Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ronaldo: ‘Individuele prijzen zijn niet zo belangrijk, ze zijn geen obsessie’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo opende eerder dit jaar een eigen museum in Funchal op zijn geboorte-eiland Madeira, een plaats waar hij terug kan kijken op alles wat hij tot nu toe in zijn carrière bereikt heeft. De Portugese ster kende ook nog eens een bijzonder succesvol afgelopen seizoen, waarin hij met Real Madrid de Champions League won en met Portugal ook zegevierde op het EK. Ronaldo denkt zelf dan ook dat dit misschien wel het beste seizoen uit zijn loopbaan was.

/

“Het was het beste jaar van mijn leven op prijzengebied”, vertelt hij aan Marca. “Ik heb twee hoofdprijzen gewonnen met mijn club en met mijn land. De volgende prijs die ik meeneem naar het museum is de Europese titel, ik ben er erg trots op dat ik dat bereikt heb. La Undecima (de elfde Champions League-winst van Real Madrid, red.) was een emotioneel en uniek moment. Om die prijs hier te hebben is echt ongelooflijk. Iedere keer dat ik de beker zie denk ik weer aan mijn eerste Champions League-winst met Manchester United en de twee met Real.”

“Madrid is mijn club, ik zit hier al zeven seizoenen en ik ben erg gelukkig en tevreden. Alles is nog steeds geweldig”, gaat Ronaldo verder. “De Ballon d’Or? Je gaat er nooit van uit dat je individuele prijzen wint. Ze zijn niet het belangrijkst en ik ben er niet door geobsedeerd. Ik maak dit jaar een kans aangezien ik de Champions League en het EK gewonnen heb, dat zijn belangrijke prijzen.”

Denk jij dat Cristiano Ronaldo de Ballon d'Or gaat winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is wel de compleet foute persoon om dit te zeggen.

Als 1 iemand niets om het team geeft of om anderen, is het wel hem. Ik herinner me bijvoorbeeld een 4-1 finale 2 jaar geleden in de CL tegen Atlético waar hij enorm slecht speelde, en bij de 1-1, 2-1 en 3-1 stond zijn gezicht op onweer. Maar toen hij met een penalty de 4-1 scoorde, brak hij het hele stadion af. En zo zijn er wel meerdere situaties geweest.

Het is ook diegene die elke maand in de krant wil staan, met een grote cheque in de hand en een grote smile op zijn gezicht, omdat hij een duizendste van zijn loon aan een goed doel schenkt.

Zo'n mensen vind ik gewoon walgelijk. En als je je dan nog eens zo hypocriet gedraagt door zo'n dingen erbij te zeggen, heb je helemaal afgedaan voor mij.

23 juli 2016 om 18:53

Want jij kent ronaldo natuurlijk persoonlijk en weet hoe hij is?

23 juli 2016 om 18:54

Omdat? Waarschijnlijk wil je de ballon d'or van 2014 er bij halen, omdat hij zijn emoties niet kon bedwingen. Je weet toch wel dat hij blij was dat hij had gewonnen voor zijn familie en voornamelijk zijn vader?

23 juli 2016 om 19:29

Hou toch een keer op man, zijn vader er weer bij te betrekken. Zielig argument dit.

23 juli 2016 om 19:45

Als jouw vader wilt dat jij de beste voetballer ter wereld bent, ga jij je helemaal kapot werken om dat te bereiken. En dat heeft Ronaldo ook gedaan en mag hij dan niet zijn emoties lozen?

24 juli 2016 om 02:32

Dit is totale onzin, want hij had de ballon d'or al gewonnen daarvoor. Hij was al een aantal jaar de beste speler met de prijzen die hij won Enso. Dat je weer zijn vader erbij Moet halen is gewoon onzin.

24 juli 2016 om 11:21

Nee, want hij wilt het blijven hij heeft er harder voor gewerkt dan elke andere speler en heeft nooit opgegeven. Hij is van onder gekomen tot nummer 4 best betaalde beroemde persoon ter wereld. Dan echt je wel huilen vind ik, tranen van geluk. En denk er eens over na, vroeger werd Q7 een grotere toekomst voorspeld dan voor CR7 maar kijk wat je kan bereiken met inzet.

23 juli 2016 om 19:12

Mag iemand gewoon blij zijn omdat hij tevreden is over zijn prestaties? Snap niet dat mensen zich om zulke dingen kunnen druk maken

23 juli 2016 om 19:22

De manier waarop iemans omgaat met zijn succes kan iedereen sijn mening over hebben. Ik vind het bijvoorbeeld mooier wat Messi doet, door juist bescheiden te blijven. Een ander vind het dan weer mooier zoals Ronaldo daar op reageert. Wat fiodor echter zegt is dat ronaldo hier hypocriet, dit is echter geen mening maar een feit. Het zit in ronaldo's karakter dat hij altijd de beste wil zijn en dat heeft hij ook nooit onder stoelen of banken geschoven en hij geeft dan ook vaak aan dat hij zichzelf de beste vindt. Ook noemde fiodor ook een voorbeeld dat Ronaldo meer in eigen belang speelt dan in het teambelang. Dit is ook met heel veel voorbeelden te onderbouwen. Of je dat dan mooi of niet mooi vind is dan weer een mening. Maar als je nu plotseling aangeeft dat je niets om individuele prijzen geeft, is dan ook wel een beetje hypocriet. Ik ben het dus ook met fiodor eens.

23 juli 2016 om 19:59

Als hij alleen voor zichzelf zou spelen zou hij vast niet standaard bij de spelers horen die de meeste assists in de pd geven ..

24 juli 2016 om 02:20

Zucht...
Wil je het gewoon niet erkennen? Het is toch ontzettend duidelijk? Een paar voorzetten en tikkie breedt assist maakt dat niet anders.

24 juli 2016 om 14:47

Lol afgelopen seizoen 25 assists .. Dat is niet een paar voorzetten. Dat is gewoon extreem belangrijk voor zijn teams. Hoe vervelend je dat ook mag vinden.

En wat is in godsnaam een tikkie breed assist?

23 juli 2016 om 19:19

The numero 1 camper in de 5 meter gebied. Deze man verdient het niet om de beste van de wereld genoemd te worden. Waarom hij wel en Pepe bijv niet die ook Cl en Ek heeft gewonnen en in de belangrijkste toernooi de hele reeks goed heeft gespeeld.

In alle grote wedstrijden letterlijk onzichtbaar. Zijn goals (vele penaltys) is het enigste wat hem onderscheid wat overigens terecht is maar als je puur kijkt naar techniek en wat die presteerd in de grote wedstrijden is het gewoon niet goed. Wanneer heeft deze man voor het laatst iemand voorbij gespeeld? Mooie schaarbeweging en dan pasen zonder iemand in de buurt daar is die wel goed in.

23 juli 2016 om 19:26

Fiodor.

Wat een opmerking zeg. Cristiano Ronaldo walgelijk vinden omdat hij in de kranten komt als hij geld geeft aan een goed doel. Moest eigenlijk lachen om hoe zielig je reactie was. Zeur je gewoon om het zeuren of probeer je een record te breken of iets dergelijks? Gewoon een vraag puur uit interesse.

23 juli 2016 om 19:35

Aan een goed doel doneren, dient om andere mensen die het moeilijk hebben te ondersteunen. Niet om jezelf in de picture te plaatsen en je eigen imago proberen op te poetsen.

Rijken die de helft van hun vermogen anoniem afstaan aan goede doelen, die hebben het beste voor met andere mensen. Mensen van de categorie Ronaldo denken enkel aan zichzelf en willen aan iedereen laten overkomen dat ze grote helden zijn die de mensheid redden.

23 juli 2016 om 19:36

Ik vind jou juist walgelijk door dit te zeggen. Beter 1 duizendste van je loon schenken dan helemaal niks. Waar was je toen messi zijn belasting enz niet hd betaald? Heb respect en hij komt soms arrogant over op het veld maar so be it.. Hard work pays off

23 juli 2016 om 20:11

Nu kraam je echt onzin uit. Cristiano Ronaldo is rijk en wereldberoemd, natuurlijk komt het in de media. Daarnaast hebben dat soort acties van beroemdheden alleen maar positieve effecten, aangezien het goede doel in de picture komt te staan. Je statement is onzinnig, je argumenten zijn onzinnig en je vergelijking is onzinnig. Ik begrijp werkelijk waar niet hoe je (correct) betogend wilt overkomen met zo'n simpele manier van denken. Je reactie(s) zijn overduidelijk uit afgunst. Slaap er een nachtje over joh.

23 juli 2016 om 22:09

Ik heb nog nooit in heel mn leven zo een grote hater gezien. Niet normaal meer

24 juli 2016 om 04:06

Wanneer hij z'n geld zelf houd hoor je mensen klagen, wanneer hij zijn geld aan een goed doel geeft hoor je mensen klagen. Niet iedere voetballer geeft zijn geld aan een goed doel. Ja hij is zo nu en dan wel arrogant maar de passie en de liefde binnen en buiten het voetbal veld springt er van af.

23 juli 2016 om 19:40

Get ready to get bashed by Real fans. Het is taboo om slecht te praten over Ronaldo of Messi hier. Feiten worden gezien als meningen en je wordt gelijk aangevallen.

Messi en Ronaldo kennen haast geen slechte seizoenen, maar persoonlijk vond ik dit niet zijn beste seizoen. Enige waardoor hij boven Suarez of Messi stijgt zijn de 2 grote prijzen die hij won.

Wel grappig hoe hypocriet hij nu overkomt met zijn opmerking. Staat hem namelijk totaal niet. Hij laat het ook erg vaak merken dat individuele prijzen degelijk belangrijk zijn voor hem.

Ach ja zo heeft iedereen wel veranderingen in zijn leven. Misschien dat Ronaldo nu ook beseft dat individuele prijzen minder van belang zijn dan teamprijzen .

23 juli 2016 om 20:11

Ik vraag mij af. Wat jij zou doen als jij zvl geld zou hebben. Aan uw gedacht hft niemand iets aan. Cr7 zal altijd goed slapen.

23 juli 2016 om 21:25

Ik had Balotelli het liever horen zeggen!

24 juli 2016 om 01:16

hij was geblesseerd aan zijn knie die finale he.

24 juli 2016 om 09:15

Tja je kunt verschillende dingen doen met je geld: een duizendste geven aan goede doel of belasting ontduiken. Ze staan allebei dan met hun kop in de krant. Kies ik toch voor het eerste.

Ik vind het persoonlijk niet zijn beste seizoen. Wel een goed seizoen uiteraard want een slecht seizoen heeft hij ook nooit gehad. Hij heeft natuurlijk ook de twee prijzen gewonnen die hij het graagst wilde (waarschijnlijk wk ook wel maar dat ia iets onwaarschijnlijker om te winnen). Maar naar mijn mening speelde hij niet een van zijn sterkste seizoenen.

23 juli 2016 om 19:14

Goed dat jij als barca fan dit zegt! Ik geef ook eerlijk toe dat hij veel sterkere seizoenen heeft gespeeld. Zoals 2014. Maar des ondanks gewoon nog een goed seizoen.

24 juli 2016 om 01:19

hij zegt ook kwa prijzen je ziet aan alles dat hij heel graag met portugal een prijs wou winnen. al was het een confederation cup (hahah).

denk dat hij dat daarom zegt.
zijn eerste seizoen onder Ancelotti was sowieso zijn sterkste of zijn laatste met man utd. en dan praat ik niet over cijfers alleen maar vooral zijn spel.

Je hebt mensen die meer met het team bezig zijn en mensen die meer met zichzelf bezig zijn. Bedenk zelf maar waar Ronaldo meer bij hoort. Pas als iemand die meer met zichzelf bezig is tijd krijgt om na te denken dan komt deze tot socialer acties. Persoon is zich duidelijk bewust zijn eigen ego en het beeld dat gevormd wordt. Mensen in omgeving zoals marketing en management zullen hem hier ook op wijzen. Bewuste compensatie is het gevolg. Dit maakt hem geen slechte voetballer want hij heeft zichzelf extreem goed gemaakt. Daarom om en om verdient elk jaar met Messie deze prijs verdient afwisselen.

Dat Ronaldo altijd zeker van zijn zaak is, en dat hij zichzelf de veste vindt is prima. Maar je Moet nu niet gaan zeggen dat je de individuele prijzen het belangrijkste vind, omdat je 90% zeker bent dat je ballon d or krijgt. Dad s hypocriet. Ook nu Moët hij gewoon true blijven want dat maakt hem ook zo uniek en zichzelf.

23 juli 2016 om 19:47

Niet*

Heeft inderdaad een goed seizoen als het gaat om teamprijzen, maar individueel toch niet kom op. En hij weet dit zelf ook, als hij echt zo kritisch is op zichzelf als hij altijd zegt. Maar dan toch eindigen met de noot "belangrijke prijzen". Wetende dat anderen ook prijzen hebben gewonnen.

23 juli 2016 om 20:03

Hij zegt toch niet die andere prijzen niet belangrijk zijn?


Al had hij van mij zelfs belangrijkst mogen zeggen, want cl en ek waren dit jaar gewoon de grootste prijzen die er te winnen waren ..

23 juli 2016 om 20:08

Het gaat om de impliciete boodschap die hij hier wil afgeven. De CL en het EK zijn grotere prijzen ja, maar dan hoef je toch niet te benadrukken dat het belangrijke prijzen zijn? Al helemaal niet als teamprijzen belangrijker zijn en als je reageert op een vraag over de ballon d'or.

23 juli 2016 om 20:17

Het is gewoon een doodnormale opmerking. Je kunt wel overal iets achter gaan zoeken, maar hij zegt gewoon dat hij een kans heeft omdat hij 2 belangrijke prijzen gewonnen heeft. Niets mis mee.

En hij heeft geloof ik 60 goals of zo gescoord afgelopen seizoen, dus dat hij individueel geen goed seizoen gehad zou hebben is ook onzin.

23 juli 2016 om 20:24

Wij verschillen van mening over hoe er gekeken word naar voetbal en hoe voetbal wordt begrepen, niets mis mee. Zonder in discussie te gaan geef ik een voorbeeld. 60 goals maken maakt je niet per se een goede voetvaller, dus winnaar Ballon d'Or, welke er is voor de beste voetballer, niet goalscorer.

23 juli 2016 om 20:32

Het gaat er niet om wat wij vinden. Ja ik vind ook best dat soms een mooie middenvelder of topverdediger dat soort prijzen wint, maar in de praktijk werkt dat niet zo. En deels terecht ook wel want aan het einde van het verhaal gaat het om goals en prijzen.

Maar dat was mn punt niet. Ik wilde je alleen even uitleggen dat hij niks geks zei met de opmerking belangrijke prijzen. Hoe graag je dat ook wel zo wilt zien.

23 juli 2016 om 20:32

mag winnen*

23 juli 2016 om 20:34

Hij heeft trouwens ook nog 25 assists gegeven of zo ..

23 juli 2016 om 21:04

Laten we het simpel houden dan. Was het voldoende geweest om te zeggen ik maak kans, omdat ik de CL en het EK heb gewonnen? Ik wilde je op mijn beurt wijzen op de context van de vraag, de Ballon d'Or. Voor alle duidelijkheid Ronaldo is een geweldenaar, geen twijfel. Wel nog 1 puntje mbt de statistieken die je er bij haalt. Het gaat om 2016 he, niet 2015-2016.

23 juli 2016 om 21:13

Ja, dat was niet alleen voldoende geweest, maar zelfs precies hetzelfde. En dan had je waarschijnlijk weer gemopperd dat hij speciaal de prijzen specifiek noemt.

Ja klopt. Maar zijn statistieken zijn vrij constant, dus kans is groot dat hij ongeveer op zoiets uit gaat komen.

23 juli 2016 om 21:39

Jammer dat jij t ziet als mopperen. Leuk dat je voor mij probeert te denken maar doe maar niet, want ik geef zelf aan dat het voldoende had geweest (en terecht) dat hij die prijzen heeft gewonnen. Nogmaals context. En ja hij is constant, maar raakt hij straks (nog erger) geblesseerd (hopen van niet) en mist hij een deel van het seizoen, laten we het restant van 2016 afwachten.

Al scoort een speler nog zoveel, zolang zijn spel niet goed is dan verdient hij toch geen Ballon d'Or, de prijs voor de beste voetballer. Een verdediger hoort de verdedigen een aanvaller hoort te scoren. Met andere woorden als een verdediger goed verdedigt hoort hij ook kanshebber te zijn?

23 juli 2016 om 21:45

Ik heb je al uitgelegd dat ik het daar persoonlijk op zich niet oneens mee ben, maar dat het in de praktijk niet zo werkt. En dat weet je best. Of iig weet de rest van de wereld dat.

23 juli 2016 om 22:05

Omdat het in de praktijk nirt zo werkt, betekent toch niet dat jij als individu een eigen mening kan hebben, eentje die beter geargumenteerd kan zijn dan die van "de praktijk". Top dat je het niet helemaal oneens met me bent.

23 juli 2016 om 22:16

hahaha 51 goals gemaakt slecht seizoen individueel slaat nergens op plus 3 goals en 3 assist op het ek gewoon een goed seizoen individueel hoor

23 juli 2016 om 21:15

Ik ben geen ronaldo hater, maar dit was een hele matige jaar voor ronaldo (individueel gezien).

Het hoort niet zo te zijn dat als Real en portugal prijzen pakken dat ronaldo dan gelijk topfavoriet is voor de ballondor. Hij heeft matig gepresteert in tot nu 2016

23 juli 2016 om 21:29

Erg matig? vond ik niet.

Real Madrid scoorde in de gewonnen Champions League dit jaar 8x , Ronaldo was goed voor 5 treffers en 1 assist.

Portugal scoorde in het gewonnen EK ook 8x en Ronaldo was hier goed voor 3 treffers en 3 assist.

En in La Liga scoorde Ronaldo 21x en gaf hij 7 assist. Van die 21 treffers waren er ook nog eens 9 tegen de top 8.

23 juli 2016 om 23:50

Goedenavond @fcdc1


Ronaldo heeft voor 2016 (ballondor periode 22november 2015 tot 22 november 2016


11 x gescoort in de champions legue in 9 wedstrijden
Dat is natuurlijk van wereldniveau, maar toch vind ik het allemaal meevallen (Mijn mening) OMDAT, 2 GOALS tegen shaktar donetsk. 4 Goals tegen Malmo 2 goals tegen roma (hogere niveau)
En 3 goals tegen wolfsburg. Maar tegen Psg was die bijvoor beeld onzichtbaar tegen wolfsburg 1e wedstrijd ook, tegen MAN CITY EN ATLETICO ook onzichtbaar. En over de ek gesproken, liet hij zichzelf alleen zien tegen Hongarije? En tegen wales... een goede ronaldo zou aan de lopende band scoren. En over die 3 assist betekent niet dat hij gelijk een spelmaker is , daarvan is 1 assist een kansloze schot tegen nani en 1 mooie pas en de andere assist herriner ik me niet meer, maar dat is ook allemaal in maar 2 wedstrijden, terwijl hij derest van de ek --- 4 wedstrijden onzichtbaar was. Drm vond ik ronaldo erg matig. Natuurlijk heeft hij dit jaar belangrijkere prijzen dan messi gewonnen maar ik vind niet dat hij de ballondor verdiend?. Alleen omdat hij ronaldo is, de man met de populaire naam en karakter. Pepe heeft ook 2 belangrijke prijzen gewonnen en was misschien zelfs belangrijker, maar jaa meningen verdchillen

Dit is ronaldo ze beste jaar QUA PRIJZEN. Maar sorry, kwa spel en prestaties VOND ik dit een hele matige 2016 (half jaar) voor ronaldo.

24 juli 2016 om 03:57

de media vind hem topfavoriet en aangezien grotendeels van de media mag stemmen.. 1 1 = 2

ik vind Bale bijv. ook een kanshebber voor de ballon dor.

Bale heeft een hele sterke 2e competitie helft gespeeld en heeft een kleine Wales naar de halve finale gebracht (samen met Ramsey).


maar het gaat om de mensen die stemmen Bondcoaches Aanvoerders en media en een sausje van de FIFA.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren