Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Graafschap verliest kort geding en degradeert

Laatste update:

De Graafschap is er niet in geslaagd om zijn plek in de Eredivisie via de rechter terug te winnen. De Superboeren probeerden via een kort geding alsnog op het hoogste niveau terecht te komen, maar de rechter heeft de vordering van De Graafschap afgewezen. De ploeg gaan zich zodoende volledig gaan richten op voetballen in de Jupiler League; op vrijdag 5 augustus wordt er begonnen met een thuiswedstrijd tegen FC Eindhoven.

/

De kiem van de rechtsgang van De Graafschap werd gelegd in Enschede. Door financiële wanorde bij FC Twente dachten de Achterhoekers, op sportieve gronden gedegradeerd naar de Jupiler League, toch aanspraak te kunnen maken op een plek in de Eredivisie. De Doetinchemmers dachten door een besluit van de licentiecommissie op het hoogste niveau te mogen blijven, maar de beroepscommissie oordeelde compleet anders.

In Enschede was het door de uitspraak van de beroepscommissie feest, maar de Superboeren voelden zich aan het lijntje gehouden en stapten naar de burgerrechter. “We zijn 27 dagen lang gegijzeld”, stamelde men destijds al in Doetinchem. “We knokken voor onze eigen plek op het hoogste niveau, maar zeker ook ter voorkoming van een dergelijk falend systeem in de toekomst”, zei commercieel directeur Martine Zuil. De KNVB vond dat De Graafschap op basis van de reglementen nergens recht op had en de rechter ging daar in mee.

De kans is overigens aanwezig dat de Achterhoekers het hier niet bij laten zitten: “Er zijn verschillende mogelijkheden. We kunnen een spoedappèl aanvragen bij het Hof, maar we kunnen ook de reeds ingezette bodemprocedure doorzetten. Voordat we beslissen of en welke stappen we nog zullen nemen, gaan we eerst binnen onze eigen club bij de diverse geledingen te rade”, laat Zuil weten in een verklaring op de website van de club.

Het is terecht dat De Graafschap degradeert

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Sws terecht als je de playoffs verliest

15 juli 2016 om 14:13

Super onterecht, wie zegt dat de graafschap niet was gedegradeerd als Twente niet had vals gespeeld? Twente hoort eruit te liggen en niet de graafschap....

Vals spelen loont....

15 juli 2016 om 14:17

Ja valsspelen loont echt.....
Boete na boete na boete.
Minder aantrekkelijk voor sponsoren..
Alle goeie spelers vertrokken.
Al met al heeft het twente al 6miljoen gekost.. ja valsspelen loont echt.
Graafschap gewoon terecht gedegradeerd. Hadden ze de playoffs maar moeten winnen.
Kansloze actie. Over de rug van twente hun eigen falen proberen recht te zetten.

15 juli 2016 om 14:25

Rnm1987. Feit is wel dat als alles volgens de precieze regeltjes was gegaan Twente een faillisement had kunnen aanvragen en dus niet meer mee zou moeten kunnen doen in de eredivisie. Door het rare gekonkel van de Knvb hebben ze heel veel geluk dat er uberhaupt nog bestaansrecht is voor Twente.

15 juli 2016 om 14:29

Als je de bedragen van de boetes ziet schrik je niet echt. Alle goede spelers weg, nee hoor ze proberen de hoofdprijs voor Ziyech te vragen en met dat geld komen ze mooi uit de problemen en kunnen ze mooi opnieuw beginnen terwijl andere clubs niet vals spelen en niet hun hoofd boven water kunnen houden.
De KNVB red Twente van degradatie! Schandalig dat de straf vast stond en Twente het kort geding verliest en de KNVB Twente red van degradatie op het laatste moment omdat zo'n mooie club niet verloren mag gaan.
Twente was een mooie club in mijn ogen, de fans zijn nog steeds geweldig maar de rest van de club kan ik niet meer hebben.
Wat een grote rotzooi hebben Twente en de KNVB ervan gemaakt!!

15 juli 2016 om 14:30

In dat geval zou NAC en of Cambuur net zoveel recht hebben op die plek!?

15 juli 2016 om 14:30

Op welke manier heeft Twente eigenlijk vals gespeeld. .??

15 juli 2016 om 14:31

Twente heeft geluk gehad dat de knvb in december en de rest van het seizoen bepaalde dingen heeft beloofd aan twente. Zorgen dat je die dingen uitvoerd en dan blijf je in de eredivisie. Twente heeft al die dingen uitgevoerd.
Door die beloftes van de knvb heeft de knvb zichzelf in de vingers gesneden en kon het maar 1 ding doen: twente de licentie laten behouden.
Zonder die beloftes had twente geen kans gehad en zou de licentie terecht afgepakt zijn.

15 juli 2016 om 14:33

De Graafschap is niet 1 maar 2 plaatsen onder de streep geëindigd. Ook al zouden we Twente uit de gehele ranglijst verwijderen, dan nog had de Graafschap play-offs moeten spelen.

Het is gewoon treurig dat de Graafschap op deze wijze probeert in de Eredivisie te blijven. Op sportieve basis zijn ze gewoon keihard gedegradeerd.

15 juli 2016 om 14:33

Nou, dan wil ik graag dat Feyenoord 5 kampioenschappen van de afgelopen 5 jaar krijgt toegekent. Want als Twente niet had vals gespeeld was Feyenoord 5x op rij kampioen geworden!!

15 juli 2016 om 14:38

ziyech had niet bij twente mogen spelen . en je kunt toch niet met droge ogen zeggen dat die niet van invloed is geweest op het spel van twente na de winterstop hé ? een kleinere ploeg had niet meer bestaan .

15 juli 2016 om 14:39

de hele na-competitie en competitie is vernaggelt door fc twente . . de graafschap had heel andere tegenstanders gehad en zelfs cambuur had na-competitie mogen spelen .

15 juli 2016 om 14:41

Ik vind dat feyenoord geen reden heeft om te klagen.
Rkc en dordrecht wel. Als twente eerlijk had gespeeld hadden die 2 ploegen de afgelopen jaren voorronde champions league gehaald

15 juli 2016 om 14:55

Hoezo over de rug van Twente? Graafschap heeft hier niet om gevraagd, we zijn een maand lang in onzekerheid geweest terwijl daar niemand daar in Doetinchem om gevraagd heeft. Het zou gaan om een constructie met de Graafschap en FC Twente..

15 juli 2016 om 15:08

Hoi Diekertjedap,

Lang niet gezien en gesproken (gelukkig). Ziyech heeft inderdaad veel betekent voor Twente.
Maar waarom schrijf je 'na de winterstop' ? Voor jouw informatie: vóór de winterstop speelde hij ook bij Twente en toen stond Twente gewoon onderaan. Dus wat is jouw punt?

En dan heel bewust opschrijven 'na de winterstop'. Om zo je gelijk te halen en Twente weer eens neer te halen.

15 juli 2016 om 15:17

@diekertjedap: Nee, de Zyech transfer is een week te laat aangemeld bij de Knvb waardoor ze 45.000,- boete in koop hebben genomen. Schandalig! En die verkeerde tegenstanders in de nacompetitie: allemaal Twentes schuld!

15 juli 2016 om 15:22

@superboeruhhh: Fc Twente is net zo goed een maand lang in onzekerheid geweest, en heeft daar niet om gevraagd. Jouw punt?

15 juli 2016 om 15:44

Over: " in dat geval zou nac en of cambuur er even veel recht op hebben. Van rm

15 juli 2016 om 15:48

Het gehele betoog van de Graafschap met inzet een plek in de eredivisie, ging over Twente, Goahead Eagles is niet in het betoog genoemd. Er zelfs niet 1 reden aangedragen waarom een club als de graafschap in de eredivisie zou moeten spelen zonder de zaak "twente" aan te halen. Alleen daaruit blijkt al een niet hele sterke zaak. Helaas.. wat mij betreft had de graafschap gerust als 19e club mogen worden toegevoegd.

15 juli 2016 om 16:13

Ik vind beide fans geweldig, en vind dat de Graafschap sportief gewoon gedegradeerd is. Maar als jij na twee uitspraken hoort dat Twente moet degraderen, dan ga je er bijna vanuit dat je eredivisie speelt. Dna wil je hierop begroten en spelers aantrekken. Vervolgens weet je 27 dagen lamg niks zeker, en plotseling ben je alsnog gedegradeerd door een (voor mij) alsnog bizarre uitspraak. Hoe het is gelopen blijft vreemd en zit een sterk luchtje aan. Daarnaast heeft de Graafschap recht op minimaal een compensatie omdat ze zo lang geen normale begroting hebben kunnen maken.

15 juli 2016 om 16:19

De Graafschap vind ik echt een leuke club en ik zie ze zelfs een beetje als broer. Maar voorop staat: wanneer zij sportief gezien niet geschutterd hadden in de nacompetitie, dan hadden ze gewoon nog ED gespeeld, ongeacht Twente en haar wanbeleid (want dat was het, dat ontken ik niet)

Hoe jammer ook, ik had graag De Graafschap willen behouden voor de ED.

15 juli 2016 om 18:35

Mart1990, jij bent bij deze genomineerd voor de award domste reactie van de dag

15 juli 2016 om 20:04

Ja jij weet wat van voetbal👊👊👊

15 juli 2016 om 20:05

Tuurlijk niet doe niet zo dom

Terrecht naar mijn mening. Goed geprobeerd maar sportief zijn ze gewoon gedegradeerd. Twente blijft en daar ben ik sportief gezien blij mee!

15 juli 2016 om 14:32

Ik vind het goed als Twente erin blijft, als vanaf nu alles beter gaat bij twente en ze het negatieve imago zo snel mogelijk kwijt raken!

15 juli 2016 om 14:50

Naar mijn mening ook terecht, maar ik vind dat de Graafschap wel enige vorm van compensatie moet krijgen. Ze wisten tijden niet waar ze zouden spelen en dus ook niet wat hun budget zou zijn, pas nu kunnen ze anticiperen met het budget wat ze hebben. De knvb heeft er zelf een rotzooi van gemaakt door dit allemaal zo onduidelijk te maken en iedereen aan het lijntje te houden dat ze daar ook hun verantwoordelijkheid in moeten nemen.
Daarnaast moet er ook iets gebeuren met de tv gelden die aan Twente zijn gegeven de afgelopen jaren, Twente heeft dit voorgesteld aan alle clubs als goedmakertje. Hier ga je niets meer van horen, maar clubs die net rond plek 7 stonden hebben hier behoorlijk minder geld door gekregen de afgelopen jaren.

15 juli 2016 om 18:30

@BendeR: met de TV-gelden bebeurt al lang wat. De andere clubs hebben Twente 1,5 miljoen tv-gelf afgeperst, en als gevolg van de puntenstraffen is Twente 2 en 1 plaats lager geëindigd de afgelopen 2 seizoenen. Daarmee is Twente de komende 10 jaar gestraft omdat die lagere posities punten kosten voor de verdeling van de TV-gelden.

15 juli 2016 om 15:58

Ik snap niet wat je tegen twente hebt, ik snap wel dat je wat hebt tegen de mensen bent die verkeerd hebben gehandeld. Het bestuur wat er nu zit heeft daar niks mee te maken die proberen juist alles weer goed te maken. Waar met hart en ziel aan gewerkt word. Tuurlijk kunnen die bestuurders die er nu zitten niet alles maken maar ze zullen hun best doen. Daarnaast is de club de supporters, zonder supporters is er geen club dus als je erg vind voor de supporters is twente ook nog niet zon kut club maar is het nadat het helemaal fout is gegaan weer een club van de suppprters waar die nu ook hun stem kunnen laten horen door die zettel. Ik denk dat als twente de aankomende moeilijke tijd door komt het een geweldige club word.

On topic: volgens mij had graafschap zelf deze situatie gecreeerd, het gevolg was als twente degradeerd dat hun dan zouden promoveren, ze hebben zelf telkens geschreeuwd dat ze er vanuit gaan dat ze mogen blijven in de eredivisie, op dat soort uitdagende conclusies hoeft de knvb niet te reageren wat ik wel jammer vind is dat ze eerst heel medelevend deden met twente en dat dit wat tussen hun en de knvb is en daarna in de rechtzaal twente de grond in boren. Helaas.

“We knokken voor onze eigen plek op het hoogste niveau, ... ".

Dit hadden ze moeten doen op het veld, tijdens de wedstrijd. Niet na de wedstrijd of via de rechter. Terecht dat ze alsnog gedegradeerd zijn. Weinig sympathie meer over voor die club. Hebben helemaal geen recht om op het hoogste niveau uit te komen.

15 juli 2016 om 14:29

Helemaal mee eens echter vind ik wel dat ze comensatie verdienen. Als jou maanden lang (volgens mij 2 maanden ofzo) word verteld dat je toch eredivisie gaat spelen en dan uiteindelijk toch niet dan is dat een klap. Ze hebben waarschijnlijk toch het beleid daarop afgestemt. Ze hadden i.m.o. ook beter om een schadevergoeding kunnen vragen i.p.v. toegang tot de eredivisie.

15 juli 2016 om 14:33

Juist dit was ook het probleem van de Graafschap.

15 juli 2016 om 14:34

Het was nooit zeker dat ze eredivisie zouden blijven spelen. Het was al wel duidelijk dat ze gedegradeerd waren. Een klein sprankje hoop is geen reden om ergens recht te aan ontlenen. Niet de Knvb heeft ze misleid, ze hebben zichzelf misleid.

Het verdient misschien geen schoonheidsprijs, maar het is natuurlijk zot om je verdiende plek te betwisten.

15 juli 2016 om 14:34

Ik vind het een stuk logischer wanneer de Graafschap enige compensatie krijgt voor de onduidelijkheid. Maar een 'ticket' voor Eredivisievoetbal? Echt niet!

15 juli 2016 om 15:27

@gwgwgw: Dat scenario was er en is ook duidelijk door de Knvb gecommuniceerd: Als Twente degradeert is er een kansje dat de Graafschap blijven mag. Dat betekent dat als Twente niet degradeert de kous dus af is!

15 juli 2016 om 16:00

Ze verdienen inderdaad compensatie. Ook al was de Knvb wel direct duidelijk tegenover de Graafschap, de club moest wel 2 plannen opstellen (ED en JL) en daardoor heeft het lang moeten wachten om te weten welk plan het moest uitvoeren. Ze liepen dus net zoveel weken achter als FC Twente na de uitspraak van de Beroepscommissie. Daardoor heeft de club in mijn ogen gewoon recht op een financiele compensatie.

15 juli 2016 om 16:08

Jules,
je heb helemaal gelijk,oké een compensatie kan nog.
Maar verder gewoon snel terug komen via de Jupiler League,
liefst volgend jaar,.

15 juli 2016 om 16:23

@gwgwgw: Twente heeft toch ook een maand in de wacht moeten staan, niet wetende hoe de sportieve en financiele begroting voor het nieuwe seizoen moeten maken? En Twente heeft daar ook niet om gevraagd!

15 juli 2016 om 16:01

Nee dat heb je dus mis, waarom zou Twente wel recht op een plek hebben dan? Die hebben zelfs in de dubieuze tijd Ziyech binnen gehaald die ze erg veel punten heeft opgeleverd en zelfs nu nog een groot deel uit de schulden haalt met de verkoop, de Knvb heeft er een zooitje van gemaakt en Twente er direct uit moeten gooien. Valsspelers worden beloond in dit verhaal.

Op naar de bodemprocedure...enigste manier om de onderste steen boven te krijgen van dit corrupte zooitje bij de Knvb...
Want dat die zaak rond de beroepscomissie stinkt van handjeklap en corruptie is wel duidelijk...

15 juli 2016 om 16:13

Wel even voor de duidelijkheid aangezien dit topic over het kortgeding van de Graafschap tegen de Knvb gaat: Het enigste wat de Knvb verkeerd doet tegenover de Graafschap is dat ze weigeren een financiele compensatie toe te kennen. De Knvb is nl. in zowel de media als tegen de Graafschap vanaf het begin duidelijk geweest over de gang van zaken.

Pas bij het definitieve besluit (beroepscommissie) zouden de Graafschap en Twente weten waar ze aan toe waren. Toen was de Graafschap op sportieve gronden al gedegradeerd. Je kunt de Knvb dus een corrupt zooitje noemen vanwege alle fouten die ze de afgelopen jaren hebben gemaakt, maar niet jegens de Graafschap.

Neemt natuurlijk niet weg dat het allemaal erg jammer is wat er is gebeurd. Beide clubs verdienen misschien niet de schoonheidsprijs, maar deden rechtelijk wel wat letterlijk iedere club zou doen in hun schoenen. Ik mag hopen dat de Knvb hier leer uit trekt en de boel rigoureus verandert, want het is namelijk onacceptabel dat een voetbalbond zoveel fouten maakt.

15 juli 2016 om 16:34

Kansloos als het gaat om een plek in de Eredivisie. Bodemprocedure kan maanden duren voordat je een vonnis hebt

In mijn ogen terecht, win je de nacompetitie wedstrijden is er niks aan de hand.
Dus ze hebben het zelf door de vingers laten glippen.

Was te verwachten maar het verdiend allemaal de schoonheidsprijs niet wat voor zooitje de Knvb ervan gemaakt had.

De graafschap is sportief natuurlijk ook gewoon gedegradeerd, maar het blijft erg vervelend.....
Sterkte Superboeren en de fans!!!

Titel klopt niet.
Ze waren al terecht gedegradeerd.
De titel kan beter zijn: de graafschap verliest kansloos kort geding en blijf terecht in de jupiler league

15 juli 2016 om 14:31

Kansloos kort geding? Net als Twente het kansloze beroep van de beroepscommissie alsnog in hun voordeel zag keren zeker?

15 juli 2016 om 14:34

Graafschap heeft nergens recht op. Zijn terecht gedegradeerd. Zouden toch eredivisie spelen als twente eruit zou gaan. Dat is niet het geval. Dus niet zeuren. Hadden ze maar beter moeten spelen

15 juli 2016 om 16:45

@ Troy010

Met als groot verschil dat Twente nog juridisch een punt had om te maken. Je kunt erover discussiëren, maar Twente vond dat ze voldoende aan de eisen van de licentiecommissie/knvb had voldaan en nu alsnog een grotere straf kreeg dan 'afgesproken', waardoor alle maatregelen e.d. voor niets waren. De Graafschap had simpelweg juridisch geen enkele poot om op te staan aangezien Knvb altijd gezegd heeft dat Graafschap gedegradeerd was.

15 juli 2016 om 19:22

Afhankelijk van de eis van De Graafschap. Maar als dat om een plek in de Eredivisie ging was het redelijk kansloos ja. Je vraagt namelijk om een voorlopige voorziening vooruitlopend op de bodemprocedure. Nu de bodemprocedure nooit voor de start van de competitie is beslecht, heeft de gevraagde voorziening geen voorlopig karakter meer. Hoe ga je de voorlopige voorziening namelijk terugdraaien als de bodemrechter toch anders beslist en de competitie reeds in volle gang is. Los dat de complexiteit van de zaak zich eigenlijk niet leent voor een kort geding, zal een dergelijke voorziening doorgaans worden afgewezen.

Tsja, het was niet handig van de Knvb maar ze zijn natuurlijk terecht gedegradeerd.

15 juli 2016 om 16:13

Gewoon via de na competitie gedegradeerd,en volgend jaar zien ze we,
ze gewoon weer terug in de eredivisie de superboeren.

Als je gewoon op sportief front uitgeschakeld wordt , wat valt er dan nog te zeuren ? Tuurlijk twente heeft er een puinhoop van gemaakt maar de graafschap had geen enkel recht van spreken.

15 juli 2016 om 15:16

De KNVB heeft er voornamelijk een zooitje van gemaakt. De Graafschap verdient de door de KNVB toegezegde plek in de Eredivisie gewoon te verkrijgen. Zelden zo'n amateuristische bende meegemaakt. Ik hoop dat de Graafschap alsnog via de bodemprocedure z'n verdiende plek weet te bemachtigen.

15 juli 2016 om 15:34

Welke plek ze waren gwn niet goed genoeg als je laaste staat dan ga eruit zo gaat het jaren toch ze hebben hun stunt gemaakt laaste wedstrijd maar daarvoor niet dus pech.....

15 juli 2016 om 15:44

@ Metropole

Ongelooflijk, sommige mensen zeggen maar wat. Er is gewoon geen plek toegezegd aan Graafschap, er is altijd gezegd dat Graafschap gegradeerd is, en dat ze misschien geluk zouden kunnen hebben als het definitieve besluit van de licentiecommissie was dat Twente zou degraderen.

15 juli 2016 om 16:16

Jn87, niks aan toe te voegen helemaal gelijk.

15 juli 2016 om 16:16

Op basis waarvan is die plek terecht dan? De club heeft de play-offs verloren. De Graafschap is een prachtige club en ik gun het ze van harte, maar sportief gezien (en daar gaat het uiteindelijk toch om) heeft het geen recht om Eredivisie-voetbal te spelen.

Niet meer dan logisch, al meende menigeen dat de Graafschap dit zou winnen. Ik voel een hoger beroep aankomen.

Zeer terecht ! Ze hadden het op het veld moeten verdienen/waarmaken.....niet in de rechtzaal !

Ben al mijn sympathie kwijt geraakt voor de graafschap.
Laatste geworden in de competitie.
Ziyech en consorten stonden gewoon lekker te ballen die hebben niets te maken met wat zich in het bestuur afspeelde.

15 juli 2016 om 15:02

1. De Graafschap is niet laatste geëindigd. 2. Valsspelen hoort niet beloond te worden en de Graafschap is gewoon aan het lijntje gehouden en konden zich niet eens voorbereiden op dit seizoen.

15 juli 2016 om 15:50

Ten eerste is valsspelen een beetje een kinderachtig woord en ten tweede is Twente gewoon bestraft voor de Fraude die ze gepleegd hebben. Dat jij dit straf niet hoog genoeg vindt is prima maar dat maakt niet dat Twente beloond is of gematst is; die straf is (net als intrekken van de licentie) gewoon volgens de reglementen van de Knvb.

En waarom zou De Graafschap dat sportief gedegradeerd is en zoveel nadeel als elke andere club heeft gehad van hetgeen Twente heeft misdaan beloond moeten worden?

15 juli 2016 om 16:19

1. De Graafschap werd 17de en verloor met duidelijke cijfers van Go Ahead in de playoffs.

2. Valsspelen hoort inderdaad niet beloond te worden, maar er hoort ook niet van geprofiteerd te worden.

3. De Knvb is vanaf het begin in zowel de pers als tegen de Graafschap duidelijk geweest (alleen promotie bij definitief negatief besluit van de beroepscommissie).

4. Voor het niet kunnen voorbereiden hoort de club een compensatie te krijgen. Geen plek in de Eredivisie terwijl je al gedegradeerd bent op sportieve gronden.

15 juli 2016 om 17:47

Oke de graafschap moet de Championsleague in omdat twente een zaakwaarnemer en een scout een extra rekening heeft gestuurd en die gelden vervolgens in een ander potje hebben gestopt.

15 juli 2016 om 14:23

Overigens is het voor De Graafschap niet klaar. Ze gaan hoogstwaarschijnlijk een bodemprocedure aanspannen. Maar dat gaat wel een jaartje in beslag nemen en heeft dus geen invloed meer op komende competitie.

Maar deze uitspraak was natuurlijk te verwachten. Juridisch had De Graafschap weinig poten om op te staan.

Ondanks dat ik het aanblijven van FC Twente onterecht vind, kan ik me niet voorstellen dat iemand serieus heeft gedacht dat De Graafschap dit proces ging winnen?

15 juli 2016 om 14:25

Dit was de enige mogelijkheid op korte termijn en enigszins ingecalculeerd. De rechter geeft aan dat deze zaak inhoudelijk behandeld dient te worden. Dit kost maanden.

Op basis van de competitie niet meer dan terecht dat de Graafschap kort geding verliest, maar de Knvb heeft de Graafschap ergens bij betrokken en weken in onzekerheid gelaten in een case waar het part nog deel aan had. Twente zou degraderen, de Graafschap zou in Eredivsie blijven. Twente ging in beroep (logisch) maar de Graafschap wist niet waar het aan toe was. Zou het eredivsie spelen of toch Jupiler League? Het heeft een aantal weken geen spelers aan kunnen trekken, contracten verlengen etc, of al willen verkopen omdat ze met handen en voeten gebonden zaten aan een zaak waar de Knvb ze in heeft betrokken. Volstrekt logisch dus dat de Graafschap alles probeert om alsnog in de eredivisie te blijven. Deze uitspraak zat er in, is imo ook terecht, maar kan de Graafschap volledig begrijpen. De Knvb heeft als een amateur gehandeld. Twente is de dans ontsprongen, en heeft de boel jarenlang voor de gek kunnen houden, en is daar veel te goed mee weg gekomen. Ze hadden moeten handelen zoals destijds in Italie gebeurde. Twente gewoon aan het seizoen laten beginnen, maar wel met 25 punten in mindering of zo. Wist de Graafschap gelijk na de nederlaag bij Go Ahead waar het aan toe was. En had Twente ook de terechte straf gekregen. Degradatie naar de Jup.

15 juli 2016 om 14:27

Door de graafschap fans word de hele zaak steeds verkeerdom bekeken.

In de ogen van de graafschap: we zouden in de eredivisie blijven en moeten nu alsnog naar de jupiler league.

In werkelijkheid: de graafschap was sportief gedegradeerd naar de jupiler en zou met heel veel geluk nog een kansje hadden gehad op de eredivisie.

Ze hadden gewoon hun beleid aan kunnen passen aan de jupiler. Mochten ze dan met de kans van de 1op 1000 alsnog promoveren naar de eredivisie hadden ze alanog 2at duurdere spelers aan kunnen trekken.
Beetje zielig doen en over de rug van twente proberen hun eigen falen recht te zetten. Jammer maar helaas

15 juli 2016 om 14:35

Nee hoor. De Graafschap bleef in de Eredivisie nav uitspraken van de LC EN de rechter. Vervolgens komen de vrienden van Fc Twente in de beroepscommissie met de uitspraak dat Twente erin mag blijven. Dit is hoe het is gelopen en niet anders.

15 juli 2016 om 14:39

@ Troy010

Nee, dat is gewoon niet waar. Knvb heeft altijd verklaard dat Graafschap gewoon gedegradeerd was maar geluk zou hebben als de onduidelijkheid over Twente opgelost was en ze zouden degraderen. Dat 'vrienden van FC Twente' is ook onzin, waar heb je dat vandaan? Media? Leden van de commissie hadden vroeger gestudeerd in Enschede, tientallen jaren terug.. och wat een vriendjespolitiek ja..

15 juli 2016 om 14:45

Hahaha ja mooi is dat he. 1 van de grootste universiteiten van nl zit hier in enschede. Tja als je daar dan een paar jaar gestudeerd hebt ben je meteen een echte tukker...
Ik werk in utrecht, maar moet niks met die club te maken hebben.
Kansloos gezeur

15 juli 2016 om 15:04

@ gwgwgw

Nope, echt niet waar. De Knvb heeft dit letterlijk gezegd:

'het is een voorgenomen besluit dat FC Twente uit de eredivisie wordt gezet, maar op dit moment is dat nog niet definitief en is De Graafschap dus gedegradeerd. De Centrale Spelersraad moet nog advies uitbrengen over FC Twente en bovendien lijkt het erop dat de club naar de rechter stapt.'

Daarna is dit standpunt steeds aangehouden.

15 juli 2016 om 15:19

@troy010

De Graafschap kon en kan geen recht ontlenen aan de uitspraak van de Lc en de rechter omdat er nog steeds een andere uitkomst door de beroepscommissie mogelijk was.
Dat is gewoon de procedure en die was bij iedereen bekent!

15 juli 2016 om 15:39

@ gwgwgw

Volgens wil je het niet begrijpen; de straf was degradatie, maar zolang die niet definitief was, promoveerde er niemand in plaats van Twente. Het enige dat bekend was, was dat Graafschap in hun plek zou komen als Twente inderdaad degradeerde. Knvb kan er niets aan doen dat Graafschap toen al zelf is gaan geloven dat ze sowieso zouden promoveren. Graafschap moest gewoon uitgaan van degradatie, zoals de Knvb steeds gezegd heeft. Knvb kon daarnaast moeilijk Twente de mogelijkheid tot beroep ontzeggen, en dat de beroepscommissie anders geoordeeld heeft kan gebeuren, erg zwak van Graafschap de achtergrond van leden van de commissie erbij te halen.

15 juli 2016 om 16:35

Weet je wat ik denk? Ik denk dat het bestuur en consorten van de Graafschap na het bekend worden van de uitspraak van de LC flink is gaan feesten en toezeggingen aan deze en gene is gaan maken alsof ze nog een eredivisie club waren. En wilden niet zien dat de uitspraak van de rechter op het kortgeding van Twente eigenlijk niets met de Graafschap van doen had. Tja, dan krijg je door onnozelheid en collectieve verdringing natuurlijk even flink de deksel op je neus.
Dat gezichtsverlies in je eigen omgeving (doetinchem e.o.) ga je vervolgens opblazen om je hachje te redden, maar hebt niet door dat je je in de rest van Nederland compleet belachelijk maakt!

15 juli 2016 om 17:09

Terwijl je wacht kun je ook nuttige dingen doen volgens mij? Dat De Graafschap er wellicht voor gekozen heeft om geen actie te ondernemen en voor te sorteren op de JL is haar eigen fout en niet die van een ander.

Het heeft geen zin om de discussie over wel of niet terecht opnieuw op te rakelen. De KNVB heeft hier een schandalige bende van gemaakt en daar is werkelijk iedereen nu de dupe van.

Zo en nu wil ik er niets meer over horen..

15 juli 2016 om 14:22

Dan ga je maar onder een steen leven!! Hierover is nog lang niet het laatste woord gesproken. De Knvb zal bloeden.

15 juli 2016 om 14:30

En waarom zal de Knvb hoe dan ook moeten bloeden? Dat er door de LC en de beroepscommissie een verschillende uitspraak is gekomen die niet iedereen zint maakt niet dat er iets fout gedaan is. Dat is een hele normale gang van zaken en het is juist hierom dat er een beroepsprocedure bestaat; in de juridische wereld kan een Hoge Raad ook tot een ander oordeel komen dan de rechter. Daarnaast heeft de rechter al geoordeeld dat de beslissing van de LC er een was die Juridisch kan en mogelijk is dus daar kan men zich ook niet meer op beroepen.

15 juli 2016 om 15:28

Ik snap dat het rot is als je als de graafschap zijnde een maand langs niets kan doen. Maar wat moest de Knvb dan eigenlijk? Er gaan gewoon procedures aan vooraf die tijd in beslag nemen. En wat jij zegt was er een kans dat de graafschap in de eredivisie zou blijven. Maar ook een kans dat t niet zo zou zijn.

Wat als de Knvb vóór de uitspraak van de Lc had gezegd: de graafschap jullie zijn gedegradeerd. Om vervolgens een maand later ná de uitspraak van de bc te zeggen: de graafschap, jullie mogen toch in de eredivisie blijven?

Dan was t waarschijnlijk ook niet goed geweest want dan had de graafschap ook op jupilerniveau al ingekocht en begrotingen gemaakt enzovoort.

15 juli 2016 om 15:33

@ gwgwgw: Deze club die je bedoelt die bij deze soap part nog deel heeft is neem ik aan de Graafschap. Waarom proberen ze dan zo hartstochtelijk part en deel aan deze soap te zijn (en tegelijkertijd een collega-club door het slijk te halen, natrappen noem ik dat)

15 juli 2016 om 15:44

@ gwgwgw
Maar wat had de Knvb dan moeten doen? Voorbarige beslissingen nemen op basis van halve dossiers? Ja, de Knvb heeft de situatie schromelijk onderschat en op basis van symptomen en individuele casussen gestraft maar dat is achteraf ook makkelijk praten. De Graafschap is verder net zoveel en weinig benadeeld als elke andere club en heeft alleen een maand tussen hoop en vrees geleefd qua degradatie. Maar tegelijkertijd wisten ze dondersgoed dat de uitspraak van de LC niet het definitieve oordeel was en dat Twente in beroep kon gaan. Die procedures zijn zo helder als maar kan volgens mij…

15 juli 2016 om 17:07

Ik dacht dat je met ‘benadeeld’ bedoelde dat De Graafschap sportief benadeeld was doordat Twente bijvoorbeeld Ziyech heeft gekocht terwijl dat niet had gemogen. Dat is namelijk een argument dat vaak gebruikt wordt. Ik ging er niet vanuit dat je de koppeling maakte op basis van de toekomstige concurrenten. Maar dan nog vind ik het een beetje een zwaktebod want niets heeft De Graafschap belet om de veilige route te kiezen en ook voor te sorteren op de JL. Ze hadden daar prima hun selectie op aan kunnen passen en begroting op kunnen bouwen. Het is niet heel raar om een begroting te maken op basis van twee scenario’s en daarbij dus uit te gaan van of JL of ED. Wanneer je inzet op de JL weg, kan het alleen maar meevallen op den duur.

De spelers van De Graafschap met een clausule dat ze transfervrij zouden zijn bij degradatie zijn misschien nog wel het meest de dupe. Die hebben immers een maand lang in onzekerheid geleefd over hun toekomst en hebben nu een maand korter de tijd een nieuwe club te zoeken.

Overigens wist Cambuur al een maand eerder dat ze zouden degraderen; is De Graafschap ook benadeeld door de opzet van de play-offs? Daar komt bij dat De Graafschap al het hele jaar onder in de ED heeft gespeeld. Natuurlijk hoop je dan degradatie te ontlopen maar je bent wel erg naïef als je pas na de laatste speeldag aan volgend seizoen gaat denken. Ik vind simpelweg dat De graafschap te veel in de slachtofferrol kruipt en probeert de ellende bij Twente te misbruiken om daar zelf sportief gewin uit te halen. Mocht de club aantoonbare financiële schade hebben gelegen dan moeten ze die vooral proberen te claimen maar ik zou niet weten bij wie….

Jammer, had de Knvb graag (spreekwoordelijk) zien bloeden voor de puinhoop die ze gecreëerd hebben. Had de Graafschap gewonnen hadden ze toch een probleem gehad in Zeist.

Als was het maar dat De Graafschap een financiële vergoeding had gekregen.

15 juli 2016 om 14:26

Dan had De Graafschap een andere aanklacht in moeten dienen. De Graafschap heeft in dit kort geding geëist om een plaats in de eredivisie te krijgen en dat is afgewezen. De Graafschap heeft niet geëist dat het financieel gecompenseerd moet worden voor de periode van onzekerheid en de daarin geleden schade. Voor dat laatste valt wel wat te zeggen maar dan had men een procedure op dat punt moeten voeren. Dit kort geding is eigenlijk gewoon belachelijk en de uitspraak van de rechter lijkt me volkomen terecht.

Juridisch gezien was dit de enige mogelijkheid op korte termijn en deze uitspraak enigszins ingecalculeerd. Hierover is echter nog lang niet het laatste woord gesproken. De Graafschap zal nu een bodemprocedure starten en men kan ook na het CAS om uiteindelijk toch gerechtigheid te krijgen (vergoeding financiële "schade"

15 juli 2016 om 14:35

@mrhelmy

En wat verwachten ze te behalen met een bodemprocedure en het CAS (als dat al kan aangezien dit gewoon een procedure bij de burrgerrechter is en het CAS volgens mij niet gaat over licenties e.d.) ? Hun plek in de eredivisie krijgen ze uiteraard (terecht) niet terug. En waarvoor moeten ze financiele compensatie krijgen dan? Knvb had het beter aan kunnen pakken, zeker, maar ze hebben van het begin af aan al gezegd dat Graafschap gewoon gedegradeerd was en dat Graafschap alleen geluk kon hebben als Twente zou degraderen. Er is dus geen geleden schade. Dat ze Twente te 'mild' hebben aangepakt zou kunnen, maar daar kan je juridisch niets tegen doen als Graafschap, want je ben geen belanghebbende.

15 juli 2016 om 14:42

Alleen procederen ze toch om in de Eredivisie te blijven? Dat is heel wat anders dan procederen voor een vergoeding wegens financiele, door de onzekerheid geleden, schade.

Juist dat is een reden waarom veel mensen een mening tegen de Graafschap formuleren. Ze pakken het ogenschijnlijk totaal verkeerd aan en eisen de verkeerde dingen.

15 juli 2016 om 14:50

Stap voor stap. Op korte termijn was dit de enige mogelijkheid en deze advocaat heeft een reputatie en geschiedenis op het gebied van sportrecht, dus die weet echt wel beter op wel gronden nu een kort geding gestart is.

15 juli 2016 om 14:59

Je merkt nu in ieder geval dat de Graafschap de sympathie van veel supporters verliest vanwege deze zaak.

Als ze nu direct hadden aangegeven dat ze een financiële vergoeding op zijn plaats vonden dan was dat wel anders geweest.

15 juli 2016 om 16:02

Met sympathie win je niks, dus wat maakt mij dat uit.

Deze rechter heeft geen rekening gehouden met substantiële fouten die de Knvb heeft gemaakt. De Graafschap kan nu een spoedappel aanvragen en indien men daartoe besluit gaat de competitie waarschijnlijk niet op 5 augustus van pas. Mogelijk dat de Knvb dan alsnog tot een schikking wilt komen (=financiële compensatie).

15 juli 2016 om 16:38

En wat voor 'substantiele' fouten heeft de Knvb dan precies gemaakt? Nogmaals de Knvb heeft altijd gezegd dat de Graafschap gedegradeerd was en daarop hadden ze af moeten gaan, daarnaast heeft of had Graafschap gewoon nergens recht op, het was enkel een zeer fijne uitkomst geweest voor de Graafschap als ze toch in de eredivisie hadden mogen blijven.

En als er nu spoedappel wordt aangevraagd of niet, de competitie start echt wel op 5 augustus, let maar op, het gaat echt nooit gebeuren dat de hele competitie wordt omgegooid omdat de Graafschap ergens recht op denkt te hebben waar ze nooit recht op hebben gehad.

Ook ik als Graafschap fan vindt het begrijpelijk dat wij alsnog niet in de Eredivisie spelen.op sportief vlak zijn wij ook gedegradeerd. Echter is het wel zo dat er een vies spelletje gespeeld is. Met de Knvb als falende hazen voorop!
De Graafschap is gewoon aan het lijntje gehouden al die tijd door het falende beleid van de Knvb. Een schadevergoeding is daarentegen wel meer dan terecht. Ik denk dat iedereen dat wel met mij eens is. Tijd dat van Oostveen zijn spullen pakt en naar het buitenland verhuisd.

15 juli 2016 om 15:15

Zeker niet iedereen is dat met je eens over de schadevergoeding. Want, vertel waarom vind je dat een schadevergoeding terecht is? De Knvb heeft altijd gezegd dat omdat het besluit om Twente terug te zetten niet definitief was (eerst spelersraad en toen beroep door Twente) Graafschap gewoon gedegradeerd was en dat er eventueel een kans was dat ze dat niet zouden zijn als Twente zou degraderen en dat het definitieve besluit was. Dat Graafschap is blijven hopen en hierin is doorgeslagen, is toch niet de schuld van de Knvb? Wellicht hadden ze de situatie met Twente beter kunnen aanpakken, maar daar heeft Graafschap niets mee te maken.

15 juli 2016 om 16:06

Echter zijn zij wel de dupe geworden doordat zij aan het lijntje gehouden zijn.
Dit betekent dat zij niet wisten wat voor begroting zij hadden. Er zit een flink verschil tussen de begrotingen van Eredivisie en Jupiler League. Hierdoor is de Graafschap erg voorzichtig geworden in bijvoorbeeld het transferbeleid. Daarnaast geeft de Knvb een statement weg dat frauderen binnen de Nederlandse competitie is toegestaan. De Knvb heeft zichzelf nu belachelijk gemaakt
Neem een voorbeeld aan de Italiaanse voetbalbond. Die durven gewoon kampioen Juventus terug te zetten naar de Serie B vanwege fraudepraktijken. Ongeacht wat voor historie de club achter zijn naam heeft.

15 juli 2016 om 16:32

Nee, want jullie zijn dus niet aan het lijntje gehouden, jullie waren gewoon gedegradeerd en Knvb heeft nooit anders beweerd, alleen dat Graafschap Twente's plek zou innemen als Twente zou degraderen. Verder niets. De Graafschap had gewoon uit moeten gaan van een jupiler league begroting en niets anders. Het was enkel een super mooie verrassing geweest als ze toch naar de eredivisie mochten, maar ze hadden nergens recht op.

Daarnaast kon de Knvb/licentiecommissie niet anders, want het besluit moest langs de spelersraad en daarna startte Twente een kort geding en stelde Twente beroep in, dat is hun goed recht en dat kan Knvb hen niet ontzeggen dus helaas duurde de onzekere situatie voor Graafschap wat langer, maar dat ze ervan uitgingen dat ze promoveerden was hun eigen schuld.

Dat de Knvb een statement maakt dat frauderen is toegestaan is zo mogelijk nog grotere onzin. Twente heeft verschillende keren puntaftrek gekregen en verschillende boetes. Dat is toch al een teken dat het niet is toegestaan? Dat de straf die de licentiecommissie in eerste instantie in gedachten had door de beroepscommissie niet is overgenomen kan gewoon. De Italiaanse clubs hebben hier niets mee te maken, dat was niet alleen fraude maar ook matchfixing; je weet helemaal niet hoe de gevallen in Italië precies in elkaar zaten en of de omvang en ernst hetzelfde was, dan kun je de twee zaken niet vergelijken.

15 juli 2016 om 17:38

@gwgwgw , ja als de Graafschap in de ere-divisie had mogen blijven, dan had men een probleempje gehad en zou misschien wel een financiële ondersteuning op zijn plaats zijn. Het lijkt echter of het uitgangspunt van de Graafschap verkeerd is geweest, en heeft men vanaf het begin gegokt op het mogen blijven spelen in de ere-divisie ondanks dat het nog niet 100% zeker was.
De Graafschap had van degradatie uit moeten gaan, men wijst nu de Knvb aan als schuldige terwijl die ook in een onmogelijke positie zaten en simpelweg niet sneller duidelijkheid konden geven. De Graafschap mag zich bij deze plotselinge tegenvaller ook wel wat aanrekenen.
Het is voor iedereen een lastige situatie welke door FC Twente veroorzaakt is.

Gewoon terecht geen discussie over mogelijk!
De Graafschap wou duidelijkheid, nou Alsjeblieft!!

Terecht dat ze eruit liggen hoe lullig ook is. De Graafschap is geen enkel recht ontnomen door de beslissing van de Knvb. Het enige wat de de Graafschap had is hoop die niet is uitgekomen. Is het netjes van de Knvb? Nee. Maar daar hoeft de rechter niet over te oordelen.

Waarom was de de Graafschap de club die erin mocht blijven in het geval dat Twente zou degraderen? Had toch net zo goed NAC kunnen zijn?

De Graafschap had natuurlijk ook weinig argumenten waarom zij wel in de Eredivisie zouden moeten spelen. Ze zijn voetballend gedegradeerd over het afgelopen voetbaljaar. Het punt is en blijft dat de Knvb er een ontiegelijke zooi van heeft gemaakt waarvan meerdere verenigingen het slachtoffer zijn geworden. Natuurlijk heeft Fc.twente de puinhoop veroorzaakt door 'ondeugend' boekhouden, maar de Knvb had hier veel meer tegen kunnen doen. De uitspraak in de zaak Twente was al bindend, leek me al vrij stug dat welke rechter dan ook hier van zou afwijken. Laat deze hele zaak een goede les zijn voor de Knvb en overige voetbalbestuurders. Mijn sympathie voor de Graafschap is naar een heel diep punt gezakt. Het is misselijkmakend dat de supporters (die je club vertegenwoordigen) het veld opgaan en spelers van de tegenstander mishandelen. Nou weet ik dat dit maar een klein groepje van het totaal is en dat je zulke dorpsidioten er bij hebt. Het blijft in en in triest wat er gebeurd is.

Sterkte aan de Graafschap supporters. Snap hun frustratie, ze zijn wekenlang aan het lijntje gehouden, konden in die tijd op transfergebied niks doen. De Knvb had van begin af aan duidelijk moeten zijn. Blijft een rotsituatie.. Dhr. v Oostveen heeft er een mooi potje van gemaakt.

Het hele probleem én de discussie wordt prachtig weergegeven in de titel van dit artikel: De Graafschap verliest kort geding en degradeert". De conclusie zou namelijk moeten zijn: De Graafschap verliest kort geding en promoveert niet!" Ze doen namelijk of hun iets is afgepakt. Maar dat is helemaal niet zo. Ze hadden mogelijk een gelukje kunnen hebben. En dat hebben ze nu niet. Jammer.

15 juli 2016 om 14:55

Ik zou een financiële compensatie voor de graafschap terecht vinden
Dit gedoe heeft ze gewoo. Kostbare tijd in de voorbereiding gekost

Deze uitspraak komt natuurlijk niet als een verrassing want De Graafschap is gewoon om sportieve redenen gedegradeerd. De club heeft sportief gedurende het seizoen net zoveel voor- of nadeel gehad bij de misstanden bij FC Twente. Sportief gezien heeft De Graafschap in mijn ogen ook geen enkele poot om op te staan en zie ik niet waarom zij een plek in de eredivisie zouden moeten kunnen claimen. Natuurlijk men heeft een periode van onzekerheid gekend omdat er maar geen duidelijkheid kwam over de positie van Twente maar dat is geen reden om aanspraak op een extra plaats in de eredivisie te maken.

Volgende discussie zal worden of De Graafschap financiële schade geleden heeft door het hele gedoe en of men daarvoor gecompenseerd dient te worden. Qua financiële schade kan ik deels in de gedachten van De Graafschap meegaan omdat men tijd lang niet zeker wist of men in de JL of de ED zou spelen. Dat betekende dat er niet echt een selectie samengesteld kon worden en er misschien ook wat problemen met sponsoren en de verkoop van seizoenkaarten was. Heeft dat tot extra kosten geleid is dan de vraag en ik denk het eigenlijk niet echt. Er zou misschien wat eerder in de kosten gesneden zijn wanneer de degradatie 100% vast stond en men had eventueel na de uitspraak van de rechter of de LC kunnen investeren in spelers met de gedachte volgend jaar in de ED te spelen. Maar dat is volgens mij niet gebeurd.

Daarnaast denk ik dat de Knvb niets te verwijten is in deze; dergelijke trajecten lopen gewoon vrij lang en er zijn nu eenmaal ook beroepsmogelijkheden die Twente kan en mag gebruiken. Daar gaat nu eenmaal tijd overheen maar die was volgens mij niet extreem lang. Dus ik betwijfel of de Knvb door een rechter verplicht zal worden een schadevergoeding te betalen aangezien zij misschien een besluit heeft genomen die De Graafschap niet zint, maar ook weinig verkeerd gedaan heeft in deze.

los van of het terecht is, maar de graafschap heeft zichzelf ermee als ze nu nog blijven proberen om in de eredivisie te blijven. gewoon om het punt dat de graafschap dan geen tijd heeft om de selectie nog te versterken voor het kampioenschap in de eerste divisie

15 juli 2016 om 15:24

Ze hebben niks te klagen, hadden ze maar de play-offs moeten winnen

15 juli 2016 om 16:38

klopt, feitelijk hebben zij zichzelf ook in deze positie gewrongen.

Ik blijf erbij dat de knvb wel blaam treft, vooral de gekozen moment om te melden dat fc twente naar de jupiler league most was erg onhandig gekozen. Een vorm van compensatie is dan gewoon op zijn plaats.

15 juli 2016 om 15:48

Hoe dan, De Graafschap is door de Knvb terecht behandeld. Ze hadden recht op een plek in de eredivisie als Twente was gedegradeerd. Dat is niet gebeurd, dus zijn ze gedegradeerd. Twente heeft ook 3 maanden in onzekerheid gezeten. Die konden ook niks doen. Geen seizoenkaarten verkopen. Sponsor contracten en het halen van spelers. Ze hadden dit voor de competitie aanhangig moeten maken. Dan hadden ze meer sympathie gehad.

Word tijd dat de graafschap aangeklaagd word door de 18 eredivisie clubs..
De graafschap gijzeld nu al 2 weken de competitie waardoor de andere 18 clubs niet weet of ze nou 34 of 36 wedstrijden moeten spelen...

Ben blij dat VVV als nummer 2 jl niet in deze situatie is terecht gekomen. Dat de Graafschap boos is, is terecht. Het is ook terecht dat ze gewoon degraderen, gezien hun sportieve prestatie.

Door falen van de Knvb is de graafschap in deze situatie terecht gekomen. Het huidige seizoen zal er zeker ook nog door leiden. excuus en een symbolische compensatie vanuit de knvb zou wel netjes zijn.

Deze rechter heeft geen rekening gehouden met substantiële fouten die de Knvb heeft gemaakt. De Graafschap kan nu een spoedappel aanvragen en indien men daartoe besluit gaat de competitie waarschijnlijk niet op 5 augustus van start. Mogelijk dat de Knvb dan alsnog voor die tijd tot een schikking wilt komen (=financiële compensatie).

15 juli 2016 om 16:10

En welke substantiële fouten heeft de Knvb dan gemaakt die de rechter over het hoofd heeft gezien en die zouden rechtvaardigen waarom De Graafschap beloond zou moeten worden met een plek in de Eredivisie?

15 juli 2016 om 16:41

@ Mrhelmy

Ik ben benieuwd waar je deze info vandaan haalt, zoals ik hierboven al vroeg:

Wat voor 'substantiele' fouten heeft de Knvb dan precies gemaakt? De Knvb heeft altijd gezegd dat de Graafschap gedegradeerd was en daarop hadden ze af moeten gaan, daarnaast heeft of had Graafschap gewoon nergens recht op, het was enkel een zeer fijne uitkomst geweest voor de Graafschap als ze toch in de eredivisie hadden mogen blijven.

En als er nu spoedappel wordt aangevraagd of niet, de competitie start echt wel op 5 augustus, let maar op, het gaat echt nooit gebeuren dat de hele competitie wordt omgegooid omdat de Graafschap ergens recht op denkt te hebben waar ze nooit recht op hebben gehad.

Doe eens eindelijks normaal en sportief in plaats van door te gaan met dat achtetlijk gedoe en goa voetballen.

En terecht. Erg lullig voor de Graafschap allemaal, maar dit kort geding was natuurlijk kansloos. De Graafschap heeft geen enkel recht op een eredivisieplek. De zijn sportief gedegradeerd en zouden MOGELIJK handhaven indien Twente DEFINITIEF zou degraderen. Graafschap is echter op de feiten vooruit gaan lopen en - voor de uitspraak van de beroepscommissie - gaan roepen dat ze uit gaan van de eredivisie. Dat is ongelofelijk dom zoals nu blijkt. Twente speelt volkomen terecht in de Eredivisie (Twente heeft immers voldaan aan alle gestelde eisen na het jarenlange wanbeleid) en de Graafschap heeft geen enkel recht van spreken.

Heerlijk dat ze er uit liggen, echt geweldig, zoeizo gewoon verloren dus terecht gedegradeerd en wat de supporters daarna laten zien is diep en diep triest.

Tuurlijk terecht gedegradeerd maar lekker dreigen met een vervolg procedure zodat 38 clubs gegijzeld worden om zo de incompetente KNVB zo snel mogelijk met een compensatie over de brug te laten komen.

De Graafschap had beter de Knvb kunnen chanteren, net zoals Twente gedaan heeft door maar te blijven zeggen in de JL gaan we failliet. Fraude loont blijkbaar, schandalig en dan nog steeds in categorie 1 zitten. Licentie van Twente had al veel eerder ingetrokken moeten worden. Persoonlijk hoop ik dat dit alsnog gebeurd, misschien bij het eerstvolgende meet moment???
Als ik in Nederland bijvoorbeeld de belastingdienst voor 1 ton belazer, dan had ik niet meer thuis gezeten, maar ergens veilig opgeborgen.

Oké we verloren het kort geding en ja we verloren van de go area's
Maar de knvb heeft er een zooi van gemaakt
We verdienen op zijn minst een schade vergoeding

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren