Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Update: 'Transfer Higuaín naar Juventus is in kannen en kruiken'

Laatste update:

Aurelio De Laurentiis stelde deze week dat Gonzalo Higuaín het niet kon maken om Napoli te verruilen voor Juventus, maar daar denkt de spits zelf heel anders over. Een transfer lijkt toch echt in de maak: journalist Fabrizio Romano van Sky tweet dat Higuaín vrijdag medisch gekeurd is in Madrid. Aansluitend heeft hij zijn handtekening gezet onder een vierjarig contract bij Juve.

/

Volgens Romano krijgt Higuaín een jaarsalaris van 7,5 miljoen euro en zal Juventus binnenkort de afkoopsom die in het contract van de Argentijn bij Napoli staat op tafel leggen. Higuaín kost liefst 94 miljoen euro en wordt daarmee veruit de duurste speler aller tijden in de Serie A. Juventus hoopte nog wel wat van de transfersom af te kunnen krijgen, maar De Laurentiis wilde niet onderhandelen.

De 28-jarige Higuaín heeft er nu drie seizoenen bij Napoli op zitten en werd in het afgelopen seizoen topscorer van de Serie A, met 36 doelpunten uit 35 competitiewedstrijden. Bij Juventus moet hij de opvolger worden van Álvaro Morata, die onlangs terugkeerde naar Real Madrid.

Update 26 juli 16.27 uur - 'Transfer Higuaín naar Juventus is in kannen en kruiken'
De officiële berichtgeving van de club ontbreekt nog, maar zou wel eens snel kunnen gaan komen: Gonzalo Higuaín vertrekt van Napoli naar Juventus. Zo'n beetje alle Italiaanse media melden dat Juventus de gelimiteerde afkoopsom die in het contract van de spits stond op tafel heeft gelegd, waardoor niets een deal nu meer in de weg staat: Higuaín was al medisch gekeurd en had reeds zijn jawoord gegeven voor een meerjarig contract in Turijn. Hij gaat 7,5 miljoen euro per seizoen verdienen.

Gonzalo Higuaín is 94 miljoen euro waard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Kan niet anders dan dat Pogba naar United komt. Juve heeft al flink geïnvesteerd maar kan toch niet dat ze zoveel geld kunnen investeren zonder te verkopen.. Juve fans wat is jullie opinie hierin?

23 juli 2016 om 12:26

Lijkt me ook onmogelijk zonder verkoop van Pogba! Juve heeft nu wel echt een sterrenteam!

23 juli 2016 om 12:33

Alleen vertrekt een van die sterren dus weer. 94 miljoen voor Higuain. Enige wat ik van hem herinner is het missen van grote kansen op momenten dat het er echt toe doet. Ongelooflijk bedrag, echt belachelijk. Ook in deze huidige voetbalwereld. Totaal geen Juve-aankoop dit, vind ik. Ben geen Juve-kenner maar zie ze altijd wel verstandige kwaliteitsaankopen doen. Higuain is absoluut kwaliteit, maar 94 miljoen. Enige wat ik kan zeggen: haha.

23 juli 2016 om 12:35

En ik denk dat De Laurentiis daar ook zo over denkt. Die heeft z'n lijstje al klaarstaan en hengelt straks lekker een topspits en nog een topspeler on the side binnen. Haha. Deze wereld.

23 juli 2016 om 12:39

Probleem is wel dat er geen topspits van het niveau Higuain beschikbaar is

23 juli 2016 om 12:51

Dan haal je die toch niet? Kijk wat Juve al heeft rondlopen! Pogba houden was waardevoller geweest. Als hij dan toch vertrekt, had dan een Kante gehaald of iets derglijks. Geen 29-jarige voor 94 miljoen. De voetbalwereld is ziek en Juve was tijdenlang op gebied van transfers een groot lichtpunt, maar lijkt nu te zijn gezwicht. Jammer.

23 juli 2016 om 14:31

@jurgen Klopp
nee dit is totaal geen juve-aankoop, en ja dit is gewoon veel te veel geld.
maar om te beweren dat het enige wat jij herinnert is grote missers, geeft eigenlijk aan dat je er weinig verstand van heb. Higuain is de laatste jaren de enige die het napoli team op sleeptouw neemt, en dat doet hij konstant. Vorig jaar een ongelofelijk seizoen gedraaid, en nu kan hij dat ook doen bij juventus.

het is veel geld, te veel, maar met higuain is nu wel het spitsen probleem bij juventus helemaal opgelost, en wordt dat van de zwakste schakel, opeens de beste

23 juli 2016 om 14:33

@arsenalcm
Aubameyang,lewandowski,falcao,
Cavani,

23 juli 2016 om 14:40

Oei, denk dat Milik nu toch echt weg is voor Ajax.

Hoop dat hij nog wel de belangrijkekwalificatie wedstrijden mag spelen voor Ajax.

Als het dan toch moet gebeuren, maar meteen 40 miljoen eisen.

Vind het persoonlijk een veel te dure aankoop voor Juve om Higuain voor zo'n bedrag te kopen.

Marc hou je poot stijf, anders maar niet verkopen.

23 juli 2016 om 14:48

40mln wauw. Milik wordt met de week meer waard hier op vz. Vind dertig al mooie zak geld. De voorrondes is al aangegeven dat milik niet speelt ivm rust. Denk dat cassiera goed genoeg is om milik op te volgen.

23 juli 2016 om 15:23

Haha lachwekkend. Voor dat bedrag kun je 2 spitsen kopen die ook nog is beter dan hem zijn. Milik leuke spits maar heeft eigenlijk maar een half seizoen gepresteerd. Daarnaast heeft hij nog niet eens 10x gescoord in Europa dat geeft al meteen aan dat hij geen 40 miljoen waard is.

23 juli 2016 om 16:21

Ze konden het proberen bij Cavani, daar zou een bod van rond de 75 miljoen wel volstaan. Of bij Aubameyang.

23 juli 2016 om 17:06

Ik weet niet in hoeverre Aubameyang moch vertrekken en hoeveel hij moest kosten, maar Cavani kwam niet, hij is nu eerste spits bij PSG en ook een risico.

23 juli 2016 om 19:06

Alleen Falcao kun je halen. De andere worden niet verkocht.

23 juli 2016 om 19:41

@marc juventus
Wat ik heb gelezen is dat BVB 85€mil wilt voor auba

26 juli 2016 om 01:17

@robotrock Nou nou, dat is wel heel kort door de bocht, maar bedankt voor het compliment. Heb nergens gezegd dat het geen goede spits is. Heb veel goede momenten van hem gezien, volg de Serie A redelijk maar niet non stop. Maar dat is ook niet nodig om te zien dat het een topspits is. Maar het is er wel eentje van 29 die ook veel gebruikt maakt van z'n fysieke aspecten (redelijk snel). Hij zal dus over een jaar of 2 a 3 echt minder gaan worden, denk ik. Dan is 94 miljoen gewoon veel teveel en zeker van Juve had ik dit niet verwacht.

Dat ik me die momenten herinner is omdat die momenten nogal belangrijke momenten waren. Denk bijvoorbeeld aan z'n kansen tegen Nederland. Dat had fataal kunnen zijn destijds. Afijn, geen zin om het verder uit te leggen.

26 juli 2016 om 12:57

@RobotRock wat Guaporta een stukje hierboven zegt, daarop doelde ik.

26 juli 2016 om 17:16

@memphisdepay

Voor Memphis Depay is ook een bedrag betaald dat redelijk in de buurt komt en die heeft vorig seizoen ook niet bepaald geïmponeerd. Je kunt het lachwekkend noemen, maar dat is de transfer van je naamgenoot achteraf ook. Milik heeft vorig jaar meer indruk gemaakt dan Depay, met name in het Poolse elftal.

Maar of jij het nu wel of niet lachwekkend vind, is irrelevant omdat jij niet de prijs bepaalt, maar de markt en de omstandigheden. Als een club als Napoli zoveel geld binnen krijgt en bovendien dringend verlegen zit om een spits, zal dat de waarde van de spits waarop ze het oog hebben laen vallen vanzelf doen toenemen. Als Milik die spits is, zal het feit dat Ajax hem in principe liever niet wil verkopen de prijs nog verder opdrijven. En dan zit je heel snel op de 30 miljoen Euro of zelfs nog hoger. Of jij dat nu belachelijk vind of niet.

26 juli 2016 om 18:07

Echt een slecht beleid zoveel geld neerleggen voor een speler van 28 daar komt nog maar weinig voor terug. Juventus heeft niet zomaar de bijnaam 'De oude dame'. Jammer dat het voetbal zo kapot gaat.

23 juli 2016 om 12:30

Dan is het deal gesloten tenzij als real afspraak hebben gemaakt achter gesloten deuren. Maar ik denk dat Pogba zal naar man u komt.

23 juli 2016 om 12:31

De deal tussen Pogba en United is volgens mij al rond. Denk dat alleen nog Raiola in de weg zit maar gewoon goed beleid van Juve ook. Eerste transfer met grote getallen van Juve (voor deze tijd) dus denk dat ze zonder Pogba te verkopen ook al genoeg geld hebben voor Higuain.

23 juli 2016 om 13:13

Pogba is nog op vakantie. Met Raiola is ook alles rond hoor. Hoe je het draait of keert, de speler moet nog altijd het contract tekenen. Dus ze komen pas naar buiten met het nieuws als Pogba de volgende dag op de foto kan met het nieuwe truitje.

23 juli 2016 om 13:09

De juventus gans waren blij dat Pogba verkocht werd voor 120 miljoen, maar als ze weten dat 94 miljoen van dat bedrag aan een 29 jarige speler wordt gegeven. Tot daar het goed beleid van Juventus.

23 juli 2016 om 13:39

28, waarom blijft iedereen beweren dat Gonzalo 29 is? Verder maakt het maar een beetje verschil en het blijft een belachelijke transfer, maar 28 is geen 29.

23 juli 2016 om 16:00

Hij wordt halverwege het seizoen 29, dat gaat men er in de voetballerij vaak automatisch vanuit dat een voetballer 29 is.

23 juli 2016 om 16:21

Linley

Al word hij morgen 29, vandaag is hij 28.

23 juli 2016 om 17:09

Wat loop je nou te klagen over de leeftijd, maakt toch helemaal niet uit. Maak je niet zo druk joh! Deze transfer, daar moet je je druk om maken. Dat Juventus zich zo laag laat zakken om dit te kopen, hier koop je 4 of 3 goeie spelers van lol. Had dan nog liever geprobeerd een andere goeie spits te kopen.

23 juli 2016 om 17:20

Lekker van een mug een olifant maken. Ik vraag mij af of je dit ook had gezegd als het om een andere speler ging die niet van Juventus was. Maar goed, het maakt niet uit.

23 juli 2016 om 17:42

Voor mij is leeftijd het jaar waarin je geboren bent. Ik heb hem gegoogled en hij is van 87. Maar oké als we hier over gaan discussiëren, triest. 94 miljoen voor een speler die 28 jaar, 7 maanden en 13 dagen is, vind ik veel geld.

26 juli 2016 om 16:40

Linley

Hoezo mug olifant? Higuain is 28 en iedereen beweert dat hij 29 is? Juist is toch juist? Wat een gelul, men gaat plots toch ook niet massaal beweren dat Messi al 30 is omdat hij over een half jaar 30 word (puur hypothetisch want Messi is pas verjaard en 29 geworden), ofwel? Verder vind ik deze transfer schandalig, dat geef ik overal ook gewoon aan, en neen mijn clubvoorkeur beïnvloed die mening niet, wil je nog wat goedkoop proberen scoren of ben je klaar?

Rooney

Triest is iemands leeftijd bepalen zoals jij, dat doet namelijk niemand. Verder geef ik ook overal aan dat deze transfer schandalig is, maar dan moet je wel wat verder lezen, en in dat opzicht maakt het niet zoveel uit neen dat Higuain pas over 5 maanden 29 word, want 94 miljoen is te veel, maar 28 is 28 en 29 nog steeds 29. Maar om kritiek extra scherp te maken bekt 29 natuurlijk wat beter, daar zal het aan liggen.

94miljoen? Kon je er beter een Suárez mee halen.

23 juli 2016 om 12:27

Suarez is denk ik het dubbele hoor. Die haal je niet voor onder de 150 miljoen in deze markt.

23 juli 2016 om 12:28

Misschien bedoelde die voor dat hij naar Barca ging. Toen wel, nu niet meer.

23 juli 2016 om 16:24

Toen wel en nu niet? Klopt, hij kan er geen pepernoot van. De Europese gouden schoen kreeg hij afgelopen seizoen ook zomaar...

23 juli 2016 om 18:43

nevwalkalone waar heb jij het over? Je praat in jezelf

23 juli 2016 om 12:29

Barca laat suarez toch niet gaan voor dat bedrag?

Gaat het dan toch gebeuren? Had gehoopt dat Juventus, met hun geweldige beleid in de afgelopen jaren, niet in de gekte mee zou gaan. Maar het ziet er toch echt naar uit dat de miljoenen van Pogba naar Napoli worden overgemaakt. 94 Miljoen voor een 29-jarige speler..., we zullen er aan moeten wennen vrees ik.

Ik wil best geloven dat Higuain naar Juve gaat, maar toch zeker niet voor 94 miljoen?? Het is echt a-typisch voor Juventus, dat normaal altijd goede deals maakt en toch zeker nooit overbetaalt voor een speler.

Top transfer voor Juventus als dit doorgaat, nu kunnen ze echt een gooi doen naar de Champions League.

Ik snap best dat de Juventus supporters liever meer Italianen zien spelen omdat dat echt bij de club past maar er is op dit moment niet zo heel veel voor handen als het gaat om de spits positie en dan is Higuain wel de perfecte oplossing ook al is 94 miljoen wel heel veel geld. ( Wellicht was Mario Gomez ook een mooie optie geweest maar Mandzukic zit er natuurlijk ook nog ).

Dat is toch bijzonder, laatst las ik dat er bij hoog en laag werd bezweerd dat er geen contact was..
En ach, wat is rivaliteit als het om 94 miljoen gaat bij clubs met mega begrotingen?

Het is rond, het is zover, Juve gooit in één klap alles waarvoor ze staan te grabbel. 94 miljoen voor een voetballer, schandalig, datgene waarop ik andere clubs afreken gebeurt nu bij mijn club. Een onnodige, moralistisch onverantwoorde en domme aankoop. ADL lacht zich kapot, die gaat Higuain in de kranten fileren, valse credits opbouwen bij de razende Napoli fans omdat hun voorziter zogezegd kwaad is op Higuain, en intussen stiekem lachend zijn geld tellen op kantoor. Ranzige transfer, en toch zal ik waarschijnlijk als eerste staan juichen als Higuain scoort, erg jammer.

Welkom bij Juve Higuain.

23 juli 2016 om 12:30

Pogba verkoop nu indirect bevestigd of durft Juve hier het risico te nemen?

23 juli 2016 om 12:32

Geen idee het is wel erg kalm ineens rond Pogba, maar ik denk niet dat Juve zomaar 94 miljoen kan betalen en dan nog eens 7.5 miljoen netto salaris (x4=30 miljoen) kan spenderen, ofwel heb ik de financiële groei echt helemaal fout ingeschat, dat kan ook.

23 juli 2016 om 12:39

Ze hebben dat geld denk ik niet mocht Pogba blijven dus ik denk dat hiermee bevestigd is dat Pogba sws weg is, en grote deel van zijn transfersom halen ze Higuain binnen..

23 juli 2016 om 12:45

Er waren ook suggesties dat de clausule van 94 miljoen in 2 jaar kon worden afbetaald, deze zomer 47 miljoen euro en volgende zomer weer 47 miljoen euro, maar wat een geld. Er zijn geruchten dat Napoli Bacca gaat overnemen van Milan voor 20 miljoen euro en El Kaddouri. Stel je voor, nog 70 miljoen euro over van Higuain en al een waardige opvolger binnengehaald vervolgens zal ADL nog steeds klagen...

23 juli 2016 om 12:54

Ik zou Bacca toejuichen maar ik heb toch liever een Italiaanse spits. Napoli moet echt even wat meer Italianen in het elftal weten te verwerken. Ik zou het jammer vinden als El Kaddouri weg gaat. Het zit er natuurlijk wel aan te komen want die jongen wil wekelijks spelen en dat lukt hem niet bij Napoli.

23 juli 2016 om 13:25

Welke Italiaanse spits is goed genoeg om bij Napoli in de basis te staan?

23 juli 2016 om 13:38

We hebben Gabbiadini die naar mijn mening zeker een kans verdient. Ik durf te wedden dat als hij het vertrouwen krijgt hij het uitstekend gaat doen. Zaza zou gehaald kunnen worden en Immobile vind ik een geweldige voetballer. Het komt er alleen de laatste jaren niet uit maar ik zou hem graag bij Napoli zien spelen. Ook Balo zou een stunt zijn. Balo blijft de meest talentvolle Italiaanse aanvaller als je het mij vraagt.

23 juli 2016 om 13:41

zaza, immobile, berardi belotti, pavoletti en zelfs balotelli inderdaad zou ik toejuichen als aankoop. Allemaal veel liever dan buitenlandse spitsen. En het liefst natuurlijk gabbia in de basis

Btw immobile die herenigd wordt met insigne zou sowieso natuurlijk prachtig zijn, die 2 vinden elkaar wel

23 juli 2016 om 13:54

Als Balo hard werkt en zijn best doet op de training is hij zeker goed genoeg voor napoli

23 juli 2016 om 14:04

Ik dacht dat Immobile zo goed als zeker naar Lazio ging, we gaan het zien.

23 juli 2016 om 15:21

De transfer van Immobile is al rond, wordt waarschijnlijk vandaag of morgen aangekondigd door Lazio.

23 juli 2016 om 17:19

Het zou mooi zijn als zowel Immobile en Balotelli halen. Beide hebben het in zich om nog een topper te worden. Mijn voorkeur zou naar Balotelli, maar aangezien de risicos die hij met zich mee brengt en het beschikbare budget. Zou ik mijn kansen spreiden en ze beide oppikken.

26 juli 2016 om 16:36

Aangezien we gabbiadini al hebben is het overbodig 2 spitsen te halen. Immobile is al naar lazio dus ik hoop op zaza of balotelli

23 juli 2016 om 12:32

Kan er met mijn kop niet bij. Totaal onnodige aankoop. Verwachten zeker dat we de cl meteen winnen met higuain erbij. Zoveel geld voor een speler die toch niet het grote verschil gaat maken.

23 juli 2016 om 12:33

Totaal mee eens. Buiten dat hij samen met Dybala een dodelijk duo gaat vormen is het veel te veel geld. Zonde

23 juli 2016 om 12:33

Je haalt we weereens de woorden uit de mond. Geweldige spits, bewezen in de Serie A, maar toch; 94.000.000. Zonde

23 juli 2016 om 12:33

Ik begrijp best dat je er zo over denkt maar om echt te concurreren met Bayern, Barca en Real zijn dit soort aankopen wel nodig. 94 Miljoen is nogmaals veel te veel geld voor elke voetballer maar helaas is de markt jaren geleden al compleet verwoest. De clubleiding is denk ik uitgekeken op de scudetto en staart zich nu een beetje blind op de cup met de grote oren.

Aan de andere kant, mocht Higuain jullie helpen naar Champions League winst is die 94 miljoen euro al terugverdiend.

23 juli 2016 om 12:41

Consey

Juve heeft Real uitgeschakeld, en het Bayern en Barcelona erg lastig gemaakt, hoezo is de aankoop van Higuain dan nodig? Mensen leven nog altijd in de veronderstelling dat je enkel succes kan halen wanneer je waanzinnig veel geld uitgeeft aan individuen. Juve mist dat tikkeltje extra's momenteel om de CL ook echt te winnen, maar dat tikkeltje extra hoeft geen 94 miljoen te kosten. Tevez, was van hetzelfde hoge niveau als Higuain, koste 8 miljoen, zo kan het ook.

23 juli 2016 om 13:09

Consy,

Juist Bayern laat al jaren zien dat je niet geld over de balkt hoeft te gooien om een geweldig team op de been te zetten. Bayern is juist een voorbeeld van slim inkopen, goed scouten en geweldig onderhandelen. En je niet gek laten maken door idote voorzitters in de voetbalwereld. Juve leek lange tijd diezelfde kant op te gaan, en ik was ook altijd heel erg onder de indruk van Juve die al een aantal jaar ook dat pad bewandelde, maar ik snap de frustratie.

Met deze aankoop gooit Juve alles weg waar het in eerste instantie voor stond. Juve heeft laten zien dat het in dit op zicht geen ruggengraat heeft en zich gewoon heeft verleid door het opportunisme in het voetbal. Juve wil groeien, en wil het blijkbaar niet in stappen doen maar met grote risico. Ik vind het zeer jammer, want Juve spiegelde zich vaak aan Bayern, en ik vond dat echt mooi, een grote club als Juve die een voorbeeld aan Bayern nam. Ze krijgen van mij nog veel credits, maar ik vind het jammer dat ze zich verleid hebben door zo een ordinaire blaaskaak als De Laurentinis

23 juli 2016 om 13:12

Helemaal mee eens dat dat tikkeltje extra geen 94 miljoen hoeft te kosten maar helaas is de voetbalwereld nou eenmaal in deze positie beland, de Fifa zou eens restricties moeten opleggen om zulke transferbedragen tegen te gaan maar tja de topclubs in Europa hebben de macht in handen en dus zal er niks veranderen.

Ik ben overigens niet van mening dat je alleen succes kan halen als je veel geld uitgeeft aan individuen maar los van de prijs is Higuain wel van het niveau die (wat je al zei) dat tikkeltje extra kan brengen richting de CL winst. Hij is namelijk van hetzelfde niveau als Benzema, Lewandowski en Suarez. Mandzukic met alle respect heeft dat niveau niet.

23 juli 2016 om 13:20

Bayern is zeker een prachtige voorbeeldclub maar vergeet niet dat diezelfde club ook bijna 40 miljoen aftikt voor een 18 jarige portugees die vorig seizoen pas debuteerde, dus ook Bayern doet lekker mee met die belachelijke bedragen.

Dat de voetbalwereld opportunistisch is was al een tijdje duidelijk toch? Juventus ziet Real 80 miljoen neerleggen voor James, City 75 miljoen neerleggen voor de Bruyne en Barca ook zo'n 75 miljoen neerleggen voor Suarez. Helaas zien ze blijkbaar geen andere optie meer.

23 juli 2016 om 13:25

Wat op kan lopen tot 80m.

23 juli 2016 om 13:32

Bayern heeft vooralsnog nooit meer betaald dan 40 miljoen voor een speler. Dat is toch bij lange, maar dan ook echt niet bij lange, wat de andere clubs betalen, dat is de helft van wat een Real voor een bankzitter James betaald, Barca heeft dat bedrag aan bankzitter en 29 jarige Arda betaald. Bayern heeft Martinez gekocht en met hem als beste speler de CL gewonnen. Bayern betaald 35 miljoen voor Sanches, maar als het Real of een Engelse club was dan zouden dubbele bedragen over de tafel rollen (zeker na zijn geweldige Ek). Dus in dat kader heeft bayern zeer goed gehandeld, met name de timing was geweldig, na het Ek zou Sanches minstens het dubbele hebben gekost. Dus in dat kader vind ik niet dat men Bayern ook in dat rijtje zet.

Verder getuigd het juist van ruggengraat wat bayern en Juve deden, zich niet toelaten met de rest van de voetbalwereld die geld over de balk spijt. Geloven in je visie en daar naar handelen. Ik vind het te makkelijk om dan te zeggen ja maar clubs als Barca en Real.... Naar jezelf kijken. Bayern kon toch ook allang dat pad bewandelen, maar hielden vast aan hun visie.

Bayern won de treble en stond in de afelopen jaren vaak in de CL finale. Juve stond ook in de CL finale en hebben hem helaas verloren, kan gebeuren, nog geen reden om alles om te gooien. Real heeft in de afgelopen jaren 2 maal de CL gewonnen, maar na 2002 werd volgens mij een miljard geïnvesteerd in de spelersgroep, en faalden toen jaarlijks tot 2014. Man City faalt jaarlijks met hun miljarden investeringen. Chelsea won de CL met alle geluk van de wereld, maar ook dat duurde jaren en vele miljoenen later. Na de CL winst zijn die ook helemaal afgezakt. Dus geld uitgeven is niet de oplossing. Goed inkopen, scouten en sterk onderhandelen om een goed elftal neer te zetten, dat is de enige manier om op langere termijn mee te doen.

23 juli 2016 om 13:40

Bayern legde toch ook een belachelijk bedrag neer voor een 18-jarige die begin vorig jaar nog bij de reserves van Benfica zat en dus nog maar 1 jaar presteerde?

Niets mis mee overigens. Een slimme zet, want Sanches zijn potentieel is gigantisch, maar ook Bayern doet er aan mee. Er valt niet aan te ontkomen, dit is de nieuwe realiteit. Geld moet rollen. Bayern is geen united of Real Madrid en geeft geen 100 miljoen uit, dat klopt.

Kijk naar AA Gent. Ik ben een club Brugge supporter en geef het niet graag toe maar zij hebben een uitstekend beleid. De CL zullen ze echter niet winnen. Waarom? Geld.

23 juli 2016 om 13:41

En Arsenal natuurlijk . Al haalt Arsenal daar niet dezelfde topspelers voor als Juve en Bayern dat doen haha.

23 juli 2016 om 13:48

Nee is zeker bij lange na niet wat andere clubs betalen maar in mijn ogen is 35 miljoen voor een 18 jarige net zo belachelijk als 94 miljoen voor 1 van de beste spitsen ter wereld.

Ze doen er allemaal aan mee en niemand die het kan stoppen.

23 juli 2016 om 13:53

Bon Jovi

Als Real, Barca of een Engelse club Sanches zouden halen, dan zouden zijn minstens 2 keer, misschien wel 2,5 keer zo veel hebben betaald.

Daarnaast heeft Bayern nooit meer dan 40 miljoen uitgegeven (vooralsnog). Of het nou een 18 jarige of een 30 jarige is, dat is voor mij niet relevant. Die 40 miljoen betalen clubs voor hun bankzitters en breedeversterkingen. Zie o.a. Arda en dergelijke spelers. En Al helemaal in Engeland.

Wij hebben 1x in onze geschiedenis 40 miljoen betaald, voor Martinez. Wij zijn wat betreft transfersom allang ingehaald door clubs als Everton die zulke bedragen neertellen. De andere topclubs betalen dit bijna voor elke speler die ze aantrekken in de transferperiode. Zoals gezegd, andere topclubs betalen dit soort bedragen voor hun breedteversterking.

23 juli 2016 om 14:20

Hoe kom je er nou bij dat een engelse club 2x zoveel betaald zou hebben (voor het wk). Alsof ze in engeland standaard 80-100m betalen voor 18jarige talenten ..


Verder noem je niet dat die som kan oplopen tot 80m. Meestal zitten daar moeilijke en makkelijke prestaties bij. Tenzij hij totaal flopt is het dus veilig aan te nemen dat ze het bedrag van 40m gaan verbreken.

23 juli 2016 om 14:37

Hoe ik erbij kom? Het feit dat zodra een Engelse club zich meld de prijs meteen omhoog schiet, wetend dat Benfica daar op inspeelt. Verder was Benfica rond met Man utd voor een transfersom van ongeveer 75 miljoen. Zelfs de grote bronnen in Engeland hebben dat gebeld. En ook Sanches zelf heeft bij zijn transfer toegegeven dat Man Utd en Benfica rond waren, daar was een hele discussie over op diverse Man Utd fora en PL sites.

Wat de variabelen zijn voor Sanches is helemaal niet bekend, Bayern doet nooit uitspraken over transfers. Sommige grote kranten melden dat het met 45 miljoen oploopt, andere grote kranten melden dat het tot 45 miljoen oploopt. Dus ik vind het knap hoe jij dat al weet. Daarnaast is het maar de vraag of die variabelen worden betaald.

Enige wat bekend is, is welke voorwaarde daaraan verbonden zijn. Dat is namelijk als Sanches binnen nu en 5 jaar de Gouden bal wint. Die kans is zeer klein aangezien die prijs altijd gaat naar de topscorer, daarnaast is Sanches een CM, dan is het al zeer moeilijk om hem te winnen. Dus het is maar de vraag of die variabelen worden betaald. Men gaat er gemakshalve vanuit dat ze betaald worden, wat volkomen belachelijk is. Als het nou de voorwaarden waren ala Martial (25 interlands en 25 goals in de PL) dan denk ik oke, dat is een kwestie van tijd.

Ook is het geen regel van Meden en Perzen dat Bayern nooit meer dan 40 miljoen zal gaan betalen, dat is ook nooit vanuit Bayern gezegd, het enige wat is gezegd is dat men nooit 100 miljoen zal betalen voor 1 speler. Vooralsnog staat het record op 40, vandaar dat men dat getal steeds pakt.

23 juli 2016 om 14:45

Er is helemaal niet bevestigd dat dat om 75 miljoen ging. Alsof benfica akkoord gaat met 75 miljoen en hem vervolgens voor 35 miljoen verkoopt

En is dat de enige voorwaarde? Die staat er namelijk bij martial ook in, maar dat is slechts een onderdeel van de mogelijke bonussen. Ik geloof er geen letter van dat benfica akkoord gaat met 35 miljoen en 55 miljoen extra bij de gouden bal. Dat slaat echt helemaal nergens op.

Men gaat er helemaal niet vanuit dat alles betaald wordt. Maar ervan uitgaan dat er niks extra bijkomt is misschien nog wel belachelijker.

23 juli 2016 om 14:57

Wat is voor jouw pas in bevestiging? Als de spelers tekent? Dan kunnen we net zo goed de helft van de discussies sluiten aangezien deze hele site op aannames discussieert. Of jij het wel of niet gelooft moet je zelf weten. Dat een kwaliteitskrant als de independent het meld zegt mij zat. Hierin werd ook gezegd dat de voorzitter van van Benfica al in Engeland was. Hieronder de bron

http://www.independent.co.uk/sport/football/transf...

Als jij denkt dat Benfica over alles beslist ben je heel erg naif. Benfica kan akkoord gaan maar als Sanches naar Bayern wilt hebben zij niks te zeggen. Niks geleerd van de transfers van Lewa en Gotze naar Bayern? Zelfde verhaal, ook zij konden elders tekenen maar kozen voor Bayern. Sanches zelf heeft gezegd dat hij liever voor Bayern speelt, wat op zich logisch is gezien het feit dat Bayern hoger aangeschreven staat dan Man Utd op dit moment. Als jij de woorden van zowel de kwaliteitskrant als Sanches zelf niet geloof, snap ik niet waarom je de discussie aangaat? Hoe moet men jou nog meer overtuigen?

Er zullen ongetwijfeld ook andere voorwaarden zijn, maar aangezien daarmee het grootste bedrag mee gemoeid is, wordt die uitgelicht.

23 juli 2016 om 15:11

Ik zeg niet dat er geen akkoord was en ik zeg ook niet dat hij niet bayern over united gekozen heeft.

Ik zeg alleen dat als united 75m wil betalen, zn club hem dan nooit van zn leven voor 35m ergens anders naartoe laat gaan omdat hij dat toevallig graag wil. Ik zou zoiets geloven heel erg naief noemen.

23 juli 2016 om 19:41

Ik denk dat Bayern ook binnen een paar jaar een keertje 80 miljoen neerlegt voor een speler.

23 juli 2016 om 12:34

Ik hoop dat jou club meer dan de landstitel gaat winnen, want ik verwacht veel van gonzalo waarom hij 94 miljoen euro waard is.
Dit gaat ook te kosten voor de Italianen, want Juventus beschikken veel buitenlandse aanvallers en marchiso is de enige Italiaanse ervaren middenvelder.

23 juli 2016 om 13:12

ik verwacht dat juventus ook komend seizoen met buffon, chiellini, bonucci, rugani en marchisio in de basis gaat spelen, dus 5 italianen, wat opzich best prima is. Ik wou dat napoli met 5 italianen in de basis gaat spelen, Hopelijk gaat dat komend seizoen gebeuren als candreva misschien gekocht wordt en gabbiadini 1e spits

23 juli 2016 om 12:36

Ik kan het idd ook niet bevatten dit is best wel A-Juve voormij.
Ik snap het niet van Hig zijn kant en ik snap het ook niet van Juve hun kant. Van Napoli snap ik dan nog gezien die prijs.
Maar eerder trapte ik al in het gerucht toen bleek niks waar..vraag me nu af is het echt serieus rond? Want in het artikel wordt gezegd dat Sky dit meld maar wat is er van waar?anyhow wel goede speler en zal vast wel passen bij Juvemaar opmerkelijke transfer ja als het waar is.

23 juli 2016 om 12:36

Laat het voor 1 keer zo zijn. Normaal haalde Juve 3 of 4 spelers voor 94 miljoen en nu 1 Higuain. Als Higuain scoort zal ik niet denken aan de 94 miljoen.. Ik zat net United en City af te kraken maar nu kan ik beter mijn mond houden. Wel een goede spits (positief afsluiten)

23 juli 2016 om 12:37

Ik wil echt nog wel eens zien wat voor constructie hieruit komt hoor. En als Pogba verkocht word voor 120 miljoen, en je haalt een nieuwe kampioen voor 94, dan heb je alsnog gewoon winst behaald. Ik snap je frustratie wel, want ik had liever 94 miljoen ergens anders naartoe zien gaan, een andere speler, maar elke juventino wou dat Juve weer mee gaat doen met de grootste clubs, en ik ben bang dat je dan gewend moet geraken aan zulke transfers. Ik denk dat voordat de frustratie toeslaat nog even moet kijken hoe de transfer word betaald en wat voor constructie het is. Maar als het wel gewoon 94 miljoen is in een keer zal ik de teleurstelling zeker met je delen.

23 juli 2016 om 12:41

Maakt niet uit. Higuain is vergelijkbaar met Tevez of misschien wel beter. Hij zal in een hele goede team komen waar Juve zich heerlijk mee heeft versterkt. Als je de champions league wilt winnen dan moet je toch ook een kampioenswaardige team laten optreden en met deze toppers zullen ze eeen goede kans maken.

23 juli 2016 om 12:43

Heeft Napoli nu niet genoeg geld voor een terugkeer van El Matador? En anders, tja, voor 94 miljoen kun je lekker kwaliteitsshoppen hoor. Jammer dat Vietto naar Barca is, maar genoeg andere opties natuurlijk.

Is Falcao, mocht ie het nog kunnen opbrengen, qua type spel geen perfecte voor Napoli? Power, prima snelheid, goede techniek. Geen idee wat hij moet kosten, maar 94 miljoen moet dat toch wel mee lukken

Belachelijk wat je allemaal met zoveel geld kunt halen, en wat sommige clubs er dan daadwerkelijk voor halen (1 speler).

23 juli 2016 om 12:59

Falcao in zijn ''atletico'' vorm zou perfect voor Napoli zijn. Maar die gok moet je niet wagen joh. Laat het al jaren niet meer zien. Cavani zie ik niet terug komen. Is ook al weer op leeftijd en dan zal Napoli een te hoog bedrag moeten neerleggen voor een speler van zijn leeftijd.

23 juli 2016 om 12:52

Alex Maak je niet te druk om het geld. Geniet gewoon van je ploeg met een topspits erbij (als dit doorgaat). De ontwikkeling van het grote geld is gewoon niet tegen te houden.

Ik zag pas trouwens iets interessants. Iemand had de stijging van de transfersommen vergeleken met de stijging van tv inkomsten. Dat ging weliswaar over engeland, maar ik neem aan dat het in andere landen een vergelijkbare trend is. Het kwam er geloof ik op neer dat in de afgelopen 25 jaar de hoogste transfersom gestegen was met 700 of 800 procent, terwijl de tv inkomsten met 2600 procent gestegen zijn. Per saldo valt het dus best mee wat er de afgelopen jaren gebeurt, al snap ik best dat mensen af en toe schrikken van de bedragen.

Enige echte nadeel aan deze transfer zou zijn dat higuain praktisch geen doorverkoopwaarde zal hebben.

23 juli 2016 om 12:57

Ik zou dat moeten doen Dante maar ik vind het verschrikkelijk en ongeoorloofd om in deze wereld zoveel geld te spenderen aan een voetballer. Er moeten beperkingen komen op transfersommen, is mijn mening, maar die komen er nooit, want deze hele wereld is gebasseerd op het principe van de rijken te blijven verrijken en de rest is aanhangsel. De armen armer maken is de ziekte van deze maatschappij, en tevens de fundering voor de rijken.

23 juli 2016 om 13:14

Ik weet dat iedereen hier dit woord haat, maar het is gewoon marktwerking. Het maakt de armen ook niet armer. De armen zijn gewoon arm en zullen dat blijven. Als juventus nu 2 spelers van 40m koopt, is het niet ineens zo dat de overige 40m dan naar arme kinderen gaat. Het is aan de politiek om dit probleem (armoede) op te lossen, maar die kan het helaas niets schelen.

Juventus is een bedrijf dat denkt met deze transfer meer geld te kunnen gaan verdienen en daarmee dus ook meer werkgelegenheid en belastinginkomsten etc met zich meebrengt. Of het zo uitpakt moet nog blijken natuurlijk, maar dat is het idee.

23 juli 2016 om 13:50

Goh, nogal vreemd verwoord, Dante. Natuurlijk zijn clubs miljoenenbedrijven en geen liefdadigheidsinstellingen maar je snapt wel waarom mensen hier over vallen.

Als je met 40 miljoen een berg van de allerduurste champagneflessen koopt en die als vermaak gewoon leeg spuit op een decadent feestje van een Hollywoodster, worden de armen ook niet armer.

Maar je snapt allicht wel waar ik naar toe wil.

23 juli 2016 om 14:02

Nee snap ik niet. Geld uitgeven op een feestje vind ik niet hetzelfde als een investering in je bedrijf doen.

23 juli 2016 om 12:53

Wel knap dat Juve zoveel geld heeft, dacht toch dat ze zich ging inhouden omdat ze geen PL geld hebben.

23 juli 2016 om 12:53

Ik had echt niet verwacht dat Juve dit ging doen. Pogba zal nu wel verkocht worden denk ik?! Aan de andere kant... Je haalt de beste spits van de Serie A binnen.

Maar kan Juve deze uitgave permiteren zonder een Pogba te verkopen? Daar ben ik wel benieuwd naar.

23 juli 2016 om 14:08

Naast dat het een enorm bedrag is, vraag is me af hoeveel hij Juve nou daadwerkelijk gaat helpen. Persoonlijk denk ik dat Juve ook zonder Higuaín vrij simpel kampioen zou worden in de Serie A. Ik snap dat Juve zich zo versterkt met het oog op de Champions League, maar Higuaín heeft in CL toch een beetje een reputatie om het niet helemaal waar te maken. Als dit waar dat neem ik aan dat Pogba wel naar United gaat.

Nu ik dit gezegd heb, zal hij komend seizoen wel enorm beslissend gaat zijn in de CL

24 juli 2016 om 00:03

De prijs is absurd inderdaad 94 miljoen.. Ongelofelijk waar gaat het voetbal heen.. Maar aan de andere kant deze man is een garantie voor goal 36 goals ongelofelijk! Ik zou hier heel blij mee zijn.

26 juli 2016 om 17:34

Ben het met je eens en tegelijkertijd ook niet. De transfersom is van de gekken maar Higuain heeft wel aangetoond om in een competitie als de Serie A echt dodelijk te zijn. Allegri is er tegelijkertijd van overtuigd dat hij met een echte killer voorin, en dat is Higuain de CL kan winnen met dit Juventus. Juist door dat laatste ben ik toch eigenlijk wel blij met deze transfer. Het is een statement niet alleen in Italië maar ook daarbuiten. Het zal absoluut niet meespelen maar de symboliek die er bij komt kijken vind ik persoonlijk als Juve-fan ook mooi. Tien jaar na het grootste toneelstuk en grootste onrecht in de Italiaanse sportgeschiedenis is de club die gesloopt moest worden terug en sterker dan ooit. Deze transfer en ook die van Pjanic bevestigt dat dubbel en dwars.

Oh en qua financiering zit het goed. In Italië is men het er al weken over eens dat een verkoop van Pogba voor Juventus absoluut niet noodzakelijk is om deze transfer te financieren. Mochten ze Pogba erbij houden dan heb je een selectie die eigenlijk mee moet doen om de CL.

Hij is heel erg goed maar toch best oud voor zon prijs en de beste in italie zijn ze toch wel. Snap het niet zo goed.

23 juli 2016 om 12:38

Ja de beste in de Serie A wel ja maar de champions league moeten we ook winnen. En met 2 spitsen in 1 seizoen ga je het niet redden.

Al ben ik geen fan van zijn persoonlijkheid, Higuain is een geweldige spits. 94 miljoen vind ik wel echt veel te veel. Indien dit klopt lijkt het me slechts een kwestie van tijd vooraleer de transfer van Pogba aangekondigd wordt... Ik betwijfel toch indien de juventini hier blij mee zouden zijn.

Betwijfel of dit waar is, maar als dit waar is zou dit een ontzettend domme aankoop zijn. Een uitstekende spits, maar tegelijkertijd iemand die op de belangrijkste momenten verzaakt. Ik klaagde al behoorlijk bij 34 miljoen euro voor de 29-jarige Arda Turan, maar dit is nog veel erger; Juventus gooit haar beleid en geloofwaardigheid te grabbel met deze transfer. Dit is misschien wel het grootste teken van de opgeblazen transfermarkt, niet de 120 miljoen euro voor Pogba. Bij die transfer heb je tenminste nog een speler die nog tien jaar op het hoogste niveau het verschil gaat maken, bij Higuaín kan je hem in vier jaar afschrijven. Compleet van de zotte!

23 juli 2016 om 12:35

Nu gaan voetballers wel vaak langer mee in Italië maar inderdaad, kapitaalvernietiging pur sang. Dit is een transfer van maar liefst 124 miljoen euro, dat is ongeveer de prijs van de hele selectie waarmee Juve de finale haalde tegen Barcelona in 2015.

23 juli 2016 om 12:42

Het gebeurt niet vaak, maar kan eindelijk eens een keer opscheppen over het transferbeleid van Barcelona deze zomer. Een vergelijk; Higuaín kost Juventus 94 miljoen euro, Barcelona betaalde voor Lucas Digne, Samuel Umtiti, André Gomes en Denis Suárez in totaal 'maar' 80 miljoen euro. Daar komt waarschijnlijk Luciano Vietto nog bij, die 20 á 22 miljoen euro gaat kosten. Dan haal je een half elftal voor iets meer dan de transfersom van een 29-jarige aanvaller. Compleet van de zotte!

Hoop van harte dat dit bericht toch niet waar blijkt te zijn, met deze transfer gaat de transferperiode van Juventus van één van de besten van Europa naar pure middelmaat. Heel jammer dit.

23 juli 2016 om 12:50

Ja Juve deed het zo jaren, met hele selecties van nog geen 250 miljoen streden ze mee in de CL als goede underdog, dat is echt top! Higuain is trouwens 28, word 29 in December, toch een klein verschil. Maar sowieso, het is van de zotte.

23 juli 2016 om 13:20

Oeps, dat dat hij alweer 29 jaar was. Overigens was Arda Turan ook 28 jaar toen hij bij Barcelona tekende, maar mocht pas spelen in januari (toen hij dus alweer 29 jaar was). Enigszins vergelijkbaar, maar zoals je zegt; van de zotte.

23 juli 2016 om 12:40

Hoezo al na 4 jaar afschrijven? Kijk naar Antonio di Natale, die werd alleen maar beter na zijn 30ste.

23 juli 2016 om 12:45

Dan neem je ook wel een uitzondering op de regel. Normaal gezien is het beste er wel af op het moment dat een aanvaller ouder is dan 33 jaar; de explosiviteit wordt minder, verdedigers kunnen niet meer op snelheid worden gepasseerd en blessures gaan een rol spelen. Zeker in het geval van Higuaín kan ik me nog geruchten herinneren dat hij met wat fysieke ongemakken kampte en daarom relatief makkelijk werd verkocht door Real Madrid.

23 juli 2016 om 12:52

Totti, Del Piero, Inzaghi, Toni, waren allen nog top op 30+ hoor. Di Natale is geen uitzondering op de regel, eerder een bevestiging.

23 juli 2016 om 13:19

Dan heb je het uiteraard over Italiaanse spitsen, het verhaal met Higuaín is natuurlijk iets anders. Ging op jonge leeftijd naar Real Madrid, raakte volgens mij twee keer zwaar geblesseerd en werd vervolgens aan Napoli verkocht. Natuurlijk speelde concurrentiestrijd met Benzema een grote rol, maar denk dat Real Madrid hem vanwege fysieke ongemakken iets makkelijker heeft laten gaan. Heb dan ook niet de illusie dat hij zoals Totti, Del Piero, Inzaghi of Toni nog heel lang door kan gaan.

23 juli 2016 om 13:21

Guaporta

Je noemt nu wel de bedragen exclusief variabelen.. Er word wellicht nog voor Gomes 25 miljoen betaald en voor Umtiti 5 miljoen dan zit je toch wel over de 100 miljoen, blijft natuurlijk nog steeds erg goed.

23 juli 2016 om 13:43

Dan moet je wel de juiste bedragen noemen hé? André Gomes kostte 35 miljoen plus 20 miljoen aan variabelen, terwijl Samuel Umtiti 25 miljoen kostte (geen variabelen dus). Lucas Digne zou nog 4 miljoen extra kunnen kosten. Een totaalbedrag van 24 miljoen aan variabelen.

23 juli 2016 om 14:06

Verder moet men ook kijken waaruit de variabelen bestaan. Als het net zoals bij Martial is, dan kan je dat gerust als totaalsom nemen. Monaco krijgt geld als Martial 25 interlands zou spelen en zodra hij 25 goals in de PL zou maken, kijk dat is gewoon een kwestie van tijd.

Is het zoals Renato Sanches, dan vind ik dat men eerst maar eens moet afwachten voordat men de transfersom in elke discussie gooit. Benfica krijgt geld zodra Sanches in de Fifa XI komt en zodra hij de Gouden Bal wint binnen 5 jaar. Zeker de Gouden Bal winnen zal niet zo snel gebeuren (sowieso niet binnen 5 jaar), plus het feit dat tegenwoordig toch alleen goalscorers die bal krijgen en Sanches een CM is.

23 juli 2016 om 14:28

Was er voor dit bedrag nou geen betere spits te vinden dan Higuain? Mensen zullen me wel voor gek verklaren, maar was het niet verstandiger om Zlatan terug te halen met nog een jong talent er bij die er over +-3 jaar staat? Vind dit totaal niet bij Juventus passen, baal er al van dat ze Morata zijn kwijt geraakt halen ze een jongen van 28 terug voor bijna 100 miljoen. zonde zonde zonde.... Enige troost is dat spelers in Italië wel wat langer mee kunnen t.o.v. Engeland en Duitsland. Higuian zal puur in competitie tot een leeftijd van 35 wel mee kunnen.

23 juli 2016 om 14:43

Die zijn er in mijn ogen ook wel. Maar ik denk dat men niet eerst iemand wilt die zich zal moeten aanpassen. Dat betekent dus rondkijken in Italie, en ja in Italie is Higuain de beste, maar alsnog belachelijk om het dan te betalen natuurlijk. Ik denk dat Cavani een mooie toevoeging zou zijn geweest voor Juve, ook hij kent de italiaanse competitie op zijn duimpje natuurlijk.

23 juli 2016 om 14:52

Ik zat zelf te denken aan Sturridge of Cavani. Sturridge is bij Liverpool aardig blessuregevoelig, maar door het lagere tempo in Italië kan dit wel eens een stuk minder worden denk ik. Cavani zou natuurlijk ideaal zijn, geweldige voetballer en als we heel eerlijk zijn voetbal je toch liever voor Juventus dan voor PSG? Jammer dat Morata niet blijft trouwens, geweldige spits die nu niet weet hoe en waar en of hij überhaupt gaat spelen.

23 juli 2016 om 17:16

Cavani mag niet weg bij Psg, daar heeft Juve eerder al navraag over gedaan, maar hij is bij PSG nu eindelijk de eerste spits. Sturridge zie ik niet zo snel slagen, de Serie A is erg fysiek, daardoor zullen zijn blessures niet minder worden. Ook is hij niet van het niveau Higuain en zal hij ook wel veel geld kosten. Dan heb je ook nog het feit dat spelers uit Engeland het vaak lastig hebben in het buitenland.

Zoveel geruchten de laatste tijd rondom Higuaín en Juve. Het is zeer aannemelijk dat dit weer een sensatiebericht is. Misschien was Marotta gisteren bijvoorbeeld in Madrid om over Kovacic te praten en was Higuaín gewoon op bezoek bij wat oude vrienden. Di Marzio en Sky hebben het al veel vaker aan het verkeerde eind gehad deze zomer.

23 juli 2016 om 12:40

helemaal mee eens, ik wou er al op wijzen maar je hebt helemaal gelijk, iedereen staart zich blind op berichten van di marzio en sky, maarik zou het rustig afwachten.

23 juli 2016 om 13:00

Hoop van harte dat het nep is. Maar er circuleren foto's rond met envelops met Higuain's naam en JuveLab. Vermoedelijk bloedtests van de medische keuring. Maar nogmaals, hoop van harte dat het nep is.

94 miljoen voor een 28-jarige Dan is Pogba voor 120 miljoen in vergelijking nog een koopje.

23 juli 2016 om 12:39

Niet overdrijven he tis 26 miljoen verschil en die spelers kun je ook niet met elkaar vergelijken ivb positie

23 juli 2016 om 12:46

Maar wel qua leeftijd... in pogba zit nog zoveel rek.

23 juli 2016 om 12:55

Ja, maar Pogba is 5 jaar jonger, kan nog enorm groeien, is een van de meest populaire voetballers ter wereld, en kan later nog doorverkocht worden.

23 juli 2016 om 12:57

Klopt maar vind dat j ze niet kunt vergelijken en ook omdat het allebei hele gekke bedragen zijn

23 juli 2016 om 13:29

Naast zn leeftijd is pogba marketingtechnisch gezien ook veel meer waard dan higauin.

Jammer, had ik liever Sánchez gezien. Kan nu ook niet anders dat Pogba naar United gaat.

23 juli 2016 om 14:26

ik snap de redenering niet om vol voor Higuain te gaan, terwijl ze maar half bieden voor een speler als Sanchez...
Isco, Sanchez, Draxler.. allemaal spelers waar je veel aan heb maar niet ongelofelijk veel kosten... maar nee, dan maar bijna 100mil aan higuain spenderen die over 3 jaar vervangen kan worden .
I dont understand

Gonzalo, hartelijk dank voor al je doelpunten, assists, werklust en passie. Je hebt Napoli NOG meer op de kaart gezet en ondanks je naar Juve gaat wens ik je veel succes.

Erg jammer maar wat kan je doen als ze dit bieden. de Laurentiis heeft er weer alles uitgehaald. Een geniale gek is het. Hopen op een mooie vervanger. Het liefst Italiaans. Zaza? Balo? Ik geloof niet dat we met Gabbiadini als eerste spits gaan spelen.

23 juli 2016 om 12:43

Wat een nuchtere sportieve reactie van een Napoli fan, respect.

23 juli 2016 om 12:43

Misschien is Mario Gomez een mooie optie? Al heeft hij ook niet veel laten zien bij Fiorentina, hij heeft zich wel teruggeknokt het afgelopen seizoen.

23 juli 2016 om 13:08

gomez is 30+ allang over zn top heen en niet het niveau wat napoli wil nastreven. Bij fiorentina belandt hij al op de bank omdat die met rossi en kalinic al 2 betere spitsen hebben dus voor napoli is hij ook zeker niet goed genoeg

23 juli 2016 om 13:14

Gomez is zo te zien wel goed genoeg voor Borussia Dortmund (ze zouden al een akkoord hebben), waarom niet voor Napoli?

23 juli 2016 om 13:30

Als dat waar is, wat me vrij sterk lijkt wordt hij daar ook 3e spits achter aubameyang en ramos

23 juli 2016 om 18:16

Gomez is echt wel beter als ramos

23 juli 2016 om 12:57

Ik weet niet welke italiaanse spits zou kunnen of spits die de doelpunten kan zorgen. Ik zou voor gameiro of van Persie gaan, want hun laten wel zien dat ze geen moeite hebben om te scoren.

23 juli 2016 om 13:04

Van Persie is denk ik een investering met te veel risico. Hij is all 32jaar en erg blessure gevoelig. Hij kan niet gehaald worden voor 1e spits.

Gameiro heb ik een paar keer aan het werk gezien envan wat ik gezien heb is hij geweldig. Zou een prima spits zijn voor Napoli!

23 juli 2016 om 13:05

gameiro en van persie zijn allebei geen verbetering ten opzichte van gabbiadini. Dan zie ik liever zaza of immobile komen. Immobile zou sowieso een mooi koppel vormen met insigne

23 juli 2016 om 13:12

Misschien van persie niet, maar gameiro zal juist de napoli spits zijn. Ik denk dat immobile naar lazio gaat en zaza is zeker niet beter dan gameiro.

23 juli 2016 om 13:20

gameiro is een goede spits maar toch ook al weer een stuk ouder dan bijvoorbeeld zaza en immobile, bovendien hoop ik dat er meer wordt geinvesteerd in italianen door ons deze zomer, we zijn al goed op weg met giaccherini en tonelli.
Ik weet trouwens ook niet of gameiro zomaar weg wil bij sevilla

23 juli 2016 om 13:26

Ik hoop dat de Italiaanse topclubs zijn identiteit willen behouden, maar zaza heeft veelste weinig gespeeld. Dat is wel een grote risico om hem aantrekken, stel als hij niet waarmaakt. Maar ik hoop dat de competitie wel aantrekkelijk blijft.

23 juli 2016 om 13:38

Naja zaza is alsnog vrij goed dat heeft hij wel in de wedstrijden laten zie waarin hij speelde, wolfsburg had niet voor niets ook 25 miljoen voor hem over. Maar als je gabbia houdt en zaza koopt is het risico minder groot en heb je 2 vrij jonge spitsen (24 jaar) die beide de potentie hebben om echt top te worden.
En ik ben het met je eens wat betreft identiteit. Ik ben altijd voor een beleid waarin zoveel mogelijk italianen gehaald worden. Italie heeft zoveel topspelers en ook talenten die eraan komen. Kijk ook maar weer naar italie u19 die inde ek finale staan. Serie a teams investeren veel te weinig in eigen spelers en komen in plaats daarvan nutteloze buitenlanders. Ee van de belangrijkste redenen waarom deze competitie in verval is geraakt is omdat er veel te weinig in eigen italiaanse jeugd is gestoken. Ik walg echt van het beleid van clubs als inter, fiorentina, udinese en bij vlagen ook van napoli met de aankoop van alleen maar buitenlandse spelers

23 juli 2016 om 16:55

Daar heb jij gelijk in over buitenlandse spelers. In pl krijgen de Engelse talenten weinig of geen kans door matige spelers. Soms zijn de talenten wel gehype bijvoorbeeld in Engeland, want pl clubs betalen 3 keer veel voor een Engelse speler. In Engeland hebben ze genoeg talenten, want ze de engeland onder 17 elftal wel hadden gewonnen tegen Nederland paar jaar geleden.
Misschien zal het later ook in Italië gebeuren dat een Italiaanse clubs veel moeten betalen voor een Italiaan. Voor mij mag een buitenlandse spelers komen tenzij als ze iets toevoegen, bijvoorbeeld pogba, higuain. Maar meestal halen elke clubs goedkoper middelmaten zoals hernandes, melo, braafheid, falque.
Ook zie ik dat clubs als Fiorentina, lazio, Udinese goedkoper buitenlandse talenten zoals diks, hoedt, kishna, rebic, kovacic.
Ik vroeg me af waarom ze nauwelijks kijkt naar Italiaanse talenten. Zelfs die Italiaanse spits wilde graag naar Nederland (hij zit nu bij psv) ipv bij Roma blijven.

23 juli 2016 om 13:04

Gabbiadini verdient veel meer heeft geniale dingen laten zien als invaller en speelde alleen zo weinig omdat hij higuain voor zich moest laten, maar eigenlijk is het gewoon een topper. Een zaza zou mooi zijn omdat die niet schandelijk duur is en een mooie concurrent voor gabbia. Maar als wij nu driekwart van dit geld gaan investeren in een topspits getuigd dat gewoon van slecht beleid. Ik hoop iig dat candreva komt voor op de plek van callejon en verder nog lekker wat italianen halen zoals acerbi en criscito bijvoorbeeld (ervanuit gaande dat koulibali vertrekt).

23 juli 2016 om 13:10

Je hebt helemaal gelijk over Gabbiadini. Maar als ik moet voorspellen wat De Laurentiis gaat doen dan gaat hij investeren in een spits die gehaald gaat worden voor de basis. Ik zelf zou Gabbiadini als eerste spits toejuichen maar ik vrees dat onze geniale gek anders denkt.

23 juli 2016 om 13:17

waarschijnlijk heb je gelijk maar ik zou het echt verschrikkelijk vinden als gabbia wegkwijnt op de bank bij ons. Er zit zoveel potentie in die jongen, maar het komt er natuurlijk niet uit als hij niet speelt.

23 juli 2016 om 14:38

Zou Ballo bij Napoli echt kunnen gaan voetballen? Zogauw die kans ook maar 75% is meteen halen, clausules in zijn contract dat hij zich gewoon moet gedragen en dat het anders contract ontbinding is. Als je die jongen aan het voetballen krijgt (hele grote gok) heb je er een wereld spits aan.

één woord: Belachelijk. Hoe kun je 94 miljoen betalen voor een speler die maar 1 seizoen top heeft gedraaid bij Napoli? Hij is maximaal 60 -70 miljoen waard maar 94? Onbegrijpelijk...

OT: Weet iemand of Real Madrid ook een deel van het bedrag krijgt??

23 juli 2016 om 12:41

1 seizoen top? Die man bewijst zich al sinds hij bij Napoli speelt!!! Je mag alles zeggen over deze transfer maar dit klopt gewoon niet.

23 juli 2016 om 13:00

Waarom zou Real een deel van het bedrag krijgen? Hij komt niet t de jeugd en voor zover ik weet staat er geen doorverkooppercentage in zijn contract.

23 juli 2016 om 13:13

Wijnaldum kwam ook niet uit de jeugd van PSV en toch krijgt PSV een bedrag na de overgang naar Liverpool. Dus misschien kon Real ook iets verwachten?

23 juli 2016 om 13:56

Waarschijnlijk heeft PSV een doorverkooppercentage in zijn contract laten zetten wat heel gebruikelijk is in Nederland, in de top gebeurd dit veel minder vaak.

23 juli 2016 om 14:24

prof
hij heeft zich al jaren bewezen, dus wat jij zegt klopt niet. Beiden bij Real en bij Napoli is hij heel stabiel geweest.. alleen vorig jaar was het nog beter
daarnaast lees ik nergens iets over doorverkooppercentage in zijn contract

Wat een stomme aankoop. 94 miljoen die zich niet kan bewijzen als het om prijzen gaat(2 x Copa America en WK), duurder dan Suarez en 29 jaar. Waarom dan gewoon niet Batshuayi eerder gekocht of Aubameyang. Hopelijk vindt Napoli een goede vervanger want anders wordt het verschil in de Serie A nog groter wat jammer zou zijn.Nu is bayern nog de enige topclub die geen absurde bedragen betaalt, eerst kon je daar Juventus ook nog mee prijzen maar nu niet meer. Jammer

23 juli 2016 om 13:03

Bayern niet? Heeft onlangs 50m neergelegd voor de 18 jarige Sanches. Wat zelfs op kan lopen tot 80m.

23 juli 2016 om 13:27

35m wat op kan lopen tot 45

23 juli 2016 om 13:27

35m wat op kan lopen tot 45

23 juli 2016 om 14:22

Ljax,
op meerderen sites staat dat hij voor 35m gekocht is wat op kan lopen tot 80m

23 juli 2016 om 14:44

Op andere sites (waaronder TM) staat dan weer tot 45. Dus niemand weet wat de exacte cijfers zijn, aangezien Bayern nooit uitspraken doet over transfersommen.

23 juli 2016 om 20:31

Voor nu kun je dus het best zeggen dat hij voor 35 miljoen is gehaald, later zal wel bekend worden of er een bonus is behaald en kun je er dan over praten. Bayern voert al jaren topbeleid en behoort bij de absolute elite zonder mee te gaan in die transfergekte, ik hoopte dat Juve niet mee zou gaan in die gekte, maar helaas. Bayern zie ik als het grote voorbeeld en Juve leek goed naar Bayern gekeken te hebben qua beleid de laatste jaren, met deze aankoop zet je door dat beleid een dikke streep.

23 juli 2016 om 21:19

Elke site zegt iets anders, bij andere sites zag ik 35 wat oploopt tot 45. Bayern zegt nooit iets over transfersommen dus we zullen het nooit weten

Het leek me eigenlijk niks voor Juve om zo'n aankoop te doen. En dat voor een 28 jarige speler, die je dus zeer waarschijnlijk gewoon afschrijft qua transferkosten.

Er is al een bewijs van zijn medische keuring

Mijn god als zelfs Juventus 94 miljoen betaalt voor de 28 jarige Higuain dan weet je dat voetbal verziekt is en er geen hoop meer is.
Had gewoon lekker die 80 miljoen betaalt voor jonge Morata die nog heel lang mee kan..

Zou een aparte transfer zijn. Een spits die er zo op los scoort in de Serie A is natuurlijk een interessante optie voor Juventus, maar zo veel geld voor een 28 jarige. Die ga je nooit meer voor een redelijk prijs verkopen, en Higuain is goed maar toch niet zo goed om een van de duurste spelers ter wereld te worden. Als Juventus toch zo veel geld in kas heeft, waarom hebben ze dan niet Morata behouden? Dat is een spits die zich bewezen heeft bij Juventus bij de club past en waar ze jaren plezier van hadden kunnen hebben.

23 juli 2016 om 14:21

dit is ook geen aankoop om later meer aan te verdienen,
Higuain komt met 1, en 1 reden: juventus moet in de volgende jaren (lees: 1 of 2) de CL winnen. wanneer dat gebeurd is dan hebben we genoeg speler onderweg om hem aftelassen na 4 jaar... maar wtf eh, 94 mil..... ik kan dit nog steeds niet geloven

94 miljoen voor higuain die 28 is... pfoe

Geloof er niks van, ik wacht lekker tot de officiële berichten

toch vind ik deze jongen mischien wel 3 klasses beter als Morata juve word met 2 vingers in de neus kampioen netjes hoor goeie transfer

Wat een vieze verrader die higuain ik ga er verder geen woorden aan vuil maken maar ik heb liever die 94 miljoen want daar kunnen wij toch veel meer mee doen. Er vanuit gaande dat koulibali ook nog vertrekt heeft napoli nog minstens 140 miljoen te besteden deze zomer. Lekker candreva binnen halen nu voor 30 mil wat een mooi bedrag voor zon topper is, geen nieuwe spits kopen maar gabbiadini doorschuiven naar de spits, die jongen heeft vertrouwen nodig en dan kan het ook gewoon een topspits worden die er 20 per seizoen in legt. Dan hebben we een heerlijke dodelijke italiaanse aanval en dan verder investeren in de defensie.
Forza Napoli

reina
hysaj
aankoop
tonell/albio
aankoop
jorgin/allan
hamsik
giacherinni
candreva
gabbiadini
insigne
23 juli 2016 om 14:01

Ik lees veel dat Bacca in beeld is als opvolger, Milan wil hem graag verkopen en Bacca is een bewezen spits die zeker met de aanvoer die hij krijgt bij Napoli er een stuk of 20 zou inschieten. Ik vind deze transfer echt jammer voor alle partijen. Napoli krijgt wel enorm veel geld en het is moeilijk om er niet beter van af te komen met zoveel geld. Aan de andere kant gaat Higuain wel naar de rivaal en ik kan me de frustratie goed voorstellen.

Zal Koulibaly zeker vertrekken?

23 juli 2016 om 14:46

Was Bacca naar west ham niet al rond?

23 juli 2016 om 17:31

Ja, het was al rond, maar Bacca heeft West Ham zelf geweigerd. Hij wil Milan alleen verlaten voor een club die in de CL speelt, hij is 29 jaar oud en wil nogin die competitie spelen.

Veel te veel. Maximaal 65m waard in mijn ogen. Zeker omdat hij al 28 is. Dit moet haast wel beteken dat Pogba vertrekt voor meer dan 100m. Anders zou Juve nooit zo'n bedrag op tafel leggen.

94 miljoen voor een 28 jarige speler zonder enig commerciële activiteiten. Nee dit doet juventus niet.

Wat ik niet snap is dat als Higuain aan Arsenal wordt gelinkt dan moet er met geld worden gesmeten om em binnen te halen, maar zodra Juve em koopt is 94 miljoen veelste veel en is het walgelijk.. Vage shit. In ieder geval vind ik het zeker veel geld en dat vind ik em ook niet waard, gezien zijn leeftijd. Nu toch alweer 28 jaar.. Maar goed het is een bewezen topspits, dus voorlopig zal Juve daar nog veel plezier aan beleven.

Ongelooflijk, Juve was juist zo goed bezig op transfermarkt. En dan verknoeien ze dit door Higuain te halen voor 94m.

Allereerst zou ik het ook achterlijk veel geld vinden voor een speler die eind dit jaar alweer 29 wordt, maar dit is nou eenmaal de hedendaagse voetbalmarkt. Er is steeds meer geld met gemoeid, dus zullen de transferbedragen ook steeds hoger oplopen. Kunnen we wel elke keer verbaasd en vol ongeloof op blijven reageren, maar de feiten liggen er nu eenmaal. Het verbaasd me alleen mocht Juve hier in meegaan. Een club die normaliter toch een fantastisch beleid hanteert, een voorbeeld voor velen. Desalniettemin zou dit zomaar eens het ontbrekende puzzelstukje kunnen worden, de kers op de taart, want ze halen met Higuain wel een absolute topspits binnen. Fair enough, hij heeft inderdaad een paar keer gefaald op hele belangrijke momenten, maar 36 goals in de serie A give me a f*cking break. Zonder die schorsing had hij wellicht de grens van 40 gehaald. Juve heeft een fantastisch uitgebalanceerd team en ik verwacht dan ook veel van ze. En dan vooral internationaal. Zou het alleen al voor Buffon prachtig vinden als ze de cup met de grote oren weten te pakken en daarom ga ik mijn geld ook maar eens inzetten op een eindzege voor Juve in de CL 16'/17'.

Wauw.... Misschien ga ik toch overwegen om voetbal te ontvolgen. Wat een debiliteit... 94 miljoen euro voor Higuain? Schei toch uit man. Gekte dit.

Dit wordt een Bagggio'tje of Figo'tje. Higuain maakt zich niet meer welkom in San Paolo, terwijl dat gekke filmproducent zijn zin krijgt en een reden heeft om de transfer te verantwoorden bij de ultra's.

94 miljoen euro voor Higuain gaat te ver. Benzema is denk ik nog goedkoper en heeft ook nog is meer kwaliteit. Juventus komt dichterbij Real, Barca en Bayern. Ik las ook nog ergens dat ze Matic willen halen dan is je middenveld echt wereldtop.

23 juli 2016 om 14:19

ik vind benzema niet meer kwaliteit hebben dan Higuain,
toch vind ik het geld veel te veel. Higuain is een top speler, en als je in 1 seizoen 35 goals kan maken in de Serie A ben je behoorlijk op dreef, maar nooit 94mil voor een 28 jarige...
Gaat moeilijk worden voor mij om niet constant kritisch te zijn op hem, aangezien hij meer kost dan alle veldspelers samen

If you can't beat them, join them. Geen enkele sympathie voor spelers die naar een club gaan die domineert en die ze niet hebben kunnen verslaan de laatste jaren, zeker als jouw club hun grootste concurrent is. Higuain kon naar Spanje, Engeland, Duitsland, Frankrijk, hij kon zelfs naar Roma, Inter, Milan, maar Juventus is de laatste club waar hij heen kon.

Zelfde heb je in de NBA met Kevin Durant die Oklahoma inruilde voor Golden State, een team die ze net heeft verslagen. Voor de speler zelf is het de juiste keuze, een kans op een kampioenschap is het grootst bij die clubs. Maar je toont weinig karakter. Misschien denkt de meerderheid er hier anders over, maar voor mij kan zoiets niet.

23 juli 2016 om 14:38

Als sporter wil je toch prijzen winnen? Is niet dat higuain kind van de club is dus snap zijn eventuele overstap wel.

23 juli 2016 om 15:58

Sportief gezien is het voor de speler ook de juiste keuze, dat zeg ik ook. Maar kind van de club of niet, je speelt al 3 jaar in Napels, bent een publiekslieveling (of één daarvan) en Juventus is jouw grootste, en misschien wel enige, concurrent. Real, Barca, United, City, Bayern, als hij naar zulke clubs was gegaan had ik er niks op tegen. Maar Juventus is juist de club waar hij in mijn ogen niet heen kon. Het kan dat jij en anderen er een andere kijk op hebben, maar ik zie het zo.

26 juli 2016 om 16:41

Ik denk niet dat er een andere club zo gek was geweest om 94 miljoen voor hem neer te leggen, dus had hij helemaal niet zoveel opties.

Ik heb al zoveel leugens gelezen over pogba en higuain dat ik dit ook nog niet geloof. De enige reden dat higuain komt zou kunnen zijn dat juve het buffon gunt om met de cl afscheid te nemen. Dan heeft hij echt alles gewonnen.

Moet je is beseffen dat nog niet zo super lang geleden Ronaldo voor rond dezelfde prijs werd gehaald. Daarentegen had Ronaldo al veel meer laten zien, en was hij ook nog is veel jonger. Natuurlijk is Higuain een topspits, maar is hij de 94 miljoen waard? In mijn ogen is dat zelfs in de huidige situatie van de markt echt teveel.

Kijk hier toch van op. Juventus staat normaal niet bekend om gigantische bedragen uit te geven aan spelers. Higuain lijkt me ook stevig overpriced, 94 (!) miljoen euro voor een aanvaller die 29 jaar wordt in december en waarvan ik me toch vooral zijn enorme missers herinner op enorm belangrijke momenten. Die bedragen van tegenwoordig... Pure waanzin!

Ik vind dit echt jammer! Zag Juve als een club die een goed beleid hadden en normale bedragen uitgaven aan spelers. Echt jammer!

Damn, dit had ik niet verwacht van Juventus. Vooral omdat ze succes willen in Europa en laat Higuain nou net een van de biggest chokers zijn als het erop aankomt. Maar ook omdat Juventus een gezond beleid voerde en eigenlijk een van de meest gezonde clubs is van Europa, met een eigen stadion, voldoende jeugd en een mix van talentvolle en ervaren aankopen die succes opleveren voor de club. Ook denk ik niet dat Higuain het verschil maakt in Italië, aangezien ze zonder hem ook al jaren de titel winnen. En dan ook nog eens het belachelijke, niet marktconforme bedrag van 94 miljoen(!). Vreemde aankoop..

Het is duidelijk dat adl een zakenman is. Goed verdiend aan lavezzi cavani en nu higuain. Jammer voor napoli. Een echt topclub zal het nooit worden. Als je geld boven prestaties neerzet. Veel geld maar als juve het goed doet in de cl dan is het snel terug verdiend hoor

Al is hij "al" 28, is wel echt een wereldspits gebleken en gegarandeerd veel goals de komende jaren. Een clinical striker. Een van de weinige. Misschien wel de beste echte 9 ter wereld momenteel samen met lewa van Bayern.

met Dybala en Higuian hebben ze verreweg de beste aanval van de Serie A.

Ik kan ook niet een, twee, drie een betere centrumspits bedenken. Griezmann is een soort Dybala, die heb je al en ik denk niet dat Aubu van Dortmund naar Juve had gewild. Vind Higiuan ook beter als echte 9 zeker.

Pogba heb je al goede vervangen voor met Pjanic, al is dat wel een aderlating. Al was het helemaal mooi geweest als ie naar Real ging voor veel geld en Kovacic. Dat had je echt een gruwelijk voetballend middenveld, met nog goede brekers ook ter beschikking.

Zou echt hopeloos zijn van Juve, hebben Dybala, Zaza en Manzukic of hoe je dat ook spelt

Voetbal is doodziek. Ook niet echt veel meer aan. It's al about the money. Keer gaat dit hopelijk ophouden.

Nou nou nou! 94 miljoen voor Higuain. Vraag me af of hij dat wel waard is. Heeft afgelopen seizoen geweldig gedraaid, maar toch twijfel ik of hij dat wel waard is. Wel een goede vervanger voor Morata.

Beter Pogba dan Higuain, Higuain beslist wedstrijden voor je. Jammer dit voor de Serie A als hii gaat.

De voetbalwereld is echt kapot aan het gaan man. Die bedragen slaan echt nergens meer op. Waar men 5 jaar geleden 40 miljoen nog te veel vond betalen ze nu lekker bedragen rond de 100 miljoen. Ik kan niet meer genieten zoals vroeger. Clubs als Napoli etc kunnen hun sterren niet eens meer behouden. Die 94 miljoen is gewoon een bluf bedrag, maar tegenwoordig zijn er genoeg clubs die dom genoeg zijn om met zoveel geld te smijten. De transfermarkt is helemaal naar de klote.

Op zich een mooie transfer maar de manier waarop is eigenlijk niet acceptabel. Ffp is ook een grote grap man, het zou er zogenaamd ervoor zorgen dat dit soort bedragen niet meer voor zouden komen. Nou clubs vinden weer manieren om regels te omzeilen zodat ze lekker met geld kunnen smijten.

Juve is officieel de Bayern van Italie. Gefeliciteerd!

26 juli 2016 om 16:32

Daar zou de ffp helemaal niet voor zorgen. De bedoeling van ffp is ervoor te zorgen dat clubs niet meer uitgeven dan er binnen komt en dat de inkomsten voetbalgeralateerd (prijzengeld, transferinkomsten, sponsorship, merchandising etc) zijn. Zolang Juventus dit kan verantwoorden is niets aan de hand.

26 juli 2016 om 18:52

Daar heb je ook zeker gelijk in, maar zou het niet verstandiger zijn als de regeling ervoor zou zorgen dat er een bepaald limiet is voor transferbedragen. Nou is Higuain een wereldspits maar je ziet ook dat er steeds meer van dat soort bedragen wordt neergeteld voor leuke talentjes die nog niks hebben bewezen.

26 juli 2016 om 19:18

Mij maakt het eigenlijk niet zo veel uit. De inkomsten in het voetbal (voor clubs bedoel ik dan) stijgen de laatste jaren zo hard, dat het een logisch gevolg is dat hetzelfde gebeurt met salarissen en transfersommen. Het alternatief is dat de clubeigenaren veel meer gaan verdienen. Dan heb ik persoonlijk liever dat het geld op het veld staat zodat wij goed voetbal zien met zn allen.

26 juli 2016 om 18:07

Wat een gezeur toch overal. Ja, ook ik denk dat dit teveel geld is voor Higuain op de huidige markt. Maar je kan niet meer van voetbal genieten? Waarom? Omdat de sport alsmaar populairder wordt en mensen er meer geld in steken en clubs dus meer te spenderen hebben? Wat een hipster opvatting zeg. Kun je ook niet meer van brood genieten omdat het 2,50 euro is terwijl oma 5 frank betaalde?

De FFP is al vanaf het begin een grap geweest alleen lijken maar heel weinig mensen in staat om voor zichzelf te denken. Het doel van de ffp was niet om zulke bedragen te vermijden, het doel van de ffp was te voorkomen dat clubs meer uitgeven dan ze binnenkrijgen. Zo zorg je ervoor dat 1: clubs zich niet meer in het rood werken, en 2: er geen voorvalletjes meer zijn als City en PSg waar een suikeroom gewoon geld in de club pompt en ze dus nooit verlies draaien op papier en heel snel heel sterk kunnen groeien. Het enige dat de ffp in essentie bereikt is dat het gat tussen de top en de rest alsmaar groeit en onmogelijk bij te benen is voor de kleinere clubs. Waarom denk je anders dat die voorzitter van Bayern de nummer 1 voorstander was van het hele concept?

26 juli 2016 om 18:49

De reden waarom ik niet meer zoveel van voetbal kan genieten is omdat het gat tussen de top en subtop zo veel te groot wordt. Het voetbal zelf is op zich niks mis mee, maar je kunt bijna elk seizoen 5 clubs opnoemen die de CL gaan winnen en 95 raad je steeds goed. De mooie tijden waar kleine clubs vaker kans maakten op prijzen zijn voorbij. En kom niet met Leicester aan want dat is gewoon een eendagsvlieg.

26 juli 2016 om 19:20

Kleine(re) clubs die vroeger een prijs pakten waren meestal ook eendagsvliegen. Want toen werd, met name de CL, ook gedomineerd door de grote clubs met het vele geld. Het was alleen wat minder geld. Maar in verhouding nog steeds veel meer dan wat wij bijvoorbeeld in de eredivisie te besteden hadden.

Ik als Inter fan ben zo jaloers op het aankoopbeleid van Juve. Juve haalt telkens de goede spelers en verkoopt ze dan door met bakken van geld. Nu Pogba weggaat kunnen ze die 94 miljoen zo op tafel leggen voor Higuain en hopelijk halen ze nog een middenvelder als Matuidi?

Poefff ben ene kant blij maar andere kant denk ik damnnn voor dat geld had je 2 spitsen kunnen halen! Die ook bij Juventus zouden kunnen passen. Geld van Pogba is binnen en meteen uitgeven voor een spits van 28 jaar beetje zonde vind ik persoonlijk dit dus deze week is het rond Pogba naar MU kan niet anders. Als Pogba blijft wat ik beter vind voor hem zelf zie ik Juve zeker de finale van de Champions ligeau te kunnen halen.

Heerlijke kwaliteitsinjectie voor in de aanval. Ik heb zo een gevoel dat Dybala en Higuain elkaar meteen fantastisch kunnen vinden. Pepita lekker diep en Pablo lekker daaromheen als een bij.
Ik lees veel reacties van leden dat ze vinden dat Juve niet zoveel geld moeten uitgeven aan een spits. Wat jullie niet snappen is dat Juve eigenlijk geen cent uitgeeft aan Higuain dankzij de verkoop van Pogba die aanstaande is. Sterker nog, Juve heeft na de aantrekking van Higuain en verkoop van Pogba nog minimaal 26 mil over om nog een veelbelovend talent aan te trekken.

26 juli 2016 om 16:45

Jaxie

Zo kunnen we elke transfer wel goedpraten, 94 geven ze uit aan één spits, dat is waanzin, of je Pogba nu verkoopt of niet. Verder is het relatief stil rond Pogba nu, dus wie weet gaat dat niet eens door.

26 juli 2016 om 18:09

Marotta was heel geheimzinnig over een eventuele transfer van Pogba. Wel bevestigde ie de komst van Higuain. Geweldige speler voor jullie!

26 juli 2016 om 17:05

Niet bepaald. Aangezien Juve al 67.5m heeft uitgegeven aan Pjanic, Pjacca, Lemina en Benatia. Ze hebben bovendien slechts 37M ontvangen voor uitgaande transfers tot nog toe. Dus die 30M die ze over hebben straks mocht Pogba verkocht worden en Higuain gehaald, is al weg.

26 juli 2016 om 17:21

@noury Dat klopt als je ervan uitgaat dat ze voor dit seizoen een transferbudget hadden van 0 euro.

Wauw, gewoon wauw.... wat moet ik hier van vinden? Juve gaat echt voor de CL met hem erbij, 45 miljoen wordt er per 2 jaar betaald en dat maakt het al iets draaglijker. Daarnaast worden spelers als Zaza en Pereyra toch echt verkocht om de kosten te drukken. Als Juve Pogba weet te behouden hebben we toch echt een monsterteam...

Pff, wat een transfer. Echt gewoon een zware en geweldige kwaliteitsinjectie van Juventus voor in de voorhoede. Zelf ben ik altijd al een fan van Gonzalo Higuain geweest en ik weet nog dat er veel kritiek op hem was in z'n eerste twee seizoenen bij Napoli en meestal ook dat hij het op beslissende momenten laat afweten, maar desondanks ben ik echt wel gecharmeerd van hem en tuurlijk, er is teveel voor hem betaald en het is jammer dat Napoli hem aan hun concurrent kwijtraakt, maar anderzijds zou ik als Napoli-zijnde juist blij zijn, want volgens mij weten zij ook dondergoed dat Higuain dit niet waard is, ook al zal hij van grote toegevoegde waarde zijn voor Juventus.

Paul Pogba zal vast nog wel verkocht worden deze transferperiode, waarschijnlijk voor meer dan honderd miljoen. Ook zullen spelers als Simone Zaza (waarschijnlijk voor zo'n 20 tot 30 miljoen), Hernanes (zo'n 10 miljoen schat ik) en Roberto Pererya (zo'n 10 tot 15 miljoen schat ik) waarschijnlijk verkocht worden, dus dat geld dat ze aan Higuain betalen, zullen ze waarschijnlijk wel terugverdienen.

Zie opstelling:mits iedereen fit is en ervan uitgaande dat Pogba dus wordt verkocht. Maar jeetje, wat een elftal en dan hebben ze nog spelers als Andrea Barzagli, Mario Mandžukić, Marko Pjaca, Daniele Rugani, Stephan Lichtsteiner en Patrice Evra op de bank zitten. Geen slechte bank, lijkt me.

Buffon
Benatia
Bonucci
Chiellini
Dani Alves
Marchisio
Khedira
Alex Sandro
Pjanic
Dybala
Higuain

Off topic: Napoli heeft milik net gekocht. Bevestigt in poolse media.
Voor 32 miljoen euro

Hahaha, zo lijken Cristiano en Bale ineens goedkoop. Man man man, wat een geld voor een "best goede spits". Higuain is niet van het niveau Lewa, Suarez, Aguero, Griezmann, en heeft zelfs de strijd van Benzema verloren in Madrid. Werkelijk waar ongelofelijk.

Dit vind ik echt een domme en onnodige aankoop. 94 miljoen ?? voor een bijna 29 jarige aanvaller. Goeie spits daar niet van, maar voor Juve ?
die hebben al Dybala - Mandzukic - Zaza en Pjaca waarschijnlijk. Voor dat geld hadden ze 2x Lacazette bv kunnen halen of Aguero, Benzema. Vorig jaar waren ze al makkelijk kampioen geworden en in de halve finale geraakt van de CL met de huidige aanvallers, behalve Morata

26 juli 2016 om 17:53

Ik denk niet dat Aguero (salaris) of Benzema (sportief gezien) hun huidige clubs zouden verruilen voor Juve. Higuain is natuurlijk wel een beter dan Lacazette en de huidige Juventus spitsen. Desalniettemin blijft het bedrag absurd.

't is de site van de Serie A die de transfer bevestigd heeft.

26 juli 2016 om 17:56

Zo lijkt de transfer van suarez naar barca ineens belachelijk goedkoop

26 juli 2016 om 18:11

inderdaad

Ik weet niet of ik hiermee gelijk heb maar het lijkt me dat Juve Pogba nu haast wel moet verkopen. Als ik United was liet ik het aanbod voor Pogba lekker met 20 miljoen zakken zodra Juve die 94 miljoen overmaakt aan Napoli. Als Juve het geld nodig heeft kunnen ze er weinig aan doen. Ik zou de aankoop van Higuain daarom niet officieel maken voor de deal over Pogba rond is

26 juli 2016 om 18:10

Beide transfers zijn niet afhankelijk van elkaar. Ze betalen trouwens 2 jaar 45 miljoen af.

26 juli 2016 om 18:26

Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn hoor. Ik ken de cijfers van Juventus niet maar ik betwijfel ten zeerste of ze afgelopen seizoen 120 miljoen euro winst hebben gemaakt... Dat betekend dat ze dat bedrag ook niet mogen/kunnen uitgeven aan transfers. Dus zullen ze dat bedrag nog goed moeten maken met uitgaande transfers want momenteel geven ze dan in essentie geld uit dat ze niet hebben. Dat kan voor problemen zorgen binnen de club en dat zal zonder twijfel problemen geven met de fpp, waardoor ze dus een straf zouden riskeren

Aangezien Juventus overdreven veel heeft betaald voor Higuain, mag er gestopt worden met klagen richting het adres van Bayern München. Als Bayern zogezegd de concurrentie leegkoopt in de Bundesliga, wat doet Juventus dan in de Serie A? Bayern heeft nog geen enkele transfer gerealiseerd boven de 50 miljoen euro per speler.
94 miljoen voor zo'n spits slaat nergens op. Dat is heel slecht onderhandeld van Juventus moet ik zeggen.

26 juli 2016 om 19:22

Dus omdat Juventus nu 94 miljoen uitgeeft aan een spits mogen mensen ineens niet meer zeggen dat Bayern de concurrentie leegkoopt? Daar veranderd een bedrag toch niks aan?

26 juli 2016 om 19:40

Ik verbied hier niets hoor. Ik wil enkel dat er gestopt wordt met vitten op Bayern. Als enkele lamenteren over Bayern, zouden ze beter ook lamenteren over Juventus.
Verder wil ik enkel en alleen zeggen dat 94 miljoen voor Higuain exact hetzelfde is als slecht beleid voeren. Het eerste nadeel is de druk die Higuain rond zijn schouders krijgt. Ten tweede ondervinden zijn nieuwe ploegmaats nadeel. De balans van de selectie zal verstoord worden met de komst van Higuain.

26 juli 2016 om 19:51

Je kunt zoveel willen. Ik vertel je alleen dat transfersommen niets te maken hebben met wel of niet clubs leegkopen. Bovendien kun je in alle reacties lezen dat de meeste ook over Juve lamenteren. Althans, ik neem aan dat dat iets van mopperen betekent. Maar ook die reacties zijn weinig doordacht.

Verder zou ik niet weten hoe zijn collega's hier last van hebben. Die 94 miljoen gaat niet naar Higuain. En zelfs al zou dat wel zo zijn, dan nog zie ik niet in hoe zij er last van zouden hebben.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren