Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Er is geen opvolger voor Messi, niemand is zó goed’

Laatste update:

Xavi speelde vele jaren samen met Lionel Messi en heeft het laatste jaar van een afstand kunnen kijken naar de Argentijnse aanvaller. Ook heeft Xavi tal van andere spelers aan het werk gezien en hij concludeert dat niemand op dit moment gezien kan worden als Messi’s erfgenaam. In Xavi’s ogen loopt er nog geen speler rond die op termijn zo goed als hij zal worden.

/

Xavi en Messi speelden van 2004 tot 2015 samen in Camp Nou, tot Xavi besloot zijn verblijf daar te beëindigen. “Ik zie geen opvolger van Messi. Er zijn goede spelers hoor, zeer goede spelers zelfs, maar niemand die zó goed is als Messi. Zo veel prijzen winnen, zowel collectief als individueel, dat gaat niemand hem meer nadoen”, spreekt Xavi uit in een interview met Sport.

“Als Messi een punt zet achter zijn loopbaan heb je met onder meer Neymar en Eden Hazard iets van vijf tot tien spelers die op een zeer hoog niveau zitten, maar niemand haalt Messi’s niveau”, aldus Xavi. Over Cristiano Ronaldo wil hij zich niet uitlaten. “Er wordt altijd geprobeerd een oorlog op te zetten tussen Ronaldo en Messi. Maar zij die voetbal begrijpen weten dat er geen oorlog is.”

Denk je dat Lionel Messi de komende dertig jaar een opvolger krijgt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat als messi en ronaldo stoppen dat we zulke spelers tijdje niet zien. Spelers die gemiddeld 40 goals per seizoen maken.

18 juli 2016 om 12:04

Uhm 50 per seizoen, deze 2 zijn nog wel een stapje beter. Beide geweldige spelers die het altijd hebben laten zien.

18 juli 2016 om 12:06

Maar zijn die goals nou zo belangrijk? Voor de generatie van Messi en Ronaldo werd er minder goals gescoord dan nu, maar toen had je wel een generatie met veel meer klasse spelers.

18 juli 2016 om 12:13

Die zijn er nu ook, maar die worden naar de achtergrond gedrukt door die 2 monsters. Iniesta, Neymar, Suarez, Busquets, Pique, Bale, Benzema, James, Modric, Kroos, Ramos, Pepe, Griezmann, Godin, Lewandowski, Zlatan, Aguero, Müller, Özil, Sanchez etc allemaal wereldtoppers

18 juli 2016 om 12:16

Ik denk dat het verschil in sentiment zit. Over 10 jaar ga je hetzelfe zeggen over de spelers van nu en van over 10j

18 juli 2016 om 13:34

Dat is helemaal waar. Allemaal top spelers, maar niet van het niveau van die 2.

18 juli 2016 om 13:41

Godsson, ik denk dat het niet alleen met sentiment te maken heeft, maar ook met de manier van voetballen. Als je kijkt naar jongens zoals Zidane, hoe die zijn mannetje voorbij ging of de fantastische techniek van Ronaldinho. Het is niet zo heel lang geleden natuurlijk, maar het voetbal is sindsdien zo erg veranderd. Het lijkt allemaal wat minder speels te zijn geworden en wat meer gericht op het fysieke aspect.

Ik merk ook dat als ik thuis op de bank zit dat ik de wedstrijden steeds minder interessant vind om naar te kijken, met als hoogtepunt het afgelopen Ek

Veel mensen die ja stemmen. Dus komende 30jaar komt er nog een speler die op zijn 22 jaar heel de wereld.
Domineert en uiteindelijk nog een ander fenomeen als enige concurrentie heedt? Er is nog nooit zo iemand geweest in het voetbal. Dus de kans is klein de kommende 30 jaar ook niet. Alsook denk ik dat een 2de Ronaldo ook ver te zoeken is

18 juli 2016 om 12:04

Ja maar hoeveel van die spelers waren meer dan 4jaar aan een stuk op zo een uitzonderlijk wereld niveau? Enkel Pele maar die speelde enkel in Braziliã« en daardoor weten we of ik in ieder geval niet hoe hoog zijn niveau echt was. Zowel messi als Ronaldo leggen statistieken voor die nog nooit iemand gedaan heedt jaar in jaar uit voor een periode van nu al 8 jaar.

maar het spel is inderdaad volledig veranderd, alsook het aanleren van technieken, het wetenschappelijk bevorderen van de manier van trainen voor de fysiek etc.

18 juli 2016 om 12:25

Statistieken zeggen weinig . Gerd Muller heeft ook geweldige statistieken en veel prijzen gewonnen , toch word hij niet gezien als een van de beste ooit zelfs nog niet eens van zijn generatie. Veel belangrijker is wanneer ben je beslissend en op welk moment je boven de andere voetballers uitsteekt. Messi en Ronaldo zijn de beste van deze generatie, in de volgende generatie komt er weer een andere speler met andere kwaliteiten die boven de rest uitsteekt.

18 juli 2016 om 16:44

Het grote verschil met Gerd Muller en Messi is wel dat Messi ook technisch een wereldspeler is en dat Gerd Muller's kwaliteit vooral lag op de momenten dat hij Niet de bal had (positionering, afschudden van zichzelf van de verdedigers,)

18 juli 2016 om 12:43

de vraag van de pol is ook of er een opvolger komt, of deze net zo goed is of beter dat weet je nooit, Messi en Ronaldo zijn ook gekomen na dat toen werd gezegd dat de spelers die er toen waren ook niet te vervangen waren... Ronaldo, Ronaldinho, Figo..etc etc...
ik denk dat elke generatie wel iets buiten bijzonders heeft te bieden in de voetbal.
hoe kijkt de generatie over 50 jaar na een Messi en Ronaldo, zal dat op dezelfde manier zijn als dat wij kijken naar een Maradona, Pele of Cruijf.
nu zijn het gespierde afgetrainde atlete dat had je niet op deze manier 30/40 jaar geleden.

we weten niet hoe de voetbal zich zal ontwikkelen de komenden jaren, de voetbal van 30/40 jaar terug is ook niet meer te vergelijken, ander soort manier van training, andere schoenen.etc.

Het is wat ricking08 ook zegt natuurlijk gaan we weer een topper zien alleen zal dat een andere soort zijn met de huidige technieken etc.

18 juli 2016 om 16:07

Weet ik nog zo net niet. Als ik kijk naar de beste spelers van de planeet zijn het toch vooral de minder fysieke technische spelers die er voor mij bovenuit steken. Ik noem maar wat: Messi, Iniesta, Griezmann, Modric, Hazard, Neymar, Silva, Di Maria, Aguero, Pirlo, Xavi, Thiago, Reus, Ozil, Verratti en zo kan ik nog wel even doorgaan. Spelers die voetballend zo goed zijn dat ze ongrijpbaar zijn en nauwelijks fysiek nodig hebben. Dat soort spelers zullen er altijd zijn en er altijd bovenuit blijven steken.

18 juli 2016 om 16:30

Ik vind wel dat de spelers nu fysiek sterker zijn geworden en meer aan kracht training doen... dan dat vroeger was.
je noemt een hoop spelers die gewoon afgetraind zijn zo als een Messi en Neymar, Di Maria ....

18 juli 2016 om 16:37

Afgetraind is wat anders dan fysiek sterk

18 juli 2016 om 16:39

ik vind dat ze beide hebben...

19 juli 2016 om 07:03

Tweede Ronaldo bestaat niet en zal er ook nooit komen, uniek in zijn manier van ontwikkelen, 1 doel 1 kans en met beide handen aangepakt

Overdrijven is ook een vak meneer Xavi. Messi is van wereldklasse maar zo zijn er wel meer voetballers van gelijke klasse geweest (nu Cristiano Ronaldo). Neymar kan ook van een dergelijk niveau worden bij Barca en zo komen er altijd weer wereldtoppers in de voetbalwereld.

18 juli 2016 om 12:04

Cristiano vergelijkbaar met Messi? De aanvulling "mensen die voetbal begrijpen" van Xavi is inderdaad van toepassing, want lees steeds vaker de argumenten die gebruikt worden in verschillende topics die niet overeenstemmen met wat een goede voetballer een goede voetballer maakt. Daar zouden we het als voetballiefhebbers toch over eens moeten of kunnen zijn? Haal de goals bij Messi en Ronaldo weg en zeg me wat voor een voetballers we dan zien?

18 juli 2016 om 12:10

Klopt wat je zegt. Maar wat ronaldo brengt met zijn doelpunten is ook op een extreem hoog niveau, en messi en ronaldo staan beide op eenzame hoogte.

Al is de voetballer Messi een klasse beter als ronaldo want ronaldo is een buitenaards eindstation en messi is een buitenaardse voetballer

Niet voorniks dat zijn prijzenkast veel voller is dan die van Ronaldo

18 juli 2016 om 12:53

Helemaal mee eens, we moeten de prestaties van Cristiano zeker niet naar beneden halen, want je kan gwn niet om zijn kwaliteiten heen. Tegelijkertjd moeten zijn prestaties en kwaliteiten niet overgewaardeerd worden door ze te koppelen aan de titel "beste voetballer".

18 juli 2016 om 12:55

Het is altijd een nek aan nek race tussen Messi en Ronaldo. Messi wint meer prijzen dan Ronaldo en is voetballend beter maar iedere speler heeft een rivaal nodig die hem op zijn top houd. Dat is de rivaliteit tussen Messi en Ronaldo, beiden willen steeds een stapje verder om de beste speler te zijn en daarom vind ik Ronaldo gelijkwaardig aangezien hij ook elk seizoen 45 tot 50+ goals erin knalt en belangrijk is voor Real.

18 juli 2016 om 12:58

@Fouadsky

Geef me 1 reden waarom we de goals moeten weg halen, daar draait heel het spelletje om?

18 juli 2016 om 13:55

Messi beter? Hoeveel prijzen heeft Messi gewonnen dan met zijn land dan?

18 juli 2016 om 14:10

@Fouadsky

Haal bij middenvelders hun steekass weg en kijk wat voor voetballers we dan zien, haal bij verdedigers hun tackle weg en kijk wat voor voetballers we dan zien, haal bij keepers het gebruik van handen weg en kijken wat we dan zien hoe goed die keepers daadwerkelijk zijn.

Hoe onlogisch is op deze manier beredeneren nou.

18 juli 2016 om 21:48

Hangt er maar net vanaf wat je interpretatie van een goede voetballer is. Trouwens sinds wanneer wordt er gevoetbald zonder goals? Is ook een aspect van het spel gap

18 juli 2016 om 12:06

Toen messi zo oud was als neymar had hij al 2 keer de ballon d or gewonnen en scoorde hij 91 goals in een kalenderjaar.

18 juli 2016 om 12:28

Ik vermoed nog steeds dat hij dat jaar door een FIFA12 gamer bestuurd werd op een iets te makkelijk niveau. Anders kan ik het niet verklaren hoe je 91 doelpunten in een seizoen kunt maken xD

18 juli 2016 om 14:14

Een hele jaar

Xavi is natuurlijk enorm subjectief en ondanks messi is niet meer zo goed is als paar jaar geleden, denk ik dat er nu nog geen opvolger is met de zelfde kwaliteiten als Messi. Naar mijn mening komt Dybala het dichtstebij en alsnog een groot verschil tussen die 2. Maar misschien ooit...

Maar wat ik wel vind is dat er Vroeger WEL iemand was die beter is dan Messi; Maradona is de naam!

18 juli 2016 om 12:22

En hoelang was maradonna goed? Aan hoeveel prijzen heeft Maradonna zijn ploegen geholpen? Buiten het WK wat al heel veel is, niet zo veel.
Maar wat messi heeft laten zien heeft maradonna nooit gedaan. Het is niet voor niets dat hij 3x zoveel prijzen heeft

18 juli 2016 om 12:37

Dikke 10 jaar, en Maradona speelde in een veeeeeeeel hardere en toen lastigere competitie dan de Spaanse nu, Maradona speelde in een Napels dat kwalitatief veeeeel minder was dan het Barcelona van nu, Maradona trok alles naar zich toe daar waar er rond Messi nog minstens 5 bliksemafleiders van wereldklasse staan, Maradona werd door de grootste rotzakken zoals o.a. Gentile vaak persoonlijk aangepakt, de aller beste en meest harde verdedigingen konden het zich tegen een door een Maradona geleid Napoli veroorloven om alles op Maradona te zetten omdat de rest gewoon veel minder was dan hij en best wat ruimte gegund kon worden. Maradona heeft prijzen gepakt met een Napels dat nog nooit van prijzen had gehoord. Die prijzen van Messi werden behaald in misschien wel het beste clubelftal ooit. Niet geheel realistisch dus om die twee te vergelijken op basis van prijzen. En dan over stats, Maradona was een rasechte 10 en leider, Messi is veel meer een valse spits, valt ook niet te vergelijken. Was Maradona persoonlijk beter dan Messi? Neen. Is Messi persoonlijk beter dan Maradona? Neen.

18 juli 2016 om 12:39

Beide spelers zaten in totaal verschillende omstandigheden. Messi speelt van jongs af aan bij Barcelona en alles word er naar gemaakt om Messi zo goed mogelijk te laten renderen. De tijd van Maradona bij Barcelona was compleet anders hij had te maken met aanpassings problemen blessures ziekte etc en toch wist hij Barca naar de titel en beker te leiden.
Vervolgens ging Maradona naar Napoli en wat hij daar heeft laten zien heeft geen enkele voetballer gedaan. Napoli was een team wat ieder seizoen rond de 11e plek eindigde en Maradona bracht hun naar de top. Maakte Napoli kampioen in op dat moment de zwaarste competitie ter wereld en won de Uefa Cup.
De prestaties van Maradona hebben op mij toch veel meer indruk gemaakt.

18 juli 2016 om 12:40

Maar goed, wat messi niet heeft gepresteerd, heeft maradonna weer WEL gepresteerd. Pluisje heeft de wereld titel gewonnen en napoli(was nooit titelkanidaat) eigenhandig 2x kampioen gemaakt. Dat heeft messi weer niet gedaan. En persoonlijk vind ik dat van maradona knapper

18 juli 2016 om 12:44

Lastiger??
Volgens mij wordt er nu veel tactischer en slimmer verdedigt.
En iedereen parkeert tegenwoordig de bus waardoor het juist lastiger is.

18 juli 2016 om 13:08

De bus werd toen ook vaak genoeg geparkeerd daar is echt niks nieuws aan. Op tactisch gebied is het inderdaad wel verbeterd maar daar tegenover staat dat er in de tijd van Maradona er veel minder toezicht was. Voetballers ( en met name aanvallers )worden nu veel beter beschermd tegen harde charges doormiddel van meer toezicht langs de lijn ,meer camera's , straffen na de wedstrijd en zeker ook het verscherpen en veranderen van de spelregels.
Al met al is het voor een aanvaller nu dus wel makkelijker geworden.

18 juli 2016 om 13:11

En maradonna kon dit allemaal doen omdat er vroeger geen 11 toppers in een pleog waren maar 1 of 2. Als je er dan met kop en schouders boven uitsteekt is het heel wat makkelijker om tegen 9jupiler pro league spelers en 2 toppers te winnen dan tegen een ploeg waarin de rest ook goed is.

Kijk gewoon al naar de bouw van heel veel spelers van toen. kijk naar Maradonna zijn goal tegen engeland en hoe er in het algemeen verdedigd werd. Dus alstublieft hou u onzin over de verdedingen vroeger beter was als nu voor u eigen.

18 juli 2016 om 13:13

Helemaal niet correct. Zelf niet een beetje. Vroeger was het voor een aanvaller veel makkelijker. Want in blok standen ze niet, tactisch werd er niet verdedigd

18 juli 2016 om 13:24

Hij heeft ook eigenhandig de WK finale gewonnen

18 juli 2016 om 13:52

@Godsson nu kom jij met een voorbeeld dat is natuurlijk leuk maar ik weet zeker dat jij geen volledige wedstrijden hebt gezien uit die periode. Maradona kreeg in die zelfde wedstrijd tegen Engeland in de 1e helft een zuivere elloboogstoot en werd 2x getorpedeerd. Buiten Zlatan om zijn er maar weinig hedendaagse aanvallers die in die tijd op de been zouden blijven.

18 juli 2016 om 14:12

lastigere en hardere competitie? laat me niet lachen man. maradonna liep met z'n dikke buik alle spelers @ seria gewoon eruit. Nu zijn spelers en verdedigers allemaal veel fitter. En je gaat me zeker vertellen dat messi geen doodstrappen krijgt?
serie a is een grap als een cokesnuifende dikzak je kampioen maakt.
ook grappig dat je erbij haalt dat maradonna een echte leider was. Dat was hij niet. Hij was leider door goals en niet door zijn persoonlijkheid in de team. Die is geen voetbal genie dat hebben we wel gezien als coach.
Zo kun je messi ook wel een leider noemen. Zodra messi speelt bij barca geeft het hun ook een boost. Of messi beter is dan maradonna? 100% ja
Of maradonna alles eruit heeft gehaald wat hij kon ?100% nee. maar ook dan zal hij niet in de buurt komen van messi. Messi is voetballend veel beter dan maradonna. Die kon ook leuke passes geven maar die van messi zijn van een ander wereld. Een maradonna zou echt niet zo goed presteren in de huidige voetbal.

18 juli 2016 om 14:19

@Godson

Maradonna speelde nooit in elftallen waarin Messi speelde waarvan het Barcelona van Messi waarschijnlijk het beste voetbalelftallen aller tijden was(gegeven, met Messi als hoofdrol). Sorry moet ik echt verklaren waarom Maradonna minder prijzen heeft gepakt? Vroeger waren topspelers verspreid dus het was geen zekerheid dat bepaalde teams 100% zeker in de halve finale van de CL terechtkwamen. Maradonna won met Napoli 2 x de titel in een tijd waar Napoli een grauwe subtopper was vergeleken het voetbalgeweld van de waarschijnlijk sterkste voetbalcompetitie aller tijden de eind jaren 80 tot 90 Italië. Hij versloeg daadwerkelijk als de ultieme leider deze legendarische teams. Ook op het WK was Argentinië ver van een kanshebber maar Maradonna maakte ze een kanshebber en dat nog terwijl bij zowel Argentinië als Napoli ze zeker goede spelers hadden maar nooit goed genoeg om als bliksemafleider van Maradonna te dienen.

18 juli 2016 om 14:39

dus eiglk zoals ik zeg vroeger was het idd gemakkelijk om van een middemoter als napoli een 'top' club te maken door er 1 wereldspeler te zetten iets wat nu niet kan. Dus ja het niveau was veel minder.

En verder bevestig je nog eens dat de top spelers verspreid waren. Dit was idd omat er maar 1 of 2 in een ploeg zaten , waardoor het weeral makkelijker is om van een slechtere club een top club te maaken omdat je maar een paar goede spelers of een hele goede speler nodig had

Maradonna was heel goed en van zijn tijd de beste, maar hij speelde wel toen voetbal nog niet zo zthletisch was en toen het algemeen niveau , zowel tactisch als fysiek, veel lager was

18 juli 2016 om 14:43

Krijgen we weer dat "vroeger was alles beter" argument. Heb je het EK gezien? Dat is het niveau van verdedigen tegenwoordig. Dat lijkt me toch een paar niveautjes hoger dan een stel houthakken die ongeorganiseerd elkaar lopen te trappen.

18 juli 2016 om 15:46

@Godsson

De prestaties van Maradona bij Napoli is inderdaad in de huidige tijd niet mogelijk.

De top spelers zijn minder verspreid dan voorheen.
Dit betekend dat de absolute top clubs dus beter zijn geworden en minder afhankelijk zijn van een individu.
Messi kan een mindere wedstrijd spelen maar dan staan er nog 5 andere spelers klaar die het verschil kunnen maken.
De absolute top clubs zijn dus beter geworden maar ter gelijkertijd is die absolute top ook smaller geworden.
Real , Barcelona en Bayern steken er sowiezo met kop en schouders boven uit. De kans dat die clubs de prijzen pakken is dus ook groter dan voorheen.

Op dit moment zie ik ook geen voetballers die in de toekomst ook maar in de buurt komen van Messi, maar hopelijk in de toekomst wel, al betwijfel ik dat ook!

En dan heb ik het puur even over voetbalkwaliteiten, niet over factoren als het niet winnen van een landentoernooi en dergelijke.

Spelers als Dybala en Neymar kunnen heel goed worden maar Messi was op die leeftijd al zoveel beter. Neymar is bijvoorbeeld al 24, terwijl Messi op zijn 20e al zo´n beetje de beste voetballer van de wereld was.

Misschien Thiago Messi, maar dat duurt nog even. Hij is pas 4 jaar.

18 juli 2016 om 12:01

Ik dacht ff dat je thaigo van Bayern bedoelde haha

18 juli 2016 om 13:56

Ik denk niet ik dat mijn vader kan evenaren.

Geen enkel fenomeen heeft een gelijke in de voetbalsport. Dat gold al voor uitzonderlijke spelers als Johan Cruyff, Pele, Diego Maradonna en Eusebio. En evenzeer voor de uitblinkers van het hedendaagse voetbal: Christiano Ronaldo en Lionel Messi . Elk toekomstig exceptioneel voetballer, en die staat ongetwijfeld op, zal weer andere kenmerken hebben dan zijn voorgangers

Paulo Bruno Dybala.. Das al eentje die het gaat doen en er zullen meer komen.. Mark my words..

18 juli 2016 om 12:08

Klopt dat wordt een grote! Hij heeft ook nu al meer laten zien dan Messi op zijn leeftijd!

18 juli 2016 om 12:13

Onzin. Dybala is 22. Messi was toen hij 22 was de beste speler van de wereld en had de treble gewonnen met barcelona.

18 juli 2016 om 12:22

hahaha dybala heeft al meer laten zien als messi op die leeftijd? Goede grap -.-

18 juli 2016 om 12:24

Messi had op zijn 22e een gouden bal en 2 champions leagues...

18 juli 2016 om 13:44

Haha sorry jongens. Ik had Dybala iets jonger geschat. Ik dacht dat hij 19/20 jaar was. Maar jullie hebben natuurlijk gelijk. Messi heeft op 22 jarige leeftijd veel meer laten zien.

18 juli 2016 om 14:03

Ook op 19 jarige leeftijd scoorde Messi al hattricks tegen Real Madrid

En dat is juist het probleem waar Barcelona tegenaan zal lopen op het moment dat de huidige succesgeneratie ouder wordt; wanneer Iniesta, Messi en Suárez ouder worden zal de club hen moeten vervangen. Er zal geen middenvelder zijn die dezelfde kwaliteiten als Andrés Iniesta; wanneer er druk wordt gezet op het middenveld zullen er niet veel middenvelders zijn die zo makkelijk daar onder weg spelen. Gelukkig loopt Busquets daar nog rond, waardoor er nog een 'safety net' is. Barcelona zal vooruit moeten kijken en volgende zomer al een middenvelder van absolute wereldklasse aan moeten trekken en dit seizoen de kans moeten geven aan een speler die het voetbal van Barcelona leeft; Sergi Samper. Als er iemand is die uit kan groeien tot het niveau van Xavi en Iniesta (mits hij de kans krijgt en de juiste begeleiding krijgt binnen de club) is hij het wel. Dan heb je vanaf volgend seizoen de beschikking over een ouder wordende Iniesta, Rakitic, Busquets, Rafinha, Denis Suárez, Sergi Samper, Sergi Roberto en de middenvelder die dan nog aangekocht kan worden. Arda Turan zal dan waarschijnlijk alsnog worden verkocht (als hij dit seizoen al niet vertrekt).

Messi is onvervangbaar. Er is geen speler ter wereld met zulke kwaliteiten; de beste speler van zijn generatie (en één van de beste spelers aller tijden) kan je niet vervangen. Je zal moeten hopen dat er andere spelers opstaan en een aanvaller aantrekken die het niveau zo dicht mogelijk benadert. Daar gaat de club hopelijk in de komende jaren naar op zoek, al lijkt er al één aanvaller die zo'n rol op zich kan nemen al in beeld te zijn; Paulo Dybala. Waanzinnig talent!

Het zal ontzettend lastig worden om de huidige generatie te vervangen, zeker met het niet erg succesvolle verleden op het gebied van transfers en het afglijden van La Masía. Vooralsnog kunnen we alleen nog maar genieten van wat de huidige generatie op het veld weet te presteren.

18 juli 2016 om 12:22

Wat een onzin zeg ja het zo moeilijk zijn om ze op te vangen maar er lopen ook een paar grote parels rond in de jeugd. Messi vervangen zou ook niet meteen onmogelijk zijn iedereen kan zien dat Neymar nog niet vol voor zich gaat en nog te veel rekening met Messi. Dybala is geen slecht talent maar komt niet eens in de buurt van Neymar dus die gaat al niet eens in de buurt van Messi komen. En als alles goed gaat zou ook Lee Seung kunnen door breken over paar jaar wie ook geweldige staat van dienst in de jeugd heeft.

18 juli 2016 om 12:44

Heb je natuurlijk gelijk in. Neymar zal, mits hij dan nog voor de club speelt, een grotere rol gaan spelen op het moment dat Messi minder wordt. Overigens denk ik niet dat Dybala erg veel onder doet qua talent voor Neymar, denk dat hij nog echt onderschat wordt door de voetbalwereld. Zijn loopacties, zijn balcontrole, spelinzicht; fenomenaal! Natuurlijk is Neymar een talent van de buitencategorie, maar Dybala zal zich in de komende jaren ontwikkelen tot één van de beste aanvallers van Europa. Ben ik van overtuigd.

Overigens durf ik niet zo snel meer een talentvolle aanvaller van Barcelona te bestempelen als toekomstig speler van het eerste elftal. Adama Traoré had genoeg talent, maar werd verkocht aan een club waar hij totaal niet op waarde werd geschat. Deulofeu werd als groot talent gezien, maar kwam mentaal tekort. Munir was waanzinnig in de jeugdelftallen, maar heeft nog niet erg veel laten zien in het eerste elftal. Seung Woo Lee heeft absoluut talent, maar we zullen moeten afwachten hoe hij zich ontwikkelt.

18 juli 2016 om 14:50

Dybala moet dan wel volgend seizoen gaan schitteren in de Champions League. 1 doelpunten in 7 wedstrijden (419 minuten). Waar Messi in zijn tweede seizoen in de Champions League, eerste seizoen ga ik niet meetellen, want toen was hij net begonnen, in 6 wedstrijden, 1 doelpunt maakte en 2 assists leverde in 322 minuten en Neymar in zijn eerste seizoen Champions League in 10 wedstrijden, 4 doelpunten maakte en 5 assists leverde in 775 minuten, moet Dybala ook betere cijfers leveren. Talent heeft Dybala zeker, maar naast de Serie A moet Dybala ook in Europa belangrijk zijn voor Juventus.

18 juli 2016 om 13:04

Aan welke middenvelder van wereldklasse denk je dan? De jongens die goed in het systeem passen en het vereiste niveau hebben zijn naar mijn mening Thiago, Verratti, Coutinho, Kroos en Gundogan. En alleen Coutinho is een reeele transfer.

18 juli 2016 om 13:12

Marco Verratti is natuurlijk de droomkandidaat, die jongen heeft alles om te slagen bij Barcelona. Er zijn geruchten over een afkoopclausule van 65 miljoen euro in zijn contract, maar weet niet in hoeverre dit waar is. Andere namen die zo'n rol ook zouden kunnen vervullen zijn Pogba, Koke en Thiago. Er zijn ontzettend veel getalenteerde middenvelders op dit moment die met de juiste begeleiding de top kunnen halen; Saúl. Óliver Torres, ga zo maar door.

Denk dat de club volgende zomer een poging gaat wagen voor Paul Pogba (als hij deze zomer nog niet vertrekt), dan zijn de financiën namelijk weer op orde om weer een grote aankoop te doen. Het zou zomaar kunnen dat Barcelona volgende zomer Hector Bellerín en Paul Pogba in huis haalt.

Coutinho is in mijn optiek niet het type speler waar Barcelona naar moet zoeken, die is niet geschikt om als controleur te spelen. Met Denis Suárez, Rafinha en Halilovic hebben we al genoeg van dat soort types. Ook komt Carles Aleña uit de jeugd er nog aan, die ook zo'n type speler is.

18 juli 2016 om 13:19

Inderdaad, Verratti is de droomkandidaat. Aangezien je zei een middenvelder van wereldklasse had ik Coutinho ook maar bij het lijstje gezet. Zou je Pogba graag bij Barca zien? Ikzelf zou geen nee zeggen maar zou toch liever anderen hebben. Hij past niet zo bij ons spelletje. Thiago zie ik niet zo gauw terugkomen en Koke zal Atletico ook niet zo makkelijk verlaten. Waarom ze Oliver Torres nog niet overgenomen hebben van Atletico is ook een raadsel want die jongen heeft het echt allemaal in huis, ik meen dat Barca ook een eerste optie op hem heeft en hij past niet echt bij het spel van Atletico.
Een transfer van Bellerin naar Barcelona zou ik zeker toejuichen, al zal dat wel behoorlijk prijzig worden.

18 juli 2016 om 13:39

Nou, zou liever andere spelers zien. Maar denk wel dat Pogba het in zich heeft om te slagen bij Barcelona, zeker wanneer hij meer vrijheid krijgt om hoger op het veld te gaan spelen om daar de bal te onderscheppen. Is ook niet voor niets de speler met de meeste onderscheppingen in de 'final third' van Europa.

Het is lastig natuurlijk, de nieuwe middenvelder moet Iniesta gaan vervangen en tegelijkertijd ook als controlerende middenvelder kunnen spelen. Verratti en Pogba kunnen dat allebei natuurlijk. Denk dat het elftal in 2017 er als volgt uit gaat zien.

Ter Stegen
Bellerín*
Piqué
Umtiti
Jordi Alba
Rakitic
Busquets
Pogba*
Messi
Suárez
Neymar
18 juli 2016 om 13:51

Ah zo! Ik dacht dat Pogba dan de rol van Rakitic zou vervullen en dat is niets voor hem. Ik denk dat Pogba inderdaad beter tot zijn recht komt als vervanger van Iniesta. Dybala kopen kan ook en hem rechtsvoor zetten en Messi de rol van Iniesta over laten nemen. Misschien is dat laatste nog wel de beste optie

18 juli 2016 om 16:59

Had destijds Thiago of zo moeten verhuren en Cesc had misschien eerder al een basisplaats moeten krijgen. Dan had je nu gewoon Thiago Busquets Fabregas op het middenveld. Overigens dacht ik wel dat je gescharmeerd was van Coutinho?

18 juli 2016 om 17:04

Ben het met je eens wat betreft Thiago, helaas is dat door amateuristisch handelen van het bestuur niet gelukt. Wat betreft Fàbregas ben ik het niet eens; bij hem ontbreekt gewoon enig doorzettingsvermogen en werklust om te slagen bij Barcelona. Het is niet voor niets dat hij vertrok nadat Lucho had aangegeven dat hij moest werken voor zijn plaats. Nu hij bij Chelsea moet gaan werken voor zijn plaats komen de geruchten over een transfer naar United op gang, waar hij ook een onbetwiste basisplaats zou krijgen. Goede voetballer, maar was niet de toekomst van Barcelona geweest.

18 juli 2016 om 17:18

Maar ik dacht jij wel het vertrouwen had in Fabregas voor dat hij naar Chelsea vertrok was hij door velen en jij volgens mij ook de ideale opvolger voor Xavi. Nu zijn beperking boven water komen bij Chelsea zie je natuurlijk dat hij zoals je zegt een lust van doorzettingsvermogen mist.

Immers denk ik toch de opstelling die je boven zet niet werkt. Het zijn alle 3 geen spelmakers. Pogba zou wel vrijheid krijgen en meer zijn gang kunnen gaan maar ontbreekt wel een eind-pas. Isco zou wel iets voor Barcelona zijn maar die komt vast niet. Ik had alleen Coutinho in gedachten.

tussen de spelers die nu opkomen of al even bezig zijn zie ik er ook geen één die zo goed zal worden (neymar, Pogba, Hazard,...), maar er kan toch wel steeds ergens een jeugdspelertje opstaan die het wel in de benen heeft.

Absolute toppers zoals Pele, Maradonna, Messi en Cruyff zijn schaars. Maar je hebt wel anderen zoals Ronaldo (vind ik toch net ietsje minder), Zidane, Platini, Ronaldinho,... die er heel, heel dicht tegen aanleunen.

18 juli 2016 om 17:56

Persoonlijk vind ik dat Ronaldo (Braziliaans) ook in bet rijtje pele Cruijff Messi Maradonna hoort met Zidane er net achter en deze spelers zijn in 50/60 jaar voorgekomen. Ik zie nog niemand in het huidige profvoetbal niemand rondlopen die zo groot kan worden. Misschien is er ergens wel een talent, daar heb ik niet zoveel verstand van maar ik zie de komende 10 jaar eigenlijk niemand het niveau van Messi halen

Ik denk toch dat Peter Kovacs in zijn beste jaren dicht tegen het niveau van Messi heeft aangezeten. Hij speelde toch fenomenaal goed bij ODD Grenland en Strømsgodset. Zelfs nu hij 38 jaar oud is weet hij toch vaak het verschil te maken voor Sandefjord. Een promotie zit er zeker in.

Zonder grappen maar ik denk father over 10 A 20 jaar al moeilijk word om een nieuwe Di Maria of Robben te vinden!
Als je ziet wat Di Maria allemaal kan en wat Robben kan en als je hun misschien al niet kan vervangen dan Ronaldo en zeker niet Messi vervangen!
Met alle respect ik wil nu niet zeggen dat Messi veel beter is als Ronaldo maar Ronaldo komt nog geen hond voorbij Messi speelt er 4 weg geeft een buitenkantje links perfect op maat en het is klaar.
Je zal mij wel begrijpen als je de Ronaldo van nu ziet wn de Messi van nu

Ik heb geen barca bril op,

Maar ik heb ronaldo bale messi iniesta xavi neymar allemaal live gevolgd, week in week uit.


Ik vind dat messi de beste voetballer is. Maar dat is mijn mening natuurlijk,

Als je weet hoe oud die records waren die hij verbroken heeft zal er de aankomende 100 jaar niemand zijn die deze zal verbreken. Hooguit een robot of een cyborg zal dat kunnen evenaren. Hij heeft ze allemaal verbroken.

Helemaal mee eens. Spelers als Maradona, Zidane, Messi etc. kan je gewoon niet vervangen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren