Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Bosz publiceert namenlijst in jacht op eerste zege als coach van Ajax

Laatste update:
/

Ajax gaat de laatste fase van de oefencampagne in met 26 man. De Amsterdammers maken dinsdag via de officiële website wereldkundig welke spelers komende week in Frankrijk de kans krijgen om zich te laten zien. Onder hen bevinden zich ook de nieuwelingen Mateo Cassierra en Heiko Westermann.

Een opvallende naam in het keurkorps is die van de jonge verdediger Terry Lartey-Sanniez, die vorig jaar deel uitmaakte van Jong Ajax. Ook Sheraldo Becker (vorig jaar verhuurd aan PEC Zwolle) en de jonge linksback Damil Dankerlui zijn van de partij. Hetzelfde geldt voor Richairo Zikovic, die te kennen heeft gegeven dat hij openstaat voor een vertrek. Naast Amin Younes, die kampt met een lichte liesblessure, reist ook Lasse Schöne niet af naar Frankrijk. De Deen is geblesseerd aan zijn knie.

De selectie van Ajax reist dinsdag af naar Frankrijk, waar de laatste twee oefenduels van de voorbereiding zullen worden afgewerkt. Woensdag is om 15.00 uur AS Béziers de tegenstander en om 20.00 uur wacht nog een confrontatie met de Franse topclub Olympique Marseille. De Amsterdammers hopen tegen een van de twee hun eerste zege van de oefencampagne te boeken.

Het zijn voor coach Peter Bosz tevens de laatste kansen om de puntjes op de i te zetten voor de ontmoeting in de voorronde van de Champions League, met PAOK Saloniki. Ajax krijgt volgende week dinsdag bezoek van de Grieken en reist een week later af naar Thessaloniki.

Denk je dat Peter Bosz goed gaat presteren bij Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weet iemand of er mensen zijn afgevallen? en zo ja wie?

19 juli 2016 om 12:33

Geen verrassingen, zijn zo goed als dezelfde namen die ook in Oostenrijk waren

19 juli 2016 om 12:38

Correctie: Younes staat er niet bij

19 juli 2016 om 12:45

@ Jeffreyu

Younes is de laatste oefenwedstrijd na een botsing gelijk van het veld afgelopen. Het was geen onverwachte afwezige.

19 juli 2016 om 12:55

Hopen dat hij tegen Paok weer fit is want Younes is misschien geen internationale topper maar wel een handig spelertje dat het verschil kan maken. Zeker omdat Milik er niet bij is. Anders wordt het wel een heel erge onervaren jeugdige aanval.

19 juli 2016 om 12:34

Volgens mij niet. Lijkt me dat Bosz dit pas na de oefenwedstrijden bekent maakt.

19 juli 2016 om 12:36

Younes zit er niet bij.

19 juli 2016 om 12:45

Geen Sanchez, Milik, Serrero en Younes

19 juli 2016 om 13:33

Sanchez moet dan ook nog de finale van de copa spelen

19 juli 2016 om 14:00

Weet jij of Sanchez bij de VCL kan zijn?

19 juli 2016 om 14:15

Nee, helaas niet

20 juli 2016 om 12:37

Moeilijk te zeggen maar hennie spijkerman is aangekomen.

Ajax moet nu echt serieus gaan presteren in die oefenpotjes. Als je ze wint, kun je met een veel betere mentaliteit en gevoel aan de voorronde beginnen. Hopen dat het spel wat Bosz wil spelen er steeds beter uit komt

19 juli 2016 om 12:34

Zegt weinig die oefenpotjes, leuk voor je gevoel inderdaad maar kan zo weer omslaan.

19 juli 2016 om 12:40

Wat mij betreft verliezen ze beide oefenpotten met 5-0. Het zegt echt helemaal niks. 2 wedstrijden op 1 dag, met een zware training ertussen. Zo gaat het in het echt natuurlijk lang niet. Het draait om wedstrijdritme. Niets meer en niets minder.

19 juli 2016 om 13:40

Dat is nou weer heel erg overdreven hoor. Als je 5-0 verliest zegt dat echt wel wat hoor. Vooral als je met je beste team speelt. Waarom speel je anders oefenwedstrijden???

19 juli 2016 om 14:34

Om te oefenen? Het gaat om Paok. Niet om Marseille.

19 juli 2016 om 15:16

5-0 verliezen lijkt me niet echt ideaal voor het vertrouwen. Of dat nu een eoefenwedstrijd is of niet.

Het is absoluut niet zo dat er slecht gevoetbald werd tijdens de overige oefenpartijen. En ook niet zo dat er geen kansen zijn gecreeerd. Kansen waren er zat en het voetbal was met enige regelmaat best leuk te noemen. Alleen het daadwerkelijk af maken van kansen is een groot probleem.

Hetgeen dat het meeste opvalt is dat ze solide verdediging van afgelopen jaar ongelofelijk staat te schutteren. Dijks, Veltman, Viergever, Riedewald. Allemaal stapelen ze fout op fout op het moment wat onnodig veel tegen goals kost.

19 juli 2016 om 12:39

Is riedewald nog steeds geblesseerd? Begin vorig jaar erg solide en international?

19 juli 2016 om 12:42

@jeronimo123

Nee Riedewald speelt weer, stond in de basis tegen Gent bijvoorbeeld en maakte daar in een eigen doelpunt.

19 juli 2016 om 12:39

Jouw eerste alinea is (helaas) ongeveer de definitie van het Vitesse onder Bosz. Hoop voor hem en Ajax dat met de extra kwaliteit die hij met deze stap heeft gekregen, hij het wél voor elkaar krijgt om het spel ook lonend te maken.

19 juli 2016 om 12:44

@ Wim Kieft Zn

Nou moet ik zeggen dat het allemaal net aan niet is qua doelpunten. Ballen op de lat, rakelings over, een keeper die twee wereld reddingen verricht etc. Het is net dat beetje vertrouwen en die 5 cm verschil. En zoals menig man weet kan 5cm verschil een hoop betekenen.

En dat die kansen afgemaakt gaan worden op den duur geloof ik wel. Milik is een goalgetter en normaal maakt Klaassen ook 3 van de 5 kansen die hij heeft gekregen. Hetgeen dat mij opvalt is de missende scherpte bij de verdediging. Dijks die zichzelf vast loopt, Riedewald eigen goal, Veltman met foute inspeel passes etc etc

19 juli 2016 om 12:53

ik denk dat iedereen ook wel moet wennen aan de manier van werken onder Bosz. Het heeft ook even tijd nodig voordat alles gaat draaien. Aan kwaliteit ontbreekt het niet bij Ajax! Ik heb er wel vertrouwen in dat het allemaal wel goed gaat komen met ze.

Wat wel opvalt is inderdaad de verdediging. Iedereen lijkt zijn draai nog te moeten vinden! Het komt allemaal wel goed, ben alleen benieuwd of de verdediging zich net zo staande gaat houden met de nieuwe manier van voetballen. ik ben benieuwd!

19 juli 2016 om 12:42

Laten we hopen dat de verdediging een concentratieprobleem is, dat ze nog niet 100% geconcentreerd zijn in oefenpotjes of nog teveel met nieuwe taken zijn en daardoor wat foutjes maken. Zou eigenlijk ook niet mogen bij oefenwedstrijden maar kan het me voorstellen, hoop dat het er volgende week uit is..

19 juli 2016 om 12:48

@ Jm87

Veltman met een te korte terug kop bal, Veltman met een foute inspeel pass.
Dijks met een poging twee man uit te spelen op eigen helft.
Riedewald met een eigen goal na slordig balveries.

En dan is het nog meerdere malen gebeurt dat er spelers van de tegenstanders volledig en compleet vrij stonden en uit die positie (konden) scoren. Dit is in 4 wedstrijden ook zeker een keer of 3 a 4 voor gekomen.

19 juli 2016 om 18:43

Van Veltman weten we ook niet beter. Daarom snap ik ook totaal niet waarom vd Hoorn is verkocht. Veltman is geen centrale verdediger, die gaat ons veel en veel te veel punten kosten. Dat heeft hij al laten zien in wedstrijden die er toe doen, en dat laat hij nu weer keer op keer zien. Gebruik hem als RB, gebruik hem als Cvm, maar niet als Cv.

Dijks is een leuke back, maar weinig bijzonders. Oogt ook erg snel nonchalant. Moet vaak ook zijn eigen fouten weer proberen goed te maken. Maar staat meer zijn mannetje dan Viergever.

Riedewald wordt gewoon verkeerd gebruikt als je het mij vraagt, is geen centrale verdediger, noch linksback. Kan er nuttig zijn wanneer er geen betere optie is, maar om zijn kwaliteiten te gebruiken moet hij echt op een andere positie neergezet worden (dus een linie naar voren).

Misschien moeten we maar gewoon zeggen dat Frank echt 200% uit de verdediging heeft gehaald, en dat het spel daarom vaak zo gapend was. Niet te veel risico's nemen met zo'n verdediging, want een fout leid tot nog meer fouten bij een kwalitatief zwakke verdediging.

20 juli 2016 om 10:58

@ Jordyb

Waar heb jij naar zitten kijken afgelopen jaren? Veltman was afgelopen 1,5 hartstikke goed bezig, maakte erg weinig fouten, zowel op CV als RB, was vooral verdedigend erg sterk. Juist in wedstrijden die ertoe deden was hij goed bezig, op een enkel foutje na.

20 juli 2016 om 20:41

Ja als RB deed hij het uitstekend ja. Als CV is het gewoon een ramp. Maakt te veel fouten, gelukkig worden ze niet allemaal afgestraft. Net ook weer in deze oefenpot tegen marseille.

Ik vind hem te zwak als CV, niet betrouwbaar genoeg. RB kan je fouten maken, heb je nog een man in je rug.

19 juli 2016 om 12:48

Het benutten van kansen was vorig seizoen ook al (toen was creëren zelfs een probleem) en aanvallend is er qua poppetjes bijzonder weinig gebeurd. Dus ik denk dat het scorend probleem nog niet opgelost is (ook niet met Milik erbij).

Wat betreft de verdedigers:
- Dijks is fysiek sterk, aanvallend en snel, maar verdedigend vaak kwetsbaar
- Veltman blijft dat nonchalante houden (alhoewel het nu erger blijkt)
- Viergever is een leuke backup maar geen basismateriaal
- Riedewald zou het wel moeten beheersen, maar is de voorbereiding matig gestart

Het zal vlug veel beter moeten !

19 juli 2016 om 12:51

@ Nufc_u2

Cerny en Muric zijn er in principe bijgekomen en creeeren heel veel gevaar vanaf de zijkanten. El Ghazi loopt ook lekker te ballen en lijkt weer vrij in zijn hoofd. De kansen worden wel degelijk gecreeerd. Tegen AFC bijvoorbeeld behoort Ajax bij rust gewoon 4-0 voor te staan. Een vrije kopbal (sinkgraven), een 1 op 1 (cerny), een 2 op 1 situatie (cerny geeft niet af) om een paar voorbeelden te noemen. Dat horen drie doelpunten te zijn.

De verdediging was vorig seizoen heel erg solide, zeker Veltman was vorig seizoen ongelofelijk secuur en met Bruma met afstand de beste verdediger op de NL velden. En Dijks was juist verdedigend een verademing tov Boilesen. Het is op het moment een soort van gebrek aan concentratie bij ze.

19 juli 2016 om 13:06

Wat met El Ghazi moet gebeuren is dat hij gewoon zijn ding moet doen. Geen druk en geen coach die hem z'n oren van het hoofd schreeuwt. Ik hoop dat dit seizoen Cerny de vaste stand-in wordt op beide vleugels.

Wat mij trouwens opvalt is dat Vince Gino Dekker nooit wordt genoemd. Ik vind hem echt een heerlijke speler om naar te kijken en ook erg effectief met zijn voorzetten. Verder hoop ik dat Eiting en De Ligt dit jaar doorbreken.

Op een mooi seizoen voor Ajax

19 juli 2016 om 12:56

Zag Frank de Boer het toch goed. Ajax kan helemaal niet zo goed verdedigen, dus werd er heel veilig gespeeld. De Boer wist dat door het kwaliteitsverschil met de overige Eredivisieclubs ze die punten toch wel zouden pakken als het achterin potdicht zat. Daarom hield Ajax de verdedigingslinie ver naar achter. Er werden ontzettend veel zekerheden ingebouwd, waardoor ze nauwelijks te verrassen waren. Maar De Boer zag goed dat dit de beste manier was om stabiel te zijn.
Europees kon Ajax zich hier niet achter verschuilen en gingen ze enorm de mist in.

19 juli 2016 om 13:04

@ feye88

Deels mee eens. De Boer hield de verdedigingslinie echter niet ver naar achter. Hij zorgde dat er op het middenveld altijd minimaal één speler voor de verdediging bleef en de backs niet allebei te ver doorschoven. Ajax speelde onder De Boer vaak ook met de verdediging tegen de middenlijn aan. Onder De Boer werd ook gewoon goed voetbal gespeeld tot 25 meter van de goal van de tegenstander. Daar liep het telkens vast, omdat buiten Younes niemand echt iets kan creëren tegen gelijkwaardige tegenstanders. Ik vond de tactiek van De Boer zeer realistisch en ben bang dat de tactiek van Bosz met deze selectie te idealistisch gaat zijn.

19 juli 2016 om 13:30

Als hierdoor idd blijkt dat sommige verdedigers niet zo sterk zijn als werd verwacht, is dat ook geen probleem. Dan is het iig goed dat het aan het licht gekomen is en kan (moet) je door selecteren. Ik vind namelijk dat je bij een club, waar je de spelersgroep zelf kan samenstellen door opleiding en aankopen, niet de speelstijl moet aanpassen aan het materiaal maar andersom. Ajax is altijd aanvallend geweest en speelt met ruimte in de rug en dat is ook wat de supporters ooit naar die club trok. Dan moet je ervoor zorgen dat de spelers bij die speelstijl passen. Wat dat betreft is de aankoop van Sanchez als snelle CV er een die past in die gedachte.

In ergste geval wordt dit dan een tussenjaar waarin je door selecteert en kan je volgend jaar op de echte Ajax manier weer meedoen om de prijzen. De landstitel lijkt me gezien deze selectie t.o.v. die van die van PSV toch al niet reëel, ongeacht hoe je speelt.

19 juli 2016 om 16:24

Mooie conclusie na een paar oefenpotjes.
Zullen we wachten tot het seizoen echt begint of heb je in je glazen bolletje gekeken.

Trouwens ajax speelde niet verdedigend vorig jaar dus lul niet zo slap man

19 juli 2016 om 16:43

@jaman1
niet zo op je teentjes getrapt joh. Ik zeg alleen dat de Boer het vorig seizoen goed gezien had en goed had ingespeeld op de kwaliteiten van zijn team. Als je niet inziet dat hij verdedigend veel zekerheden had ingebouwd, dan kun je net zo goed stoppen met voetbal kijken. Ajax was verdedigend zeer stabiel, omdat er goede afspraak werden gemaakt en de verdediging 0,0 risico nam. Daar is niks mis mee, want anders had Ajax niet tot de laatste speelronde meegedaan.

19 juli 2016 om 13:00

@ D-Bergkamp

Alsof er onder Frank de Boer tot 25 meter van de goal van de tegenstander zo slecht gevoetbald werd. Voorin zit het gewoon niet goed. Te weinig creativiteit. Zeker voor tegen ploegen die ongeveer gelijkwaardig zijn. We hebben dat soort ploegen, buiten AA Gent, nog niet getroffen in de oefenwedstrijden. Bosz staat er met zijn ploegen om bekend dat het achterin vaak wat minder georganiseerd is, al is het nu wel een toppunt hoe slecht het staat. Dat zegt ook veel over het vertrouwen waarmee de jongens spelen.

19 juli 2016 om 13:07

Maar zou het niet kunnen dat de ware kwaliteit van de Ajax verdediging nu boven komt drijven? Wij konden op het WK 2010 en 2014 ook geweldig verdedigen, ook al waren de verdedigers individueel geen wereldtoppers. Ajax heeft onder De Boer natuurlijk behoorlijk behoudend gespeeld met een goede organisatie die vaak erop ingericht was om geen tegengoals te krijgen, iets dat ze perfect beheersten. Ik kan me voorstellen dat de huidige verdediging met ruimte in de rug of zonder een sterk verdedigend blok op het middenveld het heel lastig gaat krijgen. Bij Feyenoord zagen we hetzelfde, er stond met Kongolo en Van Beek een verdediging die het minste weggaf van de hele eredivisie, en onder Rutten creëerden we juist de meeste kansen van de eredivisie, maar Rutten vloog eruit en we misten Europees voetbal in de play-offs. Blijkbaar gaven we wel gevaarlijke kansen weg (er vlogen er veel in en Vermeer had heel laag reddingspercentage) maar hadden we moeite om de vele kansen te verzilveren. Exemplarisch was de wedstrijd tegen Ajax (en voor beide kanten). Feyenoord creëerden kans op kans, raakte vier maal het houtwerk, had enorm veel balbezit maar scoorde niet. Ajax had geen balbezit, stond de hele wedstrijd op de eigen doellijn te verdedigen, maar scoorde wel door een vrije trap van Van Rhijn. Ik geloof dat de correspondent toen een mooie analyse hiervan heeft gemaakt. Ik kan me voorstellen dat Ajax nu ook tegen dit soort problemen aanloopt, als je jarenlang veel hebt verdedigd dan is ineens aanvallen misschien snel aan te leren, maar om dan met dezelfde degelijkheid te verdedigen, dat is een heel ander verhaal.

19 juli 2016 om 13:32

@D-bergkamp

Met name Veltman staat ongelofelijk te schutteren. Ze hadden misschien Veltman moeten verkopen en geen Van der Hoorn. Ik ben wel een beetje klaar met Veltman centraal achterin, elk jaar maakt hij dezelfde fouten en lijkt inmiddels al 1/2 jaar stil te staan in zijn ontwikkeling.

19 juli 2016 om 13:43

Serieus? Ik vond Veltman afgelopen seizoen misschien wel de beste speler van de eredivisie.

19 juli 2016 om 14:05

@joostfan

Hahaha dan ben je waarschijnlijk een grootte Veltman fan. Op de RB positie vond ik het hem aardig doen ja en centraal af en toe ook wel sterk maar meestal vond ik het helemaal niks. Hij maakt naar mijn idee nog te veel beginners fouten en dat zie je begin van dit seizoen ook steeds terugkomen.

Het feit dat je hem misschien wel beste speler van de eredivisie afgelopen seizien vind is natuurlijk een lachertje. De beste verdediger afgelopen seizoen was wel Bruma, daarnaast voor beste spelers van de eredivisie moet je naar spelers als Propper,milik, Guardado, Younes, Jansen, Ziyech of Luuk de Jong kijken. Veltman was bij lange na niet de beste speler van het seizoen.

19 juli 2016 om 14:11

Maar is dit gek dat de verdediging even zoekende is?

De verdediging is gewend om onder de Boer vlakbij de keeper te spelen. Nu spelen ze meer vooruit en staan ze veel hoger. Ergo meer ruimte in je rug. Dat betekend ook dat je als verdediger vooral goed ruimtes moet kunnen lezen en de communicatie met je medeverdedigers moet gewoon goed zijn. Dat is even wennen. Net zoals voor de verdedigers wennen zal zijn dat de keeper niet vlakbij je staat maar een eindje bij je weg.

19 juli 2016 om 17:05

Even voor de duidelijkheid, voetbal bestaat voor de helft uit verdedigen en de andere helft uit aanvallen. Als er slecht verdedigd wordt dan kun je onmogelijk stellen dat er goed gevoetbald wordt. Evenals dat kansen creëren ook niet betekend dat er goed wordt aangevallen, de kansen afmaken is namelijk een wezenlijk aspect. Kortom, er wordt nog helemaal niet goed gevoetbald in mijn optiek.

Ik ben erg benieuwd hoe dat dadelijk tegen Paok gaat, want die oefenpotjes interesseert niemand iets als we dadelijk van Paok winnen. Zeker in Amsterdam verwacht ik toch dat Paok zich zal laten inzakken en Ajax het spel zal laten maken. Dat zal betekenen dat er weinig ruimte weggeven zal worden, dus dat kansen moeilijker te creëren zijn. Tel daarbij op dat we Milik missen en dat het vizier nog niet op scherp staat (zoals je zelf terecht constateert). Onze verdedigers zullen tegen Paok precies treffen wat we ook tegen vele tegenstanders in de voorbereiding aantroffen. Ploegen die loeren op een moment in de omschakeling en juist dan zijn persoonlijke fouten heel erg gevaarlijk. Erg bemoedigend is het dan niet dat alle onze verdedigers momenteel zo staan te schutteren.

Maar goed, dadelijk staat er een boel op het spel en zal een bepaald deel van het nonchalante verdedigen waarschijnlijk wel verleden tijd zijn. Dan valt er toch meer scherpte te verwachten, iets wat ik toch bij veel spelers miste toen ik ze in die oefenduels zag.

19 juli 2016 om 22:44

Onzin. Het was echt bizar slecht voetbal. Hoe kan je in hemelsnaam zeggen dat dat niet zo was? Volgens mij heb je geen wedstrijd gezien.

winst in de voorbereiding interesseert mij niet. Laat die Bosz gewoon schaven aan zn team. Hoop dat de oh zo bekende onrust in de Arena niet weer binnen 2,3 weken los gaat...

19 juli 2016 om 12:36

De resultaten tegen Paok zijn daarin wel cruciaal want wanneer Ajax dan al sneuvelt zal er zeker kritiek komen. Ik ben het verder met je eens hoor; Bosz heeft zijn eigen manier van spelen en dat over te brengen heeft gewoon tijd nodig. Alleen weet iedereen hoe het werkt; tijd krijg je doorgaans alleen wanneer de prestaties goed zijn.

19 juli 2016 om 12:44

Ik neem aan dat Bozs deze voorbereiding gebruikt om zijn ideeën te implementeren maar dat wanneer het er echt toe doet hij toch iets zorgvuldiger zal spelen. Het vervelende is dat je tegen Paok Milik mist, dan moet je toch met een mindere speler in de spits spelen terwijl het een van de belangrijkste wedstrijden is.

Tegen Paok moet in ieder geval gewonnen worden, maakt niet uit op welke manier. Het is een ontzettend belangrijke wedstrijd tegen een tegenstander die minder is. Als je de ronde er na tegen Manchester City loot ja dan is het begrijpelijk als je eruit wordt getrapt en dat zal niemand Bozs kwalijk kunnen nemen, op welke wijze hij dan ook speelt.

19 juli 2016 om 12:47

Laten we wel wezen, het zou een enorme verrassing zijn als Ajax zich zou plaatsen voor de CL. De eerste voorronde vaak al pittig (clubs als Besiktas), maar daarna heb je normaal gesproken echte topteams zitten (zoals Arsenal, al hebben die zich dit jaar wel direct geplaatst). Als je je daar doorheen worstelt als NL team is dat knap en uitzonderlijk.

19 juli 2016 om 12:52

Daar ga ik ook vanuit en zeker met oefenwedstrijden weet je nooit helemaal wat het doel is van de trainer dus de resultaten zeggen niet veel. Het is vaak ook een beetje uitproberen van verschillende spelers of spelers in andere rollen en daarnaast weet je niet of er bijvoorbeeld de dagen ervoor (en soms dezelfde dag) zwaar getraind is. Bosz afrekenen op wat er nu gebeurt zou nergens op slaan want oefenwedstrijden gaan verder nergens om.

De wedstrijden tegen Paok maken of breken wel meteen je seizoen(sstart) juist omdat er zoveel vanaf hangt en de verwachtingen ook hoog zijn. Wat dat betreft zijn het hele interessante wedstrijden omdat je meteen kan zien waar Ajax op dit moment staat. Mocht Paok vrij makkelijk opzij geschoven worden dan is de qua score slechte voorbereiding ook meteen vergeten. Maar voorlopig is er gewoon nog sprake van onzekerheid bij de supporters en is het afwachten wat er dinsdag gaat gebeuren. Wat dat betreft zou een overwinning tegen Marseille toch wel lekker zijn omdat het wat vertrouwen biedt.

19 juli 2016 om 13:40

ik vind ook de CL voorronde niet belangrijk.
De kans dat ajax zit plaatst is echt best wel lklein.
Als ze er nu tegen Paok of weet ik veel uit gaan, jammer.
Gat erom dat Bosz bouwt aan een elftal dat zn wil weer kan opleggen aan de tegenstander. Dat mag van mij part tot oktober duren. Als het daarna maar voetballend gaat draaien.

Op Ajax Showtime staat er een lijst en staan Serero en Younes er niet bij.

19 juli 2016 om 12:38

Serero verbaast niemand, die mag weg, is ook geen Ajax materiaal. Younes zal wel een blessure hebben, anders kan ik niet bedenken.

19 juli 2016 om 12:46

@ Jaap

Younes liep tijdens de laatste oefenwedstrijd direct van het veld af na een botsing met de tegenstander. Dus ja die zal wel geblesseerd zijn.

19 juli 2016 om 12:46

Kan ook nog zijn dat Younes naar de Olympische Spelen gaat toch? Of gaat dat niet meer door?

19 juli 2016 om 12:52

@ Vedet

Nee Younes blijft bij Ajax en zal niet naar de spelen gaan. Ajax/bosz hebben kenbaar gemaakt dat Younes niet naar de spelen zal vertrekken en bij Ajax de voorbereiding volledig zal mee doen.

Blijft een gevaar van die seizoensvoorbereidingen en het verwachtingspatroon dat het met zich meebrengt. Het zegt doorgaans weinig tot niets en er zijn zoveel factoren die meespelen, waardoor het resultaat kan tegenvallen of meevallen. AA Gent wint 2-0 van Ajax, maar verloor amper een week daarvoor nog dik van PEC Zwolle, dus wat zegt zoiets dan nog?

Doemdenkertjes springen er schijnbaar graag op in en gillen bij het minste of geringste dat die er niks van bakt of dat Ajax die ene speler dan maar moet kopen. Vraag me dan ook gelijk af of ze dit jaar voor het eerst voetbal zijn gaan kijken, want veel kijk hebben ze dan niet op het spelletje. Ik geeft Bosz graag een kans en hij heeft absoluut het materiaal en financiële middelen in handen, om er te staan in de competitie en Europa. Oefencampagnes zijn er niet om je conclusies aan te verbinden of je eigen club af te zeiken. Laat dat maar over aan de gefrustreerde supportertjes van de tegenstanders.

19 juli 2016 om 12:48

@ Fcexclusief

Je hebt helemaal gelijk, het zegt niets. Manchester United had vorig jaar ook een top voorbereiding waarin ze grote teams opzij zetten, maar vervolgens stelde het het hele seizoen niets voor. Zolang het voetbal redelijk is lijkt er niets aan de hand, foutjes gaan er vanzelf wel uit en verder speel je na lange trainingsweken en lange tijd niet getraind te hebben. Daarnaast scheelt het ontbreken van Milik al veel deze voorbereiding denk ik. Vind het zo grappig dat er veel ajacieden zijn die nu gaan roepen dat ze altijd al zeiden dat selectie middelmatig en te zwak was, of niet ajax-waardig of zo. Die selectie is op een zwakke wedstrijd na tegen de Graafschap bijna kampioen geworden, een selectie die goed mee kan in de CL is niet zo makkelijk.

19 juli 2016 om 12:48

Echt he ik word gek van die stilte er is weer een speler weg Van Rhijn dus actiee we mogen weer iets kopuh.. rosales dus en regel gelijk traore voor el ghazi en maxwell gewoon omdat het kan

19 juli 2016 om 12:53

@ robsch1984

Hoezo zou je Rosales halen? Tete wordt uiteraard eerst optie op RB, Rosales ga je niet voor de bank halen, zeker niet aangezien hij een primera division salaris gewend is. Traore is een spits, waarom zou je die in plaats van El Ghazi halen? En Maxwell? Ben je lekker? Die heeft een extreem salaris en komt echt niet terug naar Ajax.

19 juli 2016 om 12:50

Het is helemaal niet stil, al drie spelers gekocht. En wat moet je met 'een paar spitsen'? Waar zat je aan te denken dan? Iedereen altijd met die kanonnen, je kunt als Ajax gewoon geen topspeler kopen, die komen niet naar ajax of de eredivisie. En vertel es wat er mis is met Dijks? Heeft een bijzonder goed seizoen gespeeld.

Gisteravond naar PSV gekeken en met welk gemak die scoren.
Dat is heel andere koek dan het moeizame Ajax van dit moment.
Maar goed, de kanonnen komen nog - aldus Overmars!

19 juli 2016 om 13:04

Tja, die zijn ook gewoon beter op het moment.. Zitten ook in een andere flow; dezelfde trainer en systemen als afgelopen seizoenen. Dat maakt het een stuk eenvoudiger hoor..

Ben ik nu zo dom maar hoe kan je de laatste puntjes op de i zetten in oefenpotjes als je er 2 op een dag speelt? Je krijgt dan het niet dat beide duels de beoogde elf speelt. Het wordt gewoon weer uittesten hoe die en die samengaan en wie verhuurd zou kunnen worden en of eventueel mogen vertrekken.
Daarom lijkt me de uitslag totaal niets zeggen woensdag. Volgende week tegen Paok gaan we het zien.

Waar blijft die nieuwe buitenspeler?
Juist nu moet je hem al in huis hebben om nog even de voorbereiding mee te pakken. Waarom geen Ziyech halen en Sinkgraven verpatsen? Maar nee hoor, Overmars faalt weer met zijn aankoopbeleid voor de zoveelste keer. Wat een hopeloos wanbeleid.
Er is echt wel meer mogelijk bij Ajax maar het wordt gewoon nagelaten.

19 juli 2016 om 13:09

Waar heb je het over met je wanbeleid? Hoezo moet er per se een nieuwe buitenspeler komen dan? Je hebt links en rechts al dubbel bezet, alleen links zou je misschien een speler vergelijkbaar met Fischer kunnen halen, maar echt noodzakelijk is het niet.

Edit: Ziyech is geen buitenspeler. Daarnaast waarom Sinkgraven verkopen, na 1,5 seizoen? Je moet die jongen de tijd geven en je moet hem daarnaast wel kunnen verkopen. Ziyech is veel te duur en wil naar het buitenland. Je denkt wel heel simpel over transfers, alsof alles maar kan.

19 juli 2016 om 13:30

De aanval is zeer zwak bezet daarom moet er wat bij!
Sinkgraven is gewoon een miskoop, gaat echt niks meer worden met hem bij Ajax. Ziyech is heus wel betaalbaar voor een miljoenenbedrag plus doorverkooppercentage. Denk in mogelijkheden ipv onmogelijkheden!

19 juli 2016 om 13:45

Nogmaals, Ziyech is geen buitenspeler. Knap dat jij nu al kan zeggen dat Sinkgraven niets meer wordt, was vorig jaar veel geblesseerd en kan nog zomaar wat worden. Daarnaast je hebt het over de aanval, terwijl Sinkgraven toch eigenlijk wel bedoeld is als middenvelder en slechts sporadisch als linksbuiten werd ingezet. Waarom denk je dat Ziyech toch wel betaalbaar is? Twente wilt sowieso meer dan 10 mln voor hem hebben, hij heeft zelf aangegeven naar het buitenland te hebben, en hij is ook zeker geen garantie voor succes, want heeft het alleen bij Twente laten zien en nog niet op een hoger niveau. Dat zou daarnaast betekenen dat Klaassen moet gaan banken, dat gaat ook niet gebeuren, dus nee, Ziyech zal echt niet komen.

En hoezo is de aanval zwak bezet, vertel..

19 juli 2016 om 14:45

Ziyech moet dan natuurlijk op het middenveld ten koste van Gudelj of Klaassen maakt mij niet uit. Er moet een creatieve aanvallende middenvelder bij om de speelstijl van Bosz goed te kunnen uitvoeren.
Heb je Sinkgraven zien spelen in de voorbereiding? Het was weer even dramatisch als vorig seizoen. Komt fysiek veel tekort, leid balverlies op het middenveld wat direct afgestraft wordt, kan zelf niet scoren, enz.
Ik zie hem niet meer slagen bij Ajax.
Ik denk dat Ziyech wel betaalbaar is aangezien Twente niet in de positie zit om een redelijk bod af te wijzen. Dat risico kunnen ze nu niet nemen.
De aanval is te zwak bezet, Schone voegt al twee seizoenen weinig meer toe aan Ajax, Cerny en Muric zijn nog erg jong dus te wisselvallig en dan blinken El Ghazi en Milik ook nog wisselvallig uit. Er moet dus kwaliteit bij naar mijn inziens.

19 juli 2016 om 13:16

Buitenspeler? Joh, genoeg materiaal in huis dat op de flanken uit de voeten kan in het beoogde Bosz systeem. Ik zie Sinkgraven bijvoorbeeld liever op de flanken dan op het middenveld.. En op de andere kant van het veld kun je eventueel nog met Schöne aankomen, niet echt wenselijk, maar dit zijn beide de 3e opties hé.. Dus aanvallende buitenspelers genoeg zou ik zeggen..

19 juli 2016 om 13:21

Sinkgraven zie ik ook niet graag op het middenveld. Veelste slap en bij balverlies verdedigt hij ook zwak mee. Daarnaast zie ik hem het liefst verhuurd of verkocht worden.
Ajax heeft wel degelijk een creatieve middenvelder nodig als Ziyech en een buitenspeler van niveau.
Met een statisch middenveld als er nu staat word je sowieso geen kampioen en zal je geen pottenbreken in de CL of EL.

Hij beter zijn namenlijst met jacht op versterking aan Overmars geven.

19 juli 2016 om 17:32

Denk dat Overmars het even laat afhangen van het resultaat tegen Paok. Of zou hij met vakantie zijn ofzo? Want ik wacht met smart op de twee kanonnen.
Ik vrees als we weer met de neus op de feiten worden gedrukt zoals vorig jaar tegen het altijd lastige Rapid, dat er misschien nog een breedte aankoop komt.
Hoe langer de lijst hierboven, hoe meer ik dacht wat een onzin deze oefenpot. Nemen we de voorbereiding wel serieus?

Ik ben echt benieuwd of ze tegen het geslepen Paok wel kunnen overtuigen. Meteen een thuiswedstrijd ook, als je daar de fout in gaat ga je een vervelende uitwedstrijd tegemoet.

Het doet er vrij weinig toe hoeveel we spelen tegen Béziers en Marseille, hoewel het natuurlijk wel bijzonder zou zijn als we dadelijk in 6 oefenwedstrijden er geen een weten te winnen. Maar volgende week begint het echt met Paok thuis. Ik kijk er persoonlijk wel naar uit, Paok zal ongetwijfeld met een bomvol uitvak, wat natuurlijk een mooie strijd op de tribunes kan opleveren.

Voor Peter Bosz is een goed resultaat in het tweeluik tegen Paok noodzakelijk. Want Paok moet je als Ajax zijnde kunnen verslaan. Tevens betekend het ook direct dat we minimaal groepsfase EL hebben bereikt. Wat uiteraard een absoluut minimum vereiste is om te behalen als trainer. Met een zege op Paok zijn al die oefenwedstrijden ook weer snel vergeten.

Mochten we doorkomen dan hangt veel af van de loting over hoe onze kansen zijn. Uiteraard begint tegen die tijd de Eredivisie ook weer dus zal er dan op twee fronten gepresteerd moeten worden, iets wat de selectie vorig jaar niet aankon. Gelukkig voor Bosz is het competitie programma in het begin redelijk eenvoudig, dat maakt het combineren iets makkelijker. Ook de geplaatste status van Ajax zal meehelpen, maar om daadwerkelijk de CL te halen blijft enig fortuin met de loting nodig.

Hoop dat Bosz eindelijk met een vast team gaat bouwen. Niet teveel aandacht meer schenken aan jongens als Sinkgraven en Zivkovic die er toch niet voor willen werken

Het zijn de kleine details die beter moeten. De tegendoelpunten ontstaan voor het merendeel door getreuzel achterin. Door snel door te spelen bereik je makkelijker het middenveld doordat de tegenstander geen kans krijgt de boel vast te zetten. Dus die bal moet meteen diep gespeeld worden en niet voor het gemak breed.

Zit frenkie de jong eigenlijk ook bij de selectie of zit die nog bij jong ajax?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren