Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Onrustige Ajacieden willen dat Bosz extra zekerheid inbouwt'

Laatste update:

Over ruim een week speelt Ajax de eerste wedstrijd in de derde voorronde van de Champions League, maar de Amsterdammers lijken nog niet klaar te zijn voor het treffen met PAOK Saloniki. In de voorbereiding werd er nog geen enkel duel gewonnen: na de nederlaag tegen FC Liefering en het gelijkspel tegen AFC werd er zaterdag verloren van AA Gent en Krylia Sovetov.

/

De Ajacieden hebben tijd nodig om te wennen aan de ideeën van Peter Bosz, maar die tijd is er eigenlijk niet. Volgens De Telegraaf is er in de spelersgroep lichte onrust en ziet een aantal spelers liever dat Bosz met het oog op de Champions League-wedstrijden tegen PAOK wat extra zekerheid inbouwt.

De spelers achten zichzelf nog niet in staat om negentig minuten lang bij balverlies de tegenstander collectief af te jagen en zouden zo nu en dan ook willen inzakken, zo wordt beweerd. “De coach staat nu al voor een lastige beslissing: een (tijdelijke) concessie doen of onverstoorbaar doorgaan met het opleggen van zijn visie”, schrijft De Telegraaf.

Peter Bosz moet extra zekerheid inbouwen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Haha mooi hè dit. Wat hadden we nu met zijn allen verwacht dan? We hebben 4 jaar lang vanuit een strakke organisatie gevoetbald waarin balbezit heilig was. Nu gaan we hoog druk zetten en meer vanuit de omschakeling voetballen. Iedereen dacht dat Bosz dat even binnen 14 dagen ging regelen?

Dit wisten we toen Bosz aangesteld werd. Ik begrijp de spelers dat ze wat extra zekerheid willen. Aan de andere kant zou ik bij diezelfde spelers wel iets meer passie, concentratie en inzet willen zien. En Bosz is echt niet dom. Die begrijpt ook echt wel dat de CL voor Ajax heel belangrijk is.

18 juli 2016 om 08:34

Zou me ook niks verbazen als het plotseling wel lukt in de Champions League en Bosz zal inderdaad ook begrijpen dat dit gewoon de belangrijkste wedstrijd van het jaar is.

18 juli 2016 om 08:40

Over het algemeen kunnen de meeste spelers toch net even wat extra's laten zien in de Cl.

Ik mag ook hopen dat na heel wat jaartjes decepties in Europa dat ze doorhebben dat makkelijke lotingen niet bestaan. Wij kunnen wel beginnen dat we een "makkelijke loting" hebben maar ik kan mij ook voorstellen dat Paok heel blij is met deze loting. Aangezien dit Ajax in Europa de laatste jaren helemaal niks heeft laten zien.

18 juli 2016 om 10:12

Maar ik hoor of lees ook niks geks. Bosz is een bepaalde weg ingeslagen en die heeft tijd nodig. Dan is het toch niet raar dat je in een belangrijke wedstrijd weer even teruggrijpt op oude waarden en op die manier gaat voetballen.. Dat is toch ook geen rocketscience?? Heeft niets met paniek te maken volgens mij.

18 juli 2016 om 10:28

De belangrijkste wedstrijd van het jaar was een aantal maanden geleden tegen De Graafschap. Dan hadden ze nu meer tijd gehad voor het nieuwe spelsysteem.

18 juli 2016 om 12:11

Voor iedereen die er overheen leest: er wordt door de Telegraaf beweerd en gesteld dat er onrust heerst onder een deel van de spelersgroep. Onrust lijkt me een groot woord. Een tikkeltje als het 'kanonnen' gehalte eerder.

Er zullen best wel wat spelers zijn, die wat meer tijd nodig hebben om te wennen aan de tactische wensen van Bosz en hem vragen om vooralsnog wat meer zekerheden in te bouwen met het oog op de wedstrijden tegen Paok, maar de Telegraaf doet er nu alles aan om het met de uitdrukking 'onrust' de ongeruste Ajax-fan op de wenken te bedienen. Stemmingmakerij om het zo te omschrijven.

De omschakeling van het strakke tactisch stramien van De Boer met de tot in de puntjes voorgekauwde opdrachten naar de tactiek van Bosz zal even wennen zijn en het is waarschijnlijk ook verstandig, maar Bosz is denk ik intelligent genoeg om dat zelf ook al in te zien en voor de ontmoetingen met Paok om voor wat meer zekerheid in te bouwen dan in de voorbereiding.

18 juli 2016 om 08:42

De paniek regeert nu al in Amsterdam.

Jarenlang wordt er geklaagd dat het voetbal ronduit saai is. Eerst werd daar nog prijzen mee gewonnen, maar de laatste 2 jaar dus ook niet. En daarbij waren ze Europees gezien een lachertje geworden.

Nu stellen ze een coach aan, die Ajax weer als Ajax wil laten voetballen. Dus aanvallend, dwingend, scherp, met snelheid etc en de spelers willen nu al meer zekerheid inbouwen. Bang dat ze moe worden zeker ? Bang voor kritiek ?

Bosz heeft een uitstekende staat van dienst. Hij heeft bij ons in Arnhem geweldig voetbal laten zien. En oké dat kostte tijd, maar die tijd kreeg hij wel. Uiteindelijk oogstten we overal lof vanwege onze manier van voetbal.

Ik denk dat ze Bosz die tijd ook moeten geven. Die voorronde CL gooit nu roet in het eten, want men wil in Amsterdam de CL in. Maar laten we wel wezen in dit miljoenenbal heeft dit Ajax toch niets te zoeken. Dan had Overmars en co de clubkas moeten aanspreken en 2 topspelers moeten halen. Nu hebben ze 2 buitenlandse talenten gekocht en een Duitse routinier.

Oftewel, ze hinken op 2 gedachten...... wordt vervolgd !

18 juli 2016 om 08:55

Zo waar dit.. Overmars denkt waarschijnlijk dat het met dit team wel mogelijk is in de cl..
Maar de echte toppers zijn niet gekomen.. Ben daar eigenlijk wel klaar mee.
Waar is dat ajax dat een Maxwell, Zlatan e.d scout..

18 juli 2016 om 08:55

Ik ben het wel met je eens. Ik vind soms Ajacieden (waar ik mijzelf ook gewoon onder reken) gigantisch opportunistisch. Toen Bosz kwam wist je dat alles heel anders ging. Van balbezit naar hoog druk zetten is een wereld van verschil. Qua intensiteit, concentratie en manier van verdedigen. Vervolgens gaat iedereen zeuren bij een paar verloren oefenpotjes. Dan moeten er maar nieuwe aankopen gedaan worden. Ik begrijp dat echt niet. Iedereen verwacht dat een automatisme wat er 5 jaar lang ingebeukt is dat het binnen 2 weken even weg is?

Ik geloof in Bosz zijn manier van voetballen. Ik geloof ook dat het voor de Ajax spelers omschakelen is. Bij de Boer hoefden ze vaak maar 20 minuten per wedstrijd echt geconcentreerd te zijn. Bij Bosz zijn manier van spelen vraagt dit 90 minuten lang. Dan kan je geen verstoppertje mee spelen. Dan lukt het je niet meer om op 80% te voetballen.

Iedereen zeurt 5 jaar om verandering. De verandering komt en iedereen verlangt naar zekerheid. In dit proces van verandering is er maar één echte tegenstander. Wijzelf. De spelers zullen moeten gaan begrijpen dat ze moeten veranderen om mee te kunnen in het nieuwe systeem. De oude manier van aanpakken werkt niet meer. Deal with it. De supporters zullen geloof en vertrouwen moeten gaan hebben. Het zal een bumpy road worden. Maar uiteindelijk brengt dat ons waar we willen zijn. Attractief voetbal. Op dit moment heeft dit team steun en vertrouwen nodig. Geen gemopper en continu schreeuw om nieuwe spelers.

18 juli 2016 om 08:59

NUFC 2 dingen. Het is de telegraaf. Sensatie nummer 1, het zou me niet verbazen als dit enorm opgeblazen is. En 2: als dit waar is is dit toch enorm aandoenlijk. Alsof het een groepje kleuters betreft die altijd met zwemvestje de grote plas in gingen aan de hand van ome Frank. En nu wil oom Peter ineens zonder. Hier kunnen we het beste keihard om lachen.

18 juli 2016 om 09:39

Je hebt het al voor de eerste post maar je zou ook hiervoor een groen randje verdienen, 5 jaar lang een bepaald iets en dan binnen 2 weken totaal anders dat is ook onmogelijk.

18 juli 2016 om 09:51

Zlatan was ook gewoon een talent hoor toen die naar Ajax kwam. Beetje vergelijkbaar met een Cerny of Muric (niet dat ik zeg dat die net zo goed gaan worden). Wisselde bij Ajax ook geniale wedstrijden af met periodes waarin hij niets liet zien.

18 juli 2016 om 09:58

Let wel, dit wordt door de media gebracht, niet door de spelers.
Logisch want de media smullen van alle oefen nederlagen en verhogen alvast de druk op Bosz

18 juli 2016 om 10:05

Wel waar maar 1 ding zie je volgens mij over 't hoofd. De kritiek kwam vooral van buitenaf. Minder vanuit de spelersgroep over het vertoonde spel. Die was er helemaal niet (iig niet in de media).. Dat die dan nu klagen staat los van het feit als er kritische fans waren..

Trouwens ik kan mij herinneren dat Bosz dit ook had bij Vitesse in z'n beginperiode maar na verloop van tijd dit prima ging.. Je moet 'm alleen tijd geven.. Die spelersgroep had vorig seizoen niet op de laatste dag de titel moeten mislopen.. Dan hadden ze nu dit probleem niet gehad..

18 juli 2016 om 10:09

Eens Lucas Andersen. Los van het feit dat het heel komisch is dat mensen denken dat het een keuze is om een Zlatan te scouten. Er zijn zoveel factoren die beinvloeden hoe een speler zich ontwikkelt dat ook de meest succesvolle scout ter wereld overwegend missers aanraadt. Ajax heeft geïnvesteerd in scouting, veel meer kunnen ze niet doen. Maar een ding staat vast, voor critici is de selectie nooit goed. Suarez, Vertonghen, Eriksen en ga maar door: zolang ze in een Ajax shirt lopen zullen ze wel niet goed genoeg zijn voor een sterkere competitie en hoor je weemoed naar de tijd dat we nog Maxwell, Zlatan en Sneijder hadden. Maar die klagers vergeten dat die grote namen toen ook nog maar jonge ventje waren.

Over 15 jaar hoor je wellicht och och och wanneer leidt Ajax weer eens een Nouri op en wanneer scouten ze weer eens een Sanchez.

18 juli 2016 om 11:23

Hoezo paniek?

Vind het wel van zelf kennis getuigen bij de spelers eerlijk gezegd. De beoogde manier van spelen staat mij zeker aan, maar 2 weken is inderdaad te kort om dit er in te slijpen. Iedereen weet dat het continue druk zetten enorm veel kracht eist en daarna moeten alle spelers precies van elkaar weten wanneer er druk gezet dient te worden. Verzaakt er 1, valt het als een kaarten huis in elkaar. Dat spelers nu aangeven dat gezien het belang van de wedstrijd op dit moment beter wat meer zekerheid moet worden ingebouwd, ervaar ik dat ze er mee bezig zijn en laat tevens zien dat die jonge gasten al wat volwassener worden.

18 juli 2016 om 11:56

Het is de Telegraaf. Daarom zou ik me Juist zorgen maken, want vaak is wat in de Telegraaf staat rechtstreeks gelekt vanuit het hart van de club. Dat wil dus zeggen dat men binnen de organisatie zich zorgen maakt over de aanpak van Bosz tot op heden...

18 juli 2016 om 12:22

Alsof Maxwell, Zlatan, Chivu etc. meteen toppers waren in het begin?
Ze hebben nu toch die Colombiaanse talenten gehaald? Sanchez kan net zo goed een Chivu worden, of Cassierra een nieuwe Zlatan.
Die zijn gewoon netjes gescout, maar iedereen begint al meteen te huilen omdat ze 'niet bekend' zijn. Stop gewoon met klagen en wacht nou maar tot de transferperiode voorbij is. Als er dan nog geen aankopen zijn gedaan mag je klagen.

18 juli 2016 om 13:04

Inderdaad. Er was ooit eens een tijd dat we Huntelaar, Suarez etc. kochten in plaats van 18-jarige talenten. Spelers die er al bovenuit staken in de eredivisie, maar toch nog een tussenstap konden gebruiken. Afgelopen jaren had Ajax ook vol voor Tadic, Propper, Ziyech en Janssen kunnen gaan. Spelers waarvan je mag verwachten dat ze direct wat toevoegen. Helaas wisten we al voor de zomer dat die 2 kanonnen waar Ajax over sprak nooit gehaald zouden worden.

18 juli 2016 om 08:47

90 minuten pressie is leuk hoor, voor Barcelona, Arsenal of Bayern Munchen. Maar verder zijn er amper ploegen die dit kunnen spelen.
Bosz zijn ideeen zijn romantisch, die van de Boer realistisch. We gaan het verschil in resultaat zien, daar draait voetbal uiteindelijk om.

En het Vitesse en Heracles van Bosz hebben ook nooit 90 minuten pressie gespeeld. Waar dat idee vandaan komt, is me ook een raadsel.

18 juli 2016 om 09:23

Moet Ajax in Nederland het Barca, Arsenal of Bayern zijn? Zelfs tegen Paok moet Ajax oppermachtig zijn. En dat moeten ze zelf af kunnen dwingen.

Bosz is het tegenovergestelde van De Boer. Geef het tijd. Ik vind het op de Nederlandse velden een verademing dat De Boer weg is en Bosz op zijn plek is gekomen. Ik ben dan weliswaar geen Ajacied, maar Ajax stond wel bekend om het mooie voetbal. Het was juist PSV dat bekend stond om het 'betonvoetbal'. Dit is toch wel redelijk 180 graden gedraaid, maar dit gaat nu weer in evenwicht worden gebracht.

Bosz speelde juist wel altijd met pressie. Zelfs bij Heracles al met een systeem met 3 verdedigers. Bij Vitesse zette hij dit voort. Altijd mooi voetbal, enkel bleef het resultaat vaak uit. Nu heeft hij spelers met meer kwaliteiten, nu moet het eruit kunnen komen

18 juli 2016 om 11:28

Precies wat je zegt.. bij eerdere ploegen konden de spelers de filosofie van Bosz niet bijbenen door kwaliteitsgebrek. Nu bij Ajax moeten de spelers leveren en zich schikken in hetgeen Bosz voor ogen heeft...

Knallen.

18 juli 2016 om 09:03

Ik snap niet zo goed waarom de Ajacieden zekerheid willen inbouwen, want het komt niet door de speelstijl dat ze zoveel tegendoelpunten hebben gehad. Dit komt voornamelijk door hele domme persoonlijke fouten, en het niet goed dekken van spelers.

Als ze zich een stuk beter zouden contreren dan verwacht ik al een sterke verbetering in de resultaten.

Een stukje zekerheid kan nooit geen kwaad. Maar Bosz moet ook niet zijn tactiek zomaar over boord gooien.
En daarnaast in 14 dagen vrij kort om de tactiek al helemaal te beheesen van de nieuwe coach.

18 juli 2016 om 10:03

Tegen heel veel betere clubs zal ajax misschien vanuit de omschakeling gaan voetballen, maar dan zet je geen hoog druk. Dan laat je namelijk alle linies at inzakken en reageer je op bal verlies.
Bij het spelletje op bal bezit spelen dan ga je bij bal verlies (en wel op helft tegenstander) met het hele elftal hoogdruk zetten.

18 juli 2016 om 10:10

Wat zijn mensen optimistisch over Bosz. Ik mag er nu nog niets over zeggen omdat het oefenpotjes betreft, maar ten tijden van zijn aanstelling vond ik het als concurrent van Ajax geweldig nieuws. Bosz zijn elftallen spelen altijd 'attractief' en zitten dan een paar weken in de flow, waarna de media vooraf aan een topwedstrijd waarschuwt voor de goede flow waarin Bosz zijn teams in zitten. Uiteindelijk gaan ze dom aanvallen en lopen ze gigantisch in het mes en krijgen flink wat doelpunten om de oren. Dit gebeurde hem met Heracles toen hij de beker kansloos verloor van Psv. Verloor belangrijke wedstrijden met Vitesse om europa in te kunnen gaan en komt bij Maccabi bij een team dat eerste staat en weet nog steeds dat ongedaan te maken en ook de beker te verliezen.

leuk voetbal gezien bij elftallen van Bosz, maar wat heeft hij buiten Heracles te laten promoveren bereikt?

18 juli 2016 om 10:25

@whyme,

Daarbij vergeet je wel een belangrijk aspect mee te nemen in jouw mening. Bosz zit nu bij Ajax en niet meer bij een underdog met beperktere middelen.

Bosz krijgt nu te maken met materiaal wat bij het beste van Nederland behoort. Alleen PSV zit rond hetzelfde niveau, maar voor de rest zijn alle andere clubs qua kwaliteit ondergeschikt, en dat maakt nogal een verschil natuurlijk.

Bij Vitesse ging het veelal mis door het gebrek aan een topspits en een wat smalle selectie. Met Heracles kansloos verliezen van PSV is nimmer een schande. Wellicht naïef om aan zijn speelstijl vast te houden tegen Psv, een ander zou het prijzenswaardig noemen.

Bosz krijgt nu te maken met een relatief brede en kwalitatief sterke selectie waarbij ook de reserves de nodige kwaliteit met zich meebrengen. Dat moet echt een groot verschil kunnen maken.

18 juli 2016 om 10:32

maccabi was de titelverdediger. En het gaat me juist om dat naïeve om gewoon op dezelfde manier te spelen als je de underdog bent. Ja de wedstrijden in de competitie zullen iets aantrekkelijker worden, maar Europees gaat hij het gewoon slechter doen dan de Boer.

18 juli 2016 om 10:42

Ook Ajax heeft zeer beperkte middelen, voor NL top 3, voor buitenland middenmoot. Niets meer dan dat. Alles volledig omgooien zoals Bosz nu doet, daar is tijd voor nodig die je bij de club als ajax niet krijgt....

18 juli 2016 om 11:38

Ajax heeft helemaal geen zeer beperkte middelen, hou toch op. Ajax heeft, samen met Psv, verreweg de meeste middelen binnen Nederland.

Mijn reactie gaat over de punten die Whyme aandraagt, namelijk de speelstijl van Bosz en hoe hem dat ook verging met zijn vorige clubs.

Extra zekerheid ben ik zeker een voorstander van, in ieder geval tijdelijk. Na al deze oefenwedstrijden te hebben gezien, valt er toch op dat er vaak persoonlijke fouten worden gemaakt en de verdediging niet goed opgesteld staat. Naar mijn mening eerst zorgen dat dat goed komt, en dan Bosz zijn visie (pressie, veel naar voren, hoog verdedigen) implementeren!

18 juli 2016 om 08:37

Ook wel weer logisch. De verdediging is gewend dat ze vanuit balbezit voetballen. Lekker voorspelbaar en je weet sneller waar je moet lopen. Je zag ook bij Ajax dat wanneer we tegenstanders hadden die hoog druk zetten dat onze verdedigers meer moeite krijgen. Dat is onvoorspelbaarder en dan moet je ruimtes lezen. En dat is een stuk moeilijker.

Nu vind ik ook dat onze spelers wel wat meer concentratie en passie mogen laten zien. Maar goed. Het implementeren van deze nieuwe strategie zal tijd kosten. Rome is niet in één dag gebouwd. Tot die tijd zullen de spelers passie en strijd moeten laten zien en de supporters zullen hun club moeten gaan steunen.

18 juli 2016 om 10:12

Volledig met je eens Filip! Meer passie en inzet is een vereiste voor in de Champions League (en de eredivisie)

18 juli 2016 om 12:15

Inderdaad, twee dingen zijn mij opgevallen, de persoonlijke fouten van de achterhoede (kwam zeker een doelpunt of 5-6 uit) en twee het missen van kansen. De fouten hebben te maken met een structureel tekort aan concentratie vermogen en dat is absoluut een pijnpunt voor onze verdediging, moet wat mij betreft beter, zo niet staan er concurrenten klaar en moet er doorgeselecteerd worden.

18 juli 2016 om 12:28

Maar die defensieve zekerheid had Ajax al jarenlang. Als ze nu weer eerst voor defensieve zekerheid gaan en zoals jij voorstelt later de visie van Bosz gaan implementeren, krijg je alsnog het probleem waar ze nu tegenaan lopen. Het is gewoon een overgang waar je doorheen moet en die kan je dan beter nu hebben dan wanneer de competitie al begonnen is. Dan zeggen velen hier dat je in de CL voorrondes moet presteren, maar de CL halen ze ook niet al zouden de bus parkeren.

in de VCL zul je soms moeten inzakken. Als de helft druk zet en de rest niet / niet goed krijg je gewoon paar goals tegen. En resultaten geven vertrouwen. Dus dan maar wat zekerheid inbouwen

Mooi dat Bosz gelukkig toch wat anders wil spelen maar met het oog op de CL is het wel belangrijk dat we in ieder geval tegen Paok doorkomen hiermee stel je dat geval de EL veilig , en misschien dat je daarna een tegenstander treft die je met wat mazzel ook kan uitschakelen ik weet niet echt wie ze eventueel zouden treffen , maar feit is dat we in de toekomst misschien wel af zijn van dat oeverloze getik wat uiteindelijk vorig jaar ook geen moer opleverde in mijn ogen kan het nooit slechter dan vorig jaar .

18 juli 2016 om 10:39

@ sloep01

Precies, ik vind het ook bemoedigend dat hij wilt dat spelers twee systemen beheersen, want de wind hoefde maar iets te draaien en de spelers raakten al in paniek en wisten niet meer wat te doen. Wat ik ook bemoedigend vind is dat Bosz echt werk lijkt te maken van de al zo'n beetje 20 jaar durende typische Ajax kwaaltjes en de nieuwe Ajax kwaaltjes die er sinds de revolutie helaas zijn bij gekomen.

18 juli 2016 om 10:55

Ik geloof ook niet dat dit bij de spelers vandaan komt eerlijk gezegd meer weer een telegraaf bericht die zijn nogal goed in bommen leggen , zeker omdat Ajax nog niet heeft gewonnen raken niet de spelers in paniek maar de telegraaf want die wil alleen maar goede berichten schrijven en zijn nooit echt kritisch wat Ajax aangaat en ook nu weer verschuilen ze zich achter de spelers .

18 juli 2016 om 11:14

@ sloep01

Vanuit die invalshoek had ik het nog niet bekeken, maar daar zou jij weleens gelijk in kunnen hebben de Telegraaf kenende. Al hoop ik er toch vurig op dat het vanuit de spelersgroep zelf is gekomen, want dan ben ik hoopvol gestemd dat Ajax ooit eens van die typische Ajax kwaaltjes af komt.

18 juli 2016 om 11:21

Ja dat hoop ik ook want laten we wel wezen die 4 titels is echt prachtig en ook het weer een beetje gezond maken van de club is top maar heeft ook een hoop verbloemd hoor gezien het spelbeeld zeker de laatste 3 jaar maar zijn wij dat een van de weinigen die dat zien , want als je dit zegt ben je een nep supporter maar ook ik wil niets liever dat het Ajax goed gaat .

Ik kan me voorstellen dat er extra zekerheid wordt ingebouwd voor de wedstrijden tegen PAOK.
Je krijgt dan wel het probleem dat bij iedere tegenslag de spelers gaan "zeuren" om meer zekerheid.
4 jaar tempoloos geschuif heeft blijkbaar zijn weerslag gehad op de spelers.

Ik denk eerlijk gezegd dat het slimmer zou zijn om de eerste wedstrijden gewoon op de oude manier te spelen. Dat zit nu in het systeem van de spelers en zijn ze aan gewend. Op basis daarvan zijn ze bijna kampioen geworden. Na die wedstrijden zou ik dan gaan beginnen met het inslijpen van het pressing voetbal (kunnen ze tijdens de voorbereiding en trainingen natuurlijk al mee beginnen)

18 juli 2016 om 08:57

Ja en dan weer tikkie terug tikkie breed zeker...

Juist tegen Paok moeten ze op de Bosz-manier spelen. De meeste tegengoals in de oefenwedstrijden kwamen helemaal niet voort uit het hoog druk zetten, maar uit individuele fouten. De spelers moeten 90 minuten lang 100% geconcentreerd zijn, en daar hebben ze moeite mee. Maar als je verdedigend speelt is een individuele fout ook fataal. Poot stijf houden Bosz. Mocht Ajax tegen Paok doorgaan, liggen ze er in de volgende voorronde 90%zeker toch uit.

Dit had je vooraf natuurlijk een beetje aan kunnen zien komen; Bosz staat voor een bepaalde manier van spelen die nu eenmaal veel kracht kost en waar spelers aan moeten wennen. Natuurlijk zijn de resultaten in de oefenwedstrijden dramatisch en heeft Ajax met de Cl voorrondes in het vooruitzicht niet heel veel tijd maar dan had je niet voor Bosz als trainer moeten kiezen. Geef Bosz gewoon het vertrouwen en reken hem aan het einde van het seizoen af op de behaalde resultaten, maar ga hem niet verplichten af te wijken van zijn methodes en strategie

18 juli 2016 om 10:01

Je bent zeker vergeten dat onder de Boer het echte Ajax is verdwenen laat dat AUB onder deze trainer wegblijven, en hem de tijd geven om Ajax weer Ajax te laten worden en mensen weer met plezier naar Ajax gaan om naar voetbal te kijken ipv naar wandelen met de bal onder het mom van we hebben controle .

haha, en dit zijn dan Ajax spelers, altijd met de borst vooruit, wij zijn Ajax, wij zijn de beste?!?! Laat dit dan zien, pas je aan en ga ervoor. Ja het zal in het begin wennen zijn en ja je gaat tegen een zeperd oplopen. Dan wordt je maar door Paok uitgeschakeld. Onder F. de Boers risicoloos omavoetbal haalde je de volgende ronde ook al niet dus op dat gebied veranderd er niets. Daarom juich ik als Ajax fan het alleen maar toe dat de spelers volledig uit hun comfortzone worden gehaald. Over een maandje of twee is dit Ajax een ploeg die bijna alle ploegen uit de Eredivisie van het veld gaat blazen. En als dat niet zo is dan weet je dat je teveel middelmatige spelers hebt en zul je in de winterstop en volgend jaar zomer grote opruiming moeten houden. Bosz is de juiste man op de juiste plek. Het is maar de vraag of veel spelers op de juiste plek zitten.

Wordt er nu al uit de spelersgroep gelekt om de trainer in twijfel te trekken? Dat belooft weinig goeds voor Bosz....

''volgens De Telegraaf is er in de spelersgroep lichte onrust en ziet een aantal spelers liever dat Bosz met het oog op de Champions League-wedstrijden tegen Paok wat extra zekerheid inbouwt.''

Is dit gebaseerd op een kreet vanuit de spelersgroep of ogen ze onrustig tijdens de training, volgens mij is dit een slechte poging om wat heisa te creeeren in de media. Ik kan het niet voorstellen dat ze Bosz nu al voor het blok zetten, en als ze dat zouden doen dan mogen ze van mij allemaal een nieuwe club gaan zoeken.

Het is bij Ajax nu net als bij het Nederlands Elftal toen van Gaal weg ging. De spelers zijn zo geïndoctrineerd in een bepaald spelsysteem dat het voor de opvolgers van Frank de Boer bij Ajax en van Gaal bij het Ned 11tal gewoon heel veel tijd zal kosten om die doctrine van zekerheid en behoud uit te bannen bij de spelers.
Bosz staat voor aanvallend en avontuurlijk voetbal en dat zit (nog) niet in de koppies van de Ajacieden,

18 juli 2016 om 09:48

Dat Ajax 4 maal kampioen is geworden is niet ondanks De Boer, dit is dankzij De Boer gebeurd. Hij heeft zich steeds moeten redden met de koopjes de Overmars deed. Bosz wil nu 90 minuten gaan pressen. Het is niet zo dat nog niet in hun koppies zit, dit kunnen deze spelers gewoon niet. Marc moet eens wat geld uitgeven.

18 juli 2016 om 23:33

Met Vitesse speelde Bosz toch ook mooi voetbal?, bij Ajax heeft hij beter materiaal

Je hebt met Ajax gewoon geen tijd om een halfjaar een nieuw systeem erin te bakken. Dan loop je achter de feiten aan en sta je alweer 1-0 achter. De druk wordt ook alleen maar hoger als je voor de winterstop nog niet op 1 staat in de eredivisie. Nogmaals ben benieuwd hoe dit gaat lopen.

Dit zegt meer dan genoeg. Altijd was het verhaal dat het voetbal wel zou komen, nu blijkt dat de Boer altijd heeft gespeeld naar de capaciteiten van de spelers. Trek dan gewoon die Portemonnee en haal 2 echte topspelers. Tot nu toe nog steeds geen concreet bod op Ziyech, haal hem gewoon. Daar gaat zoveel dreiging vanuit dat tegenstanders ook niet vrij kunnen aanvallen. Dat scheelt ook al enorm in druk.

Het basismiddenveld Klaassen-Gudelj-Bazoer ontbreekt creativiteit. Dat heb je of dat heb je niet. Dat train je niet zomaar. Mijn persoonlijke voorkeur zou uitgaan naar een middenveld Klaassen (diepgang)-Bazoer (atletisch/verdedigend vermogen) -Ziyech (creativiteit/de speler bij de verdediging de bal kwijt kan). Helaas geeft Ajax liever miljoenen uit aan 18-jarige talenten, in plaats van bewezen toppers.

Omg, de spelers willen extra zekerheid inbouwen. Je speelt voor Ajax, dus je wilt altijd de bal n de tegenstander van het kastje naar de muur sturen. Jullie zijn toch geen robots? Tijdens de wedstrijd moet je al kunnen lezen wat r gevraagd wordt. Pfffff

18 juli 2016 om 10:17

@ Darkfader

Sta jij hier echt zo raar van op te kijken ? Wanneer je naar Ajax kijkt sinds de revolutie verloor men nal heel snel de serieuze behoefte om de tegenstander echt de wil op te leggen. Ondanks dat het ze weet ik niet hoe vaak gezegd werd dat ze:

- Een hoger baltempo moesten hanteren.

- Dat ze vooruit moesten spelen wanneer dat mogelijk was.

- Dat ze zich niet als kleine meisjes van de lieten afzetten en de duels gewoon moesten aangaan.

- Dat ze (continue) in beweging moesten zijn.

- Dat ze met een fatsoenlijke wedstrijdinstelling het veld op moesten komen.

- Dat ze zich meer en beter moesten concentreren.

- Dat er initiatief genomen moest worden.

Was dit alles toch te veel gevraagd voor de spelers, en daar komt nog bij dat ze ook al jaren met weinig tot geen zelfvertrouwen speelde. Daarom snap ik niet echt dat mensen hierover verbaasd zijn.

18 juli 2016 om 10:50

@afca_leeds;

vooral dat bewegen zonder bal en 90 minuten lang concentratie en fitness gaat Bosz nog een kluif aan hebben. Dat vond ik onder het bewind van de Boer altijd ondergeschoven kindjes.

18 juli 2016 om 11:06

Dus ik wil niet op de Boer afgeven maar de spelers moeten nu dan toch bevrijdt zijn?

18 juli 2016 om 11:07

@ Filip

Mee eens, dat gaat ook een hele grote klus woorden, eigenlijk had dit al vanuit de revolutie aangepakt moeten worden. Daar kwam helaas niets van terecht omdat men weer in hetzelfde oude stramien verviel. Zolang dit nu eens echt aangepakt word en men dus echt werkt maakt van de al zo´n beetje 20 jaar durende typische Ajax kwaaltjes (en de nieuwe erbij gekomen Ajax kwaaltjes sinds de revolutie) ben ik persoonlijk tevreden. Natuurlijk wil ik ook dat Ajax kampioen word, maar dat is voor mij toch iets van ondergeschikt belang, en hetzelfde geldt voor het verzorgde aanvallend voetbal.

18 juli 2016 om 11:22

@ Darkfader

Je mag gerust op de Boer afgeven hoor, dat heb ik ook genoeg gedaan in het recente verleden en daar was ook wel aanleiding voor. Wellicht voelen ze zich ook wel mentaal meer bevrijd, maar het doorbreken van vast geroeste automatisme/gewoontes en het terug winnen van echt zelfvertrouwen nemen in de meeste gevallen toch behoorlijk wat tijd in beslag. Daarom verwacht ik voorlopig nog geen goed voetbal (ongeacht of het aanvallend of iets conservatiever is), wanneer men bij Ajax nu eens echt werkt maakt van de al 20 jaar durende Ajax kwaaltjes (en de nieuw erbij gekomen kwaaltjes ben ik tevreden.

Persoonlijk vind het eindelijk van een realisme getuigen bij spelers wat ik al tig jaren gemist heb, dat ze nu eens echt hun tekortkomingen erkennen. Daarnaast speelt de ploeg al jaren met weinig tot geen zelfvertrouwen, de wind hoefde maar te draaien en de spelers raakten al in paniek en wisten niet meer wat ze moesten doen. Dus wat dat betreft snap ik wel dat ze hierom vragen.

Dan had je ook nog het probleem dat de spelers alles behalve fit waren, want ook maar klein beetje uithouding vermogen hadden ze niet. Wat ik ook al jaren schokkend vond is dat zo´n beetje alle spelers zoveel moeite hadden/hebben met de basis vaardigen zoals een bal kunnen aannemen of een fatsoenlijk pass over twee meter kunnen geven, en tenslotte ontbrak het structureel ook aan een goede wedstrijd instelling en was het concentratie niveau ook om te janken.

Zoals ik de afgelopen jaren al zei; verwacht ik niet meteen verzorgd aanvallend voetbal, omdat wanneer je structureel zo vaak door de ondergrens zakt je dit niet zomaar even omdraait. Bovendien word er op beleid (technisch) niveau nog te veel fouten gemaakt. Persoonlijk verwacht ik wel dat spelers realistisch zijn over hun eigen capaciteiten en dat ze over een fatsoenlijke wedstrijd instelling en dito concentratie niveau beschikken. En fysiek en mentaal over uithouding vermogen beschikken.

En tenslotte dat spelers eens echt leren van hun eigen fouten en die van hun voorgangers, want er word zo´n beetje 20 jaar aan de lopende band dezelfde domme fouten gemaakt, waar niet of nauwelijks echt van geleerd word. Terwijl je altijd spelers hoort zeggen dat ze veel beelden van oud spelers bekijken en vooraf en achteraf zogenaamd alles beseffen. Of je nu tig keer een fout maakt die vele generaties maken of een relatief nieuwe; na drie keer dezelfde fout te hebben gemaakt verwacht ik van topsporters/professionals dat er een lichtje gaat branden dat ze iets verkeerd doen of dat Ajax er dichter op gaat zitten. Persoonlijk vind ik het topsport onwaardig dat (dit geldt niet alleen voor Ajax, maar voor het hele Nederlandse voetbal) dat teveel spelers niet of veel te langzaam leren van fouten. Op aanvallend voetbal maar steeds daarmee alsnog Europees naïef op je lazer te krijgen zit ik ook niet op te wachten.

Nu weet ik wel dat het deels te maken heeft met de te jonge leeftijd van spelers, want als we gewoon eerlijk zijn kunnen we wel vaststellen dat te veel spelers mentaal en fysiek (power, uithouding vermogen en lengte) er gewoon weg nog niet klaar voor waren/zijn (en in sommige gevallen totaal ongeschikt waren). Alleen in zijn algemeenheid vind ik de topsport mentaliteit van spelers en de club al jaren het grootste probleem, door nu eindelijk eens eigen tekortkomingen te erkennen is dit hopelijk een eerste echte stap voorwaarts.

Bosz is best koppig gebleken de afgelopen jaren. Iedereen verklaarde hem voor gek vanwege de opvatting. Maar uiteindelijk speelden zijn teams vaak erg goed. En klopten ze zo links en rechts behoorlijk overtuigens ook nog topploegen in de eredivisie.

Het is ook niet echt beleid als je na 4 duels in de voorbereiding al zou gaan afwijken van je visie. Maar ja...voorronde CL he...ik ben benieuwd wat hij gaat doen.

Als je ziet hoe de verdedigers lopen te blunderen kan ik Bosz weinig iets aanrekenen. De spelers laten hier de trainer in de steek.

Je hebt voor Bosz' idealistische speelwijze meer creativiteit nodig.

Heel leuk op papier, maar waarom lukte het onder Frank niet dan? Frank speelde met Ajax tot 25 meter van de goal van de tegenstander heel aardig voetbal, maar telkens liep het daar vast omdat buiten Younes niemand zijn mannetje uit kan spelen. Het is niet voor niets dat Frank nu gestopt is zonder dat hij een andere club had. Frank zag ook wel in dat wat hij uit de selectie haalde het maximale was. Iets waar veel fans (die Frank weg wilde hebben) langzaamaan wel achter gaan komen.

Ajax speelt dus met dezelfde basiself als vorig jaar (geen enkele directe versterking) en nu met een nieuwe trainer wordt er opeens oogstrelend aanvallend en succesvol voetbal verwacht? Arme Bosz...

18 juli 2016 om 10:44

Voor extra zekerheid is toch die ervaren Duitser gehaald?

18 juli 2016 om 11:36

@ Fr1963

Westermann is gewoon aanvulling en waarschijnlijk voor de breedte. Ajax heeft nogal moeite om zich in de leeftijdscategorie 25-30 te versterken waardoor er vaak een elftal staat dat eigenlijk te jong is om aan de verwachtingen (in Europa) te voldoen. Westermann moet deze jonge spelers proberen te behoeden voor kinderlijke fouten, maar als die geen basisplaats heeft, heeft dat niet zo veel zin. Niettemin is het transfervrij een goedkoop gokje en konden we achterin nog wel een speler gebruiken.

Wat met extra zekerheid bedoeld wordt is meer de manier van spelen, niet zozeer wie er spelen. Onder Frank de Boer werd eerst een organisatie neergezet en gekeken wat er gebeurde bij balverlies. Frank had namelijk al snel genoeg door dat je met de huidige selectie in Europa of tegen gelijkwaardige tegenstanders simpelweg voorin kwaliteit mist. Onder Bosz wordt er veel opportunistischer gespeeld en dat lijkt vooral goed te zijn voor de tegenstander. Ajax scoort moeilijk (dezelfde spelers voorin gaan niet opeens hun mannetje wel voorbij) en nu blijkt het achterin ook een gatenkaas te zijn. Je gaat er op deze manier dus op achteruit.

Ikzelf denk dat je voor Bosz' speelwijze tegen gelijkwaardige ploegen en in Europa simpelweg meer creatieve spelers nodig hebt, die wel voldoende kansen creëren en afmaken. Als je die er niet bij krijgt is Bosz' speelwijze enkel leuk in thuiswedstrijden en tegen ploegen uit het rechterrijtje.

18 juli 2016 om 11:56

Ik ben het met je eens. Wat ik al jaren riep roep ik nu nog steeds. Om aantrekkelijk voetbal te combineren met resultaat heb je kwaliteit nodig. Heel veel mensen ontkoppelen kwaliteit en aantrekkelijk voetbal maar nmm gaat het samen.

Waarom speelt Barca aantrekkelijk? Vanwege de kwaliteit.

En door de ontwikkelingen in het mondiale voetbal maar ook vanwege ons onvermogen om de juiste spelers te kopen is de kwaliteit al jaren mager bij ons.

Vanuit die gedachte heb ik nooit bezwaar gehad tegen de behoudende speelwijze van De Boer en ben ik sceptisch over het aanstellen van een kamikaze piloot als Bosz. Helaas geven de resultaten mij vooralsnog gelijk en de eerste CL voorronde wedstrijd is binnen een week ...

18 juli 2016 om 12:01

@ Cyprioot

Ik vind Bosz een prima trainer, maar hij is erg idealistisch terwijl Frank de Boer vooral erg realistisch was. Ik vond overigens dat er onder Frank de Boer heel aardig voetbal gespeeld werd, maar waarom was het saai? Omdat er voorin te weinig spelers iets kunnen creëren. Ik vrees ook dat Bosz' speelwijze met de huidige selectie gedoemd is te mislukken tegen de wat sterkere/gelijkwaardige tegenstanders. We wachten maar weer af, maar erg optimistisch ben ik niet.

18 juli 2016 om 12:22

@hennie, ik ben het met je eens. Gezien de kwaliteit heeft De Boer er qua resultaat maar ook qua aantrekkelijkheid het maximale uitgehaald. Van de 6 seizoenen dat hij coachte waren er maar 2 echt onattractief, namelijk 14/15 en 13/14.

Als je met de speelwijze onder De Boer al problemen krijgt tegen sterkere tegenstanders (zie El/cl vorig jaar) dan helemaal met de speelwijze van Bosz.

Ik heb het idee van attractief voetbal al laten varen. Dat was een luxe die we ons vroeger konden permitteren, ik ben een stuk realistischer geworden. Ik ben maandagochtend een stuk vrolijker als we ''op zijn Psvs'' 3 punten hebben gepakt dan ''op zijn Ajax' '' hebben verloren.



18 juli 2016 om 12:02

Creatieve spelers zijn er onder de Boer nooit gekomen om de doodeenvoudige reden dat hij liever volgers had en niet spelers die af en toe ook eens iets op intuïtie deden van dat was een doodzonde daardoor is er totaal geen creativiteit in deze selectie , en dat zullen ze inderdaad nodig hebben want dat zijn de spelers die vaak het verschil maken , de laatste was in mijn ogen Eriksen .

18 juli 2016 om 12:52

@ sloep01

De Boer heeft meerdere malen aangegeven dat hij voorin ''een Messi'' mist. En daarmee kun je het toch niet duidelijker maken. Ajax mist voorin spelers die iemand uit kunnen spelen en dat wekelijks kunnen. Niet de ene week wel en daarna weer 3 weken niet. Buiten Younes voldoet niemand binnen de selectie hieraan.

18 juli 2016 om 12:19

@hennie

Er zit echt wel creativiteit in, Sinkgraven maar zeker vanuit de opleiding Nouri en Frenkie de Jong. Versterkingen kunnen ook uit de opleiding komen, juist bij Ajax en juist met Nouri. Verder is het wel de basiself die ook uit bij PSV won en met flink wat punten net het kampioenschap verspeelde maar wel heel veel punten haalde, deze basiself is een jaar verder

18 juli 2016 om 12:24

Dat zijn alemaal nog geen basisspelers. Als je naar het beoogde middenveld kijkt dit jaar dan is het exact hetzelfde als vorig jaar, dus 2 brekers (gudelj, Bazoer) en een loper (klaassen), geen passer als Nouri.

18 juli 2016 om 12:49

@ afcanats

En allemaal te jong om dat nu al op een constant niveau te brengen. Dat is toch het gehele probleem? Jong talent is niet stabiel!!!

Sinkgraven laat overigens geen enkele creativiteit zien momenteel. Die heeft 1,5 jaar stilgestaan en er lijkt ook deze voorbereiding niets veranderd te zijn. Hij blijft simpele ballen verspelen waar tegendoelpunten uit voort komen. Hij is op die manier eerder creatief voor de tegenstander en dus ook echt niet basiswaardig. Het is geen toeval dat hij opnieuw op de bank lijkt te belanden.

18 juli 2016 om 14:57

@cyprioot

Nee, maar dat kan snel veranderen, dat is juist wat bij Ajax past en ook verstandig is aangezien met de weg van opleiden is ingeslagen. Die spelers zijn wel een jaar verder, bovendien bestaat de kans zeker dat een Sinkgraven beter gaat presteren, hij heeft nu even kunnen wennen en denk dat de speelstijl van Bosz hem beter past. Er zijn wel creatieve spelers aanwezig, als je het mij vraagt, dermate creatief en talentvol dat we ze de kans moeten geven.

18 juli 2016 om 15:00

@hennie

Klopt, dat is ook een probleem maar tegelijkertijd is het ook waar Ajax toe veroordeeld is op dit moment. Ik denk dat je prima met Klaassen, Gudelj, Nouri kan spelen bijvoorbeeld, die andere twee zijn vrij ervaren ondanks hun jonge leeftijd en zo jong zijn die ook weer niet meer.

Dat ben ik dan niet met je eens, toen hij kwam werd het spel meteen een stuk beter en dreigender, dat moest nog beter maar hij bracht wel meteen wat gevaar, hij probleem is vooral dat hij verdedigend zijn taken niet moet vergeten of in ieder geval niet dom balverlies moet leiden. De jongen heeft ook gewoon een kans net als de rest van het team.

18 juli 2016 om 15:20

@hennie, je kunt lullen over ''die jongen moet wennen'', ''is nog jong'' etc. maar ik heb persoonlijk Sinkgraven al afgeschreven. Dat is een keiharde miskoop. Kom op, in 1,5 seizoen niet 1 goal maken als aanvallende middenvelder in een team als Ajax ...

18 juli 2016 om 15:26

@cyprioot

Dat is wel heel makkelijk, een hele tijd geblesseerd, die tijd mag je eraf trekken dan zit hij pas een jaar bij Ajax. Hij speelt ook lang niet alles he, overigens heeft hij in zijn eerste seizoenshelft behoorlijk wat assists gehad, dat is toch nog belangrijker als middenvelder.

Ik snap niet waar deze onrust vandaan komt. Het is krankzinnig om kritiek te hebben na een paar totaal onbelangrijke oefenwedstrijdjes. Maar zelfs van de voorrondes CL mag je eigenlijk niks verwachten. Het is de schuld van de selectie van vorig jaar inclusief Frank de Boer als Ajax de CL niet haalt niet die van Peter Bosz. Geef die man de tijd om wat op te bouwen. Tot aan de winterstop moet je hem überhaupt niet lastig vallen.

18 juli 2016 om 13:02

Het is even krankzinnig om te doen alsof we klaar zijn voor de competitie terwijl de oefenduels aantonen dat we dat absoluut niet zijn. Maar het kan altijd nog een stap erger, Peter Bosz een half jaar lang zijn gang laten gaan zonder hem lastig te vallen met kritiek.

Tot de winterstop kun je het hele seizoen al verpesten, net alsof het dan nog wat uitmaakt dat het na de winter misschien eens gaat lopen. Er moeten gewoon resultaten geboekt worden, geen excuses. Frank de Boer klaagde ook niet dat hij een selectie met hiaten, totaal uit vorm kreeg en direct tegen AC Milan in San Siro moest spelen.

We gaan Peter Bosz echt niet afrekenen op slechte oefenduels, maar we gaan hem ook niet een hand vol nederlagen in de Eredivisie toegeven omdat hij zogenaamd tijd nodig heeft. Hij regelt maar gewoon dat er degelijke resultaten worden geboekt.

Is wel begrijpelijk. Ik lees veel reacties dat er geklaagd werd over het spel. Maar het klagen kwam van de supporters en het zijn de voetballers die meer zekerheid willen. Voor een team als Ajax is het een rot moment voor de wedstrijd van het jaar. Maar ook als Barcelona, Bayern of Manchester nu de wedstrijd van het jaar moesten spelen hebben ze problemen. Het beste is denk ik om samen met coach en spelers een oplossing te bedenken. Als het te vroeg is voor 90 minuten pressie kan je dat best weglaten.

Wat hebben al die persoonlijke fouten (blunders) te maken met het aanvallende voetbal
wat Bosz terecht voorstaat; daar is hij toch voor gehaald. Misschien dat Marc Overmars
eens dringend moet gaan kijken naar zijn samengestelde selectie, en vooral waar het
fout is gegaan. Hij zal niet alleen schuldig zijn, maar als je denkt Europa te bestormen
met spelers als Veltman, Viergever, Dijks, Sinkgraven, van der Hoorn, van Rhijn, Duarte,
Zimling, een totaal uitgebluste Heitinga, etc., dan heb je kilo's boter op je hoofd. Milik en
Younes zijn toevalstreffers, maar spreekt in zijn voordeel, daarnaast OK gedaan met
binnenhalen van talentvolle jeugd, al is dat nog wel even afwachten - voordeel van de
twijfel - maar amper toegevoegde waarde voor de eerste selectie. Waar PSV en ook Az
prima handelen op de transfermarkt, lijkt dat terrein voor Ovemars niet begaanbaar, wel
of niet gehinderd door een lastig RVC of meedenkend TH. Wat Bosz betreft, flink
huishouden in het eerste elftal, wie niet meewil of -kan op naar het tweede en de uitgang.
Ajax wordt hoe dan ook uitgeschakeld door Paok, dus hoe sneller de boel op de rit -
lekker weer eens vooruit i.p.v. breed - hoe liever. Zie het middenveld met Klaassen op 6,
van de Beek en Nouri al voor me. Wat een verademing met de postbodes Gudelj - was
maar mooi bij AZ gebleven - en de zichzelf overschattende Bazoer - snel verkopen nu
deze jongen geen zin meer heeft in voetbal. En probeer Zyech te halen, voor hangend
aan de rechterkant. Met Milik en Younes heb je dan toch een prachtig aanvallend geheel?
Achterin Tete, Westermann, Sánchez en nog een volwaardige back, of Riedewald, en
je kunt vooruit! En daarna doorselecteren, en alleen jeugd inzetten als die volwaardig
mee kunnen draaien. Dus, er is genoeg werk aan de winkel, maar ik vrees men bij Ajax
toch wel geschrokken is van wat Bosz teweeg brengt. Bedenkingen over de kleine
inkoop kabouter zijn niet aan de orde, als de cijfers lekker zwart staan (bonus;-)...

18 juli 2016 om 12:12

@pinko

Van de spelers die jij noemt zijn alleen Veltman en Dijks basisspelers, de rest zijn geen selectiespelers of zijn back up geweest en vaak niet onverdienstelijk. Kortom, ja we bestromen europa met dat soort speler, maar dat zijn wel backups. Veltman en Dijks (wat heeft die jongen fout gedaan) hebben daarnaast prima gepresteerd vorig jaar in de ED, in europa een stuk minder, dat wel. Sterker nog Ajax deed het beter dan AZ en Psv, de achterhoede kreeg het minste tegen.

Daarnaast handelt ajax wel, heeft zon 10 miljoen uitgegeven, PSV heeft nog veel gaten in de selectie. Komt nog bij, dat ajax meer opleid en koopt en daardoor meestal ook minder hoeft te kopen, dan lopen we onze talenten in de weg, of de talenten de aankopen. Komt ook nog bij dat er nauwelijks basisspelers zijn vertrokken waardoor we niet zoals PSV met Bruma wat op hoeven te vangen.

Verder heeft ajax de genoemde spelers om aanvallender te spelen, ook Sinkgraven is er, die is ook wat creatiever dan Bazoer/gudelj.

1. de cijfers zijn belangrijk en onderdeel van het plan cruijff, rode cijfers zijn wanbeleid 2. daarbinnen doet overmars heel veel goed vooral (milik en Younes bv.).

Constant je tegenstander afjagen heeft ook met conditie te maken. Kunnen sommige spelers het fysiek niet aan of hebben ze er geen zin in?

Jemig, dit bedoelde ik dus dat Overmars en Vd. Sar onverantwoordelijk bezig zijn geweest met de aanstelling van Bosz. De onrust is nu alweer aanwezig en dat zal met tegenvallende resultaten alleen maar erger worden.

18 juli 2016 om 13:07

Waarom?

Het nieuwe proces vraagt tijd , kan je ovespannen over doen maar dat lijkt me niet nodig.
Geef de coach vertrouwen en tijd.

18 juli 2016 om 13:15

Die tijd gaat Bosz niet veel krijgen, er zal snel gepresteerd moeten worden of er zal weer een crisis uitbreken. Ajax is geen Vitesse waar je in alle rust aan een team kan bouwen. Bij Ajax moet er direct gepresteerd worden. En als Bosz niet naar die maatstaf kan presteren met zijn selectie dan is hij ongeschikt als trainer voor Ajax.

18 juli 2016 om 15:02

@fcunie

Nu heeft hij de tijd nog wel en ik hoop dat we hem eens wat meer gunnen, Ajax is ook het oude ajax niet meer waar we de top van de wereld waren, dus wat mij betreft krijgt hij wat meer de kans dan zoals het vroeger altijd ging.

Verder wel eens dat er gepresteerd moet worden.

Lieve mensen, het gaat niks worden met Ajax komende seizoen.peter Bozs is te zacht en lief en die jongens hebben echt een killer nodig

18 juli 2016 om 13:09

@ albert333

Bosz lijkt mij nou helemaal niet het type wat een push over is, volgens mij hamert hij op discipline en inzet/gezonde vechtlust.

Bosz moet zeker zijn tactiek kunnen uitoefenen, maar moet er ook aan denken dat hij nu met andere spelers te maken heeft dan bij bv vittesse, daar waren meer spelers van bv engeland en die zijn die taktiek van daaruit ook meer gewend, dus zeker safetie incalculeren dat is altijd goed

ben het wel eens met Fcunie ,maar ik vraag me nog steeds af wanneer die 2 kanonnen komen !!

Bosz is bij elke club waar hij gewerkt heeft lager geeindigd dan waar de club het seizoen daarvoor eindigde. Kijk het maar na Heracles Vitesse en Macabi......ajax gaat dus , als hij de traditie in ere houd, 3e worden de komende competitie

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren