Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Titeldroom van Oranje Onder-19 spat uiteen

Laatste update:

Het Europees kampioenschap zit erop voor Oranje Onder-19. De ploeg van bondscoach Aron Winter had aan een gelijkspel tegen Frankrijk genoeg om zich te plaatsen voor de halve finales, maar kwam daar niet eens bij in de buurt. Nederland had helemaal niks in te brengen tegen de Franse leeftijdsgenoten en ging keihard onderuit: 5-1. Oranje speelt nu nog wel tegen Duitsland, met als inzet een plaats op het WK Onder-20, dat volgend jaar in Zuid-Korea plaatsvindt.

/

In een enerverende eerste helft kwam Oranje Onder-19 er aanvankelijk niet aan te pas. De fysiek sterke Fransen stichtten al na vijf minuten spelen gevaar via de individueel behendige Kirian Mbappe, die de vuisten van keeper Yanick van Osch testte. De sluitpost van PSV redde met een fraaie zweefduik, maar was niet veel later wel kansloos bij een intikker van dezelfde Mbappe. Nederland kwam er (op een kopbal op de paal van Pablo Rosario na) niet aan te pas en moest ook de 0-2 slikken, van de voet van Paris Saint-Germain-talent Jean-Kévin Augustin.

Het leek een kansloze missie te worden voor de troepen van bondscoach Aron Winter, ware het niet dat Oranje acht minuten voor rust de spanning terugbracht. Na een overtreding op Steven Bergwijn mocht Abdelhak Nouri aanleggen van elf meter en de spelmaker faalde niet: 1-2. Oranje kon daardoor toch nog met een goed gevoel de kleedkamers in, maar het bleek ijdele hoop. Na de pauze denderden de Fransen namelijk van alle kanten over Nederland heen.

Augustin maakte met een schuiver in de korte hoek al snel een einde aan de goede bedoelingen van Oranje en na ruim een uur voetballen ging het van kwaad tot erger. Ook Mbappe verdubbelde zijn persoonlijke marge en zorgde daarmee voor de afgetekende 4-1 stand. De gifbeker was daarmee nog niet leeg voor Oranje: een kwartier voor tijd tekende opnieuw Augustin voor de waanzinnige 5-1 eindstand in het voordeel van Frankrijk.

Denk je dat Oranje Onder-19 wel het WK Onder-20 bereikt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

De jongetjes tegen de grote mensen. Dit maakt wederom duidelijk dat het in het huidige voetbal belangrijk is dat je fysiek je mannetje staat.

18 juli 2016 om 14:05

Instelling en inzet had ook een hoop goedgemaakt, maar dat heeft dit team helemaal niet.
Stel dweilen bij elkaar, vooral die verdediging is lachwekkend.

18 juli 2016 om 14:07

En toch de halve finale halen, best knap van al die dweilen?

Typisch nederlands om gelijk alles af te zeiken als er wordt verloren.

18 juli 2016 om 14:13

We hebben de halv finale niet gehaald? En niemand zegt dat het slechte spelers zijn. Maar de mentaliteit was dramatisch deze wedstrijd.

18 juli 2016 om 14:17

Nederland heeft niet de halve finale gehaald he. Nederland is derde geworden achter Engeland en Frankrijk en Kroatie is laatste geworden. Halve finalisten zijn Frankrijk, Italie, Engeland en Portugal.

18 juli 2016 om 14:32

Mijn fout, lezen is ook een kunst...!

18 juli 2016 om 14:33

Nederland heeft gewoon keihard gefaald. Alles te wijten aan de slappe instelling en het gebrek aan mentaal. Vanaf de 0-2 leek het Bergwijn bijvoorbeeld helemaal niks meer te interesseren. En de manier waarop ze duels aangaan is helemaal een schande. Bang voor fysiek contact.

18 juli 2016 om 14:34

Halve finale? Nederland eindigde 3e in de poul achter Engeland en Frankrijk. Nu moet Nederland play-offs spelen tegen Duitsland voor een plek op het WK -20.

18 juli 2016 om 14:06

Ondanks dat ik je gedeeltelijk gelijk geef dat fysiek van belang is, hebben deze jongetjes wel de halve finale behaald. Is dat zo slecht?

18 juli 2016 om 14:09

Ze hebben de halve finale niet gehaald, ze zijn in de poule 3de geeindigd.
Verloren van Frankrijk en Engeland en gewonnen van Kroatie.

Grootste verschil in deze ploegen is fysiek. Kroatie waren kleinere ventjes en daar was Oranje zeer sterk. Tegen Engeland ging het nog enigzins gelijk, omdat Oranje voetballend beter was, maar late goal gooide roet in het eten.
Tegen Frankrijk was kansloos in alle opzichten.

18 juli 2016 om 14:10

Nou, door deze (dikke) verliespartij hebben ze de halve finale Niet gehaald. Ze moesten minimaal gelijkspelen.

18 juli 2016 om 14:34

Mee eens. Nederlandse voetballers zouden veel meer krachttraining moeten doen. Focus ligt te veel op voetballend oplossen. We hebben ook geen enkele fysieke verdediger of middenvelder meer in Oranje. Huur maar een rugby coach in en doe daar wat oefeningen mee.

18 juli 2016 om 14:57

Het krachthonk, is tegenwoordig het antwoord op alles. Bullsh*t. Technische kwaliteit, Instelling, intelligentie en persoonlijkheid. Ga het daar maar eens zoeken....

18 juli 2016 om 15:09

Het is niet zwart of wit. Als je fysiek net zo sterk bent als je tegenstander EN je bent technisch beter, zal je 9 van de 10 keer zegen vieren. De 10e keer verlies je op karakter.

18 juli 2016 om 15:29

Klopt j0rnnn, het is een combinatie van factoren. Maar voor veel mensen is het antwoord op de vraag waarom Nederland achterblijft op de rest de fysieke gesteldheid. Tuurlijk is het belangrijk, maar er zijn een hele hoop factoren die veel belangrijker zijn en waar nauwelijks aandacht aan wordt besteed.

Techniek en inzicht zijn vele malen belangrijker dan fysiek. Als jij goed kan passen en je goed kan opstellen hoef je minder te lopen en duels uit te vechten. Juist daar kan Nederland zich weer gaan onderscheiden in het fysieke voetbal van vandaag de dag.

En nog een simpel voorbeeld. Als je weet dat je eigen prestaties afhankelijk zijn van je medespelers (dus dat je Moet samenwerken) zal het ook een hoop schelen. Maar dat inzicht hebben de voetballers van vandaag de dag niet meer. Die denken alleen aan zichzelf en hoe ze zelf beter kunnen worden. En dat heeft dus met instelling en intelligentie te maken. Dan is fysiek maar een klein stukje in de puzzel.

18 juli 2016 om 15:49

Uiteraard is dat belangrijker. Maar kijk naar de Duitsers of Amerikanen.
Hun mentaliteit is veel beter dan de Nederlandse. Ook is het fysiek de jongetjes tegen de mannen.

Bij ons lopen er jochies van 50 kilo die elk duel verliezen. Met een beter fysiek win je (over het algemeen) meer duels en ook dat heb je nodig om te winnen.

18 juli 2016 om 16:12

Ik mag toch hopen dat we de amerikanen qua prestaties niet als maatstaf nemen

18 juli 2016 om 15:05

Een team vol Afrikaanse Fransen tegen jongetjes, is natuurlijk niet eerlijk.

18 juli 2016 om 15:39

???

18 juli 2016 om 19:37

Dat fysieke aspect gaat pas spelen wanneer je technisch en taktisch te kort komt. Wanneer je handelingssnelheid hoog genoeg ligt, je inspeelpass zuiver en strak is, je snel en kort weg kan draaien, dan boeit het gemis aan fysiek niet.

Wil je echt dat we ons gaan focussen op kracht ipv waar het bij voetbal echt om draait? Geniet jij werkelijk van fysieke teams of kijk jij toch liever naar Barcelona, waar ze allemaal fysiek tekort komen?

Sjaak polak zou zeggen: ' de broek uit en met de volle hand op de blote billen, dat is niet fijn'

De zogenaamde toptalenten als Nouri, Bergwijn en Paal hebben vandaag een echt groot talent mogen aanschouwen, Augustin! Wat een speler zeg. Je zag eigenlijk in de eerste 10 minuten al dat Nederland onder 19 te veel onder de indruk was van de fysieke gesteldheid van veel Franse spelers. Het was echt een dramatische wedstrijd, er is ook geen een lichtpuntje te benoemen. Ajacieden hebben kunnen zien waarom Nouri nog niet heeft mogen debuteren, Psv'ers hebben kunnen zien dat je met Bergwijn ook nog geen potten gaat breken.

18 juli 2016 om 14:05

Tsjah, bekijk het zo. Nouri,Paal en Bergwijn mogen met uitzondering van wat trainingskampjes alleen meedoen met de grote jongens. Die Augustin traint elke dag al 2 jaar lang tegen Thiago Silva en David Luiz, daar wordt je pas beter van. Daar zit ook een wezenlijk verschil in hoor.

18 juli 2016 om 14:08

Daar heb je ook zeker gelijk in, echter spelen onze talenten weer in de jupiler league om op een hoger niveau ervaring op te doen, waar de Fransen talenten gewoon tegen andere 2de teams spelen. Je merkt gewoon dat er in Nederland amper tot geen aandacht wordt besteed aan het fysieke aspect, iets wat in het hedendaagse voetbal steeds belangrijker is.

18 juli 2016 om 14:25

Augustin zit gewoon bij het eerste elftal. Mbappe ook. Die Linksbuiten overigens ook en zo kan ik nog wel even doorgaan. Goed, ze spelen niet altijd de wedstrijden, maar op de trainingen leren ze echt wat tegenstand is.

18 juli 2016 om 14:10

Onzin over Nouri hij liet zich redelijk staande tegen dit Frankrijk en in de youth league ook geen probleem het eningste waarom hij niet debuteerd omdat Frank vond dat hij fysiek sterke moet worden terwijl dat niet gaat gebeuren. Spanje heeft ook geen fysiek maar hun techniek is beter overall hier zijn eenmaal maar een paar toptalenten in de selectie zoals Nouri en Bergwijn dat de rest niet bij kan benen licht niet aan hun

18 juli 2016 om 14:18

Weet niet naar welke wedstrijd jij hebt zitten kijken maar Nouri speelde net als de rest niks klaar. Mocht een aantal keer met de bal lopen omdat de Fransen het wel goed vonden, maar niks bijzonders mee gedaan.

18 juli 2016 om 14:23

Nouri had alleen maar balverlies en heeft geen enkele keer mee verdedigd

18 juli 2016 om 14:34

Nouri was misschien wel de slechste vandaag! Hoe kom je er bij dat hij zich staande hield?

Op 1 hakje na was Nouri helemaal niet erg goed dit toernooi. Hij was altijd een geweldig talent maar moet toch echt flinke stappen gaan maken nu wil hij het gaan waarmaken.

Spanje ook geen fysiek, die hebben nog steeds veel meer fysiek/conditie dan deze gasten. Dat Iniesta het toevallig niet heeft wil niet zegge dat de jeugd dat nu niet heeft.....

Zo zie je maar wee Nederland opleidings land nummer 1.... Veel beter hier te spelen dan op de bank in de grote competities.... Totale onzin komt al jaren geen topper meer uit Nederland en de Knvb bl;ijft maar lekker slapen, net als de clubteams trouwens. Blijven maar hangen in de jaren 90 toen we nog wel de beste waren..

18 juli 2016 om 14:21

Bergwijn en Nouri zijn de enige die zich nog redelijk mee konden komen. Dit in tegenstelling tot Paal, Schuurman, Eiting en Zeefuik.

18 juli 2016 om 17:18

De 1e 2 wedstrijden was Bergwijn gewoon 1 van de betere. Heeft zelfs meerdere keren gescoord. Jij bent echt zo iemand die gelijk bij de 1e beste fout klaar zit om zijn verhaal te doen. Gewoon omdat je het de spelers niet gunt.

Beroerde wedstrijd van Nederland. De jochies tegen de mannen. Bijvoorbeeld die Augstien bij Frankrijk, die neemt gewoon de halve Nederlandse selectie als ontbijt. Kan je deze jochies wat verwijten? Ik denk haast van niet. Dit probleem ligt veel dieper. We moeten echt veel en veel meer op fysiek gaan letten.

Tuurlijk gaan we fysiek niet zo sterk zijn als deze Fransen, deze Franse jochies staan al tegenover Thiago Silva en Bayal-Sall (echt een beer van een vent), waar onze jochies (als ze al uitblinken) het mogen opnemen tegen Frank van der Struijk en bijvoorbeeld zo'n Hidde ter Avest.

Ook de hardheid in Nederland moet omhoog, de scheidsrechters fluiten veel te snel. Het mag allemaal wel wat harder en op meer kracht. Nederlanders zijn namelijk voor orgine vrij sterk gebouwd.

Zie dit maar gewoon als een pijnlijk leermoment en snel weer doorgaan!

18 juli 2016 om 14:10

Je zegt dat Nederlanders sterk gebouwd zijn, maar het elftal van de Fransen had natuurlijk wel een sterk Afrikaans tintje he. Niet racistisch bedoeld ofzo, maar die gasten zijn nu eenmaal sneller wat sterker. Ik zag de namen in opstelling van Frankrijk, maar er zaten misschien twee van origine Franse namen in. De Franse bevolking krijgt door die ontwikkeling al een mindere band met het nationale elftal, de verwachting is dus dat die trend nog wel even doorzet.. Eigenlijk krom, want het zijn gewoon jongens met de Franse nationaliteit en ze kunnen er ook niets aan doen dat ze goed kunnen voetballen.

18 juli 2016 om 14:24

Behalve het logische gebrek aan fysieke hardheid viel me vooral weer de Nederlandse manier van voetballen op. Bal veroveren en vervolgens achteruit of opzij draaien. Er gaat nooit een eerste bal direct naar voren, daar waar een Co Adriaanse bijvoorbeeld altijd enorm op hamerde. De tegenstander kan zich hergroeperen en op de juiste plek gaan staan en het fysieke duel aan gaan. Ik mis dat enorm in het Nederlandse voetbal tegenwoordig, bal veroveren en direct naar voren. Lijkt nu wel alsof er alleen maar Karim El Ahmadi's in het team zitten. Eentje is genoeg.

Pff wat een pijnlijke nederlaag. Wat is er toch aan de hand met het Nederlandse voetbal. Bij namen als Nouri, Bergwijn en Schuurman hoop je toch dat ons jeugdteam zich kan meten met een land als Frankrijk. Het zegt eigenlijk al genoeg dat een Schuurman verhuurt wordt aan Willem II. Een zogenaamd 'toptalent' hoor ik al een paar jaar. Nou als je op je 19e verhuurd wordt aan Willem II ben je niet de nieuwe Sneijder, ik noem maar wat. Heeft iemand de wedstrijd gezien en kan wat meer vertellen over de mankementen van Oranje?

18 juli 2016 om 14:06

Nouri was gewoon goed op dit toernooi net als Bergwijn ook vandaag lieten ze aardige dingen zien van die 3 viel Schuurman alleen dit toernooi tegen

18 juli 2016 om 14:12

Verdediging was om te janken en je verwacht meer van nouri en bergwijn en die zaten beide niet in de wedstrijd en er was totaal geen beleving

18 juli 2016 om 14:20

Ik weet het ook niet Sambazz. Maar volgens mij zijn onze topclubs veel te bang om jeugd te brengen. Wijnaldum werd ook op zijn 16e al gebracht. Die speelde eerst wat anoniem, maar werd steeds beter. Ervaring met Eredivisie is hartstikke goed voor die ventjes van 18. En ze zijn net zo goed als al die middelmaat die er rondloopt.

18 juli 2016 om 14:36

Ik denk niet dat jongens als Nouri en Schuurman nu al een meerwaarde zouden kunnen zijn voor Ajax en Feyenoord. Het zou desondanks enorm goed zijn voor hun ontwikkeling idd. Maar een nieuwe Sneijder is er gewoon niet op dit moment. Ik zag net beelden van een 19-jarige Sneijder die Oranje bij de hand nam en ze naar het EK van 2004 schoot. Dat pit wat je toen al zag, man man man, wat een enorm verschil met al die 'talenten'van nnu. Het is het gewoon niet.

18 juli 2016 om 15:03

@ Sambazzz

Vind dat je wel heel makkelijk voorbij gaat aan het feit dat talent en ontwikkeling van talent in verschillende tempo's en op verschillende manieren kan komen. Daarmee bedoel ik; Sneijder was op z'n 19e erg goed en nee, wellicht hebben we op dit moment geen speler die op z'n 19e dat niveau haalt, maar wellicht wel iemand die op z'n 20ste of 21ste dit niveau heeft of op z'n 17e een hoger niveau vergeleken met Sneijder. De carrière van Sneijder is eigenlijk ook niet geworden wat iedereen ervan verwacht had, bij de echte topclubs toch relatief kort gepresteerd en wie zegt dat een speler die op zijn 20ste echt doorbreekt niet een hoger niveau kan halen; je hebt laatbloeiers, talenten die zeer jong pieken, spelers die zich overal razendsnel aanpassen aan het niveau enz. Mij lijkt het daarom kortom te makkelijk elke keer te refereren aan of vergelijken met een generatie van meer dan 10 jaar geleden en wat voor talenten er toen waren.

18 juli 2016 om 15:19

Echte talenten staan er op 19-jarige leeftijd al. Je hebt gelijk hoor, je kunt deze talenten niet afschrijven als toekomstig topspeler, maar ze zullen niet allemaal laatbloeiers zijn.. Over Sneijder, een perfecte toernooispeler. Met Oranje de twee Wk's en met Inter de CL. Precies wat wij als fans willen eigenlijk.

18 juli 2016 om 16:05

@ Sambazz

Ja nou doe je naar mijn idee weer hetzelfde.. wie bepaalt dat echte talenten er op 19-jarige leeftijd staan? Is dat omdat er een paar schaarse voorbeelden uit het verleden zijn van talenten die op hun 19e erg goed waren? 19 is nog steeds erg jong, en het is zowat alleen in Nederland normaal dat je op je 18e doorstroomt naar het eerste elftal, moet je mensen over Nouri horen, omdat hij op zijn 19e nog niet heeft gedebuteerd zal het wel niks worden..hoezo dan? Kijk naar Janssen bijv, breekt door op z'n 21ste en zou zomaar de nieuwe spits voor Oranje kunnen zijn.. Of van Nistelrooij, ook pas op z'n 22ste naar PSV maar toch 1 van de grootste spitsen uit Oranje. Je kunt niet op basis van een paar uitzonderingsgevallen gaan roepen dat je op je 19e moet uitblinken en je team moet kunnen trekken om als echt talent gezien te worden of om ver te komen in je carriere.

18 juli 2016 om 16:59

Ik zeg niet dat je alleen ver kunt komen in je carriere als je op 19-jarige leeftijd al uitblinkt. Om wat nuance aan te brengen in mijn vorige reactie (had toen haast, vandaar geen nuance): grotendeels van de echte wereldtoppers waren op 19-jarige leeftijd ook al iemand. Dan kijk ik bijv naar Seedorf, Kluivert, Robben, Sneijder, Vdvaart, Vpersie etc etc in eigen land. Kan zo nog wel even doorgaan, zijn zeker geen schaarse voorbeelden. Gevallen als Van Nistelrooy en Janssen zijn er, dat ontken ik ook niet, maar dat zijn juist de uitzonderingen. Je draait het om.

18 juli 2016 om 19:14

Er is sowieso een probleem met de opleiding in Nederland. We zijn echt blijven hangen in de jaren 90 toen iedereen ons nog geweldig vond. Vandaag de dag is er een enorme fysieke achterstand, maar niemand verandert er wat aan.
Dat zag je heel goed bij De Vrij. Hij wist dat hij fysiek niet sterk genoeg was en heeft ontzettend veel aan zijn fysiek gewerkt. Daarom kan hij nu mee en is gelijk een van de beste verdedigers. Als die lading in de jeugd al wordt meegegeven zullen er meer spelers opstaan.

Wat een stel naïeve lamzakken dat zooitje onder 19. 95% zullen waarschijnlijk nooit het echte Oranje halen(hopelijk). Man man man, wat een gebrek aan inzet en beleving. Kenmerkend voor deze generatie. Dat moet je tegen die fysiek sterke Fransen al helemaal niet doen, totaal overklast. Vooral die verdediging is F-jes niveau.

18 juli 2016 om 14:11

Nouja, om meteen de roepen dat ze het grote Oranje niet halen is ook overdreven. Ik zie spelers als Schuurman, Nouri of Bergwijn echt wel Oranje halen.

18 juli 2016 om 14:16

Inderdaad, precies de 5% die het misschien wel zullen halen.
Maar als ik die Schuurman zo zie spelen, is het zelfs knap als hij dit seizoen een vaste basisplek bij Willem II weet te behalen.

18 juli 2016 om 14:25

Ach wat zegt dat nu allemaal. Een paar jaar terug werd jong Oranje ook Europees kampioen, moet je voor de grap eens kijken wat er van die selectie over is...

18 juli 2016 om 14:58

Maar je moet niet vergeten dat er een aantal jongens is dat niet mee is gegaan naar dit toernooi, maar wel in die leeftijdscategorie zit. Jongens als Riedewald, Bazoer, Van de Beek, Frenkie de Jong enz (jonge gasten van andere clubs kan ik niet zo snel op komen) die zeker wel de potentie hebben om oranje te halen als vaste waarde. En als je dan kijkt naar die leeftijdscategorie dan vind ik het al redelijk wat als jongens als Nouri, Bergwijn en Schuurman oranje halen. Want als een paar van die andere jongens die ik net noemde ook oranje halen heb je al 5 of 6 jongens. En dat zijn alleen maar gasten van 18, 19 jaar. Dan heb je nog de jongens van 20, 21 of 16, 17 die het opvullen. Ik vind het niet zo raar hoor als maar drie spelers van dit elftal oranje zullen halen. Is best een normaal gemiddelde denk ik

Niks aan te doen fysiek legde je het af hopelijk gaat het tegen Duitsland weer goed . Enige lichtpunten wat ik zag was Nouri en Bergwijn wat toch de grote talenten waren van dit team samen met Schuurman maar die viel flink tegen. Ondanks dat Nederland niet hun beste selectie had was alleen de wedstrijd tegen Frankrijk gewoon slecht

18 juli 2016 om 14:10

Ook Nouri en Bergwijn waren vandaag gewoon ronduit zwak. Het is leuk hoor even een balletje onder de voet halen maar wat heeft Nouri buiten zijn benutte penalty gecreëerd? Hoevaak is Bergwijn zijn directe tegenstander gepasseerd? Belachelijke wedstrijd.

18 juli 2016 om 14:17

Nouri is een passer hij heeft weinig gecreëerd omdat de andere te weinig deden en vrij liepen Nouri heeft laten zien dat hij aan de bal bijna er niet van af is te krijgen dat hij niet een sterke wedstrijd speelde ben ik wel mee eens.ook Bergwijn liet aardige dingen zien. Messi is vaak ook onzichtbaar bij Argentinië als het niet loopt omdat de rest dan ook maar wat doet net als er nu gebeurde bij Nederland. Frankrijk was beter omdat het fysiek sterke was maar zou tegen Spanje u19 of Brazilië u19 veel moelijker hebben omdat die veel meer techniek hebben dan Nederland.

18 juli 2016 om 14:25

Onzin, Nouri speelde vandaag ook belabberd net als Bergwijn. Nouri heeft vandaag geen enkele kans gecreëerd, dan kan je zeggen dat anderen te weinig deden maar er zat gewoon geen enkele speler in de wedstrijd. Daarbij werd hij inderdaad weinig van de bal gezet maar was zijn passing vaak slordig, dan kan je wel een beetje lobjes gaan geven bij een 1-5 achterstand maar daar kom je er niet mee. Bergwijn liet aardige dingen zien? Noem ze eens op, hij zette goed door bij de penalty maar verder heb ik hem weinig gezien. En ik denk juist dat een Spanje en Brazilie onder 19 het ook lastig zouden hebben tegen de fysieke beren van Frankrijk. Zodra een speler een keekie krijgt durven ze de rest van de wedstrijd de bal alleen nog maar snel door te spelen.

Wat een blamage! De mannen van Frankrijk tegen de jongetjes van Oranje. Verdediging heel matig en middenveld slecht in de omschakeling. Schuurman heeft weinig progressie geboekt en speelde een slecht toernooi. Zeefuik heeft wel snelheid, maar dan houdt het ook wel op. Helaas dat het toernooi nu al afgelopen is. Hiermee wordt de achterstand op landen die wel verder gaan alleen maar groter. Over drie wedstrijden zie je wel dat Nouri en Bergwijn terecht als grootste talenten van dit elftal worden gezien.

18 juli 2016 om 14:12

Nou, een Nouri en een Bergwijn bakten er vandaag net zoals de rest helemaal niks van.

18 juli 2016 om 14:31

Niemand zou er wat van bakken vandaag, Nederland werd gewoon als team overklast. Dan krijgen Nouri en Bergwijn weinig bruikbare ballen of ruimtes.

18 juli 2016 om 15:02

@FR12Jules als ze een slechte wedstrijd spelen, kunnen ze toch nog steeds de grootste talenten van dit elftal zijn? Ik neem toch aan dat als je de wedstrijden hebt gezien dat je dat ook wel zag.

18 juli 2016 om 16:13

@t0mt0m18

Dat klopt, maar er wordt gezegd dat Nouri en Bergwijn als grootste talenten worden gezien. Alleen die lieten vandaag ook niet zien waarom hun grootste talenten zijn.

@martijnr12

Dat Nouri en Bergwijn veel talent hebben staat buiten kijf. Maar ook hun konden geen potten breken tegen Frankrijk.

Wat een aanfluiting. Zet aub Van Bommel voor de groep, dan weten ze snel wat het woord mentaliteit betekend. De verdediging was echt om te huilen.

Zo zie je maar weer dat de Nederlandse opleiding helemaal niet zo goed is. Begin eerst maar met het opleiden van verdedigers in plaats van dat vrouwen en kinderen eerst gebeuren.

18 juli 2016 om 14:44

Eens en ook de keepers opleiden, we hebben geen topkeeper als vd sar.

18 juli 2016 om 18:21

Overdrijf niet zo! Nederland had de vorige wedstrijd tegen Engeland gewoon pech. Daarnaast ontbrak er zowat een half elftal vanwege voorbereiding bij clubs. Ook hebben Nouri, Bergwijn en Lammers best leuke dingen laten zien en denk ik dat het wel degelijk goede spelers kunnen worden. Daarnaast waren spelers als Achabar, Vilhena, Ebicilio etc. Ook eerst de spelers van zulk soort toernooien maar als je kijkt waar ze nu staan dan valt dat ook wel mee.

het zou wat zijn als die Portugese ook dit EK gaan winnen, onder 17 EK gewonnen het EK Frankrijk... en nu ook kans maken om ook dit EK te winnen... en dit allemaal dit jaar...

jammer van Nederland dat ze niet verder zijn..

18 juli 2016 om 14:46

Zo jammer dat ze het niet iets beter hebben gedaan. Gelijkspelletje was genoeg. Dan waren ze tweede geworden en hadden ze in de halve finale tegen Portugal gemoeten. Waren ze alsnog afgeslacht.

18 juli 2016 om 14:59

afgeslacht weet ik niet... maar Portugal heeft wel een goed team heb ze zien spelen tegen Duitsland.. die hadden echt niets in te brengen...

Hope dat ze van Duitsland winnen en zo naar het WK kunnen....

18 juli 2016 om 15:26

Ze zijn al zeker van deelname aan het WK

Hopelijk heeft Emery meegekeken. Wie heeft een tweede spits nodig, wanneer je Augustin al in huis hebt. Het Nederlands elftal viel me ontzettend tegen. Op papier zijn dit allen grote talenten maar ze gaven vandaag totaal niet thuis. Werden op elk vlak overlopen. Fysiek zullen ze nooit in de buurt komen van de Franse jeugdploegen maar ook op tactisch gebied ziet het er erg naief en soms zelfs treurig uit.

Het ziet er somber uit voor Nederland. Frankrijk was fysiek sterker, atletischer, doelgerichter, en wat vooral teleurstellend is ze waren agressiever.

Als je de opstelling van Nederland door neemt is het om te huilen:

1. van Osch: bijzonder matige keeper die geen bal tegenhoudt.
2. Zeefuik: komt niveau te kort, erg dom in het maken van overtredingen, en enorm overschat.
3. Rosario: compleet weggespeeld vandaag bijna vergelijk als die verdediger van Mydtjylland die tegen Depay speelde. Gebaseerd op vandaag is dit een grote miskoop van Psv.
4. Ter Avest: geen klasse te ontdekken. Doet zijn ding, maar totaal niet geschikt voor de toekomst.
5. Verdonk: redelijk, maar komt ook niveau te kort. Niks bijzonder verder en kan een leuke speler worden voor een Pec Zwolle.
6. Schuurman: niks bijzonder. Speler voor het niveau Excelsior.
7. Duarte: geen aanvallende dreiging, denkt vooral terug, slechte passing. Maar heeft tegen Kroatie bewezen nuttig te kunnen zijn.
8. Nouri: de enige speler die wat met een bal kan. Type ala Iniesta die veruit boven de rest uitsteekt. Denk persoonlijk dat dit binnen 2 a 3 jaar de dragende speler van Ajax is en technisch zeer sterk is. Nadeel: veel te langzaam, verdedigd niet mee en is fysiek zwak.
9: Berwijn: het voordeel van de twijfel. Wel een ok speler en kan zich nog goed ontwikkelen.
10: Lammers: koelbloedig, maar technisch en qua snelheid beperkt. Moet vooral op techniek trainen voordat hij meekan.
11: Paal: een beetje een type als Quincy Promes. Iedereen ziet er talent in, maar ik vind het telkens teleurstellend als hij speelt.

Kortom: het ziet er somber uit....

18 juli 2016 om 14:17

Dat zie jij nu allemaal al? Goed zeg. Misschien ontwikkelen ze zich wel goed, wie zal t zeggen he. Domme uitspraak om nu al over die spelers te zeggen.

18 juli 2016 om 14:47

Je zegt over Nouri dat hij veel te traag is, fysiek zwak is en ook nog eens weigert mee te verdedigen. Tegelijkertijd zeg je dat zo'n speler binnen 2-3 jaar de dragende speler van een Nederlandse topclub zal zijn.

Die 2 verschillende opmerkingen gaan in mijn gedachten niet samen.

Hoe zij jij een speler met de genoemde tekortkomingen wel binnen relatief no-time de dragende speler van Nederlandse topclub worden? Zeker als je bedenkt dat hij 'al' 19 is en nog moet debuteren. Dat is toch ook niet zonder reden.

18 juli 2016 om 14:58

Bij Ajax ben je 9 van de 10 keer beter dan de tegenstander en speel je op de helft van de tegenstander. Dan komen zijn fysieke en snelheid beperkingen niet zo naar voren en aangezien hij technisch superieur zal zijn (voorspelling) heb je een erg goede voetballer. Bovendien zal hij bij ajax als aanvallende middenvelder minder mee hoeven te verdedigen. M.a.w. bij Ajax zou hij met gemak mee kunnen en door zijn technische kwaliteiten snel een dragende speler kunnen worden.

18 juli 2016 om 15:09

Ik kan je analyse van dit elftal wel begrijpen, al moet daarbij gezegd worden dat je niet weet hoe deze gasten zich gaan ontwikkelen. Maar echte natuurtalenten kan ik ook niet ontdekken buiten Nouri en m.i. ook bergwijn. Alleen dat je dan de conclusie trekt dat het somber gesteld is met Nederland volg ik niet. Deze elf namen zijn niet de toekomst van oranje in die leeftijdscategorie. In ieder geval niet al die jongens. Want de allerbesten worden niet afgegeven door de clubs. Bazoer, Van de Beek, enz mogen niet meedoen aan dat toernooi. Nederland heeft nooit een gigantisch brede selectie gehad, dus dat een land als Frankrijk nu beter is vind ik niet zo gek. Bij hen gaan er ook hele goede jongens niet mee, maar hun selectie is breder waardoor ze over het geheel gezien alsnog een beter team op kunnen stellen. Alleen dat betekent denk ik niet dat zij per se grotere talenten hebben dan Nederland. Wellicht dat zij meer talenten hebben, maar betere weet ik nog zo net niet. Dus dat het somber is gesteld met een groot deel van dit team, daar kan ik nog enigszins mee inkomen. Maar in deze leeftijdscategorie zitten denk ik echt twee of wellicht drie jongens die de wereldtop kunnen halen.

18 juli 2016 om 18:25

Die lammers is echt wel een technische speler.

Wanneer wordt de Knvb een keer wakker? De manier van opleiden moet echt gemoderniseerd worden want de Nederlandse speelstijl is niet meer serieus te nemen in de huidige tijd. En dan het gebrek aan fysiek bij de Nederlandse talenten is pijnlijk om te zien als je dat vergelijkt met de Fransen.
Winter moet de zak krijgen, niet gepresteerd naar de doelstelling.

En Aron Winter vlak voor de wedstrijd: ik zat in de bus en de spelers stapten in, ik voelde gretigheid, teamgeest en verbondenheid. wat een gelul he. zoiets moet je ook niet zeggen tijdens het toernooi. iets voor erna. toen Winter bij tafel van Kees zat dacht ik echt van wat zegt die man allemaal. echt slap gelul. je ja VD Gijp zei ook zoiets, maar ik vond dat echt zo. apart mannetje die zn sentimenten laat leiden.

waarschijnlijk gaan we weer zeuren over fysiek.
verliezen tegen frankrijk is geen schande,wel de manier waarop.
maar is het niet zo dat er een rode draad ontstaan is?
elke keer als het om het "echie" gaat falen jonge spelers opzichtig.(niet alleen nederlandse spelers ,trouwens)
Ajax,nederlands elftal,onder 17 ,onder 19 ,elke keer als het om de knikkers gaat is er kortsluiting in het hoofd,angst ,onzekerheid en geklungel.
het is tijd te gaan kijken waarom zoveel jonge spelers mentaal zo zwak zijn ,en onder druk falen.
het lijkt wel of hun hersenen niet werken.
en daar helpt het ook niet een team op te stellen van 1 meter 90 gemiddeld.
is het kunstgras,is het de Iphone,gaming,"de hollandse school",bulderende trainers die de verkeerde toon aanslaan,algehele fout van groot, sterk en individueel technisch selecteren,maar geen inzicht en hersenen?
zonder dat lek boven te krijgen wordt het echt niet beter.

18 juli 2016 om 14:23

Je vergeet 1 belangrijke reden. De spelers worden volgepropt met instructies. Je ziet dat Nouri en Bergwijn soms een actie willen maken, maar dat het eigenlijk niet hoort. Die Augustin of die linksbuiten maken superveel indivuele acties, krijgen een applausje van de trainer en volgende keer beter. Ze laten spelers niet meer vrij hun eigen ding doen waardoor ze verdrinken in onzekerheid.

18 juli 2016 om 14:42

hollandse school en buldernde trainers ,dus.
is zeker één van oorzaken.
zouden die jongens daarom de hele dag wegvluchten op hun Iphone en Fifa 16,en daar de beste van de wereld zijn?
het is namelijk niet alleen een nederlans probleem.
laatste EK weinig jonge talenten zien uitblinken,vooral spelers rondom 30, ervaren en rustig,konden potten breken.
het eerste land dat erachter komt waarom jonge talenten in het algemeen,vooral mentaal, falen is spekkoper.

Dit zeg ik al jaren. Er is gewoon een wezenlijk verschil moet hoe er in Nederland wordt gescout. In Nederland wordt er gescout met de instelling van we willen technische voetballers. En in het buitenland willen ze sterke loopmachines en zeggen ze "we leren ze wel voetballen". En hoer helpen al die kunstgras velden ook niet mee. Echter denk ik nog steeds dat op het hoogste niveau techniek nog steeds het belangrijkste is maar techniek kan je leren maar 1.90 moet je toch echt wel zijn.

2/3e van deze spelers, spelen later bij een Club Brugge, AZ of Augsburg. Maximaal! Het is bar en boos in onze opleiding!

Dit is het probleem met het Nederlandse voetbal, er wordt veel te lang aan een speelstijl vastgehouden die allang achterhaald is. Nog steeds wordt er gehoopt dat dit ooit weer tot succesje kan leiden. Tevergeefs natuurlijk.

Selectiebeleid: minimaal 1.80, 78 kg en stoppen met die Nouri-achtige gasten. Daarmee win je nog niet van een camping-elftal.

18 juli 2016 om 14:44

Het lijkt wel of Nouri net met zijn rugzakje naar de middelbare school gaat. Zo klein is hij nog steeds. En dan verdedigd hij ook nog niet eens mee. Leuke speler voor een aanvallend team maar je moet er wel bikkels achter hem hebben staan. Anders kom je zwaar in de problemen met zo'n kleine speler op het middenveld die niet meeverdedigd.

18 juli 2016 om 18:31

Wat een onzin! Deze spelers zijn gewoon de beste spelers van Nederland in hun leeftijdscategorie. Dat Frankrijk vol met talentvolle Afrikaanse spelers speelt omdat die daar toevallig veel meer wonen als in Nederland, daar is gewoon niets aan te doen. Daarnaast zijn er genoeg voorbeelden van kleine spelers en in de elftallen waarmee zelfs wk finales zijn gehaald daar zaten nou ook niet fysiek de sterkste jongens in. Vlaar, Indi, Wijnaldum, en Kuyt waren fysiek wel sterk maar de rest van dit elftal moest het meer van spel intelligentie hebben.

Ik vind het vreemde reacties van mensen hier. Talenten worden helemaal afgebrand, er wordt gezegd dat ze geen toekomst hebben, non-talenten zijn, dat het ernstig is gesteld met onze opleidingen enz.. Ik heb echter het idee dat veel mensen deze spelers bekijken en beoordelen alsof ze naar het grote Oranje kijken; zo'n beetje alle spelers uit dit team spelen niet in het eerste van hun club, en veel van de kandidaten voor U19 die wel bij de A-selectie van hun club zitten zijn bij de voorbereiding gebleven. Natuurlijk zitten hier wat talenten bij en sommige zijn waterdragers, maar om op basis van twee mindere wedstrijden (vooral deze eigenlijk als ik het zo lees) te gaan roepen dat deze spelers niks worden en dat we een probleem hebben slaat echt nergens op.

Bij die grotere voetballanden heb je gewoon meer (als in kwantiteit) talenten, en dat is ook niet gek. Daarnaast waren het bij Frankrijk vooral sterkere grote jongens dus dat je deze wedstrijd verliest is helemaal niet gek, het is ook tegen Frankrijk, niet tegen de U19 van Letland o.i.d., dus dat sommige mensen het beschamend noemen gaat nergens over. De spelers zelf kunnen zich nog enorm ontwikkelen, en spelen nu in een nationaal team dat om de zoveel maanden flink verandert, dus ik vind het niet gek dat ze een keer falen; hoe moet je als 18 of 19 jarige altijd een hoog niveau brengen, dat is bijna niet vol te houden.

Het is heel jammer want het was voor het vertrouwen in (de toekomst van) Oranje heel fijn geweest als U19 ver zou komen, maar het is zeker niet beschamend en veel jongens blijven gewoon talenten en kunnen nog steeds ver komen. Mensen die nu al zeggen te weten wat het plafond van een speler van 18 is op basis van 2/3 wedstrijdjes in een geïmproviseerd team zitten er denk ik ver naast.

Leuk, al die gastjes die op de vierkante centimeter iemand dol kunnen draaien, maar als je ze eenmaal op een groot veld loslaat worden ze van alle kanten omver geblazen. Gauw het krachthonk in dus. Dat je zo jong al zo'n achterstand hebt. Zouden ze niet gewoon wat Duitse fitnesscoaches aan moeten stellen bij de KNVB?

Ik heb vandaag. Voor het eerst een hele wedstrijd gezien van Nouri. En ik weet wel dat je niet over 1 wedstrijd moet bekijken, maar vooralsnog is het voor mij een volledige raadsel waarom veel Ajacieden hem zo graag bij het eerste willen. Fysiek komt hij nog veel te kort. Ik vind hem een beetje een type Maher. Zal het best goed doen tegen Excelsior of Go Ahead, maar zie hem echt geen topspeler worden die onze toekomst moer redden voor Oranje of Ajax 1.

Ach ja, als spelers zelf al niet mee willen en clubs spelers niet af staan kan je er ook niks van verwachten. Vooral als clubs onszelf voor de gek blijven houden dat spelen van dit soort toernooien niet belangrijk is.

En ziet er naar uit dat we het Wk U20 ook weer is gaan mislopen... Ongeloofelijk dat clubs en de Knvb nog niet wakker zijn.

hoe je het ook went of draait hier in Nederland wordt er neergekeken op kracht-training. Ja die afrikaanse jongens zijn breed en sterk, maar ze doen er ook wat voor. Denken mensen dat ze gespierd worden geboren? Veel van onze jongens hebben ook Afrikaanse voorouders en ook aanleg. Kijk naar iemand Als Depay die is toch ook sterk. De dokter heeft hem niet zo uit ze ma getrokken. Twordt is tijd dat we van dat brij voetbal afstappen. Er zit altijd wel een Super talent tussen of iemand die het niveau een beetje om hoog krikt. We hoeven niet 11 wannabe Cruijfs op het veld te hebben. Een verdediger moet altijd maar 40 man kunnen uitkappen en passen over 80 meter kunnen geven. Een vleugelspeler moet altijd maar kunnen verdedigen als een libero. De keeper moet een halve middenvelder zijn. Altijd dat soort gejank hier. En dan krijg je dit. Van die half gekookte voetballertjes die hier in Nederland de sterren van de hemel spelen en in het buitenland gruwelijk door de mand vallen.

Het is eigenlijk ook wel een afspiegeling van onze maatschappij. We kweken teveel mietjes hier, ze worden verwend, ze worden gepamperd, hoeven niet ergens keihard voor te werken, hebben niet de juiste mentaliteit, enz.

Ga nou niet zo zeiken man, laat die jongens lekker ontwikkelen bij hun club

Wat is die Schuurman slecht zeg!!!

Jammer dat ze niet door zijn (weer met beide benen op de grond)veel werk nog te verrichten voor het echte Oranje!
Volgende keer toch maar een paar AZ spelers meenemen. Volgens mij deed de o19 van AZ het helemaal niet slecht in de competitie..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren