Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Hij staat in de basis omdat hij op dit moment de beste spits van Ajax is'

Laatste update:

Ajax zal dinsdagavond tegen PAOK Saloniki waarschijnlijk aantreden met Kasper Dolberg in de spits. De achttienjarige Deen is bij absentie van Arek Milik de eerste keus in de punt van de aanval en daar is zaakwaarnemer Jens Steffensen erg blij mee.

/

Hij ziet dat het geloof van coach Peter Bosz in zijn jonge cliënt groot is. “Het laat ook zien dat Kasper een groot talent is. Hij staat in de basis omdat hij op dit moment de beste spits van Ajax is”, vertelt Steffensen in Tipsbladet. “Ik weet niet of hij Milik eruit kan houden, want hij is natuurlijk wel een ster. We zullen zien.”

De Pool sluit vanwege zijn deelname aan het EK in Frankrijk pas later aan bij de selectie en is dus nog niet inzetbaar. Wanneer hij terugkeert, is het de vraag voor wie Bosz gaat kiezen. “Maar Kasper heeft er het talent voor en gaat zeker niet voor de lol meedoen. Kasper is er klaar voor”, besluit zijn zaakwaarnemer.

Is Kasper Dolberg in potentie beter dan Arek Milik, denk jij?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Af en toe laten invallen, minuten maken. Dan heb je in ieder geval een spits achter de hand als milik volgend seizoen pleite gaat

26 juli 2016 om 13:42

en wat nu met die colombiaan die ajax gehaald heeft?

26 juli 2016 om 13:47

Die staat op links vandaag, aangezien Younes niet speelt

26 juli 2016 om 13:47

Die staat waarschijnlijk linksbuiten omdat Younes nog geblesseerd is.

26 juli 2016 om 13:47

Haha die hoeft er niet meteen te staan, kan gewoon rustig wennen. Als je daar over 2 jr niks van hebt gehoord mag je het je afvragen.

Fysiek, tactisch en technisch kan hij al mee op het niveau van Ajax, alleen is Milik nog veel meer een killer. Dat moet bij Kasper nog komen.

26 juli 2016 om 15:54

Milik n killer? Op t ek anders niet. Anders had hij zonder problemen 6x gescoord en was hij nu voor 30 miljoen weg geweest.

26 juli 2016 om 17:58

Napoli wll Milik anders wel voor 35 miljoen overnemen..

26 juli 2016 om 17:58

35 miljoen bedoel je?

heb niet eel van hem gezien, maar het wordt nu wel druk achter milik met die colombiaan, deze dolberg en zivko die altijd nog rond hangt.

Bovendien had ik graag gezien dat cerny meer de voorkeur zou krijgen boven el ghazi, maar dat lijkt morgen niet te gebeuren helaas

26 juli 2016 om 13:57

Waarom zie je Cerny liever als ik vragen mag? Vind El Ghazi toch wel stukje beter en dit seizoen een mega drive natuurlijk na die blessure. El Ghazi is iemand die zijn trainer beloont als hij vertrouwen krijgt en denk dat dit in deze wedstrijd nog wel eens wat kan opleveren. Daarnaast kan je Cerny beter rond min 60/70 inbrengen om zo wel dit seizoen ritme op te laten doen en te wennen, vond hem nl. erg goed invallen afgelopen seizoen op een wedstrijd na en je ziet dat hij graag een mannetje voorbij gaat dus die zie ik er liever in komen om nog wat te forceren.

26 juli 2016 om 14:02

el ghazi heft een uitstekende mentaliteit dat klopt, maar ik vind hem voetballend (nu nog) tekort komen. Cerny is veel behendiger en past meer in het spel dat bosz heft gespeeld bij zijn vorige clubs.
El ghazi past het beste in een 'cristiano rol' waar hij op doel mag schieten wanneer het maar kan. Maar ik zie liever een creatieve speller zoals younes, cerny (of muric) die uit het niets een kans kunnen creeren.

Maar el ghazi is nog jong, en kan veel veranderen.

26 juli 2016 om 14:23

Duidelijk! Qua type spelers inderdaad helemaal met je eens. Welke beter onder Bosz zijn spel zal werken zal snel duidelijk worden Van Muric ben ik ook wel fan die zie ik nu zelfs nog liever dan Cerny.

Off: enig idee wat de status van Muric is want hij lijkt een beetje vergeten.

26 juli 2016 om 14:34

Ik zie overigens ook liever El Ghazi in de spits vanavond en dan inderdaad Cerny op rechts.
Kasper is een geweldig talent en misschien wel de beste spits die door gaat breken vanaf Kluivert(ja ik weet hij is vorig jaar gekocht door Ajax dus is geen eigen jeugd), misschien veel druk maar vind hem een complete Ajax spits (wat ik gezien heb)

26 juli 2016 om 14:35

geen idee, hoop dat hij een kans krijgt en anders verhuurd wordt, want hij heeft het zeker in zich om van waarde te zijn. Jong ajax lijkt hij mij nu wel ontgroeid

el ghazi in de spits werkt in theorie maar heeft niet veel success gehad tot nu toe om de een of andere redden. Bovendien verwacht ik een verdedigende paok, terwijl el ghazi ruimte nodig heeft. Het is niet de meest balvaste speller die kan terugkaatsen bijvoorbeeld

26 juli 2016 om 14:50

Ja precies, nog een jaar jong ajax zou voor hem in mijn ogen een stilstand en misschien zelfs achteruitgang betekenen omdat je dan mentaal een klap erbij krijgt. El Ghazi zie ik liever niet in de spits, te weinig skills in de kleine ruimte en kan beter een sprint zetten, iemand uitspelen en op goal vlammen. Dolberg is inderdaad een vrij complete spits die wel nog wat jaartjes nodig heeft, ben benieuwd of hij het vanavond kan laten zien als het voor het eggie is.

Ik vind dat je Zivko hiermee te kort doet, denk dat hij nog een paar stappen voor loopt op Dolberg, heeft goed aan zijn fysiek gewerkt, dat kan je goed gebruiken in een CL wedstrijd.

26 juli 2016 om 13:54

Ik zou hem ook de kans geven.
Juist voor die wedstrijd.
Dat is DE kans voor de jongen om het echt eens te laten zien

26 juli 2016 om 13:57

Zivko zit ook bij de wedstrijdselectie, speelde goed tegen Beziers en heeft dit denk ik zelf afgedwongen. Ik denk dat ze erg aan elkaar gewaagd zijn, Dolberg is fysiek ook sterk voor zijn leeftijd.

26 juli 2016 om 13:58

Welke Zivko bedoel je? niet diegene die aan willem II verhuurt is geweest afgelopen seizoen. Fysiek heel zwak en voor de spits alleen aardig als je op de counter speelt en ik denk niet dat Ajax zo vanavond gaat spelen.

26 juli 2016 om 14:33

heel willem 2 presteerde weinig vorige seizoen, daar kan je de spits de schuld niet van geven vind ik. Die wacht op aanvoer, maar als je club nauwelijks aanvallen kan opzetten gaat dat moeilijk.
Bij jong ajax liet hij heel wat zien, en ik weet dat dat een niveau minder is maar hij kan zeker wel van waarde zijn

28 juli 2016 om 14:14

Als je ziet hoeveel kansen Zivko omzeep heeft geholpen dan spreek je niet meer van slechte aanvoer maar van slecht afwerken. Dit is opgevangen door hem vervolgens maar op de vleugels te plaatsen waardoor hij minder in scoringspositie kwam en wat minder in de drukte. Dat ging iets beter. Hij heeft gewoon bewezen geen afmaker te zijn terwijl dat juist wel zn sterkste kant moet zijn. In de JL krijg je als aanvaller meer tijd en presteerde hij ook beter. Daarom ook hij functioneerd in de eredivisie niet zo goed en hoort zodoende thuis in de JL. Misschien dat ie die stap nog kan maken hij is nog jong maar ajax niveau zal ie nooit halen. Hoogst haalbare is rechterrijtje meer zit er niet in.

Ergens vind ik het wel raar dat Millik met het oog op de CL nog niet terug is bij Ajax, ondanks zijn deelname aan het Ek..

Hopelijk voor Ajax is deze jonge spits al voldoende sterk om mee te kunnen op dit niveau.

26 juli 2016 om 13:58

Naar mijn mening moeten ze gewoon terug naar het oude CL verhaal enkel de kampioenen en dan de kleine teams laagste notering uefa ranking land tegen elkaar laten spelen. Daarnaast EK weer terug naar 16 landen. Ze zijn het voetbal heel erg aan het verzieken op deze manier. De grote clubs die groeien en de kleinere clubs/ landen moeten ploeteren.

26 juli 2016 om 13:58

... En dan gewoon geen vakantie, overbelasting, half jaar of erger gebless raken dat zie je liever? Het is voor Ajax gewoon jammer dat ze VCL spelen want anders was hij gewoon op tijd, omdat deze wedstrijden al zo vroeg zijn is het natuurlijk logisch.

26 juli 2016 om 14:10

Footballknower

Zo zie ik het uiteraard niet, je moet hem rust geven op het moment dat het kan en absoluut uitkijken voor overbelasting.

Maar Millik heeft zijn laatste wedstrijd op het EK op 30 juni gespeeld.. Dan zou hij met een beetje basisconditie toch wel even mee moeten kunnen spelen vanavond? We zijn al weer 26 dagen verder tenslotte..

26 juli 2016 om 14:27

Daar heb je wel een heel goed punt waar ik me in kan vinden. Ik zou hem er liever nu bij hebben en desnoods de eerste eredivisie matches laten missen. Deze zijn toch iets belangrijker, en dan ben ik het volledig met je eens dat er in principe dan ook genoeg tijd is om alvast een kleine break te hebben gehad van bijv. Een weekje anderhalf, om nu iig. fit te zijn voor deze wedstrijden. En dan na de VCL nog een paar weekjes gunnen.

26 juli 2016 om 16:47

Jullie hebben beiden gelijk. Dit is denk ik ook de topmentaliteit die gewoon veel spelers missen. Je hebt natuurlijk ook recht op vrije dagen, maar als je weet dat je al in minder dan een maand een belangrijke wedstrijd speelt, dan doe je er toch wel wat aan om het te halen? Het is overigens ook in zijn eigen belang om CL te spelen.

ff off topic : Weet iemand al of Boilessen een nieuwe club gevonden heeft?

Ontopic : Hoop voor hem dat het een groot talent is en dat hij belangrijk wordt deze wedstrijd. maar vind het een aanfluiting, met alle respect voor Dolberg. Ajax had een directe versterking moeten kopen.

26 juli 2016 om 14:29

Ik hoorde in de wandelgangen iets met Barca maar volgens mij liepen de onderhandelingen stuk op de salariseisen. Dit is echter nog niet bevestigd

26 juli 2016 om 16:45

Het schijnt dat hij PSG en Real ook heeft afgewezen, omdat ze hem als linksback wilden. Boilesen wou een vrije rol op linksbuiten.

Geweldig, ik vind dit echt mooi om te zien, Milik is er niet, Casseira moet nog even wennen en dan gewoon zoals het hoort terug vallen op de jeugdopleiding. Op Dolberg durf ik wel terug te vallen, fysiek al sterk voor zijn leeftijd en is inderdaad een groot talent, wat goed is komt snel.

26 juli 2016 om 14:01

En dan zoals het hoort terugvallen op de jeugd? Haha, mooie baas. Deze kerel is toch ook gewoon overgenomen van Silkeborg. Fijne vent om in je selectie te hebben hoor, maar om het nou Ajaxjeugd te noemen....

26 juli 2016 om 14:11

Hij speelde toch in de jeugd? Of telt het alleen als je in de Arena geboren bent? In feite heeft hij gewoon gelijk, normaal zijn de posities dubbel bezet en de speler daarachter komt gewoon uit de jeugd, of die er dan 2 jaar of 12 jaar in speelt is niet zo belangrijk

26 juli 2016 om 14:12

Hahahaha hier word ik zo moe van he. Hij zegt nergens eigen jeugd. En ja Dolberg is gewoon jeugd. Niet zelf opgeleid, maar wel jeugd. Hij zegt niets verkeerd.

26 juli 2016 om 14:12

Hij noemt het ook nergens eigen jeugd toch? En een ventje van 18 mag je wel als jeugd noemen.

26 juli 2016 om 14:30

Ik had er opleiding aan toe moeten voegen voor de duidelijkheid, maar Ajax valt met Dolberg terug op de jeugdopleiding, instroom van buitenaf is daar gewoon een onderdeel van. Er stromen namelijk net zo goed talenten uit en dat gat moet gevuld worden natuurlijk.

Dolberg is ook door Ajax opgeleid.

26 juli 2016 om 15:24

Tsja, als een post na reactie wordt aangepast dan slaat het inderdaad nergens meer op.... Maar je doet het lijken alsof dit een product is van de ajaxopleiding (net als Bazoer overigens in veel gevallen). Als je daar op kickt vind ik het overigens prima hoor, maar om het dan 'eigen jeugd' te noemen? Dan denk ik eerder aan het opleiden van een F-je naar een selectiespeler.

Maar ik bemoei niet

Het ligt er volgens mij maar net aan welke tactiek Bosz gaat aanhouden. Milik (lang, targetman, afmaker) is volgens mij wel een ander type dan Dolberg (wat meer vasthoudend en technisch). En Dolberg nu de voorkeur geven boven Milik is toch wel killing voor de transferprijs haha

26 juli 2016 om 14:08

De enige reden dat Milik niet speelt is dat ie net 2 trainingen achter de rug heeft dus een paar weken achter loopt op de rest. En omdat ze die verder in het seizoen ook nog nodig hebben. Had je overigens ook gewoon kunnen lezen in het stuk.

26 juli 2016 om 14:20

Toen ajax op trainingskamp was, toen speelde milik tegen portugal en duitsland dus volgens mij slaat dit nergens op. Bazoer Milik en Gudelj hadden het moeten doen maar die doen allemaal niet mee, hopelijk in de return wel.

26 juli 2016 om 15:25

Als ik eerlijk ben had ik hem die vakantie na de voorronde gegeven. Want inderdaad, een EK spelen is toch een vorm van jezelf fit houden.

26 juli 2016 om 14:31

Milik gaat helemaal nergens heen. Daar gaan we gewoon nog een jaar van genieten.

Er staat waarschijnlijk, dus is niet zeker dat hij begint.
Hij speelde wel fris tegen marseille en kreeg naar mijn mening te weinig ballen van el ghazi die te vaak alleen ging.
Denk dat als je deze jongen bruikbare ballen geeft hij zeker een goede afmaker is (zie in de jeugd) maar of deze stap van jeugd naar 1 te groot is, is aan hem om te laten zien!
Ben heel benieuwd vanavond.

oT: nee.. maar zivkovic wel!!

Mjah wat heb je eraan als je Viergever in de verdediging hebt staan? Je spits maakt misschien een goal maar Viergever zal het snel weer ongedaan maken.

26 juli 2016 om 14:14

Klopt, daarom hoop ik ook op westermann. Mocht die nog niet kunnen spelen, dan maar riedewald linie laten zakken en een middenveld met klaassen vd beek en schone.

26 juli 2016 om 14:34

Oh men, liever Frenkie De Jong dan Schone op het middenveld eerlijk gezegd. Ik had denk ik voor deze opstelling gegaan:

Cillessen
Tete Veltman Riedewald Dijks
Vd. Beek Frenkie De Jong Klaassen
Cerny Cassierra El Ghazi

26 juli 2016 om 14:38

Ik zie liever Schone op het middenveld en Klaassen in de spits, maar Dolberg kan ook dan kunnen zowel van de Beek als de Jong op de bank.

26 juli 2016 om 14:31

viergever heft prima gespeeld in het tweede seizoenshelft toen veltman op rechtsback ging en rieldewald gebleseerd was geraakt.
Dat weegt zwaarder dan een dome overtreding vorige week in een vriendschappelijk wedstrijd. Ajax moet op een nvieau hoger mikken dan die van veirgever dat klopt, maar om hem als een zwakke schakel te zien vind ik te ver gaan

26 juli 2016 om 14:34

Juist! En daarnaast is hij een linkspoot en vrij ervaren, is al 26-27 jaar en heeft er al flink wat potjes opzitten. Als back up zie ik niet wie we anders daar zouden moeten halen?

26 juli 2016 om 14:37

als back up is hij prima, maar ik denk dat viergever na dit seizoen misschien wel een andere club zoekt. Het lijkt mij niet dat hij de rest van zijn carrier als back up wilt blijven?

26 juli 2016 om 14:39

@arabicgunner

Nee dat verwacht ik ook, maar dat is ook geen enkel probleem. Denk dat je een dergelijke speler wel keihard zal missen voor de breedte van je selectie.

26 juli 2016 om 15:02

Viergever is geen potentiële basisspeler, maar een 12e of 13e man. Denk jij dat een speler van een hoger niveau bij Ajax op de bank gaat zitten voor het salaris dat Ajax te bieden heeft? Ik denk het eerlijk gezegd niet. Viergever is voor Ajax-begrippen een prima speler, een modelprof die niet de sfeer gaat lopen verzieken als hij op de bank terecht komt. Datzelfde gold voor Van der Hoorn. Ajax is als aanvulling op de basis op spelers uit die categorie aangewezen omdat betere spelers al heel moeilijk te halen zijn voor hetgeen Ajax hen te bieden heeft, laat staan dat ze daarvoor ook nog bereid zijn op de bank plaats te nemen. Als je dat denkt, neem je jezelf in het ootje.

Als je spelers wilt halen die niet direct voor de basis in aanmerking komen en ook nog beter zijn dan spelers uit de categorie-Viergever, ben je aangewezen op spelers van een jaar of 20 die zich nog moeten bewijzen. Als je dan in dezelfde situatie als vorig jaar terecht komt en na het wegvallen van Riedewald en Tete moet terugvallen op spelers die nog jonger en onervarener zijn, zou je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen. Dan kun je beter een paar spelers als Viergever en Van der Hoorn in je selectie hebben, die weliswaar wat tekortkomingen hebben, maar die er wel direct staan als je ze nodig hebt.

De tijd dat Ajax kon beschikken over een selectie waarin de spelers min of meer gelijkwaardig waren qua niveau, ligt al lang achter ons en zal waarschijnlijk nooit meer terug komen. Daardoor is iedere NL club eenvoudigweg veel te veel achterop geraakt.

26 juli 2016 om 14:33

Viergever heeft het vorig jaar prima gedaan, zeer nuttige back up, niet de ster van het elftal nee, maar kan wel prima mee bij Ajax. Hij was vorig jaar achterin echt sterk samen met van der Hoorn, tegen de verwachting van velen in, hij verdiend dat nu ook het voordeel van de twijfel.

A1 vanavond van Ajax tegen de mannen uit Griekenland, ik zeg kansloos

26 juli 2016 om 14:36

Cillessen (27), Dijks (23), Veltman (24), Viergever (26), Klaassen (23) en mogelijk ook Schone (30) en Westermann (32). De rest is vrij jong, maar je kunt ook overdrijven, de bovenstaande jongens draaien al een paar jaar mee in het eerste van Ajax. Wat opvalt is dat vooral de achterhoede wel de nodige ervaring heeft, daar heb je het ook het hardst nodig.

26 juli 2016 om 15:47

Ervaring gaat om wefstrijden, niet om leeftijd. En dan ook wat voor ervaring. Dijks speelt pas een jaar bij ajax, veltman heeft geen internationale ervaring

26 juli 2016 om 16:59

Ik ben geen fan van Veltman, maar je kan niet zeggen dat hij geen internationale ervaring heeft. Een handjevol potjes met oranje en twee a drie seizoenen CL met Ajax is toch wel redelijk veel ervaring. Zeker in vergelijking met de rest van de selectie.

27 juli 2016 om 11:23

@dfj

Juist en dan zie je dat onze jonge spelers al vrij ervaren zijn. Dijks heeft er al drie volledige seizoenen eredivisie opzitten, het is niet veel, maar het is ook niet niks.

Veltman heeft al flink wat internationale wedstrijden gespeeld.

Ja precies, nog een jaar jong ajax zou voor hem in mijn ogen een stilstand en misschien zelfs achteruitgang betekenen omdat je dan mentaal een klap erbij krijgt. El Ghazi zie ik liever niet in de spits, te weinig skills in de kleine ruimte en kan beter een sprint zetten, iemand uitspelen en op goal vlammen. Dolberg is inderdaad een vrij complete spits die wel nog wat jaartjes nodig heeft, ben benieuwd of hij het vanavond kan laten zien als het voor het eggie is.

Ik vond in de laatste oefenwedstrijd onze spits uit Colombia de meeste indruk maken. Was bij alle gevaarlijke momenten betrokken.

Is deze wedstrijd nergens live te zien trouwens?

26 juli 2016 om 19:34

Alleen op Ziggo. Niet op open net.

Als Marc Overmars zijn werk goed had gedaan - i.c.m. toestemming RVC -
zat Bosz nu niet met de handen op zijn kale kop. Hij moet het doen met
jeugdspelers die maar amper een wedstrijd in het eerste hebben gespeeld.
Oja, het is wel even een bijzonder belangrijke wedstrijd voor Ajax. Maar
blijkbaar gaan ze er van uit dat ze, net als bij de vorige voorrondes CL,
fluitend naar de groepsfase schuifelen. Even uit de droom helpen: met een
redelijk op sterkte zijnde ploeg lukt het maar amper. Indertijd met Verthongen,
Erikssen, etc., nu toppers in Engeland, kregen ze het maar net voor elkaar.
Misschien zijn ze wel veel slimmer dan ik denk;-)! Ze gaan er al van uit dat
ze sneuvelen en besparen zo mooi op de transfers. Zo moet je het dus
bekijken. Hogere wiskunde: hoeveel kanonnen van Marc staan er in het veld???

26 juli 2016 om 15:46

Ik zal het je, tegen beter weten in, nog eens proberen uit te leggen. Ajax is na de revolutie een andere weg ingeslagen. Dat heeft uitgemond in een beleidsplan gebaseerd op het Plan-Cruijff. Een van de speerpunten van het Plan-Cruijff was het voeren van een gezonde bedrijfsvoering en bijv. dus geen geld uitgeven waar geen inkomsten tegenover staan. Marc Overmars is Directeur van Ajax en heeft zich als zodanig geconformeerd aan het Beleidsplan en zal zich daar bij het uitvoeren van het Beleid aan dienen te houden. Datzelfde geldt vor de Rvc. Die dient er op toe te zien dat de Directie bij het uitvoeren van haar taken binnen de kaders van het beleidsplan blijft. Omdat Ajax een beursgenoteerd bedrijf, is kunnen de verantwoordelijken bij aantoonbaar falen zelfs voor de rechter worden gebracht.

Als er geen geld kan worden vrijgemaakt op de begroting, kan Overmars dat geld derhalve ook niet uitgeven op de transfermarkt, zoals jij graag wenst. Hij dient zich te houden aan gemaakte afspraken, net zoals een buschauffeur niet zomaar zijn eigen route kan rijden, maar is gehouden aan de route die door het vervoersbedrijf is vastgesteld. Mij lijkt dat niet zo heel moeilijk te begrijpen, maar voor sommigen is het dat kennelijk wel.

Overigens heeft Peter Bosz met zijn volle verstand een contract getekend bij Ajax, terwijl hij volledig op de hoogte was van het beleid. Er is niemand van Ajax die hem daarbij een pistool tegen het hoofd heeft gehouden en er is dus geen enkele aanleiding voor hem om "met zijn handen in het haar te gaan zitten". Wat ik ook nogal minnetjes vind, is dat mensen als jij Overmars maar blijven achtervolgen met een uitspraak die hij nooit heeft gedaan en van een "journalist" afkomt. Het is bovendien ook tamelijk dom omdat de term "kanon" een relatief begrip is waarover je het net zo makkelijk eens als oneens kunt zijn.

26 juli 2016 om 16:14

Dan zal ik het ook, tegen beter weten in, proberen uit te leggen:
Met jeugdspelers win je nu eenmaal niet de oorlog, de uitzondering
daargelaten. Prima dat er jeugd doorstroomt bij Ajax, een positief punt
waar de club zich immer mee onderscheidt. Echter, om mee te doen om de
prijzen of CL, zul je moeten durven te investeren. De kost gaat nu eenmaal
voor de baat, en de meeste jeugdige spelers hebben behoefte aan
gearriveerde spelers die ook nog eens kwaliteit meebrengen. Zo bereik
je een mooie mix tussen jong en ervaren. Nu bedoel ik niet de "flaters"
Zimling en Heitinga, maar meer de types Poulsen, al is achteraf het
altijd gemakkelijk te benoemen wie wel of niet een transftreffer is geweest,
dus dat is niet het punt. Nu kun je zeggen dat Ajax afgelopen 6 jaar toch
steeds heeft meegedaan om de prijzen (alleen Eredivisie), maar iedereen
kan toch zien dat de selectie de afgelopen jaren kwalitatief is afgeroomd
en dat daar niet adequaat op is gereageerd. Niet investeren om het
investeren, maar om de selectie minimaal op sterkte te houden, liever nog
te versterken, al is het logisch dat niet elke transfer een voltreffer is.
Mijn bedenkingen betreffen een verkeerde soort zuinigheid bij Ajax, niet
de filosofie, maar, o ironie, die is de afgelopen jaren met het betonvoetbal
onder Frank de Boer wel enorm geweld aangedaan. Dus welkom
aantrekkelijk voetbal, maar wel gespeeld door een volwassen ploeg...

26 juli 2016 om 16:57

Ik ben het inhoudelijk niet eens zo met je oneens. Maar alle bedenkingen die je hebt, komen rechtstreeks voort uit het beleid. Als je kritiek wilt leveren moet je dat wel aan het juiste adres doen. Overmars maakt het beleid niet, hij voert het alleen maar uit volgens de regels die door anderen zijn opgesteld. Je moet je kritiek dus niet aan hem richten, maar aan de beleidsbepalers en die zitten niet bij de NV, maar bij de vereniging, de grootaandeelhouder. Als je een CD gaat kopen bij een platenzaak, kun je tekeer gaan tegen de verkoopster als die CD niet op voorraad is, maar die kan daar natuurlijk ook niets aan doen als ze niet over de inkoop gaat.

De kritiek aan het adres van FdB is al evenmin terecht omdat hij niet uit weelde, maar uit armoede heeft gekozen voor wat jij betonvoetbal noemt. Door een gebrek aan kwaliteit in de selectie, die ieder jaar verder afnam omdat de beste spelers werden verkocht terwijl er aantoonbaar minder materiaal voor terug kwam, bleef hem niets anders over. Ik neem toch aan dat je ook de bekerfinale tegen PEC hebt gezien. En dat was zeker geen incident. Ook voor hem geldt dat hij slechts een uitvoerder is van het beleid en niet de bedenker ervan.

Maar je kunt ook niet alle schuld bij Ajax alleen leggen, omdat de club met handen en voeten gebonden is aan de regels van de Financial Fair Play en die schrijven nu eenmaal voor dat een club niet meer geld màg uitgeven dan er binnenkomt. Dat de kost voor de baat uitgaat, gaat in dit geval derhalve niet op. Je kunt nog zo hard een auto nodig hebben, maar als je geen geld hebt om benzine te kopen, zal je gewoon op de fiets moeten. Dat noemt men realiteitsbesef.

Nou jonge speler die ik niet ken. Laat me graag verrassen dus scoor vanavond en maak je gelijk onsterfelijk zou ik zeggen.

Ik had zelf liever Zivkovic gezien, die heeft een erg sterke voorbereiding gehad.

Is hij volgens Bosz ook eerste spits? Zou op dit moment voor Cassiera kiezen!

Kasper heeft bijna geen prof ervaring in de Jupiler league en eredivisie.

Mocht een paar keer op komen draven voor Jong Ajax maar raakte jammerlijk geblesseerd.

In Potentie een topspits.
Hij kan bijna alles nu het neusje voor het doel weten te vinden en ervaring(en) opdoen.

Hij staat in de basis,omdat milik verkocht moet worden. Stelletje leugenaars.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren