Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Kranten verschillen van mening over opstelling Ajax tegen PAOK

Laatste update:

De druk op Peter Bosz is direct groot vanavond bij de eerste officiële wedstrijd van het seizoen, tegen PAOK Saloniki in de voorronde van de Champions League. Niet alleen kan Ajax een winstpremie van ruim twaalf miljoen euro mislopen, ook bestaat het risico dat er vooral prestige verdwijnt als men weer niet in de Champions League uitkomt.

/

Over de opstelling van vanavond verschillen De Telegraaf en het Algemeen Dagblad van mening. Bosz kan niet over drie basiskrachten van afgelopen seizoen beschikken. Nemanja Gudelj is geschorst, Riechedly Bazoer kampt met blessureleed en voor EK-ganger Arek Milik komt het duel met de Grieken nog te vroeg.

Jasper Cillessen staat op doel, met Kenny Tete, Joel Veltman, Nick Viergever en Mitchell Dijks voor zich. Hoewel Viergever niet goed speelde tegen Olympique Marseille, lijkt het te vroeg voor een basisplaats voor Heiko Westermann. Het middenveld wordt volgens beide dagbladen gevormd door Donny van de Beek, Jairo Riedewald en Davy Klaassen.

Ook over de rol van Amin Younes zitten de dagbladen niet op één lijn. De aanvaller liet het laatste oefenduel in Frankrijk schieten met lichte liesklachten, maar is tegen PAOK weer beschikbaar. Volgens De Telegraaf is de kans groot dat Younes op de bank begint en dat Kasper Dolberg in actie komt, net als tegen Marseille. Volgens het Algemeen Dagblad gaat de voorhoede uit Anwar El Ghazi, Mateo Cassiera en Younes bestaan.

Kasper Dolberg moet starten

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
26 juli 2016 om 08:45

Hoop dat Younes fit is en kan starten, en heb voor de ervaring liever Schone op het middenveld ipv van de beek.

26 juli 2016 om 09:28

Maar laten we eerlijk zijn, als je nu de basis van Ajax ziet dan denk je toch ook niet wauw wat een selectie!

Tete, Veltman, Viergever, Dijks
van de Beek, Riedewald, Klaassen
El Ghazi, Cassiera ,younes

Tete, Cillesen, Klaassen vind ik echt goede spelers in deze basis. De rest is toch niet wat we ooit van Ajaxgewend waren? En heb ik het niet eens over 95 ofzo. Maar de tijden van Vertongen bijv al.

Younes en El Ghazi zijn leuke spelers hoor, maar echt niet meer dan dat. van de Beek super talentje dat zeker, maar ga je het Europees niet mee redden )nog niet.

dijks een harde werker en een bikkel, maar gaat ook nooit verder komen dan de subtop. En over het centrum nog maar niet te beginnen met wat daar nu staat.

Het is niet voor niets dat de Boer zo behouden speelde en ee verdedigend blok er voor op het middenveld.

Ik zie ze het echt oprecht nog erg lastig krijgen tegen Paok.

26 juli 2016 om 09:43

@capis

Luister ik zeg niet dat Ajax een topselectie heeft, hoewel de basis die jij opnoemt de basis is van vanavond waarschijnlijk, waar nog 3 belangrijke spelers missen dus dat is niet helemaal fair. Ik zeg alleen dat ik vind dat je niet kan zeggen dat Ajax nu zwakker is geworden ten opzichte van vorig jaar. Misschien ook niet veel sterker, maar wie weet vallen de puzzelstukjes wel op z'n plek met Bosz, talent is er genoeg.

26 juli 2016 om 10:47

@jim:

Ik luister, vertel...

Ja is wel heel fair want dit is de basis waa ze het mee moeten doen. Hoor zo vaak dat ajax een brede selectie heeft maar dat valt dus vies tegen.

Gudelje ben ik zelf wel erg fan van die zou zeker Europees wat extra brengen. en Bazoer en Riedewalt is op het moment om het even op Cvm.

En Milik is een leuke spits, maar niet voor niets nooit onomstreden bij Ajjax 1.

Ik hoop echt dat die nieuwe Duitser achterin een echte vechter is en leider, want dat is vooral nodig! We gaan het allemaal zien vanavond, laten we het hopen dat ze die Grieken pakken!

26 juli 2016 om 16:20

Wat denken jullie, gaat Ajax winnen deze avond? Ik heb ze niet echt gevolgd in de voorbereiding maar ik zie dat ze een mooie quotering hebben op unibet tegen Paok.
Iemand die die nieuwe spits van een Ajax een beetje goed kent?

Als Younes enigszins fit is moet hij natuurlijk altijd starten i.p.v. Dolberg, maar ik hoop vooral dat Donny speelt en niet Schone, want die komt toch te kort vind ik voor een driemans middenveld. Te weinig snelheid en power voor die positie.

26 juli 2016 om 08:47

Schone te kort? Die heeft nu de meeste ervaring en is altijd een meerwaarde, niet als rechtsbuiten maar wel een positie op het middenveld! Donny kan t best aardig doen maar ik zou voor t stukje ervaring kiezen... Vraag me af of je nu nog met 3 middenvelders moet gaan spelen... Denk dat 5 beter werkt... Zeker met de style van petertje

26 juli 2016 om 08:58

Eens, VD Beek bezit meer power en snelheid maar is jong en druistig en ik ben bang dat ie gaten gaat laten vallen.

In dit soort wedstrijden heb je ervaring nodig en dat bezit Schone.

Daarnaast is hij sterk met corners en vrije trappen en bezit hij scorend vermogen. Gewoon voor Schone gaan.

26 juli 2016 om 10:57

Ja, het probleem is alleen dat corners en vrije trappen maar een klein onderdeel van de wedstrijd zijn. Ik vind Schone qua handelingssnelheid te traag, hij vertraagt sowieso altijd het spel omdat hij bijna nooit in 1x doorspeelt, hij kan geen man passeren, hij kan niet verdedigen en hij schiet zelden tot nooit op doel of geeft een geniale steekpass.
Wat dat betreft is de ervaring heel leuk, maar Schone is gewoon niet goed genoeg voor Ajax in mijn ogen en VD Beek heb je dan gewoon meer aan.

26 juli 2016 om 13:56

@ Curajo

In een kwaliteitsarme en uit balans zijnde selectie en bank zijn Schone zijn vrije trappen echt wel een wapen die je heel goed kunt gebruiken. Met zijn vrije trappen heeft vaak gered of luidde hij daarmee de ommekeer in. De Boer zette hem vaak in op de vleugels, dan krijg je ook de negatieve punten die jij opnoemde, van alle spelers waar Ajax nu over beschikt is hij naar mijn mening de meeste geschikte kandidaat om als CAM te functioneren.

26 juli 2016 om 14:59

Ja, maar op het middenveld heb je hetzelfde probleem ook. Als je een speler alleen opstelt omdat hij een aardige vrije trap kan nemen dan vind ik dat verspilling van een speler. Want op elk ander vlak zal hij verslagen worden. Ik vond Schone vorige seizoen vaak de slechtste en/of meest nutteloze speler op het veld, het seizoen daarvoor was hij inderdaad belangrijk.

Ik mag toch hopen dat Younes wel speelt. Gaat wel erg veel creativiteit verloren als we met Dolberg, El Ghazi en Cassiera starten.

Wat een slecht stuk. De Telegraaf zegt juist dan donny speelt ipv lasse. Niet andersom . Volgens Telegraaf precies zelfde opstelling als de laatste oefenwedstrijd

Als Cassierra maar start. Hij en Davinson Sanchez zullen de enige redenen zijn voor mij om Ajax te bekijken dit seizoen.

26 juli 2016 om 09:17

Ik vond Cassierra het trouwens al verrassend goed doen in de minuten die hij kreeg. Met het goede optreden van Riedewald op 6 lijkt de weg voor Sanchez naar een basisplaats ook al open. Maar eerst die copa pakken op woensdag!

26 juli 2016 om 16:49

Wat denk jij, Wint ajax vanavond? Ik zie ze op een hele mooie quotering staan op unibet, ik heb ze niet echt gevolgd in de voorbereiding. Is die nieuwe spits een beter dan milik denk je?

Geneigd om te zeggen dat het niet veel uitmaakt want in principe is een ploeg als Paok geen probleem voor een Ajax.
Helaas heeft zich o.a. vorig jaar het tegendeel bewezen.

Ik denk dat ik wel zou starten met iets wat ervaring in het team.
Een Schone maar dicht achter Cassiera en dan Klaassen een linie zakken om het loopwerk te doen.

Met 2 vleugelspelers proberen zoveel mogelijk Cassiera te benaderen met eventueel een afvallende bal voor Schone.

Riedewald als VM vind ik wel een logische beslissing.

Vd Beek of Schone maakt niet veel uit. De ene is creatiever, de ander meer loopvermogen. Ik denk dat je prima kunt starten met Schone. Voor de linksbuiten zou het erg veel uitmaken of Younes fit is. Was toch wel de revelatie van vorig jaar. Hopelijk haalt hij het.

26 juli 2016 om 09:21

'de een is creatiever, dan ander heeft meer loopvermogen'. dan maak het dus toch juist wel heel veel uit wie je opsteld?

26 juli 2016 om 13:38

@ 13nesta13

Zoals "stambec" al aangeeft maakt dat echt wel een wereld van verschil, Ajax komt al tijden voetballend vermogen tekort vanuit het middenveld. Daarom zou ik dus voor Schone kiezen, en daarnaast brengt hij toch meer ervaring met zich mee en zijn vrije trap die ons al zo vaak gered heeft om de ommekeer in een wedstrijd betekende.

Viergever in de basis in 1 van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen. Kan toch niet waar zijn

26 juli 2016 om 10:41

Speelde anders vorig seizoen uitstekend in de laatste wedstrijden. Bijvoorbeeld tegen PSV. Iedereen had het over Van der Hoorn maar zoals ik toen ook al zei ik vond Viergever de betere van de twee met afstand. Bovendien heeft hij echt ontzettend veel ervaring in Europa. Misschien heeft alleen Westerman meer, maar Viergever heeft 42 europese duels achter zijn naam staan. Dat is de ervaring die je nodig heb in dit soort wedstrijden. En hij kan sowieso niet slechter zijn dan Riedewald die bij ieder belangrijk duel de fout in ging.

26 juli 2016 om 13:19

@ surreal

Klopt, maar dat waren maar enkele wedstrijden tegenover de meeste van zijn wedstrijden waarin hij duidelijk tekort schoot. Naar mijn mening waren die wedstrijden meer een opleving van hem, ik vind het veel te weinig om te concluderen dat hij op basis daarvan zich ontwikkeld zou hebben zoals velen beweren. Wanneer we kijken naar de speeltijd die hij bij Ajax heeft gekregen viel hij vaker door de mand dan dat hij iets toevoegde, persoonlijk zie ik laatste wedstrijden van het vorige seizoen meer als een moment waarin het hem een keertje mee zat. Dat was overigens ook tegen ploegen die er ook niet veel van bakte.

Wat eigenlijk nog zorgelijker is; is dat hij in alle Europese duels waarin hij voor Ajax speelde elke keer zwaar maar dan ook zwaar door het ijs zakte. Daarom had ik ook meteen die Duitser het vertrouwen geschonken

Mm, ik ben benieuwd, ik word nog niet wild enthousiast van de opstelling van Ajax. De verdediging (op Tete na) ben ik niet kapot van, op het middenveld mis ik Gudelj en/of Schone en de aanval heeft ook nog niet heel veel indruk op me weten te maken. Maar ik laat me graag verrassen.

schone zou op cam moeten en klaasen naar achter.. Zou graag ook hebben gezien dat serero nog kansen zou krijgen, een nuttige speler die ballen afpakt zou handig in deze wedstrijd kunnen zijn

Ik zie het somber in maar je moet ook niet uitvlakken dat ze een nieuwe trainer hebben die wil voetballen om te winnen en dat is gewoon een grote verandering voor de huidige selectie die niet anders gewend was om op balbezit te spelen in een soms laag tempo, en het heeft gewoon tijd nodig om een ander soort voetbal te spelen dus deze wedstrijden zijn in iedere geval van groot belang want als je deze ronde doorkomt heb je in ieder geval de Europa league en laten we hopen dat dit lukt .

Viergever in de basis, dat gaat weer comedy worden.
Ongekend hoe zo'n slechte voetballer het kan schoppen tot basisspeler van Ajax in de Cl.

Vergeet het maar Ajax supporters, met hem gaan jullie onderuit vanavond.

26 juli 2016 om 13:46

@ consy

Uiteraard hoop ik op het beste, maar inderdaad Viergever is het grootste zwakke punt in deze opstelling. Zoals hij elke keer was, wanneer hij Europees voor Ajax in actie kwam. Wat dat betreft snap ik echt niet waarom Bosz niet de voorkeur geeft aan die Duitser.

ik vrees voor ajax het ergste.....met deze opstelling ga je het in Europa echt niet redden. Zowiezo is de CL echt te ver gegrepen. Nu is het Paok, de volgende ronde is het gewoon een topclub.

Als fan word je toch een beetje moedeloos van deze opstellingen.

Wat spreekt er nu voor een ambitie uit? Opnieuw is de basiself niet versterkt. Ajax heeft wat spelers laten gaan en haalt daar twee talenten voor terug en een oude Duitse verdediger. En nu moeten we maar hopen dat Bosz er opeens nog succesvoller mee gaat zijn dan Frank de Boer?

Paok is ook geen goede ploeg, maar met dit Ajax heb je het tegen iedere middelmatig Europees team erg lastig.

26 juli 2016 om 10:33

Inderdaad Hennie.. Ik kijk wederom helemaal niet uit naar dit seizoen. De middelmaat spat er weer vanaf.

Als er niets veranderd wordt het weer een heeeeeeel lang seizoen voor de buis (m'n seizoenskaart heb ik vorig jaar al opgezegd, ik kon het niet meer aan). Kijken zal ik wel, maar of ik er nu veel plezier aan ga beleven..

26 juli 2016 om 13:27

@ hen_nie

Mee eens, het is ook allesmaal "god zegene de greep". Wanneer de spelers in staat zijn om 90 minuten of een groot deel gemotiveerd en geconcentreerd te spelen mogen wel al blij zijn, al is het eigenlijk van de zotte en topsport onwaardig.

Overigens had ik liever gezien dat die Duitser het vertrouwen kreeg ten koste van Viergever (laat die alstublieft zo snel mogelijk vertrekken) en had ik graag ook Schone op het middenveld gezien. Die brengt toch meer ervaring met zich mee, heeft voetballend vermogen en heeft een degelijke tot goede vrije trap in huis die ons vaak genoeg gered heeft, of de ommekeer in een wedstrijd inluidde.

Dolberg is blijkbaar Zivkovic alweer voorbij? Apart.

Opstelling maken altijd leuk.

Schone ipv El Ghazi
Younes links
Cassiera ipv Dolberg
Met Schone erin kan vd Beek er beter over heen. El Ghazi laat het ook niet zien gaat het denk ik op dit niveau ook niet redden.

Middenveld is ook lastig. Riedewald op 6 en Klaasen op 10. Alhoewel Klaassen ook blijft hangen en geen echte progressie laat zien. Hij werkt hard en is aanvoerder dat laatste zal hem nog even redden.
Vd Beek Riedewald Klaassen

Achterin ook lastig Dijks gaat het op dit niveau ook niet redden Viergever ook niet en ik ben bang Veltman uiteindelijk ook niet. Maar voor vnv denk ik dit.
Tete Veltman Westerman Dijks

Cillessen

Hopelijk redt AJAX het! Maar het wordt lastig vooral achterin.

Viergever..... Zucht Viergever..... En toen zakte echt alle moed bij mij in de schoenen.

Ik zie liever Cerny en Younes in de basis dan Dolberg en El Ghazi

Weet iemand of deze wedstrijd nog uitgezonden word, want FS zend het niet uit en gisteren stond er bij de andere zenders ook niets

26 juli 2016 om 13:10

Ziggo sport zend het uit. Vanaf 20:15 begint de voorbeschouwing.

Pff dat gaat weer dramatisch worden met Viergever in de verdediging. Die heeft alleen maar tegengoals ingeleid in de voorbereiding.

26 juli 2016 om 13:44

@ Fcunie

Dat, plus het gegeven dat hij elke keer dat hij Europees voor Ajax in actie kwam elke keer zwaar maar dan ook zwaar door het ijs zakte. Persoonlijk had ik ook Schone liever op het middenveld gezien, toch ervaring, heeft een goede vrije trap die ons vaker gered heeft en heeft nog voetballend vermogen.

denk dat biseswar die arme viergever alle kanten op slingerd

Denk dat Berghuis trouwens een goede zet zal zijn.
Gedreven en technisch.

Denk dat Berghuis trouwens een goede zet zal zijn.
Gedreven en technisch.

Storing:

Ik denk dat Berghuis een goede zet zal zijn.
Gedreven en technisch.
Zou AJAX een hoop plezier aan kunnen beleven.

Wat denken mijn Nederlandse vrienden, gaat Ajax winnen deze avond? Ik heb ze niet echt gevolgd in de voorbereiding maar ik zie dat ze een mooie quotering hebben op unibet tegen Paok.
Iemand die die nieuwe spits van een Ajax een beetje goed kent?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren