Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

AZ baalt: 'Jan zit kennelijk liever in de kleedkamer dan dat hij speelt'

Laatste update:

Bij AZ begrijpt men niets van Jan Wuytens. De verdediger kreeg al een halfjaar geleden te horen dat hij niet meer op speelminuten hoeft te rekenen, maar tot dusver ‘weigert’ hij om te vertrekken. Geïnteresseerde clubs werden allemaal afgewezen door Wuytens.

/

Max Huiberts, technisch directeur van AZ, zit met de situatie in de maag: “Jan zit kennelijk liever bij AZ in de kleedkamer dan dat hij wedstrijden in de Eredivisie speelt”, bromt de bestuurder in gesprek met het Noordhollands Dagblad. Het is niet bekend welke clubs uit de Eredivisie belangstelling hebben getoond voor de Belg.

De 31-jarige Wuytens heeft er drie seizoenen bij AZ op zitten, maar was alleen in zijn eerste jaar basisspeler. Hij kwam toen tot 26 competitiewedstrijden; in het seizoen 2014/15 mocht hij slechts in vijf competitiewedstrijden meedoen en in het afgelopen voetbaljaar kwam hij helemaal niet in actie in de Eredivisie. Zijn contract loopt nog een jaar door.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Groot gelijk waarschijnlijk krijgt hij bij az een salaris wat hij nergens anders kan verdienen

15 juli 2016 om 10:45

Wat een onzin is dat toch. Als voetballer wil je toch spelen? Waarom gaat hij niet gewoon naar een kleinere club waar hij volop aan spelen toe komt. Dan maar wat minder salaris

15 juli 2016 om 10:49

Hij zit in zijn laatste jaren als prof. Misschien wil hij nog even zijn schaapjes op het droge krijgen.
Nu een jaar een hoger salaris, over een jaar transfervrij weg. Als dat goed verloopt heeft hij geen zorgen meer over geld op zijn 35ste

15 juli 2016 om 10:49

Hoezo wil je spelen?
Uiteindelijk is het toch een beroep geworden.
Lijkt me niet dat hij de rest van zijn leven kan rentenieren.

Als ik op mijn werk kan bliven zitten en ik krijg 100k per jaar voor nietsdoen of ik kan bij AH gaan werken voor 30K blijf ik ook lekker nietsdoen.

15 juli 2016 om 10:51

Omdat hij 31 is en niet zo nodig een stap terug hoeft te doen, die twee stappen vooruit zit er toch niet in. Ik begrijp het wel, wellicht woont zijn gezin prettig in de omgeving, is het salaris hoog en kan hij zich al een beetje richten op zijn loopbaan na zijn voetbalcarrière. Heerlijk, 's ochtends een beetje halfbakken trainen (je hebt toch geen uitzicht op speeltijd) en 's middags lekker de boeken in voor een leuke opleiding. Ik zou er voor tekenen. Bovendien lekker elk weekend een wedstrijdje meepakken vanaf de vip tribune, en zelf houd je je lichaam aardig heel.

15 juli 2016 om 10:52

Geen idee hoe ik zou reageren als speler zijnde. Stel; je vangt bij AZ 5 ton en hebt nog een contract voor 2 jaar en kunt naar pak 'm beet ADO voor 3 ton...
De ene redenatie zegt: je zeer waarschijnlijk gaat minuten maken bij ADO en kunt dat op lange termijn (misschien) terugverdienen
De andere redenatie zegt: dat kost je 4 ton.
We hebben het wel over een voetballer die zich nog niet 'binnen' heeft gevoetbald.

Als AZ echt van hem af wil komen ze hem tegemoet en leggen ze een deel van het verschil in salaris bij een nieuwe club bij. Scheelt AZ een vol salaris en Wuytens is geen AZ-speler meer

15 juli 2016 om 11:03

@aap1

Dat is wel makkelijk praten, maar jij hebt niet goed verdiept in zijn situatie. Als ik het me goed kan herinneren verdient hij rond de 7 ton per AZ. Bij een binnenlandse vertrek zal hij meer dan 70 procent moeten inleveren.

Je zou een dief van je eigen portemonnee zijn als je dat gaat doen. Wuytens is 31 jaar, die kan geen stap meer terug doen om er vervolgens twee te maken. Hij heeft nog een jarig contract en dat zal die amateuristische technisch directeur maar moeten accepteren, in plaats van hem in de media een sneer te geven.

15 juli 2016 om 11:09

Copr@ Over welke ah heb je het 30k krijgen bij het werken in de ah. Waar kan ik mijn sollicitatie naar toe sturen. Mensen niet allemaal gaan solliciteren. Ik was het eerst.

15 juli 2016 om 11:46

Jij denkt dat een filiaalhouder van AH minder dan 30.000 per jaar verdient? Dan wil AH jou vast wel hebben!

On topic:
Groot gelijk dat ie blijft zitten, waarom zou je weg gaan als je dan in moet leveren en nog gewoon een contract hebt?

15 juli 2016 om 12:16

Die amateuristisch directeur heeft net een heel gewoon spitsje voor 22 miljoen verkocht. Zo amateuristisch.

15 juli 2016 om 12:42

Nou, voor 30k per jaar ga ik liever de ww in, krijg ik meer. Succes bij de AH?

15 juli 2016 om 14:46

De ww is kortstondig. Daarna val je terug in de bijstand. Dan kan je beter die 30k pakken. Is redelijk mee rond te komen. de ww is echt geen pretje. Je kan beter werken of nog beter op de bank zitten bij een profclub.

15 juli 2016 om 15:00

Hoezo liever niets doen? Een professionele vakkenvuller bij de AH wil toch liever vakken vullen op het hoogste niveau?
Lekkere vergelijking....

Ik kan niet in de portemonnee kijken van Wuytens, maar waarschijnlijk heeft hij een salaris wat hij nooit meer kan verdienen bij een andere club. Nou, dan kan ik er wel in komen hoor.

15 juli 2016 om 19:00

8 ton?! Nog niet eens de helft.
1) het is jan Wuytens maar
2) hij kwam om de strijd met hoedt aan te gaan
3) AZ betaald nooit meer dan 3-4 max

Het hele salarishuis van iedereen bij elkaar is 10-11 miljoen... Incl 2de elftal en begeleiders

15 juli 2016 om 20:23

reken maar dat hij tussen de 6 en 8 ton verdiend hij kon voor 4 ton bijtekenen maar meer dat konden wij niet betalen bij utrecht hij wilde er 6 toen is hij na az gegaan waar hij dat wel kreeg dus ik snap wel dat hij op de bank blijft zitten die salarissen worden tegenwoordig niet meer betaald in de eredivisie

15 juli 2016 om 10:47

Dat denk ik ook. Dat zal ook de reden zijn dat de club ermee in de maag zit... ik geef hem ook gelijk. Contract uitdienen.

15 juli 2016 om 10:48

Met het aantal wedstrijden op het programma zal hij misschien nog wel van pas komen. Kan hij naast Vlaar of de andere Wuytens spelen. We hebben nu wel een hele brede verdediging.

15 juli 2016 om 18:57

AZ heeft ook nog Luckassen en de hele talentvolle Hatzidiakos... En dan straks ook weer vd linden als Back-up

Jan is een sympathieke vent maar laatste 1,5 jaar voert hij niets meer uit... Sinds Hoedt hem eruit speelde...

Huiberts zegt dit omdat jan toch 3-4 ton opstrijkt, een groot verdiener.

Vond hem bij Utrecht toch wel degelijk, zeker in zijn laatste jaar. Voor AZ niet het gewenste materiaal maar voor clubs die spelen rond plek 8-14 (zoals zijn oude club Heracles) toch geen verkeerde verdediger om er bij te hebben, alleen wel wat traag en mist nu wel erg vele wedstrijdritme. Rare sportieve keuze om AZ niet te verlaten, maar hij heeft een contract en staat ook in zijn recht om AZ daar aan te houden.

15 juli 2016 om 10:49

Waarschijnlijk zal hij bij de clubs tussen 8 en 14 niet meer zoveel verdienen als bij AZ, en daar wil hij als 31-jarige misschien nog even zijn pensioenpotje mee aanvullen.

15 juli 2016 om 10:58

Van mij mag Wuytens na dit seizoen wel terugkomen bij Heracles. Ramon Zomer heeft nog een contract voor een jaar, na dat seizoen hebben we Justin Hoogma voor de toekomst en kan Wuytens als ervaren back-up/mentor er bij

15 juli 2016 om 13:51

Wilde hij niet nog een keer terug naar België? Staat me iets van bij. Anders zie ik hem inderdaad wel afsluiten bij Heracles. Heeft nooit onder stoelen of banken gestoken dat hij zich daar het meeste thuis me voelt.

Lekker onprofessionele uitspraak van Huiberts. Wuytens heeft gewoon een contract dus niets aan de hand voor hem.

15 juli 2016 om 10:50

Het is inderdaad een erg vreemde uitspraak van Huiberts. Hiermee breng je de speler wel in een kwaad daglicht. Blijkbaar waren de aanbiedingen die hij heeft gehad niet goed genoeg geweest.

15 juli 2016 om 10:51

Idd als een speler weg wil en heeft nog een contract wordt er gezegd dat die met z'n volle verstand heeft getekend. Nou andersom dan ook toch. AZ heeft Jan met volle verstand dit contract gegeven. En misschien is de juiste club nog wel niet gekomen en gaat het niet eens om geld.

15 juli 2016 om 10:54

Totaal niet. Heel erg slim weer van huiberts. Hij voert de druk op tegenover Wuytens omdat hij hem weg wilt hebben zodat ze er nog geld aan kunnen verdienen. Volgend jaar kan dat niet meer.

15 juli 2016 om 11:04

Ja, het is wel duidelijk waarom hij het doet, maar dat maakt het nog niet professioneel. Als je van hem af wilt koop je de boel af, of biedt je hem aan bij clubs. Als Jan wilt blijven is dat zijn goed recht en het geeft geen pas voor een TD om daar in de media dan over te klagen. Dat doen Brands, Overmars en Van Geel ook niet zo in de media, je bent als TD een soort diplomaat, je moet je niet laten verleiden tot dit soort uitspraken.

15 juli 2016 om 11:49

Dat is absoluut niet slim van Huiberts. De speler staat in zijn recht en de volgende speler die weg wil kan dit tegen Huiberts gebruiken. Erg domme uitspraak.

15 juli 2016 om 13:24

Azalkmaar. Volgens mij bereik je juist het tegenovergestelde. Ik zou in ieder geval niks aantrekken van die uitspraken ( en al helemaal geen 'druk' voelen ) en nog meer geneigd zijn om lekker te blijven zitten. Laat het die Huiberts dan ook maar helemaal uitzoeken met zulke uitspraken.

15 juli 2016 om 20:27

ja ik denk dat steijn er niet meer van kan slapen nu de druk opgevoerd word maar feit is hij heeft een contrackt en blijf gewoon zitten waar hij zit daar kan niemand wat aan doen en gelijk heeft hij.

15 juli 2016 om 20:30

nou ik kan me nog een paar uitspraken van de boer herinderen over boilessen sloeg ook nergens op sterker nog dat was letterlijk iemand de grond intrappen

Ik vind dit een vrij onzinnige uitspraak van de technisch directeur. Wuytens heeft een heel goed contract bij AZ. Als hij niet weg wil, vind ik het vrij onbeschoft om hem in de media een sneer te geven. Dat AZ hem niet meer nodig heeft, betekent niet dat een speler zijn contract niet mag uitdienen.

Janssen heeft een contract dus die moest maar blijven, of spurs moet het volle pond betalen, Wuytens heeft een contract maar die moet maar gewoon weggaan en op iedere aanbieding reageren?

Tja, Wuytens is niet het type speler dat voor veel geld in China of in het Midden-Oosten kan gaan cashen, dus als hij dan moet kiezen tussen niet spelen en een AZ-salaris of (bijvoorbeeld) wel spelen en een Go Ahead Eagles- of Sparta salaris snap ik hem volledig.

Snap het wel, die gast vangt daar 8 ton. Dat krijgt hij nergens meer.

15 juli 2016 om 11:15

Als een ADO of Heracles maar 2 ton betaald ging ik in die laatste jaartjes ook wel banken met zijn leeftijd. Voor de voetballet Wuytens is dit jammer, maar voor zijn gezin is het natuurlijk wel een stuk makkelijker. Hij zal al wel aardig binnen zijn denk ik.

15 juli 2016 om 12:19

Tuurlijk zou jij ook even een half miljoen euro inleveren. Geloof je het zelf?

15 juli 2016 om 11:19

Eens.
Nieuwe contracten afsluiten met een minimum en maximum salaris op basis van gespeelde wedstrijden.
Doen de topclubs ook.

15 juli 2016 om 12:54

8 ton?? De tijd dat AZ salarisen van 8 ton kon betalen ligt echt al vele jaren achter ons. Het salarisplafond bij AZ ligt tussen de vier en vijf ton met hooguit een uitzondering voor een transfevrije topper als Vlaar die wellicht daar nog iets boven zit.

OT, ik snap Wuytens wel want bij een binnenlandse transfer moet hij sowieso inleveren. Ook toen hij nog vaker speelde vond ik het al een miskoop. Te bang om een pass over meer dan 15 meter te geven en bracht totaal niet extra's. Nog een jaartje en dan zijn ze van elkaar af.

Beetje triest dat dit zo in de media wordt vesproken. Wij hebben hem dat contract aangeboden en nu heeft hij het recht om dit uit te zitten. Misschien wil hij niet verhuizen of verder van huis spelen, onze TD houdt daar misschien te weinig rekening mee.

AZ betaald een dik salaris voor een speler die daar ook voor dient te werken. Hij loopt de kantjes er vanaf, hij is duidelijk blij met het geld maar heeft geen enkele intentie om zich nog terug te knokken in de basis. Eigenlijk doe je daarmee aan contract breuk. Je haalt een speler voor zijn voetbalcapaciteiten, als die daar vervolgens door half te gaan trainen, geen zin meer in heeft dan verlaag je je zelf. Huyberts had dit niet hoeven zeggen maar wellicht probeert hij iets te forceren door Wuytens ergens toe te bewegen.

15 juli 2016 om 11:21

Hoe weet jij dat Wuytens de kantjes eraf loopt? Hij kiest niet wie er in het veld staan. Dat doet de trainer (nou ja normaal gesproken).
Wuytens heeft gelijk dat hij niet zomaar naar een andere club gaat als voor hem de situatie niet positief zal verbeteren. Hij is 31 jaar en heeft een gezin. Dat zal allemaal meespelen. Hij zal normaal gesproken geen step meer omhoog doen en dan wil je zo lang mogelijk vasthouden aan het niveau waar je speelt.

15 juli 2016 om 11:42

Dat is ook subjectief maar vorig jaar 2 keer naar de training geweest en viel me niet bepaald positef op. Maar wellicht doet hij dat al vanaf dag 1, dan heeft AZ een behoorlijke fout gemaakt. Gebaseerd op die 2 dagen zou ik hem inderdaad niet opstellen. In het enige jaar dat hij wel voetbalde bij AZ was het ook een houten klaas met veel misperen naar voren.

Verder moet hij lekker doen waar hij zin in heeft, maar het zou hem sieren als hij het beste uit zichzef wil halen, dan kan hij wellicht nog een rol(letje) spelen bij AZ en mag hij volgend jaar lekker bij Heracles ofzo gaan voetballen.

15 juli 2016 om 20:36

of az gebruikt hem gewoon verkeerd dat zou ook kunnen want bij utrecht deed hij het gewoon uitstekend en was samen met vd hoorn een goed blok.
of zou hij het na zijn transfer verleerd zijn?

Slimme uitspraak van Huiberts.dat zal Wuytens zeker motiveren om weg te gaan. Not...

Wuytens heeft, net als Janssen had, een contract. Dat telt voor beiden,
althans zo stelde AZ zich op in de transferzaak Janssen - Spurs.
Dus even een foutje van Huiberts m.b.t. contractduur van Wuytens;-)

15 juli 2016 om 11:43

Was zijn voorganger die hem een dik, lang contract gaf....

Als AZ supporter vind ik dit een ontzettende onprofessionele en onrespectvolle uitspraak. Wuytens heeft gewoon een contract en dat heeft AZ hem zelf gegeven. Dat Wuytens niet het niveau heeft dat AZ nastreeft is niet de schuld van Wuytens.

Vreemde uitspraak. Als AZ spelers wil behouden roept het vrolijk dat deze aan hun contract worden gehouden, maar zodra het AZ zelf niet uitkomt begint men dit te roepen.

15 juli 2016 om 13:38

Nu overdrijf je, AZ is juist altijd heel erg loyaal naar spelers toe die weg willen. Wuytens doet (in de trainingen die ik gezien heb) zn best niet eens, logisch dus dat AZ hier boos om wordt. Wederzijds respect is wel op zn plaats dan.

Goed gedaan. Weg met die wuyents. Ongeschikt dus weg. Gewoon flink laten lopen op de training in het tweede. Of rechtsbuiten zetten. Als hij weigert dan kun je hem ontslaan vanwege werkweigering.

15 juli 2016 om 13:29

Waarom zou die weigeren. Wedstrijdjes meepakken als rechtsbuiten in het tweede boeit hem toch niet? Dan speelt 'ie in ieder geval ergens en iedereen weet dat Az hem alleen maar probeert weg te pesten.

15 juli 2016 om 20:39

voor 6 tot8 ton loop ik de hele dag lachend te trainen en bosloopjes te doen hoor en ik denk steijn ook helemaal als je hem rechtsbuiten zou zetten ik denk dat hij niet meer bijkomt van het lachen in het veld.

En daarom interesseert het me helemaal niks al goede spelers zich verzetten zoals Janssen als ze weg willen, andersom als je niet presteert naar wat ze hadden verwacht dan willen ze je zo snel mogelijk lozen, naar wereldje het voetbal behalve als je een goede speler bent.

15 juli 2016 om 13:42

Een speler komt voor zijn belangen op en dat doet een club ook. Een Janssen wil graag een stap vooruit maken en dat wil AZ ook. Als een speler niet aan de verwachtingen voldoet zal elke club proberen om van die speler af te komen en als een club niet aan de verwachtingen voldoet van de speler zal de speler proberen weg te komen. Dat is niets nieuws en er is niks mis mee. Wat er wel mis is, is de wijze waarop clubs/spelers het spelletje spelen.

Die Huiberts....toen Spurs in eerste instantie niet voor Jansen wilde betalen wat AZ verlangde wees hij er op dat Jansen met zijn volle verstand een contract had getekend Nu rolt het balletje de andere kant op voor AZ in het geval van Wuytens en gaat hij publiekelijk klagen Zielig hoor Lekker blijven zitten Wuytens...om met Huiberts zijn woorden te spreken....AZ is dat contract met haar volle verstand aangegaan Volgend jaar lekker gaan cashen met je transfervrije status

Gewoon contract afkopen en na huis sturen, iedereen blij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren