Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Er kan geen enkele twijfel over bestaan wie de Ballon d'Or moet winnen'

Laatste update:

Voor Lucas Vázquez is het klaar als een klontje wie in januari de FIFA Ballon d’Or moet winnen. De vleugelaanvaller van Real Madrid is diep onder de indruk van de prestaties van teamgenoot Cristiano Ronaldo, die dit kalenderjaar al de Champions League én het EK won.

/

Vázquez kan zich dan ook niet voorstellen dat Ronaldo straks níet zijn vierde Ballon d’Or mag ophalen. “Op dit moment denk ik niet dat er enige twijfel over kan bestaan”, zegt hij. “Cristiano verdient het meer dan wie dan ook. Ik hoop dat hij opnieuw wint.”

De 25-jarige Vázquez maakt zelf iedere dag van dichtbij mee waartoe CR7 in staat is. “Alles is eenvoudiger als je met hem speelt. Soms geef je een slechte pass, maar dan scoort hij alsnog. Wat hij presteert, is waanzinnig”, besluit hij.

Cristiano Ronaldo verdient de Ballon d'Or

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik snap niet dat heel veel mensen vinden dat team prijzen mee moeten tellen bij een individuele prijs. Het is toch een prijs voor beste voetballer van de wereld?

24 juli 2016 om 10:52

Ja ik ben het met je eens. Maarja tijden veranderen.

24 juli 2016 om 14:39

Idd slaat totaal nergens op. Eder deed wat Higuain niet deed en dat was hun aanvoerders helpen op die prijs omhoog te tillen, dat neemt niet weg dat ik Messi beter vond in 2016, dus als Eder m er niet inschoot en Higuain wel voor Argentinie, zou Messi dus moeten winnen? Nee totaal niet, EK en Copa America zijn bestlist door Eder en Bravo (pakte 2 penalties) maar Messi en Ronaldo worden er meteen bij betrokken en de winnaar van het toernooi moet gelijk de gouden ball winnen, en Ronalxo speelde gwn den kapot slecht EK heeft maar 2 van de 7 wedstrijden goed gespeeld, vind dat Ronaldo te veel gehypt wordt!

24 juli 2016 om 16:10

Messi miste ook een penalty in de finale hè

24 juli 2016 om 16:11

Ronaldo was de reden zijn club en land in die finales waren

24 juli 2016 om 10:53

Allemaal mensen die nooit de spelers zijn spelen en er dus maar van uit gaan dat de speler met de meeste prijzen ook de beste was

24 juli 2016 om 11:44

Precies... Hij heeft niks gewonnen. Real Madrid en Portugal hebben iets gewonnen. En zo sterk vond ik hem niet op het EK. Portugal heeft ook maar 1x gewonnen na 90 minuten.

Voor mij is luis Suarez een terechte winnaar.

24 juli 2016 om 12:50

Ronaldo nam portugal bij de hand tegen hongarije. Anders waren ze uitgeschakeld. En dat portugal uiteindelijk het ek heeft gewonnen. Is echt een wereld presentatie. Ronaldo verdient deze prijs. Hij is niet de beste voetballer dat blijft messi, maar messi verdient de gouden bal dit keer niet. In de cl kon hij het niet waar maken en ook met argentinie niet. En dat met deze selectie van argentinie. Die bijna allemaal bij een topclub spelen.

24 juli 2016 om 12:51

Hou maar op he. Paar jaar geleden werd er geroepen dat de beste speler ook prijzen moet winnen en dat heeft Ronaldo nu ook gedaan dus wat is je punt, dat het weer Ronaldo wordt? Meer dan terecht.

24 juli 2016 om 13:19

De prijs is niet voor meeste prijzen, stop met onlogische commentaar te geven en begin meer voetbal te kijken, dan gaan je ogen misschien eens open.

24 juli 2016 om 20:26

Ben het met je eens Ek is internationaal FIFA ballondo'r is inviduel

Will Grigg?

Even serieus, ik ben best een fan van Ronaldo maar de gouden bal is een individuele prijs en hij stak er dit jaar zeker niet zo ver bovenuit op individueel vlak, niemand eigenlijk. Ja, hij won de CL en het EK maar hij leverde slechts een relatief beperkte bijdrage (begin niet over die 16 CL goals want dat geeft een vertekend beeld, hij maakt ze bijna allemaal in de groepsfase en tegen Wolfsburg, met alle respect maar das ook geen Bayern of Dortmund). Zeker bij Portugal waar hij dan ook nog eens geblesseerd uit viel in de finale was zijn bijdrage beperkt.

Als teamprijzen blijkbaar zo doorslaggevend zijn, berdient Pepe hem minstens even hard. Deze prijs gaat ook over een kalenderjaar dus het is een beetje ridicuul om nu al te stellen dat iemand hem zeker verdient terwijl er nog bijna een half jaar te gaan is.

24 juli 2016 om 10:55

Griezzman, suarez of payet verdienen hem meer. individueel allemaal een sterke eerste helft van 2016 gehad

24 juli 2016 om 11:02

Payet niet, Griezmann en Suarez verdienen hem zeker

24 juli 2016 om 11:19

Hoezo Suarez? Die scoorde naar mijn gevoel alleen maar intikkers tegen de kleintjes. Waarvan zeker 1/3 deel buitenspel of een penalty was. Ook faalde hij met Uruguay in de Copa. Suarez verdient de gouden schoen en verder niets. Zijn prestaties worden gewoon opgehelemd door het feit dat iemand voor het eerst in weet ik hoeveel jaar meer heeft gescoord dan Ronaldo en Messi in de competitie.

24 juli 2016 om 11:22

faalde hij met uruguay? hij was geblesseerd haha..

24 juli 2016 om 11:26

Hmm een speler die alleen maar intikkertjes scoorde tegen de kleintjes? Was dat niet Ronaldo zelf?

24 juli 2016 om 11:40

Hangt er van af..
Vind je Barcelona een kleine club?

24 juli 2016 om 11:58

En wat heeft ronaldo meer bijgebracht bij real buiten intikkertjes? niet veel dus verdient ronaldo hem zeker niet

24 juli 2016 om 12:00

Payet was in mijn ogen zeker niet de beste in de eerste helft van het jaar. Misschien Griezmann of Bale.

Suarez vond ik nu ook niet zo enorm belangrijk, we moeten de gouden bal niet automatisch aan de topscorers geven.

24 juli 2016 om 12:02

Die kleine club die november vorig jaar de "grootste club" compleet wegspeelde met 0-4?

24 juli 2016 om 12:02

Uhh 30+ assists..
In tikkers?
Zitten ook gewoon hele mooie goals tussen van buiten de 16..
We weten al wie de ballon dor gaat winnen.

24 juli 2016 om 12:39

Ikweet niet of je het wel weet maar het gaat om het jaar 2016.
In het JAAR 2016 is Messi nog altijd topscorer en heeft hij nog steeds de meeste assists.
En aangezien we nog een dikke 5 maanden te gaan hebben vind ik het zoiezo nog veel te vroeg om nu al te zeggen dat iemand de een jaar prijs verdient.

24 juli 2016 om 12:57

Ronaldo maakt er 16 in de CL dus die maakt meer kans dan degenen die jij opnoemt. En tegen mindere clubs? Lekker belangrijk. Die dpelers die maken de helft niet eens van Ronaldo haha en dan nog praten dat anderen het net zo verdienen. Payet en Griezman? Verloren finale is sowieso bye bye nominatie. Logisch toch dat een Kampioen wordt gekozen.

24 juli 2016 om 12:58

Messi heeft de meeste goals en assist maar dat zegt natuurlijk helemaal niks.
Kijk dan ook eens tegen welke tegenstanders hij die goals en assist gemaakt heeft!
Messi scoorde slechts 2 x tegen de top 5 uit La Liga en gaf daar tegen maar 1 assist.
Tegen de onderste 5 uit La Liga scoorde Messi 13x en gaf hij 4 assist.

24 juli 2016 om 13:15

ik weet nog dat mensen tijdens het EK bijna een petitie voor Iniesta wouden doen voor de ballon d'or.

het EK is voorbij en ik heb Iniesta zijn naam nooit meer gehoord.

enige ballon die hij verdiend is 2010 en die staat bij zijn Amigo thuis.

ik weet zelfs nog dat er een paar barca fans waren die na de gewonne CL finale zeiden als Portugal halve finale haalt maakt Ronaldo een goeie kans voor ballon d'or.

24 juli 2016 om 13:18

16 CL-goals? en hoeveel in 2016? Een verloren finale wil niet zeggen wie de beste is, ronaldo heeft niet eens 90min meegedaan dus is dat dan ook bye bye nominatie?

24 juli 2016 om 13:22

1 goal tegen Barca. De rest waren tegen kleine clubs ja.

24 juli 2016 om 13:23

30+ assists? In 2016? Wat lul jij nou weer.

24 juli 2016 om 13:26

Faalde in de copa america? Hij deed niet eens mee vriend daarnaast heeft Suarez FC Barcelona hard geholpen toen ze in een klein dipje zaten.

24 juli 2016 om 14:28

geen falen, maar een topprestatie met Uruguay had zijn kansen heel wat vergroot.

25 juli 2016 om 12:52

Hahahaha payet, kom op zeg heeft misschien net 3 leuke wedstrijden gespeeld het afgelopen EK.

25 juli 2016 om 12:52

Hahahaha payet, kom op zeg heeft misschien net 3 leuke wedstrijden gespeeld het afgelopen EK.

25 juli 2016 om 20:14

En bij West ham?

24 juli 2016 om 11:08

Volledige mee eens!!!! Je kan toch niet zeggen dat cr7 voor zijn doen heeft uitgeblonken dit EK? De finale deed hij notabene amper aan mee. De CL finale was ik ook niet onder de indruk als je weet wat hij normaal kan. En nogmaals het in juli we zijn net op de helft kwa voetbal voor hetzelfde geld schiet suarez er voor december al 30 in wordt cr7 geblesseerd who knowes

24 juli 2016 om 11:23

De haat op Ronaldo zal nooit stoppen en ja het is haat. Als Messi de CL wint is het "Ja maar Messi heeft de CL gewonnen en Ronaldo niet" of "Messi kwam wel tot de finale van het WK!" Maar als Ronaldo het EK wint en de CL telt het ineens minder mee. Messi is een geweldige voetballer maar iedereen ziet toch dat Ronaldo deze moet winnen?

24 juli 2016 om 12:04

Ik stoor me dood aan dit soort argumenten. Het is heel simpel. De reden dat mensen dat zeggen wanneer Messi de CL heeft gewonnen is omdat zijn spel zo'n gigantische impact heeft op het spel van Barcelona. De passes, versnellingen, mensen vrijspelen, assists en doelpunten dragen bij aan de winst van de CL. Ronaldo is puur voetballend niet eens iemand die in de top 10 staat in mijn mening. Spelers als Coutinho, Eriksen, Kroos, Modric vind ik wat dat betreft boven hem staan. Echter is Ronaldo een pure afmaker, misschien wel de beste ooit, maar hij heeft niet zo'n grote invloed op de manier waarop een team speelt. Je zag namelijk bij Portugal ook direct dat ze beter begonnen te spelen zodra Cristiano geblesseerd uitviel.

24 juli 2016 om 12:16

grappig want juist vorige jaar toen Messi de bal kreeg werd juist geroepen dat dit terecht was omdat Messi de belangrijkste prijzen had'gewonnen met Barcelona...

24 juli 2016 om 14:43

Messi was dan ook veruit de beste speler en heeft zijn team naar die prijzen gestuwd, Ronaldo was gewoon een radartje in het geheel, niet bijzonder belangrijk.

Een plus een is twee.

25 juli 2016 om 09:22

Je kan rekenen cool...

24 juli 2016 om 16:37

Tja het gaat natuurlijk over de gulden middenweg. Er zijn ook seizoenen geweest dat Ronaldo's statistieken vele malen beter waren dan die van Messi maar Messi met Barca wel alles won en toen kreeg Messi 'm ook. Dus het gaat niet alleen om de individuele prestaties. Ik vond Ronaldo ook niet altijd even indrukwekkend maar hij stond er wel wanneer het nodig was. Ik denk zo even aan Wolfsburg en Hongarije waar hij bijna eigenhandig real madrid en Portugal in het toernooi houdt. Ook de wedstrijd tegen Wales in de halve finale was hij toch bepalend met een doelpunt en een assist in die 2-0 wedstrijd. dat hij dan uitvalt in de finale is natuurlijk erg balen maar dat betekend niet dat hij geen enorm groot aandeel heeft gehad in de ek titel lijkt mij

25 juli 2016 om 11:58

Goh je kan alles van 2 kanten bekijken. Ja, hij hield ze in het toernooi tegen Hongarije maar had ze er dan ook bijna eigenhandig uitgeknikkerd door tegen Ijsland en Oostenrijk opmerkelijk veel open kansen te missen, inclusief een penalty. Had Quaresma die penalty mogen nemen en gescoord, was de wedstrijd tegen Hongarije al overbodig. En al die kansloze vrije trappen waarmee hij zijn team potentiële doelkansen ontneemt word ik gek van.

Tegen Wolfsburg stond hij inderdaad op toen zijn team hem het meest nodig had. Maar hoewel ik Ronaldo de beste doelpuntenmaker die ik ooit heb gezien vind, is hij te weinig beslissend in de grote matchen zoals tegen City en Atletico in de CL (halve finale en finale) waar bijv. Messi dat wel wat vaker is. En dan niet gewoon met doelpunten maar ook in het spel.

Ik was dan ook meer fan van de Ronaldo bij Manu die iets minder scoorde maar voetballend meer bij bracht en regelmatiger op grote momenten scoorde ipv een hattrick tegen Eibar in een 6-0 zege.

Zoals het er nu uit ziet zal Ronaldo de ballon d'or wel winnen ja, maar je weet nooit wat er gebeurt. Misschien valt hij wel van de trap en scheurt hij een pees, en dan is hij tot de winterstop uitgeschakeld. Hetzelfde kan gebeuren met Messi, Suarez, griezmann, enz. Er valt nu gewoon nog weinig over te zeggen.
Ik gun het Ronaldo, en ik denk dat hij 'm verdient. Maar je weet het nooit.

De prijs is voor beste voetballer en niet voor de voetballer met de meeste prijzen of de speler die de CL heeft gewonnen anders maken spelers bij engelse clubs totaal geen kans. En de prijs gaat ook enkel over 2016 waarin we nog een half jaar te gaan hebben en goals uit eind 2015 niet meetellen. Ik vind messi nog steeds beter en belangrijker voor zijn team maar dit is mijn mening.

24 juli 2016 om 11:14

Spelers bij Engelse clubs maken sowieso geen kans of ze nu de CL of wat andere prijzen winnen. Want het mag toch wel duidelijk zijn dat de meeste spelers van de BPL gewoon worden gehyped terwijl ze nauwelijks wat voorstelle.

De spelers die daar misschien ooit een keer een kans maken zijn op één hand met een aantal verloren vingers te tellen.

De laatste speler van een Engelse club die de prijs won was Cristiano Ronaldo himself.

24 juli 2016 om 12:03

De hele BPL is gehyped. Abnormaal hoeveel geld daar ook wordt gespendeerd, de engelse competitie maakt het voetbal kapot met hun enorme bedragen voor middelmatige spelers

24 juli 2016 om 12:07

Precies. De enige (toekomstige) gouden bal winnaar uit de BPL die ik zo snel kan verzinnen is heel, heeeeel misschien Martial.

24 juli 2016 om 12:41

Pogba als hij gaat

Jongens, jongens, nu weten we het wel. Begint dit gezeik over die Ballon d'or nu al? Er is nog een half jaar te spelen. Uiteraard is Ronaldo een goede kanshebber, maar er zijn geheid meerdere kandidaten. Ik zou het Ronaldo overigens van harte gunnen hoor, fantastische speler waarvoor ik veel respect heb. Maar dat eindeloze gespeculeer over die prijs hoeft van nu nog niet te beginnen.

Waarom zou je überhaupt in juli al kunnen concluderen dat een bepaalde speler de beste van dit jaar is? We zijn net over de helft van het jaar en er kan de komende tijd nog enorm veel gebeuren. Daarnaast snap ik niet waarom er voortdurend een campagne door spelers en trainers gevoerd wordt om een bepaalde speler deze prijs te laten winnen.

Daarnaast snap ik de argumentatie ook niet; de balon d'or is een individuele prijs op basis van prestaties en niet op basis van prijzen die een team gehaald heeft. Ronaldo heeft weliswaar de CL gewonnen met zijn ploeg mijn zijn bijdrage in het jaar (niet het seizoen) 2016 was niet bijzonder groot. En ook op het EK is hij niet echt de uitblinker geweest en was hij veel wedstrijden niet zichtbaar. Als we dan toch naar namen gaan kijken, dan denk ik dat Griezman, Bale, Suarez een veel grotere kans maken voorlopig. Die hebben voor hun ploeg echt het verschil gemaakt in meerdere wedstrijden. Dat dit niet altijd toch prijzen geleid heeft maakt de individuele prestatie niet minder. Maar goed, er kan de komende maanden nog heel veel gebeuren en alle speculatie is en blijft een beetje onzinnig op dit moment

Nutteloos bericht vind ik dit. Loop een willekeurig energieleverancier binnen en vraag wie de beste energie levert, 1 keer raden wat ze zeggen. Dit is gewoon precies hetzelfde.

24 juli 2016 om 11:38

En als je na de concurrent van het energie bedrijf binnenloopt en hij verteld je precies het zelfde, wat dan?
In dit geval heb ik het over Neymar die dus ook zoiets zij over de ballondor dit jaar..

24 juli 2016 om 16:54

Ik snap je hele punt niet, maar dat kan aan mij liggen.

Wij van WC eend.........ik vind trouwens dat Griezemann of Suarez best een x mag winnen. En Messi was ook meer doorslaggevend dat CR.

Belachelijk als Messi of Ronaldo deze jaar hem wint. Luis Suarez bewijs elke wedstrijd waarom hij dit seizoen en dit jaar deze prijs verdiend. Zo kan je evengoed Pepe de gouden bal geven, die zoveel belangrijker was tijdens de EK. In de Champions league was Ronaldo gewoon de belangrijkste van Real Madrid, maar ook zonder Pepe was het gelukt om de Champions league te winnen als je ziet hoeveel het mee zat met de tegenstanders, daar kon Ronaldo duidelijk tegen op en erop vlammen.

Nee Ronaldo verdiend het niet, Messi ook niet.

24 juli 2016 om 11:32

Suarez liet het in het verleden ook zien en zijn naam werd toen 0 keer genoemd, waarom nu opeens wel?

Hij scoorde in zijn laatste 2 seizoenen ook veel goals bij Liverpool. Vooral zijn laatste seizoen en dat ook nog eens met kwalitatief gezien mindere spelers om zich heen. Dat is toch pas een prestatie, maar toen riep niemand zijn naam.

Is een geweldige voetballer, maar door al die incidieten die er over de jaren heen plaats vonden heeft hij zijn imago ook verneukt en daarom zal hij die prijs ook nooit krijgen.

Sinds wanneer zijn wij geïnteresseerd in de mening van deze jongen?

Nee even zonder gekkigheid haha. Alsof Ronaldo dit jaar nou zo boven de rest uitstak. Hij was weer goed maar voor zinn doen vond ik het meevallen. Hij won de cl en het ek en daarom word het zo opgeblazen. Gebeurde bij Messi bij sommige edities ook. Vind dat Suarez en Messi evenveel kans maken als we puur naar het individuele aspect kijken

Wat ik vreemd vind is dat het ene jaar wanneer Ronaldo er 10 meer heeft gemaakt dan Messi maar Messi won de CL en landstitel dan word er gezegd dat Messi de prijzen heeft binnen gehaald. Wanneer Ronaldo de prijzen binnenhaalt gaat het om de doelpunten.

En ik ben het er mee eens dat geen enkele speler er heel erg boven uit stak. Maar ik snap niet dat mensen durven te zeggen dat Ronaldo niet zo dwingend en bepalend was. In de gewonnen CL heeft hij er 17 gemaakt. In het gewonnen EK was hij betrokken bij de meeste goals van zijn land.

Dan is hij toch bepalend qua doelpunten en assists. Misschien niet qua spel, maar zonder zijn inbreng waren die prijzen niet tot stand gekomen.

En ik ben het eens met Neymar, de prijs hoort naar Ronaldo te gaan.

24 juli 2016 om 11:25

De goals in de champions league zijn niet allemaal in 2016 gemaakt he. Ik zou niet weten hoeveel daarvan wel hahaha maar een puntje voor de volgende keer

24 juli 2016 om 11:32

Correct. Ronaldo heeft sinds de achtste finale 5 goals gemaakt van de 9 goals + bepalende penalty gescoord tegen Atletico Madrid in de finale + 1 assist. Dus alsnog erg bepalend. Dus van de 9 goals in 2016 van Real in de CL is hij betrokken bij 6 goals. Hij kan ze moeilijk allemaal maken. Zeker omdat er ook nog een eigen goal bij zat.

24 juli 2016 om 12:17

Jhil

Waar haal jij vandaan dat Ronaldo meer goals scoorde in vorige jaren? Je laat express de assist buiten beschouwing want dat zou alles weer recht trekken. Daarnaast won Ronaldo vorig jaar helemaal niks tenopzichten van Messi dit jaar die 2 belangrijke prijzen wist te winnen. Uitstekend speelde in de Copa America en beslissend was tot aan de finale (helaas de belangrijkste wedstrijd), zelfde kunnen we zeggen over Ronaldo die gewoon onzichtbaar was in beide finales (1 finale viel die geblesseerd uit, Portugal weet te winnen en Ronaldo krijgt alle eer maar dan ook echt alle eer gebasseerd op wat? Dat je iemand iets gunt ok maar hem alle credits geven gaat echt te ver).

Sowieso als je zegt "wanneer Ronaldo de prijzen binnen haalt" je bent gewoon lachwekkend en totaaal niet objectief.

24 juli 2016 om 12:36

Het is toch logisch als je het over doelpunten scoren hebt dat je assists er buiten laat? Want het kan zomaar zijn dat Messi 100 keer iemand voor het doel zette en 15 kansen werden afgemaakt en bij Ronaldo van de 100 keer 12. Dat is dus niet te pijlen. Bij een assist ben je te erg afhankelijk van je medespeler.

Welke twee belangrijke prijzen voor Messi dan? Grootste clubprijs ging naar Real Madrid en grootste landenprijs ging naar Portugal...

Die eer was gebaseerd op dat hij het meest betrokken was bij doelpunten van alle spelers bij Portugal. Dus in aanvallend opzicht bracht hij het meest. En halve finale beslist met een goal en assist. En het opstaan tegen Hongarije, zonder Ronaldo waren ze toen naar huis.

Messi was goed in de Copa idd. Maar niet overdrijven. Messi scoorde een hattrick tegen de nummer 51 van de wereld. En alle doelpunten werd gescoord toen Panama al rood had gekregen. En een goal tegen de nummer 46 van de wereld. En Argentinië staat niet voor niks op nummer 1, die hebben een fantastisch team.

Als die individuele prijzen er toch bij worden gehaald geef dan die ballon d'or maar aan Pepe. Zowel in de CL finale als in de ek finale was hij de beste man. Daarnaast zag je ook dat Real veel beter was als hij speelde in plaats van Varane. Maar hij is een verdediger en zal hem dus nooit winnen want aanvallers zijn blijkbaar altijd belangrijker en dus zal Ronaldo hem weer krijgen.

24 juli 2016 om 12:09

Precies dit. Zo lastig voor sommigen om dat in te zien. Ronaldo was dit jaar niet zo goed als iedereen denkt. Het zat gewoon mee.

Men blijft het ook maar niet begrijpen. De Ballon d'Or is een statistiekenprijs niet een prijs omdat je zoveel prijzen hebt gewonnen. Oke leuk dat C. Ronaldo de CL heeft gewonnen, maar was toen belangrijk... Uhm nee, want meneer was nergens te bekennnen. Finale EK... C. Ronaldo valt uit oftewel niet door hem het EK gewonnen, maar dan zijn er natuurlijk altijd nog mensen die dan roepen... Hij heeft Portugal wel naar de finale geholpen! Nou komt ie... Messi wint de competitie, maar ook hij heeft Argentinie geholpen naar de finale, dus eigenlijk een 50/50 voor wie hem gaat winnen!

Tja kun je wel zeggen wij van wc eend maar ook een Neymar zij gewoon dat Cristiano er het beste voor staat..
We hebben het over de rivaal van Ronaldo die dat dus zegt..
Messi heeft ook een hele leuke kijk op de ballon dit jaar.
Ik snap niet waarom vz dat nog niet geplaatst heeft?
Ach ja zal binnenkort wel gebeuren.
Laat ik maar niet verklappen wat Messi zij, ik hou het nog spannend

24 juli 2016 om 12:16

Messi is altijd zelfkritisch zal me niks verbazen als hij Ronaldo als Gouden Bal winnaar tipt. Hij accepteerde na goed spel in Copa 2015 de prijs voor beste speler ook niet en gaf hem weg.

24 juli 2016 om 13:09

suarez 7

gaf messi zijn gouden ball van wk weg ? aan wie ? gooi is een link.

24 juli 2016 om 13:26

Niet Gouden Bal van WK beter lezen haha. Die van de Copa.

24 juli 2016 om 12:23

eufcl

Wat heeft Messi dan gezegd? want kan het nergens terug vinden. Zal me niets verbazen als hij zou zeggen dat hij niks geeft om individuele prijzen en dat hij ze zo zou inruilen voor een teamprijs met Argentinië.

In de Champions League finale totaal niets laten zien, werd "matchwinnaar" omdat hij toevallig de laatste nam en het zo uitkwam dat die penalty de beslissende was. Slecht EK op die wedstrijd met die twee goals na. We zien wel wie die bal gaat winnen. Vind het een moeilijke discussie. Waarom altijd een aanvaller ? Middenvelders, verdedigers en keepers zijn zeker zo belangrijk. Misschien bal per linie uitreiken ?? Ben je waarschijnlijk van een hoop discussie af.

Ik zou voor Pepe gaan. Haalde een hoog niveau, was meer aanwezig tijdens de finales en heeft ook dezelfde prijzen gewonnen.

Mensen maken zich hier druk terwijl deze prijs (al jaren) nergens over gaat.

Sowieso is het meer dan belachelijk dat er in een pure teamsport een verkiezing is voor één beste speler. Dat is iets wat ik nooit zal begrijpen. We hebben het hier over prijzen winnen, competitie, CL, EK, etc. Voor al die successen is het hele team veranwtoordelijk. Ook statistieken in de zin van goals en assists. Ook daarin ben je in de meeste gevallen afhankelijk van je medespelers.

Het is en blijft (in mijn ogen) een prijs die niets in het voetbal te zoeken heeft.

Je hebt tijdens die gala toch ook altijd het team of the year en daarin zitten dan de beste 11. De 3 genomineerde voor de Gouden Bal zitten er dan ook altijd in. Dus ja......?

Wat er ook mag gebeuren : Geen Pepe MET DE Ballon D'or Aub!! Het zal tussen Ronaldo en Messi gaan en de kansen liggen 50-50 met nog een half jaar te gaan, voorlopig hebben ze allebei 2 prijzen, Messi heeft de dubbel in Spanje (zelfde competitie waar Ronaldo ook actief is) en had daar een veel groter aandeel in dan Ronaldo in bv het EK - wie hem ook wint van die twee, het zal spannend zijn en er valt voor beiden iets te zeggen dus een verdiende winnaar

Geef hem maar aan Del Piero, die heeft nog altijd een bal tegoed van in 96'.

Nee serieus, de gouden bal laat mij kouder met het jaar, het boeit mij niet wie die populariteitsprijs wint, al wint Pepe hem, ze zijn bij de organisatie achter de Ballon D'or zelf al jaren de weg kwijt inzake waarvoor en voor wie hun prijs staat, hoe zouden wij er dan nog aan uit kunnen?

24 juli 2016 om 12:10

Je hebt helemaal gelijk. Spelmakers, verdedigers en keepers worden zwaar ondergewaardeerd. Zwaar ondergewaardeerd wordt wat Messi dit jaar deed, wat spelers als Modric, Iniesta en Xavi hebben gedaan en wat Neuer in 2014 deed.

Begint dat gezeur over wie die bal wint nu alweer? Dat ding wordt in januari pas uitgereikt, maar het hele jaar door wordt hierover gezeverd. Lekker boeiend wie 'm wint.

Dit blijft altijd een discussie. Je geeft individuele prijzen in een teamsport. Dit is altijd subjectief en onmogelijk meetbaar omdat niet van elke positie op het veld hetzelfde wordt verwacht. Daarnaast is het de vraag of Real en Barca excelleren dankzij CR7 en Messi of dat CR7 en Messi excelleren dankzij Real en Barca. Persoonlijk zie ik dan liever 4 prijzen te weten beste doelman, beste verdediger, beste middenvelder en beste aanvaller van de wereld. Ook dit is arbitrair maar naar mijn mening al een stuk eerlijker.

Eerlijk gezegd is er maar een speler die em verdient en dat is bale. Die man heeft werkelijk overal afgelopen jaar gepresteerd ronaldo heeft niet echt veel laten zien. Ook al ben ik als barca fan tegen real gun ik t bale t meest klasse speler afgelopen seizoen

Ronaldo gaat zeker de balon'dor winnen

Inderdaad plus het feit dat hij op het ek vaker vervelend in de picture stond dan geweldig en de finale niet eens echt heeft meegespeeld.
Dus elke keer over dat prijzen winnen wordt ik ook zat ... Bij real heeft hij het ook niet alleen gedaan ...

Als mensen zeggen "ja Ronaldo verdient hem omdat hij het EK en de CL won"vind ik dat eigenlijk nergens op slaan ik bedoel waarom zou je iemand kiezen die zelf niks heeft gepresteerd in die finales en als je kijkt naar de finale die Messi heeft gespeeld in de beker dat zou Ronaldo ook moeten doen zo spelen dan zou je kunnen zeggen dat Ronaldo de finale had beslist dan wist ik het ook wel met de ballon do'r en als je naar de rest van 2016 kijkt staat Messi bovenaan en je kunt ook niet zeggen dat Messi niks heeft gepresteerd dit jaar want landstitel is toch altijd wel belangrijk beker is altijd mooi meegenomen maar als ik moet kiezen zou ik voor Messi gaan niet dat Ronaldo geen kans maakt maar ik schat het net 55/45 maar er zijn nog dik 5 maanden dus we zien wel verder

Ik vind het een moeilijke vraag want qua prijzengebied kan je zeggen dat Ronaldo hem verdient, maar Pepe was belanrijker in beide finale's dan Ronaldo en hij komt niet eens in de buurt. Er waren best wat weten waar Ronaldo nergens leek te zijn terwijl Messi en ook echt Suarez de sterren van de wereld speelden. Verder vond ik Modric de beste speler van Real dit jaar, zeker in de finale.
Suarez scoorde twee keer in de 0-4 mokerslag in Bernabeu, Suarez scoort 5 van de 6 gescoorde goals van Barcelona op het WK voor clubs en werd speler van het toernooi benoemd. Tegen Deportivo La Coruna scoorde hij 4 van de 8 goals en bereide hij er 3 voor.
Hij scoorde een hattrick in de laatste wedstrijd van het seizoen waarmee Barca de titel won.
Hij werd topscorer met 40 goals en was ook lijstaanvoerder met 16 assists. Verder kon je zien hoe dramatisch het verschil voor Uruguay is me en zonder Luis Suarez. Hun goede jaren waren wanneer Luis speelde en hebben in alle wedstrijden waar hij niet mocht mee spelen of het nou schorsingen of blessures waren heeft Uruguay telleurgesteld. Als je het mij vraagt was Luis eigenlijk de beste speler van de Primer Division dit seizoen, maar ik denk met zijn paar keer gestoorde vertoonde gedrag hij hem niet zal winnen.
Verder vind ik ook dat Griezzmann hem eigenlijk verdiende. Hij was samen met Godin de beste speler van Atletico en trapte individueel Bayern en Barca uit de Champions League. Hij werd topscorer van het EK en was de beste speler, overduidelijk de beste speler. Griezmann heeft ook heel veel mensen plezier gegeven met z'n spel dat vol zat met slimme spitsen goals, mooie kopgoals in de kruising, maar ook de mooiste goals met flair. Het mooiste aan Griezmann is, nog meer dan alle spelers dit seizoen, is dat hij zonder zorgen speelt, hij speelt met zoveel vrijheid en gemak en dat zie je in z'n spel en het is een genot om naar te kijken. Atletico in de finale heeft absoluut met hem te maken en hij was zeker de beste bij de Fransen die normaliter gewoon het EK winnen, en dan heeft niemand het over Ronaldo.
Ronaldo was instrumenteel in het winnen van de twee grote prijzen, maar laten we niet overdrijven. Het meerendeel van zijn doelpunten kwamen tegen Malmo en Wolfsburg wat wel knap is, maar het was niet alsof hij domineerde tegen City en Ateltico, sterker nog hij was bijna onzichtbaar. De finale was de slechtste wedstrijd die ik Ronaldo ooit heb zien spelen, niks maar dan ook niks werkte bij hem. Dan de laatste penalty nemen en doen alsof hij het allemaal heeft gedaan vind ik hilarisch.
Als je ook kijkt was Ronaldo vele wedstrijd op het EK helemaal niet goed zoals tegen Ijsland en Ostenrijk was beschamend slecht. Hongarije was hij echt geweldig, maar Ronaldo's Portugal eindigt 3de in de makkelijkste poule op het EK, wat voor een klasse is dat dan? Elk ander toernooi lig je eruit als je 3rde eindigt in je groep. Toen was het een drama tegen Kroatie, het was de slechtste wedstrijd van het toernooi dat vol zat met slechte wedstrijden. Daarna is Ronaldo weer bijna niet te zien tegen Polen en winnen ze met strafschoppen. Tegen Wales was Ronaldo niet weergaloos, maar hij deed het wel, scoren en een assist geven. In de finale heeft hij natuurlijk nooit de tijd gehad om z'n stempel de drukken op het spel van Portugal, maarja.
Als je het gaat doen op spel vond ik Suarez en Griezmann een betere voetballer dit seizoen, en als je het over prijzen wilt hebben vond ik Pepe een van de beste in beide finale's.
Het is een grandioze voetballer en ik vond het verschrikkelijk dat hij de finale niet kon spelen, maar Ronaldo was niet de beste speler van de wereld dit seizoen, vind Luis en Antoine meer passend voor die titel.

24 juli 2016 om 18:12

Te lang, kan korter

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren