Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax druk bezig met komst van ervaren Westermann

Laatste update:

PSV presenteerde deze week Daniel Schwaab, die transfervrij kon worden vastgelegd, en ook Ajax lijkt een Duitse verdediger te gaan vastleggen. Volgens De Telegraaf zijn de Amsterdammers ver met Heiko Westermann, een 32-jarige verdediger van Real Betis. Hij kan zowel links als rechts in het centrum uit de voeten en moet Ajax aan wat meer ervaring helpen.

/

Westermann heeft 27 interlands voor de Duitse ploeg achter zijn naam staan en speelde in zijn vaderland voor Greuther Fürth (drie seizoenen), Arminia Bielefeld (twee seizoenen), Schalke 04 (drie seizoenen) en Hamburger SV (vijf seizoenen). Vorig jaar ging hij zijn eerste buitenlandse avontuur aan en tekende hij een tweejarig contract bij Real Betis. Na een seizoen met twintig competitiewedstrijden (allemaal als basisspeler) lijkt de samenwerking echter te worden verbroken.

Eerder deze week meldde De Telegraaf al dat Marc Overmars deze week een derde aankoop wilde presenteren, na de Colombiaanse talenten Mateo Cassierra en Davinson Sánchez. Het was toen nog onduidelijk om welke speler het ging, maar Overmars is dus druk bezig met de komst van Westermann, die woensdag bij de Amsterdam ArenA is gesignaleerd. Hij praat daar met Ajax over de duur van zijn contract. Het is de bedoeling dat Westermann de concurrentie aangaat met Sánchez, Joël Veltman, Jaïro Riedewald en Nick Viergever.

Denk je dat Heiko Westermann een aanwinst zou zijn voor Ajax?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

tsja, wel een goede verdediger, maar dit betekent dat riedewald, veltman of tete niet gaan spelen lijkt mij. dat vind ik toch een erge vorm van kapitaalvernietiging. wel goed een ervaren speler erbij voor in de as. en zou oud is hij ook weer niet; hij zal dus niet genoegen nemen met zomaar een plaats op de bank! jammer dat feyenoord hem niet haalt.

13 juli 2016 om 12:00

Zo erg is het niet als Riedewald er even naast komt te staan. Hij is pas 19 en zou ook eventueel nog als linksback kunnen spelen of als verdedigende middenvelder.

13 juli 2016 om 12:22

Fc unie, riedewald heeft wellicht ook kwaleiten als 6. Lijkt me een sterke en dinamische jongen voor de verdeging.

13 juli 2016 om 13:06

Sterker nog hij is denk ik een veel betere nr 6 dan Bazoer die gewoon teveel loopt met de bal. Maar goed. Wat ervaring erbij kan never kwaad.

13 juli 2016 om 13:08

Maarrrrr deze speler is nou niet zo denderend. Ik gok op een zimling niveautje.

13 juli 2016 om 13:32

Riedewald heeft meer potentie dan Veltman. Ik zie Veltman eerlijk gezegd niet meer hele grote stappen maken terwijl dat naar mijn mening wel het geval gaat zijn bij Riedewald. Bovendien is Joel Veltman klein voor een centrale verdediger en vind hem mentaal nog steeds niet bijzonder sterk, ondanks zijn vooruitgang.

13 juli 2016 om 14:04

Dan ga ik niet met jou naar het casino!

Heeft dit seizoen goed gespeeld en was 5x Motm. Zegt denk ik ook wel wat als je in de primera division speelt..

13 juli 2016 om 15:57

Ja inderdaad bij Betis die met hun kont op eigen 5 meter gebied stond en dan is deze jongen goed ja. Wil het wel eens zien met zijn traagheid wanneer hij bij Ajax op het middenveld moet gaan staan met veel ruimte in de rug

13 juli 2016 om 12:03

Of dat deze Westermann de back-up wordt voor het centrum. Ik denk dat dit vooral slecht nieuws is voor Viergever, want met deze aankoop erbij heeft Ajax 5 centrumverdedigers. Dus tenzij Viergever de 2e linksback wordt, zal hij wel moeten vertrekken.

13 juli 2016 om 12:05

Viergever kan back up worden van Dijks.

13 juli 2016 om 12:15

Is alleen maar mooi dat je verdedigers in je selectie hebt die op verschillende posities uit de voeten kunnen. Alleen maar een voordeel, dat zagen we met het uitvallen van Tete vorig seizoen ook. Veltman schoof moeiteloos op naar zijn rechtsbackpositie. Spelers doe multifunctioneel zijn maken ook dat je meer plaats hebt in je selectie voor jeugdspelers.

13 juli 2016 om 12:16

Dat bedoelde ik ook. Of hij wordt 2e linksback of hij zal verkocht worden. Ik heb geen idee of er nog gezocht wordt naar een nieuwe back.

13 juli 2016 om 13:31

Sorry maar Dijks op de bank!? Vond Dijks vorig seizoen toch een van de meest constante verdedigers. Wat een krachtpatser zeg!
Ik zeg Tete-Westermann/Riede-Veltman-Dijks. Heb niks meer gezien van Westerman. Sinds hij weg is uit Duitsland dus wat mij betreft is het nog even afwachten. Het lijkt me na het debacle met Heitinga toch handig als de ervaring eens op het veld zou staan in plaats van langs de lijn.

13 juli 2016 om 13:32

Edit: dit was een reactie op Jan1997.

13 juli 2016 om 12:12

Het is idd een goede verdediger, en de ervaring is ook belangrijk.
Daarnaast verwacht ik dat Niemand van deze 3 (riedewald, Veltman of Tete) op de bank komt te zitten, maar dat Dijks daar plaats moet gaan nemen.

13 juli 2016 om 12:15

Nou ja, goed? Valt de laatste paar jaar toch echt door de mand, met kers op de taart zijn laatste twee jaar bij HSV. Maakte fout op fout en is voetballend nou ook niet bepaald de sterkste. Misschien in de eredivisie wel een toegevoegde waarde.

13 juli 2016 om 12:20

Riedewald zou zomaar de 6 kunnen zijn die Bosz zoekt !

13 juli 2016 om 12:25

Heel HSV stapelde fout op fout. Om in die ploeg uit te blinken is maar weinigen gegeven. De meesten deelden in de malaise en lieten zich mee het moeras in slepen.

Daarnaast was Poulsen ook niet voetballend de sterkste, maar daar werd hij ook niet op gehaald. Meer als ervaren speler met een specifieke taak tussen de wel goed voetballende jeugdige spelers. Als back-up op het veld en om zijn ervaren rol, ook in de kleedkamer.

Ik ben benieuwd, een Duitser neemt toch ander eigenschappen mee als discipline en arbeidsethiek. Mentaliteit zou je ook kunnen zeggen. Niet verkeerd tussen de 'verwende' jonge Nederlandse voetballers.

13 juli 2016 om 12:27

@rjvoetbal

Ik begrijp je reactie niet zo goed. Hij is gewoon de vervanger van Heitinga zoals Sanchez de vervanger is van Van der Hoorn, waarmee de situatie in feite exact gelijk is aan die van vorig seizoen. Ik zie je probleem eerlijk gezegd dan ook niet zo.

13 juli 2016 om 12:58

@rjvoetbal, Waarom denk je dat een van hun gaat banken? Dit is een typische breedte aankoop. Multi functioneel ervaring en helpt onze jonge jongens verder op weg en bij blessures en schorsingen kun je hem er prima neerzetten

13 juli 2016 om 14:22

Omdat ik denk dat een Westermann van 32 zelf wel nog een paar jaar wilt voetballen op topniveau. Daarom zal riedewald of veltman of tete het kind van de rekening worden. Heitinga was puur gehaald voor de bank en ook van den Hoorn wist zelf wel dat de basis een moeilijk verhaal werd.

13 juli 2016 om 15:19

Ik hoop eerlijk gezegd dan gewoon op een exit van Viergever. Centrale posities zijn dan dubbel bezet.

Veltman was de sterkhouder vorig seizoen, Riedewald, Tete en Sanchez zijn talenten.

Hèhè eindelijk een ervaren speler!! Heeft Overmars het dan eindelijk begrepen?

13 juli 2016 om 12:06

Bosz wil graag ver vooruit verdedigen en dan een ouwe trage westermann halen. Je koopt er werkelijk niets voor.

13 juli 2016 om 12:13

Deze oude trage man heeft wel de ervaring dat hij de verdediging zo neer kan zetten dat dit al een stuk minder uit maakt. En dan hebben we ook nog is de mega snelle tete en dijks!!!
Ik zou het in ieder geval niet zo'n gekke aankoop vinden

13 juli 2016 om 12:14

Inderdaad voegt helemaal niets toe deze opa. Hebben ze dan niets geleerd na vorig jaar? Mislukte terugkomst van heitinga.

13 juli 2016 om 12:40

Het is ook nooit goed he? Als Ajax niets doet moet men een keer ervaring kopen ipv. tieners en nu koopt Ajax ervaring en moet men leren van Heitinga.

De echte toppers met ervaring (Sneijder bijvoorbeeld) waar iedereen op hoopt, komen echt niet naar de mickey mouse league.

13 juli 2016 om 12:57

Met jou zijn er nog velen die klagen over dit soort aankopen. Ik ben er ook niet helemaal kapot van, maar ben benieuwd. Ik heb hem niet gevolgd de laatste jaren, iemand die Real Betis volgt en iets zinnigs erover kan zeggen? Toch gewoon 20 basisplaatsen. Was in zijn HSV (begin) jaren een hele degelijke verdediger, hij kost niet zoveel, en brengt veel ervaring met zich mee.

Maar aan een ieder die het totaal niet ziet zitten. Hebben jullie alternatieven? Dus een goede ervaren Haalbare verdediger. Ik kom namelijk niet heel ver..

13 juli 2016 om 12:09

Ja dat werd wel tijd. Ajax heeft nog meer ervaring nodig dus ik hoop dat ze de ervaren Zwitser Behrami voor het middenveld erbij halen en Pizarro mag met zijn ervaring de strijd aangaan met Milik en Zivkovic.

13 juli 2016 om 12:22

En casierra dan?

13 juli 2016 om 12:26

Casierra een seizoen bij jong Ajax laten spelen zodat hij het Ajax systeem leert.

13 juli 2016 om 12:34

Meen je deze? Niemand is nog gewend aan het Ajax systeem op dit moment. Ook Klaassen bijvoorbeeld niet. Dat komt omdat Bosz op een hele andere manier speelt dan De Boer. Cassierra moet je gewoon bij het eerste halen.

13 juli 2016 om 12:35

Ajax systeem... Laat me niet lachen man. Welk talent die is gehaald, is er ooit beter van geworden? Kijk naar Zivkovic, die is niks opgeschoten in dat ene jaar JL. Elke acceptabele speler zou in het 'Ajax systeem' passen, net doen alsof het Barcelona is...

13 juli 2016 om 14:28

Inderdaad...."het ajax-systeem", daar moet ik bijna net zo hard om lachen/huilen als om al die leden hier die elke speler die hier in een topic verschijnt linken aan ajax?
Ajax moet het, net als zoveel clubs in de eredivisie, al jaren doen met mazzeltjes of (eigen) jeugd spelers.
Echte spelers van naam Ä·omen al jaren niet meer naar Amsterdam en ook de alom geprezen jeugdopleiding loopt de prijs al 2 jaar op rij mis.
De scouting deugd niet en de beste trainer van de afgelopen 15 jaar word nu vervangen door iemand die blind aanvallen hoog in het vaandel heeft staan.

13 juli 2016 om 12:44

Niet bepaald ervaring die je wenst als je de CL in wilt. Liever een speler die meer ervaring heeft bij topclubs.

13 juli 2016 om 13:25

Overmars heeft het nog steeds niet begrepen. Hier is ook al weer een groot verschil met Brands, PSV haalt een ervaren Duitse verdediger van 27, die gewoon nog veel goede jaren kan hebben. Overmars haalt een verdediger van 32, waar gewoon het beste van af is als je z'n laatste 2 seizoenen bekijkt...

13 juli 2016 om 20:42

Is hij niet even oud en langzaam als Heitinga precies een jaar geleden. Wat een genoegen om al die ervaring aan de selectie te kunnen toevoegen uhum.

Hier heb je niets aan. Volgens mij heeft hij de laatste jaren drama gepresteerd. Haal dan Letschert man! Of in ieder geval een Nederlander. Ga niet mee met psv, die een matige Schwaab haalt, is niet voor niets gedregradeerd!

13 juli 2016 om 12:29

Ervaring is nodig, maar wel goede ervaring. Geen trage, stugge verdediger die alleen maar degradatievoetbal speelt. Heeft veel te veel fouten gemaakt bij HSV en daarnaast is hij bij Betis opnieuw door de mand gevallen.

13 juli 2016 om 12:01

Ben jij zo enorm dom of ik zo slim? Net alsof 1 speler bepaald of een ploeg degradeerd. Iq van een visstick. Bovendien gaat dit stuk over Westermann. Prima voor een stuk ervaring binnen de ploeg

13 juli 2016 om 12:04

@ Ivanovicfc,

Als je het zo beredeneert zoals jou.. Georginio Wijnaldum is bijvoorbeeld ook gedegradeerd met Newcastle United, is hij dan ook meteen een slechte speler? Kevin Strootman speelde destijds bij Sparta Rotterdam en degradeerde toen met Sparta ook naar de Jupiler League, waar hij vervolgens een half jaar speelde, toen naar FC Utrecht vertrok om wederom een half jaar later naar PSV te vertrekken en daarna uit te groeien tot een steunpilaar bij AS Roma, alleen heeft hij wel wat pech gehad met blessures, is hij, omdat hij gedegradeerd is met Sparta dan ook een slechte speler?

13 juli 2016 om 12:07

Ik heb geen idee of het wat is voor Ajax en ook niet of die speler van PSV wat is, maar om te stellen dat wanneer een speler gedegradeerd dat hij er dan niks van kan is natuurlijk onzin. Volgens mij was Sissoko bij Frankrijk toch echt 1 van de betere spelers tijdens het laatste EK, en hij is toch ook gedegradeerd.

13 juli 2016 om 12:17

We hebben internationale ervaring en een extra verdediger nodig, volgens mij hebben we talent en ook nederlanders voldoende? Bovendien, hij wordt denk ik niet voor de basis gehaald, tenzij we zijn kwaliteiten goed kunnen gebruiken.

13 juli 2016 om 12:32

Hij kan niet opbouwen, geen overzicht, maakt teveel fouten. Is alleen sterk. Heiko is dit jaar erg tegengevallen bij Betis. Kan je nagaan dat hij bij HSV ook al niet top was. Je hebt niets aan deze speler, alleen een klein beetje ervaring. Laat hem dat maar lekker in het Duits of Engels overbrengen aan die jongetjes van 20 en jonger.

13 juli 2016 om 12:44

Beetje ervaring? 27 interlands en dik 400 bundesliga duels in de benen.. Hij heeft weinig zwakheden en is sterk in de lucht bv en fysiek sterk. Kwaliteiten die niet echt ruim voorhanden zijn bij Ajax.

13 juli 2016 om 13:27

Hoe kom je aan al die wijsheid? De cijfers laten namelijk wat anders zien. 5x MOTM wat het meeste is van heel Betis, en daarnaast een 7.07 gemiddeld over het hele seizoen. Kijk maar op Whoscored.
Maar jij zal het vast beter weten dan statistieken

13 juli 2016 om 14:14

Waarom laten ze hem dan zo makkelijk gaan?

13 juli 2016 om 14:54

@ Ivanovicfc

Nu ken ik deze speler niet, maar dat hij niet zo goed is in de opbouw vind ik niet zo erg. Als hij een agressieve mannetjes putter is die weet hoe hij moet verdedigen en dit kan overbrengen ben ik al blij. Laat de opbouw van achteruit dan maar over aan Veltman, Tete of Riedewald.

13 juli 2016 om 15:23

Ach, waar kwam Cristian Poulsen ook alweer vandaan voordat die naar Ajax ging?
Evian.... Dat is nou ook niet bepaald een topclub. En toch was deze speler een grote meerwaarde.
Waarom zou deze man dat dan niet kunnen zijn?
Deze man heeft 25+ interlands gespeeld en rond de 300 wedstrijden bundesliga.

Niemand zag het ook in Younes zitten omdat hij bankzitter was in Duitsland, en nu is het één van onze topspelers.

Hij is te langzaam, wel berg er aring maar ben niet door het dolle

13 juli 2016 om 12:02

Lombaerts is ook te langzaam. En Blind is dat ook. Maar die spelers kunnen dat compenseren met andere kwaliteiten.

13 juli 2016 om 14:18

Daarom rededeerde blind pas op de 6 en manu fesloten verdediging, en daarom zijn psv en ajax zo happig op het snel contracteren van lombearts lekkere voorbeelden

13 juli 2016 om 12:03

Te traag voor de Eredivisie? Alsof hij er wordt uitgelopen door Weghorst, De Jong of Kuyt/kramer.

13 juli 2016 om 12:09

Wel door Jorgensen.

13 juli 2016 om 12:09

Aangezien Bosz met de verdediging op de middenlijn wil spelen kun je je inderdaad afvragen of Westerman dan wel het juiste type is. Hij is zeker ervaren, maar ook ontzettend traag en kan het enkel nog belopen in een zeer verdedigend team. Bij Real Betis had hij ook veel moeite, terwijl zij voornamelijk op de counter spelen.

Joris Mathijsen kon in zijn eerste 2 jaar ook nog prima functioneren bij Feyenoord, maar dat was omdat Feyenoord vanuit een gesloten defensie speelde. Onder Rutten speelde Feyenoord met de verdedigers op de middenlijn en was het beschamend om te zien als Mathijsen (of Boulahrouz) een wedstrijdje moest voetballen.

13 juli 2016 om 12:12

Buitenspelers die counteren en dus is rygdekking uitgesloten als westerman die moet verlenen

13 juli 2016 om 12:12

Tja daar hebben we Riedewald en met name nu Sanchez voor gekocht, plus dat we snelle backs hebben.

13 juli 2016 om 12:15

@vedetterut

Ik denk dat je verschillende spelers nodig hebt, dit zijn wel spelers die een duel over de streep kunnen trekken als je met 10 man staat of achteruit gedrukt wordt. Is een extra optie en extra kwaliteit die we nog niet hebben, ervaring met name internationaal, het is niet de eerste keer dat hij tegen topspitsen staat namelijk.

13 juli 2016 om 12:32

Het is zeker een ander soort type en misschien heb je dat ook wel nodig, maar hadden jullie met Heitinga ook niet al zo'n type in huis en is die ook niet volledig weggekwijnd?

Met Mathijsen heb ik zelf meegemaakt dat hij verdedigend nog tot de besten van Nederland behoorde, maar zodra je wil voetballen en er ruimtes ontstaan dat het bijna onmogelijk is om met hem te spelen. Het lijkt mij ook zeer sterk dat Westerman naar Ajax komt om enkel de laatste 5 minuten in te vallen om een wedstrijd over de streep te trekken.

13 juli 2016 om 12:38

Ja en hadden we met Ooijer ook.. Westerman heeft vorig jaar nog aardig wat gespeeld in tegenstelling tot heitinga bij hertha. Je hoeft niet met hem te spelen, Ajax heeft een 5 tal opties nu achterin, dit type hadden we nog niet.

13 juli 2016 om 13:24

Hij werd er ook uit gelopen door Llorente haha en die is nog slomer.

13 juli 2016 om 13:57

Nou en, hij is de lucht wel ijzersterk en fysiek ook. Als de winnende er ergens een keer inkopt en we worden daarmee kampioen, dan is hij meteen een held, soms is het simpel en hij heeft specifieke kwaliteiten.

Nee! Kom op zeg.. hier wil je toch niet naar kijken als supporter.

13 juli 2016 om 12:11

Wat dan wel?

13 juli 2016 om 12:27

Nou, misschien door de bril van de technische staf een goede aankoop. Door de bril van de supporter zie ik een over de top speler, een Duitser (niet dat afkomst ook maar iets uit maakt maar hij heeft 0 binding met Ajax en andersom). Ik zie een verdediger, een positie waar je doorgaans niet lekker gaat lopen rouleren dus of hij wordt basisklant wat ten koste gaat van je denk ik best solidair verdediging, of hij wordt bankzitter, iets waar je als supporter nou ook niet echt vrolijk van wordt. Ik moet zeggen ik ken weinig spectaculaire verdedigers maar haal eens iemand waarvan je als supporter denkt joh, ik heb echt zin in de start van het seizoen!

Als je dan vraagt wie moeten ze dan kopen dan kan ik daar niet zo snel een antwoord op geven simpelweg omdat je het netwerk niet hebt en niet weet wie wel en niet op Ajax zitten te wachten. Wel durf ik te stellen dat als je Ajax bent en met een enorme zal geld de onderhandelingen in mag je niet echt tevreden kan zijn dat je aan het eind van de rit westermann uit de hoge hoed tovert. Nogmaals ongetwijfeld heel goed over nagedacht maar als supporter en liefhebber denk ik "mwa".

13 juli 2016 om 12:35

Ik geeft hem gewoon de kans en zie een ervaren verdediger, ook op de bank, zie je liever dan niemand.

Ik ben enthousiast over de talenten die eraan komen, kijk maar eens naar Nouri bij de U19 nu, kan mij weinig spectaculairdere spelers bedenken.

Ajax heeft verder niet enorm veel geld te besteden, dus daar zit je er al naast, ook hebben we niet veel ruimte in de salarishuishouding, we mogen blij zijn dat we een dergelijke ervaren speler kunnen halen.

13 juli 2016 om 13:40

Ik denk dat deze kijk op zaken precies de reden is dat het Nederlands voetbal zo aan het kelderen is. De lat dusdanig laag leggen en tevreden zijn met een aankoop als Westermann.. sja..

13 juli 2016 om 13:54

Gewoon logisch gevolg van de marktomstandigheden, wil je dan meer uitgeven dan er binnenkomt? Of hoe denk jij daarmee om te gaan?

13 juli 2016 om 16:00

Zolang dat met beleid gebeurt zou je dat investeren kunnen noemen. Er moet een keer een ommekeer plaats gaan vinden. Tevreden zijn met dergelijke aankopen hoort daar niet bij.

Misschien heb je ook wel gelijk hoor, ik zeg al, als td zijnde heb je hier wellicht een goede deal gemaakt, ik kan alleen als supporter niet echt blij worden van dit soort berichten.

14 juli 2016 om 13:19

Wanbeleid dus, investeren zonder geld en verlies draaien, dst is als tweedruppels water het oude beleid wat financieel en ook sportief een stuk minder heeft gebracht.

Ik denk dat je wat realistischer moet zijn in wat haalbaar is en niet, ajax is niet meer de absolute top.

Tja. Hoeft van mij niet te komen. Wat zal zijn komst doen met de ontwikkeling van Riedewald, Tete, Veltman, Bazoer, Dijks en Sanchez? De vijf verdedigende posities zijn gewoon goed ingevuld.

Veltman en Dijks behoren al tot de ervaren krachten. Samen met Klaassen, Cillissen en Gudelj moeten zij het team leiden. Alleen halen bij een vertrek van Viergever.

Ajax moet blijven vertrouwen op de eigen jeugd! Een ervaren kracht zoals Poulsen was is ideaal, maar verdedigers wissel je gewoon niet. En daar moet je dus gewoon niet rouleren.

13 juli 2016 om 12:04

LB is zwak bezet achter Dijks en wat ervaring zou ook goed zijn, verder voor RB inderdaad de jeugd doorschuiven, maar we hebben nu 7 verdedigers voor 4 posities, dat is net wat te mager.

Zou deze jongen een Back-up zijn à la Poulsen of bedoeld voor de basis?

13 juli 2016 om 15:33

Ik hoop dat hij net zo'n rol krijgt als Poulsen. Anders zou het slecht zijn voor de ontwikkeling van Riedewald. Of, de vervanger van Viergever
In principe hebben we gewoon een defensie waar je kampioen mee kan worden.

Wel de ervaring die we zoeken, kan hij ook op LB uit de voeten? Anders moeten we schuiven met Riedewald of Viergever. Heeft 27 interlands voor een topland als Duitsland.

13 juli 2016 om 12:04

Hij is een centrale verdediger. Kan zowel rechts als links centraal in het centrum spelen. Dit zal dus ten koste gaan van Riedewald.

13 juli 2016 om 12:05

Als hij voor de basis wordt gehaald. Kan dus Riedewald evt op LB als Dijks er niet bij kan zijn, prima oplossing, ik ben blij met wat ervaring erbij, lijkt mij erm prima versterking.

13 juli 2016 om 14:38

Ben stiekem ook wel benieuwd naar Riedewald op 6, ik denk dat hij dat zeker tegen mindere tegenstanders wel aankan en het spel sneller verlegd dan een Bazoer.

Wat ervaring achterin lijkt me prima toch, Westermann heeft lange tijd een heel behoorlijk niveau gehaald. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen.

13 juli 2016 om 12:35

Haha het is echt een drama speler geworden hoor. Afgelopen jaar man, kerel kwam niet meer vooruit.

13 juli 2016 om 14:47

Deze speler is totaal niet geschikt voor het pressie voetbal dat Bosz wil gaan spelen. Daarnaast het net als Heitinga een speler waar het goede wel vanaf is.

Blijft mooi hoe enerzijds om ervaring wordt gevraagd achterin, en aan de andere kant mensen niet willen dat de huidige spelers minder spelen. Ik zou zijn komst in ieder geval aanmoedigen, kunnen ze veel van leren!

Viergever, Bazoer, Davinson, Tete, van Rhijn, Dijks, Riedewald en Veltman. 8(!) opties achterin.. En dan een 32-jarige Duitser halen met een salaris van 1,8 miljoen per jaar. Koop een ervaren aanvaller man!

13 juli 2016 om 12:07

Bazoer is al jaren middenvelder, wil je alles dubbel bezetten komen we gewoon een mannetje tekort. Juist in de verdedigers zitten we krap en van Rhijn vertrekt waarvoor Sanniez/zeefuik komt uit de opleiding.

13 juli 2016 om 12:13

Ja jij wilt 4 ontevreden verdedigers hebben? Ik denk namelijk dat Viergever niet blij zal zijn, Riedewald niet blij zal zijn, Davinson ook wilt spelen. Bazoer noemde ik als Optie dus als er bijvoorbeeld 2 centrale verdedigers geblesseerd zijn. En ik vind het wel goed als Ajax lekker met Zeefuik op de bank speelt.

13 juli 2016 om 12:29

Ja maar Bazoer is middenvelder, punt. Zeefuik is ook nodig om dubbel te bezetten, er mag best wat concurrentie zijn en zoals gezegd er is geen back up voor Dijks. Davinson moet ook even wennen en nu heb je een stabiele verdediger erbij.

13 juli 2016 om 13:29

@rjvoetbal: ach Viergever kunnen we best missen. Snap eerlijk gezegd niet dat die jongen nog bij Ajax zit. Heeft nooit kunnen overtuigen. Als we hem ergens kwijt kunnen raken zou ik dat als Ajax zijnde meteen doen.

13 juli 2016 om 13:59

Vorig jaar vet belangrijk, onbegrijpelijk. Hoe spelers als Viergever onderschat worden.

13 juli 2016 om 12:18

Kun je zien dat iedereen maar wst roept. Spelers met ervaring dan kom je helaas bij zulke spelers wat hadden die mensen dan verwacht? Dragende spelers van topclubs? Ik vind dit eerlijk wel heerlijk voor bepaalde personen die hier al weken lopen te jammeren. Nou hier heb je er 1. Succes ermee!!

13 juli 2016 om 12:50

Bazoer is middenvelder en Van Rhijn is zo goed als zeker weg. 6 spelers voor 4 posities is gewoon te weinig. Prima dat daar wat ervaring bij komt.

Westermann is een ex Duits international. Hopelijk is hij wel een degelijke verdediger.

13 juli 2016 om 12:36

Afgelopen seizoen zwaar door de mand gevallen in La Liga. Zo traag niet normaal

32 jaar is wel heel ervaren...

Ik herinner hem als een sterke verdediger. Alleen laatste jaren heb ik hem niet meer gezien. Iemand idee over z'n huidige niveau?

Ik heb Westermann de afgelopen 3 seizoenen regelmatig zien spelen, dit is geen vooruitgang ten opzichte van Heitinga.

Een speler enkel en alleen halen vanwege ervaring en routine is zinloos als hij kwalitatief niet veel meer toevoegt. Naar mijn mening is dit geen toevoeging, ook niet in de breedte.

13 juli 2016 om 12:20

Klopt, is al ver over zijn top heen en wordt bijna 33. Wat dat betreft heeft PSV het beter voor elkaar. Die zoeken hun ervaring bij spelers uit buitenlandse competities die in de bloei van hun carrière zijn. Kijk naar spelers als Moreno, Guardado en De Jong. Daar is dan recentelijk die Schwaab nog aan toegevoegd en waarschijnlijk is Brands nog niet klaar op de transfermarkt!

Slimme transfer op het eerste oog. Duitse spelers zijn doorgaans rustig en betrouwbaar. Daarnaast is ervaring in de verdediging geen overbodige luxe. Westermann, Sánchez en Viergever zullen in eerste instantie Back-up zijn, achter tete - Veltman - Riedewald - Dijks. Bij afwezigheid kan Veltman op RB, Viergever LB en houdt je genoeg keuzes over in het centrum.

13 juli 2016 om 12:31

Deze westermann is alles behalve betrouwbaar. Staat sinds zijn HSV tijd bekend als traag en faalacties.

Met ervaring bedoelen we iemand van 28, niet iemand die met voetbal-pensioen kan.

13 juli 2016 om 12:15

Met 32 hoef je nog niet perse met voetbalpensioen. Er zijn zat voetballers die tot hun 35e door voetballen.

Mocht Westermann niet goed genoeg meer zijn voor de basis dan kan hij wellicht nog een toegevoegde waarde zijn om erin te komen om een voorsprong vast te kunnen houden. En hij zal de jonkies kunnen sturen met zijn ervaring dus ik zou er blij mee zijn.

Volgens Whoscored bij de beste spelers van Betis vorig jaar. Voor zover dat wat wil zeggen natuurlijk. Ik laat me graag verrassen!

Ik kan me niet voorstellen dat deze jongen Riedewald of Veltman uit de basis speelt. Was werkelijk waar een van de slechtste spelers van Hsv in het jaar dat ze zestiende werden. Lijkt me geen speler die Ajax sterker maakt, maar met zijn ervaring kan hij eventueel nog een rol spelen in de ontwikkeling van andere spelers. Verder geen basismateriaal lijkt me

Een ooijer-rol lijkt me prima. Het zou een wissel zijn die er direct staat. Daarnaast brengt hij coaching, professionaliteit en mentaliteit tijdens de wedstrijd, maar nog belangrijker ook tijdens de trainingen. Lijkt me zeker van toegevoegde waarde als je de selectie bekijkt. En dan heb ik het niet zo zeer over zijn kwaliteiten als speler.

13 juli 2016 om 12:20

Ja precies, mocht hij te traag en niet goed genoeg zijn voor de basis dan kan hij altijd nog een Ooijer rol vervullen en de jonkies het nodige bijbrengen.

13 juli 2016 om 12:27

Zeiden ze ook over heitinga ,we hebben gezien wat er met hem is gebeurd ahha

13 juli 2016 om 12:36

Heitinga had sowieso weinig gespeeld voordat hij naar Ajax kwam. Dat is met Westermann geloof ik anders.

13 juli 2016 om 12:59

Heitinga had weinig gespeeld, bovendien is dingen over kunnen brengen op de jongere spelers ook een kwaliteit. Ik weet niet of hij die kwaliteit bezit, maar ik kan mij zo voorstellen dat Ajax graag een type Öoijer aan zijn gelederen toevoegt.

Dit is dan de eerste van de twee beloofde "kanonnen". Ben benieuwd wie de tweede wordt.

13 juli 2016 om 12:22

Die kanonnen zouden twee aanvallende versterkingen zijn. Daar valt deze dus niet onder. Al betwijfel ik wel of Overmars die kanonnen überhaupt gaat halen. Denk het eerlijk gezegd niet.

13 juli 2016 om 12:45

Vraagt het aan Mike Verweij, de telegraaf man die dat zei..

Jammer dat ze vdv niet op halen in sevilla

13 juli 2016 om 15:46

Dat is toch echt geen toegevoegde waarde meer. Ook wel een nare man. Vorig jaar zich te goed voelen voor z'n oude cluppie, nu met hangende pootjes zich aanbieden bij Ajax omdat hij volledig mislukt is bij Betis. Als ze hem halen, zie ik het somber in voor Ajax.

Qua ervaring en naam prima, ik zou alleen niet weten hoe fit hij is. Dat is vaak wel een puntje bij spelers van deze leeftijd.

Maar ik vind dat we Overmars de kans moeten geven. We zitten steeds te zeiken om meer ervaring en hij is er dus wel mee bezig. Hopelijk geen gevalletje heitinga.

13 juli 2016 om 14:40

Is vorig seizoen toch 20 duels in de basis gestart bij Betis, dus lijkt me dat er met zijn fitheid niet zoveel mis is.

Wat een miskoop ben een hsv supporter,en deze meneer was echt een clown bij ons in de verdediging .bij betis speelde hij ook niet vaak deze man is echt over the hill.kon je netzo goed heitinga bij je selectie houden wat voelt die zich volgens mij genaaid als westermann voor de basis is gehaald ahha.

Snap al die negativiteit niet. Spelers als Schwaab en Westermann hebben veel ervaring. Ajax knikkert er elk jaar uit in de europa league. Westermann heeft veel ervaring en veel gespeeld in grote competities, die kennen de klappen van de zweep wel en weten wat er gevraagd wordt. Ik zeg goede versterking en mooi om te zien dat er toch redelijk grote namen naar de eredivisie komen.

14 juli 2016 om 00:47

Precies, het is ook nooit goed met sommige gasten!

Westermann is al een jaar of 7 op. Was in de beginjaren van zijn carrière goed maar in HSV tijd was hij al dramatisch. Traag, gekke faalacties etc. Deze aankoop mag in het rijtje luque, urzaiz, oleguer, kuffour. Krijg steeds meer een hekel aan het beleid van Ajax. Echt diep respect voor de routiniers die binnen worden gehaald door psv. Gewoon de perfect haalbare krachten. Sorry maar dit is geen verbetering tegenover mikey vd Hoorn. #overmars out

13 juli 2016 om 12:31

Laten we het eerst afwachten hoe hij het zal doen. Milik en Younes wisten hier ook te verrassen als spelers die niet veel bijzonders hadden laten zien in de bundesliga.

13 juli 2016 om 12:49

Goh, nog geen minuut gespeeld, knap hoor, kan ook geval ooijer worden. En schwaab is zeker al een topper zoals Simon Poulsen... Ja hoor

Oh mij he-mel! Niet om te bashen ofzo, maar Westermann was jarenlang de achilleshiel bij HSV! Ik hoop maar dat hij enkel als backup dient. Hoe komen ze hier op?

13 juli 2016 om 12:34

Alleen is dit de eredivisie. Misschien kan Westermann wel mee op eredivisie niveau. Ook al zou het als back-up zijn.

13 juli 2016 om 12:43

Tja, dat zou kunnen. Hoopte toch meer op een type Lombaerts of een zelfs Maxwell.

13 juli 2016 om 16:39

ajax4always87

Heitinga speelde de laatste jaren niet zo veel meer, Westermann heeft vorig seizoen 20 wedstrijden gespeeld en de seizoenen ervoor bijna al door minimaal 30 wedstijden per seizoen.

Rijkaard kwam op zijn 31ste jaar terug bij Ajax, leeftijd zegt niet zoveel. gaat er om of de speler in kwestie nog regelmatig zijn wedstrijden heeft gespeeld.

Westermann heeft altijd bij clubs in een goede competitie gespeeld, dus wat mij betreft maar even afwachten wat het wordt.

Rijkaard en Poulsen deden het uitstekend als ervaren krachten, er zijn ook mindere ervaringen.

Ongelooflijk jammer dit. Betis wordt er helaas sterker van als Westerman weg is daar achterin. Ongelooflijke slak dat die is. Jammer dit. En kan niet begrijpen dat Ajax hem aantrekt. Speelde echt dramatisch in La Liga. Zelfs Llorente sprintte hem er nog uit.

Tsja, ervaring in overvloed.. Maar moet deze man die afgelopen seizoen bij Betis in Spanje de slechtste van het veld was in vele instanties en daarvoor bij HSV een paar dramatische jaren heeft gehad in de basis komen te staan..? Ik kan het me bijna niet voorstellen. Daarbij heeft hij bij Betis afgelopen jaar vaak als rechtsback gespeeld, wordt het dan de stand-in voor Tete?

Kan viergever eindelijk weg !!! RiedewLd back up voor dijks !

13 juli 2016 om 12:53

Of Viergever als back-up van Dijks.

Ik neem aan dat dit voor de backup is. Deze man is zo traag als een slak.

Wat moet Ajax met deze man. Bij HSV deelde hij altijd mee in de malaise van die overbetaalde selectie toentertijd. Ik vind dit geen aanwinst voor Ajax, zeer matige speler. Misschien kan hij met zijn ervaring wat toevoegen.

Het is nog steeds w2achten op een versterking van het middenveld met een creatieve speler. Zolang dat niet gebeurt is het speelwijze die Peter Bosz voor staat niet haalbaar.

Kennelijk hadden sommige Ajax supporters verwacht dat Overmars Sergio Ramos naar de Arena zou halen. Het blijft verbazingwekkend te constateren hoe het gesteld is met hun realiteitsbesef. Ajax heeft nauwelijks iets te besteden en dan is een dergelijke aankoop het hoogst haalbare. Ik neem aan dat deze speler wordt gehaald omdat hij transfervrij is. De kritiek is hetzelfde als die op de aankoop van Van der Hoorn en Viergever. Terwijl het toch volkomen logisch is dat als je maar een paar miljoen te besteden hebt, je vanzelf in die categorie spelers terecht komt. Dat is gewoon een kwestie van oorzaak en gevolg. Ik heb op een andere site eens een post van iemand gelezen die Van der Hoorn niet goed genoeg vond voor Ajax en als argument de tekortkomingen van betreffende speler opsomde. Daar moest ik hartelijk om lachen omdat het bij de auteur kennelijk geen moment is opgekomen dat Van der Hoorn, als hij die tekortkomingen niet had gehad, waarschijnlijk bij een club als Real Madrid of Barcelona terecht was gekomen en in dat geval voor Ajax al niet meer te betalen was geweest. Met de middelen die een club als Ajax tot haar beschikking heeft, kom je automatisch bij spelers uit een lager echelon terecht en die hebben uiteraard bepaalde tekortkomingen. Er zijn nog steeds mensen die in de veronderstelling zijn dat Ajax het zich kan veroorloven om spelers als Zyech (10 miljoen) en Bailey (15 miljoen) aan te trekken. Daar heb ik mee te doen omdat de finaciële situatie openbaar en duidelijk is, zoals ook duidelijk is dat zij onherroepelijk zullen worden teleurgesteld. Ajax moet het hebben van aankopen als de twee Colombianen, die over aantoonbaar talent beschikken en bovendien nog te betalen zijn. De bomen groeien bij Ajax al lang niet meer tot in de hemel en om de club gezond te houden zullen de bestuurders de tering naar de nering dienen te zetten. Veel supporters zijn daar kennelijk nog niet van doordrongen en het is daarom maar goed dat zij niet de knoppen bedienen.

13 juli 2016 om 13:06

Wat een betoog en wat zeg je nu eigenlijk? Ajax heeft wel degelijk wat te besteden als het dat wilt! Waarom kiest een Lombaerts straks voor België, een Skrtel voor Fenerbahce, een Doumbia voor Basel, een Aquilani voor Sporting etc. Moeite doen helpt misschien ook wel! Ajax haakt al af bij de eerste de beste info naar een speler.

13 juli 2016 om 13:28

@imponeria

Ik zou je adviseren om eens op de site van Ajax de jaarcijfers te raadplegen. Daaruit blijkt zonneklaar dat dat de uitgaven net zo hoog zijn als de inkomsten. En als dat zo zo is en je nog meer geld uitgeeft, leidt je verlies. Om dat te kunnen beseffen hoef je geen hogere wiskunde gestudeerd te hebben. Bovendien heeft Ajax voor dit jaar een winstwaarschuwing afgegeven. En dat doe je alleen als verlies dreigt. Via de media hebben vertegenwoordigers van Ajax meermaals aangegeven dat er eerst verkocht dient te worden voor en kan worden aangekocht. Voor Sanchez is daarop een uitzondering gemaakt omdat de transfer van Van der Hoorn eraan zat te komen. Je kunt dergelijke feiten natuurlijk gewoon glashard ontkennen en je kop in het zand steken , maar dan doe je je geloofwaardigheid geen goed. Ajax heeft zich te houden aan de regels van Financial Fair Play en die schrijven voor dat een BVO niet meer mag uitgeven dan er binnen komt. In landen als Portugal hebben ze die regels niet en daarom staan praktisch alle Portugese clubs diep in het rood. En dat is iets wat ik mijn club niet toewens. De situatie van Nederland met haar strenge regels vergelijken met landen die die regels niet hebben, is derhalve volstrekt absurd.

13 juli 2016 om 13:25

Maar binnen die beperkte ruimte haalt PSV Guardado, De Jong, Moreno, Van Ginkel en Pereiro. Dat steekt schril af en is de TD aan te rekenen. Feitelijk is Sanchez de eerste goede en gescoute aankoop, want tegen Younes liepen ze per ongeluk op (hoe pijnlijk).

Deze TD slaagt er nu al het zoveelste transferwindow op rij niet in om een fatsoenlijke spits aan te trekken (milik komt ook tekort en daar zitten we nu nog langer aan vast terwijl er momentum was om hem boven zijn waarde te verkopen).

Deze aankoop is werkelijk onbegrijpelijk. Westermann is traag en log en totaal niet geschikt voor het spel dat Bosz wil spelen.

De selectie heeft snel twee echte versterkingen nodig, aan de buitenkant en eigenlijk ook op de plek van Gudelj (voetballend hemeltergend). En daar kunnen ze prima 4-7 miljoen per stuk voor aanwenden.

13 juli 2016 om 13:52

@babinho

PSV is een andere club met een ander filosofie en structuur. Bij Ajax maakt men andere keuzes. Als Ajax niet zoveel geld aan bijv. de jeugdopleiding en het vastleggen van jeugdspelers zou uitgeven, blijft er ook meer geld voor het transferbudget over. Dat is een keuze en heeft niets te maken met onkunde van de TD. Die moet opereren binnen de kaders van het beleidsplan, waardoor er heel weinig ruimte overblijft om zaken te doen op de transfermarkt. Marcel Brands kan in tegenstelling tot Overmars autonoom handelen en dient alleen rekening te houden met het transfer- en salarisbudget. Bij PSV houdt de RvC gepaste afstand en heeft alleen een controlerende taak, terwijl de RvC bij Ajax feitelijk mee regeert. De kritiek die Overmars krijgt, is daarom voor het grootste deel onterecht omdat hij zich dient te houden aan het beleid. Als je het niet eens bent met de gang van zaken, zou je je kritiek moet richten op het beleid en niet aan de uitvoerders ervan die zich aan het beleidsplan dienen te houden. Als dat beleidsplan voorschrijft dat er niet meer uitgegeven mag worden dan er binnenkomt (en dat is één van de belangrijkste uitgangspunten van het Plan-Cruijff), is het absurd om van Overmars te verwachten dat hij die afspraak met de voeten treedt. Je stelt overigens dat "westermann traag en log is en totaal niet geschikt voor het spel dat Bosz wil spelen". Als dat werkelijk zo is kun je dat uitleggen als een motie van wantrouwen tegen Bosz, omdat die kennelijk heeft ingestemd met zijn komst. Maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat Peter Bosz daarover een andere mening heeft dan jij.

13 juli 2016 om 14:02

Wwarvan er drie boven het salarisplafond van Ajax verdienen, daar ga je dus alweer, kan Ajax niet betalen.

13 juli 2016 om 14:23

@ Scepticus

"als Ajax niet zoveel geld aan bijv. de jeugdopleiding en het vastleggen van jeugdspelers zou uitgeven, blijft er ook meer geld voor het transferbudget over."

Die twee zaken staan compleet los van elkaar, hoeveel geld Ajax in de jeugd steekt staat los van het transferbudget voor de selectie van het eerste. Overigens is er altijd gezegd dat voor bepaalde spelers Ajax altijd een uitzondering kan en mag maken als het gaat om salaris eisen.

Als we het over het beleid gaan hebben; sinds de revolutie was het de bedoeling dat de jonkies net zoals in de succes jaren zich zouden moeten ontwikkelen aan de hand van serieus ervaren spelers. In die zin verschilt het weinig met wat PSV doet, alleen met het verschil dat PSV daar wel intensief voor scout en Ajax dit lang verwaarloosd heeft. Het was nooit de bedoeling dat het elftal van Ajax elke keer zo onervaren zou zijn, talent zou alleen doorstromen als ze er klaar voor waren. En niet doorstromen om het doorstromen.

De scouting bij Ajax moet echt beter, maar dan is het handig dat Overmars de al decennia lange onvrede bij de scouting nu eens oplost. Onvrede die onder zijn bewind groter dan voor de revolutie was, wanneer er zo'n tweespalt kan er niet goed gescout worden. Dan hebben we nog het probleem dat Overmars niet over een fatsoenlijk internationaal netwerk beschikt, het beste zou zijn als hij vertrekt (hopelijk verlost Chelsea of Everton ons van hem) en gaat Ajax op zoek naar een ervaren man die zijn vak verstaat (die wel lijstjes maakt, die wel anticipeert etc etc) en wel over een goed (internationaal) netwerk beschikt.

Overigens regeert de raad van commissarissen niet mee, men is alleen wat terughoudend wanneer Overmars de markt op wilt gaan. Dat is omdat:

- Zijn aankopen zelden tot nooit wat hebben toegevoegd.

- Niet aan de voorwaarden voldeden waar spelers aan moesten voldoen die van buitenaf werden aangetrokken.

- Hij meer dan 30 miljoen door de plee gespoeld heeft met zijn koopjes, wat aardig duurkoop is geworden. En men zodoende hem niet zomaar tien miljoen Euro toevertrouwt met zijn track record.

13 juli 2016 om 14:29

De 4 miljoen voor Van der Hoorn kan je ook uitgeven aan Moreno of Guardado. Even duur. Kwestie van beter scouten.

13 juli 2016 om 15:20

@afca_leeds

Het geld dat Ajax in de jeugd steekt en het transferbudget komen beiden uit de begroting. Het is volstrekt belachelijk om te beweren dat die zaken los van elkaar staan. Als je 100 Euro in je zak hebt en je geeft er 50 uit in de kroeg heb je er nog 50 over om een CD van te kopen. Als je niet naar de kroeg gaat kun je de volledige 100 Euro aan Cd's uitgeven. Dat lijkt me toch niet zo moeilijk te begrijpen.

Voor de rest is je reacties gebaseerd op aannames. In het plan-Cruijff noch in het beleidsplan staat vermeld dat de jeugdspelers "zich zouden moeten ontwikkelen aan de hand van serieus ervaren spelers". En er staat ook niet in dat "het nooit de bedoeling was dat het elftal van Ajax elke keer zo onervaren zou zijn en het talent alleen zou doorstromen als ze er klaar voor waren". Dat is een aanname van jou. In het plan Cruijff staat juist het tegenovergestelde, nl. dat het doel is om de talenten door specifieke trainingsmethoden eerder klaar te stomen voor het eerste elftal en juist eerder te laten instromen. De logica daarachter is dat de spelers steeds op jongere leeftijd naar het buitenland gaan en je op die manier langer van hun talent kunt profiteren.

Je zegt dat de scouting beter moet. Ook dat is een aanname, waar ik het overigens wel mee eens ben. Al denk ik dat daar met de komst van Henk Veldmate al een begin mee is gemaakt. Dat je de schuld van de onvrede met de scouting bij Overmars ligt, is feitelijk onjuist. De kwestie-Van der Zee is van voor de revolutie. Daar komt nog bij dat de scouting na de revolutie onder de bevoegdheden van Wim Jonk viel en nietn onder die van Overmars. En die onvrede had natuurlijk ook te maken met het onvermogen van de scouting om met goede spelers op de proppen te komen. John Steen Olsen leverde bijvoorbeeld wel en daar was men zo tevreden over dat hij een contract voor het leven heeft gekregen. Dat Overmars "niet over een fatsoenlijk internationaal netwerk beschikt", is ook weer zo'n aanname, waarvoor je geen valide argument kunt overleggen. Bovendien is dat ook niet relevant. Overmars is TD, geen scout. Het netwerk moet bij de scouts liggen, het is de taak van de scouting om spelers aan te brengen, niet die van Overmars. De taak van de Directeur is om de onderhandelingen te voeren en contracten rond te breien, niet om de wereld af te struinen naar talenten. Overmars is een uitstekende TD, die ook wel eens wat fout doet als iedereen. Dat Chelsea belangstelling voor hem heeft, zegt dan ook wel iets. Ik ben persoonlijk erg blij dat hij binnenkort 4 jaar gaat bij tekenen.

De RvC regeert wel degenlijk mee. Dat werd enige tijd geleden pijnlijk duidelijk toen Overmars de media mededeelde dat de Directie 10 miljoen had gereserveerd voor een spits en voordat hij het bedrag daadwerkelijk kon uitgeven, werd terug gefloten door diezelfde Rvc. Het is ook de RvC die heeft afgedwongen dat er eerst spelers dienen te worden gekocht, voordat er nieuwe kunnen worden aangekocht. Aankoopbeleid is een uitvoerdende taak, terwijl de taak van de RvC toezichthouden is.

Dat de aankopen van Overmars zelden iets hebben toegevoeg, is ook een aanname en jouw mening. Ik denk daar duidelijk anders over. Datzelfde geld voor jouw bewering "dat er 30 miljoen door de plee is gespoeld" door Overmars. Ook dat is loze kreet zolang je dat niet weet te onderbouwen. Aankoopbeleid is geen exacte wetenschap. Bij een solide aankoopbeleid gaat het niet om de spelers individueel maar om het totale plaatje. Als Ajax Bazoer had verkocht aan Napoli voor 25 tot 30 miljoen Euro, had jouw bewering dan ook zo de prullenbak ingekund. De balans van het aankoopbeleid van Overmars kan pas worden opgemaakt als de spelers die hij heeft aangetrokken, daadwerkelijk verkocht zijn. Dat jij daar nu al een voorschot op neemt, heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat jij het niet in hem ziet zitten. Als hij weg gaat en er een opvolger komt, krijgt die met dezelfde beperkingen te maken als waar Overmars nu mee te dealen heeft en het is daarom niets anders dan wishfull thinking om te verwachten dat hij het veel beter zal doen.

13 juli 2016 om 15:29

@babinho

Van der Hoorn is een verdediger Guardado een middenvelder. Je gaat toch ook geen hark kopen als je een bezem nodig hebt? Bovendien heeft Ajax Van der Hoorn in 2013 aangetrokken, terwijl Guardado pas in 2014 beschikbaar kwam.

13 juli 2016 om 14:01

Helemaal mee eens. Ben blij dat ik niet de enige ben met enig realiteitsbesef.

13 juli 2016 om 16:50

Tussen Sergio Ramos en Westermann zit een hele universum.

Mooi dat is de ervaren man voor achterin ! Eentje die sturing aan de defensie kan geven. Nu nog een snelle creatieveling voor de vleugels !!

Als hij een Ooijer rol goed zou kunnen vervullen ben ik al tevreden. Al is het pijnlijk om te zeggen dat Ajax tegenwoordig in zo'n staat verkeerd om daar al tevreden mee te zijn.

13 juli 2016 om 14:06

@ Fcunie

Als hij van het niveau is wat Poulsen had ben ik tevreden, al hoop ik dan wel uiteraard dat deze kerel het niet alleen in de grote wedstrijden laat zien.

13 juli 2016 om 14:13

Poulsen was een middenvelder. Ik denk dat hij eerder voor een Ooijer rol moet gaan.

13 juli 2016 om 14:37

@ Fcunie

Dat ze qua positie twee verschillende spelers zijn weet ik wel. Poulsen was wel van een bepaald niveau, en dat staat los van het soort speler dat hij was. Dus als deze speler het niveau (of hoger) zoals Poulsen dat had om er in de grote wedstrijden er te staan ben ik al blij. Al zie ik natuurlijk het liefst dat hij er ook in de kleine wedstrijden er zal staan.

Wat die "ooijer"rol betreft, voor mij bestaat die niet alsof hij de enige was die dit gedaan heeft. Naast zijn voetbal kwaliteiten konden de jonkies ook terecht bij Poulsen voor van alles en nog wat, iets wat ze ook konden bij Pantelic. Er moet gewoon 1 of meerdere spelers zijn die zich over de jonkies kan ontfermen of ze een schop onder hun kont verkoopt, wat dat betreft denk ik dat wij het wel eens zijn.

Alleen in tegenstelling tot Ooijer zit ik niet te wachten op ervaring wat voornamelijk voor de kleedkamer is gehaald. Wat mij betreft krijgt hij een basisplaats (die hij uiteraard ook verliezen), want de jonkies van Ajax laten al jaren zien dat ze constant de behoefte hebben aan serieuze ervaring in het team. Het liefst zie ik drie ervaren spelers voor de basis in elke linie. Goed, nu weet ik wel dat dit een utopie is, maar met twee ben ik ook al tevreden, die in ieder geval veel meer speeltijd krijgen dan Ooijer, Pantelic en Poulsen.

Beetje zelfde verhaal als die jongen die naar psv is gegaan. Brok aan ervaring en voor de ED waarschijnlijk wel een prima toevoeging voor de achterhoede bij zulke jongen groepen.

Wat is dit nu? Wat moeten we met deze beperkte 13 in een dozijn voetballer?

lol Een paar mensen met mij waren niet enthousiast over het mogelijk aantrekken van Kjh, te oud, over de top etc. Maar merendeel zag m liever vandaag dan morgen komen. Nu willen ze iemand van 32 halen en is het niet goed. Mike is weg, Viergever mag weg neem ik aan, dan hou je alleen nog broekkies over.

Helemaal niets. Laatst geloof in Spanje gespeeld. Wat een kluns is dat. Heeft wel veel ervaring, maar dat heeft Sjakie Swart ook.

Ik heb het gevoel dat het niks oplevert. Kijk maar naar heitinga. Plus er zijn teveel verdedigers dus teveel concurrenten voor hem.

Ervaring: ja. Kwaliteit: nee. Vond hem de laatste jaren bij HSV al niet zo best. Bij Betis niet gevolgd. Ik begrijp dat ie daar aantal keer Man Of The Match is geweest. Dat zegt mij ook niet zo veel. Real Betis had niet zo een best seizoen. Dus miss waren zn teamgenoten gewoon nog slechter dan hij was. Hoeft niet te betekenen dat hij nou heel goed speelde. Daarbij heeft hij niet echt snelheid. Dus voor het spel wat Bosz wilt spelen is dit geen goede aankoop. Of je moet hem er alleen in zetten als je wat meer teruggetrokken gaat spelen om een voorsprong te verdedigen. Dan kan ie nuttig zn. Maar anders snap ik deze niet. En daarnaast hebben we al 4 centrale verdedigers, waarvan 2 rechtsbenig en 2 linksbenig. Haal dan een LB als back-up voor Dijks of een nog een buitenspeler.

Nutteloze aankoop is 32 en het verleden heeft uitgewezen dat op die leeftijd het nog moeilijk is om je eigen aan te passen en om fit te blijven , we hebben niks aan spelers die dan weer wel dan weer niet inzetbaar zijn . Jaap stam was een uitzondering die was nog wel goed toen die weer in Nederland kwam voetballen !

Ik dacht meer aan een kashia of skrtel mijn voorkeur gaat dan uit naar kashia
Goede verdediger die de competitie kent en die nu niet zoveel heel veel zou kosten

Was niet noodzakelijk, maar wellicht is het iets.

Ervaring, dus dat is een groot pluspunt. Daarnaast is hij tweebenig, sterk, goed met de kop en brengt hij met zijn mentaliteit iets extra's binnen. Dat kunnen we heel goed gebruiken.

Daarentegen vond ik de keren dat ik Betis zag, wat niet zo vaak is geweest, hem nou niet echt een bijster goede indruk maken. Hij is wel erg statisch en hoe fit hij nog is op zijn 32ste valt te bezien. Betis laat hem natuurlijk niet voor niets gaan.

Ik zie veel en veel liever een goede creatieve buitenspeler komen. Ik vind een extra verdediger niet per se nodig met Tete, Veltman, Sanchez, Riedewald, Viergever en Dijks. Aan de andere kant is het ook geen overbodige luxe en kost hij waarschijnlijk niet (te) veel aan tekengeld en salaris.

Nou Marc, wat een kanonnen haal je binnen. Ik zie ze meer als kanonnenvoer. Hiermee zetten we wederom in op een kort verblijf in Europa en zullen we de grootste moeite hebben om PSV bij te benen. Jammer hoor, dan liever die Letschert.

13 juli 2016 om 14:05

Marc heeft dat niet gezegd.. Mike Verweij wel, je bent aan net verkeerde adres.

13 juli 2016 om 14:16

Kleine Marc doet of zegt toch altijd vrij weinig. Zelden op wat zinnigs te betrappen !

Marc zal ondanks de 2-2 tegen AFC nog steeds wel onder de indruk zijn van de door hem samengestelde topselectie

13 juli 2016 om 15:30

@nufc_u2

Moet dat dan? Zijn taak is niet communicatie manager of iets dergelijks, hij is technisch directeur, maar je kunt hem zeker niet afrekenen op dingen die hij zelf niet heeft gezegd, dat ben je toch wel met mij eens?

Zoals gezegd, Marc zegt helemaal niks, wat hij ervan vindt, dat is enkel gissen, wat jij hier ook weer doet..

Net als Schwaab, ervaring is er maar kwalitatief niet goed genoeg. Verder kijken

Lijkt me een goede versterking. In tegenstelling tot Heitinga heeft hij vorig seizoen nog wel een hoop wedstrijden gespeeld. Ik zie dat een hoop mensen niet positief zijn omdat ze denken dat dit de ontwikkeling van Riedewald in de weg staat. Ik denk juist dat Riedewald hierdoor LB gaat spelen of CVM in een 3-4-3 systeem. Dat laatste systeem wordt in de voorbereiding ook vaak gehanteerd door Bosz. Al met al vind iknhet belangrijk om met een ervaren speler de voorronde CL in te gaan en dit is z'n speler.

Mike Vermeij meldde trouwens ook dat naast Westermann er na alle waarschijnlijkheid ook een buitenspeler wordt gekocht. Wanneer deze 2 spelers binnen zijn is voor mij Ajax voldoende versterkt om het seizoen te beginnen.

Nu hopen dat Overmars nog wat versterkingen haalt voor de aanval. En snel graag!

Paniek zet dit. Na 6 ! tegendoelpunten in 2 duels tegen amateurs wel duidelijk dat er iets moet gebeuren achterin, maar dit??

13 juli 2016 om 14:10

@ Fr1963

Dat is natuurlijk overdreven. Bosz heeft in het begin al meteen aangegeven de verdediging dun bezet te vinden. Dan weet je dus dat Ajax op zoek zou kunnen zijn naar ervaren verdediger. Westermann is altijd een hele betrouwbare centrumverdediger geweest, tweebenig en ijzersterk. Ik vraag me wel af hoe fit hij nog is op zijn 32ste.

13 juli 2016 om 14:11

Ik denk niet dat Ajax pas met hem bezig is gegaan na de slechte oefenduels.

13 juli 2016 om 16:03

@ Fr1963

Als je weet dat je met een nieuwe trainer en dus nieuwe ideeën te maken hebt, en toch al na 12 dagen training en oefenwedstrijden, je conclusies trekt, kun je wel spreken van en paniekreactie van jouw kant.

14 juli 2016 om 09:58

Over 2 weken de voorrondes, dus ja, paniek aankoop. Matige langzame voetballer die niet past in Ajax spel. Als Fred Rutten er positief over is, dan moet je toch oppassen zeker?

Ik ken deze speler niet, maar het doet mij veel deugd dat men nu eens echt serieus bezig is met "echte ervaring". Als hij van het niveau (of hoger) is van het niveau wat Poulsen had (al hoop ik dat hij het ook in de kleinere wedstrijden heeft) ben ik tevreden. Weet iemand ook wat voor soort karakter hij heeft ? Is het een type die er niet voor terug deinst om zich ook verbaal te laten gelden richting team genoten. Een ervaren kerel die de jonkies wanneer nodig op hun plaats durft te zetten, of waarachter ze zich indien nodig op andere momenten achter kunnen verschuilen is hard nodig.

Ik hoop dat Klaassen nog verkocht word en Ziyech daar voor gehaald word dat noem ik nou kwaliteits verbetering . Klaassen werkt hard maar dat is het dan ook

Hoop dat Klaassen verkocht word en Ziyech gehaalt word .

Klaassen is harde werker die je wel nodig heb maar niet op zijn positie
Daar heb je creativiteit nodig en dat heeft Klaassen te weinig

Ik heb Westermann in zijn Schalke periode aan het werk gezien en hij was een solide verdediger. Zijn periode daarna bij HSV was niet de meest gelukkige. Snapte echter wel dat hij vertrok bij Schalke. Magath wilde hem geen basisplaats garanderen. Was wel jammer want Magath heeft er uiteindelijk een vreselijke puinhoop van gemaakt met zijn afbraakvoetbal.

Ik denk dat hij wel van waarde kan zijn voor Ajax. Dat hij niet helemaal geslaagd is bij Betis wil niets zeggen. Het niveau van verdedigen in Duitsland en Spanje ligt natuurlijk wel een stuk hoger dan in de Eredivisie. Daar kun je dus geen vergelijk op loslaten. En als je 27 interlands bij de Mannschaft achter je naam hebt staan waarvan het merendeel in de basis, kun je echt wel een balletje trappen.

13 juli 2016 om 15:05

@ Raypas

Thanks for nuttige info, ik weet dus niets over hem, en ben dus blij om een goed geïnformeerd stukje over hem te lezen. Ik ben het overigens roerend eens met het laatste gedeelte wat jij schreef, veel spelers in het buitenland die het redelijk tot goed deden of net daar tekort komen kunnen echt wel van grote waarde zijn in Nederland. Als hij weet hoe hij (agressief) moet verdedigen en dit ook weet over te brengen aan de jonkies ben ik al blij, laat het opbouwen van achteruit maar over aan spelers zoals Riedewald, Tete en Veltman. Oh ja, naast zijn serieuze ervaring hoop ik ook dat hij die onverzettelijke Duitse mentaliteit van het niet opgeven ook meeneemt, want daarvan kunnen de Ajacieden ook wel een hoge dosis gebruiken.

13 juli 2016 om 15:32

Mooi, klinkt als een objectieve blik op de zaak. Ik hoor namelijk wisselende verhalen, snelheid blijkt niet zijn sterkste punt te zijn, maar fysiek en in de lucht lijkt hij heer en meester te zijn, ook gezien zijn doelpunten.

13 juli 2016 om 17:06

@ Raypas

Uiteindelijk zal het draaien om zijn fitheid. Ik geloof dat Westermann met de eigenschappen die hij heeft (hard, leider, kopsterk) absoluut van waarde kan zijn voor Ajax. Het is alleen de vraag of Westermann nog wel zo fit is?

13 juli 2016 om 18:33

Ja, maar dat was 7 jaar geleden. Hij is 32, en traag....dus totaal ongeschikt voor het voetbal dat bosz wil spelen.
Maar goed...voordeel van de twijfel....kanon nummer 3 is een feit...

Het kanon van Overmars.

Volgens mij stond het vorig seizoen verdedigend nog een eens zo slecht. Naar mijn mening was het gebrek aan creativiteit en snelheid juist de achilleshiel van Ajax. De opbouw was zo traag dat de tegenstander zich keer op keer kon oprichten. Logisch dat je als aanvaller dan minder vaak gevaarlijk kan zijn. Dit probleem is eenvoudig op te lossen door Ziyech te halen, maar daar beginnen we bij Ajax niet aan.

Tete /sanchez /westermann / Riedewald/Veltman/Viergever

Hier zitten er straks 2 van op de bank.
Viergever en Riedewald?

13 juli 2016 om 20:23

3 en dijks

14 juli 2016 om 10:03

Lijkt meer een paniek aankoop na de 2 drama oefenpotjes met 6! tegengoals. En dan de kop vh artikel: "; kunststukje";, typisch Telegraaf ( en VZ). Matige voetballer, gaat niets toevoegen vermoed ik.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren