Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Wie de club doelbewust schaadt, hoeft zich geen fan van PSV te noemen'

Laatste update:

Het vriendschappelijke duel tussen PSV en West Bromwich Albion, dat zaterdag in GelreDome in Arnhem zou worden gespeeld, gaat niet door, zo werd vrijdagavond bekend. De Arnhemse politie beschikt over informatie dat tientallen PSV-supporters de confrontatie willen zoeken met supporters van andere clubs. De clubleiding wil graag weten wie deze fans zijn. De politie deelt deze informatie echter niet met PSV en dat leidt tot teleurstelling in Eindhoven.

/

"Wij kunnen dus weinig doen omdat we niet weten wie er verantwoordelijk zijn. Wij willen onze verantwoordelijkheid maar wat graag nemen en offeren daar onze tijd voor op", zo maakt Toon Gerbrands duidelijk aan het Eindhovens Dagblad. De algemeen directeur en technisch manager Marcel Brands zijn bereid om eens een avond te zitten met betrokkenen 'om eens haarfijn uit te leggen wat dit soort gedrag betekent voor onze club'.

"Wie zich PSV-supporter noemt en de club doelbewust schaadt, hoeft zich geen supporter te noemen", zo benadrukt Gerbrands, die aangeeft dat de maat vol is. Twee weken geleden werd het oefenduel van PSV met een andere Engelse club, Queens Park Rangers, om dezelfde reden verboden. Dat duel, dat gespeeld zou worden in Driel, werd uiteindelijk achter gesloten deuren afgewerkt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Die hooligans zijn helemaal gek toch. Niks met voetbal te maken niks met supporter zijn te maken helemaal niks niet.

Maar is er al iets gebeurd? Of is het alleen dat er PSV fans iets van plan zijn?

23 juli 2016 om 00:36

Er zijn "vermoedens" dat "enkele tientallen PSV supporters iets van plan zijn". Nu de politie ook niet wil vrijgeven wie dit dan zijn ga ik nog ernstiger twijfelen of dit hele gebeuren wel echt waar is of niet.

23 juli 2016 om 07:05

Lijkt mij sterk dat ze zoiets bewust niet door laten gaan. Supporters hebben maar normaal te doen.

23 juli 2016 om 08:25

Mee eens ik vind dit ook vrij raar. Bedoel paar dagen geleden heeft PSV daar ook gespeeld en alles was gewoon goed. Maar nu opeens willen kennelijk PSV supporters vechten?

Ik vind dit gewoon zo iets als wanneer er volgens goed ingelichte bronnen een aanslag op handen is en dat er dan veel politie bij bepaalde evenementen is terwijl er eigenlijk niets aan de hand is.

Politiek is momenteel gewoon bang van alles en zwicht ook bij alle kleine dreigingen die binnen komt. Terwijl er vroeger gelachen werd op dit onzin. Maar goed het is wel een makkelijk manier van een gemeente om dingen af te gaan lasten en dit gaat best vaak gebeuren nu omdat gemeentes zien hoe makkelijk dit is.

23 juli 2016 om 10:09

PSV mocht vorig jaar geen oefenwedstrijd in Frankrijk spelen vanwege een incident in Lyon van 11 jaar geleden, wedstrijd tegen QPR werd afgelast vanwege zogenaamde rellen etc. Als ik naar de historie van PSV supporters kijk, dan zorgen die nooit voor dit soort problemen. Laatste incident met supporters waarbij het uit de hand liep dat ik me kan herinneren (buiten dat muntincident in Madrid) is dat de politie werd lastiggevallen 2 jaar geleden na de verloren thuiswedstrijd tegen Ajax, wat er daarvoor gebeurde weet ik al niet eens meer. Sowieso geen uitwedstrijd waar gevochten is.

23 juli 2016 om 10:41

Tja en dan sta je het duel toe en dan loopt het toch uit de hand, dan heeft de politiek het gedaan , want ze wisten van de dreiging. Heel triest voor elke voetballiefhebber, maar wel begrijpelijk. Helaas heeft een klein gedeelte van de grote groep supporters nog steeds niet in de gaten dat opkomen voor je club iets anders is als het afbreken van je club.

Wat een onzin reactie van de Arnhemse politie. Door geen namen te willen geven ga je aan de waarheid van hun bericht twijfelen. Informatie delen levert meer op voor alle partijen en zeker PSV die paaltje en perk wil stellen aan deze mafkezen.

23 juli 2016 om 00:46

Precies! Nu word dus een wedstrijd afgelast op basis van een gerucht! had al kaartjes gekocht! Vind het ook raar dat de politie daar geen openheid over geeft! In combinatie kunnen deze idioten die het voor iedereen verkloten dus dubbel gestraft worden! Is toch win-win voor beide partijen? Had wel iets meer transparantie verwacht.

23 juli 2016 om 11:23

Nee, het wordt afgelast door meldingen van bronnen. De politie speelt deze door naar de gemeente. Deze moet kiezen uit 2 dingen:
1. Politieinzet bij een oefenwedstrijd en dus kosten maken.
2. De wedstrijd afgelasten.

Hoezo was het plan om in Arnhem te spelen?

23 juli 2016 om 01:41

Omdat het een toernooi is in arnhem

Als het een politieonderzoek betreft is het inderdaad onmogelijk om die informatie te verstrekken zonder dat het onderzoek is afgerond. Toch is het verstandig dat de informatie uiteindelijk ook bij PSV terecht komt, want dit soort figuren wil je natuurlijk op afstand houden als club. Dat gaat natuurlijk lastig als je de namen niet kent.

23 juli 2016 om 07:08

Al is het onderzoek afgerond, wat moeten wij met hun namen? Speel die gewoon door naar de KNVB/PSV en laat hun een passende straf vinden.

ik snap hier echt niets van, kom al jaren bij psv, voornamelijk thuis maar ook uit wedstrijden, en ik heb nog nooit iets gemerkt van rellen of agressiviteit. Snap deze berichten van deze oefen periode echt niet. Past totaal niet bij het beeld dat ik heb bij mijn club en vind het ook echt niet passen. Dudes, we komen uit eindhoven, lekker pilsje vatten op stratum na de wedstrijd en verder alles rustig dacht ik

23 juli 2016 om 07:20

Ik snap het ook niet en wellicht is de enige link met PSV dat een groep tuig wedstrijden van PSV en Ajax uitzoekt om rotzooi te trappen terwijl ze nog nooit in het Philips stadion zijn geweest. Voorgaande jaren was het nooit een probleem om in Nederland te oefenen en nu zouden we de ene massale vechtpartij na de andere kunnen verwachten als je de politie moet geloven.

Ik snap totaal niet waarom er (oefen)wedstrijden worden afgelast op basis van (slechte) berichten uit social media.
Echt iedereen kan posten dat ze onheil gaan plegen. Voor het zelfde geldt zijn het een stel Ajacieden of Feyenoorders die ervoor hebben gezorgd dat Psv's voorbereiding nu moeizaam verloopt. Je weet het niet.
Want op zich hebben PSV supporters het imago om niet te lopen te gaan rellen, in tegenstelling tot. Daarom vind ik de huidige berichtgevingen nogal vreemd en totaal niet bij PSV passen.

23 juli 2016 om 07:07

Waarom zouden Ajacieden of Feyenoorders zorgen dat PSV geen wedstrijd kan spelen? Dat is een nog sterker verhaal.

23 juli 2016 om 08:22

Het was een bewijze van. Voel je eigen toch niet aangevallen. Hij bedoelde alleen maar dat iederen kan lopen kloten via internet...

23 juli 2016 om 13:22

Zoals 040vaart al aangeeft, is het bij wijze van spreken, maar zolang het niet met 100% zekerheid is dat het een groep Psv'ers zijn, kunnen het ook net zo goed Ajacieden Feyenoorders of Balophetdakkers zijn.
Gelukkig ben jij het er wel mee eens dat het nogal een sterk verhaal is dat Psv'ers willen gaan rellen in Arnhem.

23 juli 2016 om 10:46

Triest dat generaliseren, de meeste aanhangers van Feyenoord en Ajax zijn gewone normale mensen die houden van voetbal. Net als er ook zoals bij elke club in de eredivisie een groepje eencelligen zitten, zitten die er ook bij Psv. In plaats van keihard af te wijzen, maar het goedpraten van dit gedrag, maakt de rol van ook andere supporters dubieus. Niet rechtstreeks met het gedoe meedoen, maar er wel achter staan, maakt ook die groep schuldig.

23 juli 2016 om 13:17

Toen er een groep PSV supporters muntjes aan het gooien was wees ik dat af, maar nu is er in feite niets gebeurd. Het is niet eens zeker of het wel de harde kern van PSV is geweest die berichten op internet heeft geplaatst.
Ik keur het af dat mensen op internet zo'n vreemde dingen plaatsen, maar ik weet niet of het wel PSV supporters zijn. Dat weet niemand hier met 100% zekerheid, maar toch is het nu het PSV imago dat geschaad wordt. Juist doordat mensen (jij ook) generaliseren.
Dus... kijk eerst een keer in de spiegel voordat je weer mensen hier gaat beschuldigen en beledigen. Je krediet bij de mods zal ook ooit eens opraken.

23 juli 2016 om 14:38

Kan je lezen?
Zo ja dan weet je dat je beschuldigingen aan mijn adres nergens op slaan, ik zeg juist dat helaas alle dwz zowel jouw Psv als mijn Ajax als iemands andere Feyenoord kennelijk allemaal eencelligen aantrekken, die hun club schaden door hun gedrag.
Zo nee is een discussie zinloos omdat je dan kennelijk niet wil begrijpen wat ik zeg.

Maar je laatste zinnetje is zelfs meer dan triest.

23 juli 2016 om 15:00

De pot verwijt de ketel.

Ik zeg ook nergens dat alle Ajacieden en Feyenoorders rellen. Ik zeg alleen dat Ajax en Feyenoord het imago hebben dat hun supporters (een deel, niet alle) vaak rellen. Of het nou binnensteden of andere supporters zijn, die twee clubs hebben het imago dat een deel van hun supporters graag slopen.
PSV heeft dat imago nog niet en hopelijk blijft dat ook zo. Natuurlijk heeft PSV ook rotte appels, maar gelukkig niet het imago van een groep onhandelbare supporters.

23 juli 2016 om 15:08

@bosche_bol

Je weet het inderdaad niet zeker, maar waarom zou de politie het over PSV supporters (zover je die lui supporter kan noemen) spreken en dit op deze manier aan de gemeente presenteren? Anders hadden ze wel gesproken over ''supporters'' van andere clubs die in Arnhem op de vuist wilde gaan.

Nee, 100 procent zekerheid dat het daadwerkelijk gebeurd zou zijn of dat het werkelijk PSV-ers zouden zijn die deze berichten plaatsen heb je niet. Noch de middelen om te controleren. Maar in plaats van een balletje op te gooien dat er ook wel eens sprake zou kunnen zijn van een soort ''false flag'' (alsof daar enige aanleiding noch aanwijzing naar is) waarbij Feyenoord en Ajax supporters dit soort berichten plaatsen is weer het andere uiterste.

Wat betreft die laatste opmerking, dat is nergens goed voor en ronduit de grens van fatsoenlijk passeren. Daarmee plaats je een aanval op de persoon, en daarmee ben je zelf in overtreding. Tevens valt er een insinuatie uit op te maken waarmee je de integriteit van de moderators onder vuur legt, wat ongepast en onjuist is.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren