Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Keiharde Franse kritiek op Belgen: 'Wat op het veld gebeurt is een puinzooi'

Laatste update:

België reisde als een van de grote favorieten af naar het EK in Frankrijk, maar het elftal van Marc Wilmots stelde hevig teleur. Ondanks een op het oog 'eenvoudig' schema, kwamen de Rode Duivels niet verder dan de laatste acht. In de kwartfinale was underdog Wales een maat te groot en dat is volgens oud-verdediger Frank Leboeuf eigenlijk ongehoord.

/

De voormalig international van Frankrijk toont zich in het Belgische Sport/Foot Magazine bijzonder kritisch. " Het meest ontgoochelende is dat ze er tegen Wales zijn uitgegaan. Geen kleine ploeg, maar goed, het is Wales, niet Duitsland", stelt hij. "De spelers moeten zich in vraag stellen. Marc Wilmots ook. En de voetbalbond zeker."

Leboeuf, die in 2000 Europees kampioen werd met zijn land, vindt dat de Belgen hun mentaliteit moeten veranderen. "Jullie moeten ophouden met de brave Belgen te zijn. Om prijzen te winnen heb je killers nodig. Natuurlijk heeft het team de leiderskwaliteiten van Vincent Kompany enorm gemist. Maar één leider is te weinig. Je hebt meerdere leiders nodig op het veld."

Vervolgens zet hij vraagtekens bij de term 'gouden generatie', waarover in België vaak wordt gesproken. Volgens Leboeuf kan daar pas sprake van zijn als er ook daadwerkelijk wordt gepresteerd. "Vergeleken met de individuele kwaliteiten van elke speler, is wat vandaag op het veld gebeurt een puinzooi. Zeker als je ziet wat jullie spelers bij hun clubs presteren."

Zie jij België ooit écht hoge ogen gooien op een eindronde?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zeker waar wat deze man zegt, maar dat weet iedereen intussen al wel. We zullen wel zien wat de kwalificaties voor het WK 2016 brengen en wat een eventueel daaropvolgend WK 2016 brengt, voorlopig ben ik even klaar met Wilmots en co en hun geklooi.

14 juli 2016 om 08:47

Het WK is helaas pas in 2018 Alex.

Ik ben verder ook benieuwd wat ze in de kwalificatie laten zien. Ook wat NL zal gaan presteren. Kom maar op met de potjes voetbal!

14 juli 2016 om 08:51

Haha uiteraard, ik ben nog maar net wakker haha, 2018 uiteraard!

14 juli 2016 om 23:39

Haha kan gebeuren! Wist al dat het een foutje moest zijn, gezien je altijd scherpe en goede reacties!

14 juli 2016 om 10:49

Hahaha je haalt de woorden uit mijn mond.
Vele , inclusief ikzelf zeiden dat al voor dat dat toernooi begon.
Prachtige spelers heeft Belgie zeer zeker, maar een echt team is het (nog) niet, , verdedigend zijn ze nog te zwak en vooral de mentaliteit idd wat wordt aangegeven in het artikel vind ik echt kloppend.
Hopelijk valt deze kritiek niet al te negatief bij de belgen en proberen ze er wat van op te steken.
Maargoed na datze waren uitgeschakeld zullen ze vast wel het 1 en ander hebben geleerd.
Nu verder werken aan een team met meer structuur etc en dan kunnen ze het volgend toernooi wellicht meer vlammen.

14 juli 2016 om 11:41

Alsof kritiek die mannen wat maakt? Hazard deed het al niets vlak na de uitschakeling, laat staan nu. Die mannen interesseert het niets dat ze kritiek krijgen, de meesten hebben geen trots, eergevoel en topmentaliteit, reden dat deze mannen nooit wat zullen winnen met de Rode Duivels.

Gouden potentie? Ja. Gouden generatie? Nee nog niet

Echt totaal geen leider in dat team naast Kompany.. zie ze daarom ook geen titel pakken.

14 juli 2016 om 08:50

Nou hadden ze ook wel de pech dat ze praktisch hun gehele verdediging misten tegen Wales. Kompany, lombaerts en vertonghen waren geblesseerd. Normaal gesproken basisspelers. Neemt niet weg dat het nog steeds ondermaats was, wel jammer want in potentie hebben ze zoveel kwaliteit

14 juli 2016 om 09:09

Dat laat dus ook meteen de zwakte zien, in de breedte is het zeker geen gouden generatie, missen de goede "dubbele bezetting" op meerdere plekken.

14 juli 2016 om 09:32

Ze hadden een dubbele bezetting maar als. Die ook wegvallen. Normaal heb je alderweireld, lombaerts, vertongen vermaelen en kompany als cv's als daar 4 van wegvallen wordt het moeilijk hé. Dat is bij heel veel landen zo. Maar al bij al was België ook gwn zwak qua spel dus dit is echt niet de reden voor het slechte ek

Ja, een gouden generatie is voor mij ook pas indien een land als Belgie/nederland minimaal winnaar wordt, 1 finale haalt of 2 halve finales in een generatie (6-10 jaar) op eindtoernooien.. En voor de echt grote landen die ook veel meer voetballers in hun land hebben ligt die lat nog wat hoger. Dan gaat het iig om 1 titel (brazilie, Argentinie, Italie, Duitsland, Spanje, Frankrijk, Engeland)..

En met grote landen bedoel ik grote landen qua bevolking en dus spelerspotentieel en een echte voetbalcultuur (rusland, VS, China of India reken ik daarom niet mee)

14 juli 2016 om 09:02

Ik blijf het Oranje van 98 (Kluivert, Bergkamp, Davids, Overmars) nog altijd meer de gouden generatie vinden, dan dat van Robben, Sneijder en V Persie. Ondanks de betere prestaties van de laatste jaren.

14 juli 2016 om 09:15

Dat kan, maar die generatie heeft ook 2 halve finales gehaald he.. (WK '98 en EK 2000).. Je zou evt. nog het aantal CL titels bij clubs mee kunnen tellen (in mijn persoonlijke, subjectieve definitie)..

Maar nu bijv. bij de Belgen valt dat ook wel mee hoor. Volgens mij zijn er niet zoveel die een CL titel op hun palmares hebben staan.. Vermaelen is denk ik de enige.. en dat was geen basis...

14 juli 2016 om 10:35

Probleem was bij beide generaties dat er dan twee spelers zijn die weinig voor elkaar onder doen die het dan verpesten in de kleedkamer (kluivert/van Nistelrooij en Van Persie/huntelaar). Oranje moet dan ook echt een keer mensen durven overboord te gooien. Gewoon Van Persie en Huntelaar nu echt weg en dan Janssen, De Jong en/of Dost erin. En als er een zich niet wil schikken in de rol van bankzitter: gewoon lekker thuislaten.

14 juli 2016 om 11:20

House of Ari dat ben ik niet met je eens. De 2 halve finales die oranje in '98 en '00 haalde waren zonder Ruud van Nistelrooy. En in 2008 en 2010 kon Huntelaar zich wel aardig schikken in z'n reserverol. Ook in 2014 deed hij dat alleen in 2012 niet..

Er zijn wel eens dergelijke problemen geweest maar dan kwam dat meer doordat een aantal spelers met een bondscoach botsten of z'n gezag niet accepteerden.

14 juli 2016 om 11:24

@house of Ari. Dat is dan een zwakte van de coach. Net of Duitsland of Spanje geen "luxe-problemen" hadden.

14 juli 2016 om 11:52

Inderdaad, Spanje bezit bijvoorbeeld een aantal rechtsbacks die allemaal bij de wereldtop horen of er tegen aanzitten. Carvajal, Juanfran, Azpili, Bellerin. En dan lopen er nog Gaspar, De Marcos, Coke, en Montoya nodig die ook niet onverdienstelijk zijn. Spanje bezit gewoon drie wereldtoppers (bellrin komt er ook nog aan) voor een enkele positie, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden voor hen. Of bij Frankrijk. Of bij Spanje.

Als twee gelijkwaardige speler niet kunnen accepteren dat ze ongeveer gelijk zijn moet je duidelijke verstandhouding creeeren. Iets waar Van Marwijk in 2012 absoluut niet in slaagde.

Daarnaast zijn Kluivert en Van Nistelrooy dan wel even oud, ze zijn eigenlijk van heel andere tijdperken dus die hebben elkaar nooit écht in de weg gezeten.

Hj heeft een punt, maar ik denk dat het gebrek aan een scorende spits ook een enlrme rol heeft gespeeld. Die Lukaku heeft in z'n eentje een legio aan kansen verprutst waaronder een aantal grote tegen Wales. Daarnaast vond ik Belgie geen teamspirit uitstralen, iets wat ik bij een Italie, Portugal en Wales wél zag.

14 juli 2016 om 09:51

Inderdaad.

Naast deze twee dingetjes waren ze tegen Wales natuurlijk ook een volledige defensie kwijt. Zonder je drie beste verdedigers wordt het natuurlijk sowieso lastig tegen Bale en Ramsey. Ik denk dat Wilmots het niet goed gedaan heeft, maar om na een 3-1 nederlaag tegen Wales meteen het hele elftal af te schrijven is natuurlijk veel te voorbarig. Als iedereen fit is, en er staat een bondscoach voor de groep die weet hoe hij een team moet smeden, dan zie ik dit België nog wel een prijs pakken.

14 juli 2016 om 11:08

Normaal is Lukaku wel een spits die ze makkelijk scoort hoor. Afgelopen seizoen in de Premier League 18 doelpunten en 6 assists in 36 wedstrijden. Dat is best knap in een ploeg die het afgelopen seizoen niet goed speelde.

14 juli 2016 om 12:31

Goede cijfers inderdaad; vond hem ook erg koel voor het doel dit seizoen. Maar Belgie heeft hier precies niets aan gehad tijdens het EK.

14 juli 2016 om 17:23

Als de hele ploeg niet lekker draait, is het voor een nog niet al te ervaren spits erg moeilijk om je aan de malaise te onttrekken als je niet genoeg tijd hebt zoals tijdens een eindtoernooi. De spits is dan vaak de eerste positie die onder een vergrootglas ligt. In dit geval dus Lukaku.

Het is ook echt hoge wiskunde he voetbal, al die kneuzen gooien altijd maar die inkoppers eruit die elke voetballiefhebber al wist.

Je spreekt toch pas over een Gouden Generatie als je een tastbare prijs wint (goud pakt)?. Nederland heeft wat dat betreft ook pas 1x keer een gouden generatie gehad... ondanks de lichting Robben/sneijder/vpersie/vdvaart.

Terug naar Belgie: Nog lang geen Gouden Generatie... een uiterst talentvolle, dat zeker.
Maar eerst wat winnen. Want ook de jeugd-toernooien hebben ze nooit winnend af gesloten...

En ondertussen heb je een laf Frankrijk die na de wissel van Ronaldo nog steeds niet wisten hoe ze Portugal moesten lam leggen. Die twintig minuten na de wissel was echt het moment om Portugal de genadeklap uit te delen. In eigen land zo laf de finale spelen vind ik ook bijzonder.

Ecouter we komen hard, zo hard. Grappig dat Lebouef ineens zoveel in het nieuws is, vraag me af hoe dat kan. Verder is dit een beetje mosterd na de maaltijd natuurlijk. Dit is al zo vaak gezegd.

België heeft het zelfde mee gemaakt als een aantal jaren geleden ook een Portugal heeft mee gemaakt, ook een gouden team Figo, Rui Costa, Paulo Sousa etc., maar heeft het ook niet waar kunnen maken.

Maar persoonlijk heb ik België nooit als de top favoriet gezien op dit Ek... Frankrijk, Duitsland, Spanje en ook Italië waren voor mij de landen die dit EK zouden winnen.

uiteindelijk is het Portugal geworden die ik het zeker gunde, toch een underdog die het EK heeft gewonnen... zeker voor Ronaldo, spelers als hij en Messi moeten gewoon zo een prijs hebben gewonnen daar werken ze keihard voor heel hun voetbal leven.

had echt mooie geweest als Messi de copa had gewonnen... de twee beste van de wereld die bijna alles hebben gewonnen wat er te winnen valt in voetbal..(op WK na)

Belgie behoorde gewoon bij de kanshebbers om het toernooi te winnen. Dat ze dat niet hebben gedaan wil niet meteen zeggen dat het nu koekenbakkers zijn.

Dit was gewoon de kans om het toernooi te winnen, zeker gezien hun 'zwakkere' helft van de poule. Over 4 jaar zijn Duitsland, Spanje en Frankrijk over het algemeen gewoon weer beter. Ik zie ze sowieso niet als een kanshebber voor het WK.

Dit Belgie heeft geen goede bondscoach. Het speelt in een verkeerd systeem en de mentale weerbaarheid van de coach slaat over op de ploeg. Bovendien staat dit Belgie wel erg onder druk om te presteren.

Ik ben van mening dat Belgie gewoon gaat presteren als er een bondscoach komt die het tactisch allemaal wel goed snapt. Wilmots heeft namelijk wel aangetoond op dat gebied een zwakke coach te zijn.

We kunnen allemaal lopen zeiken over de Belgen, maar als er 3 van hun vaste verdedigers wegvallen, kan bijna geen enkel land opvangen. De verdediging was ook nog juist de linie waar de spoeling het dunst was. Het waren er nog meer als 3 denk ik zelf. Lombearts, Kompany, Vertonghen en Vermaelen.

Overschatte generatie. Paar behoorlijke spelers, maar die moeten dan wel
toevallig hun dag hebben, anders is het niet thuis. Vooral mentaal lijkt het
maar een zooitje. En ik heb nooit een voor elkaar door het vuur teamspirit
kunnen ontdekken. Zijn uiteindelijk toch twee verschillende volkeren:
Walen en Vlamingen, die beide in België wonen. Is nooit een eenheid geweest.
Geef ons de Vlaming er maar bij en doe de Waal maar bij de Fransen.
Hoef je ook geen nieuw lesmateriaal aan te schaffen op school;-))

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren