Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Dolberg behoedt Ajax in slotfase voor nederlaag

Laatste update:

Ajax heeft de oefenwedstrijd tegen Olympique Marseille met een gelijkspel afgesloten. Het team van trainer Peter Bosz stevende woensdag in het Stade de la Méditerranée op een nederlaag af, maar Kasper Dolberg maakte na 86 minuten toch nog gelijk: 2-2. Het eerste Amsterdamse doelpunt kwam op naam van Mateo Cassierra, die zodoende zijn tweede voor Ajax maakte.

/

Die treffer viel al na zeven minuten te noteren, want toen liep Cassierra een voorzet van Anwar El Ghazi bij de eerste paal binnen. Ajax zette Marseille bij vlagen goed onder druk en had de voorsprong uit kunnen bouwen, ware het niet dat El Ghazi en Kasper Dolberg hun mogelijkheden niet verzilverden. Jasper Cillessen hoefde slechts twee keer in actie te komen, maar hoefde zich nooit echt zorgen te maken.

Dat was in de tweede helft wel anders, want binnen zeventien minuten stond het 2-1 voor het team van interim-trainer Franck Passi. Bouna Sarr benutte een strafschop na een overtreding van Nick Viergever en Romain Alessandrini schoot even later van afstand raak. l'OM slaagde er evenwel niet in om die voorsprong vast te houden, want vier minuten voor tijd benutte Dolberg een rebound nadat Cassierra de lat had geraakt.


Een terecht gelijkspel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goede 1e helft, slechte 2e helft.. Hoop dat dit beter gaat volgende week Dinsdag..

En ik zou toch denk ik gaan voor Westermann naast Veltman en dan Riedewald op 6.

20 juli 2016 om 22:10

Inderdaad. Viergever ongelooflijk slecht weer. Veel fouten en loopt meer achteruit dan dat hij aan het verdedigen is.

20 juli 2016 om 22:15

Waarom speelt deze jongen uberhaupt bij Ajax? Bij AZ was het al erg matig en dan krijgt hij een transfer naar Ajax.

Ajax blijft zo spelers houden in de Eredivisie die veel fouten maken..

20 juli 2016 om 22:28

Idd viergever moet echt kappen in de basis nou. Nouja Sanchez is niet voor niets gehaald. Ik geef zelfs een optie dat Veltman naar rechts gaat en Tete soms bankt, en dan Sanchez en Riedewald centraal. Ik ben er dinsdag bij maar man man dat gaat soms nog bijten op een houtje worden met die slordigheden...

20 juli 2016 om 22:44

Ik denk dat Bosz gewoon iedereen aan het werk wilde zien en er nu wel uit is. Ik vond Riedewald goed spelen op 6. Lekker laten staan daar. Westermann en Veltman centraal. Tete en Dijks aan de zijkant. Vond Cassierra ook wel een goede indruk maken.

20 juli 2016 om 23:11

Denk zijn veelzijdigheid...centraal, LB en eventueel als verd.mid.

ON: de wedstrijd niet gezien maar idd geen onaardig uitslag. Goed om te lezen dat de aankopen het goed doen.

20 juli 2016 om 23:23

Inderdaad dat achteruit lopen van Viergever is echt zo amateuristisch als het maar wezen kan. Beide tegengoals komen ook door hem! Mag toch hopen dat hij dinsdag niet in de basis staat!

21 juli 2016 om 00:16

Toen Viergever werd gehaald speelde hij geweldig, was zelfs international.

21 juli 2016 om 00:16

Precies, deze jongen heeft nooit het Ajax niveau gehad! Transfer nooit begrepen.

21 juli 2016 om 04:45

Deze jongen was aanvoerder bij az en verdedigde toen zeer solide. Net als gouweleeuw die altijd uitgejoeld werd maar bij az prima stond. Het hele probleem is dat viergever meer een 'leider' is die de lijnen uitzet en met een pijlsnelle voorstopper moet werken. Ook een heel hoge lijn kan viergever niet aan.

20 juli 2016 om 22:59

Volgens verschillende franse sites plant saint etienne nog een extra oefenduel tegen ajax, ik volg ajax niet zo maar heeft iemand hier over gehoord? Beiden hebben een matige voorbereiding achter de rug en voor asse zou een extra oefenduel niet mis zijn!

21 juli 2016 om 14:38

Heb er niets over gehoord en kan het me ook eigenlijk niet voorstellen. Ajax speelt dinsdag al vCL dus het lijkt me stug dat ze dan nu nog een oefenwedstrijd gaan spelen.

Mag wel bij vermeld worden dat Marseille een stuk of 8 keer gewisseld heeft en Ajax 1 keer in de 86e minuut, klein detail verder. Mocht wel even vermeld worden haha

20 juli 2016 om 22:07

Ajax had al een oefenpotje in de middag gespeeld. Ik denk dat de reservespelers een beetje vermoeid raken als ze al een match achter de rug hebben.

20 juli 2016 om 22:07

Ajax 2

20 juli 2016 om 22:12

Ja dan moet je geen 2 wedstrijden op een 1 dag

20 juli 2016 om 22:25

Waarom niet niemand zegt dat je moet wisselen toch

20 juli 2016 om 22:12

Klopt, maar dat kun je ook als nadeel zien voor Ajax dat maar 2 wissels had, of bedoel je dat zo?

20 juli 2016 om 22:30

Hij bedoelt dat Ajax in zn sterkste opstelling speelde en OM 8x wisselde en dan toch nog 2-2 speelt tegen Ajax (terwijl een team normaal niet beter wordt van zoveel wisselen)

21 juli 2016 om 00:04

Een elftal frisse Franse wisselspelers tegen elf vermoeide Ajacieden in de tweede helft onder warme omstandigheden en daar wordt het Franse team niet beter van? Ajax liep gaandeweg de tweede helft op zijn laatste benen, terwijl de Fransen fris en fruitig over het veld dartelden.

Knap dat de Ajacieden mentaal nog een slotoffensief konden opbrengen en de stand op karakter nog wisten gelijk te trekken. Geheel terecht ook, Ajax was de hele eerste helft en het eerste kwartier van de tweede heer en meester en had eigenlijk al met 4-0 voor moeten staan.

21 juli 2016 om 00:21

Ajax speelde zonder; Gudelj, Bazoer, Younes, Schone en Milik. Allen om verschillende redenen. Dus Ajax 1 was et ook niet. Etzelfde geldt voor Marseille. Daarom heet et ook een oefenwedstrijd. Cassierra wordt een goede, dat zie je nu al. Een verdediging met Veltman en Weggever centraal is vragen om problemen; Weggever is Jupiler niveau en Veltman is voor Ajax normen ook middelmaat. Heb Sanchez aan et werk gezien; en dat is andere koek; zeer complete verdediger en nog jong, maar nu al verder dan Weggever en Veltman samen. Dus hoop op een centraal duo; Sanchez en Westermann, met op de flanken; Dijks en Tete. En hoop dat Klaassen ook eens gaat banken, verliest van alle spelers et meest de bal en zn passing is al meer dan 1 jaar zeer belabberd. Middenveld met Bazoer, Riedewald en Gudelj zal meer opbrengen. Als Bosz de tijd krijgt zal hij dit ook wel inzien, en zal Ajax echt wel op zn poten terecht komen. Ik heb er iig vertrouwen in.

21 juli 2016 om 04:15

Middenveld met gudelj, Bazoer en riedewald? Lekker creatief voetbal ga je dan krijgen.

21 juli 2016 om 08:14

En dan ga je de aanvoerder banken?

Eerste helft speelde Ajax redelijk. Tweede helft weinig goede momenten gezien. Moet nog een hoop gebeuren.

Zo maar even een voorspelling voor het komende seizoen. Ik snap verrekte goed welk spelletje Bosz wil spelen met dat “boven erop zitten”voetbal. Dit gaat Ajax in de Nlse competitie best succes opleveren, niet Europees. Heel veel doelpunten voor, maar meer dan gemiddeld tegen. Ontzettend veel gele en rode kaarten en veel blessures. Ze gaan er ooit zo ongecontroleerd in dat dit zowel bij de tegenstander als bij de eigen spelers tot blessures gaat leiden. Wordt wel spectakel voetbal en dat is wat ze willen in Amsterdam. Conclusie: Iedereen tevreden bij Ajax en Psv weer kampioen.

20 juli 2016 om 22:01

Tjah, ik denk dat het nog wel meevalt... Toch ben ik van mening dat Bosz een keuze moet maken op t middenveld en niet zoals afgelopen jaar Bazoer - Gudelj - Klaassen...
1 van die 3 moet eruit .. Aan Bosz de keuze wie..

20 juli 2016 om 22:03

Snelle conclusie, de zoveelste met een glazen bol in zijn bezit. De 1e helft hebben ze compleet gedomineerd en in de 2e helft kunnen ze het niet meer opbrengen. Puur conditie. Jammer dat we zo vroeg CL spelen, want we beginnen met een redelijk makkelijk programma.

20 juli 2016 om 22:11

misschien was marseille ook fitter omdat ze 8 keer wisselden. In een officiële wedstrijd zou de tegenstander de 2e helft waarschijnlijk ook vermoeider zijn.

20 juli 2016 om 22:04

Boven erop voetbal betekent niet gelijk dat je meteen heel veel blessures en kaarten krijgt, je kan ook gewoon gecontroleerd druk zetten. En inderdaad doet dat spel het gaat tegen Eredivisie clubs met uitzondering van de wat betere clubs, in speciaal PSV.

20 juli 2016 om 22:07

Waren er bij Heracles en Vitesse ook altijd veel kaarten en blessures dan? Viel allemaal wel mee volgens mij?

20 juli 2016 om 22:14

Uit mijn ervaring bij Spurs, levert het juist weinig doelpunten tegen op als je hoog druk zet. Afgelopen seizoen hebben we samen met Man U de minste doelpunten tegen gehad en daarnaast hebben we de minsten schoten tegen gehad van de competitie. Dat vind ik niet blijken van veel doelpunten tegen. In de kampioensjaren van Dortmund kregen ze ook maar 22 en 25 doelpunten tegen terwijl die ook hoog druk zetten. In het seizoen dat Ajax door Salzburg van de mat werd gespeeld, kregen ze maar 35 tegendoelpunten terwijl die ook heel hard druk zetten. Met gewenning aan de speel stijl en het juiste personeel, werkt het verdedigend juist heel erg goed.

20 juli 2016 om 22:28

Ah dus Ajax gaat het goed doen in NL en vervolgens PSV kampioen.. ik mis de logica even.. Opzich moeten ze nog wennen om het wat gecontroleerder te kunnen, maar dat behoort gewoon tot de mogelijkheden. Verder waren Younes, Milik, Sanchez, Gudelj en Bazoer er nu niet bij.

21 juli 2016 om 04:19

Zelden zo een ingenomen post gezien, haha. Ik citeer "ik snap verrekte goed welk spelletje bosz wil spelen". Haha

21 juli 2016 om 11:16

Weer zo'n snuggere die in de 2 zinen die die schrijft tot 2x toe om zichzelf moet lachen. Nou veel plezier verder, Je bent een voorbeeld voor de rest.

Heerlijke eerste helft gekeken en gelukkig niet verloren.

Het was Casierra's 2 in Amsterdamse dienst.
Bij vlagen een goed en fris Ajax gezien. Bij rust had het al 3-0 moeten staan, en na 7 minuten had Casierra zijn 2e moeten maken.
Westermann speelde eerder op de dag een prima pot en zal Viergever wel vervangen dinsdag. Riedewald was een baas op 6 vandaag en zou hem lekker zo laten staan.

20 juli 2016 om 22:04

Liet aardig vaak zijn man lopen.

20 juli 2016 om 22:09

Precies, en ligt heel snel aan de grond. Moet vaker 'in de benen blijven'.

20 juli 2016 om 22:14

In de 2e helft had het ook nog 2-0 moeten worden, door kansen missen hebben we onszelf in de nesten gewerkt, maar ook omdat het de 2e helft gewoon veel minder was. Zo eerlijk moet je ook zijn.

20 juli 2016 om 22:20

Bazoer zou ook op Riedewalds plek kunnen en Riedewald op de plek van Viergever. En straks hebben we daar Gudelj, dus dat kan ook nog na de eerste wedstrijd tegen Paok. Westermann kan ook, ligt eraan welk type spits Paok heeft, tegen een kopsterke en fysiek sterke spits zou ik Westermann erin zetten inderdaad.

Alleereerst vond ik die penalty een schwalbe, maar het risico wat viergever neemt is ook weer ontzettend dom!
Als ik dan gister die westermann zie is die toch wat "slimmer".
Ik vond dijks ook ontzichtbaar.
Riedewald op cvm (6) vind ik een geslaagd expiriment echt een beest!
Dolberg ook keihard gewerkt! Heen en weer rennen en veel druk zetten ( dit zie ik milik niet doen), wat zeker handig is bij het pressie voetbal van bosz!
Casseira speelde gwn goed met een goal als belonging, meer mag je ook niet verwachten van een spits op linksbuiten en met een taalbarriere
El ghazi ook erg vrij, met een paar mooie dribbels ( wat ik gister van muric en cerny niet zag) en toch de gevaarlijke man nu youness er niet was

20 juli 2016 om 22:09

Zolang viergever blijft spelen bij ajax zal de ploeg gekke tegengoals tegen blijven krijgen.
Zoals tegen bijvoorbeeld AFC of strafschoppen omdat viergever erg onzeker is en ook gewoon niet goed genoeg.

20 juli 2016 om 22:20

Ja denk volgende week. Riedewald linie naarachter ipv viergever en gudelj terug op plek. Younes op plek casiera en cassiera in spits. Hoop eerlijk gezegd op westerman op viergever zn plek.

20 juli 2016 om 23:11

Gudelj is geschorst en zal dus niet mee doen, daarom speelde hij ook bij het tweede team vandaag.

21 juli 2016 om 10:10

Ja ik had het al hersteld op mijn telefoon, maar die reactie is niet te zien! In dat geval Riedewald laten staan en viergever eruit voor Westerman.

Ajax heeft een zeer goede eerste helft gespeeld, waarin het 3-0 had moeten staan. In de 2e helft zakken ze compleet in. Cassierra maakt een goede indruk en Riedwald op '6' is een stuk beter dan Gudelj.

Het is erg lachwekkend om te zien dat Ajax geeneens van dit Marseille kan winnen dat toch wel in de problemen zit. Iedereen gaat weer het excuus gebruiken ''het is maar een oefenpot'' maar ik kan me niet voorstellen dat alle ajacieden maar blijven denken dat het nog voor Paok goedkomt tenminste als ik dit zo zie.

20 juli 2016 om 22:02

Als Ajacieden denken we dat ook niet. We weten dat het heel lastig gaat worden.
Maar we zullen Bosz de tijd moeten geven, pas halverwege het seizoen kan je beoordelen hoe hij het doet, niet zo kortaf.

20 juli 2016 om 22:05

Tijd geven? Ajax strijd altijd om het kampioenschap en wil de champions league veiligstellen, sinds wanneer heb je tijd bij Ajax om dat allemaal op de rit te krijgen?

20 juli 2016 om 22:10

Sinds men een nieuwe speelstijl en meer spektakel wilde. Je verandert een spelopvatting niet even 1, 2, 3.

20 juli 2016 om 22:13

Sinds hij net is aangesteld en de "rotzooi" van de Boer moet opruimen.
Zet Mourinho of van Gaal er neer en het gaat niet magisch opeens beter.. een voetbalteam een nieuw systeem aanleren gaat niet 1-2-3.
Wat de meeste Ajacieden het liefste willen zien is aanvallend voetbal, dat komt er maar zul je even op moeten wachten.

Over-emotionele reacties van niet al te snuggere supporters maakt het ook niet beter.

20 juli 2016 om 23:02

De ''rotzooi'' van De Boer opruimen? Whaha 3x tweede worden en 4x kampioen worden en nog weten mensen te klagen over De Boer. Ajax investeert gewoon minimaal en dat is nogal te merken. Bosz gaat het niet op de rit krijgen en als dat hem al lukt is het veel te laat. Het hoeft allemaal niet perfect te zijn, maar je mag je best schamen voor de resultaten die gehaald zijn. Lekker makkelijk om het dan te gooien onder ''oefenpotten stellen niks voor'' of ''hij heeft tijd nodig''.

20 juli 2016 om 23:21

Jij kijkt alleen naar de resultaten, en gelukkig doen veel supporters van Ajax dat niet, die willen mooi voetbal zien. Om het voetbal van de Boer nou een rotzooi te noemen gaat mij ook wat ver maar het is absoluut iets wat we niet meer willen zien.

21 juli 2016 om 00:20

Uhm 2x 2e.

21 juli 2016 om 04:48

Eens

20 juli 2016 om 22:04

Ach, Marseille in slechte doen is toch beter dan 95% van de eredivisie dus zo somber hoeft het ook niet. Ajax speelde de eerste helft lekker

20 juli 2016 om 22:09

Maak je een grapje? Marseille speelt met een team dat ongelofelijk jeugdig is misschien een beetje vergelijkbaar met PSV van 2013 die zouden misschien net 4e worden bij ons.

20 juli 2016 om 22:11

Geloof mij dan overschat je de eredivisie. Marseille draaide slecht in frankrijk maar die zouden in de matige ED gewoon top 3 spelen. Schat ze hoger in dan Feyenoord.

20 juli 2016 om 22:12

Ik overschat de Eredvisie helemaal niet maar Feyenoord is echt wel een stuk beter dan dit jeugdigde Marseille hoor.

20 juli 2016 om 22:14

wat is je punt? Ajax speelde Marseille 1e helft helemaal weg. 2e helft wisselden zij 8x en Ajax 2x en daardoor waren zij fitter. Ajax heeft gewoon een goede wedstrijd gespeeld die hoop geeft. Paok is echt niet beter dan Marseille. We zullen zien wat er gebeurt maar om nu al conclusies te trekken lijkt me erg voorbarig.

20 juli 2016 om 22:18

Dan onderschat je Paok wel heel extreem die hebben veel meer ervaring dan jullie en laat dat nou net iets zijn wat Ajax niet heeft. Marseille heeft namelijk geen ervaring behalve een paar spelers.

20 juli 2016 om 22:26

Vraag me af. Het team van vorig jaar misschien wel maar alle goede spelers (Batshuayi, Mandanda etc) zijn weg en er is weinig voor teruggekomen vooralsnog

20 juli 2016 om 22:34

Alsof jij Paok of de Griekse competitie volgt? Jij kan waarschijnlijk niet eens zeggen wie de basiself vormen, wie de beste spelers zijn en wat hun kwaliteiten zijn.

20 juli 2016 om 22:38

Ik weet inderdaad niet heel veel van Paok nee maar ik weet wel dat ze verdedigend hun mannetje staan en dat ze veel ervaring hebben en dat AZ vorig seizoen gemakkelijk onderuit ging tegen Paok.

20 juli 2016 om 22:57

Vorig seizoen is 2013-2014?
Want naar mijn weten speelde AZ vorig seizoen tegen Bilbao, Augsburg en Partizan. In 2013-2014 zaten AZ en Paok bij elkaar in de poule voor de Europa league en werd het 1-1 en 2-2. Dus je loopt hier waarschijnlijk gewoon iets uit je duim te zuigen met je "az ging vorig seizoen makkelijk onderuit tegen Paok".

20 juli 2016 om 23:02

Oh mijm excuses ik verwarde partizan even maar die 2 andere feiten van dat ze ervaren zijn en hun mannetje in verdedigend staan klopt wel degelijk pijnlijk dat je niet terugkomt op die feiten .

20 juli 2016 om 23:36

verdedigend hun mannetje staan? in een competitie van 30 wedstrijden, 32 tegendoelpunten. gegevens van wikipedia. gemiddeld dus 1 tegendoelpunt per wedstrijd in een misschien zwakkere competitie dan de eredivisie. het is maar wat jouw definitie van 'verdedigend je mannetje staan' is. ik vind dit best matig voor een ploeg die 'verdedigend hun mannetje staan'.

ik ken heel die selectie niet. ik kan nu dus niet weten of ze zo ervaren zijn. geef mij maar aan wie de ervaren mensen zijn en wat de basiself is. jij schijnt meer van hun te weten dan ik.

verder snap ik niet wat er pijnlijker is: dat ik niet in ga op jouw 'feiten' of dat jij maar iets roept en tot 'feiten' bestempeld. tot nu toe heb ik al een van jouw 'feiten' ontkracht, een kan je je af vragen of het wel een feit is (1 tegendoelpunt per wedstrijd vind ik niet 'verdedigend je mannetje staan' en jouw laatste 'feit' mag je zelf bewijzen. jij kent dat team waarschijnlijk net zo slecht als ik, dat jij niet zo 1,2,3 kan uitleggen dat paok zo ervaren is. maar wikipedia is uiteraard een goed hulpmiddel en ik laat me graag verassen. ik hoor graag jouw uitleg over het ervaren paok of waarom ze verdedigend hun mannetje staan.

20 juli 2016 om 23:44

De gemiddelde leeftijd van Paok is 28 jaar oud en dat is een stuk ouder dan die van Ajax. Ik vind het ook belachelijk dat jij mij vooraf al bestempeld als iemand die niks weet van Paok terwijl je zelf ook helemaal van niks van hun afweet aangezien je Wikipedia nodig hebt als hulp bron ik sluit deze nutteloze discussie met u aangezien ik morgen een drukke dag heb. Spreken we elkaar volgende week Dinsdag in het topic van het verliezende Ajax tegen Paok? fijne avond.

21 juli 2016 om 00:25

Zo, beaten by the facts. U bent de zwakste schakel, tot ziens.

Overigens schijnt Paok dus een ploeg te zijn waar Maduro het redelijk aardig deed. En een ploeg met een of twee spelers die echt het verschil kunnen maken.

21 juli 2016 om 00:32

Bramatio,

Dat Paok een gemiddelde leeftijd van 28 jaar heeft weet je uit je hoofd zonder hulpbron? Knap zulke triviale weetjes zonder dat je het hoeft te googlen.... Geloof je het zelf? Dat je Ajax alvast als verliezer uit de strijd laat komen dinsdag, zegt me al voldoende over je wens. Werk ze morgen op je drukke dag.

21 juli 2016 om 00:40

Ehh je doet zelf een voorspelling over paok, logisch dat mensen dan vragen of je er iets vanaf weet. En dan geef je ook nog toe dat je niks van ze weet en zeg je dingen die niet waar zijn (verdedigend goed)

Je praar gewoon een hoop onzin

21 juli 2016 om 00:43

Buitenspelval,

Toevallig wist ik dat feitje of je het nou wil geloven ofniet zou me eerlijk gezegd een worst wezen. Jij ook een fijne dag toegewenst.

21 juli 2016 om 00:45

Misschien moet jij is een keer mijn bericht dubbel lezen voordat je z'n onzin bericht op het internet gooit ik heb nergens toegegeven? Ik heb gezegd dat ik een drukke dag morgen heb en dat ik rust ga pakken of is dat tegenwoordig jezelf overgeven???

21 juli 2016 om 01:00

En trouwens 32 tegendoelpunten in 30 wedstrijden is geeneens heel slecht geen idee hoe mensen erbij komen dat hun verdediging slecht is.

21 juli 2016 om 04:53

Brumatio kappen gewoon. Sorry maar owned gewoon, klaar. Lult best zwak.

20 juli 2016 om 22:06

Als Ajax wat beter in de afronding was geweest, had het voor rust al minstens 3-0 gestaan. Eerste helft speelde Ajax gewoon goed. Het baart me inderdaad zorgen dat ze dan zo'n tweede helft spelen, maar dat hoop ik dan gewoon dat ze met de druk van het publiek e.d. wel goed gaat komen. Ik zag zeker potentie op goede wedstrijden vandaag, alleen het was zeker nog niet perfect nee. We zullen het zien, wie zegt dat Paok wel de sterren van de hemel al speelt in deze fase?

20 juli 2016 om 22:29

Tja als als als, als Cerny de 0-2 had gemaakt op de Vijverberg had Ajax met de schaal in de lucht gestaan...dus ik bedoel maar...

20 juli 2016 om 22:43

Haha gast waarom zo negatief op alles? Ik probeer er alleen maar mee aan te geven dat Ajax goed speelde en veel kansen creeerde in de eerste helft. Dat ze die niet afmaken is inderdaad niet goed. Maar je kan als ploeg beter kansen missen dan dat je ze helemaal niet creeert. Want anders is er namelijk meer werk aan de winkel

20 juli 2016 om 22:49

In dat opzicht heb je 100 procent gelijk, echter die kansen moet je wel verzilveren. Misschien ben ik een romanticus maar als ik denk aan de grote tijden midden jaren 90 was een kans een goal voor Ajax. En als ik El Ghazi weer een kans zie missen, die hij zelf prima creëert, schieten mij de tranen weer in de ogen.

20 juli 2016 om 22:08

het is lachwekkend dat jij een oordeel kan geven obv alleen de uitslag. Je hebt namelijk de wedstrijd niet gezien. Anders had je wel gezien dat Ajax de eerste helft uitstekend speelde en na 50 minuten met 4-0 voor had moeten staan.
Hert is logisch dat ze dit nog geen hele wedstrijd volhouden, maar het is bemoedigend om te zien dat de spelers lijken te begrijpen hoe Bosz wil spelen, en dit ook uit kunnen voeren.

20 juli 2016 om 22:11

Hoezo is het niet logisch dat jullie dit niet een hele wedstrijd vol kunnen houden jullie hebben Dinsdag CL voorrondes hoor ik zou me toch wel flink wat zorgen maken. bij PSV zijn ze namelijk goed op schema en ziet alles er al redelijk uit.

20 juli 2016 om 22:16

Bij PSV zit de manager er dan ook al 3 jaar. Ajax heeft net een nieuwe trainer man. Die krijgt zo'n veeleisende speel stijl er echt niet in in 3 weken tijd. Dat duurt een stuk langer.

20 juli 2016 om 22:17

ja, Nederland won in 2004 een vriendschappelijke wedstrijd met 4-0 tegen Griekenland en een paar weken later waren de grieken europees kampioen. voorbereiding zegt niet alles. Er gebeurt ook heel veel op de training wat wij niet zien.

20 juli 2016 om 22:21

Boeiend... we moeten pas op 18 december tegen PSV spelen. Dus daar hoeven we ons niet druk over te maken

20 juli 2016 om 22:27

Het zegt al genoeg dat je in 3 bovenstaande reacties al 3x PSV hebt genoemd bij een Ajax topic.

PSV draait ook niet zo'n vlekkeloze voorbereiding (wel meer winst, maar ook moeizaam) De 5-0 was tegen tien man (heel jeugdig, hetzelfde argument als je gebruikt over Marseille) van Sporting... Hoe waardevol is dat dan?

20 juli 2016 om 22:34

PSV speelt gewoon een erg goeie voorbereiding die helemaal niet moeizaam is we winnen 3/3 keer en 2/3 daarvan was met een team dat heel erg jong was met spelers als Van Vlerken, Dante Rigo, Koch, Vloet, Alberto. En met nog een aantal spelers die weinig ervaring hebben in het eerste team: Ritzmaier, Schwaab. En een paar spelers die niet heelveel gespeeld hebben voor ons: Pasveer, Poulsen, Jozefzoon. Alleen de laatste wedstrijd tegen Sporting speelde we de eerste helft met een sterk team en de 2e helft speelde spelers als Dante Rigo, Koch, Ritzmaier, Vloet, Van Vlerken.

20 juli 2016 om 23:21

Ja wat koop je daar nou voor. Er moeten resultaten geboekt worden. CL moet gehaald worden anders is het weer een verloren seizoen.

21 juli 2016 om 00:25

Brumatio, heb je ook zo'n uitgebreide analyse van de wedstrijd Ajax-Marseille? Je hebt hem toch gezien?

20 juli 2016 om 22:21

Ze laten gewoon progressie zien en dat is het. Younes was er niet en milik niet. Dat zijn beide makkelijke doelpuntenmakers.

20 juli 2016 om 22:27

Nou we gaan het zien volgende week. Kijken hoe je reageert als er wel een positief resultaat komt van Ajax tegen Paok. Zoals zovaak dit zijn oefenpotjes en tuurlijk zal er een deel van de basis spelen maar er zullen ook nog wel wisselingen gemaakt worden en spelers zullen ook wel anders een wedstrijd ingaan bij een oefenpotje of een serieuze wedstrijd. Ik heb alle vertrouwen dat het goed komt volgende week.

20 juli 2016 om 22:36

Ik ben juist erg blij als Ajax het overleeft hoor begrijp me niet verkeerd maar ik denk dat het ze het heel erg lastig krijgen..

21 juli 2016 om 00:23

Misschien kijken de volgende keer om een echt oordeel te kunnen vellen Brumatio?

21 juli 2016 om 01:17

Dat ga ik zeker doen buitenspelval !!! stuurt u mij dan ook een analyse van Ajax Paok? in een prive bericht ik ben namelijk benieuwd wat jij vind na die verloren wedstrijd van Ajax.

21 juli 2016 om 08:29

Tsjonge Brumatio...

Je bent best kinderachtig in je reacties. Dat er nog zovelen serieus met je in discussie zijn gegaan dit topic, is al een klein wondertje op zich. Om in jouw woorden te spreken: best wel lachwekkend, dat je zo nadrukkelijk aanwezig bent in een topic over een wedstrijd die je klaarblijkelijk niet gekeken hebt.

Een wedstrijd die je duidelijk niet hebt gezien, maar waarover je desondanks toch nadrukkelijk een mening geeft en beweert dat Ajax een wanprestatie leverde door niet te winnen.

Inhoudelijk heb je weinig opbouwends te melden over de wedstrijd in Beziers, je antipathie voor Ajax en voorkeur voor PSV is duidelijk, je kennis over Paok duidelijk te miniem om te oordelen over die club en voorspelling op de wedstrijd van dinsdag is gebaseerd op niks.

Nee, ik denk niet dat ik je nog de moeite ga nemen om je in een privé bericht een analyse te sturen na de wedstrijd van a.s. dinsdag. Ik denk niet dat jij de geschikte persoon bent om daarover mee in discussie te gaan. Daarvoor mis ik bij jou te weinig inhoud en werkelijke interesse in Ajax en wedstrijden van mijn club. Zonder van de moeite en energie.

21 juli 2016 om 00:21

@brumatio

Heb je de wedstrijd eigenlijk wel live gezien? Met name de eerste helft? Inhoudelijk ga je niet op de wedstrijd in. Ajax speelde gewoon goed en zette Marseille compleet vast. De tweede vloeide de krachten weg tegen een bijna geheel fris elftal, dat logischerwijs meer energie had. Knap dat Ajax het desondanks nog opbracht om er een gelijkspel uit te peuren. Zonder de vaste basisspelers Younes, Gudelj en Bazoer ook nog. Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden, dat je dat allemaal niet hebt meegekregen en maar wat roept.

21 juli 2016 om 01:11

@buitenspelval

Ik heb een donkerbruin vermoeden dat u niet weet hoe slecht dit Marseille is met een paar jaar geleden ik ga dan wel niet inhoudelijk op de wedstrijd in maar normaal gesproken hoort de top 4 van de eredvisie in mijn ogen: PSV Ajax Feyenoord AZ, hier makkelijk van te kunnen winnen.

21 juli 2016 om 04:57

Wauw, lees die shit eens terug en probeer t opnieuw

Nette wedstrijd van Ajax, waarbij zij zich zelf te kort hebben gedaan.

Lijkt toch de goede kant op te gaan.

Scheids was dramatisch, helaas weer geen pingel gestopt door Cillissen maar hij was ook goed genomen.
Was overigens een domme actie van Viergever, waarbij de scheids wel heel gemakkelijk naar de stip wees.

Hadden eigenlijk moeten winnen, maar met dit resultaat mag je thuis komen.

20 juli 2016 om 22:12

Waarom mag je met dit resultaat thuiskomen? Als Ajax zijnde moet je hier de overwinning mee naar huis nemen, de einduitslag is bagger.

20 juli 2016 om 22:16

Dat dacht ik dus ookal waarom is iedereen hier zo optimistisch terwijl Ajax Dinsdag over 6 dagen CL voorrondes heeft, het is gewoon triest dat je niet van dit Marseille kan winnen.

20 juli 2016 om 22:25

Want oefenwedstrijden, daar doen we het toch helemaal voor?

20 juli 2016 om 22:32

Ze waren wel uitermate blij na de goals, maar ach het stelde niets voor het was maar een oefenpot. Toch? Dinsdag gaan ze knallen.

20 juli 2016 om 22:35

O gut, waren ze serieus aan het juichen? Hoe durfden ze.

20 juli 2016 om 22:39

Zoveel viel er ook niet te juichen sinds het begin? Opluchting was groot, begrijpelijk.

20 juli 2016 om 23:01

Je mag met dit resultaat thuis komen, omdat ze niet de koppies lieten hangen na de achterstand.

Er werd vooruit gevoetbald, de wil om te winnen was weer aanwezig.

Er zullen best nog wel slechte resultaten komen, maar ben toch positief gestemd omdat er voetbal in de ploeg begint te komen.

El Ghazi die niet egoistisch bezig was, maar zijn medespelers goed in het spel betrok.

Zal me niet verbazen als we uiteindelijk een mooi seizoen tegemoet gaan.

Vraag blijft of de komende twee wedstrijden niet te vroeg komen, er is in iedergeval verbetering te bespeuren.

20 juli 2016 om 23:15

Je zegt dat je mag thuiskomen met dit resultaat omdat ze de 'koppies' niet lieten hangen. Ze doen gvd hun werk waar ze zwaar goed voor betaald krijgen, dan mag je toch aannemen dat ze er nog alles aan zouden doen om nog de overwinning te pakken...

20 juli 2016 om 23:47

El Ghazi maakte een goede indruk op me! Toch wel de enige / meest creatieve man op het veld. Die zou ik voorlopig lekker laten staan als rechtsbuiten!

21 juli 2016 om 07:38

Yep, vergeet niet dat hij twee keer blunderde in de afronding ..

21 juli 2016 om 00:03

Dit is natuurlijk beter dan hetzelfde resultaat tegen de amateurclub AFC of verliezen van een amateurclub uit Oostenrijk, maar OM is afgelopen seizoen geeindigd als 13e in Frankrijk. Van een club als Ajax mag toch wel meer verwacht worden? Natuurlijk was ook dit een oefenwedstrijd maar "met dit resultaat mag je thuis komen" vind ik dan lichtelijk overdreven.

Geweldige eerste helft en een matige tweede helft. Gelijkspel lijkt mij dus terecht.
Wie weer compleet door de mand viel was Viergever. Hopelijk kan die nieuwe Duitser ons van hem verlossen.
Met een spits die kansen afmaakt had Ajax hier 2-5 gewonnen maar des Ajax gebeurde dat niet.

Hopen dat Bosz snel zijn tactiek kan overbrengen op de selectie want zo gaan we niet met veel vertrouwen de VCL in.

20 juli 2016 om 22:16

Hij was vandaag niet echt goed nee, maar helemaal door de mand is ook wat overdreven, in de eerste helft deelde hij ook mee in het goede positiespel. Tweede helft werd vooral het middenveld ook overlopen, ik denk dat het team dat moment had moeten herkennen en wat compacter had moeten gaan staan.

Het is duidelijk waar het probleem ligt, conditioneel en temporiseren, ik weet dat het geen populair woord is, maar als je zo hoog druk zet moet je dat in delen wel doen, om vervolgens weer vol druk te zetten. Tenzij je het 90 minuten kan vol houden maar dat kan ajax nog niet.

Na de eerste helft ik was ik opgelucht dat het goede spel er dan toch een keer uit komt. Op de afronding na en het feit dat af en toe de verdedigers maar achteruit bleven lopen, was het echt goed. Maar de tweede helft was weer het bekende De Boer-spelletje: slordig aan de bal, laag tempo, enz. Marseille speelde feller en in de 60e minuut stortte het kaartenhuis helemaal in elkaar. Geluk dat je dan nog 2-2 maakt en El Ghazi had zelfs nog de 2-3 moeten maken.

Positief: 1e helft, Dolberg (druistig, maar je ziet het talent), Cassiera (past zich al redelijk aan), El Ghazi (op de afronding na toch belangrijk bij de goals en er kwam voortdurend gevaar van hem), druk zetten (massaal met een paar man op de man met bal springen begint te werken).

Eerste helft vond ik ze erg goed spelen. Riedewald op CVM vond ik echt geweldig. Hij speelde zo goed. Verder was El Ghazi erg gevaarlijk. En dan verheug je je op nog zo,n helft en dan zijn ze het helemaal kwijt. OM was veel beter en kon nog meer scoren. Viergever speelde erg zwak. Dijks ook trouwens.

Jammer dat el ghazi niet vlak voor het einde 3-2 maakte. Zeker in de eerste helft een ajax gezien dat eindelijk het stroperige spel van de vorige seizoenen van zich af wist te schudden. Maar nu er meer van de verdedigers wordt gevraagd omdat er minder terug wordt gezakt vallen sommigen af en toe door de mand. Hopelijk krijgt bosz ze nog op tijd echt scherp.

Als Ajax de kansen had afgemaakt was je hier met een winst en goed gevoel naar huis gegaan, zonde dat het dan toch niet lukt. 2e helft zag je dat Ajax het moeilijk had met de fitte wissels van OM, al met al toch geen slecht resultaat.
Positief vond ik Riedewald op 6, Cassierra maakte zeker de eerste helft een goede indruk en lijkt wel sterk in de lucht te zijn, toch miste hij nog een levensgrote kans wat toch een smetje op zijn wedstrijd was. Tete was verdedigend weer goed en aanvallend voor zijn doen ook sterk. Vd Beek was betrokken bij alles dat op voetbal leek terwijl Klaassen tegenviel. El Ghazi was ongelukkig met afronden maar creerde wel veel. Dolbeg is een ijskonijn of emotieloos, weet het nog niet. Er kan best iets gemaakt worden van dit team, ben heel benieuwd.

20 juli 2016 om 23:54

Ongelukkig maar speelde wel sterk El Ghazi. Eigenlijk de enige creatieve man op het veld vanavond, en ook direct betrokken bij beide goals! Gewoon lekker in de basis houden!

Weer een redelijk tot prima pot, met name de eerste helft was goed, tweede helft deze keer slecht. Weer wat oude fouten in het niet druk zetten op de bal, daarnaast leken ze nog niet 90 minuten echt druk te kunnen zetten, dan moet je dat herkennen en gewoon wat meer inzakken. Zou mooi zijn als ze dat wel kunnen, maar dat vergt nog wel wat training, vooral conditioneel. Nu leken ze steeds te laat te komen in de 2de helft en leken ze minder geconcentreerd dan valt het ook als een kaartenhuis in elkaar. Verder had Marseille 8 frisse spelers ingebracht, Ajax 1 in de 85ste minuut, speelt denk ik ook mee in het verschil in fitheid.

Riedewald was goed op VM, verdediging had het moeilijk, maar er ligt ook veel meer druk op hun nu ze zo ver vooruit verdedigen. Van de Beek erg volwassen samen met Dolberg, beide een goede pot. Caseirra lijkt mij echt een aanwinst, assist en een doelpunt vandaag en had meerdere goede acties, knap voor iemand die pas kort in Europa is. Klaassen lijkt mij zeer geschikt voor het hoge druk zetten, echt zijn ding, veel lopen en slepen maar er dan ook overheen gaan als ze de bal hebben. Hij moet en kan nog wel beter.

Verder moeten de kansen echt afgemaakt worden, in de 60ste minuut moet je gewoon op 0-4 staan na die grote kans van Caseirra. El Ghazi miste twee levensgrote kansen, maar was verder wel enorm dreigend.

Als daar Milik en Younes nog bij komen ziet het er goed uit, plus dat Gudelj en Bazoer op middenveld er niet bij waren en we ook nog de beschikking hebben over Sanchez, Sinkgraven en een aantal veelbelovende talenten, Nouri, Cerny en Muric bv.

Westermann lijkt mij ook een ideale aanvulling die wat extras kan brengen. De buitenspelers vond ik vandaag tegen Beziers wel wat tegenvallen, wellicht moeten we daar toch nog wat doen. Maarten Martens is transfervrij, brengt meteen wat ervaring en leeftijd mee, lijkt mij wel een ideale speler voor erbij. Of Jeremain Lens als dat haalbaar blijkt.

Wat werden er veel kansen gemist zeg. Vandaag waren 5, 6 goals voor Ajax helemaal niet zo gek. Vooral El Ghazi had zijn vizier niet op scherp.

Ik zie Ajax elke oefenwedstrijd stappen maken. De eerste helft was vandaag zeer goed. Tweede helft wat minder, maar dat heeft ook met vermoeidheid te maken. Marseille heeft vaak gewisseld, waar Ajax maar 1 speler gewisseld heeft.
De spelers hebben het spelletje dat Bosz wil spelen nog niet helemaal onder de knie, maar progressie is er zeker. Ik denk dat de Ajax fans geduld moeten tonen en Bosz de tijd moeten geven om iets moois neer te zetten in Amsterdam. Ik geloof zeker het gaat lukken. Maar of ze er dinsdag al klaar voor zijn...? Laten we het hopen.

20 juli 2016 om 22:16

Marseille heeft 8 keer gewisseld? Echter krijg je een onsamenhangend elftal terwijl Ajax met een ingespeeld team speelt. Weet niet of 8 keer wisselen zoveel beter is.

20 juli 2016 om 22:51

Enig idee hoe zwaar dit trainingskamp was? En dan vol druk zetten 1e helft en toch 90 min vol maken. De winst was in deze wedstrijd niet belangrijk maar tot het gaatje gaan en kijken waar het dan fout gaat. Bosz is meer een professor die constant aan het analyseren is. Maar men wil nu al een oefenpot zien met winst en fantastisch voetbal. Dat ga je nergens zien op dit moment. Bosz heeft hele andere bedoeling met dit soort wedstrijden. Nu rust geven en alleen tactisch trainen en kijken hoe ver PAOK is want elke tegenstander is lastig in de voorronde.

20 juli 2016 om 23:09

Je kunt het ook positief bekijken, zoals jouw manier. Echter is er dan nog wel veel werk aan de winkel. Dinsdag komt al zo.

Het was in mijn ogen gewoon weer heel slecht. Weer niet gewonnen en ditmaal tegen een ongelooflijk beperkt Marseille. Er zit gewoon zo weinig progressie in..

Het slaat ten eerste echt helemaal nergens op hoe jong dit Ajax is, er is blijkbaar niks geleerd na vorig jaar. Ik weet niet wat de bedoeling is van een Dolberg, maar die is er bij lange na nog niet klaar voor. Ik heb hem geen bal goed zien raken, op het laatste doelpunt na. Ook Donny liet weinig zien en mist heel veel overtuiging. Overigens deed Klaassen het niks beter, rende een beetje als een blinde over dat veld heen. Daarnaast valt mij ook de schandalig slechte instelling op van sommige gasten. Bij Dijks en Jasper krijg ik het idee dat ze met hun hoofd nog in Ibiza zitten. El Ghazi ongelooflijk nonchalant en laat kans op kans liggen. Gelukkig liet die nog wel de nodige klasse zien. Veltman was weer keer op keer verschrikkelijk slordig. Net als vorig jaar laten ze de tegenstander weer veel te makkelijk van net buiten de 16 uithalen, iets wat ze vorig jaar ook opbrak in Europa. Er wordt gewoon helemaal niks geleerd, bekijken die gasten geen beelden?

En alsjeblieft hou een keertje op die Viergever, dat kan niet. Die jongen is een groot blok onzekerheid en kan ook verre van fantastisch voetballen. Die Cassiera moet ik ook nog maar zien of dat het een directe versterking wordt, speelde vandaag een aardige wedstrijd wel.

Iedereen heeft het ook over het moeten wennen aan het nieuwe systeem van Bosz, maar welk systeem is dat dan? Ik zie ze net als vorig seizoen nog steeds ongelooflijk vaak en ver achteruit lopen. En ook net als vorig seizoen is het weer heel veel tikkie breed en tikkie terug en als we het niet meer weten, maaien we de bal maar blind naar voren.

Excuses voor het lange bericht en de hele hoop negativiteit, maar ik kan uit dit hopeloze gelijkspelletje eigenlijk bijna niks positiefs halen. Op de individuele klassen van El Ghazi, Riedewald en Tete na. Ook Cassiera zou wellicht nog een lichtpuntje kunnen worden. Maar dit moet zo ongekend veel beter, willen ze de CL bereiken. Het liefst zie ik nog steeds enkele versterkingen komen.

Noem mij maar weer negatief, maar ik wil verdomme weer een keertje met plezier naar mijn club kunnen kijken. Dit is meer een veredeld jeugdelftal, dan het prachtige Ajax dat het ooit is geweest. Niemand neemt ons op deze manier ooit nog serieus en niemand zal met knikkende knietjes richting Amsterdam komen.

20 juli 2016 om 22:11

Als ik alleen jouw verslag zou lezen zou ik zweren dat 12-0 voor Marseille geworden is. Azijn is geen vervanger voor limonade...

20 juli 2016 om 22:19

Kerel open je ogen, excuses tellen volgende week dinsdag niet meer. Ajax moet beter voor de dag komen anders is het over helaas.

20 juli 2016 om 23:09

Ik heb met geen woord gerept over excuses of over beter voor de dag komen dinsdag, dus hang je reactie maar ergens waar het wel past.

20 juli 2016 om 23:18

Doe mij anders dan ook zo'n glas waar jij aan zit. Kan wel wat positivisme gebruiken na deze pot.

20 juli 2016 om 23:29

Ik ben de laatste die men positivo zal omschrijven en heb genoeg te mopperen, maar ergens tussen overdreven positief en volstrekt negatief zit een gulden middenweg waarin niet een van de twee volledig vrijspel krijgt.

20 juli 2016 om 22:15

Normaal haak ik snel af bij lange posts, maar nu niet. Ben het helemaal met je eens.
Ik kreeg ook weer een dejavu naar vorig seizoen; waardeloos voetbal wat in de Nederlandse competitie wordt verbloemd door het surplus aan klasse.

20 juli 2016 om 22:18

Ik krijg een beetje het idee dat je in de tweede helft bent ingeschakeld, want de eerste helft speelde Ajax gewoon goed hoor. Tuurlijk, ze misten veel kansen, maar ze creëerden tenminste wel genoeg.

En over dat nieuwe 'systeem': het feit dat je nog steeds ziet dat ze zoveel achteruit lopen en dat er veel tikkie breed tikkie terug is, geeft juist aan dat ze nog aan het wennen zijn. Bosz' visie is namelijk dat je gigantische druk zet en vervolgens durft aan te vallen met veel ruimte in de rug. En dit zag je in de eerste helft regelmatig. Dan werd er druk gezet en zodra de bal bij een middenvelder van Marseille kwam, sprongen drie man erop en vaak had Ajax dan de bal. Het risico hiervan is dat de tegenstander veel ruimte heeft als ze daar wel uitkomen en dan zag je ook dat Ajax niet goed wist hoe ze dat moesten opvangen. Dit resulteerden dan in 1) een goede tackle van bv Tete of Riedewald, in 2) een van de vele overtredingen, of 3) dat iedereen massaal achteruit liep en Cabella telkens door kon tot randje 16. Dus in die zin wennen ze nog aan dat systeem.

En dat je een keertje met plezier wil kijken naar Ajax...tja, wat had je dan verwacht? Het was saai onder De Boer, dan komt er een coach die er meer aanval in wil krijgen. Denk je nou echt dat al die gasten dan binnen drie potjes ineens vol gaan aanvallen en elke wedstrijd met 4-0 winnen? De eerste helft was goed, was leuk, en toen miste Ajax zelfs nog een paar goede spelers met individuele klasse. De tweede helft was inderdaad ruk, maar ik zou niet proberen in die negativiteit te blijven hangen. Ik zou zo spelen tegen Paok, dan staat er echt een aardig elftal denk ik:

Cillessen
Tete
Veltman
Westermann
Dijks
Bazoer
Klaassen
Riedewald
El Ghazi
Cassiera
Younes
20 juli 2016 om 22:23

Ik heb nog nooit een ploeg zien winnen omdat zij meer kansen creëerden. Het gaat om het afmaken van kansen. In de Eredivisie valt het gelukkig mee maar Europees moet een kans een goal zijn...

20 juli 2016 om 22:24

Ja inderdaad zeg, erg negatief en zuur verhaal. Dolberg en van de Beek waren juist verrassend goed, in het druk zetten maar ook in de duels en het combinatie spel. Ik werd er juist enthousiast van, wat goed is komt jong.

Verder goede inhoudelijke analyse, moeten inderdaad nog wennen, maar ik zeg ga vooral zo door, gaat de goede kant op.

Beide teams hadden goede en slechte minuten. In de eerste helft was Ajax beter, maar door een schandalig gegeven penalty (viergever trekt z'n been op tijd terug) verliezen ze ineens het hoofd. Marseille lijkt dan ook nog dichtbij de derde en dan maakt Ajax toch nog gelijk. In het algemeen zet Ajax goed druk. Als het lukt zullen ze veel kansen creëren, maar met Viergever en Veltman achterin krijg je heel veel problemen als de tegenstander er doorheen komt. Volgende week zullen we wel zien, het kan echt alle kanten op.

Viergever heeft nooit het Ajax niveau gehad, en Veltman vond ik weer matig. Ik blijf erbij dat hij het best presteert, als hij als rechtsback speelt. Zijn ondergrens is te laag, en zijn gebrek aan lengte, kracht en concentratie blijft hen opbreken.

Voor zijn blessure vond ik Bazoer wat naast zijn schoenen lopen, Riedewald kan zijn plek innemen als zes. Westermann maakte een prima indruk, al was de tegenstander geen echte graadmeter.lengte, kracht, tweebenig, niet te traag en voetballend aardiger dan ik dacht.

Overigens maakte Cassiera een prima indruk op mij, en die andere Colombiaan helemaal op de Zuid Amerikaanse CL editie.

hoe kan je aan zon wedstrijd beginnen met 1 wissel

20 juli 2016 om 22:13

Het doel was om de spelers aan het einde van de voorbereiding 90 minuten in de benen te laten krijgen. Daarom hebben de reserves eerder vandaag al een wedstrijd gespeeld.

Casierra speelde lekker maar ajax had veel vaker moeten scoren. El ghazi had wel meerdere keren moeten scoren, iedereen eigenlijk. Penalty vond ik onterecht, iig was de ervaring van westermann toch wel te zien ivm viergever. Westermann pakte dingen naar mijn mening wat slimmer aan. Wanneer komt Sanchez eigenlijk?

2e helft was niet om aan te gluren.. Viergever te zwak voor dit Ajax! Enige lichtpuntje was Cassierra!

goede wedstrijd. slechte 2e helf maar toch fijn om te zien dat Ajax geweldig kan spelen. Casierra speelde erg sterk, is balvast, technisch, slim, en een goede kopper. Ziet er goed uit.

Viergever snel slijten aan Willem II, Riedewald op 6 en lekker Westermann naast Veltman. Sanchez zal later nog aansluiten om ze lekker scherp te houden. Verder Zivkovic behouden, vind hem een betere 3e spits dan Dolberg.

20 juli 2016 om 22:32

Lekker ondankbaar weer en dan.. bij een blessure van Riedewald en Dijks en een schorsing van Sanchez.. wat ga je doen? Viergever is een prima back up, dat heeft hij vorig jaar wel bewezen, Nlder met redelijk wat ervaring, zeker geen topspeler voor Ajax maar een nuttige kracht.

21 juli 2016 om 09:10

Vond van der Hoorn erg sterk spelen, maar die gaat voor een veel te lage prijs naar de PL. Als ik Ajax was had ik gewoon 8 miljoen gevraagd en Viergever weggestuurd, elke wedstrijd wel een aantal foutjes. Zulke spelers wil je niet bij Ajax.

21 juli 2016 om 12:58

Van der Hoorn die rol niet meer en Sanchez lijkt mij een goede opvolger. Bovendien, dan had je dus drie rechtspoten gehad centraal, waarvan een ontevreden en maar een linkspoot, dat is dus een probleem binnen de ajax filosofie. Aan het einde was Viergever zeer constant en weinig fouten, hij accepteert deze rol wel.

Ik ben na het zien van alleen de tweede helft al heel wat positiever gestemd. Ookal was het slordig en zag je dat spelers weer in de oude voorspelbare de Boer patronen vervlielen, zag ik toch veel meer dadendrang en de wil om naar voren te spelen en spelers gingen achter de bal aan door te jagen. Al moeten er een aantal spelers nog aan hun concentratie werken, want waar je bij de Boer, door de verdedigende zekerheden, je nog wegkwam met een retourtje dromenland, is dat onder Bosz meteen een potentiele grote kans voor de tegenstander. Maar het wordt al meer des Ajax, al is er nog een behoorlijke weg af te leggen.

Nog steeds dezelfde mankementen bij Ajax: gebrek aan scorend vermogen
en gebrek aan goede verdedigers. Westermann is toch gehaald voor het centrum?
Of mag Viergever gewoon doorgaan met zijn geblunder? Cilessen lijkt ook meer
en meer achteruit te gaan. Dijks even lomp als altijd, Veltman vanavond prima,
geldt ook voor Tete. Middenveld eerste helft redelijk. Voorin Cassierra op links
in plaats van spits? Dolberg komt vooral fysiek veel tekort. Je vraagt je af waarom
Ajax voorin geen versterkingen heeft gehaald. Je wilt toch CL of EL voetbal en
om de titel spelen? En eventueel de beker, maar die spelen ze veelal met een
tweede garnituur, dus dat loopt wel los. Maar goed, we weten dat Overmars nog
steeds twee kanonnen gaat afleveren! Dus, wees gerust Ajacieden. Als Marc
het zegt.......

Ik ben toch wel heel benieuwd naar volgende week.

Zolang Viergever niet meedoet heb ik er vertrouwen in.

Klaassen, Dijks, Veltman en El Ghazi zou ik onderhand ook eens willen doorselecteren in deze vorm. Punt is dat we niemand anders hebben...

20 juli 2016 om 22:36

El Ghazi zorgt daarentegen wel voor veel dreiging. Moet wel aan zijn linkervoet werken.

En vooral maar blijven doorsukkelen met dit elftal. Geen scorend vermogen, matige verdedigers en een ruk middenveld. Ga zo snel mogelijk een goede vervanger halen voor Dijks en Gudelj. Het liefst nog een spits erbij en je doet weer mee maar niet met deze huidige selectie want dan kun je CL voetbal echt vergeten als we uberhaupt nog kans maken. Dit is ontzettend slecht wat Ajax hier laat zien!

Overmars dank je voor deze geweldige selectie! Not!

20 juli 2016 om 22:35

Gudelj deed vanavond niet eens mee, is niet eerlijk om hem nu te beschuldigen.

20 juli 2016 om 22:37

Best knap.. Gudelj speelde niet eens tegen OM, wat heeft hij exact fout gedaan? Verder komt Milik gewoon terug, man van 21 goals vorig jaar al en Younes had er ook aardig wat inliggen. Ben het wel met je eens dat de afwerking beter moet, Milik, Caseirra (blijkt overigens een prima aanwinst) en Dolberg, overigens beide gescoord vandaag die laatste twee, is een prima bezetting.

En ontzettend slecht? Erg overdreven.

20 juli 2016 om 22:57

Geen scorend vermogen. Dat zeg je juist nu Cassierra wederom scoort (en net niet nog een keer). Daarnaast Milik die door Overmars voor een koopje is gehaald..

Je tweede argument is Gudelj die juist die winners mentaliteit heeft die veel van de jongens meer moeten hebben. Daarnaast speelde hij niet eens deze wedstrijd.

Ik ben juist blij met een positieve eerste helft vergeleken met de afgelopen wedstrijden. Je zag duidelijk de richting die Bosz in wil zetten. Ik ben alleen wel bang dat hij het op de rit heeft voor PAOK.

20 juli 2016 om 23:13

Wat er vandaag onbrak was scoren. Ajax had dit eigenlijk met 5-2 moeten winnen. Cillesen was vandaag zwak en die 2-1 had hij gewoon moeten hebben. Maar zelf in de tweede helft was het leuker om naar te kijken dan 2/3 van de wedstrijden onder Fdb. Laat Bosz nou maar even bouwen, en zo tegen de winterstop moeten we kijken hoe we er voor staan. Van Gaal won in z'n eerst seizoen bij Ajax maar 2 van de 5 wedstrijden en eindigde dat seizoen tweede achter Psv. Er werd toen in het begin ook veel op hem gevloekt. Maar dat is ook goed gekomen, toch? Laten we hopen dat Bosz Ajax op de rails krijgt, laten we nu in ieder geval nog positief blijven.

De eerste helft zag er goed uit. Eindelijk iets van een idee in het spel. Goed afjagen, fel en kansen gecreeerd. Cassierra lijkt met een goal en bijna assist (Prachtige steekbal) erg scherp! Kan wel eens serieuze concurrentie worden voor de gevestigde orde.

De tweede helft zakte het als de bekende pudding in elkaar. Viergever liet met die domme overtreding maar weer eens zien dat hij geen Ajaxwaardige speler is. Ik hoop van harte dat Heiko en/of Sanchez hem voorgoed op de tribune zetten.

Anwar met leuke voorzetten maar totaal niet scherp voor de goal. Toch laat hij wel weer zien dat hij met zn actie het verschil kan maken. Als het niet scoren is, dan maar assists.

Dolberg komt duidelijk nog tekort. Ik vraag me af of hij het gaat doen bij Ajax. Mooie techniek, maar liet zich fysiek en op inzicht aftroeven vandaag. Maar wel een goaltje meegepakt.

Al met al vrees ik dat de ploeg niet op tijd fit en ingespeeld is voor PAOK. Vandaag leek het er toch verdacht veel op dat de conditie nog niet op pijl is voor het spel dat Bosz wil spelen.

Was gelukkig beter dan de andere oefen(drama) wedstrijden.

- Ik heb wel wat goede dingen gezien van Cassierra. Dolberg vind ik niet zo veel aan, maar over beide is het nog te vroeg om een oordeel te vellen.

- Het blijft opvallend dat Ajax in de schakeling middenveld-aanval duidelijk creativiteit te kort komt. Ajax moet echt een creatieve speler gaan halen om dat ''gat te dichten''en ik zie het liefst een goede buitenspeler komen die er direct staat! (dus niet opnieuw een jong talent van 18, we hebben genoeg talent).

- Viergever moet een back-up voor Dijks zijn en hoort eigenlijk zeker tegen ongeveer gelijkwaardige tegenstanders niet in het centrum te spelen. Verdedigend veel te onevenwichtig. Links centraal gewoon Riedewald of Westermann gebruiken.

Wat verbeteringen ten opzichte van eerdere oefenwedstrijden, maar de makke van Ajax blijft iedere wedstrijd terugkomen (te weinig creatief en onevenwichtig door met te veel jonge spelers te spelen) en daar moet Overmars en co wat aan gaan doen als je tenminste vasthoudt aan je doelstellingen. Een goede speler die er direct staat halen kan al een groot verschil maken.

Het wedstrijd verloop was niet verrassend, Ajax zal voorlopig nog wel even een ploeg blijven die niet meer in staat is dan een fase per wedstrijd redelijk tot goed kan spelen/aan te zetten. Ondanks dat ik weet dat dit niet 1,2, 3 verdwijnt blijf ik die terugvallen wel schandalig vinden. Ze stoppen gewoon, hopelijk is Bosz de coach die het eindelijk voor elkaar krijgt omdat amateurisme eruit te werken, want hiervoor zijn geen excuses want we zien dit al jaren het hele jaar door.

En dan met name de bekende rode loper richting het Ajax doel die Ajax ook vanavond weer traditie getrouw weer eens uitrolde voor de tegenstander. Waarbij vijf man het gewoon weer lieten gebeuren, overigens hoop ik ook dat we Viergever ook nog snel kwijt raken want die jongen is en zal nooit goed genoeg zijn voor het niveau wat we nastreven.

Overigens heb ik wel genoten van Cassiera, heerlijk die Colombiaanse mentaliteit om gewoon door te gaan, hopelijk slaat dat ook over op de rest van de ploeg. Ook was ik wel tevreden over Dolberg die er ook gewoon voor gaat, goed voetbal verwacht ik echt nog niet. Alleen ik verwacht wel dat spelers er voor gaan en hun concentratie vast houden zoals Cassiera en Dolberg deden.

20 juli 2016 om 23:11

@ Afca_leeds

Die terugval is simpelweg een afspiegeling van de gemiddelde leeftijd van je elftal. Ajax heeft een onervaren team en speelt eigenlijk met te veel jonge jongens om een constant niveau te brengen. Dat zie je in wedstrijden en ook tussen de verschillende wedstrijden. Ajax moet gewoon een goede buitenspeler halen die er direct staat (niet opnieuw een jonkie van 18). Juist spelers die al wat verder in hun ontwikkeling zijn, gaan een constanter niveau laten zien. Bij Ajax zijn dat er op dit moment te weinig.

20 juli 2016 om 23:46

@ hen_nie

Ik ben het roerend met je eens dat er ervaring bij moet komen, daar zijn wij het volgens mij wel jaren over eens. Ook ik verwacht niet een constant hoog niveau van voetballen of aanvallend voetbal, maar ik verwacht wel dat spelers die in het eerste staan niet zo vaak verzaken zoals het al jaren het geval is. Wat naar mijn mening grotendeels een mentaliteit probleem is omdat we in Nederland te veel naar de leeftijd wijzen waardoor er in mijn ogen een bepaalde gemakzucht is ontstaan bij spelers.

Ik deel het populaire argument dat het allemaal komt door de jonge leeftijden maar ten dele, er zijn wereldwijd genoeg jonge professionals (in en buiten de sport) die heel goed beseffen dat je niet aan de lopende band zo vaak kunt verzaken. In het geval van Ajax stoppen ze er gewoon mee en dat kan gewoon niet wanneer je topsport bedrijft als professional zijnde. Of dat je nog steeds de zelfde fouten maakt die je bij wijze van spreken vorig seizoen ook aan de lopende band maakte. Persoonlijk vind ik het schokkend om steeds te zien hoeveel spelers die op zich genoeg wedstrijden achter hun naam hebben om bepaalde dingen niet meer te doen, hoeveel die worstelen met mentale/concentratie en technische basisvaardigheden.

Voor nieuwkomers zoals Dolberg vind ik het ook niet erg, maar ik verwacht wel van basisspelers van vorig jaar of spelers die al langer in het eerste staan dat ze mentaal in fysiek staat zijn om meer dan alleen een fase over 90 minuten fatsoenlijk te kunnen spelen.

Dan is er in mijn optiek nog een ander probleem wat mede dit veroorzaakt; en dat is dat we qua fysiek (power en uithoudingsvermogen/fitheid) zoveel achter lopen op de moderne voetbalwereld. Wanneer ik naar leeftijd genoten kijk die in het buitenland spelen vind ik het echt schokkend om te zien hoe fysiek sterker zij zijn en hoeveel fitter zij ook zijn.

Als we die cirkel van de eeuwige leer momenten echt willen verbreken (die op een gegeven moment gewoon niet meer geloofwaardig zijn) moeten dingen gewoon beter. Dat moet naar mijn inzien ook gewoon kunnen. Daar is wel een mentaliteit omslag voor nodig, want ik vind serieus dat er echt een hoop schort aan de topsport mentaliteit bij Ajax en in het Nederlandse voetbal in het algemeen.

Er zijn nog zoveel zaken op mentaal en technisch gebied die beter kunnen en moeten, wat niets met de miljoenen of het bosman arrest te maken hebben, waarachter zich in mijn ogen ook te vaak ten onrechte zich achter verschuilt. Zaken waar Ajax en het hele Nederlandse voetbal het elke keer weer over heeft als er een internationale Nederlandse blamage is geweest, maar uiteindelijk verandert er niets en gaan we gewoon verder alsof de mentale, fysiek en conditionele eisen in de tussen tijd niet veranderd zijn.

21 juli 2016 om 07:45

Vergeet niet dat dit aan het einde van een trainingskamp was en een wedstrijd zonder wissels..

21 juli 2016 om 17:20

@ 993410

Persoonlijk vind ik dat geen excuus waar ze zich achter kunnen/mogen verschuilen omdat je dit al jaren doorlopend ongeacht de fase waarin Ajax zit ziet. Daarnaast vind ik ook zorgelijk dat over zes dagen 1 van de meeste belangrijkste wedstrijden van het jaar voor de deur staat en de ploeg alles behalve compleet is, en het conditionele/concentratie niveau zwaar beneden pijl is.

Dat fix je niet allemaal in zes dagen, zowel Milik al Zikovic staan open voor vertrek, en dus loop je het risico dat we alleen met Cassiera (waarvan je niet kunt verwachten dat hij er het hele seizoen er zal staan) als spits aan het seizoen beginnen. Ik heb echt wel vertrouwen in Bosz, maar hij kan ook geen wonderen verrichten met een selectie die niet compleet is, nog steeds op zo´n beetje alle punten uit balans is en conditioneel en mentaal ook nog ver verwijdert is van een fatsoenlijk niveau. Wat dat betreft maak ik mij nog steeds grote zorgen en hoop ik maar op het beste.

Ajax speelde een heel aardige eerste helft. Hier en daar moeten ze nog wat slimmer worden met keuzes maken. Ze haalde een gemiddeld een hoger baltempo dan vorige jaar het gehele seizoen.

Tweede helft lieten ze zich uit de wedstrijd spelen doordat de tegenstander druk ging zetten en nadrukkelijk het spel ging vertragen. Daar tegenover zetten ze het spelen van de lange bal waardoor ze steeds te ver uit elkaar stonden om tot voetballen te komen. Tegen het einde speelden ze weer met de linie´s kort op elkaar en toen werd het meteen weer gevaarlijk.

Ondanks de zeer matige tweede helft heb ik voldoende gezien om gematigd positief te zijn. Volgende week hebben we Younes en Bazoer erbij en dat scheelt behoorlijk wat.

Ondanks het ietwat magere resultaat (2-2) ben ik eigenlijk wel tevreden over wat ik (vooral de eerste helft) gezien heb. Ik begrijp wat Bosz wil met Ajax en ik vind het zeer verfrissend en amusant om naar te kijken. Daarnaast denk ik dat het ook nog eens bij de speelwijze van Ajax past. Dit keer levert het slechts een gelijkspel op, maar laten we eerlijk zijn, eigenlijk moet het voor rust al 3-0/3-1 zijn. Ajax moet leren meer stoïcijns te zijn voor het doel, vandaag was die boodschap vooral gericht aan El Ghazi (die verder wel goed speelde overigens). Ik hoop dat ze deze wedstrijd gebruiken als een les en dinsdag dat laten zien wat nodig is om een goed resultaat neer te zetten tegen Paok.

Cassiera viel mij positief op vandaag trouwens, je kan wel zien dat het een echte spits is.

Eerste helft goed en vergeet niet Ajax miste nog een paar spelers met Bazoer, Younes en Milik er wel bij wordt het zeker niet slechter, daarnaast nog wennen aan nieuwe speelstijl/trainer ik zie het wel positief in

21 juli 2016 om 17:27

@ madseend

Het ontbreken van die spelers heeft niets te maken met in mijn ogen het meest dringende probleem dat Ajax nog steeds niet in staat is om maar een fase per wedstrijd degelijk tot aardig te voetballen. Er moeten nog steeds spelers bij komen, twee spitsen kunnen nog vertrekken en conditioneel en mentaal is het te broos. En dat allemaal zes dagen voor 1 van de belangrijkste wedstrijden van het seizoen, de staat waarin Ajax verkeerd blijft in mijn ogen zorgelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren