spits en een buitenspeler bijkomt.

Ik hoop juist dat het wel snel rond is dan kan Ajax ook verder en snel iemand anders zoeken om hem nog mee te laten trainen zodat je in de competitie met je nieuwe aankoop meteen van start kan gaan. Dolberg is een leuk talent maar als dat je eerste spits is doe je wel iets fout als Ajax zijnde

Godzijdank milik kom alsjeblieft niet naar ons
Er lopen in italie minstens 10 spitsen rond die zowel goedkoper als beter zijn

Nog meer geld op de bank. Markie vindt het heerlijk. Wat zou hem wakker maken? Rente betalen op de spaarcentjes! Wie weet, misschien wordt hij dan wakker.

Ik zou Milik niet eens opstellen. Niet zozeer om z'n kwaliteiten, maar hij is denk met z'n hoofd bij andere zaken. Dat moet Bosz hem dan ook duidelijk maken. Kan je beter Dolberg weer laten spelen. Is een goed aanspeelpunt en vindt hem ook iets dynamischer dan Milik.

35 miljoen voor Millik? Het moet echt niet gekker worden. Een leuke spits voor Ajax hoor, maar geen eens onbetwiste basisspeler en steekt ook niet met kop en schouders boven de rest uit. Als dit waar is kan ik beter gewoon stoppen met voetbal kijken. 15 miljoen zou al een wereld bedrag zijn voor een spits met zijn kwaliteiten.

Sterk de indruk dat Napoli voor de betere spits Icardi gaat en Milik als plan B of C heeft!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren