Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Totti fileert Higuaín: ‘Er zijn er helaas niet veel zoals Maradona’

Laatste update:
/

Francesco Totti vindt het waardeloos dat Juventus zich per direct versterkt met Gonzalo Higuaín, voor de som van negentig miljoen euro. De legende van AS Roma spreekt schande van ‘voetbalnomaden’ als Higuaín, die in zijn ogen het geld achterna gaan en niet meer aan hun club of het belang van de club denken.

Totti bleef zelf Roma zijn hele loopbaan trouw, ondanks verschillende aanbiedingen om door de jaren heen elders aan de slag te gaan. “Heden ten dage zijn voetballers net nomaden”, verzucht il Capitano in een interview met la Gazzetta dello Sport. “Ze volgen het geld, niet hun hart. Misschien is dat het grootste verschil tussen mij en hen. Er zijn er niet zoveel die hun hart volgen.”

/

“Als ik alleen aan het geld had gedacht, was ik tien jaar geleden weggegaan bij Roma. Maar voor mij gaat het om passie, niet om geld. Ik heb altijd van deze kleuren gehouden en wilde altijd dít shirt dragen. Maar de sport is behoorlijk veranderd, geld is nu het middelpunt. Spelers veranderen vaker van club, misschien om meer geld te verdienen. Het is meer business dan passie geworden”, aldus Totti.

“Fans gaan naar het stadion om vermaakt te worden en een speler te zien die er altijd is, ze willen niet verraden worden. Kijk nu wat er gebeurd is met Higuaín, van Napoli naar Juventus. Dat is toch een ramp? Maar ja, het is vrij normaal dat een buitenlander in de Serie A komt en dan de kans krijgt elders meer geld te verdienen. Het is een mentaliteitsprobleem, er zijn er helaas niet veel zoals Diego Maradona.”

Ben jij het met Francesco Totti eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Precies dit. Totti is de perfecte voorbeeld van iemand die met passie en met zijn hart voor een club speelt en denkt aan de fans.

26 juli 2016 om 19:38

Klopt, maar dat houd niet in dat iedereen dat maar moet doen. Kan me voorstellen dat de Napoli-fans teleurgesteld zijn, maar dit is zijn goed recht en is Napoli niets verschuldigd.

26 juli 2016 om 19:49

Inderdaad, sowieso is Higuain geen jongen van de club. Mensen vergeten dat dit zijn beroep is. Als Totti een gewone burger was en werkte voor een bedrijf, zou hij een verbeterde baan elders dan ook opeens afwijzen? Je moet er gewoon zoveel mogelijk uithalen want zo'n voetbalcarriere is maar kort. Ik snap Higuain heel goed, moneywise en voor zijn legacy, hij wil ook prijzen winnen. En dit soort uitspraken zijn trouwens ook niet heel goed voor de Serie A. Als nu iedereen straks als verrader bestempeld gaat worden is dat niet erg aantrekkelijk voor spelers lol.

26 juli 2016 om 23:16

Hij stapt over naar de grote concurrent. Verrader is hier gewoon op zijn plaats. Kijk naar Gotze, kijk naar Figo en naar Nasri. Deze transfer kun je in die categorie plaatsen. Ik gunde Higuain best een mooie transfer, maar ga dan niet naar Juventus. Dat vind ik respectloos richting de club en de fans

26 juli 2016 om 23:39

Dat is het ook en ik zeg ook nergens dat dat niet het geval is. Ik probeer alleen te zeggen dat als jij als talent/goede speler naar Lazio/Milan/Inter/Napoli etc gaat en je krijgt later zo'n lucratief aanbod van bijv Juve dat je wel een enorme shitstorm kunt verwachten. Bovendien krijgt de club er een heerlijk zakcentje(!) voor terug. Bij Gotze vond ik het anders, want hij was wel een jongen van de club in een team dat een aantal jaren kampioen is geworden plus op het nippertje de CL finale verloor van zijn toen toekomstige werkgever. Napoli is niet op het niveau waar Juve zich op bevindt. Het feit dat Higuain daar maar drie jaar heeft gespeeld maakt het voor mij onbegrijpelijk dat mensen die geeneens fan zijn van Napoli hem een judas noemen. Ik snap de fans zelf sowieso, maar vind het alsnog overdreven, vooral als je er 90 miljoen voor terug krijgt.

26 juli 2016 om 23:39

Dat is het ook en ik zeg ook nergens dat dat niet het geval is. Ik probeer alleen te zeggen dat als jij als talent/goede speler naar Lazio/Milan/Inter/Napoli etc gaat en je krijgt later zo'n lucratief aanbod van bijv Juve dat je wel een enorme shitstorm kunt verwachten. Bovendien krijgt de club er een heerlijk zakcentje(!) voor terug. Bij Gotze vond ik het anders, want hij was wel een jongen van de club in een team dat een aantal jaren kampioen is geworden plus op het nippertje de CL finale verloor van zijn toen toekomstige werkgever. Napoli is niet op het niveau waar Juve zich op bevindt. Het feit dat Higuain daar maar drie jaar heeft gespeeld maakt het voor mij onbegrijpelijk dat mensen die geeneens fan zijn van Napoli hem een judas noemen. Ik snap de fans zelf sowieso, maar vind het alsnog overdreven, vooral als je er 90 miljoen voor terug krijgt.

27 juli 2016 om 00:45

Sorry dat kon ik niet uit je post opmaken, maar dan zijn we het daar over eens.

Wat Totti betreft: je moet je ook een beetje in hem kunnen verplaatsen. Ik snap wel dat iemand die zo loyaal aan een club is deze actie van Higuain totaal niet kan begrijpen en veroordeelt.

Dat Napoli 90 miljoen krijgt is natuurlijk prachtig, maar ik denk niet dat ze er iemand van vergelijkbaar niveau voor terug kunnen halen. Ze zetten aanvallend dus een stap terug en dat is erg teleurstellend voor de fans. Zo kunnen ze nooit aan het niveau Juventus tippen. Het begint een beetje het Bayern Munchen verhaal te worden helaas.

27 juli 2016 om 01:06

Dat is waar, maar van 90 mil kan je wel genoeg pareltjes halen die uit kunnen groeien tot toppers, al is 35m voor Milik daar IMO niet echt een goed voorbeeld van haha..

26 juli 2016 om 19:46

Sommige spelers willen prijzen winnen andere willen zoveel mogelijk culturen zien en anderen willen zoveel mogelijk verdienen. Ze moeten doen waar ze blij van woorden.

26 juli 2016 om 22:15

@yolo

Hij is een rasechte Roma fan, kan je van Higuan over Napoli niet zeggen.. beetje lastige situatie.
Wel moet ik melden dat ik zwaar respect heb van de keuze's van Totti om altijd voor Roma te blijven.

"als ik alleen aan het geld had gedacht, was ik 10 jaar geleden weggegaan"

Aldus de man die jarenlang 10 miljoen per seizoen verdiende. Hypocriet, Totti is sowieso een icoon voor mij en velen, maar hij kan de laatste jaren zijn frustratie tegen Juventus niet meer verbergen, prima, maar praat dan geen onzin en praat niet over geldwolven als je zelf jarenlang 10 miljoen per jaar verdient hebt.

26 juli 2016 om 19:31

Totti had dat salaris toch ook gewoon verdiend? Maar had zeker meer kunnen krijgen als hij naar Real was gegaan. Of de laatste jaren naar Dubai. Geloof dat hij nu nog geen vier miljoen verdient per jaar.

26 juli 2016 om 19:34

Wat had hij toen bij Real meer verdiend? Geloof mij, geen miljoenen hoor, Totti behoorde toen tot de best verdienende voetballers van de planeet.

26 juli 2016 om 19:40

Destijds begon real met die hoge transferbedragen, wss konden ze ook totti salariseisen wel aan...

26 juli 2016 om 19:50

Subplay

Mis, die hoge bedragen begonnen in Italië vriend, begin jaren 90, Real is gevolgd, in die tijd kon je het meeste poen scheppen in Italië, en Real zou Totti echt geen 15 miljoen per jaar geven om hem te overtuigen.

26 juli 2016 om 19:55

Klopt! Het begon zelfs eind jaren 80 nadat Berlusconi Milan overnam! Goed opgemerkt.

26 juli 2016 om 22:51

Ik denk dat het met 10 miljoen per jaar ook wat makkelijker is om een club trouw te blijven. Blijf hem wel een legende vinden.

26 juli 2016 om 19:31

Hij zegt dus dan ook dat die veel meer kon verdienen als hij niet voor roma speelde.

26 juli 2016 om 19:40

Subplay

Maar is dat zo? Neen, toen was Totti één van de best verdienende spelers van de wereld, Bij Real had hij misschien 1 miljoen of 2 miljoen meer verdiend, al betwijfel ik zelfs dat. Ik bewonder Totti wel om zijn trouw richting Roma omdat hij elders meer prijzen kon winnen, exact de reden dat Higuain vertrekt bij Napoli, persoonlijke ambities, om het dan op geld te steken terwijl Higuain bij Juve financieel er maar 1.5 miljoen op vooruit gaat, is onzinnig en incorrect, dan had Gonzalo wel naar China of de PL verkast, daar had hij zo 10 miljoen per jaar. Ik houd als geen ander van clubspelers en wederzijdse trouw, maar ik ben tegelijkertijd nuchter genoeg om de clubspelers te onderscheiden van de huurlingen, Pogba zal ondanks zijn liefde voor Juventus sowieso weggaan, hij is een passant en een erg goede wat mij betreft, maar wel iemand die terecht zijn grenzen wilt verruimen, net als Higuain, Marchisio daarentegen zullen ze tegen zijn 40 waarschijnlijk moeten vragen om bij Juve te stoppen en een andere functie te gaan bekleden, want dat is een Juventino in hart en nieren. Fans maken de fout te gaan houden van passanten, nooit doen, dan kom je bedrogen uit.

26 juli 2016 om 20:07

Man man man wat een onzin verspreid je de laatste tijd alexdelpiero.

Totti verdiende nooit meer dan 6 Miljoen per seizoen, dus ga nu niet allemaal dingen verzinnen.

Jij probeert de laatste tijd de transfer te verdedigen maar het blijft gewoon belachelijk dat kuve 94 mil betaald voor een suptop spits.

Bovendien zeg je dat als higuain voor het geld ging, dat die dan naar china of ergens anders ging spelen, maar niemand is zo dom om zo een bedrag te betalen voor een sup top spits.

26 juli 2016 om 20:13

Vind ik het bedrag aan de hoge kant, ja! Vind ik de transfer belachelijk? Totaal niet hiermee geeft juve signaal door aan alle topclubs dat zij niet bang zijn.

26 juli 2016 om 20:15

Geenprofiel

Klopt niet, Totti en Del Piero verdienden 10 miljoen per jaar, dat was algemeen bekend, zelfs in 2008 verdiende Totti nog 6 miljoen, en toen kwam de Italiaanse competitie al in een zware crisis en gingen spelers minder verdienen. Totti heeft een godsvermogen verworven door de jaren heen bij Roma, er waren echt weinig tot geen opties destijds om elders meer te verdienen, omdat de salarissen in Totti zijn prime elders nog niet zo hoog lagen als nu. En Higuain subtop? Ja hoor, er zijn er nog betere zoals Suarez en Lewa, maar verder? Higuain is echte top, maar 90 miljoen is inderdaad te veel, dat is zowat het enige dat je goed hebt.

26 juli 2016 om 20:16

Alexdelpiero10, hoe weet jij nou of Totti liegt of niet? Zoals hierboven vernoemd word, hij verdiende nooit 10 miljoen en je typt zoveel, maar zegt zo weinig..

26 juli 2016 om 20:20

Nogmaals, zoek het op. Totti verdiende nooit meer dan 6 miljoen per jaar. Dan kan ik je verzekeren.

26 juli 2016 om 20:35

Geenprofiel

Klopt, ik heb het opgezocht en was in de war met Del Piero, die in 2000 de best verdienende voetballer van de wereld was met 10 miljoen per jaar incl bijkomende inkomsten, nu dacht ik dat Totti dit ook had excl bijkomende inkomsten, maar Totti verdiende bij Roma zelf "maar" 6 miljoen per jaar, echter had ook hij hiernaast nog inkomsten die hem extra opleverden. Alsnog was Totti toen met zijn 6 miljoen één van de best verdienende spelers ter wereld en ook bij bv Real, waar hij toen naartoe kon, verdiende je toen 6-8 miljoen max. Dus mijn standpunt blijft hetzelfde, maar je hebt gelijk 6 miljoen is geen 10 miljoen.

26 juli 2016 om 22:41

@ Alex Del Piero

Wat een onzin verkondig jij zeg. Totti had makkelijk net zoveel kunnen verdienen en jaarlijks prijzen kunnen pakken bij de abolute topclubs. Toch bleef hij Roma trouw. Jouw logica zou alleen kloppen indien Totti een salaris zou krijgen welke hij nergens anders zou krijgen. Echter, bij Real of Milan zou hij in die tijd zeker een vergelijkbaar salaris krijgen en ook nog eens zilverwerk. Nee Alex, jij spreekt jezelf behoorlijk tegen.

27 juli 2016 om 00:08

Alex,

Je loopt echt onzin te praten. Daarnaast, Totti is altijd bij Roma gebleven, ondanks de kans op meer geld en prijzen. Kijk een lampard, Xavi etc. Die zijn allemaal voor het geld vertrokken.

On: De serie A was al een tijdje kapot saai, nu is er in Italie de overtreffende trap van Bayern gevonden. De winnaar in 2017 is al bekend.

27 juli 2016 om 06:00

Matthaus

Maar Totti rept zelf met geen woord ove prijzen, enkel over geld, vandaar dat ik het hypocriet vind. Misschien zelf eerst eens de tekst lezen gozer, voor je zoals in 99.9 van je reacties weer eens onzin komt verkopen.

27 juli 2016 om 06:07

Oenieboy

Gast lees de tekst ja!! Totti rept niet over prijzen, maar over geld, allemaal leuk en zo dat Totti Roma trouw bleef, net als Maldini, Zanetti en de 5 van Juve destijds, die konden ook allemaal weg en meer geld gaan verdienen maar deden dat ook niet, dus Totti is echt niet de enigste. Bovendien moest Lamps weg, kreeg geen nieuw contract, dus totaal niet relevant. Totti verdiende goed bij Roma en destijds, op zijn top, betaalde Real Madrid ook geen 15 miljoen salaris aan een speler, maar ook gewoon 5-8 miljoen, dus zoveel kon Totti al niet meer verbeteren destijds, want zelfs Zidane verdiende bij Real geen 10 miljoen per jaar. Met je onzin.

27 juli 2016 om 06:46

@ Alex
Volgens jou verdiende Totti 10 mil per jaar. Later kwam je daarop terug en gaf je aan dat Totti 6 mil verdiend. De enige die hier onzin verkondigt ben jij. Doe je huiswerk en wees geen blinde fan. Totti heeft het over spelers die als nomaden van club naar club vertrekken. De context gaat dus over clubliefde. Ipv op de context te reageren focus jij louter op zijn salaris.

26 juli 2016 om 22:33

@ Alex

Door jouw club voorkeur ben je totaal kritiekloos. Het gaat om de context. Tottie heeft het over clubliefde en niet over salarissen. Totti was absoluut 10 mil waard per jaar. Vooral ook omdat hij bleef. Jammer dat je weer zo zwak reageert en de context mist.

27 juli 2016 om 06:03

De context, beste Matthaus, is geld, Totti heeft het over clubliefde en geld, hoe kan je van een Higuain nu clubliefde vragen? Verwachten? Higuain is een passant, Totti snapt er niks van en denkt dat iedereen maar moet zijn zoals hij, maar hij is zelf uniek, geboren in Rome, uit de jeugd van Roma, en Italiaan, Higuain is geen Napolitaan, Italiaan en komt al helemaal niet uit de jeugd, die wilt gewoon prijzen pakkzn en dat kan je amper bij Napoli. En ik kritiekloos? Haha gast ik brand deze transfer helemaal af, 90 miljoen voor Higuain is kapitaalvernietiging en waardeloos, maar lees jij vooral maar wat jij wilt lezen.

27 juli 2016 om 06:53

@ Alex

Wat mij stoort is dat jij Totti hypocriet vindt en dit baseert op leugens. Totti heeft namelijk nooit 10 miljoen verdiend per jaar maar max 6 mil per jaar. Dit bedrag had totti ook bij topclubs kunnen krijgen en daarbij prijzen kunnen winnen. Schaamteloos om te zien hoe een italiaan over een grootheid als Totti spreekt. Dit komt door je clubliefde. Jammer.

27 juli 2016 om 16:30

Het ligt eraan op welke manier hij aan dat salaris is gekomen.
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft Totti nooit op een vervelende manier salarisverhoging bedongen.
Wanneer de club jou dat salarisvoorstel doet omdat zij je willen behouden, ben je dan een geldwolf, of hypocriet?

Voor het geld kiezen. Totti snapt er ook weinig van. Zijn salaris is met 1 miljoen gestegen. Dat is niet voor het geld kiezen. En hij is ook geen clubman. Want hij speelt er maar 2 seizoenen.

26 juli 2016 om 19:35

Sarcasme of heb je nu al iets te diep in je glaasje gekeken?

26 juli 2016 om 19:42

Het gaat over Higuain uiteraard.

26 juli 2016 om 19:46

Hij heeft het over Higuain.

On: ben ik de enige die dit een goede transfer voor de Serie A vindt? Weliswaar wordt Juventus sterker en de concurrenten zwakker, maar Napoli is nu wel 90 miljoen euro rijker en de clubs in de Serie A maken weer toptransfers.

26 juli 2016 om 20:03

Ik zie het nu ook, ik heb niet goed gelezen

26 juli 2016 om 19:54

Hier kan arsenal wel iets van leren.. Jaren lang middelmatige spelers of spelers die weg gewerkt zijn door de club. Terwijl juve de hoofdprijs neerlegt. Sympathieke club..

Tsja. Totti is dan een uitzondering voor een supclub uit Italië. Zo werkt het nu eenmaal in de voetbalwereld. Gaat alleen om geld. Maar gelukkig zijn er genoeg voorbeelden van voetballers die wél bij hun club blijven. Maar dat zijn dan meestal spelers die al bij een club spelen die wel veel prijzen winnen, denk aan Buffon of de spelers van Barcelona. Maar zoals 10/20 jaar geleden is het nu (helaas) niet meer.

100% mee eens, maar dat is niet de schuld van spelers of de clubs, sinds de overname van Chelsea in 2002/2003 is alles veranderd. De FiFA en de UEFA hebben de deuren geopend voor die gekke russen en Arabieren om force te financieren hoe meer geld hoe meer corruptie! En nu lijkt het nog erger te worden de Chinezen gaan nu alles links en rechts kopen . Kortom voetbal is een WWE geworden.

Zonde voor de competitie dat Higuain naar Juve gaat, maar ik snap de vergelijking met Maradona niet. Die speelde op zijn 28ste ook voor zijn vierde club, net zoals Higuain straks.

Verder zal Higuain ongetwijfeld meer geld gaan verdienen, maar ik sluit niet uit dat hij gewoon prijzen wil winnen. Dat Totti meer passie dan ambitie heeft vind ik geweldig, maar meteen concluderen dat het in dit geval om het geld gaat vind ik zonde. Al blijft het een legende.

26 juli 2016 om 19:39

Maradona speelde wel 7 jaar voor Napoli. En dat hij al 3 clubs had versleten is logisch. Elke voetballer wil i. Europa voetballen. In Barcelona ging het gewoon.niet voor hem.

26 juli 2016 om 20:13

En higuain kan nu gewoon naar n betere club en prijzen winnen. Ook logisch

Zegt Totti die 1 van de grootverdieners was van as Roma. Higuain heeft alle recht om van club te wisselen + Napoli krijgt een volle bedrag van 90mil

Dit vind ik slap van zo'n grootheid als Totti. Over de transfer van Pjanic hebben we hem niet gehoord en als we Pjanic mogen geloven gunde Totti hem zijn transfer. En nu staat hij vooraan om Higuain te bekritiseren. Ik weet niet of het ''kwalijker'' is als je van Napoli naar Juventus gaat i.p.v. Roma naar Juventus maar dat veranderd verder niks aan het feit dat Totti hier niks mee te maken heeft.

Belachelijke reactie van hem. Alleen omdat hij graag heel zn leven bij een club wil spelen, wat ik prachtig vind, wil toch niet zeggen dat iedereen dat moet doen? Bovendien gaat Higuain volgens mij precies net zoveel verdienen als bij Napoli toch? Althans dat las ik, 7,5 miljoen. Verder is Higuaín geen kind van de club, maar gewoon iemand die er een paar gespeeld heeft.

26 juli 2016 om 20:00

Daarbij denk ik ook niet dat Higuain voor het geld gekozen heeft. Bij Napoli had hij net zoveel kunnen verdienen, ze boden hem zelfs meer. Hij kiest voor Juve omdat hij nu in zijn prime zit en fantastische cijfers weerlegt. Hij vindt dat daar prijzen bij horen en die kan hij met Juventus behalen.

26 juli 2016 om 20:31

Ja dat denk ik dus ook. Ben ook heel benieuwd hoe hij het gaat doen bij Juventus! Hoop dat hij er 40 maakt zodat iedereen weer stopt met dat gejank over zn prijs!

Sorry hoor Totti, ik vind je een fantastische speler met een echt hart voor je club. Maar wat heeft Higuain nou met Napoli, hij zit er net een paar jaar. Daarnaast denken spelers niet alleen aan het geld (vaak natuurlijk wel) maar vooral ook aan het sportieve aspect. Bij Juventus heeft hij een veel grotere kans op kampioen te worden en om ver te komen in/winnen van de CL.

Niet elke grote transfer waar veel geld wordt betaald betekend gelijk dat een speler het alleen om het geld doet.

Tja, ik vind dit iets te kort door de bocht. Totti zal ook weten dat tijdens zijn hoogtijdagen de Italiaanse top iets breder was, nu is er een club die de gehele top vormt en dat is Juventus. Tel daarbij op dat Totti een kind van de club is, kind van de stad. Dit is bij Higuain allemaal niet het geval.

Uiteraard speelt geld een veel te grote rol tegenwoordig, dat is absoluut een feit. Maar ik denk nog altijd dat veel spelers ook prijzen willen winnen. En in het geval van Higuain weet hij bijna zeker dat hij die met Napoli niet gaat winnen en straks met Juventus wel.

Ik vind het ook niet een al te nette transfer, het is gewaagd om zo over te stappen naar de concurrent, maar er valt echt wat voor te zeggen. Bovendien kan Napoli zich met dit te ontvangen monsterbedrag zeer grondig versterken als men het goed besteed.

Natuurlijk zou het mooier, romantischer zijn als spelers bij hun club bleven voor jaren. De club trouw waren. Maar dat is helaas al snel een utopie tegenwoordig. De afstanden tussen clubs, competities onderling worden steeds groter en spelers zullen het hoogst haalbare (op sportief en financieel) gebied blijven ambieren.

Natuurlijk heeft Totti gelijk dat spelers (bijna) geen clubliefde meer kennen en daardoor snel het geld achterna gaan, maar eerlijk, dat is toch ook best logisch? Als je bij Juventus meer kan verdienen en daarnaast ook nog eens op een hoger niveau voetbalt waar je meer prijzen kan pakken, dan is dit toch gewoon een logische stap? Volgens mij doet die transfersom het nu lijken alsof Higuaín een geldjager is maar dat valt wel mee denk ik; het is gewoon een logische stap. Daarnaast durfde Higuaín het ook aan om van Real Madrid naar Napoli te gaan.

Al met al ben ik het dus oneens met de kritiek op de keuze van Higuaín. Juventus verdient hier de kritiek. Belachelijk hoge prijs voor een 28-jarige spits.

Totti moet zich hier niet mee bemoeien!
Het is geen vriend geen teamgenoot of wat dan ook!
Misschien wilt Higuain gewoon om de prijzen gaan spelen...

Er zijn niet veel als Maradona? Die heeft iets van 7 clubs gehad in zijn carrière.. Bleef vrijwel nergens langer dan 2 jaar... Goed argument.

Totti hoezeer ik je ook mag, maar was jij diegene niet die de club forceerde voor een contractverlening? Vergelijken met 2 maten...

Beetje Durant naar Golden State Warriors-achtig. Ben benieuwd of juventus het in Europa goed gaat doen. Het is ze geraden wat EU plekken voor italie te winnen nu.

Deels is dit op rekening van Roma. Higuain heeft meerderen keren aangegeven dat ze spelers moesten halen zodat ze meekonden doen met de top. Echter heeft de bestuur dit weg gewerkt. Nu vind ik dit wel erg jammer dat juist totti hiermee aankwam. Degene die juist de bestuur heeft geforceerd voor een contract verlenging.

Slaat nergens op. Denken mensen dat Higuain in een Napoli pyjama lag te slapen vroeger?! Wat een onzin zeg.

Napoli heeft zelf dat contract, met afkoopsom van 94 miljoen, opgesteld. Als Juventus dit neerlegt, staat iedereen in zn recht als Higuain vertrekt.

Om nu Higuain te beschuldigen van van alles en nog wat, slaat helemaal nergens op.

Totti is een grootheid, er is niemand zoals hij. Alleen hij is een geboren Romein. Higuain geen geboren Napolitaan, en daar is niks mis mee.

''de legende van AS Roma spreekt schande van ‘voetbalnomaden’ als Higuaín, die in zijn ogen het geld achterna gaan en niet meer aan hun club of het belang van de club denken.''

Dus Totti bedoelt 99,99% vd voetballers? Want dankzij het Bosmanarrest en open grenzen zijn zo goed als alle voetballers nomaden tegenwoordig. Het gras is altijd groener aan de overkant, toch?

Ben het eens met Totti maar helaas is dit de werkelijkheid. Hopelijk knalt die zeepbel, die het moderne voetbal heet, nog een keer uit elkaar. De bedragen die nu voor sommige spelers worden neergelegd zijn bizar.

Met alle respect voor een held als Totti, maar op een paar punten geef ik hem ongelijk. 1 daarvan is het geld : Higuain kon namelijk meer verdienen bij Napoli, dan wat ie nu gaat krijgen bij Juve. Higuain wilt prijzen winnen, en dat is realistischer met Juventus dan met alle respect bij Napoli. Juve is een van de grootste clubs momenteel na Bayern-Munchen, Real en Barca. Wat een team! Nu Pogba gaat vertrekken, zie ik Witsel nog komen naar Juve. Dan staan ze compleet.

Buffon
Benatia
Bonucci
Chiellini
Dani Alves
Khedira
Marchisio
Evra
Pjanic
Higuain
Dybala
26 juli 2016 om 21:40

goede opstelling alleen barzagli moet op de plek van benatia

Wat een bullshit. Denk dat elke Napoli-fan juist zeer blij is met de 90 miljoen euro.

Ik geef totti volkomen gelijk.

Bovendien snap ik al helemaal niet hoe een suptopspits als higuain 94 miljoen kost.

Higuain is meester in kansen verprutsen tijdens de grote wedstrijden, bovendien als je hem ziet rennen dan denkje dat die man amper vooruit komt en in zijn broek gescheten heeft.

94 miljoen voor higuain, daarmee kun je 40 betere spitsen halen.

27 juli 2016 om 13:51

Noem ze maar op dan.

Wat een onzin van Totti. Hij is ten eerste een Italiaan en Higuain niet dus dat zal wel een groot verschil zijn in de verhouding met de liefde van in dit geval Roma. En wie weet had Higuain Roma wel als een springplank nog een niveau hoger weer en dat is nu gelukt wel mooi dat die jongen toch weer een kans krijgt. Totti moet gewoon snappen dat Juventus echt een flink niveau beter is dan Roma.

26 juli 2016 om 22:33

Higuain speelde voor Napoli, niet voor Roma.

Lol, over mentaliteit praten en dan Maradona in dezelfde zin noemen.

Juventus zou hem ook moeten kopen alleen maar om zijn mond te snoeren, haha!

Wat een onzin van Totti. Volgens mij heeft higuain een stap achteruit gedaan door van real madrid naar napoli te gaan. Ik snap higuain volledig. Je wilt spelen voor de prijzen. Die win je bij napoli niet

Hoezo niet je hart volgen? Als Higuain toch gewoon voor Juve wil spelen wat een veel grotere club is dan Napoli. Misschien volgt hij wel gewoon zijn hart door naar Juve te gaan waar je daarnaast ook nog kans maakt op een Cl Finale oid. Dus leuk dat Totti dit zegt omdat ie zelf zo trouw was, maar waarom zou Higuain een band hebben met een club waar ie net speelt,?

Goedkoop populistische hoogmoed van Totti...

Higuain wil een stap omhoog, wauw wat een misdaad zeg

Higuain kon ook voor 50mil per jaar naar China dus maakt hij deze sportieve stap

Ja lekker Totti 25 jaar bij As Roma. Maar wat heeft die gewonnen qua prijzen? Niks. Daarom gaat Higuain ook naar Juve om prijzen te pakken, het is helaas super klote naar dat Juve maar tis nou eenmaal zo.

26 juli 2016 om 21:43

dat is nou juist zijn punt, het gaat niet om prijzen maar om liefde voor het shirt. Zie je nog weinig tegenwoordig

26 juli 2016 om 23:03

Er zijn mensen met een hart voor de club. Totti is daar een goed voorbeeld van. Hij wint liever 1 kampioenschap in het shirt van Roma, in het eigen stadion, voor zijn eigen supporters, dan dat hij er 10 wint bij andere clubs in zomaar een stadion voor supporters die voorheen tegen hem waren en waar hij zelf ook niets mee heeft. Higuain is maar een voorbeeld natuurlijk. Ook een redelijk slecht voorbeeld in mijn ogen, omdat Higuain ook niet heel gevoel zal hebben met Napoli.
In mijn ogen heeft Totti wel degelijk gelijk. Iedere club zou 2 of 3 spelers moeten hebben die gewoon het boegbeeld zijn en gewoon niet willen vertrekken. (11 zou helemaal leuk zijn, maar dat is wel heel onrealistisch). Dat maakt het mooier en 'romantischer' dan alleen maar 'werknemers' in het veld. Ik snap echter ook wel dat dit niet zal gebeuren, voornamelijk door het geld. (met geld haal je de toppers en vormen de basis voor je prijzen).

Al die supporters die zo zielig zijn omdat ze 'verraden' worden door Higuain stonden twee jaar geleden te juichen toen Napoli hem van Real kocht. Was dat geen 'verraad'? En meneer Totti heeft makkelijk praten met zijn topsalaris. Ben benieuwd of hij ook zo trouw was geweest als hij bij Carpi opgegroeid was. Hypocriet gelul.

26 juli 2016 om 23:17

Nee dat was geen verraad want Higuain zin situatie was niet erg goed. Hij was tweede spits en kon geen speeltijd verzekerd worden. Hij is ook geen kind van de club Real want daar voor kwam hij gewoon uit Argentinie, samen met Fernando Gago.
Ook gind hij niet naar Barcelona of Atleticio, een directe concurrent, nee, hij ging naar een heel ander land. Hij had ook best gekund naar Arsenal, City, Chelsea, PSG etc...
Verder is het ook het gene dat hij een goede relatie had met de fans, mee zong met liedjes, etc.. Ja, dan voel je je als supporter zeker bestolen als die gozer de volgende weer naar je tegenstander loopt en daar leuk mee gaat doen.
Maar ja, ik vind dat je als je Napoli bent best blij kunt zijn want je hebt er 94 miljoen voor gevisst en ik vind Higuain een gruwelijk goede spits, maar denk dat hij not bij de aller beste spitsen zal horen. Het is een top spits met een geweldig moyenne, maar geen wereld spits zoals Suarez en Lewandowski dat wel zijn.

Houdt geen steek om Higuain verwijten te maken terwijl hij sportief en financieel erop vooruit gaat en zijn hart in de eerste plaats nooit in Napoli lag. Hij groeide er niet op.

Lijkt mij in het geval van higuain toch niet alleen een geldkwestie. De kans op prijzen is bij juventus ook gewoon groter en dus is het ook een sportieve verbetering. Vreemd dus dat totti dit zegt. Waarom zegt hij niks over graziano pelle?

27 juli 2016 om 02:14

Misschien, weet niet zeker, werd hem dat gevraagd

28 juli 2016 om 03:19

Ook al werd het hem gevraagd dan nog heeft hij geen gelijk dat het puur een geldkwestie is zoals bij Pelle.

29 juli 2016 om 15:03

Juist batistuta verliet Fiorentina ook niet voor Geld maar voor Prijzen pakken wat hem helaas in die lange tijd fiorentina niet lukte hij ging naar AsRoma wat zeker een concurent is scoorde tegen fiorentina (zonder juichen) en werd topscorer plus maakte roma kampioen wat kan je dan nog zeggen als fiorentina supporter nu moet higuan ook de prijzen gaan pakken met juve en zie ze nog kans maken ook

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren